پایگاه خبری عقاب نیوز:

  یادی از آیت الله سید مجتبی اسدالهی رضوان الله علیه

 

 

 

 آیت الله اسدالهی(ره) از شاگردان مراجع عالیقدر عالم تشیع حضرت ایت الله العظمی بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) و از اساتید حوزه های علمیه شهر مقدس قم بود

 ایشان در سال 1336شمسی با توجه به دعوت قبلی اهالی روستای امیران شهرستان اردستان توسط حاج آقا سید شمس الدين بهشتی روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم به روستای تلک آباد مبنی بر معرفی و اعزام مبلغ ، حاج آقا اسدالهی از حوزه علمیه قم بعنوان مبلغ روحانی به روستای امیران مشرف و پس از استقبال گرم توسط اهالی از ابتدای ورود به روستا در منزل مرحوم حاج حسین مسلمی (اسکندر) جهت پذیرایی ، اسکان و استراحت به مدت بیش از ۳۵ سال بطور مداوم در مواقع سفرهای تبلیغی و غیره حضور و مستمر بودند. بطوریکه بعضی از اوقات همچون فصل تابستان به اتفاق خانواده حضور داشتند .

 

خدمات ایت الله اسدالهی در روستای امیران شهرستان اردستان

⚛ فعالیت های تبلیغی و فرهنگی :

 الف - بیان احکام ، آموزش ، تفسیر قرآن و سیره ائمه اطهار از طریق منابر و جلسات خصوصی و عمومی .

 ب - برپایی نماز یومیه بصورت جماعت (صبح، ظهر ، عصر، مغرب و عشا) در ماههای رمضان، محرم ، صفر ، جلسات هییت هفتگی شبهای جمعه و مناسبتها ( اعیاد مذهبی، ولادت و شهادت امامان معصوم ) و غیره .

 ج - درسال ۱۳۴۰ پس از فوت حضرت آیت اله بروجردی ایشان اطلاعیه حوزه علمیه قم را مبنی بر معرفی مراجع تقلید که صاحب رساله بودند از جمله حضرت امام خمینی جهت اهالی و ساير روستا همجوار می آورده اند .

 د -اطلاعیه و اعلامیه حوزه علمیه قم و علمای انقلابی در خصوص جهان اسلام و نهضت امام خمینی را مخفیانه جهت آگاهی اهالی و همچنين سایر روستاها از جمله کچورستاق ، تلک آباد و . . . می آورده اند .

 فعالیت های اجتماعی :

✴️ الف - حل و فصل اختلافات احتمالی خانوادگی ، شخصی و سایر امور .

 

✴️ ب - تشویق خانواده ها و جوانان به امر ازدواج ، تحصیل و اشتغال .

 

✴️ ج - تشویق جوانان جهت اعزام به جبهه های دفاع مقدس ، پيروي ازامام خمینی

 

و حضرت آیت اله خامنه اي و حفظ انقلاب اسلامی ، ولايت فقيه و ارزش های دینی کوشش داشتند .

 

✴️د - تشویق اهلی به انجام امور خیر جهت پیشرفت های مذهبی و فرهنگی به منظور حفظ وحدت عمومی .

 

✴️ ه - داشتن ارتباط حضوری ، عاطفی و شرکت در مراسمات عمومی و خصوصی اهالی به منظور اظهار علاقه، همدردی و همبستگی .

 فعالیت های عمرانی :

✴️الف - پيگيري تعمیر و توسعه مسجد جامع از وضعیت قدیمی به سبک جدید تلاش نموده اند.

✴️ ب - پیگیری احداث ساختمان حسينه و همچنین تاسیسات جانبی مانند آشپزخانه ، وضوخانه ، آبدارخانه و نیز غسالخانه

✴️ ج - تشویق اهالی به تعریض ، تسطیح کوچه ها و معابر و حفظ قنات و اراضی کشاورزی فعالیت مستمر داشته اند .

✴️ د - تشویق اهالی به ساخت مدارس ، اماکن مذهبی ، عمومی و جاده ارتباطی با سایر نقاط مجاور روستای امیران .

 امکانات رفاهی ، مشکلات رفت و آمد :

 الف - با توجه به شرایط اجتماعی درگذشته از قببل نبودن امکانات مناسب رفاهی در روستا در فصل گرما و سرما تامین امکانات رفاهی مشکل و یا تقریبا غیر ممکن بوده است.

شرایط بعضا" سخت مسافرت از جمله نبودن وسیله نقلیه مناسب اتوبوس در همه اوقات ، بطوریکه ایشان پاره مواقع مجبور بودند جهت رفت و آمد از قم به اردستان و بالعکس ساعت ها بیرون شهر تنها سر جاده منتظر وسیله نقلیه باشند که شاید خودروی عبوری همچون وانت و يا کامیون ایشان را به مقصد برساند

ب - مشکل دیگر رفت و آمد از اردستان به امیران و بالعکس بود و آن زمان وسیله نقلیه مناسب و فراوان نبود، بطوریکه عصر های پنجشنبه و صبحهای جمعه پاره ای مواقع یکی از اهالی که معمولا" حاج محمد دخیل ، حاج ید اله عوضعلي و یا مرحوم حاج فضل اله عوضعلي بودند با موتور سیکلت شخصی را در هوای گرم تابستانی و یا سرد زمستان تردد می نموده اند .

 ج - قبل از انقلاب ایشان گهگاهی با خودر شخصی خود فولگس و یا بعد از انقلاب هم با خودر پیکان سواری شخصی خود رنج سفر را متحمل می گردیدند .

 د -درسالهای گذشته علاوه بر حضور در امیران جهت امور تبلیغ گهگاهی به سایر روستاهای اطراف مسافرت می نموده اند .

ارتباط با سایر روحانیون و علما شهرستان :

 ايشان ارتباط مستمر و حضوري با علما و روحانیون شهرستان از جمله مرحوم حاج آقا جدلی ، مرحوم حاج آقا شریعتی اولین امام جمعه ، روحانیون خانواده طباطبایی نژاد و روحانیون زواره داشتند.

 قابل ذکر است کلیه فعالیت های تبلیغی و غیره را ایشان بدون هرگونه چشم داشت مادي انجام می داده اند ، البته اهالی قدرشناس امیران هم با ابراز محبت و ارادتی که به ایشان داشتند درحد توان مالی خود هزینه های سفر را با پرداخت های نقدی و غیره مانند اهدا هدایایی ناقابل همچون میوه فصلی و ماست و. . . قدر دان تلاش وی می باشند .

 

 ارتباط متقابل ایشان و اهالی :

 

 ارتباط و حضور مداوم و مستمر که بیش از ۵۵ سال می باشد سبب مراودات متقابل می شد که بعلل زیر می باشد :

الف -فرهنگ پایدار مذهبی و اجتماعی اهالی که از نسل ها و سال های گذشته می باشد .

ب :طی سالهای گذشته امیران با داشتن پیرمردان مسن ، مومن و صادق و هم چنین افراد میانسال پر تلاش و جوانانی و نوجوانانی و کودکانی مشتاق با استعدادهای متفاوت و اعم از زن و مرد در مراسم نماز جماعت و جلسات، حضوری فعال داشته اند .

ج - این ارتباط متقابل سبب علاقه وافرا ايشان جهت حضور در روستا و همچنين گوش جان سپردن اهالی کوچک و بزرگ به سفارشات اخلاقی و دستورات فقهی و عمل به تذکرات ايشان تا حدی خستگی روحی و جسمی تبلیغی و رفت و آمد را مرتفع نموده است

یادی از خدمات، فعالیتها و زحمات:

  د - ارتباط متقابل قلبی ، کلامی و حضوری ایشان بعنوان مبلغ دلسوز و اهالی مومن و متدین.روستای امیران سبب آشنایی به مسائل اجتماعی و مشکلات روستا و مردم طی سالهای گذشته بوده که با همکاری و تلاش مضاعف اهالی باعث شده روستا امیران درشهرستان بعنوان کم نظیر و شايد بی نظیر در زمینه های گوناگون مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی و عمرانی پیشرفت و نمونه باشد .

 سابقه درخشان مذهبی ، انقلابی و فرهنگی اهالی روستای امیران در گذشته و ارتباط با حوزه علمیه قم و علمای انقلابی و آگاهی مردم از نظرات آنها در سالهای قبل و بعد از انقلاب باعث شده افراد مسن و میانسال اعتقادشان به اسلام و انقلاب محکمتر و کودکان به معارف و احکام اسلام آشنایی بیشتر شود، بطوریکه بعد از انقلاب افراد متدین و مومن تربيت یافته و هم اکنون درمسولیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی منشا خدمات هم جهت روستا و همچنين سرمایه هايي عظیم برای روستا، حتی شهرستان و غیره می باشند اینها نتیجه زحمات این روحانی دلسوز می باشد .

 البته در سال های اخیر بعلت کهولت سن و شرایط جسمی حضور کمتری در روستا داشتند ، ولی ارتباط قلبی ، تلفنی و حضور اهالی در منزلشان قم همچون گذشته پایدار مي باشد که شاید خستگی چندین ساله سفرهای تبلیغی را مرتفع نموده باشد ، بطوریکه هر بار هنگام ارتباط تلفنی و یا حضوری ، ایشان با گشاده رویی و ابراز محبت باز هم از پیشرفت های روستا و رفع مشکلات امیران سخن می گویند .

*فعالیت های ایشان در بخش امان شهرستان رزن همدان نیز از کسی پوشیده نیست و خدمات ایشان در آن منطقه هم کاملا محسوس است.

حضرت ایت الله سیدمجتبی اسدالهی (رضوان الله تعالي عليه)در تاریخ بیست و پنجم اسفندماه 1399 دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت و روزبعد در بهشت مصومه (س) شهر مقدس قم سر به تیره تراب نهاد و آرام گرفت.

 

 روحش شاد و راهش پر رهرو باد

 



تاريخ : 8 / 3 / 1397برچسب:, | 8:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

خدابخش گفت: بعد از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم به عنوان نماینده ولی ‌فقیه در استان، موجی از شور و امید و نوعی تبلیغ و فرهنگ‌سازی قرآنی در کشور صورت گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی، امروز در جمع مدیران نهادهای مختلف اجرایی استان خدابخش با اشاره به این‌که قرآن کتاب زندگی و سعادت بشریت است، اظهار داشت: قرائت، حفظ، تدبیر و تفسیر قرآن یک نیاز اساسی بوده و باید تقویت شود.

 

وی با بیان این‌که اگر آیات و دستورات قرآن کریم عمل شوند، شاهد مهجوریت این کتاب آسمانی در جامعه اسلامی نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: قرآن کریم علاوه بر اینکه یک کتاب مقدس است، وحی خداوند بر خاتم بوده تا راه و روش زندگی به بشریت را نشان دهد.

 

خدابخش بر ضرورت بهره گیری از معارف قرآن در زندگی فردی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: قرآن کریم اباید مورد تدبر و عمل قرار گیرد، چرا که با درک مفاهیم عالی قرآن می توان جامعه اسلامی به معنای واقعی کلمه را تحقق بخشید.

 

استاندار آذربایجان ‌شرقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان آذربایجان‌ شرقی یک استان علاقمند به دروس قرآنی بوده و مراکز مختلف قرآنی، هیات‌ های قرآنی در زمینه قرائت و به ویژه حفظ وجود دارد که باعث شده تا از جمله استان ‌های پیشرو در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ باشد.

 

وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان زیادی در بخش حفظ کل قرآن کریم از استان آذربایجان ‌شرقی فعال هستند که بعد از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم به عنوان نماینده ولی ‌فقیه در استان و تشویق‌ های بین‌الصلاتین ایشان در نماز جمعه، نوعی تبلیغ و فرهنگ‌سازی قرآنی در کشور صورت گرفته است که به طور قطع در روزهای آتی برکات این کار را بیشتر خواهیم دید.

 



 پایگاه خبری عقاب نیوز:

 ای بهار آشنایان/ ای سرود هم صدایان/ یاد تو آرامشه دل/ نام تو آسایش جان/ مشرق شور و شکفتن/ سرزمین عشقو عرفان/ جان هستی را تویی دل/ جسم هستی را تویی جان

 
نماهنگ مهدیاران ولایت به ترانه سرایی مصطفی محدث خراسانی به آهنگسازی و خوانندگی سالار عقیلی که توسط علیرضا مرادعلی بیگی و مرسل مصطفی پور تدوین شده است. در این نماهنگ به آمادگی دفاعی و توانایی نیروی هوایی ارتش در برابرفتنه های دوران پرداخته شده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اردوی راهیان نور و حضور دانش آموزان در این مناطق بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در میان نسل جوان است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از میدان خلبان شهید حسین چله دوان در باقرشهر از توابع شهرستان ری تاکید کرد: باید همواره شهدا، شهادت، ایثار و جهاد را به روش های مختلف از جمله برگزاری اردوی راهیان نور، چاپ و انتشار وصیتنامه شهدا و برگزاری موزه ها و نمایشگاه ها ترویج کنیم.
وی تکریم خانواده شهدا مخصوصا پدران و مادران آنان را با ارزش و مهم ذکر کرد و ادامه داد: تجلیل از فداکاری و ایثارگری والدین معظم شهدا، همسران و فرزندان آنان باعث می شود تا یاد و خاطره شهدای سرافراز اسلام همواره زنده بماند.
آل هاشم با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: این هفته به دلیل اینکه دشمن در جنگ تحمیلی 8 ساله به اهداف شیطانی خود نرسید و ملت ایران به اهداف خود رسیده و پیروز شدند با اهمیت و ارزشمند است.
وی گفت: صدام جنایتکار با حمایت مستکبرین عالم و کشورهای غربی و عربی منطقه به دنبال براندازی انقلاب نوپای ایران و تجزیه مناطق مختلف کشور بود و حتی برای مناطق مختلف کشور نام نیز تعیین کرده بود.
آل هاشم گفت: صدام به دنبال گسترش دیکتاتوری ظالمانه خود در منطقه بود اما فداکاری و ایثار جوانان این مرز و بوم فرصت عرض اندام را از وی و حزب بعث گرفت.
وی با تجلیل از رهبری داهیانه حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس گفت: حضرت امام(ره) دو بار در آزادسازی سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه(ع) از واژه 'باید' استفاده کرد و دستور آزاد سازی داد که با فداکاری و رشادت جوانان این دستورات رهبر معظم انقلاب عملیاتی شد.
میدان امیرسرلشگر فنی هوایی شهید حسین چله دوان روز سه شنبه با حضور حجت الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیرو ارتش، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، استادفرج شهردار باقرشهر، حجت الاسلام موسوی امام جمعه باقرشهر و نصراله رئیس بنیاد شهید شهرستان ری بهره برداری شد.
در این مراسم همچنین از خانواده شهید چله دوان با اهدای لوح یادبود و تندیس تجلیل شد.
میدان شهید چله دوان در جاده روستای قمصر باقرشهر از توابع شهرستان ری در تقاطع شهید چله دوان و خیابان فلسطین برای رفع مشکلات ترافیکی منطقه احداث شد.
 

 

لینک خبرگزاری فارس را اینجا کلیک کنید
لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید
لینک خبرگزاری جمهوری اسلامی  را اینجا کلیک کنید
لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید
لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید
لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجا کلیک کنید

 



پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم گفت: گرامیداشت روز جهانی قدس و اعلام حمایت از ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین، امروز خود به عامل بسیار مهمی در جهت حفظ آرمان های فلسطین و شکست توطئه های استکبار در منطقه تبدیل شده است.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از   دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در اجتماع بزرگ مردم تبریز در راهپیمایی روز جهانی قدس در مصلای این شهر طی سخنانی به تشریح اهمیت و اثرگذاری این روز بر افکار عمومی جهانیان و معادلات منطقه ای و بین المللی پرداخت و با بیان این که روز جهانی قدس یکی از یادگاران ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) است، افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به نام روزجهانی قدس که نشان از عمق اندیشه های آن عزیز و نگرش راهبردی ایشان به مسائل جهان دارد تمام تبلیغات و توطئه های سیاسی دشمنان در به حاشیه راندن و فراموشی مسئله فلسطین و جنایات رژیم اشغالگر قدس را به بن بست کشاند و موجب احیاء دوباره آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی    (رضوان الله تعالی علیه) مبنی بر این که روز قدس یک روز جهانی است، تصریح کرد: روز قدس، روز همبستگی مسلمانان جهان علیه جبهه کفر و استکبار است و همانگونه که امام راحل نیز تأکید داشته اند؛ مسئله فلسطین منحصر به اشغال بخشی از یک سرزمین نیست، بلکه قضیه فلسطین نمادی از درگیری جبهه کفر و استکبار با اسلام است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس به اهمیت برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس در اقصی نقاط جهان اشاره و جلوگیری از فراموش شدن مسئله فلسطین، وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین، آشکارشدن جنایات رژیم صهیونیستی و زیر سوال رفتن دولت های مرتجع و غرب گرای جهان اسلام را از جمله مواردی دانست که اهمیت برگزاری روز جهانی قدس را بیشتر از گذشته نمایان می کند.

وی همچنین به اثرگذاری روز جهانی قدس در روشنگری افکار عمومی جهانیان نسبت به مسئله فلسطین پرداخت و در این باره، افزود: گرامیداشت این روز و اعلام حمایت از ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین امروز خود به عامل بسیار مهمی در جهت حفظ آرمان های فلسطین و شکست توطئه های استکبار در منطقه تبدیل شده است.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، امروز منطقه و جهان اسلام دوران حساس و سرنوشت سازی را طی می کند که در آن برخی از دولت های عربی که داعیه رهبری جهان اسلام را دارند با حمایت و پشتیبانی از تروریسم تکفیری- صهیونیستی، کاملاً در راستای اهداف و سیاست های دشمنان اسلام گام بر می دارند که البته در آینده ای نه چندان دور خود نیز گرفتار آتشی خواهند شد که برافروخته اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان این که بزرگ ترین خیانت و توطئه در طول تاریخ منطقه، بی شک جعل رژیم صهیونیستی و تحمیل آن بر منطقه است، افزود: درباره سرنوشت رژیم پوسیده صهیونیستی همین نکته بس که مقام معظم رهبری (مدظله العالی)بشارت اضمحلال و نابودی آن را داده و فرموده اند؛ برخی از صهیونیست ها گفته اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته ای، 25 سال از دغدغه ایران آسوده شده ایم که ما به آنها می گوئیم شما 25 سال آینده را اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه به تشریح فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص راهبرد نفوذ دشمنان به ویژه در دوران بعد از توافق هسته ای پرداخت و دراین باره تصریح کرد: همانگونه که معظم له نیز تأکید دارند، راهبرد دشمن در این برهه برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران، راهبرد نفوذ است و ضروری است همه مردم و مسئولان ضمن شناخت راهکار و راهبرد دشمن، بصورت آگاهانه به مقابله با آن بپردازند.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: البته در این زمینه نکاتی وجود دارد، اول این که دشمن پس از مذاکرات هسته ای و برجام همچنان به دنبال تضعیف و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و نکته دوم این که در تبیین روش مقابله با دشمن، فرماندهی معظم کل قوا، جهاد کبیر را مطرح فرموده اند که مفهوم آن عدم تبعیت و پیروی از دشمن است که لازم است این مفهوم بیش از پیش مورد توجه مسئولان اجرایی کشور قرار گیرد چراکه بدون تردید دشمن غیرقابل اعتماد است و همواره از هر فرصتی برای ضربه زدن و آسیب رساندن به نظام و انقلاب استفاده می کند.

وی در خصوص نکته سوم خاطر نشان کرد: نکته سوم این که شرایط و اقتضائات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور به گونه ای است که با جهاد کبیر می توان توطئه های دشمن را خنثی نمود چراکه دشمن همواره به دنبال نقض استقلال، تسلیم و تبعیت نظام است و اساساً هدف کلی آنان از طرح مذاکرات درباره مسائل منطقه و سایر موضوعات، تسلط برایران و تابع نمودن نظام اسلامی ایران است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان ضمن تشکر از حضور گسترده مردم آذربایجان و تبریز در راهپمایی روز قدس از زحمات و روشنگری های نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آیت الله مجتهد شبستری در مقاطع حساس و مناسبت های مختلف قدردانی کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز:آیت الله آل هاشم گفت: پاسداری از جایگاه ولایت فقیه و حراست از حرم اهل بیت(ع) بسیار با ارزش است.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از      آناج، عصر امروز آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک عید مبعث، اظهار داشت: در آیه چهارم قرآن مجید، آیه 164 آل عمران، 151 بقره و سوره عمران به مبعوث شدن پیامبر اکرم (ص)اشاره شده است.

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) قبل از بعثت چندین سال تزکیه نفس می‌کردند، ایشان از بدو تولد پیامبر بودند و در تاریخی معین ماموریت یافتند به رسالت اقدام کنند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سازمان هلال احمر از زحمات پرسنل آن تشکر کرد و در ادامه بیان داشت: باید از اسناد مملکت مراقبت کنیم و از کتب قدیمی و تاریخی حراست لازم را به عمل بیاوریم چراکه این اسناد و کتاب‌ها گویای هویت ایران هستند.

وی تصریح کرد: اسناد ملی ارزش سرزمین ماست و باید به این مسئله اهمیت دهیم؛ هرکسی در خانه خود اسناد و کتب تایخی دارد بهتر است آنها را به سازمان اسناد ارائه دهد تا از پوسیدگی و نابودی آنا جلوگیری گردد.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه پاسداری از آرمان‌های نظام وظیفه هر انسان انقلابی است، توضیح داد: خوشا به حال کسانی که خود را پاسدار امام حسین(ع)، رهبری، نظام و انقلاب قرار داده‌اند، دفاع از جایگاه ولایت فقیه از ارزش بسیار والایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: ما باید قدر جانبازان این خطه را بدانیم، یادگاران دفاع مقدس به سختی روزگار خود را سپری می‌کنند و خانواده‌های آنان در نگهداری از جانبازان جهاد می‌نمایند.

اخبار مرتبط با موضوع:

خبرگزاری فارس : پاسداران شجاعت را از مکتب حسینی آموختند/ اجر جانبازان قطعاً از شهدا کمتر نیست

خبرگزاری مهر :     پاسداری از آرمان‌های نظام وظیفه همگان است/ ضرورت حفظ اسناد ملی

خبرگزاری جمهوری اسلامی: تجلیل از مقام جانباز پاسداشت ارزش هاست

خبرگزاری دانشجویان ایران : پاسداران، پشتیبان ولایت‌فقیه هستند

آفتاب :       تجليل از مقام جانباز، پاسداشت ارزشهاست

خبرگزاری دفاع مقدس : خوشا به حال آنان که پاسدار اهل بیت(ع) و رهبر انقلاب هستند

 

 

 

 

 

 

 



 
 رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: 9 دی روز پیروزی ملت ایران در برابر فتنه گران داخلی و خارجی و مصداق بارز "ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم" بوده است.

9 دی بیانگر تجدید بیعت با نظام و آرمان های انقلاب است

 

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در مراسم 9 دی که در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد اظهار کرد: حماسه 9 دی به همگان نشان داد که با گذشت بیش از 30 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی مردم شریف ایران اسلامی کماکان پایبند به ارزش‌ها و لبیک گوی ولی فقیه زمان هستند و از اسلام و انقلاب به خوبی پاسداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: ماجرای فتنه 88 نتیجه طراحی بیگانگان در خارج از مرزها و برنامه ریزی طولانی مدت و پیچیده سرویس های اطلاعاتی و دشنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران بوده که برخی عناصر داخلی آگاهانه و برخی با ناآگاهی و بی بصیرتی قطعات جدول دشنان را تکمیل کردند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فتنه 88 آزمون بزرگی برای ملت قهرمان ایران اسلامی بود که درس و عبرت زیادی در برداشت.

وی با بیان اینکه بصیرت یعنی شناخت لحظه‌ها، مطلع شدن از دیروز، امروز و فردا افزود: اگر انسان بصیرت نداشته باشد در لحظات خاص و بحرانی تشخیص برایش ممکن نیست لذا بصیرت را باید افزایش دهیم و در لحظات حساس و بحرانی درست وارد عمل شویم.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: ملت هوشیار و بصیر ایران اسلامی در 9 دی یک بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام و آرمان‌های امام راحل تجدید عهد و توطئه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه از بازخوانی و تحلیل ابعاد و اهداف فتنه 88 در مناسبت‌های مختلف ضروری است، اظهار کرد: فراموشی فتنه 88 و متعاقب آن فراموشی حماسه 9 دی موجب تحمیل هزینه‌های دیگری برای نظام است لذا مقام معظم رهبری بارها به یادآوری این حرکت و براندازی فتنه گران تاکید کرده تا مورد غفلت قرار نگیرد.

وی به اقدامات فتنه گران در سال 88 اشاره کرد و گفت: هجمه به ارزش‌های دینی و اعتقادی، زیر سوال بردن نهادهای قانونی نظام و به کار بردن شعارهای ساختار شکن برای از بین بردن حرمت‌ها و مرزها و از بین بردن ساختارهای سیاسی کشور از اقدامات فتنه گران در سال 88 بوده است.

آل هاشم افزایش فشار و تشکیل تحریم‌ها، افزایش مطالبات دشمن در موضوع هسته‌ای و افزایش امور دشمن در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی از پیامد های فتنه 88 عنوان کرد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به دستاوردهای حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: اثبات نقش بی بدیل ولایت و رهبری، تقویت پیوند ناگسستنی مردم از انقلاب و نظام اسلامی و آشکار کردن نقش بصیرت و ولایت مداری مردم در مقابل توطئه دشمنان و تمسک مردم به ایمان و اعتقادات دینی با اقدامات ضد دینی دشمنان از اثرات و دستاوردهای حماسه 9 دی سال 88 است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می کنند پس از اجرایی شدن برجام از طریق سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به جمهوری اسلامی و دستگاه‌های تصمیم گیرنده و تصیم ساز نفوذ کنند و به هدف شوم خود برسند اما باید همگان بصیرت داشته و هوشیار باشیم.

آل هاشم با بیان اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم و هر رای بیشتر مرم سیلی محکمی بر آمریکاست افزود: با وحدت و انسجام در انتخابات حاضر شویم و کاندیدای اصلح و خدمتگزار را انتخاب کنیم.

 

لینک خبرگزاری فارس را اینجا کلیک کنید : افزایش تحریم یکی از تبعات فتنه 88 بود

لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید : 9 دی بیانگر تجدید بیعت با نظام و آرمان های انقلاب است

لینک خبرگزاری مهر را  اینجا کلیک کنید : نماینده ولی فقیه و رئیس عقیدتی سیاسی ارتش:۹ دی روز پیروزی ملت ایران در برابر فتنه گران خارجی و داخلی بود

لینک خبرگزاری شبستان را اینجا کلیک کنید: ۹ دی روز پیروزی ملت ایران اسلامی در برابر دشمنان است

لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید: حجت الاسلام آل هاشم : 9 دی بیانگر تجدید بیعت با نظام و آرمان های انقلاب است



پایگاه خبری عقاب نیوز::

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه توهین به مردم آذربایجان، قلب‌ها را جریحه‌دار کرد و گفت: توهین یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای معاند به بهانه موضوع فیتیله به پیامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه(س) و ائمه اطهار غیرقابل گذشت و بخشودنی است.

خبرگزاری فارس: توهین شبکه‌ معاند به پیامبر(ص) به بهانه فیتیله محکوم است/ مردم آذربایجان عاشق اهل‌بیت هستند

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از    خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر ضمن محکوم کردن توهین برنامه فیتیله به آذری‌ها، و تقدیر از صدور بیانیه آیت‌الله شبستری نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و مسئولان در محکومیت این امر اظهار داشت: این بیانیه‌ها موجب عذرخواهی رئیس رسانه ملی و عوامل این برنامه شد و امیدواریم با نظارت بیشتر مسئولان امر دیگر شاهد این گونه برنامه‌ها نباشیم.

وی افزود: در این اتفاقات یک عده سودجو و فرصت‌طلب و عوامل بیگانه از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای با سوءاستفاده از موضوع برای ضربه زدن به نظام و انقلاب استفاده کردند.

امام جمعه موقت تبریز توهین یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نظام و وحدت ایران به بهانه این موضوع به پیامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه(س) و ائمه اطهار قلب‌های همه آذربایجانی‌ها که عاشق ائمه و پیامبر بوده و هستند را جریحه‌دار کرد.

وی ادامه داد: توهین این شبکه به مقدسات مردم مسلمان غیرقابل گذشت و نابخشودنی است.

آیت‌الله آل‌هاشم ضمن محکوم کردن اقدام موهن این شبکه ماهواره‌ای توسط مردم غیور آذربایجان اظهار داشت: مردم آذربایجان عاشق اهل بیت، ولایت‌فقیه و معتقد به آن هستند و به هیچ وجه و در هیچ شرایطی از اهل بیت و ولی فقیه زمان خود جدا نشده و نخواهند شد.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید مجدد بر هوشیاری مردم در مقابل توطئه‌پردازی‌ها برای سواستفاده از این ماجرا گفت: مردم با هوشیاری و پایبندی به قانون جواب دشمن را می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام عظمای ولایت در جمع دانشگاهیان اشاره کرد و از تلاشگران در عرصه پیشرفت و علم کشور قدردانی کرد.

آل‌هاشم با بیان اینکه در موقعیت حساس و مهمی قرار گرفته‌ایم و بعد از مذاکرات هسته‌ای آمریکا به دنبال نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است، تصریح کرد: خطر نفوذ دشمن در دوران پسابرجام جدی بوده و باید هوشیار بود.

وی خاطرنشان کرد: با رهبری و هدایت‌های رهبری قطعا دشمن در توطئه نفوذ نیز ناکام مانده و راه به جایی نخواهد برد که کنار این امر بصیرت و هوشیاری و تبعیت از ولی فقیه لازم و ضروری است.

آل‌هاشم با بیان اینکه مردم مسلمان و انقلابی ایران پیرو رهبری هستند گفت: ولایتمداری مسیر خیر و صلاح و سعادت است و در این شرایط ضروری است با حفظ هوشیاری گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب باشیم.

امام جمعه موقت تبریز بر گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه که زیر بنای محکمی برای تقویت بنیه فکری و اعتقادی به ویژه جوانان است، گفت: مردم اوقات‌ خود را به بطالت نگذارند و کتاب و کتابخوانی را در خانواده ترویج و فرهنگ‌سازی کنند.

 

خبرگزاری مهر : آذری‌ها هرگز از ولایت فقیه جدا نمی‌شوند/ آمریکا به دنبال نفوذ است

خبرگزاری جمهوری اسلامی : ملت آذربایجان توهین به پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (س) را محکوم می کند

خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران:: توهین برخی شبکه‌های ماهواره‌ای معاند به مقدسات محکوم است

خبرگزاری صدا و سیما:: ضرورت هوشياري مردم آذربايجان در برابر دشمنان

باشگاه خبرنگاران جوان ::توهین شبکه‌ معاند به پیامبر(ص) به بهانه فیتیله محکوم است

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه: مردم آذربایجان عاشق اهل‌بیت هستند

 

 



تاريخ : 3 / 8 / 1394برچسب:, | 4:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

امام جمعه موقت تبریز گفت: امام حسین (ع) تا حدی به اقامه نماز اهمیت دادند که در سخت‌ترین دقایق عاشورا نماز را اقامه کردند و در دفاع مقدس نیز این اهمیت به نماز رخ می‌داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی تبریز در مشهد مقدس با اشاره به قیام حسینی اظهار داشت: حضرت اباعبدالله حسین خود و خانواده‌اش را وقف اسلام کرد تا اسلام زنده بماند و در زیارت آن حضرت بر اهداف قیام اشاره شده و عبرت عاشورا که همان فرهنگ اسلامی و دینی است بیان شده و شریعت نبی مکرم اسلام را زنده نگه داشته است.

وی افزود: دستورالعمل زندگی آن حضرت در مورد راه و روش الهی مورد توجه قرار گرفته و در مورد تبیین زندگانی آن حضرت علمای بزرگ دستوراتی دارند که از آن جمله منویات امام و رهبری در این مورد است.امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: عاشورا برای تمام عاشورائیان درس بزرگی است که امام حسین(ع) همه چیز را فدای اسلام کرد و انقلاب اسلامی نیز برخاسته از قیام حسینی است.

وی تاکید کرد: امام حسین (ع) تا حدی به اقامه نماز اهمیت دادند که در سخت‌ترین دقایق عاشورا نماز را اقامه کردند و در دفاع مقدس نیز این اهمیت به نماز رخ می‌داد و این پیام را به جهانیان دادند که این حرکت و قیام برای اقامه نماز است نه کارهای دنیوی.

امام جمعه موقت تبریز تاکید کرد: فرهنگ نماز باید در جامعه اسلامی ثابت بماند و اقامه‌کننده‌های نماز در جامعه به مسائل اخلاقی و مذهبی توجه دارند.

آیت‌الله آل‌هاشم تصریح کرد: نشان دادن وحدت و موجودیت مسلمین در نمازهای جمعه و جماعات به جهانیان نشان داده می‌شود و برگزاری مراسم سوگواره حسینی نیز همان حفظ قرآن و نماز است.

امام جمعه تبریز عنوان کرد: قیام حسینی چراغ راه اسلام است و امسال دل مسلمین به واسطه حادثه منا داغدار شد و امیدواریم هر چه سریع‌تر ریشه خائن‌الحرمین و منافقین جهانی اسلام از ریشه کنده شود.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 2 درصد از جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند، گفت: عشایر با داشتن 20 درصد از مجموع دام استان، 20 درصد از مواد پروتئینی آذربایجان‌شرقی را تامین می‌کنند.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدحسن آل‌هاشم صبح امروز در جلسه مشترک با شهرتی‌فر فرماندار تبریز، با بیان اینکه استان ما منطقه‌ای عشایری است، اظهار داشت: 13 هزار و 295 خانوار در آذربایجان‌شرقی در قالب عشایر زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: این تعداد در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین، سراب، هریس، ورزقان و چاراویماق زندگی می‌کنند.
آل‌هاشم با بیان اینکه 6 درصد جمعیت عشایر در فصل ییلاق و 4 درصد از این جمعیت در فصل قشلاق در استان هستند، افزود: عشایر با داشتن 20 درصد از مجموع دام استان، 20 درصد از مواد پروتئینی آذربایجان‌شرقی را تامین می‌کنند.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش موثر عشایر در صنایع دستی استان، گفت: صنایع دستی شامل ورنی، قالی و فرش از هنرهای بی‌نظیر عشایر آذربایجان‌شرقی است که به طور سالانه تنها 12 هزار و 500 متر مربع ورنی توسط این عده بافته می‌شود.
آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اقدامات اداره امور عشایر استان برای جامعه هدف خود، تصریح کرد: احداث ابنیه، آبرسانی سیار، بهسازی چشمه‌ها، توزیع گاز مایع، ترویج استفاده از انرژی‌های نو، طرح‌های مطالعاتی، پیگیری وظایف سایر دستگاه‌ها در مورد عشایر استان و...از جمله این اقدامات است.
وی آمار عشایر ارسباران را 407 خانواده عنوان کرد و افزود: این تعداد شامل هزار و 987 نفر است.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی ناکافی بودن اعتبارات، عدم سهولت ارائه خدمات به جامعه عشایر و حضور کمرنگ متولیان فرهنگی و هنری در بین جامعه عشایر را از جمله چالش‌های پیش روی این نهاد عنوان کرد.

 

 



تاريخ : 23 / 2 / 1394برچسب:, | 2:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از آغاز مرمت و بازسازی امامزاده محمد (ع) محل دفن جد مقام معظم رهبری در شهرستان تفرش خبر داد.

 

 

 

علیرضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 900 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت گنبد دو پوش این اثر تاریخی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: وجود تعدادی ترک و درز در گنبد و نمناکی آن سبب شد تا اقدامات مرمتی توسط کارشناسان با اولویت در دستور کار قرار گیرد.

وی توضیح داد: دیوار جانبی و آب انبار این امامزاده نیز نیاز به بازسازی دارد که به علت نداشتن اعتبار مرمت آن امسال انجام نخواهد شد.

عزیزی افزود: پس از پایان کار گنبد و در صورت دریافت اعتبارات تعمیر کف حجره ها و مقبره های داخل امامزاده، بندکشی اطراف محوطه و ایزوگام آن انجام می شود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: تعمیر و مرمت پشت بام و حجره ها پارسال انجام شده است.

عزیزی افزود: امامزاده محمد(ع) به سبب آثار نقاشی که با ضرب قلم انجام شده از آثار منحصر به فرد است که در آثار تاریخی ایران مشابه ندارد.

امامزاده محمد(ع) جد مقام معظم رهبری و محل دفن محمد بن حسن افطس بن علی اصغر بن امام زین العابدین (ع) و این بنای تاریخی در مرکز شهر تفرش واقع شده و دارای گنبدی دوپوش است.

اهالی بر این اعتقاد هستند که وی از نوادگان امام سجاد(ع) است و سلسله نسب امامزاده محمد بر طبق زیارتنامه داخل حرم که بر اساس دست خط مقام معظم رهبری تنظیم شده است: محمدبن حسن به حسین بن حسن الافطس بن علی اصغر بن امام زین العابدین(ع) ایشان جد مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای است.

شهرستان تفرش با 26 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده است.

 



تاريخ : 9 / 2 / 1394برچسب:, | 2:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ایرنا - امام جمعه موقت تبریز گفت: ترویج معارف قرآنی در فضای مجازی ضرورت دارد.

 

 

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، اظهار کرد: یکی از مهمترین عرصه هایی که مبلغان دینی می توانند بسیار اثرگذار و تبلیغی گسترده داشته باشند، فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از مدارس علمیه کشور و روحانیان در فضای مجازی فعال هستند، خاطر نشان کرد: با توجه به این که مخاطبان اصلی اینترنت و شبکه های اجتماعی را جوانان تشکیل می دهند، از این رو یکی از مهم ترین برنامه های دشمن شبهه افکنی و القای مفاهیم غیر اسلامی به نام دین در فضای سایبری است.

آیت الله آل هاشم با بیان این که طلاب و روحانیان باید شبهات روز را رصد و در صدد پاسخگویی به آنها باشند، گفت: روحانیت باید به صورت جدی وارد عرصه های تبلیغی در فضای مجازی شود، چراکه اینترنت، منبر تبلیغ دین به گستردگی مخاطبان بین المللی است.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: روحانیت نباید در عرصه تبلیغ دین، از فضای مجازی و ظرفیت های رسانه ای کشور غافل شود، چرا که می تواند با استفاده از فضای اینترنت، پیام اسلام را به دنیا مخابره کند و اگر از این ظرفیت ها استفاده نکند، نزد خداوند متعال مسؤول خواهد بود.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری سومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی گفت: ترویج معارف قرآنی در فضای مجازی ضرورت امروز متولیان عرصه دین و فرهنگ است و این جشنواره می تواند در ایجاد انگیزش برای فعالان فضای مجازی و وبلاگ نویسان مؤثر واقع شود.

 



تاريخ : 14 / 1 / 1394برچسب:, | 3:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امام جمعه موقت تبریز گفت: تحقق شعار « دولت و ملت، همدلی و همزبانی » به نگرش جامع و وسیعی از سوی مردم و مسوولان نیاز دارد.

آیت الله محمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز، با تاکید بر اینکه انتخاب شعار امسال از جانب رهبری بسیار مهم و تعیین کننده است، افزود: همه باید دست در دست هم داده و برای تحقق آرمان ها و اهداف رهبری تلاش کنیم.

وی اظهارکرد: همدلی و همزبانی بین دولت و ملت تامین کننده و تشکیل دهنده اصلی عنصر وحدت در جامعه است که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: باید توجه داشت در سایه همدلی، وفاق ، صمیمیت و وحدت می توان به اهداف بزرگتری دست پیدا کرد.

وی گفت: پیشرفت جامعه، عدالت اجتماعی و قضایی، تقویت استعدادهای علمی و معنوی و ایمان مردم در سایه عمل به شعار سال قابل تحقق است.

خطیب جمعه موقت تبریز با اشاره به تحولات یمن و مبارزات مردم رنج دیده و مقاوم این کشور برای رهایی از یوغ استبداد، اظهار کرد: قیام مردم این کشور اسلامی علیه حکومت جور ناشی از نسیم بیداری اسلامی در منطقه بوده و مردم این کشور خواسته های انسانی و اسلامی خود را اعلام می کنند.

آیت الله آل هاشم اضافه کرد: جنبش انصار الله یمن نیز براساس خواست مردم حرکت می کند اما این تحرکات مثبت برای آمریکا و نظام سلطه خوش نیامده و به وسیله رژیم آل سعود مردان و زنان و کودکان بی دفاع یمنی را مورد حملات سنگین هوایی قرار می دهند.

وی با محکوم کردن جنایات آل سعود در یمن خواستار توقف سریع این حملات شد.



تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 4:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

واسطه‌هادلیل افزایش قیمت آردعشایر/وجودزیرساخت لازم در ۹۰درصدمناطق

 
 نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی دخالت واسطه ها را دلیل اصلی افزایش قیمت آرد مورد نیاز عشایر دانست و خواستار ارائه مستقیم آن به خود عشایر شد.

به گزارش خبرنگار مهر از اهر، عباس فلاحی شنبه در جمع عشایر این شهرستان در روستای ساری سولی گفت: عشایر منطقه مجبور هستند آرد مورد نیاز خود را از طریق واسطه ها و بیشتر از قیمت مصوب تأمین کنند که مسئولان ذیربط باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته و سهمیه آرد به خود عشایر داده شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود دام عشایر در منطقه و بروز مشکلات در آن به دلیل شرایط نامناسب اقلیمی و جوی در سال های گذشته خاطرنشان کرد: در اثر خشکسالی ها و سرمازدگی های اخیر و با توجه به کمبود منابع آبی، محصولات زراعی و باغات در مناطق زندگی عشایر آسیب دیده اند که  باید در تأمین نهاده ها، جو و علوفه دام و به خصوص در مناطق عشایری برنامه ریزی شود.

 

 

 

عباس فلاحی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار ساماندهی راه های ییلاقی عشایر در جهت تسهیل رفت و آمد آنان شد و تصریح کرد: هرچند یک درصد از منابع صنوق توسعه ملی جهت توسعه مناطق محروم و روستاها و عشایر اختصاص یافته است اما با توجه به نیازها و مشکلات عشایر و روستائیان، این میزان پاسخگوی رفع مشکلات و نیازهای آنان نخواهد بود.

فلاحی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به لزوم استفاده از انرژی های نو در مناطق عشایری برای سهولت و کاهش هزینه های زندگی آنان، خواستار اتمام عملیات های آسفالت ریزی به موقع راه های روستاهای اولویت دار شد و اظهار داشت: امیدواریم سال آینده برق رسانی به روستاهای باقی مانده منطقه، مجتمع آبرسانی یخفروزان و طرح هادی در روستاها تسریع شود.

محمد حسن آل هاشم مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تسهیل معیشت جامعه عشایری استان گفت: بیش از ۹۰ درصد از مناطق عشایری آذربایجان شرقی از زیر ساخت های مناسب برای بهبود کیفیت زندگی این افراد برخوردار هستند.

محمد حسن آل هاشم راه های دسترسی، امکاناتی بهداشت، مسکن، مدارس، گازرسانی، شبکه های مخابراتی و عملیات های آبرسانی را بخشی از این زیرساخت ها اعلام و تصریح کرد: شورای عشایر با هدف بررسی مشکلات و مسایل این جامعه در شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

سید محمد عابدی فرماندار شهرستان اهر

سید محمد عابدی فرماندار شهرستان اهر نیز در این مراسم سوخت رسانی، احداث مجتمع های آبرسانی برای تأمین آب و ایجاد راه های دسترسی را از نیازهای مهم عشایر منطقه برشمرد و با اشاره به حضور عشایر در مناطق ییلاقی شهرستان اهر در فصل بهار خواستار حفاظت از این مناطق و تعادل دام و چرا در این زمان شد.



تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 11:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به دنبال وارد شدن ریز گردها به آسمان استان آذربایجان‌شرقی آلودگی بیش از حد مجاز هوا ؛از سوی ستاد مدیریت بحران استان مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی و کلیه مقاطع مدارس استثنائی در تعدادی از شهرهای جنوبی استان تعطیل اعلام شد.
به گزارش مشرق، به دنبال وارد شدن ریز گردها به آسمان استان آذربایجان شرقی و آلودگی بیش از حد مجاز هوا و پایداری وضع موجود تا پایان روز دوشنبه ؛ از سوی ستاد مدیریت بحران استان مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی و مدارس استثنائی در کلیه مقاطع شهرستان های تبریز ، مراغه، بناب، ملکان، عجب‌شیر، آذرشهر، اسکو و بخش‌های تابعه این شهرستان‌ها در روز دوشنبه 20 بهمن ماه تعطیل است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 امام جمعه موقت تبریز گفت: هتک حرمت پیامبر توسط نشریه صهیونیستی اسرائیلی، ادامه سریال و پروژه اسلام هراسی دشمنان است.

 

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با محکوم کردن هرگونه اهانت به مذاهب ابراز داشت: کسی در هیچ کجای جهان، حق ندارد به بهانه آزادی قلم و بیان، به مقدسات دینی و اشخاص مورد احترام مسلمانان اهانت کند.

وی نسبت به اسلام هراسی توسط دشمنان هشدار داد و عنوان کرد: دنیای غرب تلاش می کند با ترویج اسلام هراسی، چهره خشنی از دین اسلام و پیامبر این دین، به جهانیان نشان دهد.

امام جمعه موقت تبریز افزود: اینگونه اهانت ها، نخست از دانمارک آغاز شد و رفته رفته، غرب تلاش می کند تا با اجرا و تکرار این طرح، در کشورهای مختلف اروپایی، دامنه این اهانت ها را گسترده تر کند.

آیت الله آل هاشم تاکید کرد: دنیای غرب به نفوذ بی سابقه اسلام در بین مردم جهان پی برده و اینگونه حرکت های اهانت آمیز آن ها، دست و پا زدنی بیش نیست که بیشتر به غرق شدن آن ها می انجامد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه با اشاره به دشمنی دشمنان اسلام با پیامبر ابراز داشت: دشمنان اسلام از ابتدای تشکیل اسلام، می خواستند نور محمدی را از بین ببرند، اما به فرموده خداوند، حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) رحمه العالمین است و زمین ها و آسمان ها را به خاطر ایشان خلق کرده است.

وی افزود: دین اسلام دین ابدی و دائمی است و شریعت حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم)  تا روز قیامت باقی خواهد ماند.

امام جمعه موقت تبریز افزود: دشمنان اسلام می خواهند نام و شخصیت پیامبر را از بین ببرند، اما آن ها غافلند از اینکه اسلام و مدح پیامبر ماندنی است و شریعت پیامبر و قرآن تا ابد باقی خواهد ماند.

آیت الله آل هاشم عنوان کرد: دشمنان اسلام با اهانت به پیامبر اسلام، اشتباه بزرگی مرتکب شدند و کسانی که در این صدد هستند مخالف و معاندند و از دین الهی بی خبر هستند.

وی تاکید کرد: کسانی که واقعا به اسلام راستین علاقه مند هستند لازم است به پیامبر و ائمه قائل و به ولایت فقیه معتقد باشند، چرا که امام و رهبری به عنوان ولایت فقیه، مردم را به سمت خدا و آخرت و اسلام و سعادت بشری هدایت می کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: لازم است که ما از دشمنان اسلام و پیامبر و ائمه اطهار(علیهم السلام) بیزار باشیم و از آن ها دوری بجوییم تا به سعادت برسیم.

آیت الله آل هاشم همچنین به وظیفه مسلمانان در این برهه اشاره کرد و گفت: وظیفه مسلمانان است که اتحاد خود را حفظ کنند و به امر رهبری گوش فرا دهند و از اهانت کنندگان به پیامبر اظهار بیزاری کنند و آنها را از خود ندانند.

وی با اشاره به اینکه خیانت و جنایت آن ها را محکوم می کنیم، اظهار داشت: ما با جان و سخن و حرف مان این ها را محکوم می کنیم، چرا که آن ها مخالف دستورات اسلام و مخالف قرآن و مخالف انسانیت و اسلام هستند.

 

لینک خبرگزاری شبستان را اینجاکلیک کنید

لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجاکلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه مرید آل هاشم را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجا کلیک کنید

لینک اخبارایران جهان  نیوهاب را اینجا کلیک کنید



تاريخ : 23 / 10 / 1393برچسب:, | 8:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

محمدحسین آل هاشم امروز سه شنبه طی آیینی با حضور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و معاون سیاسی و امنیتی استاندارآذربایجان شرقی و  مقام های محلی به عنوان رییس جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور معرفی شد.

به گزارش وقت نیوز ، دراین آیین از خدمات عزیر چوانپور رییس سابق این مرکز قدردانی شد.

محمد حسین آل هاشم پیش از این مدیر برون مرزی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و مدیر تامین و پخش صدا و سیمای این مرکز بوده است .

 

برای تماشای گزارش تصویری مراسم روی عکس کلیک کنید



تاريخ : 23 / 10 / 1393برچسب:, | 9:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صالحی امیری، رئیس کتابخانه ملی و مرکز اسناد ایران با حضور در تبریز در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید مرکز اسناد شمالغرب شرکت می کند.


 

 با حضور صالحی امیری، رئیس کتابخانه ملی ایران،آیین تودیع و معارفه مدیر مرکز اسناد شمالغرب کشورمان در تبریز برگزار می شود.

این مراسم امروزدر محل خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود؛ شاهد تکریم از عزیز جوانپور، مدیر سابق مرکز اسناد شمالغرب کشورمان بوده و سید محمد حسین آل هاشم حکم خود را دریافت می دارد.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نهادی است که وظیفه جمع آوری، نگهداری و پژوهش اسناد تاریخی را بر عهده داشته و یکی از شعبات منطقه ای آن در شهر تبریز مستقر است.

جوانپور که پیش از انتصاب به عنوان رئیس مرکز اسناد شمالغرب ریاست واحدهای تبریز و علوم تحقیقات تبریز دانشگاه آزاد اسلامی را در کارنامه داشته است؛ اخیرا به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تجمیع شده ارومیه منصوب شده است.

این دومین سفر صالحی امیری به تبریز پس از انتصاب به عنوان رئیس کتابخانه ملی ایران است. وی پیش از این همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب استانی با حضور در تبریز جلساتی با استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز در رابطه با تامین محل مناسبی برای استقرار بخش های مخزن و کتابخانه های تخصصی مرکز اسناد داشت.

 

 

 



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 12:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شناگر ۹۲ ساله اهل تفرش دارای مدرک درجه یک رشته شنا با سه روز تمرین در هفته کنار شناگران جوان تر جسم و روح خود را سالم و شاداب نگه می‌دارد.

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

به گزارش فرارو، "ولی بابا طاهر" پیرمرد ۹۲ ساله اهل تفرش و ساکن تهران است. وی دارای مدرک فوق دیپلم مکانیک بوده و تا سال سوم رشته زبان انگلیسی تحصیل کرده است. این پیرمرد ورزشکار همچنین موفق به اخذ مدرک درجه یک رشته شنا شده است. او بخشی از تجهیزات مربوط به ورزش شنا و بدن سازی خارج از آب را با وسایل ساده و ارزان طراحی کرده و هر روز در منزل حرکات ورزشی انجام می دهد.

بابا طاهر با سه روز تمرین حرفه ای در هفته در کنار شناگران جوان تر جسم و روح خود را سالم و شاداب نگه می دارد. شنا در دریا و اطلاعات پیرامون چگونگی مقابله با امواج و جریان های دریایی از ویژگی مهم باباطاهر است چنانچه یک بار در ۶۰ سالگی به مدت ۱۲ ساعت حین شنا در دریای طوفانی گم شد و با به کارگیری مهارت خود به سلامت به ساحل بازگشت.

وی دلیل سلامت خود را رژیم سالم غذایی سالم خود می داند و می گوید تابه حال لقمه ای را بدون آنکه آن را کامل بجود فرو نداده است و اوست که به بدنش فرمان می‌دهد چه بخورد نه آنکه هرچه دلش خواست بخورد.

برای تماشای بقیه عکسها کلیک کنید



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 10:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت‌ الله اعرافی امام جمعه قم شد

آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس جامعة المصطفی(ص) و استاد حوزه علمیه قم به جمع ائمه جمعه استان اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تسنیم، محمد جواد خالقی رئیس دفتر آیت‌الله سعیدی، امام جمعه فعلی شهر قم گفت : با توجه به عدم حضور آیت‌ الله ابراهیم امینی و آیت‌الله رضا استادی در نماز عبادی سیاسی جمعه قم، تغییراتی در ائمه جمعه  قم صورت گرفت و بر این اساس آیت‌الله اعرافی رئیس جامعة المصطفی به جمع ائمه جمعه قم افزوده شد.

وی با اشاره به زمان معارفه آیت‌الله اعرافی بیان کرد: قرار است تا روز جمعه و هم‌ زمان با برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه در حرم حضرت معصومه(س) و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مراسم معارفه آیت‌الله اعرافی برگزار شود.
وی بیان کرد: آیت‌الله حسینی بوشهری دچار کسالت هستند که پس از رفع آن به نماز جمعه قم و جهت قرائت نماز عبادی سیاسی بازمی‌گردند.
آیت‌  الله علیرضا اعرافی رئیس جامعة المصطفی العالمیه و از اساتید حوزه علمیه قم هستند.
وی مسئولیت‌های فرهنگی و سیاسی نظیر عضویت در شورای پژوهش‌های علمی کشور، ریاست مرکز جهانی علوم اسلامی، ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی را در کارنامه کاری خود دارد.
آیت الله اعرافی‌ در سال‌های‌ عمر خود تا به‌ امروز در عرصه‌ سیاست‌ فعالیتهای‌ بسیاری‌ را به‌ منصه‌ ظهور نهاده‌ است‌. او که‌ فرزند پدری‌ عالم‌ و مجاهد بود همواره‌ با نهضت‌ امام‌ (ره‌) همراه‌ بود و در بسیاری‌ از سمت هایی‌ که‌ پیش‌تر ذکر آن‌ها گذشت‌، فعالیت‌های‌ سیاسی‌ نیز داشته‌ و به‌ تحقق‌ آرمان های‌ انقلاب‌ کمک‌ شایانی‌ کرده است‌.
وی در سال‌ 1371 با حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ امامت‌ جمعه شهر میبد برگزیده‌ شد.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 10:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صالحی امیری، رئس کتابخانه ملی و مرکز اسناد ایران فردا با حضور در تبریز در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید مرکز اسناد شمالغرب شرکت می کند.


 

به گزارش ائل پرس، فردا سه شنبه با حضور صالحی امیری، رئیس کتابخانه ملی ایران،آیین تودیع و معارفه مدیر مرکز اسناد شمالغرب کشورمان در تبریز برگزار می شود.

این آیین که از ساعت ۹ صبح در محل خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود؛ شاهد تکریم از عزیز جوانپور، مدیر سابق مرکز اسناد شمالغرب کشورمان بوده و سید محمد حسین آل هاشم حکم خود را دریافت می دارد.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نهادی است که وظیفه جمع آوری، نگهداری و پژوهش اسناد تاریخی را بر عهده داشته و یکی از شعبات منطقه ای آن در شهر تبریز مستقر است.

جوانپور که پیش از انتصاب به عنوان رئیس مرکز اسناد شمالغرب ریاست واحدهای تبریز و علوم تحقیقات تبریز دانشگاه آزاد اسلامی را در کارنامه داشته است؛ اخیرا به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تجمیع شده ارومیه منصوب شده است.

این دومین سفر صالحی امیری به تبریز پس از انتصاب به عنوان رئیس کتابخانه ملی ایران است. وی پیش از این همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب استانی با حضور در تبریز جلساتی با استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز در رابطه با تامین محل مناسبی برای استقرار بخش های مخزن و کتابخانه های تخصصی مرکز اسناد داشت.

گفتنی است علی رغم انتشار خبرهایی درباره برگزاری این برنامه در روز جاری، انزابی مسئول روابط عمومی این نهاد فرهنگی زمان برگزاری آیین تودیع و معارفه را صبح فردا اعلام کرد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

پایگاه خبری عقاب نیوز ::امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در کنار هم عامل پیشرفت و دین‌مداری هستند، گفت: حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر باید در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون حرکت کنند

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از   خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت‌الله شهید مفتح اشاره و اظهار کرد: روز 27 آذر به دلیل پاسداشت مقام شهید مفتح و زحمات ایشان در امر پیوند حوزه و دانشگاه، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته و می‌توان ایشان را حلقه اتصال دانشگاه و حوزه نامید.

وی افزود: حوز‌های علمیه منشاء خیر و برکت و علما دژهای محکم اسلام هستند و دانشجویان و دانشگاهیان سرمایه‌های علمی کشور و برای اداره جامعه ضروری بوده و در مسیر اسلام، انقلاب و ولایت فقیه و اداره کشور دانشگاه و حوزه در حکم واحد هستند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود، حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر باید در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون حرکت کنند.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: حوزه و دانشگاه در کنار هم عامل پیشرفت و دین‌مداری است و این دو با هم و در کنار هم می‌توانند کشور را اداره کنند.

آل‌هاشم با گرامیداشت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان گفت: هدف از گرامیداشت اربعین زنده نگه‌داشتن اهداف عاشورا است و باید توجه داشت که حماسه حسینی در کربلا و روز عاشورا تمام نشد.

وی با بیان اینکه اربعین سالار شهیدان دین را بیمه کرد، از عزاداران و عاشقان سالار شهیدان خواست خط، مرام و سیره سیدالشهدا(ع) و احکام پیامبر اکرم(ص) و قرآن مجید را مراعات کنند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حضور میلیونی عاشقان سید الشهدا(ع) در اربعین را یک مانور سیاسی و دینی اعلام کرد و گفت: عاشقان سیدالشهدا(ع) سیلی محکمی به دهان آمریکا و استکبار جهانی زده و نشان دادند در مسیر حرکت امام حسین(ع) قرار دارند.

وی در ادامه تأکید کرد: عزاداران حسینی  با تأسی از ظلم‌ستیزی امام حسین(ع)، هیچ گاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکنند.

امضای طومار در مصلای امام خمینی(ره) شهر تبریز

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از فارس، مردم ولایت‌مدار تبریز امروز در حالی نماز جمعه شهر تبریز را به امامت آیت‌الله آل‌هاشم اقامه کردند که نمازگزاران بر طوماری امضا زدند که نهایت تقدیر و تشکر خود را از مقام عظمای ولایت در جلوگیری از مهاجرت آیت‌الله شبستری امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اعلام کردند.

در این طومار بر نقش برجسته آیت‌الله مجتهدشبستری در حفظ جایگاه تبریز و آذربایجان تاکید شده و نمونه‌هایی چون روشنگری‌های ایشان در 8 دی 88 به عنوان سند مهمی از شایستگی وی برای تصدی نمایندگی ولی فقیه در استان مهمی چون آذربایجان شرقی تاکید شده است.

 لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  ایسنا  را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  خبرگزاری جمهوری اسلامی  را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  مهر را اینجا کلیک کنید

 لینک واحدمرکزی خبر  را اینجا کلیک کنید

 لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 1:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پیکر مادر خلبان سرلشگر شهید عباس بابایی بر روی دستان مردم شهیدپرور استان قزوین تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر حاجیه خانم فاطمه خوئینی مادر گرانقدر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی پیش از ظهر امروز با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی کشور، حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، سردار سید محمد باقرزاده رئیس ستاد تفحص شهدای کشور، نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، مرتضی روزبه استاندار قزوین، مسئولان لشکری و کشوری و جمع کثیری از مردم شهید پرور در قزوین برگزار شد.

در این مراسم پیکر پاک این مادر شهید، از امامزاده اسماعیل(ع) خیابان شهدا به سمت گلزار مطهر شهدا تشییع و در مزار والدین شاهد به خاک سپرده شد.

حضور جوانان، دانشجویان، مسئولان کشوری و استانی که با این بانوی فاضله وداع می‌کردند، در این مراسم چشمگیر بود.

صدیقه حکمت همسر شهید بابایی در این مراسم از حضور گسترده مردم و مسئولان تقدیر و تشکر کرد.

همچنین در مراسم تشییع پیکر پاک این مادر شهید، پیام‌های حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور قرائت شد.

گفتنی است حاجیه فاطمه خوئینی، مادر سرلشکر خلبان،شهید عباس بابایی، طی یک ماه گذشته به علت عارضه قلبی در بخش قلب بیمارستان ولایت قزوین بستری بود و که شنبه هفته گذشته در سن 88 سالگی دار فانی را وداع گفت.

مادر بزرگوار شهید عباس بابایی دارای چهار فرزند دختر و سه پسر بود که خلبان شهید عباس بابایی همزمان با عید قربان سال 1366 طی دفاع مقدس و در پروازی برون‌مرزی به شهادت رسید.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه هنر متعهد ما را در حفظ کشور یاری می کند، گفت: شهرستان تفرش مهد علما، دانشمندان و فرهیختگان هنر ایران و مایه افتخار برای استان مرکزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی، شامگاه سه شنبه در نکوداشت مفاخر، بزرگان و اندیشمندان شهرستان تفرش، با اشاره به اینکه استفاده از هنر در جهت ارتقای سطح فرهنگی مردم، منافع ملی و حفظ ارزش های کشور راهگشا است، افزود: در صورتی که فعالیت های هنری جنبه منفی داشته باشد سبب ورود هجمه های فرهنگی به بخش های مختلف جامعه می شود.

وی با بیان اینکه جامعه به دنبال هنر اثرگذار و متعهد است، گفت: دشمن با استفاده از ابزار فرهنگی و هدایت اقشار مختلف جامعه به بیراهه در پی اهداف شوم خود است.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه ما می توانیم هنر را به عنوان ابزاری توانمند در خدمت مردم به کار گیریم، اظهار کرد: برای دور کردن نسل نوجوان و جوان جامعه و هدایت آنان به مسیر صحیح نیازمند استفاده ابزاری از هنر هستیم.

۱۷ تا ۲۳ آبان هفته فرهنگی شهرستان تفرش

مقیمی با بیان اینکه ۱۷ تا ۲۳ آبان هفته فرهنگی شهرستان تفرش نامگذاری شده است، اضافه کرد: از ابتدای این هفته برنامه های فرهنگی هنری بسیاری برای معرفی  آداب و رسوم مردم این شهرستان برگزار شده است.

وی ادامه داد: شهرستان تفرش مهد علما، فضلا و اندیشمندان بسیاری است که با فعالیت های علمی و ادبی خود سبقه مطلوبی را در این شهرستان به جای گذاشته اند.

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه تفرش قطب تعزیه استان و کشور است، افزود: در این خطه از استان شبیه خوانی و نمایش وقایع مختلف تاریخ ائمه اطهار (ع)، زندگی و سیره ایشان را به مردم انتقال می دهد.

مقیمی با تاکید بر اینکه باید از شبیه خوانی پاسداری و به نسل های آینده انتقال داده شود، تصریح کرد: در تعزیه خوانی افراد با رشادت ها و دلاوری ها، رجز خوانی ها، میدان داری، بالا و پایین بردن صدا و حرکات دست ها تصویر مطلوبی را برای بینندگان به نمایش می گذارد.

استفاده از موقعیت علمی و ادبی تفرش ضروری است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با تاکید بر اینکه تفرش مهد علم و ادب و هنر است، گفت: باید از این موقعیت ارزشمند در جهت تقوت و پشتیبانی از هنرمندان استفاده کنیم.

سیدمحمد حسینی با اشاره به اینکه این شهرستان هنرمندان بسیاری در رشته های مختلف دارد، افزود: هنر گوهر ارزشمندی است که برای حفظ و نگهداری از آن نیازمند تلاش بسیار هستیم.

گفتنی است، در این مراسم از ۳۵ نفر از نخبگان، هنرمندان صنایع دستی و  تعزیه خوانان پیشکسوت نمونه کشور در شهرستان تفرش  تجلیل شد.

لازم به ذکر است، نمایشگاهی از آثارهنرمندان صنایع دستی به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان تفرش از ۱۷ آبان در تکیه زاغرم افتتاح و تا ۲۳ این ماه ادامه دارد و علاقه مندان به آشنایی با توانمندیهای بومی منطقه از این نمایشگاه دیدن کنند.

 



تاريخ : 21 / 6 / 1393برچسب:, | 2:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم بیست و دومین سالگرد مرحوم پروفسور حسابی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره این دانشمند، پژوهشگر و استاد فرهیخته از نامگذاری دانشگاه آزاد واحد تفرش به نام مرحوم دکتر حسابی در صورت موافقت هیات امنای مرکزی خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر میرزاده در این مراسم گفت: مقام علم و عالم در فرهنگ اسلامی بسیار بالاست و پروفسور حسابی یکی از شاخص‌های توانمند در مقوله علم و دانش و آبرو برای کشور ماست.

وی سخنانش را در قالب لوح تقدیری که به دکتر ایرج حسابی تقدیم کرد، ادامه داد و افزود: تاریخ کشورمان همواره مزین به یاد و نام و خدمات انسان‌های گهربار و آزاد اندیشی است که در طول عمر پر از خیرشان خدمات شایسته‌ای به مردمان سرزمین خویش داشته‌اند و ما حصل این ممارست‌ها چیزی جز اعتلای جایگاه ایران عزیزمان نبوده است

میرزاده خاطر نشان کرد: بر کسی به ویژه جامعه دانشگاهی ایران پوشیده نیست که پروفسور حسابی چه عاشقانه، مشقت‌های مسیر دانستن را برای خویش هموار کرد و با اتکا به باورهای نیک انسانی و پایبندی به اصول اخلاقی و دینی به امر آموزش همت گمارد و خویشتن خویش را وقف توسعه و نهادینه شدن علم در ایران کرد؛ به راستی دور اندیشی و خلاقیت استاد موجب آن شد که امروز خط نوینی از جنبش اخلاق علمی در کشورمان شکوفا گردد و علم محوری در توسعه کشور بی‌شک از زحمات بی‌دریغ آن استاد عالی مقام بوده و هست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به ثمر رساندن پروژه‌های پژوهشی و علمی، پایه گذاری و راه اندازی بیش از 30 مرکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی به راستی میراث ارزنده و زکات علمی بود که به واسطه تلاش بی‌وقفه آن استاد فرهیخته به یادگار مانده و امروز بر حاصل این دسترنج می‌بالیم.

وی با بیان اینکه یاد و خاطره دانشمند، پژوهشگر و استاد فرهیخته پرور، جناب آقای پروفسور حسابی را گرامی می‌داریم، اظهار امیدواری کرد که منش و روش آن استاد عشق علم و ادب سرلوحه زندگی همگان بالاخص جویندگان علم و فرهنگ ایران زمین قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به منظور پاسداشت یاد و خاطره آن دانشمند ارزشمند از احتمال نامگذاری واحد دانشگاه آزاد اسلامی تفرش به نام پروفسور حسابی در صورت موافقت هیات امنای مرکزی دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای اینکه سهمی در بزرگداشت این شخصیت علمی و فرهنگی داشته باشد پیشنهاد مذکور را به هیات امنای مرکزی خواهد داد که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

در ادامه مراسم دکتر میرزاده این لوح را به منظور گرامیداشت خدمات پروفسور حسابی و زحمات بی دریغ ایشان به جامعه علمی کشور، به فرزندش دکتر ایرج حسابی تقدیم کرد.

 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به ارتباط ناگسستنی ملت و رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب، روح نظام ، انقلاب و ادامه دهنده راستین راه و روش امام راحل هستند.

 به گزارش  ایرنا  : آیت الله محمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز، با اشاره به عمل جراحی موفقیت آمیز رهبری، افزود: دعا و نیاش مردم از جمله مردم تبریز برای رهبری نشان دهنده علاقه و الفت شدید بین ولی امر مسلمین و امت اسلامی است که چنین موضوعی در سایر کشورهای جهان دیده نمی شود.

وی گفت: وجود رهبر معظم انقلاب درراس نظام مایه افتخار و صلابت نظام و ملت در عرصه های مختلف شده است.

آیت الله آل هاشم با اشاره به برگزاری هفته نکوداشت تبریز از هفته آینده، از مسوولان برگزاری این همایش بزرگ قدردانی کرد و افزود: مسوولان شهرداری تبریز باید در اجرای این برنامه های متنوع نسبت به حفظ و حراست از ارزش های اسلامی و دینی بیشتر توجه کنند.

وی گفت: شهر تبریز در طول تاریخ از جهات مختلف تاثیر گذارترین شهر ایران بوده و شهرت شهر اولین ها به تبریز بسیار بجا و واقع بینانه است.

آیت الله آل هاشم وجود عالمان دینی بزرگ و علامه های مشهور جهان تشیع شامل حضرات آیات امینی، طباطبایی و جعفری، سرداران شهید بزرگ دوران دفاع مقدس و سایر شخصیت های ادبی و فرهنگی رااز جمله ویژگی های ممتاز تبریز دانست.

وی 27 شهریور سالروز وفات محمدحسین شهریار شاعر چیره دست و ادیب معاصر را مورد اشاره قرار داد و از وی به عنوان شاعری که تمام عمر پربرکت خود را در راه اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی صرف کرد، یاد نمود و گفت: باید این روز بزرگ در شان و منزلت این شاعر آذربایجانی بزرگ داشته شود.

آیت الله آل هاشم خدمات ادبی و فرهنگی شهریار به نظام و همچنین دوران دفاع مقدس را بسیار وسیع خواند و افزود: نباید این خدمات ارزشمند از ذهن ها فراموش شود.

خطیب جمعه موقت تبریز همچنین به 19 و 20 شهریور سالروزهای وفات و شهادت آیت الله طالقانی و آیت الله مدنی اشاره کرد و گفت: هر دوی این شخصیت های مبارز و مجاهدان نستوه راه انقلاب از جمله یاران نزدیک و وفادار امام راحل بودند که تمام عمر خود را در راه اسلام و انقلاب سپری کردند.

آیت الله آل هاشم 22 شهریور(1299 شمسی) سالروز شهادت شیخ محمد خیابانی از مبارزان راه آزادی در دوران مشروطه را گرامی داشت و گفت: این شیخ آزادی خواه از شخصیت های مبارز و جزو افتخارات مردم تبریز و آذربایجان است که در راه مبارزه برای آزادی ایران به شهادت رسید.

لینک خبرگزاری جمهوری اسلامی را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری مهررا اینجا کلیک کنید

لینک واحدمرکزی خبر  را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلا رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجاکلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی خاروانا را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری رسا  را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری نیوهاپ  را اینجا کلیک کنید

لینک افسران جنگ نرم را اینجا کلیک کنید

 

 

 

 



تاريخ : 20 / 5 / 1393برچسب:, | 9:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

برای نخستین بار در سیستان وبلوچستان و در ادامه واگذاری مسوولیت های سیاسی به بانوان،ˈنرگس محمدی محمودیˈبه عنوان معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان نیکشهر منصوب شد.
 
فرماندار نیکشهر عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت:در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و تاکیدات استاندار سیستان وبلوچستان برای بهره گیری از توانمندی های بانوان در مدیریتهای سیاسی، یکی از بانوان توانمند به عنوان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری منصوب و مشغول بکار شد.
 
ˈصاحب گل صالحیˈافزود:توانایی زنان در پستهای حساس مدیریتی سیستان و بلوچستان ثابت شده و استاندار تاکنون درچند انتصاب توانسته ضمن معرفی توانمندیهای زنان و کارایی آنان موفق عمل کند.
 
به گزارش ایرنا،نرگس محمدی محمودی متولد 1359 با مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و دارای سوابقی چون مسوول دبیرخانه شورای تامین شهرستان نیکشهر و کارشناس اداره کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری سیستان و بلوچستان است.
 
پیش از این برای نخستین بار با عنایت و توجه دولت تدبیر و امید دو نفر از بانوان سیستان و بلوچستان به عنوان فرماندار منصوب شدند.
 
ˈمعصومه پرندوارˈ به عنوان فرماندار شهرستان هامون در شمال استان و ˈحمیرا ریگیˈ فرماندار قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان منصوب و مشغول بکار شدند که بنا به اظهار برخی از مردم این شهرستانها، فعالیت خوب و رضایت بخشی نیز تاکنون داشته اند.
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: عشایر استان دو درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، با در اختیار داشتن ۱.۵ میلیون واحد دامی، تولید ۲۰ درصد از محصولات دامی و ۳۵ درصد از صنایع دستی استان را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سید محمدحسن آل‌هاشم ظهر امروز در جلسه  عشایر استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: جمعیت عشایر استان در دوره قشلاقی، حدود 44 هزار نفر و در دوره ییلاقی با احتساب عشایر کوچنده استان‌های همجوار، حدود 70 هزار و 600 نفر است.

وی، رسیدگی به وضعیت راه‌های عشایری، آبرسانی به قشلاقات، سامان‌دهی اسکان و توزیع اقلام و نهاده‌های دامی مورد نیاز عشایر را از مهم‌ترین وظایف اداره کل عشایر استان برشمرد و گفت: عدم تخصیص و ناکافی بودن اعتبارات مورد نیاز مناطق عشایری، آسیب‌پذیری شدید عشایر در مقابل حوادث طبیعی، حضور کمرنگ متولیان فرهنگی در جامعه عشایری و اختصاص بخش عمده‌ای از ارزش افزوده حاصل از دامداری عشایر به عوامل واسطه از مهم‌ترین مشکلات جامعه عشایر استان است.

آل‌هاشم با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای مناطق عشایری استان از جمله پایاب سد ارسباران و پایاب پمپاژ قلی‌بیگلو، گفت: مراحل طراحی و ساخت کانون جمعیتی سلین در شهرستان کلیبر با ظرفیت 734 قطعه مسکونی و 218 قطعه خدماتی و تجاری در حال انجام است.

مدیرکل امور عشایر استان در ادامه با تشریح آیین‌نامه سامان‌دهی عشایر مصوب هیات دولت، گفت: حفظ اشتغال و افزایش درآمد و تامین خدمات زیربنایی و رفاهی حداقل اقداماتی است که برای سامان‌دهی به کوچ عشایر در این آیین‌نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

آل‌هاشم با بیان این که کلیه دستگاه‌های اجرایی بر اساس این آیین‌نامه موظفند با اختصاص اعتبار مناسب، وظایف مربوط به حوزه مسوولیت خود را در مناطق عشایری انجام دهند، جدیت مدیران اجرایی استان در اجرای این آیین‌نامه را خواستار شد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

کسانی که نزدیکی‌های افطار برنامه‌های رادیو تبریز را گوش می‌دهند و یا برنامه‌های شبکه استانی تلویزیون را تماشا می‌کنند قطعاً صدا و چهره آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم برایشان آشناست.
آیت الله آل هاشم

آیت‌الله آل‌هاشم در بیش از یک دهه از طریق صدا و سیما دقایقی قبل افطار در صفحه تلویزیون ظاهر شده و با لهجه‌ی زیبای خودش آیه‌ی شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ را تلاوت و تلاش کرده است تا احکام اسلامی را نشر نماید. وی از کسانی است که سالیان مدید در شب‌های ماه مبارک رمضان با بیان احکام روزه و نماز و مسایل شرعی مورد نیاز آحاد جامعه به زبانی ساده مهمان خانه‌های مردم از طریق امواج تلویزیونی بوده است.

یکی از خصوصیات بارز این عالم بزرگوار، بیان احکام به زبان آذری و در سطحی بسیار ساده است به‌طوری که این سادگی باعث شده است پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما که زبان فارسی را آن‌طور که باید، درک نمی‌کنند پای صحبت‌های حاج‌آقا آل‌هاشم بنشینند تا احکام روزه‌داری را از وی بیاموزند و یا با وی مروری دیگرباره بر مسایل شرعی داشته باشند.

آیت الله آل هاشم

امروزه تلویزیون برای بیان احکام بهترین منبر برای علماست و علمایی در این کار موفق‌تر هستند که ویژگی‌های این مدیم را بشناسند و آیت‌الله آل هاشم این ویژگی‌ها را می‌شناسد. وی می‌داند که افراد باسواد به خیلی از منابع دسترسی دارند و اگر سؤوال و یا مشکل شرعی داشته باشند می‌توانند به کتاب‌های مربوط مراجعه کنند و یا با تماس با دفتر یکی از علما جوابِ سؤوال خود را بگیرند. هم‌اکنون بیشتر مراجع سایت‌های اینترنتی دارند و شما می‌توانید به‌راحتی به‌صورت آنلاین و یا آفلاین مسایل "مبتلا به" را مطرح کرده و جواب مبسوط آن را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید

آیت‌الله آل‌هاشم به‌خوبی می‌داند که کسانی هستند که توانایی استفاده از این امکانات را ندارند که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ عده‌ای سواد کافی برای بهره بردن از امکانات را ندارند (و هنوز خیلی از پدربزرگ‌ها و مادر‌بزرگ‌ها به‌ویژه در شهرستان‌ها هستند که از نعمت سواد بی ‌بهره‌اند) و عده‌ای ممکن است امکانات لازم را (از جمله دسترسی به اینترنت) نداشته باشند. از این رو، حاج‌آقا آل‌هاشم با بیان ساده و بی‌آلایش خودشان که عاری از الفاظ مشکل است همیشه مورد توجه مخاطبان بوده‌اند و خیلی از جوان‌ها اولین احکام‌ را از وی یاد گرفته‌اند.

آیت‌الله آل‌هاشم امسال نیز مثل سال‌های قبل مهمان خانه‌های ما پیش از افطار خواهد بود و مثل همه سال‌ها، احکام شرعی را به زبان ساده بیان خواهد کرد.

 

آیت الله آل هاشم

 

حاج‌آقا آل‌هاشم کیست؟

آيت‌الله سيد محمدتقي آل‌هاشم در سال 1313 هجری-شمسی برابر با 1353 هجری-قمری در تبريز ديده به جهان گشود. سيد محمدتقي از سنين كودكي، قرآن و علوم ديني از محضر بزرگاني چون آخوند ملا رسول ايماني، ملا ابراهيم شكري، آخوند ملا احمد جعفري و آخوند ملا ابراهيم صدري آموخت. سپس به طور رسمي وارد حوزه علميه تبريز شد و مشغول تحصيل علوم ديني گرديد.

آیت الله آل هاشم

 

حاج‌آقا پس از ده سال تحصيل در تبريز براي تكميل دروس در سال 1375 هـ. ق راهي حوزه علميه نجف شد. آيت‌الله آل‌هاشم پس از يك سال اقامت در نجف و بهره‌مندي از علماي آن سامان به ايران بازگشت و در قم ساکن شد. وي در قم از محضر آيات عظام سيد شهاب‌الدين مرعشي نجفي، امام خميني و سيد حسين بروجردي استفاده كرد.

پس از مدتی در مشهد اقامت گزيد و نزد بزرگاني چون حضرات آيات: سيد حسين فقيه سبزواري، سيد محمدهادي ميلاني و سيد موسي اردبيلي به تكميل دروس حوزوي پرداخت.

آیت‌الله آل‌هاشم بعد از بازگشت به تبریز علاوه بر کارهای اجرایی به تبلیغ دین و شریعت اسلام و تدریس در حوزه علمیه پرداخت. وی همزمان با این کارها، دست به تألیف کتاب‌های متعددی زده است. آیت‌الله آل‌هاشم چندین سال است سمت امام‌جمعه موقت تبریز را نیز بر عهده دارد.

آیت الله آل هاشم و ایت الله مدنی

آیت الله آل هاشم و استاد شهریار

لینک تبریز بیدار  اینجا را کلیک کنید    
لینک شبکه اطلاع رسانی دانا اینجا را کلیک کنید 
خبرگزاری دفاع مقدس اینجا را کلیک کنید
لینک سایت افسران اینجا کلیک کنید
لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه  اینجا کلیک کنید

 



تاريخ : 5 / 3 / 1393برچسب:, | 2:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روستای پزشک پرور دلارام حدودا شش کیلومتری با شهرستان «تفرش» در استان مرکزی ایران ، فاصله دارد. برخی از این روستا به نام روستای « تراران» یاد می‌کنند . اهالی روستا علاقه زیادی به درس و تحصیل داشته و دارند و در این میان عشق بسیاری از کودکان روستا، تحصیل در رشته پزشکی بوده است. مرحوم «دکتر شب‌افروز» - اولین رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه تهران - که سالهاست از فوت ایشان می‌گذرد یکی از همان افرادی بود که از این روستا پا به عرصه پزشکی گذاشت. در حدود 170 پزشک،دندانپزشک، داروساز و... از این منطقه به دنیای پزشکی معرفی شده‌اند، البته آن دسته از افرادی هم که در رشته پزشکی فعالیت ندارند در رشته‌هایی مثل ریاضیات، حقوق، علوم سیاسی ،تاریخ و...ادامه تحصیل داده‌اند و امروز در جایگاه‌های مهمی قرار دارند و فعالیت می‌کنند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی زندگی عشایر را مصداق عینی اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، سید محمدحسن آل‌هاشم در جلسه مشترک با رئیس شوراهای اسلامی استان گفت: عشایر تولید کنندگان بی‌ادعایی هستند که می‌توانند در اقتصاد مقاومتی بسیار تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: توجه به آداب و رسوم و حفظ این آداب تلاش در جهت تحقق مقوله فرهنگ در نامگذاری سال جاری است.

آل‌هاشم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 82 درصد جمعیت عشایری استان از خدمات عمومی برخوردار هستند و تلاش می‌شود در طول سال‌های آینده این برخورداری به بیش از 97 درصد ارتقا یابد.



تاريخ : 8 / 2 / 1393برچسب:, | 12:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بیست و یکمین جشنواره فرهنگی و ورزشی شهدای عشایر شهرستان کلیبر در روستای صومعه بخش آبش احمد برگزار می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، مدیرکل امورعشایر استان در نشست هماهنگی برگزاری این جشنواره که نوزدهم ماه جاری برگزار می شود، با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره برنامه های مختلفی از جمله مسابقات اسب سواری، طناب کشی و دو و میدانی برای عشایر شهرستان برگزار و در حاشیه آن انواع محصولات و صنایع دستی عشایر به نمایش گذاشته می شود.

آل هاشم با بیان اینکه این اداره کل با تمام امکانات و نیروها در برگزاری این جشنواره تلاش خواهد کرد، افزود: این اداره از ظرفیت های عشایر در برگزاری این جشنواره استفاده می کند.

فرماندار شهرستان کلیبر نیز در این نشست از سرمایه گذاران و رسانه ها خواست نسبت به تبلیغات این جشنواره همکاری لازم را داشته باشند.

بابایی گفت: تلاش می کنیم با این کار فرهنگ و سنن عشایر منطقه به همه شناسانده شود.



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 6:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روستای شاهنجرین روستاهای شهر همدان است که نهرها وچشمه های سر سبز وپر آب دارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران روستای شاهنجرین روستاهای شهر همدان است . هرچند اطراف این روستا خشک است اما زیبایی این روستا به دلیل نهرها وچشمه های سر سبز وپر آب آن است. دیدن این روستا در ایام نوروز خالی از لطف نیست.

 


 

 

 



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 7:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهرستان سروآباد را با مناطق جنگلی بکر، طبیعت زیبا و روستاهای پلکانی و کوه‌های سر به فلک‌کشیده‌اش هزار ماسوله کردستان می‌نامند که جاذب گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سنندج، شهرستان سروآباد مهم‌ترین منطقه استان از لحاظ اهمیت و تعدد جاذبه‌های طبیعی است، قسمت اعظم منطقه اورامان که دارای ارزش تاریخی، فرهنگی و طبیعی قابل‌توجهی است در این شهرستان واقع شده است.
 
سروآباد یکی از شهرستان‌های استان کردستان است که از سمت غرب با کشور عراق، از شمال به شهرستان مریوان، از شرق به شهرستان سنندج و از جنوب به شهرستان کامیاران محدود می‌شود.
 
مرکز این شهرستان به همین نام است که در فاصله 80 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
 
شهرستان سروآباد با هزار و 200 کیلومترمربع مساحت و بیش از 66 هزار نفر جمعیت که 52 درصد آن را مرد تشکیل می‌دهد، دارای 2 بخش، یک‌شهر، 8 دهستان و 73 روستا است.
 
90 هزار کیلومتر از کل مساحت این شهرستان را مراتع و جنگل‌، 5 هزار و 792 هکتار آن را زمین‌های زراعی و 2 هزار و 338 هکتار را اراضی باغی تشکیل می‌دهد.
 
سروآباد از دیرباز مرکز تصوف و محل اجتماع دراویش و صوفی‌های طریقت‌های مختلف بوده و آبادی دورود به عنوان یکی از پایگاه تصوف منطقه در حومه سروآباد واقع شده است.
 
شهرستان سروآباد با میکروکلیماهای متفاوت شامل مناطق کوهستانی و سردسیر تا مناطقی با آب و هوای تقریبا معتدل می‌شود و حتی در بعضی از نقاط درختان مناطق نیمه گرمسیری جزو درختان بومی منطقه محسوب می‌شود و این مسئله دامنه برداشت یک نوع محصول را وسیع کرده که حتی پایان برداشت در یک نقطه همزمان با رسیدن آن در نقطه دیگر برای همان محصول است.
 
اورامان تخت "هزار ماسوله" کردستان

 
در میان جاده‌های پر پیچ و خم و بعد از پشت سر گذاشتن راهی بس طولانی و طی مسیری طاقت‌فرسا قدم به منطقه‌ای می‌گذاری که اسم آن را اورامان تخت نهاده‌اند، عنوانی که به هیچ وجه بیانگر وضعیت منطقه نیست، چرا که این منطقه نه تنها تخت نیست بلکه با شیبی تند و وجود کوه‌های بسیار بلند از هر بیننده‌ای پذیرایی می‌کند.
 
این روستای زیبا و شگفت‌انگیز در ارتفاع 1450 متری از سطح دریاهای آزاد قرار گرفته است و اقلیمی معتدل و کوهستانی دارد.
 
آب و هوای آن در فصل بهار و تابستان بسیار مطبوع و دلپذیر است و زمستان آن بسیار سرد و طولا‌نی است و در بعضی از سال‌ها بارش برف در این روستا به اندازه‌ای است که برای چند روزی دسترسی به آن امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
اورامان در زبان کردی "هورامان" تلفظ می‌شود که در ترجمه این واژه اینگونه آمده است که "هور" به معنی اهورا و "مان" هم به معنی خانه است و هورامان را به معنی خانه و سرزمین هم معنی کرده‌اند.
 
بنابراین اورامان به معنی سرزمین اهورایی و جایگاه اهورامزدا است. هور در اوستا به معنی خورشید آمده و هورامان جایگاه خورشید نیز معنی می‌دهد.
 
روستای اورامان قدمتی دیرینه در تاریخ دارد و وجود آثار و بقایای آتشکده‌های فراوان در اطراف آن نشانگر این موضوع است که مردم این نواحی پیش از گرویدن به اسلا‌م زرتشتی بوده‌اند.
 
این سرزمین در گذشته در قلمرو فرمانروایان و سلا‌طین محلی بوده که با اقتدار بر آن حکمفرمایی می‌کردند به همین دلیل این روستا را اورامان تخت یعنی پایتخت یا مرکز سلطنت نامیده‌اند و به روایتی دیگر اورامان در گذشته‌های دور شهری پرجمعیت بوده که به عنوان مرکز حکومت اورامی‌ها در این منطقه استفاده شده است.
 
به دلیل ساختار جغرافیایی متفاوت با سایر نقاط ایران و احاطه شدن در درون مناطق کوهستانی مرتفع از مناظر طبیعی زیبایی برخوردار است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند، ترکیب شگفت‌آور صخره‌های سترگ و خاکستری کوهستان با رودخانه‌های خروشان و همچنین پوشش گیاهی سبزفام منطقه، بدیع‌ترین چشم‌اندازهایی را که کمتر در سایر نقاط کشور مشاهده می‌شود را به وجود آورده است.
 
با توجه به کوهستانی بودن از نظر استعدادها و توانمندی‌های گردشگری و مواهب خدادادی دارای ویژگی‌های نادری است که هر ساله موجب جذب تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی می‌شود.
 
این روستا را هزار ماسوله نیز مى‌نامند، زیرا معمارى آن همانند ماسوله است، یعنی حیاط هر خانه بام خانه‌اى دیگر است، اما با وسعتى بیشتر فضای زندگی ساکنان روستا با محیط طبیعی آن و همچنین نحوه معیشت و فعالیت‌های اقتصادی آنان آمیخته است به طوری که در خانه‌ها علا‌وه بر اتاق‌ها، محل استراحت، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی و عموما طویله، انبار غله، انبار علوفه و حتی مکانی برای قرار دادن دارهای عمودی قالی و دستگاه‌های گلیم و جاجیم‌بافی تعبیه شده است.
 
دیوارخانه‌ها به صورت خشک‌چینی از سنگ منطقه ساخته شده است. این دیوارها بدون استفاده از ملا‌ت و به طور هنرمندانه چیده شده‌اند. مهم‌ترین مصالح به کار رفته در بنای خانه‌ها سنگ و چوب است.
 
آب و هوای معتدل کوهستانی و وجود چشمه‌های فراوان، چراگاه‌هایی سرسبز و باغ‌هایی خرم را در دامنه کوه‌های زیبای اورامان به وجود آورده و این امر موجب شده دامداری در کنار باغداری پیشه اصلی مردم این دیار باشد.
 
بازتاب زندگی دیرینه انسان امروزی یا انعکاسی از زندگی دیرینه در زیست بومی است که جوامع بدان خو گرفته‌اند. اینجاست که فرهنگ سنتی با توجه به شکل‌گیری نوستالژی در جوامع پساصنعتی می‌تواند جاذب گردشگرانی باشد که در پی مکان‌هایی با فرهنگ سنتی‌اند تا اصالت معنایی خود را در آن تجربه کنند.
 
قلعه اورامان
 
این قلعه در بالای کوهی در اورامان تخت بنا شده است. قلعه‌ای است که نقش حفاظتی و نظامی داشته و در مواقع بحرانی و هجوم اقوام بیگانه مورد استفاده قرار گرفته است و به دلیل صعب‌العبور بودن و غیرقابل تسخیر شدن از اهمیت زیادی برخوردار بوده که همزمان با بازدید گردشگران از نقاط دیدنی روستا، آنان را با پیاده‌روی و کوهنوردی به سوی خود می‌کشاند.
 
در کنار این قلعه آب انبارهایی به صورت اصولی و کاربردی ساخته شده است که در صورت توجه و فراهم نمودن امکانات برای قلعه اورامان می‌توان شاهد گردشگران بیشتری در این منطقه بود.
 
عروسی پیرشالیار
 
مراسم جشن عروسی پیرشالیار یکی از جشن‌های رایج است پیرشالیار فرزند جاماسب، یکی از رهبران و مُغان آیین زردشت بوده که در اورامان می‌زیسته است، در افسانه‌های مردم منطقه اورامانات، پیری اسطوره‌ای به نام «پیر شالیار» است که می‌گویند صاحب کرامات بوده است.
 
از جمله این کرامات عجیبی که درباره او روایت می‌کنند ماجرای شفا یافتن شاه بهارخاتون دختر شاه بخارا است که پیر شالیار او را شفا می‌دهد.
 
پادشاه دخترش را به عقد وی در می‌آورد و مردم جشن عروسی بزرگی برای پیرشالیار و بهارخاتون برپا می‌کنند که امروزه به همین مناسبت هر سال دو بار در نیمه بهار و نیمه زمستان مراسمی به نام مراسم پیر شالیار در اورامان تخت برگزار شده و عروسی پیر شالیار را در سه روز جشن می‌گیرند.
 
این مراسم طی مراحل مختلف مانند قربانی کردن گاو و گوسفند، دف‌نوازی و رقص عرفانی و پخش نذورات، مراسم تبرک تسبیح و کفش پیر و پخت نوعی نان و در نهایت با رفتن به زیارت مزار پیر به پایان می‌رسد.
 
برای این مراسم که با ذکر و سماع و ذبح حیوانات همراه است عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی حضور می‌یابند.
 
دزلی و درکی قطعه کوچک بهشت در کردستان
 
دزلی و درکی نام دو روستای سرسبز و زیبای کوهستانی است که در فاصله 30 و 35 کیلومتری سروآباد قرار گرفته‌اند، جاده دسترسی به این تفرجگاه آسفالت بوده و مسیر آن به عنوان ورود به منطقه اصلی اورامان از اهمیت خاصی برخوردار است در فصل بهار به علت روحیه شاد مردم منطقه، گروه‌های موسیقی و رقص کردی بسیاری به صورت خودجوش در این مکان برنامه اجرا می‌‌کنند.
 
چشمه آب معدنی بل
 
در منطقه اورامان در مرز استان کردستان و کرمانشاه و در فاصله بین روستای ناو از استان کردستان و روستای هجیج از استان کرمانشاه و در کنار رودخانه خروشان سیروان، چشمه یا آبشار معدنی بل قرار گرفته است این چشمه از لحاظ شرب و داشتن املاح معدنی بسیار مشهور بوده به طوری که در کنار آن دو واحد کارخانه تولید آب معدنی احداث شده است.
 
چشمه آب معدنی بل به علت قرارگیری در مسیر جاده اورامان و رودخانه سیروان و هم‌چنین نزدیکی به روستای شگفت‌انگیز هجیج از جمله جاذبه‌های گردشگری استان است.
 
رودخانه سیروان
 

این رودخانه در جنوب غربی استان جریان دارد که پس از دریافت آب‌های بخش‌های جنوب‌غربی، غرب و مرکز استان مانند قشلاق، گاوه‌رود و گردلان به نام سیروان خوانده می‌شود، بخش عمده این رودخانه در شهرستان سروآباد و منطقه اورامان جریان دارد.
 
حواشی این رود بسیار زیبا و بستر و کناره‌ها آن زیستگاه انواع پرندگان و ماهیان است که از لحاظ بهره‌برداری تفریحی و توریستی بسیار مناسب است. بهترین مسیر و چشم‌انداز برای دیدن عظمت و زیبائی سیروان فاصله بین روستاهای اسپریز تا هجیج است. این رودخانه به علت خروشان بودن محل تمرین و مسابقات قایقرانان استان و حتی ملی و بین‌المللی است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

امام جمعه موقت تبریز در بازدید از طرح آرامش بهاری گفت: حضور مردم در جوار امام زادگان مایه آرامش معنوی جامعه می شود.


آیت الله سیّد محمد تقی آل هاشم از برگزاری برنامه های خوب فرهنگی از جمله طرح آرامش بهاری و خیمه های معرفت در آذربایجان شرقی قدردانی کرد.

طرح آرامش بهاری در جوار 48 بقاع متبرکه استان از 28 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

سفره هفت سین قرآنی، اعزام مبلغان و برپایی خیمه معرفت، پاسخ به شبهات و ایستگاه کودکان بخشی از برنامه های فرهنگی اوقاف برای زائران در این طرح است.

سفره هفت سین قرآنی در امامزاده های شاخص، اعزام مبلغان و برپایی خیمه معرفت و پاسخ به شبهات، مسایل شرعی و مشاوره خانواده، ایستگاه کودکان و اهداء بسته های فرهنگی به زائران از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان شرقی، از تولید سالانه 36 هزار و 600 تن محصولات دامی توسط عشایر استان آذربایجان شرقی خبرداد.
 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز مهندس سیدمحمدحسن آل هاشم، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، گفت: 11 هزارتن گوشت، 24 هزارتن شیر و یک هزار و 600 تن پشم توسط عشایر استان آذربایجان شرقی تولید می شود.

وی، افزود: اگر چه جمعیت عشایر نسبت به کل جمعیت استان 2 درصد می باشد ولی این جمعیت اندک اما پرکار، قریب به 20 درصد دام کوچک استان را در اختیار داشته و نقش چشمگیری در تولید محصولات دامی برعهده دارند.
 
 
 



تاريخ : 24 / 11 / 1392برچسب:, | 1:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌شرقی گفت:

با توجه به تخفیف 10 درصدی بیمه عشایر تا بهمن ماه سال جاری و نبود شرط سنی در این زمینه، عشایر استان باید نسبت به بیمه خود در فرصت باقیمانده اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدحسن آل‌هاشم در حاشیه آئین جشن عشایر در روستای حلاج سفلی شهرستان میانه، افزود: برنامه راهبردی افق 1404 تهیه و تنظیم و در شورای برنامه‌ریزی استان نیز به تصویب رسیده است.

وی افزود: اختصاص یک درصد از اعتبارات توسعه ملی به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی و عشایری توسط نمایندگان تصویب و در سال آینده به اجرا درخواهد آمد.

مدیرکل امور عشایری استان ادامه داد: حدود یک میلیون هکتار از مراتع بکر و مرغوب و 1.5 میلیون واحد دامی استان در اختیار عشایر است و شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر، اهر، میانه، چاراویماق، سراب و هریس عمده‌ترین شهرستان‌های عشایرنشین استان را تشکیل داده و اهم تولیدات سالانه عشایر این استان را گوشت قرمز به مقدار 9 هزارو 958 تن، شیر به مقدار 30 هزارو 100 تن، پشم به مقدار 893 تن، گلیم و ورنی 22 هزارو 854 متر مربع و قالی و قالیچه به مقدار 9 هزارو 389 مترمربع تشکیل و نقش عمده‌ای در اقتصاد کشاورزی شمالغرب کشور دارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم در 22 بهمن هر سال جهانیان را شگفت‌زده می‌کنند.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در جمع مردمی که برای مراسم گرامیدشت سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در میدان انقلاب ارومیه حضور یافته بودند، با بیان این مطلب، افزود: امروز مردم ما با حضور خود بار دیگر با آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند و یاد شهدا را گرامی داشتند.

وی تصریح کرد: در گذشته ایران کشوری سر سپرده و وابسته بود اما انقلاب اسلامی کشور ما را به قدرت بلامنازعی در جهان بدل کرده است

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ملت ایران امروز نیز آمده‌اند تا با حضور خود پاسخ محکمی به استکبار جهانی بدهند، انقلاب اسلامی نظریه‌پردازان سیاسی جهان را شگفت‌زده کرده است و آن‌ها هنوز بعد از 35 سال موفق به تحلیل این انقلاب نشده‌اند.

آل‌هاشم با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار کرد: وجود رهبری کم‌نظیر مانند امام خمینی (ره) و ویژگی‌هایی که آن بزرگوار داشتند عامل اصلی پیروزی انقلاب بود، امام همواره بر پیوند دین و سیاست، ایمان و تقوا و مبارزه با استکبار تاکید داشتند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: باید با حفظ وحدت دشمنان را در رسیدن به هدفشان که اختلاف‌افکنی در بین ملت ما است ناکام بگذاریم، مخصوصا در این استان باید بسیار مراقب بود؛ چرا که دشمن قصد ایجاد اختلاف بین اهل تسنن و تشیع را دارند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با جنگ نرم و ترویج بی بند و باری، مد گرایی، مواد مخدر و برنامه‌ریزی برای تضعیف اصل ولایت فقیه، نظام و مسئولان می‌خواهند زمینه را برای برخورد سخت فراهم نمایند

آل‌هاشم با اشاره به نقش پررنگ مردم آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم شهیدپرور آذربایجان تا پای جان برای پیروزی انقلاب اسلامی ایستادگی کردند و در دوران دفاع مقدس نیز نقش بسیار حساسی را ایفا نمودند، همین مردم امروز نیز مانند گذشته آماده فداکاری در راه دفاع از نظام و مقام معظم رهبری هستند

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تاریخ آذربایجان باید به خوبی تحلیل و بررسی شود، یکی از افرادی که نقش بسیار مهم و کلیدی در مبارزات آن دوران داشت حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی بود.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

تشییع پیکر شهید محمدرضا بیضایی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محمدرضا بیضایی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) صبح امروز از میدان شهدا به سمت میدان ساعت با حضور مردم تبریز برگزار شد.

مردم ولایتمدار و شهیدپرور تبریز، پیکر مطهر این شهید مدافع حرم اهل بیت را از میدان شهدا تا میدان ساعت تشییع کردند و پس از انجام مراسم عزاداری، انجام تشریفات نظامی و ادای احترام به شهید، پیکر مطهر وی برای خاکسپاری کنار همرزمان شهیدش وادی رحمت منتقل و به خاک سپرده شد.

آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه موقت تبریز بر پیکر شهید بیضایی نماز اقامه کرد

در این مراسم که با حضور فرماندهان نظامی و خانواده‌های شهدا برگزار شد، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با بغل کردن دختر دو ساله شهید بیضایی به نام کوثر در حالیکه به حاضران دست تکان می‌داد، روضه حضرت رقیه را خواند که موجب تاثر حاضران در جلسه شد و فریاد یا زینب و یا حسین سر دادند.

حاضران شرکت‌کننده در مراسم تشییع پیکر شهید محمدرضا بیضایی با سردادن شعارهای "مرگ بر وهابی"، "مرگ بر سلفی"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" به دشمنان اسلام هشدار دادند در صورت آسیب رساندن به حرم‌ حضرت زینب و رقیه( س) در سوریه و حرم اهل بیت در عراق حمام خون به راه خواهند انداخت.

مارش نظامی لشکر عاشورا نیز در این مراسم با انجام تشریفات نظامی و ادای احترام، این شهید را تا میدان ساعت بدرقه کرد.

همسر شهید محمدرضا بیضایی در این مراسم اعلام کرد که شهید بیضایی قبل از رفتن می‌دانست که به فیض شهادت نائل خواهد آمد از این رو از حاضران خواست اگر دینی بر گردن شهید دارند، اعلام کرده و حلال کنند.

مراسم شام غریبان شهید محمدرضا بیضایی امروز از ساعت 15.30 تا 17 در مسجد چهارده معصوم شهرک پرواز تبریز برگزار می‌شود.

شهید محمودرضا بیضائی که با توجه به تحولات میدانی کشور سوریه و هتک‌ حرمت‌های اخیر به حرم حضرت زینب کبری (س) به دست گروه‌های صهیونیستی و وهابی، برای دفاع از این حرم‌های شریف به سوریه رفته بود، ظهر روز یکشنبه 29 دی مصادف با ولادت حضرت رسول (ص) به دست وهابیون تکفیری به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

وی در آذر ماه سال 1360 در خانواده‌ای مذهبی و متدین در شهر تبریز دیده به جهان گشود و در شب میلاد حضرت رسول اکرم (ص) دعوت حق را لبیک گفت و به سفر آخرت عزیمت کرد.

از این شهید والامقام یک فرزند دختر دو ساله ساله به نام کوثر به یادگار مانده تا بتواند در آینده همچون زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) نازدانه سه ساله امام حسین (ع) در راه دفاع از اسلام و آرمان‌های والای شهیدان اسلام گام بردارد و ادامه دهنده راه پدر باشد.

 



تاريخ : 14 / 9 / 1392برچسب:, | 6:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یادواره شهید احمد کشوری در بروجرد برگزار شد
 
 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: یادواره شهید احمد کشوری با حضور فرماندهی پادگان مهندسی بروجرد و فرزند شهید احمد کشوری در بروجرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ امیر میر فرماندهی پادگان مهندسی بروجرد ظهر پنجشنبه در یادواره شهید احمد کشوری با  گرامیداشت یاد و خاطره 49 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: شهید احمد کشوری در دوران خفقان رژیم ستمشاهی در مقابل باطل ایستادگی کرد و تمام بحرانهای آن زمان را با دلیری پشت سر گذاشت.

وی تصریح کرد: شهید کشوری در دوران جنگ نیز وارد جبهه های حق علیه باطل شد و با رشادت هرچه تمامتر از جان خود گذشت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سرهنگ میر ادامه داد: اگر امروز ملت ایران در آسایش و امنیت به سر می برند و در کشور اسلامی ایران با آسودگی کامل زندگی می کنند به خاطر جانفشانیهای شهیدان دوران دفاع مقدس و بعد از آن است.

وی تصریح کرد: امروز موفقیتهای ملت ایران در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی،هسته ای و...مرهون رشادتها و ایثارگریهای شهیدان والا مقام همچون شهید احمد کشوری است.

در ادامه این مراسم یکی از همرزمان شهید کشوری نیز اظهار داشت: علاوه بر تمام موفقیتهایی که امروز ملت ایران به دست آورده حق استفاده از انرژی هسته ای برای کشور خود پیروزی مضاعف تلقی می شود.

سردار حسن احمدی افزود: حق استفاده از انرژی هسته ای در بین کشورهای توسعه یافته دنیا نیر مرهون رشادتها و دلیرمردیهای شهیدان دوران دفاع مقدس و جوانان این مرز و بوم است.

وی بیان داشت: به طور قطع موفقیت جوانان کشور در تمام عرصه ها ادامه راه شهیدانی چون شهدای هسته ای و شهیدان دوران دفاع مقدس بوده و امید است بتوانیم در راستای تحقق اهداف و آرمانهای شهداء گام برداریم.

همچنین در پایان این مراسم علی کشوری فرزند شهید احمد کشوری با گرامیداشت 15 آذر سالروز شهادت خلبان احمد کشوری افزود: شهید کشوری یک از شهدای بزرگ جنگ تحمیلی است که همواره یاد و خاطرش در اذهان باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به خصایص اخلاقی شهید کشوری تصریح کرد: ایشان یکی از مبارزان خالص بود که هم در اوایل انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس برای آزادی کشورش از زیر سیطره ظلم و ستم جنگید و مظلومانه به شهادت رسید.

فرزند شهید احمد کشوری برگزاری اینگونه یادواره ها را نقش مهمی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء دانست و از برگزارکنندگان آن تقدیر کرد.

بنابر این گزارش در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود به علی کشوری فرزند خلبان شهید احمد کشوری اهداء شد.



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد