پایگاه خبری عقاب نیوز:

  یادی از آیت الله سید مجتبی اسدالهی رضوان الله علیه

 

 

 

 آیت الله اسدالهی(ره) از شاگردان مراجع عالیقدر عالم تشیع حضرت ایت الله العظمی بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) و از اساتید حوزه های علمیه شهر مقدس قم بود

 ایشان در سال 1336شمسی با توجه به دعوت قبلی اهالی روستای امیران شهرستان اردستان توسط حاج آقا سید شمس الدين بهشتی روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم به روستای تلک آباد مبنی بر معرفی و اعزام مبلغ ، حاج آقا اسدالهی از حوزه علمیه قم بعنوان مبلغ روحانی به روستای امیران مشرف و پس از استقبال گرم توسط اهالی از ابتدای ورود به روستا در منزل مرحوم حاج حسین مسلمی (اسکندر) جهت پذیرایی ، اسکان و استراحت به مدت بیش از ۳۵ سال بطور مداوم در مواقع سفرهای تبلیغی و غیره حضور و مستمر بودند. بطوریکه بعضی از اوقات همچون فصل تابستان به اتفاق خانواده حضور داشتند .

 

خدمات ایت الله اسدالهی در روستای امیران شهرستان اردستان

⚛ فعالیت های تبلیغی و فرهنگی :

 الف - بیان احکام ، آموزش ، تفسیر قرآن و سیره ائمه اطهار از طریق منابر و جلسات خصوصی و عمومی .

 ب - برپایی نماز یومیه بصورت جماعت (صبح، ظهر ، عصر، مغرب و عشا) در ماههای رمضان، محرم ، صفر ، جلسات هییت هفتگی شبهای جمعه و مناسبتها ( اعیاد مذهبی، ولادت و شهادت امامان معصوم ) و غیره .

 ج - درسال ۱۳۴۰ پس از فوت حضرت آیت اله بروجردی ایشان اطلاعیه حوزه علمیه قم را مبنی بر معرفی مراجع تقلید که صاحب رساله بودند از جمله حضرت امام خمینی جهت اهالی و ساير روستا همجوار می آورده اند .

 د -اطلاعیه و اعلامیه حوزه علمیه قم و علمای انقلابی در خصوص جهان اسلام و نهضت امام خمینی را مخفیانه جهت آگاهی اهالی و همچنين سایر روستاها از جمله کچورستاق ، تلک آباد و . . . می آورده اند .

 فعالیت های اجتماعی :

✴️ الف - حل و فصل اختلافات احتمالی خانوادگی ، شخصی و سایر امور .

 

✴️ ب - تشویق خانواده ها و جوانان به امر ازدواج ، تحصیل و اشتغال .

 

✴️ ج - تشویق جوانان جهت اعزام به جبهه های دفاع مقدس ، پيروي ازامام خمینی

 

و حضرت آیت اله خامنه اي و حفظ انقلاب اسلامی ، ولايت فقيه و ارزش های دینی کوشش داشتند .

 

✴️د - تشویق اهلی به انجام امور خیر جهت پیشرفت های مذهبی و فرهنگی به منظور حفظ وحدت عمومی .

 

✴️ ه - داشتن ارتباط حضوری ، عاطفی و شرکت در مراسمات عمومی و خصوصی اهالی به منظور اظهار علاقه، همدردی و همبستگی .

 فعالیت های عمرانی :

✴️الف - پيگيري تعمیر و توسعه مسجد جامع از وضعیت قدیمی به سبک جدید تلاش نموده اند.

✴️ ب - پیگیری احداث ساختمان حسينه و همچنین تاسیسات جانبی مانند آشپزخانه ، وضوخانه ، آبدارخانه و نیز غسالخانه

✴️ ج - تشویق اهالی به تعریض ، تسطیح کوچه ها و معابر و حفظ قنات و اراضی کشاورزی فعالیت مستمر داشته اند .

✴️ د - تشویق اهالی به ساخت مدارس ، اماکن مذهبی ، عمومی و جاده ارتباطی با سایر نقاط مجاور روستای امیران .

 امکانات رفاهی ، مشکلات رفت و آمد :

 الف - با توجه به شرایط اجتماعی درگذشته از قببل نبودن امکانات مناسب رفاهی در روستا در فصل گرما و سرما تامین امکانات رفاهی مشکل و یا تقریبا غیر ممکن بوده است.

شرایط بعضا" سخت مسافرت از جمله نبودن وسیله نقلیه مناسب اتوبوس در همه اوقات ، بطوریکه ایشان پاره مواقع مجبور بودند جهت رفت و آمد از قم به اردستان و بالعکس ساعت ها بیرون شهر تنها سر جاده منتظر وسیله نقلیه باشند که شاید خودروی عبوری همچون وانت و يا کامیون ایشان را به مقصد برساند

ب - مشکل دیگر رفت و آمد از اردستان به امیران و بالعکس بود و آن زمان وسیله نقلیه مناسب و فراوان نبود، بطوریکه عصر های پنجشنبه و صبحهای جمعه پاره ای مواقع یکی از اهالی که معمولا" حاج محمد دخیل ، حاج ید اله عوضعلي و یا مرحوم حاج فضل اله عوضعلي بودند با موتور سیکلت شخصی را در هوای گرم تابستانی و یا سرد زمستان تردد می نموده اند .

 ج - قبل از انقلاب ایشان گهگاهی با خودر شخصی خود فولگس و یا بعد از انقلاب هم با خودر پیکان سواری شخصی خود رنج سفر را متحمل می گردیدند .

 د -درسالهای گذشته علاوه بر حضور در امیران جهت امور تبلیغ گهگاهی به سایر روستاهای اطراف مسافرت می نموده اند .

ارتباط با سایر روحانیون و علما شهرستان :

 ايشان ارتباط مستمر و حضوري با علما و روحانیون شهرستان از جمله مرحوم حاج آقا جدلی ، مرحوم حاج آقا شریعتی اولین امام جمعه ، روحانیون خانواده طباطبایی نژاد و روحانیون زواره داشتند.

 قابل ذکر است کلیه فعالیت های تبلیغی و غیره را ایشان بدون هرگونه چشم داشت مادي انجام می داده اند ، البته اهالی قدرشناس امیران هم با ابراز محبت و ارادتی که به ایشان داشتند درحد توان مالی خود هزینه های سفر را با پرداخت های نقدی و غیره مانند اهدا هدایایی ناقابل همچون میوه فصلی و ماست و. . . قدر دان تلاش وی می باشند .

 

 ارتباط متقابل ایشان و اهالی :

 

 ارتباط و حضور مداوم و مستمر که بیش از ۵۵ سال می باشد سبب مراودات متقابل می شد که بعلل زیر می باشد :

الف -فرهنگ پایدار مذهبی و اجتماعی اهالی که از نسل ها و سال های گذشته می باشد .

ب :طی سالهای گذشته امیران با داشتن پیرمردان مسن ، مومن و صادق و هم چنین افراد میانسال پر تلاش و جوانانی و نوجوانانی و کودکانی مشتاق با استعدادهای متفاوت و اعم از زن و مرد در مراسم نماز جماعت و جلسات، حضوری فعال داشته اند .

ج - این ارتباط متقابل سبب علاقه وافرا ايشان جهت حضور در روستا و همچنين گوش جان سپردن اهالی کوچک و بزرگ به سفارشات اخلاقی و دستورات فقهی و عمل به تذکرات ايشان تا حدی خستگی روحی و جسمی تبلیغی و رفت و آمد را مرتفع نموده است

یادی از خدمات، فعالیتها و زحمات:

  د - ارتباط متقابل قلبی ، کلامی و حضوری ایشان بعنوان مبلغ دلسوز و اهالی مومن و متدین.روستای امیران سبب آشنایی به مسائل اجتماعی و مشکلات روستا و مردم طی سالهای گذشته بوده که با همکاری و تلاش مضاعف اهالی باعث شده روستا امیران درشهرستان بعنوان کم نظیر و شايد بی نظیر در زمینه های گوناگون مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی و عمرانی پیشرفت و نمونه باشد .

 سابقه درخشان مذهبی ، انقلابی و فرهنگی اهالی روستای امیران در گذشته و ارتباط با حوزه علمیه قم و علمای انقلابی و آگاهی مردم از نظرات آنها در سالهای قبل و بعد از انقلاب باعث شده افراد مسن و میانسال اعتقادشان به اسلام و انقلاب محکمتر و کودکان به معارف و احکام اسلام آشنایی بیشتر شود، بطوریکه بعد از انقلاب افراد متدین و مومن تربيت یافته و هم اکنون درمسولیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی منشا خدمات هم جهت روستا و همچنين سرمایه هايي عظیم برای روستا، حتی شهرستان و غیره می باشند اینها نتیجه زحمات این روحانی دلسوز می باشد .

 البته در سال های اخیر بعلت کهولت سن و شرایط جسمی حضور کمتری در روستا داشتند ، ولی ارتباط قلبی ، تلفنی و حضور اهالی در منزلشان قم همچون گذشته پایدار مي باشد که شاید خستگی چندین ساله سفرهای تبلیغی را مرتفع نموده باشد ، بطوریکه هر بار هنگام ارتباط تلفنی و یا حضوری ، ایشان با گشاده رویی و ابراز محبت باز هم از پیشرفت های روستا و رفع مشکلات امیران سخن می گویند .

*فعالیت های ایشان در بخش امان شهرستان رزن همدان نیز از کسی پوشیده نیست و خدمات ایشان در آن منطقه هم کاملا محسوس است.

حضرت ایت الله سیدمجتبی اسدالهی (رضوان الله تعالي عليه)در تاریخ بیست و پنجم اسفندماه 1399 دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت و روزبعد در بهشت مصومه (س) شهر مقدس قم سر به تیره تراب نهاد و آرام گرفت.

 

 روحش شاد و راهش پر رهرو باد

 



پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

 

نماهنگ دلنشین اززمین تا عرش باصدای مهدی سلحشور تدوین علیرضا مرادعلی بیگی بازتولیدشده،

 

اومدم اینجا قلبم رنگ خدا بگیره ، اربعین راهی از زمین تا عرش دل میزنم به دریا ، پا میذارم تو جاده،راهی میشم دوباره ، با پاهای پیاده راهی میشم ، به سوی خاکی آسمونی

 



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 5 / 1395برچسب:, | 8:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

رئیس سازمان صدا و سیما در پیامی به مناسبت روز خبرنگار، با تجلیل از مقام خبرنگاران، آنان را "راویانی صادق" توصیف کرد که پرتلاش و بی‌وقفه در عرصه اطلاع‌رسانی گام برمی‌دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «علی عسکری» در پیام خود جایگاه رفیع رسانه ملی را در عرصه اطلاع‌رسانی، مرهون تلاش خبرنگارانی دانسته است که در شبکه‌های ملی و بین‌المللی و در مقاطع حساس توانسته‌اند با جریان یک‌سویه رسانه‌های کشورهای سلطه‌گر، مقابله و حقایق را افشا کنند.

علی عسکری رئیس رسانه ملی روز خبرنگار را تبریک گفت
متن پیام رئیس سازمان صدا و سیما به مناسبت روز خبرنگار به شرح ذیل است:
«به نام خدا
"ن، والقلم و ما یسطرون"
17مرداد، روز بزرگداشت راویان صادق جامعه، چشمان تیزبین و زبان‌های حقیقت‌جویی است که پرتلاش و بی‌وقفه در عرصه اطلاع‌رسانی گام برمی‌دارند. این روز، پاسداشت پرچمداران وادیِ قلم و آگاهی است؛ کسانی که به حرمت قلم، سعی در نگاشتن حقیقت دارند و برای دسترسی، تولید، توزیع و انتشار صحیح اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند.
مجاهدان دلسوزی که وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویش‌اند و به انحصارطلبان رسانه‌ای جهات ثابت کرده‌اند که صدای حق و حقیقت هیچگاه خاموش‌شدنی نیست.
بدون شک جایگاه رفیع فعلی رسانه ملی در عرصه اطلاع رسانی، مرهون تلاش خبرنگارانِ عزیزی است که در شبکه‌های ملی و بین‌المللی و در مقاطع حساس توانسته‌اند با جریان یک‌سویه رسانه‌های کشورهای سلطه‌گر، مقابله کرده و حقایق را افشا نمایند.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار رسانه ملی، از درگاه حضرت حق برای تمامی طلایه‌داران عرصه خبر، سلامتی و توفیق تلاشی آگاهانه و سرشار از صداقت مسئلت دارم.»



تاريخ : 15 / 4 / 1395برچسب:, | 7:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

رئیس رسانه ملی در حکمی حجت الاسلام والمسلمین سیدرمضان موسوی مقدم را به سمت «قائم مقام رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در بخشی از حکم دکتر علی عسکری خطاب به آقای موسوی مقدم آمده است:« پیگیری اجرای سیاست های رسانه ملی؛ ‌حفظ انسجام مدیریتی و ایجاد هماهنگی‌های بین‌بخشی در جهت اعمال مدیریت یکپارچه و کارآمد؛ تقویت روحیه امید و نشاط در کارکنان با هدف همگرایی؛ کمک به افزایش بهره وری سازمان و اجرای مأموریت های ویژه محوله؛ ایجاد هماهنگی درون‌سازمانی و حمایت از بخشهای مختلف برای تحقق اهداف رسانه ملی؛ کمک به حل چالش‌ها و مشکلات پیش رو و ارائه راهکارهای عملیاتی؛ تعامل سازنده با دیگر سازمان‌ها و نهادها به‌ویژه دستگاه های فرهنگی برای افزایش ارتباطات برون‌سازمانی » از جمله مأموریت‌های جنابعالی است. 
دکتر علی عسکری در حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم، معاونان و مدیران صداوسیما را ملزم به رعایت ارتباط سازمانی با قائم رئیس رسانه ملی کرد.



تاريخ : 14 / 4 / 1395برچسب:, | 4:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

فرهنگستان زبان و ادب فارسی طیّ نامه‌ای به نیروی انتظامی اعلام کرد به کار بردن نام «نوتِلابار» برای مغازه‌هایی که اخیراً در سطح شهر دایر شده‌اند، خلاف قانون «ممنوعیّت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه» است و مطابق قانون با آن‌ها رفتار خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا، فرهنگستان زبان و ادب فارسی همچنین اعلام کرد نام «نان داغ، شکلات داغ» را برای این اماکن پیشنهاد و توصیه می‌کند که صاحبانِ این مغازه‌ها از آن استفاده کنند.
 
متن نامۀ دکتر غلامعلی حدّاد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بدین شرح است:
بسمه‌تعالی
 
سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری
 
فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
 
با سلام،
 
متأسفانه اخیراً اماکنی با عنوان Nutellabar در سطح شهر تهران گسترش یافته است. در این مغازه‌ها شکلات را همراه با نان خاصّی (کرپ) عرضه می‌کنند و علاوه بر آن ممکن است بستنی و از این قبیل مواد خوراکی نیز عرضه شود. این نام را از نام تجاری محصولی با عنوان Nutella گرفته‌اند. پیشنهاد فرهنگستان برای این مغازه‌ها «نان داغ، شکلات داغ» است، که چنانچه صاحبان آن‌ها موافق باشند می‌تواند به‌جای نوتلابار به کار رود.
 
به‌هرحال، نام‌گذاری این مغازه‌ها مغایر با قانون ممنوعیّت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه است و لازم است تغییر یابد. تقاضا دارد دستور فرمایید رسیدگی شود.



تاريخ : 30 / 2 / 1395برچسب:, | 4:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز:  حجت الاسلام محمد حسنی با حضور در جمع گزینشگران دانشگاه های افسری ارتش از روند انجام گزینش در بین داوطلبین خدمت در آجا بازدید نمود.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز::

 پایگاه خبری عقاب نیوز :رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تلاش استکبار در مقابل موفقیت‌های ایران و در راس آن برجام در سایه تلاش مجاهدین عرصه هسته‌ای کشور است.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تلاش استکبار در مقابل موفقیت‌های ایران و در راس آن برجام در سایه تلاش مجاهدین عرصه هسته‌ای کشور است.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوزبه نقل از  خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان- حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم «اختتامیه آمران به معروف و ناهیان از منکر» ، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید ابتدا از خود و خانواده خود آغاز کنیم و در اجرای این فریضه باید در کنار مردم باشیم که نتیجه عکس نگیریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه «مقام معظم رهبری بارها بر تذکر لسانی تاکید کرده‌اند و آن را وظیفه همگانی اعلام نموده‌اند»، یادآور شد: با اخلاق و رفتار پسنده می‌توان امر به معروف را در جامعه اشاعه داد.

آل‌هاشم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امر به حفظ نظام، اصل امر به معروف است»، یادآور شد: تلاش آمریکا ابزاری برای مهار راهبردی ایران و ایجاد زیرساخت‌ها برای نفوذ در کشور است.

وی با بیان اینکه «مقام معظم رهبری بر راه‌های مختلف نفوذ سیاسی و فرهنگی تاکید داشته‌اند»، تصریح کرد: نفوذ فرهنگی و سیاسی بسیار خطر ناک هستند که باید از آن مراقبت و مردم را دعوت به امر به معروف کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه «هوشیاری، هوشمندی، مراقبت و مواظبت از راه‌های دعوت به معروف برای جلوگیری از نفوذ دشمن است»، عنوان کرد: دشمن 37 سال است که تلاش می‌کند در ایران نفوذ کند و باورهای اسلامی و دینی مردم را تغییر دهد.

آل هاشم با اشاره به اینکه «دشمن تلاش می‌کند مردم را از دین دور کند»، خاطر نشان کرد: تغییر ذائقه فرهنگی و اجتماعی یکی از راه‌های نفوذ دشمن در بحث نفوذ فرهنگی است و دشمن به دنبال آن است که از طریق ترویج فرهنگ غرب و مصرف کالا و محصولات فرهنگی‌اش به اهداف خود برسد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: دشمن درصدد است در دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نفوذ کند و مقام معظم رهبری هم بر این مساله تاکید و حساسیت ویژه‌ای داشته‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: تلاش استکبار در مقابل موفقیت‌های ایران و در راس آن برجام در سایه تلاش مجاهدین عرصه هسته‌ای کشور است اما آنان می‌خواهند از این پروژه بهره برداری سیاسی کنند و در جهت تضعیف نظام اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه «اختلاف افکنی بین دولت و ملت از مهم‌ترین راه های نفوذ دشمن است»، یادآور شد: ایجاد فاصله بین دولت و ملت، فاصله گرفتن از ارزش های انقلاب، ایجاد دو دستگی بین مردم و فعال کردن شبکه حامیان غرب در ایران از دیکر راه های نفوذ است.

وی عنوان کرد: باید مردم را با توطئه دشمن آشنا کنیم و روحیه انقلابی آنان را تحکیم بخشیم و حرکت مستمر به به سمت تحقق آرمان‌های انقلابی داشته باشیم که برای اجرای این تدابیر یک دستور العمل اجرایی لازم است و آن هم تبیین راه‌های سابقه سیاه آمریکا و خیانت‌هایی است که از همان روز آغاز پیروزی انقلاب نسبت به فرهنگ و اقتصاد ایران آغازشد.

آل هاشم تحکیم باورها و ارزش‌های انقلابی در جامعه، اعتماد توده‌ها به لیاقت نام جمهوری اسلامی ایران، تحکیم وحدت، انسجام و همبستگی در بین مردم و مسئولین، هوشیاری و هوشمندی و آینده نگری در مقابل توطئه‌های دشمن از جمله راه‌های مقابله با خیانت دشمن خواند و یادآور شد: با خود اتکایی می‌توانیم از وابستگی به دشمن جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «رفع شر از جانب استکبار و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن امر به معروف و نهی از منکر است»، تصریح کرد: بنابراین تنها راه ردفع شر از استکبار، مقاومت و ایستادگی است و این ایستادگی الزماتی دارد که یکی از این الزامات وحدت مسلمانان جهان است.

آل هاشم ادامه داد: در فاجعه منا اگر تمامی کشورهای مسلمان که حاجیان خود را از دست داده بودند، در مقابل عربستان ایستادگی می‌کردند، عربستان کوتاه می‌آمد اما فقط ایران بود که با صدای با صلابت مقام معظم رهبری در برابر خودسری‌های عربستان ایستاد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه «وحدت و انسجام داخلی باید حفظ شود و همگان باید حول یک هدف و محور رهبری حرکت کنیم»، عنوان کرد: یکی دیگر از الزامات، اقتدار نیروهای مسلح است.

وی ارتقاء فعالیت‌های قرآنی، حفظ روحیه انقلابی، موضع‌گیری صریح در برابر دشمن، پیاده کردن اقتصاد مقاومتی را از دیگر الزامات ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن اعلام کرد و یادآور شد: برخی تصور می‌کنند که برجام به تصویب رسید اقتصاد ما به سرعت درست می‌شود در صورتی که حل مسائل اقتصادی در گرو پیاده شدن اقتصاد مقاومتی است.

آل‌هاشم اظهار کرد: پیاده شدن اقتصاد مقاومی مستلزم آن است که اقتصاد در دست دولت نباشد، بانک‌های کشور به کمک اقتصاد بیایند، اسراف را کنار بگذاریم، کسانی که توانایی سرمایه‌گذاری دارند وارد عرصه اقتصادی شوند وتولید داخلی را گسترش دهیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه «باید فرهنگ مصرف را اصلاح کنیم و وابستگی به نفت را قطع نماییم»، افزد: یکی از خیانت‎های رژیم گذشته به اقتصاد ایران، وابستگی به نفت بود که با کمک مسئولین این وابستگی قطع شد.

وی با تاکید بر پیشرفت علمی در عرصه های گوناگون به ویژه عرصه هسته‌ای یادآور شد: هر کس که ادعا کند در مسیر امام (ره) حرکت می‌کند باید امروز به فرمایشات رهبری جامعه عمل بپوشاند.

 

انتهای پیام



تاريخ : 18 / 7 / 1394برچسب:, | 5:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

سلما بابایی - دختر شهید عباس بابایی - که مدتی است به فیلم‌سازی روی آورده است، درباره‌ی تجربه‌هایش از ساخت فیلم و سریال‌هایی در زمینه شهدا سخن گفت.

وی با اعتقاد بر اینکه شهدا متعلق به همه مردم هستند و مردم حق دارند درباره شهدایشان بیشتر بدانند، اعلام کرد که برای شناساندن شهدایی که تاکنون نامی از آنها برده نشده، قصد دارد این راه را ادامه دهد

این فیلم‌ساز که به تازگی یک مجموعه پنج قسمتی برای شهدای خلبان برای شبکه اول ساخته است، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیوی ایسنا‌ ابتدا درباره اینکه چه انگیزه‌ای باعث شد به فیلمسازی علاقه‌مند شود وآیا اتفاقی که برای پدرش افتاد باعث انگیزه وی برای فیلم‌سازی درباره شهدا شد؟ خاطرنشان کرد: کاری که در حال حاضر در دست دارم و هنوز پخش نشده، درباره پدرم نیست بلکه درباره خلبان‌های شهید دیگر است؛ چراکه من اصلا در رابطه با پدرم فیلم نمی‌سازم. راستش من از مدت‌ها قبل به کار بازیگری علاقه داشتم اما به مرور زمان این علاقه در من به فیلمسازی تبدیل شد، بر این اساس چندین سال پیش به آموزشگاه‌های فیلم‌سازی رفتم و دوره‌هاش را گذراندم تا اینکه همان موقع ساخت یک فیلم کوتاه برای جشنواره‌ «رویش» به من پیشنهاد شد و این کار را پذیرفتم. آذرماه سال گذشته هم یک فیلم کوتاه با عنوان «دیوار» ساختم که آن زمان هیچکس مرا نمی‌شناخت اما این فیلم به حوزه هنری داده شد و سپس اعلام شد که کارم به جشنواره راه پیدا کرده است اما هیچ جایزه‌ای دریافت نکرد ولی این خودش برایم جای خوشحالی داشت که توانستم به یک جشنواره راه پیدا کنم.

او در ادامه همین مطلب توضیح داد: بنابراین خیلی مشتاق‌تر شدم که کار فیلمسازی را ادامه بدهم تا اینکه دوباره یک مستند برای انرژی اتمی ساختم که چندین بار هم از شبکه‌های مختلف تلویزیونی به روی آنتن رفت و بعد از آن به دلیل اینکه دوست داشتم کار داستانی هم انجام بدهم، طی مشورت‌هایی که با مشاورم داشتم پس از دیداری که با فرمانده نیروی هوایی داشتم اعلام کردم که دوست دارم راجع به شهدایی که از اسمشان استفاده نشده کاری بسازم تا اینکه ساخت یک مجموعه پنج قسمتی را به من سپردند که درباره زندگی پنج شهید بود. اولین قسمت از این مجموعه با عنوان «آخرین پرواز» به زندگی شهید بیژن بیک‌محمدی اختصاص داشت که در تبریز تصویربرداری شد. این قسمت از این مجموعه فروردین ماه امسال از شبکه دو سیما به روی آنتن رفت. قسمتی دیگر ازاین مجموعه درباره زندگی شهید حسین دل حامد در بوشهر تصویربرداری شد که در حال حاضر در مرحله صداگذاری است، همچنین یک قسمت دیگر از این مجموعه با عنوان «طعمه» را در کردستان تصویربرداری کردیم که درباره زندگی جانباز خلبان محمد غلامحسینی است که در این کار ما یک لوکیشن هم در پایگاه یکم شکاری تهران داشتیم که اخیرا تصویربرداری‌اش به پایان رسید و اکنون درمرحله تدوین قراردارد.

 

سریال همپرواز

 

 

تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه «هم‌پرواز» سپس اعلام کرد: این مجموعه قرار است بعد از مراسم تاسوا و عاشورای حسینی بعد از سوم امام حسین(ع) از شبکه یک به روی آنتن برود؛ چراکه این کار موسیقی کردی دارد و مناسب دهه اول محرم نیست.

 

 

سلما بابایی سپس در پاسخ به اینکه آیا تمایل دارد کار فیلمسازی در عرصه شهدا را ادامه بدهد؟ اظهار کرد: خیلی دوست دارم این کار را ادامه بدهم و حتی با آقای احسانی - مدیر شبکه یک سیما - هم از علاقه‌ام نسبت به کار صحبت کرده‌ام و به ایشان هم گفتم که این کار برای شهدا است و شهدا هم، متعلق به همه مردم هستند و مردم ما حق دارند تا درباره شهدایشان بیشتر بدانند، بنابراین سعی می‌کنم در همین راستا کارم را ادامه بدهم نیاز به همکاری، کمک‌ و حمایت مسئولانی دارم که باید موضوع شهدا برایشان بیشتر مورد توجه باشد.

این فیلمساز در ادامه درباره اینکه فیلم وسریال‌هایی که تا به حال درباره خلبان‌های شهید ساخته شده‌اند، چقدر به واقعیت نزدیک بوده و فکر می کنید در کجاها حق مطلب ادا نشده که شما سعی کردید در کارهایتان به آن توجه کنید؟ بیان کرد: در کارهایی که تا به امروز و در آینده از من دیده شده و خواهد شد، تمام سعی‌ و حساسیتم بر این است که داستان‌ها بر اساس واقعیت ساخته شوند. در حال حاضر هم که یک مستند داستانی در دست دارم که بازسازی شده است، براساس واقعیت ساخته شده است؛ بنابراین معتقدم در رابطه با شهدا باید به این نکته خیلی پرداخته شود؛ چراکه من اجازه ندارم چیزی را از خودم کم یا اضافه کنم.

دختر شهید بابایی در پایان گفت‌و‌گویش با ایسنا در پاسخ به اینکه آیا تمایل دارد در آینده فیلم یا سریالی برای پدرش (شهید عباس بابایی) بسازد؟ گفت: قلبا اصلا دوست ندارم این کار را بکنم؛ چراکه این کار به نوعی نشان دادن است. پدر من به اندازه کافی توسط مردم شناخته شده است، بنابراین مردم باید شهدای دیگر را بشناسند. من اصلا تمایلی ندارم که بخواهم کاری برای پدرم بسازم. دوست دارم، وقتی که قرار است برای پدرم صرف کنم برای شهدایی بگذارم که واقعا دیده نشده‌اند. دیدارهایی که با خانواده‌های شهدا داشتم مسوولیتم را بیشتر کرد که در این راستا قدم بردارم و محکم‌تر قدم‌ بردارم؛ چراکه خودم تصمیم گرفتم این راه را ادامه بدهم، شاید این راه راهی باشد که دیگر فیلمسازان هم برای شهدا بیشتر قدم بردارند البته من به کسی خرده نمی‌گیرم ولی دلم می‌خواهد بیشتر به شهدا توجه شود و فیلم و سریال‌های بیشتری درباره شهدای ناشناخته ساخته شود.

 

 

 



تاريخ : 26 / 5 / 1394برچسب:, | 1:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: نظامیان اهل قلم در ایران، از سرمایه ارزشمندی بنام دفاع مقدس برخوردارند و می توانند برای نگارش در زمینه عرصه های مختلف آن به بیان واقعیات بپردازند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا، غلامعلی حداد عادل روز دوشنبه در پنجمین همایش اندیشه و قلم ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در این میان توجه به اندیشه و قلم در نظام ارتش جمهوری اسلامی ایران طبیعی است، اما در عین حال عده ای هنوز از این پیوند ناگسستنی که به برکت انقلاب اسلامی بوجود آمده، متعجب هستند.
وی ادامه داد: افرادی که هم اهل قلم بوده و هم نظامی هستند به پیشوای خود حضرت علی(ع) اقتدا می کنند، زیرا آن حضرت هم اهل قلم و هم اهل نظامی گری بودند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت فرارسیدن 26 مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به کشور گفت: نظامیان اهل قلم در ایران، از سرمایه ای ارزشمندی بنام دفاع مقدس برخوردار هستند که می توانند برای نگارش در زمینه عرصه های مختلف آن به بیان واقعیات بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: جنگ یک زلزله اجتماعی همانند یک زلزله طبیعی است که آثاری را از خود برجای می گذارد که پس از آن نقش مهم نویسندگان است که سال ها برجای خواهد ماند.
حداد عادل گفت : اگر یک نظامی بتواند تجربیات و واقعیات جنگ را به رشته تحریر در آورد، اقدامی بسیار مهم و ارزشمند برای آیندگان خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه پس از جنگ، سرمایه عظیمی به نام ادبیات دفاع مقدس بوجود آمد، افزود: تاکنون 10 هزار عنوان کتاب در زمینه خاطرات، داستان و تجربه ها و تحلیل های مختلف در نیروهای مسلح به رشته تحریر درآمده است.
حداد عادل گفت: مرکب قلم علما از خون شهیدان است و در عرصه ای که جوهر قلم علما از خون شهدا ترکیب شده حاصل آن نتایج ارزشمندی را به بار می آورد.

** قلم پل ارتباطی زمین و آسمان است

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز در این همایش گفت: مهمترین رویداد بشر نقش قلم در حیات انسانها است، زیرا گردش قلم به صفحه کاغذ سرنوشت بشر را رقم می زند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به مهین اسلامی و قدردانی از نویسندگان و اهالی قلم افزود: قلم پاسداشت افکار اندیشمندان و پل ارتباطی گذشته، حال و آیندگان است و حتی می توان از آن به عنوان پل ارتباطی زمین و آسمان یاد کرد.
وی خاطر نشان کرد: قلم راز دار بشر و خزانه دار علوم و جمع کننده علم است و خداوند در قرآن کریم به آن قسم یاد کرده و این مهم نشانه ارزشمند بودن قلم است.
آل هاشم، هدف از برگزاری این همایش را شناسایی اهل قلم ارتش و نویسندگان غیر نظامی مرتبط عنوان کرد.
وی گفت: 460 اثر توسط 250 نفر به دبیرخانه این همایش ارسال شده که پس از بررسی های لازم نفرات واجد شرایط انتخاب و معرفی شدند.
در پایان این مراسم به نفرات منتخب لوح قدردانی و جوایز اهدا شد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به عدم افزایش شهریه ثابت دانشجویان موجود در سال ۹۴ گفت: تا مهر ۹۵ هیچ گونه افزایشی در شهریه ثابت دانشجویان فعلی دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

 

به گزارش ایسنا، دکتر حميد میرزاده در کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: می‌توان این ادعا را مطرح کرد که شهریه یکسال تحصیلی دانشگاه آزاداسلامی حتی از شهریه مدارس غیرانتفاعی نیز کمتر است.

 

وی در ادامه گفت: درآمد ناشی از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی صرف امور تحقیقاتی و پژوهشی نظیر اجرای طرح شفا (شرکت فناوری آزاد)، ساها (سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد)، پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام و ... شده است.

 

دکتر میرزاده با بیان اینکه بیش از 110 هزار نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند، گفت: بیش از 74 درصد از خانواده شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند که این موضوع باعث افتخار دانشگاه است.

 

در جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه‌ آزاد اسلامی مصوب شد كه مجتمع بین‌المللی واحد تبریز، تحت نظر واحد تبریز به جذب دانشجوی خارجی بپردازد.

 

همچنین نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد فریمان به مناسبت بزرگداشت شهید مطهری به واحد مطهری و واحد تفرش به نام پروفسور حسابی تغییر کرد.

 

از دیگر مصوبات این جلسه تشکیل شورای عالی آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی زیر نظر رییس هیات امنا و بررسی و تصویب ساختار تشکیلاتی و آیین‌نامه داخلی این شورا بود.

 

 

 



تاريخ : 3 / 5 / 1394برچسب:, | 11:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال نهایی کردن محتوا، منابع و تاریخ برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستیم، گفت: امیدواریم این هفته جزئیات قطعی شود تا بتوانیم آن را اعلام کنیم.

 دکتر علی اصغر فانی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش با سازمان زندان‌ها، درباره زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش افزود: هماهنگی‌های لازم را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نهایی کرده‌ایم و برگزاری این آزمون به سازمان سنجش واگذار شده است.

وی ادامه داد: در حال نهایی کردن محتواَ، منابع و تاریخ برگزاری هستیم که امیدواریم در این هفته قطعی شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا قطعا در این هفته مواد آزمون ابلاغ خواهد شد گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد. تنها بحث هماهنگی‌ها باقی مانده و آنچه مربوط به ما بوده، مدت‌هاست که آماده شده است.

فانی در واکنش به اینکه رئیس سازمان سنجش اعلام کرده بود آموزش و پرورش تنها برای برگزاری آزمون استعلام قیمت گرفته است، گفت: جلساتی را داشته‌ایم اما هماهنگی قطعی باید با سازمان سنجش انجام شود و سپس اعلام کنیم.

وی درباره زمزمه‌هایی مربوط به برگزاری آزمون در آبان ماه نیز اظهار کرد: اینگونه نیست و آزمون استخدامی آموزش و پرورش یک مجوز خاص است که آن را دریافت کرده‌ایم و جدای از آزمون‌های ادواری سازمان سنجش محسوب می شود و این سازمان یک آزمون مجزا برای آموزش و پرورش در تابستان برگزار می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: افرادی که در این آزمون پذیرفته شوند پس از گزینش و مصاحبه، یک دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان برای آشنایی با حرفه معلمی طی می‌کنند، این در حالیست که استخدام‌های ادواری سایر نهادها چنین شرایطی را ندارد.

به گفته فانی، این آزمون بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد و پذیرفته شدگانی که گواهی معلمی دریافت کنند به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

 



تاريخ : 30 / 4 / 1394برچسب:, | 6:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نتایج اولیه آزمون سراسری سال 94 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

 

خبرگزاری فارس: نتایج اولیه آزمون سراسری 94 اعلام شد+لینک اعلام نتایج
 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نتایج اولیه آزمون سراسری سال 94، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org اعلام شد و داوطلبان برای اطلاع از نتایج خود می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

در آزمون سراسری سال 94، تعداد 878 هزار و 74 داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد 516 هزار و 493 نفر زن و 361 هزار و 581 نفر مرد و به عبارتی 58/82 درصد داوطلبان زن و 41/18 درصد داوطلبان مرد بودند.

 

تعداد 45 هزار و 670 داوطلب از گروه‌های آزمایشی 1، 2، 3 و 5 علاقه‌مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر و تعداد 106 هزار داوطلب از گروه‌های آزمایشی 1، 2، 3 و 4 علاقمندی خود را به شرکت در گروه‌های زبان خارجی اعلام کردند.

 

هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون می‌بایست پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط را می‌داشت، لذا با توجه به آمار ثبت نام کنندگان و آمار علاقمندان به شرکت در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی، علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود که جمعا 151 هزار و 670 نفر بوده است، تعداد یک میلیون و 29 هزار و 744 کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

 

 آزمون سراسری سال 94 در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 22 خرداد 94 در 365 شهرستان، 17 کشور خارجی و 463 حوزه امتحانی برگزار شده است.

از تعداد 878 هزار و 74 داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سراسری 94 تعداد 795 هزار و 677 داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد 82 هزار و 397 داوطلب در جلسه غایب بودند. به عبارت دیگر 90/62 درصد داوطلبان در جلسه حاضر و 9/38 درصد آنان غایب بودند.

از تعداد 151 هزار و 670 داوطلب علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجه تعداد 124 هزار و 37 داوطلب در جلسه آزمون علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود حاضر شده بودند.

پاسخنامه داوطلبان آزمون سراسری سال 94 با رتبه کشوری کمتر از 75 هزار در هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، فنی، تجربی و انسانی و رتبه کشوری کمتر از 10 هزار در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی برای اطلاع داوطلبان مذکور بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.

انتخاب رشته داوطلبانی که مجاز می‌شوند از 5 مردادماه آغاز می‌شود و تا 10 مردادماه ادامه دارد.

 

امسال انتخاب رشته بر اساس نوع دانشگاه تجمیع شده است در حالیکه قبلاً بر اساس نوع دوره بود. به طور مثال در دانشگاه تهران پذیرش در دوره‌های شبانه‌ پردیس‌ها و ... به صورت جداگانه انجام می‌شد ولی در حال حاضر رشته‌های یک دانشگاه در دفترچه راهنما تجمیع شدند.

 

دومین تغییر در قانون ایثارگران است که میزان ظرفیت از 20 درصد به 25 درصد افزایش یافته و حد نصاب از 80 به 70 کاهش یافته است.

 

سومین تغییر در سیستم بومی‌گزینی است که به خصوص در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی انجام می‌شود به طوریکه 30 درصد ظرفیت، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به استان‌ها اختصاص یافته و داوطلبانی که در این رشته‌ها پذیرش می‌شوند باید سه برابر زمان تحصیل خود برای خدمت در آن محل تعهد دهند و تغییر رشته نیز نداریم.

 

همچنین در سیستم پذیرش رشته‌های نیمه متمرکز هنر نیز تغییراتی داشته‌ایم که داوطلبان در دو سری امتحان می‌دهند ، یک آزمون هشتم و نهم مردادماه برگزار می‌شود و آزمون عملی در روز 16 مردادماه دایر است که نتایج آن به صورت متمرکز شهریورماه اعلام می‌شود. همچنین محدودیت رشته‌های خاص را هم حفظ کرده‌ایم.

 

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند 150 کدرشته محل را انتخاب کنند.

 

 

 



تاريخ : 29 / 4 / 1394برچسب:, | 11:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

داوطلبان از شهرستان های سراسر کشور، بیشترین رتبه های برتر کنکور سراسری سال ۱۳۹۴ را تصاحب کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در گروه علوم ریاضی و فنی رتبه های اول تا سوم را به ترتیب پژمان شهبازی دستجرده از اصفهان، محمد رسول یزدیان از قم و وحید بالازاده مرشت از بابلسر از آن خود کردند.
در گروه علوم تجربی سارا همتی از تبریز، کیانا تدبیر واجارگاه از لنگرود و فائزه قائم دوست از زاهدان نیز اول تا سوم شدند.
همچنین در گروه علوم انسانی علی کیانی نیستانکی از تهران، سید ابوالفضل میررضی از اصفهان، ابوالفضل مشیری از اصفهان رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند.
آناهیتا هدایتی از تهران، المیرا آشفته از تهران و غزاله پژند از کرج در گروه هنر نیز به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در گروه زبان های خارجی پویا همدانیان خوزانی از کاشان، یاسمین فروتنی از شیراز و زینب شیرزاد مقدم از شمیرانات اول تا سوم شدند.

 



تاريخ : 1 / 4 / 1394برچسب:, | 1:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

گاهی این پرسش مطرح می شود که خبرنگار صدا و سیما در رم چند نفر کارمند و همکار دارد که می تواند در طول هفته هر روز گزارش های متنوع از ایتالیا پخش کند؟

به گزارش مشرق، قربانعلی پورمرجان رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا که از دانش آموختگان حوزه و دانشگاه است و در مدت حضور خود در رم، فعالیت های جدید و متنوعی در معرفی فرهنگ و اندیشه اسلامی در آن دیار داشته است، طی یادداشتی به تجلیل از حمید معصومی نژاد خبرنگار باسابقه در رم پرداخت و نوشت:

 

مدتی است در این اندیشه بودم که برای پیشبرد اهداف فرهنگی ایران در خارج از کشور چه کسانی و تا چه اندازه نقش ایفا می کنند و این ایفای نقش چقدر با انگیزه های شخصی و یا انگیزه های اداری آنها در ارتباط است؟

 

برای پاسخ به این پرسش شاید دهها شخصیت حقیقی و حقوقی را بتوان کنار هم نهاد که متولی  توسعه و اشاعه  فرهنگ ناب اسلامی ایرانی در خارج از کشور هستند ولی  برخی از این افراد در خط مقدم  حوزه فرهنگی و رسانه ای بدون  اینکه رسما وابسته به دولت باشند دل به دریا زده و با انگیزه های درونی و در قالب رسانه  نقش مهمی را در پیشبرد دیپلماسی عمومی کشور ایفا می کنند .

 

جایگاه مهم رسانه در دیپلماسی فرهنگی

 

امروزه در جهان معاصر، رسانه ها و تعاملات رسانه ای، بخش انفکاک ناپذیر دیپلماسی فرهنگی اکثر کشورهای دنیا است. این امر برای جمهوری اسلامی ایران که در تمام حوزه های فرهنگی ، تاریخی ، سیاسی و حتی اقتصادی در راستای تمدن نوین اسلامی ایرانی ایده های جدیدی را ارائه می دهد و گاهی هم با موانع متعدد از سوی قدرتهای بزرگ مواجه میشود حائز اهمیت مضاعفی است . در این عرصه ظریف ، ورود و حضور برخی از شخصیتهای گمنام و پرتلاش کشورمان در معرفی ابعاد فرهنگی ایران اسلامی و ایجاد ارتباط با رسانه های دنیا که می تواند تسهیل کننده سیاستهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور باشد ستودنی است.

 

حمید معصومی نژاد، خبرنگار صدا و سیما در  رم از جمله این شخصیت های پرتلاش است که شاید کمتر کسی در کشورمان با تصویر و صدای وی از طریق شبکه های رادیوئی و تلویزیونی آشنا نباشد و همه مسئولانی که به کشور ایتالیا سفر کرده اند حتما دقایقی را با وی گذرانده و با وی آشنا شده اند . شاید آنچه از وی در ظاهر ارائه می شود خبرنگاری است که برای شنوندگان و بینندگان صدا و سیما گزارش و اخبار پخش می کند اما نمی توان او را صرفأ در چارچوب گزارش های خبری اش به طور کامل تشریح کرد. معصومی نژاد در طول بیش از دو دهه فعالیت در امر رسانه در ایتالیا نشان داده است که ارتباط فرهنگ و رسانه چنان در هم تنیده است که در اغلب اوقات مکمل همدیگر بوده و یک شخصیت رسانه ای می تواند در کسوت فرهنگی هم دست به ابداعاتی بزند که نتیجه آن پیشبرد دیپلماسی فرهنگی ما در خارج از کشور باشد .

 

مراسم تجلیل از حمید معصومی‌نژاد در رم

 

خبرنگار صداوسیما در رم چند کارمند و همکار دارد؟

 

تحلیل شخصیت افراد با توجه به امکانات ، عملکرد و نحوه تعامل و برخورد وی با مشکلات قابل بررسی است. معصومی نژاد، این شخصیت پرتلاش و خستگی ناپذیر همواره  به تنهائی در جمع رسانه ای ایتالیا ظاهر شده و نسبت به انعکاس اخبار و ارسال گزارشات از ایتالیا  موفق عمل کرده است . گاهی این پرسش مطرح می شود که خبرنگار صدا و سیما در رم چند نفر کارمند و همکار دارد که می تواند در طول هفته هر روز گزارش های متنوع مکتوب، صوتی و تصویری را از ایتالیا در بخش های مختلف خبری شبکه های رادیوئی و تلویزیونی کشورمان  و حتی شبکه های برون مرزی صدا و سیما به زبانهای مختلف پخش کند؟  گاهی هم سوال می شود که وی به کدامین حلقه قدرت وصل است که توانسته است در این سالها در اروپا بماند و کار خبرنگاری کند؟ در پاسخ به این سوالها بد نیست بدانیم که معصومی نژاد در ایتالیا فقط با انگیزه های شخصی و علاقه ذاتی خود به کا ر خبر،  با صدا و سیما در ارتباط است.

 

معصومی نژاد، در این مدت توانسته است به تنهائی با دوربین نه چندان حرفه ای خود مانوس شده و اخبار  ریز و درشت ایتالیا را به سمع و نظر مردم ایران برساند. ابعاد شخصیتی ، روابط عمومی بسیار بالا، تسلط کامل به زبان بومی و روحیه همکاری در حوزه رسانه ، وی را به خوبی در بین رسانه های دیداری و شنیداری ایتالیا ، شهره ساخته است تا جائی که وی‌ در سال گذشته در جشنواره رسانه ای ایتالیا در جزیره سیسیل در میان 53 خبرنگار از 23 کشور جهان، ‌به عنوان خبرنگار برتر انتخاب شد.

 

شکار شخصیت های درجه یک ایتالیا

 

نگارنده این سطور ، خود در این مدت شاهد بودم که وی چگونه با یک دست دوربین و با دست دیگر میکروفن دنبال شکار لحظه ها بوده و با شخصیتهای درجه یک ایتالیا مصاحبه نموده است . برخورد شایسته و زبان نرم او حتی سرسخت ترین شخصیتهای این کشور را به صحبت واداشته و به سوالات وی پاسخ گفته اند . هنر راهنمائی و هدایت مصاحبه شونده به مسیر مشخص یک امر حرفه ای است که نامبرده ناگفته آنرا دارا است .

 

همین خصلت تنهائی با دوربین کوچک ، وی را در وسط مهمترین اتفاقات سیاسی ،اقتصادی،فرهنگی و راهپیمائیهای سندیکائی و غیره چنان درگیر می کند که خود این اتفاقات سوژه برخی از خبرنگاران شده و چندین بار پشت صحته فیلمبرداریهای وی از شبکه های اجتماعی و تلویزیون دولتی ایتالیا پخش شده است. اینها همه بیانگر این واقعیت است که برای رسیدن به هدف بدون بودجه های کلان و بدون یار و یاور هم می توان رسید ولی دشواریهای مسیر را باید با جان و دل خرید .

 

مراسم تجلیل از حمید معصومی‌نژاد در رم

 

دلسوزی برای اشاعه فرهنگ ایران

 

 فارغ از همه این مشکلات که به بحث امکانات و تحرکات فیزیکی و تبحر کاری معصومی نژاد مربوط می شود ، آنچه که شخصیت او را دلنشین تر می سازد ، روحیه و تمایلات فرهنگی و دلسوزی وی برای اشاعه فرهنگ ایران زمین و حس ایران دوستی او است . ایران سرزمین عجایب با تمدن بیش از 7 هزار سال و فرهنگ دیرینه ای است که کمتر کشوری در جهان صاحب این ثروت فرهنگی است .لیکن برای معرفی این فرهنگ و تمدن برای بشر امروز در کشورهای جهان بالاخص در کشورهائی با زبان نادر ، همت بلندی لازم است  که  معصومی نژاد واجد این وارستگی است  و در طول این چند سال با تدوین آثاری به زبان ایتالیایی در حوزه فرهنگ و توریسم در ایران و انتشار نخستین لوح فشرده معرفی فرهنگ و تاریخ ایران در این کشور که بازتاب رسانه ای خوبی هم در ایتالیا پیدا کرد عشق به سرزمین خوبیها را نشان داده است .

 

وی در حرفه خود و برای معرفی ایران و انعکاس اخبار و رویدادها به بعد فاصله و سختیهای کار نمی نگرد بلکه با شور و اشتیاق به انجام کار ، صرفا به انجام وظیفه و رسیدن به هدف را مد نظر دارد و لذا گاهی هم به بیرون از دایره رسانه قدم گذاشته و از طرق دیگری هدف خود را دنبال می کند و معتقد است که رسانه در دیپلماسی فرهنگی یکی از خانه های پازل را تکمیل می کند ولی راههای دیگری هم  برای معرفی ایران اسلامی وجود دارد .

 

خبرنگار صدا و سیما در رم، در نقطه ثقل تضادها و تلاطم رسانه ای در مورد ایران ، به معرفی زیبائیهای ایران مشغول است . در قاره ای که ایران هراسی موج می زند و غولهای رسانه ای مدام بر طبل آن می کوبند و گاهی هم با تحلیلهای ناروا و ناصواب اذهان را از زیبائیهای ایران منحرف می سازند ، وی در کنار فعالیتهای رسانه ای ، با انتشارآثار فرهنگی ، تاریخی و گردشگری در مورد ایران در مقابل این هجمه های فرهنگی غرب با منطق عشق و علاقه به زیبائیهای ایران ، چهره واقعی ایران را نشان می دهد و این امر در گفته های برخی از  صاحبان صنایع توریسم در ایتالیا و حتی در گزارشات خبرگزاری رسمی ایتالیا نیز منعکس شده است .

 

جمله خبرگزاری رسمی ایتالیا درباره خبرنگار ایرانی

 

شاید یکی از بهترین جملات در توصیف شخصیت معصومی نژاد  جمله ای است که خبرگزاری رسمی ایتالیا /انسا/ نوشت :" از طریق کتاب های معصومی نژاد به زبان ایتالیایی، ما با چهره ناشناخته ایران آشنا می شویم که مملو از آثار هنری و تاریخی است و به این ترتیب ذهنیت های کلیشه ای برخاسته از بی اطلاعی را به کنار می گذاریم" .آثار معصومی نژاد که در سالهای گذشته ، شمار زیادی از ایتالیایی ها  را با سنتهای بومی ایران ، جاذبه های گردشگری ، روحیات میهمان نوازی  و بطور کلی با فرهنگ ایران آشنا ساخته است عبارتند از :

 

1)     کتاب  « ایران، گنجینه های پارسی »

 

2)     کتاب  « ايران: سفر به كشوري ميان شرق و غرب»

 

3 ) لوح فشرده یک ساعته: « ایران سرزمین اسطوره ها».

 

رایزنی فرهنگی سفارت ایران در رم که در طول این سالها بهترین تعامل را با نمایندگان همه ارگانها داشته است ، از نزدیک شاهد تلاش و فعالیت رسانه ای و فرهنگی معصومی نژاد بوده و بر خود فرض می داند  تا از خدمات فرهنگی و رسانه ای وی به شایسته ترین وجهی تقدیر نماید. باشد که خدمات صادقانه وی را  همچون همه دلسوختگان کشورمان خاضعانه ارج بنهیم.

 

 

 



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 1:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد برای نخستین بار گفت: دانش‌آموزان پایه اول از ابتدای خرداد و دانش‌آموزان پایه هفتم از ابتدای تیر می‌توانند برای ثبت‌نام اینترنتی اقدام کنند.

کفراشی

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین کفراشی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مدارس شاهد در سال 1365 به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و دوران طلایی و روبه صعودی را داشتند به گونه‌ای که تعداد این مدارس محدود بود و جامعه ایثارگران به صورت حداکثری تحت پوشش مدارس شاهد بودند.

وی افزود:‌در سال‌های اخیر تعداد مدارس شاهد افزایش یافت به گونه‌ای که از 950 مدرسه به 1365 مدرسه رسید و همین موضوع باعث شد تا در تعدادی از مدارس، شاهد افت کیفیت باشیم و پوشش جامعه هدف یعنی ایثارگران در این مدارس کاهش یافت.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ در حال حاضر جامعه هدف ما در مدارس شاهد تمام ایثارگران یعنی فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس هستند و در صورتی که پس از ثبت‌نام از این افراد،‌ ظرفیت مدارس خالی بود اقدام به ثبت‌نام از سایر افراد خواهیم کرد.

کفراشی ادامه داد:‌ سالانه 500 هزار نفر متقاضی ثبت‌نام برای ورود به پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و اول متوسطه اول در مدارس شاهد هستند در حالی که ظرفیت این مدارس آماده پذیرش 100 تا 110 هزار نفر است.

وی با اشاره به این‌که امسال برای نخستین بار ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد عملیاتی می‌شود، عنوان کرد:  اهداف مختلفی را از اینترنتی شدن ثبت‌نام دنبال می‌کنیم که پوشش حداکثری دانش‌آموزان جامعه هدف مهم‌ترین هدف است چرا که با انجام ثبت‌نام به صورت دستی شاهد اعمال برخی از نظرات شخصی بودیم و همین موضوع زمینه حضور برخی از خانواده‌های ایثارگران را در مدارس شاهد کاهش می‌داد و گاه 20 تا 30 درصد افراد خارج از ضوابط ثبت‌نام می‌شدند.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت:‌با ثبت‌نام اینترنتی دیگر نیازی به حضور خانواده‌ها در مدارس نیست از سوی دیگر کاهش درگیری مدیران مدارس و نظارت بیشتر بر امر ثبت‌نام از سایر مزایای ثبت‌نام اینترنتی است. در سال‌های گذشته به صورت موردی از روند ثبت‌نام در مدارس شاهد بازدید می‌کردیم و در برخی از موارد مشاهده می‌شد که به بهانه‌های مختلف جامعه هدف یعنی ایثارگران را ثبت‌نام نمی‌کردند یا این‌که برای ثبت‌نام از آن‌ها شرط معدل تعیین می‌کردند در حالی که دانش‌آموزان عضو خانواده ایثارگران باید با هر معدلی در مدارس شاهد ثبت‌نام شوند.

کفراشی بیان کرد: در سال گذشته 28 هزار نفر ورودی پایه اول دبستان،‌ 38 هزار ورودی پایه هفتم و 37 هزار ورودی به پایه اول متوسطه اول داشتیم و امسال با توجه به این‌که به صورت موقت پایه اول از دوره متوسطه دوم را نداریم 65 هزار ظرفیت برای پذیرش دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی و پایه هفتم داریم.

وی ادامه داد:‌ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه اول ابتدایی مدارش شاهد از اول خرداد آغاز شده و تا 15 خرداد ادامه دارد و در آخر خرداد نتایج قطعی از طریق سیستم به خانواده‌ها اعلام می‌شود همچنین ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه هفتم مدارس شاهد از اول تیر آغاز شده و تا 15 تیر ادامه دارد و نتایج قطعی نیز در آخر تیر از طریق سامانه اینترنتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در مدارس شاهد باید به نشانی اینترنتی sajamedu.ir مراجعه کنند،‌ گفت:‌ دانش‌آموزان پس از ورود کد ملی و سریال شناسنامه می‌توانند سایر مراحل ثبت‌نام را طی کنند همچنین اطلاعات مربوط به ایثارگری افراد در این سامانه موجود است که پس از طی مراحل ثبت‌نام به دانش‌آموز کد رهگیری ارائه می‌شود و پس از اعلام نتیجه قطعی، باید با ارائه مدارک لازم به مدرسه مراجعه کنند و در مدرسه مدارک دانش‌آموز با اطلاعاتی که در سیستم ارائه کرده است، چک خواهد شد تا تناقضی وجود نداشته باشد البته باید توجه داشت که ثبت‌نام میان پایه‌ها به صورت اینترنتی نیست.

وی در خصوص شهریه مدارس شاهد بیان کرد:‌ در مدارس شاهد برای کلاس‌های فوق برنامه شهریه دریافت می‌شود. در این مدارس 4 ساعت برنامه‌های مکمل علاوه بر برنامه‌های مدارس عادی داریم که هزینه آن را آموزش و پرورش پرداخت می‌کند اما اگر فوق برنامه‌ها بیشتر باشد خانواده‌ها باید هزینه آن را پرداخت کنند.

کفراشی ادامه داد: هزینه مدارس شاهد در دوره ابتدایی حداقل 300 هزار تومان و حداکثر 480 هزار تومان، دوره متوسطه اول حداقل 350 هزار تومان و حداکثر 550 هزار تومان و دوره متوسطه دوم حداقل 430 هزار و حداکثر 700 هزار تومان است که شهریه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد به بالا را بنیاد شهید پرداخت می‌کند و برای جانبازان 50 تا 70 درصد،‌75 درصد هزینه توسط بنیاد شهید و 25 درصد توسط دانش‌آموز پرداخت می‌شود همچنین جانبازان 25 تا 50 درصد از 40 درصد تخفیف و جانبازان زیر 25 درصد نیز از 20 درصد تخفیف شهریه بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت:‌سال گذشته 389 هزار دانش‌آموز در 335 هزار مدرسه شاهد تحصیل می‌کردند که از این تعداد 189 هزار نفر جزو جامعه هدف و 193 هزار نفر سایر افراد هستند به عبارتی 48 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش مدارس شاهد از جامعه هدف یعنی خانواده ایثارگران بودند. همچنین 27 هزار دانش‌آموز در طرح پراکنده شاهد تحصیل می‌کنند، این تعداد دانش‌آموز از خانواده شهدا و ایثارگران هستند اما در مدارس عادی حضور دارند و آموزش و پرورش هفته‌ای دو ساعت برای آن‌ها مشاوره آموزشی،‌پرورشی و کلاس‌های تقویتی دارد به گونه‌ای که در سال تحصیلی گذشته 65 هزار ساعت نیرو به این دانش‌آموزان اختصاص دادیم.

 

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دکتر سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار با فرماندهان عالی رتبه ارتش که در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام شد، گفت: رسانه وظیفه خود می‌داند همواره اقتدار ارتش را نشان دهد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این دیدار که با حضور حجت الاسلام آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ دادرس، معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش، امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی، امیر سرتیپ اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ حبیبیان، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، امیر سرتیپ خرم طوسی، مشاور عالی فرمانده کل آجا و حجت الاسلام صالحی نسب، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش و جانشین وی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم از تلاش و کوشش رسانه ملی در انعکاس کم نظیر رزمایش محمد رسول الله(ص) ارتش تشکر کرد و گفت: همکاری بخش های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با قرارگاه فرهنگی رسانه ای رزمایش، اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیام صلح و دوستی و مقابله با تهدید و تجاوز را به خوبی به گوش دوستان و دشمنان نظام رساند.    

وی با یادآوری این نکته که ارتش با تقدیم حدود 49 هزار شهید به انقلاب و مملکت، نقش مهمی در امنیت جامعه داشته و دارد، تصریح کرد: انتظار ما از سازمان صدا و سیما این است که با معرفی شهدا، جانبازان و ایثارگران آجا و خانواده های صبور آنها، یاری رسان ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد. 

او با بیان اینکه عمده شهدای ارتش، سربازان وظیفه بوده‌اند، افزود: رسانه ملی با پرداختن به زندگی آنها می‌تواند سهم موثری در معرفی این قشر به جامعه داشته باشد و بسیاری از این تولیدات را می‌توان به صورت مشترک انجام داد.

آل هاشم همچنین با اشاره به وجود گروه رادیویی و تلویزیونی در ارتش و تولید برنامه‌هایی خاص و پخش آن از صدا و سیما گفت: تمام تلاش‌ ما این است که از طریق رسانه، فضایی پدید آید تا افرادی که به خدمت سربازی می‌روند، مؤمن به انقلاب، فضای مقدس سربازی را ترک کنند. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش ضمن تقدیر از تلاش اداره کل آرشیو صدا و سیما تأکید کرد: صدا و سیما با داشتن آرشیو غنی از هشت‌سال دفاع مقدس می تواند نقش مهمی در زنده نگه‌داشتن این دوران ایفا ‌کند.

 دکتر سرافراز نیز در این دیدار گفت: رشادت‌های بسیاری در ارتش وجود داشته و دارد که با پرداختن دقیق و هنرمندانه رسانه‌ای به آن، می‌توان الگو های خوبی را به جامعه معرفی کرد.

 وی یادآور شد: اقتدار ارتش و نیروهای نظامی باید با تولید فیلم‌ها و سریال‌های مناسب نشان داده شود، همان‌طور که در حال حاضر سریال زندگی شهید صیاد شیرازی در دست تولید است که اگر در تأمین بودجه، رسانه ملی با مشکلی برخورد نکند، به سرعت به اتمام می‌رسد و می‌توان به تولیدات بیشتر نیز رسید.

سرافراز همچنین تصریح کرد: رسانه وظیفه خود می‌داند همواره اقتدار ارتش را نشان دهد و پوشش رسانه‌ای رزمایش های نظامی و پیشرفت‌ها نیز تا جایی که محدودیتی وجود نداشته باشد با همین هدف انجام می‌شود.

وی در پایان با بیان این مطلب که خدمت مقدس سربازی از ضروریات جامعه و یکی از بهترین دوران‌های زندگی جوانان است، یادآور شد: رسانه ملی و ارتش می‌توانند سربازی و زندگی در این دوران را برای جوانان خوشایند کنند.

در ادامه این دیدار، امیر سرتیپ دکتر دادرس، رئیس ستاد ارتش نیز با ذکر این نکته که قرابت و هماهنگی های صمیمانه ای بین رسانه ملی و ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، تصریح کرد: امروزه عرصه فرهنگ، میدانی برای مقابله با هجمه بیگانگان است و رسانه ملی خط مقدم مقابله با این هجمه رسانه‌ای دشمنان به حساب می‌آید.

وی یادآور شد: ما در ارتش یک پیوند دو سویه با رسانه داریم و امیدواریم که این پیوند افزایش یابد، چرا که رسانه در اعتمادسازی مردم نسبت به توانمندی‌های ارتش و نظام تأثیرگذار است.

رئیس ستاد ارتش با بیان قابلیت‌ها و توانمندی‌های بخش‌های مختلف ارتش، از جمله دانشگاه های افسری، تصریح کرد: رسانه ملی می‌تواند با نشان دادن توانمندی‌های ارتش، غرور نظامیان و افتخار خدمت به جامعه را افزایش دهد.

در پایان این دیدار نیز امیر سرتیپ‌ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به نقش اصلی بدنه ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب را بررسی کنیم به عوامل متعددی می‌رسیم که یکی از مهم‌ترین آنها پیوستن بدنه متدین ارتش به مردم بوده است.

وی از برنامه‌سازان صدا و سیما خواست تا در برنامه ‌سازی‌ها به این بدنه متدین اشاره شود چرا که ارتش به فرموده مقام معظم رهبری پاک و مطهر است،لذا باید کاری کرد که مردم، این ارتش پاک و مطهر را بهتر ببینند و با دیدن آن آرامش بیشتری احساس کنند.

 

 دیدار فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی با رییس صداوسیما



تاريخ : 2 / 2 / 1394برچسب:, | 7:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مرکز اسناد ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر روز چهارشنبه دوم اردیبهشت با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ابتدای این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام علی النقی(ع) سالروز تاسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی را گرامی داشت.
وی با قدردانی از حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و معاونان در این مراسم توضیحاتی درباره مرکز اسناد ارتش ارائه کرد و گفت: مرکز اسناد همچون کتابخانه های تخصصی نقش اطلاع رسانی مهمی ایفا می کند و حافظه و هویت هر سازمانی محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تصمیم تاسیس مرکز اسناد ارتش از همان اوائل پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، ادامه داد: در حال حاضر که اسناد ارتش به صورت متمرکز در این مرکز جمع آوری شده است مشتمل بر 4 بخش اصلی است. اول بخش اسناد که مهمترین بخش مرکز به شمار می رود و اسناد نظامی مربوط به پیش از انقلاب و پس از انقلاب را در بر می گیرد، دوم بخش سمعی بصری که متشکل از لوح فشرده، نوار کاست، عکس و تصاویر، طرح های البسه نظامی و ... است، سوم بخش نشریات که قدیمی ترین و اولین مجلات تخصصی نظامی ارتش ایران از سال 1300 شمسی با عنوان "قشون" و سپس "مجله ارتش" در این محل نگهداری می شود و بخش چهارم که شامل کتاب ها، پایان نامه ها و طرح های نظامی می شود.
آل هاشم در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با حضور دکتر صالحی امیری در مرکز اسناد و کتابخانه ملی در وضعیت نگهداری اسناد و حمایت از کارهای زیربنایی در این زمینه پیشرفت های قابل توجهی انجام پذیرد.
در ادامه این مراسم صالحی امیری ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ارتش جمهوری اسلامی گفت: عقیدتی سیاسی قلب نیروهای مسلح و منشا هدایت و تعالی و ارتقای اخلاق و فضیلت در ارتش است و حضور آقای آل هاشم به عنوان یک شخصیت اخلاقی، دینی، با فضیلت و به دور از حاشیه های معمول در این نهاد تحقق اهداف این سازمان را ممکن ساخته است.
وی با بیان خاطراتی از فعالیت های خود در اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در ارتش گفت: من نظم و انضباط اداری و همینطور ثبات فکری را از ارتش آموختم. ارتش از سالم ترین دستگاه های کشور است و این سلامت نه فقط در تراز نظامی که در تراز ملی است و رفتارشناسی ارتش می تواند مدل مناسبی برای کاهش مناقشات سیاسی باشد. ارتش یک سرمایه ملی است و ما آن گونه که شایسته ارتش است قدر این سرمایه را ندانسته ایم.
صالحی ادامه داد: ما اسناد را بخشی از هویت ملی می دانیم و معتقدیم اسناد حافظه تاریخی ملت است که موظف به حفظ و نگهداری و انتقال آن به نسل آینده هستیم.
صالحی امیری در پایان از رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دعوت کرد تا از کتابخانه ملی ایران بازدید کند.
 
 

 



تاريخ : 23 / 1 / 1394برچسب:, | 12:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاستهای ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب را در اختیار دانشجویان عزیز قرار می دهد.

به گزارش مشرق از سایت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاستهای ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور،  هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب را در اختیار دانشجویان عزیز قرار می دهد. در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز این کارت با شرایط ذیل در اختیار دانشجویان قرار می گیرد:

بن کارت دانشجویی صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است.

زمان ثبت نام:  از نیمه دوم فروردین ۱۳۹۴ تا قبل از برگزاری نمایشگاه و از طریق سامانه ثبت نام  بن کارت دانشجویی به آدرس  www.tibf.ir است.

زمان توزیع کارت از تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ تا پایان نمایشگاه ۲۶ اردیبهشت است.

متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم دانشجو (به صورت اینترنتی) برای دریافت بن کارت می‌بایست صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب نموده‌اند مراجعه کرده و از مراجعه به شعب دیگر خودداری نمایند.

مدارک لازم هنگام دریافت کارت عبارتند از کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه.

هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.

اعتبار موجود در کارت‌ها …..... هزار ریال خواهد بود که ۳۰۰ هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معادل آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود.

یارانه پرداختی برای خرید کتاب از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. کارتهای ویژه خرید فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاههای کارت خوان داخل غرفه ناشران  قابل استفاده است.

اسامی دانشگاهها: چنانچه نام واحد دانشگاهی شما در لیست وجود ندارد، بویژه دانشگاههای جدید التاسیس، عنوان دقیق را به آدرس aliashouri@tibf.ir ایمیل کنید.

دانشگاه پیام نور: دانشجویان واحدهای پیام نور در شهرستانها نام واحد مرکز استان خود را به عنوان دانشگاه محل تحصیل انتخاب کنند. مثلا دانشجویان واحد ایرانشهر باید دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان را انتخاب نمایند.

 

 



تاريخ : 23 / 1 / 1394برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نام‌نویسی در دهمین دوره آزمون‌های طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که از ۱۷ اسفندماه آغاز شده است تا جمعه ۲۸ فروردین ماه تمدید شد.

 به گزارش مشرق،«محمد ضرغام» مدیر آموزش سازمان دارالقرآن گفت: نام‌نویسی در دهمین دوره آزمون‌های طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از 17 اسفندماه سال گذشته آغاز شد که تاکنون 2 هزار و 947 نفر از حافظان قرآن از طریق سایت تلاوت اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد یک‌هزار و 561 نفر را بانوان و 587 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند و یک هزار و 410 نفر در رشته حفظ کل شرکت کرده‌اند.

وی افزود: آزمون‌های طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال به همت سازمان دارالقرآن در رشته‌های حفظ 5، 10، 20 و 30 جزء قرآن برگزار می‌شود که در دهمین دوره این آزمون‌ها تاکنون 2 هزار و 947 نفر از حافظان قرآن شرکت کرده‌اند که یک‌هزار و 99 نفر در رشته حفظ کل، 279 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 531 نفر در رشته حفظ 10 جزء و 239 نفر در رشته حفظ 5 جزء نام‌نویسی کرده‌اند.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن مهلت نام‌نویسی در این دوره از آزمون‌ها که قبل از این تا 25 فروردین‌ماه اعلام شده بود را تا جمعه 28 فروردین ماه تمدید کرد. همچنین افرادی که ثبت نام کرده اند 26 تا 28 فروردین ماه می‌توانند برای ویرایش اطلاعات خود به سایت سازمان دارالقرآن مراجعه کنند.

دهمین دوره آزمون‌های طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم طبق هر سال در چهار مرحله برگزار می‌شود که مرحله نخست آن 18 اردیبهشت‌ماه به صورت کتبی در استان‌‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.



تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم از حذف رشته های منسوخ شده در دفترچه کنکور سال ۹۶-۹۵ خبر داد این رشته ها تا شهریور یا اوایل مهر ۹۴ شناسایی و اعلام می شوند.

دکترعبدالرحیم نوه ابراهیم در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح جزئیات اولین جلسه شوراي عالي برنامه ريزي آموزشي پرداخت و گفت: این جلسه با حضور دکتر فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، معاون آموزشی وزارت علوم، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم ، ۴ نفر از روسای دانشگاه‌ها و ۵ نفر از متخصصین برنامه ریزی آموزشی که همگی به تازگی پست گرفته اند، تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این ترکیب جدید بعد از یک دوره ۶ ماهه فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: مسایل مهمی در جلسه مذکور مطرح شد، شاید یکی از مهمترین این مسایل صحبتی بود که دکتر فرهادی وزیرعلوم از روزی که وارد وزارت خانه شدند، آن را مطرح کردند و آن نیز گستردگی بیش از اندازه و بی رویه رشته های تحصیلی است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم افزود:  متاسفانه بسیاری از رشته هایی که ما در حال حاضر مشغول تربیت دانشجو در آن رشته ها هستیم در دنیا منسوخ شده اند ولی ما همچنان در این رشته ها دانشجو تربیت می کنیم. درحالی که هیچ بازار کاری برای آنها وجود ندارد.

نوه ابراهیم یادآورشد: بنابراین ماموریتی که به اعضای شوراي عالي برنامه ريزي آموزشي محول شده این است که هرچه زودتر رشته هایی که در جامعه کاربرد ندارد را شناسایی کرده و آن را تا شهریور یا مهر ۹۴ اعلام کند.

وی افزود: رشته هایی که به عنوان رشته های منسوخ شده شناسایی شوند، در دفترچه کنکور سال ۹۶-۹۵ حذف می شوند.

شناسایی رشته های با عمری بالاتر از ۱۰ سال

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم ادامه داد: ماموریت دیگر این شورا، شناسایی رشته هایی است که ۱۰ سال یا بیشتر از عمر تولید آنها می گذرد. این رشته ها توسط این شورا شناسایی شده و اگر موردنیاز بازار کار هستند دوباره باز تعریف و نو می شوند.

وی یادآورشد: زمانی که برای این کار مشخص شده آخر شهریور ماه سال  ۹۴ است که تعهد کرده ایم این کارها را تا آن زمان پیش ببریم.

نوه ابراهیم ادامه داد: در همین راستا جلسه مربوط به رشته های زیست شناسی و زیست فناوری در وزارت علوم تشکیل شد، تمام مسئولان را دعوت کردیم مسئولان ذی ربط وعده دادند در این راستا به ما کمک کنند تا رشته های جدید ایجاد شده و رشته های قدیمی شناسایی شوند و کار جدی دراین زمینه انجام شود.

وی یادآورشد: ۶ تا ۷ ماه بیشتر زمان برای مطالعه شناسایی و شناسایی رشته ها زمان نداریم باید نتایج شهریورماه سال ۹۴ اعلام می کنیم . بنابراین هر دو هفته یک بار جلسه به طور مرتب تشکیل می شود.

 

 



تاريخ : 15 / 11 / 1393برچسب:, | 11:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مهتاب کرامتی: پاک هستم! مصطفی کیایی در نشست امروز گفت: فیلم «عصر یخبندان»، درباره اعتیاد است؛ اگرچه علاقه‌مند به ساخت فیلم کمدی هستم اما فیلمنامه مرا به سمت دیگری برد.

فیلم «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی عصر امروز 15 بهمن ماه در چهارمین سانس نمایش برج میلاد اکران شد و با وجود این که فیلم، داستان تلخی را روایت می‌کرد، برگزاری نشست نقد و بررسی آن با حضور بازیگران زیاد، پرانرژی و همراه با خنده و شوخی بود.

در این نشست بسیاری از عوامل فیلم حضور داشتند به طوری که تعدادی از آن‌ها در یک نوبت و مابقی در نوبتی دیگر با اهالی رسانه گفت‌وگو کردند.

مصطفی کیایی کارگردان این فیلم با اشاره به وجود 42 لوکیشن در این اثر و انتخاب موضوع اعتیاد، در پاسخ به لحن تلخ فیلم گفت: نمی‌دانم اگر تلخ بود، چرا در سالن نمایش همه می‌خندیدند؛ البته فکر می‌کنم یکی از دلایل آن به خاطر محسن کیایی باشد که هرکاری کنیم در کارش نوعی طنز وجود دارد.

او تاکید کرد: من به ساخت فیلم کمدی علاقه دارم، ولی این فیلمنامه خودش مرا به سمت این لحن می‌برد.

وی در پاسخ به پرسشی که درباره شباهت «عصر یخبندان» با فیلم «ماهی و گربه»ی شهرام مکری مطرح شد، بیان کرد: اگرچه از سوی شهرام برای دیدن فیلمش دعوت شدم، اما هنوز آن را ندیدم، ولی می‌دانم این نوع روایت غیرخطی در دنیا وجود دارد.

کیایی همچنین یادآور شد: سال گذشته هنگام نمایش فیلم «خط ویژه» از سیستم‌های صوتی برج میلاد گله کرده بودم و امشب بهترین صدا را برای این فیلم شنیده‌ام.

او به بازی مهتاب کرامتی در نقش یک معتاد اشاره و اظهار کرد: چند نفر از نماینده‌های متخصص سازمان ملل فیلم «عصر یخبندان» را دیده‌اند و به بازی خانم کرامتی توجه زیادی نشان دادند به طوری که یکی از آن‌ها معتقد بود این یکی از بهترین نقش‌های معتاد شیشه‌ای بوده که تاکنون تماشا کرده است.

مهتاب کرامتی هم که به عنوان یکی از بازیگران این فیلم در نشست حضور داشت، پس از اشاره به این که تمام آنچه که به ظاهر به عنوان مواد در فیلمش مصرف می‌کرده است کندور بوده است به شوخی گفت: قول می‌دهم که پاک هستم و اعتیادی ندارم.

بهرام رادان نیز در سخنانی با اشاره به این که وقتی در ساخت یک فیلم همه چیز حرفه‌ای باشد نتیجه مشخص است، گفت: موردتوجه قرارگرفتن فیلم قابل پیش‌بینی بوده است.

این بازیگر ادامه داد: مصطفی کیایی، شاید تنها کارگردانی باشد که سر هیچ چیزی با او بحث نداشتم. سال گذشته که قرار بود «خط ویژه» را بسازد، من نقشی را انتخاب کردم. اما او نقش دیگری را برایم درنظر گرفته بود. بعد از اینکه آن فیلم را دیدم ، متوجه شدم او درست می‌داند هر نقشی را برای چه کسی نوشته است.

رادان همچنین گفت: دوست داشتم در نقشی که محسن کیایی بازی کرده حضور داشته باشم، اما در نهایت به انتخاب کارگردان اعتماد کردم.

محسن کیایی هم که در فیلم برادرش بازی کرده است، ابتدا با لحنی جدی گفت: وقتی سال گذشته برای فیلم «خط ویژه» در همین مکان نشسته بودیم به فکر فیلم بعدی بودم و الان هم برای کار بعدی استرس دارم.

این جمله کیایی با واکنش مهتاب کرامتی و چند تن دیگر از بازیگران روبرو شد که از الان می‌داند در کار آینده برادرش هم حضور دارد.

محسن کیایی هم در پاسخ به این واکنش‌ها با لحنی شوخی گفت: مصطفی برادرم است و اگر به من نقشی ندهد، مادرم زنگ می‌زند و نقش را می‌گیرد. چون انتخاب نقش‌های مرا مادرم انجام‌ می‌دهد.

فرهاد اصلانی هم در سخنانی کوتاه با بیان این که کارت برنده برای مصطفی کیایی است گفت: «عصر یخبندان» برای بازیگران مثل یک دوی امدادی بود که باید به هم پاس می‌دادند و خدا را شکر که هیچ کدام از بازیگران دو کاره نبودند و همه با تمرکز کار کردند.

در پایان این نشست هم منصور لشکری قوچانی بیان کرد: وقتی فیلمنامه را خواندم، مطرح شدن بحث اعتیاد در خانواده، برایم قابل توجه بود. مخصوصا اینکه در کشور ما یک و نیم میلیون نفر معتاد به مواد صنعتی هستند و امیدوارم این فیلم از نظر محتوایی اثرات اعتیاد را نشان دهد.

مهتاب کرامتی: پاک هستم!

او همچنین با اشاره به اینکه شرایط زیاد مساعد نیست افزود: در تمام بحث‌هایی که در فیلم مطرح شد مانند خیانت، دروغ و بزه‌های اجتماعی و مواد مخدر، همه اثرگذار است و امیدوارم چاره‌ای برای این معضل اندیشیده شود.

در نشست نقد و بررسی فیلم «عصر یخبندان» تعدادی دیگر از عوامل این فیلم از جمله مینا ساداتی، سحر دولتشاهی، بابک بهشاد، نیما جعفری جوزانی، آرمان موسی پور، مهدی جعفری، حجت اشتری و امیر نوبخت حضور داشتند.

 



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 5:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به برخی گزارش‌ها و اخبار مبنی بر صدور مجوز آلبوم تک خوانی زن جوابیه‌ای صادر کرد.

متن جوابیه به شرح ذیل است:

آلبوم «تو را‌ای کهن بوم دوستت دارم» در واقع آلبوم همخوانی  با صدای استاد محسن کرامتی، استاد برجستهٔ آواز و ردیف‌دان موسیقی دستگاهی ایران، از هنرمندان خوشنام ومتعهد موسیقی ایران و خانم نوشین طافی است.

این اثر در قالب موسیقی سنتی با اشعار و موسیقی وزین بوده که در شوراهای شعر و موسیقی دفتر که متشکل از اساتید و نخبگان متعهد و ارزشی انقلاب اسلامی هستند، بررسی و مورد تأیید قرار گرفته است.

بر اساس ضوابط  که از بدو تاسیس دفتر موسیقی تا‌کنون به آن عمل شده است، هیچ‌ منع قانونی برای صدور مجوز آثاری که همخوانی زن و مرد دارند، وجود ندارد و پس از طی مراحل قانونی طبق روال مجوز انتشار برای این‌ قبیل آثار نیز صادر می‌ شود. 

بنابراین اثر مذکور به دفعات در واحد تطبیق بررسی شده و بر اساس مستندات موجود در پرونده پس از اصلاحات مورد نظر دفتر موسیقی، نمونه نهایی با رعایت کلیه ضوابط و مقررات، به درستی و صحت اجازه انتشار دریافت کرده است.

پس از انتشار آثار نیز کار‌شناسان واحد تطبیق دوباره  بررسی‌های تطبیقی را انجام خواهند داد و در صورت عدم تطبیق با نمونه صوتی ثبت شده در دفتر برخوردهای قانونی با متخلف صورت خواهد گرفت.

این دفتر باردیگر بر این نکته تأکید می‌کند که تا‌کنون هیچ مجوز تک‌خوانی بانوان شامل آلبوم صوتی یا اجرای صحنه‌ ای، مگر در موارد کنسرت ویژه بانوان صادر نکرده است.



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 11:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشور زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی ساعت 9.33دقیقه امروز (یکشنبه) در مدارس دوره های مختلف تحصیلی نواخته شد.

به گزارش ایرنا زنگ گلبانگ انقلاب در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان در 105 هزار مدرسه سراسر کشور به صدا در آمد.

در تهران زنگ انقلاب به صورت نمادین با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و شماری از مسئولان این وزارتخانه در دبیرستان دخترانه شاهد حضرت معصومه (س) (دوره اول متوسطه) به صدا درآمد. مشابه این مراسم نیز در مدارس سراسر کشور برگزار شد.

مدارس در ایام دهه فجر با اجرای برنامه های مختلف از جمله نمایشگاه، نمایش، سرود، مسابقه و.. به استقبال سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب می روند.



** آغاز جشنواره فیلم فجر

همزمان با آغاز دهه فجر امروز سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران آغاز می شود و فیلم های راه یافته به جشنواره در سینماهای تعیین شده و برج میلاد به نمایش در می آید.

همچنین امروز سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پس از 12 روز فعالیت در مراسمی به کار خود در تهران پایان می دهد.

جشنواره هنرهای تجسمی از 14 بهمن و جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز از24 بهمن در تهران آغاز می شود.

امروز همزمان با یوم الله 12 بهمن مراسم ویژه در بهشت زهرا و فرودگاه مهرآباد برگزار می شود. 520 خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش می دهند.

یکی دیگر از برنامه های ویژه یوم الله دوازدهم بهمن اجرای برنامه در محل جلوس حضرت امام خمینی(ره) در بهشت زهراست.

مراسم امروز فرودگاه مهرآباد از ساعت 9 تا11 صبح در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد با سخنرانی حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری و با اجرای سرود، برنامه های هنری و برنامه نمادین ورود حضرت امام به فرودگاه مهرآباد برگزار می شود.

رژه موتورسواران نیروهای مسلح، بسیج و دژبان در مسیر حرکت امام (ره) و گلباران مسیر حرکت امام از فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر امام راحل توسط بالگردها از دیگر ویژه برنامه های امروز است.

همچنین جشن های ویژه سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی به صورت همزمان در بیش از 80 نمایندگی فرهنگی در 60 کشور جهان برگزار می شود.

رژه موتورسواران مراکز استانی در سراسر کشور از فرودگاه ها تا گلزار شهدای استان، به صدادرآمدن ناقوس کلیساها به نشانه احترام به این روز تاریخی و برپایی مراسم مذهبی، فرهنگی و هنری در اماکن اختصاصی اقلیت های دینی (ارامنه، آشوریان، زرتشتیان و کلیمیان) از برنامه های ویژه 12 بهمن امسال است که مراسم ویژه ای نیز در کلیسای کلدانی آشوریان در تهران برگزار می شود.



* گلباران منزل امام(ره) در شهرهای خمین و نجف

امروز گلباران منزل حضرت امام خمینی، در خمین و منزل ایشان در نجف اشرف و همچنین برنامه ویژه ای در نوفل لوشاتو (منزل حضرت امام در زمان هجرت ایشان به فرانسه) توسط دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه انجام می شود.

همچنین بیش از هزار و 800 نمایشگاه کتاب، اسناد، عکس و نرم افزارهای چندرسانه ای مرتبط با انقلاب اسلامی، برپایی بیش از 30 هزار نمایشگاه مرتبط با انقلاب اسلامی در مدارس متوسطه کشور از امروز آغاز می شود.

مراسم های ویژه ای نیز در برج میلاد، باغ موزه قصر، سرای محلات تهران، خانه موزه استاد انتظامی و تمامی فرهنگسراها و خانه های فرهنگ در سطح مناطق 22گانه شهر تهران برگزار می شود و مراسم ویژه ای در میدان امام حسین (ع) همراه با پرده خوانی و نقالی توسط هنرمندان از ساعت 16 تا 17 و 30 دقیقه از روز دوازدهم بهمن تا پایان دهه فجر برپا می شود.

 

 



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 3:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

در سال 1941 مقارن با جنگ جهانی دوم آرامگاه امیر تیمور گورکانی بدست محققان شوروی شکافته شد تا با بدست آوردن بقایای وی چهره اصلی اورا ترسیم کنند. در نبش قبر تایید شد که یک پای جنازه از پای دیگرش کوتاه تر است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،در سال 1941 مقارن با جنگ جهانی دوم آرامگاه امیر تیمور گورکانی بدست محققان شوروی شکافته شد تا با بدست آوردن بقایای وی چهره اصلی اورا ترسیم کنند. در نبش قبر تایید شد که یک پای جنازه از پای دیگرش کوتاه تر است.

جمجمه تیمور لنگ +عکس 
جمجمه تیمور لنگ در دست دانشمندان اهل شوروی

جالب اینجاست که بر روی تابوت نوشته شده بود هرکس این قبر را بگشاید جنگ را به کشور خود آورده است. چندی پس از گشودن قبر تیمور آبمان‌ها طی عملیات بارباروسا را بر علیه شوروی شروع کردند. جسد تیمور اگرچه یکسال بیرون بود ولی چند روز پس از دفن مجدد وی تیمور قوای شوروی در نبرد استالینگراد پیروز شدند.
 
تیمور لنگ در سال 1336 میلادی در قبیله ای از قبایل ترکستان متولد شد. او پسر یکی از مالکان مشهور ناحیه کش از توابع سمرقند بود. در زمان جنگ های قبیله ای رشادت فراوانی از خود نشان داد که منجر به ازدواج وی با دختر یکی از بزرگترین خانات ترک شد. ازدواجی که وی را به رویای همیشگی اش رساند.. یعنی تبدیل شدن به قهرمان رویاهای خود چنگیز. او قبایل ترک آسیای میانه را متحد کرد و تمام آن مناطق را فتح نمود. در خوارزم او فرمان قتل عام خوارزمیان را صادر کرد.
 
تیمور پس از فتح آسیای میانه به ایران لشگر کشید. پس از قتل عامی هولناک در هرات از سر کشته شدگان مناره ساخت بلافاصله توس و نیشابور را فتح و مازندران و گیلان را اشغال کرد . از آنجا قصد آذربایجان کرد و پس از تصرف آذربایجان قفقاز ارمنستان و کردستان به لرستان لشگر کشید. مقاومت لرها برابر تیمور منجر به یکی از غم انگیز ترین فجایع تاریخ ایران شد که روایت هولناکش در منابع دوره تیموری به خوبی آمده است.
 
تیمور اصفهان را نیز فتح کرد و فرمان به کشتار مردم این شهر داد. منابع زمان وی هزاران کودک یتیم و بی پناه اصفهانی که تیمور ایشان را "خاک نشینان" می خواند گزارش می کند. پس از قتل عام اصفهان تیمور به اصفهانی های بازمانده دستور داد اجساد سربازان مقتولش را خاک کنند.
 
شیراز با درایت شاعر بزرگ شهر خواجه حافظ از قتل عام نجات یافت. تیمور بعدها پس از فتح و قتل عام در هندوستان، مسکو را نیز فتح کرده و به آتش کشید. حمله تیمور به خاک عثمانی نتیجه داد و خلیفه عثمانی اسیر تیمور شد. بعدها او مملوکین مصر نیز را به زانو در آورد.
 
کاتبانِ درکاب تیمور از وی چهره هولناکی به تصویر کشیده اند. مردی بیرحم که در راه کشورگشایی از قتل عام هراسی نداشت و خون خلق را براحتی بر زمین میریخت.
 
با اینحال تیمور مردی شاعرپیشه و ادب دوست نیز بود. قرآن را از بر داشت و حنفی مذهب بود. نمازش جز در میدان جنگ قضا نمی‌شد و هنرمندان و صنعتگران را تا زمانی که در رکابش بودند می‌نواخت.
 
می‌گویند اگر نام یکی از ده‌ها هزار سربازش را می‌شنید همیشه بخاطر می‌سپرد. با هر دو دست شمشیر می‌زد و با هر دو دست می‌نوشت. قرآن را از آخر به اول می خواند و با هر دو گوش سخنان دو نفر را مجزا همزمان می شنید و پردازش می کرد. خطی خوش نیز داشت.
 
او در 1407 میلادی درگذشت. آرامگاه او در سمرقند مورد احترام ازبکان است. جسد تیمور طی تحقیقات سرگئی گراسیموف مشخص شد که 170 سانتیمتر بوده و تبار وی مغولی سیبریایی تشخیص داده شد که احتمال دارد ادعای نسب بردن وی از چنگیز صحیح بوده باشد.

 



تاريخ : 11 / 10 / 1393برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اجلاس مسئولان و روحانیان نهادها با موضوع تعامل مطلوب حوزه و روحانیان شاغل در جامعه مدرسین حوزه علیمه قم برگزار شد.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این اجلاس با اشاره به تاثیر حضور روحانیت در عرصه های مختلف کشور گفت : کمترین اثر این حضور حفظ دین مردم است .
حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ساماندهی دانش آموختگان حوزوی تصریح کرد حوزه و نهادهای مختلف برای رفع نیازها، مکمل یکدیگرند .

وی بر شناسایی، جذب، آموزش و بکارگیری و نظارت بر کار حوزویان شاغل در قم در تمام دستگاهها تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری هم در این اجلاس با اشاره به لزوم حضور روحانیت در دستگاهها خاطر نشان کرد: وظایف اصلی روحانیت شاغل در دستگاهها نباید تحت تاثیر مسائل اجرایی قرار گیرد.

وی رسالت اصلی حوزه را کار فرهنگی دانست و گفت : حوزه نباید گرفتار نظام بوروکراسی شود.
در این همایش پیش نویس سند تعامل حوزه با دستگاههای مختلف در 8 بند به بحث و بررسی گذاشته شد .
در این همایش معاون امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه از ثبت کامل اطلاعات 30 هزار نفر از طلاب برای بکارگیری در نهادهای مختلف خبر داد و گفت : تاکنون 2500 نفر از این افراد به دستگاهها معرفی شدند .

 

 


در این همایش همچنین از آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اهدای لوح سپاس قدردانی شد .

برای دیدن گزارش تصویری  کلیک کنید

لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجا کلیک کنید

لینک واحدمرکزی خبری را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری فارس  را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری دفاع پرس را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

لینک ندای انقلاب را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه مردمی ارتش را اینجا کلیک کنید

 



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 1:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
بازیگر ایرانی که با هدف شهرت طلبی و خودنمایی در سینمای جهانی(!) به ملت خودش پشت کرد و به آمریکا رفت، در تازه‌ترین فعالیتش به یاری صنعت پورنوگرافی در غرب شتافت!

 گلشیفته فراهانی با گذشت هشت سال از حضور در سینمای غرب، هنوز به جز بازی در نقش‌های کوتاه و چند دقیقه‌ای در  فیلم‌های درجه سه اروپایی و آمریکایی، موفقیت دیگری را به دست نیاورده است. شاید همین دلیل هم این بازیگر را واداشته تا برای جبران ناکامی و سرخوردگی‌هایش، به طرح‌های غیراخلاقی کمک کند.
 در همین راستا نیز یکی از نشریات فرانسوی عکسی غیرانسانی را از فراهانی منتشر کرده است تا بار دیگر عمق فاجعه فرهنگی «مهاجران فرهنگی» در غرب به رخ کشیده شود. انتشار عکس‌های برهنه از بازیگران و شخصیت‌های مشهور، یکی از ترفندهای سرمایه‌دارهای صهیونیست برای تهی‌سازی اخلاقی و انسانی جوامع است که بازیگر ایران ساکن غرب نیز به دام این پروژه افتاده است.
انتشار این عکس، البته با واکنش‌ برخی از مردم در فضای مجازی همراه شده است. به طوری که برخی از کاربران وبگاه‌های خبری این حرکت گلشیفته فراهانی را دهن‌کجی به حاکمیت ایران قلمداد کرده‌اند و برخی دیگر در پاسخ به این نوع نظرات پرسیده‌اند که مگر ممکن است که یک ایرانی برای دهن‌کجی به سیاستمدارها غیرت و شرف و ناموس خود را به حراج بگذارد؟



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 


کتاب ذوالنون مصری از آثار عرفانی آقای سعید علیزاده توسط انتشارا ت تارونه به تیراژ1000 جلد به چاپ رسید  

 
 
‏سرشناسه : علیزاده، سعید، ‏‫۱۳۴۳ - ‏
‏عنوان و نام پديدآور : ذوالنون مصری/سعید علیزاده.
‏مشخصات نشر : تهران: تارونه‏‫، ‏‫۱۳۹۳.‬‬
‏مشخصات ظاهری : ‏‫۱۶۰ص.‬؛ ‏‫‎۲۱/۵×۱۴/۵س‌م.
‏شابک : ‏‫۹۰۰۰۰ریال‬‏‫:‏‫‭978-600-7176-09-2‬‬‬
‏وضعیت فهرست نویسی : فیپا
‏یادداشت : کتابنامه: ص. [۱۵۳] - ۱۵۷؛ همچنین به صورت زیرنویس.
‏موضوع : ذوال‍ن‍ون‌ م‍ص‍ری‌، ‏‫ثوبان‌بن ابراهیم‏‬، ‏‫۱۸۰؟ - ‏۲۴۵ق.‬
‏موضوع : عارفان -- مصر -- سرگذشتنامه
‏موضوع : عارفان -- قرن ‏‫۳ق.‏‬
‏رده بندی کنگره : ‏‫BP۲۷۸/۴‭‬ ‭/ذ۹‏‫‭ع۸ ۱۳۹۳
‏رده بندی دیویی : ‏‫‭۲۹۷/۸۹۲۴
‏شماره کتابشناسی ملی : ۳۶۱۲۱۷۹
 



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 1:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام جزییات تقویم آزمونی کنکور 94 ، گفت: ثبت‌نام آزمون سراسری سال 94 از 19 تا 28 بهمن ماه 93 از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز حسین توکلی، در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در حاشیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: هر ساله شانزدهم آذرماه را به عنوان آغاز ثبت نام آزمون سراسری در نظر می‌گرفتیم اما متوجه شدیم که تعدادی از دانش آموزان سال آخر متوسطه (پیش دانشگاهی) در دی ماه دوره خود را به اتمام می‌رسانند به همین دلیل امسال در بهمن ماه ثبت نام صورت می‌گیرد تا این دسته از دانش آموزان نیز بتوانند در آزمون سراسری ثبت نام کنند

وی همچنین گفت: داوطلبان با توجه به ضوابط، همانند سال گذشته می‌توانند بدون توجه به نوع مدرک فارغ التحصیلی خود در یکی از گروه‌های پنج گانه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجه شرکت کنند.

وی همچنین اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته به داوطلبان گروه‌های تجربی، انسانی و ریاضی اجازه داده می‌شود در گروه‌های زبان‌های خارجه و هنر نیز شرکت کرده و به عبارت دقیق‌تر می‌توانند در دو یا سه رشته ثبت نام خود را انجام دهند.

برگزاری کنکور 94 از 21 خرداد

توکلی همچنین در ارتباط با زمان برگزاری کنکور سراسری گفت: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان از اواخر خرداد ماه ، به رغم اینکه آزمون سراسری هر ساله در تیر ماه برگزار می‌شد اما امسال قبل از شروع ماه مبارک رمضان و در روزهای 21، 22 و 23 خرداد ماه در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد

وی ادامه داد: نتیجه آزمون نیز به صورت کارنامه اینترنتی در نیمه دوم مرداد ماه بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت و کسانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند براساس نمره کلی که حاصل حداکثر 25 درصد سوابق تحصیلی با تاثیر قطعی است، پذیرفته خواهند شد.

توکلی در این باره تصریح کرد: تاثیر قطعی به این معناست که برخلاف کنکور 92 و قبل از آن که سوابق تحصیلی تنها تاثیر مثبت داشت، در حال حاضر 25 درصد سوابق تحصیلی شامل تاثیر مثبت و یا منفی است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست قبول شدگان نهایی در رشته‌های متمرکز در اوایل نیمه دوم شهریور ماه 94 اعلام شده و نتیجه رشته‌های نیمه متمرکز مانند نقاشی، موسیقی،‌ تئاتر، سینما و مجسمه سازی و غیره که نیاز به مصاحبه، معاینه، آزمون عملی و غیره دارند نیز در نیمه مهرماه 94 اعلام خواهند شد.

توکلی همچنین در ارتباط با حذف کنکور سراسری نیز گفت: در تلاش هستیم در جهت قانونی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است در جهت حذف کنکور اقدام کنیم. در این راستا در برخی از رشته‌های دانشگاه‌های آزاد و پیام نور که افراد کمتری متقاضی آن هستند از طریق سوابق تحصیلی و بدون کنکور پذیرش صورت گرفته است.

وی دراین باره ادامه داد: همچنین افرادی که در کنکور سراسری سال 93 ثبت نام نکرده‌اند می‌توانند درصورت داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای ثبت نام در این رشته ها اقدام و براساس نمره امتحان نهایی گزینش و به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی در پایان ضمن تشکر از خبرگزاری ایسنا گفت: وظیفه خود می‌دانم از خبرگزاری ایسنا به علت سرعت و صحت انتقال اخبار تشکر ویژه داشته باشم.

 

 



تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 9:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دکتر منصور فهیم استاد دانشگاه و نویسنده‌ و مترجمی بود که چند روز پیش از دنیا رفت.

به گزارش ایسنا، فهیم استاد بازنشسته گروه آموزشی زبان انگلیسی و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی بود که پیکرش 16 آبان‌ماه به خاک سپرده شد.

منصور فهیم متولد سال 1325 در خانواده‌ای فرهنگی در شهر نهاوند، در طول 35 سال تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهی، سرفصل‌های بسیاری را تدریس کرد. او همچنین در دوران کاری خود ده‌ها کتاب و مقاله به صورت ترجمه یا تالیف به جامعه علمی کشور ارائه کرد.

معلم راهگشای نور، اصول یادگیری و آموزش زبان، ایمان و اعتقادات هلن کلر، اصول یادگیری و آموزش زبان و اعتماد به نفس برتر از جمله ترجمه‌های منتشرشده او هستند.

هادی خورشاهیان در پی درگذشت منصور فهیم شعری را به ایسنا ارسال کرده و نوشته است:

«برای حضرت استاد دکتر منصور فهیم، استاد زبان و زبان‌شناسی، که سیمرغ منطق‌الطیر سلیمانی ما بود و پرِ پروازش تا کائنات رسید

مشتی پرنده‌ایم در این اوج مختصر

*

اندازه تمام جهان بود و بیش‌تر

سیمرغ قاف‌های اساطیری سفر

 

پشت سرش تمام درختان گریستند

وقتی پرنده رفت به دروازه سحر

برگ درخت‌ها همه از شاخه می‌چکید

روی کلاه و پالتوی مرد رهگذر

ما عابران خسته این کوچه مانده‌ایم

مبهوت و دل‌شکسته این کوچ بی‌خبر

منصور فتح قاف شده هدهدی فهیم

سی‌ مرغ را به قاف جهان‌های خود ببر

قاف سترگ، دور جهان را گرفته است

تا کائنات آن طرف قاف‌ها ببر

ما هیچ، ما نگاه به سیمرغ در محاق

مشتی پرنده‌ایم در این اوج مختصر

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 
در پی انتصاب محمد سرافراز به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی این انتصاب را به وی تبریک گفت.
 
 
 
 
 
 
 

Hojatoleslam al-Hashem appoints new head of IRIB congratulated

Following the appointment of Mohammed honored the President of Islamic Republic of Iran Broadcasting, President of the Islamic Republic of Iran's army during a message of congratulations on her appointment.

 



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نمایشگاه مطبوعات

اینترنت رایگان در نمایشگاه مطبوعات

 بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در حالی برگزار می‌شود که برای تمامی غرفه‌ها اینترنت رایگان پُر سرعت به شکل بی‌سیم وای‌فا در نظر گرفته شده است.

به‌گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها که از امروز شنبه 17 آبان در مصلّای امام خمینی تهران برگزار خواهد شد، همه غرفه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها‌، روزنامه‌ها و سایر غرفه‌ها، از اینترنت رایگان به شکل بی‌سیم وای‌فای برخوردار هستند.

همچنین اعلام شده است که بازدیدکنندگان از نمایشگاه مطبوعات، به محض ورود به سالن مصلّای می‌توانند از اینترنت رایگان نمایشگاه بهره‌مند شده و از خدمات غرفه‌ها نیز استفاده کنند.

به گفته مسئولان نمایشگاه، غرفه‌ها و بازدیدکنندگان بیستمین نمایشگاه رسانه برای استفاده از اینترنت رایگان هیچ محدودیتی نخواهند داشت و اینترنت در این نمایشگاه به شکل پُر سرعت طراحی شده است.
بر اساس آنچه اعلام شده، سالن مصلّای تهران در حال حاضر دارای اینترنت رایگان به شکل بی‌سیم وای فای است و از امروز که بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها افتتاح می‌شود، به غرفه‌ها برای استفاده از اینترنت رایگان تخفیف داده می‌شود.



تاريخ : 6 / 8 / 1393برچسب:, | 12:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شایان‌ذکر است که این دوره یک‌ساله در سه ترم برگزار خواهد شد که به دانش‌آموختگان در پایان دوره گواهینامه‌ای معتبر از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اعطا خواهد گردید.

مركز آموزشهاي كاربردي دانشكده مديريت دانشگاه تهران به منظور ارتقاء توانمنديهاي تخصصي و حرفه اي مديران و كارشناسان شركت ها و سازمان ها و توسعه ارتباط بخش صنعت با دانشگاه؛ دوره هاي آموزشي DBA را براي مديران و كارشناسان برگزار مي نمايد.

اين دوره ها جهت آمادگي هرچه بيشتر مديران و كاركنان سازمانهاي مختلف دولتي و خصوصي در نظر گرفته شده  است.

روابط عمومی این مرکز آموزشی اعلام کرد: رويكرد دوره هاي آموزشي علمي كاربردي دانشكده مديريت دانشگاه تهران، بكارگيري اعضاء هيئت علمي دانشگاه و اساتيد با تجربه جهت آمادگي بيشتر دانشپذيران درسطوح مختلف شغلي جامعه مي باشد.

شایان‌ذکر است که این دوره یک‌ساله در سه ترم برگزار خواهد شد که به دانش‌آموختگان در پایان دوره گواهینامه‌ای معتبر از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اعطا خواهد گردید.

داوطلبان پس از ثبت‌نام اولیه در سایت مرکز به نشانی www.utmba.ir دعوت به مصاحبه خواهند شد و ثبت‌نام نهایی داوطلبان مشروط به قبولی در مصاحبه می‌باشد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 مداحی کربلایی مهدی قربانی درروز عید سعید غدیر خم

(بیت حضرت آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم)



تاريخ : 1 / 7 / 1393برچسب:, | 4:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هرچند مهلت ثبت نام هفتمین دوره از مسابقات تفسیر قرآن کریم «نورالهدی» 31 شهریور پایان یافت اما سازمان دارالقرآن الکریم از تمدید این مهلت تا بیستم آبان ماه امسال خبر داد.

 

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان درالقرآن الکریم، هفتمین دوره مسابقات تفسیر قرآن نورالهدی در دو رشته تفسیر یک جزء (جزء 21 قرآن کریم) و تفسیر سه جزء (اجزای 21، 22 و 23 قرآن کریم) اواخر آبانماه امسال برگزار می شود.

مسابقات تفسیر نورالهدی هر سال به همت سازمان دارالقرآن برگزار می شود اما با توجه به تحقق مطالبه رهبری برای واگذاری اجرای برنامه ها به نهادهای مردمی، امسال برگزاری این مسابقات به اتحادیه موسسات قرآنی و مردمی کشور واگذار شده است.

نام نویسی در این مسابقات از پنجم شهریورماه سال جاری آغاز شد و قرار بود تا 31 شهریورماه پایان یابد اما با توجه به استقبال مردم قرآن دوست، ثبت نام هفتمین دوره مسابقات نورالهدی تا 20 آبان ماه تمدید شد.

هفتمین دوره مسابقات قرآنی نورالهدی پایان آبان ماه به صورت هم زمان در استان های مختلف کشور برگزار می شود.

سال گذشته در ششمین دوره مسابقه تفسیر قرآن نورالهدی بیش از 13 هزار نفر شرکت کردند که امسال با توجه به پیش بینی صورت گرفته، شمار متقاضیان بیشتر خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این مسابقه به اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان ها مراجعه کنند.



تاريخ : 12 / 6 / 1393برچسب:, | 6:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

چهاردهمین دوره مسابقات قران کریم خواهران شاغل و خانواده های کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد امروز با قدردانی از افراد برتر پایان یافت.
به گزارش خبرنگار ما جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در این مراسم گفت: نیروی زمینی ارتش از طریق برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی توجه خاصی به ترویج فرهنگ و معارف قرآنی برای کارکنان کادر و وظیفه و خانواده های آنان دارد.
امیر سرتیپ ستاد کیومرث حیدری افزود: انس با قرآن سبب افزایش قدرت و آمادگی رزمی می شود.
حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم رییس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش نیز در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ و معارف قرآن و حاکمیت فضای قرآنی در جامعه پاسخی محکمی به تحرکات و اهداف ضد فرهنگی و سیاستهای خصمانه معاندان و مستکبران است.
چهاردهمین دوره مسابقات قران کریم خواهران شاغل و خانواده های کارکنان نزاجا با شرکت 217 نفراز خواهران شاغل وخانواده های نیروی زمینی ارتش از یکشنبه نهم شهریور ماه در مشهد آغاز شده بود.
در این مسابقات که با هدف ترویج فرهنگ علوم قرآنی بین کارکنان ارتش برگزار شد شرکت کنندگان در رشته های مفاهیم، قرائت و حفظ به رقابت پرداختند.
در پایان این مسابقات از 48 نفر از برگزیدگان قدردانی شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی نمایشگاه قرآن کریم از تمدید دوباره این نمایشگاه در باغ موزه دفاع مقدس تا روز سه شنبه سی و یکم تیر ماه خبر داد.

به گزارش ایرنا از کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، علت تمدید دوباره این نمایشگاه، استقبال مردم و فراهم کردن زمینه لازم برای حضور بیشتر مردم در باغ موزه دفاع مقدس اعلام شده است.

این کمیته از جامعه قرآنی و عموم بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن خواسته است تا برای مراجعه به محل برگزاری این نمایشگاه در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

ایستگاه های مترو شهید حقانی و شهید همت 2 ایستگاهی هستند که برای مراجعه به نمایشگاه بین المللی قرآن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین سازمان اتوبوسرانی از 30 نقطه اصلی شهر تهران بازدیدکنندگان را به محل برگزاری نمایشگاه قرآن می رساند.

این نمایشگاه که از چهارم تیرماه جاری در باغ موزه دفاع مقدس دایر شده، روزانه پذیرای هزاران نفر از علاقه مندان است و 18 موسسه دولتی و 35 موسسه مردمی آثار قرآنی خود را به نمایش گذاشته اند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار توسعه فرهنگ قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی هر روز از ساعت 18 تا 24 شب میزبان بازدیدکنندگان است.




تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:, | 1:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با صدور احکام جداگانه سجاد نوروزی را به سمت مدیر فرهنگی هنری منطقه 7 و رئیس فرهنگسرای اندیشه و حامد حریری را به سمت رئیس فرهنگسرای شفق منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید این دو فرهنگسرا عصر روز 22 تیرماه با حضور احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورا، حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران، سیدهادی ایازی قائم‌مقام وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان، حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اردشیر نوریان مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد، محمد احسانی معاون سازمان سینمایی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی مسجدجامعی، ایازی و حجت‌الاسلام مرادی همراه بود و حاج احمد نیکبختیان هم به مناسبت میلاد امام حسن(ع) مداحی کرد. نوروزی که پیش از این ریاست فرهنگسرای شفق را بر عهده داشت، از روز گذشته جایگزین سیدمحمدحسین حجازی شد که به معاونت اجتماعی فرهنگی شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد منصوب شده است. حریری هم که پیش از این مدیر کنترل و پیگیری سازمان بود، جانشین نوروزی در فرهنگسرای شفق شد.



تاريخ : 18 / 4 / 1393برچسب:, | 8:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هنگام اجرای حکم اولیای دم متوجه می‌شوند که جوان قاتل در طول مدت زندان موفق به حفظ کل قرآن مجید شده است لذا پدر و مادر مقتول با طرح چند سوال از صحت و سقم مطلب آگاهی پیدا کرده و به خواست خودشان از حق قصاص این جوان گذشت می‌کنند.۰

به گزارش مشرق، سیدمرتضی بختیاری معاون سیاسی-امنیتی دادستان کل کشور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی قوه قضائیه به مناسبت ماه مبارک رمضان به بیان خاطره‌ای شیرین از برکت قرآن کریم در رهایی یک جوان از مجازات قصاص پرداخت و گفت: در دوره ای که رئیس سازمان زندان‌ها بودم پرونده ای در استان کرمان در جریان بود که طی آن یکی از دو جوانی در حین بازی با پرتاب سنگ دیگری را به قتل رسانده بود. با اعلام شکایت اولیاء دم قاتل شناسایی و بازداشت شده و به زندان می افتد.

وی افزود: فرایند رسیدگی به پرونده و اجرای حکم قصاص چند سالی به طول می‌انجامد و در طول این سال‌ها قاتل موفق به حفظ کل قرآن کریم شد. از آنجایی که طبق قانون در حین قصاص اولیای دم باید در محل حضور داشته و خودشان طناب دار را بکشند و یا اجازه انجام قصاص از طرف ایشان داده شود؛ هنگام اجرای حکم اولیای دم متوجه می‌شوند که جوان قاتل در طول مدت زندان موفق به حفظ کل قرآن مجید شده است لذا پدر و مادر مقتول با طرح چند سوال از صحت و سقم مطلب آگاهی پیدا کرده و به خواست خودشان از حق قصاص این جوان گذشت می‌کنند.

بختیاری گفت: نجات یافتن این جوان از قصاص که به برکت قرآن کریم انجام شد همواره از زمان وقوع ماجرا در ذهن من باقی مانده است. این برکتی بود که قرآن کریم داشت و شخص زندانی از فرصت زندان استفاده کرد و خانواده متدین از حق خود بواسطه انس جوان با کلام الهی در دوران زندان گذشت کرد.



تاريخ : 2 / 4 / 1393برچسب:شهر سوخته,یونسکو,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 8:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهر سوخته جهانی شد

شهر سوخته عصر دیروز و در اجلاس سالانه یونسکو به فهرست میراث جهانی بشر افزوده شد.

  محمدحسن طالبيان معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي كه به‌منظور حضور در سي‌وهشتمين اجلاس سالانه شوراي جهاني ثبت يونسكو در دوحه قطر به سر مي‌برد با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: پرونده ثبت جهاني «شهر سوخته» به‌عنوان يك سايت فرهنگي در اجلاس يونسكو مطرح و بدون رأي مخالف به فهرست جهاني يونسكو افزوده شد. طالبيان با تأكيد بر صلح طلبي ساكنان شهر سوخته در دوره باستان و اينكه باستان‌شناس‌ها تاكنون حتي يك ابزار دفاعي در اين شهر باستاني نيافته‌اند، گفت: ثبت جهاني اين سايت به موضوع «صلح جهاني» ميان كشورها و فرهنگ‌ها كمك مي‌كند. پيش‌تر احتمال داده مي‌شد به‌دليل برخي موضوعات جزئي در سايت باستاني شهر سوخته، يونسكو با جهاني شدن شهر سوخته موافقت نكند كه توضيحات ايران توانست داوران يونسكو را براي ثبت جهاني اين سايت باستاني متقاعد كند. محمدحسن طالبيان گفته است كه شهر سوخته با اكثريت آراي كشورهاي حاضر در اجلاس ازجمله آلمان، پرتغال، كرواسي، لهستان، ژاپن، تركيه، قزاقستان و به شكل كاملا شايسته در فهرست ميراث جهاني قرار گرفت. به گفته او، كشورهاي رأي‌دهنده معتقد بودند كه اين ميراث جهاني با توجه به قرار گرفتن در مرز ايران و افغانستان مي‌تواند به صلح جهاني كمك كند. آنطور كه طالبيان اعلام كرده است، حفاظت، مديريت و حريم اين محوطه باستاني مورد تأييد كشورهاي حاضر در اجلاس بود. شهرسوخته با قدمت 5هزار سال در 56كيلومتري زابل در حاشيه جاده زاهدان- زابل در جنوب شرق ايران قرار دارد كه در دوره‌هاي تاريخي از پيشرفته‌ترين شهر‌هاي باستاني جهان بود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانباز

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز نماهنگی ویژه جانبازان با عنوان "پر پرواز" تولید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز نماهنگی ویژه جانبازان با عنوان "پر پرواز" تولید کرد. در بخشی از این نماهنگ که تدوین آن را "علیرضا مرادعلی بیگی" انجام داده است، دیدارهای امام خامنه‌ای با جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مرور شده است. همچنین اشعار زیبایی که رهبری در خلال یکی از این دیدارها خوانده‌اند در "پرپرواز" به تصویر کشیده شده است. این ابیات به شرح زیر است:

هر بلایی کز تو آید رحمتیست / هر که را رنجی دهی خود رحمتیست

زان به تاریکی گذاری بنده را / تا ببیند آن رخ تابنده را

تیشه زان بر هر رگ و بندم زنند/ تا که با عشق تو پیوندم زنند

نماهنگ «پر پرواز» در ادامه می‌آید:

 

 



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد