تاريخ : 29 / 10 / 1393برچسب:, | 10:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس جدید جمعیت هلال احمر معرفی شد

ضیایی

مراسم معارفه رئیس جدید جمعیت هلال احمر صبح دوشنبه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و برخی از وزرا در تالار دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم تکریم و معارفه رئیس جمعیت هلال احمر آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ،مهندس اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم و سایر مدیران ارشد جمعیت هلال احمر حضور داشتند.

در این مراسم از خدمات ارزنده دکتر فرهادی در دوران تصدی ریاست جمعیت هلال احمر تقدیر و تجلیل به عمل آمد و دکتر امیرمحسن ضیایی به عنوان رئیس جدید این جمعیت معرفی شد.



تاريخ : 29 / 10 / 1393برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

هر کس او را نمی‌شناخت، با معرفی سردار، لبخندی بر لبانش می‌نشست و پسر جوان را بغل می‌کرد و می‌بوسید.

 خبرگزاری فارس: «جهاد» به «عماد» پیوست+عکس

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- سال گذشته در مراسم ختم والده سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، پسر جوانی پشت سر او ایستاده بود که شاید به چشم بسیاری آشنا نمی آمد ولی چهره جذابش پشت سر حاج قاسم نظرها را جلب می کرد.

پسر جوان که در طول مراسم درست پشت سر سردار ایستاده بود، گاهی بوسه‌ای بر شانه او می‌زد و هر چند دقیقه یکبار هم در گوشی باهم حرف می‌زدند و حاج قاسم گاه‌گداری او را در کنار خود می‌ایستاند و به برخی فرماندهان هم معرفی‌اش می‌کرد.

هر کس او را نمی شناخت، با معرفی سردار، لبخندی بر لبانش می‌نشست و پسر جوان را بغل می‌کرد و می‌بوسید.

5 سال قبل بود که برای اولین بار او را در تلویزیون دیده بودیم. پدرش روز 23 بهمن 1386 در محله کفرسوسه دمشق به دست تروریست‌های موساد ترور شد و شهادتش، او را از گمنامی درآورد و حالا پسر او که نام عموی شهیدش را بر وی گذاشته بودند، مانند پسر، در کنار حاج‌قاسم ایستاده بود

او «جهاد عماد مغنیه» فرزند سردار بی‌بدیل حزب‌الله، شهید عماد مغنیه(حاج رضوان) بود.

ارتباط جهاد با حاج قاسم چیزی فراتر از رابطه یک پسر با دوست پدرش بود و هرکس نمی دانست گمان می کرد «جهاد» پسر فرمانده است

جهاد عماد مغنیه ساعاتی  قبل در حمله بالگردهای رژیم صهیونیستی به شهرک «مزرعة الامل» در منطقه قنیطره سوریه به همراه چند تن از فرماندهان حزب الله لبنان به شهادت رسید.

 

 



تاريخ : 29 / 10 / 1393برچسب:, | 10:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک دختر اکوادوری که به عنوان مدل لباس کار می کرد و در مسابقه «دوشیزه زیبایی» برنده شد، بر اثر تن دادن به جراحی زیبایی غیر ضروری، جان باخت. این حادثه در کشور اکوادور رخ داد.

به گزارش «گروه ترجمه» پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «کاترین کاندو» (Cando)، 19 ساله، دانشجو بود. او پس از اینکه در مسابقه ماه اکتبر گذشته (مهر امسال) برنده مسابقه ملی «دوشیزه زیبایی» شد، برای چنین عملی، تحت فشار  قرار گرفت.

کاترین که دانشجوی رشته پزشکی در منطقه «دوران» (Duran ) در غرب اکوادور بود، به عنوان جایزه، یک دستگاه خودرو، یک تبلت رایگان و امتیاز استفاده رایگان از یک دوره جراحی زیبایی را به دست آورد.

وی دقایقی پس از اینکه به عنوان «دوشیزه زیبایی» انتخاب شد، مقابل دوربین یکی از رسانه های محلی گفت که می خواهد وزنش را کم کند و از این رو موافقت کرده به طور رایگان، تحت عمل جراحی لیپوساکشن قرار گیرد.

دانیل زاوالا، برادر وی، می گوید برای ترغیب خواهرم به این جراحی، یک جراح نه چندان حرفه ای، بارها با او تماس گرفت، با این حال او نپذیرفت.

 

یک مدل لباس و دوشیزه زیبایی، در اکوادور، بر اثر عمل جراحی زیبایی، جان باخت.

 

برادر می افزاید، کاترین می خواست امتیاز چنین جراحی را که قرار بود رایگان انجام شود به کسی که نیاز دارد، ببخشد، با این حال، با توجه به فشار فراوانی که روی او بود، خودش به این جراحی راضی شد. 

اکنون پزشک جراحی که این عمل را انجام داده، به اتهام بی توجهی منجر به مرگ کاندو در هنگام جراحی، بازداشت شده است. این بازداشت برای جلوگیری از فرار وی از کشور صورت گرفته است.

کارلوس ریس ایزکیردو (Carlos Reyes Izquierdo)، وکیل می گوید: درباره علت مرگ، ابهام فراوانی وجود دارد.

وکیل می گوید به وی گفته شد مقتول به علت آسیب مغزی جان باخته؛ حال آنکه کارکنان بیمارستان می گویند وی به علت ایست قلبی جان باخته است.

اکنون به وکیل ماموریت داده شده است، درباره علت دقیق این حادثه تحقیق کند.

این حادثه پیش از این نیز موارد مشابهی داشته است. از جمله اینکه در سال 2011، برای پاملا نازسیمنتو (Pamela Nascimento)، مدل لباس برزیلی، 27 ساله رخ داد.

 



تاريخ : 28 / 10 / 1393برچسب:, | 1:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 
حداقل عیدی کارگران امسال یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۸۲۶ هزار تومان خواهد بود.

خبرگزاری فارس: عیدی آخر سال کارگران برای سال جاری بر اساس قانون کار تعیین شد.

براین اساس حداقل دستمزد کارگران 608 هزار تومان بوده که طبق قانون حداقل عیدی 1 میلیون 216 هزار تومان و حداکثر آن 1 میلیون 825 هزار تومان خواهد بود.

سال گذشته نیز حداقل دستمزد 487 هزار تومان تعیین شده بود که بر مبنای آن کارگران حداقل 974 هزار تومان و حداکثر 1 میلیون 461 هزار تومان عیدی گرفتند.

کارفرمایان مکلف هستند که عیدی آخر سال را تا پیش از پایان سال به کارگران پرداخت کنند.

براین اساس طبق ماده واحد قانون کار کلیه کارگاههای مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد را به عنوان عیدی و پاداش بپردازند . مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

تبصره1- مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ 60 روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.

حداقل عیدی کارگران امسال یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۸۲۶ هزار تومان خواهد بود.
 




تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 8:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد : سایت همسان گزینی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، بهمن ماه امسال افتتاح می شود.

«محمود گلزاری» روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم کشور به خبرنگاران اظهارداشت: این سایت با هدف سامان یابی همسرگزینی راه اندازی می شود.

وی در خصوص ویژگی سایت همسان گزینی گفت: تعدادی روانشناس و مشاور ازدواج با این سایت همکاری می کنند.

گلزاری، از نحوه مقابله با سایت های غیر مجاز همسریابی انتقاد کرد و گفت : در زمان حاضر برخورد جدی با سایت های غیر مجاز همسریابی صورت نگرفته است این در حالی است که الان ، حدود 300 سایت همسریابی غیرمجاز فعالیت می کنند.

گلزاری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا سایت های غیرقانونی همسر یابی فیلتر نمی شوند؟ گفت: وظیفه برخورد با این گونه سایت ها با پلیس امنیت اخلاقی، پلیس فتا و شورای شبکه مجازی است و معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ، وظیفه ای در این خصوص ندارد.

این مقام مسوول در وزارت ورزش و جوانان دلیل تعدد این گونه سایت های غیرقانونی را نبود سایت مرجع و قانونی برای این امر دانست.



تاريخ : 25 / 10 / 1393برچسب:, | 7:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
یک کارشناس بهداشت روانی اعتقاد دارد که برای کنترل عصبانیت و قبل از آنکه خشم خود را بروز دهیم می‌توان از روش‌های مختلف مانند شمارش اعداد از یک تا ۱۰ یا قدم زدن و نوشیدن آب و ... استفاده کرد.
خورشیدیان، کارشناس واحد بهداشت روان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید دارد که همین روش‌های ساده، می‌تواند زمینه آرامش فرد را هنگام عصبانیت فراهم کرده و مانع از بروز خشمی که گاه عواقب بسیار وخیمی به‌دنبال دارد، خواهد شد.

وی با تصریح اینکه با استفاده از شیوه‌های مدیریت خشم، می‌توان عصبانیت را به واکنشی مفید و کنترل شده بدل کرد، گفت: وقتی عصبانی هستید، به جای بروز سریع خشم، از یک تا ۱۰ بشمارید، قدم بزنید، یک لیوان آب بنوشید،چند نفس عمیق بکشید، محیط را تا حد امکان ترک کرده و با تصویرسازی ذهنی در حالت آرامش قرار گیرید و احساسات خود را به شکلی سازنده بدل کنید.

این کارشناس بهداشت روانی که در یک کارگاه آموزشی که با حضور والدین دانش‌آموزان در شیراز تشکیل شده بود، سخن می‌گفت، ادامه داد: خشم یکی از هیجان‌های پیچیده انسان و واکنشی متداول نسبت به ناکامی و بدرفتاری است.

وی گفت: همه‌ی انسان‌ها در طول زندگی با موقعیت‌های خشم برانگیز روبرو شده یا در آینده خواهیم شد، اشکال خشم این است که اگر چه بخشی از زندگی است، ولی ما را از رسیدن به اهداف خود باز می‌دارد و روابط بین فردی را مختل می‌کند.

این کارشناس ادامه داد: ارایه تعریفی از خشم به لحاظ این که افراد از نظر زمان، علت خشم و نحوه واکنش به آن کاملاً متفاوت هستند ، کمی دشوار است اما هیجان‌هایی که غالباً با خشم همراهند شامل عصبانیت، خشونت و خصومت هستند .

خورشیدیان گفت: عواملی که موجب خشم می‌شوند عمدتا شامل ناکامی در رسیدن به هدف و مورد توهین یا تحقیر واقع شدن است و پیامدهای خشم می تواندمشکلات قلبی عروقی و گوارشی مانند زخم معده، گرفتگی و سفت شدن عضلات و بی‌خوابی باشد و اثرات روانی آن نیز افزایش اضطراب و احساس نگرانی و تشویش است.

به گفته این کارشناس بهداشت روانی، هدف از آموزش راه‌های مدیریت خشم، این است که ما بتوانیم با یک روش سالم خشم خود را به یک واکنش مفید و کنترل شده تبدیل کنیم و خوشبختانه برگزاری اینگونه کارگاه‌ها می‌توان با افزایش آگاهی‌ها، درصد قابل توجهی در کنترل خشم افراد بهبود ایجاد کرد.
 
 



تاريخ : 25 / 10 / 1393برچسب:, | 5:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
معاونت فناوری اطلاعات و طرح و برنامه بانک حکمت ایرانیان جهت تکمیل نیروی انسانی متخصص خود نیاز به تخصص های مندرج در آگهی ذیل دارد.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ، معاونت فناوری اطلاعات و طرح و برنامه بانک حکمت ایرانیان جهت تکمیل نیروی انسانی متخصص خود نیاز به تخصص های ذیل دارد، واجدین شرایط می توانند پس مطالعه دقیق شرایط عمومی و اختصاصی ذیل نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند.

 

شرایط عمومی:
متدین به دین مبین اسلام و اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه.
تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
ایمان به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
عدم محکومیت ناشی از اقدام علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران.
حداقل مدارک تحصیلی لیسانس.
عدم معروفیت به فساد اخلاقی و عدم اعتیاد به مواد مخدر و نداشتن پیشینه کیفری برابر اعلام مراجع ذیصلاح.
داشتن سلامت روانی و جسمانی برابر اعلام نظر مراکز پزشکی مورد نظر بانک.
بومی بودن در شهر تهران (حداقل ۳ سال سکونت در شهر تهران بدون در نظر گرفتن دوره تحصیلی دانشگاهی)
تسلط نسبی به مکالمه، خواندن و نوشتن زبان انگلیسی.

شرایط اختصاصی:
سپردن تعهد خدمتی برابر ضوابط قانونی بانک.
موفقیت در مصاحبه تخصصی و معاینات پزشکی.
داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم جهت داوطلبین مرد الزامی می باشد.
حداقل معدل برای شرکت کنندگان مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد ۱۴ می باشد.
فرزندان کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران از امتیاز و اولویت بالاتری در مصاحبه و جذب برخوردار می باشند.
دارا بودن مدارک فنی مرتبط از موسسات و مراکز آموزشی معتبر.
دارا بودن حداقل سه سال تائیدیه شغلی سابقه و تجربه کار عملی در زمینه شغل درخواستی

مشاغل مورد نیاز:

ردیف شرح شغل تعداد نیازمندی جنسیت
۱ کارشناس شبکه دو نفر مرد
۲ کارشناس امنیت IT یکنفر مرد
۳ کارشناس سرور و مجازی سازی یکنفر مرد
۴ کارشناس پشتیبانی نرم افزار بانکی Core Banking یکنفر مرد
۵ کارشناس توسعه و پشتیبانی نرم افزارهای ERP دو نفر مرد
۶ کارشناس بانکداری مجازی یکنفر مرد
۷ کارشناس کارت بانکی یکنفر مرد
۸ کارشناس ترمینالهای بانکداری الکترونیک یکنفر مرد
۹ کارشناس زیرساخت های ارتباطی یکنفر مرد
۱۰ کارشناس مرکز داده یکنفر مرد
۱۱ مدیر نرم افزار یکنفر مرد

کارشناس شبکه:
دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با راه اندازی، تنظیم، مدیریت و پشتیبانی تجهیزات و سرویس های شبکه LAN از قبیل تجهیزات سیسکو، شبکه مایکروسافت، تجهیزات امنیتی، تجهیزات بی سیم و سایر تجهیزات معمول در شبکه.
دارای مدارک فنی از قبیل CCNA و CCNP برای سیسکو و MCSE یا MCITP برای سیستمهای مایکروسافت و سایر مدارک مرتبط از موسسات آموزشی معتبر.

کارشناس امنیت:
دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با امنیت نرم افزارها و برنامه های تحت وب، امنیت شبکه های کامپیوتری و فایروالها، امنیت سیستم عامل ها و پایگاه داده های لینوکسی، امنیت سیستم عامل ها و پایگاه داده های مایکروسافتی، استانداردها و سیاست های امنیت اطلاعات.
دارای مدارک فنی امنیت CEH و LPIC 1,2و CCNA Security و Security+ و JNCIA و راهبری تجهیزات Firewall , IDP از موسسات آموزشی معتبر.

کارشناس سرور و مجازی سازی:
دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با راه اندازی، تنظیم، مدیریت و پشتیبانی سرورها و سرویس های بر پایه ویندوز و لینوکس از قبیل سرویسهای دایرکتوری، سرویسهای عمومی شبکه، سرویس برنامه های کاربردی، سرویس وب و همچنین بسترهای مجازی سازی.
دارای مدارک فنی از قبیل MCSE ,MCITP ,MCSA برای سیستمهای مایکروسافت و مدارک مرتبط برای لینوکس LPIC 1,2 و سیستمهای مجازی سازی از قبیل VM Ware، Citrix، Hyper V از موسسات آموزشی معتبر.

کارشناس توسعه و پشتیبانی نرم افزارهایERP:
دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با تحلیل و طراحی بانکهای اطلاعاتی، برنامه نویسی و پشتیبانی نرم افزار.
تسلط به متدهای RUP و ابزارهای تحلیل طراحی EA , Rational.
تسلط به تحلیل، طراحی و برنامه نویسی با زبانهای C#, ASP.Net.
تسلط به طراحی و پیاده سازی Object Oriented و الگوهای طراحی شی گرا.
تسلط به JavaScript , Ajax , CSS, JQuery.
تسلط به تحلیل، طراحی و پشتیبانی بانک اطلاعاتی SQL Server 2008 , 2012 و Data Mining.
آشنا به تحلیل، طراحی و پشتیبانی بانک اطلاعاتی Oracle.
آشنایی با معماری SOA.
دارای مدارک فنی تحلیل و طراحی بانک اطلاعاتی SQL Server 2008,2012 و زبانهای برنامه نویسی تحت وب از موسسات آموزشی معتبر.

کارشناس پشتیبانی نرم افزار متمرکز بانکی Core Banking:
دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با پشتیبانی نرم افزار متمرکز بانکی.
تسلط به فرآیندها و کاربری نرم افزار متمرکز بانکی فرانگین و نگین شرکت توسن.
تسلط به تحلیل، طراحی و پشتیبانی بانک اطلاعاتی SQL Server 2008 , 2012و Data Mining.
تسلط نسبی به تحلیل، طراحی و پشتیبانی بانک اطلاعاتی Oracle.
دارای گواهینامه کاربری نرم افزار نگین یا فرانگین از شرکت توسن و مدارک فنی تحلیل و طراحی بانک اطلاعاتی SQL Server 2008,2012 و آشنایی به بانک اطلاعاتی Oracle از موسسات آموزشی معتبر.

کارشناس توسعه و پشتیبانی بانکداری مجازی:
دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با توسعه یا پشتیبانی بانکداری مجازی (اینترنت بانک-موبایل بانک- تلفن بانک-پیامک-درگاه پرداخت اینترنتی- USSD و غیره).
تسلط به مفاهیم بانکداری مجازی و تجارت الکترونیک.
تسلط به تکنولوژی و سیستم عامل های موبایل.
تسلط نسبی به طراحی و برنامه نویسی نرم افزارهای ارائه خدمات و محصولات بانکی تحت پلت فرم موبایل (جاوا- آندروید) و وب.
تسلط به سامانه های بانکداری مجازی تحت وب (اینترنت بانک- درگاه پرداخت اینترنتی).
تسلط به مباحث امنیتی سامانه های بانکداری مجازی.
دارای گواهینامه کاربری و راهبری سامانه های بانکداری الکترونیک،تجارت الکترونیک، برنامه نویسی تحت وب و موبایل از موسسات آموزشی معتبر.

کارشناس کارت بانکی:
دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با صدور و پشتیبانی انواع کارت بانکی.
تسلط به استانداردهای کارتهای بانکی.
تسلط به دستگاه های صدور آنی کارت.
دارای گواهینامه کاربری و راهبری صدور کارت از موسسات آموزشی معتبر.
کارشناس ترمینالهای بانکداری الکترونیک:
دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با نصب، راه اندازی، عملیاتی نمودن و پشتیبانی ترمینالهای خودپرداز(ATM) یا پایانه شعب(PinPad) و یا پایانه فروش(POS).
تسلط به استانداردها و تکنولوژی ترمینالهای بانکداری الکترونیک.
تسلط به مانیتورینگ و نظارت ترمینالهای بانکداری الکترونیک.
دارای گواهینامه کاربری و راهبری ترمینالهای بانکداری الکترونیک از موسسات آموزشی معتبر.

کارشناس زیرساخت های ارتباطی:
دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با پشتیبانی شبکه های ارتباطی.
مسلط به مباحث ICT.
مسلط به تجهیزات و زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی.
دارای گواهینامه کاربری و راهبری CCNA-CCNP و CCIE از موسسات آموزشی معتبر.

کارشناس مرکز داده:
دارای حداقل سه سال سابقه کار مرتبط با مرکز داده.
مسلط با استانداردهای مرکز داده، طراحی، اجرا و پیاده سازی.
مسلط به استانداردهای TIA94و BICSI002.
آشنایی کامل با تجهیزات الکترونیکال و مکانیکال مرکز داده شامل ژنراتور، برق اضطراری، چیلر، تاسیسات و غیره.

مدیر نرم افزار:
دارای حداقل ۵ سال سابقه مدیریت پروژه های نرم افزاری.
مسلط به مباحث برنامه نویسی تحت وب.
مسلط به مباحث پایگاه داده SqlServer،Oracle.
مسلط به مدیریت پروژه با متدولوژی PmBok و نماتن.

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید

 

 



تاريخ : 25 / 10 / 1393برچسب:, | 1:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: دانستن این موضوع که خلبانان عراقی تا چه اندازه از هواپیماهای اف ۱۴ هراس دارند،کمک زیادی به ما کرد. حضور پرتعداد شکاری بمب افکن‌ها نشان از عزم جدی ما برای فلج کردن نیروی هوایی ارتش عراق بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیرسرتیپ دوم جعفر عمادی درتاریخ 1329 هـ ش، مرودشت در شیراز متولد شد، او دوران تحصیل را در دبستان و دبیرستان کورش زادگاهش گذراند. کلاس یازده بود که با خانواده به تهران مهاجرت کرد و در سال 1348 دیپلم طبیعی خود را از دبیرستان ششم بهمن تهران نو دریافت کرد.

با علاقه ای که به پرواز داشت، در همان سال وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد. تمرینات نظامی را گذراند و بعد از اخذ سردوشی، زبان انگلیسی، دروس علمی و آکادمی پرواز را خواند. وی معلم خلبان و خلبان آزمایشی هواپیمای اف-،4، فرمانده گردان و معاون عملیات در پایگاه نهم شکاری،جانشین فرماندهی و فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس و فرمانده اطلاعات و شناسایی نهاجا بود.

خاطره رتیپ خلبان جعفر عمادی از عملیات کربلای 5 همزمان با سالروز آغاز این عملیات بزرگ و تاثیرگذار دوران دفاع مقدس خالی از لطف نیست، که به شرح زیر آمده است:

"دی ماه سال 1365 روزهای پایانی خود را سپری می کرد و عملیات کربلای 5 توسط رزمندگان غیور ایران آغاز شده بود . در این عملیات به نیروی هوایی ماموریت داده شده بود مواضع دشمن را در شلمچه بمباران کند . خیلی سریع کار طراحی حملات هوایی به خط مقدم دشمن در شلمچه آغاز شد و مقرر شد این منطقه از ارتفاع بالا بمباران شود. یکی از دلایلی که تصمیم گرفته شد بمباران از ارتفاع بالا انجام شود، شکستن دیوار صوتی توسط بمب بود، بدین شکل که وقتی از ارتفاع بالا بمب ها رها می شدند، علاوه بر وارد آوردن خسارات سنگین به دشمن به علت سرعت گرفتن، بمب دیوار صوتی را می شکست و باعث ایجاد رعب و وحشت در دل صدامیان می شد . مقرر شده بود تمامی جنگنده های حاضر در عملیات در پایگاه شکاری امیدیه جمع شوند و حملات به صورت متمرکز از این پایگاه صورت پذیرد."

چهار فروند از بندرعباس به پرواز درآمدیم

"بلافاصله بعد از ابلاغ دستور با چهار فروند فانتوم از پایگاه بندرعباس عازم پایگاه امیدیه شدیم و ساعتی بعد در آن جا به زمین نشستیم. همزمان با آمدن هواپیماهای دیگر به پایگاه امیدیه ، آن جا شکل خاصی پیدا کرده بود. قرار بر این بود که ما به صورت فرمیشن های  چهار فروندی به پرواز درآییم . که من نیز قرار بود بعنوان لیدر یک دسته چهار فروندی عملیات را انجام دهم . در این پرواز کابین عقب من شهید "ناصر انقطاع" بود که یکی از خلبانان جوان و باهوش نیروی هوایی بود که چند ماه بعد در یک پرواز برون مرزی هدف قرار گرفت و به شهادت رسید. شماره دو پرواز هم سرلشکر خلبان شهید "حسین دلحامد" بود.

پرواز در ارتفاع بالا تهدیدی بزرگ

"پرواز در ارتفاع بالا خیال ما را از پدافند راحت می کرد و ما می توانستیم در برابر موشک های شلیک شده دشمن عکس العمل نشان دهیم و از آن فرار کنیم ولی مشکل بزرگ ما هواپیماهای شکاری دشمن بود . هواپیماهای میراژ در آن زمان یک تهدید بزرگ محسوب می شد چه بسا با پرواز ما هواپیماهای آنان نیز به پرواز درمی آمدند و چون جنگنده های ما سنگین بودند، هدف مناسبی برای هواپیماهای دشمن محسوب می شدیم. برای حل این مشکل باید چاره ای اندیشیده می شد . پس از بحث و تبادل نظر سرانجام به این نتیجه رسیدیم که که هر دو فرمیشن توسط دو فروند هواپیمای اف 14 اسکورت شوند. با بودن اف 14 در کنار ما، دیگر مشکلی احساس نمی کردیم چون همگی می دانستیم که خلبانان عراقی تا چه اندازه از هواپیماهای اف 14 هراس دارند."

راس ساعت به پرواز درآمدیم

"فردا صبح راس ساعت مقرر تمامی فانتوم ها هر کدام مجهز به 4 تیر بمب سنگین با صدای غرش سهمگینی که نشان از خشم ملت ایران بود، از باند پروازی امیدیه به پرواز درآمدیم . بلافاصله بعد از پرواز شروع به اوج گیری نمودیم و ارتفاع خود را به مرور افزایش دادیم تا اینکه به حدود 33000 پایی رسیدیم. در همین لحظه شکاری های اف 14 نیز با کد حضور خود را در منطقه اعلام نمودند. چند ثانیه بعد اف 14 ها را دیدم که هر کدام در یک سمت فرمیشن جای گرفتند. با حضور اف 14 ها دلگرمی خاصی گرفته بودیم چون آنها می توانستند با رادار قدرتمند خود هر گونه تهدید هوایی را از کیلومترها دورتر شناسایی و آن را هدف قرار دهند."

دقایقی بیشتر نگذشته بود که رادار به ما هشدار داد که چهار فروند هواپیمای میراژ دشمن به سمت شما می آیند و در حال حاضر با شما 60 مایل فاصله دارند . ثانیه هایی بعد هواپیماهای اف 14 به من اطلاع دادند که دو فروند از سمت راست و دو فروند از سمت چپ به ما نزدیک می شوند . همزمان دیدم که اف 14 ها در حال جدا شدن از ما هستند و کاملا خود را آماده درگیری می کردند."

هواپیمای دشمن هدف قرار گرفت ولی ...

"با توجه به توجیهات قبل از پرواز قرار بود اگر با هواپیماهای دشمن روبرو شدیم تا 20 مایلی آنها ادامه بدهیم و در صورت درگیر نشدن اف 14 ها، ماموریت را کنسل کنیم. روی همین اصل منتظر بودم که اگر اف 14 ها اقدام به شلیک موشک نکردند ماموریت را کنسل اعلام کنم چون هواپیماهای ما سنگین بود و یک طعمه خوب برای جنگنده های دشمن محسوب می شدیم. تمام حواسم به نشانگرهای رادار بود که مبادا هواپیماهای دشمن تغییر سمت دهند و برای ما خطری ایجاد کنند.

چیزی نمانده بود که به 20 مایلی هدف برسیم که یکی از اف 14ها اقدام به شلیک موشک نمود . موشک مرگبار فنیکس از زیر اف14 رها شد و لحظاتی بعد در رادار دیدم که موشک با یکی از هواپیماهای دشمن برخورد نمود . همه از هدف قرار گرفتن هواپیمای دشمن خوشحال بودیم که ناگهان اف14 دوم با حالت اضطراب اعلام نمود که مورد اصابت موشک قرار گرفته است و نمی تواند هواپیما را کنترل کند.همه سردرگم بودیم که چه باید بکنیم یک نفس عمیق کشیدم و بلافاصله روی رادار با خلبان اف 14 تماس گرفتم و گفتم که موقعیت شما دقیقا روی نوار مرزی است اگر حالا اقدام به اجکت نمایی هم نیروهای خودی هم نیروهای دشمن به سمتت شلیک می کنند ، به سمت شرق گردش کن و تا می توانی ادامه بده و سعی کن در سمت 90 درجه که نزدیکی های امیدیه می شود اجکت کن . خلبان اف 14 بلافاصله گردش کرد به سمت 90 درجه و از منطقه درگیری دور شدند."

هدف را به سختی بمباران کردیم

"چون قرار بود از ارتفاع بالا بمب ها را پرتاب کنیم، باید چند کیلومتر قبل از هدف این کار را انجام می دادیم تا بمب ها درست روی هدف فرود آیند . با هماهنگی با شماره دو پرواز چون حدود 30 ثانیه تا رسیدن به نقطه پرتاب باقی مانده بود تصمیم گرفتیم که ادامه دهیم موقعیت بقدری حساس بود که اگر ثانیه ای زودتر بمب ها را رها می کردیم امکان داشت که بمب ها اشتباها روی نیروهای خودی فرود آید که آن وقت خسارت جبران ناپذیری وارد می شد .

از طرفی هر آن امکان داشت شکاری های دشمن بازگردند. پس بلافاصله با علامت دست اشاره کردم که سرعت را افزایش می دهیم. خوشبختانه بدون هیچ مشکلی به نقطه پرتاب رسیدیم و همگی بمب های خود را که نشانه خشم ملت ایران بود بر سر صدامیان ریختیم و بلافاصله به سمت خاک خودمان گردش کردیم. در رادار یکی از اف 14 ها را می دیدیم که شجاعانه در حال پاسداری از آسمان و اسکورت ما بود . دقایقی بعد از انجام ماموریت ، همگی به سلامت در پایگاه فرود آمدیم.

با بررسی های که انجام شد متوجه شدیم تمامی بمب ها دقیقا بروری هدف اصابت کرده است و ضربات سنگینی بر پیکره نیروهای دشمن وارد شده است."

 

 



تاريخ : 25 / 10 / 1393برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
زوج سارق قطار كه با آب معدنی آلوده 3 مسافر را مسموم و یكی از آنها را به قتل رسانده بودند، در عملیات ضربتی پلیس راه آهن در كمتر از 4 ساعت در شاهرود استان سمنان دستگیر شدند
زوج سارق قطار كه با آب معدنی آلوده 3 مسافر را مسموم و یكی از آنها را به قتل رسانده بودند، در عملیات ضربتی پلیس راه آهن شمالشرق در كمتر از 4 ساعت در شاهرود استان سمنان دستگیر شدند.

به گزارش گروه جامعه و جوان خبرگزاری برنا، رئیس پلیس راه آهن شمالشرق كشور در تشریح این مطلب گفت: ساعت 5:40 صبح روز گذشته یك مورد مرگ مشكوك در قطار مشهد-تهران به پلیس ایستگاه راه آهن سمنان گزارش شد كه بلافاصله ماموران انتظامی در محل حاضر شدند.

سرهنگ " مالكی" افزود: در تحقیقات مقدماتی مشخص شد، یك تبعه عراقی كه به همراه دو تن از هموطنان خود مسافر این قطار بوده است، فوت كرده و همراهان وی نیز حال مساعدی نداشتند.

وی از انتقال نامبردگان به بیمارستان كوثر خبر داد و گفت: با حضور كارشناسان پلیس آگاهی و مراجع قانونی در صحنه، تحقیقات تخصصی ادامه یافت.

به گفته مالكی در اظهارات همراهان متوفی مشخص شد كه هر سه نفرشان پس از نوشیدن آب معدنی یكی از مسافران قطار كه به اتفاق همسرش داخل كوپه آنها بودند، مسموم شدند و علاوه بر فوت یكی از این افراد، بالغ بر 50 میلیون ریال وجه نقد و گوشی های تلفن همراه آنها نیز سرقت شده است.

سرهنگ مالكی به حساسیت موضوع و بسیج كامل نیروهای پلیس راه آهن اشاره و اضافه كرد: ماموران با بررسی لیست مسافران قطار به یك زن و مردی كه ساعت 3:20 در ایستگاه شاهرود پیاده شده اند، مظنون و بلافاصله موضوع را پیگیری كردند.

این مسئول انتظامی با بیان این مطلب كه دقایقی بعد خودروی مسافربر شخصی كه این زن و شوهر را به داخل شهر منتقل كرده بود، شناسایی شد، افزود: در تحقیقات پلیس محل اسكان متهمان در یكی از هتل های شاهرود نیز مورد شناسایی قرار گرفت که در عملیاتی ضربتی متهمان دستگیر و به همراه وسایل سرقتی به اداره آگاهی پلیس راه آهن منتقل شدند.

سرهنگ مالكی افرود: متهمان كه یك زوج غیربومی و از اهالی استان های جنوب و شرق كشور هستند، در تحقیقات تخصصی پلیس به جرم خود اعتراف كردند.

به گفته مالكی این زوج جوان با تعارف آب معدنی آلوده به مواد بیهوش كننده، سه تبعه كشور عراق را مسموم كردند، كه متاسفانه یكی از آنان كه مردی 51 ساله بود، فوت كرد.

رئیس پلیس راه آهن شمالشرق كشور بر ادامه تحقیقات با هماهنگی مرجع قضائی تاكید و با اشاره به تلاش گسترده پلیس برای تامین آرامش و امنیت مسافران ریلی به ویژه اتباع خارجی، به عموم شهروندان توصیه كرد: از قبول هرگونه آشامیدنی و استشمام عطر از دیگر مسافران خودداری كنید و حتی الامكان از همراه داشتن کالاهای با ارزش و پول نقد به مقدار زیاد بپرهیزید.
 
 



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 10:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شب گذشته کنسرت سالار عقیلی در حالی برگزار شد که حریر شریعت‌زاده نوازنده دف این کنسرتو همسر سالار عقیلی، بعد از اجرای یک قطعه مجبور به ترک سن شد!

اخراج همسر سالار عقیلی از کنسرتش!

محمدرضا کرمانی مدیر برنامه‌های سالار عقیلی در گفت‌وگو با فارس ضمن اشاره به حاشیه‌های پیش آمده در اجرای شب قبل کنسرت سالار عقیلی گفت: بعد از اجرایی که در شهر بجنورد داشتیم به پیشنهاد اداره کل ارشاد خراسان قرار شد کنسرتی را در شاندیز برگزار کنیم. شب گذشته این اتفاق رخ داد اما بعد از اجرای قطعه اول یکی از مسئولین از ما خواست تا خانم شریعت‌زاده برای اجرای قطعات بعد دیگر روی سن نباشند.

وی افزود: خانم شریعت‌زاده را همه می‌شناسند و او شخصیت مستقل هنری دارد و از بازماندگان استاد معروفی است. توقع ما این بود که با ایشان برخورد این چنینی نشود. همه مجوزهای لازمه برای اجرای این کنسرت و تایید همه نفراتی که در این اجرا حضور داشتند، از اداره ارشاد خراسان اخذ شده بود و مسئولان این اداره به ما قول این را داده بودند که برگزاری این کنسرت با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شود. خانم شریعت زاده حتی مشکل پوشش هم نداشتند و خودشان همواره در خصوص این موضوع حساسیت زیادی به خرج می‌دهند.

کرمانی کنسرت برگزار شده را در روز گذشته در مجموع اتفاقی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این کنسرت خوشبختانه با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد و همه چیز خوب بود، ارشاد هم انصافا همکاری کرد اما ما تاکنون با مشکل این‌چنینی مواجه نشده بودیم. هر جا که سالار عقیلی و گروه او حضور می‌یابند همواره مورد محبت قرار می‌گیرند. وی در پایان گفت: ما به خاطر اینکه فضای کنسرت به هم نخورد و مردم از موسیقی اصیل ایرانی لذت ببرند، کنسرت را هر طور شده بعد از این ماجرا هم ادامه دادیم. به هر روی امیدوارم که دیگر شاهد اتفاقات این‌چنینی نباشیم.



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 7:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شتری در یمن با وجود گذشت یک هفته از مرگ صاحبش حاضر نیست از قبر او جدا شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه الجزیره ، روستای سُدّه استان اِب یمن شاهد ماجرای عجیبی بوده است. در یک پدیده نادر، شتری که صاحب خود را از دست داده است حاضر به دل کندن و جدا شدن از قبر صاحب خود نیست. این شتر اینگونه وفاداری خود را به صاحبش نشان می دهد.

 نعنع صاحب این شتر که درروستای خود به دوست داشتن حیوانات و توجه به آن ها معروف بود یک هفته پیش از دنیا رفت و بعد از آنکه شتر وی در تشییع جنازه صاحبش شرکت کرد حتی بعد از آنکه تشییع کنندگان از اطراف قبر متوفی پراکنده شدن این شتر حاضر به جدا شدن از قبر صاحب خود نبود. یکی از فرزندان متوفی می گوید بارها این شتر را از قبر دور کردیم اما روز بعد با تعجب می دیدیم شتر بر سر قبر پدرمان بازگشته است.

اهالی روستای سره و روستاهای مجاور برای دیدن این شتر با وفا به سر قبرنعنع می آیند و از این شتر تصویر می گیرند.



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خدمات استان تهران از پلمب شش شهربازی این استان به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی علیپور گفت: شهربازی‌های "شاهد پونک"، "پارک ساعی"، "رودهن"، "بومهن"، "شهر ستاره‌ها" و "فجر افسریه" شهربازی‌هایی هستند که نسبت به جمع آوری تجهیزات آن ها اقدام شده است.

 
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 118 مورد بازرسی از شهربازی های استان تهران توسط کارشناسان و بازرسان این اداره انجام شده است، گفت: در جریان این بازرسی ها حدود 1500 تجهیز شهربازی بازرسی و آزمون شد.

علیپور با اشاره به اهمیت استانداردسازی تجهیزات شهربازی و نظارت بر اجرای آن در مرحله بهره‌برداری و انجام بازرسی های دوره‌ای اظهار کرد: از این تعداد تجهیز بازرسی شده 42 تجهیز به دلیل غیر استاندارد بودن پلمب و برای 578 تجهیز نیز مجوز فعالیت صادر شد.

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خدمات استان تهران افزود: برای استاندارد شهربازی آیتم‌های زیادی را مدنظر قرار می دهیم که این آیتم ها می تواند مکانیکی، الکترونیکی یا حتی درباره محل قرارگیری این تجهیزات باشد.

وی درباره دلایل جمع آوری کامل یک شهربازی اظهار کرد: این گونه موارد به شکلی است که معمولا کارشناسان ما نواقصی را اشاره می کنند که رفع آن‌ها و فعالیت مجدد شهربازی برای مسئول آن مقرون به صرفه نیست یا اینکه مثل یکی از همین شش مورد اصولا محل قرارگیری تجهیزات نامناسب بوده و قابل اصلاح نیست.

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خدمات استان تهران درباره سانحه ایجاد شده برای یکی از تجهیزات پارک ارم در اردیبهشت امسال نیز گفت: این سانحه برای تجهیزی به نام "کریزی موس" رخ داد که از همان زمان تاکنون این تجهیز پلمب شده است.



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دکتر احمد غلامی، مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان، استعفا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان اعلام کرد که از سمت خود استعفا کرده و دکتر مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان نیز با استعفای وی موافقت کرده است.

وی علت استعفای خود را خستگی ناشی کار عنوان کرد و افزود: پیش از این، استعفای خود را ارائه کرده بود و امروز با استعفای وی موافقت شد.


دکتر احمد غلامی، دانشیار رشته مهندسی برق و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران است و پس از استعفا، به فعالیت اصلی خود که تدریس در دانشگاه است، می پردازد.



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 2:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: سفر به کاظمین بار دیگر به برنامه‌ کاروان‌های زیارتی عراق اضافه شد.
 سازمان حج و زیارت حدود هشت ماه پیش سفر به شهر کاظمین را به دلیل اوضاع ناامن عراق و تشدید حملات داعش در بخش شمالی این کشور، از برنامه کاراوان‌های زیارتی حذف کرد، اگرچه افرادی که شخصا به عراق سفر می‌کردند در این مدت به کاظمین می‌رفتند. در ورودی شهر کاظمین به خاطر تهدیدات تروریست‌ها تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده است.
 
حال پس از گذشت این مدت، «محسن نظافتی»، مدیرکل عتبات عالیت سازمان حج و زیارت اعلام کرده است تا 10 روز دیگر، زائران ایرانی عتبات عالیات می‌توانند از طریق کاروان‌های خود به کاظمین مشرف شوند.
 
او درباره تامین شرایط لازم برای برقراری دوباره این سفر اظهار کرد: ما منتظر مجوزی از مبادی ذیربط برای اعزام کاروان‌های زیارتی به کاظمین بودیم که این امر میسر شد.
 
وی ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی منسجم برای زائران هستیم که در طول سفر خود به شهرهای مقدس نجف، کربلا و کاظمین مشرف شوند.
 
به گفته‌ نظافتی، با اضافه شدن کاظمین به برنامه سفر زائران،‌ تعداد روزهای سفر به عتبات عالیات عراق تغییری نخواهد کرد و سفرها به شکل هفت و 10 روزه است که یک تا دو روز هم به کاظمین اختصاص می‌یابد.



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 11:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
شهردار تهران با بیان اینکه اگر شهردار منطقه‌ای هم تخلف کند باید با آن برخورد شود، گفت: یکی از تخلفات شهردار منطقه ۱۱ تخلف در صدور مجوز طبقه هفتم علاءالدین بود.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه همایش آلودگی هوا و صدا با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی براینکه مالک علاءالدین مدعی است برای ساخت طبقه هفتم مجوز داشته آیا در صورت تخلف عوامل شهرداری با آنها برخورد خواهید کرد یا خیر، گفت: ما قانون را اجرا می‌کنیم و فرقی نمی‌کند فردی که تخلف را انجام داده کارمند شهرداری است یا یک شهروند. بنابراین باید با تخلف برخورد کرد.

وی افزود: همانطور که می‌دانید حدود 11 ماه پیش شهردار منطقه را عزل کردم و البته هیچ وقت این موضوع را اعلام نکردم. اگر شهردار منطقه هم تخلف کند حتما عزلش می‌کنم.

شهردار تهران در پاسخ دیگر تسنیم مبنی براینکه آیا علت عزل شهردار منطقه 11 همین موضوع بوده است، گفت: حتما یکی از تخلفاتش این بوده است. خارج از چارچوب نباید کاری انجام شود. مجموعه علاءالدین خلاف قانون بوده و این ساختمان که در دهه 70 ساخته شده به همین دلیل پایان کار ندارد.



تاريخ : 23 / 10 / 1393برچسب:, | 8:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

محمدحسین آل هاشم امروز سه شنبه طی آیینی با حضور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و معاون سیاسی و امنیتی استاندارآذربایجان شرقی و  مقام های محلی به عنوان رییس جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور معرفی شد.

به گزارش وقت نیوز ، دراین آیین از خدمات عزیر چوانپور رییس سابق این مرکز قدردانی شد.

محمد حسین آل هاشم پیش از این مدیر برون مرزی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و مدیر تامین و پخش صدا و سیمای این مرکز بوده است .

 

برای تماشای گزارش تصویری مراسم روی عکس کلیک کنید



تاريخ : 23 / 10 / 1393برچسب:, | 9:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صالحی امیری، رئیس کتابخانه ملی و مرکز اسناد ایران با حضور در تبریز در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید مرکز اسناد شمالغرب شرکت می کند.


 

 با حضور صالحی امیری، رئیس کتابخانه ملی ایران،آیین تودیع و معارفه مدیر مرکز اسناد شمالغرب کشورمان در تبریز برگزار می شود.

این مراسم امروزدر محل خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود؛ شاهد تکریم از عزیز جوانپور، مدیر سابق مرکز اسناد شمالغرب کشورمان بوده و سید محمد حسین آل هاشم حکم خود را دریافت می دارد.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نهادی است که وظیفه جمع آوری، نگهداری و پژوهش اسناد تاریخی را بر عهده داشته و یکی از شعبات منطقه ای آن در شهر تبریز مستقر است.

جوانپور که پیش از انتصاب به عنوان رئیس مرکز اسناد شمالغرب ریاست واحدهای تبریز و علوم تحقیقات تبریز دانشگاه آزاد اسلامی را در کارنامه داشته است؛ اخیرا به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تجمیع شده ارومیه منصوب شده است.

این دومین سفر صالحی امیری به تبریز پس از انتصاب به عنوان رئیس کتابخانه ملی ایران است. وی پیش از این همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب استانی با حضور در تبریز جلساتی با استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز در رابطه با تامین محل مناسبی برای استقرار بخش های مخزن و کتابخانه های تخصصی مرکز اسناد داشت.

 

 

 



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 1:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در خصوص جزئیات بازنشستگی شغل خبرنگاری بعنوان شغل سخت و زیان‌آور گفت: با توجه به اینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود کسانی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب، سابقه بیمه با عنوان خبرنگار داشته باشند، بدون شرط سنی می‌توانند با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شوند.

«محمدعلی سلیمی» در دیدار اعضای خانه کارگر استان، افزود: کسانی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب، سابقه بیمه با عنوان خبرنگار داشته باشند، بدون شرط سنی می‌توانند با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شوند. اما باید توجه داشته باشند که برای استفاده از این مزایا باید تابع قانون کار بوده و رابطه کارگری و کارفرمایی و پرداخت حق بیمه از این طریق نیز رعایت شده باشد

وی از تشکلات کارگری بعنوان نمایندگان اصلی و قانونی کارگران نام برد و گفت: تشکلات باید مطالبات قانونی کارگران را در یک شرایط منطقی و از طریق تعامل سازنده با کارفرمایان و دولت پیگیری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود: باید فضایی ایجاد شود که کارگر و کارفرما خود را مقابل یکدیگر نبینند بلکه همدیگر را مکمل و در کنار هم بدانند.

سلیمی خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن مشکلات، باید کارها طبقه‌بندی و با حضور مدیران مرتبط در جهت رفع عملی آنها تلاش شود و ما مدیران بعنوان خدمتگزاران قشر کارگر، پیگیر مسایل مربوط به آنان هستیم.

وی بر رعایت اصل سه جانبه‌گرایی تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اصل سه جانبه‌گرایی در قانون کار نیز لحاظ شده و دولت، کارفرمایان و کارگران در موارد بسیاری، منافع مشترک دارند، نمی‌‏توان نقش هر یک از طرفین را نادیده گرفت و اصل سه جانبه‌‏گرایی باید در همه‌ی مسائل مرتبط با کار و تولید و رابطه کارگر و کارفرما و منافع مشترک آنها رعایت شود.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 12:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شناگر ۹۲ ساله اهل تفرش دارای مدرک درجه یک رشته شنا با سه روز تمرین در هفته کنار شناگران جوان تر جسم و روح خود را سالم و شاداب نگه می‌دارد.

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

به گزارش فرارو، "ولی بابا طاهر" پیرمرد ۹۲ ساله اهل تفرش و ساکن تهران است. وی دارای مدرک فوق دیپلم مکانیک بوده و تا سال سوم رشته زبان انگلیسی تحصیل کرده است. این پیرمرد ورزشکار همچنین موفق به اخذ مدرک درجه یک رشته شنا شده است. او بخشی از تجهیزات مربوط به ورزش شنا و بدن سازی خارج از آب را با وسایل ساده و ارزان طراحی کرده و هر روز در منزل حرکات ورزشی انجام می دهد.

بابا طاهر با سه روز تمرین حرفه ای در هفته در کنار شناگران جوان تر جسم و روح خود را سالم و شاداب نگه می دارد. شنا در دریا و اطلاعات پیرامون چگونگی مقابله با امواج و جریان های دریایی از ویژگی مهم باباطاهر است چنانچه یک بار در ۶۰ سالگی به مدت ۱۲ ساعت حین شنا در دریای طوفانی گم شد و با به کارگیری مهارت خود به سلامت به ساحل بازگشت.

وی دلیل سلامت خود را رژیم سالم غذایی سالم خود می داند و می گوید تابه حال لقمه ای را بدون آنکه آن را کامل بجود فرو نداده است و اوست که به بدنش فرمان می‌دهد چه بخورد نه آنکه هرچه دلش خواست بخورد.

برای تماشای بقیه عکسها کلیک کنید



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 1:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
همکاری‌های مشترک شهید ستاری و شهید «عباس بابایی» نتایج شگرفی در عملیات های مختلف رقم زده بود. طرح های ارائه شده توسط منصور ستاری به عباس بابایی آن چنان دقیق و مبتکرانه بود که دیگر ارائه طرح از سوی ستاری در خصوص پدافند هوایی وحتی نیروی هوایی به امری غیر منتظرانه تعبیر نمی شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مقطع زمانی فرماندهی شهید «منصور ستاری» بر نیروی هوایی از آغاز تا فرجام، مقطعی سرنوشت‌ساز و حساس بود. واکاوی شرایط آن زمان، تدابیر شهید ستاری و ثمرات آن نشان دهنده احیای نیروی هوایی با تدابیر این فرمانده است. اگر بخواهیم به بررسی برخی ازتدابیر و جنبه‌های تاثیرگذاری بر عملکرد نیروی هوایی در سال‌های قبل، حین و حتی بعد از فرماندهی نیروی هوایی توسط شهید ستاری بپردازیم باید گفت: در جامعه شناسی جنگ بررسی فرآیند تصمیم گیری فرماندهان بزرگ جنگ و در فرآیند پژوهش اجتماعی، ذکر زندگینامه و شناخت پایگاه اجتماعی شخص مورد مطالعه اجتناب ناپذیر است. چرا که فرایند رشد وبالندگی همیشه تاثیرگذار بر شخصیت و ابعاد مختلف آن در افراد خواهد بود.

منصور ستاری در روز 30 مرداد 1327 در روستای ولی آباد از توابع شهرستان ورامین متولد شد. پدرش، مرحوم حاج حسن، مردی فاضل، ادیب و شاعر بود که دیوانی از او به نام «ماتمکده عشاق» به یادگار مانده است. پس از طی دوران تحصیل در مقطع ابتدایی در زادگاه خود، تحصیلات متوسطه را در روستای «پوینک» از توابع باقر آباد ورامین طی کرد. در سال 1345 موفق به اخذ دیپلم متوسطه شده وبا موفقیت در آزمون دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش، زندگی نظامی خود را آغاز کرد.

او در سال 1348 موفق به فارغ‌التحصیلی با درجه ستوان دومی شد و در همان سال به نیروی هوایی ارتش انتقال یافت .علاقه مندی شهید ستاری به هوانوردی در این انتقال نقش مهمی را ایفا کرد. در نیروی هوایی پس از گذراندن دوره‌های مختص کنترل شکاری (کنترل جنگنده‌های شکاری یاFIGHTER CONTOROLER) ) جهت افزایش دانسته های علمی و تجربی به آمریکا اعزام شد و در سال 1351 پس از طی دوره های تخصصی به ایران بازگشت و به ایستگاه رادار بابلسر (گروه پدافند هوایی بابلسر فعلی) منتقل شد. در سال 1354 در کنکور سراسری پذیرفته و جهت ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق وارد دانشکده فنی شد.

بیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نیروهای ضد اطلاعات ارتش حکومت دست‌نشانده پهلوی، شماری از کارکنان پدافند هوایی، همچون سروان منصورستاری را زیر نظر داشتند. حضور در دسته‌های مذهبی، سخنرانی‌ های انقلابی و پخش اعلامیه‌های امام میان کارکنان نیروی هوایی، هراسی در دل نوکران حکومت خودکامه پهلوی ایجاد کرده بود.از دی ماه ۱۳۵۷، شهید ستاری تصمیم گرفته بود که با نوشتن نامه‌ای به کمک «آیت‌الله محمد یزدی»، تکلیف گروهش که فعالیت انقلابی خود را پنهانی دنبال می‌کردند، ازامام(ره) خواستارشوند. پاسخی که امام خمینی(ره) به نامه شهید ستاری دادند، در برگیرنده این نکته بود که «نمی‌خواهند ارتش را منحل کنند و نیاز است که کارکنان پدافند هواییو نیروی هوایی در بخش‌های خود بمانند و در راه پیروزی انقلاب به تلاش خود ادامه دهند.

اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و متعاقب آن آغاز تجاوز نیروهای بعثی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران، تحصیل را ترک کرده و در مأموریت‌های مختلف نظامی به دفاع از کشور و اعتقادات مشغول می شود. خدمت در ایستگاه های رادار پدافندهوایی «سوباشی» همدان، دزفول، آبدانان، سربندر منجر به افزایش تجربیات وی در حوزه تخصصی می شود. همچنین خدمت در دایره زمین به هوا مدیریت عملیات پدافند هوایی نیروی هوایی ارتش منجر به افزایش معلومات و تجربیات وی در خصوص جنگ افزارهای زمین به هوا شد. اهمیت کسب این تجربه در سال های بعد خدمت وی به صورت عملی و بروز خلاقیت در خصوص سامانه های زمین به هوا نمایان شد. در عملیات خیبر و در عملیات های پس از آن لیاقت خود را به همگان خصوصاً در زمینه کنترل هواپیماهای جنگنده ره گیر و هدایت و همکاری با سایت موشکی هاوک پیروزی مستقر در منطقه عملیاتی به اثبات رساند و از آن پس مسیر پیشرفت شغلی وی هموارتر از گذشته طی شد. شهید ستاری از درجه ستوان یکمی تا شهادت محل های خدمتی زیر را تجربه کرد:افسر کنترل شکاری در عملیات ایستگاه رادار همدان با درجه ستوان یکمی، افسر کنترل شکاری در عملیات ایستگاه رادار آبدانان، افسر یکنواختی و آموزش در معاونت عملیات فرماندهی پدافند هوایی با درجه سروانی، منتسب به ستاد نیروی هوایی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه تهران با درجه سروانی، رئیس آموزش رادار معاونت عملیات فرماندهی پدافند هوایی با درجه سرگردی، معاونت عملیات فرماندهی پدافند هوایی با درجه سرهنگی موقت، معاونت طرح و برنامه نیروی هوایی ارتش با درجه سرهنگی دائم، فرماندهی نیروی هوایی با درجه سرهنگی و سپس ارتقاء به درجه سرتیپی.

همکاری های مشترک شهید ستاری و شهید عباس بابایی نتایج شگرفی در عملیات های مختلف رقم زده بود. طرح های ارائه شده توسط منصور ستاری به عباس بابایی آن چنان دقیق و مبتکرانه بود که دیگر ارائه طرح از سوی ستاری در خصوص پدافند هوایی وحتی نیروی هوایی به امری غیر منتظرانه تعبیر نمی شد. تعهد، تخصص، شهامت، خلاقیت و ولایت‌مداری شهید ستاری منجر به کسب اعتماد و حمایت شهید بابایی و بسیاری از فرماندهان و مسئولان از وی در مقاطع مختلف شده بود. ستاری و بابایی آن‌چنان با هم هماهنگ بودند که گویی یک روح در دو بدن هستند. این اعتماد منجر به کسب مسئولیت فرماندهی نیروی هوایی شد.

اگر بخواهیم درباره برخی از وجوه ناگفته مدیریتی شهید ستاری سخن بگوییم باید یادآور شد که این فرمانده در خصوص شرایط یک مدیر در نظام اسلامی سخنان در خور توجهی به شرح زیر دارد :

«مدیر باید بر کار تسلط داشته باشد، اطلاعاتش کافی باشد، از ساده‌ترین راه به اطلاعات دسترسی داشته باشد، آن هم آخرین و صحیح‌ترین آن . متوجه باشد که اطلاعات نادرست در اختیارش قرار نگیرد. در تشخیص اطلاعات صحیح از نادرست، قوی باشد. در این صورت است که مدیر موفق می‌شود، یکی از دلایل ناپایداری رژیم های موروثی این است که آنها از میان عامه مردم بلند نمی‌شوند. یک تافته جدا بافته‌ای هستند که چیزی از مردم نمی‌فهمند و تعریفی که از مردم دارند غلط است . برداشتشان چیز دیگری است. نکته دیگر در مدیریت تسلط بر مسائل آن حوزه است. اگر تسلط نباشد، کار حتماً به اشکال بر می‌خورد .

شهید ستاری می‌گوید: تجربه طفولیت من در آشنایی با کارهای مختلف خیلی مؤثر بوده، اول، رنج کشیدن و سختی کشیدن. اگر کسی در جمهوری اسلامی بخواهد مسئولیت داشته باشد، نباید نازپرورده باشد، ما در جمهوری اسلامی صبح تا شب درگیر یک جهان پر از توطئه هستیم . در برابر دنیایی که روبه‌روی ما قد علم کرده، باید قوی بود . اراده باید قوی باشد، جوانها باید از پیرها بیاموزند و کار را بفهمند، این جمهوری اسلامی آن قدر مشکل دارد که آدم معمولی نمی‌تواند از پس آن بر بیاید، وای به اینکه آدمی در لای زرورق بزرگ شده باشد. در سختی و رنج بزرگ شدن، برای سیستم مدیریتی کشور بسیار مفید است .

نکته دیگر، مسئله خودکفایی است. جامعه ما، بخصوص، بخش روستایی آن در گذشته، اصولاً خودکفا بودند و خودکفایی چیزی است که امام (ره ) می‌فهمیدند یعنی چه و می‌دانستند که چگونه آدم را از یوغ دیگران بیرون می‌آورد. شما به وصیت حضرت امام که مراجعه کنید می‌بینید چقدر روی این بخش حساس هستند . می‌فرمایند باید روی پاهای خودتان بایستند. چون در رنج بزرگ شده و می‌فهمد که می‌شود خودکفا بود.»

سرلشکر منصور ستاری دی‌ماه سال ۱۳۷۳ در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه اصفهان به همراه تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی به شهادت رسید.

 



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 1:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سید مرتضی بختیاری

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور از مکاتبه مجدد مرجع قضایی با صداوسیما درباره ممنوعیت تبلیغ محصولات تبرک خبر داد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، بعد از اعلام تخلفات رخ داده از سوی مجموعه پدیده، حدود یک ماه قبل دادستان عمومی و انقلاب مشهد طی نامه کتبی از دادستان کل کشور درخواست کرد با توجه به اینکه پرونده شرکت پدیده شاندیز، تبرک و پردیسبان در شعبه 904 بازپرسی مشهد در حال رسیدگی است، از تبلیغ این شرکت‌ها جلوگیری به عمل آید.

بر اساس این نامه دادستان مشهد درخواست کرد که دادستان کل کشور به سازمان صدا و سیما و وزارت راه و شهرسازی برای فرودگاه‌ها و راه‌آهن‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با روزنامه‌ها ابلاغ و درخواست کند که هر گونه انتشار آگهی تبلیغاتی یا تجاری در رابطه با این 3 شرکت تا اطلاع ثانوی ممنوع باشد و پس از تعیین تکلیف پرونده قضایی تدبیر بعدی اعلام شود.

به گفته معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور که در تاریخ 10 دی ماه و در گفت وگو با تسنیم مطرح شد، عین همین مطلب را دادستان کل کشور دستور داد و طی نامه کتبی از ریاست صدا و سیما، وزیر راه و شهرسازی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مورد را خواستار شد اما این ممنوعیت از سوی صداوسیما در مورد محصولات تبرک اجرایی نشد و تبلیغات آن همچنان ادامه دارد.

سیدمرتضی بختیاری معاون دادستان کل کشور در گفت وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا صداوسیما می تواند با توجیهاتی از جمله اجرای قرارداد فیمابین با این مجموعه ها از اجرای دستور قضایی دادستانی کل کشور خودداری کند؟ اظهار داشت: اگر حکم دادستانی کل کشور در این زمینه اجرا نشده باشد، دادستانی مشهد موضوع را منعکس می کند.

وی با بیان اینکه ظاهرا حکم دادستانی مشهد که از طریق دادستانی کل کشور به صداوسیما اعلام شد، اجرا شده است، ادامه داد: اما حسب اعلام دادستانی مشهد در خصوص محصولات تبرک، دوباره تبلیغات انجام شده است که مکاتبه مجدد با صداوسیما انجام شده است که ان شاءالله جلوگیری خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به گستردگی اقدامات مجموعه پدیده در سطح کشور، آیا احتمال احاله این پرونده به دادگستری تهران برای رسیدگی وجود دارد یا خیر گفت: فعلا چیزی در این زمینه به دادستانی کل کشور منعکس نشده است؛ دادستانی مشهد همچنان در حال انجام تحقیقات است و اگر موردی را در این زمینه منعکس کند، در دادستانی کل کشور قطعا درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

 

 



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 1:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بالگرد R44

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: با تدوین مقررات پرواز هلی‌کوپترها در شب (Night VFR) از این پس هلی‌کوپترها می‌توانند در زمینه امدادرسانی و مأموریت‌های خاص در شب پرواز کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، سعید اکبری اظهار کرد:‌ به‌دلیل نبود مقررات داخلی هوانوردی تاکنون عملیات پرواز هلی‌کوپترها در ایران فقط در روز صورت می‌گرفت.

وی افزود: ضوابط پرواز هلی‌کوپترها در شب و روز متفاوت است و در انکس 2 و 11 ایکائو و نشریه اطلاعات هوانوردی (AIP) نیز مقررات به‌صورت کامل ذکر شده است.

وی یادآور شد: به همین دلیل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی پس از بررسی و اقدامات کارشناسی، و با برگزاری جلسات مشترک با خلبانان منتخب هلی‌کوپتر، شرکت‌های مربوطه و دیگر دفاتر سازمان، مقررات مربوط به پروازهای روز و شب هلی‌کوپترها در شرایط (VFR) را تدوین و به شرکت‌های بهره‌بردار ابلاغ کرد.

مدیر کل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، در پایان یادآور شد: در این مقررات حداقل میزان دید زمینی، حداقل سقف ابر و دیگر الزامات پرواز شب هلی‌کوپترها در فضاهای مختلف ذکر شده است.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 1:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
در درگیری مسلحانه بین نیروهای انتظامی و اشرار مسلح در شهرستان قصر قند در جنوب سیستان و بلوچستان یک شرور مسلح به هلاکت رسید و یک نفر نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی نیروی انتظامی موفق شدند با شناسایی مخفیگاه اشرار مسلح در توابع این شهرستان یک شرور مسلح را به هلاکت رسانده و ضمن دستگیری یک شرور دیگر از مخفیگاه آنها اسلحه و مقداری مهمات کشف کنند.

سرهنگ یحیی راد ظهار داشت: در پی شکایات مردم و مسئولان بخش ساربوک از توابع شهرستان قصر قند مبنی بر شرارت دو نفر از اشرار محلی در روستاهای این بخش و انجام اعمالی از قبیل تیراندازی، زورگیری و ایجاد رعب و وحشت این موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قصرقند قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را شناسایی و آنان را زیر نظر گرفتند و متوجه شدند اشرار با یک دستگاه موتور سیکلت قصد خارج شدن از حوزه استحفاظی را دارند.

فرمانده انتظامی قصرقند تصریح کرد: ماموران با مشاهده اشرار دستور ایست دادند اما اشرار مسلح بدون توجه به این دستور شروع به تیراندازی به سمت ماموران کردند.

وی ادامه داد: ماموران نیز بلافاصله با گرفتن موضع مناسب با اشرار درگیر شدند که در این درگیری یک شرور به هلاکت رسید و شرور دیگر نیز مجروح و دستگیر شد و برای درمان به بیمارستان انتقال یافت.

وی افزود: در پاکسازی از محل درگیری دو قبضه سلاح و مقداری مهمات کشف شد.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 12:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کیا رستمی قهرمان نام آشنای بوکس ایران و آسیا به دلیل عارضه مغزی ساعاتی قبل در بخش ICU بیمارستان شهدای تهران بستری شد.

از هموطنان استدعای دعای خیر جهت شفای ایرج کیارستمی را از درگاه ایزدمنان مسئلت داریم.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 12:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

با آن که دیابت، در مقایسه با فشار خون، افراد بیشتری را گرفتار عوارض چشمی می کند، اما خونریزی و انسداد وریدی شبکیه می تواند از عوارض چشمی ناشی از فشار خون نیز باشد که تورم، خونریزی و فشار روی وریدهای شبکیه را در پی دارد.

خونریزی داخل چشم، اتفاقی است که خیلی خطرناک به نظر می‌رسد، اما این اتفاق معمولا خطرناک نیست و با درمان و به مرور زمان برطرف می‌شود. البته تجربه هر شخص از خونریزی بافت‌های داخلی چشم متفاوت است، یعنی بعضی بیماران، احساس ناشی از آن را شبیه به مگس‌پران و برخی شبیه به تار عنکبوت توصیف می‌کنند. بعضی هم می گویند مثل این است که از خلال یک پرده تاریک یا لکه های متراکم یا سیاهی های تکه ای که با یک هاله نازک تر احاطه شده است، نگاه می کنند.

دکتر سیدحسام هاشمیان، فلوشیپ قرنیه به نکته مهمی در این باره اشاره می کند، این که خونریزی به خودی خود، دردناک نیست، ولی از دست دادن دید، بویژه اگر ناگهانی باشد، ترسناک و پریشان کننده است.

این جراح قرنیه در گفت‌وگو با جام جم با اشاره به بروز خونریزی در بافت های داخل چشمی می گوید: خونریزی شبکیه در داخل زجاجیه اتفاق می افتد، ولی در اغلب موارد نه به دلیل خونریزی مستقیم در داخل زجاجیه، بلکه در نتیجه خونریزی عروق شبکیه یا لایه عروقی زیر آن (کوروئید) اتفاق می افتد. گاهی اوقات نیز خونریزی در داخل عنبیه می تواند به خونریزی داخل زجاجیه منجر شود. این خونریزی معمولا در افراد بالای ۵۰ سال دیده می شود، اما در موارد معدود، ممکن است در سنین پایین تر نیز اتفاق بیفتد.

وقتی عروق شبکیه پاره می شود


خونریزی چشم، معمولا در بزرگسالان مشاهده می شود، اما این عارضه در کودکان نیز بر اثر ضربه به چشم می تواند ایجاد شود. البته به گفته دکتر هاشمیان، به طور معمول، خونریزی چشم خطرناک نیست و با درمان و به مرور زمان برطرف می شود. پارگی عروق چشم ممکن است بر اثر ضربه به چشم، افزایش فشار چشم، بیماری دیابت، اختلالات انعقادی خون (کمبود فاکتورهای انعقادی خون)، پارگی شبکیه و همچنین افزایش فشار خون ایجاد شود.

دیابت و خونریزی شبکیه چشم


شاید سوال شما نیز این باشد که آیا پرفشاری خون یا دیابت می تواند شخص را مستعد بروز خونریزی چشم کند؟

دکتر هاشمیان در پاسخ به این پرسش، با تاکید بر این که شایع ترین عارضه بیماری دیابت، خونریزی شبکیه چشم است، می گوید: البته تعداد عمده ای از موارد نابینایی ناشی از دیابت، با معاینات و درمان بموقع از سوی چشم پزشکان قابل پیشگیری است. متاسفانه، بیمارانی که بموقع برای ارزیابی و درمان مراجعه نکنند یا به هر دلیلی تحت درمان مناسب چشم پزشکی قرار نگیرند، بیشتر در معرض خطر کوری هستند. فراموش نکنید خونریزی های شبکیه چشم منجر به کاهش بینایی خواهد شد.

به بیان دیگر، این نوع خونریزی های چشمی پس از گذشت پنج تا ده سال از بیماری دیابت، بروز می کند. این جراح قرنیه می افزاید: رتینوپاتی دیابتی (عوارض چشمی دیابت) نیز ناشی از نرسیدن اکسیژن به شبکیه است و باعث رویش عروق جدید می شود. متاسفانه عروق جدید غیرطبیعی هستند و تمایل به پاره شدن و خونریزی داخل زجاجیه ای دارند. علاوه بر کاهش ناگهانی دید، این وضعیت باعث بروز عوارض ماندگارتری نظیر پارگی شبکیه و آب سیاه نیز می شود.

عوارض چشمی ناشی از پرفشاری خون

با آن که دیابت، در مقایسه با فشار خون، افراد بیشتری را گرفتار عوارض چشمی می کند، اما خونریزی و انسداد وریدی شبکیه می تواند از عوارض چشمی ناشی از فشار خون نیز باشد که تورم، خونریزی و فشار روی وریدهای شبکیه را در پی دارد.

پس از خونریزی، چه باید کرد؟


بی شک پس از وقوع خونریزی داخل چشمی باید در اولین فرصت به چشم پزشک مراجعه کرد.

البته دکتر هاشمیان تاکید می کند: اگر بینایی بشدت دچار اشکال شده باشد، شاید از بیمار خواسته شود چند هفته صبر کند تا خون در چشمش جذب شود. در چنین شرایطی، چشم پزشک می تواند منبع خونریزی را بیابد. در این شرایط ممکن است به بیمار گفته شود که از بلند کردن و هل دادن چیزهای سنگین پس از یک حمله خونریزی خودداری کند.

اما پیشگیری از بروز خونریزی چشم به چه عواملی بستگی دارد؟

دکتر هاشمیان در پاسخ می گوید: پیش از هر چیز با رعایت رژیم غذایی صحیح و توجه به مصرف درست و دقیق داروهای تجویز شده، باید قند خون را کنترل کرد.

همچنین باید از مصرف سیگار خودداری کرد و فشار خون را نیز همیشه در محدوده طبیعی نگه داشت. به خاطر داشته باشید تشخیص زودرس رتینوپاتی بهترین راه جلوگیری از بروز نابینایی است. به محض تشخیص دیابت، باید بیمار تحت معاینه کامل چشم پزشکی قرار بگیرد و حداقل هر دوازده ماه یک بار معاینه شود. افرادی هم که اختلالات انعقادی دارند، باید با انجام آزمایش های متعدد سعی در برطرف کردن این اختلال کنند تا دچار خونریزی چشم نشوند.

درمان خونریزی چشم با لیزر

به خاطر داشته باشید با درمان بموقع خونریزی چشم می توان قبل از وارد آمدن آسیب جدی به بینایی، مشکل را برطرف کرد. به گفته دکتر هاشمیان در این شرایط، لیزر کارآمدترین روش درمانی است. لیزر درمانی به کنترل خونریزی ها کمک می کند. از آنجا که معمولا دیابت، عروق چشم را نیز مبتلا می کند، رگ های جدیدی پدید می آید که وقتی خون وارد آنها می شود، به داخل حفره زجاجیه نشت پیدا می کند و ادامه این خونریزی ها در نهایت به کنده شدن شبکیه می انجامد. در چنین شرایطی نیز به کمک لیزردرمانی می توان خونریزی را متوقف کرد.

این متخصص قرنیه تاکید می کند: بیماران مبتلا به رتینوپاتی دیابتی با خونریزی باید تحت درمان با لیزردرمانی در ناحیه شبکیه قرار بگیرند. بعد از لیزر، خطر از دست رفتن دید به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. البته در موارد شدید یا همراه با پارگی شبکیه، ابتدا جراحی و سپس لیزردرمانی انجام می شود.

به خاطر داشته باشید پیشگیری از بروز خونریزی های داخل چشمی با ورزش کردن، داشتن رژیم غذایی کم کالری و کم چرب، کنترل فشار خون و نیز جلوگیری از بروز عوارض چشمی دیابت ممکن است.

 



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 12:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
اکبری، نویسنده، از تدوین و انتشار خاطرات خودگفته مقام معظم رهبری از دهه ۶۰ تا دهه ۹۰ خبر داد و گفت: این اثر با عنوان «حضرت آقا» از سوی نشر یا زهرا(س) روانه بازار کتاب خواهد شد.

به گزارش مشرق، علی اکبری نویسنده با اشاره به آثار جدید در دست انتشار خود گفت: برای بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب چند اثر را در دست تهیه دارم که از جمله این مواردی، اثری است با عنوان «حضرت آقا» که شامل خاطرات خودگفته مقام معظم رهبری درباره موضوعات مختلف است که تا پایان سال جاری از سوی نشر یازهرا(س) روانه بازار کتاب خواهد شد.

وی ادامه داد: این اثر چهاردهمین جلد از مجموعه «یاران ناب» است که در کنار خاطرات به ارائه تصاویری از مقام معظم رهبری نیز می‌پردازد. برای تهیه این اثر به بررسی سخنرانی‌های ایشان از دهه 60 تا دهه 90 پرداختم.

نشر یا زهرا(س) از جمله ناشران فعال در حوزه دفاع مقدس است که در قالب عناوین مختلف به معرفی شخصیت‌ها و فرماندهان جنگ و انقلاب اسلامی می‌پردازد.
از جمله مجموعه‌هایی که از سوی این انتشارات روانه بازار کتاب شده، «یاران ناب» است که تاکنون 13 جلد از این مجموعه منتشر شده و به بازار کتاب راه یافته است.
«سید اسدالله» آخرین مجلد منتشر شده از این مجموعه است که به زندگی آیت‌الله سیداسدالله مدنی اختصاص دارد.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 10:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت‌ الله اعرافی امام جمعه قم شد

آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس جامعة المصطفی(ص) و استاد حوزه علمیه قم به جمع ائمه جمعه استان اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تسنیم، محمد جواد خالقی رئیس دفتر آیت‌الله سعیدی، امام جمعه فعلی شهر قم گفت : با توجه به عدم حضور آیت‌ الله ابراهیم امینی و آیت‌الله رضا استادی در نماز عبادی سیاسی جمعه قم، تغییراتی در ائمه جمعه  قم صورت گرفت و بر این اساس آیت‌الله اعرافی رئیس جامعة المصطفی به جمع ائمه جمعه قم افزوده شد.

وی با اشاره به زمان معارفه آیت‌الله اعرافی بیان کرد: قرار است تا روز جمعه و هم‌ زمان با برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه در حرم حضرت معصومه(س) و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مراسم معارفه آیت‌الله اعرافی برگزار شود.
وی بیان کرد: آیت‌الله حسینی بوشهری دچار کسالت هستند که پس از رفع آن به نماز جمعه قم و جهت قرائت نماز عبادی سیاسی بازمی‌گردند.
آیت‌  الله علیرضا اعرافی رئیس جامعة المصطفی العالمیه و از اساتید حوزه علمیه قم هستند.
وی مسئولیت‌های فرهنگی و سیاسی نظیر عضویت در شورای پژوهش‌های علمی کشور، ریاست مرکز جهانی علوم اسلامی، ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی را در کارنامه کاری خود دارد.
آیت الله اعرافی‌ در سال‌های‌ عمر خود تا به‌ امروز در عرصه‌ سیاست‌ فعالیتهای‌ بسیاری‌ را به‌ منصه‌ ظهور نهاده‌ است‌. او که‌ فرزند پدری‌ عالم‌ و مجاهد بود همواره‌ با نهضت‌ امام‌ (ره‌) همراه‌ بود و در بسیاری‌ از سمت هایی‌ که‌ پیش‌تر ذکر آن‌ها گذشت‌، فعالیت‌های‌ سیاسی‌ نیز داشته‌ و به‌ تحقق‌ آرمان های‌ انقلاب‌ کمک‌ شایانی‌ کرده است‌.
وی در سال‌ 1371 با حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ امامت‌ جمعه شهر میبد برگزیده‌ شد.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 10:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صالحی امیری، رئس کتابخانه ملی و مرکز اسناد ایران فردا با حضور در تبریز در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید مرکز اسناد شمالغرب شرکت می کند.


 

به گزارش ائل پرس، فردا سه شنبه با حضور صالحی امیری، رئیس کتابخانه ملی ایران،آیین تودیع و معارفه مدیر مرکز اسناد شمالغرب کشورمان در تبریز برگزار می شود.

این آیین که از ساعت ۹ صبح در محل خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود؛ شاهد تکریم از عزیز جوانپور، مدیر سابق مرکز اسناد شمالغرب کشورمان بوده و سید محمد حسین آل هاشم حکم خود را دریافت می دارد.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نهادی است که وظیفه جمع آوری، نگهداری و پژوهش اسناد تاریخی را بر عهده داشته و یکی از شعبات منطقه ای آن در شهر تبریز مستقر است.

جوانپور که پیش از انتصاب به عنوان رئیس مرکز اسناد شمالغرب ریاست واحدهای تبریز و علوم تحقیقات تبریز دانشگاه آزاد اسلامی را در کارنامه داشته است؛ اخیرا به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تجمیع شده ارومیه منصوب شده است.

این دومین سفر صالحی امیری به تبریز پس از انتصاب به عنوان رئیس کتابخانه ملی ایران است. وی پیش از این همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب استانی با حضور در تبریز جلساتی با استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز در رابطه با تامین محل مناسبی برای استقرار بخش های مخزن و کتابخانه های تخصصی مرکز اسناد داشت.

گفتنی است علی رغم انتشار خبرهایی درباره برگزاری این برنامه در روز جاری، انزابی مسئول روابط عمومی این نهاد فرهنگی زمان برگزاری آیین تودیع و معارفه را صبح فردا اعلام کرد.

 



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 10:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شاهکارهای سینمایی، روایتی از هنر گروهی است که با چهره بازیگران شناخته می شود و روایت بازیگرانی که در پس سال ها تجربه پنهان شده اند، و این روایتی است از «ماه منیر»، شاهکار علی حاتمی . . .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  فریماه فرجامی پس از 11 سال دوری از سینما، با فیلم تاول به عرصه سینما بازمی گردد تا روایت ناتمام هنری خود را به سرانجام برساند.

 

برای تماشای فیلم کلیک کنید



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 8:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ ، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز با اعضای تیم هسته ای کشورمان در تهران دیدار می کند . روز ۲۸ دی هم دوازدهمین دور مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در سطح معاونان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، سرگئی ریابکوف که ریاست تیم مذاکره کننده هسته ای روسیه را برعهده دارد ، قرار است با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و همچنین عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه  گفتگو کند.

پس از تمدید هفت ماه و هفت روز  توافقنامه ژنو در دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای در وین، رایزنی‌ ها برای حصول توافقنامه جامع آغاز و یازدهمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+ 5 26 آذر  در شهر ژنو برگزار شد .
بر همین اساس چهارشنبه 24 دی وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در ژنو  دیدار خواهند داشت . 25 تا 27 دی نیز هیات های مذاکره کننده ایرانی و آمریکایی در ژنو مذاکره دو جانبه خواهند داشت و روز 28 دی هم دوازدهمین دور مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در سطح معاونان برگزار خواهد شد.



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 6:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
قاسم جعفری اظهار کرد: با توجه به اینکه بیس پروازهای اترک در بجنورد است از این رو برقراری این پروازها توسط اترک ضرورت دارد.
شرکت هواپیمایی اترک که قرار بود امروز پرواز خود را به فرودگاه بجنورد انجام دهد برای چندمین بار طی این ماه پروازش را به بجنورد ابطال کرد.

به گزارش فارس این پرواز قرار بود بعد از ظهر امروز به فرودگاه مرکز خراسان شمالی انجام شود که به دلایل نامعلومی کنسل شد.

این اقدام شرکت هواپیمایی اترک در حالی انجام شد که هوای امروز بجنورد برای فراز و فرود هواپیما مناسب بود.

پروازهای اترک در روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته گذشته هم به دلایل نامشخص به فرودگاه بجنورد انجام نشد.

این در حالی است که اخیراً به واسطه استنکاف هواپیمایی اترک از پروازها به فرودگاه بجنورد بر خلاف اساس‌نامه خود، پرونده این شرکت بنا به شکایت قاسم جعفری نماینده مردم پنج شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح و رسیدگی شد.

به گزارش فارس، اعضای این کمیسیون با اتفاق هواپیمایی اترک را مکلف به انجام پروازهای خود بر اساس نامه تشکیل هواپیمایی به فرودگاه بجنورد کردند.

دبیر مجمع نمایندگان خراسان شمالی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بجنورد بر برقراری هر چه سریع‌تر پروازهای شرکت هواپیمایی اترک به مرکز خراسان شمالی تاکید کرد.

قاسم جعفری اظهار کرد: با توجه به اینکه بیس پروازهای اترک در بجنورد است از این رو برقراری این پروازها توسط اترک ضرورت دارد.

وی بیان داشت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از حقوق موکلان خود در خانه ملت کوتاه نیامده و در این باره پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

تنها فرودگاه استان خراسان شمالی در غرب بجنورد در فضایی به وسعت 278 هکتار قرار دارد.

هم اکنون روزانه یک پرواز از تهران به فرودگاه بجنورد و بالعکس انجام می‌شود.
 
 



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 10:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
با توجه به اظهارات حامد در خصوص درگیری وی در خیابان نیلوفر، بلافاصله مأمورین به خیابان نیلوفر مراجعه و به تحقیق از اهالی و کسبه این منطقه پرداختند اما با تجمیع اظهارات اهالی مشخص شد که هیچ درگیری در این منطقه رخ نداده است.

پدر شیشه ای، پسر 8 ساله اش را سر برید!پدر معتادی که گلوی فرزندش را برید، توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر و در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
به گزارش پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 16:30 مورخه 17 دی ماه زنی با مراجعه به کلانتری 152 خانی آباد گفت: پسرم بنام «حامد . ی» (متولد 1359) به همراه پسر هشت ساله اش بنام «نوید» (نوه شاکیه) از خانه خارج شد زمانی که حامد به خانه بازگشت، بر روی لباس ها و کفش ها و حتی بر روی پلاک موتورسیکلتش آثار خون وجود داشت اما از نوید خبری نبود.

با توجه به اظهارات مادربزرگ نوید، بلافاصله مأموران کلانتری 152 خانی آباد به محل زندگی حامد که پس از متارکه از همسرش در منزل مادری اش زندگی می کرد، رفته و اقدام به دستگیری وی کردند.

با توجه به کشف آثار خون بر روی لباس ها و همچنین موتورسیکلت و احتمال ارتکاب جنایت از سوی حامد، مأمورین در خصوص سرنوشت نوید به تحقیق از حامد پرداختند.

حامد در اظهاراتش به مأمورین عنوان کرد که آثار خون موجود بر روی لباس ها و موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ به علت درگیری او در خیابان نیلوفر بوده که طی آن با چندین نفر که قصد ربودن نوید را داشته اند !! درگیر شده و آنها را با چاقو زده است و در ادامه مدعی شد که نوید توسط این افراد ربوده شده است.

با توجه به اظهارات حامد در خصوص درگیری وی در خیابان نیلوفر، بلافاصله مأمورین به خیابان نیلوفر مراجعه و به تحقیق از اهالی و کسبه این منطقه پرداختند اما با تجمیع اظهارات اهالی مشخص شد که هیچ درگیری در این منطقه رخ نداده است.

همزمان با تحقیقات در کلانتری 152 خانی آباد و ثبت پرونده فقدان پسربچه هشت ساله در سیستم جامع پلیس، در ساعت 20:30 هفدهم دی ماه مأمورین گشت منطقه 19 پلیس راهور تهران بزرگ در حین گشت زنی جسد پسربچه ای را در فضای سبز واقع در زیر پل شهید صنیع خانی کشف می نمایند که بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل کشف جسد حاضر شدند.

بلافاصله تحقیقات از همان محل کشف جسد آغاز و با بررسی سوابق فقدان افراد، هویت جسد که همان نوید هشت ساله بود ، شناسایی شد.

با کشف جسد نوید که از ناحیه گلو دچار بریدگی شدید شده و از سوی دیگر با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده در خصوص ارتکاب جنایت توسط «حامد . ی»، هماهنگی های لازم انجام و پدر نوید جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که حامد اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر به ویژه شیشه دارد و همین موضوع باعث شده تا همسرش از وی متارکه کند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به دلایل، شواهد و مدارک بدست آمده و احتمال ارتکاب جنایت توسط پدر مقتول (نوید) ، «حامد . ی» با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی قرار گرفته است.

 

 



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 9:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تاکید کرد که تخریب طبقه ۷ پاساژ علاء الدین قطعی است و توافقی هم وجود ندارد چون حکم صادر شده است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، به تخریب پاساژ علاءالدین اشاره کرد و گفت: باید طبقه هفتم این پاساژ که به صورت غیرقانونی ساخته شده تخریب شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر ادامه داد: قطعاً تخریب باید با یک حساب و کتابی انجام شود تا سازه آسیب نبیند و این کار ساده نیست ولی قطعاً حکم باید اجرا شود و تردیدی در این کار وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرده که در صورت توافق با مالک که منجر به صدور پایان کار شود تخریب متوقف می‌شود گفت: همچنین چیزی وجود ندارد توافق باید قبل از تخریب انجام می‌شد اگر قرار بود توافقی حاصل شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اضافه کرد:این موضوع در جامعه منعکس شده اثرات خوبی هم داشته که با متخلفین بزرگ برخورد می‌شود و جای هیچ بحثی وجود ندارد و باید حکم قطعی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مشکل بزرگ این است که در طبقات پایین این پاساژ تعداد کسبه وجود دارد که در حال فعالیت هستند گفت: نباید به آنها آسیبی وارد شود و منافع آنها نادیده گرفته شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر افزود: از زمانی که تخریب آغاز شده باید به صورت مرحله‌ای ادامه پیدا کند تا کار به اتمام رسد.

دنیامالی اضافه کرد: اینکه اعلام کردند پلمب کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد من خودم به شخصه متوجه نمی‌شوم مسئولین این کار باید پاسخگو باشند که کی تخریب نهایی انجام می‌شود.



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 8:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اعلام دریافت مصوبه طرح چکاوک گفت: طرح استقرار سامانه مدیریت چک ها تا پایان سال و یا اوایل سال آینده در کشور عملیاتی می شود.

ناصر حکیمی با اعلام سراسری شدن چکاوک تا پایان امسال یا اوایل سال آینده گفت: تلاش می کنیم طرح چکاوک قبل از ۱۵ اسفند امسال در کشور سراسری شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اظهارداشت: با توجه به برخی مشکلات پیش آمده ممکن است این طرح در دو تا سه استان به ابتدای سال آینده موکول شود. مصوبه چکاوک دیروز دریافت شده و می توان امیدوار بود که تا چند روز آینده این طرح و سامانه عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه در تاخیر در اجرای این سامانه ناشی از ناهماهنگی برخی بانک ها بوده است گفت: ما مرجع خسارت را می توانیم مشخص کنیم که ناشی از عملکرد کدام یک از عوامل بوده گرچه این شکایات دلایل زیادی می تواند داشته باشد که پیچیدگی های حقوقی خاص خود را دارد، بنابراین اگر شکایتی مطرح شود و مشتریان متضرر شده باشند می توانند این موضوع را تحت شکایتی با شماره تلفن های ما که در سایت بانک مرکزی است مطرح کنند و ما هم می توانیم عواملی را که سبب این تاخیر و مشکل شده اند برای رسیدگی به موضوع معرفی کنیم.

حکیمی افزود: برای رسیدگی به شکایات مردمی آمادگی کامل را داریم. وی همچنین درباره اینکه چرا میزان جریمه های تاخیرها را در مرحله اجرای آزمایشی اعلام نکرده اید؟ گفت: قرار بود مجازات ها و جرایم مانند سایر سامانه ها باشد و برای تراکنش های ناموفق سیستم شتاب هم همین روش را داریم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی گفت: اگر مشتری مغایرتی ببیند و پول وی از دست برود و بعد از گذشت چند روز به حسابش برگردد، آن مبلغ را جبران می کنیم و این روال در زمانی است که این سامانه در کل کشور به طور کامل عملیاتی شده باشد.

وی در بیان اینکه از اجرای طرح چکاوک تاکنون چه تعداد چک از طریق این سامانه پایش شده و چند درصد از آنها در مدت زمان تعیین شده وصول شده است؟ اظهارداشت: با توجه به اینکه چک در طول روز دارای نوسان زیادی است ما در روزهای سررسید که دیروز هم یکی از همان روزها بود حدود 405 هزار چک در 14 استان داشتیم که پردازش شد و کمتر از 7 درصد از این میزان عودتی بودند که دلایل مختلفی داشت.

این مقام مسئول در بانک مرکزی افزود: مطابقت نداشتن امضا، درست اسکن نشدن چک، هماهنگ نبودن تاریخ حروفی و عددی روی چک را می توان از دلایل عودت چک ها بیان کرد.

حکیمی گفت: از میزان 7 درصد عودت های انجام شده می توان اینگونه عنوان کرد که 2 یا 3 درصد آنها عودت های بی دلیل بوده که ما اینها را کاملا اصلاح کرده ایم. عودتی های بی دلیل جایی گم یا نابود نمی شود و در واقع عودتی های بی دلیل فردای سررسید چک در کارتابل قرار می گیرد و بعد از اعلام به مشتری برای پاس شدن آنها اقدام می شود.

وی تاکید کرد: اینگونه به نظر می رسد که وجود حداکثر 5 درصد عودتی در این سامانه با توجه به حجم بالای چک ها بسیار نرمال و عادی است که در کنار این میزان 2 درصد از عودتی ها هم شامل اشتباهات دیگری است که گاهی مشتری ها می کنند.

حکیمی با بیان اینکه میزان عودت های روزانه 7 درصد است گفت: تلاش ما بر این است که میزان عودت های روزانه را به سقف 5 درصد برسانیم. مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی درباره تاخیرهای پیش آمده ای که شکایتی در پی نداشته است بیان داشت: به مشتری اطلاع رسانی می کنیم و مشتری می تواند شکایتی داشته باشد یا نداشته باشد که البته این از اختیارات مشتری است، اما این وظیفه بانک است که مدت زمان تاخیر را محاسبه و به حساب مشتری واریز کند.

این مقام مسئول بانک مرکزی درباره اینکه برخی بانک ها با زیرساخت های فعلی پاسخگوی حجم بالای نقل و انتقالات چک ها در این سامانه نیست گفت: تایید نمی کنیم زیرا ما در این سامانه از پهنای باند بالایی استفاده کرده ایم و سامانه چکاوک تقریبا 60 درصد از نقل و انتقالات چک های کشور را صورت می دهد و با ورود تهران به جمع استان های دارای این سامانه، تنها 20 درصد از این پهنای باند استفاده شده است.

وی ادامه داد: در مدت زمان اجرای سامانه چکاوک تنها یک بانک بوده که این فرایند آن در این سامانه پاسخگو نبوده که با آن برخورد کردیم و این برخورد موجب عملکرد اصلاحی بانک شد و ادامه عملکردهایی که در سامانه چکاوک پاسخگویی لازم را نداشته باشد آن بانک را تا مرز حذف از سامانه پیش خواهد برد زیرا بیش از این نمی خواهیم مشتریان به علت عملکرد ضعیف یک بانک متضرر شوند.

حکیمی تصریح کرد: حذف بانک از سامانه چکاوک گرفتاری خاصی برای مشتریان ایجاد نمی کند اما بانکی که از سامانه حذف می شود دیگر نمی تواند هیچ چکی را دریافت کند که برای یک بانک خوب نیست.

 



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 8:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
جزئیات پرونده انتقام‌گیری مسلحانه در منطقه سعادت‌آباد تشریح شد.
 در ساعت 3:45 مورخه 93/10/3، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در خیابان سرو غربی به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل مشخص شد که فردی به نام یوسف ( متولد 1341 ) توسط دو نگهبان یک شرکت خصوصی دستگیر شده است.

در تحقیقات اولیه از دو نگهبان شرکت مشخص شد که فرد دستگیر شده، همکار سابق آنها بوده که چندی پیش از شرکت اخراج شده است.

پرونده در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات نگهبان شرکت

یکی از نگهبان‌های شرکت که طی درگیری با همکار سابق خود اقدام به گرفتن سلاح و دستگیری وی کرده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در ساعت 3:00 مورخه 93/10/3 در داخل شرکت بودم که متوجه ورود یوسف به داخل شرکت شدم؛ یوسف با سرکردن یک کلاه نقابدار سعی داشت تا مانع از شناسایی خود شود اما بلافاصله پس از شنیدن صدایش که با تهدید اسلحه مرا به سمت اتاق استراحت خدمات هدایت می کرد، او را شناختم؛ یوسف پس از بردن من به داخل اتاق استراحت خدمات، همکارم را که در حال استراحت بود مجبور کرد تا دستانم را با نوار چسب پهنی که به همراه خودش آورده بود، ببندد.

جزئیات انتقام‌گیری مسلحانه در سعادت‌آباد +عکس

پس از بستن دستانم، یوسف همکارم را در داخل یکی از اتاق‌های شرکت حبس کرد و پس از آن مجددا به سراغ من آمد، یک پلاستیک را روی سرم کشید و شروع به فشار دادن گلویم کرد. همکارم در زمان بستن دستانم، آنها را بگونه‌ای بسته بود که با قدری فشار توانستم آنها را آزاد کنم؛ پس از آزاد شدن دستانم، در حالیکه یوسف همچنان گلویم را فشار می داد با او درگیر شدم که در زمان درگیری گلوله‌ای از اسلحه شلیک شد که به زمین اصابت کرد. پس از گرفتن اسلحه از دست یوسف، به سراغ همکارم رفته و پس از آزاد شدن وی از داخل اتاق، با پلیس تماس گرفته و یوسف را به مأمورین تحویل دادیم.

اظهارات متهم

متهم در خصوص انگیزه تهیه سلاح کمری و دیگر اقدامات خود به کارآگاهان گفت : نگهبان شرکت چندین بار برایم پاپوش درست کرده و باعث اخراج من از شرکت - پس از هفت سال کار کردن – شد؛ به همین علت تصمیم گرفتم تا برای ترساندن و زهرچشم گرفتن از وی، اسلحه‌ای تهیه و نیمه شب به سراغ او در داخل شرکت بروم؛ در لحظه درگیری نیز چون او از نظر بندی قوی‌تر از من بود ضربه محکمی به پشت سرم وارد کرد که پس از آن توانست اسلحه را از من بگیرد. انگیزه ام، تنها و تنها ترساندن بود و هیچ قصدی برای سرقت از داخل شرکت نداشتم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با تکمیل پرونده و به دستور مقام محترم قضایی، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد.
 
 



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 7:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

غواصان، جعبه های سیاه هواپیمای ساقط شده ایرآسیا مالزی را پیدا کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

ایرباس a330 مالزی 28 دسامبر (7 دی ) با 162 سرنشین در مسیر اندونزی به سنگاپور در دریای جاوه اندونزی سقوط کرد و همه سرنشینان آن ، کشته شدند. اجساد بیش از ۴۰ مسافر هواپیمای ایرآسیا پیدا شده است.

پارسال نیز یک فروند هواپیمای مالزیایی ناپدید شد، که هنوز از سرنوشت آن خبری در دست نیست.



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 11:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

عابد فتاحی درباره تنش در مجلس به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: صحنه‌های بدی رخ داد. آقای مطهری طرفدارهایی هم داشتند اما مخالفان صحبت‌های ایشان جلوی تریبون سخنرانی جمع شده بودند و اجازه صحبت‌کردن را به ایشان ندادند. نهایتا هم آقای مطهری را پایین کشیدند.
 
آفتاب نیوز: صبح امروز جلسه علنی مجلس با نطق مطهری به تنش کشیده شد. علی مطهری در نطق خود بار دیگر حصر آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد را غیرقانونی و برخلاف اصول قانون اساسی اعلام کرد. تاکید وی به این موضوع برای چندمین بار باعث تنش در مجلس شد و مخالفان این صحبت ها و رفع حصر اقدام به ضرب و شتم مطهری کردند.

عابد فتاحی درباره تنش در مجلس می‌گوید: صحنه‌های بدی رخ داد. آقای مطهری طرفدارهایی هم داشتند اما مخالفان صحبت‌های ایشان جلوی تریبون سخنرانی جمع شده بودند و اجازه صحبت‌کردن را به ایشان ندادند. نهایتا هم آقای مطهری را پایین کشیدند.

رییس فراکسیون اهل سنت می‌گوید: به‌نظرم بهتر بود که اجازه می‌دادند ایشان صحبت کند و بعد از آن منتقدان هم حرف‌های خود را ارائه می‌دادند. اینکه اجازه ندادند صحبت‌های ایشان به عنوان نماینده مجلس که حق آزادی بیان دارد به پایان برسد هم از نظر سیاسی و هم قانونی مناسب نیست.

این نماینده مجلس توضیح داد: آقای مطهری مورد ضرب و شتم قرار گرفت، البته زیاد نبود اما از ناحیه دست چپ آسیب دیدند. محیط شلوغ بود و من متوجه نشدم که چه کسی اقدام به ضرب و شتم کرد اما نزدیک بود که ایشان به زمین بیفتد و همین باعث زخمی شدن انگشتان دست چپ ایشان شد.

فتاحی تصریح کرد: مخالفان آقای مطهری زیاد بودند و جلوی تریبون را گرفته بودند و شعار می‌دادند. من تا آنجا که می‌توانستم اجازه ندادم کسی به تریبون نزدیک شود و جلوی ایشان ایستادم. نهایتا سعی کردیم آقای مطهری را از میان آنها بیرون بکشیم. در حال حاضر هم که جو مجلس آرام است و صحن در حال ادامه کار است.



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 11:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره حبس خانگی سران فتنه را غیر قانونی خواند، اما سخنرانی او با شعار مرگ بر فتنه گر همراه شد.

سایر نمایندگان صندلی های خود را ترک کردند و جلوی ناطق میان دستور حلقه زدند و شعار می دادند تا جاییکه حجت لاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، جلسه علنی را قطع و اعلام تنفس کرد.

در جلسه علنی امروز یکشنبه 21 دی 1393علی مطهری در نطق میان دستورش حبس خانگی سران فتنه را پس از پایان آشوب های خیابانی 88 بدون حکم قضایی خلاف اصول متعدد قانون اساسی خواند.

سخنان مطهری ادامه نیافت، چرا که برخی نمایندگان از جای خود برخاسته و دو دو گویان و با شعارهای "مرگ بر منافق" و "مرگ برفتنه گر" دور میز ناطق میان دستور حلقه زدند.

مطهری سخنان خود را ادامه داد، اما سخنان او در میان همهمه پارلمان نشینان شنیده نمی شد. برخی نمایندگان به جایگاه ناطق میان دستور رفتند تا جایی که برخوردی فیزیکی میان صفر نعیمی رز و علی مطهری صورت گرفت.

عابد فتاحی تلاش می کرد تا نمایندگان را از جایگاه ناطق دور کند و سپس این امر را احمد توکلی، غلامرضا مصباحی مقدم، کائیدی و ایرج ندیمی ادامه دادند اما نادر قاضی پور، حسینعلی حاجی دلیگانی، مهدی موسوی نژاد، فرهاد رشیدی، عزیز الله اکبریان و چند نماینده دیگر اطراف مطهری حلقه زدند و مانع سخن گفتن او شدند.

ابوترابی فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت پس از سخنان مطهری گفت: شما در فضای واقعی کشور قرار دارید و می بینید آنچه در مورد این افراد انجام شد با نهایت رافت و رحمت اسلامی و مصالح ملی بود و اگر اراده نظام بر رافت نبود باید به گونه دیگری کار صورت می گرفت.

او ادامه داد: تعرض به این گونه احکام قطعی و شرعی که در چارچوب اختیارات قانون اساسی صورت گرفته طبیعی است که اعتراض همه نمایندگان را که به نمایندگی از ملت عزیز در مجلس حضور دارند، برانگیزد.

نایب رییس مجلس گفت: از شما انتظار می رود احکام شرعی و قانون اساسی را مدنظر بگیرید و صحبتی نفرمایید که انضباط مجلس را به هم بریزد.

ابوترابی فرد سپس در ساعت 10:40 زنگ پایان جلسه را به صدا درآورد و اعلام کرد که فعلا جلسه را ختم می کنم و برای تنفس 15 دقیقه جلسه از حالت علنی خارج می شود.

سپس خبرنگاران از جلسه علنی خارج شدند، اما تنش ها درمجلس ادامه یافت.

نطق علی مطهری

 خبرگزاري خانه ملت نطق نا تمام علي مطهري را منتشر کرده است که در ادامه مي آيد:

ایام میلاد پیامبر اسلام را تبریک می‌گویم، جشن میلاد پیامبر اکرم در میان ما شیعیان نسبت به جشن میلاد حضرت مسیح در میان مسیحیان و جشن میلاد پیامبر اسلام در میان اهل سنت از شور و هیجان کمتری برخوردار است. گویی یک نوع تقسیم کار صورت گرفته است که بزرگداشت پیغمبر اسلام به اهل سنت واگذار شده و بزرگداشت ائمه اطهار به شیعیان. این یک نقطه ضعف برای ما است که باید به همت روحانیت اصلاح شود. نگاهی به برنامه‌های صدا و سیما در این ایام و مقایسه آن با برنامه‌های ایام نوروز از نظر شادی آفرینی این حقیقت را آشکارتر و این شائبه را تقویت می کند که شادی‌ها مخصوص مناسبت‌های ملی و غم و اندوه ویژه مناسبت‌های مذهبی است.

در خصوص وحدت اسلامی متاسفانه پیشرفت چندانی نداشته ایم بلکه عقبگرد داشته‌ایم و دشمنی ما بیشتر شده است. علت اصلی این است که بیشتر حرف می‌زنیم و کمتر عمل می کنیم. زمانی که از وحدت اسلامی سخن می‌گوییم اما اجازه ساخت یک مسجد را در تهران به اهل تسنن نمی‌دهیم روشن است که دل ها به هم نزدیک نمی‌شود و آن ها نیز در مکه و مدینه تلافی می‌کنند. اگر اقداماتی نظیر آنچه رهبر انقلاب در کردستان فرمودند که مردم آنجا مجازند اذان خود را بشنوند صورت گیرد آنگاه آثار خیر آن را خواهیم دید. تاثیر تندروهای دو طرف نیز آشکار است از آن سو شیعه را مشرک می نامند و مبارزه با او را مقدم بر مبارزه با کفار معرفی می‌کنند و از این سو برخی مداحان صرفا بر طبل تفرقه می‌کوبند و حتی در ایام رحلت و یا میلاد پیامبر اسلام به جای آنکه از خوبی‌های آن حضرت بگویند از مصائب حضرت زهرا و مسائل تفرقه انگیز می‌گویند. در این میان علمای شیعه و سنی وظیفه سنگینی در نفی تحریف مبطلان و مبارزه با بدعت‌ها دارند. اگر وحدت اسلامی آنگونه که مرحوم آیت الله بروجردی و امام خمینی و شهید آیت الله مطهری و رهبر انقلاب بیان کردند بیشتر بر مشترکات و تشکیل جبهه واحد در مقابل دشمنان مشترک تاکید می‌شد امروز زمینه پیدایش گروه‌هایی مانند داعش و القاعده وجود نداشت.

ترورهای اخیر در پاریس را محکوم می‌کنیم اگرچه اقدامات مکرر نشریه شارلیدو در انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام نیز محکوم است.

در ایام 9 دی برخی رسانه‌ها از جمله صدا و سیما راه افراط پیمودند و بر طبل تفرقه کوبیدند و ماهیت 9 دی را آنگونه که دوست داشتند معرفی کردند در حالی که همه می‌دانند در 9 دیماه سال 88 مردم با قاطعیت از تخلفات دو طرف فتنه دوری و به دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی پرداختند. اگر بخواهیم 9 دی را مظهر تفرقه میان ملت قرار دهیم دیگر یوم الله نخواهد بود بلکه یوم الشیطان خواهد بود.

همچنین تذکراتی به دولت دادم، بهتر بود دولت محترم در مسئله برداشت 1/4 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی به جای مجادله با مجلس و ایجاد تنش در کشور صداقت به خرج دهد و به اشتباه بانک مرکزی و سپس تلاش برای جبران آن اقدام و سپس عذرخواهی می‌کرد. از این دولت انتظار نداریم که روش‌های دولت گذشته را تکرار کند.

از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم مسئله صدور مجوز پرواز هواپیماهای شرکت صهیونیستی اوکراین اینترنشنال بر فراز ایران را که مورد تحریم کشورهای عربی است را بررسی و نتیجه را به اطلاع ملت برساند.

چندین ماه است که معاون سیاسی وزارت کشور مشخص نشده این امر کفایت وزیر محترم کشور را زیر سوال برده و لازم است در اسرع وقت یک فرد فرا جناحی یا لااقل مستقل و بدون تعصب گروهی برای این سمت معرفی شود.

همچنین سال گذشته وزیر کشور به خاطر جدی نگرفتن مسئله عفاف و حجاب از مجلس کارت زرد گرفت و به او هشدار داده شد که از رسمیت گرفتن پوششی به نام ساپورت در خیابان جلوگیری کند اما وی این امر را به شوخی گرفته و امروز شاهد رواج آن هستیم، طبیعی است که مجلس همچنان این موضوع را دنبال خواهد کرد.

از شهرداری و پلیس راهور که اخیرا به رعایت خط عابر پیاده توسط راننده و عابر و نیز حرکت خودروها بین دو خط اهتمام ورزیده اند تشکر می‌کنم زیرا وضعیت رانندگی ما در دنیا اسف بار بوده و در رتبه‌های آخر قرار دارد و این زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

همچنین خواهشمندیم که انضباط موتورسواران نیز با همین جدیت دنبال شود.

برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار از این نظر قابل تمجید است که عده‌ای دلسوز فرهنگ و هنر کشور که ایدئولوژی و هنر را عامل جمع می‌دانند به جای آه و ناله از وضعیت فرهنگ و سینمای کشور خود وارد عرصه ساخت فیلم شدند و عملا فیلم مطلوب خویش را به نمایش می‌گذارند این حرکت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر بوده و قطعا در صنعت سینمای کشور اثرگذار خواهد بود و لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این افراد حمایت کند.

همچنین اینجانب حصر خانگی آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد را پس از پایان آشوب‌های خیابانی بدون حکم قضائی همچنان خلاف اصول متعدد قانون اساسی و ادامه آن را به زیان انقلاب اسلامی می‌دانم و معتقدم در این زمینه شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور و قوه قضائیه کوتاهی کرده‌اند. همه می‌دانند که من هیچ تعلق خاطری به آقایان کروبی و موسوی ندارم و در انتخابات سال 88 نیز به آقای رضایی رای دادم. هدف اینجانب دفاع از یک موضوع بزرگ‌تر در نظام اسلامی است.

 

 



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 10:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا
پودر که برای بچه تان استفاده می کنید، از آنچه که فکر می کنید، مفید تر است!
 اگر شما فکر می کنید پودر بچه فقط برای صاف و تازه نگه داشتن پوست است، شما واقعا قدرت آن را دست کم گرفته اید. سعی کنید از این پودر برای حل مشکلات روزانه خود استفاده کنید، تا از پتانسیل بالای آن آگاه شوید.

۱. گردنبند گره خورده

هرگز زمان زیادی را برای از هم باز کردن گردنبند در هم پیچیده شده، هدر ندهید. گره را با پودر بچه کمی شل کنید و از یک پین برای باز کردن آن استفاده کنید.

۲. وسایل خانه که بوی بد گرفته اند

می توان کشوها، مبلمان ها و سایر وسایل خانه را که بوی بد و کهنگی گرفته یا کپک زده اند، با ریختن مقداری از پودر بچه تازه نگه داشت و خوشبو کرد.

۳. مو های چرب

اکثر شامپو های خشک بر پایه نشاسته هستند؛ بنابراین پودر بچه، یک اثر مشابه در مواقع تنگنا (نداشتن شامپو) دارد. در این مواقع، مقداری از پودر را در دست تان بریزید و آن را بر روی  پوست سر خود ماساژ دهید تا روغن های اضافی خیس خورده و با آب شسته شوند.

۴. یک شب سوزان تابستانی

خزیدن به یک تخت گرم و گیرا تعریف کاملی از آرامش شب نیست. گرد و غبار پودر را بین ملافه های خود بریزید تا به جذب عرق و خنک نگه داشتن آن ها کمک کند.

۵. مورچه های مزاحم

این مزاحمان را با مسدود کردن مسیر آن ها با پودر (آنها طرفداران عطر و بوی آن نیستند)، از آشپزخانه خود دور نگه دارید.

۶. لکه های چربی

از ریخته شدن سس سالاد بر روی لباس خود نگرانی نداشته باشید، قصد ما تبلیغ یک پودر لباس شویی گران قیمت نیست! قبل از شستشوی معمولی لباس، روی هر لکه چربی، پودر بچه را ریخته و به لباس ضربه بزنید تا چربی جذب پودر شده و به راحتی شسته شود.

۷. رفع اصطکاک دستکش شستشوی ظروف

یک خانم خانه دار می گوید: "پس از شستشوی ظروف، من مقدار کمی از پودر را درون دستکش لاستیکی خودم می ریزم. این کار به این که آنها را تازه نگه دارم تا در مرتبه بعد دستکش به راحتی وارد دست من شود، کمک می کند."

۸. چوب جنگلی کفِ جیر جیر کننده

پودر بچه را بر روی سطح کفِ چوبی خانه تان بریزید و آن را آرام به ترک ها واردکنید تا جلوی ایجاد صدای جیر جیر آن ها را بگیرد. مقدار اضافه آن را پاک کنید و از صدای سکوت لذت ببرید.

۹. پای شنی

یک بطری مناسب را از پودر بچه پر کنید و در کیف ساحلی خود قرار دهید. در پایان روز، آن را بر روی پوست خود مالش دهید تا شن و ماسه دریا براحتی از پوست تان جدا شود.

۱۰. عرق پا

برای جلوگیری از ایجاد بوی عرق پا، پودر را در کفش خود بپاشید. جوراب را فراموش کنید، پودر، پای شما را خشک نگه داشته و می توانید بدون نگرانی، پابرهنه در آپارتمان راه بروید.

 

 



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 9:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سخنگوی سازمان غذا و دارو، اسامی ۱۰ ماده غذایی جعلی و غیر مجاز را اعلام کرد.

مهندس محمد هاشمی سخنگوی سازمان غذا و دارو، گفت: ساندویج ژامبون گوشت با نام تجاری لقمه، سفره یکبار مصرف تولید یاس پلاستیک شرق با نام تجاری یاس، لوبیا سفید و برنج ارگانیک تولید گوکرن با نام تجاری آبگینه، غیر مجاز و فاقد مجوز هستند.

وی ادامه داد: همچنین آبغوره با نام تجاری رباط، سرکه با نام تجاری شهر دلیجان، پنیر سوپر لیقوان شرکت طلوع لبن منتظران با نام تجاری نگین تک، لواشک با نام تجاری سوغات، فاقد مجوز و غیر مجاز هستند.

هاشمی افزود: واحدهای تولیدی رشته آش با نام تجاری ممتاز، بستنی میوه ای با نام تجاری آیس تک و پنیر گوسفندی تبریز با نام تجاری آذری لبن نیز به علت جعل اسناد بهداشتی اداره کل فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیر مجاز شناخته شده است.

وی گفت: از کسانی که این محصولات را در سطح عرضه مشاهده می کنند درخواست می شود در اسرع وقت، روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاونت های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور یا نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع آوری آنها در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام شود.