تاريخ : 8 / 3 / 1397برچسب:, | 8:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

خدابخش گفت: بعد از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم به عنوان نماینده ولی ‌فقیه در استان، موجی از شور و امید و نوعی تبلیغ و فرهنگ‌سازی قرآنی در کشور صورت گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی، امروز در جمع مدیران نهادهای مختلف اجرایی استان خدابخش با اشاره به این‌که قرآن کتاب زندگی و سعادت بشریت است، اظهار داشت: قرائت، حفظ، تدبیر و تفسیر قرآن یک نیاز اساسی بوده و باید تقویت شود.

 

وی با بیان این‌که اگر آیات و دستورات قرآن کریم عمل شوند، شاهد مهجوریت این کتاب آسمانی در جامعه اسلامی نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: قرآن کریم علاوه بر اینکه یک کتاب مقدس است، وحی خداوند بر خاتم بوده تا راه و روش زندگی به بشریت را نشان دهد.

 

خدابخش بر ضرورت بهره گیری از معارف قرآن در زندگی فردی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: قرآن کریم اباید مورد تدبر و عمل قرار گیرد، چرا که با درک مفاهیم عالی قرآن می توان جامعه اسلامی به معنای واقعی کلمه را تحقق بخشید.

 

استاندار آذربایجان ‌شرقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان آذربایجان‌ شرقی یک استان علاقمند به دروس قرآنی بوده و مراکز مختلف قرآنی، هیات‌ های قرآنی در زمینه قرائت و به ویژه حفظ وجود دارد که باعث شده تا از جمله استان ‌های پیشرو در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ باشد.

 

وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان زیادی در بخش حفظ کل قرآن کریم از استان آذربایجان ‌شرقی فعال هستند که بعد از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم به عنوان نماینده ولی ‌فقیه در استان و تشویق‌ های بین‌الصلاتین ایشان در نماز جمعه، نوعی تبلیغ و فرهنگ‌سازی قرآنی در کشور صورت گرفته است که به طور قطع در روزهای آتی برکات این کار را بیشتر خواهیم دید.

 



تاريخ : 7 / 3 / 1397برچسب:, | 6:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

به بهانه یکسال حضور حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در تبریز تبریزی ها درباره عملکرد یک ساله امام جمعه خود چه می گویند/مهر