تاريخ : 9 / 3 / 1399برچسب:, | 10:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

 
 

پای صحبتهای امیر دریادار دکتر حبیب الله سیاری از مدافعان خرمشهر، معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با موضوع تصویر ارتش در رسانه ها( مصاحبه با ایرنا24)

در جنگ تحمیلی، برخلاف سپاه و گروه‌های مردمی که فیلمبردار و عکاس همراه آن‌ها در جبهه‌ها حضور داشتند، نیروهای ارتش به ثبت و ضبط عملیات خود با هدف تبلیغات نمی‌پرداختند. مطابق مقررات ارتش، کسی حق ندارد با دوربین وارد پست فرماندهی شود و ارتش اعتقاد ندارد که هر حرکتی انجام می‌دهد باید رسانه‌ای شود البته مستند سازی با هدف آموزش مجاز است.
منبع: www.irna.ir

 
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز:

نماهنگ فوق العاده زیبای ایران جاودان 

آهنگسازی وخوانندگی :  پرواز همای 

تدوین : علیرضا مرادعلی بیگی

تهیه شده در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم گفت: گرامیداشت روز جهانی قدس و اعلام حمایت از ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین، امروز خود به عامل بسیار مهمی در جهت حفظ آرمان های فلسطین و شکست توطئه های استکبار در منطقه تبدیل شده است.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از   دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در اجتماع بزرگ مردم تبریز در راهپیمایی روز جهانی قدس در مصلای این شهر طی سخنانی به تشریح اهمیت و اثرگذاری این روز بر افکار عمومی جهانیان و معادلات منطقه ای و بین المللی پرداخت و با بیان این که روز جهانی قدس یکی از یادگاران ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) است، افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به نام روزجهانی قدس که نشان از عمق اندیشه های آن عزیز و نگرش راهبردی ایشان به مسائل جهان دارد تمام تبلیغات و توطئه های سیاسی دشمنان در به حاشیه راندن و فراموشی مسئله فلسطین و جنایات رژیم اشغالگر قدس را به بن بست کشاند و موجب احیاء دوباره آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی    (رضوان الله تعالی علیه) مبنی بر این که روز قدس یک روز جهانی است، تصریح کرد: روز قدس، روز همبستگی مسلمانان جهان علیه جبهه کفر و استکبار است و همانگونه که امام راحل نیز تأکید داشته اند؛ مسئله فلسطین منحصر به اشغال بخشی از یک سرزمین نیست، بلکه قضیه فلسطین نمادی از درگیری جبهه کفر و استکبار با اسلام است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس به اهمیت برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس در اقصی نقاط جهان اشاره و جلوگیری از فراموش شدن مسئله فلسطین، وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین، آشکارشدن جنایات رژیم صهیونیستی و زیر سوال رفتن دولت های مرتجع و غرب گرای جهان اسلام را از جمله مواردی دانست که اهمیت برگزاری روز جهانی قدس را بیشتر از گذشته نمایان می کند.

وی همچنین به اثرگذاری روز جهانی قدس در روشنگری افکار عمومی جهانیان نسبت به مسئله فلسطین پرداخت و در این باره، افزود: گرامیداشت این روز و اعلام حمایت از ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین امروز خود به عامل بسیار مهمی در جهت حفظ آرمان های فلسطین و شکست توطئه های استکبار در منطقه تبدیل شده است.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، امروز منطقه و جهان اسلام دوران حساس و سرنوشت سازی را طی می کند که در آن برخی از دولت های عربی که داعیه رهبری جهان اسلام را دارند با حمایت و پشتیبانی از تروریسم تکفیری- صهیونیستی، کاملاً در راستای اهداف و سیاست های دشمنان اسلام گام بر می دارند که البته در آینده ای نه چندان دور خود نیز گرفتار آتشی خواهند شد که برافروخته اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان این که بزرگ ترین خیانت و توطئه در طول تاریخ منطقه، بی شک جعل رژیم صهیونیستی و تحمیل آن بر منطقه است، افزود: درباره سرنوشت رژیم پوسیده صهیونیستی همین نکته بس که مقام معظم رهبری (مدظله العالی)بشارت اضمحلال و نابودی آن را داده و فرموده اند؛ برخی از صهیونیست ها گفته اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته ای، 25 سال از دغدغه ایران آسوده شده ایم که ما به آنها می گوئیم شما 25 سال آینده را اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه به تشریح فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص راهبرد نفوذ دشمنان به ویژه در دوران بعد از توافق هسته ای پرداخت و دراین باره تصریح کرد: همانگونه که معظم له نیز تأکید دارند، راهبرد دشمن در این برهه برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران، راهبرد نفوذ است و ضروری است همه مردم و مسئولان ضمن شناخت راهکار و راهبرد دشمن، بصورت آگاهانه به مقابله با آن بپردازند.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: البته در این زمینه نکاتی وجود دارد، اول این که دشمن پس از مذاکرات هسته ای و برجام همچنان به دنبال تضعیف و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و نکته دوم این که در تبیین روش مقابله با دشمن، فرماندهی معظم کل قوا، جهاد کبیر را مطرح فرموده اند که مفهوم آن عدم تبعیت و پیروی از دشمن است که لازم است این مفهوم بیش از پیش مورد توجه مسئولان اجرایی کشور قرار گیرد چراکه بدون تردید دشمن غیرقابل اعتماد است و همواره از هر فرصتی برای ضربه زدن و آسیب رساندن به نظام و انقلاب استفاده می کند.

وی در خصوص نکته سوم خاطر نشان کرد: نکته سوم این که شرایط و اقتضائات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور به گونه ای است که با جهاد کبیر می توان توطئه های دشمن را خنثی نمود چراکه دشمن همواره به دنبال نقض استقلال، تسلیم و تبعیت نظام است و اساساً هدف کلی آنان از طرح مذاکرات درباره مسائل منطقه و سایر موضوعات، تسلط برایران و تابع نمودن نظام اسلامی ایران است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان ضمن تشکر از حضور گسترده مردم آذربایجان و تبریز در راهپمایی روز قدس از زحمات و روشنگری های نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آیت الله مجتهد شبستری در مقاطع حساس و مناسبت های مختلف قدردانی کرد.



تاريخ : 7 / 3 / 1395برچسب:, | 3:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات سخیف عادل جبیر وزیر خارجه عربستان درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: ملت عراق برای تشخیص منافع و دوست و دشمن خود نیازی به اظهارات وزیر خارجه کشوری ندارد که در کمتر از یک دهه و نیم اخیر، بزرگترین عامل و حامی بی ثباتی و حمایت از تروریسم در عراق، منطقه و جهان بوده است.
 
 سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات سخیف عادل جبیر وزیر خارجه عربستان درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: ملت عراق برای تشخیص منافع و دوست و دشمن خود نیازی به اظهارات وزیر خارجه کشوری ندارد که در کمتر از یک دهه و نیم اخیر، بزرگترین عامل و حامی بی ثباتی و حمایت از تروریسم در عراق، منطقه و جهان بوده است.

جابری انصاری افزود: حضور مستشاران نظامی ایران در عراق تحت فرماندهی سردار قاسم سلیمانی به درخواست دولت قانونی این کشور و برای مبارزه با تروریست ها و افراط گرایانی است که عراق و منطقه را با بی ثباتی و نا امنی مواجه کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه از عادل جبیر خواست به جای تلاش در جهت فریب افکار عمومی و تحریف واقعیت ها، فراموش نکند که کشورش هم اینک و در سطح بین المللی به عنوان اولین و خطرناکترین حامی تروریسم و گسترش نا امنی در جهان شناخته می شود.



تاريخ : 30 / 2 / 1395برچسب:, | 4:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز:  حجت الاسلام محمد حسنی با حضور در جمع گزینشگران دانشگاه های افسری ارتش از روند انجام گزینش در بین داوطلبین خدمت در آجا بازدید نمود.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز:  حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم تصریح کرد: امروز، دشمنان سعی دارند با ناامید کردن جوانان به آینده و ایجاد یأس در دل آنان، نیروی عظیم و سازنده جوانان را به انفعال بکشانند.



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 2 / 1395برچسب:, | 5:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

اقتدار ایران در عرصه‌های بین‌المللی مرهون خون شهدا است

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز:رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور در منزل شهید ستوان دوم وظیفه احمدرضا شیخان زاده در شهرستان اهواز با خانواده معظم شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوزبه نقل از   خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر ظریفی یگانه فرمانده قرارگاه منطقه جنوب غرب و ارشد آجا در منطقه جنوب غرب صبح امروز با حضور در منزل شهید ستوان دوم وظیفه احمدرضا شیخان زاده در شهرستان اهواز ضمن دیدار با خانواده معظم شهید و اهدای لوح سپاس از خانواده ایشان دلجویی کردند.

نماینده ولی فقیه در ارتش در این دیدار ضمن تجلیل از خانواده این شهید بزرگوار گفت: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صحنه های گوناگون علی الخصوص در صحنه های بین المللی مقتدرانه عمل می کند به برکت خون شهدا است و وظیفه ما این است که ضمن تجلیل از خانواده شهدا، ادامه دهنده راه آنها باشیم و به وصیت آنها عمل کنیم چرا که همه ما مرهون خون شهدا هستیم.

شهید شیخان زاده از افسران وظیفه لشکر 92 زرهی بود که در سال 1360 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

لینک خبرگزاری فارس را اینجا کلیک کنید

لینک باشگاه خبرنگاران جوان را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی ارتش را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری میزان  را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری ایسنا را اینجا کلیک کنید

 

پایگاه خبری عقاب نیوز:



تاريخ : 15 / 12 / 1394برچسب:, | 10:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

در پی درگذشت تولیت آستان قدس رضوی، حضرت آیت الله واعظ طبسی؛ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیامی این ضایعه اندوهبار را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

رحلت جانگذاز و اندوهبار عالم مجاهد و جلیل القدر، حضرت آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی  و تولیت آستان مقدس رضوی موجب تاثر وتالم فراوان شد.

این روحانی مجاهد و مبارز از یاران باوفای حضرت امام خمینی (ره) و برادری همدل و همزبان با مقام معظم رهبری و خدمتگزاری سختکوش برای انقلاب بود و همواره با صلابت و عزم راسخ به دفاع از ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

اینجانب این ضایعه و مصیبت اندوهبار را به محضرحضرت ولی عصر (عج ) و نایب برحقش حضرت آیت العظمی امام خامنه ای عزیز و بویژه بیت معظم ایشان تسلیت گفته برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

سید محمدعلی آل هاشم



پایگاه خبری عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: تدوین دانشنامه دفاع مقدس یکی از راه‌های حفظ گنجینه دفاع مقدس است

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز:رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس یکی از راه‌های حفظ گنجینه دفاع مقدس است که در سطح کشوری و استانی دارای اهمیت بوده و باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

 

به گزارشپایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از   خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امروز در جلسه هماهنگی تدوین دانشنامه دفاع مقدس آذربایجان شرقی که با حضور فرماندهان ارتشی آذربایجان شرقی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در تبریز همراه بود، با تأکید بر اهمیت دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس موضوع مهمی است که همه گروه‌ها و سلایق سیاسی در کشور بر آن معتقد بوده و بر اعتلای آن تأکید دارند.

وی ادامه داد: تدوین دانشنامه دفاع مقدس یکی از راه‌های حفظ گنجینه دفاع مقدس است که در سطح کشوری و استانی دارای اهمیت بوده و باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود. 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: دفاع از گنجینه دفاع مقدس وظیفه‌ای مهم است و باید به عنوانی یک رسالت ملی انقلابی و دینی به آن توجه شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، رفع مظلومیت از شهدا و توجه به وصیتنامه‌های شهدا را مورد تأکید قرار داد و گفت: دور کردن از شائبه تحریف در خاطرات فرماندهان دفاع مقدس نیز باید به صورت جدی مورد توجه باشد.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری ضرورت چاپ کتب مربوط به شهدا اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این راستا و زنده نگه داشتن خاطرات دفاع مقدس نقشی مهم و بی‌بدیل دارد.

وی در پایان عنوان کرد: هریک از ارگان‌های نظامی در زمینه تدوین دانشنامه دفاع مقدس نقش ایفا کند.

انتهای پیام/

 

لینک خبرگزاری فارس  را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی ارتش  را اینجا کلیک کنید

 



پایگاه خبری عقاب نیوز:

فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند 

حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد، امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند.
متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف و تأثر اطلاع یافتم که دوست و همکار دیرین اینجانب در فعالیتهای نظامی، امیر سرلشکر محمد سلیمی رحمت الله علیه پس از مدتی بیماری دشوار، دارفانی را وداع گفته و به لقاءالله پیوسته است.
این نظامی متدین و متعهد از جمله ی معدود یاران ارتشی است که از آغازین هفته های پیروزی انقلاب، وسیله ی ارتباط فعال ارتش با دستگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و عنصر مؤثر در جذب بدنه ی متعهد ارتش به خدمات انقلاب بود و در طول دهها سال در مراکز حساس نظامی همچون وزارت دفاع و فرماندهی ارتش و سرپرستی دفتر مشاورت امام در نیروهای مسلح و ریاست ستاد مرکز جنگهای نامنظم در سالهای اول دفاع مقدس، خدمات ارزنده ئی به جای آورد.
اینجانب مصیبت درگذشت این همکار صَدیق را به خاندان محترم و بازماندگان و همکاران ایشان در نیروهای مسلح تسلیت میگویم و علوّ درجات او را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سید علی خامنه ای
11 بهمن



پایگاه خبری عقاب نیوز:

امیر سرلشکر محمد سلیمی ، یار دیرین مقام معظم رهبری ، مشاور فرمانده معظم کل قوا و فرمانده اسبق ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت.

زندگینامه امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده اسبق کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و مشاورنظامی فرمانده معظم کل قوا:

امیر سرلشکر محمد سلیمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت اول بوده  و دومین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران است  که از خردادماه 1379 لغایت شهریور1384 با حکم فرماندهی معظم کل قوا و با ارتقاء درجه‌ سرلشکری به فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  منصوب شد.

وی در زمان جنگ ایران و عراق مسئول دفتر ومشاوره  امام خمینی ( ر ه ) در امور نظامی و مسئول ستاد جنگ‌های نامنظم بوده‌است. یک روز پس از انتصاب به فرماندهی کل ارتش، نشان درجه یک نصر را از مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا دریافت نمود. ایشان  از شهریور 1384به عنوان مشاور فرماندهی کل قوا در امور ارتش، مشغول به فعالیت شد. وی در تاریخ 10 بهمن 1394، طی یک دوره طولانی بیماری در سن ۷۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.



تاريخ : 2 / 11 / 1394برچسب:, | 9:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

رئیس‌جمهور چین لحظاتی پیش درصدر یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور چین وارد تهران شد
 

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین به دعوت رسمی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کشورمان لحظاتی پیش در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای انجام سفر دو روزه وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه قرار گرفت.

گسترش و تعمیق بیش از پیش مناسبات دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین ارتقای سطح همکاری‌های مشترک در زمینه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان تهران و پکن، از جمله اهداف دیدار رسمی شی جین پینگ از جمهوری اسلامی ایران است.



پایگاه خبری عقاب نیوز::

 پایگاه خبری عقاب نیوز :رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تلاش استکبار در مقابل موفقیت‌های ایران و در راس آن برجام در سایه تلاش مجاهدین عرصه هسته‌ای کشور است.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تلاش استکبار در مقابل موفقیت‌های ایران و در راس آن برجام در سایه تلاش مجاهدین عرصه هسته‌ای کشور است.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوزبه نقل از  خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان- حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم «اختتامیه آمران به معروف و ناهیان از منکر» ، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید ابتدا از خود و خانواده خود آغاز کنیم و در اجرای این فریضه باید در کنار مردم باشیم که نتیجه عکس نگیریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه «مقام معظم رهبری بارها بر تذکر لسانی تاکید کرده‌اند و آن را وظیفه همگانی اعلام نموده‌اند»، یادآور شد: با اخلاق و رفتار پسنده می‌توان امر به معروف را در جامعه اشاعه داد.

آل‌هاشم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امر به حفظ نظام، اصل امر به معروف است»، یادآور شد: تلاش آمریکا ابزاری برای مهار راهبردی ایران و ایجاد زیرساخت‌ها برای نفوذ در کشور است.

وی با بیان اینکه «مقام معظم رهبری بر راه‌های مختلف نفوذ سیاسی و فرهنگی تاکید داشته‌اند»، تصریح کرد: نفوذ فرهنگی و سیاسی بسیار خطر ناک هستند که باید از آن مراقبت و مردم را دعوت به امر به معروف کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه «هوشیاری، هوشمندی، مراقبت و مواظبت از راه‌های دعوت به معروف برای جلوگیری از نفوذ دشمن است»، عنوان کرد: دشمن 37 سال است که تلاش می‌کند در ایران نفوذ کند و باورهای اسلامی و دینی مردم را تغییر دهد.

آل هاشم با اشاره به اینکه «دشمن تلاش می‌کند مردم را از دین دور کند»، خاطر نشان کرد: تغییر ذائقه فرهنگی و اجتماعی یکی از راه‌های نفوذ دشمن در بحث نفوذ فرهنگی است و دشمن به دنبال آن است که از طریق ترویج فرهنگ غرب و مصرف کالا و محصولات فرهنگی‌اش به اهداف خود برسد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: دشمن درصدد است در دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نفوذ کند و مقام معظم رهبری هم بر این مساله تاکید و حساسیت ویژه‌ای داشته‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: تلاش استکبار در مقابل موفقیت‌های ایران و در راس آن برجام در سایه تلاش مجاهدین عرصه هسته‌ای کشور است اما آنان می‌خواهند از این پروژه بهره برداری سیاسی کنند و در جهت تضعیف نظام اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه «اختلاف افکنی بین دولت و ملت از مهم‌ترین راه های نفوذ دشمن است»، یادآور شد: ایجاد فاصله بین دولت و ملت، فاصله گرفتن از ارزش های انقلاب، ایجاد دو دستگی بین مردم و فعال کردن شبکه حامیان غرب در ایران از دیکر راه های نفوذ است.

وی عنوان کرد: باید مردم را با توطئه دشمن آشنا کنیم و روحیه انقلابی آنان را تحکیم بخشیم و حرکت مستمر به به سمت تحقق آرمان‌های انقلابی داشته باشیم که برای اجرای این تدابیر یک دستور العمل اجرایی لازم است و آن هم تبیین راه‌های سابقه سیاه آمریکا و خیانت‌هایی است که از همان روز آغاز پیروزی انقلاب نسبت به فرهنگ و اقتصاد ایران آغازشد.

آل هاشم تحکیم باورها و ارزش‌های انقلابی در جامعه، اعتماد توده‌ها به لیاقت نام جمهوری اسلامی ایران، تحکیم وحدت، انسجام و همبستگی در بین مردم و مسئولین، هوشیاری و هوشمندی و آینده نگری در مقابل توطئه‌های دشمن از جمله راه‌های مقابله با خیانت دشمن خواند و یادآور شد: با خود اتکایی می‌توانیم از وابستگی به دشمن جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «رفع شر از جانب استکبار و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن امر به معروف و نهی از منکر است»، تصریح کرد: بنابراین تنها راه ردفع شر از استکبار، مقاومت و ایستادگی است و این ایستادگی الزماتی دارد که یکی از این الزامات وحدت مسلمانان جهان است.

آل هاشم ادامه داد: در فاجعه منا اگر تمامی کشورهای مسلمان که حاجیان خود را از دست داده بودند، در مقابل عربستان ایستادگی می‌کردند، عربستان کوتاه می‌آمد اما فقط ایران بود که با صدای با صلابت مقام معظم رهبری در برابر خودسری‌های عربستان ایستاد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه «وحدت و انسجام داخلی باید حفظ شود و همگان باید حول یک هدف و محور رهبری حرکت کنیم»، عنوان کرد: یکی دیگر از الزامات، اقتدار نیروهای مسلح است.

وی ارتقاء فعالیت‌های قرآنی، حفظ روحیه انقلابی، موضع‌گیری صریح در برابر دشمن، پیاده کردن اقتصاد مقاومتی را از دیگر الزامات ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن اعلام کرد و یادآور شد: برخی تصور می‌کنند که برجام به تصویب رسید اقتصاد ما به سرعت درست می‌شود در صورتی که حل مسائل اقتصادی در گرو پیاده شدن اقتصاد مقاومتی است.

آل‌هاشم اظهار کرد: پیاده شدن اقتصاد مقاومی مستلزم آن است که اقتصاد در دست دولت نباشد، بانک‌های کشور به کمک اقتصاد بیایند، اسراف را کنار بگذاریم، کسانی که توانایی سرمایه‌گذاری دارند وارد عرصه اقتصادی شوند وتولید داخلی را گسترش دهیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه «باید فرهنگ مصرف را اصلاح کنیم و وابستگی به نفت را قطع نماییم»، افزد: یکی از خیانت‎های رژیم گذشته به اقتصاد ایران، وابستگی به نفت بود که با کمک مسئولین این وابستگی قطع شد.

وی با تاکید بر پیشرفت علمی در عرصه های گوناگون به ویژه عرصه هسته‌ای یادآور شد: هر کس که ادعا کند در مسیر امام (ره) حرکت می‌کند باید امروز به فرمایشات رهبری جامعه عمل بپوشاند.

 

انتهای پیام



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: انقلاب اسلامی تأثیرات شگرفی بر منطقه جنوب غرب آسیا گذاشته است

 

 

 

پایگاه خبری عقاب نیوز ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب بزرگ در دهه‌های پایانی قرن بیستم تأثیرات شگرفی بر منطقه جنوب غرب آسیا و نظام بین الملل برجای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از   خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دومین همایش سیاسی مشترک فرماندهان و استادان دانشگاه‌های افسری آجا گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب بزرگ در دهه های پایانی قرن بیستم تأثیرات شگرفی بر منطقه جنوب غرب آسیا و نظام بین الملل برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با ارائه الگوی مردم سالاری دینی که مبتنی بر آموزه های اصیل اسلامی است در بُعد نظری و عملی نظام استکبار را نفی کرد و با تأسی از ائمه اطهار (ع) به مبارزه با قدرت های استکباری و در رأس آنها آمریکای جنایتکار پرداخت، افزود: دشمنان اسلام که با احیای اسلام ناب محمدی (ص) در ایران، منافع خود را در خطر می دیدند با تمام توان به مقابله با آن پرداختند و حجمه گسترده امنیتی و نظامی را علیه ملت ایران تدارک دیدند حتی تحریم و جنگ اقتصادی را نیز از منظر خود دور نگاه نداشتند اما با این وجود با گذشت بیش از 37 سال از انقلاب، این شجره طیبه روز به روز پیشرفت کرده و ملل مسلمان جهان را به آینده ای روشن امیدوار ساخته است.

آل هاشم در ادامه گفت: اکنون که ما در دهه چهارم انقلاب اسلامی و در برهه ای حساس از انقلاب قرار داریم، مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی غرب و جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا را که ناشی از سیاستگذاری های غلط غرب است فرا گرفته. ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی نیز وضعیت منطقه را در شرایط پیچیده و شکننده قرار داده است که رهبر فرزانه انقلاب از آن به عنوان پیچ تاریخی یاد نمودند لذا گذر از این وضعیت، درک و هوشیاری بالای آحاد جامعه و مسئولان را می طلبد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه در بُعد داخلی و در پایان مذاکرات هسته ای، دشمن به دنبال نفوذ و ایجاد اختلاف بین مردم است، تصریح کرد: راهکار دشمن در این رابطه نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است. در واقع دشمن همان مولفه های تهدید نظامی و تحریم اقتصادی را مد نظر دارد و امروز آن را با راهبرد نفوذ دنبال می کند.

آل هاشم گفت: سیاستمداران آمریکا امروز آشکارا از دخالت در انتخابات صحبت می کنند و لذا در این دوران مهم و حساس درک صحیح رویدادها از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که درک صحیح از وضعیت بین المللی و داخلی، در آینده کشور تعیین کننده است.

وی در ادامه وظیفه استادان و فرماندهان ارتش به عنوان ارکان اصلی مقابله با جنگ نرم دشمن را دارای اهمیت و حساسیت بسیار بالا دانست و گفت: شناخت موقعیت راهبردی جبهه خودی و دشمن و شناساندن آن به دانشجویان از اهمیت زیادی برخوردار است و در این مسیر تمسک به دین و معنویت گرایی در خنثی سازی ترفندهای دشمنان در هر دو جبهه جنگ نرم و سخت بسیار مهم است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: بدون تردید، تقویت روح معنوی کارکنان در توان رزمی آنها تأثیرگذار است و از منظر رهبر فرزانه انقلاب، لازمه این ارتقا همراه شدن ایمان با بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت در کنار نیروی انسانی مجهر به دانش و تجهیزات پیشرفته می باشد.

وی با بیان اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم دانشجویان تحت تأثیر سیره عملی فرماندهان قرار می گیرند و فرماندهانی که به صورت مستقیم با دانشجویان در ارتباط هستند در ساختن نسل آینده نقش بی بدیلی دارند، گفت: یکی از مولفه های معنویت در کارکنان، بصیرت است و رهبری در سال های اخیر همواره بر بصیرت سیاسی و دینی کارکنان به ویژه قشر دانشجو و جوان تأکید فرموده اند و می فرمایند "در زندگی پیچیده امروز، بدون بصیرت نمی شود حرکت کرد و اگر بصیرت نداشته باشید نا خود آگاه به دشمن کمک می کنید".

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش گفت: امروز، علی رغم خشونت در منطقه و در حالی که کشورهای منطقه در حال سوختن در آتش خشونت و تروریسم هستند، جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت خوبی برخوردار است و بدون تردید این امنیت و اقتدار در عرصه های مختلف در پرتو مجاهدت های فرزندان این ملت به دست آمده است. البته لازمه تداوم این وضعیت، افزایش بصیرت سیاسی و معنوی به ویژه در بین دانشجویان و جوانان است.

انتهای پیام/



تاريخ : 4 / 8 / 1394برچسب:, | 4:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

اگر دولت این میزان تسهیلاتی را که برای خودرو و لوازم خانگی نشانه رفته صرف ازدواج می‌کرد، لابد می‌توانست به غیر از برکات اجتماعی و فرهنگی آن سود بیشتری را در این باره و در زمینه گردش جریان پول فراهم کند.

 

به گزارش مشرق، روزنامه «جوان» در یادداشتی از «مهران ابراهیمیان» نوشت:

پیامکی کوتاه در فضای سایبر در حال دست به دست شدن است که بسیار قابل تأمل است و چنانچه برای آن جوابی منطقی ارائه نشود، برنامه شش ماه دولت برای خروج از رکود مانند نامه چهار وزیر متهم که تنها حمایت از بازار مالی و سهامداران را نشانه رفته بود به حمایت از یک بخش خاص از اقتصادی متهم می‌شود.

 در این پیامک کوتاه و موجز آمده است:

«وام خودرو 25 میلیون تومان، وام ازدواج 3 میلیون تومان.»

تفاوت میان مقدار وام ازدواج و وام خرید خودرو نشان می‌دهد چه چیزی در اولویت دولت و بانک‌ مرکزی است! ازدواج جوانان یا رونق بازار انحصاری خودرو برای افرادی خاص؟

قضاوت باخود ملت سختی کشیده!

در این پیامک به نوعی با قیاس دو بخش مهم متقاضی تسهیلات، برنامه جدید دولت که به گفته معرفی‌کنندگان آن طرحی برای خالی کردن انبارهای تولیدات است، زیر سؤال رفته است.

پرسش مطرح شده در این پیامک به غیر از نگاه جامعه‌شناسانه و نقش جلوگیری از فساد و جرم در ترویج ازدواج با تسهیلات 25 میلیون تومانی در واقع طرح شش ماهه دولت را به چالشی در حوزه اقتصادی نیز می‌کشاند زیرا اگر دولت این میزان تسهیلاتی را که برای خودرو و لوازم خانگی نشانه رفته صرف ازدواج می‌کرد، لابد می‌توانست به غیر از برکات اجتماعی و فرهنگی آن سود بیشتری را در این باره و در زمینه گردش جریان پول فراهم کند.

از نگاه اصل هزینه و فایده در اقتصاد، ‌دولت با طرح کنونی می‌تواند از یک سو خودروها و لوازم خانگی‌ای را که در انبارهاست به فروش برساند و از سوی دیگر قفل گردش پول را باز کند. همچنین با این کار بخش‌های مولد قطعه‌ساز زیر مجموعه و خدماتی مرتبط با صنعت خودرو و لوازم خانگی نیز تحرک لازم را ایجاد خواهند کرد و مانع از ورشکستگی و کاهش شغل در این بخش‌ها خواهد شد.

 با این حال اگر به تناسب این اقدام دولت و معادل مبلغ تسهیلات تخصیص یافته برای این بخش‌ها به امر خیر ازدواج تخصیص می‌داد، به‌خصوص مبالغ خرید لوازم خانگی برای ازدواج صرف می‌شد، جریان پولی و تحرک لازم در بخش لوازم خانگی هم رخ می‌داد و از سوی دیگر از آنجا که هر تعداد آمار ازدواج بالا می‌رفت، تقاضا برای مسکن نیز زیاد می‌شد و امکان تحرک در بازار مسکن نیز بیشتر می‌شد. ‌

همچنین از آنجا که ازدواج در زمان حاضر به طور متوسط بیش از 50‌میلیون تومان سرمایه نیاز دارد، بنابراین ‌علاوه بر مبلغ تسهیلات تقریباً معادل مبلغ مذکور نیز نیروی پیشران برای تحرک چرخ اقتصاد به جلو ایجاد می‌شد. لذا با توجه به موارد مطروحه به جای قیاس تخصیص تسهیلات خودرو و ازدواج بهتر است دولت با تدبیر و مدیریت منابع به خصوص منابعی که قصد دارد صرف خرید لوازم خانگی بکند، میزان تسهیلات ازدواج را نیز بالا برده و با تمهیداتی شرط اعطای تسهیلات ازدواج را خرید کالای باکیفیت و در شأن ایرانی بگذارد.

به این ترتیب هم در بخش خودرو‌سازی به عنوان بزرگ‌ترین بخش اقتصاد بعد از صنایع نفتی و پتروشیمی تحرک ایجاد خواهد شد و هم تحرک در بخش‌های دیگر به خصوص لوازم خانگی با اقدامی میمون و مبارک همراه خواهد شد. آیا دولت طرح خود را اصلاح خواهد کرد؟
 
 

 



تاريخ : 17 / 7 / 1394برچسب:, | 10:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهادت یکی از فرمانده ارشد سپاه در سوریه

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از شهادت سردار سرتیپ حسین همدانی در سوریه خبر داد.

در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی در سوریه ، روابط عمومی کل سپاه اطلاعیه ای صادر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این سردار شجاع و گرانقدر به محضرت حضرت ولیعصر (عج) و نائب برحقش امام خامنه ای عزیز ( مدظله العالی ) و ملت شریف ایران ، آمده است:

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سالهای گذشته که نقش تعیین کننده ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت ، عصر دیروز در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسید.

این اطلاعیه افزوده است اخبار تکمیلی و نیز نحوه اجرای مراسم تشییع و بزرگداشت این شهید گرانقدر ، متعاقبا اعلام خواهد شد.  

 



تاريخ : 2 / 7 / 1394برچسب:, | 8:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رهبر انقلاب در پی فاجعه مصیبت بار منا عزای عمومی اعلام کردند؛

 

دولت سعودی مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ بپذیرد/مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته عامل این فاجعه نباید از نظر دور بماند (۱۳۹۴/۰۷/۰۲ - ۲۰:۰۳)

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی فاجعه مصیبت بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از میهمانان الهی جان خود را از دست دادند با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان این حادثه اندهبار و تسلیت به بازماندگان آنان تأکید کردند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده ی حق و انصاف عمل کند، ضمن اینکه مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند.
ایشان همچنین در کشور سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

فاجعه‌ی مصیبت‌ بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از ضیوف‌ الرحمان و مومنانِ مهاجر الی‌الله از کشورهای گوناگون، جان باختند، اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورده و عید آنان را عزا کرده است. در میهن عزیز ما نیز دهها خانواده که مشتاقانه در انتظار عزیزان حج‌گزار خود بودند، اکنون به عزای آنان نشسته‌اند. اینجانب با قلبی سرشار از غم و همدردی با مصیبت‌دیدگان، این حادثه اندوهبار را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت صاحب‌الزمان (اروحنا فداه) که صاحب‌عزای اصلی است، و به همه بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان اسلام به ویژه در ایران عزیز تسلیت عرض می‌کنم و رحمت خاصه‌ی خداوند غفور و رحیم و شکور را برای این میهمانان گرامیش و شفای عاجل آسیب‌دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت می‌نمایم و یادآور می‌شوم:

۱. مسئولان نمایندگی اینجانب و سازمان حج تلاش طاقت‌فرسای خود در شناسایی جان‌باختگان و معالجه مجروحان و اعزام به کشور و خبررسانی سریع را که سراسر امروز بدان مشغول بودند همچنان ادامه دهند و همه کسانی که توانایی دارند به آنان کمک کنند.

۲. هر گونه کمک ممکن را به حجاج دیگر کشورها نیز تعمیم دهند و حق برادری اسلامی را به انجام رسانند.

۳. دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.

۴. جان‌باختگان این حادثه انشاالله مشمول این کلام نورانی قرآن‌اند که: «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» این برای بازماندگان، تسلای بزرگی است. آنان پس از طواف و سعی و پس از ساعات پربرکت عرفات و مشعر و در حال انجام مناسک حج به دیدار معبود شتافته‌اند، و انشاالله مورد لطف و رحمت ویژه احدیتند. اینجانب با تسلیت دوباره به عزاداران، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم.

والسلام علی عباد الله الصالحین

سیّدعلی خامنه‌ای
دوم مهر یکهزار و سیصد و نود و چهار



تاريخ : 22 / 5 / 1394برچسب:, | 10:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت الله احمد جنتی بر گزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نماز جمعه این هفته تهران از ساعت 11:50 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در دانشگاه تهران آغاز می‌شود.

پیش از خطبه های نماز جمعه حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی رئیس شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت به مناسب آغاز دهه کرامت و حجت الاسلام و المسلمین قومی معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری درباره نقش علما روحانیون و دیپلماسی مذهبی در خشکاندن ریشه فرقه های افراطی سخنرانی خواهند کرد.



تاريخ : 29 / 4 / 1394برچسب:, | 6:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

صفحه اینستاگرام دفتر مقام معظم رهبری در تازه ترین پست ,تصویری در واکنش به تهدیدات برخی مقامات غربی و آمریکایی تصویری از ایشان با سلاح خطبه های نماز و جمله معروف درباره لاف در غریبی را منتشر کرده است.

گروه فضای مجازی مشرق- رهبر معظم انقلاب در خطبه های عیدسعید فطر تهدیدات نظامی آمریکا را با یک ضرب المثل قدیمی ایرانی پاسخ دادند. ماجرای این ضرب المثل چیست؟


رهبر انقلاب در واکنش به تهدیدات نظامی طرف آمریکایی فرمودند: «این آقا (رئیس جمهور امریکا) گفته است می تواند ارتش ایران را نابود کند. قدیمی های ما این جور حرف ها را لاف در غریبی می گفتند. اگر می خواهند درست بفهمند اگر می خواهند از تجربه های خود درست استفاده بکنند بدانند اگر جنگی این جا اتفاق بیفتد آن کسی که سرشکسته از جنگ خارج خواهد شد آمریکای متجاوز و جنایتکار است.»

لاف در غریبی مربوط به یکی از ضرب المثل های قدیمی است که این مثل به افرادی گفته می‌شود که با وقاحت در حضور کسانی که به خوبی از سوابق آنها خبر ندارند، لاف می‌زنند.

در رابطه با این ضرب المثل داستان های مختلفی وجود دارد اما مشهورترین آن مربوط به لغات و ضرب المثل هاي كاشاني تأليف حسن عاطفي است که در رابطه با داستان این ضرب المثل می نویسد: «درباره فرد بي شخصيتي گويند كه در جايي كه او را نشناسند، گزافه گويي كند و لاف بيهوده زند كه من چنين و چنانم، در چنين وضعي به او مي گويند: لاف در غربت و ... چون لاف در غربت باعث رسوايي او نمي شود، همچنان كه صداي ناهنجاری است که به هنگام چكش كاري مسگران شنيده نمي شود و فرد را شرمنده نمي سازد.»

پیام اینستاگرام رهبر انقلاب به اوباما

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این صوت می‌شنوید:

* یک نکته‌ی خارج از مقوله‌ی آموزش و پرورش وجود دارد که جزو مسائل اساسی کشور است و آن، نوع برخورد دشمنان با نظام جمهوری اسلامی است. در طول این ۳۵ سالی که گذشته است، همواره و همیشه هیبت این حرکت عظیم مردمی، چشم دشمنان جمهوری اسلامی را گرفته است. خیلی رجزخوانی کردند، هرچه توانستند تلاش کردند امّا ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی در نظر اینها هیبت داشته است؛ این هیبت را ما باید حفظ کنیم؛ این هیبت بایستی محفوظ بماند؛ واقعیّت هم هست، توهّم نیست. ما یک کشور بزرگ، یک ملّت هفتادوچند میلیونی، دارای سابقه‌ی فرهنگی و تاریخی عمیق و اصیل بیش از بسیاری از نقاط عالم، دارای شجاعت، دارای عزم، ملّتی که از هویّت خود و از شخصیّت خود دفاع میکند [هستیم‌]؛ یک نمونه‌اش در هشت سال دفاع مقدّس ظاهر شد. در این هشت سال همه‌ی قدرتمندان دنیا - شرق و غرب - و وابستگان آنها و مرتجعین و همه و همه، دست به هم دادند تا ملّت ایران را به زانو دربیاورند [امّا] نتوانستند. جا ندارد که این ملّت، هیبت و عظمت در چشم ناظران جهانی پیدا کند؟ این عظمت را باید حفظ کرد. ما نظامی هستیم که مسئولان سیاسی کشورهای گوناگون و آنهایی که خبر دارند، این را به ما گفتند؛ بعضی به ما گفتند - بعضی دلشان نیامده به ما بگویند و در جمعهای خودشان گفتند و خبرش به گوش ما رسیده است - که این تحریمهایی که اینها علیه ایران وضع کرده‌اند و این فشاری که علیه جمهوری اسلامی راه انداخته‌اند، علیه هر کشور دیگری بود، او را منهدم میکرد، متلاشی میکرد امّا به جمهوری اسلامی تکان هم نتوانسته وارد کند. این چیز کوچکی نیست؛ این خیلی حادثه‌ی بزرگی است البتّه تبلیغات جهانی یک پوششی، یک پرده‌ای، یک غباری همواره در مقابل مخاطبان خود قرار میدهد که نمیگذارد خیلی‌ها واقعیّتها را ببینند؛ امّا درعین‌حال بسیاری از مردم دنیا، بسیاری از ملّتها بخصوص آنهایی که به ما نزدیکند، واقعیّتها را می‌بینند؛ و همه‌ی مسئولین سیاسی دنیا واقعیّتها را می‌بینند؛ نگاه نکنید به حرفهایشان؛ همین رؤسا و مسئولان سیاسی و سخنگویان دستگاه‌های مختلف غرب و اروپا و آمریکا و دیگران که گاهی حرفهای بی‌ربطی هم میزنند، همه‌ی اینها در دلشان این عظمت را، این هیبت را، این اقتدار را، این لیاقت را برای ملّت ایران تصدیق میکنند و می‌بینند منتها در زبان جور دیگری عمل میکنند.
 من مکرّر گفته‌ام راجع به این مذاکرات و [مسائل‌] هسته‌ای و امثال اینها؛ حرف زیاد زده‌ایم و آنچه باید بگوییم، گفته‌ایم لکن همه توجّه داشته باشند - هم مسئولین سیاست خارجی ما، هم مسئولین گوناگون دیگر، هم نخبگان جامعه - یک ملّت اگر نتواند از هویّت خود، از عظمت خود، آن‌چنان که هست، در مقابل بیگانگان دفاع بکند، قطعاً توسری خواهد خورد؛ بروبرگرد ندارد. باید قدر شخصیّت و هویّت خود را دانست. دشمن تهدید میکند، همین چندروزه، دو نفر از مقامات رسمی آمریکا تهدید نظامی کردند؛ حالا کار به آن افرادی که مسئولیّتهای خیلی مهم و حسّاسی ندارند، نداریم. من نمیفهمم مذاکره در زیر شبح تهدید چه معنایی دارد؟ مذاکره کنیم زیر شبح تهدید! مثل اینکه یک شمشیری بالای سر [ما باشد]. ملّت ایران این‌جوری نیست؛ ملّت ایران مذاکره‌ی زیر سایه‌ی تهدید را برنمیتابد. چرا تهدید میکنند؟ چرا غلط زیادی میکنند؟ میگوید اگر چنین نشود، چنان نشود، ممکن است ما حمله‌ی نظامی به ایران بکنیم؛ اوّلاً که غلط میکنید؛ ثانیاً من در زمان رئیس‌جمهور قبلی آمریکا -  آن‌وقت هم تهدید میکردند - گفتم دوران بزن‌ودررو تمام شده؛ این‌جور نیست که شما بگویید میزنیم و درمیرویم؛ نخیر، پاهایتان گیر خواهد افتاد و ما دنبال میکنیم. این‌جور نیست که ملّت ایران رها کند کسی را که بخواهد به ملّت ایران تعرّضی بکند؛ ما دنبال خواهیم کرد.
دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور ۱۳۹۴/۰۲/۱۶

* طرف مقابل با وقاحت تمام ما را تهدید نظامی میکند؛ با وقاحت، مرتّب تهدید نظامی میکند؛ چند وقتی بود ساکت بودند، باز چند روز قبل از این یکی از آنها دهن باز کرد و راجع به گزینه‌های روی میز و گزینه‌ی نظامی بنا کرد حرف زدن. خب این لاف را میزنند، این غلط زیادی را میکنند، آن‌وقت میگویند جمهوری اسلامی قدرت دفاع را از خود سلب کند؛ این حرفی که آنها میزنند ابلهانه نیست؟
دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران ۱۳۹۴/۰۱/۳۰

* شما می‌بینید که الآن مرکز فساد آمریکا را جوان‌ها را رفتند گرفتند، آمریکایی‌هایی را هم که در آن‌جا بودند گرفتند، این لانه فساد را به دست آوردند، آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ و جوان‌ها مطمئن باشند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند بی‌خود صحبت این که اگر دخالت نظامی ... مگر آمریکا می‌تواند دخالت نظامی در این مملکت بکند؟ امکان برایش ندارد.
سخنرانی در جمع دانشجویان دانشکده اقتصاد اصفهان ۱۳۵۸/۰۸/۱۶
 
 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رهبر معظم انقلاب در اجتماع پر شکوه و کم نظير مردم در حرم مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي:

 

تبيين اصول مکتب امام/ راه جلوگيري از تحريف امام بازخواني اصول امام است/ امام تا روز آخر از بن دندان اعتقاد داشت که امريکا شيطان بزرگ است/ امام طرفدار جدی حمایت از مستضعفان بود/ دشمن با هرکس که در مقابل او بيشتر ايستادگي کند بيشتر مخالف است (۱۳۹۴/۰۳/۱۴ - ۱۴:۳۵)

 

 

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(پنجشنبه) در اجتماع پر شکوه و کم نظير مردم وفادار ايران در حرم مطهر بنيانگذار کبير جمهوري اسلامي، مکتب امام خميني را نقشه راه پر اميد ملت ايران خواندند و با اشاره به ضرورت مقابله با تحريف شخصيت امام، تاکيد کردند: بازخواني اصول مستند مکتب امام، تنها راه مقابله با تحريف شخصيت آن بزرگوار است، اصولي مانند: اثبات اسلام ناب محمدي و نفي اسلام آمريکايي، اعتماد به صدق وعده الهي و بي اعتمادي به مستکبران، اعتماد به اراده و نيروي مردم و مخالفت با تمرکزهاي دولتي، حمايت جدي از محرومان و مخالفت با اشرافيگري، حمايت از مظلومان جهان و مخالفت صريح و بي ملاحظه با قلدران بين المللي، استقلال و رد سلطه پذيري، و تاکيد بر وحدت ملي.

 

رهبر انقلاب اسلامي در مقدمه سخنانشان در بيست و ششمين سالگرد عروج امام خميني (رض)، با اشاره به نيمه شعبان، سالگرد ميلاد حضرت وليعصر (عج) موضوع منجي آخرالزمان را مورد اتفاق همه اديان ابراهيمي خواندند و افزودند: همه مذاهب اسلامي اين منجي را از ذريه پيامبر خاتم و به نام مهدي (عج) مي شناسند که در اين ميان، شيعيان با ادله مسلم و قطعي، حضرت وليعصر را با خصوصيات مشخص و معين، فرزند امام يازدهم مي دانند و او را معرفي و اثبات مي کنند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 1:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن کریم:
هر حنجره‌ای که در جهت اختلاف‌افکنی کار کند، بلندگوی دشمن است/ نسخه علاج مشکلات، تسليم در برابر قرآن و تسليم نشدن در برابر تحميل‌های جاهليت مدرن است
در سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، فضای حسینیه امام خمینی(ره) آکنده از عطر دل انگیز آیات روح بخش کلام الله مجید شد و اساتید، قاریان و حافظان برترِ سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، محفل نورانی انس با قرآن را در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر پا کردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در این ديدار با تأکيد بر لزوم حضور قرآن در تمام ابعاد زندگي فردي و اجتماعي مسلمانان، لازمه رسيدن به اين هدف والا را دو عنصر «بصيرت» و «عزم» دانستند و گفتند: نسخه علاج مشکلات کنوني دنياي اسلام، تسليم بودن در برابر دستورات قرآن و تسليم نشدن در برابر تحميلهاي جاهليت مدرن و مقاومت در برابر زورگويي هاي اين جاهليت است.
ايشان تلاوت و حفظ قرآن را مقدمه تخلق به اخلاق قرآني و شکل گيري جامعه اي بر اساس دستورات قرآني برشمردند و افزودند: امروز متأسفانه دنياي اسلام از ضعف و فقر و اختلاف و جنگهاي داخلي ناشي از فشار نظام‌هاي جاهلي به‌شدت رنج مي برد که تنها راه مقابله با اين فشارهاي تحميلي، تسليم شدن در برابر قرآن و عزم جدي براي حرکت به سمت اهداف والاي آن است.
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: اگر يک قدم به سمت اهداف قرآني برداشته شود، خداوند نيروي مضاعفي خواهد بخشيد و اين، موضوعي است که ملت ايران تجربه کرده و با مقاومت در برابر زورگويي‌ها، به توانايي‌ها و اميد بيشتري دست پيدا کرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي استفاده از تجربه ملت ايران در ايستادگي مقابل قدرت ها را نسخه علاج مشکلات دنياي اسلام دانستند و گفتند: ايجاد اختلاف و دو دستگي در ميان امت اسلامي، امروز يکي از برنامه هاي اصلي دشمنان است، بنابراين همه بايد مراقب باشند تا مبادا فرياد اختلاف سر دهند و بلندگوي دشمنان اسلام و قرآن شوند.
ايشان با تاکيد بر اينکه هر حنجره اي که در جهت اختلاف‌افکني کار کند، بلندگوي دشمن است، خاطر نشان کردند: ايجاد اختلاف تحت عناوين شيعه و سني، عرب و عجم، و قوميتها و مليتها و تعصبهاي ناسيوناليستي، در دستور کار بدخواهان امت اسلامي قرار دارد که بايد با «بصيرت» و «عزم» در مقابل آن ايستاد.
رهبر انقلاب، بصيرت و تشخيص صحيحِ «دوست» و «دشمن» را بسيار ضروري دانستند و تأکيد کردند: هنگامي که عزم و اراده در کنار بصيرت قرار گيرد، پيمودن مسير و ايستادگي در برابر فشارها و تحميل‌ها و توطئه‌ها، آسان خواهد شد و اين، همان نصرت الهي است.
حضرت آيت الله خامنه اي گسترش روزافزون انس با قرآن در جامعه را نويدبخش و اميدوار کننده خواندند و با تأکيد بر لزوم اهتمام جدي مسئولان به موضوع قرآن، گفتند: بايد جوانان و روشنفکران، انس بيشتري با قرآن پيدا کنند، زيرا غني شدن ذهن از معارف قرآن، تاثير خود را بر گفتار و رفتار و تصميم گيريهاي کلان خواهد گذاشت.
ايشان انس با قرآن را تضمين کننده آينده روشن و همراه با سعادت دانستند و تأکيد کردند: امروز خوشبختانه حرکت به سمت اسلام و قرآن در ميان جوامع اسلامي نيز شروع شده که بيداري اسلامي از برکات آن است.
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: بيداري اسلامي حقيقتي است که از بين رفتني نيست و آثار آن روزبروزگسترش خواهد يافت.
حضرت آيت الله خامنه اي وظيفه علما، روشنفکران، نويسندگان، دانشجويان، دانش پژوهان و قاريان و حافظان قرآن را در گسترش روزافزون بيداري اسلامي، مضاعف برشمردند و تأکيد کردند: بايد مردم را به راهي که قرآن بشارت مي دهد، اميدوار کرد.
ايشان در پايان اظهار اميدواري کردند دولتهاي اسلامي بيشتر از آنکه درباره قرآن حرف بزنند، در عمل با آن آشنا شوند و دستورات آن را اجرا کنند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تبریک اعیاد شعبانیه، گزارشی از روند برگزاری سی و دومین دوره مسابقات قرآنی بیان کرد.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی امسال در مقایسه با سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی از امتیازات بیشتری برخوردار بود، گفت: توجه بدون تبعیض به همه شرکت‌کنندگان در مسابقات و انس و الفت میان آنان، حضور قاریان نوجوان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در استان‌ها با حضور قاریان خارجی، تجلیل از بانوان فعال در عرصه قرآنی و حضور پرشور مردم و مسئولان در مسابقات از مهمترین ویژگی‌ها و برنامه‌های این دوره از مسابقات بود.
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مقام معظم رهبری
با صدور پیامی

امام خامنه‌ای درگذشت اخوی آیت‌الله موحدی‌کرمانی را تسلیت گفتند

 رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت اخویِ آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی موحدی‌کرمانی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت اخویِ آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی موحدی‌کرمانی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب مستطاب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدعلی موحدی‌کرمانی دامت برکاته

درگذشت اخوی مکرّم مرحوم حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدمهدی موحدی رحمة‌ الله علیه را که خطیبی توانا و دارای خدمات ارزشمندی در دوران جمهوری اسلامی و پیش از آن و مفتخر به تقدیم فرزند شهید و فاضل خود در دفاع مقدس بودند، به جناب‌عالی و خاندان شریف و فرزندان معزّز و به قاطبه دوستان و علاقمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسئلت می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمة الله

سیدعلی خامنه‌ای

 
 



تاريخ : 23 / 1 / 1394برچسب:, | 1:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک عضو مجلس خبرگان گفت: تا زمانی که دولت عربستان امنیت حجاج و زائران ایرانی را تضمین نکند، ادامه اعزام عمره به مصلحت نیست.

به گزارش مشرق، یک عضو مجلس خبرگان گفت: تا زمانی که دولت عربستان امنیت حجاج و زائران ایرانی را تضمین نکند، ادامه اعزام عمره به مصلحت نیست.

آیت​الله محسن حیدری در واکنش به اتفاقات فرودگاه جده و سکوت دولت عربستان دراین زمینه، اظهار کرد: این اتفاق دل هر انسانی را به درد می‌آورد و حادثه​ای بسیار زشت و آزاردهنده بوده است. این‌گونه جنایت​ها جز از آدم​های لاابالی و جنایتکار یا رژیم‌های سرسپرده صهیونیست و تکفیری​ها برنمی​آید.

وی ادامه داد: عزت و حرمت یک مسلمان بسیار باارزش​تر از این است که برای یک سفر مستحبی، لکه​دار شود.

حیدری عنوان کرد: چنانچه این حادثه، عمل فردی آن دو مامور جنایتکار فرودگاه بوده، سهل​انگاری عربستان در مجازات این دو نفر قطعا برای آن​ها گران تمام می​شود. این اقدام همانطور که آبروی آنها را مقابل ملت ایران برده، بی​شک آبروی آنها را پیش همه ملت‌ها خواهد برد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان گفت: عواقب بسیار بدی در انتظار آنها است، زیرا هیچ دولت عاقلی دست به چنین کاری نمی​زند یا به نیروهای تحت امر خود، آزادی چنین کاری را نمی​دهد. بنابراین تا زمانی که وزارت حج عربستان تضمین​های لازم برای امنیت حجاج و زائران ایرانی را تامین نکند، باید در اعزام حجاج ایرانی به عمره تجدیدنظر شده و تصمیم قاطعانه​ای در این زمینه گرفته شود.

حیدری افزود: پیشنهاد مشخص به سازمان حج و زیارت کشور این است که بعد از اخذ تضمین​های لازم و این‌که دولت عربستان نیز متعهد شود که این حوادث ننگین تکرار نشود، اعزام​ها انجام شود.

وی اظهار کرد: با توجه به طبیعت حکام عربستان بعید نیست که این کارهای زشت بدون برنامه بوده باشد.



تاريخ : 3 / 1 / 1394برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی بازگشت پیکر شهید دانایی فر را تسلیت گفت.

پیام رئیس مجلس در پی بازگشت پیکر شهید دانایی فر

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی شهادت و بازگشت پیکر شهید دانایی فر را تسلیت گفت؛ متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مرزبان سرافراز و دلاور گروهبان دوم جمشید دانایی فر توسط گروهک تروریستی جیش العدل را به پیشگاه فرماندهی کل قوا، ملت شریف ایران و خانواده صبور ایشان تبریک و تسلیت عرض می کنم.

در طول یکسال گذشته شایعات بی اساسی درباره وضعیت شهید دانایی فر از سوی دشمنان طرح ریزی شد که بیانگر مظلومیت و مقاومت این عزیز جان بر کف و سرباز وطن در برابر توطئه آنان می باشد.

اینک که پیکر مطهر این شهید قهرمان به کشور بازگشته است از تلاش شبانه روزی و مستمر اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگیری عوامل شهادت و شناسایی و انتقال پیکر بزرگوار شهید دانایی فر تقدیر کرده، امیدوارم روح متعالی این رزمنده قهرمان مشمول علو درجات در پیشگاه خداوند متعال شود.

علی لاریجانی- رئیس مجلس شورای اسلامی



تاريخ : 2 / 1 / 1394برچسب:, | 4:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، درگذشت مرحومه حاجیه خانم «سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای» را به معظم له، خاندان معزز و عموم بازماندگان تسلیت گفت.

رییس جمهوری در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، درگذشت مرحومه حاجیه خانم «سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای» را به معظم له، خاندان معزز و عموم بازماندگان تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله و إنا الیه راجعون
حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)
رهبر معظم انقلاب اسلامی

درگذشت همشیره مومنه و مکرمه، مرحومه حاجیه خانم «سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای» موجب تاثر و تالم گردید.
این ضایعه را به حضرتعالی، خاندان معزز و عموم بازماندگان تسلیت عرض می کنم. از خداوند متعال، رحمت واسعه و حشر آن بانوی پرهیزگار با جدّه بزرگوار سادات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، صبر و اجر برای همه مصیبت دیدگان و سلامتی و توفیق روز افزون برای حضرتعالی مسالت می نمایم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)؛
مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) و ترحیم همشیره مکرمه حضرت آیت الله خامنه‌ای برگزار شد .

در شب شهادت ریحانه‌ی رسول، حضرت زهرای بتول سلام الله علیها مراسم عزاداریِ دخت گرامی پیامبر اسلام و همچنین مجلس ترحیم و بزرگداشت بانوی انقلابی سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای همشیره مکرمه رهبر معظم انقلاب اسلامی، با حضور سران قوا، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عالی به تبیین شخصیت والای ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و ذکر مصائب و مناقب ایشان پرداخت و آقایان انسانی و کریمی در سوگ شهادت بانوی عصمت و طهارت مدیحه سرایی کردند.
مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها تا جمعه هفتم فروردین 1394 در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه دارد.



تاريخ : 24 / 12 / 1393برچسب:, | 8:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طبق گزارش یکی از روزنامه‌های امروز کشور، سازمان ملل متحد دو دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس به دولت جمهوری اسلامی ایران اهدا کرده است.

 

به گزارش ایسنا، روزنامه خراسان نوشت: بر اساس نامه یکی از مسئولان مهم اجرایی به مدیران ارشد اجرایی، اعلام شده است که با توجه به اهدای دو دستگاه وانت تویوتا هایلوکس تک کابین از سوی سازمان ملل به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از دولت کشورمان، شرایطی فراهم شود تا امکان ورود، ترخیص قطعی و شماره‌گذاری این خودروهای اهدایی با رعایت ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده، بدون پرداخت مالیات و برخی از عوارض قانونی مصوب، فراهم شود



تاريخ : 15 / 12 / 1393برچسب:, | 11:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: براساس برنامه ریزی‌ها، دولت سال آینده ۳۸ هزارنفر از جوانان را استخدام خواهد کرد.

 محمدباقر نوبخت دیشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اعلام اینکه براساس برنامه ریزهای صورت گرفته و با تامین بودجه مورد نیاز، بیش از ۳۸ هزارنفر از جوانان کشور به استخدام دولت در خواهند آمد، گفت: البته سیاست دولت در استخدام، کم کردن حجم دولت است.

سخنگوی دولت ادامه داد: افرادی که در گذشته برای استخدام امتحان و آزمون داده بودند اما بودجه لازم برای بکارگیری آنان تامین نشده بود، در بودجه سال آینده تامین اعتبار شده و ادارات و استانداری ها می توانند از اکنون تشریفات لازم برای استخدام را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تورم در کشور هنوز بالا است و فقط از رشد منفی اقتصاد تا حدودی کاسته شده است، افزود: دولت توانسته نسبت به سال های گذشته تورم را کنترل و از رشد منفی آن بکاهد. این روند کاهش تورم ادامه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر نرخ تورم حدود ۱۵ درصد است، ادامه داد: دولت در مهار تورم نقطه به نقطه، سالیانه و ماهانه نسبت به سال و ماه مشابه کنترل مناسبی داشته اما باید تورم را تک رقمی کند و این ایده آل ترین هدف دولت است.

نوبخت با یادآوری اینکه تلاش ریاست جمهوری و دولت، مهار تورم و رونق بخش تولید است، افزود: باید منابع مالی به سمت و سوی تولید سوق پیدا کنند و میزان عرضه از تقاضا بیشتر باشد تا کشور از تورم ساختاری نجات یابد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت قصد ندارد از بانکها استقراض کند، افزود: اینگونه استقراض ها خود زمینه ساز تورم و رشد نقدینگی می شود و چنین سیاستی در برنامه های کلان و کوتاه مدت دولت جای ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دولت سعی دارد در اصلاح قیمت حامل های انرژی کمترین فشار را بر مردم وارد کند، افزود: در صورتی که منافع اقتصاد کلان کشور بر ضرورت اصلاح حامل های انرژی باشد، باید این اقدام را عملی کرد اما این اصلاحات با شیبی ملایم عملیاتی می شود.

 

 



تاريخ : 13 / 12 / 1393برچسب:, | 10:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با صدور حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت؛
انتصاب نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه شهر قزوین
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت الاسلام شیخ عبدالکریم عابدینی را به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه شهر قزوین منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجة الاسلام آقای حاج شیخ عبدالکریم عابدینی دامت افاضاته
اکنون که جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای باریک‌بین دامت برکاته پس از خدمات ارزشمند انقلابی و جهادی در حوزه‌ی تبلیغ و تربیت دینی که سالهای دراز با کمال سلامت و صداقت بدان اشتغال داشتند، از مسئولیت امامت جمعه کناره‌گیری کرده‌اند، جنابعالی را که بحمدالله متصف به علم و عمل انقلابی می‌باشید، به امامت جمعه‌ی شهر قزوین و نمایندگی خود در آن استان منصوب می‌کنم.
مجاهدتها و تلاشهای ارزشمند مردم شریف قزوین چه در دوران مبارزات انقلابی و چه در سالهای دفاع مقدس، برگ افتخارآفرین دیگری بر دفتر قطور افتخارات علمی و سیاسی آن منطقه‌ی پر استعداد افزوده است. انتظار می‌رود جنابعالی در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های علمی و تبلیغی و اجتماعی خود، گام‌های بلند دیگری در این راه بردارید و بویژه نسل جوان و پر انگیزه را در جهت هدف‌های انقلاب اسلامی، پدرانه و صمیمانه راهنمائی نمائید. توفیق شما را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
سیّد علی خامنه‌ای



تاريخ : 9 / 12 / 1393برچسب:, | 8:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد معتقد است: اختلاط دختر و پسر در دانشگاه اشتباه است، زیرا ما در اوایل انقلاب دانشگاه‌ها و امکانات زیادی نداشتیم و مجبور بودیم که کلاس‌ها را مختلط برگزار کنیم، اما در حال حاضر دانشگاه‌های زیادی در شهرها وجود دارد و می‌توان دانشگاه‌ها را سه روز زنانه و سه روز مردانه کرد.
 
به گزارش ایسنا، امام جمعه اصفهان در مجمع کمیسیون‌های فرهنگی ـ اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها همچنین با اشاره به این‌که یک زن معتاد می‌تواند حداکثر 14 نفر را معتاد کند و یک مرد که دچار اعتیاد شده است تنها می‌تواند حداکثر 6 نفر را به اعتیاد بکشاند، خاطرنشان کرده که ما باید از لحاظ فرهنگی به خوبی کار کنیم و اگر بخواهیم برای از زیر در رفتن مسئولیت‌مان دیگران را مسئول اعتیاد جوانان بدانیم تا ده سال آینده که هیچ تا صد سال آینده نیز به هدفمان نخواهیم رسید و وضعیت روز به روز بدتر می‌شود



تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 9:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی در باره انتخاب رهبر انقلاب گفت: به غیر از آیت‌الله خامنه‌ای چه کسی را دارید که به عهده بگیرد و مثل ایشان سابقه انقلابی، اجتهاد و آشنایی با همه شرایط کشور و جهان داشته باشند، به خصوص نیروهای مسلح را خوب بشناسند.
 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی در باره انتخاب رهبر انقلاب گفت: همان موقع برای غیر از امام(ره)، شورای پنج نفری در قانون اساسی بود.

 البته شاید مدیریتش ضعیف می‌شد، ولی اطمینانش بیشتر بود و ما هم که گرداننده بودیم، به شورا رسیدیم و سه نفر را معرفی کردیم. درست هم انتخاب کردیم. آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله موسوی اردبیلی و آیت‌الله مشکینی بودند.

گفتیم اینها شورا باشند و به مجلس خبرگان آوردیم، اول موضوع رهبری فردی یا شورایی بودن مطرح شد و آیت‌الله خامنه‌ای از رهبری شورایی حمایت کردند و من هم وقت خواسته بودم که نوبت نرسید و رهبری فردی با اکثریت رای آورد. وقتی فردی رای آورد، نوبت به انتخاب فرد رسید.

خودم را می‌گویم و شاید نظر همه کسانی که رای دادند همین باشد، که کسی مناسب‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای نبود. الان هم همین است.

به غیر از آیت‌الله خامنه‌ای چه کسی را دارید که به عهده بگیرد و مثل ایشان سابقه انقلابی، اجتهاد و آشنایی با همه شرایط کشور و جهان داشته باشند، به خصوص نیروهای مسلح را خوب بشناسند



پایگاه خبری عقاب نیوز :

در اطلاعیه دفتر سخنگوی دولت آمده است که سیدرضا اکرمی "رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی" است، نه یک مقام دولتی
حصر سران فتنه 88/ اختلاف نظر با روحانی/ نیاز اهالی فرهنگ به ارشاد و گشت ارشاد/ ناگفته‌ها از روز رحلت امام(ره)به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس اطلاعیه‌ای که دفتر سخنگوی دولت آمده است سیدرضا اکرمی "رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی" است، نه یک مقام دولتی.

 متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

"نظر به اینکه در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها از عناوینی همچون "مشاور رئیس جمهور"، "رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری"، "مقام دولتی" برای حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی استفاده نموده‌اند، لازم به اطلاع رسانی است که جناب آقای اکرمی "رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی" است و هرچند که این مسجد در محوطه نهاد ریاست جمهوری واقع است، لیکن عناوین استفاده شده در مورد ایشان نادرست است. بنابراین نظرات ارائه شده توسط جناب آقای اکرمی شخصی بوده و منعکس کننده دیدگاه نهاد ریاست جمهوری و هیچ یک از ارگان‌های دولتی نیست".

گفتنی است حجت الاسلام اکرمی روز جمعه 17 بهمن ماه در برنامه شناسنامه در تلویزیون نظرات خود را درباره وقایع سال 88 و حصر بیان کرد.

متن نظرات حجت‌الاسلام اکرمی در برنامه شناسنامه را در اینجا بخوانید.



تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 1:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یعنی آمده بودند در مقابل امامشان و رهبرشان رژه بروند، اعلام وفاداری کنند و بگویند فرمانده ما شما هستید. این حادثه به قدری عجیب و هیجان‌انگیز بود که اینها بی‌اختیار همه را به دنبال خودشان راه می‌انداختند.
نوزدهم بهمن‌ماه سالروز بیعت همافران نیروی هوایی ارتش رژیم سابق با بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(س) بود.
 
به همین مناسبت، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، خاطره‌ای از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را از این روز فراموش‌نشدنی، منتشر کرده است:
 
«یکی از مسائل مهمی که در هفته‌ی گذشته در زمینه‌ی انقلاب پرشکوه اسلامی به آن اشاره کردم، مسئله‌ی حفظ جهت گیری این انقلاب در طول فراز و نشیبهای بیشمار دوران بعد از پیروزی تا امروز است؛ که امروز با اندکی تفصیل به این مطلب می پردازم و جوانب گوناگون آن را عرض می کنم. اما قبل از آنکه وارد این بحث شوم، لازم می دانم از خاطره‌ی باشکوه امروز - که روز نوزدهم بهمن و روز نیروی هوائی است - یاد کنم و در بین خاطرات شیرین و پرهیجان و تعیین‌کننده‌ی آن روزهای حساس، این یک خاطره را به مناسبت بیان کنم.
 
البته این روزها، بلکه ساعت ها، سرتاپا خاطره بود. هر ساعتی یک حادثه بود و همان طوری که در هفته‌ی گذشته هم عرض کردم، حفظ این خاطره‌ها در حافظه‌ی تاریخ و برای نسل های آینده، یکی از عمده‌ترین وظائف ماست. اما این خاطره، یک خاطره‌ی عجیبی است.
 
من فراموش نمی کنم؛ در خیابان ایران، نزدیک به مقر امام عزیز و عظیم و بزرگوار - این بنده‌ی صالح خدا - آنجائی که آن روز دل همه‌ی ایران در آنجا می تپید و همه‌ی عاطفه‌ها و روحها از سراسر کشور به آنجا پر می کشید؛ آنجائی که همه‌ی مردمی که در سراسر دنیا از حادثه‌ی ایران اندک خبری داشتند – همه‌ی محافل سیاسی، همه‌ی قدرتهای بزرگ، همه‌ی دولت های مستضعف، همه‌ی روشنفکران، همه‌ی علاقه‌مندان به اسلام، همه‌ی انقلابیون عالم - متوجه بودند ببینند آنجا چه می گذرد؛ آن محلی که مخصوص تبلیغات مربوط به آن روزها بود؛ خبر دادن به مردم و توجیه ذهن های مردم، که ما به آن می گفتیم دفتر تبلیغات، و بنده آنجا مشغول کار بودم، دیدم یک همهمه‌ی فوق‌العاده‌ای است. نگاه کردم؛ از حیرت به یک حالتی دچار شدم که واقعاً در مقابل حوادث آن روز، از همه‌ی حوادثی که تا آن روز بنده دیده بودم - یا از بیشتر آنها - حیرت‌انگیزتر بود. دیدم عده‌ی کثیری از پرسنل نظامی نیروی هوائی در گروه‌های منظم و صف‌کشیده، کارتهای شناسائی‌شان را در آوردند سر دست گرفتند و آشکارا و با شجاعت دارند به طرف بیت امام راهپیمائی می کنند.
 
همه عکس این را انتظار می بردند، همه غیر از این را تصور می کردند؛ خیال می کردند که نظامی‌ها در مقابل مردم، در حساس ترین لحظات و آخرین لحظات، خواهند ایستاد؛ اما حقیقت غیر از این بود و این برادران ملت و فرزندان ملت و بزرگ‌شدگان آغوش ملت که جزو مردم بودند، معلوم بود که سرنوشتشان جز همکاری با مردم و قرار گرفتن در کنار مردم، چیز دیگری نخواهد بود. البته آن سران مزدور یا افراد پست و ضعیف و بی‌ارزشی که نمی توانستند قدر آغوش گرم مردم را بفهمند، یا مقاومت می کردند، یا می گریختند، یا کارشکنی می کردند، یا لااقل حضور پیدا نمی کردند؛ اما عناصر مؤمن و قاطع - این جوانها، این آگاه‌ترها - دلشان با مردم بود. حالا از همه هم شجاع‌تر و گستاخ‌تر برادران نیروی هوائی بودند که آمده بودند حساسترین کار را انجام بدهند؛ یعنی آمده بودند در مقابل امامشان و رهبرشان رژه بروند، اعلام وفاداری کنند و بگویند فرمانده ما شما هستید. این حادثه به قدری عجیب و هیجان‌انگیز بود که اینها بی‌اختیار همه را به دنبال خودشان راه می‌انداختند.
 
من با عجله رفتم در مقر امام در دبستان علوی، که فاصله‌ی کوتاهی داشت با آنجائی که ما بودیم. آمادگی‌هائی به وجود آمد و امام عزیز ایستادند و این جوانها، این دلاورها، این سلحشورها آمدند در مقابل امام رژه رفتند و امام با همان ایمان و باوری که همیشه از اول شروع نهضت به مسئولیت خود و به نقش خود در اداره‌ی این انقلاب و این ملت داشتند، از اینها رژه گرفتند؛ آنها را نصیحت کردند، به آنها دل دادند، به آنها شجاعت دادند، پرچم آنها را امضا کردند؛ طوماری نوشته بودند، آن را تحویل گرفتند و برای آنها دعا کردند و آنها رفتند و این کمر دستگاه را شکست؛ دستگاه احساس کرد بی‌پشت و پناه شده. تنها امید آن نظامی که جز با سرنیزه و زور نمی تواند حکومت کند، چیست؟ جز نیروهای نظامی؟ به مردم که اتکائی نداشتند. اما نیروهای نظامی هم با این صراحت و با این قاطعیت در خدمت مردم قرار گرفتند و ما خدا را شکر می کنیم که نیروی هوائی و همه‌ی ارتش جمهوری اسلامی ایران امتحان خوبی به مردم دادند.»
 
بخشی از خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران‌ به امامت حضرت آیت‌اللَّه خامنه‌ای‌( ۱۳۶۳/۱۱/۱۹)

 

 



تاريخ : 18 / 11 / 1393برچسب:, | 2:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عضو مجلس خبرگان رهبری از تعیین ریاست مجلس خبرگان همزمان با اولین روز تشکیل جلسات خبرگان رهبری(19 اسفندماه) خبر داد.

تعیینآیت‌الله سید احمد خاتمی در گفتگو با خبرنگار احزاب وتشکلهای باشگاه خبرنگاران، از انتخاب رییس مجلس خبرگان در ماه آینده خبرداد و گفت: اجلاس خبرگان در روزهای 19 و 20 اسفند (سه‌شنبه و چهارشنبه) برگزار می‌شود و در روز اول یعنی 19 بهمن رییس خبرگان رهبری تعیین خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اعضای مجلس خبرگان پس از برگزاری اجلاس در روز پنجشنبه 21 اسفند به دیدار مقام معظم رهبری شرفیاب خواهند شد.



تاريخ : 11 / 11 / 1393برچسب:, | 12:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
در حسینیه امام خمینی(ره)؛
رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو بازدید کردند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو در حسینیه امام خمینی(ره) بازدید کردند.
مشروح خبر و تصاویر تکمیلی از این بازدید متعاقباً منتشر خواهد شد.



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دکتر احمد غلامی، مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان، استعفا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان اعلام کرد که از سمت خود استعفا کرده و دکتر مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان نیز با استعفای وی موافقت کرده است.

وی علت استعفای خود را خستگی ناشی کار عنوان کرد و افزود: پیش از این، استعفای خود را ارائه کرده بود و امروز با استعفای وی موافقت شد.


دکتر احمد غلامی، دانشیار رشته مهندسی برق و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران است و پس از استعفا، به فعالیت اصلی خود که تدریس در دانشگاه است، می پردازد.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 12:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
اکبری، نویسنده، از تدوین و انتشار خاطرات خودگفته مقام معظم رهبری از دهه ۶۰ تا دهه ۹۰ خبر داد و گفت: این اثر با عنوان «حضرت آقا» از سوی نشر یا زهرا(س) روانه بازار کتاب خواهد شد.

به گزارش مشرق، علی اکبری نویسنده با اشاره به آثار جدید در دست انتشار خود گفت: برای بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب چند اثر را در دست تهیه دارم که از جمله این مواردی، اثری است با عنوان «حضرت آقا» که شامل خاطرات خودگفته مقام معظم رهبری درباره موضوعات مختلف است که تا پایان سال جاری از سوی نشر یازهرا(س) روانه بازار کتاب خواهد شد.

وی ادامه داد: این اثر چهاردهمین جلد از مجموعه «یاران ناب» است که در کنار خاطرات به ارائه تصاویری از مقام معظم رهبری نیز می‌پردازد. برای تهیه این اثر به بررسی سخنرانی‌های ایشان از دهه 60 تا دهه 90 پرداختم.

نشر یا زهرا(س) از جمله ناشران فعال در حوزه دفاع مقدس است که در قالب عناوین مختلف به معرفی شخصیت‌ها و فرماندهان جنگ و انقلاب اسلامی می‌پردازد.
از جمله مجموعه‌هایی که از سوی این انتشارات روانه بازار کتاب شده، «یاران ناب» است که تاکنون 13 جلد از این مجموعه منتشر شده و به بازار کتاب راه یافته است.
«سید اسدالله» آخرین مجلد منتشر شده از این مجموعه است که به زندگی آیت‌الله سیداسدالله مدنی اختصاص دارد.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 10:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت‌ الله اعرافی امام جمعه قم شد

آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس جامعة المصطفی(ص) و استاد حوزه علمیه قم به جمع ائمه جمعه استان اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تسنیم، محمد جواد خالقی رئیس دفتر آیت‌الله سعیدی، امام جمعه فعلی شهر قم گفت : با توجه به عدم حضور آیت‌ الله ابراهیم امینی و آیت‌الله رضا استادی در نماز عبادی سیاسی جمعه قم، تغییراتی در ائمه جمعه  قم صورت گرفت و بر این اساس آیت‌الله اعرافی رئیس جامعة المصطفی به جمع ائمه جمعه قم افزوده شد.

وی با اشاره به زمان معارفه آیت‌الله اعرافی بیان کرد: قرار است تا روز جمعه و هم‌ زمان با برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه در حرم حضرت معصومه(س) و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مراسم معارفه آیت‌الله اعرافی برگزار شود.
وی بیان کرد: آیت‌الله حسینی بوشهری دچار کسالت هستند که پس از رفع آن به نماز جمعه قم و جهت قرائت نماز عبادی سیاسی بازمی‌گردند.
آیت‌  الله علیرضا اعرافی رئیس جامعة المصطفی العالمیه و از اساتید حوزه علمیه قم هستند.
وی مسئولیت‌های فرهنگی و سیاسی نظیر عضویت در شورای پژوهش‌های علمی کشور، ریاست مرکز جهانی علوم اسلامی، ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی را در کارنامه کاری خود دارد.
آیت الله اعرافی‌ در سال‌های‌ عمر خود تا به‌ امروز در عرصه‌ سیاست‌ فعالیتهای‌ بسیاری‌ را به‌ منصه‌ ظهور نهاده‌ است‌. او که‌ فرزند پدری‌ عالم‌ و مجاهد بود همواره‌ با نهضت‌ امام‌ (ره‌) همراه‌ بود و در بسیاری‌ از سمت هایی‌ که‌ پیش‌تر ذکر آن‌ها گذشت‌، فعالیت‌های‌ سیاسی‌ نیز داشته‌ و به‌ تحقق‌ آرمان های‌ انقلاب‌ کمک‌ شایانی‌ کرده است‌.
وی در سال‌ 1371 با حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ امامت‌ جمعه شهر میبد برگزیده‌ شد.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 8:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ ، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز با اعضای تیم هسته ای کشورمان در تهران دیدار می کند . روز ۲۸ دی هم دوازدهمین دور مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در سطح معاونان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، سرگئی ریابکوف که ریاست تیم مذاکره کننده هسته ای روسیه را برعهده دارد ، قرار است با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و همچنین عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه  گفتگو کند.

پس از تمدید هفت ماه و هفت روز  توافقنامه ژنو در دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای در وین، رایزنی‌ ها برای حصول توافقنامه جامع آغاز و یازدهمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+ 5 26 آذر  در شهر ژنو برگزار شد .
بر همین اساس چهارشنبه 24 دی وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در ژنو  دیدار خواهند داشت . 25 تا 27 دی نیز هیات های مذاکره کننده ایرانی و آمریکایی در ژنو مذاکره دو جانبه خواهند داشت و روز 28 دی هم دوازدهمین دور مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در سطح معاونان برگزار خواهد شد.



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 24 صفحه بعد