تاريخ : 30 / 10 / 1392برچسب:, | 4:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زمان ثبت نام دوره های کارشناسی حرفه ای ارشد و مهندسی فناوری ارشد سال 1393 دانشگاه جامع علمی کاربردی تا تاریخ روز پنجشنبه -سوم بهمن ماه- تمدید شد.

به گزارش وزارت علوم، متقاضیان می بایست در زمان اعلام شده ازطریق پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتیwww.sanjesh.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

همچنین وجه ثبت نام دراین دوره مبلغ 000/178 (یکصد و هفتاد و هشت هزار) ریال تعیین شده که به وسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب قابل پرداخت است.

پذیرش در دوره های مذکور با آزمون و برای شاغلین به صورت نیمه متمرکز انجام می شود.



تاريخ : 30 / 10 / 1392برچسب:, | 10:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی به عنوان رئیس این کمیته انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  فارس، بعد از یک سال و نیم وقفه سرانجام امروز (دوشنبه) انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شد.
 
از بین نامزدهای ریاست این دوره از انتخابات کیومرث هاشمی از 61 رأی مجمع 42 رأی را به خود اختصاص داد و برای 4 سال به عنوان رئیس انتخاب شد.
 
قدمی 9 رای و کامبوزیا  7 رای آوردند.2 رای باطله اعلام شد.
 
محمد علی‌آبادی، محمود خسروی‌وفا، کیومرث هاشمی، علی مرادی، محمدرضا داورزنی، مهدی قدمی، مهرزاد حمیدی، فضل‌الله باقرزاده، مهدی کرباسیان و محمد جعفر کامبوزیا نامزدهای ریاست بودند که پیش از رای گیری هفت نامزد کناره گیری کردند و قدمی، کامبوزیا و هاشمی با یکیدگر رقابت کردند.



تاريخ : 30 / 10 / 1392برچسب:, | 2:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون گردشگری کشور گفت: چادرهای مسافرتی مشکل آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی به دنبال دارد.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از فارس، مرتضی رحمانی موحد امروز در نشست خبری از تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر خبر داد و گفت: هماهنگی سفرها در کشور طی سال‌های مختلف عناوین مختلفی داشته است، آخرین عنوان ستاد تسهیلات سفر بوده که هیچ مصوبه قانونی و حقوقی در دولت نداشته است.

وی افزود: این ستاد معایب و مزیت‌هایی داشته است اما در دولت جدید با مصوبه دولت ستاد هماهنگی خدمات سفر ایجاد می‌شود که نخستین جلسه آن این هفته برگزار خواهد شد. در استان‌ها ریاست این ستاد با استاندار و دبیری آن با مدیرکل میراث فرهنگی است.

معاون گردشگری کشور گفت: ظرف این هفته ستادهای استانی کارشان را آغاز می‌کنند و تنها محدود به نوروز نیستند، بلکه به صورت دائمی در کل ایام سال فعالیت خواهند داشت. از ویژگی‌های این ستاد، فرهنگ‌سازی در سفرهای مردم است.

رحمانی درباره تدابیری که در خصوص مدیریت حجم بالای سفر در نوروز اندیشیده شده است، گفت: این حجم بالای سفر به ساماندهی تعطیلات در کشور برمی‌گردد که این وظیفه ما نیست و باید دولت و مجلس آن را بررسی کنند و توزیع زمانی سفر صورت گیرد.

وی افزود: برای نوروز امسال مقاصد جدید گردشگری را می‌خواهیم به مردم معرفی کنیم.

معاون گردشگری کشور در خصوص ارائه آمار سفرها نیز گفت:‌کمیته آمار در ستاد خدمات سفر تشکیل داده‌ایم تا آنچیزی که اتفاق افتاده است را اعلام کنیم و دیگر بحث‌هایی مثل نفر سفر برای اعلام آمار سفرهای نوروزی مردم وجود نخواهد داشت.

رحمانی به بحش گردشگری شبانه نیز اشاره کرد و گفت: برای گردشگری شبانه به معنای درست و ارزشی آن باید برنامه داشته باشیم.

وی درباره ارائه تسهیلاتی چون بنزین سفر، سفرکارت و ... برای ایام نوروز گفت:‌این وظایف دستگاه‌های مرتبط است، در ستاد استعلام خواهیم کرد، هر دستگاهی که توان دارد برای سفرهای نوروزی مردم تسهیلات ارائه کند اما ما نمی‌توانیم به آنها تکلیف کنیم.

معاون گردشگری کشور درباره قیمت‌های گزاف تورهای گردشگری، گفت: ما اگر به گردشگری به عنوان صنعت نگاه کنیم می‌پذیریم که هر فردی بر اساس توانی که دارد از خدمات این صنعت استفاده می‌کند، مثلا کسی که توان دارد به هتل 5 ستاره می‌رود و یکی دیگر خانه اقوام را برای سفر انتخاب می‌کند.

رحمانی افزود: بعضی‌ها هم چادر را برای اقامت در سفر برمی‌گزینند که این از نظر ما مطلوب نیست چون مشکل و آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی به همراه خواهد داشت.

وی درباره حضور ایران در نمایشگاه‌های گردشگری جهانی نیز تصریح کرد: تا پایان سال در دو نمایشگاه بین‌المللی فیتور اسپانیا و ITB برلین حضور خواهیم داشت.

به گفته رحمانی 8 دفتر خدمات مسافرتی در نمایشگاه فیتور غرفه دارند و نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این نمایشگاه حضور خواهد یافت و در حاشیه آن با رئیس سازمان جهانی گردشگری دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

معاون گردشگری کشور درباره بحث استفاده از تصویر یوزپلنگ روی لباس فوتبالیست‌های ایران در جام جهانی، گفت: قرار شده است این تصویر در تاروپود و بافت پیراهن جا داده شود و فیفا با این شرایط مشکلی برای استفاده از تصویر یوزپلنگ روی لباس بازیکنان ایرانی نخواهد داشت.

رحمانی درباره جلسه لغو روادید با کشورها نیز گفت: تا آخر این ماه جلسه لغو روادید را برگزار می‌کنیم که پیشنهاداتی در خصوص کاهش دوره صدور روادید، فهرست کشورها، ارائه روادید رایگان برای تورگردانان، فهرست لغو روادید یکطرفه کشورها و ... مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی درباره معضل سرویس بهداشتی اظهار داشت: بعضی از واحدهای سرویس بهداشتی ساخته شده است اما بهره بردار مشخصی ندارد این موضوع در دست پیگیری معاونت سرمایه‌گذاری و گردشگری است.

 

 



تاريخ : 30 / 10 / 1392برچسب:, | 8:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک منبع آگاه از تعیین تکلیف شدن سهمیه و قیمت بنزین در گام دوم هدفمند کردن یارانه ها خبر داد و گفت: به طور قطع بنزین آزاد از ۷۰۰ تومان فعلی افزایش قیمت خواهد یافت و نرخی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: آغاز افزایش قیمت بنزین از ۲ ماه دیگر/ قیمت و سهمیه بنزین در دولت نهایی شد

یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به بحث و بررسی دولت در خصوص سهیمه و قیمت بنزین در گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: چند سناریو در دولت مورد بررسی قرار گرفت؛ که همه این سناریو ها با افزایش قیمت بنزین آزاد از 700 تومان فعلی به 1000 تا 1200 تومان توافق دارند.

وی ادامه داد:اما نکته مهم این است که در برخی از سناریوها خبری از بنزین سهمیه ای نیست. بنزین به طور آزاد و با کارت سوخت عرضه می شود و در برخی از سناریو ها نیز بنزین سهمیه ای وجود دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به نظر می رسد آنچه که در نهایت قرار است اتفاق بیافتد وجود بنزین سهمیه ای است اما نرخ این بنزین از 400 تومان بالاتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: براساس بحث های صورت گرفته میزان سهمیه بنزین برای سال آینده تغییر نخواهد یافت.

این منبع آگاه ادامه داد: بنابراین از سال آینده به نظر می رسد باید منتظر بنزین 60 لیتر سهمیه ای، با نرخ حدود 700 تومان و بنزین آزاد با نرخ 1000 تا 1200 تومان باشیم.

وی با اشاره به حجم بنزین سهمیه ای با نرخ 400 تومانی که هم اکنون در کارت های سوخت وجود دارد گفت: براین اساس دولت قرار است مهلت یک یا دو ماهه ای را برای مصرف بنزین سهمیه ای ذخیره شده در کارتهای سوخت بدهد.



تاريخ : 29 / 10 / 1392برچسب:, | 8:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آتش سوزی در طبقه پنجم واحد تجاری واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان ابوریحان تهران. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران بیان داشت: دو نفر از خانم‌هایی که در این تولیدی فعالیت می‌کردند به دلیل آتش‌سوزی از پنجره‌های طبقه پنجم این ساختمان آویزان شده بودند که به دلیل ناتوانی در استقرار مستحکم خود به پایین پرتاب و جان خود را از دست دادند.



تاريخ : 30 / 10 / 1392برچسب:, | 11:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی و خانواده آموزش و پرورش از تعدیل شهریه های مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: قانون دریافت شهریه در مدارس غیردولتی باید مورد بازنگری قرار گیرد به همین منظور کمیته لازم با حضور موسسان، مدیران و کارشناسان مدارس غیردولتی تشکیل شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مرضیه گرد درباره هزینه های غیرمعمول که توسط مدیران مدارس غیردولتی به ویژه در شهر تهران گرفته می شود، گفت: یکی از دلایل دریافت شهریه های بالا نبود قوانین حمایتی از مدیران این مدارس بوده است که آنها مجبور می شده اند برای تامین بخشی از هزینه های خود در قالب کمکهای مردمی از والدین وجه مالی دریافت کنند.

وی در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر افزایش 20 تا 25 درصدی شهریه مدار غیردولتی در طول 4 سال گذشته افزود: برای سال تحصیلی قرار بود که بر مبنای الگوی تعیین شهریه برخی از مدارس پول دریافت کنند در حال حاضر از بازرسان خواسته ایم گزارش کیفی و مالی از روند اجرای این طرح را به ما ارائه دهند تا  در صورت امکان بتوان این طرح را اجرایی کرد.

وی با اشاره به بررسی دوباره فرمول تعیین شهریه مدارس غیردولتی تاکید کرد: اگر قرار باشد سالانه 5 درصد شهریه های مدارس غیردولتی افزایش پیدا کند،شاهد نرخ های غیرمنطقی در حوزه این گونه مدارس هستیم.

مدارس غیر دولتی تهران متفاوت از سایر استانهاست

گرد درباره تفاوت شهریه مدارس تهران با مدارس غیردولتی شهرستانها توضیح داد: تهران سهم بیشتری در حوزه مدارس غیردولتی دارد و شرایط این استان متفاوت از سایر استانها است.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی تهران قابل مقایسه با شهرستانها در بخشهای مختلف همچون شهریه، موقعیت فیزیکی و نوع برنامه ها نیست تصریح کرد: بسیاری از موسسان مدارس غیردولتی در تهران استیجاری بوده و با توجه به بالا رفتن قیمت اجاره ها به طرز عجیبی شهریه ها، همچنین هزینه های مدیر مدرسه افزایش یافته است در واقع مدیر مدرسه ناچار به افزایش شهریه برای تامین هزینه های خود در قالب کمک ها مردمی بوده است.

ساماندهی شهریه مدارس با اجرای طرح رتبه بندی

گرد توضیحات خود را اینگونه تکمیل کرد: طرح رتبه‌بندی مدارس به رغم  اینکه آغاز شده بود و تحولی را ایجاد می‌کرد، اما ادامه پیدا نکرد و همین امر باعث شده تا عدد و رقمی که شورای نظارت مصوب و اعلام می‌کند، با شهریه‌ دریافتی مدارس از اولیا متفاوت باشد.
به گفته وی، اگر طرح رتبه‌بندی اجرا شود و بر اساس برنامه، شهریه اخذ شود و همچنین حمایت‌های لازم از موسسان صورت بگیرد، قطعا می‌توان شهریه‌های مدارس غیردولتی را ساماندهی کرد.

12 میلیون تومان، بالاترین شهریه مدارس غیردولتی تهران

وی با بیان اینکه بالاترین شهریه در یکی از مدارس منطقه یک تهران 12 میلیون تومان است، گفت: قطعا اگر روند تعیین شهریه و حمایت از موسسان این گونه مدارس منطقی بود مدیر هیچگاه مجبور به دریافت کمک های مردمی نمی شد چرا که 7 آیتم برای تعیین نرخ شهریه در نظر گرفته شده است.

فرمول تعیین شهریه مدارس غیردولتی بدرستی اجرا نشده است

وی در توضیح این آیتم ها در تعیین نرخ شهریه گفت: تورم، فوق برنامه از جمله آیتم های اصلی برای تعیین نرخ شهریه است در ابتدا باید مدیر مدرسه مفهوم فوق برنامه را برای افزایش کیفیت آموزشی و تقویتی دانش آموز به والدین اعلام کند اگر آنها  علاقه مند به استفاده از این برنامه باشند می توانند پول آن را پرداخت کنند اما متاسفانه امروز شاهدیم که بسیاری از این برنامه های ویژه تبدیل به عرف شده در شرایطی که خانواده ها تمایل به استفاده از این برنامه ها ندارند اما مجبور به پرداخت این هزینه ها به مدیران شده اند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش معتقد است فرمول تعیین شهریه به ویژه در تهران به صورت واقعی اجرا نشده است و بایدهر چه سریعتر موسسان، مدیران و کارشناسان تا قبل از اسفندماه نتایج ارزیابی ها و بررسی های خود را به ما اعلام کرده تا برای سال تحصیلی آینده تعدیل در شهریه های مدارس غیردولتی داشته باشیم ضمن آنکه مدیران باید با حضور در کمیته تشکیل شده از نحوه فعالیت خود دفاع کنند از سوی دیگر نیز ما باید قوانین حمایتی برای مدیران داشته باشیم.

وی درباره قوانین حمایتی آموزش و پرورش توضیح داد: یکی از برنامه ها که مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش نیز هست، ساماندهی نیروی انسانی، تبادل نیروی انسانی بین مدارس غیردولتی، مدارس آموزش از راه دور و مناطق آموزش و پرورش است که می تواند بسیار تاثیرگذار برای موسسان این گونه مدارس باشد. همچنین درصدد خرید صندلیهای خالی مدارس غیردولتی هستیم تا دیگر شاهد کلاسهای پرجمعیت در مدارس دولتی نبوده و تعدادی از این دانش آموزان را به سمت مدارس غیر دولتی هدایت کنیم.

 

 



تاريخ : 30 / 10 / 1392برچسب:, | 10:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مجموعه 280 تصویر "بسم الله الرحمن الرحیم" با کیفیت بسیار بالا را می توانید اینجا دانلود کنید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ مجموعه 280 تصویر "بسم الله الرحمن الرحیم" با کیفیت بسیار بالای 300 DPI و ابعاد بالای 1000 در 1000 (بسته به ابعاد تصویر) که قابل استفاده در تمامی محیطها و نرم افزاهای گرافیکی و ... می باشد را می توانید امروز در دریچه دانلود کنید.

حجم اصلی این فایلها 35 مگابایت است که به حدود 22 مگابایت فشرده شده است. فرمت این فایلها JPG است.

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

 

 



تاريخ : 29 / 10 / 1392برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: بر اثر آتش‌سوزی در یک ساختمان ۵ طبقه تولیدی پوشاک، دو نفر از کارگران این تولیدی، جان خود را از دست دادند.

سیدجلال ملکی درباره آتش‌سوزی در یک ساختمان 5 طبقه تولید پوشاک واقع در خیابان جمهوری اظهار داشت: در ساعت 11:33 دقیقه امروز آتش‌سوزی در این ساختمان به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و چند دستگاه خودروی آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد بررسی نشان داد در طبقه پنجم ساختمان 5 طبقه که کاملاً در امر تولید پوشاک فعالیت می‌کردند آتش‌ شعله‌ور شده بود و 25 نفر در قسمت‌های مختلف این ساختمان در بین شعله‌های آتش گرفتار شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران بیان داشت: دو نفر از خانم‌هایی که در این تولیدی فعالیت می‌کردند به دلیل آتش‌سوزی از پنجره‌های طبقه پنجم این ساختمان آویزان شده بودند که به دلیل ناتوانی در استقرار مستحکم خود به پایین پرتاب و جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: بلافاصله نردبان‌های آتش‌نشانی در جاهای مناسب مستقر و 8 نفر دیگر که در حال سقوط بودند را نجات دادند و 15 نفر دیگر نیز که در راه‌پله‌های ساختمان گرفتار شده بودند توسط آتش‌نشانان نجات پیدا کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران یادآور شد: در این عملیات 3 نفر از مأموران آتش‌نشانی دچار آسیب‌دیدگی شده و به مراکز درمانی اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران بیان داشت: در ساعت 14 نیز عملیات به پایان رسید.



تاريخ : 29 / 10 / 1392برچسب:, | 1:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 

پیش‌اطلاعیه این سازمان درخصوص اعلام واجدان شرایط تشرف به حج تمتع سال ۱۳۹۳، دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ در پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت درج و همچنین از طریق روزنامه ایران منتشر خواهد شد.

 روابط عمومی سازمان حج و زیارت در اطلاعیه ای اعلام کرد: واجدان شرایط تشرف به حج تمتع 1393 می توانند با توجه به استان محل سکونت خود از 18 بهمن امسال برای نام نویسی در کاروان های حج تمتع سال 1393 اقدام کنند. 


شایان ذکر است فرایند ثبت نام زائران در کاروان های حج تمتع 1393، سه ماه زودتر از سال های گذشته انجام می گیرد و بدین ترتیب زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی سفر حجاج و برگزاری کلاس های آموزشی برای آنان وجود دارد.



تاريخ : 29 / 10 / 1392برچسب:, | 8:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در میراث ادبی مسیحی لبنان به ‎دلیل تعامل و ارتباط متقابل میان ادیان و مذاهب، نمونه‎هایی متعدد از تجلیل و تکریم شخصیت پیامبر اکرم (که درود خدا بر او باد) به چشم می‎خورد. گلچین خبرآنلاین از برخی نوشته های ادیبان و نویسنده های مسیحی لبنانی را به نقل از کتاب «کتاب مقدس» نوشته حجت الاسلام دکتر محمدرضا زائری در ادامه می خوانید.

به روایت جبران خلیل جبران

* نویسنده بزرگ لبنان، «جبران خلیل جبران»

که کتاب «پیامبر» او با شخصیت «المصطفی» از برجسته ترین آثار ادبی معاصر جهان است می گوید:
«من مسیحی ام و به این افتخار می کنم؛ ولی پیامبر اسلام و عظمت این دین را دوست دارم. حضور پیامبر در میان عرب این قوم را به طوفانی تبدیل کرد که همه چیز را از سر راه خود برداشت و پیش رفت. «محمد» رمز و اساس بیداری عرب بود که همچنان باقی است. من قرآن را دوست دارم؛ اما نمی پسندم کسی از آن برای ناکام کردن تلاش مسلمانان دیگر سوءاستفاده کند.
ای مسلمانان، این کلام را از یک مسیحی بشنوید که یک پاره قلبش را عیسی گرفته و پاره دیگرش را محمد، اگر شما اسلام را نجات ندهید و به جایگاه حقیقی اش بازنگردانید غربیان بر اسلام چیره می شوند.»

به روایت جورج خضر


* «جورج خضر» ، اسقف برجسته ارتدوکس به مناسبت میلاد مبارک رسول خدا چنین می نویسد:
«ای محمد، در زادروز تو که مسلمانان به جشن نشسته اند من به همراه ایشان به اندیشیدن درباره برخی از ابعاد تو برخاسته ام. هر که خدا را اطاعت کند و تسلیم او باشد -خواه دین تو را بپذیرد یا نه- اگر تو را نادیده بگیرد انصاف نداده است، زیرا تو در خط پدر همه ما، ابراهیم، هستی. ای پیامبر امّی، با تواضعی بزرگ دریافتی که خداوند علم را به انسان ارزانی می دارد و هر چه گفتی به اسم خداوند بیان کردی و خود را جز بشیر و نذیری ندانستی و هر گونه آزاری را تحمل کردی و دنیا را به علت دین ترک کردی. سلام بر تو در زادروزت که می خواستی مردم را از تاریکی ها به نور برسانی.»

به روایت می زیاده

* «می زیاده»، بانوی نویسنده و روزنامه نگار مشهور لبنانی که از ارکان نهضت ادبی جهان عرب به شمار می آید، قطعه ای نثر ادبی بسیار زیبا و دلنشین با نام «مساجلة الرمال» به معنی گفت و گوی شن ریزه ها دارد که در آن با زبانی شاعرانه به تجلیل از رسول گرامی می پردازد. از جمله می نویسد:
«جوانمرد صحرا، که خدا او را برگزید تا کتاب را برگیرد و از دیار خود هجرت کرد و سلاحش کتاب بود و با همین کتاب جهان را فتح کرد. جهانگشایی که هیچ فاتحی او را ماننده نیست، او تنها سرزمین ها را فتح نکرد؛ بلکه دل ها را به جادوی خود گشود و جان ها را تسخیر کرد. روزی که او از دیار خود هجرت کرد، مبدا تاریخ هجری شد و اینک قرن هاست که مردم از شیفتگی جذبه نورانی اش سرزمین و دارایی خود را رها می کنند و سختی ها و مشقت ها را به جان می خرند تا بارگاه کوچک، اما عظیمش را زیارت کنند که معنای وطن و خاک در آن خلاصه شده و اطمینان یقین در آن گرد آمده و نور ایمان از آن برمی خیزد.»

به روایت شبلی شمیل

* دانشمند و متفکر برجسته «شبلی شمیل» چنین می نویسد:
«هر چند من دین محمد را نپذیرفته ام آیات و نشانه های قاطع و روشن را انکار نمی کنم. او برترین مدیر و والاترین حکیم و مولای فصاحت و بیان است. او کسی است که هم مرد سیاست است و هم در جنگ و پیکار همیشه پیروز میدان بوده است. و هیچ دینی نمی تواند با پیشرفت های اجتماعی کاملا همپایی کند مگر آیین قرآن.»

به روایت جورج شدیاق

* «جورج شدیاق»

پژوهشگر و روزنامه نگار مهاجر لبنانی می نویسد:
«تقدیر چنین بوده که برخی از مسیحیان عرب از جهت مذهبی زیر پرچم حضرت عیسی باشند، اما هیچ قدرتی از قدرت های جهان نمی تواند آنها را از همراهی اجتماعی با برادرش محمدبن عبدالله بازدارند. گذشت آن روزگاری که برخی رهبران مسیحی می کوشیدند با غرض ورزی برای دورکردن مسیحیان عرب از حقیقت، چهره ای ناشایست از محمد ترسیم کنند.
محمد در عرب روحی که از تنگناهای جهالت نجاتشان بخشید و در نیم قرن، کاری کرد که دیگران در پنج قرن هم نمی توانستند بکنند، پس ای برادران مسیحی بیایید دست به دست برادران مسلمانمان دهیم و در بزرگداشت بزرگ ترین رهبری که بر پهنه جهان خلق شده با هم مشارکت کنیم.»

به روایت رشید سلیم الخوری


* ادیب و شاعر نامدار «رشید سلیم الخوری» ملقب به شاعر قروی می گوید:
«پیامبر هر سال بر زبان شما مسلمان ها متولد می شود و هر روز در دل هایتان می میرد و اگر او در دل هایتان زنده می شد هر یک از شما محمدی کوچک بودید و از هزار سال پیش همه مردم عالم، مسلمان بودند و همه دنیا به یک اندلس بزرگ تبدیل می شد.

ای مسلمانان، دشمنان غربی شما تهمت هایی به دینتان می زنند که هیچ کدام واقعیتی ندارد؛ لیکن شما با رفتار خود و بی توجهی به حقیقت دینتان همان حرف ها را عملا تایید می کنید! دین شما دین آسانی است، اما خود دشوارش کرده اید. دینتان دین نیکی است؛ اما خود خوار و ذلیل می شوید. دینتان دین زکات است؛ اما خود بخل می ورزید...

ای محمد، ای پیامبر راستین خدا، ای افتخار انسانیت! آیین تو آیین فطرت است و من یقین دارم که وقتی بشریت از همه مکاتب و فلسفه ها خسته و ناامید شد، آن گاه برای آرامش جان و اصلاح جهان هیچ راه نجاتی جز پناه آوردن به دامن اسلام نخواهد داشت؛ چرا که فقط در اسلام راه حل مشکلات زندگی و طریق جمع بین قدرت های مختلف انسانی را در می یابد و سزاوار است در روز میلاد تو سربرافرازد و بگوید، میلاد مبارک تو، روز عید همه انسان هاست.»

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

گزارش تصویری مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام نیکبخت در قم

.

 

 

 



تاريخ : 26 / 10 / 1392برچسب:, | 4:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مجلس ترحیم و مراسم گرامی‌داشت مرحوم علی‌محمد نیکبخت، جانشین فقید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، مجلس ترحیم و مراسم گرامی‌داشت مرحوم حجت‌الاسلام علی‌محمد نیکبخت جانشین فقید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز (پنجشنبه) با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولان، روحانیون و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگر نیروهای مسلح در مسجد شهدای شهرک شهید سرلشگر فلاحی نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و مداحی توسط یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، حجت الاسلام بحرینی طی سخنانی با بیان برخی از خصوصیات اخلاقی مرحوم حجت‌الاسلام نیکبخت، وی را انسانی ولایتمدار و عاشق خدمت دانست که در دل‌ها جای داشت.

وی در ادامه افزود: انسان‌ها در جوهر انسانیت خود با یکدیگر برابرند و تفاوت‌هایی در آن‌ها وجود دارد که برای ارتباط و شناخت بهتر یکدیگر است نه برای فخر فروشی. امتیاز انسان‌ها با انتخاب حاصل می‌شود و خوش به حال کسی که در انتخابش درست عمل کند.

بحرینی همچنین گفت: آنچه ارزش است، این‌‌ است که خود آن را انتخاب کرده و به دست آورده باشیم. برخی از این ارزش‌ها نظیرتقوا، علم و معرفت در قرآن کریم نیز به آنها اشاره و تاکید شده است و مرحوم حجت الاسلام نیکبخت به این دلیل عزت‌مند بود که این سه ویژگی را در خود داشت.

در پایان این مراسم، پیام تشکر حجت‌الاسلام آل‌هاشم،= نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از کلیه فرماندهان، مسئولان و روحانیون ارتش و دیگر نیروهای مسلح که در مراسم تشییع، ترحیم و خاکسپاری مرحوم حجت‌الاسلام نیکبخت شرکت کردند، قرائت شد.



تاريخ : 24 / 10 / 1392برچسب:, | 5:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پیکر مرحوم حجت الاسلام ˈعلی محمد نیکبخت آرانیˈ جانشین سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش روز سه شنبه در قم تشییع و به خاک سپرده شد.

 

به گزارش ایرنا، در این مراسم سرلشگر ˈصالحیˈ فرمانده ارتش، حجت الاسلام ˈآل هاشمˈ رییس عقیدتی سیاسی ارتش، سایر فرماندهان ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ناجا در رده های مختلف کشوری و استانی، خانواده آن مرحوم و اقشار مختلف مردم شهیدپرور حضور داشتند.

تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام نیکبخت از حرم مطهر فاطمه معصومه(س) آغاز شد و پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، به گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برای خاکسپاری منتقل شد.

پیکر حجت الاسلام نیکبخت همچنین صبح امروز در تهران با حضور جمع گسترده ای از کارکنان نیروهای مسلح و مردم شهیدپرور تشییع شده بود.

حجت الاسلام علی محمد نیکبخت آرانی جانشین رییس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین « علی محمد نیکبخت» جانشین فقید این سازمان یک روحانی ولایی، متین و علاقه مند به کار بود که سال های متمادی در عرصه دوران دفاع مقدس در جبهه حضوری فعال داشت و به درجه جانبازی نائل آمد.

 

حجت الاسلام والمسلمین « سیدمحمدعلی آل هاشم » روز سه شنبه درحاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین نیکبخت جانشین فقید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت و گو با ایرنا افزود: مرحوم نیکبخت در سخنوری بسیار تبحر داشت، فردی آرام و مخلص بود که در طول خدمت خود تلاش های گسترده ای در این سازمان انجام داد.

آل هاشم با اشاره به این که مرحوم نیکبخت برادر شهید بود، اظهار داشت: هرگز در طول همکاری با مرحوم نیکبخت ندیده بودم حتی یک بار وی این موضوع را در جمع ما مطرح کند که این مساله نشان دهنده فروتنی و تواضع وی بود.

وی، جانشین فقید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را مطیع امر ولی فقیه و عاشق نماز عنوان کرد و گفت: مرحوم نیکبخت بیش از سه سال در دوران دفاع مقدس در مقابله با دشمنان جنگید به طوری که به افتخار جانبازی رسید.

آل هاشم اظهارداشت: مرحوم نیک بخت نسبت به سلسله مراتب بسیار مطیع بود و بعضی وقت ها طوری رفتار می کرد که خودم خجالت می کشیدم اما با بزرگواری و متانتی که داشت همیشه سعی می کرد این موضوع را رعایت کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به این که مرحوم نیکبخت در یگان های مختلف لشگر 84 لرستان و لشگر 92 زرهی خوزستان در زمان جنگ از هیچ تلاشی دریغ نکرد، اظهارداشت: آن مرحوم یک چهره کاملا فرهنگی بود.

آل هاشم افزود: معاونت فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی - سیاسی نیروی زمینی ارتش، معاونت فرهنگی و تبلیغات روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ریاست اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش و ستاد مشترک ارتش و همچنین جانشیینی سازمان عقیدتی سیاسی از مسئولیت های آن مرحوم در طول خدمت خود بوده است.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علی محمد نیکبخت روز گذشته (دوشنبه) در سن 56 سالگی و پس از طی یک دوره بیماری به رحمت ایزدی پیوست.

پس از مراسم تشییع مرحوم نیکبخت در تهران، پیکر وی امروز سه شنبه به قم منتقل و ساعت 14 بر دستان مردم این شهر تشییع و سپس به خاک سپرده خواهد شد.

 



تاريخ : 23 / 10 / 1392برچسب:, | 11:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم تشییع پیکر آن عزیز سفر کرده رأس ساعت 30/8 صبح فردا، سه شنبه (مورخه 24 دیماه) از مقابل حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش واقع درخیابان شهید قدوسی برگزار و  جهت خاکسپاری به گلزار شهدای علی بن جعفر شهرستان قم منتقل خواهد شد.

گفتنی است زنده یاد نیکبخت در سال 1336 در خانواده ای مذهبی در کاشان متولد وپس از استخدام در ارتش و شروع  جنگ تحمیلی به مدت 4 سال در جبهه  های حق علیه باطل حضوری فعال داشت که 35درصد جانبازی ایشان ثمره این حضور بود.

مرحوم نیکبخت در مدت 28 سال خدمت صادقانه در ارتش سمت هایی نظیر جانشینی سازمان عقیدتی سیاسی آجا، رئیس ادارات عقیدتی سیاسی نیروی دریایی و ستاد مشترک و همچنین مسئولیت عقیدتی سیاسی های  لشکر 92 زرهی اهواز، 84 خرم آباد، سرپرست عقیدتی سیاسی هوانیروز و چندین مسئولیت دیگر را عهده دار بوده است.

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نیکبخت، جانشین این سازمان را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: درگذشت یار و همکار مؤمن،متعهد و انقلابیمان، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نیکبخت موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های صادقانه حجت الاسلام نیکبخت خاطرنشان شده است: آن مرحوم عمر پربرکت خویش را در کمال سادگی و در راه خدمت به  آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سپری نمود.

در پایان این پیام، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تسلیت مجدد به بیت بزرگوار ایشان و همچنین به کارکنان عقیدتی سیاسی آجا، از خدای سبحان برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می نماید.

 



تاريخ : 22 / 10 / 1392برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نرم افزار Microsoft WorldWide Telescope که شرکت مایکروسافت آن را عرضه کرده یکی از جالب ترین برنامه ها برای آشنایی کاربران با ستاره ها و فضای ماورای زمین است، این نرم افزار سیستم شما را به یک تلسکوپ فضایی و از نوع مجازی تبدیل می کند.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات؛ نرم افزار Microsoft WorldWide Telescope که توسط شرکت مایكروسافت عرضه شده است برای مشاهده سیارات و صورت های فلکی است که این برنامه تحت تكنولوژی Web2 بوده و سیستم شما را به یک تلسکوپ مجازی تبدیل می کند و شما را نظارگر تصاویر زیبا و جالب می کند.


از قابلیت های این نرم افزار می توان به: امکان استفاده از تلسكوپ های Spicer Chandra و Hubble اشاره کرد و یا ارائه اطلاعات لازم در تصاویر دریافتی، استفاده از تورهای راهنما ارائه شده توسط منجمان و محققان برجسته و ... اشاره نمود. با این نرم افزار می توانید به 2 میلیون سال قبل باز گردید و به مشاهده ی خلقت در آن زمان بپردازید.

با این نرم افزار آسمان را از زوایای دلخواه و مختلف تماشا نمایید

 

مشخصات فایل دانلود:
حجم: 92.5 مگابایت
نسخه: 4.1.74.1
اجرا در: ویندوز XP, 7, 8




تاريخ : 21 / 10 / 1392برچسب:, | 3:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سایت پارسینه مدعی شد فردی که پیش از این درپی شکایت از یک مداح در اتوبان بابایی به اتهام تیراندازی از وی شکایت کرده بود، دقایقی پیش در دادسرای ناحیه یک تهران از شکایت خود اعلام گذشت کرد.
به گزارش مشرق، این فرد در گفت و گوی کوتاهی با پارسینه گفت: به دلیل تعلقاتی که به اهل بیت(ع) دارم و محمود کریمی نیز یکی از مداحان اباعبدالله الحسین(ع) است از شکایت خود گذشتم.

وی افزود: اینجانب ساعتی پیش با حضور در دادسرای ناحیه یک با آقای محمود کریمی دیدار کرده و این اتفاق یک سوءتفاهم بوده است.

وی ادامه داد: اینجانب با تکذیب تمامی ادعاهای مربوط به این حادثه که بعضا از زبان من نوشته شده بود آن را تکذیب نموده و اعلام می کنم هیچ شکایتی از اقای محمود کریمی نداشته و بدین وسیله رضایت خود را در حضور سرپرست دادسرای ناحیه یک اعلام کردم.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای نحوه ثبت‌نام و اولویت‌های تشرف در گروه‌های مرحله دوم عمره مفرده را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: اولویت‌های مرحله دوم عمره مفرده اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی حج، اطلاعیه سازمان حج و زیارت درخصوص نحوه ثبت‌نام و تشرف در گروه‌های مرحله دوم عمره 93-92 به شرح ذیل اعلام شد:

ثبت‌نام متقاضیان دارای اولویت تشرف در گروه‌های مرحله دوم عمره 93-92 (پروازهای حدفاصل هشتم فروردین 93 تا ششم تیرماه 93) از تاریخ دوم بهمن 92 به ترتیب در هر استان برابر اطلاعیه‌هایی که متعاقباً ازسوی دفاتر حج و زیارت استان در جراید محلی و استانی منتشر می‌شود، آغاز می‌شود.

الف) مشمولان ثبت‌نام:

جدول زمان‌بندی دعوت از اولویت‌های اصلی و ذخیره برای ثبت‌نام و تکمیل ظرفیت خالی گروه‌های پروازی هشتم فروردین تا ششم تیرماه 1393

قبوض ودیعه‌گذاری بانک‌ملی مربوط به سنوات قبل از پنجم فروردین 93 تنها به‌شرط تبدیل نمودن به کارت‌های جدید امکان ثبت‌نام خواهند داشت.

در صورت عدم تکمیل برخی از ظرفیت‌ها، اولویت‌های 361 به بعد نیز به‌همین روش متعاقباً ازسوی دفاتر حج و زیارت برای مراجعه و اطلاع از ظرفیت‌های خالی گروه‌ها و ثبت‌نام دعوت می‌گردد.

توجه1: دارندگان قبوض قدیمی بانک ملی (تا تاریخ پنجم فروردین 86) که تاکنون برای تبدیل قبوض خود به کارت ثبت‌نامی جدید اقدام کرده‌اند باید با مراجعه به شعب بانک‌ملی ایران نسبت به تبدیل قبوض خود اقدام کنند، بدیهی است امکان ثبت‌نام در گروه‌های عمره قبل از تبدیل وجود نخواهد داشت، ضمناً شعب بانک‌ملی تا 22 اسفند 92 برای تبدیل قبوض قدیمی به جدید اقدام خواهند کرد.

توجه2: به دارندگان اولویت‌های 1 تا 250 که حداقل طی دو سال اخیر برای تشرف فراخوان و مشرف نگردیدند، تأکید و توصیه جدی می‌شود در سال جاری برای تشرف به گروه‌های اعلامی مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند. بدیهی است درصورت عدم ثبت‌نام در فراخوان در عمره‌های آتی در اولویت‌های ذخیره قرار خواهند گرفت.

توجه3: تشرف معمترین در هر زمان منوط به صدور به موقع روادید از سوی سفارت کشور عربستان سعودی در ایران و تأیید جداول پروازی است.

ب) تاریخ درج اطلاعیه‌های استانی و اعلام دفاتر زیارتی:

1- اسامی و نشانی دفاتر زیارتی مجاز به همراه تاریخ پرواز، گروه قیمتی و هزینه آن و سایر اطلاعات لازم در هر استان توسط دفاتر حج و زیارت استان و به‌ترتیب طبق جدول ذیل از طریق جراید و رسانه‌های محلی اعلام و ثبت‌نام متقاضیان نیز برابر زمان‌بندی مربوط هر استان، در دفاتر زیارتی آغاز خواهد شد.

2- تا قبل از اعلام رسمی دفاتر خدمات زیارتی در جراید، هیچ یک از این دفاتر مجاز به پذیرش متقاضیان و اخذ مدارک از آنان به هیچ وجه و تحت عناوین ذخیره، لیست انتظار و… نبوده و ثبت‌نام فقط در روز و ساعت اعلام شده از سوی دفتر حج و زیارت استان‌ها انجام خواهد شد.

3- اولویت‌های فراخوان شده اصلی چنانچه ظرف مهلت تعیین‌شده برای ذخیره و ثبت‌نام اولیه اقدام نکنند و یا در مهلت 72 ساعت بعد از رزرو جا برای ثبت‌نام قطعی اقدام نکنند برابر جدول فوق ظرفیت خالی گروه‌ها از سایر اولویت‌ها تکمیل می‌گردد.

ج) نحوه ثبت‌نام و مدارک لازم:

1- تشرف معتمرین با گذرنامه عادی (با حداقل 7 ماه اعتبار از تاریخ پرواز گروه و داشتن حداقل 2 صفحه خالی مقابل هم) خواهد بود، دریافت گذرنامه جدید و همچنین پرداخت عوارض خروج از کشور به عهده متقاضی بوده و اخذ گذرنامه انفرادی برای سایر افراد خانواده (فرزندان دختروپسرکه درزمان پرواز17سال تمام داشته باشند) الزامی‌ است.

2- متقاضی با مراجعه به هر یک از دفاتر خدمات زیارتی امکان انتخاب گروه و تاریخ پرواز مورد نظر خود را دارد ازاین رو توصیه می‌گردد افراد واجد شرایط با مراجعه به نزدیکترین دفتر زیارتی (محل سکونت یا کار) نسبت به انتخاب گروه و رزرو جا در ظرفیت خالی گروه‌ها اقدام نماید.

هنگام مراجعه اولیه به کارگزار مبداء (رزرو کننده) اصل کارت ثبت‌نامی بانکی دارای اولویت و کارت یا شماره ملی و سایر مدارکی که در اطلاعیه‌های استانی ذکر می‌گردد را جهت خود و همراهان درجه اول (همسر-فرزند-پدر- مادر- برادر- خواهر) ارائه نموده و برگه ذخیره جا را دریافت نمایید.

لازم است متقاضیان مندرجات برگه رزرواسیون (ذخیره جا) را به‌دقت مطالعه کرده و طبق مفاد مطالب ذکر شده ادامه فرآیند را به‌موقع دنبال نمایند.

3- با توجه به اینکه ظرفیت هر گروه تعیین و قابلیت افزایش ندارد، لذا هنگام مراجعه به دفتر زیارتی به نحوی اقدام شود که جهت خود و همراهان و سایر افرادی که تمایل دارند باهم مشرف شوند و اولویت تشرف نیز دارند ثبت‌نام و رزروجاانجام دهند زیرا پس از تکمیل ظرفیت گروه، افزایش ظرفیت مقدور نمی‌باشد از این‌رو هنگام ثبت‌نام اولیه (رزرو) دقت لازم را مبذول نموده و مندرجات برگه رزروجارا مطالعه فرمایند.

4 - خروج از کشور مشمولان وظیفه عمومی و پرسنل نیروهای مسلح تابع مقررات مربوطه خواهد بود از این‌رو ثبت‌نام آنان در پروازهای نخستین ماه از اعزام منوط به هماهنگی لازم و ارائه گذرنامه معتبر و یا دارای اجازه خروج از کشور خواهد بود.

تذکرات مهم:

1 - کلیه اولویت‌ها (طبق جدول زمان‌بندی فراخوان و دعوت شده) برای اطلاع از ظرفیت خالی گروه‌ها می‌بایست به یکی از نزدیک‌ترین دفاتر زیارتی محل سکونت خویش مراجعه کرده ازاین‌رو مراجعه به دفاتر حج و زیارت استانی مطلقاً توصیه نمی‌گردد.

2- امکان انجام ثبت‌نام اولیه و رزرو جا در کلیه دفاتر زیارتی مجاز سطح استان که در جراید محلی از سوی دفاتر حج و زیارت منتشر می‌شود وجود دارد لیکن قطعی نمودن ثبت‌نام منوط به مراجعه بموقع به کارگزار مقصد در مهلت تعیین شده خواهد بود (برابر مفاد برگه رزرو جا)

3- هزینه‌های سفر مشمولان تشرف که بخش اصلی آن شامل هزینه ارزی و ریالی سفر و بلیت هواپیمایی و بخش دیگری از آن که شامل هزینه جلسات آموزشی، هزینه‌های اداری کارگزاران، مدیر و معاون راهنما است طی قبض ما به‌التفاوت توسط متقاضی در بانک عامل قابل واریز خواهد بود که بر اساس ظرفیت هر گروه/ ایستگاه پروازی/ مقصد/ گروه قیمتی تعیین گردیده است که باید برابر قیمت‌های مصوب دفتر حج و زیارت این جدول در محل ثبت‌نام کارگزار نصب و و قابل رؤیت باشد.

4- دفتر زیارتی مجاز به دریافت هیچ گونه وجه نقدی تحت هر عنوانی بابت ثبت‌نام نمی‌باشند.

 

 



تاريخ : 21 / 10 / 1392برچسب:, | 8:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مديركل حج و زيارت خوزستان اعلام كرد: ثبت‌نام مرحله دوم اعزام به عمره از دوم بهمن‌ماه آغاز مي‌شود.

باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ ناصر حويزاوي اظهار كرد: تمام افراد داراي اولويت يك تا 300 و از 300 تا بالاتر، مقدمات كار ثبت نام خود را انجام دهند تا در زمان ثبت‌نام دچار مشكل نشوند.

وي ادامه داد: دارندگان اولويت‌هاي تشرف طبق جدول زمان‌بندي اعلامي از سازمان حج و زيارت، جهت ثبت‌نام به شركت‌هاي مجاز مراجعه كنند؛ جدول زمان‌بندي ثبت‌نام در هفته پاياني دي‌ماه در جرايد منتشر مي‌شود.

مديركل حج و زيارت خوزستان گفت: متقاضيان اعزام به عمره توجه كنند كه گذرنامه آنها از زمان اعزام به مدت 7 ماه بايد اعتبار داشته باشد و چنانچه اعتبار گذرنامه آنها از زمان پرواز به بعد كمتر از 7 ماه باشد، براي اعزام دچار مشكل خواهند شد بنابراين از هم‌اكنون پيگير اقدامات گذرنامه خود باشند.



تاريخ : 20 / 10 / 1392برچسب:, | 2:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: بهترین ماده غذایی، غذایی معتدل است که برای افراد با فعالیت روزانه متوسط توصیه می‌شود، همچنین تخم‌مرغ عسلی باعث تولید خون رقیق و گوشت گوساله خون غلیظ تولید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  سمیه فتعلی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره غذا و تغذیه در طب سنتی، اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی ایران، مواد غذایی علاوه بر سلامت جسم بر سلامت روان موثر است، همچنین غذا علاوه بر تامین انرژی، جایگزین بخش‌های از دست رفته یا همان ترمیم بافت‌ها می‌شود و هر ماده غذایی اثرات مثبت و منفی خود را بر بدن دارد که بر جسم و روان افراد تاثیر گذار است.

به گفته وی به جز آب هر ماده ای که وارد بدن می‌شود و بین آنها فعل و انفعالی صورت می‌پذیرد جز یکی از ۶ صورت غذای مطلق، دوای معتدل، غذای دوایی، دوای مطلق، دوای سمی و سم مطلق است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: غذای مطلق غذایی است که در تعامل با بدن تغییر یافته و شبیه به آن می‌شود، اما بدن را تغییر نمی‌دهد، مانند آب گوشت‌های لطیف و تخم مرغ عسلی؛ دوای معتدل، نیز غذایی است که در تعامل با بدن تغییر می‌کند اما نه شبیه آن می‌شود و نه در بدن تغییری ایجاد می‌کند. همچنین غذای دوائی، غذایی است که در تعامل با بدن هم خود تغییر پیدا می‌کند و هم بدن را تغییر می‌دهد و شبیه بدن شده و جز آن می‌شود، مانند شلغم، کاهو، اسفناج و ...

فتعلی اضافه کرد: دوائی مطلق نیز غذایی است که در تعامل با بدن هم خود تغییر پیدا می‌کند و هم بدن را تغییر می‌دهد، مانند زنجبیل، رازیانه، فلفل و ... ولی در آخر شبیه بدن نشده و جز آن نمی‌شود، دوائی سمی نیز آن است که در تعامل با بدن تغییر پیدا می‌کند و بدن را نیز تغییر می‌دهد و به تباهی آن می‌انجامد و سم مطلق نیز، آن است که در تعامل با بدن تغییر نمی‌کند ولی بدن را تغییر داده و آن را از بین می‌برد.

وی با اشاره به اینکه غذاها به ۲ دسته لطیف و کثیف تقسیم می‌شوند، ادامه داد: غذای لطیف، سهل هضم بوده و از آن، خون رقیق ایجاد می‌شود مانند زرده تخم مرغ عسلی و هضم غذای کثیف نیز دشوار است مانند گوشت گوساله و از آن، خون غلیظ تولید می‌شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران عنوان کرد: غذاهای لطیف و کثیف هر کدام به ۲ گروه کثیر الغذا و قلیل الغذا تقسیم می‌شوند که کثیرالغذا ماده‌ای است که بیشتر آن به خون تبدیل و انرژی زیاد و سیری طولانی دارد و قلیل الغذا برعکس است و هر یک از این ۲ نیز به صالح الکیموس و فاسد الکیموس تقسیم می‌شوند.

فتعلی خاطرنشان کرد: صالح الکیموس غذایی است که از آن به میزان مناسب اخلاط تولید شده و منجر به تغییر در مزاج فرد نمی‌شود و فاسد الکیموس از آن خون فاسد تولید می‌شود و در نهایت بهترین ماده غذایی، غذایی معتدل است که برای افراد با فعالیت روزانه متوسط توصیه می‌شود.

 

 



تاريخ : 20 / 10 / 1392برچسب:, | 10:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 

آبشار نیاگارا در شمال آمریکا، در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد زیر صفر یخ زد.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه خبری یورونیوز، شرایط آب وهوایی بسیار سرد در شمال آمریکا در روزهای گذشته، آبشار نیاگارا را که در مرز آمریکا و کانادا واقع است، منجمد کرد. 


یخ زدن این آبشار فرصت مغتنمی برای عکاسان و بازدیدکنندگان عادی فراهم کرده است. 



تاريخ : 20 / 10 / 1392برچسب:, | 1:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

"کشند سرخ" پدیده‌ای است که طی آن شکوفایی انفجاری جلبکی در آب دریا رخ می‌دهد، این جلبک‌ها در بیشتر مواقع حاوی فیتو پلانکتون‌‌هایی هستند که تراکم بالای آنها در منطقه باعث تغییر رنگ آب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ عکس‌های ماهواره‌ای نشان از نزدیک شدن مجدد کشند سرخ به خلیج فارس دارند اما این اتفاق چه تاثیری بر زندگی ساکنان این مناطق می‌گذارد؟

حاشیه خلیج فارس و مناطق جنوبی ایران برای تامین آب شرب خود از تاسیسات آب شیرین‌کن استفاده می‌کنند. برای مثال، تعدادی از بزرگ‌ترین تاسیسات آب شیرین‌کن دنیا در سواحل امارات قرار دارند که سالیانه حدود 115 میلیارد گالن آب آشامیدنی را برای بیش از 550 هزار نفر از ساکنان دوبی فراهم می‌آورند. اما طی دهه‌های اخیر این تاسیسات بارها مجبور شده‌اند به دلیل بروز اختلالی غیر منتظره تولید خود را کند یا متوقف کنند.

کشند سرخ پدیده‌ای است که طی آن شکوفایی انفجاری جلبکی در آب دریا رخ می‌دهد. این جلبک‌ها در بیشتر مواقع حاوی فیتو پلانکتون‌ هایی هستند که تراکم بالای آنها در منطقه باعث تغییر رنگ آب می‌شود. برخی از این فیتوپلانکتون‌ها از خود سم ترشح می‌کنند یا باعث فزونی اکسیژن تک اتمی محلول در آب می‌شوند که هر دو مورد به تخریب آبشش ماهی‌ها منجر می‌شود. همچنین باکتری‌های تجزیه کننده‌ای که از بقایای فیتوپلاکتون‌های مرده تغذیه می‌کنند، اکسیژن محلول آب را مصرف می‌کنند و در نتیجه ماهی‌ها و دیگر آبزیان منطقه دچار کمبود شدید اکسیژن شده، در نهایت به خفگی و مرگ آنها می‌انجامد.

درسال‌های اخیر فزونی پدیده کشند سرخ در خلیج فارس و دریای عمان خسارات زیادی به ماهیگیران زده ‌است. علاوه بر آن، این جلبک‌ها باعث گرفتگی لوله‌ها و فیلترهای آب شیرین‌کن‌ها می‌شوند. برای هشدار در خصوص حمله قریب الوقوع جلبکی، برخی از کشورها از سال 2012 / 1391 اقدام به دریافت مشاوره از داده‌های یکی از پروژه‌های آژانس فضایی اروپا (اسا) گرفته‌اند.

برخی از ماهواره‌های پایش زمینی مجهز به نرم‌افزاری هستند که سطح آب را به دنبال کلروفیل جلبک اسکن می‌کند، رخدادی که بر اساس شدت رنگ قرمز موجود در عکس آشکار می‌شود. زمانی‌که ماهواره عبوری عکسی از شکوفایی جلبکی می‌گیرد، مسئولان دولتی هشداری برای تاسیسات آب شیرین‌کنی ارسال می‌کنند. پس از آن مسئولان کارخانه تنها چند روز وقت دارند تا تصمیمات لازم را در خصوص ادامه کار و میزان تولید اتخاذ نمایند.

 

 

 

 



تاريخ : 20 / 10 / 1392برچسب:, | 12:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زمین لرزه ای به بزرگی 4.5 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز جمعه حوالی مرز خلیج فارس و استان های هرمزگان، فارس و جزیره کیش را لرزاند.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه درساعت 11 و 42 دقیقه و 42 ثایه در این مناطق بوقوع پیوست.

به گزارش ایرنا، این در حالیست که پنجشنبه - 19 دی ماه سالجاری نیز زمین لرزه ای با شدت 4.3 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 9 و 43 دقیقه جزیره کیش از توابع استان هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه نیز در عرض جغرافیایی 74/26 و طول جغرافیایی95/53 و در عمق 16کیلومتری زمین رخ داد.

هنوز از میزان خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی اعلام نشده است.

 

 

 



تاريخ : 19 / 10 / 1392برچسب:, | 8:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مراسم گرامیداشت شهدای هویزه و سردار سیدعلی علم‌الهدی با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح برگزار شد.

خبرگزاری فارس: مراسم گرامیداشت شهدای هویزه و سردار علم‌الهدی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت شهدای هویزه و یاد و خاطره سردار علی علم‌الهدی امشب در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم امیر سرلشگر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشگر مصطفی ایزدی معاون ستاد کل نیروهای مسلح، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی ارتش، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا، اسماعیل کوثری نماینده مجلس، سردار کارگر و جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس حضور داشتند.

سردار شیرازی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی فرصتی را به وجود آورد و برخی از این فرصت استفاده کرده‌اند و در راه انقلاب و دفاع مقدس اجرشان را گرفتند.

وی افزود: بعد از انقلاب دشمن تهدیدات خود را شروع کرد و بعضی افراد در حرکت در راه حق تکلیف و تشخیص دادند و گوی سبقت را از دیگران ربودند، افرادی مانند شهید چمران، این به دلیل بصیرت افراد بود.

وی همچنین اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس بسیاری از افراد حداقل آموزش نظامی را ندیده بودند اما طی یکی دو سال تبدیل به استراتژیست‌های بزرگ جنگ شدند که شهید حسن باقری یکی از این افراد بود.



تاريخ : 20 / 10 / 1392برچسب:, | 1:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

روز ۲۰ دی ‌سال ۱۳۲۵ هجری شمسی رنگ پرچم ایران رسما سه رنگ سبز، سرخ و سفید تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از ایسنا به نقل از تاریخ ایرانی، هر یک از رنگ‌های مزبور دارای معنا و مفهوم خاص خود هستند که می‌توان درباره آنها چنین گفت: رنگ سبز، رنگ ستایش‌شده در روایات و اخبار و یکی از نشانه‌های معتقدین به دین مبین اسلام است. هم‌اکنون در پرچم غالب کشورهای مسلمان این رنگ به چشم می‌خورد. رنگ سپید نشانه اعتقاد ایرانیان به صلح و دوستی است و رنگ سرخ نشانه دفاع از خاک پاک سرزمین و شهادت در راه‌های آرمان‌های عالی میهن است.

ظهور پرچم در ایران به قیام کاوه آهنگر علیه ظلم و ستم ضحاک بازمی‌گردد. کاوه آهنگر به منظور برانگیختن احساسات مردمی علیه ضحاک، پیش‌بند چرمی خود را بر سر چوبی کرد و آن را بالا گرفت تا مردم گرد او جمع شدند. پس از وی فریدون فرمان داد تا آن چرم را بیارایند و چنین بود که این پرچم را درفش شاهی نامید. گفته‌اند نخستین رنگ‌های پرچم ایران زرد و سرخ و بنفش بود. پس از فتح ایران به دست اعراب مسلمان، ایرانیان تا دویست سال هیچ پرچمی نداشتند و تنها دو تن از قهرمانان ملی ایران‌زمین، یعنی ابومسلم خراسانی و بابک خرمدین دارای پرچم بودند. پرچم ابومسلم سیاه‌رنگ بود و پرچم بابک، سرخ‌رنگ.

سلطان محمود غزنوی بود که برای نخستین بار دستور داد نقش یک ماه را روی پرچم خود که رنگ زمینه آن سیاه بود بدوزند. وی پس از آن دستور داد نقش یک شیر در آن افزوده شود. نقش خورشید روی پرچم‌ها نیز از زمان خوارزمشاهیان باب شد.

رنگ و طرح پرچم ایران در طول تاریخ همواره در حال تغییر بوده است. پرچم شاه‌اسماعیل صفوی یکسره سبزرنگ بود و در آن تصویر ماه نیز قرار داشت. شاه‌طهماسب نیز در دوران پادشاهی دستور داد به جای شیر و خورشید، تصویر گوسفند را روی پرچم‌ها حک کنند.

تا دوره قاجار‌ها پرچم سه‌گوشه بود اما در این دوره شکل پرچم برای نخستین‌بار از سه‌گوشه به چهارگوشه تغییر یافت و رنگ سرخ نیز تنها رنگ پرچم شد و درون آن روی دایره سفیدی، تصویر شیر و خورشید نقش بست.

پس از پیروزی انقلاب مشروطه، در اصل پنجم متمم قانون اساسی ذکر شد: الوان رسمی بیرق ایران، سبز و سفید و سرخ و علامت شیر و خورشید است. در زمان فتحعلی‌شاه قاجار، شمشیری به دست شیر داده شد و استفاده از این نشان تا انقلاب ۱۳۵۷ ادامه پیدا کرد. از حدود قرن ۹ هجری (پانزده میلادی) نشان شیر و خورشید نشان محبوبی در پرچم‌های ایران بود. این نشان در دوره‌های مختلف و نزد سلسله‌های شاهی مختلف به صورت‌های متفاوتی تعبیر شد؛ به طوری که در ابتدا تنها نماد ستاره‌بینی بود، بعد از آن نشان پادشاهی شد و بعد‌ها تعبیری دینی پیدا کرد. تعبیرهای ملی‌گرایانه و سلطنتی نیز از این نشان در دوران‌ قاجار و پهلوی به وفور یافت می‌شود.

پس از انقلاب اسلامی در اصل هجدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تاکید شد پرچم رسمی ایران به رنگ‌های سبز و سفید و سرخ است، با این تفاوت که پس از انقلاب در میانه پرچم علامت مخصوص جمهوری اسلامی نقش بست که بر زمینۀ سفید با شعار «الله اکبر» آذین‌بندی شده بود؛ طرحی که اکنون به عنوان پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود.

 

 



تاريخ : 19 / 10 / 1392برچسب:, | 3:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر رستوران هتل میزبان تیم فوتبال زیر 22 سال ایران در اردوی آمادگی کیش سخنان نقل شده از وی را مبنی بر این که بازیکنان امید رسوایی یا افتضاح بدتر از قلیان نیز داشته اند رد کرد و گفت: هرگز چنین چیزی نگفته ام.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز محسن قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کیش شایعات و برداشت های مطرح شده از این نقل قول دروغین را نیز بشدت رد کرد.

برخی رسانه ها پس از طرح موضوع پرداخت نشدن هزینه قلیان بازیکنان تیم امید در برنامه تلویزیونی نود به نقل از این مدیر رستوران مدعی افتضاح بزرگ تر از قلیان شده بودند.

این رسانه ها در نتیجه گیری های خود چنین استدلال کرده اند که ˈمطمئنا این افتضاحی که قاسمی از آن یاد می کند نمی تواند کشیدن سیگار باشد زیرا کشیدن سیگار را نمی توان به مراتب بدتر از قلیان کشیدن دانست.ˈ

در این گزارش ها آمده است: ˈمشخص نیست بازیکنان جوان کشورمان چه کار کرده اند که مسوولان رستوران حتی فیلم آن را هم دارند.ˈ

اما مسوول رستوران گردان واقع در طبقه نهم یک هتل جزیره کیش این نقل قول ها از خودش را نادرست اعلام کرد گفت: بچه ها (کارکنان رستوران) یکسری عکس های یادگاری با بازیکنان تیم امید گرفته بودند که در این عکس ها قلیان روی میزها بوده است و لوله قلیان ها دست بازیکنان تیم امید.

قاسمی هدف خود از رسانه ای کردن موضوع مصرف قلیان بازیکنان تیم امید را تهدید وی به ناتوانی از مطالبه هزینه 15 میلیون ریالی قلیان و کافی شاپ روزهای آخر تیم امید دانست و گفت: با این کار خود خواستم بگویم که حق گرفتنی است.

مدیر رستوران میزبان تیم امید در اردوی آمادگی کیش در پاسخ به برخی که مصرف قلیان از سوی بازیکنان تیم امید را رد کرده بودند، گفت: اگر چنین موضوعی نادرست است پرسش اینجاست که آقای منصوریان چرا بابت این مساله در تلویزیون عذرخواهی کرد یا این که نیم ساعت بعد از برنامه نود، بدهی بابت قلیان را واریز کردند؟

وی تصریح کرد: اگر کسی حرف نادرستی بزند، به طور طبیعی باید بایستد و حتی شکایت کند اما در این مورد آمدند و هزینه باقیمانده را پرداخت کردند.

قاسمی گفت: من فقط به خاطر پول موضوع را به برنامه نود نکشاندم بلکه به خاطر این بود که سرپرست تیم آمد و گفت که قلیان تیم ملی به ما ربطی ندارد اما گفتم که ما به شما احترام گذاشتیم و قبل از ارایه خدمات از شما فیش پرداخت مطالبه نکردیم.

وی با بیان این که بازیکنان تیم امید هر روز به صرف نسکافه، قهوه، کیک و قلیان در رستوران تحت مدیریت وی حضور می یافتند، ادامه داد: به من گفتند که این تیم ملیه، دستت به هیچ جا نمی رسد و نمی توانی پولت را بگیری؛ پنج روز بعد از بازگشت تیم امید هم تلفنشان پاسخگو نبود.

این مدیر رستوران تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد کیش و حامی تیم امید در اردوی آمادگی کیش همه هزینه های مربوطه به رستوران ما را پرداخت کرده اند و هزینه قلیان شخصی و مربوط به بازیکنانی است که استفاده کرده اند.

قاسمی گفت: از کارم که موضوع را در برنامه نود مطرح کردم پشیمانم چرا که چهره هایی مانند آقای منصوریان، دایی و پروین اسطوره های ملی فوتبال ما هستند و باید به آنها احترام بگذاریم.

مدیر این رستوران گردان افزود: این روزها دیگر یک میلیون تومان خرج دو روز یک نفر نیست (؟!) و یک میلیون و 500 هزار تومان هم رقمی نیست که آدم بخواهد در تلویزیون درباره این موضوع سخن بگوید.

قاسمی با بیان این که برخی سایت ها برای انتشار عکس های بازیکنان تیم فوتبال زیر 22 سال ایران در حال قلیان کشیدن مبالغی را به وی پیشنهاد دادند، گفت: برخی تهدیدم کردند که اگر عکس ها را بدهم فلان می کنند که من هم برای بازگشت به شرایط آرامش و به درخواست همسرم این عکس ها را حذف کردم.

تیم فوتبال زیر 22 سال ایران شامگاه پنجشنبه پنجم دی ماه به منظور برپایی اردوی آمادگی و برگزاری دو مسابقه دوستانه با تیم امید کره جنوبی وارد جزیره کیش شد که اردوی این تیم پس از پیروزی سه بر دو مقابل حریف آسیای شرقی در روز یکشنبه هشتم دی ماه و به دنبال فراخوانی بازیکنان از سوی باشگاه ها و تصمیم فدراسیون فوتبال ناتمام ماند.

تیم فوتبال زیر 22 سال ایران قرار است با تغییراتی در سطوح سرمربی و بازیکنان در آینده نزدیک در رقابت های قهرمانی آسیا در کشور عمان شرکت کند.

 

 



تاريخ : 20 / 10 / 1392برچسب:, | 10:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پیکر چهار نفر از حان باختگان حادثه انفجار در سر صحنه فیلمبرداری سریال معراجی ها امروز - جمعه - از مقابل بنیاد روایت فتح تشییع شد.

 
.سخنرانی حجت الله ایوبی معاون سینمایی وزارت ارشاد در مراسم تشییع پیکرهای جانباختگان حادثه سریال معراجی ها

جواد شریفی راد، مهدی مرادی، رضا فرجی و علی اکبررنجبر (مدیرشهرک دفاع مقدس)، جمشید اصفهانی فر (نگهبان شهرک دفاع مقدس) در روز چهارشنبه حین تلاش درصحنه فیلمبرداری فیلم معراجی ها و آماده کردن صحنه هایی از جنگ در پی حادثه انفجار خودروی حامل مواد منفجره جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در مراسم تشییع پیکر جان باختگان این حادثه جمع کثیری از هنرمندان و مقامات مسوول کشوری حضور داشتند.

حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، حسین فریدون نماینده ویژه رییس جمهوری، علی دارابی معاون سیما، مهدی فرجی رییس شبکه یک، محمدهادی ایازی معاون اجتماعی شهرداری تهران، حمید رضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران به همراه جمعی از مدیران سینمایی از جمله حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری در این مراسم حضور داشتند.

ابراهیم حاتمی کیا، فرشته طائر پور، محمد مهدی عسکرپور، منوچهر شاه سواری، فرهاد توحیدی، جمال شورجه، امیر اثباتی، بهروز شعیبی، برزو ارجمند، علیرضا شجاع نوری، علیرضا رضا داد دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، محمدرضا شرف الدین، ضیا الدین دری، مهدی مسعود شاهی، کمال تبریزی و سید جمال ساداتیان از جمله برخی از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

پیکر رضا فرجی، علی اکبر رنجبر، محمد جواد شریفی راد و جمشید احسانی فر که در حادثه انفجار در شهرک سینمایی جان خود را از دست دادند بر دوش کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، مردم، هنرمندان و خانواده های داغدیده ها از جلوی بنیاد روایت فتح تا ابتدای خیابان سمیه تشییع شد.

پیکر مهدی مرادی نیز پنج شنبه شب برای خاکسپاری به خرم آباد منتقل شد. وی دستیار محمدرضا شریفی راد، مسوول جلوه های ویژه این سریال بود.

شهرک سینمایی دفاع مقدس در کیلومتر 35 بزرگراه تهران- قم واقع شده است و فیلم معراجی ها به کارگردانی مسعود ده نمکی در این شهرک سینمایی درحال فیلمبرداری است.

داستان این مجموعه تلویزیونی از آنجا آغاز می شود که تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده قرار است در یکی از دانشگاه ها دفن شوند. اما گروهی از دانشجویان با تحریک یکی از اساتید به آشوب و جنجال در دانشگاه اقدام می کنند، به نحوی که آغاز قصه ای می شود و گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می شوند...

تهیه کنندگی این اثر را سید محمود رضوی برعهده دارد.

 

 



تاريخ : 19 / 10 / 1392برچسب:, | 4:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرود موفق یک خلبان جوان ایرانی در یکی از مسیرهای شلوغ و برفی شهری در ایالت آلاسکا مورد توجه رسانه‌های آمریکا قرار گرفته است. 

شگفتی آمریکایی‌ها از هنر خلبان ایرانی

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از تسنیم، آرمین تبریزی،خلبان ۲۷ ساله که توانست با نقص فنی در هواپیمای خود آن را با موفقیت در خیابانی شلوغ به زمین بنشاند به یک چهره در آمریکا تبدیل شده است. این خلبان که به تازگی گواهی آموزش پرواز خود را هم دریافت کرده در گفت و گو با رسانه‌ها اعلام کرده که در هنگام پرواز با دو سرنشین دیگر موتور هواپیما دچار نقص عمل‌کرد شده و به خاطر از دست دادن قدرت پیشرانه دست به فرود اضطراری زده است. 

به علت شرایط فنی هوایپما آرمین تبریزی تصمیم می‌گیرد تا فرود خود را در یکی خیابان‌های شلوغ شهر آنکوریج در ایالت آلاسکا انجام دهد که اتفاقاً با برف پوشیده شده بود. این خلبان جوان با عبور از چرا‌غ‌های سبز راهنمایی وقتی می‌بیند که ترافیک مسیر با عبور از یک چراغ قرمز به شکلی است که می‌تواند فرود را انجام دهد با خونسردی هواپیمای مدلCessna ۱۷۲RG خود را به زمین می‌نشاند.

با وجود برخورد با موانع جاده آرمین تبریزی و دو سرنشین دیگر هواپیما هیچ جراحتی ندیدند. تبریزی در مصاحبه‌ای گفته است که از سالم بودن همه در این پرواز خوشحال است و تا زمان مشخص شدن نتیجه تحقیقات نمی‌تواند درباره علت نقص فنی حرفی بزند. گفته می‌شود پرواز این خلبان برای کنترل وضعیت هواپیما بوده است.



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 3:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بر اثر انفجار در شهرک دفاع مقدس در محل فیلمبرداری فیلم «معراجی ها» به کارگردانی مسعود ده نمکی، صبح امروز چهارشنبه 18 دی ماه محمد جواد شریفی راد از افسران بازنشسته نیروی هوایی ارتش جان خود را از دست داد.

به گزارش   پایگاه مردمی ارتش به نقل از روابط عمومی نهاجا، بر اثر انفجار ناگهانی نارنجک در یک خودرو که برای بخش جلوه های ویژه فیلم معراجی ها استفاده می شد، محمدجواد شریفی راد هنرمند عرصه دفاع مقدس پس از سالها تلاش در این عرصه به منظور انعکاس ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

بنابر این گزارش، شریفی راد در 7 آذرماه 1355 به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد و پس از سالها ایثار و تلاش در زمینه تخریب و خنثی سازی موشک و بمب های ناشی از حملات رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس و سالها استادی در زمینه تخریب و خنثی سازی در مرکز نگهداری هواپیمای مرکز آموزشهای هوایی شهید خضرایی در آذرماه سال 1385 با درجه سروانی به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

گفتنی است وی پس از بازنشستگی به عنوان مدیر جلوه های ویژه فیلم و سریال های ماندگاری همچون حمله به اچ 3 ، عبور از خط سرخ ، دایره سرخ ، خداحافظ رفیق، شکارچی شنبه، نفوذی، اخراجی ها، محمد رسول الله (ص) و ... هنرنمایی می کرد.



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 6:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط تیم اسکورت و ناوگروه بیست و هشتم نداجا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دریادار دوم سیاوش جره، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش دراین باره اظهار کرد: صبح امروز 12 فروند قایق تندرو دزدان دریایی به کشتی نفتکش ایران هجوم می‌آورند که با عملیات به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری شدند.

وی با بیان اینکه هدف ناوگروه‌ها و تیم اسکورت، فقط خنثی کردن حملات دزدان دریایی بوده، افزود: نداجا به هیچ وجه بدنبال انهدام قایق‌های آنها نیست.

جره درباره صدمات احتمالی، تصریح کرد: در این درگیری تیم اسکورت به سمت دزدان دریایی تیراندازی کردند و مانع نزدیک شدن و تسخیر نفتکش شدند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ناوگروه بیست و هشتم نداجا متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی سنگین یونس و یک فروند بالگرد 212 پس از حضور در بندر بمبئی هند و بندر کلمبو کشور سریلانکا مأموریت خود را به سمت یکی دیگر از بنادر شمال اقیانوس هند ادامه می‌دهد.

بنا به این گزارش، تیم اسکورت و عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش با حضور مستمر در خلیج‌عدن، با دزدان دریایی درگیری مستقیم داشته و در هیچ کدام از این درگیری‌ها اجازه کوچک ترین تعرضی به دزدان دریایی نداده اند.



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 10:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

درمانگاه شماره 22 سازمان تأمين اجتماعي واقع در فلكه دوم صادقيه،‌ بلوار فردوس خدمات دندانپزشكي رايگان به بيمه شدگان ارائه مي‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از مشرق، سيدعلي جماليان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،‌ يكي از مشكلات بيمه شدگان را هزينه‌هاي بالاي دندانپزشكي دانست و تصريح كرد:‌ با توجه به اينكه هزينه‌ها دندان پزشكي بسيار بالاست از 11 بيمارستان ملكي سازمان تأمين اجتماعي،‌ نه بيمارستان ارائه خدمات دندان پزشكي را برعهده دارند. 

وي به ارائه خدمات دندانپزشكي در 23 پلي كلينيك تخصصي سازمان تأمين اجتماعي اشاره كرد و اذعان داشت،‌ جمعا 32 بيمارستان و پلي كلينيك به بيمه شدگان خدمات دندانپزشكي را به صورت رايگان ارائه مي‌دهند. 

مديركل درمان تأمين اجتماعي استان تهران با اشاره به وجود 80 يونيت دندانپزشكي در 32 مركز درماني متعلق به سازمان تأمين اجتماعي،‌ ياد‌آور شد: درمانگاه شماره 22 سازمان تأمين اجتماعي واقع در بلوار فردوس در غرب تهران يك مركز تخصصي دندانپزشكي است كه فقط خدمات دندان پزشكي ارائه مي‌دهد و فقط يك پزشك عمومي به منظور رسيدگي به امور اجتماعي در اين مركز تخصصي دندانپزشكي مستقر است كه بيمه شدگان مي‌توانند با استفاده از شماره تلفن 141 با مركز ارتباط برقراركرده و نوبت ويزيت و دريافت خدمات را تهيه كنند. 

جماليان خاطرنشان كرد: اين مركز تخصصي دندانپزشكي خدمات دندان پزشكي را به صورت كاملا رايگان انجام مي‌دهند.



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 9:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر ارتباطات در مورد فیلترینگ وی چت گفت: سیاست‌گذاری در دولت یازدهم متفاوت خواهد بود و رویکرد، فهیم‌ بودن مردم است. وزارت ارتباطات در تلاش است که بخش‌هایی از برنامه ویچت را که برای مردم مشکلاتی به وجود آورده بود، فیلتر کند.


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از فارس، محمود واعظی امروز در حاشیه همایش مدیران پستی در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: اولویت‌ها در شبکه ملی اطلاعات، برقراری امنیت برای ارائه سرویس‌هایی از جمله تجارت الکترونیک، سلامت الکترونیک و بانکداری الکترونیک است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پس از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و پس از آنکه بتوانیم سرویس‌های اینترنت و اینترانت را به طول کامل به خانه‌های مردم برسانیم می‌توانیم برای ارائه سرویس‌های الکترونیکی دولت را چابک کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی گفته بود، ضریب اشتراک سرویس‌های اینترنت پرسرعت باید طبق قانون 1 به 8 برسد، اما شرکت‌های سرویس‌ دهنده این ضریب را به یک به 20 و حتی 1 به 25 افزایش داده‌اند و اقدام وزارت ارتباطات در رابطه با این عمل خلاف قانون گفت: پیش از این نمی‌توانستیم از ارائه‌دهندگان اینترنت انتظار داشته باشیم که با توجه به درخواست‌های مردم و تقاضای مردم سرویس 1 به 8 ارائه دهند، اما اکنون با افزایش پهنای باند کشور این اتفاق باید رخ دهد و فعلاً باید تا زمان فراهم شدن بسترها با این شرکت‌ها کنار بیاییم.

واعظی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص افزایش پهنای باند اینترنت کشور توضیح داد: در 100 روز اول دولت تدبیر و امید پهنه باند اینترنت 40 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت و در پایان 100 روز دوم نیز انتظار داریم 40 گیگابیت بر ثانیه دیگر به پهنای باند اینترنت کشور اضافه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص فیلترینگ برنامه ارتباطی رایگان ویچت گفت: سیاست‌گذاری در دولت یازدهم متفاوت خواهد بود. این اصل را قبول داریم که مردم فهیم هستند و این مسائل را خوب درک می‌کنند و دولت یازدهم رویکرد خود را بر این اساس تنظیم می‌کند.

وی ادامه داد: در رابطه به ویچت نیز در تلاش هستیم تا به گونه‌ای عمل کنیم که بخش‌هایی از این برنامه که برای مردم مشکلاتی به وجود آورده فیلتر شود.

واعظی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص انحصار مخابرات در بازار ADSL و محدودیت‌هایی که این شرکت برای شرکت‌های PAP ایجاد می‌کند، گفت: از مخابرات انتظار داریم که انحصار دولتی که از گذشته به همراه داشته را بشکند و از این شرکت می‌خواهیم به این محدودیت‌ها پایان دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنان که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصمیم گرفته‌ایم که قیمت رانژه ADSL را که به 5 هزار تومان افزایش یافته بود بار دیگر به هزار تومان کاهش دهیم.

وی تأکید کرد: البته مخابرات را یک شرکت بزرگ می‌دانیم و قصد داریم از این شرکت حمایت کنیم و قرار است در مواردی با مخابرات کنار بیاییم.

واعظی همچنین در رابطه با این گفته مدیران مخابراتی که گفته‌اند وزارت ارتباطات علی‌رغم تمام سخت‌گیری‌هایش حق السهم خود را در موعد مقرر از مخابرات اخذ می‌کند، گفت: قرار است در زمینه درآمدی که از مخابرات وصول می‌شود با این شرکت کنار بیاییم و این مبالغ را به صورت قسطی از آنها دریافت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برنامه در دستور کار برای سرویس‌های پستی گفت: در چابک‌سازی سرویس‌های پستی تأکید داریم. در نظر داریم، به جای جذب کارمند جدید به کارکنان فعلی آموزش دهیم و پست را به دستاوردهای جدید مجهز کنیم.

وی افزود: ارائه خدمات ارزش افزوده و توسعه بیش از  پیش از سرویس پست تلفنی 193 از برنامه‌های دارای اولویت در بخش پست است.

واعظی در پاسخ به سؤالی درباره ورود شرکت پست به بورس گفت: از تجربه واگذاری مخابرات در بورس عبرت گرفته‌ایم و می‌خواهیم به گونه‌ای این کار را انجام دهیم که پس از آن لطمه و مشکلی ایجاد نشود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بنابراین سیاست وزارت ارتباطات در واگذاری شرکت پست در بورس اعتماد به خصوصی‌سازی، همکاری با مجلس و انجام کار با آرامش بیشتر است.

وی همچنین تأکید کرد: مهم‌ترین کاری که در دولت تدبیر و امید انجام شده مذاکرات هسته‌ای است و این موضوع باعث می‌شود بسیاری از مشکلاتی که به خاطر تحریم‌ها وجود داشت از جمله در دسترس نبودن برخی سایت‌های داخلی در خارج از کشور، حل شود.



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 7:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گروه اخبار استانها - ایرنا - وقوع حادثه انفجار خونین در شهرک سینمایی دفاع مقدس روز چهارشنبه پنج تن از فعالان پشت صحنه فیلمبرداری فیلم ˈمعراجی هاˈ به کارگردانی مسعود ده نمکی را به کام مرگ فرستاد و سینماگران کشور را عزادار کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از ایرنا این حادثه ناگوار صبح امروز هنگامی رخ داد هنرمندان و عوامل فیلم سینمایی معراجی ها سرگرم فیلمبرداری در شهرک سینمایی دفاع مقدس در کیلومتر 35 اتوبان تهران - قم بودند.

انفجار شدیدی که ساعت 10و 30 دقیقه جان «جواد شریفی راد» مدیر جلوه های ویژه فیلم معراجی ها، «عباس رنجبر» مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس، «رضا فرجی» جانشین مدیر تولید فیلم ، یک بدلکار و یکی از نیروهای تدارکات فیلم معراجی ها را گرفت و جامعه سینمایی کشور را در غم و اندوه فرو برد.

خبرنگار ایرنا ساعاتی پس از وقوع این حادثه با مسعود ده نمکی کارگردان فیلم معراجی ها گفت و گو کرد و علت و چگونگی وقوع حادثه را جویا شد.

ده نمکی که غرق در اندوه بود ، گفت : چهار تن در پشت صحنه این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس، جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر مجروح شده اند.

کارگردان فیلم ˈمعراجی هاˈ در توضیح حادثه انفجار امروز در جریان ساخت این فیلم تاکید کرد : همه بازیگران این فیلم سالم هستند.

ˈمسعود ده نمکیˈ که در حال ساخت فیلم سینماییˈمعراجی هاˈدر شهرک سینمایی دفاع مقدس است ، اظهار داشت: انفجار هنگام خارج نمودن مواد منفجره مورد نیاز از داخل یک خودرو پژو رخ داد و نامناسب بودن وضعیت چاشنی مواد منفجره باعث این حادثه شد.

وی ضمن ابراز تاسف از شهادت مدیر عامل شهرک سینمایی دفاع مقدسˈعلی اکبر رنجبرˈ و دیگر جانباختگان این حادثه تاکید کرد: حضور رنجبر برای سرکشی ساخت فیلم و صحبت با عوامل مجموعه معراجی ها بوده است.

ده نمکی گفت: یکی از مجروحین به بیمارستان هفت تیر انتقال و یکی دیگر نیز به بیمارستانی در شهرک واوان منتقل شده است.

به گفته منابع موثق، در پی این انفجار ترکش های اتومبیل منفجر شده به اتومبیل جواد شریفی که در نزدیکی محل انفجار متوقف بوده اصابت می کند و بر اثر این حادثه جواد شریفی که در نزدیکی اتومبیل خود بود، به همراه عباس رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس جان می بازند.

جواد شریفی از نیروهای بازنشسته نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون در فیلم ها و سریال های مخلتفی به عنوان مدیر جلوه های ویژه حضور داشته است.

همچنین «رضا فرجی» که در صحنه این حادثه حضور داشته، کشته شده است.

طبق گزارشهای دریافتی خبرنگار ایرنا و نیز به گفته یکی از افراد حاضر در این مکان، «مرتضی مولایی» یکی از نیروهای پشتیبانی که در این حادثه از ناحیه گردن و لگن آسیب دیده بود در اتاق عمل بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری تحت عمل جراحی است.

بر اساس همین گزارش حال «حمید عرب شهیری» طراح صحنه و لباس این فیلم و یکی دیگر از مصدومان انفجار شهرک سینمایی دفاع مقدس رضایت بخش اعلام شده است.

در انفجار صبح امروز شهرک سینمایی دفاع مقدس همچنین چند دستگاه خودرو در اطراف انفجار دچار آتش سوزی شده است.

تعداد قربانیان حادثه انفجار در شهر سینمایی دفاع مقدس در نخستین لحظات انفجار از سوی یکی از مسوولان بخشداری فشافویه شش تن و تعداد زخمی ها یک تن اعلام شده بود.

مدیر شبکه یک سیما نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به حادثه شهادت ˈمحمدجواد شریفیˈ مدیر جلوه های ویژه سینما و تلویزیون و دستیار وی در حادثه انفجار روز چهارشنبه پشت صحنه فیلم - سریالˈمعراجی هاˈ گفت: شریفی از بهترین مدیران جلوه های ویژه سینما و تلویزیون بود.

ˈمهدی فرجیˈ هم تعداد کشته شدگان این حادثه را 5 نفر اعلام کرد و گفت: محمدجواد شریفی مدیر جلوه های ویژه در سینما و تلویزیون و دستیار وی به همراه مدیرعامل و دو نفر از کارکنان شهرک سینمایی دفاع مقدس از جمله شهدای این حادثه هستند.

گفته می شود نیروهای آتش نشانی و اورژانس بلافاصله در صحنه حضور یافته اند و تیمی از مامورین حفاظتی و امنیتی در حال بررسی چگونگی وقوع این اتفاق ناگوار هستند.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :


رئیس دیوان عالی کشور گفت: هر فردی در هر جا برای ایجاد ترس به روی مردم اسلحه بکشد، محارب است.

به گزارش مهر، آیت‌الله احمد محسنی گرکانی در جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور با بیان این مطلب گفت: قوانین جزائی به ویژه قوانین جزایی اسلام درباره کلیه کسانی اعمال می‌شود که در قلمرو حاکمیت زمینی، دریایی و هوایی کشورهای اسلامی که از جمله آنها نظام جمهوری اسلامی ایران است زندگی می‌کنند.

وی افزود: در مقررات و نظامات حکومتی مجازات و اقدامات تامینی و تربیتی باید طبق قوانین اسلام باشد.

علوی گرکانی خاطرنشان کرد: مجازات‌های مقرر در قوانین اسلام که هدف از تدوین و تصویب آن امنیت اجتماعی و تربیتی جامعه اسلامی است پنج قسم و عبارتند از حدود، قصاص، دیات، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: حد، به مجازاتی گفته می‌شود که میزان و اندازه و کیفیت آن در کتاب و سنّت تعیین شده است و قصاص، کیفری است که شخص جنایتکار به آن محکوم می‌شود و دیه، مالی است که ازطرف شارع برای جنایت تعیین کرده است و تعزیر، عقوبتی است که نوع و میزان آن در شرع معین نشده و به نظر حاکم واگذار شده است.

وی تصریح کرد: مجازات بازدارنده، عقوبتی است که از طرف حکومت به منظور حفظ نظم و مصلحت اجتماع در مقابل تخلف از مقررات و نظام حکومت اسلامی تعیین می‌شود مثل حبس، جزای نقدی، تعطیلی محل کسب، لغو پروانه کسب و محرومیت از حقوق اجتماعی و تبعید از محل زندگی به نقطه دیگر.

محسنی گرکانی گفت: یکی از قوانین مترقی حقوق جزایی اسلام در مورد کیفر افرادی است که جان و مال مردم را مورد تجاوز و حمله قرار می‌دهند و مجازات افرادی که به روی مسلمانان اسلحه می‌کشند و محارب هستند. فقهای اسلام در تعریف محارب گفته‌اند «کل من جرد السلاح لاخافه الناس». هر کس در هر جا به روی مردم برای ترساندن اسلحه بکشد محارب است. محارب کسی است که با تهدید به مرگ، اموال مردم را غارت کند. افراد شرور که با چاقوکشی به جان و مال و نوامیس مردم تجاوز می‌کنند محارب هستند.

وی ادامه داد: لذا اگر قانون اسلامی به نحو احسن اجراء شود جلوی خیلی از تخلفات گرفته می‌شود و اگر دست سارقی قطع شد این عمل در اصل به نفع جامعه مسلمین است و اگر کسی که با احکام خدا مخالفت کند مثل آن است که با خداوند در جنگ است.

محسنی گرکانی با قرائت آیه 33 سوره مائده افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید کیفر آنانکه با خدا و رسولش در ستیزند و پیوسته در روی زمین فساد می‌کنند این است که، کشته شوند یا به دار مجازات آویخته شوند و یا دستان و پاهایشان برخلاف یکدیگر قطع شود یا از جایگاه زندگی‌شان تبعید شوند. این تنها رسوائی دنیائی آنان است و در آخرت عذابی بزرگ خواهند داشت.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: مجازات‌های چهارگانه را حکومت اسلامی متناسب با چگونگی جرم و جنایتی که جانی مرتکب شده برای اجرای آن در نظر می‌گیرد. اگر افراد محارب دست به کشتن انسان‌های بی گناهی زده‌اند مجازات آنها کشتن است اگر اموال مردم را با تهدید به اسلحه غارت کنند دست و پای آنها قطع می‌شود تا عبرتی باشد که دیگران جرات نکنند با ارتکاب جنایات و ریختن خون بی گناهان جامعه را ناامن کنند لذا در نظام جمهوری اسلامی ایران برای هر جرمی، جزایی طبق قوانین و شریعت در نظر گرفته شده است.

 

 



تاريخ : 17 / 10 / 1392برچسب:, | 8:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

متخصصان ورزشی و تغذیه حرکات مختلفی را برای سوزاندن چربی‌ها و لاغر شدن پیشنهاد می‌دهند. یکی از این حرکات دراز و نشست است. استاد فیزیولوژی دانشگاه میسوری درباره این حرکت توضیحاتی را بیان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از  ایسنا، این تصور وجود دارد که انجام دراز و نشست چربی‌های شکمی را از بین می‌برد. استفان بال، استاد فیزیولوژی دانشگاه میسوری در این باره می‌گوید : کرانچ و دراز و نشست باعث قدرتمند شدن عضلات شکم و شکل گرفتن آنها می‌شوند. اما لایه چربی که در این ناحیه وجود دارد هم چنان در این ناحیه باقی خواهد ماند.

کارخانه‌های تولید دستگاه‌های دراز و نشست با تبلیغات پرزرق و برق سعی در این دارند تا با ایجاد این تصور که یک روزه می‌توان چربی‌های شکمی را از بین برد، دستگاه‌های خود را توزیع کنند.

در تحقیقات انجام شده دیگری، محققان میزان چربی موجود در بازوی یک فرد عادی را با بازوی یک تنیس باز مقایسه کردند. در این بررسی‌ها مشخص شد که میزان چربی موجود در بازوی این افراد با هم تفاوتی ندارد تنها میزان حجم ماهیچه‌ها با هم متفاوت است.

تحقیقات نشان داده است که انجام این نوع ورزش‌ها و این نوع حرکات باعث پرورش ماهیچه‌ها و قدرتمند شدن عضلات می‌شود. البته انجام حرکت دراز و نشست به عنوان یک تحرک عامل سوختن چربی هست اما این مساله ارتباطی به ماهیت حرکت دراز و نشست ندارد.

بال می‌گوید: ورزش‌های هوازی از جمله دوچرخه‌سواری، پیاده روی سریع و دو بهترین راه‌ها برای سوزاندن چربی‌های بدن هستند. این ورزش‌ها ضربان قلب را افزایش می‌دهند و از ذخیره چربی برای تولید انرژی استفاده می‌کنند.

معمولا در بدن مردان چربی‌ها در ناحیه شکم جمع می‌شود و بدن آنها شکل سیب پیدا می‌کنند. در بدن زنان چربی‌ها در ناحیه لگن و ران‌ها جمع می‌شود و بدن آنها شکل گلابی پیدا می‌کند. جایی در بدن که چربی در آن ذخیره می‌شود، بر سلامت تاثیرگذار است.

خبر خوب برای خانم‌ها این است که چربی ذخیره شده در پایین تنه باعث افزایش خطر بیماری قلبی و دیابت نمی‌شود، اما نکنه منفی این قضیه این است که چربی ذخیره شده در پایین تنه سخت‌تر می‌سوزد.

مردان سریع تر می‌توانند چربی‌ها را بسوزانند زیرا در ناحیه شکم ذخیره چربی دارند. با این حال مردانی که چاق هستند، بیشتر در معرض خطر حملات قلبی دارند.

ترکیبی از تمرینات قدرتی، تمرینات هوازی و رژیم غذایی می‌تواند به آمادگی جسمانی افراد بینجامد.



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 9:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

برای تنبیه دانش‌آموزان استفاده از هرگونه ابزار خاصی که آسیب‌زا باشد و به آن فرد آسیب برساند که به عنوان نمونه استفاده از کمربند و گذاشتن خودکار لای انگشتان دانش‌آموز و هر چیز که جسم فرد را تحت تأثیر قرار دهد جزء تنبیه‌بدنی محسوب می‌شود و تخلف است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، تنبیه بدنی دانش‌آموزان همواره از خطوط قرمز آموزش و پرورش کنونی محسوب شده و می‌شود؛ البته این موضوع در گذشته و پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کشورمان به گونه دیگری دنبال می‌شد؛ تنبیه‌بدنی و به اصطلاح فلک کردن دانش‌آموزان یک امر بدیهی در مدارس بود که اتفاقاً دولت آن زمان هم به این موضوع اصرار می‌کرد.

اما با گذشت سالهای بسیار از آن روزهای وحشت‌آور در مدارس و پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباطی دیگر تنبیه‌بدنی موضوع پذیرفته شده‌ای درون مدارس نیست و در سالهای اخیر هم تمامی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش به آن تأکید داشته‌اند.

*بررسی تخلف تنبیه‌بدنی در سیما


ناگفته نماند در برخی موارد و به صورت معدود هنوز هم اندک تنبیه‌های بدنی در مدارس با توجه به اینکه از نظر قانونی هم تخلف محسوب می‌شود، انجام و بیشتر آنها با مهارت و مخفیانه جهت دور زدن قانون استفاده می‌شود؛ این روزها صداهایی از گوشه و کنار مدارس تهران و کشور به گوش می‌رسد که در معدود مدارسی تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان انجام می‌شود.

این موضوع در جایی به اوج خود رسید که شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران در اخبار 20.30 گزارشی از تنبیه‌بدنی در یکی از مدارس تهران پخش کرد که بسیار قابل تأمل بود؛ البته پس از پخش این گزارش ناظم مدرسه مذکور که مسئول تنبیه دانش‌آموزان را به عهده داشت، حتی ابراز ندامت هم نکرد و در نهایت از کار برکنار شد.

*آیا آموزش و پرورش از درون مدارس بی اطلاع است؟


در گزارش پخش شده از سوی صدا و سیما اعلام شد که درخواست‌های مکرر اولیای دانش‌آموزان از رسانه باعث شد تا به این موضوع پرداخته شود.

از طرفی هم جای علامت سوال بزرگی وجود دارد که آیا وزارت آموزش و پرورش از اتفاقات درون مدارس بی‌اطلاع است و در نهایت باید رسانه‌ها وارد میدان شوند و اینگونه مشکلات تأسف‌آور را نمایان کنند تا آموزش و پرورش وارد عمل شود.

*فانی: تنبیه‌بدنی مربوط به زمان قاجار است


مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در اوایل آذرماه سال تحصیلی جاری در خصوص تنبیه بدنی اظهارداشت: «درآیین نامه اجرایی مدارس این بحث به صراحت مطرح شده و اعلام شده است که تنبیه‌بدنی به هر شکلی در آموزش و پرورش ممنوع است؛ اگر کسی تخلف کند، جریمه می‌شود و بر اساس قوانین، به هیئت تخلفات اداری ارجاع می‌شود».

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش هم در دوره سرپرستی این وزارتخانه به خبرنگار فارس در خصوص موضوع تنبیه‌بدنی در مدارس گفت: « تنبیه‌بدنی مال زمان قاجاریه است».

وی در پاسخ به این پرسش که «یعنی الان در مدارس ما تنبیه نیست؟»، افزود: «ان‌شاءالله که نیست».

*عباس‌زاده: کنترل معدود مدارسی بدون تنبیه امکان پذیر نیست


عباس‌زاده از کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت در گفت‌وگو با فارس اعتقاد دیگری دارد؛ وی اظهار داشت: موضوع تنبیه‌بدنی در برخی مدارس اتفاقاً باید انجام شود، زیرا کنترل تعداد معدودی از مدارس بدون تنبیه امکان پذیر نیست.

وی معتقد است که در مدارسی که در قسمت‌های جنوبی شهرها و در برخی نقاط  وجود دارند به علت مشکلات مختلف اقتصادی و فرهنگی دانش‌آموزان با چهره‌های متفاوتی از آنچه که تاکنون تصور می‌کنید در مدارس حاضر می‌شوند و باعث مشکلات بسیاری برای مدرسه می‌شوند.

عباس‌زاده گفت: در برخی از مدارس اینچنینی که در نقاط پر خطر و دور افتاده وجود دارند، دانش‌آموزان، معلمان و مسئولان مدرسه را مجروح کرده‌اند و در همین تهران و شهرستانهای تهران بسیاری از معلمان و مسئولان مدرسه از سوی دانش‌آموز و اولیا و حتی دوستان این دانش‌آموزان تهدید می‌شوند؛ در این شرایط به نظر تنبیه و کنترل مدرسه به هر شکلی امری ضروری به نظر می‌رسد.

قانون در مورد موضوع تنبیه در مدارس موارد خاصی را عنوان می‌کند و برخی از قوانین مربوط به شورای عالی آموزش و پرورش و آیین‌نامه اجرایی و مقررات انضباطی مدارس است.

*اعلام موارد تنبیه مجاز در مدارس

آیین‌نامه اجرایی مدارس و مصوبه 652 در سال 1379 مربوط به موضوعات اجرایی و بحث تنبیه در مدرسه است؛ در فصل ششم این آیین‌نامه موضوع مقررات انضباطی عنوان و مربوط به دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه است.

در این فصل و از ماده 73 تا 81 موضوع تنبیه عنوان شده است که در آن منظور تنبیه جسمی نیست و به معنای آگاه ساختن قصور و سهل‌انگاری دانش‌آموز نسبت به انجام وظایف خودش است؛ مدیر مدرسه هم باید قبل از اعمال هرگونه تنبیه از وضعیت و موقعیت دانش‌آموز آگاهی داشته باشد و در جستجوی انگیزه و علت تخلف باشد و نسبت به رفع آن اقدام کند.

قانون تنبیه دانش‌آموزان شرایطی هم برای مدیران مدرسه جهت تنبیه فراهم کرده است که شامل تذکر، اخطارشفاهی در حضور دانش‌آموزان، تغییر کلاس، اخطارکتبی، اخراج موقت و انتقال به مدرسه دیگر است.

همچنین ماده 77 آیین‌نامه انضباطی مدارس هرگونه تنبیه دیگر از قبیل بدنی و تعیین تکلیف درسی را ممنوع اعلام کرده و نباید در اعمال تنبیه‌ها هم بین دانش‌آموزان تبعیض و استثنایی قائل شد و انجام تمامی تنبیه‌ها به تفکیک در آیین‌نامه فوق تشریح شده است

به عنوان نمونه در مورد اخراج و انتقال دانش‌آموز به مدرسه دیگر که در بند 6 عنوان شده است، اخراج و انتقال دانش‌آموز به مدرسه دیگر علاوه بر اینکه باید در شورای مدرسه تأیید شود، موافقت آموزش و پرورش منطقه را نیاز دارد؛ این مورد برای افرادی انجام می‌شود که تمامی راه‌های تربیتی در موردش اجرا شده و کارساز نباشد.

*هرگونه تنبیه‌بدنی در مدارس طبق قانون ممنوع است


همانگونه که در آیین‌نامه اجرایی مدارس عنوان شده است، هیچ فردی از مسئولان حاضر در مدارس نباید تنبیه‌بدنی بر دانش‌آموزان اعمال کند و این موضوع از نظر قانون به هر شکلی و هر عنوانی ممنوع است.

در قانون با صراحت گفته شده است که این تنبیه باید روشن‌گرایانه و آگاهانه باشد و شرایط روحی و جسمی، سن و اجتماعی دانش‌آموز مورد توجه قرار گیرد و تنبیه متناسب با تخلفی باشد که دانش‌آموز انجام داده است و از روی غرض نباشد.

در آیین‌نامه اجرایی مدرسه همچنین آمده است که باید شیوه جبران تخلف به دانش‌آموز ارائه شود و  از او خواسته شود که خطا و تخلفش را جبران کند و این کار در حضور جمع انجام نشود که این موضوعات هم در آیین‌نامه فوق عنوان شده است.

*استفاده از کمربند و خودکار لای انگشت دانش‌آموز ممنوع است


برای تنبیه دانش‌آموزان استفاده از هرگونه ابزار خاصی که آسیب‌زا باشد و به آن فرد آسیب برساند که به عنوان نمونه استفاده از کمربند و گذاشتن خودکار لای انگشتان دانش‌آموز و هر چیز که جسم فرد را تحت تأثیر قرار دهد جزء تنبیه‌بدنی محسوب می‌شود و تخلف است.

در مورد حکم افرادی که تنبیه‌بدنی بر دانش‌آموزان انجام می‌دهند هم اعم از مدیر مدرسه، ناظم، معلم و مسئولان مدرسه با توجه به اینکه قانون این موضوع را ممنوع اعلام و تخلف می‌داند، کسی که آن را نقض کند باید هیئت بررسی و تخلفات اداری برای آنها تصمیم‌گیری کند و حکم صادر شود؛ این حکم شامل تذکر، اخطار، توبیخ و یا هر چیزی که قانون برای آن تصمیم گیرد،  می‌شود.

این موضوعات در قانون تخلفات اداری و نه در شورای عالی آموزش و پرورش عنوان شده است؛ در نهایت هم قانون تنبیه‌بدنی را ممنوع می‌داند و هر کسی که از حکم قانون سرپیچی کند، تخلف است و هیأت بررسی و رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش آن را بررسی می‌کند.

*آیین‌نامه انضباطی مدارس مربوط به 13 سال پیش است


یکی از موارد قابل تأمل این است که تمامی این قوانین که در مورد آیین‌نامه اجرایی و انضباطی مدارس نوشته شده، مربوط به سال 79 بوده است و از آن تاریخ تاکنون هیچ‌گونه بازنگری دراین باره انجام نشده است و هنوز در برخی موارد ریزتر شبهاتی وجود دارد که نیاز به بازنگری بر این قانون پس از 13 سال دارد.

امروزه که تمامی برنامه‌های آموزش و پرورش مطابق با سند تحول بنیادین و تمامی اسناد بالادستی مطابقت پیدا کرده، نیاز است تا آموزش و پرورش در موضوع مقررات اجرایی و انضباطی مدارس بازنگری جدید کند.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسکن

شورای پول و اعتبار دقایقی پیش افزایش سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن بانک مسکن را تصویب کرد که بر اساس این مصوبه، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن صرفاً از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به ۳۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.
 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از چند ماه گذشته موضوع افزایش وام خرید و ساخت مسکن مطرح بود که در نهایت بانک مرکزی هفته گذشته و بعد از جنجال رسانه‌ای اظهارات وزیر راه درباره وضعیت بانک مسکن اطلاعیه داد و اعلام کرد که افزایش وام مسکن در کمیسیون اعتبارات این بانک به تصویب رسیده در نوبت بررسی شورای پول و اعتبار قرار دارد.

در عین حال امروز اکبر کمیجانی معاون اقتصادی رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگویی که با خبرنگار اقتصادی تسنیم داشت اعلام کرد که عصر امروز در جلسه شورای پول و اعتبار موضوع افزایش وام مسکن مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

در شرایطی شورای پول و اعتبار امروز تشکیل جلسه داد که ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته از تصویب روشهای تأمین مالی مسکن مهر در دولت خبر داد و گفت که بناست روش تأمین مالی پروژه‌های مسکن مهر "سالم" شود.

برهمین اساس شورای پول و اعتبار عصر امروز (1392.10.17) تشکیل جلسه داد و پیشنهادات نهایی مصوب کمیسیون اعتباری بانک مرکزی را بررسی نمود و عیناً مورد تصویب قرار داد.

متن مصوبه شورای پول و اعتبار به‌شرح ذیل می‌باشد:

1 ــ سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن صرفاً از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به‌مبلغ 350 میلیون ریال افزایش می‌یابد.

تبصره 1 ــ در رابطه با تسهیلات ساخت، تقسیط سهم الشرکه تسهیلات مشارکت مدنی مجاز می‌باشد.

تبصره 2 ــ متقاضیان واجد شرایط سایر حساب‌های تعهدی بانک مسکن در صورت تمایل می‌توانند به‌صورت استفاده توأمان از طریق تدارک اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف این ماده بهره‌مند شوند.

2 ــ به‌منظور کمک به تأمین مسکن زوجهای جوان، سقف تسهیلات خرید برای هریک از زوجین که تاریخ وقوع عقد آنها از 1392.10.17 به بعد باشد، تا سقف مبلغ 250 میلیون ریال و جمعاً معادل مبلغ 500 میلیون ریال روی یک واحد مسکونی (اخذ یک واحد مسکونی به‌عنوان وثیقه هر دو وام) از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تعیین می‌گردد.

بانک مسکن موظف است متون قرارداد اعطای این تسهیلات را به‌گونه‌ای تنظیم کند که وصول مطالبات بانک در مراحل قضایی و اجرایی با مشکل مواجه نشده و در عمل موجبات افزایش مطالبات معوق بانک را فراهم نسازد.

* وام جعاله 10 میلیون تومان شد

3 ــ اعطای تسهیلات جعاله تعمیر و تکمیل واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف مبلغ 100 میلیون ریال به‌ازای هر واحد مسکونی مجاز می‌باشد.

4 ــ دوره بازپرداخت حداکثر تا 12 سال تعیین و کمتر از آن با توافق بانک و مشتری میسر خواهد بود.

5 ــ از تاریخ ابلاغ این مصوبه، جهت حصول اطمینان از تعادل منابع و مصارف، بانک مسکن موظف است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد منابع و مصارف حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز را تهیه و به بانک مرکزی ارائه نماید.

6 ــ ملاک تعیین نرخ سود فروش اقساطی خرید مسکن، ماده (9) مجموعه سیاست‌های پولی، اعتباری و نظارتی مصوب 20 دی ماه 1390 بوده و تبصره (2) ماده صدرالاشاره صرفاً ناظر بر تسهیلات اعطایی از محل حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن بانک مسکن است.

 

 



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 9:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون امورشهر منطقه2 گفت: پروژه قوچ و صخره در کنار 10 آبنما و 15 قوچ و نورپردازی مخصوص در روزهای آینده با حضور قالیباف و رئیس سازمان زیباسازی افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز "محمدمهدی خانی" معاونت اور شهری منطقه 2 در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: پروژه قوچ و صخره در کنار 10 آب نما و 15 قوچ و نورپردازی خاص افتتاح شد. 
 
وی در ادامه گفت: کارفرمای این پروژه شهرداری منطقه 2 است و کار توسط هنرمند مولودی‌زاده اجرا شده است. 
 
وی گفت: مساحت اجرای این پروژه از 3 هزار متر است. 
 
وی درباره آغاز پرواز قوچ و صخره نیز گفت: این پرنده از ابتدای سال شروع شده و آماده افتتاح است. 
 
وی تصریح کرد: در حدود 2 تا 3 روز آینده این پروژه با حضور قالیباف و رئیس سازمان زیباسازی افتتاح شد.



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 8:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی با بیان این نکته که در خودروهای خارجی هم شاهد کاهش قیمت اندکی بوده‌ایم، افزود: ممانعت شرکت‌های خودروساز داخلی از فروش فوری محصولات خود باعث شده تا عرضه و تقاضا در بازار معقول و کاهش قیمت اتفاق نیفتد.

تسنیم- زمزمه تغییر تعرفه واردات خودرو و توقف فروش فوری از سوی خودروسازان باعث شد، کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو طی این هفته تاحدودی متوقف شود و البته معاملات هم کمی رونق بگیرد.

بازار خرید و فروش خودرو این روزها همچنان با بلاتکلیفی در سرنوشت قیمت‌ها و البته امید مردم به کاهش قیمت فعالیت خود را ادامه می‌دهد. درحالی‌که مقامات وزارت صنعت و شخص وزیر از عدم تغییر قیمت خودرو تا پایان سال خبر داده بودند، اما هنوز مردم در خرید خودرو تعلل کرده و امید ارزانی آن را دارند.

زمانی افشار رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو کشور در همین ارتباط با اشاره به اینکه این هفته وضعیت بازار خرید و فروش خودرو در مقایسه با روزهای گذشته تا حدودی از رکود خارج شده است به خبرگزاري تسنیم گفت: به عنوان نمونه برخی از مدل‌ها همانند 206 و پژو پارس که خریدو فروش اندکی داشتند این هفته مشتریانی را کسب کرده‌اند.

وی با بیان این نکته که در خودروهای خارجی هم شاهد کاهش قیمت اندکی بوده‌ایم، افزود: ممانعت شرکت‌های خودروساز داخلی از فروش فوری محصولات خود باعث شده تا عرضه و تقاضا در بازار معقول و کاهش قیمت اتفاق نیفتد.

اظهارات این مقام مسوول در اتحادیه فروشندگان در حالی عنوان می‌شود که به اعتقاد فعالان بازار خودرو هم‌اکنون با ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سیسی به کشور قیمت آنها در بازار کاذب شده است به نحوی که هیچ اطمینانی از قیمت فعلی این خودروها در بازار وجود ندارد. البته در خودروهای پایین‌تر از 2500 سیسی نیز بازار با در نظر گرفتن دلار 3 هزار تومانی فقط شاهد کاهش 5 درصدی قیمت آنها بوده است.

به اعتقاد این فروشنده خودرو، خریداران از چند روز گذشته در بازار معاملاتی خودروهای خارجی با زمزمه‌های تغییر پلکانی تعرفه واردات خودرو سعی در خرید خودروی مورد نیاز خود در اسرع وقت دارند.

 

 



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 9:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اخگری با بیان اینکه در بررسی اجساد، فراوانی این دارو در آنان زیاد بوده است، ادامه داد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که روند سوء مصرف مواد مخدر در استان تهران نسبت به دوره‌های قبلی تحقیقات افزایشی 40 تا 50 برابری داشته است.

افراد معتاد از این مواد به عنوان جایگزین برای ترک استفاده می‌کنند.

رئیس بخش سم‌شناسی، متخصص و عضو هیات علمی پزشکی قانونی با اشاره به افزایش مصرف ترامادول در بین جوانان، گفت: مرگ‌های ناشی از سوء مصرف این ماده نیز در یک سال اخیر افزایش داشته است.

دکتر مریم اخگری با بیان اینکه در پزشکی قانونی با یکسری مرگ ناشی از مصرف داروهای ترک اعتیاد روبرو شده‌ایم، گفت: در آنالیز این داروها، موادی را شناسایی کردیم که سبب این مرگ‌ها شده بودند.

وی با بیان اینکه از دو سال پیش مصرف ترامادول و فروش آن تحت نظارت وزارت بهداشت درآمد، گفت: بر این اساس این ماده به ازای هر نسخه تنها برای یک بار در داروخانه‌ها به فروش می‌رفت و خرید آن برای بار دوم نیازمند نسخه‌ای جدید بود؛ همانطور که در بحث آمفتامین‌ها، هروئین، کوکائین و ... این قانون وجود دارد.

افزایش مصرف ترامادول بین جوانان


رییس بخش سم‌شناسی و متخصص پزشکی قانونی از افزایش مصرف ترامادول در میان جوانان خبر داد و گفت: متاسفانه همزمان با این افزایش مصرف، مرگ‌های ناشی از مصرف این ماده نیز افزایش یافته، به طوری که حتی در مواردی فرد با مصرف تنها یک مرتبه ترامادول دچار تشنج و مرگ شده است. وی با بیان اینکه قرص‌های ترامادول بسته‌بندی شده و درعطاری‌ها وجود دارد، افزود: این در حالیست که توزیع این مواد در عطاری‌ها غیرمجاز است و باید با آن برخورد شود.

اخگری با بیان اینکه در بررسی اجساد، فراوانی این دارو در آنان زیاد بوده است، ادامه داد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که روند سوء مصرف مواد مخدر در استان تهران نسبت به دوره‌های قبلی تحقیقات افزایشی 40 تا 50 برابری داشته است.

رئیس بخش سم‌شناسی و متخصص پزشکی قانونی گفت: افراد معتاد از این مواد به عنوان جایگزین برای ترک استفاده می‌کنند که در مواردی سبب سوء مصرف و مرگ آنها می‌شود.

افزایش مرگ‌های ناشی از مصرف ترامادول و متادون


وی همچنین از افزایش مرگ‌های ناشی از مصرف ترامادول و متادون در یک سال اخیر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اجسادی که به نزد ما می‌آیند، تاریخچه مشخصی ندارند و تنها بر اساس گواهی فوت، مرگشان به دلیل مصرف داروی ترک اعتیاد اعلام می‌شود، بنابراین نمی‌توان گفت که پیش از آن روند مصرف چگونه بوده است.