امام جمعه موقت تبریز: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه به صنعت و اقتصاد کشور ضربه بزرگی زده است

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تبریز گفت: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه امروز یکی از معضلات مهم کشور بوده که ضربه‌های بزرگی به صنعت و اقتصاد کشور زده است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کاربردی و مدون برای برخورد با آنها داشت.

خبرگزاری فارس: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه به صنعت و اقتصاد کشور ضربه بزرگی زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی‌ آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: نامگذاری امسال توسط مقام عظمای ولایت نشانه درایت ایشان در شناخت نیاز به حق جامعه است که باید از سوی دولتمردان به خوبی مورد عنایت قرار گرفته و کاربردی شود که در اصل راهی برای مقابله با انواع تحریم‌های غرب و استکبار جهانی است.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه اقتصادی، افزایش سطح رفاه عمومی و تامین امنیت و آسایش ملت اگر در دستور کار دولتمردان قرار گیرد و اجرایی شود بی‌شک رفاه و امنیت کشور و ملت تامین خواهد شد.

آل‌هاشم افزود: از دولتمردان و مسئولان انتظار می‌رود در پایان هر سال با ارائه گزارش کاری در حیطه وظایف خود، اعلام کنند چقدر در تحقق شعار سال کوشیده‌اند و توانستند منویات رهبری را جامه عمل بپوشانند.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا امروز یکی از معضلات مهم کشور است که در کنار واردات بی‌رویه ضربه‌های بزرگی به صنعت و اقتصاد کشور زده که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کاربردی و مدون برای برخورد با آنها داشت.

امام جمعه موقت تبریز افزود: برای توسعه اقتصادی باید سعی کرد کسانی که در این زمینه فعال هستند مورد حمایت و تقدیر قرار گیرند و در این زمینه رسانه‌ها و صدا و سیما باید با فرهنگ‌سازی در این زمینه گام‌های مثبت بردارند.

وی در ادامه با اشاره به ایام فاطمیه اظهار داشت: زن مسلمان امروز با داشتن الگویی همچون صدیقه طاهره(س) توانسته است با حضور خود در صحنه‌های پرشور مختلف حماسه انقلاب اسلامی را به منصّه ظهور برساند و سختی‌ها و مرارت‌های هشت سال جنگ تحمیلی را به جان بخرد و با ایثارگری‌های خود در پشت جبهه و گاه در درون جبهه و نیز تهاجم فرهنگی پیرو بی‌چون چرای این بانوی دو جهان باشد.

آل‌هاشم افزود: همه ما باید با الگوپذیری از حضرت فاطمه(س)، تابع ولی فقیه زمان خود باشیم چرا که رمز اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تبعیت محض از ولایت فقیه است.

وی گفت: راضیه مرضیه(س) با زندگی و مبارزه خود در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عبادی، خانه‌داری، همسرداری، تربیت فرزند و به خصوص در صحنه‌های گوناگون سیاسی نشان داد که یک زن می‌تواند با حفظ حریم عفّت و ارزش‌های انسانی در تمام عرصه‌های جامعه حضور داشته باشد.

وی در ادامه با تقدیر از ستاد تسهیلات سفر استان، از زحمات تمام کسانی که در حوزه‌های مختلف به مردم طی ایام تعطیلات نوروز خدمات ارائه دادند، تقدیر کرد.

آل‌هاشم همچنین به هفته سلامت اشاره کرد و سلامت جامعه و افراد را عامل توسعه هر کشوری در تمام زمینه‌ها ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: رعایت بهداشت در اسلام و آموزه‌های دینی مورد تاکید جدی قرار گرفته که توجه به آن باید در جامعه نهادینه شود ضمن آنکه از وزارت بهداشت و مسئولان استانی باید به دلیل ارائه خدمات بهداشتی به خصوص خدمات رایگان تقدیر کرد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه به فرارسیدن سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: این سردار رشید اسلام بی‌شک فرماندهی با تفکرات بسیجی بود که توانست نقش مهم و اساسی در انقلاب به خصوص در دفاع مقدس داشته باشد.

آل‌هاشم، شاخصه اصلی شهید صیاد شیرازی را پیروی بی‌چون و چرا از ولایت دانست و افزود: این شهید بزرگوار ارتش و سپاه را یک روح در دو بدن و در کل واحد می‌دانست که اتحاد آنان را عامل مهم توان نظامی بالا و اقتدار قوی ارزیابی می‌کرد.

امام جمعه موقت تبریز فرارسیدن سالروز شهادت شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم را نیز گرامی داشت و نقش هنرمندان متعهد را در تبیین ارزش‌های انقلاب تاثیرگذار دانست.

وی در ادامه به 20 فروردین و روز فناوری اشاره کرد و افزود: بی‌شک دستاوردهای مهم علمی امروز کشور نتیجه تلاش دانشمندان ایران اسلامی است که با تعهد و ایمان خود توانستند ایران را در تمام عرصه‌ها سربلند کنند.

اضافه می‌شود، امروز همزمان با برپایی نماز جمعه داوطلبان جمعیت هلال احمر و بسیج پزشکی سپاه عاشورا به ارائه خدمات رایگان به نمازگزاران اقدام کردند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: