پایگاه خبری عقاب نیوز :

نخست وزیر مالزی در یک نشست خبری از سقوط هواپیمای ناپدید شده خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی:"نجیب عبدالرزاق"نخست وزیر مالزی در یک نشست خبری اعلام کرد، هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی این کشور در اقیانوس هند سقوط کرده است.

وی افزود:تحلیل اطلاعات به دست امده از تصویر ماهواره ای، نشان می دهد که این هواپیما تکه تکه شده است.

نخست وزیر مالزی تاکید کرد در این حادثه کسی جان سالم بدر نبرده است، و تمامی مسافران پس از سقوط این هواپیما در جنوب اقیانوس هند جان خود را از دست داده اند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، شرکت هوایی مالزی به خانواده همه سرنشینان هواپیمای ناپدید شده اعلام کرده است که هیچکدام از مسافران در این حادثه جان سالم به در نبرده اند.

نخست وزیر مالزی در ادامه تاکید کرد تلاش های بین المللی برای یافتن باقیمانده لاشه هواپیما و جعبه سیاه و همچنین اجساد قربانیان ادامه دارد.

شایان ذکر است، این هواپیمای ناپدید شده حامل239 مسفر بود.



تاريخ : 4 / 1 / 1393برچسب:, | 6:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ورزشگاه آزادی تهران بزرگترین ورزشگاه ایران است که از لحاظ گنجایش بزرگترین ورزشگاه فوتبال خاورمیانه، چهارمین آسیا و یازدهمین در جهان است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ورزشگاه  آزادی تهران ورزشگاه ملی  ایران و بزرگترین ورزشگاه کشور است این ورزشگاه برای میزبانی بازی های آسیایی  1974 ساخته شد.
 
این ورزشگاه در حقیقت  بخشی از مجموعه ورزشی آزادی است که بازی های خانگی تیم ملی فوتبال ایران و دو تیم بزرگ پایتخت نشین استقلال و پرسپولیس در  این ورزشگاه برگزار می شود.
 
ورزشگاه آزادی تهران از نظر استانداردها و ضوابط  کنفدراسیون فوتبال آسیا دارای نمره A است.
 
 تاریخچه ورزشگاه آزادی
 
 استادیوم  آزادی با معیارهای بین‌المللی و برای بازی های آسیایی 1974 با مساحت 141000 متر مربع در مجموعه ورزشی آزادی  ساخته شد.
 
 این ورزشگاه پیش از انقلاب آریا مهر خوانده می شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی آزادی نام گرفت.
 
طرح و ساخت این ورزشگاه به عهده  عبدالعزیز خرما نفرماییان بود و در تاریخ 26 مهر 1350 گشایش یافت و در 10 شهریور 1353 و همزمان با بازی های آسیایی  سال 1974 میلادی تهران افتتاح شد.
 
این مجموعه ورزشی هم اکنون با دارا بودن سالن های  چند منظوره، سالن دوازده هزار نفری و دریاچه مصنوعی یکی از بی نظیرترین مجموعه های ورزشی آسیاست زمین بازی ورزشگاه از چمن و اطراف چمن یک پیست دو میدانی در هشت ردیف از جنس تارتان قرار دارد و  در قسمت  غربی ورزشگاه و ضلع جنوب  جایگاه ویژه، جایگاه گزارشگران صدا وسیما و در جنب راست این محل جایگاه خبرنگاران با ظرفیت 85 نفر احداث  شده است.
 
گنجایش
 
 گنجایش این ورزشگاه 412و84 نفر است  از لحاظ گنجایش، استادیوم آزادی بزرگترین ورزشگاه فوتبال در  خاورمیانه، چهارمین در آسیا و  یازدهمین در جهان است.
 
به تازگی ابهاماتی در مورد گنجایش ورزشگاه ابراز شده است  غلامرضا بهروان رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران بر این باور است بیشترین گنجایش ورزشگاه 85000 است  علاوه بر این گفته می شود پس از نصب صندلی در این ورزشگاه، گنجایش آن به 78 هزار نفر کاهش یافته است.
 
تعمیر و بازسازی
 
در بازسازی استادیوم یکصد هزار نفری که از تاریخ خرداد ماه سال 81 لغایت خرداد ماه سال 82 به طول انجامید سکوهای طبقه اول  به طور کامل عایق کاری گردید و رختکنهای موجود نیز بازسازی شد.
 
روشنایی:
 
 روشنایی زمین و ورزشگاه توسط 4 عدد برج که در شمال غربی، شمال شرقی، جنوب  غربی و جنوب شرقی ورزشگاه قرار دارند تامین می شود در بالای این برج‌ها از چراغ‌های  گازی و مرکوری و تنگستن هالوژن استفاده شده که سطح نوری برابر 1650 لوکس در سطح زمین تولید می کنند که ضریب  اختلاف شدت نور در نقاط مختلف 101/15 لوکی می باشد.
 
سیستم 2صوتی
 
 سیستم صوتی ورزشگاه غیر متمرکز و برای هر  جایگاه ورزشگاه از تعدادی بلندگو در جهت‌های  مختلف استفاده شده است.
 
 نمایشگر:
 
نمایشگر یا اسکور برد ورزشگاه  در ابتدا به صورت ؟ و تک رنگ بود اما سپس باز سازی و به صورت یک نمایشگر رنگی در آمد و همزمان  با بازی ایران، آلمان مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
 ابعاد کل این نمایشگر 5،7 در 20 متر و قسمت نمایشگر رنگی 20،7×4،14 متر است و تفکیک پذیری آن 278×576 است.
 
دسترسی وسایل نقلیه
 
 این ورزشگاه محل پارک برای 400 وسیله نقلیه به صورت سر پوشیده و 7 هزار جای پارک در بیرون از ورزشگاه دارد.
 
معماری
 
معمار و طراح این ورزشگاه عبدالعزیز فرمانفرمائیان است که آن را برای ظرفیت 412/84 تماشاچی طراحی کرد.
 
طرح استادیوم براساس دید کامل برای همه  تماشاچیان در نظر گرفته شده است به طوری که حداکثر دید تماشاچی از مرکز زمین حد شمال و جنوب 136 متر و  در شرق و غرب 129 متر است.

 

 



تاريخ : 4 / 1 / 1393برچسب:, | 5:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زاهدان - ایرنا - معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خبر شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی را تایید کرد.

 علی اصغر میرشکاری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده خبر شهادت یکی از پنج مرزبان ایرانی تایید شده است.

وی افزود: ˈجمشید دانایی فرˈ تنها درجه دار از میان پنج مرزبان ربوده شده به شهادت رسیده است.

گروهک تروریستی رباینده پنج مرزبان ایرانی از منطقه مرزی جکیگور در جنوب سیستان و بلوچستان یکشنبه شب ادعا کرد که یکی از مرزبانان به نام جمشید دانایی فر را به شهادت رسانده است.

اعضای گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل 17 بهمن ماه گذشته پنج مرزبان ایرانی را در منطقه جکیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربودند.

ˈموسی دانایی فرˈ برادر کوچکتر مرزبان جمشید دانایی فر گفت: جمشید دانایی فر متولد 1366 محمد آباد سیستان و دارای مدرک دیپلم است که از سه سال پیش در مرزبانی مشغول به خدمت شده است.

وی افزود: جمشید دوسال پیش ازدواج کرده و نخستین فرزندش 10 روزه است و هنوز پدر و فرزند، یکدیگر را ندیده اند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه "تنها راه مقابله با دشمن، پیگیری مسائل فرهنگی است"، گفت: مراقبت از نفوذ و رخنه فرهنگی دشمن و جلوگیری از غلو و افراط در دین و ایجاد حیات معنوی در جامعه، از جمله اهدافی است که باید در سال جدید و سال‌های آتی مورد توجه مردم و مسئولان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی"، خاطرنشان کرد: مسأله اقتصاد موضوعی بسیار مهم است. امروزه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های اقتصادی خود با مسائل و مفاهیمی مواجه است که تاکنون به هیچ عنوان در عرصه‌های نظری و عملی مشابه واقعی نداشته است.

وی با بیان اینکه "هر کشوری پرچم استکبارستیزی را استوار کند، نیازمند الگوسازی در عرصه‌های اقتصادی خود خواهد بود"، تصریح کرد: بر این اساس، خود انقلاب اسلامی مکلف به نوعی نوآوری،‌ ابتکار، نظریه‌پردازی و الگوسازی در عرصه‌های جدید اقتصادی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه "اقتصاد مقاومتی یکی از این نوآور‌ی‌ها به حساب می‌آید"، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری طی سالیان اخیر بارها مطرح کرده‌اند، ما باید یک اقتصاد مقاومتی و واقعی در کشور بوجود بیاوریم؛ چراکه این یک واقعیت است که چنانچه کشور در مقابل فشارهای خارجی از جمله تحریم‌ها مقاومت مدبرانه‌ای از خود نشان دهد، نه فقط روند حربه‌های آنها را کُند می‌کند بلکه استفاده از این حربه‌ها را در سال‌های آینده امکان‌ناپذیر خواهد کرد.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه "اقتصاد موضوع بسیار با اهمیتی است"، گفت: اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری دارای الزاماتی است. کاهش وابستگی به نفت از جمله همین الزامات است. همچنین، مردمی کردن اقتصاد و توانمندسازی بخش خصوصی و تشویق بخش خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و مدیریت مصرف از جمله دیگر الزاماتی است که برای بحث اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه همگان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه "مدیریت مصرف به معنای مصرف متعادل و پرهیز از اسراف است"، تاکید کرد: نه تنها دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بلکه مردم نیز باید به مدیریت مصرف و مصرف متعادل منابع طبیعی توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ چراکه مدیریت در مصرف امروزه به عنوان یک جهاد به حساب می‌آید. امروز پرهیز از اسراف، بی‌شک در مقابل دشمنان یک حرکت جهادی نامیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به مطرح شدن موضوع فرهنگ در شعار سال 93، گفت: مسأله فرهنگ مسأله‌ای به مراتب مهمتر از مسائل اقتصادی است. فرهنگ از این جهت دارای اهمیت است که نظام ما با انقلابی فرهنگی روی کار آمده است. انقلاب اسلامی ایران از نخستین روزهای پیروزی تاکنون همواره مورد تهاجم فرهنگی دشمنان قرار گرفته است.

آل‌هاشم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم توجه همه‌جانبه به بحث فرهنگ در جامعه، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از 20 سال قبل همواره به بحث تهاجم فرهنگی و مباحثی نظیر شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی و جنگ نرم اشاره کرده‌اند و تاکید داشته‌اند که باید به فرهنگ توجه ویژه‌ای شود. ایشان در مقاطع مختلف هشدارهای لازم را به مردم و مسئولان در این زمینه داده‌اند

وی با بیان اینکه "امروز دشمن می‌خواهد عقیده و اراده جوانان و مردم کشور را مورد حمله قرار دهد"، اظهار کرد: ما باید در داخل کشور فعالیت‌های فرهنگی خود را گسترش دهیم و در عرصه فرهنگی روز به روز در مقابل هجمه‌های عظیم دشمن فعال‌تر از گذشته باشیم؛ چراکه دشمن قصد دارد از طریق ترویج فساد، بی‌بندباری، فحشا،‌ بی‌حجابی و مواد مخدر جوانان ما را از ما بگیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین با بیان اینکه "دشمن قصد ایجاد اختلاف میان مسئولان و همچنین برادران اهل تسنن و تشیع و اقوام ایرانی را دارد"، گفت: به جز از طریق پیگیری مسائل فرهنگی، هیچ راهی برای مقابله اینگونه اقدامات دشمن وجود ندارد. ما باید فعالیت‌های فرهنگی خود را روز به روز گسترش دهیم تا بتوانیم در مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی کنیم. ما باید اهداف فرهنگی خود را روشن کنیم و با اولویت قرار دادن آنها در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

وی اضافه کرد: دعوت به سوی خدا و خارج کردن مردم از ظلمات و حرکت به سوی نور، باید یکی از اهداف و اولویت ما در سال جدید باشد. مراقبت از نفوذ و رخنه فرهنگی دشمن و همچنین جلوگیری از غلو و افراط در دین و ایجاد حیات معنوی در جامعه، از جمله اهدافی است که باید در سال جدید و سال‌های آتی مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه "موضوع فرهنگ، مسأله‌ای مختص به یک وزارتخانه و سازمان نیست"، اظهار کرد: همه مردم و مسئولان، بویژه روحانیون،‌ دانشگاهیان و معلم‌ها باید به نهادینه‌سازی فرهنگ در جامعه کمک کنند.

آل‌هاشم در پایان گفت: امیدوارم همگی بتوانیم در راستای تحقق بخشیدن به اوامر و رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش کنیم تا همانگونه که در سال گذشته با حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین روز قدس و راهپیمایی روز 22 بهمن، در حماسه سیاسی موفقیت‌های چشمگیری به دست آوردیم، امسال نیز شاهد شکوفایی‌های گسترده‌ای در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی باشیم.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳ هجری شمسی ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سال گذشته، بر ضرورت همدلی همگان در راستای پاسداشت هویت ایرانی‌ و اسلامی ‌و ایجاد فضای رشد فرهنگ در جامعه‌ تاکید کرد و گفت: همه تلاش دولت این است که مردم زندگی راحت‌تر، نگرانی کمتر و نسبت به آینده کشور و فرزندانشان مطمئن‌تر باشند.

 

 

 

 

 

 

رییس جمهوری در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳ هجری شمسی ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سال گذشته، بر ضرورت همدلی همگان در راستای پاسداشت هویت ایرانی‌ و اسلامی ‌و ایجاد فضای رشد فرهنگ در جامعه‌ تاکید کرد و گفت: همه تلاش دولت این است که مردم زندگی راحت‌تر، نگرانی کمتر و نسبت به آینده کشور و فرزندانشان مطمئن‌تر باشند.

متن کامل پیام نوروزی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین
السلام علیکِ یا فاطمه یا بنت رسول الله یا سیده النساء العالمین

نوروزِ فرخنده، آغاز سال ۱۳۹۳ را به همه آحاد ملت عزیز ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم؛ مخصوصاً به آن عزیزانی که اکنون در کنار خانواده خود و در کنار سفره نوروزی و شادی حضور ندارند. به آنهایی که به دلیل خدمت به مردم در کنار خانواده شان نیستند، خسته نباشید عرض می‌کنم و برای آنهایی هم که به دلایلی در کنار خانه و خانواده خود نیستند، آرزوی رفع مشکل می‌کنم.
تبریک ویژه به خانواده عزیز شهدا، جانبازان و ایثارگران. همچنین به همه ملل و اقوامی هم که در این منطقه و در هر جا که نوروز را گرامی می‌دارند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

بهار اعتدال و میانه‌روی است
کینه‌ها، کدورت‌ها و کبرها را کنار بگذاریم و همه به هم با نگاه مهر و محبت بنگریم.
بهار به معنای روزی است که دیگر از سرمای جانسوز زمستان خبری نیست و از گرمای سوزان و طاقت‌فرسا هم خبری نیست؛ پس بهار اعتدال و میانه‌روی است و ملت ما هم از دیرباز در مسیر اعتدال بوده است.
سالی که گذشت، ‌با حماسه‌های عظیم و بزرگ همراه بود که تاریخ هرگز آن را از یاد نخواهد برد. مردم به‌رغم مشکلات در زندگی، پای صندوق آراء آمدند و همه، فارغ از آن که به چه کسی رأی دادند، به امید رأی دادند.
در سالی که گذشت، مردم عزیز ایران به این بنده و همکارانم اجازه خدمت دادند و اکنون افتخار می‌کنم که در کنار سفره شادی شما اجازه حضور دارم.
در هفت ماهی که از فعالیت این دولت گذشته، قدم‌های بزرگی با حمایت شما مردم برداشته شده است؛ مهمترین آن، ایجاد فضای آرامش، همدلی، نشاط و تحرک بیشتر برای سربلندی ایرانِ عزیز و توسعه کشوری است که زادگاه و محبوب همه ماست.

سال جاری اقدامات جدّی تری برای کاهش رشد تورم خواهیم داشت
بسیار خوشحالم به عرض ملت ایران برسانم که در زمینه اقتصادی دولت توانست با کمک کارشناسان و کاردانان و متخصصان، سرعت تورم را مهار کند؛ از مهرماه تا پایان بهمن، در هر ماهی که ملاحظه می‌کنیم رشد تورم از متوسط یک درصد کمتر بوده است؛ گاهی ۱.۲ دهم، گاهی نیم درصد و در بهمن امسال[سال۹۲] رشد تورم از نیم درصد هم کمتر بوده است؛ یعنی چهار دهم درصد. اگر بخواهیم با بهمن سال گذشته[سال۹۱] مقایسه کنیم که آن موقع رقم تورم در یک ماه ۵.۳ دهم بوده، به این معناست که تورم بهمن پارسال[سال۹۱] نسبت به امسال [سال۹۲] ، ۱۳ برابر بوده است و امسال[سال۹۲] به یک سیزدهم کاهش پیدا کرده است. همچنان در سال آینده[سال۹۳] اقدامات مجدانه‌ای برای کاهش رشد تورم خواهیم داشت.
همچنین مسأله مهم ما در موضوع اقتصاد، مبارزه با رکود و شروع رونق اقتصادی است. سال آینده[سال۹۳]، سالِ رونق اقتصادی خواهد بود و در کنار رونق اقتصادی، شاهد رشد و شکوفایی صنعت، کشاورزی و بخش‌های خدمات در اقتصاد خواهیم بود.
در سالی که گذشت، تلاش کردیم در بازار کالا، طلا، سکه، ارز و بورس آرامش حاکم باشد و خبری از نوسانات شدید نباشد. این آرامش را در سال جاری ادامه خواهیم داد.
همچنین سال جدید در زمینه کشاورزی شاهد تحول مثبت خواهیم بود و اکنون آثار آن را در بخش کشاورزی مشاهده می‌کنیم. در اینجا لازم می‌دانم از همه روستائیان، کشاورزان، کارآفرینان، صنعتگران، کسبه، کارمندان،‌ کارگران، دانش‌آموزان و ‌دانشجویان، زنان و مردان و به ویژه جوانان، به خاطرحمایتشان از برنامه‌های خودشان - برنامه‌های دولت تدبیر و امید- تشکر و سپاسگزاری کنم.

امروز صدای ملت ایران در دنیا بهتر شنیده می شود
سال گذشته در زمینه سیاست خارجی قدم بسیار مهمی برداشته شد و امسال هم ادامه خواهد یافت. توانستیم درباره مشکلی که به نام پرونده هسته‌ای و تحریمی که به ناروا علیه ملت ما وضع کرده بودند، در اولین قدم موفقیت‌آمیز، به توافقی ولو کوتاه‌مدت دست پیدا کنیم و در واقع، ارّابه تحریم را متوقف کردیم؛ این مسیر ادامه خواهد یافت و در سال جاری امیدواریم بتوانیم به توافق نهایی دست یابیم.
در سیاست خارجی، چهره جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی کاملاً عوض شده است. امروز چهره واقعی این ملت بزرگ برای جهانیان بیشتر نمایان شده است و می‌بینیم که صدای ملت در دنیا بهتر شنیده می‌شود. شاهد رفت‌ و آمدهای سیاسی و اقتصادی در مسیر توسعه و رشد کشور هستیم و در سال جاری نیز شاهد آن خواهیم بود.
دولت، درمان و امنیت غذایی برای اقشار محروم را به عنوان دو سیاست در سال جاری دنبال خواهد کرد.
به طور کلی، وضعیت درمان کشور و سلامت و بیمه درمانی به نفع مردم تحول مثبت خواهد یافت. مردم در ماه‌های آینده شاهد اوضاع بهتری در مسیر سلامت خودشان و فرزندانشان خواهند بود.
همه تلاش این دولت این است که مردم زندگی راحت‌تر، نگرانی کمتر و نسبت به آینده کشور و فرزندانشان مطمئن‌تر باشند.
در سال جاری قدم دوم در زمینه هدفمندی یارانه‌ها برداشته خواهد شد و در این زمینه اطمینان می‌دهم که اقشار محرومِ جامعه از کمک بیشتری برخوردار خواهند شد؛ مخصوصاً امنیت غذایی اقشار محروم جامعه مورد توجه ویژه دولت خواهد بود.

باید بداخلاقی، تندی و دروغ از جامعه رخت بربندد
مسأله سیاست داخلی و فرهنگی برای این دولت بسیار اهمیت دارد. می‌خواهیم اخلاق در جامعه ما حاکم شود و تندی‌ها و افراط‌ها رخت بر بندد. در یک جامعه اسلامی، محمدی، علوی و فاطمی، نباید تهمت و افترا و دروغ جای پایی داشته باشد؛ باید دشنام برای همیشه از فضای جامعه ما رخت بربندد؛ ما پیرو همان قرآنیم که به ما امر می‌کند حتی نسبت به کفّار، سَبُّ و دشنام روا نداریم.
انتقاد حق همه است، اما یادمان باشد که با زبانِ نرم و دلسوزانه با هم سخن بگوییم. ما نیاز به انسجام و وحدت داریم. اگر همه دست به دست هم ندهیم، گل‌های جامعه ما شکفته نخواهد شد. اگر گُلی شکفته می‌شود، در سایه هماهنگی آب و خاک و نور است؛ اگر این سه با هم نباشند، سبزه‌ای نخواهد بود و گُلی شکفته نخواهد شد.
همه دست به دست هم دهیم؛ دارای هر فکر و اندیشه‌ای هستیم، هویت ایرانی‌ و اسلامی‌مان را پاس بداریم. فضای رشد فرهنگ را در جامعه‌مان بوجود بیاوریم. این دولت به مردم اطمینان می دهد که دو چندان برای بهبود معیشت مردم، تعالی اخلاق و کاهش آسیب‌های اجتماعی، قدم‌های مجدانه‌ای را در سال جاری برخواهد داشت.

فضای صمیمیت و مهربانی درکشور بیش از پیش باشد
نوروز امسال با عطر دل‌انگیز کوثر توأم است. همه ما از این فضای معطّر استفاده کنیم و خود را به خاندان رسالت نزدیک‌تر کنیم؛ ساعاتِ دعا و ساعات توجه به خداست؛ قلب‌ها به خدا نزدیک‌تر شده است. همه مردم باید تلاش کنند به خداوند متعال، قرآن مجید و راهِ حق نزدیک‌تر شوند و فضای صمیمیت و برادری و مهربانی در این کشور بیش از پیش حاکم شود.
در پایان، درود و سلام و تحیّتم بر انبیاء ، اولیاء و معصومین و به ویژه امام هشتم سلام‌الله‌علیه که کشور ما در پناه اوست و همچنین سلام و تحیّت به محضر امام زمان، ولی‌عصر ارواحنا له الفداه.
یاد شهیدان و امام شهیدان را گرامی می‌داریم و در سال جدید همه برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و توسعه و رونق بیشتر کشور تلاش خواهیم کرد.
روز و شب شادی داشته باشید؛ ایام تعطیلات بسیار خوب باشد و همه تلاش کنیم به محیط زیست‌مان توجه کنیم. نوروز آراستگی است. تلاش کنیم ایران را بیاراییم و نگذاریم خدای ناکرده ایرانِ عزیز ما، زمین، هوا، دریا و تالاب‌هایش آلودگی پیدا کنند.
شاد و سربلند باشید
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳
امسال را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری می کنیم/ تلاش مشترک و مجاهدانه مردم و مسئولان لازمه تحقق شعار سال

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت آغاز سال ۱۳۹۳ هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به همه ی هم میهنان و ایرانیان عزیز در سراسر جهان بخصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مجاهدان راه اسلام و ایران، سال جدید را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تقارن سال جدید با ایام شهادت بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از خداوند متعال مسالت کردند: این تقارن، امکان بهره گیری مضاعف از انوار هدایت الهی و برکات فاطمی را برای ملت ایران فراهم سازد.
ایشان در ترسیم افق سال نو، دو مسئله ی اقتصاد و فرهنگ را مهم تر از مسائل دیگر بر شمردند و تاکید کردند: برای تحقق شعار سال ۹۳ یعنی «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» تلاش مشترک مسئولان  و آحاد مردم ضروری است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نقش اساسی و برجسته ی مشارکت و حضور مردم در «زندگی و سازندگی کشور» خاطرنشان کردند: هم در اقتصاد و هم در فرهنگ، کار بدون حضور مردم پیش نخواهد رفت و گروههای گوناگون مردمی باید با اراده و عزم راسخ ملّی در این عرصه ها نقش آفرینی کنند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مسئولان هم موظفند با توکل به خداوند و با تکیه ی بر مردم، در هر دو عرصه ی اقتصاد و فرهنگ، مجاهدانه وارد میدان عمل شوند.
ایشان تاکید کردند: آنچه در سال جديد پيش رو داريم، عبارت است از اقتصادى كه به كمك مسئولان و مردم شكوفايى پيدا كند، و فرهنگى كه با همت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوى حركت بزرگ كشور و ملت ما را معين كند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت استفاده از تجربه ها و عبرتهای گذشته در تصمیم گیری های آینده، به ارزیابی کیفیت تحقق شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» پرداختند و گفتند: در سال ۹۲، حماسه سیاسی با حضور مردم و تلاش مسئولان در عرصه های مختلف نظیر انتخابات، راهپیمایی های بزرگ و عرصه های دیگر به بهترین شکل تحقق پیدا کرد و با دست بدست شدن قدرت اجرایی در کمال امنیت و آرامش، حلقه ی جدیدی از سلسله ی طولانی مدیریت کشور شکل گرفت.
رهبر انقلاب مسئله اقتصاد را برای مردم و کشور مسئله ای مهم خواندند و با اشاره به برخی تلاشهای قابل تقدیر در زمینه ی حماسه ی اقتصادی افزودند: البته در سال گذشته حماسه اقتصادی به شکل مورد انتظار محقق نشد که لازم است این حماسه در سال جدید به وجود آید.
ایشان «سیاستهای اقتصاد مقاومتی» را زیر ساخت فکری و نظری تحقق حماسه اقتصادی خواندند و تأکید کردند: در پرتو این سیاستها اکنون زمینه ی لازم برای تلاش مضاعف فراهم است.
حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی همچنین از خداوند متعال برای همه ی ایرانیان عزیز، جوانان، خانواده ها، کودکان و مردان و زنان این سرزمین پر افتخار، در سال جدید تنِ سالم، شادابی، آرامش روحی، محبت، پیشرفت و تعالی و سعادت آرزو کردند.

 



تاريخ : 29 / 12 / 1392برچسب:, | 6:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روزپنجشنبه در پیام نوروزی به مردم و مسوولان ایران از آن ها دعوت کرد تا ˈشروعی دوبارهˈ در روابط ایران و آمریکا رقم زده و به حدود سی سال دشمنی میان دو کشور خاتمه داده شود.

 

 

اوباما در پیام نوروزی خود در یوتیوب که در رسانه های جهان منتشر شد گفت که می خواهد به طور مستقیم با مردم ایران و رهبران جمهوری اسلامی ایران صحبت کند.

وی گفت با این کار او قصد دارد آشکارا نشان دهد که خواهان برقراری روابط سازنده میان ایران و آمریکا است.

اوباما افزود: این نوروز می تواند نه فقط آغاز یک سال جدید که فصلی جدید برای ایران و نقش آفرینی ایران در جهان باشد.

رییس جمهوری آمریکاخطاب به ایرانیان گفت: حدود سه دهه است که روابط میان کشورهای ما با دشواری و تنش همراه بوده است. اما تعطیلات نوروز به ما یادآوری می کند که همه انسان هستیم و به هم پیوسته ایم.

اوباما گفت که در این شروع تازه با تهدید به پیش نخواهیم رفت بلکه در عوض دنبال دوستی و رابطه خواهیم بود که امری قرین صداقت و متضمن احترام متقابل است.

اوباما گفت پیشرفت دیپلماتیک واقعی در سال جدید می تواند در سال های آینده فرصت ها و موفقیت های جدیدی را برای ایرانیان همراه بیاورد.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۹۲ گفت که سال گذشته مردم ایران صدای خود را با انتخاب حسن روحانی رساندند.

وی گفت: دولت من امروز متعهد به دیپلماسی است و می خواهد با این روش همه مسائل گذشته را حل کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین مردم ایران را دارای پیشینه تمدنی در فرهنگ و هنر و علم و فناوری جهان خواند و نسبت به حل اختلاف نظرها با ایران،به ویژه بر سر برنامه هسته ای اظهار امیدواری کرد.

باراک اوباما گفت که ˈتوهمی نداردˈ که حل اختلاف نظرها با ایران دشوار است، اما تاکید کرد که به پیشبرد دیپلماسی پایبند است، چرا که معتقد است امکان رسیدن به یک راه حل عملی فراهم است.

 

 



تاريخ : 29 / 12 / 1392برچسب:, | 11:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همیشه در هنگام سفر نگرانی هایی در مورد امنیت منزل وجود دارد حتی زمانی هم که برای کار بیرون از منزل به سر میبریم باید از لحاظ قفل و کلید منزل مطمئن شوید.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه بازار باشگاه خبرنگاران، مطالبی را در مورد امنیت بیشتر منازل گردآوری کرده که بهتر است قبل از سفر نوروزی به آنها دقت کنید.

سارقان معمولا منتظر فرصت هایی هستند که در خانه را بشکنند و اشیاء ارزشمند آن را به سرقت ببرند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های جدیدی برای حفاظت از منزل وجود دارد تا شما با خیال آسوده سفر کنید.

سیستم های امنیتی دستورالعمل هایی دارند که شما حتی زمانی که دور از منزل هم باشید میتوانید از خانه خود محافظت کنید. این سیستم ها معمولا دارای رمز شخصی و آلارم هشدار هستند. حتی اگر از سیستم های امنیتی استفاده نمی کنید باید از قفل در منزل به صورت کامل اطمینان حاصل کنید.

پنجره ها و در ها را قفل کنید. همیشه علاوه بر در منزل در پنجره ها را قفل کنید. همیشه سارقان از در پنجره یا پارکینگ برای فرار استفاده میکنند. در انباری ها را حتما قفل کنید این مکان ها برای گریز سارقان استفاده میشوند.

حتما همسایه تان را از سفرتان آگاه کنید. به آنها بگویید که در غیاب شما از منزل تان مراقبت کنند. به آنها بگویید که چه مدت در سفر هستید اگر واقعاً به همسایه تان اطمینان دارید میتوانید کلید منزل را به ایشان بدهید و از آنها بخواهید که در غیاب شما از منزل مراقبت کنند

اگر روزانه یا هفتگی برای شما روزنامه یا مجله ارسال میشود در ایام تعطیل و در زمان سفر آن را کنسل کنید. این فرصت خوبی برای سارقان است که با در دست داشتن روزنامه یا مجله به داخل ساختمان راه پیدا کنند.

اتوموبیل تان را همیشه در پارکینگ بگذارید. اگر برای سفر از اتوموبیل شخصی تان استفاده نمیکنید آن را در پارکینگ منزل خودتان بگذارید و از قفل در های آن مطمئن شوید. پارکینگ خالی به نشانه ی این است که اهالی ساختمان در منزل نیستند بنابراین بهترین فرصت برای سارقان به حساب می آید.

روشنایی را فراموش نکنید. همیشه یک لامپ کوچک کم مصرف را روشن بگذارید یا برای احتیاط بیشتر چراغ های هشدار دهنده را در بالای در منزل قرار دهید.

پنجره های تان را با پرده بپوشانید تا داخل منزل مشخص نباشد. اما دقت کنید که گاهی اوقات این پوشش های پنجره و سایه ای که روی پنجره می افتد باعث میشود سارقان راحت تر سرقت انجام دهند زیرا داخل منزل مشخص نیست بنابراین بهترین کار این است که از سایه بان برای پنجره ها در زمانی که مسافرت هستید استفاده نکنید.

اگر تلفن منزل پیغام گیر دارد آن را در حالت خاموش قرار دهید البته درست است که شما میخواهید در غیاب تان از پیغام هایی که دوستان و اعضای خانواده برای شما گذاشته اند مطلع شوید اما سارقان با شنیدن پیام ها شما اطلاعات بیشتری از شما بدست می آورند پس بهتر است پیغام گیرتان را خاموش کنید.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در اندیمشک:

 جامعه ما اکنون نیاز به دفاع سیاسی و فرهنگی از سنگر اندیشه های دفاع مقدس دارد

به گزارش خبرنگار دفاعی عقاب نیوز از اندیمشک ، حجة الاسلام سید محمد علی آل هاشم رئیس  سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در  مراسم افتتاح نمایشگاه راهیان نور زهراییان نزاجا در اندیمشک ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران و مردم شریف ایران با اشاره به دیدارهای چندروز اخیر مقام معظم رهبری که تأکید بر مسائل فرهنگی و اقتصادی و راهیان نور را داشته اند به چند نکته اشاره نمودند .

آل هاشم گفت : انقلاب ما انقلاب فرهنگی و متکی به مسائل فرهنگی است و مسئله فرهنگ به همه نهادها،سازمانها و مردم اشاره دارد لذا باید همگان در راستای این فرهنگ غنی گام برداشته و به سوی اسلامی شدن و مکتبی شدن جامعه حرکت نماییم.

وی گفت : حوزویان و دانشگاهیان باید در این قضیه از خود تلاش بیشتری نموده زیرا دشمنام فرهنگ مارا مورد هدف قرارداده اند. درست است که تهدید نظامی داریم اما هدف اصلی دشمن دگرگونی فرهنگی و تغییر فرهنگی ما به ویژه نسل جوان امروز ما است و بیشتر از تهدید نظامی بحث تهاجم فرهنگی و جنگ نرم مطرح است .

وشیوه های این جنگ نرم می توان به مدگرایی ، اختلاف افکنی بین قومیتها و مسئولین از طرق مختلف اشاره نمود که ترویج فرهنگ جهاد و شهادت میتواند سدی در برابر این هجمه های سنگین باشد ومباحث راهیان نور یکی از مهمترین شیوه های مقابله و ایستادگی در این سنگر فرهنگی است .

نماینده ولی فقیه در ارتش در پایان اشاره کرد ،جامعه ما اکنون نیاز به دفاع سیاسی و فرهنگی از سنگر اندیشه های دفاع مقدس دارد که دراین اندیشه ها گذشت  زمان تأثیری ندارد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

با حضور حجة الاسلام سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نمایشگاه بزرگ زهرائیان در کنار مقبره‌الشهدای اندیمشک افتتاح شد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  نمایشگاه بزرگ زهرائیان صبح امروز پنج‌شنبه با حضور حجت‌الاسلام محمد علی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در ارتش  و مقامات لشکری از ارتش و سپاه و کشوری استان خوزستان در کنار مقبره‌الشهدای اندیمشک افتتاح شد.

در این نمایشگاه آخرین تجهیزات و ادوات جنگی نیروی زمینی ارتش به نمایش گذاشته شده است و علاوه بر آن نیز کارهای فرهنگی و آشنا کردن جوانان با فرهنگ جهاد و شهادت نیز در این نمایشگاه صورت می‌گیرد.

 



تاريخ : 28 / 12 / 1392برچسب:, | 8:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سردار ساجدی‌نیا

رئیس پلیس تهران بزرگ ضمن تشکر و قدردانی از پایتخت‌نشینان به منظور عمل به توصیه‌های پلیس ابراز امیدواری کرد، شهروندان تهرانی، سال ۹۳ را با خوبی آغاز کنند و به پایان برسانند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز سردار حسین ساجدی‌نیا در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم در تشریح آخرین وضعیت چهارشنبه آخر سال تهران و جمع‌بندی اقدامات انجام شده اظهار داشت: خوشبختانه امسال وضعیت معابر و مناطق مختلف تهران بهتر از سال گذشته بود و وضعیت ترافیکی در تمام محورها در حالت روان قرار داشت.

وی با بیان اینکه هیچ‌یک از معابر مسدود نشد، افزود: تنها 15 نفر از هنجارشکنان توسط مأموران پلیس دستگیر شدند و خوشبختانه وضعیت تماس‌های دریافتی با مرکز فوریت‌های 110 نیز با کاهش 37 درصدی همراه بود.

رئیس پلیس تهران بزرگ در پایان ضمن تشکر و قدردانی از پایتخت‌نشینان به منظور عمل به توصیه‌های پلیس ابراز امیدواری کرد، شهروندان تهرانی، سال 93 را با خوبی آغاز کنند و به پایان برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، امسال عملیات پلیس با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی، امدادی و دستگاه قضایی پیگیری شد و به گفته نماینده آتش‌نشانی در مرکز عملیات پلیس، 307 تماس با آتش‌نشانی گرفته شد که از این میان تنها 6 مورد قابل توجه بود. همچنین نماینده اورژانس در مرکز عملیات پلیس از مجروحیت 38 نفر و انتقال 17 مصدوم و درمان 19 نفر و همچنین فوت یک دختربچه خبر داد.

سال گذشته 322 تماس با مرکز آتش‌نشانی و مصدومیت 50 تن به مرکز اورژانس تهران گزارش شده بود.



تاريخ : 28 / 12 / 1392برچسب:, | 8:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله فرمودند:‌ خرج كردن يك درهم براى خضاب، برتر از خرج كردن يك درهم در راه خداست.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق- پيامبر خدا حضرت محمد صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم فرمودند: خرج كردن يك درهم براى خضاب، برتر از خرج كردن يك درهم در راه خداست.
در خضاب كردن، چهارده خاصيت است: باد(يا بو) را از گوش‏‌ها مى‏‌بَرَد، تيرگى را از چشمان مى‏‌گيرد، ديده را جلا مى‏‌دهد، حفره‏‌هاى بينى را نرم مى‏‌كند، بوى دهان را خوش مى‏‌سازد، لثه را استحكام مى‏‌دهد، حالت غش را از ميان مى‏‌برد، از وسوسه شيطان مى‏‌كاهد، فرشتگان از آن شادمان مى‏‌شوند، مؤمن از آن خرسند مى‏‌گردد، كافر از آن به خشم مى‏‌آيد، زينت است، عطر است، برائتى در قبر است، و منكر و نكير از آن شرم مى‏‌كنند.

متن حدیث:

رسول اللّه‏ صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم :
نَفَقَةُ دِرهَمٍ فِي الخِضابِ أفضَلُ مِن نَفَقَةِ دِرهَمٍ في سَبيلِ اللّه‏ِ ، إنَّ فيهِ أربَعَ عَشرَةَ خَصلَةً : يَطرُدُ الرّيحَ مِنَ الاُذُنَينِ ، ويَجلُو الغِشاءَ عَنِ البَصَرِ ، ويُلَيِّنُ الخَياشيمَ ، ويُطَيِّبُ النَّكهَةَ ، ويَشُدُّ اللِّثَةَ ، ويَذهَبُ بِالغَشَيانِ ، ويُقِلُّ وَسوَسَةَ الشَّيطانِ ، وتَفرَحُ بِهِ المَلائِكَةُ ، ويَستَبشِرُ بِهِ المُؤمِنُ ، ويَغيظُ بِهِ الكافِرُ ، وهُوَ زينَةٌ ، وهُوَ طيبٌ ، وبَراءَةٌ في قَبرِهِ ، ويَستَحيي مِنهُ مُنكَرٌ ونَكيرٌ.


«كافي،جلد6، صفحه 482 -من لايحضره الفقيه،جلد1،صفحه123»



تاريخ : 28 / 12 / 1392برچسب:, | 8:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 25 / 12 / 1392برچسب:, | 3:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این فرد ثریا دارابی که اکنون ۲۹ ساله است در دنیای اینترنت چهره‌ای شناخته شده به حساب می‌آید.
 
ثروتمندتـرین دختر جوان ایرانـی
 
به گزارش روزگار نو، آخرین ابتکار او سایتی به نام Zady است که هنوز فعالیتش را شروع نکرده ولی درآمدی ۳/۱ میلیون دلاری از مرکز آموزش ملی آمریکا داشته است. ثریا دارابی پیش از این با راه‌انداختن سایت Foodspotting مشهور شد و ثروت زیادی به دست آورد.
 
در این سایت کاربران می‌توانند، عکس‌ها غذاهای جالب و خوشمزه‌ای را که هر روز می‌خورند، به اشتراک بگذارند.
 
این سایت شاید برای خیلی‌ها حکم وقت‌گذرانی را داشته باشد اما برای پایه‌گذار آن، سودی سه میلیون دلاری داشته است.حال حساب کنید در آمد ماهیانه این دختر به پول ایران چقدر میشود.
 
 



تاريخ : 25 / 12 / 1392برچسب:, | 12:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به منظور ايجاد تسهيلات جديد و خدمات‌دهي حداكثري به متقاضيان سفر با قطار، مراكز ليست انتظار بليت قطار براي برخي ايام پيك نوروز ۹۳ معرفي شدند.

به گزارش مشرق، شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اعلام اين خبر افزود: با برنامه‌ريزي انجام شده از سوي اين شركت و در راستاي خدمات‌رساني مطلوب و جلب رضايتمندي بيش‌تر هموطنان عزيز، براي تاريخ‌هاي ۲۵ اسفند ۹۲ لغايت ۸ فروردين ۹۳، ليست انتظار بليت قطار از طريق برخي مراكز فروش، عرضه خواهد شد.

رجا همچنين اعلام كرد: آژانس‌هاي راه سعات، روان‌سير، آتيه گشت سبز و سير سحر افق از دفاتر فروش اطراف ايستگاه راه‌آهن تهران هستند كه از ۲۵ اسفند ۹۲ لغايت ۸ فروردين ۹۳ اقدام به خدمات‌دهي به متقاضيان سفر با قطار به عنوان مراكز ليست انتظار مي‌كنند.

از مورخ ۹ فروردين ۱۳۹۳، واحد ليست انتظار ايستگاه راه‌آهن تهران همانند گذشته اقدام به خدمات‌دهي به متقاضيان سفر با قطار مي‌كند. هموطنان گرامي براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص زمان كشيك دفاتر فروش بليت‌هاي ليست انتظار، نشاني دفاتر فروش مي‌توانند به صورت شبانه‌روزي با تلفن ۱۵۳۹ تماس حاصل كنند.



تاريخ : 25 / 12 / 1392برچسب:, | 12:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی اسبق وزارت خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در لهستان انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تسنیم، رامین مهمانپرست، سخنگوی سابق وزارت خارجه ایران به عنوان سفیر جدید ایران در لهستان انتخاب شد. مهمانپرست در سال 1388 به عنوان دستیار ویژه وزیر خارجه و سخنگوی جدید وزارت امور خارجه انتخاب شد.

وی پیش از آن مسئولیت معاون امور کنسولی، امور مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه را عهده‌دار بود.

مهمانپرست همچنین سابقه فعالیت به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و قزاقستان و مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی و معاون مدیرکل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه را دارد.



تاريخ : 25 / 12 / 1392برچسب:urhf kd,c,عقاب نیوز,پایگاه خبری عقاب نیوز,آویشن, | 10:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی ادامه داد: اسانس فنلی آویشن از جمله 10 اسانس معروف است که دارای خواص ضدباکتریایی، ضدقارچی، آنتی اکسیدان، نگهدارنده طبیعی غذا و تاخیردهنده پیری در پستانداران است.

یک متخصص اکولوژی گیاهان دارویی و زراعی گفت: از آویشن به دلیل خواص زیاد آن در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده‌های متنوعی می‌شود.

دکتر شهرام امیر مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره گیاه دارویی آویشن گفت: آویشن با نام علمی «Thymus vulgaris L» یکی از گیاهان تیره نعناعیان است که به صورت بوته‌های پرپشت در دامنه‌های خشک و بین تخته‌سنگ‌های نواحی مختلف مدیترانه از جمله در کشورهای فرانسه، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و یونان می‌روید.

وی افزود: اسانس آویشن از جمله 10 اسانس معروف است که دارای خواص ضدباکتریایی و ضدقارچ، آنتی‌اکسیدان، نگهدارنده طبیعی غذا و تأخیر دهنده پیری پستانداران است. این گیاه جایگاه خاصی در تجارت جهانی داشته و همچنین آویشن در انواع غذاها استفاده می‌شود و به عنوان ترکیبات معطر در اکثر فرآورده‌های غذایی مهم نظیر نوشیدنی‌ها و دسرهای لبنیاتی استفاده می‌شود.

امیرمرادی گفت: روغن آویشن به عنوان ماده‌ای معطر، ضداسپاسم و ضدنفخ در قطره‌های ضد سرفه و مرهم‌های رقیق استفاده می‌شود، از تیمول موجود در روغن آویشن نیز استفاده‌های مشابهی می‌شود، علاوه بر این از تیمول در ترکیبات ضدقارچی، برای آلودگی‌های قارچی پوست، فرمولاسیون‌های دندانی و... استفاده می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که تیمول ضدکرم «به خصوص کرم قلابدار» بوده به عنوان داروی ضدکرم به مقدار دو گرم در سه نوبت در روز مصرف می‌شود.

این متخصص گیاهان دارویی درباره خواص روغن قرمز آویشن گفت: این روغن از قرن 16 تاکنون به عنوان میکروب‌کش مطرح است و خاصیت ضدمیکروبی آن در اثر دو ماده «تیمول» و «کارواکرول» است

وی ادامه داد: این روغن گیاهی به مقدار زیادی در دهان شویه‌ها، محلول‌های غرغره، خمیردندان‌ها، صابون‌ها، پاک کننده‌ها و فرآورده‌های مختلف طبی ضدعفونی کننده مصرف شده است. همچنین در درمان سیاه سرفه و سل و برونشیت توصیه شده است.

امیرمرادی یادآور شد: مایع استخراجی از آویشن یکی از مواد سازنده شربت‌های غلیظ ضدسرفه «Cough linctuses» است که به عنوان ماده طعم‌ دهنده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از اسانس آن به صورت محلول‌های الکلی، گاهی در رفع بعضی از سوءهاضمه‌ها، اسهال‌های ساده و دفع کرم ساده استفاده می‌شود.

این متخصص گیاهان دارویی گفت: تیمول به عنوان یک ضدعفونی کننده روی زخم‌ها و جوش‌ها مصرف می‌شود اما به شدت محرک و سوزش‌آور است و تأثیر آن در تماس با پروتئین‌ها کاسته می‌شود؛ نقش عمده آن در حال حاضر، درمان بیماری‌های قارچی پوست به فرم محلول الکلی یک درصد یا پودر قوی دو درصد است.

وی افزود: گاهی تیمول یددار توسط متخصصین پوست به عنوان یک ماده متوقف کننده رشد باکتری و کشنده قارچ به صورت پودرها، لوسیون و پمادها مصرف می‌شود

این متخصص اکولوژی گیاهان زراعی و دارویی گفت: روغن قرمز آویشن «Red thyme oil» دارای خواص جلوگیری کننده از حساسیت، خارش و آسیب اشعه آفتاب برای پوست انسان است ولی زمانی که به صورت رقیق نشده مصرف شود، سوزش شدید و خارش ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: اسانس فنلی آویشن از جمله 10 اسانس معروف است که دارای خواص ضدباکتریایی، ضدقارچی، آنتی اکسیدان، نگهدارنده طبیعی غذا و تاخیردهنده پیری در پستانداران است.

امیرمرادی افزود: هم اکنون در کشور، فرآورده‌های دارویی مختلفی از «Thymus vulgaris» ساخته شده و به طور گسترده مورد مصرف بیماران قرار می‌گیرد، از آن جمله می‌توان قطره «تیم آرتا»، قرص و شربت «تیمکس» و شربت «تیمیان» را نام برد که این سه فرآورده به عنوان ضدسرفه و خلط‌ آور به کار می‌روند.

وی ادامه داد: قطره خوراکی «گاسترولیت» 15میلی‌لیتر نمونه‌ای از فرآورده‌های حاصل از آویشن در درمان علائم سندرم روده، نفخ، سوزش، ترش کردن، دل پیچه و درد شکمی، سوء هاضمه و تغییرات اجابت مزاج موثر است.

این متخصص گیاهان دارویی در خصوص عوارض جانبی آویشن و فرآورده‌های آن گفت: تیمول موجود در اسانس آویشن می‌تواند سبب سرگیجه، سردرد، تهوع، استفراغ و ضعف عضلانی و همچنین ممکن است سبب کاهش فعالیت قلب، دستگاه تنفسی و دمای بدن شود.

امیرمرادی در خصوص موارد منع مصرف این گیاه اظهار کرد: مصرف آویشن به افراد مبتلا به اختلالات غده تیروئید در دوران حاملگی و شیردهی توصیه نمی‌شود.

 



تاريخ : 22 / 12 / 1392برچسب:, | 7:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 



تاريخ : 22 / 12 / 1392برچسب:, | 4:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عکس های ماهواره ای سه شی را در اطراف محلی نشان می دهد که هواپیمای مالزیایی ناپدید شده بود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شبکه ی تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری در مورد هواپیمای ناپدید شده ی مالزی گفت: در عکس های ماهواره ای چین سه شی در دریای جنوب ویتنام مشاهده شده است .


مجری سی ان ان افزود : علاوه بر این عکس ها ، شاهدان عینی نیز مطالبی درباره ی هواپیمای ناپدید شده بیان کردند.


یکی از کارگران یک شرکت نفت که در روی یک سکوی نفتی در ویتنام حضور داشت گفت در تاریکی شب شعله های آتش در یک هواپیما در آسمان را مشاهده کرده بود.

 



تاريخ : 21 / 12 / 1392برچسب:, | 10:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دعوای این مرد آمریکایی با همسرش در سالگرد ازدواجش که از آتلانتا عازم کاستاریکا بودند، در هواپیما چنان بالا گرفت که خلبان مجبور به فرود اضطراری شد و در پی آن، پلیس این مرد را بازداشت کرد، اما همسر وی به سفر خود ادامه داد.

 

هواپیمای خطوط هوایی دلتای آمریکا یک فروند هواپیمای خطوط هوایی دلتای آمریکا، به علت درگیری یک زوج، در جزایر کایمن در دریای کارائیب فرود اضطراری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از العالم، قاضی دادگاه منطقه جزایر کایمن، دیروز (سه شنبه)، "مایکل فورت" اهل لوئیزیانای آمریکا را به علت "رفتار ناهنجار در حال مستی" که سبب فرود اجباری هواپیما شده بود، 600 دلار جریمه کرد.

دعوای این مرد آمریکایی با همسرش که در سالگرد ازدواجشان از آتلانتا عازم کاستاریکا بودند، در هواپیما چنان بالا گرفت که خلبان مجبور به فرود اضطراری شد و در پی آن، پلیس این مرد را بازداشت کرد، اما همسر وی به سفر خود ادامه داد.

این دومین بار در هفته های اخیر است که یک هواپیمای "دلتا ایرلاینز" به علت حضور یک مسافر مست، ناچار به فرود اضطراری می شود.

در هفتم فوریه (18 بهمن ماه) نیز یک هواپیما که از بالتیمور عازم سالت لیک سیتی بود، مسیر خود را به علت رفتار ناهنجار یک مسافر مست تغییر داده بود.