تاريخ : 4 / 5 / 1394برچسب:, | 9:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه با اشاره به نقش مهم نیروهای هوانیروز در عملیات مرصاد، گفت: هوانیروز در این عملیات بیش از 300 ساعت پرواز انجام داد.

 

به گزارش مشرق، امیر یوسف قربانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه با تبریک فرارسیدن سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، اظهار کرد: عملیات مرصاد توسط منافقان متحد شده با رژیم بعثی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: منافقان از صدر اسلام همواره سعی داشتند با ضربه زدن به کشورهای اسلامی بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و در زمان پیروزی انقلاب نیز گروهک‌های منافق ندای مجاهدان خلق را سر می‌دادند.

وی با بیان اینکه منافقان با همکاری صدام پس از قطع‌نامه 598 حملات تازه‌ای را با استفاده از سلاح‌های تجهیزاتی جدید علیه ایران آغاز کردند، افزود: دشمن با این تفکر که رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی خسته شده‌اند وارد جنگ مجدد با ایران شد.

*نقش بی‌بدیل مردم کرمانشاه در عملیات مرصاد

این مسئول خاطرنشان کرد: هوانیروز در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه و پشتیبانی ملت غیور و شهید پرور کرمانشاه توانست در منطقه مرصاد دشمن را زمین‌گیر کند و نقش مردم کرمانشاه در این عملیات بی‌بدیل بود.

به گفته قربانی، منافقان در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز توطئه‌های فراوانی با همکاری رژیم بعثی علیه ایران طراحی کرده بودند که از جمله آن می‌توان به انفجار در چاه‌های نفت ایران و اقدامات تروریستی اشاره کرد.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه بیان داشت: منافقان از سمت غرب کشور در اواخر تیرماه سال 67 وارد استان شدند و در تاریخ سوم مردادماه همان سال نیز با پیشروی در منطقه چهارزبر اسلام‌آباد غرب توسط نیروهای مسلح نظام به هلاکت رسیدند.

وی تصریح کرد: منافقان با حمله به مردم بی‌گناه بیمارستان شهرستان اسلام‌آباد غرب را به خاک و خون کشیدند که در این میان شهید صیاد شیرازی با طراحی یک عملیات دقیق و برنامه منسجم نیروهای هوانیروز را به منطقه هدایت کرد.

*اسارت یک‌هزار منافق در عملیات مرصاد

این مسئول با اشاره به نابود شدن 5 هزار منافق در عملیات مرصاد، ادامه داد: در این عملیات یک‌هزار نفر منافق دیگر اسیر و تعدادی نیز متواری شدند.

قربانی با بیان اینکه هوانیروز در عملیات مرصاد بیش از 300 ساعت پرواز انجام داد، گفت: خلبان صفر پای‌خان که چندی پیش در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس به لقاء‌الله پیوست در این عملیات به‌تنهایی با 55 ساعت بیشترین پرواز عملیاتی را انجام داد.

نجام 56 عملیات آفندی توسط هوانیروز کرمانشاه در عملیات مرصاد

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه به انجام 56 عملیات آفندی و پدافندی توسط این پایگاه در عملیات مرصاد، گفت: در حال حاضر این پایگاه یکی از قدرتمندترین پایگاه‌ها در سطح خاورمیانه است.

به گفته وی، کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی حیاط خلوت رژیم بعثی به‌شمار می‌رفت و این استان در طول مدت جنگ بیش از هزار بار بمباران شد و آخرین عملیات نیز در این استان صورت گرفت.

*امنیت کامل در مرزهای ایران برقرار است

این مسئول با بیان اینکه امنیت کامل در مرزهای جمهوری اسلامی ایران برقرار است، افزود: آن زمان که گروه‌های تکفیری داعش در مرزه خانقین قصد نفوذ به کشور را داشتند با مشاهده توان بسیار بالای رزمی و دفاعی ایران اسلامی از پیش‌روی خود صرف‌نظر کردند.

قربانی یادآور شد: امروز گروه‌های دست‌نشانده غرب و استکبار جهانی با حرکت‌های خزنده خود سعی دارند در بین مسلمانان وحشت ایجاد کرده و چهره اسلام را برای سراسر جهان وحشتناک و خشن جلوه دهند و با این کار اتحاد مسلمانان را از بین ببرند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه با اشاره به اینکه امنیت حاکم در کشور ایران اسلامی با درایت‌های مقام معظم رهبری ممکن شده است، گفت: در حال حاضر تمام کشورهای هم‌جوار ایران از داخل و خارج با ناامنی رو به رو بوده و ایران اسلامی سراسر امنیت و آسایش است.

 

 

 



تاريخ : 4 / 5 / 1394برچسب:, | 1:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

جلسه امروز هیات مدیره استقلال دقایقی پیش در وزارت و رزش وجوانان برگزار و در پایان مقداد نجف‌نژاد به عنوان رئیس هیات‌مدیره این تیم انتخاب شد.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه امروز هیات مدیره استقلال با حضور محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. در این جلسه بهرام افشارزاده، پرویز مظلومی، مقداد نجف‌نژاد، عباس کردنوری و مسعود جهانیان حضور داشتند.  

در این نشست موضوع ریاست هیات مدیره آبی‌ها که محور اصلی جلسه امروز بود، مطرح شد و در پایان، از آنجا که غیر از نجف‌نژاد، استقلالی‌ها گزینه‌ دیگری برای این سمت نداشتند، وی به عنوان رئیس هیات مدیر استقلال منصوب شد.  

همچن عباس کردنوری هم در پایان این نشست به عنوان نایب رئیس هیات‌مدیره آبی‌های پایتخت منصوب شد.



تاريخ : 3 / 5 / 1394برچسب:, | 11:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال نهایی کردن محتوا، منابع و تاریخ برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستیم، گفت: امیدواریم این هفته جزئیات قطعی شود تا بتوانیم آن را اعلام کنیم.

 دکتر علی اصغر فانی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش با سازمان زندان‌ها، درباره زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش افزود: هماهنگی‌های لازم را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نهایی کرده‌ایم و برگزاری این آزمون به سازمان سنجش واگذار شده است.

وی ادامه داد: در حال نهایی کردن محتواَ، منابع و تاریخ برگزاری هستیم که امیدواریم در این هفته قطعی شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا قطعا در این هفته مواد آزمون ابلاغ خواهد شد گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد. تنها بحث هماهنگی‌ها باقی مانده و آنچه مربوط به ما بوده، مدت‌هاست که آماده شده است.

فانی در واکنش به اینکه رئیس سازمان سنجش اعلام کرده بود آموزش و پرورش تنها برای برگزاری آزمون استعلام قیمت گرفته است، گفت: جلساتی را داشته‌ایم اما هماهنگی قطعی باید با سازمان سنجش انجام شود و سپس اعلام کنیم.

وی درباره زمزمه‌هایی مربوط به برگزاری آزمون در آبان ماه نیز اظهار کرد: اینگونه نیست و آزمون استخدامی آموزش و پرورش یک مجوز خاص است که آن را دریافت کرده‌ایم و جدای از آزمون‌های ادواری سازمان سنجش محسوب می شود و این سازمان یک آزمون مجزا برای آموزش و پرورش در تابستان برگزار می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: افرادی که در این آزمون پذیرفته شوند پس از گزینش و مصاحبه، یک دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان برای آشنایی با حرفه معلمی طی می‌کنند، این در حالیست که استخدام‌های ادواری سایر نهادها چنین شرایطی را ندارد.

به گفته فانی، این آزمون بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد و پذیرفته شدگانی که گواهی معلمی دریافت کنند به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 2 درصد از جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند، گفت: عشایر با داشتن 20 درصد از مجموع دام استان، 20 درصد از مواد پروتئینی آذربایجان‌شرقی را تامین می‌کنند.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدحسن آل‌هاشم صبح امروز در جلسه مشترک با شهرتی‌فر فرماندار تبریز، با بیان اینکه استان ما منطقه‌ای عشایری است، اظهار داشت: 13 هزار و 295 خانوار در آذربایجان‌شرقی در قالب عشایر زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: این تعداد در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین، سراب، هریس، ورزقان و چاراویماق زندگی می‌کنند.
آل‌هاشم با بیان اینکه 6 درصد جمعیت عشایر در فصل ییلاق و 4 درصد از این جمعیت در فصل قشلاق در استان هستند، افزود: عشایر با داشتن 20 درصد از مجموع دام استان، 20 درصد از مواد پروتئینی آذربایجان‌شرقی را تامین می‌کنند.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش موثر عشایر در صنایع دستی استان، گفت: صنایع دستی شامل ورنی، قالی و فرش از هنرهای بی‌نظیر عشایر آذربایجان‌شرقی است که به طور سالانه تنها 12 هزار و 500 متر مربع ورنی توسط این عده بافته می‌شود.
آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اقدامات اداره امور عشایر استان برای جامعه هدف خود، تصریح کرد: احداث ابنیه، آبرسانی سیار، بهسازی چشمه‌ها، توزیع گاز مایع، ترویج استفاده از انرژی‌های نو، طرح‌های مطالعاتی، پیگیری وظایف سایر دستگاه‌ها در مورد عشایر استان و...از جمله این اقدامات است.
وی آمار عشایر ارسباران را 407 خانواده عنوان کرد و افزود: این تعداد شامل هزار و 987 نفر است.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی ناکافی بودن اعتبارات، عدم سهولت ارائه خدمات به جامعه عشایر و حضور کمرنگ متولیان فرهنگی و هنری در بین جامعه عشایر را از جمله چالش‌های پیش روی این نهاد عنوان کرد.

 

 



تاريخ : 3 / 5 / 1394برچسب:, | 8:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

باید این را قبول کرد که در زندگی مشترک لازم است به حریم خصوصی همسرتان احترام بگذارید.

 

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تلفن همراه، رايانه و تبلت همسر شما محدوده‌هاي شخصي او هستند. تصور نكنيد ممنوع بودن وارد شدن به اين محدوده‌ها، به معناي اين است كه اتفاقات ممنوعه وحشتناكي در آنها مي‌گذرد. شما حق نداريد به تلفن همسرتان سرك بكشيد، نه به اين دليل كه ممكن است در پيامك‌ها و تماس‌هايش رد پاي رابطه ممنوعه‌اي را ببينيد؛ اين حق همسرتان است كه درد دل‌هاي پيامكي‌اش با خواهرش را دور از چشم شما نگه دارد يا اينكه در دفترچه يادداشت گوشي‌اش، حرف‌هاي دلش را بنويسد.

 

 

 

به گوشی همسرتان سرک نکشید

 

 

 اگر شما هم فكر مي‌كنيد فردی كه رمز ورودي رايانه، ايميل و تلفن همراهش را به همسرش نمي‌دهد، به طرف مقابل بي‌علاقه است يا به همسرش خيانت مي‌كند؛ بايد راهي براي شست‌و‌شوي ذهن‌تان پيدا كنيد و بفهميد شك‌هایتان از كجا آب مي‌خورد.

 

 

مریم عبدالهی کارشناس روانشناسی در گفتگویی با خبرنگار اخبار داغ باشگاه خبرنگاران در رابطه با این موضوع گفت: در زندگی زناشویی تا حد امکان نباید چیزی از یکدیگر پنهان شود .

 

 

اگر بنای یک زندگی بر پایه اعتماد متقابل پیش رود هیچ گاه سرک کشیدن به گوشی و یا چک کردن ایمیل های شخصی دغدغه زوجین در زندگی مشترک نمی شود.اما اگر تمام راهکارهای جلب اطمینان برای طرف مقابل انجام شود و هنوز هم به سرک کشیدن خود در مسائل شخصی طرف مقابل بدون خواست او ادامه دهد به احتمال زیاد مشکل ریشه در جایی دیگر دارد.

 

 

فردی که مدام همسرش را چک می‌کند دچار عدم امنیت و مشکلات مربوط به اعتمادبه‌نفس است.

 

 

حتی اگر ایمیل‌های خودمان را هم مشکوکانه چک کنیم، بالاخره یک ایمیل مشکوک پیدا خواهیم کرد. اگر نگاهتان اینطور باشد هر نوع صحبتی را ممکن است تیک زدن ببینید. اگر به دنبال پیدا کردن سند و مدرک برای شیطنت همسرتان هستید، مطمئناً آن را خواهید یافت.

 

 

در نهایت برای پایان دادن به این عذاب بزرگ در زندگی بهتر است از متخصص کمک بگیرید.

 

 

 

گزارش از نازنین روزبهانی
 
 

 



تاريخ : 3 / 5 / 1394برچسب:, | 8:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

دانشمندان دانشگاه آکسفورد قاتل سرطان را شناسایی كردند!

 

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جام نیوز:دو میوه‌ای كه قادر به از بین‌بردن مهاجم‌ترین نوع سرطان هستند توسط دانشمندان شناخته شدند. گیلاس و آلبالو قادر به انهدام مهاجم‌ترین نوع سلولهای سرطان هستند.

 

 

این دو میوه خطرناك ترین سلول‌های سرطانی را ازبین می برند ولی جالب است بدانید كوچكترین آسیبی به سلولهای سالم مجاور وارد نمی‌كنند. طبق گزارش محققان دو پلی فنول ( مواد شیمیایی گیاهی ) منجر به مرگ سلول‌های سرطانی می‌شوند. فنول ها تركیبات طبیعی هستند كه به طور خاص در میوه‌ها یافت می‌شوند.

 

 

 

شناسایی دو میوه به عنوان قاتل سرطان

 

 

 

آنتی‌اكسیدان‌های موجود در گیلاس و آلبالو برای درمان سرطان ها بسیار مفید هستند و استفاده از این منابع طبیعی درمانی بسیار توصیه می‌شود. مزیت این روش نسبت به شیمی درمانی ( درمان دوایی ) در این است كه استفاده از این دو ماده غذایی بر خلاف شیمی ‌درمانی هیچ آسیبی به سلول‌های سالم وارد نمی كند.
 
 

 



تاريخ : 30 / 4 / 1394برچسب:, | 1:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کلیه

علائم نارسایی کلیه در کودکان

 

 یک فوق تخصص کلیه کودکان با بیان اینکه علائم نارسایی کلیه بر حسب حاد و مزمن بودن آن متفاوت است، گفت: نارسایی حاد کلیه با علائم کاهش حجم ادرار، بی‌حالی یا ورم اندام‌ها مشخص می‌شود

 

 

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، یک فوق تخصص کلیه کودکان با بیان اینکه علائم نارسایی کلیه بر حسب حاد و مزمن بودن آن متفاوت است، گفت: نارسایی حاد کلیه با علائم کاهش حجم ادرار، بی‌حالی یا ورم اندام‌ها مشخص می‌شود.

 

بنفشه آراد افزود: از آنجا نارسایی مزمن کلیه پیشرفت تدریجی دارد، علائم کمتری ایجاد می‎‌کند و در سنین کمتر از دو سال ممکن است به صورت عدم وزن‌گیری مناسب، کاهش یا افزایش حجم ادرار یا عفونت‌های مکرر سیستم ادراری تظاهر یابد. در سنین بالای دو سال با علائم کاهش سرعت رشد، پرنوشی و پر ادراری و رنگ پریدگی خود را نشان می‌دهد.

 

این پزشک فوق تخصص کلیه کودکان گفت: علل نارسایی کلیه بیماری‌های اکتسابی، مادرزادی یا ارثی است و مهم‌ترین علت نارسایی حاد کلیه، کاهش جریان خون کلیه‌هاست که در طی بیماری‌های مختلفی از جمله کم آبی شدید بدن یا عفونت‌های شدید ایجاد می‌شود.

 

وی ادامه داد: از علل دیگر نارسایی کلیه، بیماری‌های التهابی کلیه و انسدادهای سیستم ادراری است و عفونت‌های مکرر سیستم ادراری در سنین مختلف نیز عامل زمینه‌ساز نارسایی کلیه خواهد بود. آراد، در مورد اینکه این نارسایی‌ها تا چه حد قابل درمان یا پیشگیری هستند، خاطرنشان کرد: نکته مهم در پیشگیری، درمان به موقع بیماری‌های ایجاد کننده نارسایی کلیه است.

 

وی با اشاره به اینکه در موارد کم آبی شدید بدن، هرچه سریع‌تر باید کمبود مایعات بدن جبران شود و درمان عفونت‌ها و انسدادهای سیستم ادراری نیز از پیشرفت بیماری به سمت نارسایی کلیه جلوگیری خواهد کرد، گفت: در بیماری‌های التهابی کلیه نیز درمان بر اساس نوع بیماری انجام خواهد شد.

 



تاريخ : 30 / 4 / 1394برچسب:, | 6:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نتایج اولیه آزمون سراسری سال 94 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

 

خبرگزاری فارس: نتایج اولیه آزمون سراسری 94 اعلام شد+لینک اعلام نتایج
 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نتایج اولیه آزمون سراسری سال 94، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org اعلام شد و داوطلبان برای اطلاع از نتایج خود می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

در آزمون سراسری سال 94، تعداد 878 هزار و 74 داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد 516 هزار و 493 نفر زن و 361 هزار و 581 نفر مرد و به عبارتی 58/82 درصد داوطلبان زن و 41/18 درصد داوطلبان مرد بودند.

 

تعداد 45 هزار و 670 داوطلب از گروه‌های آزمایشی 1، 2، 3 و 5 علاقه‌مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر و تعداد 106 هزار داوطلب از گروه‌های آزمایشی 1، 2، 3 و 4 علاقمندی خود را به شرکت در گروه‌های زبان خارجی اعلام کردند.

 

هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون می‌بایست پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط را می‌داشت، لذا با توجه به آمار ثبت نام کنندگان و آمار علاقمندان به شرکت در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی، علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود که جمعا 151 هزار و 670 نفر بوده است، تعداد یک میلیون و 29 هزار و 744 کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

 

 آزمون سراسری سال 94 در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 22 خرداد 94 در 365 شهرستان، 17 کشور خارجی و 463 حوزه امتحانی برگزار شده است.

از تعداد 878 هزار و 74 داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سراسری 94 تعداد 795 هزار و 677 داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد 82 هزار و 397 داوطلب در جلسه غایب بودند. به عبارت دیگر 90/62 درصد داوطلبان در جلسه حاضر و 9/38 درصد آنان غایب بودند.

از تعداد 151 هزار و 670 داوطلب علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجه تعداد 124 هزار و 37 داوطلب در جلسه آزمون علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود حاضر شده بودند.

پاسخنامه داوطلبان آزمون سراسری سال 94 با رتبه کشوری کمتر از 75 هزار در هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، فنی، تجربی و انسانی و رتبه کشوری کمتر از 10 هزار در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی برای اطلاع داوطلبان مذکور بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.

انتخاب رشته داوطلبانی که مجاز می‌شوند از 5 مردادماه آغاز می‌شود و تا 10 مردادماه ادامه دارد.

 

امسال انتخاب رشته بر اساس نوع دانشگاه تجمیع شده است در حالیکه قبلاً بر اساس نوع دوره بود. به طور مثال در دانشگاه تهران پذیرش در دوره‌های شبانه‌ پردیس‌ها و ... به صورت جداگانه انجام می‌شد ولی در حال حاضر رشته‌های یک دانشگاه در دفترچه راهنما تجمیع شدند.

 

دومین تغییر در قانون ایثارگران است که میزان ظرفیت از 20 درصد به 25 درصد افزایش یافته و حد نصاب از 80 به 70 کاهش یافته است.

 

سومین تغییر در سیستم بومی‌گزینی است که به خصوص در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی انجام می‌شود به طوریکه 30 درصد ظرفیت، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به استان‌ها اختصاص یافته و داوطلبانی که در این رشته‌ها پذیرش می‌شوند باید سه برابر زمان تحصیل خود برای خدمت در آن محل تعهد دهند و تغییر رشته نیز نداریم.

 

همچنین در سیستم پذیرش رشته‌های نیمه متمرکز هنر نیز تغییراتی داشته‌ایم که داوطلبان در دو سری امتحان می‌دهند ، یک آزمون هشتم و نهم مردادماه برگزار می‌شود و آزمون عملی در روز 16 مردادماه دایر است که نتایج آن به صورت متمرکز شهریورماه اعلام می‌شود. همچنین محدودیت رشته‌های خاص را هم حفظ کرده‌ایم.

 

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند 150 کدرشته محل را انتخاب کنند.

 

 

 



تاريخ : 29 / 4 / 1394برچسب:, | 1:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: شدت بارندگی و شکسته شدن آب بند کارگاه چینی ها برای آزاد راه تهران شمال موجب شد حجم آب با سرعت بالا وارد رودخانه شده و سیل راه بیافتد.

 به گزارش مشرق، حسین طلا رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه متاسفانه بارندگی روز گذشته حوادث ناخوشایندی در تهران به بار آورده است از پیگیری های مجمع نمایندگان تهران با مسئولان برای حل مشکلات ناشی از سیلاب در تهران خبر داد.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیلاب شب گذشته کن و سولقان در تهران اظهار داشت: شدت این بارندگی از که از ساعت ۷ بعد از ظهر روز گذشته آغاز شد  از یک سو و شکسته شدن آب بند کارگاه چینی ها برای آزاد راه تهران شمال از سوی دیگر موجب شد حجم آب با سرعت بالا وارد رودخانه شده و کسانی که برای تفرج و شنا به منطقه آمده بودند دچار آسیب شوند.

وی افزود: تعدادی از رستوران های غیر مجاز که به حریم رودخانه تجاوز کرده بودند از بین رفته است.

حسین طلا با اشاره به تعداد مفقودی های اعلام شده گفت: تا کنون ۶ جسد نیز در منطقه پیدا شده و دو کارگر چینی هم جان خود را از دست دادند.

دبیر مجمع نمایندگان تهران خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان تهران در این هفته دستور کار خود را به صورت فوق العاده به این موضوع اختصاص خواهد داد و روز چهارشنبه نیز کم و کیف موضوع با حضور مسئولان بررسی می شود.

وی ادامه داد: موضوع خسارات ناشی از سیل اخیر را از طریق مسئولان مربوطه پیگیر خواهیم بود.



تاريخ : 29 / 4 / 1394برچسب:, | 11:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

داوطلبان از شهرستان های سراسر کشور، بیشترین رتبه های برتر کنکور سراسری سال ۱۳۹۴ را تصاحب کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در گروه علوم ریاضی و فنی رتبه های اول تا سوم را به ترتیب پژمان شهبازی دستجرده از اصفهان، محمد رسول یزدیان از قم و وحید بالازاده مرشت از بابلسر از آن خود کردند.
در گروه علوم تجربی سارا همتی از تبریز، کیانا تدبیر واجارگاه از لنگرود و فائزه قائم دوست از زاهدان نیز اول تا سوم شدند.
همچنین در گروه علوم انسانی علی کیانی نیستانکی از تهران، سید ابوالفضل میررضی از اصفهان، ابوالفضل مشیری از اصفهان رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند.
آناهیتا هدایتی از تهران، المیرا آشفته از تهران و غزاله پژند از کرج در گروه هنر نیز به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در گروه زبان های خارجی پویا همدانیان خوزانی از کاشان، یاسمین فروتنی از شیراز و زینب شیرزاد مقدم از شمیرانات اول تا سوم شدند.

 



تاريخ : 29 / 4 / 1394برچسب:, | 8:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خسرونیا

 

 رئیس دادگاه بدوی نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه خرید دارو از طریق اینترنت ممنوع است، گفت: ۳۰ داروخانه دارای داروهای قاچاق شناسایی و پرونده تخلفاتی تشکیل شد که به تازگی دو داروخانه به همین اتهام از سوی دادگاه نظام پزشکی محکوم شدند.

 

 

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، ایرج خسرونیا در آستانه برگزاری سمینار مبارزه با داروهای قاچاق و تقلبی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در مورد قاچاق دارو آمار دقیقی در دست نیست اما بر اساس بازرسی‌های اخیر که توسط وزارت بهداشت از داروخان‌ ها انجام گرفت متأسفانه حدود 30 داروخانه دارای داروهای قاچاق شناسایی شدند که پرونده‌هایشان  به دادگاه  ارسال شد.

 

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود 80 تا 85 درصد داروهای قاچاق  تقلبی هستند به ویژه داروهایی که از دبی، ترکیه و پاکستان وارد می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: داروخانه‌ها موظفند تا داروهای قاچاق نفروشند و کسانی که این کار را می‌کنند خود به خود محکوم هستند.

 

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی کشور تصریح کرد: مردم به هیچ عنوان نباید داروهایی که در ناصرخسرو و جلوی برخی از داروخانه‌ها به فروش می‌رسد را خریداری کنند. زیرا اغلب َآنها تاریخ گذشته و تقلبی هستند. ضمن اینکه فروشندگان مربوطه مبالغ قابل توجهی هم از مردم می‌گیرند؛ البته مسئولان وزارت بهداشت در این امر رسیدگی می‌کنند و امیدواریم که همه از جمله مردم دست به دست هم دهند که بازار سیاه فروش دارو در ناصرخسرو برای همیشه جمع شود.

 

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی کشور هشدار داد: زمانی که دارویی تاریخ گذشته و تقلبی باشد خود به خود عارضه دارد و ممکن است که بر کبد؛ کلیه؛ سیستم خونی مغز و اعصاب نیزاثرات بسیار جدی داشته  باشد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مقدار قاچاق دارو در کشور نگران کننده است یا خیر گفت: خوشبختانه قاچاق دارو و توزیع داروی تقلبی تا اندازه ای نیست که جای نگرانی داشته باشد. زیرا مسئولان دانشگاه‌ها در این خصوص مشغول کار خود و بازرسی‌های دائمی مربوطه هستند. ضمن اینکه نباید فراموش کرد در همه کشورها داروهای قاچاق وجود دارد که البته مقدار وجود چنین داروهایی متفاوت است.

 

به گفته معاون نظام پزشکی تهران، قدر مسلم با استقبال بیشتر مردم، بالطبع قاچاق دارو هم افزایش می‌یابد، پس  مردم به هیچ عنوان نباید داروها را به غیر از داروخانه‌ها ازمحل دیگری خریداری کنند.

 

خسرونیا تأکید کرد: خواهش می‌کنیم که مردم از طریق اینترنت و تبلیغات از بازارهای غیر رسمی به هیچ عنوان هیچ دارویی را خریداری نکنند.

 

وی درباره مجازات‌های موجود برای افرادی که دست به قاچاق دارو و توزیع داروی تقلبی می‌زنند، نیز گفت: اگر مسئولان ذی‌ربط مانند داروخانه‌ها داروی قاچاق بفروشند، حکم آنها بین 3 تا 6 ماه محرویت از کار است. طی روزهای اخیر نیز 2 داروخانه را به همین حکم محکوم کردیم؛ حال اگر افراد غیر پزشک این کار را انجام دهند بالطبع بین 3 تا 6 ماه و یا حتی تا یک سال حکم زندانی دارند که البته  فکر می‌کنم در صورتی که این مجازات‌ها اجرا شوند کافی است.

 

رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی کشور یادآور شد: امیدواریم مردم به صحبت‌ها و پیشنهادات وزارت بهداشت، دانشگاه‌ها و سازمان غذا و دارو به خوبی گوش فرا دهند و از خرید داروهای غیر مجاز به طور جدی خودداری کنند. چرا که در صورت مصرف این قبیل داروها سلامت خود و اطرافیانشان را به خطرمی‌اندازند.

 

گفتنی است سمینار مبارزه با قاچاق دارو، صبح روز هشتم مرداد با همکاری سازمان غذا و دارو و شرکت سانوفی و با حضور ده‌ها تَن از متخصصان دارویی داخلی و سخنرانان خارجی در هتل اوین تهران برگزار می‌شود.

 

 

 



تاريخ : 29 / 4 / 1394برچسب:, | 6:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

صفحه اینستاگرام دفتر مقام معظم رهبری در تازه ترین پست ,تصویری در واکنش به تهدیدات برخی مقامات غربی و آمریکایی تصویری از ایشان با سلاح خطبه های نماز و جمله معروف درباره لاف در غریبی را منتشر کرده است.

گروه فضای مجازی مشرق- رهبر معظم انقلاب در خطبه های عیدسعید فطر تهدیدات نظامی آمریکا را با یک ضرب المثل قدیمی ایرانی پاسخ دادند. ماجرای این ضرب المثل چیست؟


رهبر انقلاب در واکنش به تهدیدات نظامی طرف آمریکایی فرمودند: «این آقا (رئیس جمهور امریکا) گفته است می تواند ارتش ایران را نابود کند. قدیمی های ما این جور حرف ها را لاف در غریبی می گفتند. اگر می خواهند درست بفهمند اگر می خواهند از تجربه های خود درست استفاده بکنند بدانند اگر جنگی این جا اتفاق بیفتد آن کسی که سرشکسته از جنگ خارج خواهد شد آمریکای متجاوز و جنایتکار است.»

لاف در غریبی مربوط به یکی از ضرب المثل های قدیمی است که این مثل به افرادی گفته می‌شود که با وقاحت در حضور کسانی که به خوبی از سوابق آنها خبر ندارند، لاف می‌زنند.

در رابطه با این ضرب المثل داستان های مختلفی وجود دارد اما مشهورترین آن مربوط به لغات و ضرب المثل هاي كاشاني تأليف حسن عاطفي است که در رابطه با داستان این ضرب المثل می نویسد: «درباره فرد بي شخصيتي گويند كه در جايي كه او را نشناسند، گزافه گويي كند و لاف بيهوده زند كه من چنين و چنانم، در چنين وضعي به او مي گويند: لاف در غربت و ... چون لاف در غربت باعث رسوايي او نمي شود، همچنان كه صداي ناهنجاری است که به هنگام چكش كاري مسگران شنيده نمي شود و فرد را شرمنده نمي سازد.»

پیام اینستاگرام رهبر انقلاب به اوباما

 



تاريخ : 29 / 4 / 1394برچسب:, | 1:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: بارندگی عصر یکشنبه موجب جاری شدن سیل و آبگرفتگی برخی اماکن روستایی در آبگرم و در منطقه الموت شد که درجراین آن یک نفر کشته و یک نفر دیگر مفقود شده اند.

 
 علی محمد آهنی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از فرد مفقود شده که گرفتار سیلاب شده بود هنوز اطلاعی در دست نیست و کشته شدن وی نیز تایید نشده است.

وی با اظهار بی اطلاعی از میزان خسارت سیلاب در الموت و آوج اظهارکرد: براساس گزارش های دریافتی بارندگی به برخی از راههای روستایی آوج و الموت نیز خسارت وارد کرده است.

آهنی خاطرنشان کرد: وزش تندباد نیز در آزاد راه قزوین - تهران موجب قطع برق روشنایی آزادراه و برخی اماکن خدمات رفاهی این محور شده است.

فرماندار شهرستان آوج نیز گفت: سیل در بخش آبگرم از توابع آوج موجب آبگرفتگی منازل روستایی در عباس آباد، ارتش آباد و ساغران سفلی شده است.

سید عبدالله موسوی افزود: این حادثه به ابنیه و راههای 12 روستای این شهرستان خسارت وارد کرده است.

وی سیل گرفتگی یک مرغداری در روستای هلدر، چهار دستگاه موتور آب کشاورزی و تعداد زیادی گوسفند را از دیگر خسارت وارد آمده در این شهرستان برشمرد.

موسوی اظهارکرد: چهار تن از سرنشینان یک دستگاه خودرو مزدا که در مسیر روستای کلنجین در سیلاب گرفتار شده بودند نیز توسط نیروهای هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند و خودرو آنها نیز در پایین دست مسیر سیلاب با جرثقیل از آب بیرون کشیده شد.

رییس پیش بینی هواشناسی استان قزوین نیز سرعت تند باد عصر یکشنبه قزوین را 73 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: میزان بارندگی امروز نیز در شهرستان قزوین 13.5 میلی متر گزارش شده است.

غفور فلاح افزود: باتوجه به وزش باد شدید و وقوع تندباد، هوای قزوین با هفت درجه کاهش، یکشنبه شب 18 درجه سانتیگراد می باشد.

شهرستان آوج با دو هزار و 776 کیلومتر مربع مساحت در 125 کیلومتری جنوب قزوین، دارای دو بخش مرکزی و آبگرم می باشد و منطقه الموت نیز شامل رودبار الموت شرقی و غربی از توابع شهرستان قزوین دارای 183 روستای دارای سکنه در شمال قزوین واقع شده است.
 
 

 



تاريخ : 28 / 4 / 1394برچسب:, | 11:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دیرینه‌شناس‌ها دندانی ۱۴ هزارساله را در شمال ایتالیا کشف کردند که داخل آن را با سنگی تیز خالی کرده بودند.

 

اينكه در دوران پارينه سنگي بشر قادر به پر و خالي كردن دندان خراب بوده دانشمندان را شگفت‌زده كرده است.

 

دكتر استفانو بنازي در اين‌باره مي‌گويد: اكنون درحال عكاسي الكترونيكي از اين دندان هستيم تا به واقعيت‌هاي علمي بيشتري دست پيدا كنيم.

 



تاريخ : 28 / 4 / 1394برچسب:, | 8:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

راننده یک دستگاه پژو سوار بر خودرو با سرعت زیاد و شکستن شیشه های ورودی وارد کلانتری 12 شهر رشت شد.

به گزارش ایرنا به نقل از واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: مقارن ساعت 12 و 15 دقیقه امروز یکشنبه، یک دستگاه خودروی پژو پارس که در کنار خیابان پارک بود، به ناگاه با سرعت زیاد بعد از اینکه نزدیک بود عابری را زیر بگیرد، وارد کلانتری 12 شهرستان رشت شده و همه شیشه های ورودی کلانتری را می شکند.

 راننده با خودرو وارد کلانتری شد! (+عکس)

وی با اعلام اینکه خوشبختانه این حادثه هیچ گونه خسارت جانی نداشت، افزود: راننده این خودرو خانمی 27 ساله اهل و ساکن یکی از استان های مرکزی بوده که به علت عدم مهارت در رانندگی هنگام بیرون آمدن از پارک، با سرعت زیاد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه وارد کلانتری شد.

سرهنگ جعفری خیرخواه با اشاره به اینکه در این حادثه دیوار ورودی کلانتری و شیشه های سکوریت و میز و صندلی و آبسردکن و ... آسیب دیده است، بیان داشت: راننده این خودرو و سرنشین که در داخل خودرو گیر کرده بودند، با کمک ماموران انتظامی از خودرو خارج شده و پس از حضور عوامل آتش نشانی و جرثقیل در محل، خودرو نیز از داخل کلانتری خارج می شود.

وی با بیان اینکه راننده خودرو از ناحیه سر و بینی به صورت سطحی دچار جراحت شد، گفت: بعد از تنظیم صورتجلسه و ترسیم کروکی، راننده خاطی برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

معاون اجتماعی پلیس گیلان گفت: با توجه به لغزندگی سطح خیابان ها به علت بارندگی های چند روز اخیر، رانندگان باید توجه بیشتری نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

به همت مرکز آموزش روحانیون دانشکده شهید محلاتی (ره)، آئین اختتامیه بیست و نهمین دوره آموزش بدوخدمت روحانیون ارتش جمهوری اسلامی در سالن همایش های شهید مطهری (ره) دانشکده شهید محلاتی (ره) برگزار شد.

به همت مرکز آموزش روحانیون دانشکده شهید محلاتی (ره)، آئین اختتامیه بیست و نهمین دوره آموزش بدوخدمت روحانیون ارتش جمهوری اسلامی در سالن همایش های شهید مطهری (ره) دانشکده شهید محلاتی (ره) برگزار شد. در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سنائی مسئول مرکز آموزش شهید میثمی (ره) ضمن ارائه گزارش از دوره آموزش بدوخدمت روحانیون ارتش، انتظار مقام فرماندهی معظم کل قوا از روحانیون نیروهای مسلح را معنویت افزایی و بصیرت افزایی در نیروهای مسلح دانستند و بیان داشتند: « یارگیری، یارپروری و سازماندهی یاران امام زمان از جمله وظایف روحانیون نیروهای مسلح است و این امر مستلزم آن است که روحانیون نیروهای مسلح در دوره های آموزشی ممحّض و تربیت شده باشند» ایشان همچنین با تأکید بر این نکته روحانیون منشأ تحول و تعالی معنوی در نیروهای مسلح هستند اشاره کردند: «هیچ یک از شهرهای کشور همانند شهر مقدس قم ظرفیت آموزش روحانیون مسلح را ندارد از همین رو لازم است که مسئولین محترم توجه ویژه ای به امر آموزش روحانیون نیروهای مسلح داشته باشند».

در ادامه رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ضمن پاسخ به سؤالات فراگیران از همکاری های گسترده ی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و دانشکده عقیدتی سیاسی شهید محلاتی (ره) در امر آموزش روحانیون و مربیان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی تشکر و قدردانی نمودند. ایشان در ادامه ویژگی های یک روحانی موفق و انتظاراتی که از روحانیون ارتش جمهوری اسلامی متصور است را به روحانیون سازمان خود یادآور شد.

حجت الاسلام آل هاشم برخورداری روحانیون از محبوبیت و مقبولیت ، آشنایی با دانش مدیریت، انس و مدارا با مردم، حُسن خلق و گشاده رویی، اخلاص، ساده زیستی و دوری از تجملات را از ویژگی های بارز یک روحانی موفق دانستند و افزودند: «روحانیون در ارتش جمهوری اسلامی بایستی مرکز وحدت و انسجام باشند و مانع گروه گرایی در نیروهای مسلح شوند. روحانیون نیروهای مسلح دنباله رو هیچ خط و گروهی جز خط ولایت فقیه نیستند و وظیفه دارند خط ولایت را در نیروهای مسلح ترسیم کنند و از ورود سایر گروه ها به نیروهای مسلح جلوگیری نمایند»

در پایان، برگزیدگان دوره لوح تقدیر و هدیه خود را از حجت الاسلام والمسلین آل هاشم و دکتر قنبری دریافت کردند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی روز گذشته با حضور در منزل شهید شفیع زاده پیام تسلیت رهبر معظم انقلابرا به خانواده ی شفیع زاده ابلاغ کرد.

به گزارش ائل، حجت الاسلام  والمسلمین سید محمد علی آل هاشم،رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی به نمایندگی رهبر  معظم انقلاب با حضور در جمع خانواده ی شهید شفیع زاده پیام تسلیت مقام معظم رهبری را به بازماندگان آن خانواده ابلاغ نمود.

مرحومه فاطمه کوچه مشک‌لر، مادر شهید حسن شفیع‌زاده طی روزهایگذشته به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بوده و در اول تیر ماه دار فانی را وداع گفت.

گفتنی است شهیدحسن شفیع زاده موسس یگان توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در سال 66 در ماووت به شهادت رسید.

 



تاريخ : 2 / 4 / 1394برچسب:طب سنتی,عقاب,عقاب نیوز, | 8:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

یک متخصص طب سنتی دلایل خواب آلودگی بعد از غذا و راه‌کارهای رفع غلظت خون را تشریح کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از تسنيم، غلامرضا کردافشاری در پاسخ به سوالی که آیا خواب آلودگی بعد از غذا می‌تواند به دلیل کم خونی باشد؟, گفت: می‌تواند به دلیل صعف هضم یا کبد چرب باشد که هر دو با کم خونی ارتباط دارند.

به گفته وی می‌تواند خواب آلودگی به دلیل تند غذا خوردن باشد. می تواند به دلیل خوردن غذای بخاردار باشد که بخار در بدن می‌پیچد و باعث بد هضمی می‌شود البته سردی مزاج هم می‌تواند موجب خواب آلودگی بعد از غذا شود.

 برای درمان غلظت خون چکار باید کرد؟


این متخصص طب سنتی افزود: یا خون به دلیل سردی غلیظ می‌شود یا خون از حرارت می‌سوزد و غلیظ می‌شود. غلظت خونی که به دلیل سردی است باید به این افراد چیزهایی بدهیم که خون را رقیق می‌کنند و گرم هستند مانند گل گاو زبان، سنبل طیب، بادرنجبویه، اسطوخودوس، پونه، آویشن به لیمو، سیر همچنین خوردن خاکشیر مفید است.
کردافشاری اضافه کرد: تمام موادغذایی که سودا را از بدن دفع می‌کنند, خون را هم رقیق می‌کنند. اما غلظتی که از سوختن خون است باید حرارت را کم کرد.
وی گفت: زرشک, ترشیجات, آبغوره و چای ترش توصیه می‌شود که هم فشار را میزان می‌کند همچنین غلظت را از بین می‌برد؛ خوردن آبلیمو و خاکشیر در همه توصیه می‌شود.
در مورد حلیله سیاه و روش استفاده آن برای سیاه کردن موها توضیح دهید؟

این متخصص طب سنتی ادامه داد: کسی که مداومت کند در خوردن هلیله سیاه اتفاقات ویژه‌ای در بدنشان می‌افتد. این باعث می‌شود که مغزشان تقویت شود, به آلزایمر, پارکینسون دچار نشوند.
کردافشاری بیان داشت: هلیله سیاه چشم را تقویت می‌کند و از تدابیر ویژه تقویت چشم خوردن هلیله سیاه است. می‌توان از روزی یک عدد هلیله سیاه را شروع کرد و کم کم به 2 تا 3 تا استفاده کنند.
وی عنوان کرد: هلیله سیاه را می‌توانند با روغن بادام شیرین یا با عسل استفاده کرد, صبح ناشتا در دهان بگذارند تا دو سه ساعت آب شود. پیرمردی از آذربایجان پیش من آمد که خیلی سرحال بود. گفت من 40 سال است که حلیله سیاه می‌خورم.

 



تاريخ : 2 / 4 / 1394برچسب:, | 6:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

با گذشت یک سال از معرفی نخستین طرح شرکت خودروسازی «رضوانی موتورز» مسوولان این شرکت اولین نمونه این ابرخودرو را به بازار عرضه کردند.

به گزارش مشرق، نکته قابل توجه در ساخت این ابرخودرو که Rezvani Beast نامگذاری شده، استفاده از فیبرکربن در ساخت بدنه و اتاق سرنشینان است، به طوری‌ که این بخش بسیار شبیه کابین هواپیماهای نظامی شده است.


 
مهندسان شرکت رضوانی موتورز که توسط یک ایرانی در کالیفرنیا راه اندازی شده برای افزایش ضریب ایمنی و راحتی در سطح مسیر خیابان اقدام به افزایش وزن نمونه اصلی کرده‌اند. هم اکنون این خودرو پس از تغییرات انجام شده حدود 750 کیلوگرم وزن دارد.

طبق اعلام شرکت سازنده، این خودرو با اصلاحات انجام شده بر روی موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری قادر است تا 500 اسب بخار انرژی تولید کند که این حجم عظیم انرژی نسبت به وزن پایین خودرو باعث شده تا شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن به عدد خیره کننده 2.7 ثانیه برسد.
 
طبق برآوردهای انجام شده توسط رضوانی موتورز، اولین محصول این شرکت حدود 165 هزار دلار قیمت خواهد داشت. این قیمت با توجه به رکوردهای قابل توجه این خودرو و حداکثر سرعت 266 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.ساخت هر دستگاه از این خودرو، بین هشت تا ۱۲ هفته زمان خواهد برد.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 امام جمعه موقت تبریز نزول آیات قرآن کریم، باز شدن درهای بهشت و بسته شدن درهای دوزخ را از جمله برتری ها و فضیلت های ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه ها عنوان کرد.

 

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، رمضان را ماه طاعت و عبادت و فرصتی برای بخشش گناهان و کسب برکات الهی دانست و اظهار داشت: ماه رمضان ماهی است که به عید اولیاء الله مشهور است، یعنی بندگان مخلص خدا نفس خود را تزکیه و دل خود را از زنگار گناهان می زدایند.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه به فرموده پیامبر در ماه رمضان درهاى دوزخ بسته و درهاى بهشت گشوده می شود، افزود: ماه رمضان فضایل زیادی دارد، اگر مسلمانان همه آنها را بدانند سبب تشویق بیشتر برای روزه گرفتن می شود.

وی با تاکید بر اینکه ماه رمضان ماه قرآن است، تصریح کرد: از برتری هایی که ماه رمضان بر سایر ماه های دیگر دارد این است که در آن قرآن، کتاب جاویدان الهی، همراه با دلایل روشن برای بشریت نازل شده است.

آیت الله آل هاشم با اشاره به دیگر فضیلت ماه رمضان عنوان کرد: بسته شدن درهای آتش جهنم و باز بودن درهای بهشت از دیگر فضیلت های این ماه است، ماه رمضان تنها ماهی است که به فرموده پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) ابتدای آن رحمت، وسط آن برکت و پایان آن مغفرت است.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه رمضان یک سفره گسترده برای بندگان الهی است، خاطرنشان کرد: برای روزه دار هنگام افطار، دعایی است که رد نمی شود و فرشتگان برای روزه دار تا وقتی که افطار می کند استغفار می کنند.

روزه چه آثار و برکاتی دارد؟

آیت الله آل هاشم در ادامه با اشاره به آثار معنوی ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: روزه، با کیفیتی که دارد در حقیقت روح معنوی و ایمانی انسان را تقویت و اراده او را در اجتناب از معاصی و گناه قوی و نیرومند می کند.

وی با اشاره به اینکه رمضان ماه خودسازی و تزکیه است، به تشریح آثار اجتماعی روزه پرداخت و تصریح کرد: روزه موجب تهذیب جامعه، تداوم روح تعادل، همبستگی و برادری بین مسلمین، همدردی و همنوازی، استحکام پایه های فضایل اخلاقی و منهدم ساختن رذایل اخلاقی از قبیل فسق و فجور، فحشا و جنایت می شود.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: از نتایج بارز روزه، برانگیختن حس همدردی نسبت به مستمندان و همنوعان تنگدست است، آنان که زندگی آسوده ای دارند و رنج فقر و طعم گرسنگی و تشنگی را نچشیده اند ممکن است از حال مستمندان غافل بمانند و روزه وسیله ای است که آنان را از غفلت می رهاند و رنج مستمندان را به یاد می آورد تا به دستگیری فقیران بشتابند.

آیت الله آل هاشم با تاکید بر اینکه به احسان و اطعام و انفاق به مستمندان در ماه مبارک رمضان بسیار سفارش شده است، گفت: گرسنگی و تشنگی روزه موجب درک رنج مستمند می شود و بدین ترتیب ثروتمند به فقیر نزدیک می شود و احسان و انفاق افزایش یافته و جامعه کمک به همنوع را می آموزد.

وی تاکید کرد: مسلمانان باید در این ماه به احسان نسبت به هم بپردازند و با تمرین بر این صفت ارزنده انسانی، جامعه را از کینه رها کرده و در کنار هم از نعمت های الهی بهره ببرند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به آثار اقتصادی روزه خاطرنشان کرد: روزه، سدی در مقابل اسراف و تبذیر بوده و باعث عدم تبعیض و شکاف طبقاتی از نظر اقتصادی است، چرا که به وسیله بذل و بخشش و انفاق مالی، هیچگاه فردی در اجتماع گرفتار فقر و تنگدستی نخواهد شد.

آیت الله آل هاشم خاطرنشان کرد: روزه فریضه ای است که مسلمان را از غرقه شدن در مادی گرایی و حرص و آز برای لذت های مادی و مسابقه برای مصرف و تن پروری می رهاند و به او می آموزد که به فکر دیگران باشد و بر خواهش های جسمانی خویش مسلط شده و به مصرف به قدر نیاز قناعت کند.

وی افزود: روزه به مسلمان قناعت و مناعت را می آموزد و ارزش این صفات و تاثیر آن در ایجاد صفت برجسته دیگر همچون زهد و بخشش بسیار است، فرد قانع از دیگران بی نیاز است و تن به ذلت و خواری نمی دهد، جامعه ای که روح قناعت را در خود پرورش دهد بر خود متکی خواهد بود و با دوری از مصرف بی رویه می تواند بر پای خود ایستاده و از بیگانه بی نیاز باشد.

امام جمعه موقت تبریز آثار بهداشتی روزه را مورد تاکید قرار داده و عنوان کرد: روزه از نظر بهداشت جسم و سلامت بدن مخصوصا در سلامت معده و پاکسازی آن از انواع غذاها که موجب بیماری هاست اثرات فوق العاده دارد.

آیت الله آل هاشم افزود: روزه باعث می شود اعضای بدن استراحت کنند و از فرسودگی دور باشند و نیروی تازه ای بگیرند.

وی عنوان کرد: از نظر روانی، هر اندازه معده از غذا پرتر باشد تسلط خواب بر انسان بیشتر است و انسان را از کسب کمالات و فضایل زیادی از قبیل تحصیل علوم و عبادات و... باز می دارد.

برکت روزه داری در دنیا

امام جمعه موقت تبریز همچنین یکی از مهم ترین فواید گرفتن روزه را صفای دل دانست و ابراز داشت: سیری باعث کوردلی می شود، اما گرسنگی باعث می شود انسان صفای قلب پیدا کرده و دل نازک شود، گرسنگی دل را برای تفکری پیوسته که به شناخت و معرفت منجر می شود آماده می کند و دل، صاحب نور خواهد شد.

وی تاکید کرد: دیگر فایده روزه گرفتن این است که شخص روزه دار، به علت کمتر خوردن، کمتر بیمار می شود، زیرا همانگونه که در روایات گوناگون هم آمده معده انسان، خانه تمام بیماری هاست و پرهیز و کم خوردن سرآمد تمامی دواهاست.

آیت الله آل هاشم افزود: روزه باعث می شود انسان به مشکلاتی که از غذا خوردن به وجود می آیند گرفتار نشود، مشکلاتی که انسان به خاطر آن، محتاج دارایی و مقامات دنیایی می شود و همین ها هستند که باعث هلاکت و نابودی انسان می گردند.

وی همچنین در خصوص فواید ماه رمضان ابراز داشت: روزه سپری در برابر گناه و آتش جهنم و امیال و در روز قیامت شفاعت کننده است و انسان را به خیر و طاعت دعوت می کند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: روزه انسان را بر صبر، شکیبایی و کنترل نفس تشویق می کند و نفس انسان در ماه رمضان به واسطه روزه، خود را به پرهیز کردن عادت می دهد و اطاعت کردن را یاد می ‌گیرد.

آیت الله آل هاشم گفت: اگر مردم می دانستند که ماه مبارک رمضان چقدر فضلیت و ثواب و برتری دارد، آرزو می کردند که ای کاش این ماه یک سال بود.