تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 9:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارت‌های پایان خدمت قدیمی تا پایان بهار امسال دارای اعتبار بوده و پس از آن از درجه اعتبار ساقط می‌شوند.

به گزارش مشرق، برابر تصمیمات اتخاذ شده مهلت اعتبار کارت‌های پایان خدمت قدیمی که پیش از این تا پایان سال 92 اعلام شده بود تا پایان بهار امسال تمدید شده است و پس از این تاریخ این کارت‌ها از درجه اعتبار ساقط شده و خدماتی به آنان تعلق نخواهد گرفت بنابراین متقاضیان تعویض کارت‌های پایان خدمت باید برای تعویض کارت‌های خود به دفاتر پلیس + 10 سراسر کشور مراجعه کنند.

همچنین آن‌دسته از دارندگان کارت‌های معافیت قدیمی نیز باید توجه داشته باشند که کارت‌شان از درجه اعتبار ساقط شده و دیگر خدماتی به آن ارائه نمی‌شود اما تعویض آنها همچنان در حال اجراست و متقاضیان باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند.



تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 9:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان سمنان اعلام کرد :
قطار مسافربری مشهد - تهران در ساعت 4:30 دقیقه بامداد امروز یکشنبه در ایستگاه بکران شاهرود واژگون شد.

به گزارش مشرق، حسن شکراللهی ˈ مدیر جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: 5 واگن این قطار به محض ورود به ایستگاه از ریل خارج و واژگون شد که خوشبختانه مسافران آسیب چندانی ندیدند.

وی افزود: وقوع این حادثه در ساعت6:30 دقیقه به هلال احمر اطلاع داده شد و بلافاصله دو تیم امداد و نجات جاده ای از پایگاههای بین شهری هلال احمر میامی و ری آباد به منطقه اعزام گردیده اند.

شکراللهی گفت: 5 نفر از مسافران بصورت سرپایی مداوا شدند و نیازی به اعزام به مراکز درمانی نبوده است .

وی افزود : در این عملیات 6 نفر از نجاتگران هلال احمر با دو دستگاه آمبولانس جهت امدادرسانی به صحنه حادثه اعزام شده اند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها طبق روال همه‌ساله از سوی رهبر معظم انقلاب به مدت پنج شب برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران، مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها طبق روال همه‌ساله از سوی رهبر معظم انقلاب به مدت پنج شب برگزار می‌شود.

این مراسم از شب اول تا شب پنجم جمادی‌الثّانی برابر با دوشنبه ۹۳/۰۱/۱۱ تا جمعه ۹۳/۰۱/۱۵ پس از نماز مغرب و عشاء، در حسینیه‌ امام خمینی (رحمةالله‌علیه) واقع در تهران، خیابان فلسطین جنوبی، تقاطع آذربایجان برپا خواهد بود.

همچنین پیش از آغاز مراسم، حجت‌الاسلام فلاح‌زاده به بیان احکام شرعی خواهد پرداخت.

از عموم مردم عزیز و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السّلام دعوت شده تا در این مراسم شرکت کنند.

برنامه‌ مراسم عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه‌ امام خمینی(ره) به این شرح است:

ایام مراسم           سخنران                                                     عزاداری

شب اول
دوشنبه
۹۳/۰۱/۱۱             حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی                         جناب آقای میثم مطیعی

شب دوم
سه‌شنبه
۹۳/۰۱/۱۲     -       حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی                       جناب آقای محمدرضا طاهری

شب سوم
چهارشنبه
۹۳/۰۱/۱۳     -       حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی           جناب آقای محمود کریمی

شب چهارم
پنجشنبه
۹۳/۰۱/۱۴              جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین عالی           جناب آقای مرتضی طاهری

شب پنجم
جمعه
۹۳/۰۱/۱۵     -        حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان                       جناب آقای سعید حدادیان

 

 



تاريخ : 9 / 1 / 1393برچسب:, | 2:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نزدیک به ۱۷۰ ایرانی نوروز امسال در پی عمل نکردن آژانس گردشگری به تعهدات خود در آنتالیا آواره شدند.
 
 

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: نزدیک به ۱۷۰ ایرانی نوروز امسال در پی عمل نکردن آژانس گردشگری به تعهدات خود در آنتالیا آواره شدند.

در حالی که مسئولان گردشگری کشور از ابتدای نوروز امسال برای نشان دادن عملکرد مطلوب خود به دنبال اعلام آمارهای متعدد از حضور گردشگران در سراسر نقاط کشور هستند متأسفانه بازار سودجویی‌ها و کلاهبرداری‌های آژانس‌های گردشگری هم داغ شده است.

چندین سال است که به دلیل بالا رفتن هزینه‌های گردشگری داخلی و نزدیک شدن نرخ‌ سفرهای داخلی به رقم‌های سفر به کشورهای اطراف، عده‌ای از مردم سفر به کشورهایی چون ترکیه، ارمنستان، امارات و ... را به سفرهای داخلی ترجیح می‌دهند، شرایطی وسوسه‌انگیز برای سودجویان در عرصه گردشگری که در سایه بی‌توجهی‌های متولیان امر سفر در کشور رخ می‌دهد.

در شرایط کنونی که نوروز به دلیل داشتن طولانی‌ترین تعطیلات، تبدیل به زمان اوج سفرهای ایرانی‌ها شده و تقاضا برای سفرهای داخلی و خارجی بسیار است.

پیش از نوروز امسال، یکی از آژانس‌های گردشگری در تهران تور سفر به «آنتالیا» را به حدود 170 نفر می‌فروشد و مسافران در هفته اول عید، راهی ترکیه می‌شوند اما به دلیل اینکه مدیران این آژانس، مبلغ خدمات حمل و نقل را به طور کامل به کارگزار پرداخت نکرده بودند مسافران برای بازگشت از آنتالیا به مشکل برمی‌خورند و در این کشور، آواره می‌شوند.

در حال حاضر اکثر مسافران در ترکیه هستند و با هماهنگی‌هایی که در حال انجام است به مرور به کشور بازمی‌گردند.

این در حالی است که تورهای هفته دوم آژانس کلاهبردار «الیزه پرواز» هم به آنتالیا در حال انجام است و مسافران از اینکه بازگشتشان به کشور با مشکل مواجه خواهد شد بی خبر هستند.

طبق اطلاعات به دست آمده ظاهراً مسئولان گردشگری، موضوع را به دادستانی تهران اعلام کرده‌اند تا دستور ممنوع‌الخروجی و مسدود شدن حساب بانکی مدیر این آژانس متخلف صادر شود.

موضوع کلاهبرداری آژانس‌های گردشگری از مردم، موضوع تازه‌ای نیست و با افزایش نظارت‌ها از چند ماه پیش از نوروز، قابل پیشگیری است اما سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چند ماه پیش از نوروز از چه شرایطی برخوردار بود، اوضاع نابسامانی در تغییر و تحول‌های مدیران و معاونان!

اگر چه در این مورد کلاهبرداری آژانس گردشگری، بیشتر تخلف، متوجه مدیر آژانس است اما سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز به عنوان صادرکننده مجوز باید پاسخگو باشد و به جای درگیر شدن در اموری که بعضاً مورد انتقاد خود این مسئولان نیز بوده است، آمارگیری‌های نوروزی را رها کند و به مشکلاتی که مردم به طور مستقیم با آن درگیر هستند بپردازد.

در حال حاضر این آژانس گردشگری متخلف از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران لغو مجوز شده و هنوز خبری از مدیر متواری آن نیست.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

امام جمعه موقت تبریز در بازدید از طرح آرامش بهاری گفت: حضور مردم در جوار امام زادگان مایه آرامش معنوی جامعه می شود.


آیت الله سیّد محمد تقی آل هاشم از برگزاری برنامه های خوب فرهنگی از جمله طرح آرامش بهاری و خیمه های معرفت در آذربایجان شرقی قدردانی کرد.

طرح آرامش بهاری در جوار 48 بقاع متبرکه استان از 28 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

سفره هفت سین قرآنی، اعزام مبلغان و برپایی خیمه معرفت، پاسخ به شبهات و ایستگاه کودکان بخشی از برنامه های فرهنگی اوقاف برای زائران در این طرح است.

سفره هفت سین قرآنی در امامزاده های شاخص، اعزام مبلغان و برپایی خیمه معرفت و پاسخ به شبهات، مسایل شرعی و مشاوره خانواده، ایستگاه کودکان و اهداء بسته های فرهنگی به زائران از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری است.



تاريخ : 9 / 1 / 1393برچسب:, | 11:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گروه فرهنگ و هنر: حمید مهرآرا بازیگر پیشکسوت سینما،تئاتر و تلویزیون صبح امروز -شنبه - دار فانی را وداع گفت.
 
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت

حمید مهرآرا بازیگر قدیمی تئاتر ، سینما و تلویزیون که چندی قبل به دلیل پیشرفت بیماری دیابت، پاهایش را از دست داده بود، صبح امروز (شنبه) درسن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. حمید مهرآرا پیش از این در آثار هنری چون «تاراج»، «امیر کبیر»، «پهلوانان نمی میرند»، «آرایشگاه زیبا»، «روزگار جوانی» و تئاتر «پیروزی در شیکاگو» به کارگردانی داوود رشیدی



تاريخ : 9 / 1 / 1393برچسب:, | 9:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جهان پهلوان تختی را همه با جوان مردی ها و قهرمانی هایش بر روی تشک کشتی می شناسند، اما این بار دوران کودکی تختی را نظاره گر هستیم.




به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، این عکس متعلق به دوران کودکی جهان پهلوان تختی است.



تاريخ : 9 / 1 / 1393برچسب:, | 9:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



تاريخ : 9 / 1 / 1393برچسب:, | 9:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دکتر افخم السادات حسینی کارشناس و مجری برنامه های مذهبی و خانوادگی صداوسیما یکی از قربانیان آتش سوزی مشکوک در روستای دزدک نوشهر بود.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از   بلاغ،صبح دیروز یک ویلا در روستای دزدک نوشهر طعمه حریق شد و ۴ نفر چهارنفر از شهروندان تهرانی را به کام مرگ کشاند.

به گفته شاهدین حادثه، صدای انفجار یک اتش سوزی در ساعت 5 صبح بامداد امروز  سبب شد تا همسایگان این ویلا به محل حادثه حضور یابند و با شکستن یکی از حفاظ های ساختمان بتوانند هفت نفر از حادثه دیدگان آتش را نجات بدهند که متاسفانه 4 نفر در این آتش سوزی به کام مرگ کشیده می شوند.

به گزارش نوشهر آنلاین ، یکی از قربانیان این حادثه دلخراش دکتر افخم السادات حسینی کارشناس و مجری برنامه های مذهبی و خانوادگی صداوسیما بود.

آنمرحومه متولد سال ۱۳۴۱ در شهر تهران می‌باشد و دارای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه و حکمت اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و دانشجوی مقطع دکترای فلسفه و حکمت اسلامی بودند.

 

وی علاوه بر تحصیلات دانشگاهی، در حوزه علمیه در سطح چهارم تحصیل می‌ کرد.

حسینی به عنوان مدرس دانشگاه ، مشاور دانشگاه تهران و مبلغ در نهاد رهبری به عنوان کارشناس و مجری صداوسیما نیز فعالیت داشت.

منابع غیر رسمی علت وقوع این آتش سوزی مشکوک به عمد را سابقه اختلافات خانوادگی خانم صاحب ویلا با شوهر سابقش عنوان کردند.

لازم به ذکر است پرونده این ماجرای تاسف بار در کلانتری ۱۲ و آتش نشانی نوشهر در حال رسیدگی می باشد.

 



تاريخ : 9 / 1 / 1393برچسب:, | 3:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شرکت لنوو درخواست بازگشت حداقل 155000 باطری لپ تاپ های سری ThinkPad را دارد و علت این فراخوان را امکان آتش سوزی آنها بیان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ لنوو در طی یک فراخوان جهانی برای باتری های یون- لیتیوم در سری های مختلف ThinkPad, می گوید که احتمال آتش سوزی در این سری باتری ها وجود دارد.این فراخوان بعد از دریافت دو گزارش از داغی بیش از حد و سپس آتش سوزی باتری های این سری اعلام شده است.

lenovo-smartphones-sale-635.jpg

بر طبق گفته های این شرکت؛ باتری ها در کنار لپ تاپ های سری ThinkPad در سال 2010 و 2011 به کشورهای مختلفی ارسال شده اند. قسمتی از این باتری ها نیز به صورت جداگانه به فروش رسیده است. این باتری ها در سری لپ تاپ های زیر بر روی دستگاه یا به صورت یدکی ارسال شده است:

ThinkPad T410, T420, T510, W510, X100E, X120E, X200, X201 and X201s و Edge 11, Edge 13, and Edge 14.

این شرکت بدون توجه به وضعیت گارانتی دستگاه, باتری ها را به صورت رایگان تعویض خواهد کرد.

این شرکت هشدار داد: تا زمانی که باتری جایگزین را دریافت ننموده اید باید دستگاه خود را خاموش کنید؛ باتری را از آن جدا کنید و تنها با اتصال مستقیم دستگاه به برق و بدون باتری از آن استفاده کنید.

با توجه به گزارش اعلام شده, 34500 واحد باتری در آمریکا و 2900 واحد آن در کانادا بفروش رسیده است و اگر فروش جهانی این سری را بر طبق اعلام سازمان نظارت کیفی عمومی چین در نظر بگیریم, 117732 واحد باتری بفروش رسیده است.

 

 

باتری هایی که به صورت جداگانه فروخته شده اند, بین 80 تا 150 دلار قیمت داشتند. شماره سریال های این سری از باتری ها به صورت زیر است:

42T4695, 42T4711, 42T4798, 42T4804, 42T4812, 42T4822, 42T4828, 42T4834, 42T4840 و 42T4890

این شماره سریال ها همانند عکس, بر روی یک بر چسب سفید رنگ نوشته شده اند.

 

 



تاريخ : 8 / 1 / 1393برچسب:, | 9:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در پی واگذاری مأموریت تأمین امنیت مرزی سراوان به سپاه، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری از نوار مرزی این منطقه بازدید کرد.

 خبرگزاری فارس: واگذاری تأمین امنیت ۳۰۰ کیلومتر از مرز سراوان به سپاه/ بازدید سردار جعفری از منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سپاه نیوز، در پی واگذاری مأموریت مرزبانی و تأمین امنیت مرزی منطقه سراوان در استان سیستان و بلوچستان به نیروی زمینی سپاه، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از میزان آمادگی نیروهای قرارگاه قدس برای اجرای این مأموریت بازدید به عمل آورد.

بنابه این گزارش، پس از اقدام گروهک های تروریستی و وابسته به دشمنان ملت ایران در شهادت 14 تن از مرزبانان کشور و نیز ربایش 5 تن دیگر از نیروهای مرزبانی، با توجه به تصمیم گیری ها و هماهنگی های به عمل آمده به منظور تداوم اقدامات مؤثر در مقابله با تهدیدات مرزی ناشی از برخی تلاش ها و فعالیت های گروهک های تروریستی و اشرار مسلح در نوار مرزی استان سیستان و بلوچستان، مأموریت تأمین امنیت مرزی 300 کیلومتر از منطقه سراوان به قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه واگذار گردید.

این گزارش افزوده است: بازدید فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از میزان آمادگی های مرزبانی بیانگر ایجاد وضعیتی است که شرایط را برای اقدامات و فعالیت های تروریستی و خرابکارانه معاندین و گروهک های تروریستی سخت و ضریب امنیتی منطقه را با مشارکت و همکاری طوائف و مردم بومی ارتقا خواهد بخشید.

سرلشکر محمد علی جعفری در حین بازدید از یگان های تأمین کننده امنیت مرزی سپاه با اشاره به اهمیت اشراف اطلاعاتی به ایجاد چتر مراقبت و کنترل در نوار مرزی و هماهنگی ها و هم افزایی های موجود بین سپاه و سایر نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی بر اهتمام پاسداران انقلاب برای مقابله قاطعانه و کوبنده با هر گونه تلاشی که بخواهد امنیت و آرامش موجود در این منطقه را به مخاطره بیاندازد تأکید کرد.

فرمانده کل سپاه همچنین خاطر نشان کرد: گروهک های تروریستی و ضد انقلاب به خوبی می دانند که در بین مردم فاقد هر گونه جایگاهی بوده و اقدامات وحشیانه و ضد انسانی آنان که با پشتیبانی و حمایت بیگانگان و سرویس های جاسوسی غربی ـ صهیونیستی صورت می پذیرد تغییری در وضعیت آنان ایجاد نکرده و همواره موجب انزجار و تنفر ملت ایران خواهند بود.



تاريخ : 8 / 1 / 1393برچسب:, | 5:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان گفت: برگزاری جشن عروسی در روزهای 12، 13 و 14 فروردین ماه جاری در تالارهای گیلان ممنوع است و مجوزی صادر نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری جشن عروسی در تالارهای گیلان ممنوع است

مهرداد مهرگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک عید نوروز و تسلیت ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: گیلان دارای جاذبه‌های گردشگری است و استانی مهمانپذیر محسوب می‌شود.

*افزایش 15 درصدی حضور گردشگران در گیلان

وی از حضور میلیونی گردشگران در گیلان خبر داد و افزود: امسال آمارها نشان می‌دهد 15 درصد افزایش حضور مسافران نوروزی را تاکنون نسبت به سال گذشته در گیلان داشتیم.

مهرگان با اشاره به وظایف نیروی انتظامی به‌ویژه پلیس امنیت عمومی در ایام نوروز، تصریح کرد: اقدام‌های کنترلی پلیس در حوزه‌های مختلف تشدید شده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان بر تشدید اقدام‌های کنترلی در مکان‌های اقامتی، مهمانپذیرها و رستوران‌های سنتی تاکید کرد و گفت: انجام گشت‌های مشترک با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صنعت، معدن و تجات از اولویت‌های پلیس امنیت عمومی گیلان است.

*ساماندهی 70 درصد خانه‌مسافرهای گیلان

وی از ساماندهی 70 درصد از خانه‌مسافرهای گیلان خبر داد و بیان کرد: خانه‌مسافرها و ویلاها برای اسکان گردشگران ساماندهی شدند و زیر پوشش هتلینگ پلیس هستند.

مهرگان با بیان اینکه خانه‌مسافرها از طریق سیستم به پلیس اماکن عمومی گیلان وصل هستند، خاطرنشان کرد: استانداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برای ساماندهی 30 درصد بقیه خانه‌مسافرها ورود کردند و امیدواریم کنترل‌ها به صد درصد افزایش پیدا کند.

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان به کنترل بازار، اقلام و مایحتاج عمومی اشاره کرد و یادآور شد: کنترل نرخ کالا و خدمات در اولویت فعالیت‌های پلیس است.

وی با اشاره به پروازهای حج عمره و خارجی از فرودگاه سردار جنگل رشت، اظهار کرد: اقدام‌های لازم برای ارائه خدمات گذرنامه به مسافران انجام شده است.

مهرگان با تاکید بر ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه بیان کرد: پاکسازی تفرجگاه‌ها، مکان‌های گردشگری، سواحل و برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی در اولویت فعالیت‌های پلیس در ایام نوروز است.

* برگزاری جشن عروسی در تالارهای گیلان ممنوع است

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان از ممنوعیت برگزاری جشن عروسی در 12، 13 و 14 فروردین جاری در تالارهای این استان خبر داد و تصریح کرد: مجوز برگزاری جشن عروسی در ایام شهادت فاطمه (س) صادر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای مذکور با هنجارشکنان در مکان‌های عمومی برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: رستوران‌های سنتی و آلاچیق‌های بدون مجوز در اقدام‌های کنترلی پلیس قرار دارد و حضور ماموران نیروی انتظامی در این مکان‌ها مضاعف است.

*اجرای موسیقی زنده در تالارها بدون مجوز ارشاد ممنوع است

مهرگان به ممنوعیت اجرای موسیقی زنده در تالارها و رستوران‌های سنتی بدون مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: پلیس در صورت مشاهده اجرای موسیقی بدون مجوز با این موضوع برخورد می‌کند.

*اراذل و اوباش گیلان بازداشت شدند

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان از اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش قبل از چهارشنبه آخر سال 92 در این استان خبر داد و اظهار کرد: افرادی که در جامعه ایجاد ناامنی کردند دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه اراذل و اوباش دستگیر شده به مقام قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: احکام قضایی برای افراد مذکور صادر شده و به عنوان گروه‌های آسیب‌زا در جامعه حداقل در ایام نوروز در بازداشت و زندان هستند.

مهرگان به برنامه‌ریزی پلیس گیلان برای روز 13 فروردین جاری اشاره کرد و افزود: پلیس به صورت غیر محسوس در مکان‌های مهمانپذیر، گردشگری و اقامتی گیلان حضور پیدا می‌کند.

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان با تاکید بر حرمت ایام فاطمیه (س)، بیان کرد: مردم گیلان ارزشی و ولایتمدار هستند و پلیس انتظار دارد در مکان‌های اقامتی و گردشگری با ناهنجاری مواجه نشود.

وی خواستار همکاری مردم به‌ویژه گردشگران با پلیس شد و گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه مورد ناهنجار مراتب را از طریق تلفن 110 اطلاع دهند.

مهرگان با اشاره به اینکه واحدهای گشت امنیت اخلاقی پلیس گیلان در ایام نوروز فعال است، یادآور شد: گشت ارشاد پلیس با اخلال‌گران نظم عمومی برخورد می‌کند.

 

 



تاريخ : 8 / 1 / 1393برچسب:, | 2:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این که اویل هفته پیش‌رو دمای هوا در نیمه شمالی کشور کاهش می‌یابد گفت: طی یکشنبه هفته آینده بارش‌ها در مناطق واقع در نیمه غربی کشور شدت می‌یابد.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طی 24 ساعت آینده استان‌های کرمان، هرمزگان، ارتفاعات البرز، شمال غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران را تجربه می‌کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی افرود: طی روز شنبه هفته پیش رو با نزدیک شدن سامانه بارشی در غرب از اواخر وقت شنبه برای مناطق واقع در شمال غرب و غرب کشور وزش باد همراه با رگبار و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز یکشنبه نیز بارش باران با شدت بیشتری در مناطق واقع در نیمه غربی کشور، سواحل غربی دریای خزر و زاگرس مرکزی ادامه دارد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی مناطق مستعد طی روزهای آینده شاهد بارش برف نیز خواهند بود.

گودرزی اضافه کرد: طی روز دوشنبه هفته آینده بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور از شدت کمتری برخوردار خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به کاهش دمای هوا در برخی نقاط کشور گفت: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه دمای هوا در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر کاهش محسوس می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در اوایل هفته آینده دریای خزر و خلیج فارس مواج پیش‌بینی می شود خاطر نشان کرد: بارش باران در روزهای ابتدایی هفته پیش‌رود در کلانشهر تهران دور از انتظار نخواهد بود.



تاريخ : 8 / 1 / 1393برچسب:, | 1:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نخست وزیر اسبق اوکراین در اظهاراتی از آمادگی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

به گزرش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "یولیا تیموشنکو" دیروز پنجشنبه اعلام کرد که در انتخابات آتی ریاست جمهوری اوکراین که قرار است روز چهارم خرداد برگزار شود، نامزد خواهد شد.

تیموشنکوی ۵۳ ساله تصمیم خود را در یک کنفرانس خبری در کی یف اعلام کرد. او که اصلی ترین رقیب ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهور برکنار شده اوکراین بود، بعد از تغییر دولت در این کشور، و پس از حدود سه سال از زندان آزاد شد.

او در سال ۲۰۱۱ میلادی به اتهام سوءاستفاده از قدرت به تحمل هفت سال زندان محکوم شده بود. هواداران تیموشنکو و کشورهای غربی این اتهام را سیاسی خوانده بودند.

تیموشنکو دو دوره نخست وزیر اوکراین بود و در سال ۲۰۱۰ در انتخابات ریاست جمهوری در رقابتی نزدیک با ویکتور یانوکوویچ، شکست خورد. تیموشنکو کمی بعد در محاکمه ای جنجالی به اتهام سوء استفاده از قدرت و اختلاس به هفت سال زندان و ۱۸۸ میلیون دلار پرداخت غرامت محکوم شد. وی در ۲۲ فوریه ۲۰۱۴ از زندان آزاد شد. آزادی او مقارن با اوج گرفتن انقلاب دیگری علیه یانوکوویچ در اوکراین بود که چند روز بعد به سرنگونی یانووکویچ از قدرت منتهی شد.

تیموشنکو در جریان انقلاب نارنجی مردم اوکراین از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، و از همراهان ویکتور یوشچنکو (رهبر حزب مخالف دولت) بود. وی پس از ورود به عرصه سیاست به فعالیت اقتصادی در صنعت گاز اوکراین مشغول بود و بر اساس برخی برآوردها یکی از ثروتمندترین افراد در این کشور است.



تاريخ : 8 / 1 / 1393برچسب:, | 12:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از وقوع انفجار مهیب در محله قیطریه و تخریب چند واحد مسکونی و خودرو بر اثر آن خبر داد.

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره اظهار کرد: ساعت 18 و 28 دقیقه پنجشنبه 7 فروردین‌ماه وقوع انفجاری شدید در محله قیطریه، خیابان روشنایی به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله آتش‌نشانان سه ایستگاه همراه با نردبان هیدرولیکی خود را به محل حادثه رساندند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد محل حادثه یک ساختمان 5 طبقه 20 واحدی است که انفجار در یک واحد 60 متری در طبقه چهارم رخ داده بود. بر اثر این انفجار دیوارهای واحدهای مجاور در طبقه چهارم تخریب و این طبقه کاملا شعله ور شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: آتش نشانان در ابتدا یک زن 35 ساله را که دچار سوختگی شده بود از محل حادثه خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند. سپس از داخل و بیرون ساختمان با لوله کشی مشغول اطفای حریق شدند. پس از 4 ساعت عملیات نفس‌گیر، شعله های آتش مهار و با تخلیه دود آتش‌نشانان به ایستگاه‌های خود بازگشتند.

ملکی تاکید کرد بر اساس این انفجار دو خودرو و شیشه های خانه های اطراف نیز تخریب و به آنها خسارت وارد شده بود.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد در ایام نوروز اگر قصد مسافرت دارند شیر گاز را بسته و از خاموش بودن وسایل گازسوز مطمئن باشند.

 



تاريخ : 6 / 1 / 1393برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم و پر شور زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس:
ملت ایران نشان داد در سایه اتحاد، ایمان و ایستادگی می‌توان دشمن را شکست داد/ همواره یاد دوران دفاع مقدس زنده نگه داشته شود/ برخی بدنبال تخطئه جانفشانی‌های دفاع مقدس و جهت‌گیری امام بزرگوار(ره) هستند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در میان هزاران نفر از زائران کاروانهای راهیان نور در منطقه عمومی عملیات شکست حصر آبادان در شرق کارون، با مغتنم شمردن کاروانهای راهیان نور و تاکید مجدد بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطرات، مجاهدتها و جانفشانی های مناطق مختلف عملیاتی دوران دفاع مقدس و رزمندگان و شخصیتهای نقش آفرین آن گفتند: بزرگترین درس دفاع مقدس این بود که نشان داد، یک ملت در سایه اتحاد، ایمان و حسن ظن به خداوند متعال و اعتقاد به صدق وعده الهی، می تواند از همه گذرگاههای دشوار عبور و با ایستادگی در مقابل دشمن، او را وادار به عقب نشینی و شکست کند.
رهبر انقلاب اسلامی حضور قشرهای مختلف مردم در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را در ایام تعطیلات نوروز و همچنین در طول سال، اقدامی پسندیده، صحیح و عاقلانه خواندند و افزودند: همه مناطق دفاع مقدس از جمله خوزستان، صحنه برترین فداکاریها، مجاهدتها و از خود گذشتگی ها بوده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری فرمان امام (ره) برای شکست حصر آبادان و طراحی و برنامه ریزی عملیات ثامن الائمه در مهر ماه سال 1360، در منطقه مارِد در شرق کارون، خاطرنشان کردند: پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات سرآغاز سلسله عملیات بعدی طریق القدس، فتح المبین و الی بیت المقدس شد که می توانست در همان سالها به جنگ تحمیلی پایان دهد.
ایشان افزودند: جبهه دشمنان نظام اسلامی یعنی همین دولتهای اروپایی و دولت آمریکا با دادن امکانات و تجهیزات جدید و پیشرفته به رژیم بعثی صدام، او را به ادامه جنگ تشویق می کردند و همین مسئله باعث شد، جنگ تحمیلی، 8 سال بطول انجامد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به هدف جبهه استکبار برای سربلند بیرون نیامدن ملت ایران از این جنگ و ضعیف نشان دادن نظام اسلامی در مواجهه با دشمن بعثی که مورد حمایت کامل آنها بود، تاکید کردند: اما خداوند متعال دست قدرت خود را نشان داد و با مشت پولادین سنت الهی، دهان دشمنان جمهوری اسلامی ایران را خٌرد کرد و بینی آنها را به خاک مالید.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: از آنجایی که نظام اسلامی متکی به ایمانها و عواطف مردم است، در هشت سال دفاع مقدس نشان داد که می تواند در مقابل همه قدرتهای مادی جهان از خود دفاع و همچنین می تواند طرف مقابل را وادار به اظهار عجز کند.
ایشان یکی از اهداف دشمنان نظام اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی را، القای امکان نداشتن ایستادگی در مقابل قدرتهای مادی جهان، دانستند و گفتند: شکست یک ملت، هنگامی است که آن ملت باور کند که کاری را نمی تواند انجام دهد، اما ملت ایران در دفاع مقدس، عکس این موضوع را به جهانیان نشان داد.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: عامل اصلی سربلندی و عزت یک ملت در میان ملتها و همچنین در طول تاریخ، مجاهدت و تلاش آن ملت در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و تعاون اجتماعی و از همه مهمتر در عرصه آمادگی برای جانفشانی است.
حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: بزرگترین درس انقلاب اسلامی به ملت ایران این بود که نشان داد، راه رسیدن به آرمانهای بلند، مجاهدت و جانفشانی و ایستادگی بر سر این آرمانها است.
ایشان دوران دفاع مقدس و جنگ پرماجرای هشت ساله را نمونه بارز ایستادگی ملت ایران و جوانان کشور بر سر آرمانها و مقابله با جبهه کفر و استکبار خواندند و افزودند: باید همواره یاد دوران دفاع مقدس زنده نگه داشته شود.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: بدخواهان ملت ایران و همچنین برخی، بدنبال آن هستند که فداکاریهای دوران دفاع مقدس و شخصیتهای نقش آفرین آن از یاد بروند و بر همین اساس تلاش دارند جانفشانی های دفاع مقدس و جهت گیری و مسیری را که امام بزرگوار (ره)، آن حکیم و بنده بصیر الهی معین کرده بود، تخطئه کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: لحظه لحظه حوادث دوران دفاع مقدس، برای ملت ایران فراموش نشدنی است و تاثیرات بزرگی در مسیر حرکت ملت بسوی آرمانها دارد.
ایشان در پایان از قشرهای مختلف مردم که در قالب کاروانهای راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا می کنند، قدردانی و اظهار امیدواری کردند: توشه این سفرِ معنوی، تجریه آموزی، بصیرت و انوار الهی باشد.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به منطقه عمومی عملیات شکست حصر آبادان، بر مزار 9 شهید گمنام و والامقام دفاع مقدس حضور یافتند و با قرائت فاتحه برای علوّ درجات آنان دعا کردند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز ،حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در اولین روزهای سال جدید ضمن حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور، از دستاوردها و فعالیتهای فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مناطق بازدید کرده بود، در گفتگو با خبرنگار گروه دفاع و امنیت مشرق به تشریح این بازدید و نیز تحلیل خود از نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری پرداخت.

وی با اشاره به حضور چند روزه خود در یادمان های جنگ تحمیلی و افتتاح نمایشگاه بزرگ زهرائیان نیروی زمینی ارتش در کنار مقبره ‌الشهدای اندیمشک و نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی ارتش در خرمشهر گفت: بنده در این سفر، اکثر نمایشگاهها، یادمان ها و پادگان های ارتش را بازدید کرده و به عینه دیدم که فعالیتهای فرهنگی بسیار چشم گیری در این منطقه انجام شده است.

آل هاشم با بیان اینکه اینگونه اقدامات فرهنگی بسیار مهم بوده و بایستی با فعال کردن هر چه بیشتر این ظرفیت ها، از مقام شامخ شهیدان تجلیل کرد، افزود: سنت حسنه بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس، از تحریف و فراموشی حقایق جنگ تحمیلی جلوگیری می کند و در عین حال، بایستی به منظور تقویت این روحیه به اقداماتی همچون جمع آوری خاطرات شهدا و رزمندگان و همچنین جمع آوری وصیت نامه شهدا و تقدیر از خانواده شهدا پرداخت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تقدیر از حضور چشمگیر و میلیونی مردم کشورمان در این مناطق تاکید کرد: باید از خانواده ها و همه افرادی که به این مکان ها آمده اند جدا تشکر کنم و باید از همه تقدیر ویژه کرد. آنها می توانستند در این ایام تعطیل در کنار خانواده و در شهر خود باشند اما به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس آمدند تا از شهدا تجلیل کنند.

وی در ادامه این گفتگو با تشریح برنامه های فرهنگی ارتش در ایام نوروز برای بازدیدکنندگان از سرزمین های نور اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، تلاش های خوبی را در این زمینه انجام داده است. بر این اساس، نیروی زمینی ارتش در یادمان زید، چزابه و دهلاویه حضور پرنگی دارد و به میزبانی از بازدیدکنندگان می پردازند. نیروی هوایی ارتش نیز در پایگاه چهارم شکاری دزفول نمایشگاه فوق العاده ای را برپا کرده و در این نمایشگاه علاوه بر نمایش دستاوردهای خود به بیان رشادتها و خاطرات زمان دفاع مقدس از زبان خلبانان و افرادی که در زمان جنگ حضور داشتند پرداخته می شود. پایگاه دریایی خرمشهر نیز با به راه انداختن نمایشگاهی به میزبانی از بازدیدکنندگان می پردازد و از تمامی پایگاه های نیروی دریایی کشور ، افرادی در این نمایشگاه حضور دارند و برخی نیروهای نداجا که در زمان جنگ حضور داشتند به بیان خاطرات خود از آن سالها می پردازند.

به گفته حجت الاسلام آل هاشم، قرارگاه پدافند هوایی ارتش نیز در اهواز اقدام به برپایی نمایشگاهی کرده و به نمایش برخی از دستاوردهای خود پرداخته است چراکه پدافند هوایی ارتش نیر در زمان جنگ عملکرد بسیار درخشانی از خود به جای گذاشت و تنها در عملیات والفجر 8 و در منطقه فاو توانست بیش از 70 فروند جنگنده دشمن را ساقط کند. همچنین ارتش از تعدادی از گروههای زیارتی که از قم به منطقه آمده اند میزبانی می کند و در سه پادگان میش داغ ، حمید و دژ نیز به اجرای برنامه های گونان از جمله اجرای رزم شبانه می پردازد که با استقبال گسترده بازدید کنندگان مواجه شده است.

باید فضای حیات معنوی را در جامعه ایجاد کنیم

این مقام مسئول در نیروهای مسلح در بخش دیگری از گفتگوی خود با مشرق با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری با تصریح بر این نکته که تذکرات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ و اقتصاد مربوط به دوره کنونی نیست و ایشان بارها در مناسبت‌های مختلف راهکارهای حل مشکلات اقتصادی و رفع نواقص فرهنگی را مطرح کرده ‌اند، یادآور شد: انقلاب اسلامی در حقیقت انقلابی بر پایه فرهنگ بوده است و بر این اساس، دشمنان ما امروز مسئله فرهنگ را هدف قرار داده اند. این درست است که گاهی از روی میز بودن گزینه نظامی صحبت می کنند اما آنها به این نتیجه رسیده اند که برخورد سخت با جمهوری اسلامی ایران بسیار هزینه ساز است و به همین دلیل از طریق نرم هجمه می کنند.

وی اموری مانند ایجاد اختلاف بین برادران اهل تشیع و تسنن، تضعیف مسئولین از طریق تبلیغات، ترویج فساد و مواد مخدر در بین جوانان و جامعه را از جمله متداول ترین اقدامات دشمنان در راستای جنگ نرم دشمنان عنوان کرد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از 20 سال پیش تاکنون درباره تهاجم فرهنگی دشمن هشدار داده و در طول زمان از آن با الفاظی چون شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم یاد کرده اند، خاطرنشان کرد: مقوله فرهنگ وظیفه یک دستگاه و یک ارگان نیست بلکه بایستی تمام مسئولین و نهادهای مربوط پای کار بیایند و حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش در این زمینه وظیفه خطیری را بر عهده دارند.

آل هاشم تاکید کرد: البته در این بخش نیز بایستی با مدیریتی جهادی و عزمی ملی وارد کار شویم و از 4 طریق در این مسئله عمل کنیم: "دعوت به خدا در جامعه، خروج جامعه از ظلمات و هدایت به سمت نور، ایجاد تقوا در بین مردم و در آخر بحث اقامه قرآن در جامعه". البته بحمدالله امروز فرهنگ قرآنی در جامعه رونق یافته تا جایی که مقام معظم رهبری فرمودند که در ایران ما بایستی 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

این صاحب نظر عرصه فرهنگی با اشاره به تاکیدات ویژه مقام مهظم رهبری بر مقوله فرهنگ افزود: در حوزه فرهنگ باید مراقب نفوذ دشمن باشیم و البته از افراط و تفریط در دین جلوگیری کنیم. بایستی فضای حیات معنوی را در جامعه ایجاد و جوی از بندگی، اخلاص، تقوا و خدا ترسی را در جامعه رواج دهیم. این جو خود می تواند به شکل یک ترمز نیرومند در برابر هوی و هوس دنیوی باشد.

پدافند شناسی و پیش بینی استراتژی دشمن در عرصه اقتصاد بسیار مهم است

وی با بیان اینکه بخش دیگری از تاکیدات رهبر انقلاب برای نامگذاری سال جدید، موضوع اقتصاد بود، گفت: در حوزه مسائل اقتصادی، بایستی توجه کنیم که از ابتدای انقلاب اسلامی در تحریم اقتصادی هستیم اما آنچه پس از سال 1390 به اینسو رخ داده یک جنگ اقتصادی بر علیه جمهوری اسلامی ایران است. بایستی به این نکته توجه شود که شرایط فعلی ما را شاید هیچ کشوری تجربه نکرده باشد و بایستی نظریه پردازان و اقتصاد دانان ما با توجه به این شرایط به دنبال روش های جدید باشند.

آل هاشم تاکید کرد: در حوزه اقتصاد مقاوتی ما با 4 محور در اقتصاد روبرو هستیم، یکی بحث اقتصاد موازی است که در این بحث بایستی همانند اوایل انقلاب که با توجه به نیاز به تاسیس نهادهای خاصی مثل کمیته و یا سپاه اقدام شد به تاسیس نهادهایی اقدام شود تا کارهایی را که ممکن است در حوزه اقتصاد مقاومتی توسط نهادهای فعلی نتوان انجام داد، به انجام برسد. بحث بعدی اقتصاد ترمیمی است که بایستی در آن به ترمیم و بازسازی آسیب های وارد شده به سیستم اقتصادی کشور و همچنین به باز تعریف سیاستهای اقتصادی پرداخت. سومین مسئله بحث اقتصاد دفاعی است که در آن بایستی به شناخت روشهای آسیب زدن و آفند دشمن، پدافند شناسی و پیش بینی استراتژی دشمن پرداخت.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی اضافه کرد: اما آخرین محور، مربوط یک اقتصاد الگو در اقتصاد مقاومتی است که طرحی زودگذر و پدافندی نیست بلکه بایستی طولانی مدت بوده و ایران را به عنوان اقتصاد اول منطقه معرفی کند و در عین حال الهام بخش برای سایر کشورها باشد. معظم له در این بخش بر الزاماتی همچون مردمی کردن و ورود بخش خصوصی به اقتصاد تاکید کرده اند. در عین حال باید مردم و کل جامعه را نیز به سمت پرهیز از اسراف و مدیریت مصرف سوق داد.

وی در پایان گفتگوی خود با مشرق در خصوص برنامه های فرهنگی ارتش بر مبنای نامگذاری سال جدید اظهار داشت: در این زمینه اتاق های فکر ما در حال کار و بررسی هستند که این مسئله تا اواسط فرودین ماه ادامه دارد و انشالله پس از این بررسی ها در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.
 



تاريخ : 5 / 1 / 1393برچسب:, | 10:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فراهان

خبرگزاری تسنیم: فراهان سرزمین نام آوران و سیاستمداران تاریخ سرزمکین کهن ایران با جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار، میزبان هزاران مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فراهان، شهرستان فراهان همانند دیگر شهرستان های استان مرکزی تمامی اقدامات لازم در مورد پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی را انجام داده است.

لغت شناسان فراهان را فشرده واژه فراهامون می دانند دریاچه ای که امروز دریاچه مگان (میقان) نامیده می شود در روزگاران گذشته هامون نامیده می شد و همه روستاها و شهرهای کوچک پیرامون این دریاچه را فراهامون می نامیدند‌.

.فراهان تا پیش از سال 1316 از توابع شهرستان قم بود و بعد از آنکه سلطان آباد عراق به شهرستان اراک تبدیل شد فراهان جزء شهرستان اراک شد  و در سال 1342 بعد از اینکه تفرش به شهرستان ارتقاء یافت، فراهان به دو بخش به فراهان سفلی  تابع بخش مرکزی اراک و فراهان علیاء تقسیم شد در تغییراتی که در سالهای 1366 و 1372 رخ داد تعداد 15 روستای دیگر از فراهان جدا و به شهرهای کمیجان و اراک ملحق گردید و در سال 1389 با مرکزیت فرمهین با جمعیت 26000 نفر ،دو بخش و 53 روستا به عنوان شهرستان فراهان هویت مستقل پیدا کرد‌.

بیش از 200روستای کوچک و بزرگ در فراهانِ بزرگ وجود دارد که در دشت فراهان و کو ههای اطراف پراکنده بوده و شهر فرمهین در مرکز فراهان و در سه راهی اراک - تفرش - فراهان قرار گرفته‌ و یک شهرک صنعتی در شهر فرمهین نیز وجود دارد.

قائم مقام فراهانی، امیرکبیر«میرزا تقی‌خان فراهانی»،دکتر ابوالقاسم بهرامی«پدر علم میکرب‌شناسی ایران»، استاد فتحعلی واشقانی فراهانی«خوشنویس نامی ایران»، بهزاد فراهانی«بازیگر نامی سینما وتئاتر»، آقا علی اکبر خان فراهانی موسیقی دان بزرگ ناصری، میرزا عبدالله فراهانی موسیقی دان بزرگ و تقسیم کننده دستگاه های ایرانی از جمله برخی از نام آوران و مشاهیر این سرزمین هستند.

 

این شهرستان با مساحت 1499 کیلومترمربع از فضای استان مرکزی را در بر گرفته است و در سال 1389 با داشتن دو بخش مرکزی و خنجین به طور رسمی به عنوان شهرستان به ثبت رسید.

شهر فرمهین در مرکز بخش مزکزی شهرستان فراهان واقع و مرکز شهرستان بوده و روستاها مهم دیگر فراهان دستجان، خوشدون، نظام آباد، تلخ آب، فشک، ماستر، شتریه، مشهدزلف آباد، فارسیجان واشقان هستند.

مکانهای تاریخی و مذهبی این شهرستان شامل امامزاده احمد بن علی در شهرمنطقه ذلف آباد فرمهین، محوطه تاریخی و شهر زیرزمینی ذلف آباد ، تکیه تاریخی فرمهین ، امامزاده حسن الافطس واقع در روستای اسفین است.

به واسطه مسطح بودن اراضی می توان در اکثر روستاهای فراهان می‌توان با خودرو سفرکرد.

اقتصاد منطقه فراهان بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است و این شهرستان به منطقه انبار غله و خطه زرخیزمشهور است که از عمده محصولات آن می توان به گندم، جو، یونجه،حبوبات،سیب زمینی و انگوراشاره کرد.

صنایع دستی بیانگر صنعت و هنر نیاکان و نمایشگر ذوق و هنر مردم هر کشور است  که در روزگاران گذشته، صنایع دستی به عنوان پدیده ای تمام عیار در هر عهد حضور فعال داشته است و از جمله صنایع دستی مربوط به این شهرستان می توان به بافت انواع قالی و قالیچه اشاره کرد.

فتیر ویژه این شهرستان یکی از سوغاتی های مربوط به فراهان است که توانسته به سبب  دارا بودن همین سوغاتی سالانه تعداد زیادی از مسافران را به این سمت بکشاند.

شهر زیرزمینی ذلف آباد  سرزمین جشن تیرگان

شهر زیرزمینی ذلف آباد یکی از مناطق نمونه گردشگری استان مرکزی است که سالانه میزبان عده زیادی از مسافران نوروزی می شود.

برپایی مراسم ویژه جشن تیرگان  یا آب پاشان که در روز اول تابستان برگزارمی گردد  که یکی از نادرترین مراسم های این منطقه است که در امامزاده محمد این روستا انجام می گردد و تحت عنوان میراث معنوی در سال 1389 به ثبت آثار ملی رسیده است.

این شهر تا 200 سال قبل محل زندگی مردم بوده که توسط حکومت قاجاریه به آن آب بسته می شود و مردم مجبور به ترک آن می گردند.

این شهر در سال 1388 حفاری و رونمایی شده و به عنوان یکی از سکونت گاه های دوران ایلخانان و به صورت سایت- موزه مورد بازدید مردم قرار دارد.

 

تکیه فرمهین یادگار تاریخ و سنت اسلامی

قدمت این تکیه مربوط به دوره قاجاریه بوده و از نظر معماری بناهای اسلامی دارای ویژگی ممتاز است و باید آنرا نمادی از تاریخ سنت اسلامی و عشق و ارادت مردم خطه عالم پرور و نخبه پرور فراهان که مهد مشاهیر چون امیرکبیر، قائم مقام و هزاران اندیشمند دیگر است، دانست.

کاربرد این تکیه برای برگزاری سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و همین طور مراسم های تعزیه بوده است.

وجود این تکیه این امکان را می داد که در روزهای سرد سال مراسم تعذیه دراین مکان برگزار شود که مردان در طبقه پایین و زنان در نیم طبقه دوم قرار می گرفتند.

در فصول گرم سال محوطه باز حیاط شاهد برگزاری مراسم تعزیه درسوگواری امام حسین (ع) است که این مراسم برروی سکوهای تعبیه شده در وسط حیاط برگزار می شود.

بقایایی از آتشکده فردقان

این آتشکده به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری بوده که در تاریخ 18 اسفند 1387 با شمارهٔ ثبت 25019 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت و در لیست مناطق نمونه گردشگری قرارگرفت.

آتشکده فردجان  یا فردقان  در شمال غربی فراهان قرار دارد و آتشکده بر روی تپه ای مجاور فراهان دیده می شود که  تمام آتشکده و بخشی از دیوارهای قلعه خراب شده است.

ارتفاع دیوار اصلی باقی مانده حدود نه متر، قطر پی های آن حدود پنج متراست که جنس همگی آنها از سنگ و ساروج تهیه شده و در وسط قلعه، تعدادی پی های سنگی به قطر پنج متر وجود داردکه می توان بازمانده تالارهای متعدد و آتشگاه و نیایشگاه باشد.

در ضلع شمالی قلعه، در زیرزمینی که در حال حاضر آغل گوسفندان و انبار علوفه است  تعداد چهار ستون به قطر حدود دو و نیم متر از آجر و ساروج دیده می شود و ستون ها تقریباً در کنار هم قرار گرفته اند و حدود سه متر از آن ها نمایان و قسمت بیشتر آن ها داخل زمین و زیر آوار خاک است.

 

 



تاريخ : 5 / 1 / 1393برچسب:, | 10:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تشریح علائم و عوارض بیماری «سل»، بر لزوم جدی گرفتن سرفه‌های بیش از دو هفته در افراد، و مراجعه به پزشک به منظور بررسی بیماری تاکید کرد. آزمایش روی نمونه خلط، تشخیص نهایی آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر محمد مهدی گویا، همزمان با روز جهانی «سل» (چهارم فروردین، 24 مارس)، سرفه طولانی، عرق شبانه، تب، کاهش وزن و کم خونی را از مهم ترین علائم بیماری سل خواند و بر لزوم جدی گرفتن سرفه‌های طولانی مدت (بیش از دو هفته) تاکید کرد و گفت: افرادی که بیش از دو هفته سرفه دارند، لازم است جهت بررسی و تشخیص بیماری خود، به پزشک مراجعه کنند. آزمایش روی نمونه خلط، تشخیص نهایی این بیماری را اثبات می‌ کند.

وی بیماری سل را یکی از مشکلاتی بهداشتی کشور عنوان کرد و افزود: سال گذشته، حدود 11 هزار مورد این بیماری در کشور بروز کرد. 22 کشور حهان با بحران سل رو به رو هستند که البته ایران، جزو آن کشورها نیست.
 

سرفه مزمن


گویا، با تاکید بر اینکه افراد در تماس با بیمار سل، حتی اگر هیچ علامتی از بیماری نداشته باشند، باید حتما از نظر این بیماری بررسی شوند، گفت: وقتی سل ریوی در فردی تشخیص داده می شود، لازم است اطرافیان وی نیز حتما بررسی شوند و اقدامات لازم برای آنها صورت گیرد. بنابراین توصیه آن است که اطرافیان بیماران مبتلا به سل، این مسئله را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه فرد مبتلا به این بیماری ممکن است 12 تن دیگر را مبتلا کند، افزود: این افراد نیز بیشتر از نزدیکان و کسانی هستند که از نزدیک با فرد مبتلا ارتباط داشته‌ اند.

گویا، بر لزوم پرهیز از خوددرمانی در بیماری سل تاکید کرد و گفت: بسیاری از افراد هستند که سرفه طولانی مدت، تب و عرق ریزش دارند و لاغر و کم خون شده‌ اند، اما به این مسئله توجه جدی ندارند و به جای مراجعه به پزشک، خوددرمانی می‌ کنند. افراد دارای چنین علائمی لازم است جهت بررسی بیماریشان، حتما به پزشک مراجعه کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، افزود: سل بیماری کاملا قابل درمان است. بیشتر موارد ابتلا به این بیماری درمان می‌ شوند، مگر آنکه فرد درمانش را جدی نگیرد.

گویا با تاکید بر آنکه تشخیص و درمان بیماری سل در کشور رایگان است، گفت: در تمام مراکز بهداشتی - درمانی کشور این آمادگی وجود دارد که پزشک بیمار را معاینه کند و در صورت لزوم، بررسی از نظر سل صورت گیرد.

 



تاريخ : 5 / 1 / 1393برچسب:, | 10:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این جراح مغز و اعصاب گفت: از عواملی که باعث می‌شود تا سکته مغزی بروز پیدا کند فشار خون و چربی خون بالا و مصرف سیگار است.

یک جراح مغز و اعصاب گفت: از علایم بارز سکته مغزی می‌توان به ضعف اندام‌های یک طرف بدن، ضعف عضلات صورت،حالت تهوع، سرگیجه و سردرد به نحوی که فرد شدید‌ترین سردرد زندگی خود را تجربه ‌کند اشاره کرد.
 
آریا شیخ مظفر در گفت‌وگو با فارس در مورد علایم سکته مغزی گفت: زمانی که خونرسانی به مغز برای لحظه‌ای خاص دچار اختلال می‌شود، سکته مغزی رخ می‌دهد.
 
وی ادامه داد: اینکه این اختلال در خونرسانی در چه قسمتی از مغز باشد علایم سکته مغزی را متفاوت می‌کند و حتی نحوه برخورد و درمان آن نیز متفاوت خواهد بود.
 
شیخ مظفر تصریح کرد: از علائم بارز سکته مغزی می توان به ضعف اندام‌های یک طرف بدن، ضعف عضلات صورت که به صورت کج شدن دهان و فک می‌انجامد،اشاره کرد.همچنین احساس حالت تهوع، سرگیجه و سردرد به نحوی که فرد شدید‌ترین سردرد زندگی خود را تجربه می‌کند از دیگر علایم بروز سکته مغزی است.
 
این جراح مغز و اعصاب گفت: از عواملی که باعث می‌شود تا سکته مغزی بروز پیدا کند فشار خون و چربی خون بالا و مصرف سیگار است.
 
شیخ مظفر همچنین زمینه ارثی را از دیگر عوامل تأثیر‌گذار در وقوع سکته مغزی عنوان کرد و گفت: افراد بالای 40 تا 45 سال باید حتماً فشار خون خود را کنترل کنند چرا که نوع ارثی فشار خون از سن 35 سالگی آغاز می‌شود بنابراین رعایت اصول پیشگیری از این بیماری ضروری است.
 
وی گفت: همچنین چربی خون بالا که از سنین بالای 40 سالگی بررسی می‌شود از دیگر جنبه‌های موثر در وقوع سکته‌های مغزی است.
 
این جراح مغز و اعصاب با بیان اینکه متأسفانه مصرف سیگار در جامعه افزایش یافته و این یکی از عوامل تأثیر‌گذار در وقوع سکته مغزی است گفت: مصرف سیگار باعث اختلال در خونرسانی عروق قلبی و مغزی می‌شود و حتی افرادی که سیگار نمی‌کشند اما در خانواده و محیط کار در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند مانند افراد سیگاری در معرض گرفتگی رگ‌های خونی هستند.
 
وی تصریح کرد: ضایعات عروق مغزی در سنین کم نیز مشاهده می‌شود که مانند علایم سکته‌های مغزی بوده و باید تحت معالجه قرار گیرد.
 
شیخ مظفر در مورد درمان سکته‌های مغزی گفت: گاهی سکته مغزی به دلیل عوارض ناشی از اختلال خونرسانی به مغز ایجاد می‌شود که این اختلال با مصرف داروهایی که پزشک تجویز می‌کند به حداقل رسیده و خونرسانی را فعال می‌کند.
 
این جراح مغز و اعصاب گفت: درمان دیگر جلوگیری از وقوع سکته‌های بعدی است و فرد بیش از هر چیزی باید رعایت اصول درمانی را داشته تا مجدد سکته نکند.
 
شیخ مظفر در مورد اقدامات اورژانسی در زمان وقوع سکته مغزی گفت: دو نوع سکته مغزی وجود دارد. یکی خونریزی‌ دهنده است که در این نوع باید سریعاً فشار خون کنترل شود و نوع دیگر اختلال در خونرسانی است. در هر صورت باید فردی که دچار سکته مغزی می‌شود را سریعاً به بیمارستان منتقل کرد.
 
وی گفت: بیماری که دچار سکته مغزی می‌شود مانند سکته قلبی منعی برای جابجایی ندارد و می‌توان این افراد را جابجا کرده و سریعاً به بیمارستان منتقل کرد تا اسکن مغزی از وی گرفته شده و فشار خونش کنترل شود.
 
وی گفت: تمام سردرد‌ها باید بررسی شوند اما همه انواع سردرد بیانگر علائم سکته مغزی نیستند. در حال حاضر سردردهایی که منشاء روحی دارند افزایش یافته اما این نوع سردرد از نوع خطرناک نیست بلکه افرادی که دچار سردردهای صبحگاهی به همراه حالت تهوع هستند باید سردرد خود را جدی بگیرند.