تاريخ : 24 / 1 / 1393برچسب:, | 11:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی توانست فرهنگ ارتش و سپاه را به یکدیگر پیوند بزند و وحدت میان نیروهای مسلح را مستحکم تر کند.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» روز یکشنبه در جمع کارکنان این سازمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی این مطلب را عنوان کرد.

وی شهید صیاد شیرازی را یکی از مردان مخلص خدا، انسانی مومن و متدین، نظامی شجاع و وارسته و فرمانده دلاور میدان های نبرد حق علیه باطل معرفی کرد و گفت: این شهید والامقام نقش محوری در دوران انقلاب و دفاع مقدس بویژه در پاکسازی مناطق غرب کشور مانند کردستان و آذربایجان غربی به عنوان فرمانده آن مناطق ایفا کرده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش به خصوصیات شخصیتی و ولایت مداری شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود: مجموع ویژگی های شخصیتی آن شهید والامقام باعث شد تا بنی صدر او را از کار و مسوولیتی که داشت برکنار کنند، اما بعد از خلع بنی صدر، شهید صیاد به دلیل همان ویژگی ها و با حکم امام راحل به عنوان فرمانده نیروی زمینی منصوب شد و توانست فرهنگ ارتش و سپاه را به یکدیگر پیوند زده و وحدت میان نیروهای مسلح را مستحکم تر کند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تبریک فرارسیدن هفته ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی، به تمام ارتشیان و با بیان اینکه این روز یکی از یادگاران امام راحل(ره) است، ادامه داد: اول انقلاب دشمنان شعار «ارتش آمریکایی منحل باید گردد و ارتش خلقی ایجاد باید گردد» را با قصد خلع سلاح انقلاب مطرح می کردند، اما امام خمینی(ره) ارتش و بدنه آن را خوب می شناختند، بدنه ای که شهدای گرانقدری همچون شهید ستاری، شهید نامجو، شهید بابایی و دیگر شهدا و افسران غیرتمند جوان و درجه داران با ایمان و سربازان وفادار به کشور را در خود داشت.

آل هاشم ادامه داد: ارتش به انقلاب پیوند خورده بود و در طول دفاع مقدس خود را نشان داد و باعث شد تا امام (ره) درآخرین پیام خود قبل از ارتحالشان که در 29 فروردین 68 صادر فرموندند، از ارتشیان به دلیل این حماسه بزرگ تجلیل کنند و در این راستا رهبر فرزانه انقلاب نیز ارتش را ارتش حزب الله و کلمه طیبه نامیدند و این افتخاری برای ارتش است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سالروز شهادت مرتضی آوینی و گرامیداشت یاد و خاطره وی، شهید سیدمرتضی آوینی را شهید هنر نامید و تصریح کرد، به روح بلند این شهید که سالروز شهادتش به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده درود می فرستیم.

 

 



تاريخ : 23 / 1 / 1393برچسب:, | 10:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مردي كه متهم است پسران دوقلويش را در گودالي در خانه‌اش زنده به گور كرده است بعد از دستگيري انگيزه‌اش از ارتكاب اين جنايت را مشكلات خانوادگي اعلام كرد.

به گزارش ايسنا ظهر روز شنبه 23 فروردين مادري با شتاب و وحشت‌زده وارد پاسگاه انتظامي پليس در شادگان خوزستان شد و خبر داد كه شوهرش پسر‌هاي دوقلوي يك سال و نيمه‌شان را زنده به گور كرده است. اين زن كه ترس همه وجودش را فرا گرفته بود و مدام فرياد مي‌زد، نمي‌توانست دقيق توضيح بدهد كه چه اتفاقي افتاده است ولي ماموران نيروي انتظامي بعد از اينكه اين زن را آرام كردند توانستند جزييات بيشتري از اين حادثه پيدا كنند.

اين زن گفت: صبح براي خريد به بيرون از منزل رفتم و زماني كه به خانه بازگشتم فرزندانم را نديدم وقتي به داخل اتاق رفتم ديدم همسرم مشغول پر كردن گودالي در اتاق است. ابتدا از همسرم راجع به دوقلوها پرسيدم كه او گفت: آنها را دفن كردم و بعد از آن هم نوبت تو است. من كه اين موضوع را جدي نگرفته بودم دوباره پرسيدم كه دوقلوهايم كجا هستند و اين گودال كه وسط اتاق پر مي‌كني چيست اما باز با همان جواب مواجه شدم و در همين حال با وضعيتي آشفته و پابرهنه به سمت پاسگاه نيروي انتظامي دويدم و باورم نمي‌شد كه بچه‌هايمان را كشته باشد. زماني كه ماموران نيروي انتظامي از اين خبر آگاه شدند؛ به همراه اكيپي از كارآگاهان و پليس آگاهي در محل حضور پيدا كردند و بعد از دستگيري پدر دوقلوها متوجه شدند كه وي مسلح به كلاشينكف است.

بعد از دستگيري و بازجويي از اين مرد او اعتراف كرد به دليل مشكلات خانوادگي كه با همسرش داشته بچه‌هاشان را كشته است. او گفت: صبح زماني كه همسرم براي خريد به بيرون رفت، گودالي در يكي از اتاق‌هاي خانه حفر كردم و كودكانم را كه كنارم ايستاده بودند و شاهد حفر گودال بودند بدون هيچ آسيبي به اين گودال انداختم و آنها را زنده به گور كردم و زماني كه همسرم به خانه رسيد مشغول پر كردن گودال‌ بودم.

اين مرد در ادامه اعترافاتش گفت: از مدتي پيش اسلحه‌يي تهيه كردم و نقشه قتل همسرم را بعد از

زنده به گور كردن دوقلوهايم كشيدم ولي زماني كه همسرم به خانه بازگشت خبر زنده به گور كردن آنها را به او دادم.

اين مرد در ادامه گفت: من مدت زمان زيادي است كه به شيشه اعتياد دارم و اختلافاتم با همسرم به دليل استفاده من از شيشه بود و زماني كه دوقلوها را هم دفن كردم شيشه مصرف كرده بودم. ماموران نيروي انتظامي استان شادگان استان خوزستان بعد از اعتراف اين مرد و حفر گودال دفن دوقلوها با جسد بي‌جان آنها مواجه شدند و اجساد را براي انجام بررسي‌هاي دقيق‌تر به پزشكي قانوني انتقال دادند. سرهنگ سيد رحمان موسوي، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خوزستان با تاييد اين خبر گفت: فرد جاني قصد كشتن همسرش را نيز داشته و مادر قربانيان زماني توانست از مهلكه بگريزد كه شوهر جنايتكارش مشغول دفن بچه‌هاي دوقلويشان بود.

وي گفت: آخرين گزارش‌ها حاكي از اين است كه اجساد قربانيان حادثه تحويل پزشكي قانوني شده و فرد دستگير شده نيز به اتهام زنده به گور كردن دو فرزند بي‌گناهش پس از تكميل پرونده و مستندات قانوني، تحويل مراجع قضايي شد.

 

 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 2:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی در حکمی قائم مقام اقتصاد سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری را منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی؛ حجت الله ایوبی در حکمی سید مصطفی ابطحی را به عنوان قائم مقام اقتصاد سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری منصوب کرد.
سید مصطفی ابطحی متولد1345در زنجان و دارای دکترای علوم سیاسی است.
معاون فرهنگی و مشاور ارشد موسسه فرهنگی اکو، مدیرکل امور شوراهای وزارت کشور،
قائم مقام ستاد برگزاری سی امین سالگرد انقلاب اسلامی، دبیرکل شورای تجاری مشترک ایران و عربستان و رییس واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و شیراز برخی مسئولیت های گذشته وی است.

 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 1:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شکارچیان، سرباز محیط‌بان «دنا» را با «خودرو» زیر گرفتند

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  مشرق، پارک ملی دنا و محیط‌بان‌هایش گویا قرار نیست رنگ و روی آسایش را ببینند. در جدیدترین رویداد در این پارک ملی چند شب پیش تعدادی شکارچی غیرمجاز که با یک خودرو سمند به منطقه وارد شده بودند یک محیط‌بان را زیر گرفتند.

در این حادثه محیط‌بان، سرباز وظیفه، احمد پایه‌گذار از ناحیه پا دچار شکستگی شدید شد. این خبر را پرویز آنت مسوول محیط‌بانی پارک ملی دنا در گفت‌وگو با «شرق» اعلام کرد.

آنت همچنین تاکید کرد: پس از این حادثه سرباز محیط‌بان، احمد پایه‌گذار توسط عوامل اورژانس به بیمارستان شهیدبهشتی یاسوج منتقل شده و به دلیل آسیب جدی و شکستگی استخوان، از ناحیه پای راست تحت عمل جراحی قرار گرفت و هم اکنون پس از عمل جراحی و قراردادن پلاتین تحت مراقبت‌های پزشکی است.

در همین رابطه همچنین پایگاه خبری دیده‌بان محیط‌زیست نیز نوشت به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به پارک ملی دنا، اکیپی از محیط‌بانان عازم منطقه مذکور شده و به جست‌وجو پرداختند.

فرمانده یگان محیط‌زیست استان کهگیلویه‌وبویراحمد در این رابطه گفت: ماموران در ساعت دو بامداد در یکی از جاده‌های فرعی به یک خودرو سمند مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

جمشید عبدی‌پور افزود: زمانی‌که محیط‌بانان قصد بازرسی از افراد مشکوک را داشتند چند خودرو دیگر نیز به متخلفان ملحق شده و یکی از خودروها با سرعت سرباز وظیفه، احمد پایه‌گذار را زیر گرفته و با وجود شلیک هوایی و صدور فرمان ایست توسط ماموران، از محل متواری می‌شوند.

جمشید عبدی‌پور افزود: با کمک نیروی انتظامی تلاش برای شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه در جریان است ولی تاکنون ردی از مجرمان به دست نیامده است. 

منطقه حفاظت‌شده دنا در استان کهگیلویه‌وبویراحمد قرار دارد، این منطقه به علت تنوع زیستی قابل‌توجه از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت شده است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 10:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از تایید حکم دادگاه بدوی برای عاملان ترور دادستان زابل خبر داد.

محمد مرزیه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: پس از ابلاغ حکم دادگاه بدوی، متهمان به حکم صادره اعتراض کردند و پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

وی ادامه داد: بعد از بررسی حکم صادره از سوی دیوان عالی کشور، حکم اعدام سه نفر از عاملان ترور دادستان زابل تایید شد.

دادستان زاهدان بیان کرد: حکم صادره به زودی اجرا می‌شود، اما زمان دقیق آن مشخص نیست

مرزیه با بیان اینکه پنجم اسفندماه اولین جلسه دادگاه متهامان این پرونده برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه نماینده مدعی‌العموم برای سه نفر از متهمان این پرونده از باب محاربه تقاضای اعدام کرد.

به گزارش ایسنا، موسی نوری قلعه 15 آبان ماه سال 92 هنگام عزیمت به محل کار خود از سوی افرادی با شلیک چند گلوله به شهادت رسید.

 

 

 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 10:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رزمایش مشترک دریایی امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران با کشور سلطنتی عمان در آب‌های دریای عمان برگزار شد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران‌، به نقل از نیروی دریایی ارتش، ناو گروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران که از جمعه گذشته در بندر سلطان قابوس مسقط حضور دارد به همراه ناوهای امدادی نیروهای مسلح سلطنت عمان، چهارمین رزمایش مشترک امداد و نجات نیروی دریایی دو کشور را در آب های عمومی سلطان نشین عمان آغاز کرده‌اند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در این خصوص گفت: در این رزمایش، ناوگروه جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن الوند، ناو موشک انداز شمشیر، ناو لجستیکی بوشهر و بالگرد AB212 از نیروی دریایی ارتش و یدک کش سفیر 3 حضور دارند.

وی افزود: این ناوگروه قبل از برگزاری رزمایش جلسات هماهنگی و برنامه ریزی را با ناوگروه کشور عمان انجام داد که در این دو روز بازدیدهای دوجانبه و مسابقات ورزشی و قرآنی نیز صورت گرفت.

دریادار جره ادامه داد: هم اینک یگان‌های شرکت کننده ایرانی و عمانی در این منطقه عملیات امداد و نجات را تمرین می کنند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول این رزمایش تمرین‌های راهکنشی(تاکتیکی) نظیر تمرین سوختگیری در دریا، تغییر آرایش، همراهی(اسکورت) کاروان، مخابرات در دریا، عملیات یدک و  تمرین لنگر انداختن در صورت بندی انجام شد و در مرحله دوم تمرین ها، تخصص امداد و نجات انجام می شود که واکنش سریع در مقابل سوانح دریایی و نجات شناور و نیروهای انسانی آسیب دیده از اهداف این مرحله رزمایش است.

معاون عملیات نیروی دریایی افزود: ناوگروه ایران پس از پایان این رزمایش به بندرعباس بازخواهد گشت.

گفتنی است همزمان با آغاز رزمایش مشترک ناو گروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران در آب های دریای عمان، یازدهمین اجلاس کمیته نظامی مشترک ایران و عمان در مسقط با حضور فرماندهان ارشد نظامی نیز آغاز به کار کرد.

در این اجلاس، آخرین روند فعالیت‌های مشترک و همکاری‌های نظامی دو کشور که در گذشته به توافق رسیده بود مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای توافقات جدید و ارتقای آن گفت‌وگو خواهد شد.

دو طرف همچنین در این نشست، موضوعات مندرج در برنامه کاری را که شامل تقویت همکاری‌های دوجانبه با موضوعات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، همچنین امور مرزبانی و دریابانی مورد بررسی قرار داده و ابراز امیدواری کردند تا با توسعه مناسبات دوجانبه شاهد تحکیم روابط در زمینه همکاری‌های نظامی ایران و عمان باشند.

همچنین پشتیبانی از ناوگروه‌های ایرانی که نیاز به حمایت بنادر عمان دارند، رزمایش‌های مشترک به ویژه رزمایش‌های امداد و نجات و زمینه‌سازی رزمایش‌ها در سطح بالاتر، حضور تیم‌های نیروهای مسلح دو کشور برای بازدید از نیروهای یکدیگر؛ بخشی از گفت‌وگوهای دوجانبه کمیته نظامی مشترک ایران و عمان به شمار می‌رود.

 

 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 7:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرزند گروهبان جمشید دانایی‌فر پیش از به اسارت درآمدن پدرش به دنیا آمد. گروهبان جمشید دانایی‌فر فرزند خود را ندیده است. بهمن‌ماه گذشته پنج مرزبان ایرانی در مرز پاکستان توسط جیش‌العدل به گروگان گرفته شدند. روز چهارم فروردین (۲۴ مارس) گروه جیش‌العدل اعلام کرد که یکی از مرزبانان گروگان گرفته‌شده به نام جمشید دانایی‌فر را کشته است. با این حال هنوز هیچ فیلم یا عکس تایید‌شده‌ای از جسد این مرزبان ایرانی منتشر نشده است.
 
 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 7:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آنتی اکسیدان و فلانوئید "سبزی شوید" بهترین سد دفاعی در برابر سرطان و فرایند پیری است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ، دکتر آمنه شیرخانی متخصص تغذیه و داخلی در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: شوید سرشار از کلسیم، آهن و منیزیم است که برای سالمندان، کودکان و خانم‌های باردار و شیرده بسیار مفید و مغذی است. 
 
وی گفت: جوشانده برگ و دانه این سبزی به دلیل دارا بودن عنصر آهن برای افراد مبتلا به "کم خونی" بسیار مفید است. 
 
این متخصص اظهار داشت: هر ۱۰۰ گرم شوید تازه حدود ۸۵ گرم "ویتامین C" دارد به همین دلیل، مصرف این سبزی از ابتلا به بیماری‌های عفونی، تنفسی پیشگیری کند. 
 
شیرخانی خاطرنشان کرد: مصرف منظم شوید برای افرادی که مدام دچار سنگینی پس از صرف غذا می‌شوند، بسیار مفید است چون این گیاه یکی از بهترین مواد طبیعی هضم غذا و پیشگیری از نفخ است. 
 
شایان ذکر است؛ شوید موجب کاهش چربی خون می‌شود.
 
 
 
 
 



تاريخ : 17 / 1 / 1393برچسب:, | 9:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رامین حضرتی، سجاد زاهانی، محمد نظامی و جمشید تیموری چهار تن از پنج مرزبان ایرانی که 17 بهمن ماه 1392 توسط گروهک تروریستی جیش العدل در جنوب سیستان و بلوچستان ربوده شدند، امروز (17 فروردین 1393) به کشور بازگشتند.



تاريخ : 15 / 1 / 1393برچسب:تفرش,پاریس کوچولو,پایگاه خبری تفرش, | 11:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 7:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهرستان سروآباد را با مناطق جنگلی بکر، طبیعت زیبا و روستاهای پلکانی و کوه‌های سر به فلک‌کشیده‌اش هزار ماسوله کردستان می‌نامند که جاذب گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سنندج، شهرستان سروآباد مهم‌ترین منطقه استان از لحاظ اهمیت و تعدد جاذبه‌های طبیعی است، قسمت اعظم منطقه اورامان که دارای ارزش تاریخی، فرهنگی و طبیعی قابل‌توجهی است در این شهرستان واقع شده است.
 
سروآباد یکی از شهرستان‌های استان کردستان است که از سمت غرب با کشور عراق، از شمال به شهرستان مریوان، از شرق به شهرستان سنندج و از جنوب به شهرستان کامیاران محدود می‌شود.
 
مرکز این شهرستان به همین نام است که در فاصله 80 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
 
شهرستان سروآباد با هزار و 200 کیلومترمربع مساحت و بیش از 66 هزار نفر جمعیت که 52 درصد آن را مرد تشکیل می‌دهد، دارای 2 بخش، یک‌شهر، 8 دهستان و 73 روستا است.
 
90 هزار کیلومتر از کل مساحت این شهرستان را مراتع و جنگل‌، 5 هزار و 792 هکتار آن را زمین‌های زراعی و 2 هزار و 338 هکتار را اراضی باغی تشکیل می‌دهد.
 
سروآباد از دیرباز مرکز تصوف و محل اجتماع دراویش و صوفی‌های طریقت‌های مختلف بوده و آبادی دورود به عنوان یکی از پایگاه تصوف منطقه در حومه سروآباد واقع شده است.
 
شهرستان سروآباد با میکروکلیماهای متفاوت شامل مناطق کوهستانی و سردسیر تا مناطقی با آب و هوای تقریبا معتدل می‌شود و حتی در بعضی از نقاط درختان مناطق نیمه گرمسیری جزو درختان بومی منطقه محسوب می‌شود و این مسئله دامنه برداشت یک نوع محصول را وسیع کرده که حتی پایان برداشت در یک نقطه همزمان با رسیدن آن در نقطه دیگر برای همان محصول است.
 
اورامان تخت "هزار ماسوله" کردستان

 
در میان جاده‌های پر پیچ و خم و بعد از پشت سر گذاشتن راهی بس طولانی و طی مسیری طاقت‌فرسا قدم به منطقه‌ای می‌گذاری که اسم آن را اورامان تخت نهاده‌اند، عنوانی که به هیچ وجه بیانگر وضعیت منطقه نیست، چرا که این منطقه نه تنها تخت نیست بلکه با شیبی تند و وجود کوه‌های بسیار بلند از هر بیننده‌ای پذیرایی می‌کند.
 
این روستای زیبا و شگفت‌انگیز در ارتفاع 1450 متری از سطح دریاهای آزاد قرار گرفته است و اقلیمی معتدل و کوهستانی دارد.
 
آب و هوای آن در فصل بهار و تابستان بسیار مطبوع و دلپذیر است و زمستان آن بسیار سرد و طولا‌نی است و در بعضی از سال‌ها بارش برف در این روستا به اندازه‌ای است که برای چند روزی دسترسی به آن امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
اورامان در زبان کردی "هورامان" تلفظ می‌شود که در ترجمه این واژه اینگونه آمده است که "هور" به معنی اهورا و "مان" هم به معنی خانه است و هورامان را به معنی خانه و سرزمین هم معنی کرده‌اند.
 
بنابراین اورامان به معنی سرزمین اهورایی و جایگاه اهورامزدا است. هور در اوستا به معنی خورشید آمده و هورامان جایگاه خورشید نیز معنی می‌دهد.
 
روستای اورامان قدمتی دیرینه در تاریخ دارد و وجود آثار و بقایای آتشکده‌های فراوان در اطراف آن نشانگر این موضوع است که مردم این نواحی پیش از گرویدن به اسلا‌م زرتشتی بوده‌اند.
 
این سرزمین در گذشته در قلمرو فرمانروایان و سلا‌طین محلی بوده که با اقتدار بر آن حکمفرمایی می‌کردند به همین دلیل این روستا را اورامان تخت یعنی پایتخت یا مرکز سلطنت نامیده‌اند و به روایتی دیگر اورامان در گذشته‌های دور شهری پرجمعیت بوده که به عنوان مرکز حکومت اورامی‌ها در این منطقه استفاده شده است.
 
به دلیل ساختار جغرافیایی متفاوت با سایر نقاط ایران و احاطه شدن در درون مناطق کوهستانی مرتفع از مناظر طبیعی زیبایی برخوردار است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند، ترکیب شگفت‌آور صخره‌های سترگ و خاکستری کوهستان با رودخانه‌های خروشان و همچنین پوشش گیاهی سبزفام منطقه، بدیع‌ترین چشم‌اندازهایی را که کمتر در سایر نقاط کشور مشاهده می‌شود را به وجود آورده است.
 
با توجه به کوهستانی بودن از نظر استعدادها و توانمندی‌های گردشگری و مواهب خدادادی دارای ویژگی‌های نادری است که هر ساله موجب جذب تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی می‌شود.
 
این روستا را هزار ماسوله نیز مى‌نامند، زیرا معمارى آن همانند ماسوله است، یعنی حیاط هر خانه بام خانه‌اى دیگر است، اما با وسعتى بیشتر فضای زندگی ساکنان روستا با محیط طبیعی آن و همچنین نحوه معیشت و فعالیت‌های اقتصادی آنان آمیخته است به طوری که در خانه‌ها علا‌وه بر اتاق‌ها، محل استراحت، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی و عموما طویله، انبار غله، انبار علوفه و حتی مکانی برای قرار دادن دارهای عمودی قالی و دستگاه‌های گلیم و جاجیم‌بافی تعبیه شده است.
 
دیوارخانه‌ها به صورت خشک‌چینی از سنگ منطقه ساخته شده است. این دیوارها بدون استفاده از ملا‌ت و به طور هنرمندانه چیده شده‌اند. مهم‌ترین مصالح به کار رفته در بنای خانه‌ها سنگ و چوب است.
 
آب و هوای معتدل کوهستانی و وجود چشمه‌های فراوان، چراگاه‌هایی سرسبز و باغ‌هایی خرم را در دامنه کوه‌های زیبای اورامان به وجود آورده و این امر موجب شده دامداری در کنار باغداری پیشه اصلی مردم این دیار باشد.
 
بازتاب زندگی دیرینه انسان امروزی یا انعکاسی از زندگی دیرینه در زیست بومی است که جوامع بدان خو گرفته‌اند. اینجاست که فرهنگ سنتی با توجه به شکل‌گیری نوستالژی در جوامع پساصنعتی می‌تواند جاذب گردشگرانی باشد که در پی مکان‌هایی با فرهنگ سنتی‌اند تا اصالت معنایی خود را در آن تجربه کنند.
 
قلعه اورامان
 
این قلعه در بالای کوهی در اورامان تخت بنا شده است. قلعه‌ای است که نقش حفاظتی و نظامی داشته و در مواقع بحرانی و هجوم اقوام بیگانه مورد استفاده قرار گرفته است و به دلیل صعب‌العبور بودن و غیرقابل تسخیر شدن از اهمیت زیادی برخوردار بوده که همزمان با بازدید گردشگران از نقاط دیدنی روستا، آنان را با پیاده‌روی و کوهنوردی به سوی خود می‌کشاند.
 
در کنار این قلعه آب انبارهایی به صورت اصولی و کاربردی ساخته شده است که در صورت توجه و فراهم نمودن امکانات برای قلعه اورامان می‌توان شاهد گردشگران بیشتری در این منطقه بود.
 
عروسی پیرشالیار
 
مراسم جشن عروسی پیرشالیار یکی از جشن‌های رایج است پیرشالیار فرزند جاماسب، یکی از رهبران و مُغان آیین زردشت بوده که در اورامان می‌زیسته است، در افسانه‌های مردم منطقه اورامانات، پیری اسطوره‌ای به نام «پیر شالیار» است که می‌گویند صاحب کرامات بوده است.
 
از جمله این کرامات عجیبی که درباره او روایت می‌کنند ماجرای شفا یافتن شاه بهارخاتون دختر شاه بخارا است که پیر شالیار او را شفا می‌دهد.
 
پادشاه دخترش را به عقد وی در می‌آورد و مردم جشن عروسی بزرگی برای پیرشالیار و بهارخاتون برپا می‌کنند که امروزه به همین مناسبت هر سال دو بار در نیمه بهار و نیمه زمستان مراسمی به نام مراسم پیر شالیار در اورامان تخت برگزار شده و عروسی پیر شالیار را در سه روز جشن می‌گیرند.
 
این مراسم طی مراحل مختلف مانند قربانی کردن گاو و گوسفند، دف‌نوازی و رقص عرفانی و پخش نذورات، مراسم تبرک تسبیح و کفش پیر و پخت نوعی نان و در نهایت با رفتن به زیارت مزار پیر به پایان می‌رسد.
 
برای این مراسم که با ذکر و سماع و ذبح حیوانات همراه است عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی حضور می‌یابند.
 
دزلی و درکی قطعه کوچک بهشت در کردستان
 
دزلی و درکی نام دو روستای سرسبز و زیبای کوهستانی است که در فاصله 30 و 35 کیلومتری سروآباد قرار گرفته‌اند، جاده دسترسی به این تفرجگاه آسفالت بوده و مسیر آن به عنوان ورود به منطقه اصلی اورامان از اهمیت خاصی برخوردار است در فصل بهار به علت روحیه شاد مردم منطقه، گروه‌های موسیقی و رقص کردی بسیاری به صورت خودجوش در این مکان برنامه اجرا می‌‌کنند.
 
چشمه آب معدنی بل
 
در منطقه اورامان در مرز استان کردستان و کرمانشاه و در فاصله بین روستای ناو از استان کردستان و روستای هجیج از استان کرمانشاه و در کنار رودخانه خروشان سیروان، چشمه یا آبشار معدنی بل قرار گرفته است این چشمه از لحاظ شرب و داشتن املاح معدنی بسیار مشهور بوده به طوری که در کنار آن دو واحد کارخانه تولید آب معدنی احداث شده است.
 
چشمه آب معدنی بل به علت قرارگیری در مسیر جاده اورامان و رودخانه سیروان و هم‌چنین نزدیکی به روستای شگفت‌انگیز هجیج از جمله جاذبه‌های گردشگری استان است.
 
رودخانه سیروان
 

این رودخانه در جنوب غربی استان جریان دارد که پس از دریافت آب‌های بخش‌های جنوب‌غربی، غرب و مرکز استان مانند قشلاق، گاوه‌رود و گردلان به نام سیروان خوانده می‌شود، بخش عمده این رودخانه در شهرستان سروآباد و منطقه اورامان جریان دارد.
 
حواشی این رود بسیار زیبا و بستر و کناره‌ها آن زیستگاه انواع پرندگان و ماهیان است که از لحاظ بهره‌برداری تفریحی و توریستی بسیار مناسب است. بهترین مسیر و چشم‌انداز برای دیدن عظمت و زیبائی سیروان فاصله بین روستاهای اسپریز تا هجیج است. این رودخانه به علت خروشان بودن محل تمرین و مسابقات قایقرانان استان و حتی ملی و بین‌المللی است.

 

 



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 6:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مهران مدیری کارگردان طنز تلویزیون باری دیگر با ساخت مجموعه "مرد هزار چهره" وژه عید شبکه سه را پرببیننده‌ترین شبکه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که انتظار می‌رفت شبکه‌های تلویزیونی در پایان چند نوروز آمیخته با ایام مناسبتی نوروز 86 را با شوق و ذوق بیشتر و برنامه‌های متنوع‌تر روی آنتن ببرند آثار قابل توجهی نصیب مخاطبان شد.

 

بر خلاف وعده‌ای که برای پخش مجموعه "قرارگاه مسکونی" از شبکه تهران شده بود، این مجموعه پخش نشد و شبکه یک کارگردانی مجموعه نوروزی‌اش را به مهدی مظلومی با سریال "روزگار خوش حبیب آقا" سپرد، بازی سیروس گرجستانی در نقش کارمندی که حاضر نبود برای کسب درآمد بیشتر از موقعیت کاری‌اش سوء استفاده کند شاید تنها برگ برنده این سریال بود، این مجموعه از بازی بازیگران دیگری چون مهوش صبرکن،‌محمود جعفری و سعید آقاخانی بهره برد اما شخصیت محور بودن سریال تبدیل به یک ویژگی برای سریال شد.

 

شبکه دو نیز سریال "بایرام" را با بازی امیر جعفری روی آنتن برد مسعود نوایی کارگردان این سریال با انتخاب بازیگرانی چون فتحعلی اویسی، غلامحسین لطفی، رضا فیض نوروزی سعی کرد برگ برنده‌ای در نزد مخاطبان نوروزی‌اش در دست داشته باشد.

 

نوروز 87 با سریال‌های دیدنی همراه بود که موجب غافلگیری مخاطبان در آن سال شد.

برگ برنده نوروز 87 در دست چند کارگردان قرار گرفت.

مهران مدیری با پیشینه قابل توجه ومناسبی که در ساخت برنامه طنز داشت همان قدر برای مخاطب جذاب بود که سیروس مقدم و رامبد جوان به همین دلیل است که نوروز 87 برای مخاطبان لذت بخش‌تر از چند نوروز قبل بود.

مدیری با " مرد هزارچهره" که به قلم محراب و پیمان قاسم خانی خلق شده بود با بهره گرفتن از بازیگرانی چون علیرضا خمسه، پژمان بازغی، سیامک انصاری و سروش صحت و جمع پر بازيگر دیگر حرفه ای‌اش را با داستان های نو و ابتکاری چيد و در نوع خود غافلگیری مناسبی را به وجود آورد.

از سوی دیگر اولین تجربه نوروزی سیروس مقدم با سریال " پیامک از دیار باقی" مورد توجه مخاطبان شبکه یک قرار گرفت.

این سریال با فیلم نامه محسن تنابنده وبازی محمدرضا شریفی نیا، افسانه بایگان، سوسن مقصودلو، حامد کمیلی وشیلا خداداد و ....

تصویری متفاوت از مرگ و بازگشت به زندگی پس از توجه را در قالب طنز به نمایش گذاشت.

درعین حال شبکه دو هم با سریال قابل قبول ودیدنی نشانی به کارگردانی رامبد جوان وتهیه کنندگی مجید اوجی موفقیت تلویزیونی در این سریال را تضمین کرد بازی امیرحسین صدیق، پروانه معصومی، داوود رشیدی، فلوراسام ، پرویز پورحسینی قصه‌ای جذاب در باره پیدا کردن نشانی یک گنج ویافتن گنج‌های انسانی ومعنوی بهتر در این میان، دستمایه خوبی برای سریالی آموزنده وسرگرم کننده بود.

 

 



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 6:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روستای شاهنجرین روستاهای شهر همدان است که نهرها وچشمه های سر سبز وپر آب دارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران روستای شاهنجرین روستاهای شهر همدان است . هرچند اطراف این روستا خشک است اما زیبایی این روستا به دلیل نهرها وچشمه های سر سبز وپر آب آن است. دیدن این روستا در ایام نوروز خالی از لطف نیست.

 


 

 

 



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 12:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 

ایرانیان دوستدار طبیعت به رسم دیرینه ، سیزدهمین روز بهار را در دامن طبیعت به سر می برند.


به گزارش خبرنگاران واحد مرکزی خبر از سراسر کشور ، ساکنان شهرها و روستاها از  نخستین ساعات صبح در دامنه  کوه ها  و دشتها ، مزارع و سبزه زارها و تفرجگاه ها و بوستان ها حضور یافته اند  و  از  مواهب  خدادادی طبیعت بهره می برند.

حضور خانواده ها در کنار همدیگر ، رسم دیرینه انس با طبیعت را به فرصتی برای تجدید دیدار اقوام و آشنایان و به جای آوردن سنت اسلامی صله رحم تبدیل کرده است .

کودکان  و  نوجوانان و جوانان نیز با پرداختن به بازی های محلی ، تن  و  جان خود  را  با  طبیعت بهاری طراوات می بخشند.

روز انس با طبیعت امسال با قرار گرفتن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، حال و هوای فاطمی به خود گرفته است.

مردم با توزیع نذری در معابر و اماکن عمومی ، شمه ای از ارادت و شیفتگی خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز می کنند.



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 4:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

سخنگوی کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به طور رسمی لیودمیلا همسر خود را طلاق داده است .


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری دولتی ایتارتاس ، پوتین از چند سال پیش از همسر خود جدا شده بود.

همچنین ذکر کلمه متاهل از زندگینامه ولادیمیر پوتین که در پایگاه اینترنتی دفتر ریاست جمهوری روسیه منتشر شد ، حذف شد.»

ولادیمیر پوتین که زندگی خصوصی او موضوع ممنوعه ای برای رسانه های روس است ژوئن گذشته در کنار همسر خود ، از جدایی از او خبر داد.

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده بود این تصمیمی مشترک پس از حدود 30 سال زندگی مشترک است .



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 1:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گروه سياسي: گروه تروریستی جیش العدل در بیانیه‌ای که سه‌شنبه شب منتشر کرد از تجدیدنظر در مورد اعدام یکی دیگر از مرزبانان ایرانی خبر داده و اعلام کرده است تا پایان مذاکرات با مسئولان ایرانی هیچ گونه خطری جان مرزبانان را تهدید نمی کند.
جیش‌العدل: مرزبان ایرانی اعدام نمی‌شود

در بیانیه سازمان تروریستی جیش العدل آمده است: به اطلاع عموم مردم مي‌رساند که به وجود هشدار قبلی سازمان مبنی بر اینکه اگر نظام به درخواست سازمان در خصوص آزادی زندانیان اهل سنت اقدامی نکند یک تن دیگر از پاسداران اعدام خواهد گشت لذا سازمان در حکم صادره نسبت به اعدام پاسداران جهت بخشیدن فرصتی دیگر تجدیدنظر نموده است. در حال حاضر در این میان مذاکرات و رایزنی‌ها در خصوص آزادی اسرا جاری است لذا به اطلاع عموم مي‌رساند که در حال حاضر تا پایان مذاکرات هیچ گونه خطری جان اسرا را تهدید نمی‌کند و در آینده در این باره بیشتر روشنگری خواهد شد.

گفتنی است گروه تروریستی جیش العدل در سوم فروردین ماه ادعا کرد که گروهبان یکم جمشید دانایی فر را به شهادت رسانده و به مسئولان ایرانی فرصت ده روزه‌ای برای آزادی زندانیان وابسته به خود داد که در غیر این صورت مرزبانان ایرانی را خواهد کشت.



تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 12:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز صورت گرفت،

دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با روحانیون بازنشسته آجا در تبریز


به گزارش خبرنگار دفاعی پایگاه خبری عقاب نیوز  از تبریز حجة الاسلام سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با روحانیون بازنشسته ارتش در شهرستان تبریز دیدار کرده و از نزدیک با آنها به گفت وگو پرداختند.

ایشان ضمن تبریک سال نو  به این عزیزان و خانواده های آنها ، برایشان آرزوی سلامت و سعادت نمودند.

این دیدار همراه با صرف صبحانه و بیش از یک ساعت به طول انجامید.

 

 





تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 11:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فاتب از آغاز مجدد طرح زوج و فرد و ترافیک از روز شنبه 16 فروردین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  سرهنگ جهانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: طرح زوج و فرد و ترافیک در ایام تعطیلات نوروز اجرای آن متوقف شده بود با پایان یافتن تعطیلات مجدد به اجرا در خواهد آمد.
 
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فاتب ادامه داد: این طرح از روز شنبه 16 فروردین از ساعت 6/3 دقیقه صبح مجدد اجرایی خواهد شد.

وی افزود: به جز محدوده زوج و فرد دوربین های کنترلی محدوده طرح ترافیک نیز از ساعت 6/30 دقیقه صبح روز شنبه 16 فروردین فعال خواهند شد.

سرهنگ جهانی خاطرنشان کرد: امسال پلیس راهنمایی و رانندگی با کسانی که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند با شدت بیشتری برخورد خواهد کرد.



تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 10:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز سرهنگ محمد حسین حمیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: بر اساس آخرین تصاویر دریافتیاز دوربین های نظارت تصویری ، سامانه های هوشمند ترافیک شمار برخط و گشت های شعب راهداری سراسر کشور در حال حاظر در ابتدای محور کرج – چالوس از میدان امیر کبیر تا تونل شماره 5 و محور هراز محدوده پنجاب و سه راهی بلده بار ترافیکی پر حجم و نیمه سنگین حاکم است .
 
رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به آخرین وضعیت جوی جاده های کشور ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش های دریافتی از وضعیت جوی جاده های کشور، در حال حاضر در اکثر محور‌های خراسان شمالی، آذربایجان غربی، کردستان محور خوانسالار به کوهپایه و ظفرقند، محور نیشابور و سبزوار در استان خراسان رضوی، ارتفاعات کندوان، هراز و فیروزکوه در استان مازندران، محور اردبیل به مشکین شهر در استان اردبیل و سراب به تبریز در آذربایجان شرقی بارش پراکنده باران ولغزندگی معابر گزارش شده است.

وی افزود: همچنین در حال حاظر  در محور های  تکاب به شاهین دژ و چالدران به بازرگان در آذربایجان غربی بارش برف گزارش شده و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی در ادامه  با اشاره به محور های مسدود اظهار داشت: محور های شمشک به دیزین به دلیل احتمال سقوط بهمن و محور قم به گرمسار به دلیل انجام عملیات راه سازی کماکان تا اطلاع ثانوی مسدود است و نیز محورهای  شهداد به کرمان و فرعی خیرآباد در استان سیستان و بلوچستان به دلیل بارش باران و طغیان رودخانه مسود است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهورناجا خاطرنشان کرد: مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به صورت شبانه روزی با شماره‌ تلفن‌های 882055555 و سایت راهور 120 پاسخگوی آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان خواهد بود.