تاريخ : 7 / 2 / 1393برچسب:, | 7:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با گذشت زمان، بر حجم اطلاعات متنی افزوده می‌شود. روزانه میلیون‌ها صفحه وب حاوی اطلاعات جدید بر روی اینترنت قرار می‌گیرد. بسیاری از کتاب‌ها به صورت دیجیتالی ارائه می‌شوند. ممکن است روزانه چندین ایمیل به دست شما برسد و همه این‌ها در حالی است که برای خواندن هر یک باید برای مدت طولانی از همه کارهای دیگر غافل شده و به صفحه نمایش خیره شوید و متون را بخوانید.

پارس‌خوان ( ParsKhan )، متون دیجیتالی را به صدا تبدیل می کند و حاصل تلاش ۴۵ روزه‌ی تیم نرم افزاری آفتابگردان است، هدیه‌ای ارزشمند به پارسی‌زبانان.

دانلود



تاريخ : 7 / 2 / 1393برچسب:, | 7:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سبک زندگی

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: علت گسترش خانه های مجردی بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و نیز گسترش میل به فردیت و زندگی شخصی است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد درویشی، آسیب شناس اجتماعی گفت: علت گسترش خانه های مجردی بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و نیز گسترش میل به فردیت و زندگی شخصی است.

خانه های مجردی، ناسازگاری با سبک زندگی سالم
مهرداد درویشی، آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: گسترش خانه های مجردی در میان جوانان عاملی برای کاهش ازدواج به شمار می آید، خانه مجردی پدیده ای متعلق به شهرهای بزرگ است که به کثرت گرایی و تکثر فرهنگی مربوط می شود و این زمینه علاوه بر کاهش آمار ازدواج به افزایش آسیب های اجتماعی نیز دامن می زند.

وی در ادامه تصریح کرد: وجود این خانه ها انواع آسیب های اجتماعی را در پی دارد و می توان ناهنجاری های اخلاقی، فساد اخلاقی و اعتیاد را از جمله آسیب های ناشی از خانه های مجردی دانست.

این آسیب شناس اذعان داشت: بسیاری از کارشناسان زندگی مجردی را پیامد گسترش مدرنیته در جوامع غرب می دانند که به سایر کشورها و همچنین کشور ما تزریق شده است؛ این روند به دلیل انطباق نداشتن با فرهنگ خانواده محور ایرانی، عوارض بسیاری را به دنبال دارد که از مهمترین آن می توان به زوال بنیان خانواده که یکی از مهمترین ارکان اجتماع است، همچنین فاصله گرفتن جوانان از اعتقادات و ارزش های دینی و اصالت ها و نجابت ها و بنیان های خانواده اشاره نمود زیرا هدف اصلی جوانان را رهایی از قید و بند و چارچوب خانواده، اخلاق و عفاف می دانند.

وی درباره راهکارهای تاثیرگذار برای کاهش این پدیده در جامعه اظهار داشت: تحکیم بنیان خانواده، توجه به نیاز جوانان از نظر اعتقادی، اخلاقی، روحی و عاطفی از سوی پدر و مادر در زمان خاص خود، پایین آمدن سطح توقع جامعه از جوانان در آغاز ازدواج و ترغیب آنان به تشکیل خانواده با برنامه های مناسب و آموزنده و آموزش مهارت های زندگی و رفتاری به آنان می تواند سهم بسزایی در کاهش این رخداد نامیمون داشته باشد.

درویشی در آخر خاطرنشان کرد: تاکید برآموزه های دینی و کاربردی سازی مفاهیم آن به شیوه ای که جامعه پسند و جذاب باشد تاثیر مستقیمی در کاهش اثرگذاری فرهنگ ها و سبک های زندگی غربی دارد همچنین لازم است به دنبال تقویت ارزش های فرهنگی جامعه و تولید و بازتولید آنها از طریق رسانه ها مطبوعات و برنامه های فرهنگی که در همین راستا جهت گذاری هستند یاری جست تا این ارزش ها را به تفکر جوانان منتقل کنیم و از گسترش این پدیده مخرب جلوگیری نمایم.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت بمناسبت درگذشت امام جمعه اهل سنت سنندج:
ماموستا مجتهدی عالمی برجسته و خدوم و از وفاداران به پیام انقلابی اتحاد مسلمانان بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت جناب ماموستا مجتهدی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه‌ی اهل سنت سنندج را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت روحانی مُصلح و فاضل، جناب ماموستا حسام الدین مجتهدی از علمای برجسته‌ی شافعی و نماینده‌ی مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه‌ی اهل سنت سنندج رحمة الله علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی کردستان و به خانواده و بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض میکنم.
این شخصیت خدوم و کهنسال که بسیاری از علمای منطقه شاگردان وی به شمار میرفتند، از جمله‌ی وفاداران به پیام انقلابی اتحاد مسلمانان بوده و با روحیّه‌ی تقریب میان فِرَق اسلامی، به وظایف روحانی اشتغال داشت.
رحمت و مغفرت حق متعال را برای ایشان مسألت میکنم.
سیّد علی خامنه‌ای
6 اردیبهشت 1393



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



تاريخ : 6 / 2 / 1393برچسب:, | 9:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

برخی مشترکان تلفن همراه هر چند سال یک بار و یا شاید هرچند ماه یک بار ممکن است که به دلایل مختلف با مشکلی به نام سوختن سیم کارت مواجه شوند.

برای این موضوع می توان دلایل مختلفی در نظر گرفت اما در هر صورت عمر مفید سیم‌کارت با نحوه استفاده، نگهداری و حتی میزان مصرف از آن بی ارتباط نیست.
 
به گفته برخی کارشناسان افزایش میزان روشن یا خاموش کردن تلفن، مقدار و تعداد مکالمات و حتی تعداد پیامک‌های ارسالی و دریافتی، همه در کاهش عمر سیمکارت اثر دارند.
 
سیم‌کارت معمولا وقتی می‌سوزد که صحیح از آن استفاده نکنید. صدمه فیزیکی، وارد کردن پین کد (معروف به Pin) اشتباه بیش از دفعاتی معلوم، وارد یا خارج کردن سیم‌کارت هنگام روشن بودن موبایل، اتصال موقت، نمناکی یا تماس با رطوبت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، لمس یا آغشتن صفحه طلایی آن به ذرات غبار، چربی و... از عوامل دیگر خرابی و سوختن سیم‌کارت به شمار می‌رود.
 
بر همین اساس سیم‌کارت‌هایی که در فضای مرطوب، شرجی، شهرهای نزدیک دریا، در مجاورت حرارت بالا و... استفاده می‌شود، امکان دارد زودتر خراب شده و یا در فاصله زمانی کوتاه‌تری بسوزند.
 
یکی دیگر از مسائلی که می تواند باعث سوختن سیم‌کارت شود گوشی‌های غیراستاندارد است چراکه در موارد متعدد این گوشیها ولتاژها را به مقدار استاندارد یا بدرستی به سیم‌کارت منتقل نمی‌کنند و به همین دلیل لازم است پیش از خرید توجه کافی نسبت به این موضوع صورت گیرد.
 
البته در این زمینه مسوولان مخابراتی بر این نکته تاکید دارند که امکان سوختن بدون دلیل سیم‌کارت‌ها وجود ندارد و نمی‌توان عمر استانداردی برای سیم‌کارت‌های تلفن همراه تعریف و مشخص کرد.
 
حرارت، امواج، ضربه، تغییرات ولتاژ و اشتباه قرار دادن سیم‌کارت، از عوامل عمده سوختن سیم‌کارت به‌شمار می‌رود اما گزارش‌هایی هم از دفاتر خدمات امور مشترکان تلفن همراه و برخی مشترکان مبنی بر سوختن برخی از سیم‌کارت‌های تلفن‌ همراه بدون علت خاص که ظاهرا تاریخ مصرف آن‌ها به پایان رسیده است، شنیده شد و البته در این میان سیم‌کارتهای یکی از اپراتورهای تلفن همراه که آمار به نسبت بالاتری در سوختن دارد هم وجود دارد که مسوولان این شرکت پانچ غیر اصولی را از مهم ترین دلایل ایجاد این مشکل می دانند.
 
پیش از این سخنگوی شرکت مخابرات ایران در این باره گفته بود: در برخی مواقع بازی کردن با گوشی باعث ویروسی شدن گوشی و سیم‌کارت می‌شود و زمانی که ویروسی به گوشی وارد می‌شود، شماره‌گیری‌های ناخواسته از تبعات آن است و یا زمانی که پیامکی ارسال می‌شود به جای یک پیام همزمان چندین پیام ارسال می‌شود.
 
وی استفاده از بلوتوث و اشعه‌ی مادون قرمز را از مواردی برشمرد که در جذب ویروس بسیار موثر است و در آن زمان گوشی به طور اتوماتیک شماره‌گیری کرده و یا تماس از دست رفته می‌اندازد که همه‌ی اینها در عمر سیم‌کارت موثر است.
 
به گفته‌ی داود زارعیان زمانی که سیم‌کارتی، تولید و یا در زمان فعال شدن کیفیت لازم را نداشته و فاقد تکنیک‌ها و استانداردهای لازم باشد مشکلاتی به وجود آمده و موجب سوختن سیم‌کارت می‌شود که البته این‌ها از عواملی است که به تولیدکنندگان مرتبط است.
 
او در این باره معتقد است: در مواردی نیز خود شبکه‌ی مخابراتی دارای مشکلات فنی می‌شود؛ مثل تنظیم نبودن تشعشات، آنتن‌های BTS و یا نوسانات برق که بسیار نادر است.
 
به گزارش ایسنا، وی خاموش و روشن کردن‌های مکرر و بیش از حد و وارد کردن PIN کدهای اشتباه بیش از سه بار راساز دیگر عوامل سوختن سیم‌کارت برشمرد و تصریح کرد: استفاده از گوشی‌های غیر استاندارد و ارزان از عوامل دیگر در این زمینه است.
 
 



تاريخ : 6 / 2 / 1393برچسب:, | 7:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

انفجار گاز موجب تخریب یک واحد مسکونی در منطقه سعادت آباد تهران شد

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ساعت 23/30 دقیقه شب گذشته انفجار گاز موجب تخریب یک واحد مسکونی در منطقه سعادت آباد تهران شد

 صدای انفجار به حدی بود که در شهرک غرب و پونک نیز به گوش رسید

به دنبال این صدا چند ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شدند که در این حادثه یک نفر مصدوم شد و علت این حادثه هنوز مشخص نیست.



تاريخ : 6 / 2 / 1393برچسب:, | 2:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ساعتی پیش زمین‌لرزه‌ای به برزگی 4.8 ریشتر جزیره کیش واقع در جنوب آبهای شهرستان بندرلنگه را لرزاند.

 خبرگزاری فارس: زمین‌لرزه‌ 4.8 ریشتری کیش را لرزاند

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کیش، وقوع زمین‌لرزه‌ای در ساعت 01:29:45 به مدت هفت تا هشت ثانیه مردم این جزیره جنوبی را نگران کرد. عمق وقوع این زمین لرزه در 10 کیلومتری و مرکز آن در فاصله 21 کیلومتری از جزیره کیش و 31 کیلومتری از جزیره هندورابی به ثبت رسیده است.

هر چند که ساکنان کیش پس از وقوع این زمین لرزه به بیرون از منازل مسکونی خود آمده‌اند، اما وقوع زمین‌لرزه‌های پنج ریشتری طی دی‌ماه سال گذشته نشان داد که تأسیسات مسکونی و تجاری و سایر سازه‌ها در این جزیره از پایداری قابل ملاحظه‌ای در برابر زمین‌لرزه‌هایی با قدرت پنج ریشتر برخوردار است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

ˈتیتو ویلانواˈ سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا پس از یک دوره طولانی مبارزه با سرطان، سرانجام جمعه شب در برابر این بیماری تسلیم شد و در سن 45 سالگی با زندگی وداع کرد.

به گزارش ایرنا، از حدود دو سال پیش بیماری سرطان غده بزاقی پاراتوئید ویلانوا عود کرده بود و او در این مدت برای درمان آن، بارها ناچار شد در بیمارستانهای اسپانیا و امریکا بستری شود.

او که دستیار ˈپپ گواردیولاˈ در زمان سرمربیگری بارسلونا بود و سپس، جانشین او شد، محبوبیت بسیاری در میان کاتالانها داشت.

این مربی محجوب، فصل گذشته تیم بارسلونا را مقتدرانه به عنوان قهرمانی لالیگا رساند اما در پایان فصل برای دنبال کردن روند درمانی خود و به صورت ناگهانی استعفا داد.

خبر درگذشت این مربی جوان درحالی امروز از سوی سایت رسمی باشگاه بارسلونا مورد تایید قرار گرفت که هواداران این تیم و رسانه های اسپانیا در شوک مرگ او فرو رفته اند.

ویلانووا کار خود را در مدرسه فوتبال بارسلونا آغاز کرد و سپس چهار فصل دستیار پپ گواردیولا در تیم بزرگسالان این باشگاه بود و همراه با او، افتخارات زیادی را کسب کرد.

این مربی اسپانیایی پس از جدایی گواردیولا از بارسلونا، سرمربی این باشگاه بزرگ شد اما ابتلا به بیماری سرطان اجازه نداد او بتواند مدت زمان زیادی تیم محبوبش را رهبری کند.



تاريخ : 5 / 2 / 1393برچسب:پایگاه خبری عقاب نیوز,عابدزاده,آمریکا, | 10:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پیشکسوت فوتبال کشورمان پس از رفع مشکلات مالیاتی‌اش بامداد امروز عازم آمریکا شد.

به گزارش مشرق، احمدرضا عابدزاده پیشکسوت فوتبال کشورمان که برای مربیگری مدتی به آمریکا رفته بود به تهران بازگشت؛ اما برای بازگشت مجدد به آمریکا با مشکل مالیاتی روبرو شد و سرانجام پس از تلاش‌های فراوان و کمک‌های علی پروین، مشکلات عابدزاده حل شد و او بامداد امروز به مدت 15 روز عازم آمریکا شد.

وی در این سفر با تیمی که مدتی در آن مربیگری کرده مذاکره خواهد کرد و همچنین برخی از کارهای شخصی خود را دنبال می‌کند.



تاريخ : 5 / 2 / 1393برچسب:, | 7:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حسین درخشان گفت: در تشریح جزییات عملیات مفقودشدن 75 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه گفت:‌ در ساعت 19:50 روز چهارشنبه از طریق تماس با مرکز 112، امدادگران در جریان مفقودشدن گروهی از افراد در ارتفاعات فومن قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جزییات عملیات نجات جان 75 دانشجوی پیام نور را تشریح کرد.

حسین درخشان گفت: در تشریح جزییات عملیات مفقودشدن 75 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه گفت:‌ در ساعت 19:50 روز چهارشنبه از طریق تماس با مرکز 112، امدادگران در جریان مفقودشدن گروهی از افراد در ارتفاعات فومن قرار گرفتند.

وی افزود: با حضور امدادگران مشخص شد که 75 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه مابین منطقه کوهستانی للندیز و کوه بن در منطقه ماسوله به علت مه‌گرفتگی و نداشتن تجهیزات مناسب زمین‌گیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه 28 امدادگر در چندین ساعت عملیات جستجو، سرانجام نسبت به امدادرسانی به این افراد اقدام کردند گفت:‌ یک نفر از این دانشجویان زن به علت ترومای مچ پا مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در پيام تسليت بمناسبت درگذشت آيت الله ملكوتي؛
سوابق طولاني مجاهدات و خدمات آيت الله ملكوتي از حافظه تاريخ انقلاب محو نخواهد شد

در پی درگذشت آیت الله ملکوتی، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیام تسلیت، فقدان این عالم جلیل القدر را به خاندان و شاگردان و ارادتمندان ایشان و همچنین به عموم مردم آذربایجان تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
رحلت عالم جلیل مرحوم آیةالله آقای حاج شیخ مسلم ملکوتی رضوان‌الله علیه را که از علمای مبرّز حوزه‌های علمیه بوده و مفتخر به سوابق طولانی مجاهدات و خدمات به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی میباشند، به خاندان مکرم و معزّز و شاگردان و ارادتمندان ایشان و به عموم مردم عزیز آذربایجان و نیز به مراجع عظام و علمای اعلام حوزه‌ی علمیه‌ی قم تسلیت عرض میکنم.
حضور همیشگی این عالم مجاهد در فعالیتهای سیاسی جامعه‌ی مدرسین قم در دوران اختناق و سپس خدمات ایشان در سنگر امامت جمعه‌ی تبریز قهرمان و همراهی و همگامی با رزمندگان دفاع مقدس، سوابق ثبت شده‌ئی است که از حافظه‌ی تاریخ انقلاب و از دیوان کرام‌الکاتبین محو نخواهد شد انشاءالله. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را مسألت میکنم.
سیدعلی خامنه‌ای
 ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳



تاريخ : 4 / 2 / 1393برچسب:عقاب نیوز,درگذشت ملکوتی,رییس مجلس, | 3:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مجلس در پیامی ارتحال «آیت‌الله مسلم ملکوتی» را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس

شورای اسلامی با صدور پیامی ارتحال «آیت‌الله مسلم ملکوتی» را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ارتحال عالم ربانی و روحانی جلیل‌القدر آیت‌الله مسلم ملکوتی یار دیرین انقلاب و از

ذخایر ارزشمند و معنوی نظام جمهوری اسلامی موجب تأسف فراوان گردید.

آیت‌الله مسلم ملکوتی از شاگردان و یاران برجسته امام‌خمینی (ره) بودند و درس‌های فراوانی نیز از بنیانگذار جمهوری اسلامی آموختند.

ایشان در سراسر عمر خویش به تعلیم و نشر اصول و معارف دینی و اسلامی همت فراوان داشتند و از اساتید و صاحب‌نظران برجسته در فقه و اصول و فلسفه بودند و همواره در جهت بهره‌مندی از علوم و معرفت مذهبی تلاش می‌کردند و سرانجام نیز با اجازه مراجع به درجه اجتهاد نائل گشتند.

آیت‌الله ملکوتی پس از پیروزی انقلاب با حکم حضرت امام‌خمینی (ره) به عنوان نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان و امام جمعه تبریز خدمات زیادی را به مردم و اهالی این منطقه عرضه داشتند و پس از مدتی نیز به دلیل علاقه به معارف دینی و درخواست آیات عظام به شهر قم بازگشتند و تا آخر عمر نیز در راه کسب علم و معرفت فعالیت کردند.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه مقام معظم رهبری، حوزه‌های محترم علمیه و ملت شریف ایران به ویژه مردم سلحشور آذربایجان و نیز بیت مکرم ایشان برای روح آن روحانی گرانقدر رحمت و مغفرت از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

 



تاريخ : 4 / 2 / 1393برچسب:, | 2:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

    

 

آیت الله آملی لاریجانی با صدور پیامی درگذشت آیت الله ملکوتی را تسلیت گفت.

 
 
 
 
 
به گزارشپایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، متن پیام آیت الله صادق آملی لاریجانی به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


انالله و اناالیه راجعون


خبر درگذشت آیت الله حاج میرزا مسلم ملکوتی موجب تاثر اینجانب گردید.


ارتحال این عالم جلیل القدر را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، بیت محترم آن مرحوم و مردم ولایتمدار آذربایجان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.
 
 



تاريخ : 4 / 2 / 1393برچسب:, | 2:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس دانشگاه پیام‌نور گیلان در پی حادثه گمشدن دانشجویان دختر دانشگاه پیام‌نور آستانه اشرفیه از خانواده‌های آنان عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز دکتر مرتضی رضایی صوفی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه گیلان، اظهارکرد: در پی تدارک اردوی علمی آموزشی برای دانشجویان دختر دانشگاه پیام‌نور آستانه‌اشرفیه، سهل‌انگاری مسئولان آن دانشگاه منجر به گمشدن 80 دانشجو و آزردگی خاطر خانواده های این عزیزان گشت.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه پیام‌نور استان به مسئولان مراکز و واحدهای تابعه مبنی بر فراهم‌کردن تمامی هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های مربوطه برای برگزاری اردوهای آموزشی و فرهنگی تاکیدات مکرر داشته است، افزود: علی‌رغم اینکه دانشگاه پیام‌نور آستانه‌اشرفیه قبل از اعزام دانشجویان این موضوع را از طریق ارسال نامه به اطلاع پلیس امنیت اخلاقی استان رسانده بود، متاسفانه این اردو بدون اطلاع و هماهنگی با مسئولان ذی‌ربط دانشگاه پیام‌نور استان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان گیلان با تاکید بر اینکه این اردوی علمی آموزشی مختلط نبوده و تنها از دانشجویان دختر متشکل شده بود، تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور استان گیلان رتبه برتر فرهنگی کشور را داراست و در شاخص‌های فرهنگی - آموزشی و پژوهشی جز هشت دانشگاه اول کشور بود و همیشه متعهد به انجام قوانین و ضوابط دانشگاهی و امور شرعی و عرفی جامعه بوده است.

رضایی صوفی ضمن عذرخواهی از دانشجویان و خانواده های ایشان اعلام کرد: با خاطیان و عوامل این اردو به شدت برخورد می‌شود.

وی از حضور به موقع، سعی و تلاش رئیس و پرسنل جمعیت هلال‌احمر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان و فرماندار فومن برای کمک‌رسانی به دانشجویان تقدیر و تشکر کرد.



تاريخ : 4 / 2 / 1393برچسب:, | 12:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت الله میرزا مسلم ملکوتی،  امام جمعه سابق تبریز روز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  عرش نیوز؛ آیت الله العظمی ملکوتی که  مدتی بود به علت بیماری ریوی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری شده بود ، امروز دار فانی را وداع گفت.

 
حضرت آیت الله میرزا مسلم ملکوتی سرابی از مراجع تقلید شیعه بود. وی درسال1302 هجری شمسی در حومه سراب و در خانواده ای مذهبی و خوشنام به دنیا آمد، از پنج سالگی به آموختن و روخوانی و حفظ قران کریم پرداخت. پدرش او را درشش سالگی به شهر سراب برد تا در نزد علمای آن زمان مشغول تحصیل شود.

 

وی علوم مقدمات حوزوی را در نزدعلمای شهر همچون آقایان میرزا رضاقلی،میرزا یعقوب،میرزا غلامعلی اصغری و میرزا حسین محدثی فراگرفت و سپس در هفده سالگی برای ادامه تحصیل به شهر تبریز مهاجرت کرد و در مدرسه طالبیه مشغول تحصیل شد.

 
 پس از فراگرفتن دروس کتابهای لمعه،رسائل مکاسب و کفایه در سال 1321 برای ادامه تحصیل به شهر قم رفت. استقرار در حوزه علمیه قم با آن کیفیت آموزشی و تربیتی بالا نهایت آرزوی او بود چون می توانست با حضور در کلاس های درس اساتید و علمای مشهور آن زمان همچون امام خمینی(ره) از دانش و علوم فقهی مستفیض شود. آیت الله ملکوتی پس از سالها تحصیل و تدریس در حوزه علمیه قم برای تکمیل اندوخته های علمی و کسب معارف بیشتر از استادان حوزه علمیه نجف اشرف عازم این شهر شد و پس از ورود در درسهای خارج فقه و اصول علمای طراز اول حوزه علمیه نجف اشرف از این استادان بهره برد و به درجه اجتهاد رسید.

 
حضرت آیت الله در سال 1347به شهر مقدس قم بازگشت و در حوزه علمیه به تدریس دروس فقه و اصول پرداخت.

 
 وی در مبارزات علیه رژیم پهلوی در کنار رهبر نهضت اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نقش برجسته ای را ایفا نمود که امضاء بیانیه های صادره علیه رژیم شاهنشاهی موید این مطلب است.

 
 آیت الله ملکوتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی رهبر انقلاب اسلامی به امامت جمعه تبریز و نماینده امام در آذربایجان منصوب شد.

 
وی گرچه از بنیانگذاران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو این نهاد به شمار می رفت اما در جایگاه امامت جمعه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان فراجناحی عمل نموده و همه گروه های چپ و راست و جناح های دیگر را زیر بال خود گرفت و حتی در آنسوی مرزها به خصوص جمهوری آذربایجان هم محبوبیت یافت بطوریکه بسیاری از مسلمانان جمهوری آذربایجان مقلد ایشان هستند.

 
شورآفرینی و کمک های معنوی و مادی حضرت آیت الله در زمان دفاع مقدس به رزمندگان اسلام و مناطق جنگی فراموش نشدنی است.

 
وی در طول عمر بابرکت خود هزاران نفر طلاب علوم دینی را تربیت و به جامعه اسلامی تحویل داده اند که منشا خیر و برکات فراوانی برای مسلمانان هستند و با تالیف ده ها کتاب و رساله قدم مهمی در اشاعه و نشر فرهنگ و تعالیم اسلامی برداشته اند.

 
 یکی از این تالیفات کتاب ارزشمند شرح مبسوط بر کفایه الاصول است که مورد استفاده و تدریس در حوزه های علمیه است.

 
حضرت آیت الله میرزا مسلم ملکوتی سرابی در سال 1374 بنا به درخواست حضرات آیات لنکرانی و مشکینی و با موافقت رهبر جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای از تبریز به قم مراجعت نموده و در حوزه علمیه به تدریس علوم حوزوی پرداخت.

 

 



تاريخ : 3 / 2 / 1393برچسب:, | 11:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بوستان سعدی یا سعدی‌نامه نخستین اثر سعدی است که کار سرودن آن در سال ۶۵۵ هجری قمری پایان یافته است. امروز هم به مناسبت روز بزرگداشت سعدی نسخه الکترونیک بوستان و گلستان سعدی را برایتان آماده کرده‌ایم.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ ابومحمد مُصلِح الدین بن عَبدُالله نامور به سعدی شیرازی شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی است. آوازه‌ی او بیشتر به خاطر نظم و نثر آهنگین، گیرا و قوی اوست. جایگاهش نزد اهل ادب تا بدان‌جاست که به وی لقب استاد سخن و شیخ اجل داده‌اند. آثار معروفش کتاب گلستان در نثر و بوستان در بحر متقارب و نیز غزلیات و دیوان اشعار اوست که به این سه اثر کلیات سعدی می‌گویند.
 


به مناسبت بزرگداشت روز سعدی، نسخه PDF گلستان و بوستان سعدی را برای شما علاقمندان آماده کرده‌ایم.

 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 1.52 مگابایت
 • نسخه: PDF
 • تعداد صفحات: 184 صفحه + 152 صفحه
 • امتیاز:

 

 



تاريخ : 2 / 2 / 1393برچسب:, | 4:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک منبع آگاه از واریز سهمیه های بنزین خودروهای شخصی در روز پنج شنبه خبر داد.
 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: یک منبع آگاه از واریز سهمیه های بنزین خودروهای شخصی در روز پنج شنبه خبر داد.

 براساس گفته های رئیس جمهور و معاون اجرایی رئیس جمهور قرار است افزایش قیمت بنزین در گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها از اواخر هفته جاری انجام شود.

براین اساس دوشب گذشته زمانی که سهمیه سوخت خودروهای عمومی مانند ماه های گذشته به کارت های سوختشان واریز شد ستادمدیریت حمل و نقل اعلام کرد تا زمانی که قیمت بنزین در گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها افزایش نیابد سهمیه سوخت خودروهای شخصی واریز نمی شود و پس اعمال نرخ های جدید این سهمیه ها در کارت های سوخت خودروهای سواری شخصی واریز می شود.

در همین رابطه یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: همانطور که قبلا اعلام شده بود قرار است از 5شنبه هفته جاری قیمت بنزین در گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها افزایش یابد که بر اساس تصمیم دولت سهمیه های بنزین در گام دوم حفظ و بنزین با دو نرخ نیمه یارانه ای و آزاد عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین پس از اعلام نرخ های جدید بنزین در گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها سهمیه خودروهای شخصی در کارتهای سوختشان واریز می شود.

این منبع اگاه خاطرنشان کرد: براساس تصمیم دولت سهمیه های بنزین 400 تومانی که درکارتهای سوخت موجود است نمی سوزد و مصرف کنندگان باید ابتدا این سهمیه ها را مصرف و پس از آن از سهمیه های جدید بنزین خود استفاده کنند.



تاريخ : 2 / 2 / 1393برچسب:, | 12:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، سردار حمید صدرالسادات درباره سربازانی که ممکن است حین انجام خدمت سربازی واجد بهره‌مندی از معافیت شوند، گفت: اگر فردی مشغول سربازی باشد و در حین خدمت یکی از شرایط انواع معافیت را پیدا کند، باید به وظیفه عمومی محل اعزام خود مراجعه کرده و شرایط خود را تشریح کند.
 
وی افزود: به عنوان مثال ممکن است فردی حین خدمت پدرش را از دست داده و مشمول شرایط بهره‌مندی از کفالت مادر شود یا اینکه در بررسی سوابق جبهه پدرش، مشخص شود که واجد این شرایط بوده است.
 
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه پس از مراجعه متقاضی به وظیفه عمومی محل اعزام، شرایط وی برای اعطای معافیت از سربازی بررسی می‌شود، گفت: در صورتی که فرد واجد این شرایط باشد و این شرایط به اثبات وظیفه عمومی برسد، ابلاغیه ترخیص و اعطای معافیت از سربازی، برای وی صادر می‌شود.



تاريخ : 2 / 2 / 1393برچسب:, | 10:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این تصویر در صفحه شخصی رئیس جمهور در توئیتر منتشر شده است و مربوط به سال های گذشته است.
عکس/روحانی دست مادرش را بوسید