پایگاه خبری عقاب نیوز :

در این مطلب قصد داریم تنظیمات مربوط به مودم‌های ADSL را آموزش داده و راه‌های استفاده wifi از اینترنتADSL را نیز برایتان شرح دهیم.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران به نقل از کلیک؛ امروزه در بیشتر منازل امکان دسترسی به اینترنت فراهم است. همان‌طور که می‌دانید از سه نوع اینترنت خانگی استفاده می‌شود؛ اول همان اینترنت‌های Dialup قدیمی است که امروزه به علت سرعت پایین کمتر کسی از آن استفاده می‌کند. دوم اینترنت وای فای است که علاوه بر برخورداری از قابلیت جابه‌جایی، مشکلاتی نیز مانند آنتن ندادن در تمامی مناطق و شرایط آب و هوایی و قیمت بالا دارند و سومین نوع که بیشترین استفاده را در منازل ایرانیان دارد، اینترنت ADSLاست.
 

در این مطلب قصد داریم تنظیمات مربوط به مودم‌های ADSL را آموزش داده و راه‌های استفاده wifi از اینترنتADSL را نیز برایتان شرح دهیم. در ضمن توجه داشته باشید تمام این تنظیمات و راهنمایی‌ها از سوی شرکت ارائه‌کننده ADSL با یک تلفن قابل دسترس بوده، فقط کافی است با قسمت پشتیبانی این شرکت‌ها تماس بگیرید.

اگر هنوز مودم ADSL تهیه نکرده‌اید بهتر است مودمی را انتخاب کنید که علاوه بر ارائه اینترنت از طریق lan یا پورت usb امکان ارائه اینترنت از طریق wifi را نیز داشته باشد. این روزها بیشتر مودم‌های ارائه شده در بازار این قابلیت را دارند. اگر شما از مودم‌های ADSL قدیمی‌تر که امکان استفاده wifi از آنها وجود ندارد استفاده می‌کنید، بهترین راه استفاده از یک کارت وایرلس روی رایانه‌تان است؛ یعنی این‌که از طریق کارت شبکه اینترنت ADSL را گرفته، سپس از طریق کارت وایرلس آن را به موبایل یا لپ‌تاپ‌تان Share کنید. اگر هم به جای رایانه از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، به نصب کارت وایرلس نیاز ندارید؛ زیرا لپ‌تاپ‌ها هم کارت شبکه دارند و هم وایرلس.

برای Share کردن اینترنت از روی کارت وایرلس می‌توانید از نرم‌افزارهایی که برای این کار وجود دارد، استفاده کنید یا روش adhoc را به کار ببندید؛ روشی که در شماره‌های قبلی کلیک به آن پرداخته‌ایم.

تنظیمات مودم ADSL

برای ورود به صفحه تنظیمات مودم ADSL ابتدا در نوار نشانی مرورگرتان 1، 1، 168، 192 را وارد کنید. بعد از این‌که به این نشانی رفتید کادری باز می‌شود که از شما نام کاربری و رمز عبور می‌خواهد.

این نام کاربری و رمز عبور مربوط به صفحه تنظیمات مودم ADSL شماست تا هر کسی به تنظیمات مودم شما دسترسی نداشته باشد. نام کاربری و رمز عبور بسیاری از مودم‌های ADSL همان کلمه admin است. اگر نشانی مودم و رمز و شناسه‌اش چنانچه گفته شد نبود، به راهنمای داخل جعبه مودم مراجعه کنید.

تنظیمات مودم ADSL با استفاده از setup wizard

واژه wizard در لغت به معنای جادوگراست، اما در دنیای نرم‌‌افزار به برنامه‌های کمکی کوچکی گفته می‌شود که برای تنظیمات یک نرم‌‌افزار، ابتدا یکسری اطلاعات را از کاربر گرفته سپس تمام کارها را طبق سفارش کاربر انجام می‌دهد. در بخش تنظیمات هریک از مودم‌های ADSL که دقت کنید می‌توانید یک گزینه با عنوان Setup wizard یا quick setup را پیدا کنید. روی این گزینه کلیک کنید. در هر مرحله یک فرم کوچک وجود دارد که در اینجا به آنها خواهیم پرداخت:

مرحله ۱ ـ تنظیمات مربوط به VPI و VCI

VPI همراه VCI برای شناسایی مقصد بعدی یک سلول در زمان عبور به‌وسیله یکسری سوئیچ‌های ATM به کار می‌رود و مسیرش را به سمت مقصد طی می‌کند. VPI نیز برای کاهش جدول سوئیچینگ برای بعضی حلقه‌های مجازی که مسیر مشترک دارند، مفید است. به بیان ساده‌تر این دو عدد بسادگی به تجهیزات DSL در دو طرف ارتباط می‌گوید ارتباط برقرار می‌شود. برای این‌که موقع وارد‌کردن VPI و VCI اشتباه نکنید، توجه داشته باشید عدد مربوط به VPI کوچک‌تر از VCI است. توجه داشته باشید اگر VPI یا VCI را اشتباه وارد کنید به هیچ‌وجه نمی‌توانید اینترنت داشته باشید! در خیلی از موارد VPIو VCI به ترتیب ۰ و ۳۵ است. عدد مربوط را نیز می‌توانید از پشتیبان ADSL یا مخابرات محل سکونت‌تان بپرسید.

مرحله ۲ ـ تنظیمات مودم ADSL – پروتکل ارتباطی

در این مرحله از شما پرسیده می‌شود پروتکل ارتباطی‌تان چیست. در این بخش گزینه PPPOE را انتخاب کنید.

مرحله ۳ ـ نام کاربری و رمز عبور Username، Password

این قسمت مربوط به شناسه و پسوردی است که از شرکت ارائه‌کننده ADSL گرفته‌اید که باید در این قسمت وارد کنید.

مرحله ۴ـ تنظیمات مربوط به شبکه WiFi یا شبکه بی‌سیم

این مرحله مختص مودم‌های وایرلس است و مودم‌های سیمی این تنظیمات را ندارند. حالا نوبت آن رسیده است که برای شبکه وایرلسی که مودم ADSLتان ارائه می‌کند اسمی تعریف کرده و برای این‌که هر کس نتواند به آن وصل شود، پسوردی نیز برای آن برگزینید. در این مرحله شما باید یک SSID برای مودم‌تان تنظیم کنید SSID یا Service Set Identifier در واقع یک شناسه برای شبکه بی‌سیم شماست. به طور خلاصه SSID همان نام شبکه بی‌سیم است که هنگام جستجوی شبکه‌های وای فای با موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ در دسترس قرار می‌گیرد. این اسم را هر چیزی که دوست دارید می‌توانید انتخاب کنید، فقط دقت داشته باشید اسمی انتخاب کنید که خیلی راحت برای شما قابل شناسایی باشد. تنظیمات امنیتی شبکه وای فای را هم به ترتیب زیر وارد کنید:

Network Authentications یا روش اعتبار سنجی شبکه: برای این قسمت گزینه WPA-PSK را انتخاب کنید.

Encryption key PSK یا همان رمز وای فای: در این قسمت رمز دلخواه‌تان را وارد کنید. این رمز در واقع رمز شبکه WiFi شماست‌! این رمز باید حداقل هشت کاراکتر داشته و بهتر است ترکیبی از اعداد و حروف باشد‌! توجه داشته باشید اگر کسی این رمز را داشته باشد می‌تواند از سهمیه اینترنت شما استفاده کند.

WPA Encryption یا روش کدکردن دیتا: این گزینه را هم روی AES تنظیم کنید.

تقریبا تنظیمات اولیه تمام شد، باز هم توجه داشته باشید در صورت بروز هر مشکلی پشتیبانی شرکت ارائه‌کننده ADSL ملزم به رفع آن است. کافی است با یک تماس تلفنی مشکل خود را مطرح کنید.

 

 



تاريخ : 14 / 2 / 1393برچسب:, | 12:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مشخص نیست که چه تعداد دستگاه اندروید دارای نسخه 4.1.1 هستند اما آمار گوگل نشان می دهد که حدود 34 درصد از دستگاه‌های اندرویدی از این نسخه استفاده می‌کنند و حدود 900 میلیون دستگاه اندروید باید این به روز رسانی را انجام دهند.

حفره امنیتی هارت‌بلید ممکن است میلیون‌ها دستگاه موبایل و تبلت مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را در معرض خطر قرار دهد.

به گزارش فارس به نقل از فایننشال‌پست کشف حرفه امنیتی خطرناک و فراگیر اینترنت با عنوان «هارت‌بلید»  نگرانی‌هایی را برای کابران اینترنت در زمینه هک شدن کلمات عبور و دیگر اطلاعات حساس خود ایجاد کرده است. هرچند به محض کشف این حفره دو ساله از سوی کارشناسان امنیتی راه‌حل‌هایی برای در امان ماندن از آن ارائه شد اما همچنان دستگاههای موبایلی مبتنی بر اندروید در معرض خطرات ناشی از این حفره امنیتی هستند.

بعد از کشف حفره امنیتی اخیر در پورت‌های OPEN SSL گوگل تایید کرد که سیستم عامل اندروید نسخه 4.1.1 Jelly Bean تحت تاثیر این نقص امنیتی  قرار دارد و این شرکت اصلاحیه‌ای را برای برطرف شدن این مشکل ارائه کرد.

مشخص نیست که چه تعداد دستگاه اندروید دارای نسخه 4.1.1 هستند اما  آمار گوگل نشان می دهد که حدود  34 درصد  از دستگاه‌های اندرویدی از این نسخه استفاده می‌کنند و حدود  900 میلیون دستگاه اندروید باید این به روز رسانی را انجام دهند.

با وجود این آسیب‌‌پذیری امنیتی و بعد از کشف و اعلام آن اکنون خطر اینکه هکر‌ها از این آسیب‌پذیری برای دستیابی به اطلاعات محرمانه، حساب‌های کاربری  و کلمات عبور استفاده کنند وجود دارد و به روز‌رسانی سیستم‌های اندوریدی با وصله ارائه شده از سوی گوگل می‌تواند یک راهکار پیش‌گیرانه باشد.

با این حال به‌روزرسانی سیستم‌های اندرویدی به گفته کارشناسان یک فرایند طولانی است و امکان اینکه کاربران موبایل و تبلت‌های اندرویدی به سراغ آن بروند کم است؛ از سوی دیگر مشخص نیست که آیا دستگاههای موبایلی ویندوز فونی و یا مبتنی بر IOS  در برابر این رخنه آسیب‌پذیرند یا خیر.

 

 

 



تاريخ : 14 / 2 / 1393برچسب:, | 12:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این آزمایش نشان داد که جو کابین در کنار هوای خشک درون اطاقک هواپیما، باعث بی‌حس شدن غدد چشایی می‌شود که مشابه حالت سرماخوردگی است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، پژوهش جدید محققان به بررسی دلیل بد بودن مزه غذاها در سفرهای هوایی پرداخته است.

غذاهای ارائه شده در سفرهای هوایی هر چقدر هم که برای آنها زحمت کشیده شده باشد، باز هم به مذاق انسان خوش نمی‌آید و اکنون محققان مقصر آن را غدد چشایی معرفی کرده‌اند.

به گفته گرانت میکلز، آشپز اجرایی برنامه توسعه آشپزی سرآشپز آسمان LSG لوفت‌هانزا، در ارتفاع 35 هزار پایی، اولین چیزی که از دست می‌رود، حس چشایی است.

بنظر می‌رسد که هر نوع غذا از ماهی و گوشت گرفته تا انواع پاستا، در هوا طعمی بی‌مزه‌تر از زمین دارند.

یافته‌های میکلز از پژوهش دانشمندان موسسه فرانهوفر آلمان پشتیبانی می‌کند که مواد غذایی را در سطح دریا و شرایط تحت فشار آزمایش می‌کردند.

این آزمایش نشان داد که جو کابین در کنار هوای خشک درون اطاقک هواپیما، باعث بی‌حس شدن غدد چشایی می‌شود که مشابه حالت سرماخوردگی است.

در این حالت، درک مسافران از شوری و شیرینی تا 30 درصد در ارتفاع بالا کاهش می‌یابد.

کاهش رطوبت در کابین همچنین بینی را خشک کرده و حسگرهای عطر و طعم را که برای چشیدن بوی افزودنی‌ها یا غذا ضروری هستند، بی‌حس می‌کند.

میکلز از طراحی یک نمایه عطر و طعم برای متعادل کردن چهار حس چشایی شیرینی، ترشی، شوری و تلخی خبر داد اما خاطرنشان کرد این مزه «خوش‌طعم» است که جزء اصلی طعم مناسب غذاهای هواپیمایی است.

این پژوهش در پی تحقیقات دیگری بوده که بر اساس آن، نوع صدایی که انسان در درون کابین هواپیما در معرض آن قرار دارد، بر غدد چشایی تاثیر گذاشته، حس شوری و شیرینی را کاهش و حس تردی را افزایش می‌دهد.

 

 



تاريخ : 14 / 2 / 1393برچسب:, | 11:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر :جاری شدن آب از تنه یک درخت در خیابان فلسطین همدان توجه بسیاری از شهروندان را به خود جلب کرده است، علت این رخداد ظاهرا غیرطبیعی مشخص نیست، اما به نظر می رسد آب لوله کشی فضای سبز به گونه ای از تنه درخت سر در آورده.

جوشش آب از تنه درخت در همدان

جاری شدن آب از تنه یک درخت در خیابان فلسطین همدان توجه بسیاری از شهروندان را به خود جلب کرده است، علت این رخداد ظاهرا غیرطبیعی مشخص نیست، اما به نظر می رسد آب لوله کشی فضای سبز به گونه ای از تنه درخت سر در آورده.

جوشش آب از تنه درخت در همدان

جوشش آب از تنه درخت در همدان

جوشش آب از تنه درخت در همدان

جوشش آب از تنه درخت در همدان

جوشش آب از تنه درخت در همدان

جوشش آب از تنه درخت در همدان

 

 



تاريخ : 14 / 2 / 1393برچسب:گردن درد,پایگاه خبری عقاب نیوز,عقاب نیوز,URHF DKC,, | 4:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا
درد در عضلات گردن علل مختلفی داشته که از جمله این دلایل می‌توان به کشیدگی عضلات گردن، دیسک ستون فقرات ناحیه گردن و بیرون زدگی دیسک اشاره کرد.

احمد مشیری، کار‌شناس پزشکی ورزش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درد در ناحیه گردن می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد که یکی از علت‌ها می‌تواند مربوط به سن افراد باشد. 
 
 وی ادامه داد: با افزایش سن و تشدید آرتروز در ناحیه گردن و ستون فقرات، درد عضلات گردن ایجاد می‌شود اما در افرادی با سنین پایین‌تر به دلیل درد‌های ناحیه عضلانی گردن است. 
 
وی بیان کرد: از جمله دلایل درد در ناحیه گردن می‌توان به کشیدگی عضلات گردن، دیسک ستون فقرات ناحیه گردن، بیرون زدگی دیسک و ضربه وارد شده در تصادفات به دلیل پرت شدن ناگهانی سر به سمت جلو اشاره کرد. 
 
 مشیری خاطر نشان کرد: بیماری‌های مفصلی از جمله آرترید، روماتوئید و عفونت در ناحیه گردن، توده‌هایی که در این ناحیه به وجود می‌آیند و یک سری علت‌های مادر زادی نیز می‌توانند از جمله علت‌های درد عضله گردن باشد. 
 
 وی اظهار داشت: اگر حرکاتی که فرد انجام می‌دهد به شکل غیر صحیح، ناگهانی و با فشار زیاد در ناحیه گردن باشد می‌توانند ناراحتی‌های گردنی و اسپاسم‌ عضلانی را ایجاد کنند در بسیاری از موانع وضعیت نامناسب گذاشتن سر روی بالشت و همچنین وضعیت غیر مناسب و غیر مفید بالشتی که فرد استفاده می‌کند نیز می‌تواند از جمله علتهای گردن درد در افراد باشد که با کمپرسور سرد می‌توان این درد را تسکین داد.
 
 



تاريخ : 13 / 2 / 1393برچسب:, | 2:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در یکی از پروازهای بامداد پنجشنبه شرکت هواپیمایی هما سقف هواپیما علیرغم صاف بودن هوا چکه کرد که البته با پاسخ جالب مسئولان پرواز مبنی بر " ایزوگام نبودن سقف" مواجه شد.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا: در یکی از پروازهای بامداد پنجشنبه شرکت هواپیمایی هما سقف هواپیما علیرغم صاف بودن هوا چکه کرد که البته با پاسخ جالب مسئولان پرواز مبنی بر " ایزوگام نبودن سقف" مواجه شد.

پرواز شماره 325 متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) که قرار بود ساعت 23:30 چهارشنبه - دهم اردیبهشت - شیراز را به مقصد تهران ترک کند با 45 دقیقه تاخیر ساعت 00:15 بامداد پنجشنبه انجام شد البته با چکه‌های آب بر سر مسافران!

سقف هواپیمای ایران‌ ایر چکه کرد! +عکس

چراکه با وجود صاف بودن آسمان، از سقف هواپیمای فوکر 100 هما آب چکه می‌کرد که البته این امر در زمان اوج‌گیری و فرود رخ داد و پس از صاف شدن هواپیما در آسمان ریزش قطرات آب بند آمد.

مسافران پرواز نسبت به این موضوع معترض شدند اما پاسخ مناسبی از سوی مهمانداران دریافت نکردند و تنها توضیحی که شنیدند این بود که " مشکلی وجود ندارد". البته چند مسافر آلمانی هم که مهمان این پرواز بودند با دیدن شرایط متعجب شده بودند.

خبرنگار ما که خود یکی از مسافران این پرواز بود علت تاخیر پرواز و چکه کردن آب از سقف هواپیما را از خلبان پرواز جویا شد که کاپیتان با مزاح پاسخ داد: " تاخیر 45 دقیقه در پروازهای داخلی تاخیر محسوب نمی‌شود و چکه کردن سقف هم به علت ایزوگام نبودن سقف هواپیما رخ داده است".
 
 
 



تاريخ : 13 / 2 / 1393برچسب:, | 1:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بالاخره بعد از گذشت دو ماه از ماجرای ناپدید شدن هواپیمای ام‌اچ 370 مالزی واقعیت‌های دیگری از این معما رمزگشایی شد.
 
پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: بالاخره بعد از گذشت دو ماه از ماجرای ناپدید شدن هواپیمای ام‌اچ 370 مالزی واقعیت‌های دیگری از این معما رمزگشایی شد.

گزارش‌ها حاکی است که سیا از همان لحظات نخستین از متلاشی شدن هواپیما بر اثر شلیک اشتباهی موشک از ناو آمریکایی اطلاع داشته و دستور سکوت صادر کرده بود. رسانه‌ها نیز با ایجاد توفانی از خبرها و مطالب هیجان‌انگیز و تخیلی، وظیفه گمراه کردن افکارعمومی را داشتند.

رسانه‌های غربی، اگرچه بسیار دیرهنگام، اما سرانجام از داستان‌پردازی درباره دخالت جن و پری و بیگانگان فضایی دست کشیده و به علت اصلی و منطقی نابودی هواپیمای مالزی پرداختند.

رسانه‌های جریان‌ساز آمریکایی به ویژه سی‌ان‌ان، فاکس‌نیوز، ان‌بی‌سی و آسوشیتد پرس، در حالی بیش از دو ماه مردم جهان و سایر رسانه‌ها را با انواع و اقسام خبرها و تحلیل‌ها گمراه کردند که از همان ابتدا علت سقوط هواپیمای بوئینگ777 مالزی را می‌دانستند و عملکرد کم سابقه و عجیبشان در تولید و انتشار خبرهای فانتزی و زرد، تلاشی هدفمند برای دفاع از اعتبار و منافع ملی کشورشان بوده است.

از همان روز نخست حادثه نیز، اکثر کارشناسان عقیده داشتند تنها دلیلی که باعث ناپدید شدن آنی هواپیما شده، متلاشی شدن ناگهانی آن با انفجاری بسیار بزرگتر  از یک بمب دست‌ساز بوده و به احتمال زیاد، هواپیما در اثر اصابت یک یا دو موشک قدرتمند، تکه‌تکه و نابود شده است.

«کریس ریچاردز»، نویسنده و گزارشگر نشریه انگلیسی میرور، یکی از نویسندگانی است که با فروکش کردن توفان داستان‌پردازی‌های عجیب و غریب رسانه‌های آمریکایی، توجهات را به تنها گزینه منطقی جلب کرده است.

ریچاردز می‌نویسد: منطقی‌ترین احتمال این است که هواپیما در اثر شلیک موشک آمریکایی، به عمد یا اشتباه، سقوط کرده و این کشور به خوبی آن را پنهان نگه داشته است.

«جان چاکمن»، مدیر اجرایی و کارشناس امنیتی شرکت‌های نفتی کانادا نیز معتقد است؛ موشک‌های جدید قطعات تکه‌تکه شده هواپیما را ذوب‌ و مچاله‌ کرده‌اند و حتی اگر بخشی از پیکره هواپیما باقی مانده باشد، در عمق 6 کیلومتری و لابلای صخره‌ها و کوه‌های عظیم قعر اقیانوس ناپدید شده و ایالات متحده اطمینان دارد شواهد فیزیکی هرگز پیدا نخواهد شد.

این مدیر باسابقه امنیتی می‌افزاید: این اتفاق بی‌سابقه‌ای نیست و ارتش آمریکا حداقل سه بار هواپیماهای غیرنظامی را ساقط کرده است.

سیا بر واقعیت سرپوش می‌گذارد


دکتر «کوین بارت»، نویسنده آمریکایی نیز معتقد است سازمان‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا، دقیقا می‌دانند که چه اتفاقی برای هواپیما افتاده است.

این نویسنده آمریکایی می‌گوید: این هواپیما ناپدید نشده، بلکه همه شواهد از همان ابتدا نشان می‌داد سقوط کرده است.

«کوین بارت» تصریح کرد:دفتر سیا در «آلیس اسپرینگز» استرالیا دقیقا می‌داند چه اتفاقی افتاده و از جزئیات آن نیز با خبر است. جالب آنکه دولت مالزی نیز نه تنها اطلاعات لازم را از آنها گرفته، بلکه برای سرپوش گذاشتن بر واقعیت، هماهنگ با آنها عمل می‌کند.

اخطار انسانی یا آزمایش؟!


همان زمان خبری در شبکه‌های اجتماعی آمریکا منتشر شد که کارشناسان تسلیحات نظامی و برخی نظامیان بازنشسته آن را تایید کردند، آنها عقیده داشتند که هواپیما در اثر شلیک موشک‌های جدید لیزری آمریکا نابود شده و تنها اختلاف میان آنها این بود که گروهی، بروز اشتباه در سیستم پدافند خودکار یا خطای انسانی را عامل شلیک موشک می‌دانستند و گروه دیگر، اصرار دارند که موشک به عمد و به قصد آزمایش عملی شلیک شده است.

ساخت این سلاح جدید پیش از این در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده و نیروی دریایی آمریکا نیز از تجهیز ناوگان هفتم به آنها خبر داده بود.

پنتاگون اعلام کرده بود سامانه جدید لیزری قرار است با هدف توسعه کاربرد علیه جت‌های جنگنده و نیز موشک‌های بالستیک به سطح‌های جدیدی از توانمندی‌ها ارتقا یابد.

محل استقرار ناوشکن در روز حادثه

ناوشکن موشک‌انداز «پینک‌نی»، (USS Pinckney DDG)  مجهز به سامانه شناسایی و ردیابی قدرتمند و موشک‌های هدایت شونده به اهداف پروازی، می‌تواند هر گونه هدفی را در محدوده بسیار طولانی با استفاده از سیستم پرتاب عمودی، نابود کند.

این ناوشکن، مدتی پیش از حادثه هواپیمای مالزی، به عنوان نخستین ناو آمریکایی پس از 70 سال وارد آبهای منطقه شد و پس از توقف در بندر مانیل و هنگ‌کنگ، برای تمرین نظامی وارد آبهای خلیج تایلند و دریای چین جنوبی گردید.

کارکنان این ناو که در صفحه اینترنتی پینک نی و فیسبوک، پیام‌ها و خاطرات و رخدادهای روزمره خود را منتشر می‌کنند، محل حضور خود را به خانواده‌هایشان نشان داده بودند.

این ناوشکن، در روز ناپدید شدن هواپیما مالزی، سرگرم تمرین نظامی در همان منطقه بود و کاربران آمریکایی، پس از اطلاع از سانحه هوایی، در صفحه اینترنتی ناوشکن کامنت گذاشته و از آنها خواسته بودند منطقه را جستجو کنند. اما آنها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند در حالی که ناوگان ویتنام که بسیار دورتر از آنها بوده، از دریافت آخرین سیگنال هواپیما خبر داده بود.

پس از حدود هشت ساعت، به ناوشکن مأموریت داده می‌شود به جستجوگران ملحق شود، اما کاربری که خود را تفنگدار سابق نیروی دریایی معرفی می‌کند، همان زمان می‌نویسد که «پینک‌نی» مأموریت دارد شواهد احتمالی اصابت موشک خود به هواپیما را نابود کند.

بی‌توجهی به اظهارات افراد عادی، چندان غیرطبیعی نیست، اما در آن زمان اظهارات کارشناسان و چهره‌های مطرح نیز، بایکوت یا در دریایی از داستان‌های جن و پری گم می‌شد.

مدیر دایره سوانح شرکت بوئینگ، همان روز تصریح کرد: حادثه به قدری ناگهانی و سریع بوده که خلبان حتی فرصت غافلگیر شدن نیز نداشته است. روشن است که هواپیما منفجر شده و از آنجایی که قطعات بزرگی از آن باقی نمانده، مشخص است که انفجار، با مواد پرقدرتی صورت گرفته که تمام حجم هواپیما را متلاشی کرده و قطعات، سوخته یا ذوب شده‌اند.

آنها تلویحی، شلیک موشک به هواپیما را تأیید کردند و شناسایی منبع شلیک موشک را برعهده کارشناسان گذاشتند.

روی دوم سکه

این پرسش تا حد زیادی مورد توجه افکار عمومی جهان قرار گرفته است: «چرا ایالات متحده در خط مقدم ارائه اطلاعات درباره حادثه قرار دارد؟» پاسخ این سؤال، رازی بزرگ را فاش می‌کند.

آمریکا یک ناوگان از انواع ماهواره‌های جاسوسی با پیچیده‌ترین کارکردها در اختیار دارد که تمامی سطح زمین را به طور مداوم پوشش می‌دهند. ناوگان موسوم به سوراخ کلید. سامانه‌ای که تنها سیستم تصویربرداری آن کیفیتی قابل مقایسه با عملکرد تلسکوپ فضایی هابل دارد. اما به جای رجوع به آنها، رسانه‌ها ما را به اطلاعات رادار یک جنگنده ویتنامی ارجاع دادند.

البته این قابل درک است که سیا یا دیگر سازمان‌های جاسوسی آمریکا نخواهند قابلیت‌های ماهواره‌های خود را فاش کنند.

از سوی دیگر، ارتش آمریکا نیز برخی از بهترین رادارهای پیچیده جهان را در اختیار دارد و همه می‌دانند که تعدادی از آنها با بالاترین قابلیت‌ها در پایگاه‌هایی در «دیگو گارسیا» در اقیانوس هند مستقرند. پس چگونه ممکن است که همه آنها به طور همزمان سکوت کنند و بگویند که هیچ داده‌ای درباره هواپیمای بوئینگ در اختیار ندارند و اطلاعاتشان در این زمینه، از شهروندان عادی نیز کمتر است!

پاسخ سؤال واضح است، آنها به عمد و به طور هماهنگ سکوت کردند و رسانه‌های بزرگ آمریکایی نیز، توفانی از مطالب و خبرهای هیجان‌انگیز و هالیوودی به راه انداختند تا هیچکس فرصت فکر کردن ساده و منطقی نداشته باشد.

سابقه بد آمریکایی‌ها

ارتش آمریکا پیش از این نیز سه بار هواپیماهای مسافربری را هدف قرار داده و تنها به یکی از آنها اعتراف کرده است.

در سال 1988 پرواز شماره 655 ایران توسط ناو «یو اس‌اس وینسنس» در زمان جنگ عراق و ایران سرنگون شد و 290 نفر از جمله 66 کودک کشته شدند، اما ایالات متحده پس از یک دوره طولانی اصرار به این که هیچ اشتباهی رخ نداده، بدون معذرت‌خواهی، خود را بی‌گناه نشان داد.

پرواز شماره TWA 800 در طول سواحل شرق ایالات متحده آمریکا، قطعاً قربانی شلیک اشتباهی یک موشک ضد هوایی از سوی نیروی دریایی آمریکا شد. همه شواهد، از مستندات راداری گرفته تا مکالمات و آنچه که مردم به چشم خود دیده بودند، بر این امر دلالت داشت، اما مقامات، به جای اعتراف به خطای وحشتناک و جبران خسارات، یک تحقیق طولانی را در پیش گرفتند که هیچ سرانجامی نداشت و به سرنوشت ترور جان اف کندی دچار شد.

در تب و تاب حادثه 11 سپتامبر یک هواپیمای مسافربری در پنسیلوانیا سقوط کرد و خبرش در آن زمان توجهی را جلب نکرد. براساس تصاویر ضبط شده و مشاهدات عینی روشن بود که هواپیما در اثر شلیک یک موشک هوا به هوا از سوی یک جنگنده منفجر شده است. صدها آمریکایی در این حادثه کشته شدند، چون نیروی هوایی آمریکا با بودجه میلیاردی‌اش، تصور کرده بود ممکن است این هواپیما هم ربوده شده باشد.تعلل مقامات مالزی در این ماجرا و عدم قاطعیت آنها در اعلام نظر صریح، فرضیه هدف قرار گرفتن هواپیما توسط نیروی دریایی آمریکا را تقویت می‌کند و تحلیلگران معتقدند به احتمال فراوان،‌ مقامات آمریکایی، با وعده پرداخت خسارت، یا دیگر ابزارهای سیاسی، همتایان مالزیایی خود را قانع کرده‌اند که در این مورد سکوت کنند.

این گزارش در پایان به خوانندگان تأکید می‌کند «توقع روشن شدن ماجرا توسط آمریکا را نداشته باشید. آنها تلاش خواهند کرد این حادثه نیز به عنوان یک راز باقی بماند.»
 
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی زندگی عشایر را مصداق عینی اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، سید محمدحسن آل‌هاشم در جلسه مشترک با رئیس شوراهای اسلامی استان گفت: عشایر تولید کنندگان بی‌ادعایی هستند که می‌توانند در اقتصاد مقاومتی بسیار تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: توجه به آداب و رسوم و حفظ این آداب تلاش در جهت تحقق مقوله فرهنگ در نامگذاری سال جاری است.

آل‌هاشم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 82 درصد جمعیت عشایری استان از خدمات عمومی برخوردار هستند و تلاش می‌شود در طول سال‌های آینده این برخورداری به بیش از 97 درصد ارتقا یابد.



تاريخ : 12 / 2 / 1393برچسب:, | 10:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: هیئت معارف جنگ که از یادگاران شهید سپهبد صیاد شیرازی است، به لحاظ اعتقاداتی و آموزشی تاثیری شگرف به خصوص بر دانشجویان ارتشی دارد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ، حجت‌الاسلام محمد علی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم بر لزوم گسترش فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان تاکید کرد و گفـت: حضرت آقا بارها بر این نکته که نسل جوان امروز باید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند تاکید داشته‌اند و این وظیفه ما و سایر مسئولان لشکری و کشوری است که در این زمینه اقدامات لازم را داشته باشند.

وی افزود: یکی از خصوصیات انسان فراموشی است. غفلت و سرگرم شدن به زندگی روزمره گذشته را از یاد می‌برد. لذا برگزاری یادمان‌ها و برنامه‌هایی که یاد شهدا و راه آنان را نشان دهد، مخصوصا برای جوانان و دانشجویان بسیار مهم است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بر همین اساس به برگزاری مراسم هجدهمین دوره هیئت معارف جنگ اشاره کرد و گفت: ارزش و اهمیت کار شهدا را باید در جامعه تبیین و روشن کنیم و هیئت معارف جنگ که از یادگاران شهید سپهبد صیاد شیرازی است به لحاظ اعتقاداتی و آموزشی تاثیری شگرف بخصوص بر دانشجویان ارتشی دارد.



تاريخ : 11 / 2 / 1393برچسب:, | 1:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

برخی از افراد به ریفلاکس خاموش دچار هستند؛ به این معنی که بیماری به هیچ علامتی اعم از سوزش گلو و سردل همراه نیست. این حالت بسیار خطرناک تر است.

ریفلاکس معده یک بیماری شایع است که معمولا با عوارضی مانند گلودرد همراه است و همین عامل سبب ایجاد ابهام در تشخیص علت اصلی بروز بیماری می شود.

بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) یا ریفلاکس اسیدی یک اختلال گوارشی است و به بازگشت محتویات و اسید معده به مری گفته می شود که طبق آمارگیری، یک پنجم انگلیسی ها به آن مبتلا هستند.

دلیل اصلی بروز این بیماری، اختلال در عملکرد اسفنکتر تحتانی مری (LES) است. این حلقه ماهیچه ای مانع از برگشت محتویات معده به مری می شود.

معمولا عوامل موثر در بروز این اختلال رژیم غذایی، سن و سبک زندگی هستند.

بسیاری از افرادی که مبتلا به GERD هستند، از بیماری خود بی اطلاع هستند. این افراد از سوزش مداوم معده و گلودرد رنج می برند. این بیماران اغلب تصور می کنند که این گلودرد مزمن ناشی از عفونت ویروسی است؛ در حالی که هیچ ربطی به عفونت ندارد. بازگشت اسید به گلو سبب می شود که این ناحیه مدام بوسیله اسید تحریک شود و گلودرد مزمن ایجاد کند.

برخی از افراد به ریفلاکس خاموش دچار هستند؛ به این معنی که بیماری به هیچ علامتی اعم از سوزش گلو و سردل همراه نیست. این حالت بسیار خطرناک تر است. 10 درصد از بیماران مبتلا به ریفلاکس گلودرد مزمن دارند. برخی از پوسیدگی مداوم دندان رنج می برند؛ اسید معده باعث بروز پوسیدگی می شود. طیف وسیعی از افرد مبتلا به GERD آسم دارند چراکه مقداری اسید به درون مجاری تنفسی راه می یابد.

برخی دیگر از رایج ترین علایم ریفلاکس، بادگلو، ترش کردن معده و تلخی طعم دهان است.

ریفلاکس مزمن زمانی خطرناک می شود که پوشش مری از بین برود. در این حالت احتمال بروز سرطان افزایش می یابد.

راهکار های متفاوتی برای درمان این بیماری وجود دارد و در برخی موارد جراحی توصیه می شود. تغییر شیوه زندگی و کاهش وزن می تواند در رفع این مشکل موثر باشد. برخی از دلایل تشدید ریفلاکس عبارتند از :

• سیگار کشیدن

• با عجله غذا خوردن

• مصرف کردن غذاهای چرب و پرادویه

• پوشیدن لباس های تنگ

• مصرف غذاهای تحریک کننده اسید معده مانند : گوجه فرنگی، آب مرکبات، چای و قهوه، پیاز، سیر، نوشابه های گازدار

• درازکشیدن بعد از غذا

• نوشیدن مایعات

• عدم تحرک

برخی از تحقیقات نشان می دهد که جویدن آدامس پس از غذا باعث تحریک بزاق و کاهش ریفلاکس می شود.

 

 



تاريخ : 11 / 2 / 1393برچسب:, | 1:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با آن که دیابت، در مقایسه با فشار خون، افراد بیشتری را گرفتار عوارض چشمی می کند، اما خونریزی و انسداد وریدی شبکیه می تواند از عوارض چشمی ناشی از فشار خون نیز باشد که تورم، خونریزی و فشار روی وریدهای شبکیه را در پی دارد.

خونریزی داخل چشم، اتفاقی است که خیلی خطرناک به نظر می‌رسد، اما این اتفاق معمولا خطرناک نیست و با درمان و به مرور زمان برطرف می‌شود. البته تجربه هر شخص از خونریزی بافت‌های داخلی چشم متفاوت است، یعنی بعضی بیماران، احساس ناشی از آن را شبیه به مگس‌پران و برخی شبیه به تار عنکبوت توصیف می‌کنند. بعضی هم می گویند مثل این است که از خلال یک پرده تاریک یا لکه های متراکم یا سیاهی های تکه ای که با یک هاله نازک تر احاطه شده است، نگاه می کنند.

دکتر سیدحسام هاشمیان، فلوشیپ قرنیه به نکته مهمی در این باره اشاره می کند، این که خونریزی به خودی خود، دردناک نیست، ولی از دست دادن دید، بویژه اگر ناگهانی باشد، ترسناک و پریشان کننده است.

این جراح قرنیه در گفت‌وگو با جام جم با اشاره به بروز خونریزی در بافت های داخل چشمی می گوید: خونریزی شبکیه در داخل زجاجیه اتفاق می افتد، ولی در اغلب موارد نه به دلیل خونریزی مستقیم در داخل زجاجیه، بلکه در نتیجه خونریزی عروق شبکیه یا لایه عروقی زیر آن (کوروئید) اتفاق می افتد. گاهی اوقات نیز خونریزی در داخل عنبیه می تواند به خونریزی داخل زجاجیه منجر شود. این خونریزی معمولا در افراد بالای ۵۰ سال دیده می شود، اما در موارد معدود، ممکن است در سنین پایین تر نیز اتفاق بیفتد.

وقتی عروق شبکیه پاره می شود


خونریزی چشم، معمولا در بزرگسالان مشاهده می شود، اما این عارضه در کودکان نیز بر اثر ضربه به چشم می تواند ایجاد شود. البته به گفته دکتر هاشمیان، به طور معمول، خونریزی چشم خطرناک نیست و با درمان و به مرور زمان برطرف می شود. پارگی عروق چشم ممکن است بر اثر ضربه به چشم، افزایش فشار چشم، بیماری دیابت، اختلالات انعقادی خون (کمبود فاکتورهای انعقادی خون)، پارگی شبکیه و همچنین افزایش فشار خون ایجاد شود.

دیابت و خونریزی شبکیه چشم


شاید سوال شما نیز این باشد که آیا پرفشاری خون یا دیابت می تواند شخص را مستعد بروز خونریزی چشم کند؟

دکتر هاشمیان در پاسخ به این پرسش، با تاکید بر این که شایع ترین عارضه بیماری دیابت، خونریزی شبکیه چشم است، می گوید: البته تعداد عمده ای از موارد نابینایی ناشی از دیابت، با معاینات و درمان بموقع از سوی چشم پزشکان قابل پیشگیری است. متاسفانه، بیمارانی که بموقع برای ارزیابی و درمان مراجعه نکنند یا به هر دلیلی تحت درمان مناسب چشم پزشکی قرار نگیرند، بیشتر در معرض خطر کوری هستند. فراموش نکنید خونریزی های شبکیه چشم منجر به کاهش بینایی خواهد شد.

به بیان دیگر، این نوع خونریزی های چشمی پس از گذشت پنج تا ده سال از بیماری دیابت، بروز می کند. این جراح قرنیه می افزاید: رتینوپاتی دیابتی (عوارض چشمی دیابت) نیز ناشی از نرسیدن اکسیژن به شبکیه است و باعث رویش عروق جدید می شود. متاسفانه عروق جدید غیرطبیعی هستند و تمایل به پاره شدن و خونریزی داخل زجاجیه ای دارند. علاوه بر کاهش ناگهانی دید، این وضعیت باعث بروز عوارض ماندگارتری نظیر پارگی شبکیه و آب سیاه نیز می شود.

عوارض چشمی ناشی از پرفشاری خون

با آن که دیابت، در مقایسه با فشار خون، افراد بیشتری را گرفتار عوارض چشمی می کند، اما خونریزی و انسداد وریدی شبکیه می تواند از عوارض چشمی ناشی از فشار خون نیز باشد که تورم، خونریزی و فشار روی وریدهای شبکیه را در پی دارد.

پس از خونریزی، چه باید کرد؟


بی شک پس از وقوع خونریزی داخل چشمی باید در اولین فرصت به چشم پزشک مراجعه کرد.

البته دکتر هاشمیان تاکید می کند: اگر بینایی بشدت دچار اشکال شده باشد، شاید از بیمار خواسته شود چند هفته صبر کند تا خون در چشمش جذب شود. در چنین شرایطی، چشم پزشک می تواند منبع خونریزی را بیابد. در این شرایط ممکن است به بیمار گفته شود که از بلند کردن و هل دادن چیزهای سنگین پس از یک حمله خونریزی خودداری کند.

اما پیشگیری از بروز خونریزی چشم به چه عواملی بستگی دارد؟

دکتر هاشمیان در پاسخ می گوید: پیش از هر چیز با رعایت رژیم غذایی صحیح و توجه به مصرف درست و دقیق داروهای تجویز شده، باید قند خون را کنترل کرد.

همچنین باید از مصرف سیگار خودداری کرد و فشار خون را نیز همیشه در محدوده طبیعی نگه داشت. به خاطر داشته باشید تشخیص زودرس رتینوپاتی بهترین راه جلوگیری از بروز نابینایی است. به محض تشخیص دیابت، باید بیمار تحت معاینه کامل چشم پزشکی قرار بگیرد و حداقل هر دوازده ماه یک بار معاینه شود. افرادی هم که اختلالات انعقادی دارند، باید با انجام آزمایش های متعدد سعی در برطرف کردن این اختلال کنند تا دچار خونریزی چشم نشوند.

درمان خونریزی چشم با لیزر

به خاطر داشته باشید با درمان بموقع خونریزی چشم می توان قبل از وارد آمدن آسیب جدی به بینایی، مشکل را برطرف کرد. به گفته دکتر هاشمیان در این شرایط، لیزر کارآمدترین روش درمانی است. لیزر درمانی به کنترل خونریزی ها کمک می کند. از آنجا که معمولا دیابت، عروق چشم را نیز مبتلا می کند، رگ های جدیدی پدید می آید که وقتی خون وارد آنها می شود، به داخل حفره زجاجیه نشت پیدا می کند و ادامه این خونریزی ها در نهایت به کنده شدن شبکیه می انجامد. در چنین شرایطی نیز به کمک لیزردرمانی می توان خونریزی را متوقف کرد.

این متخصص قرنیه تاکید می کند: بیماران مبتلا به رتینوپاتی دیابتی با خونریزی باید تحت درمان با لیزردرمانی در ناحیه شبکیه قرار بگیرند. بعد از لیزر، خطر از دست رفتن دید به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. البته در موارد شدید یا همراه با پارگی شبکیه، ابتدا جراحی و سپس لیزردرمانی انجام می شود.

به خاطر داشته باشید پیشگیری از بروز خونریزی های داخل چشمی با ورزش کردن، داشتن رژیم غذایی کم کالری و کم چرب، کنترل فشار خون و نیز جلوگیری از بروز عوارض چشمی دیابت ممکن است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیین اختتامیه گروه معارف جنگ دانشجویان دانشگاههای افسری آجا چهارشنبه شب در حسینیه شهید همت دوکوهه با حضور جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده نیروی زمینی ارتش در این آیین در سخنانی گفت:شهدا با از خود گذشتگی و رشادت عزت و عظمت و آبرو را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.

امیر سرتیپ ˈاحمد رضا پوردستانˈ با تشریح بخش هایی از عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر گفت:این عملیات یکی از سخت ترین و پیچیده ترین عملیاتهای دفاع مقدس بود که دستاوردهای بسیار بزرگی برای نظام به دنبال داشت.

وی افزود:وقتی رژیم بعثی عراق با 12 لشکر زرهی مکانیزه و پیاده مرزهای کشور ایران را مورد تجاوز قرار داد ملت بزرگ ایران اسلامی یک صدا به ندای رهبر لبیک گفت و جبهه ها را پر کرد و امروز هم ملت بزرگ ایران اسلامی پشت سر مقام عظمای ولایت ایستاده و وی را تنها نمی گذارد.

امیر پوردستان گفت:شهدا و ایثارگران و تلاش گران دوران دفاع مقدس مایه افتخار و عزت ایران اسلامی هستند و اقتدار و سربلندی نظام اسلامی در عرصه بین المللی مرهون خون شهداست.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز برگزاری چنین برنامه های آموزشی و فرهنگی برای نیروهای نظامی را اقدامی برای یادآوری رشادت ها و ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست.

حجت الاسلام ˈسیدمحمدعلی آل هاشمˈ شهدا را مایه افتخار و عزت ایران اسلامی دانست و افزود: با پایان دوران دفاع مقدس نباید ایثار گری شهدا به فراموشی سپرده شود.

وی بر ضرورت حفظ ارزش های دفاع مقدس و تبیین اهداف والای شهدا تاکید کرد.

در این مراسم با لوح سپاس از جمعی از سرداران دوران دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا تجلیل شد.

دوره یک هفته ای معارف دانشجویان دانشگاههای افسری آجا به مدت یک هفته در دوکوهه برگزار شد.

 

 



تاريخ : 11 / 2 / 1393برچسب:, | 9:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اگر به شعبه بانک مراجعه کردید و مسئول شعبه از سود روز شمار حسابتان سخن گفت تعجب نکنید. این روزها همه حساب های سرمایه گذاری بانک ها به صورت روز شمار سود می دهند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه بازار باشگاه خبرنگاران، البته این سود با شکل ربوی آن متفاوت است  برخی بر این عقیده اند که روز شمار تعلق بهره به وام یا قرض است که موجب ربوی شدن وام می شود و طبق اصل 49 قانون اساسی جرم است و برخی از اساتید حقوق تجارت معتقدند که مثلا در اوراق قرضه اگر شرکت منتشرکننده در حین صدور اوراق مزبور قبول کند که پذیره نویس مبلغی کمتر از مبلغ اسمی ورقه قرضه بپردازد و در زمان پس دادن ان اوراق مبلغ اسمی ان را دریافت کند مابه التفاوت موجود که از ان به اضافه ارزش صدور تعبیر می شود بهره تلقی نمی شود و جایزه ای است که به خریداران اوراق قرضه داده می شود.
 
این درحالیست که در حساب های بانکی روز شمار بانک ها روند کار کاملا متفاوت بوده و سیستم کاملا اسلامی و غیر ربوی است.
 
میزان سود در گدذشته بصورت ماهیانه محاسبه و÷رداخت میگردید ولی در حال حاضر بصورت روز شمار محاسبه و پرداخت میشود به روش زیر مبلغ سرمایه * نرخ سود /365 روز سال میشود*تعداد روز استراحت پول
 
وقتی کارمند بانک به شما می گوید سود روزشمار ۱۸ درصد یعنی کمترین مانده روزانه شما جمع شده و در پایان سی روز محاسبه می شود. سپس عدد به دست آمده در ۱۸ درصد ضرب و مجموع آن تقسیم بر ۳۶۵ می شود. عبارت ۳۶۵ معرف ۳۶۵ روز سال می باشد.
 
عدد به دست آمده از فرمول گفته شده مبلغ سود محاسبه شده برای مدت یک ماه می باشد که اگر مبلغ ثابت باشد محاسبه آن راحت تر از محاسبه مبلغ روزشمار می باشد
 
به عنوان مثال اگر ۱۰ میلیون تومان را بصورت ثابت در بانک با نرخ ۱۸ درصد نگه داریم سود آن اینگونه به دست می آید که عدد ۱۰ میلیون در ۳۰ برای ماه های ۳۰ روزه و ۳۱ برای ماه های ۳۱ روزه ضرب شده و عدد ۳۰۰میلیون به دست آمده در ۱۸ درصد ضرب می شود.
 
حال عدد ۵۴ میلیو به دست آمده بر ۳۶۵ تقسیم می شود و مبلغ ۱۴۷ هزار تومان به دست می آید و این سود یک ماه مبلغ ۱۰ میلیون تومان ثابت با نرخ ۱۸ درصد است.
 
اشتباهی که اکثر مراجعه کنندگان در بانک دچار می شوند اینگونه است که عدد ۱۰ میلیون را در ۱۸ درصد ضرب نموده و آن ار تقسیم بر ۱۰ می کنند و تصور می کنند ماهانه ۱۸۰ هزار تومان سود پول آنها می شود که این روش کاملا غلط است.

 



تاريخ : 10 / 2 / 1393برچسب:انفجار پاساژ شهریار,اندیشه,عقاب نیوز, | 10:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دقایقی پیش انفجار شدیدی در پاساژ گلدیس فاز یک اندیشه شهرستان شهریار رخ داد و منجر مجروح شدن تعدادی از شهروندان شد.


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق،  دقایقی پیش انفجاری در پاساژ گلدیس واقع در فاز یک شهر اندیشه ابتدای خیابان شاهد غربی رخ داد که متاسفانه به دلیل حضور شهروندان در این مرکز تجاری، تعدادی مجروح بر جای گذاشت.

لحظاتی پس از وقوع حادثه، نیروهای آتش نشانی با حضور در محل برای اطفای حریق اقدام کرده و با توجه به تعداد زیاد مجروحان ، 15 دستگاه آمبولانس نیز در محل حاضر شده و در حال انتقال آسیب دیدگان به بیمارستان امام سجاد (ع) این شهرستان هستند.

بر اساس این گزارش، فرماندار و سایر مسئولین شهرستان نیز دقایقی پس از وقوع انفجار با حضور در محل حادثه به بررسی جزئیات و نحوه امدادرسانی پرداختند.

به دلیل ازدحام جمعیت هم اکنون امداد رسانی به مجروحین با اخلال مواجه شده و محورهای مواصلاتی به این محل مسدود شده اند.



تاريخ : 10 / 2 / 1393برچسب:, | 1:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خلیج همیشه فارس



تاريخ : 9 / 2 / 1393برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

چون چاقاله بادام قند بالایی ندارد، برای افرادی که رژیم لاغری را رعایت می‌کنند میوه‌ای بسیار مفید است، اما چون تاحدی نفاخ است، مصرف زیاد آن برای افرادی که ورم و زخم معده دارند، توصیه نمی‌شود.

یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی به افراد توصیه کرد، چاقاله بادا‌م‌های تلخ را نخورند

مریم شیرمستی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ویژگی‌های چاقاله بادام، گفت: رنگ سبز این میوه به دلیل محتوای بالای منیزیم موجود در آن است که تاثیر بسزایی در تقویت سیستم اعصاب خواهد داشت

وی معتقد است، فیبر بالای موجود در چاقاله بادام نیز برای کاهش کلسترول و اسید اوریک مناسب است.

به گفته این کارشناس تغذیه، چون چاقاله بادام قند بالایی ندارد، برای افرادی که رژیم لاغری را رعایت می‌کنند میوه‌ای بسیار مفید است، اما چون تاحدی نفاخ است، مصرف زیاد آن برای افرادی که ورم و زخم معده دارند، توصیه نمی‌شود.

شیرمستی از خواص این میوه خصوصا برای کودکانی که در سن رشد قرار دارند یاد کرد و افزود: ویتامین C موجود در این میوه برای استحکام لثه و دندان مفید است.

وی در خصوص مواد معدنی موجود در چاقاله بادام نیز تاکید کرد: محتوای بالای کلسیم، پتاسیم و آهن موجود در این میوه برای سلامت افراد بسیار مناسب است

این کارشناس تغذیه افزود: طبع چاقاله بادام از نظر طب سنتی معتدل و متمایل به سرد است.

شیرمستی با بیان اینکه مغز سفید وسط چاقاله بادام پیش ساز بادام است، ادامه داد: این مغز ارزش غذایی بالایی خصوصا از نظر محتوای پروتئین دارد.

وی در خصوص چاقاله بادام‌هایی که مغز سفید آنها تلخ است، نیز خاطرنشان کرد: این تلخی ناشی از وجود اسید سیانیدریک است و خوردن این دانه‌های تلخ توصیه نمی‌شود.

این کارشناس تغذیه توصیه کرد: افراد چاقاله بادام را تازه مصرف کنند، زیرا پختن آن در قالب خورش می‌تواند باعث کاهش محتوای ویتامین C آن شود.

 



تاريخ : 9 / 2 / 1393برچسب:, | 1:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز با حضور رئیس جمهور در مصلای امام خمینی گشایش می یابد. در نمایشگاه امسال دو هزار و ۳۳۰ تاشر با بیش از ۳۹۰ هزار عنوان کتاب حضور دارند. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان است.


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساعت 10 صبح امروز سه‌شنبه 9 اردیبهشت با حضور رئیس جمهور در ضلع جنوبی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در تهران برگزار می‌شود.  در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، ناشران و اهالی رسانه نیز حضور خواهند داشت.

تقدیر از 20 ناشر برتر کشور در سال 1392 از دیگر برنامه‌های افتتاحیه نمایشگاه بیست و هفتم است. این ناشران بر اساس رتبه‌ای که کسب کرده‌اند، در سه بخش برگزیده، ویژه و شایسته دسته‌بندی شده‌اند، لوح تقدیر و جوایز خود را از دست رئیس جمهور دریافت می‌کنند.

علاوه بر این و با توجه به در پیش بودن روز ملی خلیج فارس (10 اردیبهشت) یک گروه سرود 25 نفره به نام «خیلج فارس» اجرای زنده‌ای را به همین مناسبت در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران خواهد داشت. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز و پیش از آغاز مراسم افتتاحیه، از نمایشگاه کتاب تهران بازدید خواهد کرد.
نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

نمایشگاه کتاب

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضایی به وسعت 135 هزار مترمربع و در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برپا شده و در بخش داخلی 266 هزار و 429 کتاب از سوی 2330 ناشر از کشورمان عرضه خواهد شد. در این نمایشگاه همچنین 600 ناشر خارجی (در دو بخش لاتین و عربی) حضور دارند که 132 هزار عنوان کتاب را به معرض فروش می‌گذارند.

 

دانلود

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فردا تا 20 اردیبهشت برای بازدید عموم در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپا خواهد بود. ساعت بازدید نمایشگاه از 10 صبح تا 8 شب است.
 
 



تاريخ : 8 / 2 / 1393برچسب:, | 12:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بیست و یکمین جشنواره فرهنگی و ورزشی شهدای عشایر شهرستان کلیبر در روستای صومعه بخش آبش احمد برگزار می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، مدیرکل امورعشایر استان در نشست هماهنگی برگزاری این جشنواره که نوزدهم ماه جاری برگزار می شود، با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره برنامه های مختلفی از جمله مسابقات اسب سواری، طناب کشی و دو و میدانی برای عشایر شهرستان برگزار و در حاشیه آن انواع محصولات و صنایع دستی عشایر به نمایش گذاشته می شود.

آل هاشم با بیان اینکه این اداره کل با تمام امکانات و نیروها در برگزاری این جشنواره تلاش خواهد کرد، افزود: این اداره از ظرفیت های عشایر در برگزاری این جشنواره استفاده می کند.

فرماندار شهرستان کلیبر نیز در این نشست از سرمایه گذاران و رسانه ها خواست نسبت به تبلیغات این جشنواره همکاری لازم را داشته باشند.

بابایی گفت: تلاش می کنیم با این کار فرهنگ و سنن عشایر منطقه به همه شناسانده شود.



تاريخ : 7 / 2 / 1393برچسب:, | 7:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد با مصرف مداوم خوراکی‌های هر فصل می‌توان تغییر زیادی در مدت زمانی کوتاه در وزن ایجاد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،اگر می خواهید برنامه غذایی تان مورد تایید متخصصان تغذیه باشد باید حتما سالاد نیز در رژیم غذایی روزانه تان وجود داشته باشد.

 چاقاله بادام و گوجه سبز از میوه‌های بهاری هستند که آنتی‌اکسیدان‌های آن موجب دفع چربی و کاهش "کلسترول خون" می شود و شادابی و زیبایی پوست را به دنبال دارد.

گفتنی است میوه جات یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی هستند که در طول روز آن ها را زیاد مصرف می کنیم اما اگر با نحوه صحیح مصرف آن ها آشنا شویم می توانیم تغییر و کنترل زیادی روی وزن خود داشته باشیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهند با مصرف سالاد هر فصل در وعده ناهار و شام علاوه بر افزایش سوخت و ساز و تامین پروتئین و فیبر بدن می توان اشتها را کنترل کرد و از زیاده روی در خوردن جلوگیری کرد.

خوردن سالادهاي حجيم و کم کالري قبل از غذاي اصلي راه خوبي براي کاهش کالري هاي مصرفي است، اما استفاده از مواد غذايي کم کالري در غذاي اصلي نيز به اين منظور کمک مي کند. استفاده از سبزيجات که هم سالم هستند و هم کم کالري انتخاب خوبي به شمار مي رود. اما دقت کنيد که حتماً مقدار کافي پروتئين چه با مرغ، گوشت يا ماهي باشد نيز در برنامه ي غذاييتان بگنجانيد، چون چند دقيقه اي بعد از صرف غذا باز گرسنه تان خواهد شد.

براي کاهش کالري مصرفيتان راه هاي زيادي جلو روي شماست. حال مي بينيد که لاغر شدن آنقدرها هم که تصور مي کرديد مشکل نيست. قبل از غذا مقدار زيادي سالاد کم کالري بخوريد و براي درست کردن غذاهايتان نيز از مواد غذايي کم کالري مثل سبزيجات، ميوه و حبوبات استفاده کنيد. اين سبک جديد غذا خوردن است که بسيار هم موثر نشان داده است.

دانشمندان با مطالعه روی مواد غذایی مصرفی توسط انسان‌ها دریافتند افرادی که در بین غذاهای خود از سالاد و دسرهای میوه ای نیز استفاده می‌کنند از وزن متناسب‌تری برخوردارند و سلامتی آنها بیشتر است

نتایج مطالعات نشان می‌دهند مصرف میوه‌های ترش مانند کیوی و گوجه سبز در وعده صبحانه موجب افزایش سروتونین در بدن می‌شود. از این رو متخصصان توصیه می‌کنند برای لاغری و کنترل وزن باید میوه‌ها را جزو سبد غذایی قرار داد.

 



تاريخ : 7 / 2 / 1393برچسب:, | 7:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گیاهان دنیای شگفت‌انگیزی دارند. سرشار از خواصی هستند که مشکلات زیادی را حل می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،برخی از گیاهان خواص ضدالتهابی دارند و ضددرد هستند. به همین دلیل برای مقابله با روماتیسم مفیدند. در این مقاله چند گیاه مفید را معرفی می‌کنیم که مصرف آن‌ها دردهای روماتیسمی را تسکین می‌دهند. با ما همراه باشید.



- برگ‌های انگور فرنگی

انگور فرنگی سیاه درختچه‌ای است با گل‌های زردرنگ که به میوه‌های سیاه تبدیل می‌شوند. برگ‌های آن خواص ضدالتهابی دارد و ضدآرتروز است. این برگ‌ها همچنین خواص دیوروتیک دارند یعنی اینکه ادرارآور هستند. برای همین هم باعث رفع توکسین‌ها یا همان سموم بدن و اسید اوریک می‌شود. توجه داشته باشید که همین توکیسن‌ها و اسید اوریک باعث تشدید التهاب‌های بدن می‌شوند.


روش مصرف: دو قاشق چای‌خوری برگ خشک انگور فرنگی سیاه را در یک چهارم آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کنید. هر روز قبل از غذا 2 فنجان (به مدت سه هفته) از این دمنوش میل کنید.

موارد منع مصرف: تاکنون هیچ‌گونه مورد منع مصرفی برای این گیاه گزارش شناخته نشده است.

 


- گیاه عروس چمنزار (Filipendula Ulmaria)

گل‌های گیاه عروس چمنزار برای مقابله با التهاب و تسکین دردهای مفاصل مفید است به خاطر اینکه حاوی ترکیباتی است که در بدن به اسید سالیسیلیک تبدیل می‌شود که آن هم تأثیری مانند آسپرین دارد.


روش مصرف: برای افرادی که درد مفاصل دارند روزا نه 2 تا 4 کپسول بین غذا به مدت یک هفته.

موارد منع مصرف: مصرف این کپسول‌ها برای افرادی که به آسپرین حساسیت دارند، بیمارانی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند مورد منع مصرف دارد. در صورت مصرف داروهای مسکن (پاراستامول) نیز از مصرف این کپسول‌ها خودداری کنید چون امکان مصرف بیش از اندازه وجود دارد.



- فلفل کاین

فلفل کاین حاوی ترکیباتی به نام «کاپسایسین» است که روی گیرنده‌های درد تأثیر می‌گذارند. پمادها و ژل‌های موضعی حاوی این فلفل در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. البته حواستان باشد که استعمال خارجی این پمادها باعث سوزش می‌شود اما بعد از چند دقیقه درد مفاصل تسکین پیدا کرده و بی‌حسی موضعی ایجاد می‌شود.


روش استفاده: زمانی که احساس درد کردید روی مناطق دردناک کمی پماد حاوی عصاره‌ی فلفل قرمز بزنید.

موارد منع مصرف: اگر پوست خیلی حساسی دارید از استعمال خارجی این پمادها خودداری کنید.


- زردچوبه

نتایج یک پژوهش تایلندی که در سال 2009 به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که مصرف روزانه 2 گرم زردچوبه به مدت 6 هفته در افرادی که از آرتروز رنج می‌برند تأثیر مشابهی مانند ایبوبروفن به جا می‌گذارد. به خاطر اینکه زردچوبه خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد.

 

روش مصرف: روزانه 2 تا 4 کپسول تهیه شده از زردچوبه به مدت 3 هفته. توصیه می‌شود که به تمام غذاهایتان نیز از این ادویه‌ی زردرنگ پرخاصیت بزنید.

موارد منع مصرف: افرادی که از سنگ کیسه‌ی صفرا رنج می‌برند و همچنین خانم‌های باردار نباید از این کپسول‌ها استفاده کنند. استفاده از این کپسول‌ها برای افرادی که داروهای ضد انعقاد مصرف می‌کنند نیز مورد منع مصرف دارد.



- برگ‌های درخت زبان گنجشک

برگ‌های درخت زبان گنجشک حاوی فلاوونوئیدها می‌باشند که خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارند. برای همین هم برای مقابله با دردهای روماتیسمی موثر‌ند.


روش استفاده: یک مشت از برگ‌های این گیاه را در یک لیتر آب به مدت 10 دقیقه دم کنید. به مدت 3 تا 4 هفته هر روز 3 تا 4 فنجان از این دمنوش میل کنید.

موارد منع مصرف: هیچ مورد منع مصرف برای این گیاه وجود ندارد.


- پوست درخت بید سفید

درخت بید سفید سرشار از مولکول‌هایی به نام «سالیسین» است که خواص مشابهی مانند آسپرین دارند. این ترکیبات علاوه بر تسکین درد خواص ضد التهابی نیز دارند.


روش مصرف: یک قاشق چای‌خوری پوست درخت بید را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه دم کنید. در صورت درد مفاصل به مدت 3 هفته روزانه 3 فنجان از این دمنوش مصرف کنید. همچنین می‌توانید از کپسول‌های این گیاه نیز استفاده کنید. می‌توانید به مدت یک هفته هر روز 2 تا 3 عدد کپسول مصرف کنید.

 

موارد منع مصرف: افرادی که به آسپرین حساسیت دارند نباید از این گیاه استفاده کنند. مصرف این گیاه همچنین برای بیمارانی که از داروهای ضد انعقاد خون و یا مسکن‌ها استفاده می‌کنند مورد منع مصرف دارد.