تاريخ : 7 / 11 / 1390برچسب:, | 9:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش ايسنا، در اين هفته‌ در خانواده‌ محصولات گروه خودروسازي سايپا، خودرو سايپا ۱۳۱ در مدل SX آن به قيمت حدود ۹ ميليون و ۱۳۰ هزار تومان و مدل SL نيز حول و حوش ۸ ميليون و ۹۳۰ هزار تومان عرضه شد.

قيمت سايپا ۱۳۲ نيز در مدل SX آن حدود ۹ ميليون و ۲۲۰ هزار تومان و در مدل SL نيز ۸ ميليون و ۹۲۰ هزار تومان بود.

سايپا ۱۱۱ نيز به قيمت حول و حوش ۹ ميليون و ۲۶۰ هزار تومان در نمايندگي‌هاي فروش سايپا عرضه شد.

در اين هفته‌ قيمت ريو فول آپشن حدود ۱۵ ميليون و ۱۵۰ هزار تومان و قيمت تيبا نيز حول و حوش ۱۱ ميليون و ۸۲۵ هزار تومان بود.

تندر ۹۰ توليدي پارس خودرو نيز در مدل E۲ آن به قيمت حدود ۱۶ ميليون و ۲۵۰ هزار تومان عرضه شد. مدل E۱ اين خودرو اما در نمايندگي‌هاي فروش سايپا موجود نيست.

قيمت مگان نيز در مدل ۲۰۰۰ آن حول و حوش ۳۶ ميليون تومان بود.

اما در اين هفته‌ در خانواده‌ محصولات ايران خودرو نيز خودرو پژو ۲۰۶ در تيپ دو آن به قيمت حدود ۱۵ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان، تيپ ۳ حدود ۱۶ ميليون تومان و تيپ ۶ اين خودرو نيز به قيمت حول و حوش ۲۱ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه شد.

قيمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نيز در مدل V۲۰ آن حدود ۱۵ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان، مدل V۸ حدود ۱۷ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان، مدل V۹ حدود ۲۰ ميليون و ۸۵۰ هزار تومان و مدل V۲ حول و حوش ۱۷ ميليون و ۸۵۰ هزار تومان و مدل V۱ نيز حدود ۱۶ ميليون و ۳۵۰ هزار تومان بود.

در اين هفته پژو GLX نيز به قيمت حول و حوش ۱۴ ميليون تومان عرضه شد. قيمت سمند نيز در مدل EF۷ تك‌سوز آن حدود ۱۶ ميليون و۳۰۰ هزار تومان بود.

اما تندر۹۰ توليدي ايران خودرو نيز در مدل E۱ آن به قيمت حدود ۱۴ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان و مدل E۲ نيز به قيمت حدود ۱۵ ميليون و ۷۵۰ هزار تومان عرضه شد.

در خودرو سوزوكي گراند ويتارا نيز اگرچه قيمت كارخانه‌اي اين خودرو در كلاس ۸ اتوماتيك آن حدود ۴۹ ميليون و ۶۸۵ هزار تومان و ۵ اتوماتيك نيز ۴۵ ميليون و ۲۸۵ هزار تومان است، اما اين خودرو به قيمت كارخانه‌اي در سطح نمايندگي‌هاي اين شركت يافت نشده و در كلاس ۸ اتوماتيك به قيمت حدود ۵۵ ميليون تومان و كلاس ۵ اتوماتيك نيز حدود ۴۹ ميليون و۸۰۰ هزار تومان عرضه مي‌شود.

تمام قيمت‌هاي ياد شده نسبي بوده و در نمايندگي‌هاي فروش مختلف درصدي تفاوت قيمت به چشم مي‌خورد.



تاريخ : 7 / 11 / 1390برچسب:, | 8:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


 
 
اولین قسمت از «بفرمایید شام ایرانی» از هفته آینده به شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد شد.

به گزارش شبکه ایران اولین قسمت از «بفرمایید شام ایرانی» از هفته آینده به شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد شد.

«بفرمایید شام ایرانی» که به نویسندگی و کارگردانی بیژن بیرنگ ساخته شده است، بنا بوده پاسخی باشد به برنامه ای با همین نام که از یکی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان روی آنتن میرود.

بیرنگ سعی زیادی کرده تا برنامه ای مفرح و در عین حال منطبق با آموزه های اخلاقی ایرانی را تولید کند و در این مسیر وی از مشاوره های تعدادی از سینماگران ایرانی هم بهره برده است.

تقریبا از اواخر هفته گذشته بود که پوسترهای تبلیغی مرتبط با این مجموعه در ویدیوکلوپها نصب شد و از ابتدای هفته آینده هم قسمت اول ابن مجموعه به بازار عرضه خواهد شد.



تاريخ : 6 / 11 / 1390برچسب:, | 3:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس کل بانک مرکزی از آغاز اجرای طرح دلار تک نرخی از روز شنبه آینده خبر داد و گفت: در سیاست جدید هر دلار 1226 تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بهمنی عصر امروز پنجشنبه از آغاز اجرای طرح دلار تک نرخی خبر داد و گفت: از روز شنبه هفته آینده هر دلار به قیمت 1226 تومان و تک نرخی خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه در تصمیم‌گیری‌های جدید میزان ارز مسافری را نیز کاهش دادیم، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در دور جدید مبلغ ارز مسافری را از متقاضیان دریافت کنیم و پس از کنترل‌های لازم نسبت به واگذاری ارز اقدام شود.

بهمنی با اشاره به اینکه دلار 1226 تومانی و تک نرخی از روز شنبه آینده تحویل خواهد شد، تصریح کرد: حتی برای افرادی که بخواهند مسافرت‌های دور نیز داشته باشند ارز مورد نیاز را فراهم خواهیم کرد و هیچ مشکلی برای هموطنان به جود نخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: با سیاست جدید بانک مرکزی دیگر نیازی به مراجعه افراد به بازارهای آزاد برای تهیه ارز وجود نخواهد داشت و سیستم‌های بانکی تمام نیازهای آنها را برآورده می‌کند که البته نحوه واگذاری ارز به نسبت نوع مصرف افراد متفاوت خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تحریم‌های اخیر کشورهای اروپایی علیه بانک مرکزی گفت: خوشبختانه در زمینه تحریم‌ها مردم باهوش و فهیم هستند و یا راه را می‌یابند و یا می‌سازند و ما هم اکنون 32 سال است که تحریم شده‌ایم و این اقدامات به تازگی اتفاق نیافتاده است.

بهمنی با بیان اینکه هیچ مشکلی تا کنون وجود نداشته است، تصریح کرد:‌ البته کمی کارها سخت شده ولی امیدواریم که بتوانیم این بحران را نیز به خوبی پشت سر بگذاریم چرا که در دنیای امروز با کشورهای زیادی که وجود دارد راه‌های جدیدی را پیدا خواهیم کرد و کارمان را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما آنچنان رابطه‌ای با اروپا و آمریکا نداشته‌ایم که حال بخواهد در شرایط کاری ما تاثیر بگذارد. البته وضعیت خود آ‌مریکا و کشورهای اروپایی از نظر بحران‌های به وجود آمده به مراتب بیشتر از این است که فکر کنیم کشور ما دچار مشکل خواهد شد.

 



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 12:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

 



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 11:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، عبدالله سجادی‌جاغرق رئیس مرکز آمزون دانشگاه آزاد، زمان آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی‌ارشد این دانشگاه را ساعت 11 صبح روز چهارشنبه 5 بهمن اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام آزمون کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد تا 15 بهمن ادامه دارد.

به گفته وی داوطلبان باید با مراجعه به سایت  www.azmon.org و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام به صورت اینترنتی و pdf نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد همچنین از افزایش 29 درصدی رشته محل‌های این آزمون نسبت به آزمون سال گذشته خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش این آزمون هنوز مشخص نیست.
 



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 11:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

یک فوق تخصص ریه با توصیه به چکاب دوره‌ای سلامت کارگران جایگا‌ه‌های سوخت گفت: به علت سرطان زا بودن بنزن بخار بنزین رانندگان با خانواده به پمپ بنزین نروند.

مصطفی قانعی،اظهار داشت: آنچه که درباره بنزن به اثبات رسیده سرطان‌زایی آن است بنابراین باید از مواجه شدن با آن باید اجتناب کرد.

کاهش بنزن فقط با استاندارد شدن سوخت

وی افزود: وجود بنزن در اطراف پمپ بنزین‌ها بسیار بیشتر از جاهای دیگر است ولی در جاهای دیگر تا وقتی که بنزین و سوخت به استانداردهای بالا نرسد میزان بنزن نیز کاهش پیدا نمی‌کند.

عدم تماس دست با جایگاه‌های سوخت

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ادامه داد: نکته مهم در مورد بنزن آن است که ما باید از تماس دست با مکان‌های جایگاه سوخت خودداری کنیم و از سر ریز شدن بنزین نیز در این مواقع جلوگیری کنیم.

افزایش بنزن با افزایش دمای هوا

قانعی بیان داشت: در زمان‌هایی که دمای هوا بالاتر است، میزان بخار بنزین و بنزن ناشی از آن نیز بیشتر می‌شود بنابراین بهتر است صبح و بعد از ظهر این سوخت‌گیری صورت پذیرد و افراد در زمان سوختگیری نیز خانواده را با خود به داخل جایگاه سوخت نبرند و سعی کنند سوخت‌گیری را اکثراً در شب‌هنگام انجام دهند و خودشان نیز کمتر با جایگاه سوخت‌گیری در تماس باشند.

اقدام ملی تنها راه جدی برای کاهش بنزن

وی تصریح کرد: با این حال اقدام جدی زمانی صورت می‌گیرد که به صورت ملی در رابطه با بنزن اقدام شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که با خانواده خود در زمان سوخت‌گیری در جایگاه پمپ‌ بنزین‌ها قرار می‌گیرند مشکلی برای آنان ایجاد می‌شود، گفت: خیر، بلکه وقتی ما در این رابطه صحبت می‌کنیم یعنی افرادی که استعداد ژنتیکی و بیماری زمینه‌ای نداشته باشند این میزان تماس نمی‌تواند برای آنان خطر سرطان در بر داشته باشد.

تماس طولانی و دوز بالای بنزن عامل تغییرات ژنتیکی

وی ادامه داد: برای اینکه تغییرات ژنتیکی ایجاد شود و دفاع بدن نیز دچار مشکل شود باید دوز بنزن بالا و زمان تماس نیز طولانی باشد ولی تماس کوتاه و لحظه‌ای برای افراد ایجاد مشکل نخواهد کرد.

عضو انجمن ریه اروپا در پاسخ به این پرسش که وضعیت سلامتی کارگران جایگاه‌‌های سوخت در مواجه شدن با بنزن به چه صورت خواهد بود، گفت: کارگرها باید چکاب دوره‌ای شوند و تماس خود را در جایگاه‌های سوخت به حداقل برسانند.

هر استشناق در جایگاه سوخت، استشناق بنزن نیست

وی افزود: نکته‌ای که در این مسئله وجود دارد این است که فضاهای جایگاه سوخت ما فضاهای باز است یعنی در فضاهای بسته قرار ندارند بنابراین به این صورت نیست که کسی در جایگاه پمپ سوخت‌گیری کار می‌کند هر چه استنشاق ‌کند حاوی بنزن است.

فضای بسته و مجاورت طولانی با بنزن خطرناک است

قانعی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل بنزن زمانی پیش می‌آید که افراد در فضاهای بسته و در تماس‌های طولانی باشند.

منبع: آفتاب



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 11:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


به گزارش سرویس اقتصادی برنا، پیش فروش سكه در این روش همچنان به صورت نامحدود بوده و‌ بر اساس دستورالعمل جدید، قیمت هر قطعه مسكوك طلا به صورت هفتگی از سوی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران به بانك ملی اعلام می شود.

همچنین پیش فروش مسكوك طلا در سر رسیدهای 4 یا 6 ماه امكان پذیر است و پس از طی دوره های مذكور و مندرج در قرار‌داد تنها از طریق همان شعبه كه پیش فروش توسط آن صورت پذیرفته به فرد متقاضی تحویل می شود.

بر اساس اعلام بانك مركزی جمهوری اسلامی از دوشنبه سوم بهمن ماه لغایت 5 بهمن ماه سكه با تحویل شش ماهه به نرخ پنج میلیون و 989 هزار ریال و با تحویل چهار ماهه به نرخ شش میلیون و 274 هزار ریال پیش فروش خواهد شد.

در مرحله قبلی پیش فروش سكه ،قیمت هر قطعه مسكوك طلا مبلغ پنج میلیون و چهارصد و شصت هزار ریال ( پانصد و چهل و شش هزارتومان) تعیین شده بود و مسكوك طلای پیش فروش شده ، بعد از یك دوره 4 ماهه به فرد متقاضی تحویل می شد.

بر همین اساس، در مرحله جدید پیش فروش سكه ، قیمت هر قطعه سكه طرح جدید در سررسید 6 ماهه، 53 هزار تومان و در سررسید 4 ماهه ،81 هزار تومان نسبت به مرحله پیشین افزایش یافته است.



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 10:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، پروین احمدی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه از گرمسار و مرتضی طلایی که ریاست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران را بر عهده دارد از شهر اصفهان برای حضور در انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرده بودند که تنها صلاحیت احمدی نژاد تایید شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تایید رد صلاحیت خود از سوی هیات نظارت شورای نگهبان به خبرنگار مهرگفت: هنوز به طور رسمی اعلام نکرده اند که رد صلاحیت شده ام اما شنیده ام که صلاحیتم در اصفهان تایید نشده است.

وی ادامه داد: هنوز دلیل عدم تایید صلاحیتم مشخص نیست اما نسبت به آن اعتراض می کنم.

مرتضی طلایی در سال 70 به فرماندهی پلیس شهر اصفهان منصوب شد و پس از آن به تهران آمد و به عنوان رییس پلیس تهران بزرگ فعالیت های را خود در نیروی انتظامی ادامه داد. او در سال 86 و در زمان فرماندهی سرداراسماعیل احمدی مقدم رئیس کل ناجا با درجه نظامی سردار سرتیپ پاسدار بازنشسته شد و هم اکنون نیز در شورای شهر تهران حضور دارد.

در این مرحله داوطلبانی که از سوی هیئت‌های استانی صلاحیتشان مورد تأئید قرار نگرفته است، طبق تبصره3 ماده 52 قانون برای اعلام اعتراض 24 ساعت زمان دارند تا اعتراضشان را به صورت مکتوب به شورای نگهبان ارائه کنند.



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 10:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: جریمه‌های ثبت شده توسط دوربین های کنترل سرعت به هیچ وجه قابل بخشش نیست.

سرهنگ مرتضی دهقان در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش جریمه های رانندگی از روز بیست و یکم دیماه اظهار داشت: براین اساس جریمه های سرعت غیر مجاز براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی در بزرگراهها، اتوبان ها و جاده ها افزایش یافت و دوربین های شهری نیز روی سرعت های مجاز و قیمت های جدید تنظیم شده اند.

وی ادامه داد: براساس قانون جدید سرعت بالای ۵۰ کیلومتر بالاتر از حد مجاز ۱۰۰ هزار تومان جریمه و ۱۰ نمره منفی در پی دارد. این در حالی است که اگر سرعت غیرمجاز بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت باشد راننده متخلف علاوه بر جریمه ۵۰ هزار تومان پنج نمره منفی دریافت می‌کند. همچنین سرعت غیرمجاز با بیش از ۳۰ کیلومتر در ساعت ۴۰ هزار تومان جریمه دارد.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور تاکید کرد: براساس قانون هیچگونه اعتراضی در مورد جریمه های ثبت شده مورد قبول نیست و این جریمه ها از سوابق فرد حذف نمی شوند.



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 10:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سردار احمد سیاف ، یکی از سرداران هشت سال دفاع مقدس درگذشت.

سردار احمد سیاف فرمانده عملیات قرارگاه مرکزی کربلا در دوران دفاع مقدس و رئیس سابق دانشگاه عالی سپاه پاسداران( دافوس) پس از سالها مجاهدت در اثر عارضه قلبی به خیل یاران شهیدش پیوست.

پیکر این سردار رشید روز سه شنبه مورخه 4 /10 / 90 ساعت 8.30 صبح از مقابل مسجد ولی عصر در خیابان خالد اسلامبولی به سمت بهشت زهرا تشییع خواهد شد.

منبع : رجانیوز



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 10:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

جام جم آنلاين: مشترکین گاز استان تهران از این پس با ارسال شماره اشتراک خود به شماره پیامک 20001704 می توانند رقم گازبهای خود را به صورت آنی دریافت کنند.

شرکت ملی گاز ایران در راستای کاهش هزینه های صدور و ارسال قبوض کاغذی گاز اقدام به صادر کردن قبوض الکترونیکی کرد.

این گزارش حاکی است مشترکین استان تهران از این پس با ارسال شماره اشتراک خود که بر روی قبوض درج شده است به شماره پیامک 20001704 می توانند رقم گاز بهای خود را به صورت آنی دریافت و اقدام به پرداخت آن کنند.

براساس این گزارش، پیش از این مدیر عامل شرکت ملی گاز از طرح پایلوت و آزمایشی صدور الکترونیکی قبوض گاز در چند استان کشور خبر داده بود.



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 10:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

پروفسوراردشیر قوام زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز تحقیقات سرطان این دانشگاه برترین محقق جهان در زمینه تحقیقات سرطان و خون شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، اردشیر قوام زاده که قرار بود هفته آینده در همایش جهانی سرطان در آمریکا جایزه خود را دریافت کند به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها موفق به این کار نشد.
 
اردشیر قوام زاده از  22 سال پیش استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است و هم اکنون رئیس مرکز تحقیقات سرطان این دانشگاه و رئیس بخش پیوند سلول های بنیادی خون ساز بیمارستان شریعتی تهران است.
 
وی اولین پیوند مغز استخوان را در کشور انجام داد و سالانه در بیمارستان شریعتی تحت نظر موسسه تحقیقاتی وی صدها پیوند مغز استخوان انجام می‌شود که از بهترین آمار جهانی است.
 
پیوند سلول های بنیادی خونساز 60 بیماری صعب العلاج از جمله تالاسمی را درمان می‌کند. با همت وی و همکارانش سالانه صدها پیوند سلول های بنیادی خونساز در این مرکز انجام شده و بدین ترتیب ایران جزو یک درصد کشورهای دنیاست که قادرند این پیوند را انجام دهند.
پروفسور قوام زاده اهل روستای طرران شهرستان تفرش است.

 



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 9:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پیش فروش مسكوك طلا از امروز سوم بهمن ماه سال جاری با روش و شرایط جدید از طریق شعب بانك ملی آغاز شد.

1390/11/02 - 00:27

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،پیش فروش سكه در این روش همچنان به صورت نامحدود بوده و‌ بر اساس دستورالعمل جدید، قیمت هر قطعه مسكوك طلا به صورت هفتگی از سوی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران به بانك ملی اعلام می شود.

همچنین پیش فروش مسكوك طلا در سر رسیدهای 4 یا 6 ماه امكان پذیر است و پس از طی دوره های مذكور و مندرج در قرار‌داد تنها از طریق همان شعبه كه پیش فروش توسط آن صورت پذیرفته به فرد متقاضی تحویل می شود.

بر اساس اعلام بانك مركزی جمهوری اسلامی از دوشنبه سوم بهمن ماه لغایت 5 بهمن ماه سكه با تحویل شش ماهه به نرخ پنج میلیون و 989 هزار ریال و با تحویل چهار ماهه به نرخ شش میلیون و 274 هزار ریال پیش فروش خواهد شد.

در مرحله قبلی پیش فروش سكه ،قیمت هر قطعه مسكوك طلا مبلغ پنج میلیون و چهارصد و شصت هزار ریال ( پانصد و چهل و شش هزارتومان) تعیین شده بود و مسكوك طلای پیش فروش شده ، بعد از یك دوره 4 ماهه به فرد متقاضی تحویل می شد.

بر همین اساس، در مرحله جدید پیش فروش سكه ، قیمت هر قطعه سكه طرح جدید در سررسید 6 ماهه، 53 هزار تومان و در سررسید 4 ماهه ،81 هزار تومان نسبت به مرحله پیشین افزایش یافته است.



تاريخ : 2 / 11 / 1390برچسب:, | 2:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا



تاريخ : 1 / 11 / 1390برچسب:, | 3:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بهروز وثوقی برای تماشای فیلم تسویه حساب به کارگردانی تهمینه میلانی در فستیوال جاروی پرنده به آنکارا سفر کرده بود
 

میلانی


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ



عقاب نیوز:

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، بیماری های قلبی یکی از کشنده ترین عوامل مرگ انسان هاست و سالانه میلیون ها نفر به علت مبتلا شدن به بیماری های قلبی جان خود را از دست می دهند. در این میان،  L.D.L موسوم به کلسترول بد یکی از مهمترین دلایل ابتلا به بیماری های قلبی است که باید حتما مصرف آن را کنترل کرد. کلسترول رژیم غذایی به طور عمده از گوشت، جگر، مغز، تخم مرغ و غذاهای لبنی به بدن می‌رسد و غذاهایی گیاهی کلسترول ندارند.
 
کلسترول بد موجب شکل‌گیری ماده سخت و ضخیمی که همان پلاک کلسترول است می‌شود. با گذشت زمان پلاک کلسترول موجب زخیم‌شدن دیواره رگ و نازک‌شدن مجرای عبور خون می‌شود. این فرآیند تصلب شرائین نامیده می‌شود. اما برای جلوگیری از تصلب شرائین چه باید کرد. علاوه بر ورزش کردن خوردن این مواد غذایی موجب کنترل کلسترول بد خون می شود.
 
1- بادام
 
 
پژوهشگران دانشگاه پترسبورگ در تحقیقات جدید خود متوجه شده اند که کسانی که در روز تا ده بادام می خوردند میزان کلسترول بد خون آن ها بسیار پایین می آید. خوردن آجیل ها بویژه بادام میزان چربی های اشباع شده کاهش می دهد. بادام همچنین آنتی اکسیدان خوبی برای مبارزه با انواع سرطان و مبارزه با رادیکال های آزاد بدن است.

2- بلغور و جو
 
 
بلغور و جو یکی از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با کلسترول بد خون است. همچنین این مواد دارای فیبر بالایی هستند که بهترین مواد خوراکی برای جلوگیری از سفت شدن شکم هنگام دفع مدفوع و مبتلا شدن به یبوست اند. بلغور حاوی کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم است و بخشی از مواد مورد نیاز بدن به مواد معدنی را تامین می کند.

3- گوشت ماهی
 
 
شاید در دنیا هیچ روغنی مانند روغن امگا-3 موجود در گوشت ماهی برای سلامتی انسان مفید نباشد. روغنی که یکی از بزرگترین مبارزین علیه کلسترول بد خون نیز هست. خوردن روزانه 2 تا 3 گرم از روغن ماهی می تواند از قلب شما به خوبی محافظت کند. بنابراین با بدن خودتان مهربان باشید و از خوردن گوشت ماهی غفلت نکنید.

4- سویا
 
 
سویا دارای پروتئین زیاد، اسیدهای آمینه ضروری برای بدن، كلسیم، آهن،  فسفر، منیزیم، روی، ویتامین های گروه B و فیبر می باشد و می تواند از قلب شما در برابر کلسترول بد محافظت کند. دانه سویا محتوی  ویتامین E است كه روی سلامت پوست و مو اثر دارد و از كم خونی جلوگیری می كند.همانطور كه گفته شد، سویا دارای فیبر می باشد. فیبر موجب كاهش وزن، كاهش كلسترول و تری گلیسیریدها و افزایش كاركرد روده ی بزرگ می شود و از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. همچنین جلوی یبوست را می گیرد. این نكته را نیز نباید فراموش كنیم كه زیاد مصرف كردن سویا (غلات) موجب اسهال، نفخ و درد شكم می شود.



تاريخ : 1 / 11 / 1390برچسب:تهران , هوا , برف, | 3:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، عبدالرضا امیدوار شهری اظهار داشت: امروز آسمان تهران صاف می‌شود و بارش در تهران از بعدازظهر امروز به بعد قطع خواهد شد.
 
وی ادامه داد: سامانه بارشی که هم‌اکنون در کشور وجود دارد امروز از مرکز کشور به سمت شرق کشور حرکت می‌کند و فردا از کشور خارج می‌شود.
 
امیدوار شهری افزود: هم‌اکنون دمای هوای تهران منفی 2 درجه سانتیگراد است و برای تهران امشب کاهش دما پیش‌بینی می‌شود همچنین اطلاعات تکمیلی بزودی اعلام می‌شود. 
 



تاريخ : 1 / 11 / 1390برچسب:جنسیت جنین- 5 ماهگی, | 2:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

تهران- آزمایش خون پیشرفته ای ارایه شده است كه می تواند جنسیت جنین را در سن پنج هفتگی به مادر باردار بگوید.

1390/11/01 - 09:38

از این آزمایش می توان برای انتخاب جنسیت جنین نیز بهره گرفت.

به گزارش دیلی میرور، گروهی از محققان بیمارستان Cheil در سئول كره جنوبی دریافتند، نسبت های مختلف از دو آنزیم كه می توان آنها را از خون مادر باردار گرفت نشان دهنده جنیسیت جنین در سن پنج تا شش هفتگی است.

دانشمندان می گویند اگر مادر حامل بیماری های مرتبط با كروموزوم X- اطلاع زودهنگام از جنسیت جنین مهم است. بیماری های مرتبط با كروموزوم X- می تواند موجب بروز بیماری هایی مانند دیستروفی عضلانی یا هموفیلی شود.

از سوی دیگر آنها می گویند جنین های مونث یا عاری از بیماری اند یا حامل، اما جنین مذكر 50 درصد شانس به ارث بردن بیماری را دارد و از این رو والدین می توانند جنین را سقط كنند.

این شیوه قابلیت تعیین جنسیت را دارد.ازاین رو باید توجه دقیقی در مورد استفاده از این ابزار تحلیلی در موقعیت های بالینی داشت.

روش سونوگرافی كنونی می تواند جنسیت جنین را در حدود پنج ماهگی مشخص كند.آزمایش تهاجمی نیز وجود دارد كه می تواند در هفته یازدهم انجام شود.

اما این آزمایش، خطر یك تا دو درصدی سقط را در پی دارد چرا كه مستلزم نمونه برداری از مایع آمنیوتی محافظ جنین است.

پژوهشگران می گویند آزمایش جدید آنها می تواند نیاز به انجام فرایندهای تهاجمی را در زنان باردار حامل ناهنجاری های كروموزومی مرتبط با X بكاهد.

این پژوهشگران پلاسمای خون مادر را از 203 زن در طول سه ماهه نخست بارداری جمع آوری و بررسی كردند.

آنها توانستند به طور دقیق جنسیت جنین را در هفته پنجم با اندازه گیری نسبت میزان آنزیم های DYS14 و GAPDH در پلاسمای خون تعیین كنند.



تاريخ : 1 / 11 / 1390برچسب:سکه - پیش فروش, | 2:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 
 
 

مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی از پیش فروش سکه تمام بهارازادی با شیوه جدید از دوشنبه سوم بهمن در شعب بانک ملی سراسر کشورخبر داد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، عباس کمره ای گفت : سکه تمام بهار آزادی در شیوه جدید با قیمت بالاتر و مدت تحویل طولانی تر در شعب بانک ملی سراسر کشور به متقاضیان پیش فروش خواهد شد .
پیش فروش سکه تمام بهار ازادی با قیمت 546 هزار تومان بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و تحویل در مدت چهار ماه بعد تا روز پنج شنبه 29 دی ادامه داشت اما فروش با این شیوه متوقف شده است و از روز دوشنبه این سکه ها با شیوه جدید پیش فروش خواهد شد .

منبع : پیگاه اطلاع رسانی دولت



تاريخ : 1 / 11 / 1390برچسب: امام جمعه , راسک , ترور, | 1:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل فارس، مولوی مصطفی جنگی زهی روز گذشته در مسیر چابهار ـ سرباز به دست عوامل استکبار جهانی به شهادت رسید.
 
وی از طرفداران انقلاب اسلامی و از حامیان وحدت شیعه وسنی در منطقه بشمار می‌رفت که به دست عوامل استکبار جهانی به شهادت رسید.