تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 7:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بارش‌ها در این روز در نیمه شمالی کشور بصورت برف است. همچنین خلیج‌فارس از چهارشنبه صبح تا اواخر پنجشنبه با وزش باد و دریا مواج مواجه است.



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 7:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دکتر طاهره نظری، همسر منوچهر متکی که برای نامزدی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بود انصراف داد.

 خبرنگار «پارسینه» مطلع گردید دکتر طاهره نظری همسر وزیر پیشین امور خارجه کشورمان که از حوزه انتخابیه تهران نامزد حضور در انتخابات مجلس شده بود اعلام کناره گیری کرد.

گفتنی است دکتر نظری پیش از این تجاربی به عنوان مدیر کل امور بین الملل زنان وحقوق بشر وزارت امور خارجه، رییس کمیته امور بین الملل شورای فرهنگی و اجتماعی زنان، رییس سازمان غیر دولتی همسران دیپلمات های جمهری اسلامی ایران، عضو مجمع عمومی بسیج زنان کشور و عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی را در کارنامه خود دارد.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 7:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مشرق--- "وقتی می‌بینیم که ایشان با جدیت و قوت قلب از پیش‌روی اسلام و فراگیر شدن آن در تمام جهان سخن می‌گویند، انگار یک مرهم بر زخم‌های زندگی اجتماعی ما در کوزوو گذاشته می‌شود. -در حالی که اشک‌هایش جاری می‌شود-، من واقعا باورم نمی‌شود که فردا می‌توانم ایشان را از نزدیک ببینم و با ایشان صحبت کنم و صحبت‌هایشان را بشنوم."

اینها سخنان یک بسیجی ایرانی نیست بلکه دختری از قلب اروپا این جملات را برزبان میآورد .او که از سخنان رهبر انقلاب به وجد آمده و اشک ازگوشه چشمانش جاریست میگوید: "من از مردم ایران می‌خواهم که به فریاد ساکنین تنها کشور مسلمان اروپا برسند. ما در کوزوو واقعا تحت فشار هستیم. اجازه زندگی بر طبق سبک زندگی اسلامی به ما داده نمی‌شود و عبادات ما تنها به داخل خانه و مساجد کم تعدادمان محدود شده است. واقعا حسادت می‌کنم وقتی می‌بینم در خیابان‌های تهران خانم‌های محجبه بی‌هیچ مشکل و با افتخار رفت و آمد می‌کنند ولی من در کشور خودم چنین آزادی را ندارم.»

این دختر جوان همچنین به سانسور خبری گسترده در زمینه اسلام‌خواهی مردم اشاره کرد و گفت: «متأسفانه اسرائیل در اروپا به شدت نفوذ دارد و مانع از پخش اخبار ماهیت جنبش بیداری اسلامی می‌شود. اروپایی‌ها تقریبا تصور درستی از اساس این جنبش‌ها ندارند و به تبع تبلیغات رسانه‌ها، این انقلاب‌ها را هم چیزی مانند همه جنبش‌های اعتراضی در سراسر جهان می‌دانند. آن‌ها اصلا خبر ندارند که مسلمانانی که در سال گذشته این حرکت را شروع کردند، می‌خواهند با الگوبرداری از نظام ایران، یک ساختار حکومتی پیشرفته و مبتنی بر رأی آزاد مردم بر اساس احکام و قوانین اسلامی در کشورهای خود ایجاد کنند. در اروپا حتی اخبار مربوط به پیروزی اسلامگرایان در انتخابات پارلمانی مصر هم به شدت سانسور شد.»

وی در پایان هم از قصد خود برای ادامه تحصیل در ایران و حوزه علمیه قم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بيان داشت: «چهره آقای خامنه‌ای، صدای آقای خامنه‌ای، صحبت‎های شورانگیز آقای خامنه‌ای و در یک کلام شخصیت آقای خامنه‌ای تنها امید ما برای ادامه دادن به زندگی در این شرایط سخت است. وقتی می‌بینیم که ایشان با جدیت و قوت قلب از پیش‌روی اسلام و فراگیر شدن آن در تمام جهان سخن می‌گویند، انگار یک مرهم بر زخم‌های زندگی اجتماعی ما در کوزوو گذاشته می‌شود. -در حالی که اشک‌هایش جاری می‌شود-، من واقعا باورم نمی‌شود که فردا می‌توانم ایشان را از نزدیک ببینم و با ایشان صحبت کنم و صحبت‌هایشان را بشنوم.»



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 12:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران - رئیس شورای همانگی مدیران عامل بانك های دولتی از افزایش سهمیه ارز مسافرتی به 1500 دلار خبر داد و گفت: این رقم در گذشته یك هزار دلار بوده است.

1390/11/11 - 11:11

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، 'فرشاد حیدری' روز سه شنبه در نشستی خبری كه به مناسبت دهه فجر برگزار شد، افزود: در گذشته شاهد پنج نوع نرخ ارز در بازار بودیم كه این موضوع با تك نرخی شدن ساماندهی شده است.

به گفته وی، هر وارداتی كه از مبادی قانونی كشور انجام می شود با نرخ 1226 تومان خواهد بود و برای ارز غیر بازرگانی، دانشجویی و عتبات عالیات ارز از ناحیه بانك مركزی تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم كه ارز مسافری باید تأمین شود، ضمن آن كه ارز مورد نیاز در این بخش را بانك مركزی می تواند تأمین كند.

حیدری حمایت از تولیدات داخل را از سیاست های پولی كشور اعلام كرد و گفت: واردات كشور باید برای كالاهای واسطه ای باشد، نه مصرفی.

وی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره تغییرات نرخ ارز مسافری ارائه شده در روزهای گذشته به مسافران تصریح كرد: بانك مركزی به بانك ها اختیار داد كه با دریافت كارمزد خدمات ارزی را به مردم ارائه كنند و بر همین اساس صرافی ها می توانند اسكناس را با یك درصد كارمزد و حواله را با 3 الی 5 درصد كارمزد ارائه دهند.

وی تاكید كرد: به همین دلیل نرخ ارز مسافرتی ارائه شده در این روزها بیشتر از 1226 تومان بوده است.

مدیر عامل بانك ملی در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر دلیل فعالیت صرافی های آزاد با وجود سیاست ممنوعیت خرید و فروش ارز آزاد، گفت: صرافی ها عمدتاً باید كار حواله را انجام دهند، زیرا دیگر قرار نیست ارز به صورت فیزیكی جا به جا شود.

وی در خصوص تعهدات بانك ملی پس از جریان اختلاس تصریح كرد: بعد از انتشار كیفر خواست، اینجانب به عنوان مسئول بانك برای وصول مطالبات، اقامه دعوی خواهم كرد و اگر مقام قضایی سوالی را از بنده داشته باشد باید پاسخگو باشم.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بازار طلا، همگام با بازار تهران فردا چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام تعطیل است .

به گزارش سایت طلا ، طبق سنت دیرینه بازار تهران در سالروز شهادت ائمه معصوم علیه السلام تعطیل است و در همین راستا فردا چهارشنبه دوازدهم بهمن ماه بازار تهران تعطیل است .

براساس این گزارش ، بازار طلای تهران نیز در این روز بسته است و پاساژهای اصلی بازار طلا از جمله فروردین ، اردیبهشت ،حکیم هاشمی ، سرای مکاره و خرداد چهارشنبه تعطیل است .

این گزارش می افزاید ، با توجه به بین تعطیلی بودن روز پنجشنبه هنوز خبر موثقی از بسته بودن بازار طلا در این روز دریافت نشده است .



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: این داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی که هم اکنون عضو مجلس خبرگان رهبری نیز می‌باشد، با استناد به بند یک ماده 28 قانون انتخابات مجلس، رد صلاحیت شده است. 

تیزی تیغ حذف هیأت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر یک عضو مجلس خبرگان رهبری هم کارگر افتاد. این داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی که هم اکنون عضو مجلس خبرگان رهبری نیز می‌باشد، با استناد به بند یک ماده 28 قانون انتخابات مجلس، رد صلاحیت شده است.

به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی،به موجب بند یک ماده 28 داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید دارای التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی باشند. نکته سؤال برانگیز اینست که فردی که فاقد التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی است چگونه می‌تواند عضو مجلس خبرگان رهبری باشد؟! این، سؤالی است که شورای نگهبان باید به آن پاسخ بدهد.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حمیدرضا ارشادمنش درباره افزایش 10 درصدی نرخ آرم طرح ترافیک گفت:‌هیچ‌چیزی گران نمی‌شود و با توجه به مصلحت شهروندان اقدام می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی وزیر کشور با افزایش 10 درصدی نرخ آرم طرح ترافیک موافقت نکرده است بیان داشت:  قرار  نیست چیزی گران شود.

معاون عمرانی وزیر کشور بیان داشت:‌  سعی می‌کنیم تمامی اقدامات در جهت  سود و منفعت شهروندان باشد.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ دوم 'فرشاد نجفی‌پور' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اجرای این طرح در صورتی امكان پذیر است كه اعتبارات آن تامین شود.

وی با بیان اینكه ارایه همه خدمات به جانبازان تا پایان سال جاری بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود، تصریح كرد در صورت تصویب این طرح، پوشش صد درصدی ارایه خدمات از سال آینده برای جانبازان و ایثارگران اعم از شاغل و بازنشسته را سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح بر عهده خواهد گرفت.

وی همچنین یادآور شد در اجرای این طرح فقط خود جانبازان و ایثارگران تحت پوشش خدمات این سازمان قرار می گیرند.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کارگران امسال حداقل 660 هزار تومان و حداکثر 990 هزار تومان عیدی دریافت خواهند کرد.

به گزارش مهر، پرداخت عیدی کارگران و مشمولان قانون کار موضوعی است که ساز و کار اجرایی آن، میزان عیدی و وظیفه کارفرمایان در این زمینه در قانون کار دیده شده است.
 
تنها موضوعی که قانون کار آن را اصل قرار داده و برای تحقق آن ماده قانونی مصوب کرده است همان اجباری بودن تامین و پرداخت عیدی به نیروی انسانی مشمول قانون کار است که باید از سوی کارفرمایان انجام شود.
 
بر پایه این گزارش، برنامه ای که در کشور برای پرداخت عیدی افراد مشمول قانون کار از سوی کارفرمایان انجام می شود طبق عرفی است که در بنگاهها و واحدهای تولیدی وجود دارد و تنها زمینه ای که در این مورد توسط قانون کار فراهم شده است همان اجباری بودن پرداخت آن است.
 
در هر حال، قانون کار کشور می گوید کارفرمایان موظف هستند تا قبل از پایان سال کاری نسبت به تامین و پرداخت عیدی کارگران و افراد مشمول قانون کار اقدام کنند که میزان آن 2 برابر حداقل دستمزد و حداکثر نیز 3 برابر آن خواهد بود.
 
این فرمول نشان می دهد، کارگرانی که امسال حداقل دستمزد آنها همان مصوبه 330 هزار تومان قانون کار بوده و حداقل دریافتی آنها چیزی بیشتر از این مبلغ تعیین نشده است، باید رقمی بین 660 تا حداکثر 990 هزار تومان جدا از حقوق ماهیانه به عنوان عیدی دریافت کنند که البته در مواردی مبالغی تحت عنوان مالیات از میزان عیدی یاد شده کسر می شود، این در حالی است که برخی واحدها و بنگاه‌ها با تعیین مبلغ دلخواه، پرداخت آن را به سال جدید موکول می کنند.
 
به گزارش مهر، کارمندان و بازنشستگان هم براساس اعلام دولت، امسال 350 هزار تومان عیدی دریافت خواهند کرد.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


به گزارش خبرگزاری برنا، در آستانه ایام الله دهه مبارک فجر، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساعات اولیه صبح روز سه‌شنبه در حرم مطهر امام (ره) و مزار شهدا حضور یافتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قرائت فاتحه یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.

ایشان سپس با حضور در مزار شهدای هفتم تیر و گلزار شهدا، علو درجات ارواح مطهر شهدا را از خداوند متعال مسالت کردند.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جدول زمانبندی اجرای طرح تعویض كارت‌های قدیمی معافیت از خدمت با كارت هوشمند را اعلام كرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، طرح تعویض كارت‌های معافیت و پایان خدمت قدیمی با كارت هوشمند از دهم دی ماه سال جاری با تعویض كارت‌های قدیمی معافیت از خدمت آغاز شده است.

سازمان وظیفه عمومی ناجا به منظور رفاه حال متقاضیان و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های آنان برای اجرای این طرح، اولویت‌بندی بر اساس سال اخذ كارت قدیمی معافیت و پایان خدمت در نظر گرفته است.

دارندگان كارت‌های معافیت قدیمی بر اساس زمانبندی ذیل می توانند به منظور اخذ كارت هوشمند خود به یكی از دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی (پلیس+10) مراجعه كنند.

- از سال 1380 تا 1387 از دهم بهمن ماه به مدت دو ماه

- از سال 1370 تا 1379 از دهم اسفند ماه سال جاری به مدت یك ماه

- از سال 1360 تا 1369 از دهم فروردین سال آینده به مدت یك ماه

براساس این گزارش، زمان های یاد شده قابل تمدید نبوده و پس از انقضای مهلت فوق، كارت‌های قدیمی از اعتبار ساقط خواهد شد.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 7:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران - زمین لرزه ای به بزرگی 7/ 3 در مقیاس امواح درونی زمین (ریشتر) بامداد روز سه شنبه حوالی قنوات در استان قم را لرزاند.

1390/11/10 - 20:10

به گزارش گروه شب اخبار ایرنا به نقل از شبكه های لرزه نگاری وابسته به مركز لرزه نگاری كشوری موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران ، این زلزله در ساعت 5 و 50 دقیقه و 25 ثانیه با موقعیت جغرافیایی 49/ 34 درجه عرض شمالی و 22/ 51 درجه طول شرقی روی داده است.

تا زمان ارسال این خبر هیچ گزارشی از خسارت احتمالی این زمین زلزله ارایه نشده است.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 7:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مدیر عامل سازمان انتقال خون در دیدار با علاء الوان رئیس جدید امرو از اهدای 2 میلیون لیتر خون توسط مردم ایران در سال 90 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وب­دا غلامرضا توگه گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده میزان اهدای خون از نظر تعداد و درصد، سال به سال افزایش یافته است.

وی افزود: بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی ایران در زمینه اهدای خون در منطقه رتبه اول را داراست و کل اهدای خون در ایران داوطلبانه است.

وی اهدا کننده مستمر خون را یکی از منابع اطمینان بخش و کاملا سالم برای ارزیابی عملکرد سازمان های انتقال خون دانست و تاکید کرد: 68 درصد داوطلبان اهدای خون در ایران اهداکنندگان مستمر هستند. و از نظر جمعیت و معیارهای مختلف، مناطق تحت پوشش ایران به صورت شبکه ای تحت پوشش سازمان ما هستند.

وی به انجام تست های غربالگری در 98 درصد مناطق کشور توسط سیستم های مطابق با معیارهای جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر اینها سازمان انتقال خون امسال موفق شد 100 هزار لیتر پلاسما به کشورهای دیگر از جمله آلمان صادر کند.

وی اضافه کرد: در دانشکده تحت پوشش سازمان انتقال خون ایران هم اکنون 37 دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند و ظرفیت پذیرش دانشجو از سایر کشورها نیز برای ایران فراهم است.

وی به راه اندازی سامانه ملی مراقبت از خون(هموویژیلانس) اشاره کرد و گفت: برنامه کشوریHaemovigilance طراحی شده و تقریبا در همه بیمارستان های ایران این برنامه در حال اجراست.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی دولت



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 7:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


 
نماز جمعه این هفته تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه می‌شود
 
خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه می‌شود.
 

ستاد نماز جمعه تهران، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایسنادر این بیانیه آمده است: در تقارن ایام پرفضیلت ماه ربیع‌الاول، ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت و آغاز دوران امامت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) با دهه مبارک فجر که یادآور پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و نیز بیداری عظیم امت اسلامی می‌باشد، یک بار دیگر نماز جمعه تهران معطر به عطر حضور پیشوای فرزانه امت بزرگ اسلامی، بزرگ جانباز انقلاب، محبوب قلوب مسلمین جهان خواهد شد و حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در جمعه دهه فجر انقلاب اسلامی مورخ 14/11/90 دل و جان مومنین نمازگزار را به نور معرفت حی سبحان و رهنمودهای حکیمانه خویش منور خواهند کرد.

ستاد نماز جمعه تهران این حضور پربرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه این هفته تهران را فرصتی ذی‌قیمت دانسته، ضمن دعوت از مردم مومن، آگاه، بصیر و ولایتمدار برای شرکت در نماز جمعه این هفته‌ی تهران در محل دانشگاه تهران، انتظار دارد صفوف مستحکم و به هم پیوسته و دشمن‌شکن ملت وفادار به انقلاب، یک بار دیگر خالق صحنه‌های بی‌بدیل وحدت، پایداری و ایستادگی بر آرمان‌های انقلاب کبیر اسلامی باشد.

یقینا عظمت و شکوه حضور حماسی ملت انقلابی، مقاوم و بصیر، مثابه سندی سراسر افتخار در دفتر پایداری این مرز و بوم ثبت خواهد شد.

ان‌شاءالله

و من نصر الا من عندالله العزیز الحکیم

ستاد نماز جمعه تهران



تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 3:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌ شرقی از تولید وانت ال 90 از بهار سال 91 در تبریز خبر داد.

محمدعلی عسگری گفت: با توجه به اشتغالزایی ایجاد شده توسط تولید خودروی پیکان وانت در استان، قرار است تا پایان سال خط تولید این خودرو در استان فعالیت داشته باشد و از آغاز سال 91 خط تولید وانت ال 90 در تبریز آغاز به کار خواهد کرد.


وی ادامه داد: در حال حاضر در استان هشت واحد صنعتی تولید خودرو فعالیت می‌کنند و هشت واحد دیگر نیز در حال راه‌اندازی هستند.

سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: 450 واحد تولید و تامین قطعات یدکی خودرو و تراکتور در استان در حال فعالیت هستند که حاصل این فعالیت‌ها 5 هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان است.

وی رتبه استان در صنعت خودروسازی را سوم عنوان و خاطرنشان کرد: 18 درصد صنایع استان را گروه‌های مرتبط با خودروسازی تشکیل می‌دهند.

عسگری در ادامه با اشاره به تولید پژو 206 در استان نیز گفت: خط تولید پژو 206 با سرمایه‌ای نزدیک به 160 میلیارد ریال در استان در حال راه‌اندازی است.

وی ادامه داد: خط تولید نصب شده در استان قابلیت تولید تمام محصولات پژو را دارد که در مرحله اول فعلا فقط خودروی 206 در استان تولید خواهد شد.



تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 2:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

در پی پخش اولین قسمت از برنامه تلویزیونی "صراط" از سیمای جمهوری اسلامی که حاوی مطلبی علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود، رئیس دفتر ایشان با ارسال نامه‌ای برای معاون سیاسی سازمان صدا و سیما به این اتهام پاسخ گفت. متن نامه بدین شرح است:

جناب آقای مجید آخوندی
معاون محترم سیاسی سازمان صدا وسیما
باسلام و احترام
در بخش اول برنامه سیاسی صراط که در واحد مرکزی خبر ساخته شده است و در تاریخ ۸/۱۱/۹۰ در بخش‌های مختلف خبری پخش شد، در قسمتی از آن با استناد به مصاحبه معاون پارلمانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت با یک روزنامه مبنی بر پیشنهاد تمدید دوره ریاست جمهوری ایشان، از آن به عنوان تلاش برای انحراف در قانون اساسی یاد شده و این گونه القاء می‌شود که شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با این پیشنهاد موافق بوده که البته از آن جلوگیری شده است!!
اگر از میان تحولات فراوان تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی، این موضوع برای سازندگان این برنامه جلب توجه خاص کرده است، بعید است از چشم آنان این مهم دور مانده باشد که در مطبوعات همان زمان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در موضع گیری صریح، ضمن مخالفت علنی با این پیشنهاد تأکید کردند: "مگر در مملکت قحط الرجال است که چنین موضوعات خلاف قانون اساسی مطرح می‌شود" و شدیداً با آن و پیشنهاد دهندگان مخالفت کردند.
اینکه چرا سازندگان این برنامه، فقط به پخش موضوع پیشنهاد اشاره و از انعکاس مخالفت شخص ایشان با آن اغماض کرده اند، جای تأمل و تعجب دارد!!



تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 2:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح از احتمال رونمايي از ماهواره و ماهواره‌بر جديد ايراني در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش ايسنا، سردار سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايري پيش از ظهر امروز در يك نشست خبري كه به منظور تشريح برنامه‌هاي كميته نيروهاي مسلح ستاد دهه فجر برگزار شد، گفت: در عرصه موشكي و ساخت ماهواره‌ها پيشرفت‌هاي خوبي داشته‌ايم و اين حركت رو به جلو را ادامه مي‌دهيم و اميدواريم در دهه فجر امسال از ماهواره و ماهواره‌بر ساخت داخل رونمايي كنيم.



ادامه مطلب
تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 2:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، صبح دوشنبه مراسم تشییع پیکر آیت الله سید محمد هاشم دستغیب فرزند شهید آیت الله دستغیب از مسجد جامع عتیق شیراز تا شاهچراغ(ع) با حضور مسئولان و روحانیون استان برگزار شد.

پس از اقامه نماز، پیکر مرحوم آیت الله سید محمد هاشم دستغیب در جوار آرامگاه شهید آیت الله دستغیب به خاک سپرده شد.

مراسم ختم مرحوم آیت الله سید محمد هاشم دستغیب عصر پنجشنبه ساعت 15.30 تا 17 در مسجد جامع عتیق شیراز برگزار می شود.



تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 1:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، هواپیماهای نیروی هوایی روسیه در مسیر رفت و برگشت به یک نمایش هوایی در  کشور بحرین، با  اخذ مجوز از آسمان ایران عبور کردند. یکی از خلبانان روسی حاضر در این مأموریت، تصاویری از این پرواز گرفته و آن را در اختیار یک سایت روسی قرار داده که نشان دهنده اسکورت این گروه توسط هواپیماهای اف-4 فانتوم و اف-14 تامکت است.

طبق قانون های بین المللی، هواپیماهای نظامی بیگانه در عبور از یک کشور از ابتدای ورود تا خروج می توانند توسط هواپیماهای آن کشور مشایعت شوند.
 
ایلیوشین76 ترابری، سوخو-27 های تیم آکروجت شوالیه های روسیه و فانتوم های ایران
 
اف-14های مسلح به موشک میانبرد اسپارو(تامکت جلویی) و دوربرد فینیکس(تامکت عقبی)
 
سوخو-27 ها و اف-4 فانتوم(حمل موشک کوتاه برد سایدویندر مشخص است)

 



تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 1:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معاون استاندار تهران از دستگیری بزرگترین زمین خوار پایتخت خبر داد و افزود: این متهم هم اکنون در زندان اوین به سر می برد.

محمد رضا محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آقای "ه - چ" به عنوان بزرگترین زمین خوار تهران حدود 50 هکتار زمین را در شهر اندیشه و پردیس به صورت غیرقانونی تصرف کرده بود گفت: این متهم که تحت تعقیب بود به دلیل جعل اسناد و کلاهبرداری توسط دستگاه قضایی و انتظامی تهران دستگیر شد.

وی افزود: اواسط دیماه سال جاری متهم پرونده زمین خواری به دادگاه معرفی شد و با حکم دادگاه زمینهای تصرف شده باز پس گرفته شد. این متهم هم اکنون در زندان اوین به سر می برد و ماشین آلات سنگین وی در شهر اندیشه توقیف شده است.