تاريخ : 25 / 11 / 1390برچسب:, | 12:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

با وجود ارسال سناریوی نهایی بنزینی ستاد هدفمندی یارانه‌ها به رئیس کابینه دولت دهم، اما قیمت و سهمیه‌هایی تعیین شده برای عرضه این فرآورده استراتژیک نفتی حداقل تا پایان نوروز 91 دستخوش تغییر نخواهد شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 25 / 11 / 1390برچسب:, | 12:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معاون تعزیرات حکومتی تهران اظهار داشت: از ابتدای بهمن ماه سال جاری تا کنون 40 واحد صنفی متخلف پلمپ شده اند که شرکت خودرو سازی زاگرس تولید کننده خودروی پروتون به علت پرداخت نکردن 20 میلیون جریمه تعزیراتی در لیست پلمپ شدگان قرار دارد.

 

منبع : مشرق



تاريخ : 25 / 11 / 1390برچسب:, | 12:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

جعفري مدير عامل باشگاه تراكتورسازي تبريز امروز در فدراسيون فوتبال حاضر شد و براي شركت در انتخابات اين فدراسيون ثبت‌نام كرد.
 
به گزارش ايسنا،وي براي حضور در هيات رييسه فدراسيون فوتبال نام نويسي كرده است.



تاريخ : 25 / 11 / 1390برچسب:, | 12:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

همزمان با ايام مبارك دهه فجر، يك زن ژاپني در حرم مطهر رضوي به دين مبين اسلام مشرف شد.

به گزارش ايسنا «كانكو آكيو» با مراجعه به اداره ارتباطات اسلامي و امور زائرين غيرايراني آستان قدس رضوي در سن 51 سالگي با به زبان آوردن شهادتين از دين مسيحيت به دين مبين اسلام مشرف شد و نام «فاطمه» را براي خود برگزيد.

وي درباره علت تشرفش به دين اسلام گفت: در سفر خود طي چند سال گذشته به ايران در ايام محرم و مشاهده هيات‌هاي عزاداري و شعائر ديني در خيابان‌ها، نسبت به دين اسلام علاقه‌مند شدم.

اين تازه مسلمان كه بيش از دو سال مشغول تحقيق و بررسي درباره دين اسلام بود، اظهار كرد: دين اسلام كامل‌ترين دين در ميان اديان الهي مي‌باشد و در اسلام براي رسيدن به سعادت جاودان و آرامش دستور عمل‌هاي مناسب آمده است.

وي افزود: با توجه به اين‌كه بارگاه منور رضوي جزء مقدس‌ترين اماكن مذهبي جهان است، اين مكان را بهترين فضا براي تشرف به دين اسلام دريافتم و با تشرف به دين مبين اسلام در اين فضاي ملكوتي احساس آرامش و تولدي دوباره دارم.

«آكيو» با اشاره به ضرورت حجاب و پوشش مناسب اسلامي براي زن‌ها گفت: حجاب نه تنها مانعي براي حضور زن در جامعه ايجاد نمي‌كند، بلكه اين پوشش و حجاب، موجب كامل شدن شخصيت وجودي او نيز خواهد شد.

همچنين معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي با اشاره به اين موضوع اظهار كرد: از سوي اين معاونت يك جلد كلام‌الله مجيد و كتاب‌هايي درباره اصول اعتقادي اسلام و مذهب شيعه و بسته‌هاي فرهنگي و متبرك به تازه مسلمان‌ها اهداء مي‌شود.

حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمين حسيني اظهار كرد: با هماهنگي‌هاي صورت گرفته از سوي معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي يكي از استادان حوزه به تبيين احكام، اصول و فروع دين اسلام و ويژگي‌هاي شخصيتي پيامبر عظيم‌الشان(ص) و امامان معصوم(ع) براي اين تازه مسلمان‌ها مي‌پردازد.



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 4:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: در جریان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس نهم، حجت‌الاسلام علوی رئیس‌ شورای عالی جبهه ایستادگی و سرلیست این جبهه، رد صلاحیت شد.

خبرگزاری فارس: سرلیست جبهه ایستادگی رد صلاحیت شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس نهم، حجت‌الاسلام سید محمود علوی رئیس‌ شورای عالی جبهه ایستادگی که قرار بود سرلیست این جبهه باشد، رد صلاحیت شد.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود صلاحیت علوی از سوی مراجع چهارگانه رد شده بود و هیئت نظارت استانی و شورای نگهبان نیز اعترض وی را به نظر مراجع چهارگانه وارد ندانسته است.



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 3:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران - هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: امكانات ویژه ای در پنج مسیر اروپایی 'هما' برای مسافران به منظور خرید بلیت ارایه خواهد شد.

1390/11/24 - 10:36

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حاكی است: هموطنان مقیم خارج از كشور می توانند از طریق بستگان خود در ایران، بلیت هما را در پنج مسیر با نرخ های ویژه خریداری كنند و وجه آن را به صورت ریالی پرداخت كنند.

بر اساس این گزارش، مسیرهای اروپایی پاریس - تهران - پاریس، كلن - تهران - كلن، گوتنبرگ - تهران - گوتنبرگ، كپنهاگ - تهران - كپنهاگ و استكهلم - تهران -استكهلم را شامل می شود.

بر پایه این گزارش، خریداران بلیت این مسیرها می توانند برای تهیه بلیت به دفاتر فروش 'هما' یا دفاتر خدمات مسافرتی طرف قرارداد با 'هما' مراجعه كنند.

تبدیل نرخ محلی در سیستم بر اساس نرخ بانكی اعلام شده توسط بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 3:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سایت فردا متعلق به احمد توکلی ( رقیب دیرینه هاشمی) هم ادعا کرد که هاشمی در راه کسب مرجعیت با تاسیس یک مدرسه علمیه قصد پرداخت شهریه به طلاب را دارد.لازم به ذکر است حملات اخیر به هاشمی رفسنجانی در حالی صورت می گیرد که وی پس از برگزاری جلسه اضطراری با مسئولین نظام که منابع آگاه محتوای آن جلسه را بحث در مورد بحران هسته ای دانستند، بلافاصله عازم قم شد تا مراجع تقلید را در جریان وضعیت پرونده هسته ای و تهدیدات روز افزون غرب و به ویژه امریکا قرار دهد.
ولی از انجا که هر اقدام و تحرک هاشمی از جانب جناح رقیب وطرفداران احمدی نژاد به دقت تحت بررسی قرار دارد انها نسبت به  این مقوله نگران شده و در صدد دادن اطلاعات غلط و انحرافی  بر امده اند تا هم ذهن طرفداران خود را مشغول سازند و هم هاشمی و دوستانش را وادار به پاسخگویی کنند . در حالی که خود انها خصوصا احمد توکلی و احمدی نژاد به خوبی در جریان دلایل این سفر قرار دارند. اما انچه جالب توجه است توسل این اقایان و جریان ها به یک مداح و نوحه خوان است که باید نقش تحلیل گر را برای انها بازی کند . ضمنا اگر هم موضوع مرجعیت هاشمی هم مطح باشد مگر او از نظر علمی از مراجع جناح راست کم سواد تر است که چنین این هراسان شده اند .مشکل اصلی انها در رقابت علمی وسیاسی او با امثال مصباح و همفکرانش است که می خواهند مجلس خبرگان را برای برنامه های اتی خود قبضه کنند . هنوز یادمان نرفته که پس از انتخابات ریاست جمهوری با هنر و مریم بهروزی صراحتا اعلام کردند که هدف بعدی ما مجلس خبرگان است .کد مطلب :



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 2:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

یک آسیب شناس گفت: طبق آمار، زندگی پسر با دختر بزرگتر از خود ادامه‌دار و پایدار نبوده و این ازدواج ها با مشکلات زیادی همراه است.



ادامه مطلب
تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 2:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فرهاد مجیدی در بازی اخیر خود توانست دو گل از سه گل تیم الغرافه را برابر الخریطیات به ثمر برساند.



ادامه مطلب
تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 2:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي گفت كه به دليل بيماري قلبي از شركت در انتخابات دوره نهم مجلس شوراي اسلامي انصراف داده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمدابراهيم نكونام در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اخبار منتشره در برخي سايت‌هاي خبري مبني بر ردصلاحيت خود، يادآور شد: هيات مركزي نظارت و فرمانداري شهرستان نام من را به عنوان كانديدا اعلام كرد اما به دليل مشكلات شخصي از حضور در انتخابات دوره بعد انصراف دادم.

نماينده مردم گلپايگان در مجلس، از سايت‌هاي خبري خواست تا در وادي وانفساي دنيافروشي با خبرهاي دروغ، ‌آخرت خود را به دنيايشان نفروشند.



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 11:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فرمانده انتظامي استان ايلام علت گروگانگيري صبح روز گذشته که در يکي از ادارات کل استان رخ داد را موضوع شخصي اعلام كرد و گفت: عامل اين گروگانگيري دستگير شد.

به گزارش ايسنا، امير حيدرعباس‌زاده دراين‌باره گفت: در ساعت 10 صبح روز يكشنبه فردي با در دست داشتن يک قبضه اسلحه سه نفر را در ساختمان يکي از ادارات شهر ايلام گروگان گرفته بود كه با اطلاع پليس از اين واقعه اکيپ‌هاي ويژه‌اي به همراه کارشناسان مرکز مشاوره معاونت اجتماعي نيروي انتظامي در محل حاضر و اقدامات امنيتي و عمليات رهايي گروگان‌ها را آغاز کردند.

فرمانده انتظامي استان ايلام ادامه داد: در بررسي اوليه پليس مشخص شد انگيزه اين فرد انتقام‌جويي بوده و اختلاف شخصي با يکي از کارکنان آن اداره باعث اين اقدام شده است.

عباس‌زاده با بيان اينكه پس از گذشت پنج ساعت پليس با انجام اقدامات پليسي و رواني گروگانگير را از محل گروگانگيري بيرون کشاند، گفت: ماموران پليس متهم را دستگير و سه گروگان را آزاد كردند.

وي با اشاره به پايان گروگانگيري در ساختمان اين اداره اضافه‌کرد: در اين عمليات ضمن دستگيري فرد گروگانگير يک قبضه اسلحه و تعدادي فشنگ نيز از وي کشف و ضبط شد.
 



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 11:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: بر اساس اخبار رسیده، افزایش قیمت بنزین آزاد به 1000 تومان و تثبیت قیمت بنزین نیمه یارانه‌ای در رقم 400 تومان به یکی از سناریوهای مطرح ستاد هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم اجرای این قانون تبدیل شده است.

در حالی که بحث بر سر انتخاب یکی از ۴ سناریوی مطرح در ستاد هدفمندی یارانه‌ها درباره قیمت بنزین یارانه‌ای در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ادامه دارد، خبرهای رسیده حاکی است، یکی از این سناریوها شانس بیشتری برای مبنا قرار گرفتن در فاز دوم دارد.

بر اساس این سناریو بنزین آزاد با قیمت هزار تومان در هر لیتر به فروش می‌رسد و قیمت و سهمیه بنزین یارانه‌ای برای خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی ثابت می‌ماند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر بنزین یارانه‌ای با قیمت ۴۰۰ تومان در هر لیتر به خودروهای شخصی و عمومی ارائه می‌شود که بر اساس این سناریو این قیمت در کنار سهمیه این خودروها در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تغییر نخواهد کرد.

در عین حال پیشنهادی نیز مطرح شده است که بر اساس آن به جای اختصاص سهمیه بنزین یارانه‌ای به هر خودرو، به هر خانواده سهمیه بنزین ارائه شود تا خانواده‌هایی که بیش از یک خودرو در اختیار دارند بیش از دیگر خانواده‌ها از سهمیه بنزین بهره نبرند.

پیش از این یک منبع آگاه در ستاد هدفمند کردن یارانه ها به خبرنگار فارس گفته بود: "به احتمال قوی بنزین آزاد در گام دوم هدفمند کردن به 1000 تومان می رسد و تا پایان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها نیز تغییر نخواهد کرد اما بحث بر سر قیمت بنزین نیمه یارانه ای ادامه دارد و 4 سناریو براساس بنزین نیمه یارانه ای تهیه شده است."

به گزارش فارس در حال حاضر بنزین معمولی آزاد به قیمت ۷۰۰ تومان در هر لیتر به فروش می‌رسد. بعضی کارشناسان معتقدند با جهش یکباره قیمت ارز در بازار عملا هدفمندی یارانه‌ها به جای پیشرفت، به عقب رفته است و قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی از قیمت فوب خلیج‌فارس و قیمت‌های بین‌المللی فاصله گرفته است.
 



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 11:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دولتی‌ها این روزها مشتاق بودند طرح سوال از احمدی‌نژاد قبل از انتخابات اسفند در صحن مطرح شود تا به گفته آنها احمدی‌نژاد افشاگری‌هایی کند و گرچه این درخواست، با تعطیلی مجلس در حد خواسته باقی ماند، اما در دو روز گذشته رسانه‌ها و افراد نزدیک به احمدی‌نژاد یک دستور کار مشترک را پیگیری می‌کردند: «چرا احمدی‌نژاد را قبل از برگزاری انتخابات به صحن دعوت نکردید تا از خود و کابینه‌اش دفاع کند؟»؛



ادامه مطلب
تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 11:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دنیای اقتصاد – اراک – مجید نیک عهد: رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان تفرش از مهار 30 هزار مترمكعب روان آب‌هاي سطحي با ساخت بندخاكي در روستاي زرجين شهرستان تفرش خبر داد.

 
محمود عسگري گفت: با ساخت اين بندخاكي حدود 30 هزار متر مكعب روان آب سطحي كنترل شده كه اين آب‌ها جذب سفره‌هاي زيرزميني مي‌شود. وي ساخت بندهاي خاكي را با هدف جلوگيري از بروز فرسايش، ‌كنترل رسوب، پيشگيري از سيلاب، حفظ آب و تغذيه سفره‌هاي آب زيرزميني به منظور تقويت قنوات و چشمه‌سارها و جلوگيري از خطر سيل‌گيري مناطق پايين دست دانست.وی اعتبار هزينه شده براي اين بندخاكي را در روستاي زرجين 520 ميليون ريال از محل اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي عنوان كرد.



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:پایگاه موساد , مرز ایران, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مشرق نوشت:
روزنامه انگلیسی تایمز نوشت که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) بتازگی یک پایگاه جاسوسی علیه ایران را در کشور آذربایجان که در شمال غربی این واقع است، دایر کرده است.

به نوشته این روزنامه این پایگاه خارج از شهر باکو پایتخت آذربایجان قرار دارد و دهها نفر از عناصر موساد در همین راستا در کنار عناصر جاسوسی از آمریکا علیه ایران فعالیت می کنند.

بر اساس این گزارش اعلام شده که رژیم صهیونیستی یک کارخانه تولید لوازم یدکی هواپیماهای شناسایی و جاسوسی نیز در آذربایجان تأسیس کرده و از این طریق علاوه بر تأمین نیازهای خود، نیاز های آذربایجان به این لوازم را نیز بر طرف می کند.

رژیم صهیونیستی ظرف روزهای اخیر اخبار متعددی را منتشر کرده تا تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران را فراتر از آنچه هست جلوه دهد و شکست و نقص خود در توازن قوای منطقه ای در جبهه سوریه و مصر و دیگر کشورهای خاورمیانه جبران کند.
 



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 10:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

نايب رييس مجمع امور صنفي توزيعي ـ خدماتي با تاكيد بر برگزاري 400 نمايشگاه بهاره در سطح كشور اظهار كرد: نمايشگاه‌هاي بهاره از پنج تا 25 اسفند ماه در كشور و از 10 تا 20 اسفند ماه در تهران برگزار مي‌شود.

محمد آزاد در گفت‌وگو با ايسنا در واكنش به اين پرسش كه آيا اجناس چيني در نمايشگاه‌هاي بهاره عرضه مي‌شوند، با تاكيد بر اين كه هيچ گونه كالاي خارجي عرضه نمي‌شود، گفت: ورود جنس چيني امسال هم ممنوع است؛ نه اين كه روي جنس چيني حساس باشيم بلكه كالاي خارجي حق ورود به نمايشگاه بهاره را ندارد چرا كه نمايشگاه براي حمايت از توليدكنندگان داخلي برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: در نمايشگاه‌ بهاره كالاي مورد نياز مردم با قيمت‌هاي كنترل شده و ارزان‌تر از مغازه‌ها عرضه مي‌شود.

نايب رييس مجمع امور صنفي توزيعي ـ خدماتي همچنين با اشاره به برگزاري فروش‌هاي فوق العاده در سطح شهر براي راحتي مصرف كنندگان اظهار كرد:‌ در سال جاري همت خود را روي فروش فوق العاده گذاشتيم چرا كه براي مردم بيشتر راه گشاست؛ مردم راحت‌تر خريد مي‌كنند و در صورت تمايل براي تعويض كالا يا برگشت كالا مي‌توانند به مغازه مراجعه كنند اما زمان نمايشگاه محدود بوده و چنين امكاني وجود ندارد و خريدار نمي‌تواند فروشنده را پيدا كند.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 8:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایسنا: وزارت امور اقتصادي و دارايي از پرداخت عيدي كاركنان دولت طي هفته جاري خبر داد.

 هيئت وزيران طي مصوبه شماره ‌٢٢٧٧٧٧/ ت ‌٤٧٦٦٨ هـ مورخ ‌١٩ / ‌١١ / ‌١٣٩٠ تصويب كرد که دستگاه‌هاي اجرايي موظفند به کارمندان رسمي، ثابت، پيماني، خريد خدمت، قراردادي و موقت و همچنين اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و تحقيقاتي که به طور تمام وقت اشتغال بکار دارند، مبلغ ‌٣٥٠ هزار تومان به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ‌١٣٩٠ به عنوان پاداش آخر سال (عيدي) در بهمن ماه از محل بودجه مصوب دستگاه‌هاي اجرايي پرداخت كنند.

از طرفي، در اجراي مصوبه مذکور، وزارت امور اقتصادي و دارايي (خزانه داري کل کشور) ضمن اعلام آمادگي در خصوص پرداخت عيدي کارکنان دولت طي هفته جاري از دستگاه‌هاي اجرايي خواسته است که همه ذي‌حسابان دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانند از امروز (‌٢٣ بهمن‌ماه) نسبت به تنظيم درخواست وجه بابت پاداش آخر سال(عيدي) کارکنان خود اقدام و به اداره کل خزانه ارسال كنند و اداره کل خزانه نيز نسبت به پرداخت آن اقدام سريع خواهد كرد.

 معاون رييس جمهور نيز پيش از اين مبلغ عيدي كارمندان را ‌٣٥٠ هزار تومان اعلام كرده بود.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 8:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مهر: فعالان بازار مسکن رکود خرید و فروش مسکن در تهران در شرایط فعلی را افزایش قیمتها و کاهش قدرت خرید مردم می‌دانند.

خرید و فروش مسکن در ماههای آخر سال ، هنوز هم نتوانسته رونق زیادی پیدا کند و با وجود افزایش قیمت در برخی از مناطق تهران، اما بازهم بازار مسکن با رکود همراه است  که البته فعالان بازار، افزایش قیمت را دلیل رکود بازار مسکن می دانند.

به گفته مشاوران املاک، بازار شب عید امسال به نسبت سالهای پیش از این، رونق کمتری دارد و متقاضیان کمتری به بنگاه‌های املاک مراجعه می کنند که البته ممکن است تاپایان سال این رویه تغییراتی هم داشته باشد اما قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم یکی از دلایلی است که بازار را با رکود مواجه کرده است.

افزایش قیمت در برخی از مناطق شهر تهران باعث شده است که قیمت هر متر مربع آپارتمان در نقاط مختلف تهران با یکدیگر یکسان شود، این در حالی است که در گذشته اختلاف قیمت زیادی بین این منطقه ها وجود داشت. در واقع افزایش قیمت آپارتمان در محله های متوسط و حتی پایین شهر تهران بیش از نقاط شمالی تهران بوده است.

قیمت آپارتمان در برخی از محله های تهران

هم اکنون آپارتمان 43 متری در نواب زیر همکف و با عمر 10 ساله به قیمت 51 میلیون تومان به فروش می رسد و 41 متری در خیابان هاشمی 21 متری جی 56 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

برای آپارتمان 40 متری در هاشمی بدون پارکینگ هم 70 میلیون تومان قیمت تعیین شده است و 32 متری در محدوده سبلان شمالی طبقه سوم 62 میلیون تومان به فروش می رسد.

همچنین آپارتمان  40 متری نوساز در پونک، ایران زمین شمالی هم به قیمت 145 میلیون تومان از سوی مالک قیمت گذاری شده است و 50 متری در خیابان کمیل با عمر 8 ساله و بدون پارکینگ متری یک میلیون و 250 هزار تومان به فروش می رسد.

یک آپارتمان نوساز با متراژ 50 متر در منطقه فرمانیه با پارکینگ و انباری به قیمت 220 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و 55 متری و نوساز در جوادیه هم متری یک میلیون و 400 هزار تومان به فروش می رسد.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 8:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

احتمال توقف فروش بنزین آزاد از اسفند ماه

اقتصاد > انرژی  - همشهری آنلاین:
رئیس هیات مدیره انجمن جایگاه‌داران گفت: فروش بنزین آزاد در جایگاه‌های عرضه سوخت متوقف می‌شود.

بیژن حاج محمدرضا در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این که فروش بنزین آزاد در جایگاه‌های عرضه سوخت به دلیل سوده نبودن به زودی متوقف می‌شود، گفت:‌ با توجه به این که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ابتدای دی ماه امسال کارمزد بنزین آزاد را کاهش داد، جایگاه‌داران تصمیم به توقف عرضه این نوع بنزین گرفته‌اند.

 وی توضیح داد: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اعلام شد که کارمزد فروش هر لیتر بنزین آزاد، دو برابر کارمزد بنزین سهمیه‌ای است، اما بعد از مدتی 100 درصد افزایش کارمزد بنزین آزاد به 50 درصد کاهش یافت تا این که در دی ماه امسال به جایگاه‌داران اعلام شد که علاوه بر کاهش کارمزد بنزین آزاد، جایگاه‌داران باید کارمزدی را که تاکنون دریافت کرده‌اند، پس دهند.

 حاج محمدرضا با اشاره به این که ابتدای دی ماه طی جلسه‌ای با مسوولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خواستار رسیدگی به این موضوع شدیم، گفت:‌ قرار بود مسوولان این شرکت اول بهمن ماه به ما جواب دهند که بعد از گذشت 23 روز هنوز خبری نشده است.

 رئیس هیات مدیره انجمن جایگاه‌داران با اشاره به این که پلاکارد عدم عرضه بنزین آزاد توسط جایگاه‌ها آماده شده است و تا هشت روز دیگر به شرکت ملی پخش برای تایید داده می‌شود، گفت: دو هفته بعد از این تاریخ، عرضه بنزین آزاد توسط جایگاه‌ها متوقف می‌شود.

 به گفته وی، توقف عرضه بنزین آزاد در ابتدا از جایگاه‌های تهران آغاز می‌شود و بعد از آن قابل تعمیم به جایگاه‌های سراسر کشور است.

 



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 8:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بدنبال تردد برخی از تروریستهای مرتبط با ترور دانشمندان هسته ای ایران به جمهوری آذربایجان و برخورداری از برخی تسهیلات در آن کشور بر ای عزیمت به تل آویو و همکاری با شبکه های جاسوسی رژیم صهیونیستی، جوانشیر آخوندوف سفیر آن کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل مشترک المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه در این ملاقات ضمن ارایه یادداشت اعتراض، از دولت جمهوری آذربایجان موکدا خواست که از فعالیت های سازمان جاسوسی موساد بر علیه جمهوری اسلامی ایران در خاک آن کشور جلوگیری شود.

سفیر جمهوری آذربایجان در پاسخ عنوان کرد که طی سفر به باکو موضوع را با مقامات کشورش مطرح و ضمن پیگیری، پاسخ را به طرف ایرانی اعلام خواهد کرد.

در این ملاقات همچنین نسبت به رفتار نامناسب جمهوری آذربایجان با نمایندگان نهادهای جمهوری اسلامی ایران در آن کشور، تبلیغات ضد ایرانی روزمره رسانه ای و همچنین توقیف کامیونهای باری ایرانی در مسیر آستارا -  باکو قویاَ اعتراض گردید و توقف فوری این قبیل اقدامات غیردوستانه مورد تاکید قرار گرفت.