تاريخ : 8 / 12 / 1390برچسب:, | 2:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تغییر برخی از مدیران این دانشگاه گفت: معاونان آموزشی، پژوهشی و اداری-مالی دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کردند.
 
فرهاد دانشجو در پاسخ به پرسش مهر در خصوص تغییر معاونان این دانشگاه گفت: دکتر حسین بلندی به عنوان معاون آموزشی، دکتر محمد خجسته به عنوان معاون مالی و اداری و دکتر علی افشار به عنوان معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب می شوند.
 
وی در ادامه گفت: سایر مدیران و معاونان این دانشگاه از جمله دکتر کریم زارع معاون پارلمانی دانشگاه آزاد، دکتر عبدالله سجادی جاغرق رئیس مرکز آزمون، دکتر ترابی معاون بین الملل دانشگاه و دکتر یحیوی معاون پزشکی دانشگاه باقی می مانند.
 
رئیس دانشگاه آزاد درباره علت تغییر سه معاون دانشگاه آزاد اعلام کرد: این تغییر به نشان ضعف کاری آنان نبوده بلکه قرار است در پست های دیگری از آنان استفاده شود.
 
وی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره اداره همکاری دکتر جاسبی گفت: همانطور که دکتر جاسبی امروز در سخنان خود اشاره کرد برای وی پست اجرایی در نظر گرفته نمی شود اما دکتر جاسبی را به عنوان مشاور عالی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب می کنم تا از همفکری و مشورت وی استفاده شود.
 
دانشجو افزود: درباره تغییر مدیران رسانه ای دانشگاه نیز طی چند روز آینده تصمیم گیری می شود.
 
 تا دقیقی دیگر احکام معاونان جدید دانشگاه به آنها اعطا می شود.



تاريخ : 7 / 12 / 1390برچسب:, | 11:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فرارو، قرار بود برادر رييس جمهور  در شهر گرمسار در خصوص جريان انحرافي و حمايت هاي آن از برخي نامزد هاي اين شهر، سخنراني کند.

تبليغات وسيعي براي اعلام برنامه سخنراني داوود احمدي در اين شهر صورت گرفته بود اما در آخرين لحظات، شوراي تامين استان، وابسته به وزارت کشور، اين سخنراني را لغو کرد.

داوود احمدي نژاد از چهره  هاي شاخص و فعال مخالف اسفنديار رحيم مشايي و دولت دهم است.

پروين احمدي نژاد، خواهر رييس جمهور، از شهر گرمسار نامزد مجلس نهم شده است.



تاريخ : 7 / 12 / 1390برچسب:, | 11:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی ستاد عمره دانشجویی گفت: دانشجویان عمره‌گذار از 25 فروردین سال 91 به سفر حج اعزام می‌شوند.

خبرگزاری فارس: اعزام دانشجویان به حج عمره از 25 فروردین‌ماه سال 91

محمد زارع دبیر اجرایی ستاد عمره دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر گفت: دانشجویان عمره‌گذار از 25 فروردین سال 91 به حج اعزام می‌شوند. 

وی با اشاره به آغاز اعزام اساتید دانشگاه به عمره مفرده از روز گذشته، گفت: نخستین کاروان‌های عمره اساتید با حضور 450 نفر در قالب 3 کاروان روز گذشته از تهران اعزام شدند.

دبیر اجرایی ستاد عمره دانشجویی خاطرنشان کرد: اعزام کاروان‌های اساتید تا 25 فروردین‌ سال 91  ادامه دارد و پس از آن اعزام کاروان‌های دانشجویان به عمره مفرده آغاز می‌شود.

زارع تصریح کرد: اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از بهمن‌ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان فروردین‌ماه سال 91 ادامه خواهد داشت.



تاريخ : 7 / 12 / 1390برچسب:, | 11:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:



تاريخ : 7 / 12 / 1390برچسب:, | 11:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برق هسته ای با ظرفیت 1000 مگاوات، اوایل سال آینده به شبکه سراسری وصل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون عباسی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: همزمان با خروش میلیونی مردم انقلابی کشورمان در راهپیمایی 22 بهمن، 700 مگاوات برق هسته ای وارد شبکه سراسری شد که این در اوایل سال آینده به ظرفیت کامل خود خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: برای تکمیل ظرفیت کامل، تستها و آزمایشات مختلفی روی 75 درصد قدرت صورت خواهد گرفت و انشاالله پس از موفقیت آمیز بودن آن به قدرت کامل آن دست خواهیم یافت.

شایان ذکر است در سال جاری 500 مگاوات برق هسته ای به شبکه سراسری وصل شده بود.
 



تاريخ : 7 / 12 / 1390برچسب:, | 11:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ستاد انتخابات كشور در اطلاعیه شماره هشت خود اعلام كرد:با توجه به رایانه ای شدن فرایند ثبت نام رأی دهندگان جهت اخذ رأی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن كارت ملی نیز الزامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور، در اطلاعیه ستاد انتخابات كشور آمده است: با توجه به رایانه ای شدن فرایند ثبت نام رأی دهندگان جهت اخذ رأی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اجرای تبصره 7 ماده 9 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی دائر بر نوین سازی شیوه های اخذ رأی برای شركت درانتخابات علاوه بر شناسنامه همراه داشتن كارت ملی نیز الزامی می باشد.
 
در این اطلاعیه از هموطنان دعوت شد روز جمعه 12 اسفند ماه با همراه داشتن كارت ملی و شناسنامه خود، با حضوری آگاهانه و پرشور، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران افزوده و مجریان انتخابات را نیز در هر چه بهتر برگزار كردن آن یاری كنند. 



تاريخ : 7 / 12 / 1390برچسب:, | 11:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش سرویس ورزشی برنا، نشست هماهنگی مسئولین فدراسیون در حالی برگزارشد که اعضا در خصوص برگزاری دیدار ایران و قطر، زمان تمرین تیم ها، محل اسکان تیم ها و داوران وناظران و نحوه برگزاری این بازی بحث و بررسی کردند.

نشست مطبوعاتی تیم های ملی ایران و قطر روز سه شنبه نهم اسفند ماه راس ساعت 12:30 در هتل آکادمی ملی فوتبال و نشست هماهنگی تیم ها نیز راس ساعت 13 در همین مکان برگزار می شود.

تیم ملی قطر بعد از ظهر روز دوشنبه هشتم اسفندماه از طریق فرودگاه مهرآباد وارد تهران خواهد شد و پس از انجام بازی خود مقابل ایران، ساعت 22 تهران را به مقصد کشورش ترک می کند.

بر همین اساس اسامی داوران،ناظرمسابقه و ناظر داوری این دیدار به شرح زیر است:

ناظر بازی :توان كوك تران از ویتنام

ناظر داوری : محمد علی بوسیم از امارات

داور :روشن ایرماتوف از ازبكستان

كمك داور اول : عبدوخمیدولو رسولف از ازبكستان

كمك داور دوم : باخادیر كوچكاروف از قرقیزستان

داور چهارم : ولادیسلاو تسیتلین از ازبكستان



تاريخ : 6 / 12 / 1390برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کتاب حاشیه‌نویسی شده رهبر انقلاب با عنوان «نورالدین پسر ایران» با گذشت 2ماه از انتشار با استقبال بی‌نظیر مخاطبان روبرو شده به طوری که این کتاب را در بازار نشر کمیاب کرده است.

به گزارش فارس، «نورالدین پسر ایران» کتاب خاطرات سیدنورالدین عافی است؛ پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی که حضور دفاع مقدس را در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر 31 عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهه‌های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است.
 
نورالدین نزدیک به هشتاد ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر کوچک‌ترش سید صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیات‌های متعددی حضور داشت و جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس است. پیش‌بینی می شود این کتاب به مانند «دا» مخاطبان فراوان داشته و رکورد این اثر را بزند.
 
این‌روزها در بسیاری محافل سخن از این کتاب است اثری که رهبر انقلاب هم بر آن نظر و توجه خاص داشتند و اینگونه بر حاشیه نوشتند که؛ «این نیز یکی از زیباترین نقاشیهای صفحه‌ی پُرکار و اعجاز گونه‌ی هشت سال دفاع مقدس است. هم راوی و هم نویسنده حقاً در هنرمندی، سنگ تمام گذاشته‌اند. آمیختگی این خاطرات به طنز و شیرین‌زبانی که از قریحه‌ی ذاتی راوی برخاسته و با هنرمندی و نازک‌اندیشیِ نویسنده، به خوبی و پختگی در متن جا گرفته است، و نیز صراحت و جرأت راوی در بیان گوشه‌هائی که عادتاً در بیان خاطره‌ها نگفته میماند، از ویژگیهای برجسته‌ی این کتاب است. تنها نقصی که به نظر رسید نپرداختن به نقش فداکارانه‌ی همسری است که تلخی‌ها و دشواریهای زندگی با رزمنده‌ئی یکدنده و مجروح و شلوغ را به جان خریده و داوطلبانه همراهی دشوار و البته پر اَجر با او را پذیرفته است. ساعات خوش و با صفائی را در مقاطع پیش از خواب با این کتاب گذراندم والحمدلله».
 
مخاطبان اینگونه آثار این روزها شاید برای تهیه این اثر با مشکلاتی مواجه شوند و یا با این سخن: "که شوق در علاقه‌مندان بسیار اما کتاب را نداریم"، مواجه شوند و در نتیجه عنوان شود که پس از سال‌ها کتابی از این جنس و این ژانر کمیاب شده است و باز هم فرزندان و پسر ایران طالب دارد.
 
کتاب خاطرات خط شکن آن‌روزها به‌نام «نورالدین پسر ایران» امروز در دستان خط شکنان امروز است، با اقبال کم‌نظیر آنقدر که از این اثر به عنوان کتاب کمیاب یاد می‌شود.



تاريخ : 6 / 12 / 1390برچسب:, | 3:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: سید علی ابوالحبیب گفت: چاقی یا لاغری افراد یکی از ملاک‌های تشخیص طبع افراد است معمولا افراد صفراوی و سوداوی لاغر هستند و افراد بلغمی و دموی چاق هستند.

وی گفت: نوع پوست افراد نیز یکی از ملاک‌های تشخیص طبع افراد است معمولا افراد صفراوی و سوداوی پوست خشکی دارند و بلغمی‌ مزاج و دموی مزاج‌ها دارای پوست مرطوبی هستند.

به عنوان مثال اگر فردی یک ماده غذایی با طبع گرم مانند فلفل یا پسته مصرف کند اگر بدنش با خوردن این مواد غذایی واکنش نشان دهد نشان دهنده این است که فرد خشکی مزاج دارد و به دلیل اینکه دستگاه گوارش نمی‌تواند به خوبی این مواد را هضم کند خشکی این مواد به سطح پوست می‌رسد و موجب بروز خشکی می‌شود.

این محقق طب اسلامی ادامه داد: اگر افراد با مصرف مواد غذایی با طبع گرم یک قسمت از بدنشان به عنوان مثال یکی از دست‌هایشان دچار خشکی شد ما این را ملاکی بر خشکی مزاج نمی‌دانیم ولی اگر دو دستش دچار خشکی شد می‌تواند نشانه خشکی مزاج باشد.

ابوالحبیب عنوان کرد: تری و‌تر بودن پوست نشانه تری مزاج است و معمولا افراد بلغمی و دموی دارای پوست مرطوبی هستند و نیازی بهتر کردن پوست ندارند ولی اگر از شخصی از منزل خارج شد و تحت تأثیر هوا دست‌ها و صورتش دچار خشکی شد می‌توان گفت که مزاج این فرد به سمت خشکی گرایش دارد.

وی بیان کرد: اجابت مزاج یکی دیگر از نشان‌های خشکی یا تری مزاج است به عنوان مثال افرادی که دچار خشکی مزاج هستند ممکن است که چند روز یکبار اجابت مزاج داشته باشند ولی افرادی که تری مزاج دارند معمولا روزی یکبار را اجابت مزاج را دارند.

این محقق طب اسلامی افزود: عراق کردن موضعی دست‌ها و یا قسمت‌های دیگر نشانه ازدیاد صفرا است که در طب نوین امروزی این را نشانه استرس می‌دانند.



تاريخ : 6 / 12 / 1390برچسب:, | 2:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری صبح امروز یکشنبه خود در پاسخ به این سئوال که نظر شورای نگهبان درباره تشکیل هیئت نظارت بر قانون اساسی که توسط رئیس جمهور مجددا مطرح شده است چیست گفت: شورای نگهبان در این خصوص هنوز نظری اعلام نکرده و نظرش همان نظری است که در ادوار گذشته اعلام شده است.

وی گفت: در زمان یکی از روسای جمهور سابق چنین هیئتی تشکیل شد و نظر شورا مخالف اعلام شد این نظر همچنان به قوت خود باقی است.
 
کدخدایی همچنین درباره تعداد نمایندگان ردصلاحیت شده مجلس هشتم نیز گفت: 35 نفر از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شده اند که کمتر از 5 نفر آنان در مسئله فساد اقتصادی اخیر ارتباط دارند و دلیل رد صلاحیتشان این موضوع است.
 
سخنگوی شورای نگهبان در نشست امروز خود از رد صلاحیت کمتر از 1250 نفر از کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این تعداد کسانی هستند که یا صلاحیتشان مورد تایید قرار نگرفته و یا احراز صلاحیت نشده اند که این آمار نسبت به ادوار گذشته بسیار اندک است.



عقاب نیوز:

وسعت لیست های انتخاباتی در کشور و به ویژه تهران این روزها بسیاری از مردم را در میان آنها سرگردان کرده است. تقریبا تمام گروه های سیاسی در کشور سعی کرده اند لیست خود در تهران را قوی تر از شهرستان ها ارائه کنند و به نظر می رسد گروه های سیاسی اهمیت حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را درک کرده اند.



ادامه مطلب
تاريخ : 6 / 12 / 1390برچسب:, | 1:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 


 

دريادلان نيروي دريايي ارتش با هوشياري كامل يك فروند نفتكش ايراني را از چنگ دزدان دريايي نجات دادند.

تكاوران نيروي دريايي ارتش كه به منظور تأمين امنيت خطوط مواصلاتي و صيانت از منافع اقتصادي كشور جمهوري اسلامي ايران در آبهاي آزاد مشغول گشت زني بودند مانع از تجاوز دزدان دريايي به نفتكش ايراني شدند.

بر اساس اين گزارش، يك فروند نفتكش ايراني كه در 35 مايلي شمال تنگه باب المندب در حال حركت بود مورد حمله 6 فروند قايق دزدان دريايي قرار گرفت كه با رشادت تكاوران نيروي دريايي ارتش مواجه شده و پس از تيراندازي هاي مكرر تكاوران دريادل ارتش و متواري شدن دزدان دريايي، نفتكش مذكور در سلامت كامل حركت خود را به سمت مقصد ادامه داد

منبع: روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران



تاريخ : 6 / 12 / 1390برچسب:, | 12:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تبریز - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز گفت: از اصول حاکم برتبلیغات انتخاباتی، قانون گرایی و وفادار بودن

کاندیداها به قانون است.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد تقی آل هاشم در جمع دست اندرکاران و مجریان انتخابات شهرستان تبریز که در محل فرمانداری تبریز تشکیل یافته بود، با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: حضور حداکثری و گسترده مردم در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح و همچنین ولایتمداری محض آنان، از اهم موضوعات و تکالیف ارزشمند در برگزاری انتخابات نهم است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، تاکید کرد: با انتخاب افراد سالم و اصلح، خون تازه ای در رگهای کشور تزریق می شود و تیری بر چشم دشمنان فرود  می آورد که آنها را بیشتر نا امید و مایوس می کند.

امام جمعه موقت تبریز افزود: مردم باید با احساس مسئولیت بیشتر، با گزینش افراد شایسته و خادم در ترکیب مناسب اعضای نمایندگان مجلس نهم  تلاش کنند.

وی با تاکید بر حفظ حریم شخصیت کاندیداها، اظهار داشت: رقابت سالم به جای خصومت، در زمان تبلیغات انتخابی، به کاهش مسایل حاشیه ای کمک می کند و زمینه را برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند فراهم می کند.

آیت الله آل هاشم با اشاره به اینکه باید، بهترین گزینش در پای صندوقهای رای صورت بگیرد، اظهار داشت: در جامعه اسلامی، انتخابات باید نمادی از وحدت و اخلاق اسلامی باشد و کاندیداها و طرفداران آنها در این خصوص نقش مهمی دارند. 

امام جمعه موقت تبریز همچنین صداقت  در عمل و پرهیز ازدادن وعده های واهی از سوی کاندیداها را یادآور شد و از طرفداران و حامیان آنها خواست تا از تخریب رقبا و صرف هزینه های سنگین تبلیغاتی خودداری کنند.

 



تاريخ : 4 / 12 / 1390برچسب:, | 12:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بانک صادرات ايران به منظور کمک به اقشار کم درآمد جامعه و در راستاي سياستهاي دولت خدمتگزار پرداخت تسهيلات خرد را در اولويت قرار داده است

به گزارش روابط عمومي بانک صادرات ايران، مهندس محمدرضا پيشرو مديرعامل اين بانک، در جمع اعضاي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي بانک صادرات ايران ضمن بيان مطلب بالا افزود: اين بانک به منظور کمک و پشتيباني از اقشار کم درآمد جامعه پرداخت تسهيلات خريد کالاي بادوام (مصرفي – خودرو)، وام قرض‌الحسنه درمان و تسهيلات اشتغال زايي و خود اشتغالي به معرفي‌شدگان کميته امداد امام خميني(ره) را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار داده است.

وي با اشاره به پرداخت سود قطعي به سپرده‌گذاران تصريح کرد: اين بانک در پاسخ به اعتماد و اطمينان سپرده گذاران علاوه بر پرداخت مبلغ 22 هزار و 992 ميليارد ريال سود علي الحساب، مبلغ 751 ميليارد ريال سود قطعي را به حساب سپرده‌گذاران واريز نموده است.

مهندس پيشرو در بخش پاياني سخنانش با تاکيد بر نقش کارکنان در پيشبرد اهداف بانک وکشور اصلي‌ترين سرمايه بانکها را نيروي انسان توانمند و دلسوزش برشمرد.



تاريخ : 4 / 12 / 1390برچسب:, | 10:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

يك كارشناس نرم‌افزار هشدار داد: حتي‌الامکان از دکمه Reset و يا کليد Power برروي کيس رايانه براي خاموش کردن و يا راه‌اندازي مجدد سيستم استفاده نشود.

نويد نيكخواه‌بهرامي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: معمولاً اغلب خريداران رايانه در همان هفته اول خريد مجبور مي‌شوند براي تعمير و يا رفع عيب آن مجدداً به فروشنده مراجعه کنند و بايد گفت كه نكاتي وجود دارد كه مي‌تواند براي رفع اين مشكلات مؤثر باشد.

وي، تصريح كرد: وقتي رايانه كاربر روشن است، هرگز نبايد برق آن را قطع كند، چرا که ممکن است موجب آسيب ديدن قطعات سيستم و يا ايجاد خرابي در سيستم عامل (ويندوز) شود و هم‌چنين كاربر بايد همواره از نصب بودن برنامه ضدويروس مطمئن باشد و سعي كند حداقل هر هفته آنتي‌ويروس خود را به‌روز کند.

نيكخواه‌بهرامي تأكيد كرد: از قرار دادن بلندگوهاي رايانه در کنار مانيتور خودداري شود، چرا که خاصيت مغناطيسي بلندگوها ممکن است در عملکرد مانيتور اختلال ايجاد کند و نكته حائز اهميت ديگر اين است كه از پاک کردن فايل‌هايي که كاربر آگاهي كامل از محتوا و هدف آن ندارد، خودداري كند؛ درايوهاي C و D در اغلب رايانه‌ها حاوي برنامه‌هاي اصلي سيستم‌اند و پاک کردن پوشه يا فايل‌هاي ناشناس از آن‌ها، ممکن است موجب آسيب به ويندوز شود.

اين كارشناس حوزه نرم‌افزار در ادامه بر لزوم نصب نكردن برنامه‌هايي که كاربر کاربردشان را نمي‌داند تاكيد كرد و افزود: نصب بي‌مورد برنامه‌ها موجب کند شدن سرعت سيستم و حتي ممکن است موجب خرابي ويندوز شود.

نيكخواه‌بهرامي گفت: در صورتي که نرم‌افزار ضدويروس از نصب برنامه‌اي جلوگيري کرد، كاربر نبايد سعي کند با بستن ضدويروس برنامه را نصب كند و بديهي است که ممكن است در اين گونه موارد برنامه مورد نظر ويروسي باشد. لازم به ذكر است، درصورتي که ولتاژ برق ضعيف است و يا نوسان دارد، كاربر بايد حتماً از يک محافظ رايانه مناسب استفاده کند، چراكه نوسانات ولتاژ برق بيشترين صدمه را به سيستم‌هاي الکترونيکي وارد مي‌کنند.

وي خنك نگه داشتن درجه حرارت محيطي را که رايانه در آن قرار دارد و نيز حذف بازي‌ها و برنامه‌هاي ديگر كه كاربر عموماً با آن كار نمي‌كند را نيز از عوامل تأثيرگذار در بهبود وضعيت رايانه دانست و افزود: براي حذف يک برنامه و يا بازي، كاربر بايد از طريق مسير Control Panel و سپس Add/Remove Program اقدام کند و سپس برنامه‌اي را که مي‌خواهد حذف کند را از ليست انتخاب کرده و دکمه Add/Remove را بزند و روند حذف را ادامه دهد تا برنامه حذف شود و هرگز فايل‌هاي برنامه را به‌طور دستي پاک نکند.



تاريخ : 3 / 12 / 1390برچسب:, | 9:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: موج جديد بارش برف و باران از شنبه آغاز مي‌شود.
 

مهندس عبدالرضا اميدوارشهري افزود: بر اساس نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي طي سه روز آينده در اغلب مناطق كشور جوي نسبتا آرام و پايدار حاكم خواهد بود. همچنين طي روز چهارشنبه در مناطقي از جنوب و جنوب شرق كشور وزش باد و گرد و خاك رخ خواهد داد.

وي افزود: در روز شنبه با ورود سامانه جديد بارشي به كشور براي مناطقي از غرب، جنوب غرب و دامنه‌هاي مركزي و جنوبي زاگرس ابرناكي، بارش باران و در مناطق سردسير بارش برف پيش‌بيني مي‌شود.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور به وضعيت هوا در تهران اشاره كرد و گفت: بر اين اساس در روز پنجشنبه آسمان تهران صاف تا كمي ابري در پاره‌اي نقاط با غبار صبحگاهي در بعدازظهر وزش باد پيش‌بيني مي‌شود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به صفر و هفت مي‌رسد. همچنين در روز جمعه آسمان پايتخت صاف در پاره‌اي نقاط با غبار صبحگاهي در اوايل شب ابري خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به دو و 9 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد.

اميدوارشهري تصريح كرد: همچنان حداقل دماي هواي 24 استان كشور در روز پنجشنبه به زير صفر مي‌رود از سوي ديگر در اين مدت استان‌هاي خراسان شمالي و زنجان با حداقل دماي 12 درجه سانتيگراد زير صفر سردترين و هرمزگان با 13 درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين استان‌هاي كشور هستند. (ايسنا)



تاريخ : 3 / 12 / 1390برچسب:, | 9:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بررسی متن کیفرخواست منتشره از کیفرخواست مه آفرید خسروی (سرکرده گروه موسوم به آریا) که در اولین جلسه دادگاه وی قرائت شد نشان دهنده دریافت رشوه های کلان از سوی برخی مدیران ارشد سیستم بانکی، بیمه مرکزی و وزارت خانه های دولتی است.

به گزارش خبرنگار مهر بر اساس این کیفرخواست متهم تاکنون به پرداخت بیش از 30 فقره رشوه اعتراف کرده که تا این مرحله برای ۴ مورد به شرح ذیل قرار مجرمیت صادر شده است و در سایر موارد از جمله پرداخت رشوه به محمودرضا خاوری مدیرعامل وقت بانک ملی و ده‌ها مورد دیگر پرونده مفتوح است.

از جمله موارد جالب در این مورد اخذ بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان از یک شرکت وابسته به صندوق فولاد ایران به صورت وجه دستی ! و پرداخت رشوه به یکی از معاونین وزارت راه، یکی از معاونین وزارت صنایع و مدیرکل سابق دفتر محرابیان، مدیر دفتر بازرسی بیمه مرکزی و یکی از مدیران عامل فعلی بانکهای بزرگ خصوصی کشور است.

بر اساس اعترافات خسروی رؤسای بانک‌ها تا پول نمی‌گرفتند کار نمی‌کردند.

برخی از موارد منتشره در خصوص رشوه های پرداختی به افراد مهم به این شرح است:

1- پرداخت مبلغ 9 میلیارد ریال به آقای «خ.الف» رئیس سازمان ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که متهم ردیف نهم پرونده است با همکاری و وساطت آقای «ع.ر» متهم ردیف دهم پرونده

-2 500 میلیون تومان به آقای "ش" مدیرعامل فعلی یکی از بانک‌ها از طریق «ح.س»

3-  مبلغ 202 هزار یورو و همچنین 800 میلیون ریال به «م.الف» یکی از معاونین وزیر راه و ترابری با وساطت «الف.گ».

4- پرداخت یک میلیون دلار به آقای "ف.م" مسئول یکی از وزارتخانه‌های اقتصادی مهم درخصوص سپرده کردن پول در بانک

5- پرداخت 550 میلیون ریال به آقای «ع.ب» رئیس وقت بانک پارسیان شعبه پامنار و رئیس فعلی بانک تات شعبه بازار مبل 2.

6- پرداخت مبلغ 266 هزار دلار در یک نوبت و 350 میلیون ریال در نوبت دیگر به آقای «ش.ر» یکی از مسئولان ارشد وزارت راه و ترابری

7- پرداخت مبلغ 168 هزار یورو به آقای «ع.الف» مدیرکل راه و ترابری یکی از شهرستان‌ها با وساطت «الف.گ

8- پرداخت رشوه به کارکنان بانک ملی شعبه مرکزی کیش و بانک صادرات اهواز از قرار مبلغ 24 میلیارد و 500 میلیون ریال به آقای «س.ک» رئیس شعبه گروه ملی بانک صادرات اهواز.

9- همکاری آقای ف رئیس سابق دفتر بازرسی بیمه مرکزی در دریافت رشوه یکی از متهمان. او هم برای سپرده کردن پول در بانک ملی حدود 300 میلیون تومان گرفته است.

10- پرداخت رشوه برای تاسیس بانک آریا توسط آقایان «ع.الف» و «ع.د» که همه هماهنگی‌ها توسط آقای «الف» معاون یکی از وزارتخانه‌ها بود که در قبال گرفتن یک مرحله پول به مبلغ 200 الی 300 میلیون تومانی و 5 درصد بانک آریا

11- پرداخت رشوه برای خرید ۴ شرکت از سازمان خصوصی‌سازی با روابط آقای د و گ که علی‌رغم نداشتن سرمایه این مهم صورت پذیرفته است. از قبیل گروه‌های فولاد ۹۳ میلیارد تومان خط و ابنیه ۱۲۵ میلیارد تومان - فولاد اکسید ۱۵۳ میلیارد تومان ماشین‌سازی لرستان با بدهی به سازمان گسترش ۱۵ میلیارد تومان- تأسیس بانک آریا ۱۵۰ میلیارد تومان که جمعاً حدود ۶۰۰ میلیارد تومان می‌شود.



تاريخ : 2 / 12 / 1390برچسب:, | 4:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

علوی: از شورای نگهبان درخواست کردم که طبق قانون موارد و مصادیق عدم التزام به اسلام و نظام را بیان کنند درحالیکه متاسفانه هنوز خبری دریافت نکردم.


ایلنا: نماینده مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در ارتش اعلام کرد: به استناد بند ۱ ماده ۲۸ قانون اساسی مبنی بر «عدم التزام عملی به اسلام و نظام» رد صلاحیت شدم.

حجت الاسلام سید محمود علوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، ضمن تایید خبر رد صلاحیت خود، خاطر نشان کرد: در نامه‌ای که به دست من رسیده است به استناد بند ۱ ماده ۲۸ قانون اساسی مبنی بر «عدم التزام عملی به اسلام و نظام» رد صلاحیت شدم.

نماینده سابق ولی فقیه در ارتش ادامه داد: از شورای نگهبان درخواست کردم که طبق قانون موارد و مصادیق عدم التزام به اسلام و نظام را بیان کنند درحالیکه متاسفانه هنوز خبری دریافت نکردم.

وی با بیان اینکه طبق قانون همه می‌توانند از فرصت اعتراض و دفاع از خود برخوردار باشند، تصریح کرد: اگرچه این وقت به من داده نشد ولی من خود را همچنان سرباز نظام می‌دانم. بنابراین تنها در صورتی که اجازه داشته باشیم در عرصه حضور پیدا می‌کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مساله رد صلاحیت خود را به عنوان یک امتحان الهی و نه تعارض با نظام و رهبری قلمداد می‌کنم و از هیچ خدمتی برای انقلاب دریغ نخواهم کرد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت جبهه ایستادگی پس از رد صلاحیت خود تاکید کرد: اگر چه در این مرحله رد صلاحیت شدم ولی همچنان در دیگر عرصه‌ها احساس تکلیف می‌کنم و از نظام جدا نخواهم شد. ضمن اینکه هم اکنون با خیال آسوده در جبهه ایستادگی حضور خواهم داشت.



عقاب نیوز:

صبح امروز، پرواز شماره ۴۰۸ شرکت هواپیمایی ایران ایر در فرودگاه بوشهر دچار سانحه شد که خوشبختانه کسی در این سانحه آسیب جسمانی ندید.
 
به گزارش «تابناک»، طی این سانحه، هواپیمای ایرباس A۳۰۰ شرکت هواپیمایی ایران ایر که قرار بود ساعت هشت و ۴۰ دقیقه صبح، از بوشهر به سمت تهران حرکت کند، در هنگام برخواستن از زمین، به ناگاه ترمز کرد و از حرکت باز ایستاد. این در حالی است که موتورهای هواپیما با بیشترین قدرت ممکن در حال کار بودند و شتاب هواپیما به حدی رسیده بود که بر اثر این ترمز شدید، همه لاستیک‌های هواپیما ترکید.

یکی از مسافران این پرواز در این باره به خبرنگار تابناک می‌گوید: هواپیما مسیر زیادی از باند پرواز را طی کرده بود و سرعت خیلی زیادی داشت و هنگامی که خلبان ترمز کرد، همه لاستیک‌های هواپیما ترکید. دقایقی بعد خلبان اعلام کرد که به دلیل از کار افتادن سیستم ناوبری هواپیما مجبور به متوقف کردن هواپیما شده است.

وی افزود: هواپیما با همین وضعیت به محل پیاده کردن مسافران برگشت و مسافران به سالن فرودگاه منتقل شدند در حالی که اغلب ترسیده بودند و از وضع پیش آمده ناراضی بودند.

شنیده‌های خبرنگار ما حاکی است که تجهیزات لازم برای تعمیرات هواپیما در محل وجود ندارد و قرار است که بزودی تعدادی لاستیک و سایر تجهیزات مورد نیاز برای این هواپیما، از تهران به منطقه ارسال شود.

این گزارش حاکی است که بعد از بازگشت مسافران به سالن و پس از اطمینان از لغو پرواز، برخی بلیط‌هایشان را پس داده‌اند و تعدادی نیز در محوطه فرودگاه حضور دارند تا با پرواز بعدی عازم تهران شوند.

این در حالی است که شایعاتی از حضور یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ برای انتقال مسافران این هواپیمای سانحه دیده و همچنین مسافران پرواز بعد از ظهر این شرکت از بوشهر به تهران به گوش می‌رسد که بنا بر گفته مسئولان محلی، قرار است این پرواز راس ساعت ۵ بعد از ظهر به سمت تهران انجام شود.

البته از حق نباید گذشت که شاید برای اولین بار، مسئولان بعد از گذشت مدتی از مسافران خوش شانس پرواز ۴۰۸ خواستند که به منازل خود برگردند تا لازم نباشد که بیشتر از این اسیر بی‌مسئولیتی عده‌ای شوند!








تاريخ : 2 / 12 / 1390برچسب:, | 2:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی حج در مدینه منوره، محمدی فرد مسوول امداد و پیگیری ستاد مدینه منوره اظهار داشت: این سانحه به علت بی‌احتیاطی راننده اتوبوس رخ داد.

مسوول امداد و پیگیری ستاد مدینه منوره ادامه داد: بلافاصله پس از این تصادف، موضوع به واحد پزشکی جمهوری اسلامی ایران مستقر در مدینه منتقل شد و این عزیزان به همراه آمبولانس در محل حاضر شده و سانحه دیدگان را به بیمارستان منتقل کردند.

در همین زمینه مسوول گروه پزشکی جمهوری اسلامی ایران مستقر در مدینه گفت: پس از انتقال زائران به بیمارستان، مراحل عکسبرداری و درمان طی شد که خوشبختانه به جر چند جراحت و یک شکستگی بینی، مشکل جدی برای زائران پیش نیامده بود.

موسوی خاطر نشان کرد: پزشکان این مرکز بیماران را تا آخرین مرحله درمان و ترخیص از بیمارستان همراهی کردند و هم اینک حال این زائران خوب گزارش شده است.

گفتنی است؛ برخی از رانندگان شرکت‌های سعودی که در اجازه جمهوری اسلامی ایران هستند متاسفانه احتیاط لازم را در رانندگی رعایت نمی‌کنند و در سال‌های گذشته نیز بارها شاهد چنین حوادثی بوده‌ایم.