تاريخ : 17 / 12 / 1390برچسب:, | 7:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

علیرضا حقیقیان، سفیر ایران در پاكستان و همسرش در پی یك تصادف جاده‌ای زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیوز به نقل از پلیس پاكستان از اسلام آباد گزارش داد: سفیر ایران در پاكستان و همسرش یكشنبه در پی برخورد یك خودروی آتش نشانی در " گلوب چوك" مجروح شدند.

حكم خان، مسوول ایستگاه آتش نشانی در تایید این حادثه گفت سفیر و همسرش دارای جراحاتی مختصر شده‌اند و وضعیت آنها خوب است.

وی گفت كه پس از این حادثه كه به علت از دست دادن كنترل ماشین آتش نشانی رخ داده، سفیر و همسر وی به بیمارستان منتقل شدند و پس از مداوای فوری از بیمارستان مرخص شدند.

راننده خودروی آتش نشانی برای انجام تحقیقات بیشتر در بازداشت به سر می‌برد.



تاريخ : 17 / 12 / 1390برچسب:, | 7:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خسرو دانشجو نماینده و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای علوم تحقیقات این دانشگاه شد.

به گزارش مهر، پس از آغاز به کار فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، انتصابهای جدیدی صورت گرفت که از جمله آن می توان به برخی انتصابات جدید در واحد علوم تحقیقات این دانشگاه اشاره کرد.

خسرو دانشجو - رئیس واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی- روز گذشته به نمایندگی از رئیس این دانشگاه یعنی فرهاد دانشجو در مراسم تودیع و معارفه معاونان جدید مالی- اداری و عمران و توسعه شرکت و حکم معاونان جدید را ابلاغ کرد.

وی که هم اکنون عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی است به عنوان نماینده فرهاد دانشجو در واحدهای علوم و تحقیقات این دانشگاه نیز آغاز به کار کرده است.

از آنجا که رئیس دانشگاه آزاد، ریاست واحدهای علوم و تحقیقات را هم برعهده دارد و با توجه به اینکه در غیاب رئیس جدید، شخصی دیگر باید برای اداره امور این واحدها حضور داشته باشد هم اکنون خسرو دانشجو به نیابت از برادرش این سمت را عهده دار شده است.

پیش از این، در زمان ریاست عبدالله جاسبی، مجید عباسپور تهرانی فر سمت قائم مقامی واحدهای علوم و تحقیقات را بر عهده داشت.
 



تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:, | 4:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

با گذشت زمان، بر حجم اطلاعات متنی افزوده می‌شود. روزانه میلیون‌ها صفحه وب حاوی اطلاعات جدید بر روی اینترنت قرار می‌گیرد. بسیاری از کتاب‌ها به صورت دیجیتالی ارائه می‌شوند. ممکن است روزانه چندین ایمیل به دست شما برسد و همه این‌ها در حالی است که برای خواندن هر یک باید برای مدت طولانی از همه کارهای دیگر غافل شده و به صفحه نمایش خیره شوید و متون را بخوانید.

پارس‌خوان، متون دیجیتالی را به صدا تبدیل می کند و حاصل تلاش ۴۵ روزه‌ی تیم نرم افزاری آفتابگردان است، هدیه‌ای ارزشمند به فارسی‌زبانان. هم اکنون میتوانید این نرم افزار را از سایت لرد دانلود دریافت نمایید.

برای دانلود نرم افزار اینجا کلیک کنید
منبع: لرد دانلود



تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:, | 4:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، برای این مرحله از ثبت نام در کاروان‌های عمره، اولویت‌های 1 تا 250 بانک ملت و تمام ودیعه‌گذاران بانک ملی فراخوانده شده‌اند که اعزام آن‌ها نیز از 27 اردیبهشت‌ماه تا 29 تیرماه 1391 خواهد بود.

ثبت نام مرحله‌ی دوم به‌طور همزمان از ساعت 8 صبح (با رعایت نوبت) در روز جمعه (19 اسفندماه) آغاز می‌شود و تا تکمیل ظرفیت هریک از کاروان‌ها حداکثر تا ساعت 16 روز پنج‌شنبه (25 اسفندماه) 1390 ادامه خواهد داشت.

در صورت تکمیل نشدن ظرفیت گروه‌های اعلامی بعد از این تاریخ، چگونگی دعوت از اولویت 250 به بعد اعلام می‌شود.

براساس اطلاعیه‌ی جدید مدیریت حج و زیارت استان تهران، سازمان حج و زیارت در سال‌های گذشته بارها تمام دارندگان قبوض «بانک ملی ایران» را که در سال‌های 1363، 1376 و 1382 تا 1386 ثبت نام کرده بودند، فراخوانده که امسال برای آخرین‌بار از این افراد دعوت کرده است. بدیهی است مراجعه نکردن آن‌ها برای ثبت نام در عمره به منزله‌ی انصراف از سفر عمره است.

متقاضیان برای اطلاع یافتن از اولویت تشرف خود می‌توانند با مراجعه به سایت بانک ملت به نشانی www.bankmellat.ir یا مراجعه به شعب این بانک و یا تماس با شماره‌ی تلفن 1556 (مرکز ارتباطات مردمی بانک ملت) یا فرستادن شماره‌ی ثبت نام خود از طریق پیامک به مرکز پیامک بانک ملت به شماره‌ی 200034 از اولویت تشرف خود آگاه شوند.

فهرست کارگزاران یا همان دفاتر خدمات زیارتی و نیز شرایط مشمولان برای ثبت نام و چگونگی تشرف مرحله‌ی دوم عمره‌ی 1391 ـ 1390 علاوه بر این‌که در پایگاه اینترنتی http://tehran.haj.ir قابل دسترس است، فردا (چهارشنبه، 17 اسفندماه) در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای رزرواسیون زمان مورد نظر برای اعزام و ثبت نام در کارگزار مقدماتی (دفتر یا شرکت زیارتی که خدمات ذخیره جا را انجام می‌دهد)، اصل قبض سپرده‌گذاری اولیه (بانک ملی ایران) یا کارت ثبت نام بانک ملت، اصل شناسنامه‌ی زائر، اصل کارت ملی زائر و صلح‌نامه‌ی رسمی برای دارندگان اسناد انتقالی بانک ملی ایران است.

همچنین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام قطعی، برگه‌ی رزرواسیون اولیه ممهور به مُهر کارگزار مقدماتی، اصل و تصویر قبض سپرده‌گذاری اولیه (بانک ملی ایران) یا کارت ثبت نام بانک ملت، اصل شناسنامه و تصویر صفحه‌ی اول آن، مدرک زوجیت (شناسنامه یا عقدنامه) برای افرادی که با همسرشان در یک گروه ثبت نام می‌کنند، اصل و تصویر کارت ملی، داشتن گذرنامه‌ی معتبر با حداقل هفت‌ماه اعتبار از تاریخ پرواز، یک قطعه عکس 4*6 رنگی با زمینه‌ی روشن مطابق عکس گذرنامه و دو قطعه عکس 4*3 رنگی با زمینه‌ی روشن است.

بخش عمده‌ی هزینه‌ی سفر زائران از طریق قبوض پرداختی مابه‌التفاوت، به حساب بانکی مربوط واریز می‌شود و فقط هزینه‌های تکلیفی برای پذیرش، آموزش و ... به مبلغ 280هزار ریال (28هزار تومان) به حساب بانکی کارگزار (دفتر خدمات زیارتی انتخاب‌شده) واریز می‌شود. لازم است این هزینه‌ها به‌طور مشخص در قرارداد درج شود.

به‌جز این هزینه‌ها و هزینه‌ی ذخیره‌ی جا (20هزار ریال نقدی هنگام ثبت نام مقدماتی در کارگزار مبدأ)، کارگزاران به دریافت هیچ وجهی تحت هیچ عنوانی مجاز نیستند.

اعزام پذیرش‌شدگان به صدور به‌موقع روادید توسط سفارت عربستان در ایران منوط است و در صورت بروز هرگونه موارد پیش‌بینی‌نشده، تأخیر یا تأیید نشدن و یا انجام نشدن پرواز در زمان و مقصد مقرر، مسؤولیتی متوجه‌ی مدیریت حج و زیارت استان تهران نیست.

بر اساس این گزارش، مرحله‌ی نخست ثبت نام عمره 14 دی‌ماه امسال انجام و اعزام این گروه از 12 بهمن‌ماه آغاز شد و تا 26 اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد. قرار بود مرحله‌ی دوم ثبت نام از نیمه‌ی فروردین‌ماه سال آینده آغاز شود که سازمان حج و زیارت این تصمیم‌ را زودتر عملی کرده است.



تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:, | 4:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:



تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:عقاب نیوز, | 4:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا



تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:, | 3:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 



تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:, | 1:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

علی کفاشیان خیلی زود تغییرات را در فدراسیون فوتبال شروع کرد.
سردار عزيز از فوتبال رفت

به گزارش فوتبال آنلاين، در پایان نخستین نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال غلامرضا بهروان که تا به حال رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بود، به عنوان سرپرست نایب رئیسی دوم فدراسیون انتخاب شد. ظاهرا علی کفاشیان خیلی زود تغییرات را در فدراسیون شروع کرده و به عنوان اولین گام، سازمان لیگ را متحول کرد. نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، رئیس سازمان لیگ است که حالا بهروان با سمت سرپرستی نایب رئیسی دوم، سرپرست سازمان لیگ شده است.




تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:, | 12:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس:

ظهر بود، همه فرماندهان، بسیجی و سپاهی و ارتشی، بعد از یک جلسه عملیاتی داخل پادگان سرپل ذهاب، نماز و نهار.

 حاج همت، مهدی باکری، صیاد شیرازی و سرداران سپاه  همه حضور داشتند.

امیر سرتیپ دوم ستادعقیلی جمعی «لشکر 30 عملیاتی گرگان» در زمان جنگ سر سفره نهار، کنار حاج همت نشست. لقمه اول را که گذاشت توی دهانش، به حاج همت گفت: حاجی پارتی بازی می کنی ها

حاج همت با تعجب نگاهی کرد، به امیر عقیلی گفت: چطور...!؟

امیر گفت: حاجی، به این ایست بازرسی ژاندارمری و ارتش که می رسی، یک بوق می زنی، دست تکان می دهی و رد می شوی. اما به ایست بازرسی بسیج که می رسی، از دور چراغ می دی، بوق می زنی، بیست متر مانده، ترمز می زنی، با لبخند از ماشین پیاده می شوی، بهشان خسته نباشید می گویی، بعد سوار ماشین می شوی و آرام آرام از کنارشان با لبخند، دست تکان می دهی و می روی.

حاج همت خندید و گفت: نه، اینطوری هام نیست. تبمسی به جمع فرماندهان ارتشی و بسیجی و سپاهی در ادامه گفت: من وصیت می کنم؛ کوچکتر از آن هستم که نصیحت کنم.

بعد رو به جمع کرد، لبخندی شیرین تر، قدری بلندتر گفت: آقا، به ایست بازرسی بسیجی که رسیدی، محکم ترمز بزن.

همه دست از خوردن غذا کشیدند، بعضی ها لقمه توی دهان، با تعجب گفتند: چرا حاجی؟

شهید همت گفت: ببینید این سربازهای ارتش و ژاندرمری، چهارماه تعلیمات اولیه می بینند، بعد یک دوره تخصصی آموزش دژبانی، که در ایست بازرسی، اول ایست بدهند، بعد تیرهوائی، بعد اگر توجه نکرد، لاستیک ماشین را هدف بگیرند، آموزش دیدند که هدف را دقیقآ «زنده» از ماشین پیاده کنند.

بازجوئی کنند. هویت اش را بدست بیاورند، که چکاره هست؛ از کجا آمده، ماموریت اش چی هست.

ولی یادتان باشه، بسیجی اول می بنده به رگبار، تازه یادش می آد، که باید ایست می داد.

یک مرتبه، خمپاره خنده بود که وسط سفره منفجر شد، حالا نخند کی بخند... .



تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:, | 11:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

قيمت خريد آپارتمان در نقاط مختلف تهران
 به گزارش خبرنگار بازار خبر ، بر اساس بررسي هاي صورت گرفته قيمت فروش آپارتمان با متراژ  هاي 50 تا 100 متر در مناطق مختلف تهران به شرح زير است :
 
 
 
 
 
 
آپارتمان هاي با متراژ زير 50 متر
 
آدرس
 متراژ 
سن بنا
 قيمت  واحد
شمس آباد شهيد كرد
 38
 14
 2315000
تهران پارس بين فلكه سوم و چهارم 
 50
 5
 2550000
  نارمك ميدان  69
 45
 14
 2110000
 پيروزي-شكوفه ، خيابان نور صالحي خيابان دروديان  
 44
 16
 1400000
 دريان نو خيابان حبيب الهي
 32
 14
 1875000

 

آپارتمان هاي با متراژ50 تا 75 متر
 
 
  آدرس
 
متراژ
سن بنا
قيمت
واحد
  اوين دركه
 75
 نوساز
 4000000
  پيروزي بلوار نيكنام
 51
 7
 1490000
  نارمك ابتداي خيابان آيت 
 55
 نوساز
 2350000
 تهران پارس بلوار پروين
 56
 12
 2140000
 قيطريه خيابان جهانتاب
 75
 نوساز
 3500000
  
 
آپارتمان هاي با متراژ 80 تا 100 متر
 

 آدرس 

متراژ
سن
بنا
قيمت واحد  
 شريعتي بالاتر از دوراهي قلهك
 95
 نوساز
 4800000
 ستارخان ميدان توحيد خيابان پرچم
 91
 30
 1593000
 سعادت آباد بلوار پاك نژاد
 85
 7
 3250000
  فرمانيه خيابان سعيدي
 90
 نوساز
 5000000
  يوسف آباد خيابان 11
 81
 نوساز
 4000000

 

شايان ذكر است قيمت هاي گردآوري شده در جداول فوق حاصل بررسي هاي خبرنگار ما از بازار مسكن در مناطق مختلف شهر تهران و همچنين كسب اطلاعات از سايت iranfile.ir است ؛ علاقه مندان مي توانند براي پيگيري موردهاي مناسب و بازديد از موارد ديگر خريد ، فروش و رهن ملك در نقاط مختلف كشور به سايت مذكور مراجعه كنند.

 



تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:, | 10:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز مرادی گفت: یارانه نقدی مرحله سیزدهم مربوط به اسفندماه پنج شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت است.

مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: مبلغ واریز شده به حساب خانوارها بدون تغییر نسبت به ماهای قبل، از ساعت 8 صبح پنج شنبه قابل برداشت است.

پرداخت یارانه نقدی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از دیماه سال گذشته آغاز شد و تاکنون در 12مرحله یارانه نقدی به ازای هر نفر 45500 تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.



تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:, | 9:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش خبرنگار بازار خبر طبق آخرين ارزيابي سازمان بازرسي كيفيت و استاندارد كه در بهمن ماه به عمل آمده است ،   وانت پيكان تبريز (ايران‌خودرو) و وانت نيسان CNG (زامياد) نيز به ترتيب به عنوان كم‌كيفيت‌ترين وانت‌هاي بررسي‌ شده معرفي شدند.

تيانا، ماكسيما، گرند ويتارا، مگان و تندر90 پارس خودرو به عنوان با كيفيت‌ترين خودروهاي سواري بهمن‌ماه معرفي شدند. 

در يازدهمين ماه امسال از ميان 24 خودروي سواري بررسي شده، نيسان تيانا براي چندمين ماه متوالي عنوان با كيفيت‌ترين خودرو را به خود اختصاص داد و پس از آن نيسان ماكسيما و سوزوكي گرند ويتارا در رتبه‌هاي دوم و سوم كيفيت قرار گرفتند. 

مگان، تندر 90 پارس خودرو، تندر 90 ايران خودرو و هيونداي آوانته نيز در رده‌هاي چهارم تا هفتم جدول كيفيت بهمن‌ماه قرار دارند و پس از آنها پژو206 صندوق‌دار و پژو 206 در رتبه‌هاي هشتم و نهم جدول كيفيت قرار گرفته‌اند. 

ريو هم كه در حال خداحافظي از ايران است، بهمن‌ماه با يك پله ارتقا نسبت به دي‌ماه رتبه‌ي دهم جدول كيفيت را به خود اختصاص داده و پس از آن ام.وي.ام 530 در رده‌ي بعدي قرار گرفته است. 

سمند نيز در رده 12 جدول قرار گرفته و پس از آن به ترتيب پژوهاي پارس و 405 خراسان در رده هاي بعدي قرار دارند. 

پژو 405 هم رده 15 جدول كيفيت را به خود اختصاص داده و پس از آن ليفان 620 در رده 16 و ام.وي.ام شاسي بلند X33 (تيگو) و تيبا نيز به ترتيب رده هاي 17 و 18 جدول كيفيت را به خود اختصاص داده‌اند. ام.وي.ام 110 و چري ويانا نيز با قرار گرفتن در رده هاي 19 و 20 اين جدول قرار گرفته‌اند. 

اما اين ماه نيز انواع خودروهاي پرايد به عنوان كم‌كيفيت‌ترين خودروهاي سواري شناخته شدند و به ترتيب سايپا X132 كاشان، سايپا X131 پارس خودرو، سايپا X132 و سايپا X131 در رده‌هاي آخر جا خوش كردند. البته بايد توجه داشت كه در ميان خودروهاي بررسي شده، تيانا، ماكسيما و گرند ويتارا گران‌ترين و خانواده پرايد و ام.وي.ام110 ارزان‌ترين خودروها هستند. 

كاپرا در صدر وانت‌ها 

اما از ميان شش وانت بررسي‌شده نيز بار ديگر وانت چيني كاپرا (گروه بهمن) براي چندمين ماه متوالي به عنوان با كيفيت‌ترين وانت موجود در بازار معرفي شد. 

وانت مزدا تك‌كابين (بهمن) و وانت ديزل زامياد (زامياد) نيز رتبه‌ي دوم و سوم اين بخش را به خود اختصاص دادند و وانت مزدا دوكابين (بهمن) نيز در رده چهارم جدول قرار دارد. 

وانت پيكان تبريز (ايران‌خودرو) و وانت نيسان CNG (زامياد) نيز به ترتيب به عنوان كم‌كيفيت‌ترين وانت‌هاي بررسي‌ شده معرفي شدند. 

با كيفيت‌ترين اتوبوس و ميني‌بوس‌ها 

از ميان هفت اتوبوس و ميني‌بوس بررسي‌شده نيز اتوبوس بين شهري ولوو B9 به عنوان با كيفيت‌ترين اتوبوس شناخته شده و پس از آن اتوبوس بين‌شهري 4212 در رتبه‌ي دوم قرار گرفته است. 

اتوبوس بين شهري 4212 مارال در رده سوم اين جدول قرار دارد و پس از آن اتوبوس شهري 3112 و ميني بوس هيوندايي كروز در رده‌هاي چهارم وپنجم اين جدول قرار دارند. 

هم‌چنين اتوبوس شهري SLF و اتوبوس شهري LCK به عنوان بي‌كيفيت‌ترين اتوبوس‌هاي بهمن‌ماه معرفي شده‌اند. 

ولوو FH، با كيفيت‌ترين كاميون‌ 

اما بهمن‌ماه امسال از ميان 11 كاميون و كاميونت بررسي‌شده، كاميون ولوو FH به عنوان با كيفيت‌ترين خودرو اين بخش شناخته شده و پس از آن كاميون يوروكارگو در رده‌ي دوم جدول كيفيت قرار گرفته است. 

كاميونت ايسوزو NPR، كاميون ايسوزوNQR، كشنده اسكانيا G380 و كاميون البرز كشنده نيز به ترتيب در رده‌هاي سوم تا ششم جدول كيفيت قرار گرفته و پس از آنها كاميون‌هاي البرز كمپرسي 375، البرز باري و كاميونت هيوندايي مايتي در رده‌هاي هفتم تا نهم جدول جاي گرفته‌اند. 

 كاميون سنگين بنز WH و كاميون كاويان قزوين نيز به ترتيب پايين‌ترين رتبه‌هاي جدول كيفيت بهمن‌ماه را به خود اختصاص داده و به عنوان كم‌كيفيت‌ترين كاميون‌هاي بهمن‌ماه شناخته شده‌اند.



تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 10:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

وکلای ملت مصوبه کردند که ثبت نکاح موقت با باردار شدن زوجه، توافق طرفین و شرط ضمن عقد الزامی شود.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) به بررسی مواد مراعا مانده از لایحه حمایت خانواده پرداخته و ماده 22 این لایحه را که یکی از مواد جنجالی لایحه مذکور بود را برسی و تصویب کردند.
 
وکلای ملت در ماده 22 مقرر کردند که نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران در جهت استحکام نظام خانواده از نکاح دائم حمایت می‌کند و نکاح موقت نیز با لحاظ شرایطی ذیل الزامی است.
 
1- بار دار شدن زوجه
 
2- توافق طرفین
 
3- شرایط ضمن عقد
 
وکلای ملت همچنین در تبصره ذیل این ماده مصوبه کردند که ثبت نکاح موقت باید در دفاتر اسناد رسمی ازدواج و یا ازدواج و طلاق و با آئین نامه‌ای که بعدا تصویب خواهد شد به ثبت برسد.
 
وکلای ملت این ماده را با 104 رای موافق، 6 رای مخالف و 12 رای ممتنع به تصویب رساندند.



تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 10:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معاون دانشجویان داخل وزارت علوم با اشاره به جزئیات مرخصی زایمان دانشجویان دانشگاههای دولتی، گفت: با ابلاغ آیین نامه ای از سوی وزارت علوم، زنان دانشجو می توانند تا 5 نیمسال تحصیلی از مرخصی زایمان استفاده کنند.

مجتبی بذرافشان در گفتگو با مهر با اعلام این خبر اضافه کرد: به منظور تکریم بنیان خانواده و نقش و جایگاه ویژه تربیتی مادران، همچنین ضرورت حضورشان کنار نوزادشان، به ویژه در 2 سال نخست زندگی فرزندانشان، وزارت علوم تسهیلاتی را برای دانشجویان زن باردار به منظور ادامه تحصیل آنان فراهم کرده است.
 
وی گفت: این دسته از دانشجویان می توانند حداکثر تا 5 نیمسال تحصیلی از مرخصی بدون احتساب در سنوات برای تمام مقاطع تحصیلی استفاده کنند.
 
معاون دانشجویان داخل وزارت علوم اظهار داشت: یک نیمسال تحصیلی مربوط به پیش از زایمان و 4 نیمسال تحصیلی حداکثر برای بعد از زایمان در نظر گرفته شده است.
 
به گفته بذرافشان این موضوع در آیین نامه کمیسیون موارد خاص استانها پیش بینی شده و آیین نامه آن در یک هفته آینده به دانشگاه ابلاغ و از اول سال آینده اجرایی می شود.
 
وی یادآوری کرد که این آیین نامه فعلاً برای دانشگاههای دولتی امکانپذیر است.



تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 10:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

على بن ابى حمزه مى‏گويد: دوستى داشتم كه در دستگاه بنى اميه نويسنده بود، از من خواست از حضرت‏ صادق عليه السلام براى او وقت ملاقات بگيرم، حضرت اجازه داد. چون وارد شد سلام كرد و نشست و عرضه داشت: فدايت شوم، در ادارات بنى اميه نويسنده بودم و از اينرو مال فراوانى به دست آوردم.

حضرت فرمود: اگر بنى اميه كسى را نمى‏يافتند تا در تمام امور به آنان كمك دهد، امر مال و غنيمت و مسئله جنگ و امور سياسى و اجتماعى، قدرت غارت كردن حق ما را نداشتند، اگر مردم آنان را رها مى‏كردند چيزى جز آنچه در دست داشتند، نمى‏يافتند.

جوان عرض كرد: فدايت شوم راهى براى خروج از مال حرام جهت من هست؟

فرمود: اگر راهنمايى كنم مى‏پذيرى؟ عرضه داشت: آرى، فرمود: از آنچه از اين راه به دست آورده‏اى بيرون شو، اگر صاحبان مال را مى‏شناسى به آنان برگردان، اگر نمى‏شناسى از جانب آنان صدقه بده، در اين صورت من بهشت را براى تو ضامنم!

جوان زمانى طولانى سكوت كرد و سر به زير انداخت، سپس گفت: فدايت شوم، انجام دادم.

او با ما به كوفه برگشت، چيزى نبود جز اين‏كه از آن جدا شد حتى از لباس ضرورى بدنش، ما براى او لباس تهيه كرديم و مختصر نفقه‏اى به او مى‏رسانديم.

چيزى نگذشت كه مريض شد، به عيادتش رفتيم، در يكى از عيادت‏ها او را به حال احتضار ديدم، چشم گشود و گفت: اى على بن ابى حمزه! به خدا قسم! امام صادق عليه السلام به عهدش وفا كرد!

اين را گفت و چشم از جهان بست. چون به خدمت امام رسيدم به من نگريست و فرمود: عهدم را نسبت به دوستت وفا كردم، گفتم: فدايت شوم، راست مى‏گويى، او اين مسئله را به وقت مرگش به من خبر داد. «۱» در هر صورت از مال حرام به هر صورت كه هست بپرهيزيم، زيرا مال حرام‏ باعث تاريكى باطن و غضب حضرت حق و دور افتادن از رحمت دوست و در بسيارى از مراحل، علت بطلان قطعى واجبات مانند نماز و طواف حج است.
 



تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 9:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

بازيكن تيم هندبال بانوان ون كردستان عنوان بهترين گلزن ليگ را از آن خود كرد.

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سميرا علي رمائي بازيكن تيم ون كردستان به عنوان خانم گل رقابت‌هاي ليگ برتر هندبال بانوان انتخاب شد. اين بازيكن توانست در رقابت‌هاي ليگ امسال كه هفته‌ي گذشته با قهرماني تيم ثامن الحجج (ع) سبزوار به پايان رسيد، 147 گل به حريفان بزند و اين عنوان را به دست آورد.

 

همچنين ساناز رجبي با 97 گل از تيم مجيد تهران و زهرا تقي‌يار با 93 گل از ذوب آهن اصفهان در رتبه هاي بعدي جدول بهترين گلزنان ليگ قرار گرفتند.



تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 9:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: صبح امروز بخشی از بازار تهران بزرگ بر اثر انفجارمهیب انبار ترقه آتش گرفت اما هیچ کس کشته نشد.

خبرگزاری فارس: انفجار انبار ترقه در بازار تهران

به گزارش خبرگزاری فارس،ساعت 05:39دقیقه دوشنبه زنگ سامانه 125 به صدا درآمد و به ستاد فرماندهی آتش نشانی پایتخت خبر رسید یک انبار ترقه در سرای «صلحی» بازار بزرگ تهران منفجر شده است. همان موقع گروه های عملیاتی ایستگاه های 1، 4، 7 و 97 روانه انبار شعله ور شدند و «عملیات 125» آغاز شد.

ده ها فروشگاه و انبار لوازم التحریردر معرض خطر بود که آتش نشانان از چند جهت به مهار آتش پرداختند و از گسترش دامنه شعله های سرکش جلوگیری کردند.

شواهد نشان می دهد رعایت نکردن اصول ایمنی منجر به انفجار مهیب در سرای صلحی- پله نوروزخان- شده بود. هنوز اما میزان خسارت های مالی عنوان نشده است. لکه گیری در سرای «صلحی» ادامه دارد.



تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 8:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا



تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 8:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بر اساس توصیه "کمیته دولتی امور دینی" جمهوری آذربایجان، نمازهای جمعه در مساجد، باید روز شنبه اقامه شود.

به گزارش فارس به نقل از منابع محلی، توصیه اخیر "کمیته دولتی امور دینی" جمهوری آذربایجان به دینداران، نارضایتی مجدد بین دینداران و حکومت آذربایجان را می‌تواند بیش از پیش عمیق‌تر کند. بر اساس توصیه کمیته مزبور، نمازهای جمعه خوانده شده در مساجد، باید روز شنبه خوانده شود.

علت این توصیه اینگونه توجیه می‌شود که چون روز جمعه، روز کاری در آذربایجان می‌باشد، برگزاری نماز جمعه در آهنگ کارها مانع ایجاد می‌کند.

کمیته دولتی برای تحقق این توصیه، دست به اقدامات عملی نیز زده است. بدینگونه که هفته پیش به "مسجد مشهدی داداش" یادداشت ویژه فرستاده است.

این یادداشت ویژه در خصوص خودداری از برپایی نماز جمعه در خارج از مسجد می‌باشد.

به گفته حاج شاهین حسنلی، امام جماعت این مسجد، هر هفته 2000 تا 2500 نفر در نماز جمعه مسجد مشهدی داداش شرکت می‌کنند.

گوندوز اسماعیل اف مدیر شعبه نهادهای دینی کمیته دولتی امور دینی آذربایجان در مصاحبه با خبرگزاری آپای این کشور می‌گوید، نمازگزاران باید نماز را در داخل مسجد بجا بیاورند.

این توصیه به هیچ وجه با واقعیات تطابق ندارد. دست کم، نام جمعه روی این نماز است. توصیه به برپایی آن در روز شنبه یا از بی سوادی توصیه کنندگان آن خبر می‌دهد و یا اقدامی است در جهت تعمیق بحران ایجاد شده در زمینه مسائل دینی در جامعه، چرا که در این اواخر بازداشت دینداران، تخریب مساجد و ممنوعیت ایجاد شده برای حجاب، باعث عصبانیت دینداران شده است.

اجبار دینداران به برپایی نماز جمعه در روز شنبه به معنای این است که حکومت آذربایجان در صدد رویارویی با دینداران است، چرا که راه دیگری برای دینداران باقی نمی‌ماند.

بیش از 90 درصد جمعیت جمهوری آذربایجان را مسلمانان تشکیل می‌دهند اما مدتی است که دولت باکو با نزدیکی بیشتر به صهیونیست‌ها، اسلام ستیزی در این کشور را در پیش گرفته و تلاش دارد با از بین بردن مساجد و بازداشت دینداران این کشور، به مقابله با اسلام برخیزد که این موضوع واکنش تند مسلمانان را در پی داشته است.



تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 8:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال افرادی که نام خانوادگی آنان نامناسب است با داشتن ۱۲ دلیل می توانند به راحتی برای تغییر نام خانوادگی خود اقدام کنند.



ادامه مطلب