تاريخ : 20 / 12 / 1390برچسب:, | 11:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بانک ‌مرکزی از فردا 21 اسفندماه جاری و از طریق شعب بانک پاسارگاد به عرضه سکه گرمی مبادرت می‌کند.

به گزارش مهر، عباس کمرئی مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی با اعلام این که اسامی شعب بانک پاسارگاد از طریق سایت بانک یادشده قابل دسترسی است، افزود: قیمت سکه‌های گرمی بر مبنای قیمت جهانی و میانگین قیمتی که روز قبل در بانک کارگشایی معامله شده است،‌تعیین  می شود و به هر فرد دو قطعه سکه گرمی تعلق می‌گیرد.
 
مدیرکل ریالی و نشر افزود: این اقدام تا پایان اسفندماه ادامه می‌یابد، همچنین پیش فروش سکه تمام بهار آزادی با قیمت 599 هزار تومان در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.
 
وی ضمن رد مجدد شایعه عدم‌تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده از سوی بانک مرکزی گفت: در مرحله اول بالغ بر 4 میلیون قطعه سکه پیش فروش شده است و به طور حتم ، بانک مرکزی سکه‌ها را در موعد مقرر به ثبت‌نام‌کنندگان تحویل خواهد داد.
 
کمرئی ‌خاطرنشان کرد: از آنجایی که احتمال می‌رفت به هنگام تحویل نخستین سری سکه‌های پیش فروش شده، قیمت سکه در بازار افت کند یا این که قیمت‌ جهانی طلا دچار نوسان شود، بانک مرکزی تمهیداتی اندیشیده است تا افراد در صورت تمایل بتوانند به جای سکه، اوراقی را دریافت کنند که نشان می دهد فرد چه تعداد سکه خریداری کرده است. به این اوراق سود تعلق می‌گیرد و با این ابتکار عمل، از خطرات مربوط به نقل و انتقال فیزیکی سکه‌ها نیز کاسته شده است.
 
وی افزود: بانک مرکزی به هنگام اعیاد قربان، فطر و نوروز مبادرت به توزیع پول نو می‌کند و امسال نیز بانکهای ملی، اقتصاد نوین و کارآفرین برای تامین اسکناس نو مورد نیاز مردم مد نظر قرار گرفته‌اند.
 
کمرئی افزود: در استان‌ها نیز ناظرین پولی بانک مرکزی با همکاری بانک ملی ایران در این امر کمک خواهند کرد. مدیرکل ‌ریالی و نشر با اشاره به عملکرد شایسته تحسین شبکه بانکی طی سال جاری در پرداخت مطلوب یارانه‌های نقدی طی12‌مرحله، ابراز امیدواری کرد: در ایام نوروز نیز بانکها شعب کشیک خواهند داشت تا مردم در زمینه امور پولی و بانکی مشکلی احساس نکنند.



تاريخ : 20 / 12 / 1390برچسب:, | 11:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


يک دستگاه مشهور دولتي با ايجاد يک تعاوني مسکن اقدام به ثبت نام از افراد واجدالشرايط کرده است که اولين شرط ثبت نام ، واريز 50 ميليون تومان به حساب اين تعاوني است. همچنين اين تعاوني محل ساخت اين واحدهاي مسکوني را يکي از بهترين مناطق منطقه يک تهران اعلام کرده که قيمت هرمتر واحد ساخته شده حداقل دو ونيم ميليون تومان خواهد بود بر اساس اطلاعيه اين تعاوني ، متراژ واحدهاي در دست ساخت براي اين مديران دولتي حدودا 120 متر خواهد بود.
 



تاريخ : 20 / 12 / 1390برچسب:, | 10:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق، روزنامه شرق در ستون "مهم نیست" با اشاره به بدرفتاری پلیس و ماموران دولتی جمهوری آذربایجان با شهروندان ایرانی نوشته است: یک منبع آگاه با اشاره به اوضاع نامناسب فرهنگی و اجتماعی در جمهوری آذربایجان گفته پلیس این کشور عامدانه بر اخذ رشوه و باج اقدام به بدرفتاری با ایرانیان می کند و از هموطنان خواست که با توجه به مخاطرات فراوان از سفر به جمهوری آذربایجان خصوصا در ایام نوروز خودداری کنند. بر خلاف سنت میهمان نوازی مردم جمهوری آذربایجان، پلیس و ماموران دولتی این کشور به انحاء مختلف به اخاذی از ایرانیان می پردازند. وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه سیاست رسمی جمهوری آذربایجان معرفی ایران به عنوان دشمن جمهوری آذربایجان است افزود: بر اثر نفوذ رژیم صهیونیستی در ساختارهای جمهوری آذربایجان به ارگان های رسمی این کشور ابلاغ شده است که عامدانه با ایرانیان بدرفتاری کنند.



تاريخ : 19 / 12 / 1390برچسب:, | 9:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ساعاتي پيش يک هواپيماي مسافر بري آمريکايي به دليل اتمام سوخت مجبور شد در فرودگاه امام خميني (ره) فرود اضطراري کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،اين هواپيماي مسافربري که از دوحه قطر عازم استانبول ترکيه بود هنگامي که بر فراز مرزهاي هوايي جمهوري اسلامي ايران قرار داشت به علت اتمام سوخت در تماس با برج مراقبت فرودگاه مهر آباد درخواست فرود اضطراري کرد.

مسئولين برج مراقبت فرودگاه مهرآباد در استعلام هاي صورت گرفته متوجه مي شوند که اين هواپيما در اجاره شرکت ماهان است اما به دليل اينکه نام آمريکا را بر بدنه خود داشته است به آن اجازه فرود نمي دهند.

اين هواپيماي آمريکايي سپس به سمت فرودگاه امام خميني (ره) تغيير مسير مي دهد و علت فرود اضطراري را تمام شدن سوخت اعلام مي کند و مسئولان برج مراقبت فرودگاه امام خميني (ره) اجازه فرود را صادر کردند.

پس از فرود اضطراري اين هواپيما در ساعت ۲۰:۰۵ به وقت تهران ، در حالي که مسافران داخل هواپيما حضور داشتند سوخت گيري صورت گرفت تا هواپيماي آمريکايي پس از مدتي فرودگاه امام را اين بار به مقصد شارجه ترک گويد.



تاريخ : 19 / 12 / 1390برچسب:, | 9:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: آتش سوزی بزرگی در مجتمع تجاری دنیای نور رخ داد.

خبرگزاری فارس: آتش سوزی بزرگ در یک مجتمع تجاری

به گزارش خبرگزاری فارس، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با اطلاع از رخداد این حادثه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 23، 17، 71، 72 و گروه نجات 12 را با چندین دستگاه خودروی حامل تانکر آب، ساعت 3:20 بامداد امروز به محل آتش سوزی در بزرگراه رسالت، نبش خیابان کرمان اعزام کرد.

به گفته امیر مهدیانی – مدیر منطقه 3 عملیات: این آتش سوزی از طبقه منفی 2 این مجتمع 10طبقه شروع و به طبقات بالا که شامل 6 طبقه تجاری، دو طبقه اداری و یک طبقه سالن پذیرائی است رسیده بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی طبقات کاملا شعله ور بود.

وی افزود: آتش نشانان بی درنگ 4نفر از افرادی که در طبقات بالا در میان دود و آتش گرفتار شده بودند با استفاده از نردبان هیدرولیکی پایین آورده و تحویل امدادگران حاضر در محل دادند.

این گزارش حاکی است:به علت شعله وری بالا و دود زیاد ورود ماموران به محل آتش سوزی با دستگاه های تنفسی بسیار مشکل بود و آتش نشانان دچار حالت تهوع، دود زدگی و گرمازدگی شدند.

وی در ادامه گفت : 20 نفر از نیرو های ایستگاه های دیگر نیز به جمع نیروهای عملیات افزوده شدند که 4 نفر از آتش نشانان در این عملیات مصدوم شدند که 2 نفر از آنها به صورت سر پایی مداوا و 2 نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

مدیر منطقه 3عملیات تصریح کرد : این محل بارها از سوی آتش نشانی مورد بازدید قرار گرفته است و تذکرات لازم از سوی کارشناسان پیشگیری به مدیریت این مجموعه داده شده که متاسفانه هیچ توجهی صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: مجتمع تجاری نور بیمه آتش سوزی نبوده است و با توجه به گستردگی آتش سوزی خسارت فراوان مالی بر جای گذاشت.

امیر مهدیانی ضمن آرزوی سلامتی برای شهروندان از آنان خواست: در ایام پایان سال نکات ایمنی را رعایت کنند و صاحبان اماکن و پاساژهای تجاری با رعایت نکات ایمنی و نصب تجهیزات لازم در مراکز خرید اقدام کنند.



تاريخ : 19 / 12 / 1390برچسب:, | 9:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به  نقل از بازتاب، روز سه شنبه در حمله ای ناجوانمردانه، استاد خانم رشته جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی زابل توسط یک دانشجوی پسر مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

این حمله زمانی صورت گرفت که استاد در حال تدریس در کلاس بوده است که دانشجوی پسر از پشت سر با چاقو به این استاد خانم حمله و وی را از ناحیه کتف زخمی می کند.

این گزارش حاکی است، دانشجوی پسر مذکور بعد از این حادثه فرار می کند که توسط کارکنان و دانشجویان دانشگاه دستگیر و تحویل نیروی انتظامی می شود. ظاهرا برای وی حکم اخراج نیز صادر شده است.

گفته می شود دانشجوی مذکور و این استاد از ترم گذشته بر سر "نمره" مشکلاتی داشته اند و در روز حادثه دانشجوی مذکور بعد از درگیری لفظی با استاد، وی را با چاقو مورد حمله قرار می دهد؛ اقدامی که تا کنون به این نحو سابقه نداشته است.

 حال این استاد خانم  وخیم گزارش شده است.

گفتنی است نیروهای اورژانس هم پس از اطلاع با مقداری تأخیر برای اعزام این استاد به محل حادثه آمدند، به گونه ای که استاد مذکور ابتدا با خودرو یکی از کارکنان تا بخشی از مسیر حمل شده و سپس با خودرو اورژانس به بیمارستان منتقل شده است.
 
برخی شهروندان زابلی که از عملکرد اورژانس این شهر گلایه داشتند، تصویر زیر را که نشان دهنده حمل آهن است، در اختیار خبرنگار بازتاب قرار دادند





تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 11:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 11:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 10:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بانک مرکزی جزئیات پرداخت ارز مسافرتی را تشریح کرد.

روابط عمومی بانک مرکزی به منظور پاسخگویی به سؤالات آن دسته از هموطنانی که عازم سفر خارج از کشور هستند و در راستای رفع ابهامات موجود در زمینه میزان و نحوه فروش ارز مسافرتی، دستورالعمل‌های مربوطه را بار دیگر در ‌اختیارهموطنان عزیز قرار داده است.

میزان ارز مسافرتی با توجه به مقصد و نحوه سفر

- سفرهای هوایی

1- به مقصد کشورهای ترکیه، ترکمنستان، کویت، قطر، بحرین و عمان به میزان 1000دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یکبار در سال.

2- به مقصد کشورهای آذربایجان، ارمنستان، پاکستان، افغانستان و امارات‌متحده‌عربی به میزان 400دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یکبار در سال.

3- به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان ”عمره‌مفرده“بمیزان 400 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و دو نوبت در سال.

4- به مقصد سایر کشورها بمیزان 1500 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یک بار در سال.

- سفرهای زمینی، ریلی و دریایی

1- به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان ”عمره‌مفرده“به میزان 400 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و دو نوبت درسال.

2- به مقصد سایر کشورها به میزان 400 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یک بار در سال.

خاطر نشان می سازد مسافران می‌توانند علاوه بر استفاده از ارز اختصاصی بابت سفرهای ”هوایی“ و یا ”زمینی، ریلی و دریایی“ به سایر کشورها بشرح فوق مجموعاً دو نوبت در سال از ارز مسافرتی‌مربوط به کشورهای عراق، سوریه و عربستان نیز بهره‌مند شوند. کمااینکه مسافرانی که از دونوبت ارز مسافرتی به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان استفاده نموده اند نیز می توانند از ارز مربوط به سایر کشورها به شرح فوق استفاده نمایند.



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مدیرعامل شهر جدید پرند اعلام کرد: درحال حاضر هر مترمربع از آپارتمان‌های پرند به طور متوسط، مترمربعی 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

سعید صابونی در گفت‌وگو با مهر گفت: شهر جدید پرند، بزرگ‌ترین پروژه ساختمانی کشور است و قیمت آپارتمان در این شهر نسبت به دیگر شهرها بیشتر است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از مترو پرند، حمل‌ونقل به این شهر جدید آسان‌تر می‌شود.



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خراسان نوشت: پس از فرار خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی از کشور، یک مقام مسئول با ابلاغ بخشنامه ای، دستور داده اولا محمدرضا خاوری و همسر وی ممنوع المعامله شده و حق انتقال اموال خود را به فرد دیگری نخواهند داشت و ثانیا برخی املاک شناسایی شده در تهران که به نام این دو نفر است نیز توقیف می شوند.



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مصر اين روزها اگرچه به دليل تب و تاب‌هاي سياسي از فهرست تورهاي گردشگري دنيا خارج شده است، اما هنوز هم يكي از ديدني‌تري نقاط دنياست كه جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي‌اش به يك اندازه براي گردشگران خارجي جذابيت دارد. كشوري كه شايد تمام مردم نياز از عظمت اهرام ثلاثه‌اش باخبر باشند، اما قطعاً از عظمت كوير ناشناخته آن خبر ندارند. كوير سفيد رنگ بي‌نظيري كه تنها در مصر وجود دارد و البته همان هم هنوز به‌طور كامل كشف نشده است.

به گزارش خبرآنلاين، صحراي "بيضا" يا كوير سفيد، منطقه‌ وسيعي است كه در نزديكي روستاي "الفرافره" قرار دارد. صحرايي كه خاك آن نشاني از زردي سرخي كوير ندارد و خاك سفيد آن در سال‌هاي اخير، گردشگران زيادي را براي تماشاي آن به مصر كشانده است.



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

گويا مشكلات جايگاه‌داران عرضه بنزين در جلسه ديشب (16 اسفندماه) با مسوولان شركت پالايش و پخش فراورده‌هاي نفتي حل نشده و عرضه يا عدم عرضه بنزين در روزهاي پاياني امسال و تعطيلات نوروز همچنان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

به گزارش ایسنا، بعد از آن كه جايگاه‌داران سوخت اعلام كردند كه از نيمه اسفندماه بنزين آزاد را به دليل سوده نبودن ديگر عرضه نمي‌كنند، به درخواست وزير نفت و معاون او در امور پالايشي، ديشب جلسه‌اي با حضور نمايندگان جايگاه‌داران سوخت و مسوولان شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي براي حل مشكلات جايگاه‌داران برگزار شد، اما ظاهرا اين جلسه نيز نتوانست خواسته‌هاي جايگاه‌داران را برآورده كند.

در همين رابطه بيژن حاج‌محمدرضا – رييس انجمن جايگاه‌داران عرضه سوخت و فرآورده‌هاي نفتي، با اشاره به اين كه از 15 مورد درخواست مطرح شده از سوي جايگاه‌داران تنها با پنج خواسته پيش پاافتاده آنها از سوي مسوولان پالايش و پخش موافقت شد‌، گفت: مسوولان دولتي به خواسته‌هاي قانوني و اصلي ما از جمله كارمزد تشويقي، پرداخت هزينه نصب پوزها، پرداخت مابه‌التفاوت افت فروش و افزايش كازمردها توجهي نكردند.

وي با اظهار اين‌كه مديران شركت‌هاي پالايش و پخش سعي كردند با پند و نصيحت ما را از عرضه نكردن بنزين آزاد منصرف كنند، تاكيد كرد:‌جايگاه‌داران به هيچ عنوان خواهان وارد شدن فشار به مردم به‌ويژه در روزهاي‌ پاياني سال نيستند، اما ما نيز خواسته‌هايي داريم كه بايد به آن‌ها توجه شود.

حاج‌محمدرضا با اعلام اين كه شنبه و دوشنبه هفته آينده(20 و22 اسفند ماه) با مديران شركت پالايش و پخش فراورده‌هاي نفتي و همين طور ساير مسوولان مرتبط به منظور رفع مشكلات اصلي جايگاه‌داران جلساتي برگزار خواهد شد، تصريح كرد: در صورت برآورده نشدن خواسته‌ها، سه شنبه هفته آينده (23 اسفند ماه) تكليف عرضه بنزين آزاد در يك نشست مطبوعاتي مشخص مي‌شود.



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: برای نخستین بار شبکه اجتماعی توییتر نسخه ای از وب سایت خود را که قابلیت تطبیق با خطوط راست به چپ فارسی، عربی، اردو و عبری را دارد راه اندازی کرده است. 

به گفته گردانندگان این شبکه اجتماعی ۱۳ هزار داوطلب به ترجمه گزینه های فهرست و صفحه خدمات این وب سایت به چهار زبان تازه کمک کرده اند. 

کارشناسان می گویند این اقدام می تواند به استفاده "مردم معمولی‌تری" که لزوما با زبان انگلیسی آشنایی ندارند اما می خواهند درباره زندگی روزانه اش "توییت" کنند و یا سیاستمداران خود را به چالش بکشند کمک می کند. 

به گزارش بی بی سی، در وبلاگ این شبکه آمده در میان مترجمان داوطلب برای این کار، از جمله یک وبلاگ نویس سعودی، یک متخصص تکنولوژی اطلاعات از ایران، یک روزنامه نگار از بی بی سی و یکی از بنیان‌گذاران کمپین "به عربی توییت کنیم" دیده می شوند. 

به نوشته این وبلاگ برخی از این داوطلبان در مناطقی زندگی می کنند که سایت توییتر فیلتر است: "این نشانه تلاشی است که مردم حاضرند برای قابل دسترس قرار دادن توییتر انجام دهند." 

شبکه اجتماعی توییتر در ایران و پاکستان فیلتر است.
کد مطلب :



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی فضای مجازی را تعیین کردند.

خبرگزاری فارس: رهبر انقلاب اعضای شورایعالی فضای مجازی را تعیین کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی ضمن دستور برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور، اعضای حقوقی و حقیقی این شورا را تعیین کردند. رهبر انقلاب اسلامی آثار چشمگیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه ریزی و هماهنگی به منظور  پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آن، و بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم را از دلایل اصلی ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی برشمردند و تأکید کردند: این شورا وظیفه دارد مرکزی بنام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، متن حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

گسترش فزاینده‌ فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی بویژه شبکه‌ی جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، و لزوم سرمایه گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره گیری حداکثری از فرصت های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم و همچنین ضرورت برنامه ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب های ناشی از آن اقتضا می‌کند که نقطه‌ی کانونی متمرکزی برای سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور بوجود آید. به این مناسبت شورای عالی فضای مجازی کشور با اختیارات کافی به ریاستِ رئیس جمهور تشکیل می گردد و لازم است به کلیه‌ی مصوبات آن ترتیب آثار قانونی داده شود.

اعضای حقوقی این شورا عبارتند از: رئیس جمهور (رئیس شورای عالی)، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر اطلاعات، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اعضای حقیقی: حجج اسلام و آقایان: دکتر حمید شهریاری، سیّدجواد مظلومی، مهندس مسعود ابوطالبی، دکتر کامیار ثقفی، دکتر رسول جلیلی، دکتر محمد سرافراز و مهندس علیرضا شاه میرزایی می باشند که برای مدت سه سال تعیین می‌شوند.

این شورا وظیفه دارد مرکزی به نام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد نماید تا اشراف کامل و به روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیم گیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سخت افزاری، نرم افزاری و محتوایی در چارچوب مصوّبات شورای عالی و نظارت بر اجرای دقیق تصمیمات در همه سطوح تحقق یابد. نکات اساسی در مورد وظایف شورای عالی و مرکز ملّی فضای مجازی با تأکید بر توجه جدّی به آن، در پیوست این حکم ابلاغ می گردد.

در پایان انتظار دارم، ضمن تسریع در تشکیل مرکز ملّی فضای مجازی، رئیس و اعضای محترم شورا تلاش بایسته را در جهت دستیابی این مرکز به اهداف تعیین شده به کار برند. کلیه دستگاههای کشور موظف به همکاری همه جانبه با این مرکز می باشند.



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فرمانده پليس راه از توقيف خودروي هيوندا سوناتا با سرعت 170 کيلومتر در ساعت در آزادراه تهران ـ کرج خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به توقيف خودروي هيوندا که با سرعت غيرمجاز در حال رانندگي بود، اظهار داشت: ساعت 1:30 بامداد روز دوشنبه ماموران پليس در آزادراه تهران - کرج خودروي هيونداي سوناتايي را که با سرعت 170 کيلومتر در ساعت مشغول رانندگي بود شناسايي و توقيف کردند و از راننده متخلف نيز تست سلامت گرفته شد.

وي افزود: همچنين ساعت 1:30 دقيقه روز يکشنبه در همين آزادراه خودروي پژو 206 که با سرعت 155 کيلومتر در حال تردد بود شناسايي و به علت سرعت غيرمجاز توقيف شد.

فرمانده پليس راه کشور گفت: خودروي پرايدي نيز ساعت 19:45 دقيقه روز يکشنبه در حالي که با سرعت 141 کيلومتر در حال تردد در آزادراه کرج - قزوين بود شناسايي و توقيف شد.



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس، با اشاره به احتمال انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: انتصاب مرتضوی به این سمت برای وزیر کار تعاون و رفاه مشکل ایجاد می کند، چرا که نمایندگان مجبور می شوند از وزیر سوال کرده و این سوال حتما به طور جدی مطرح خواهد شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 12 / 1390برچسب:, | 12:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

روزنامه شرق در ستون "مهم نیست" خبر از انتصاب خرازی به عنوان دبیر ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری های شناختی از سوی سلطانخواه داده و نوشته است: کمال خرازی، رئیس پژوهشگاه علوم نشاختی با حکم معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به عنوان دبیر ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری های شناختی منصوب شد. سلطانخواه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم اعطای حکم دبیری ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری های شناختی به دکتر کمال خرازی طی سخنانی وی را از سرآمدان ورود به فناوری های علوم شناختی در کشور دانست
 



تاريخ : 17 / 12 / 1390برچسب:, | 8:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مدير اداره نظام‌هاي پرداخت بانك مركزي از راه‌اندازي خدمات برداشت مستقيم از حساب براي پرداخت اقساط و قبوض در سال آينده خبر داد و گفت:‌ در سه ماه اول سال آينده فاز اول خدمات برداشت مستقيم براي بازپرداخت اقساط تسهيلات راه اندازي خواهد شد.

به گزارش ايسنا، ناصر حكيمي امروز در نشستي خبري با بيان اين‌كه استفاده از اين طرح اختياري خواهد بود، گفت:‌ البته ما مشوق‌هايي را در نظر مي گيريم تا مردم به اين سمت حركت كنند.

او ادامه داد:‌ در حال حاضر 20 ميليون فقره در سيستم بانكي كشور وجود دارد كه با اجراي اين طرح هر ماه 20 ميليون فقره از رفت و آمدهاي مردم به بانك‌ها براي پرداخت اقساط كاهش خواهد يافت.

حكيمي همچنين از راه‌اندازي سيستم كيف پول براي پرداخت‌هايي كه به شبكه آنلاين نياز ندارند، خبر داد و گفت:‌ با اين روش براي پرداخت‌هاي خرد دستگاه‌هاي دولتي ديگر مردم در بانك‌ها معطل نخواهند شد.

مدير اداره نظام‌هاي پرداخت بانك مركزي همچنين از راه اندازي شبكه امداد و شتاب براي اطلاع رساني مردم درباره قطعي احتمالي خودپردازهاي متصل به شتاب در پايان سال خبر داد و گفت:‌ مردم در هر نقطه از كشور مي‌توانند با شماره تلفن 29911 تماس گرفته و اشكالات احتمالي به بانك مركزي را گزارش كنند.



تاريخ : 17 / 12 / 1390برچسب:, | 7:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقا ب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از دنیای اقتصاد، گوشي‌هاي بازار معمولا با ميانگين 10 تا 25 هزار تومان اختلاف قيمت به فروش مي‌رسد. همچنين ممكن است گوشي‌هاي بدون گارانتي گاهي اوقات تا 100 هزار تومان با گوشي‌هاي گارانتي دار اختلاف قيمت داشته باشد. علامت - نشانگر کاهش قیمت و علامت + نشانگر افزایش قیمت و بدون علامت نشانگر ثبات قيمت نسبت به هفته گذشته است. علامت ؟ بیانگر آن است که گوشی مورد نظر به دلیل عدم عرضه از سوی نمایندگان قانونی با قیمت‌های متفاوت و غیررسمی ارائه می‌شود.