تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 10:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مشرق نوشت:
شنیده ایم محمد رضا عارف با استفاده از سهمیه محمد خاتمی به همراه خانواده به حج عمره رفته است.عارف و خانواده اش در ایام نوروز به مدت دو هفته مهمان دولت سعودی بودند.در زمان ریاست جمهوری خاتمی پادشاه عربستان سهمیه مادام العمر 30 نفره حج برای محمد خاتمی مقرر کرد.



تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

در بخشی از یک تمرین نظامی در روسیه سربازان یک خلبان که قصد دزدین جنگنده سوخو-27 برای عملیات تروریستی را داشت دستگیر کردند.



تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 12:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

این جنگنده میراژ اف-1ئی-کیو-5 نیروی هوایی ارتش، پرواز آزمایشی خود را پس از تعمیرات اساسی توسط متخصصان داخلی به انجام می رساند. این برای اولین بار است که میراژ نهاجا با نماد پایگاه دهم شکاری چابهار دیده می شود.



تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 12:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:



تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 11:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

به گزارش مشرق،دنیای اقتصاد نوشت: گوشي‌هاي بازار معمولا با ميانگين 10 تا 25 هزار تومان اختلاف قيمت به فروش مي‌رسد. همچنين ممكن است گوشي‌هاي بدون گارانتي گاهي اوقات تا 100 هزار تومان با گوشي‌هاي گارانتي دار اختلاف قيمت داشته باشد. علامت - نشانگر کاهش قیمت و علامت + نشانگر افزایش قیمت و بدون علامت نشانگر ثبات قيمت نسبت به هفته گذشته است. علامت ؟ بیانگر آن است که گوشی مورد نظر به دلیل عدم عرضه از سوی نمایندگان قانونی با قیمت‌های متفاوت و غیررسمی ارائه می‌شود.

 

 



تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 11:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: «ماهایا پطروسیان» با اشاره اظهارات اخیر پرستو صالحی در باب فساد در سینما، گفت:‌ این حرف‌ها، حرف‌های جدیدی نیست و این‌ها اتفاقاتی است که سال‌هاست رخ می‌دهد.

 

 

img:hover{border-radius: 50px; opacity:0.8;filter:alpha(opacity=80); -webkit-transform:scale(1.1):( Webkit: Scale up image to 1.2x original size); -moz-border-radius:6px;-webkit-border-radius:30px; box-shadow: 10px 10px 5px #000; -moz-transform:scale(1.1):( Mozilla scale version); -moz-transform:scale(0.9):(Explorer scale version); } img:out{border-radius: 40px; opacity:1;filter:alpha(opacity=100); -webkit-transform:scale(0.9):( Webkit: Scale down image to 0.8x original size); padding:0px; float:center; -moz-transform:scale(0.9):(Mozilla scale version); -moz-transform:scale(0.9):(Explorer scale version); } img{ -webkit-transform:scale(0.8); /*Webkit: Scale down image to 0.8x original size*/ -moz-transform:scale(0.8); /*Mozilla scale version*/ -o-transform:scale(0.8); /*Opera scale version*/ -webkit-transition-duration: 0.5s; /*Webkit: Animation duration*/ -moz-transition-duration: 0.5s; /*Mozilla duration version*/ -o-transition-duration: 0.5s; /*Opera duration version*/ opacity: 0.7; /*initial opacity of images*/ margin: 0 10px 5px 0; /*margin between images*/ } img:hover{ -webkit-transform:scale(1.1); /*Webkit: Scale up image to 1.2x original size*/ -moz-transform:scale(1.1); /*Mozilla scale version*/ -o-transform:scale(1.1); /*Opera scale version*/ box-shadow:0px 0px 30px gray; /*CSS3 shadow: 30px blurred shadow all around image*/ -webkit-box-shadow:0px 0px 30px gray; /*Safari shadow version*/ -moz-box-shadow:0px 0px 30px gray; /*Mozilla shadow version*/ opacity: 1; }



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 9:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایرانی‌ها سال گذشته ۵۷ میلیارد لیتر بنزین و گازوئیل مصرف کرده‌اند و در مجموع دولت از محل فروش بنزین به مردم حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده ضمن آنکه هم اکنون عملا با اتمام ذخیره بنزین ۱۰۰ تومانی کارتها، این فرآورده نفتی با ۲ نرخ عرضه می‌شود.



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 8:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مشزق نوشت: شنیده ایم یکی از دلایل بازنشستگی حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور، فرار وی از حکم انفصال از خدمات دولتی دیوان عدالت اداری است که قرار است به زودی اجرایی شود. گفته می شود با بازنشستگی بقایی حکم دیوان عدالت کان لم یکن می شود.



تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 8:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق، سعید ایزدیان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:‌ صبح امروز یک کشتی چینی توسط دزدان دریایی در آبهای عمومی نزدیک چابهار به تصرف آنها درآمد.

وی ادامه داد: این کشتی چینی به نام «چی‌یانگ فومن» دارای ۲۸ خدمه و تحت پرچم کشور پاناما بود.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این کشتی در ساعت ۱۰:۴۵  امروز به تصرف دزدان دریایی درآمده بود، گفت: دزدان این کشتی را در آبهای آزاد و در ۴۵ مایلی بندر جاسک به تصرف درآوردند اما با عملیات موفق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کشتی آزاد شد و ۹ نفر از دزدان دریایی دستگیر شدند.

ایزدیان اضافه کرد: این کشتی چینی جنرال کارگو و حامل‌ آهن‌آلات بود و به مقصد بندر امام خمینی (ره) حرکت می‌کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه دزدان دریایی اهل کشور سومالی بودند، خاطرنشان کرد: این کشتی با تلاش دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران امشب و حدود ساعت ۲۰:۴۵ از دست دزدان آزاد شد و ۹ نفر از این دزدان دریایی دستگیر شدند.

ایزدیان تصریح کرد: کشتی هم‌اکنون در حال حرکت به سمت بندر امام خمینی (ره) است.



عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تبریز گفت: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه امروز یکی از معضلات مهم کشور بوده که ضربه‌های بزرگی به صنعت و اقتصاد کشور زده است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کاربردی و مدون برای برخورد با آنها داشت.

خبرگزاری فارس: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه به صنعت و اقتصاد کشور ضربه بزرگی زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی‌ آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: نامگذاری امسال توسط مقام عظمای ولایت نشانه درایت ایشان در شناخت نیاز به حق جامعه است که باید از سوی دولتمردان به خوبی مورد عنایت قرار گرفته و کاربردی شود که در اصل راهی برای مقابله با انواع تحریم‌های غرب و استکبار جهانی است.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه اقتصادی، افزایش سطح رفاه عمومی و تامین امنیت و آسایش ملت اگر در دستور کار دولتمردان قرار گیرد و اجرایی شود بی‌شک رفاه و امنیت کشور و ملت تامین خواهد شد.

آل‌هاشم افزود: از دولتمردان و مسئولان انتظار می‌رود در پایان هر سال با ارائه گزارش کاری در حیطه وظایف خود، اعلام کنند چقدر در تحقق شعار سال کوشیده‌اند و توانستند منویات رهبری را جامه عمل بپوشانند.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا امروز یکی از معضلات مهم کشور است که در کنار واردات بی‌رویه ضربه‌های بزرگی به صنعت و اقتصاد کشور زده که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کاربردی و مدون برای برخورد با آنها داشت.

امام جمعه موقت تبریز افزود: برای توسعه اقتصادی باید سعی کرد کسانی که در این زمینه فعال هستند مورد حمایت و تقدیر قرار گیرند و در این زمینه رسانه‌ها و صدا و سیما باید با فرهنگ‌سازی در این زمینه گام‌های مثبت بردارند.

وی در ادامه با اشاره به ایام فاطمیه اظهار داشت: زن مسلمان امروز با داشتن الگویی همچون صدیقه طاهره(س) توانسته است با حضور خود در صحنه‌های پرشور مختلف حماسه انقلاب اسلامی را به منصّه ظهور برساند و سختی‌ها و مرارت‌های هشت سال جنگ تحمیلی را به جان بخرد و با ایثارگری‌های خود در پشت جبهه و گاه در درون جبهه و نیز تهاجم فرهنگی پیرو بی‌چون چرای این بانوی دو جهان باشد.

آل‌هاشم افزود: همه ما باید با الگوپذیری از حضرت فاطمه(س)، تابع ولی فقیه زمان خود باشیم چرا که رمز اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تبعیت محض از ولایت فقیه است.

وی گفت: راضیه مرضیه(س) با زندگی و مبارزه خود در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عبادی، خانه‌داری، همسرداری، تربیت فرزند و به خصوص در صحنه‌های گوناگون سیاسی نشان داد که یک زن می‌تواند با حفظ حریم عفّت و ارزش‌های انسانی در تمام عرصه‌های جامعه حضور داشته باشد.

وی در ادامه با تقدیر از ستاد تسهیلات سفر استان، از زحمات تمام کسانی که در حوزه‌های مختلف به مردم طی ایام تعطیلات نوروز خدمات ارائه دادند، تقدیر کرد.

آل‌هاشم همچنین به هفته سلامت اشاره کرد و سلامت جامعه و افراد را عامل توسعه هر کشوری در تمام زمینه‌ها ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: رعایت بهداشت در اسلام و آموزه‌های دینی مورد تاکید جدی قرار گرفته که توجه به آن باید در جامعه نهادینه شود ضمن آنکه از وزارت بهداشت و مسئولان استانی باید به دلیل ارائه خدمات بهداشتی به خصوص خدمات رایگان تقدیر کرد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه به فرارسیدن سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: این سردار رشید اسلام بی‌شک فرماندهی با تفکرات بسیجی بود که توانست نقش مهم و اساسی در انقلاب به خصوص در دفاع مقدس داشته باشد.

آل‌هاشم، شاخصه اصلی شهید صیاد شیرازی را پیروی بی‌چون و چرا از ولایت دانست و افزود: این شهید بزرگوار ارتش و سپاه را یک روح در دو بدن و در کل واحد می‌دانست که اتحاد آنان را عامل مهم توان نظامی بالا و اقتدار قوی ارزیابی می‌کرد.

امام جمعه موقت تبریز فرارسیدن سالروز شهادت شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم را نیز گرامی داشت و نقش هنرمندان متعهد را در تبیین ارزش‌های انقلاب تاثیرگذار دانست.

وی در ادامه به 20 فروردین و روز فناوری اشاره کرد و افزود: بی‌شک دستاوردهای مهم علمی امروز کشور نتیجه تلاش دانشمندان ایران اسلامی است که با تعهد و ایمان خود توانستند ایران را در تمام عرصه‌ها سربلند کنند.

اضافه می‌شود، امروز همزمان با برپایی نماز جمعه داوطلبان جمعیت هلال احمر و بسیج پزشکی سپاه عاشورا به ارائه خدمات رایگان به نمازگزاران اقدام کردند.



تاريخ : 18 / 1 / 1391برچسب:, | 2:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رييس جمهور امريکا در حاشيه ديدار با نخست وزير ترکيه، با وزير امور خارجه اين کشور رفتار تحقير آميز داشته است.

به گزارش واحد مرکزي خبر از آنکارا؛ پس از گفتگوي باراک اوباما و رجب طيب اردوغان ، 2 نفر براي ادامه گفتگوها در حال ترک جايگاه بودند که اوباما با اشاره "انگشت" به طرز نامناسبي وزير امور خارجه ترکيه را به سمت خود فراخواند که دراين هنگام داود اوغلو ، دوان دوان به سمت اوباما حرکت کرد. اين رفتار اوباما با داود اوغلو ، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي ترکيه داشت. 





رسانه هاي ترکيه با انعکاس اين تصاوير در بخش هاي خبري خود نوشتند:اشاره انگشت اوباما به داود اوغلو موجب تحقير ترکيه شد. 

اين ديدار که درحاشيه اجلاس کره جنوبي اتفاق افتاده در رسانه هاي جمعي ترکيه بازتاب گسترده داشته است و احزاب مخالف حزب حاکم ترکيه واکنش شديد نشان دادند و خبر مربوط به آن در صدر خبرهاي ترکيه قرار گرفت.



تاريخ : 18 / 1 / 1391برچسب:, | 12:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تحریم ایران کارخانه پژو را تعطیل کرد
به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس گروه خودرو سازی پژو سیتروئن فرانسه، فعالیت یکی از واحدهای خود در شمال شرقی فرانسه را به دلیل توقف ارسال قطعات به ایران به حالت تعلیق در آورد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از فرانک دون، از مقامات ارشد این شرکت نوشت: «یک طرح آزمایشی برای از سر گیری فعالیت ها و انتقال قطعات در ماه سپتامبر در نظر گرفته شده است.»

این اظهار نظرها چند روز پس از آن صورت می گیرد که این شرکت خودرو سازی، به دلیل کاهش ارسال قطعات یدکی به ایران، ۲۰۰ کارگر خود را برای ماه آوریل به طور موقت در واحد وسول واقع در شمال شرقی فرانسه از کار بیکار کرده است.

شرکت پژو سیتروئن فرانسه، در ۲۰ فوریه، همکاری خود با شرکت های خودرو سازی ایرانی را پس از به اجرا گذاشته شدن تحریم های غرب علیه ایران متوقف نمود.

بر اساس این گزارش، این شرکت همچنین، صادرات خودرو به ایران که حدود ۱۳ درصد فروش جهانی محصولات این شرکت در سال گذشته میلادی بود را متوقف ساخته است.

ایران در سال ۲۰۱۱، دومین بازار بزرگ فروش محصولات شرکت پژو سیتروئن از نظر حجم صادرات به شمار می رفت.

اخیرا، یک مرکز آمریکایی، تحت عنوان اتحاد علیه ایران هسته ای، از کنگره آمریکا خواسته است تا تحقیقات جامعی را در خصوص مبادلات تجاری خودرو سازان فرانسوی با ایران انجام دهد.

در ۲۳ ژانویه، وزرای خارجه اتحادیه اروپایی با بسته تحریم های جدید علیه ایران شامل، تحریم واردات نفت از ایران، انسداد دارایی های بانک مرکزی ایران در کشورهای عضو اتحادیه، و تحریم فروش الماس، طلا و سایر فلزات گرانبها به تهران موافقت کردند.



تاريخ : 18 / 1 / 1391برچسب:, | 12:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: گویا هاشمی از یاد برده دلیل اصلی انقلاب اسلامی ما را؛ هاشمی باید به این سوال پاسخ دهد که اگر قرار بود با آمریکا مذاکره کنیم چرا انقلاب کردیم؟

خبرگزاری فارس: آقای هاشمی! اگر می‌خواستیم با آمریکا مذاکره کنیم چرا انقلاب کردیم؟

اکبر هاشمی بهرمانی مشهور به اکبر هاشمی رفسنجانی که در حال حاضر فقط رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است، چهارمین رئیس جمهور کشور در فاصله سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶، رئیس مجلس شورای اسلامی در فاصله سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۸ و در چهار دورهٔ متوالی هم نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری بود.

وی همچنین سابقهٔ ریاست مجلس خبرگان رهبری را در کارنامه خود دارد.



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 1 / 1391برچسب:, | 5:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایرنا: مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ضمن تایید این مطلب افزود : این پرواز که ظهر روز پنجشنبه در فرودگاه مشهد به زمین نشست، حین حرکت بر روی باند به سمت توقفگاه هواپیما، دچار حادثه شد.

حسن جعفری گفت: در این حادثه هیچ مشکلی برای مسافران ایجاد نشد و تمام مسافران به سلامت تخلیه و فرودگاه را ترک کردند.



تاريخ : 17 / 1 / 1391برچسب:, | 10:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرآنلاین: جواد خیابانی در مسابقه الغرافه – پرسپولیس چند بار اشتباه کرد.

در پایان این مسابقه، زمانی که داور سوت پایان بازی را زده بود، تلویزیون قطر صحنه آهسته گل اول پرسپولیس را نشان داد که در این لحظه خیابانی گفت: «حالا الغرافه یکی از گل‌های خورده را جبران می‌کند!» خیابانی همچنین در صحنه‌ای که بازیکن الغرافه روی جواد کاظمیان خطا کرده بود و بعد یکی از بازیکنان الغرافه توپ را به کرنر زد، گفت: «من که نگاه می‌کنم، نه خطا می‌بینم نه کرنر!»



تاريخ : 16 / 1 / 1391برچسب:, | 5:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه، همه نیروهای مسلح را به حفظ و تقویت انگیزه‌های دینی و الهی در كنار ارتقاء آمادگی‌ها توصیه و تأكید كردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارای تجربه بسیار مهم و ارزشمند 8 سال دفاع مقدس هستند كه باید این تجربه گرانبها همواره مورد بازنگری و استفاده قرار گیرد.
ایشان تجربه سال‌های دفاع مقدس را در تاریخ كشور كم‌نظیر خواندند و افزودند: در این هشت سال، در واقع همه قدرت‌های دنیا اعم از شرق و غرب و كشورهای وابسته به آنها در مقابل جمهوری اسلامی ایران صف‌آرایی كرده بودند و پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار رژیم بعثی عراق قرار دادند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: كشورهای غربی مدعی حقوق بشر و دمكراسی حتی از دادن سلاح‌های شیمیایی به رژیم بعث عراق دریغ نكردند تا شاید بتوانند نظام اسلامی و مردم ایران را به زانو درآورند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: با وجود همه این تلاش‌ها و حمایت‌ها، قدرت‌ها نتوانستند جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورند كه این فصل از تاریخ ایران، تجربه‌ای بسیار ارزشمند و بزرگ است  و در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد.
ایشان سعادت و پیشرفت ملت‌ها را در گرو صبر و استقامت برای عبور موفقیت‌آمیز از مقاطع تاریخی دانستند و تأكید كردند: ملت ایران با داشتن تجربه‌های گرانبهایی همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین موقعیت خوب امروز، قطعاً از مقطع كنونی نیز با سربلندی عبور خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تهدیدهای دشمنان ملت ایران خاطرنشان كردند: كثرت تهدیدها نشان‌دهنده قدرت نظام اسلامی است، زیرا اگر جمهوری اسلامی قدرت و تأثیرگذاری بالایی نداشت، بدخواهان ملت ایران اینگونه سراسیمه خود را به آب و آتش نمی‌زدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنان خود نقش نیروی انسانی را در نیروهای مسلح مهم ارزیابی و بر لزوم قانع نبودن به پیشرفت‌های كنونی و حفظ روحیه دفاع مقدس تأكید كردند.
در ابتدای این دیدار سردار سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد كل نیروهای مسلح، گزارشی از آمادگی‌های دفاعی این نیروها و برنامه‌های سال جدید بیان كرد.



تاريخ : 16 / 1 / 1391برچسب:, | 4:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

 

 



تاريخ : 16 / 1 / 1391برچسب:, | 4:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فیلم سینمایی "قلاده‌های طلا" ساخته ابوالقاسم طالبی در سینماهای تهران شب گذشته 15 فروردین 42 میلیون تومان فروش کرد.

به گزارش مهر، این فیلم هم اکنون در 26 سینمای تهران به روی پرده رفته است و در مجموع 802 میلیون تومان تا کنون فروش کرده است.
 
فیلمبرداری فیلم "قلاده‌های طلا" تابستان امسال انجام شد. در این فیلم امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، حمیدرضا پگاه، علی رام نورایی، نیلوفر خوش‌خلق، دکتر محمود عزیزی، حسین سحرخیز، اکبر سنگی، مهدی صبایی، کیانوش گرامی، بهادر زمانی، ونوس مجلسی، داریوش اسدزاده، پوراندخت مهیمن و اکبر پاکزاد بازی می‌کنند.
 
این فیلم که به حوادث بعد از انتخابات 88 می پردازد در بخش خارج از مسابقه سی‌امین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.
 



تاريخ : 16 / 1 / 1391برچسب:, | 12:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج سیّدعلی اکبر قره باغی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان را تسلیت گفتند.

به گزارش مهر متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت روحانی عالیقدر مرحوم مغفور جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سیّدعلی اکبر قره باغی را به عموم مردم شریف آذربایجان غربی و ارادتمندان و علاقمندان ایشان بالخصوص خاندان مکرّم و فرزندان محترم ایشان و حوزه ی علمیه و روحانیت استان تسلیت می گویم. ایشان از علمای برجسته ای بودند که سالهای طولانی از عمر خود را در خدمت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی مصروف داشتند و نماینده مردم آن منطقه در مجلس خبرگان بودند.

از خداوند متعال علوّ درجات و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسئلت می کنم.

سیّدعلی خامنه ای



تاريخ : 16 / 1 / 1391برچسب:, | 11:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

قائم‌مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به رونمایی از خودرو پژو 206 پایه گازوئیل‌سوز در کشور، از عرضه گسترده گازوئیل یورو4 تا تابستان سالجاری خبر داد و اعلام کرد: سهم بنزین در سبد سوخت کاهش می‌یابد.

عبدالله جلالی در گفتگو با مهر درباره برنامه‌های دولت برای افزایش سهم دیزل در سبد سوخت خودروها، گفت: بر اساس سهم مصوب سوخت خودروها برای گازوئیل و بنزین 70 درصد، سی.ان.جی و ال.پی.جی 25 درصد و سایر سوختها همچون هیبریدی و الکتریکی حدود پنج درصد سهم تعیین شده است.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه دولت قصد دارد در یک برنامه زمان‌بندی بلندمدت حدود 15 درصد سهم سبد سوخت خودروها را به گازوئیل اختصاص دهد، تصریح کرد: بر این اساس همزمان با آغاز تولید گازوئیل کم گوگرد و با استاندارد یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا در پالایشگاههای نفت، امکان تولید داخلی و یا واردات خودروهای سواری دیزلی به داخل کشور فراهم شده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به آغاز تولید پژو 206 پایه دیزلی توسط خودروسازان داخلی، اظهار داشت: همچنین تولید وانت‌ نیسان پایه دیزلی هم در داخل کشور آغاز شده است که به زودی خط تولید انبوه این وانت‌ها، راه‌اندازی خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه بر خلاف خودروهای بنزینی، تکنولوژی به کار رفته در خودروهای دیزلی به مراتب پیچیده‌تر است، بیان کرد: دولت به منظور افزایش سهم دیزل، قصد حمایت از تولید خودروهای سواری پایه دیزلی را در دستور کار خود قرار داده است.
 
جلالی با اشاره به راندمان و میزان پیمایش بالاتر خودروهای دیزلی در مقایسه با خودروهای بنزینی، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تعرفه واردات خودروهای سواری دیزلی کم‌مصرف، کاهش یابد.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه تا خردادماه امسال زمینه توسعه ناوگان خودروهای دیزلی فراهم شود، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه شرکت ملی پالایش و پخش نفتی تا پیش از تابستان سالجاری امکان تولید گسترده گازوئیل با استاندارد یورو 4 و 5 اروپا در پالایشگاه‌های نفت فراهم می شود.
 
به گفته قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با افزایش سهم دیزل به همین میزان سهم بنزین در سبد سوخت خودروها کاهش می‌یابد.
 
عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت پیش‌تر در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش سهم گازوئیل در سبد سوخت خودروها، گفته بود: بر اساس هدفگذاری‌های انجام گرفته، سهم گازوئیل در سبد سوختی تا پایان برنامه پنجم باید به 5 درصد و تا پایان چشم انداز 20 ساله به 17.7 درصد افزایش یابد.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای تولید موتور پایه گازوئیل‌سوز در وانت نیسان‌های 2400 و 2800، تبیین کرد: پیش‌بینی می‌شود به زودی اولین وانت نیسان گازوئیل‌سوز توسط یکی از شرکت‌های خودرو ساز به بازار عرضه شود.