عقاب نیوز:

حسینی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های شهادت حضرت زهرا (س) در 40 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، افزود: 10برنامه شاخص  ویژه سالروز شهادت در امامزادگان بی بی فاطمه صغری سیاوشان، محمد عابد میقان، سهل بن علی آستانه، ابوطالب و ریحان خمین، یحی و فضل محلات، زبیده خاتون دلیجان، سید اسحاق ساوه، محمد فم تفرش، ابراهیم نوده خنداب برگزار خواهد شد.
 
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هدف از برگزاری  این سوگواره را ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا و اقامه عزای آن حضرت، ترویج خطبه فدکیه حضرت به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج وقف بر اساس اجرای نیات واقفین عنوان کرد.
 
حسینی برپایی خیمه های معرفت جهت پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره مسائل خانوادگی و ایستگاه مشاوره وقف جهت ترغیب عزاداران به وقف جدید،ترویج و تبلیغ فرهنگ فاطمی، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع کتاب خطبه فدکیه حضرت زهرا در سطح بقاع متبرکه، توزیع ویژه نامه احسان ماندگار را از برنامه های جانبی این سوگواره عنوان کرد.

 



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 11:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با کلیات طرح دو‌فوریتی اصلاح ماده 197 آئین‌نامه داخلی و الحاق 2 تبصره به آن مخالفت کردند. 

وکلای ملت با 130 رای موافق، 17 رای مخالف و 12 رای ممتنع از 198 نماینده حاضر در جلسه به کلیات طرح دوفوریتی مذکور رای ندادند.

این طرح که به امضای 41 نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود، به دلیل تغییر آئین‌نامه داخلی، نیازمند دو‌سوم آرای مثبت تعداد نمایندگان حاضر در صحنه علنی بود که به مخالفت نمایندگان ملت مواجه شد.

با توجه به این که هیچ‌ مخالفی درباره این طرح در صحن علنی سخنرانی نکرد موافقان نیز سخن نگفتند.

نمایندگان مجلس روز گذشته به دوفوریت این طرح رأی مثبت داده بودند.

علی مطهری نماینده تهران یکی از نمایندگانی امضاء‌‌کننده این طرح بود که بعد از بررسی طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس، خواستار تغییر آئین‌نامه داخلی در زمینه نحوه بررسی طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس به دلیل ضعف‌های آئین‌نامه بود اما کلیات آن با مخالفت مجلس مواجه و از دستور‌کار خارج شد.

به گزارش فارس،این طرح شامل یک ماده واحده بود که اگر به تصویب می‌رسید، در صورتی که تعداد سؤالات ارسال شده به قوه قضائیه درباره یک رئیس جمهور به عدد 6 می‌رسید، طرح استیضاح رئیس جمهور با رعایت مفاد اصل 89 قانون اساسی و مواد آئین‌نامه داخلی در دستور کار مجلس قرار می‌گرفت.
 



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 11:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عصر خبر : حرکت امروز رئیس جمهور در سفر استانی هرمزگان خیلی ها را یاد یک فرد خاص دولت انداخت.


بهمن 1389



فروردین 1391





تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مرور مواضع دکتر محمود احمدی نژاد درباره آقای هاشمی رفسنجانی جالب توجه است. به نظر می رسد او همواره درباره رئیس مجمع تشخیص دچار افراط و تفریط بوده است.

به گزارش جهان، گرچه عملکرد هاشمی از سال های دور پر از انتقاد و سوال بوده است اما نظر احمدی نژاد تا پیش از سال 84 متفاوت بود که حتی او هاشمی را چهره درخشانی در تاریخ انقلاب می دید که همواره به نیکی از او یاد می شود.

نمونه هایی از تعریف و تمجیدهای کم نظیر احمدی نژاد درباره هاشمی را انتخاب منتشر کرده است.
مهر ماه سال 1375، در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی، وقتی آقای احمدی‌نژاد استاندار او در اردبیل بود، به هنگام استقبال از ایشان، زبان به تعریف و تمجید گشوده، گفت:

«هاشمی رفسنجانی، شخصیت بزرگ انقلابی و اندیشمند و سفر ایشان به استان اردبیل باعث رسیدن این استان به جایگاه مطلوب خود است!»



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 10:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

جام نیوز: این زن اجازه می داد دوست پسرش در مقابل چشمانش به دخترانش تجاوز کند تنها به این بهانه که می خواهد در مورد مسائل جنسی به اطلاعاتی دست یابد!

 به گزارش روزنامه دیلی میل؛ یک مادر انگلیسی که دخترانش را وادار می کرد در مقابل چشمانش با دوست پسر سابق خود به عمل جنسی تن بدهند، بازداشت شد.

این راز زمانی در سال 2010 آشکار می شود و پلیس در جریان آن قرار می گیرد که دختران در می یابند مردی که روزگاری دوست پسر مادرشان بوده و به آنها تجاوز می کرده، از دنیا رفته و دیگر نمی تواند آنها را آزار دهد.  این مادر جنایتکار که هم اکنون 65 ساله است به جرم خود اعتراف کرده است، دادگاه نیز به همین دلیل او را به ده سال زندان محکوم کرده است. این اتفاق، هفت بار و بین سال‌های 1970 تا 1980 اتفاق افتاده بوده است و قربانیان هر سه زیر 16 سال سن داشته اند.
دادگاه، در حکم خود، جرم این مادر را سنگین‌تر از فرد متجاوز دانسته است.



تاريخ : 22 / 1 / 1391برچسب:, | 5:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در جدیدترین رده بندی کیفی خودروهای داخلی در اسفند 90 نیسان تینا به عنوان کیفی ترین خودروی داخلی با نمره منفی 3.5 معرفی شده که نمره منفی این خودرو در مقایسه با بهمن 90 حدود 0.4 واحد بهبود یافته است.

نیسان ماکسیما،‌نیومزدا 3 و مزدا 2 نیز با نمره منفی 15 در رده‌های بعدی جدول رده بندی خودروی سواری قرار دارند.

در رده بندی خودروهای سواری در بهمن 90 نیسان ماکسیما، گراند ویتارا و مگان در رده‌های دوم تا چهارم قرار داشتند که در جدیدترین رده بندی، گراند ویتارا به رده پنجم و مگان به رده هفتم سقوط کرده‌اند.

همچنین در جدیدترین رده بندی کیفی خودروهای سواری که توسط سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران صورت گرفته است، تندر 90 پارس خودرو با نمره منفی 22.7 در رده ششم و تندر 90 ایران خودرو با نمره 23.9 در رده نهم قرار دارند. سایپا 132 کاشان نیز با نمره منفی 123.1 در رتبه آخر رده بندی کیفی گروه خودروهای سواری قرار دارد.

در گروه وانت نیز وانت کاپرا با نمره منفی 99 و با 0.7 واحد بهبود نسبت به بهمن 90 در رده اول قرار دارد و پس از آن وانت مزدا تک کابین و وانت دیزل زامیاد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وانت پیکان تبریز نیز با 181.6 واحد نمره منفی در رده آخر ارزیابی گروه وانت قرار دارد.

 در رده بندی کیفی مینی‌بوس و اتوبوس تولید داخلی نیز اتوبوس شهری ولوو B9 با 41.9 نمره منفی در رتبه نخست و در گروه کامیون و کامیونت نیز کامیون ولوو FH در رده نخست قرار دارند.



تاريخ : 22 / 1 / 1391برچسب:, | 5:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، 'انسیه خزعلی' را به عنوان سرپرست دانشگاه الزهرا (س) منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا'کامران دانشجو' در حکم انتصاب سرپرست دانشگاه الزهرا (س) بر رعایت صرفه جویی در هزینه های غیر ضروری، تقویت نظم و انضباط و تربیت دانش آموختگانی با روحیه قانون پذیری و نگرش ارزشی و معنوی برای جامعه اسلامی تاکید شده است.

'انسیه خزعلی' دارای دکترای زبان و ادبیات عرب و دانشیار دانشگاه الزهرا (س) است و پیش از این ریاست دانشکده ادبیات این دانشگاه را برعهده داشته که با صدور حکم وزیرعلوم، جایگزین 'محبوبه مباشری' شده است.
 

 



تاريخ : 22 / 1 / 1391برچسب:, | 4:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

شامگاه پنج شنبه ماموران پلیس تهران در جریان برگزاری یک پارتی مختلط در شمال پایتخت قرار گرفتند. پس از حضور ماموران در محل مشخص شد میهمانی دقایقی قبل به دلیل درگیری چند تن از میهمانان پایان یافته بود.

در ادامه با دستور قاضی دادسرای تهران پسر صاحبخانه دستگیر و درجریان تحقیقات گفت: این میهمانی توسط فردی که از برگزار کنندگان میهمانی‌های شبانه در تهران است برگزار شده بود. در این میهمانی چند ایرانی خارج نشین نیز حضور داشتند که پس از درگیری همه این محل را ترک کردند.

به گزارش مهر،بررسی‌ها نشان داد این فرد که همسر سابق یکی از بازیگران زن سینما است که به خاطر اختلافاتی که باهم داشتند از یکدیگر جدا شده بودند. ماموران سپس او را دستگیر کردند که هم اکنون تحقیقات برای شناسایی و دستگیری افراد حاضر در این میهمانی ادامه دارد.
منبع: آفتاب



عقاب نیوز:

عصرایران - نمایندگان مجلس دو فوریت طرحی را به تصویب رساند که طبق آن امکان رای گیری پس از هر سؤال از رئیس جمهور فراهم می‌شود و در صورت قانع نشدن نمایندگان سوالات به قوه قضائیه فرستاده شده و اگر تعداد سؤالاتی که نمایندگان از آن قانع نشده‌اند به شش برسد استیضاح مطرح می‌شود.
مجلسی ها با 138 رای موافق، 31 رای مخالف، 13 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در مجلس با دو فوریت این طرح موافقت کردند.


مطهری: مجلس هشتم کار خود را تکمیل کند


علی مطهری در جلسه امروز مجلس خواستار اصلاح روند قانونی سوال از رئیس جمهور شد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رسمی مجلس (خانه ملت)  وی که از طراحان سوال از احمدی نژاد بود گفت: تجربه اخیر سؤال از رئیس جمهور نقاط ضعف آیین نامه را در خصوص این موضوع آشکار کرد و علی رغم برکات برگزار شدن سؤال از رئیس جمهور در مجلس هشتم از قبیل تنویر افکار عمومی، آشکار شدن حقانیت و ظرفیت دموکراسی در جامعه و روشن شدن حق اما محدودیت آیین نامه برای سؤال کنندگان ابهامات زیادی را برای آنها باقی گذاشت.

مطهری با تأکید بر اینکه اصلاح مواد مربوط به طرح سؤال از رئیس جمهور باید در مجلس هشتم پیگیری شود افزود: با توجه به اینکه مجلس هشتم به طور کامل محدودیت این ماده را درک کرد ضروری است تا اصلاح آن نیز در مجلس هشتم صورت پذیرد چرا که ممکن است نمایندگان مجلس نهم اهمیت موضوع را به خوبی لمس نکرده باشند.

طراح اولیه طرح سؤال از رئیس جمهور در خصوص محدودیت های آئین نامه فعلی پیرامون طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: در آیین نامه فعلی مدت زمان قانونی تعیین شده برای صحبت سؤال کنندگان بسیار کم است که این مسئله در طرح پیشنهادی اصلاح شده است و علاوه بر این آیین نامه فعلی صراحت دارد فقط یک تن از نمایندگان به عنوان نماینده سؤال کنندگان اجازه صحبت دارد که این موضوع چندان عادلانه به نظر نمی رسد.

وی در این خصوص ادامه داد: در متن فعلی آیین نامه سؤال کنندگان فقط اجازه صحبت در یک نوبت را دارند بنابراین در مورد ابهاماتی که در پاسخ های رئیس جمهور وجود خواهد داشت حق اظهار نظر ندارند و این موضوع نقص جدی تلقی می شود همچنین براساس آیین نامه فعلی پس از اظهارات رئیس جمهور امکان رأی گیری و اظهارنظر مجلس وجود ندارد که این امر منجر می شود رئیس جمهور موضوع طرح سؤال را چندان جدی تلقی نکند.

مطهری در تشریح طرح اصلاح ماده ۱۹۷ آئین نامه داخلی در خصوص طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: در طرح فعلی پیش بینی شده است در مورد هر سؤال به طور جداگانه رأی گیری شود و در صورت قانع نشدن مجلس از پاسخ رئیس جمهور این سؤال به قوه قضائیه ارسال و اگر تعداد سؤال های ارسال شده به قوه قضائیه به عدد ۶ برسد زمینه استیضاح رئیس جمهور با رعایت مفاد اصل ۸۹ قانون اساسی فراهم شود.

وی تأکید کرد: در این طرح باید یک سوم نمایندگان طرح استیضاح را امضا بکنند و به این شکل نیست استیضاح به طور خودکار صورت گیرد و نیت از در نظر گرفتن عدد ۶ نیز این است که با یک بار طرح سؤال از رئیس جمهور بحث استیضاح مطرح نشود بلکه دست کم ۲ بار سؤال مطرح و بعد از آن گزینه استیضاح بررسی شود.

مطهری این تمهیدات را برای حفظ جایگاه رئیس جمهور با توجه به اینکه با رأی مستقیم مردم انتخاب می شود عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح پیچیدگی خاصی ندارد احتیاجی به بررسی آن در کمیسیون نیست و از نمایندگان تقاضا می کنم تا به این طرح رأی مثبت دهند تا کار قبلی خود را اتمام کنند.

مخالف طرح مطهری: به کم و کیف پاسخ رئیس جمهور کاری ندارم

اسدالله عباسی نماینده رودسر در مخالفت با اظهارات مطهری، این طرح را انتخاباتی خواند و گفت: من به کم و کیف پاسخ رئیس جمهور و سوال کنندگان کاری ندارم اما چه ضرورتی دارد که اکنون چنین طرحی را تصویب کنیم؟
 
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در روند طرح سوال از وزرا نیز عدالت اجر نمی شود و در حق وزرا و زمان پاسخگویی انها اجحاف می​شود، ادامه داد: چرا با انگیزه سیاسی به دنبال احقاق حقوق دیگری هستید؟ این کار چه فوریت و ضرورتی دارد؟ چون شما از سوال از رئیس جمهور قانع نشدید؟ آن هم در شرایطی که التهابات مختلفی فراروی ما است؟
 
به گفته وی، چون رئیس جمهور منتخب مردم است، مجلس نمی​تواند با آرای خود، رای به استیضاح او بدهد و یا پنج هفته پشت سر هم او را به مجلس فراخواند و در هفته ششم نیز او را برکنار کرد!
 
هیاهوی حامیان دولت

در ادامه محمد دهقان نماینده چناران هم در موافقت با این طرح، با بیان اینکه آیین نامه موجود مجلس اشکالات واقعی دارد، افزود: اینکه سوال کنندگان فقط یک ربع فرصت دارند و رئیس​جمهور 45 دقیقه وقت پاسخگویی دارد و پس از آن هم نتیجه ای درباره قانع کننده بودن یا نبودن پاسخ​ها حاصل نمی​شود، روال صحیحی نیست.
 
وی با بیان اینکه سوال از رئیس​جمهور و ناکارآمدی آیین نامه برای نمایندگان مجلس هشتم، ملموس شده است، ادامه داد: از این رو این نمایندگان بهتر می​توانند به اصلاح آیین​نامه بپردازند و نباید این کار را به مجلس نهم واگذار کنیم.
 
به گفته وی، تخلفات رئیس جمهور پس از هربار رای گیری باید به قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری ارجاع شود تا ضمانت اجرای قوانین لحاظ شود.
گفتنی است مذاکرات که به اینجا رسید نمایندگان حامی دولت، با تذکرات خود مانع از ادامه مذاکرات شدند.


 مصباحی مقدم : اصلاح طرح سوال از رئیس جمهور از توهین به مجلس جلوگیری می کند

عضو فراکسیون اصولگرایان با تأکید بر اینکه مجلس باید در جهت اصلاح قوانین به منظور ممانعت از توهین به قوه مقننه گام بردارد افزود: دو فوریت این طرح از آن جهت مطرح است که مجلس فعلی به طور کامل نقص قانون را درک کرده و با توجه به اینکه در اواخر دوره خود قرار دارد و از پختگی لازم برای اصلاح این طرح برخوردار است لذا اصلاح آن ضروری است.

 غلامرضا مصباحی مقدم در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۲ فروردین) مجلس شورای اسلامی در موافقت با دو فوریت طرح اصلاح ماده ۱۹۷ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: تجربه اخیر مجلس در طرح سؤال از رئیس جمهور ضعف قانون فعلی را به مجلس هشتم نشان داد و طرح فعلی مبنی بر اصلاح آیین نامه داخلی مجلس ناظر به این دوره مجلس یا ریاست جمهوری فعلی نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با یادآوری تجربه اصلاح نحوه طرح سؤال از وزرا در آیین نامه افزود: سؤال از وزرا به شکلی که در آیین نامه در گذشته بود خاصیتی نداشت و با تجربه ای که از اصلاح نحوه طرح سؤال از وزیر داریم امروز باید قدم های مثبتی در زمینه اصلاح نحوه سؤال از رئیس جمهور داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری نحوه برخورد رئیس قوه مجریه در روز طرح سؤال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: با تجربه سؤال و پاسخ هایی که رئیس جمهور در روز طرح سؤال در صحن علنی مجلس ارائه داد و توهین سخیفی که در آن روز به مجلس شد اصلاح آیین نامه ضروری به نظر می رسد.

وی تأکید کرد: دو فوریت این طرح از آن جهت مطرح است که مجلس فعلی به طور کامل نقص قانون را درک کرده و با توجه به اینکه مجلس هشتم در اواخر دوره خود قرار دارد از پختگی لازم برای اصلاح این طرح برخوردار است.
 



تاريخ : 22 / 1 / 1391برچسب:, | 4:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا واحدي، معاون فرهنگي و روابط عمومي ارتش با اعلام اين خبر گفت: هفته ارتش امسال با عناوين: 23 فروردين‌ماه روز «ارتش،بصيرت و ولايتمداري»،24 فروردين‌ماه، روز «ارتش،شهداء و ايثارگران»،25 فروردين‌ماه، روز «ارتش، معنويت و اخلاق»،26 فروردين‌ماه، روز «ارتش،سربازان و جوانان»،27 فروردين‌ماه، روز «ارتش ،آموزش و خودكفايي و مردم ياري،،28 فروردين‌ماه روز «ارتش، خانواده و منزلت اجتماعي» و 29 فروردين‌ماه روز «ارتش، اقتدار بين‌المللي،امنيت ملي و حماسه آفريني‌هاي نيروي زميني» نامگذاري شده است.

وي رونمايي از كتب مختلف در حوزه دفاع مقدس، ديدار با خانواده‌هاي شهداء، ايثارگران و پيشكسوتان و تجليل از مقام شامخ ايشان، اعزام خانواده‌هاي معظم شهداء به مناطق عملياتي و برگزاري نمايشگاه‌هاي عكس با موضوع ارتش در دفاع مقدس را از جمله برنامه‌هاي هفته گرامي‌داشت ارتش برشمرد.



تاريخ : 22 / 1 / 1391برچسب:, | 3:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق از افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان در بودجه سال جاری کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر،محمد مهدی مفتح در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی بخش مالیات ها در بودجه سال جاری در کمیسیون تلفیق اظهار داشت: مالیات حقوق و بخش عمومی 18.4 درصد و در بخش خصوصی 31.2 درصد در بودجه سال جاری نسبت به بودجه سال 90 رشد داشته است.
مفتح گفت: در بودجه سال جاری افزایش 15 درصدی حقوق و نیز رشد سنواتی حقوق پیش بینی شده که به تصویب کمیسیون تلفیق رسید.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطر نشان کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون همچنین مالیات بر ارزش افزوده بر اساس حکم برنامه پنجساله از 4 درصد در سال 90 به 5 درصد در سال 91 افزایش یافت.

وی همچنین از تصویب رقم پیشنهادی دولت در بخش مالیات علی الحساب و مالیات معوق در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: در این کمیسیون مالیات اشخاص حقوقی دولتی 58 میلیون و 818 هزار میلیارد ریال به تصویب رسید.
 
به گفته مفتح در بخش مالیات شرکت های غیر دولتی، دولت رشد 46.4 درصدی نسبت به سال 90 را پیش بینی کرده بود که کمیسیون تلفیق آن را به 25 درصد معادل 108 هزار و 919 میلیارد ریال رساند.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: در بخش مالیات مشاغل، دولت پیش بینی 52.2 درصد کرده بود که کمیسیون تلفیق آن را به 25 درصد تقلیل داد رقم پیشنهادی دولت 35 هزار و 45 میلیارد ریال بود.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق از تغییر ارقام پیشنهادی دولت در مالیات املاک خبر داد و گفت: دولت درخواست 16.9 درصدی افزایش مالیات املاک را در بودجه داده بود که کمیسیون تلفیق آن را تا 25 درصد افزایش داد و به تصویب رسید.
 
نماینده رزن گفت: هم اکنون وضعیت مالیات بر واردات و فروش فرآورده های نفتی همچنان مراعا مانده که باید نرخ ارز و نرخ تعرفه موثر واردات و میزان واردات مشخص شود.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: در خصوص مالیات سایر خدمات و کالاها، عوارض خروج از مرز ، مالیات شماره گذاری خودرو و واگذاری خودرو، واردات سیگار و مالیات ارزش افزوده به همان میزانی که دولت در لایحه بودجه پیش بینی کرده بود به تصویب کمیسیون رسید.

 



تاريخ : 22 / 1 / 1391برچسب:, | 2:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سازمان هواپیمایی کشوری از بسته شدن 4 ساعته فرودگاههای استان تهران در روز 29 فروردین ماه به مناسبت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران خبرداد. 

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با صدور NOTAM (اطلاعیه هوانوردی) از ساعت 7 تا 11 صبح روز 29 فروردین ماه به مدت 4 ساعت فرودگاه های واقع در استان تهران از جمله فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، فرودگاه مهرآباد، پیام، آزادی، مهر شهر کرج، آبیک، مجموعه آریا فر، قجاوند و مجموعه سپهر بسته اعلام می شود.

در روزهای بیست و سوم لغایت بیست و هشتم به منظور انجام تمرین رژه هوایی احتمال بروز برخی تغییرات در برنامه های پروازی وجود دارد. براساس NOTAM(اطلاعیه هوانوردی) بسته شدن این فرودگاهها به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی اعلام شده است.

شرکتهای هواپیمایی موظف هستند با توجه به لحاظ کردن روز 29 فروردین ماه مصادف با سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به تنظیم برنامه پروازی خود اقدام کنند، برهمین اساس با برگزاری جلسات متعدد برنامه پرواز هواپیماها از ساعت11 به بعد در روز 29 فروردین تنظیم شده است.

به گزارش مهر،ستادی متشکل از کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاههای کشور و ارگانهای شرکت کننده در مراسم رژه هوایی در فرودگاه مهرآباد حضور خواهند داشت تا در صورت بروز هر گونه تغییر احتمالی اطلاع رسانی و برنامه ریزی لازم را به عمل خواهند آورد.

منبع :آفتاب



تاريخ : 22 / 1 / 1391برچسب:, | 11:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: یک مقام آگاه گفت: قیمت بنزین آزاد به گونه‌ای تغییر می‌کند که در فاز سوم هدفمندی نیازی به تغییر آن وجود نخواهد داشت و عملا به حداکثر میزان پیش بینی شده در قانون هدفمندی یارانه‌ها خواهد رسید.

خبرگزاری فارس: آزادسازی کامل قیمت بنزین آزاد در فاز دوم هدفمندی

یک مقام آگاه در وزارت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه قیمت بنزین فوب خلیج‌فارس در حال حاضر نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: در مراحل نهایی بررسی قیمت بنزین در ستاد هدفمندی یارانه‌ها دو سناریو مطرح بود که در هر دو سناریو قیمت بنزین آزاد به گونه‌ای تغییر می‌کند که در فاز سوم هدفمندی نیازی به تغییر آن وجود نخواهد داشت و عملا به حداکثر میزان پیش بینی شده در قانون هدفمندی یارانه‌ها خواهد رسید.

وی با اشاره به نهایی شدن تصمیم دولت درباره قیمت بنزین افزود: تفاوت این دو سناریو درباره قیمت بنزین یارانه‌ای و سهمیه‌بندی بود که یکی از این دو سناریو بر ثابت ماندن قیمت و میزان سهمیه بنزین یارانه‌ای استوار است.

فارس پیش از این از ثابت ماندن قیمت بنزین یارانه‌ای و افزایش قیمت بنزین آزاد به هزار تومان در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داده بود.



عقاب نیوز:

به گزارش خبرنگار دفاعی برنا، وزارت دفاع با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی اعلام کرد: شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی فریاد بلند مظلومیت ملت ایران و نمایانگر ددمنشی دشمنان این مرز و بوم‌ و مشاهده بوسه ولی امیر مسلمین جهان بر تابوت مطهر وی‌‌ ستاره‌ای است که تا ابد در آسمان افتخارات ملت رشید ایران اسلامی از درخشش نخواهد افتاد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: جایگاه رفیع نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبدیل شدن ملت عظیم ایران به الگوی حیات و بیداری ملل آزادیخواه جهان مرهون مجاهدت‌‌ و ایثار مردان و زنانی است که دفاع از آرمان‌های انقلابی و اسلامی و تبعیت از ولایت را سرلوحه خویش قرار دادند و با گذشت‌ از تعلقات دنیوی، در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و نظامی فداکاری و ایثار را تجسم عینی بخشیدند.‌

‌‌بیست و یکم فروردین ماه‌ سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی است که حیاتش همه حماسه بود و جانفشانی، ولایتمداری و تعهد و افتخار، و شهادتش نیز فریاد بلند مظلومیت ملت ایران و نمایانگر ددمنشی دشمنان این مرز و بوم‌ و مشاهده بوسه ولی امیر مسلمین جهان بر تابوت مطهر وی‌‌ ستاره‌ای است که تا ابد در آسمان افتخارات ملت رشید ایران اسلامی از درخشش نخواهد افتاد.

شهید سپهبد‌ علی صیاد شیرازی، امیری از تبار عشق، وفاداری و‌ قهرمانی که در جهاد اکبر پیروز میدان مبارزه با نفس بود و هرگز دل به دنیا نسپرد و در التهاب هجرت به دیار دوست سر از پا نمی‌شناخت؛ امیری شجاع و دلاور از خیل رزمندگان ارتش پر افتخار جمهوری اسلامی ایران که حیاتش نمونه بارز شرف و غیرت و اوج تبعیت از مقام شامخ ولایت در دفاع از عزت و سربلندی اسلام و ایران بود و شهادتش به دست منافقان کوردل سند مظلومیت این ملت و ددمنشی دشمنان این آب و خاک و در توصیف جایگاه او همین بس که ولی امر مسلمین ‌وی را "سرباز صادق و فداکار دین و قرآن و نظامی مومن و پارسا و پرهیزگار" و "بنده برگزیده خدا" نامید.

ترور ناجوانمردانه امیر سرافراز جبهه‌های حق علیه باطل تنها نمونه‌ای از این تلاش‌های مذبوحانه بدخواهانی بوده است که چشم دیدن عزت و اقتدار ایران اسلامی را ندارند، اما همان طور که امام راحل عظیم‌الشان فرمودند "بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود" و به راستی این خون‌ها نتیجه‌ای جز بالندگی بیشتر ملت ‌تاریخ‌ساز ایران ندارد وکیست که نداند سربلندی امروز ایران اسلامی و پیشرفت‌های خیره کننده ملت ایران در تمامی عرصه‌ها ثمره خون شهدایی است که با بذل جان خویش به پاسداری از دستاورد‌‌های انقلاب اسلامی پرداختند.

و اکنون، فریادهای حق‌طلبانه دو ‌شهید بزرگوار این ایام، سید شهیدان اهل قل سید مرتضی آوینی و شهید صیاد شیرازی و همه شهدا و مجاهدان راه حق و حقیقت، از گلوی جوانان برومند عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی خارج می شود که موجب هراس دشمنان و امید ملت‌های تحت ستم شده است.

کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امیر سرافراز ارتش اسلام و همه شهدای سرافراز ایران اسلامی و عرض تبریک فرا رسیدن سیزدهمین سالگرد عروج ملکوتی ‌این شهید بزرگوار به محضر حضرت ولی عصر(عج)، فرماندهی معظم کل قوا، یاران و همسنگران آن شهید سرافراز و ملت بزرگ ایران، آمادگی کامل خود را برای ادامه راه و تحقق آرمان‌های والای انقلاب، امام راحل و شهدا گرانقدر در زمینه پیشرفت روز افزون صنعت دفاعی در سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام می‌دارد.



تاريخ : 21 / 1 / 1391برچسب:, | 12:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

نیروهای ویژه پادشاه بحرین مانور نظامی مشترکی را با نیروهای ویژه آمریکایی آغاز کردند. این مناور مشترک که از صبح دیروز آغاز شد تا پانزدهم مه (26 اردیبهشت) ادامه خواهد یافت.
 



تاريخ : 21 / 1 / 1391برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سازمان وظیفه عمـومی نـاجـا در خصوص مدت خدمت دوره ضرورت در سال 1391 اعلام کرد: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح مدت خدمت دوره ضرورت برای مشمولانی که از فروردین سال 1391 به خدمت اعزام می‌شوند به نسبت مدت قانونی آن که 24 ماه بوده حسب مورد کاهش یافته است.

در این اطلاعیه آمده است: طبق آخرین ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح مدت خدمت دوره ضرورت برای کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح و یگان‌های حفاظت 21 ماه و این مدت برای کارکنان وظیفه مأمور به دستگاه‌های غیرنظامی به جزء یگان حفاظت 24 ماه است و همچنین مدت خدمت کارکنان وظیفه در مناطق جنگی و امنیتی درگیر 18 ماه و برای کارکنان وظیفه غیربومی در مناطق امنیتی غیردرگیر ومناطق عملیاتی و همچنین مناطق محروم و بد آب و هوا 19 ماه است.

این سازمان یادآورشد: سربازانی که در سال 90 و قبل ازآن به خدمت اعزام شده‌اند مدت خدمت انان برابر مقررات سابق (مناطق عادی 18ماه ، مناطق جنگی و عملیاتی 16 ماه ، مناطق محروم وبدآب وهوا 17 ماه ) خواهد بود.
 



تاريخ : 21 / 1 / 1391برچسب:, | 12:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تعامل: یادتونه، سرزمین لی لی پوت ها، شهری که آدم های کوتاه قد کوتوله در آن زندگی می کردند و ناخدا گالیور که در یک سفر دریایی کشتی توفان زده اش می شکند وامواج او را بی هوش  به ساحل جزیره ای می برند. او وقتی که به هوش  آمد و این طرف و آن طرف را نگاه کرد، کلی آدم کوچولو را اطرافش دید که دست و پاهایش را بسته بودند.
 
سفرهای گالیور را می گویم، نوشته جاناتان سویفت.یکی از آثار ماندگار کلاسیک برجسته دنیا که برخی از ما آن راخوانده ایم و فیلم ها و کارتون های بسیاری براساس آن تهیه شده است. حال تصور کنید این ادم کوچولو ها وجود دارند!
 
تصور نکنید واقعا وجود دارند این واقعیت برای ما هم غیر قابل باور بود تا اینکه یکی از آن ها را از نزدیک دیدیم !
 
عکسی که مشاهده می کنید یکی از همین آدم کوچولو هاست و جالب است بدانید که صاحبش ادعا می کند زنده یکی از همین آدم کوچولو ها را هم در اختیار دارد


نکته ی جالب ماجرا جایی است که مسئولین امر هم از این موضوع آگاهند و عکس العمل خاصی نشان نمی دهند !
 
 
 
گزارش تعامل حاکی است اگر چه تا کنون وجود آدم کوتوله ها  در حد یک افسانه و یا شایعه باقی مانده بود، اما در شرق استان کرمان در شهر شهداد، شهری تاریخی از زیر خاک بیرون آورده شده که به دلیل ساختار کوچه ها و خانه های آن و کوچک بودنشان به شهر کوتوله ها شهرت یافته است. شهری که قدمت آن به 5 هزار سال پیش برمی گردد. هر چند تا به حال کسی در این منطقه آدم کوتوله ها را به چشم خود ندیده  و اطلاعات چندانی از ساکنان این شهر توسط باستانشناسان به دست نیامده است،اما وجود شهر کوتوله ها در شهداد وقایعو افسانه های مختلفی را در پی داشته است. نکته قابل توجه درخصوص این شهر نوع معماری عجیب خانه ها و کوچه های  آن می باشد .به طوری که دیوارها، سقف، تنور، طاقچه ها و تمام اجزاء  خانه های آن برای افرادی ساخته شده  که از قامت بسیار کوتاهی برخوردار باشند، به همین دلیل شهر شهداد به شهر کوتوله ها شهرت یافته است.

با این حال بر سر اینکه آیا واقعا این شهر کوتوله ها می باشد یا نه اختلاف نظر هایی وجود دارد.برخی از مردم محلی وکارشناسان عقیده دارند که به دلیل ساختار کوچک بناهای آن، این شهر باید برای انسان هایی ساخته شده باشد که دارای قامتی بسیار کوتاه بوده اند، زیرا دیوارها و تمامی بناهای این شهر بسیار کوتاه هستند. از سوی دیگر برخی باستانشناسان نیز با رد این مسئله آن را افسانه پنداری می دانند و می گویند که این شهر به مرور زمان وبراثرفرسایش کوچک شده و دیوارها ی آن به این دلیل کوتاه شده اند.
 
آخرین بررسی ها و کاوش های باستانشناسی در محوطه باستانی شهداد نشان می دهد که ساکنان این محوطه شهر باستانی شهداد را به علت خشکسالی و با امید بازگشت ترک کردند، اما پنج هزار سال است که دیگر به این محوطه باز نگشته اند
 
 

 
 حال این موجودات عجیب الخقه به واقعیت نزدیک می شوند تعامل امادگی دارد که با کمک کارشناسان امر صحت موضوع را به اثبات برساند

 



تاريخ : 21 / 1 / 1391برچسب:, | 12:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

این خانم 28 ساله ساکن لندن روز عروسی اش تصمیم گرفت مسافت تا کلیسا را با اتوبوس طی کند و همه مسافران این اتوبوس را شوکه کرد. در حالیکه همه عروسها دوست دارند با کالاسکه های سفید به کلیسا رفته و لحظه های رومانتیکی خلق کنند "جنی کلوکو" این فاصله را با وسیله نقلیه عمومی طی کرد.

او به همراه دو ساقدوشش سوار بر اتوبوس در میان بهت و حیرت مسافران حاضر به کلیسا رفت. این دختر خانم خوش ذوق میگوید: دوست داشتم در روز عروسی ام کار متفاوتی انجام دهم. در اوکراین رسم بر این است که عروس مسافتی را پیاده طی کند تا کسانی که به مراسم دعوت نشده اند هم بتوانند او را ببینند. با الهام از این مسئله من تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم. او اضافه میکند جالب است که حتی یک نفر هم صندلی اش را به این عروس خانم تعارف نکرده است و او مجبور شده است همه راه را بایستد.



تاريخ : 21 / 1 / 1391برچسب:, | 9:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

نیروهای آتش نشانی زمانی به محل حادثه رسیدند که از خودروی بازیکن مورد نظر تقریبا چیزی باقی نمانده بود
 
خودروی 60 میلیونی یکی از بازیکنان خوزستانی شاغل در لیگ برتر، چند شب پیش در اهواز به آتش کشیده شد. 
  به گزارش سایت گل، خودروی مزدا 3 یکی از بازیکنان خوزستانی شاغل در لیگ برتر که از یکی از شهرهای نزدیک اهواز برای حضور در یک مهمانی به آن شهر رفته بود، در منطقه کیانپارس اهواز توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شد و نیروهای آتش نشانی زمانی به محل حادثه رسیدند که از خودروی بازیکن مورد نظر تقریبا چیزی باقی نمانده بود.
 
 این بازیکن که در پست هافبک دفاعی بازی می کند، بنا به دلایلی از تقدیم شکایت رسمی به مراجع ذیربط خودداری کرده است و از سوی مدیران باشگاهش نیز شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته که چرا در آن شب بدون هماهنگی باشگاه به اهواز رفته و در آن مکان حضور داشته است.  
 گفته می شود میزبان بازیکن مورد نظر یکی از واسطه های نقل و انتقالات فوتبال بود که این حادثه در مقابل منزل مسکونی وی اتفاق افتاد.



تاريخ : 21 / 1 / 1391برچسب:, | 8:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

يكي از دردسرهاي خريد موبايل، اطمينان يافتن از اصل يا قاچاق و تقلبي بودن گوشي‌ است.
جام جم آنلاين: گوشي‌هاي رجيستر نشده كه به طور قاچاق وارد كشور مي‌شود، معمولا در حين استفاده مشكل‌ساز خواهد بود؛ هنگ مي‌كند، به‌روز نمي‌شود، با بعضي برنامه‌ها بخصوص فارسي‌سازها مشكل دارد و...

براي اطمينان از اصل بودن گوشي، مي‌توان به اين راه‌ها متوسل شد:
1 -كد معروف ستاره نامبر صفر شش نامبر (#06#*) را شماره‌گيري كنيد. سريال مادربرد گوشي يا IMEI روي نمايشگر ظاهر مي‌شود. اگر اين سريال با باركد روي كارتن يا باتري مطابقت داشت، احتمالاً گوشي مورد نظر اصل است (برخي قاچاقچيان باركدهاي تقلبي روي كارتن مي‌چسبانند. اين گوشي‌ها به «چنج» يا تغييريافته مشهور است و به همين سبب نمي‌توان چنين كاري را راهي مطمئن براي تشخيص اصالت گوشي دانست).
2 - با اتصال به اينترنت، سپس رجوع به وبگاه نمايندگي برند يا مارك گوشي مورد نظر، از اصل يا قاچاق بودن آن مطلع شويد.
3 -هر كشوري باركد خاصي دارد. به عنوان مثال باركد اجناس چيني با اعداد 690 يا 691 يا 692 شروع مي‌شود. باركد محصولات ايراني با 626، تايواني با 471، ژاپني با 45 يا 49، و... (فهرست كامل باركدهاي مربوط به هر كشور را مي‌توانيد با سرچ در گوگل به دست آوريد). اگر باركد گوشي با نام كشور سازنده (كه معمولا زير محل قرار گرفتن باتري برچسب يا حك شده) هماهنگ است، احتمالاً گوشي شما اصل است (كاري كه قاچاقچيان با برچسب روي كارتن مي‌كنند، با برچسب يا حك كردن زير باتري هم شدني‌ است!)
4 -مستقيماً به سايت‌هاي تحليل و تشخيص جهاني در وب برويد. به عنوان نمونه، نشاني اينترنتي يكي از اين سايت‌ها www.numberingplans.com است. در اين وبگاه، با كليك روي عبارت «ابزار تجزيه و تحليل شماره» يا Number analysis tools و ورود به صفحه بعدي، شماره سريالي را كه از طريق شماره‌گيري كد #06#* روي نمايشگر گوشي ظاهر شده، در قسمت IMEI number analysis وارد كنيد. مشخصات گوشي از جمله كشور سازنده، كارخانه، مدل و... برابر ديدگانتان خواهد بود. اگر اين مشخصات با گوشي مورد نظر همخواني داشت، مطمئن باشيد يك گوشي اصلي، چنج يا قاچاق‌ نشده را در دست داريد.