تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 3:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس حداکثر میزانی که ممکن است در کمیسیون تلفیق مجلس برای افزایش قیمت بنزین در سال 91 تصویب شود را برابر 140 تومان اعلام کرد و گفت: حداکثر قیمت بنزین در سال 91 برابر 840 تومان می‌شود اما در کمیسیون تلفیق تلاش می‌کنیم تا قیمت بنزین همان 700 تومان بماند.

به گزارش همشهري آنلاين، سیدعماد حسینی با بیان این مطلب از مطرح شدن پیشنهاد ثابت ماندن قیمت بنزین در نشست‌های آتی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: از آنجا که در ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ، شیب تندی برای افزایش قیمت بنزین برداشته شد بنابراین در سال 91 نباید افزایشی در قیمت بنزین داشته باشیم.
 
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در توضیح بیشتر گفت: با توجه به اینکه نرخ بنزین به اندازه سه فاز هدفمندی یارانه‌ها افزایش داشته، کمیسیون تلفیق برای بنزین سقف تعیین می‌کند و اجازه افزایش قیمت بنزین را صادر نخواهد کرد.
 
حسینی با بیان اینکه دولت در اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مجاز به افزایش ۲۰ درصدی قیمت حامل‌های انرژی بوده است به همشهری‌آنلاین گفت: با توجه به اینکه از همان ابتدای افزایش قیمت بنزین، نرخ بنزین به اندازه سه فاز هدفمندی یارانه‌ها افزایش داشته است لذا در اجرای مرحله دوم هدفمندی، هر گونه افزایش قیمتی خلاف قانون هدفمندی است و قانون را نقض می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بر این است که قانون پیاده شود بنزین در سال 91 نباید افزایش قیمت داشته باشد. اگر هم کمیسیون تلفیق بخواهد افزایش قیمتی برای بنزین در سال 91 متصور باشد، افزایش قیمت بیشتر از 20 درصد قابل تصور نیست.

 



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 3:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

نرخ سکه طرح جدید امروز شنبه در بازار ۷۳۵ هزار تومان، نیم سکه ۳۶۷ هزار تومان و طلای ۱۸ عیار ۷۵ هزار تومان شد.

به گزارش مهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز شنبه در بازار ۷۴۴ هزار تومان و طرح جدید ۷۳۵ هزار تومان اعلام شد.

سکه فروشان بازار تهران نرخ هر نیم سکه بهار آزادی را در روز جاری ۳۶۷ هزار تومان، سکه ربع بهار را ۱۹۰ هزار تومان و گرمی را ۱۰۴ هزار تومان اعلام کردند.

نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی امروز ۷۵ هزار تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۶۵۹ دلار است.

بازار سکه در حالی روزهای آرام خود را سپری می کند که تا ۳ روز دیگر ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه سکه پیش فروش شده بانک مرکزی به خریداران عرضه می شود.



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 12:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، پیش ثبت نام عتبات عالیات از سوی سازمان حج و زیارت از امروز 26 فروردین ماه آغاز شد و نام نویسی تا ساعت 24 روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش، متقاضیان محترم تشرف به عتبات عالیات که مایل به اعزام از تاریخ 12/03/91لغایت 29/04/91 است، با رعایت موارد مشروحه ذیل و با تكمیل فرم مربوطه در سایت پیش ثبت نام http://atabat.haj.ir می‌توانند برای خود وهمراهانشان پیش ثبت‌نام كنند.

شروع پیش ثبت نام از ساعت 8 صبح روز شنبه مورخ 26/01/91 لغایت ساعت 24 روز جمعه 08/02/91خواهد بود.

نتایج قرعه کشی روز دوشنبه 11/02/91بر روی سایت پیش ثبت نام http://atabat.haj.ir قابل رویت خواهد بود.

«به جهت آشنایی کامل با مراحل و روش ثبت نام خواهشمند است حتماً موارد ذیل را مطالعه و سپس نسبت به انجام پیش ثبت نام اقدام کنید».

متقاضیان می توانند به یکی از دو روش ذیل نسبت به پیش ثبت نام عتبات عالیات اقدام کنید:
الف- پیش ثبت نام گروهی، از 1 تا 7 نفره (ثبت نام در این روش حداقل 1 نفر و حداکثر تا 7 نفر است).
 
ب- پیش ثبت نام گروهی، فقط 35 نفره (ثبت نام در این روش می بایست حتماً 35 نفر کامل است).

توجه مهم: افرادی که مبادرت به ثبت نام 35 نفره می‌کنند درصورتی‌که تعدادی از آن‌ها منصرف یا از آن گروه خارج شوند(گروه جدید تشکیل دهند) و عدد گروه به کمتر از 25 نفر تقلیل یابد؛ گروه اولیه حذف شده و در قرعه کشی شرکت داده نخواهد شد.

توجه: توجه: فقط 15درصد ظرفیت اعزام مختص اعزام‌های گروهی (گروه‌های 35 نفره) است، لذا پیشنهاد می‌شود برای آن‌که از امکان بیشتری برای تشرف بهره مند شوید، در گروه‌های حداکثر تا 7 نفره ثبت نام فرمائید.



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 8:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

Image

به گزارش روابط عمومي اداره كل امورعشاير استان آذربایجانشرقی ، مهندس سيد محمد حسن آل هاشم مديركل امورعشاير اعلام نمود جهت حمايت از مشاغل خانگي تسهيلات بانكي به عشاير اعطاء مي گردد.
 
Image Image
وي گفت : باتوجه به ثبت نام از متقاضيان مشاغل خانگي جهت استفاده از تسهيلات بانكي ارائه شده به اين طرح اداره كل امورعشاير استان در مناطق عشايري و شركتهاي تعاوني و ادارات امورعشاير شهرستانها نسبت به اطلاع رساني در شهرستانهاي عشاير نشين اقدام نموده است . عشايري كه در رابطه با قالي بافي ، ورني بافي ، پرورش زنبور عسل ، تبديل فرآورده هاي دامي ، توليدات لبني ، جمع آوري گياهان خوراكي و داروئي و... فعاليت مي نمايند با مراجعه به ادارات امورعشاير شهرستانها و راهنمائي كارشناسان مربوطه جهت ثبت نام و استفاده از تسهيلات فوق اقدام نمايند . شايان ذكر است ليست كامل فهرست مشاغل خانگي در ادارات عشايري شهرستانها موجود مي باشد .
همچنين مهندس آل هاشم گفت : با تخصيص اعتبارات از محل عمليات طرحهاي تملك دارائيهاي سرمايه اي طبق موافقت نامه مابين معاون برنامه ريزي استانداري آذربايجان شرقي و اداره كل امورعشاير استان آبرساني سيار به قشلاقات فاقد منابع آبي در شهرستانهاي كليبر ، خداآفرين ، اهر و ميانه توسط تانكرهاي سيار انجام ميگيرد . خانوارهاي ساكن در قشلاقات فاقد منابع آبي از طريق تانكرهاي سيار آبرساني ، آب مورد نياز خود را درقالب اين پروژه دريافت مي نمايند. ضمنا مهندس آل هاشم اشاره نمودند : دراجراي طرح تامين گاز مايع مورد مصرف خانوارها در مناطق عشايري شش سايت گاز 10 تني در شهرستانهاي كليبر ، خداآفرين ، اهر ، سراب ، هريس و ميانه نسبت به شارژ كپسول هاي 11 كيلوئي اقدام و ارائه خدمات مي نمايند .
Image
اين طرح در جهت جلوگيري از تخريب مراتع و جنگلها از سالهاي قبل شروع شده و انجام ميگيرد . در اين رابطه كلاسهاي ترويجي و آموزشي استفاده از سوخت فسيلي و وسايل گاز سوز براي عشاير توسط اين اداره كل برگزار گرديده است .

 



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 8:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 69، رويه 11

 

در سال 1336 خورشیدی، بحرین همراه با دیگر جزیره‌های ایران در خلیج‌فارس به عنوان یکی از استانهای ایران، اعلام شد. در آن سال، ایران دارای 13 استان بود که با تشکیل استان بحرین، شمار آنها، به 14 استان رسد.
برپایه‌ی اصل بیست و دوم قانون اساسی مشروطیت: «تا تغییری در حدود و ثغور مملکت لزوم پیدا کند، به تصویب مجلس شورای ملی خواهد بود.»
اصل بیست و سوم متمم قانون اساسی مشروطیت، صراحت دارد که: «حدود مملکت ایران و ایالات و ولایات و بلوکات آن تغییرناپذیر است، مگر به موجب قانون.»
با توجه به دو اصل بالا، روشن می‌شود که برای جدا کردن بحرین به عنوان یکی از استانهای ایران، نیاز به تصویب مجلس شورای ملی و حسب قانون بوده است.  در حالی که هرگز چنین قانونی به تصویب مجلس شورای ملی نرسیده است. آنچه در مجلس بیست و دوم گذشت، درباره‌ی گزارش دولت درباره اقدام‌های دولت و قطعنامه‌ی شورای امنیت بود، نه لایحه‌ی قانونی درباره‌ی جدایی بحرین.
از اینرو، برپایه‌ی قوانین دوران مشروطیت، هنوز بحرین یکی از استانهای ایران است و هرگز قانونی برای جدایی آن از مجلس شورای ملی  و یا مجلس شورای اسلامی نگذشته است.



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 8:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کروکودیل جدیدترین ماده مخدری است که 20 برابر قوی تر از ماده مخدر مورفین و پنج برابر قوی تر از ماده مخدر هرویین است و معتادان به این مواد یک سال بیشتر زنده نمی مانند.(این ماده جدید در روسیه ساخته می شود که به ایران نیز وارد شده است.)
واااا... مصیبتا واقعا چه بلایی دارن سر مردم میارن.خواهش میکنم به اشتراک بذارید تا همه بفهمن این لامصب چی هست

به گزارش خبرنگار اجتماعی قاصد، این ماده جدید در روسیه ساخته می شود و اکنون در اروپا نیز گزارش هایی مبنی بر فروش و استفاده از این ماده مخدر وجود دارد. این ماده بسیار خطرناک در درون بدن افراد معتاد به صورت عمقی نفوذ کرده و باعث به وجود آمدن زخم هایی شبیه به قانقاریا در بدن فرد می شود که پیش از این نیز کراک همین بلا را بر سر معتادان کشورمان آورده بود.

بنا بر گزارشات پلیس روسیه، تمامی افرادی که از این ماده مخدر استفاده می کنند در ظرف یک سال جان خود را از دست می دهد چراکه ترکیب این ماده مخدر بر اساس مواد ضد درد، تینر، اسید و فسفر و در بعضی از موارد بنزین نیز به این ماده مخدر اضافه می شود.

این ماده نهایی دسومرفین شناخته شده است و از مشتقات مرفین بوده و بسیار اعتیاد آور است. بر اساس آمارها، فقط در سال 2010 در کشور روسیه بیش از 1 میلیون نفر اقدام به تزریق ماده مخدر کروکودیل کرده اند.

با توجه به اینکه طریقه مصرف و شکل این ماده و عوارض آن بسیار مشابه ماده کراک است ، به نظر می رسد باید منتظر بود و دید برخی سوداگران مرگ با استفاده از ارتباطات خود اقدام به ورود این ماده خطرناک به داخل کشور کنند که از این نظر، نقش دستگاههای همیشه فعال مبارزه با موادمخدر بسیار مهم است.



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 7:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ایراد خطبه‌ها حاضرم همه هزینه‌های آن را بپردازم تاکید کرد: بالاترین هزینه که برای من افتخار است شهادت است و حاضرم در راه دفاع از ارزشها شهید شوم.

به گزارش مهر، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر جمعه در دیدار تعدادی از دانشجویان و طلاب دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت، صنعتی شریف، امام صادق(ع) و ... که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اظهارات اخیر خود در نماز جمعه تهران درباره وضعیت برخی فیلم‌های سینمایی اظهار داشت: قبل از اینکه من درباره مستهجن بودن برخی فیلم‌ها در سینما سخن بگویم دلسوزانی به حد کفایت سخن گفتند؛ آیت الله علم الهدی در مشهد؛ امام جمعه بوشهر و امام جمعه بابل انتقاد کردند و در شهرها و استان‌های مربوطه آنان، اکران نشد و یا متوقف شد اما این انتقادات اثری در مسئولان نداشت.
 
وی اضافه کرد: من گفتم برخی فیلم‌ها در سینما مستهجن هستند و مقصودم این نبود که در آن صحنه‌های غیراخلاقی وجود دارد بلکه منظور من این بود که این فیلم‌ها در شان نظام اسلامی نیست ولی تعریف مسئولان از فیلم مستهجن چیز دیگری بود.
 
امام جمعه تهران با بیان اینکه برای ایراد سخنانش در خطبه های نماز جمعه حداقل با پنج نفر از چهره‌های شاخص آشنا به سینما که دارای سلیقه‌های مختلفی بوده اند مشورت کرده است اظهار داشت: همه این افراد بالاتفاق بر موضعگیری علنی علیه این فیلم‌ها تاکید کردند با اینکه من نامی از فیلم خاصی هم نیاوردم ولی از یک سو با سیل تأییدها مواجه شدم و از سوی دیگر نیز عده‌ای نامه‌های هتاکانه و بی ادبانه‌ای را نوشتند.
 
وی ادامه داد: شان من این نیست که به این نامه ها جواب بدهم ولی اگر کسی ارزش این نامه ها را می‌خواهد بداند به تیترهای رسانه های بیگانه نگاه کند.
 
من به دفاع از اصالتها و ارزشهای اسلام اعتقاد دارم
 
آیت الله خاتمی من به دفاع از اصالتها و ارزشهای اسلام اعتقاد دارم و هر خطبه ای هم که می خوانم آماده هزینه دادن برای آن هم هستم و بالاترین هزینه هم شهادت است که آماده آن هستم و جواب این نامه ها را به مصداق آیه شریفه و «اذا خاطبهم الجاهلون ...» نخواهم داد.
 
وی با تأکید بر لزوم همراهی و حمایت از ناهیان منکر بیان داشت: آنچه من در خطبه های نماز جمعه گفتم مصداق نهی از منکر بود و هزینه ناسزاها را هم تحمل می کنم اما کسانی که نگران اخلاق جامعه هستند نباید در مقابل این فحشها ساکت باشند زیرا پیامدهای گسترش این ناسزاها و کارهای غیراخلاقی بر عهده ساکتین خواهد بود.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه وی نماینده ولی فقیه و امام جمعه تهران است گفت: خطیب خطبه های نماز جمعه تهران از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی مشخص می شود و زمان ایراد خطبه در دسته امام جمعه نیست.
 
وی با بیان اینکه مشکل جامعه ما این دو فیلم نیست تصریح کرد: ما باید گوش به فرمان رهبری باشیم و آنچه ایشان آن را برای جامعه اصل می دانند که امسال سال حمایت از تولید ملی است ما هم باید اصل بدانیم.
 
هنر بدون دین رفتن به سمت طاغوت است
 
خاتمی گفت: این دو فیلم برای ما مسئله نیست بلکه ما معتقدیم باید هنر ما متعهد باشد زیرا اگر محتوای ارزشی و دینی از سیمنا و هنر و فرهنگ ما رخت بر بندد در سراشیبی سقوط است و به سمت طاغوت خواهد رفت.
 
وی تاکید کرد: ما سینماگران خوب و متعهدی هم داریم و همه را با یک چشم نمی بینیم و شاهد بودیم که 15 نفر ا زسینماگران که شاید سلیقه اشان هم با سلیقه ما همخوانی ندارد اعتراف به وجود برخی مشکلات در عرصه سینمای کشور کردند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ما معتقدیم باید هنر، فیلم، کتاب و سینما و ... در تراز و شان نظام جمهوری اسلامی باشد. 



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 6:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 6:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا



تاريخ : 25 / 1 / 1391برچسب:, | 12:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

رییس فراکسیون اقتدار ملی مجلس شورای اسلامی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه امارات درباره سفر رییس‌جمهور کشورمان به جزیره ابوموسی را شبیه به شوخی دانست .

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛مهدی سنایی به ایسنا گفت:حضور رییس‌جمهور ایران در ابوموسی مثل حضور وی در خوزستان ، فارس ، همدان ، کردستان و آذربایجان است و تفاوتی با آنها ندارد، اما اینکه امارات داعیه‌هایی در این رابطه دارد موضوعی است که باید در جای خود و در شرایط عادی بررسی شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور رییس‌جمهور کشورمان در ابوموسی را اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی و امری طبیعی دانست و افزود: متاسفانه مسائلی از این دست و همچنین مسائل مربوط به جزایر سه گانه هم به بخشی از دخالت قدرت‌های بیگانه در منطقه تبدیل شده و امارات نباید اجازه دهد مسائل فی‌مابین به بخشی از جنجال‌های تبلیغاتی موجود برخی از کشورهای غربی علیه ایران اضافه شود.

وی افزود: شرایط حفظ صلح و ثبات در منطقه اقتضا می‌کند امارات و شورای همکاری خلیج فارس از صدور بیانیه‌های تکراری در این زمینه اجتناب کنند به هر حال موضوع روابط با کشورهای عربی و خلیج فارس برای ایران حائز اهمیت است و باور ما این است که روابط با این کشورها به حفظ صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند اگر هم دغدغه و سوالاتی هست باید در مذاکرات دو کشور بررسی شود./



تاريخ : 24 / 1 / 1391برچسب:, | 12:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

اصولا زمان سوختن سيم‌كارت آشكار نيست ولي در برخي مواقع ممكن است كه قبل از سوختن، سيم‌كارت ظرفيت پذيرش پيامك‌ها را نداشته باشد و يا پيامكي نيز ارسال نكند و در آن زمان مي‌توان فهميد كه سيم‌كارت در آستانه سوختن قرار دارد.

به گزارش ايسنا، جابه‌جايي سيم‌كارت از ديگر عوامل سوختن آن است و يا استفاده سيم‌كارت در گوشي‌هايي كه غيراستاندارد است نيز از ديگر عوامل مؤثر به شمار مي‌رود.

مهم‌ترين عواملي كه به سوختن سيم‌كارت منجر مي‌شود، علاوه بر ميزان مصرف، نزديكي به آب دريا و در معرض نور خورشيد قرار دادن سيم‌كارت است.

به گفته مسوولان امكان اين كه قبل از سوخته شدن سيم‌كارت مشترك از اين موضوع اطلاع يابد، فعلا وجود ندارد و امكانش به وجود نيامده مگر اينكه نرم‌افزاري طراحي شود كه نيم‌سوز شدن سيم كارت را اطلاع دهد. بايد گفت كه مسوولان و كارشناسان معتقدند كه درصد زيادي از علل سوختن سيم‌كارت‌ها، بي‌اطلاعي مشتركان از نحوه استفاده و رعايت نكردن مواردي است كه باعث سوختن آن‌ها مي‌شود.

آن‌ها درباره اينكه ميزان سوختن سيم‌كارت‌ها افزايش يافته است، بر اين عقيده‌اند كه اين موضوع به مخابرات ارتباطي ندارد، زيرا همه سيم‌كارت‌ها عمر مفيد دارند كه كم يا زياد شدن آن به نحوه نگهداري مشترك از سيم‌كارت بستگي دارد.

اما در مقاطعي خاص، خود مخابرات عامل سوختن سيم‌كارت‌ مي‌شود؛ مثلا اين اتفاق به دليل تغييرات ولتاژ برق و بالا و پايين آمدن آن مي‌افتد؛ در اين زمان‌ها مخابرات به دفاتر اعلام مي‌كند كه سيم‌كارت‌هايي كه داراي فلان كد هستند، مي‌سوزند و نبايد هزينه‌اي براي تعويض سيم‌كارت از آن‌ها دريافت كرد. هنگامي كه دليل سوختن سيم‌كارت خود مخابرات باشد، مشتركان در هنگام مراجعه به دفاتر، سيم‌كارتشان به صورت رايگان تعويض مي‌شود؛ بنابراين، نيازي نيست مشتركان هزينه‌اي در اين رابطه پرداخت كنند.

طبق اظهارات‌ مسوولان مربوطه نمي‌توان عمر استانداردي براي سيم‌كارت‌هاي موبايل تعريف و مشخص كرد و بر اساس آماري در اين زمينه هر ساله حدود هفت تا10 درصد سيم‌كارت‌ها به دلايل مختلف مي‌سوزند و مي‌توان گفت كه حدود 95 درصد آن‌ها به دلايل مختلف و به غير از اشكالات فني دچار اين مشكل شده‌اند و كمتر از پنج درصد از اين تعداد به دليل مسائل شبكه‌يي و نقائص فني دچار سوختگي شدند.

 



تاريخ : 24 / 1 / 1391برچسب:, | 12:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، دوربین های دیجیتال یک انقلاب واقعی را در دنیا تصویر و عکس برداری ایجاد کردند و به ما کمک می کنند که به راحتی تصاویری بسیار با کیفیت را تهیه کنیم. در این میان نسلی از دوربین های دیجیتالی با اندازه بسیار کوچک و فشرده اما با کیفیتی عکس برداری بسیار بالا به بازار عرضه شده اند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با جدیدترین دوربین ها در این کلاس آشنا کنیم.

Canon PowerShot SX260 HS

شرکت " Canon " از جمله معروفترین سازندگان دوربین های عکاسی در جهان است که اخیرا مدلهای بسیار خوبی از دوربی های دیجیتال را به بازار عرضه کرده است. مدل " Canon PowerShot SX260 HS " از جمله آخرین ابداعات این شرکت است. این دوربین با قابلیت عکس برداری 5 فریم در ثانیه و وضوح 12 مگاپیکسل به همراه یک سیستم مکان یاب جهانی به بازار عرضه شده است. البته باید این نکته را ذکر کرد که کار کردن با کنترل این دوربین کمی مشکل بوده و با عادت به آن کمی زمان بر است.

Panasonic Lumix DMC-ZS20

این دوربین از شرکت ژاپنی پاناسونیک یکی از با کیفیت ترین دوربین های دیجیتال موجود در بازار است. کیفیت عکس برداری 14.1 مگاپیکسلی به همراه توانایی بزرگ نمایی 20 برابری از جمله خاصیت های این دوربین است. این دوربین با یک صفحه کنترل LCD ، 3 اینچی با قابلیت کنترل لمسی و همچنین یک سیستم مکان یاب جهانی و همچنین قابلیت تصویر برداری ویدئویی با کیفیت 1080 در 60 پیکسل عرضه شده است.

Nikon Coolpix S9300

اگر به دنبال یک دوربین دیجیتال با عملکرد ساده ، کیفیت مناسب و همچنین اندازه ای کوچک می گردید باید بگوییم که دوربین مدل " Coolpix S9300 " از شرکت " Nikon " یک انتخاب مناسب برای شما است. این دوربین قابلیت تهیه تصاویر با کیفیت 16 مگاپیکسل را داشته و همچنین به یک سیستم مکان یاب جهانی نیز مجهز شده است.

Sony Cyber-shot DSC-HX10V

این دوربین از شرکت ژاپنی سونی با اندازه ای کوچک و مناسب و به قابلیت عکس برداری با وضوح 18 مگاپیکسل یکی دیگر از دوربین های مناسب در این بازار است.

Sony Cyber-shot DSC-HX9V

این دوربین دیجیتال از شرکت سونی با قابلیت بزرگ نمایی 16 برابری و همچنین کیفیت عکس برداری 16 مگاپیکسل یک دوربین با کیفیت و گوچک است. این دوربین قابلیت فیلم برداری با کیفیت HD را داشته و همچنین از یک سیستم مکان یاب جهانی در درون خود استفاده می کند.



تاريخ : 24 / 1 / 1391برچسب:, | 8:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، العالم به نقل از آنچه منابع آگاه نامید، گزارش داد جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد در پاسخ به تحریمهای اخیر اتحادیه اروپا، واردات از 100 شرکت اروپایی را تحریم کند.
 
گزارش مهر نشان می دهد: ایران در سال گذشته در حدود 500 ردیف تعرفه‌ای واردات و در حدود 3600 ردیف تعرفه‌ای صادرات داشته است. به عبارت دیگر، کشورمان در سال 90  از حدود 69 کشور دنیا کالا وارد و به حدود 169 کشور دنیا کالا صادر کرده است.
 
در همین حال، ایران در سال گذشته با حدود 160 کشور مراوده تجاری داشته است.



تاريخ : 24 / 1 / 1391برچسب:, | 8:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

افزايش توليد ال 90 براي جبران نبود پژو

 به گزارش خبرنگار بازار خبر ، تولید روزانه تندر90 ایران خودرو به 300 دستگاه افزایش  می یابد .

براساس توافق صورت گرفته ميان ايران خودرو و شرکت رنو پارس درخصوص تامین قطعات ، تیراژ تولید تندر90 ایران خودرو به روزانه 300 دستگاه افزایش خواهد یافت . 

داود خسروی مدیرتولید تندر90 ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : درگام اول ، تولید تندر90 از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری با 45درصد افزایش  ، به 250 دستگاه  در روز می رسد . 

وی افزود : این درحالی است  که براساس ارزیابی سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد ایران کیفت تولید تندر90 ایران خودرو همچنان درسطح خیلی خوب قراردارد . 

خسروی تاکید کرد : با آغاز تولید وانت تندر90 مجموع تولید محصولات این خانواده ( تندر90 ) به بیش از 400 دستگاه درروز افزایش خواهد یافت . 
 
مدیر تولید تندر90 ایران خودرو گفت : برنامه تولید سواری تندر90 ایران خودرو درسال جاری حدود 80 هزار دستگاه است . 

وی از برنامه های مهم ایران خودرو درزمینه تولید تندر90 را ، تولید تندر90 دیزلی ، وانت تندر90 ، تندردنده اتوماتیک و فیس لیفت تندر90 عنوان کرد . 

لازم به ذكر است ، شركت هاي خودروسازي نظير پژو ، هيوندايي ، نيسان و پورشه نيز تاكنون زمزمه هايي را در خصوص قطع همكاري شان با ايران اعلام كرده اند.
 



تاريخ : 24 / 1 / 1391برچسب:, | 8:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 سردار کریمی گفت: بر اساس قانون جدید خدمت سربازی تمامی فرزندان شهدا از خدمت سربازی معاف می شوند.

وی درخصوص زمان اجرا این قانون ازود: این قانون از اول سال جاری اجرایی شده است و فرزندان شهدا می توانند از این معافیت استفاده کنند.

در گذشته تنها یکی از فرزندان شهدا مجاز بود از معافیت خدمت سربازی استفاده کند.



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 10:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فريدون پوررضا ـ خواننده و موسيقيدان گيلكي و صاحب نظر در زمينه موسيقي فولكلوريك اين خطه، امروز ـ‌ 23 فروردين ماه ـ درگذشت.

به گزارش ايسنا، اين هنرمند عرصه موسيقي كه حدود يك سال با بيماري تنفسي و مشكل ريوي، دست و پنجه نرم مي‌كرد، ساعتي پيش در منزل خود از دنيا رفت.

فريدون پوررضا در سوم مهرماه 1311 در لشت نشا متولد شد، او از استادان آوازي چون يونس دردشتي و غلامحسين بنان آواز ايراني را آموخت و در سال 1333 كار تعزيه را به همراه علي به‌كيش آغاز كرد.

شش سال بعد در آزمون خوانندگي راديو گيلان رتبه اول را كسب كرد و به طور رسمي به عنوان خواننده آغاز به كار كرد.

اين هنرمند از ارديبهشت 1350 همكاري با تلويزيون را آغاز كرد و در همان سال به عنوان پژوهشگر آواهاي بومي و با همراهي مشاهير فرهنگي و هنري ايران همچون سيمين دانشور،محيط طباطبايي،‌منوچهر آتشي ‌،ايرج افشار و ديگر استادان برجسته دانشگاه تهران به لندن سفر كرد.

پوررضا در سال 1379 موسيقي تيتراژ و متن سريال «پس از باران» را اجرا كرد و يك سال پس از آن مقام اول موسيقي در فيلم و سريال‌هاي كشور را از آن خود كرد.



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 12:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رضا ایرانمنش روز گذشته به دلیل عارضه شیمیایی به جای مانده از دوران دفاع مقدس در بیمارستان آتیه و در بخش ICU بستری شد.

یکی از نزدیکان «رضا ایرانمنش» با اعلام این خبر گفت: «به دلیل تشدید عوارض شیمیایی و مشکلات تنفسی که برای ایشان پیش آمده است، آقای ایرانمنش در بیمارستان آتیه بستری شد و پزشک معالج ایشان درباره طول درمان او و زمان بستری‌اش در بیمارستان تاکنون صحبتی نکرده است.»

به گزارش مهر،رضا ایرانمنش بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون و هنرمند جانباز کشورمان به تازگی بازی در برنامه ترکیبی «ریسمان‌های آسمانی» را به پایان برده است



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 11:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق ، امیر صفری سرپرست روابط عمومی بانک صادرات در گفت‌وگو با فارس درباره حضور بانک صادرات در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: بانک صادرات ایران در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی امسال نیز همانند سال‌های گذشته در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب که از تاریخ 13 اردیبهشت‌ماه لغایت 23 اردیبهشت ماه جاری در مصلای بزرگ تهران برگزار می‌شود، آماده ارائه خدمات بانکی به عموم مراجعه کنندگان، دانشجویان و اساتید و بازدیدکنندگان است.

وی ابراز داشت: علاقه‌مندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌توانند بدون دغدغه و با خیالی آسوده بدون حمل وجه نقد با استفاده از خدمات متنوع بانک صادرات از طریق شعبه مستقر در مصلای بزرگ تهران از این خدمات بهر‌مند شوند.

صفری ضمن اشاره به خدمات این بانک اضافه کرد: امسال بانک صادرات ایران به منظور افزایش رفاه علاقه‌مندان در 230 شعبه منتخب شامل 176 شعبه در استان‌های کشور و 54 شعبه در سطح استان تهران عرضه کننده کارت خرید کتاب خواهد بود.

این مقام آگاه ابراز داشت: توزیع کارت الکترونیک خرید کتاب‌های خارجی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از اول اردیبهشت‌ماه سال جاری در شعب منتخب در سراسر کشور آغاز خواهد شد و تا 10 اردیبهشت‌ماه در شهرستان‌ها و تا 11 اردیبهشت‌ماه در تهران ادامه خواهد داشت.

به گفته سرپرست روابط عمومی بانک صادرات، علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع بیشتر از نام شعب توزیع‌کننده کتاب‌های الکترونیکی به سایت بانک صادرات ایران به نشانی www.bsi.ir  مراجعه کنند؛ همچنین در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال به منظور رفاه علاقه‌مندان به کتاب، بانک صادرات ایران با تجهیز تمامی غرفه‌ها به بیش از 3 هزار دستگاه پایانه فروش یا همان کارت‌خوان‌ها، امکان استفاده مراجعان را از خدمات بانکداری الکترونیک فراهم آورده است.

صفری بیان داشت: در این راستا بانک صادرات با استقرار شعبه‌ای در نمایشگاه کتاب با داشتن 19 باجه بانکی و همچنین 34 دستگاه خودپرداز ثابت و سیار اقدام به ارائه خدمات بانکی می‌کند.



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 11:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از آويني فيلم، در روزهاي اخير افشاگري هاي پرستو صالحي بازيگر سينما و تلويزيون در رسانه ها بازتاب زيادي را به دنبال داشته و موج هاي بعدي آن مثل مصاحبه هاي آقايان داوود رشيدي، امين تارخ و ديگران نشان از حساسيت اهالي سينما نسبت به فضاي اخلاقي در سينما دارد.
جدا از اينكه اين مسئله با آن شدتي كه خانم صالحي و خانم پطروسيان گفته اند صحيح است يا نه، مسئله اي كه بسيار حائز اهميت مي نمايد اين است كه آيا اينگونه صحبت ها مي تواند به سينما كمك كند؟ در اين باره گفتگو كرديم با خانم رويا تيموريان و نظر وي را پرسيديدم.



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 11:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، پرستو صالحی که چندی پیش در وبلاگ خود درباره فساد در سینما مطلبی را عنوان کرده بود در متن دیگری که در همین محل گذاشته است به گلایه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخته است.

در بخشی از این متن وی پس از اشاره به وقفه چهارساله در بازیگری به دلیل مصاحبه با رسانه ها در سال 1384 آورده است:

ماه رمضان 1389 دعوت شدیم افطاری آقای احمدی‌نژاد با حضور وزیرارشاد و...(از من خواسته شد مقابل رئیس جمهور حرف بزنم) گفتم من که چندان فعالیتی ندارم چرا من؟ به هر حال رفتم با تکه‌هایی از روزنامه‌های سال 84 و نامه‌ای که فقط دردنامه بود؛ نه درخواستی نه خواهشی. و البته باز هم پشت تریبون رفتم چون آقای رییس‌جمهور فرمودند رسانه‌ای نمی‌شود و هرچه می‌خواهد دل تنگتان بگویید.

گفتم: من نیامدم حرف بزنم اومدم بگم همکاران خوبم به این جمله اکتفا نکنید، من گفتم و 4 سال خانه‌نشین شدم.

آقای احمدی‌نژاد فرمودند زمانه فرق کرده و شما راحت باشید.

 باز گفتم آدم یک اشتباه رو دو بار تکرار نمی‌کند. نامه را دادم و آمدم.

وی در ادامه یادداشتش آورده است:  دو ماه بعد از حراست سازمان صداوسیما که باید بگم زمین تا آسمان با سال هشتاد و چهاری‌ها فرق دارند و بسیار محترمانه برخورد می‌کنند -این چاپلوسی نبود، آدم باید حق را بگوید و نا حق‌ را هم- تماس گرفتند که نامه‌ای آمده از ریاست جمهوری تا از شما بابت آن 4 سال دلجویی شود. گفتم نیازی نیست. گفتند حالا بیایید.

 رفتم، خب جواب 4 سال از بهترین سال‌های عمر کاری من چیست؟چطوری میشود برش گرداند؟ بازیگر وقتی از بورس افتاد دیگر افتاده، همه یادشان می رود که یک زمانی بودی اصلا و پر کار هم بودی ...گفتند از طرف نهاد ریاست جمهوری انجام وام 50 میلیون تومانی را که قرار است به هنرمندان تعلق بگیرد برای شما تسریع می‌کنیم.

 گفتم لازم نیست، ولی خب 4 سال کم کاری یا بهتر بگم بیکاری مشکلات مالی به همراه داشت، قبول کردم.

 صالحی در پایان آورده است: نامه وام از نهاد ریاست جمهوری صادر شد و رفت وزارت ارشاد برای تایید و بعد خانومی از ارشاد تماس گرفتند و فرمودند ما بررسی کردیم شما فاقد درجه هنری هستید و وام به شما تعلق نمی گیرد... چند هنرمند در ایران درجه هنری دارند؟ و آیا آنان که دارند نیازی به وام دارند؟ حالا دوستان خبرنگار این ها را می‌نویسید؟