تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 11:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: ایرانسل از عرضه نیم‌بهای مودم‌های USB و Wi-Fi وایمکس خود به مناسبت روز ارتش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، تخفیف ۵۰ درصدی مودم‌های وایمکس ایرانسل مشمول آن دسته از مشترکینی می‌شود که روزهای 29 و 30 فروردین 91 نسبت به ثبت نام سرویس وایمکس با مودم Wi-Fi یا USB اقدام و از زمان ثبت نام، مراحل مربوط به آن و عملیات پرداخت خود را حداکثر ظرف مدت ۳ روز انجام دهند.

در این بازه زمانی، مودم‌های داخلی با امکانات Wi-Fi و مودم USB به همراه سامانه تقویت کننده وایمکس ایرانسل با ۵۰ درصد تخفیف به قیمت 499 هزار و 500 ریال عرضه خواهند شد. در طول دوره این پیشنهاد تخفیفی، هر فرد تنها می تواند یک حساب وایمکس ثبت نام کند و در صورت ثبت نام برای بیش از یک حساب، ثبت نام های اضافی ملغی می‌گردند.

ثبت نام وایمکس ایرانسل از طریق وب‌سایت رسمی این شرکت به نشانی www.irancell.ir، فروشندگان مجاز منتخب ایرانسل که اسامی آن‌ها در وب‌سایت ایرانسل آمده، مراکز خدمات ایرانسل و یا تماس با مرکز تماس شبانه روزی وایمکس ایرانسل به شماره ۷۰۷ برای تماس از خطوط ایرانسل و ۰۹۳۷۷۰۷۰۰۰۰ برای تماس از سایر خطوط ممکن است.

پرداخت هزینه اشتراک وایمکس ایرانسل از طریق پرداخت اینترنتی به وسیله سیستم کنترل حساب اینترنتی (e-Care)، خرید کارت شارژ و بارگذاری اینترنتی، خرید کارت شارژ و بارگذاری از طریق سیم کارت ایرانسل از طریق شماره گیری کد دستوری و مراجعه حضوری به شعب بانک های عامل امکان پذیر است.

بنا بر اعلام، درحال حاضر خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم از طریق وایمکس ایرانسل، با پهنای باند بین ۱۲۸ کیلوبیت تا دو مگابیت بر ثانیه و براساس تقاضا، در 29 شهر تهران، شهر قدس، شهریار، قرچک، اندیشه، اسلامشهر، ورامین، شورآباد، شهرری، کرج، فردیس، مشهد، شهرک صنعتی طوس، تبریز، شهرک صنعتی چرمشهر، شهرک صنعتی اطلس، سردرود، اصفهان، خمینی شهر، خوراسگان، دانشگاه نجف آباد، شاهین شهر، محمود آباد، کاشان، اهواز، دزفول، اندیمشک، شیراز و گلستان ارائه می‌شود
 



تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 10:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تصور کنید در حال قدم زدن در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند هستید که ناگاه تصاویر زنان نیمه برهنه روی توپ‌های بازی کودکان آن‌هم در وسط سالن نظر شما را به خود جلب می‌کند.

به گزارش رجانیوز، سوءاستفاده از جنسیت برای تبلیغات کالا یکی از پدیده‌های قرن بیستم است که متأسفانه هنوز هم بیش از گذشته یکی از ابزارهای مهم تبلیغات برای سوددهی بیشتر در شرق و غرب جهان محسوب می‌گردد.

اما این سوال را که با چه مجوز و توجیهی این محصولات غیرفرهنگی وارد کشور و فروشگاه‌های بزرگ زنجیره ای که روزانه پذیرای ده‌ها هزار نفر است و به‌دنبال آن وارد خانه‌ها می‌شود، باید  از مسئولین امر پرسید.



تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 6:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مركز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری خبر درخواست ملاقات اسفندیار رحیم‌مشایی از برخی مقامهای آمریكایی را قویاً تكذیب كرد.

به گزارش شامگاه یكشنبه ایرنا، مركز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری در این باره افزود : بدیهی است رسانه‌هایی كه با اهداف سیاسی و با هدف تشویش اذهان عمومی به چنین خبرسازی‌های دروغین می‌‌پردازند نتیجه‌ای جز خدشه‌دار كرن اعتبار رسانه‌ای خود نخواهند گرفت. 

این مركز با تذكر چندین ‌باره این نكته كه رویه ناصواب برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار كذب و تنش‌زا در حال تبدیل شدن به قاعده است، اهالی رسانه و سیاست را به رعایت اخلاق اسلامی و اصول حرفه‌ای فعالیت‌های رسانه‌ای و سیاسی توصیه كرد.

همچنین این مركز، موكداً از مراجع قضایی می‌خواهد تا به وظایف قانونی خود در قبال اینگونه دروغ‌پراكنی‌ها كه با اهداف سیاسی انجام می‌شود، عمل‌كند.

مركز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری بار دیگر با تكذیب این خبر اعلام می‌دارد كه حق پیگیری‌های حقوقی و قضایی را در این خصوص برای خود محفوظ می‌داند.
 



تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 6:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

جليلي: مذاکرات رو به پيشرفت و نقاط مورد توافق قابل توجه بود

توافق هاي اوليه ايران و ۱+۵ در پايان نشست استانبول بازتاب گسترده اي در ميان رسانه هاي جهاني داشته است. بسياري از رسانه ها با انعکاس نتايج اين نشست آن را موفقيت آميز و مثبت عنوان کردند اما برخي رسانه هاي عربي همچون العربيه و همچنين رسانه هاي اسرائيلي موضعي منفي نسبت به نتايج اين مذاکرات گرفته و نسبت به چشم انداز مذاکرات ابراز ترديد کردند. در اين ميان کاخ سفيد، وزراي خارجه انگليس، آلمان و مقام هاي روسيه و چين نيز از نتايج مذاکرات استقبال کردند، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان نيز در کنفرانس خبري پس از مذاکرات با اعلام اين که مذاکرات پيشرفت داشت افزود: البته اين امر بدان معنا نبود که نقاط مورد اختلاف نداشتيم ولي بايد بگويم که نقاط مورد توافق قابل توجه بود مشروح اين گزارش در پي مي آيد.

جليلي:مذاکرات استانبول موفق و نقاط مورد توافق قابل توجه بود

تهران- سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي و رييس گروه مذاکره کننده کشورمان با گروه 1+ 5 در استانبول شنبه شب درپايان اين مذاکرات در نشست خبري با حضور انبوه خبرنگاران اعلام کرد مذاکرات استانبول موفق،نقاط مورد توافق قابل توجه و علاقه 1+ 5 به گفت و گو مثبت بود. وي در کنفرانس خبري پس از اين نشست تاکيد کرد: علاقه اعضاي گروه 1+5 براي گفت و گو و همکاري مثبت بود. جليلي با بيان اين که مذاکرات امروز پيشرفت داشت، افزود: البته اين امر بدان معنا نبود که نقاط مورد اختلاف نداشتيم ولي بايد بگويم که نقاط مورد توافق قابل توجه بود. وي با بيان اينکه قرار شد بسياري از مسائل براي همکاري و به عنوان شروع گفت و گوها در مذاکرات آتي مورد توجه قرار بگيرد، تصريح کرد: يکي از بحث هاي مهمي که قرار شد براي گفت و گو به منظور همکاري مورد بحث قرار بگيرد، موضوع هسته اي بود. جليلي با اشاره به ظرفيت هاي مهم کشورمان در بحث هسته اي گفت: نگاه ها و مواضع ايران نسبت به موضوع هسته اي فرصتي براي همکاري هسته اي در دو محور خلع سلاح و عدم اشاعه تسليحات هسته اي است. جليلي در اين رابطه افزود: نگاه سازنده اي که جمهوري اسلامي ايران نسبت به اين دو محور دارد به شدت مورد توجه طرف هاي مذاکره قرار گرفت. وي با اشاره به فتواي رهبر معظم انقلاب در رابطه با حرمت تسليحات هسته اي اظهار داشت: طرف هاي مقابل به ويژه بر اهميت اين موضوع تاکيد داشتند و آن را ارزشمند مي دانستند.

توافق کرديم هر گونه همکاري هسته اي بر مبناي NPT باشد



ادامه مطلب
تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 6:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

روز گذشته در ششمين جلسه دادگاه فساد بانكي كه به رياست قاضي سراج برگزار شد اتهامات 3 متهم دانه درشت اين پرونده مورد بررسي و رسيدگي قرار گرفت.
در ابتداي اين جلسه فراهاني نماينده دادستان تهران طي سخناني با اشاره به پرونده گروه آريا گفت: اين گروه عدم شفافيت در ثبت حساب ها و اموال خود را داشتند كه نشان دهنده عدم فعاليت اقتصادي سالم و صحيح است. اين شركت در بسياري از موارد به دنبال فرار مالياتي و كتمان همه فعاليت ها بوده اند و نه تنها وجوه دريافتي از بانك ها را در توليد مصرف نكردند بلكه آن را در مسير مقاصد شخصي و غيرتوليدي هزينه كردند.
فراهاني گفت: هيچ كدام از وجوه دريافت شده از بانك ها كه به نام گروه ملي بوده در همان جا مصرف نشده و اعضاي اين گروه در مواجهه با افراد مختلف فعاليت خود را محرمانه خوانده تا كسي از آنها توضيح نخواهد. اين گروه همواره سعي كرده حسابرسي شركت هاي صوري را جزيره اي انجام دهد كه سرانجام اين كار فرار مالياتي بوده است.
نماينده دادستان ادامه داد: با بررسي انجام شده مي توان فهميد كه در زمان مديريت آريا، بدهي گروه ملي افزايش يافته است كه نشان دهنده عدم مديريت صحيح و همچنين نيت شوم گروه است. در بسياري از موارد اصلا در قبال گشايش ال سي ها نه كالايي داد و ستد شده و نه اصول اوليه بازگشايي رعايت شده است.
وي گفت: مه آفريد نخ تسبيحي بود تا دانه هاي تسبيحي كه قرار بود اين جرايم را انجام دهند به هم متصل كند. در اين ميان مي توان به ارتباط گسترده ميان مه آفريد و برخي مديران اجرايي، نمايندگان، مديران ارشد بانك ها و تشكيل شركت هاي خارجي اشاره كرد.
فراهاني با اشاره به تعدد حساب هاي بانكي و استفاده از مديران موجه استاني، تعداد بالاي ال سي ها و رشد انفجاري 154 درصدي شركت ها گفت: آمار نشان مي دهد كه اين گروه 5 يا 6 شركت بيشتر نبوده است و از سال 85 جهش خود را شروع كرده اما از سال 88 تا 90 اين رشد انفجاري بالا مي رود كه ناشي از جرم و فساد است لذا اين ادعا كه ما سوءنيت نداشته ايم در مورد تمام متهمان قابل قبول نيست.
2
ميليارد و 350 ميليون تومان خيريه گرفتم!



ادامه مطلب
تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 6:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مهر: حسینیه امام خمینی، قلب تپنده و توفنده نظام اسلامی و محل تلاقی ارادت و اخلاص با رشادت و جوانمردی و و ایثار امروز شاهد حضوری شوق انگیز و زاید الوصف و از جنس خدمت و وظیفه بود .

وزیر کشور و جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان و کارکنان این نیرو ظهر امروز ( یکشنبه) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند، این دیدار با حواشی همراه بود که از نظر خوانندگان می گذرد.

در هوای بهاری امروز که روح و روان هر جانداری را به لطف نوازش می کند، حسینیه امام خمینی میعاد گاه سبز پوشان نیروی مخلص و فداکار انتظامی با رهبر معظم انقلاب است.


از خیابان آذربایجان به سمت حسینیه می روم، دل عاشقان ولایت را ترنم رخسار مولا و مقتدایمان آکنده کرده و در چهره فرماندهان ارادتمند این نیروی خدوم، شوق زاید الوصفی مشاهده می شود .


تقریبا یک ربع مانده به ظهر شرعی تا صدای موذن فضای اطراف را عطر آگین کند . از دور شمیم حضور رهبرم مشام جانم را می نوازد . دلم برای دیدارش تنگ شده و هرلحظه انتظار می کشم تا به حسینیه امام برسم .


در اطراف درب ورودی حسینیه جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی سر دار و سرتیپ و سرهنگ و... با کمال اخلاص و از سر هم دلی و یک رنگی ایستاده اند و منتظرند تا به حسینیه وارد شوند . از درب مجاور وارد می شوم .


انگار بناست نماز جماعت توسط آقا اقامه شود. امروز یکی از روزهایی است که برای رسیدن وقت نماز و استفاده از فیض این سعادت لحظه شماری می کنم.


حسینیه را حضور سبز پوشان و فرماندهان ارشد نیروی انتظامی بهاری کرده و منتظرند تا سرو دل آرای فاطمه هم میهمان این گلستان شود .


سجاده ای به رنگ سفید پیشاپیش صف نماز گزاران پهن است . و عزیزان نیرو فارغ از درجه و مقام، صف اندر صف نشسته اند.


صدای موذن تلاقی زیبا و به یاد ماندنی را با صدای باران دارد که از پشت دیوار حسینیه شنیده می شود . عطر وعبیر بهار و بوی باران مشام همه را پر کرده است .


یکی از فرماندهان همه حضار را برای تشریف فرمایی حضرت آقا آماده می کنند " برادران محترم لطفا آماده باشند " حاضران کم کم به پا خواسته و منتظر آقا می ایستند . آقا وارد می‌شوند . فرمانده "خبر دار" حالا همه دست گرفته و نظم شوق انگیزی چشم نواز شده و آقا در پاسخ به فرماندهی میدان آزاد باش می دهند و با ذکر صلوات همه آماده اقامه نماز می شوند .


من که جایی برای ایستادن ندارم با زحمت خودم را کنار یکی از سرداران ناجا جا می‌دهم و تکبیره الاحرام را گفته و قامت می‌بندم .اینجا هم تساوی در تبعیت از امام ظهور و بروز می کند .


نماز را به امامت آقا اقامه می‌کنیم و آقا به جایگاه تشریف آوردند . فضایی بسیار صمیمی و شوق انگیز در اطراف صندلی حضرت آقاشکل می گیرد . حالا دیگر هیچ درجه و مقامی نمی تواند با رابطه عاشق و معشوق برابری کند .


فرماندهان ارشد نیرو عاشقانه اطراف جایگاه آقا حلقه زده اند و آقا با تبسمی روح نواز به ابراز احساسات آنان و جانبازان و روحانیونی که در جلسه حضور دارند پاسخ می دهند و در ادامه و طی سخنانی کوتاه از زحمات بی دریغ آنان در تامین امنیت مردم قدردانی نموده و آنان را نسبت به وظیفه خطیری که بر عهده دارند بیش از پیش آگاه می کنند.


فضای معنوی و بی تکلفی است و من کمتر انتظار چنین فضایی را داشتم . اما انگار میان عاشق و معشوق رمزیست.



تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 11:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از كيهان، طي روزهاي اخير، انتقادات به عمل آمده از سوي برخي اساتيد و بازيگران سينماي كشورمان نظير محمد علي كشاورز، امين تارخ، پرستو صالحي و... نسبت به وجود فساد در پشت صحنه سينماي ايران شده بودند با واكنش يكي از بازيگران جوان سينما بدون هيچ استدلال و منطقي، سخنان آن ها را رد كرد. «بهرام رادان» در اين مصاحبه، با برخوردي مغرورانه نشان داده و گفته كه «همه كساني كه در خصوص فساد در سينماي ايران اظهارنظر كرده اند، ربطي به سينما ندارند.» او همچنين در اظهارنظري توهين آميز حكم كرده كه «هركس مي گويد سينما فاسد است آن را رها كند.» اين در حالي است كه به تازگي افشاگري هاي تكان دهنده اي از سوي برخي افراد مجرب و استخوان خرد كرده سينما درباره روابط ناسالم در پشت صحنه برخي پروژه هاي سينمايي شده اند. بدون شك افرادي چون محمدعلي كشاورز و امين تارخ و پروانه معصومي و... كه سابقه حضورشان در سينما شايد بيش از دو برابر حضور رادان باشد، چنين موضوعاتي را بهتر درك مي كنند.
شايان ذكر است تهمينه ميلاني نيز چندي قبل نسبت به وجود برخي روابط ناسالم و غيراخلاقي در پشت صحنه سينما اظهار كرده بود.



تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 11:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عضو كميسيون فرهنگي مجلس، با اشاره به حضور معاون پارلماني وزير ارشاد در جلسه كميسيون خاطرنشان كرد : در حال حاضر بر اساس گزارش ارائه شده از سوي وزارت ارشاد اكران اين فيلم متوقف شده است.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس، گفت: با پيگيري اعضا كميسيون فرهنگي اكران فيلم گشت ارشاد متوقف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جواد آرين‌منش نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي در تحليل جلسه امروز يكشنبه 27 فروردين كميسيون فرهنگي اظهار داشت: جلسه امروز كميسيون فرهنگي بررسي  ماده 5 و 6 طرح جامع رسانه‌هاي همگاني دنبال شد و ماده 5 آن به تصويب رسيد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس ادامه داد: ماده 6 طرح جامع رسانه‌‌هاي همگاني به علت وجود برخي نواقص به مركز پژوهش‌هاي مجلس ارجاع شد تا اين كاستي ها و ابهامات برطرف شود.

آرين منش از بررسي بعضي فيلم‌هاي سينمايي در جلسه امروز كميسيون خبر داد و افزود: با توجه به بازبيني كميسيون فرهنگي از فيلم گشت ارشاد،‌ تقاضاي توقف اكران اين فيلم مطرح شد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس، با اشاره به حضور معاون پارلماني وزير ارشاد در جلسه كميسيون خاطرنشان كرد : در حال حاضر بر اساس گزارش ارائه شده از سوي وزارت ارشاد اكران اين فيلم متوقف شده است.



تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 9:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، خبر داد: در صورت عدم قبول افزايش سهميه بندي بنزين از سوي مجلس، سهميه بندي بنزين متوقف مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدرضا خباز نماينده كاشمر در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: دولت قيمت بنزين را در سال اول هدفمندي يارانه بر خلاف قانون مصوب مجلس افزايش داده و اين در حالي است كه افزايش قيمت ها بايد با يك شيب ملايم انجام مي شد.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس، ادامه داد: شرايط اقتصادي كشور براي افزايش قيمت بنزين مهيا نيست و در صورت مخالفت نمايندگان مجلس با اين افزايش قيمت، دولت مجاز است كه ۲۰ درصد بر قيمت بنزين اضافه كند.

خباز درباره نرخ پيشنهادي بنزين از سوي دولت اظهار داشت: در لايحه بودجه، نرخي از سوي دولت پيشنهاد نشده ولي در رسانه‌ها ۲ رقم، ده هزار ريال و پانزده هزار ريال به نقل از دولت منتشر شده است.

وي با اشاره به سهميه بندي بنزين، تصريح كرد: ‌سهميه بندي بنزين در قانون هدفمندي يارانه‌ها ديده نشده ولي چون دولت بي رويه قيمت بنزين را افزايش داده است، در كنار آن سهميه‌بندي را به عنوان يك امتياز براي مردم قائل شده تا اعتراض عمومي به وجود نيايد.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس خاطرنشان كرد: احتمال دارد دولت در صورت عدم قبول افزايش قيمت بنزين از سوي مجلس، سهميه‌بندي را متوقف كند.



تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 2:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خراسان: در استفتائاتي که از حضرت آيت ا...خامنه اي و آيت ا...مکارم شيرازي درباره «يارانه» شده است، اين دو مرجع يارانه را در حکم هبه و هديه دانسته اند.
مقام معظم رهبري به دو استفتا در اين زمينه پاسخ داده اند که متن اين دو به نقل از سايت معظم له به اين شرح است:

آيا به بن کارمندي يا به اجناسي که از طريق بن کارمندي خريداري مي شود، خمس تعلق مي گيرد؟

هديه و بخشش خمس ندارد.

به اجناسي که از کوپن شهري تهيه مي شود، چطور؟

اجناسي را که با کوپن تهيه کرده ايد شامل دو بخش است، بخشي از آن را با يارانه دولت و بخش ديگر را با پول خود تهيه کرده ايد. آن چه را با يارانه دولت بوده هديه محسوب شده و خمس ندارد و آن چه با پول خود تهيه کرده ايد در سر سال خمسي مشمول وجوب خمس است و طريقه محاسبه به اين صورت مي تواند باشد که جنس مذکور را در بازار قيمت مي کند و پولي را هم که خود شخص داده مشخص است و باقي مانده همان مبلغي است که دولت يارانه داده است.

اکنون هر مقدار از جنس کوپني سر سال باقي مانده اگر به طور دقيق نمي تواند مشخص کند، به طور تخمين مقداري که با پول خود خريده و زياد آمده، مشمول وجوب خمس مي باشد.

همچنين آيت ا...مکارم شيرازي به چند استفتا در اين زمينه پاسخ داده اند که به نقل از سايت ايشان در پي مي آيد.

با توجه به اين که دولت مبلغي بابت يارانه پرداخت مي کند آيا اين پول از نظر شرعي حلال است يا نه؟ چون از قديم گفته اند نابرده رنج گنج ميسر نمي شود/ مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد. وقتي من بابت اين زحمتي نکشيدم با اين پول چه کار مي توانم بکنم؟ آيا اين مبلغ به عنوان صدقه پرداخت مي شود يا مقطعي اين دولت پرداخت مي کند و احتمال دارد دولت بعدي اين کار را نکند.

ظاهرا اين پول ها در حکم هبه است و استفاده از آن ها اشکالي ندارد.

آيا به پولي که دولت به عنوان يارانه به حساب ريخته است، خمس تعلق مي گيرد؟

اين پول ظاهرا هبه است و چنان چه هديه تا پايان سال خمسي مورد استفاده قرار نگيرد و سال خمسي بر آن بگذرد، بنابر احتياط واجب خمس دارد.



تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 2:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

افکار نیوز به نقل از وبلاگ ترکیه آن لاین نوشت: يقه خانم كاترين اشتون قبل از ديدار با جليلي، باز بود اما هنگام ديدار با وي شال گردن داشت.







تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 2:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رویکرد مثبت مذاکرات ۱+۵ صبح امروز در بورس کالا صبح امروز سبب افت شدید قیمت سکه‌ آتی شد که اثر این مذاکرات بر روی بورس اوراق بهادار برعکس بازار سکه است.

به گزارش  فارس، پس از افت و صف فروش روز گذشته در معاملات آتی سکه، امروز معامله گران در همه قرارداد‌ها با ریزش بیش از 3.5 درصد روبه‌رو شده‌اند که بیشترین افت مربوط به سکه تیر و مرداد ماه است که حداکثر افت روزانه خود یعنی ۵ درصد را در یک ساعت نخست ثبت کردند.
 
بر اساس این گزارش، نتایج مثبت و امیدوار کننده مذاکرات گروه۱+۵ در روز گذشته علاوه بر اینکه باعث شد بورس اروق بهادار با رشد ۳۲۷ واحدی منفجر شود، به دلیل بالارفتن اعتماد اقتصادی ،قیمت سکه و دلار با افت روبه‌رو شد.
 
همچنین، همه این مسائل در کنار هم موجب شد قیمت سکه اردیبهشت و خرداد ماه در قراردادهای آتی به مرز 700 هزار تومان برسد، بر این اساس سکه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ماه با کاهش، 28، 33، 35 و 38هزار تومانی نسبت به روز گذشته روبه‌رو شده است.
 
تا کنون که تنها یک ساعت و نیم از زمان شروع معاملا گذشته، باید دید تا پایان روز یعنی ساعت 6 بعد از ظهر چه اتفاقی در قیمت‌‌ها رخ می‌دهد.
 
این افت در بازار آزاد نیز به صورت کامل مشخص نشده،زیرا هنوز قیمت‌های امروز اعلام نشده است ولی در حال حاضر با نرخ 720 هزار تومان در حال معامله است.همچنین دلار نیز 1856 تومان معامله می‌شود.



تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

امکان برداشت وجه "فعلاً" وجود ندارد هم‌اکنون تنها گزینه فعال در اغلب خودپرداز‌ها تغییر رمز است و امکان برداشت وجه وجود ندارد.

 با اعلام بانک مرکزی و انتشار خبر هک شدن سه میلیون حساب بانکی در فضای اینترنت، این بانک برای ارتقاء امنیت حساب‌ها، به بانک‌های کشور اعلام کرد که تمام آیتم‌های خودپرداز‌ها غیر از گزینه تغییر رمز کارت غیر فعال شود.

 در اغلب خودپرداز‌ها امکان برداشت وجه وجود ندارد و تنها گزینه تغییر رمز فعال است. برخی افراد برای برداشت وجه به خودپرداز مراجعه کرده بودند که تنها با گزینه تغییر رمز مواجه شدند و این مساله مشکلاتی را برای این افراد ایجاد کرده است.

به گزارش فارس،البته یکی از خودپردازهای یک بانک خصوصی امکان انتقال وجه را به مشتریان می‌دهد.



تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 2:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

با تصویب کارگروه مسکن، سقف تسهیلات خرید مسکن بانک مسکن برای متقاضیانی که در تسهیلات خرید مسکن سپرده گذاری می کنند، بر اساس ضوابطی که بانک مسکن به تایید بانک مرکزی می رساند، مبلغ دویست میلیون ریال تعیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس این مصوبه، واگذاری مسکن مهر به متقاضیان دارای مشکلات خاص از قبیل زنان بی سرپرست و بیماران خاص با تأیید وزیر راه و شهرسازی مجاز است.
 
بر اساس بند دیگر این مصوبه، کلیه پروژه های مسکن مهر که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی احداث می شود، مشمول محدودیت سقف پرداخت تسهیلات برای هر ذی نفع واحد و محدودیت سقف پرداخت تسهیلات متناسب با سرمایه پایه برای واحدهای تولیدی و غیر تولیدی نمی شود.
 
همچنین سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی مجاز شد تا قدرالسهم هزینه های آماده سازی اراضی مسکونی و غیر مسکونی مهر که به صورت یکپارچه توسط اتحادیه یا تعاونیها و یا اشخاص حقیقی و حقوقی آماده می شود، مطابق دستورالعملی که ظرف یک ماه پس از تاریخ تصویب توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین و ابلاغ می شود، به مجری آماده سازی پرداخت و به بهای تمام شده اراضی مربوط منظور کند.
 

 



تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 1:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تابناک: زهره خالقی بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان کشور مان به این علت که لیگ باشگاهی کشور امارات نام جعلی خلیج ع.ر.ب.ی را بر خود دارد از حضور در آن لیگ و بازی در یکی از تیم های آن کشور خودداری نموده است .

خالقی، بسکتبالیست ملی‌پوش کشورمان در گفتگو یی گفت : سال گذشته از تیم میلان ایتالیا پیشنهاد داشتم اما به دلیل رعایت حجاب اسلامی پاسخ منفی دادم در ضمن دعوت یکی از باشگاه‌های اماراتی را به دلیل نام مسابقات(خلیج ع.ر.ب.ی) و حمایت از نام خلیج فارس رد کردم .


زهره خالقی با 188 سانتی‌متریکی از بلندقدترین بازیکنان تیم ملی است البته این در حالی است که او مي‌گوید در میان دختران نوجوانی که برای طرح استعدادیابی آمده‌اند بازیکنان زیادی با قد بالای 190سانتی‌متر هم وجود دارند.زهره که 11 سال است بسکت بازی مي‌کند معتقد است که پرورش بلندقدترین‌ها مي‌تواند کمک زیادی به تیم ملی کند.

البته گرایش زهره به سمت بسکتبال هیچ ارتباطی به قد بلند و علاقه او به این رشته ورزشی نداشته،بلکه بهترین بازیکن تیم ملی بسکتبال به توصیه معلم ورزش دوران دبیرستانش به این رشته ورزشی گرایش پیدا کرده است

 خالقی جزو نخستین بسکتبالیست‌های نسل جدید است که شانس حضور در مسابقات بین‌المللی را هم پیدا کرده است.

وی با اطمینان از موفقیت زنان بسکتبالیست ایران صحبت مي‌کند و در گفتگو با «نسیم» گفت:«اینطوری که پیش مي‌رود من مطمئنم که ما به جایگاه خوبی در آسیا مي‌رسیم و پیشرفت خوبی دربسکتبال خواهیم داشت .

به هر حال بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان کشور مان با این تصمیم شجاعانه بخاطر احترام به نام خلیج فارس بیش از پیش ارزش خود را نمایان کرد ، لازم است از چنین ورزشکاران باغیرت ایرانی تقدیر شود

در ضمن پیشنهاد می شود در مقابل گستاخی اماراتی ها فوتبالیستهای ایرانی بعنوان اعتراض لیگ امارات را تحریم کنند .

گفتنی ست در حال حاظر پژمان نوری و محمدرضا خلعتبری به ترتیب در تیمهای الامارات و النصر امارات بازی می کنند .



عقاب نیوز:

 

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان، صبح امروز مراسم صبحگاه مشترك یكان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی و فرماندهان عالیرتبه ارتش، در مركز آموزش جواد الائمه (ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

این مراسم كه با حضور یگان‌های نمونه از نیروی زمینی، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، نیروی هوایی، نیروی دریایی در این مركز برگزار شد، نیروهای حاضر در میدان، ایمان، انضباط، آموزش و آمادگی و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن تبریك 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان به محضر مقام معظم رهبری فراندهی كل قوا و همچنین ملت شریف و نجیب ایران گفت: امروز نیروهای مسلح ایران با پیروزی از تدابیر مقام معظم رهبری و با داشتن تجهیزات پیشرفته از استحكام و قابلیت‌های بالایی برای دفاع و ضربه به دشمن در زمین، هوا و دریا برخوردار هستند.

وی ارتقای توان رزمی را محور همه فعالیت‌ها در ارتش توصیف كرد و افزود: ارتش از هر فرصتی برای ارتقای قابلیت‌های عملیاتی استفاده می‌كند و به روز كردن تاكتیك‌ها و تكنیك‌ها از اولویت‌های ما است. همه این تلاش‌ها در قالب دكترین دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به معنای اصل بازدارندگی است.

در این مراسم، نیروهای ویژه نیروی زمینی ارتش با رزمایشی در قالب انجام عملیات حفاظت از شخصیت‌ها، رهایی گروگان و همچنین نیروهای زبده این مركز با اجرای عملیات‌های ویژه رزمی و نمایشی بخشی از تونایی‌های خود را به اجرا گذاشتند.

 



تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 1:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


جانشین رئیس پلیس راهور تهران از ترافیک سنگین در معابر اصلی و بزرگراهی تهران خبر داد.

سرهنگ جمال بذرافشان در گفتگو با مهر اظهار داشت: بزرگراههای اصلی پایتخت به دلیل بارش باران شدید با ترافیک سنگین مواجه شده اند. هم اکنون ترافیک در بزرگراههای همت، رسالت،نیایش،صدر، بابایی، یادگار امام (ره) سنگین است و تردد خودروها به کندی در حال انجام است.

وی ادامه داد: ماموران پلیس از صبح امروز در معابر اصلی مستقر شده و اقدام به تسهیل ترافیک کردند. البته با توجه به حجم بالای خودروها بسیاری از خیابانها نیز با ترافیک روبرو شد.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران تاکید کرد: همچگونه آبگرفتگی گزارش نشده است و ماموران شهرداری در کنار پلیس حضور دارند تا بلافاصله آبگرفتگیها را رفع کنند.
 



عقاب نیوز:

دو كتاب "ارتش كلمه طيبه 2" و "يك آسمان ستاره" كه مجموعه‌هايي گردآوري شده از بيانات مقام معظم رهبري است، توسط انتشارات ارتش منتشر و امروز رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين دو كتاب صبح امروز در مراسمي با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين آل هاشم ـ رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش ـ و تعدادي از فرماندهان نظامي كشور رونمايي شدند.

اين دو كتاب مجموعه گردآوري‌شده‌اي از سخنراني‌هاي مقام معظم رهبري درباره ارتش و مسائل نظامي است.

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در اين مراسم، به قرار داشتن در آستانه 29 فروردين ـ روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفريني‌هاي نيروي زميني ـ گفت: ارتش بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به خوبي نشان داد كه شايستگي اين را داشته است كه يك روز را به نام آن ثبت كند.

آل‌هاشم يادآور شد: در روزهاي اوليه انقلاب، منافقين و دشمنان به دنبال انحلال ارتش بودند اما حضرت امام با شناختي كه از بدنه ارتش داشتند بر حفظ ارتش تاكيد كردند و دستور دادند كه ارتش در بيست و نهم فروردين هر سال در شهرها رژه برود و ارتش هم شايستگي خود را در سالهاي پس از انقلاب و بخصوص دوران دفاع مقدس نشان داد؛ تا جايي كه مقام معظم رهبري ارتش را ارتش حزب‌الله و كلمه طيبه نام گذاشتند.

وي با بيان اينكه "امروز مي‌بينيم كه نيروهاي ارتش و ساير نيروهاي مسلح در دل مردم جاي دارند و مردم از صميم قلب به آنها عشق مي‌ورزند و قدرشناس تلاش و كوشش آنان هستند"، افزود: امروز به بركت همين نيروهاي مسلح و فداكاري‌هاي آنهاست كه مسئولان سياسي ما در مذاكرات خود با قدرت و اقتدار از كشور عزيز ما ايران حمايت مي‌كند و سخن مي‌گويند و در مقابل آمريكاي جنايتكار و اسرائيل غاصب با سربلندي صحبت مي‌كنند.

آل‌هاشم در ادامه، به بيان ارزش كتاب و فعاليت‌هاي انتشارات ارتش پرداخت و گفت:‌ امروز با همت همكاران ما در معاونت فرهنگي سازمان عقيدتي سياسي ارتش از دو كتاب ارزشمند ارتش كلمه طيبه 2 و يك آسمان ستاره كه مجموعه گردآوري شده از بيانات مقام معظم رهبري است رونمايي و در كنار آن از 11 عنوان كتاب براي بزرگسالان و 12 كتاب براي كودكان و نوجوانان نيز عرضه مي‌شود.

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايان اظهار كرد: انتشارات ارتش با كمك گرفتن از صاحب‌نظران و كارشناسان فن و با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي خود در حوزه نشر به دنبال ارائه كتاب‌هايي ارزشمند و گرانقدر است.



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 8:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: حزب «الاغ» مجسمه‌ای از جنس برنز را در خیابان «نالی» در شهر سلیمانیه پرده برداری کرد. مراسم پرده برداری از این مجسمه با حضور شماری از هنرمندان و اندیشمندان منطقه کردستان عراق انجام شد.

به گزارش العالم، «عمر کالول» دبیرکل حزب «الاغ» تأکید کرد که امیدوار است این مجسمه موجب شود مردم منطقه کردستان با حیوانات و بویژه الاغ بهتر رفتار کنند.


وی تصریح کرد: نماد الاغ معانی بسیاری دارد. این حیوان در جریان مبارزات مسلحانه کرد‌ها در کوهستانهای کردستان نقش مهمی ایفا کرد.

حزب الاغ در سال ۲۰۰۵ در کردستان تأسیس و به رسمیت شناخته شد.

این حزب از دولت محلی منطقه کردستان خواسته است برای افتتاح شبکه‌ای ماهواره‌ای تحت عنوان «زارین» حمایت مالی کنند.



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 3:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خرم آباد - كارمند متعهد و وظیفه شناس اداره پست شهرستان سلسله در استان لرستان، بسته پستی بدون نام و نشانی را كه حاوی مقداری اسناد بانكی به ارزش 10 میلیارد ریال بود را بر اساس تعهد و وظیفه شناسی به صاحبش بر گرداند.

1391/01/26 - 12:26

به گزارش روز شنبه ایرنا، رییس اداره پست شهرستان سلسله گفت: 'علی اشرف حسنوند' یكی از كاركنان این اداره در جریان بازكردن یكی از صندوق های پستی سطح شهر الشتر متوجه وجود یك پاكت باز شده حاوی مقداری پول نقد، چك، سفته و اسناد مالكیتی می شود كه هیچ نام و نشانی بر روی آن نیست.

'غلامرضا محمدی' افزود: این كارمند وظیفه شناس بر اساس تعهد و وظیفه انسانی و كاری خود پاكت بی نام و نشان را بلافاصله به اداره پست منتقل و مراتب را به مسئولین گزارش می كند.

وی افزود: با بررسی و پیگیری زیاد و دقیق ماموران، مشخصاتی از صاحب بسته یافت می شود كه با تماس و بررسی لازم، موفق به شناسایی صاحب اصلی بسته و تحویل به نامبرده می شود.

حسنوند, كارمند این اداره نیز در این خصوص گفت: نامه رسانی هستم كه وظیفه من امانتداری و حفظ اموال مردم است, بر همین اساس این كار را تنها بر اساس وظیفه انسانی و دینی خود انجام دادم.