تاريخ : 6 / 3 / 1391برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت شرایط دریافت گذرنامه پس از خروج غیرقانونی از کشور را اعلام کرد.

سردار محمود صادقی در گفتگو با مهر اظهار داشت: افرادی که به صورت غیرمجاز از کشور خارج شده اند و قصد بازگشت به کشور و دریافت گذرنامه قانونی را دارند با مراجعه به سفارتخانه های کشور در کشورهای مختلف برگه عبور دریافت و وارد کشور می شوند. این افراد پس از مراجعه به مراجع قضایی معرفی و پس از حکم مراجع قضایی می توانند گذرنامه دریافت کنند.
 
وی ادامه داد: افرادی که فرزندانشان به عنوان همراه در گذرنامه شان ثبت شده بودند و اکنون قصد دارند برای فرزندان گذرنامه جداگانه دریافت کنند با ارائه مدارک به سفارتخانه و کنسولگری های ایران در خارج از کشور می توانند گذرنامه جدید برای فرزندانشان دریافت کنند.
 
به گفته رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت، افراد می توانند به کنسولگری ایران در سایر کشورهای خارجی نیز برای دریافت گذرنامه جدید اعضای خانواده هایشان مراجعه کنند. هیچ نیازی به حضور در کشور برای ایرانیان مقیم سایر کشورها نیست.



تاريخ : 6 / 3 / 1391برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مراسم افتتاحیه مجلس نهم فردا (یکشنبه) 7 خردادماه در صحن علنی مجموعه بهارستان برگزار می‌شود.

رؤسای قوای سه‌گانه، مقامات ارشد نظامی، انتظامی و لشکری کشور، اعضای هیئت دولت و معاونان رئیس‌جمهور، فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام و المسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، خانواده و همسران شهدای هسته‌ای شهید احمدی‌روشن، شهید رضایی‌نژاد، شهید علیمحمدی، شهید قشقاوی، شهید شهریاری، همسر شهید سردار طهرانی‌مقدم، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور، نمایندگای‌های ولی‌فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور، استانداران و سفرای کشورهای خارجی و رئیس نمایندگی‌های کشورهای خارجی برای حضور در مراسم افتتاحیه مجلس نهم دعوت شده‌اند.

همچنین همسران برخی از مسئولان کشور از جمله همسر رئیس‌جمهور نیز برای حضور در این جلسه دعوت شده است.

قرار است بیش از 300 خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی مراسم افتتاحیه مجلس نهم را پوشش خبری دهند.

خبرگاران شبکه‌های مختلف خارجی از جمله خبرنگار خبرگزاری آمریکا، خبرگزاری ترکیه، خبرگزاری اسپانیا، تلویزیون ژاپن، تلویزیون الجزیره، تلویزیون دبی، شبکه‌های مختلف تلویزیون عراق، تلویزیون APTN آمریکا، تلویزیون ARD آلمان، تلویزیون روسیه، تلویزیون فونیکس چین، شبکه‌های مختلف تلویزیون لبنان، تلویزیون کویت، روزنامه فایننشال تایمز،‌ رادیو آلمان، خبرگزاری چین، روزنامه‌های ژاپنی و رسانه‌های انگلیس قرار است این مراسم را پوشش خبری می‌دهند.

مراسم افتتاحیه مجلس نهم ساعت 8:30 فردا آغاز می‌شود و حدود دو ساعت به طول می‌انجامد.

منتخبین ملت فردا پس از استماع پیام مقام معظم رهبری به مجلس نهم و نیز گزارش مصطفی محمدنجار وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات مجلس نهم، طبق ماده 67 قانون اساسی سوگند یاد کرده و سپس با حضور در مرقد امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق می‌کنند.



تاريخ : 6 / 3 / 1391برچسب:, | 2:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

هرچند حدود یک ماه از بیانیه تنی چند از نمایندگان مجلس درباره اعتراض به انتصاب سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی می‌گذرد ولی تازه روز گذشته حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری خبر داد که رسیدگی به شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره انتصاب سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی آغاز شد.
آفتاب: وی درباره اینکه قرار بود رسیدگی به پرونده شکایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌خاطر انتصاب سعید مرتضوی در تامین اجتماعی قبل از پایان مجلس هشتم‌نهایی شود تصریح کرد: تمام روند رسیدگی به پرونده در اختیار ما نیست و باید بین طرفین تبادل لایحه صورت گیرد که همین امر باعث از دست رفتن زمان می‌شود.

به گزارش تهران امروز،وی ادامه داد: تبادل لایحه در این پرونده صورت گرفته و به‌تازگی به شعبه مربوط در دیوان عدالت اداری بازگشته است. باید در کمیسیون مربوطه بررسی شود تا بعد از اتخاذ تصمیم در هیات عمومی دیوان درباره آن بحث شود.
کد مطلب :



تاريخ : 6 / 3 / 1391برچسب:, | 2:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، داریوش اسماعیلی که از 11 آذرماه سال 88 تاکنون در کسوت مدیر کلی کوی دانشگاه تهران و به عنوان مشاور فرهاد رهبر فعالیت دارد به نمایندگی از مردم خرامه، سروستان و کوار از توابع استان فارس به دور نهم مجلس شورای اسلامی راه یافت.

وی پیش از این به مهر اعلام کرده بود که نماینده آنقدر مشغله دارد و نمی تواند همزمان مدیر کل کوی دانشگاه تهران هم باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، امروز در گفتگو با مهر اعلام کرد که استعفای خود از مدیر کلی کوی دانشگاه تهران را  اعلام کرده است.

اسماعیلی گفت: به علت حساسیتی که از سوی رئیس دانشگاه تهران در خصوص مدیر کل کوی این دانشگاه وجود دارد به دنبال جایگزین مناسبی برای این سمت هستم.

وی به مهر اعلام کرد که در کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی عضو می شود.



تاريخ : 6 / 3 / 1391برچسب:, | 7:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: طرح اعزام زائران با خودروهای شخصی براساس توافق میان وزیر راه و مسئولان عراقی انجام شده و در آینده ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی شهسواری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: توافقات لازم برای اعزام زائران با خودروهای شخصی به عراق در سفری که مدتی قبل وزیر راه و شهرسازی کشورمان به عراق داشت با مقامات آن کشور انجام شده است.

به گفته وی، براساس این طرح قرار است اقدامات لازم جهت تردد زائران ایرانی و همچنین عراقی با خودروهای شخصی به دو کشور فراهم شود.

معاون عتبات عالیات سازمان حج با اشاره به اینکه طرح اعزام زائران با خودروهای شخصی به عتبات عالیات عراق از سوی سازمان حج مطرح نشده تاکید کرد: به همین دلیل سازمان حج نیز مسئولیتی در این خصوص بر عهده ندارد.

شهسواری افزود: پس از انجام ساز و کارهای لازم ، امکان سفر زائران با خودرو از مرز مهران فراهم خواهد شد.



تاريخ : 6 / 3 / 1391برچسب:, | 7:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

یاهو به منظور رسیدن به این مطلب که یک کاربر عادی چطور به لحاظ بصری یک وب سایت را به خاطر می سپارد، اقدام به ارائه یک مرورگر وب به نام Axis کرده است. این مرورگر وب جدید یعنی Axis Browser، در نتایج جستجو بیش تر از اینکه تکست و متن نشان بدهد، تصاویر را به نمایش می گذارد. به عبارت دیگر فراهم کردن امکان یک جستجوی تصویری بسیار ساده و کاربرپسند هدف اصلی این مروگر است.

یاهو مرورگر Axis را در قالب یک اپلیکیشن یا برنامه کاربردی برای آیفون و آی پد و همچنین به صورت نوعی Plug-in برای اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer)، فایرفاکس (Firefox)، کروم (Chrome) و سافاری (Safari) ارائه داده است.

یاهو در این مرورگر روش قدیمی اسکرول کردن درون لیست لینک ها را که برای یافتن صفحه وب مورد نظر استفاده می شد را حذف کرده است. همچنین کاربر به جای متن پیش نمایش تصاویری که بیشترین میزان سرچ یا جستجو را داشته اند، مشاهده می کند و قادر است در آنِ واحد در بین پیش نمایش های چند عکس حرکت کند. با کلیک روی عکس مورد نظر صفحه وبی که این عکس در آن به نمایش گذاشته شده به راحتی باز می شود.



تاريخ : 6 / 3 / 1391برچسب:, | 7:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 چندی پیش یکی از دوستان که به نوعی رابط خبری نیز هست در حالی که بسیار مضطرب و هیجان‌زده بود، در تماس تلفنی کوتاه از من خواست خود را در اولین فرصت به گورستان برسانم. می‌دانستم که او خبر ویژه‌ای دارد که این چنین خواسته تا سریع در گورستان حاضر شوم.به سرعت عازم گورستان شدم. همانگونه که انتظار داشتم، به فاصله کمی از محل غسالخانه انتظار مرا می‌کشید.

هنوز مدت زیادی از حضورم در این محل نمی‌گذشت که متوجه شدم، زن میانسالی در کنار جسد مرده‌ای که آثار لگد روی کفن او مشاهده می‌شد، نشسته بود و اشک می‌ریخت.

آن روز متوجه شدم، مرد مرده‌ای که پس از مرگ مورد حمله قرار گرفته، یکی از میلیاردرهای معروف تهران بود که جسد بی‌جان او از سوی فرزندان بی‌عاطفه‌اش مورد حمله قرار گرفته است!باور کردنی نبود؛ اما حقیقت داشت و با کنکاش‌های بعدی متوجه شدم، مرد میلیاردر سال‌ها پیش و پس از فوت همسرش به تنهایی زندگی می‌کرد و فرزندانش که هر کدام لقب دکتر و مهندس را در ابتدای نام خود یدک می‌کشند، در سال‌های تنهایی پدر در خارج از کشور به سر می‌بردند.

این بی‌توجهی باعث شده بود تا پیرمرد سرانجام برای رتق و فتق امور خویش به توصیه یکی از دوستانش، زن میانسال را به عنوان خدمتکار به استخدام درآورده  بود تا این که پس از 5 سال از استخدام زن پرستار اجل به مرد میلیارد مهلت نداده و او را به دیار باقی کشانده بود.فرزندان پیرمرد وقتی خبر فوت پدر را شنیده بودند، سراسیمه از دیار فرنگ خود را به تهران رسانده بودند تا در مراسم کفن و دفن او حضور پیدا کنند.

وقتی آنها جسد پدرشان را از سردخانه تحویل گرفته و به غسالخانه سپرده بودند، از طریق وکیل پدر متوجه شده بودند، مرد میلیاردر اموال و ثروت باقی مانده‌اش را به زن خدمتکار که کنار جسد می‌گریست بخشیده است.

فرزندان بی‌عاطفه که متوجه بخشش ثروت توسط پدر شده بودند با حمله به جسد کفن‌پیچ، او را لگدمال کرده و سپس با رها کردن پیکر بی‌جان او محل را ترک کرده بودند و...نگاهی به جسد رها شده مرد میلیاردر می‌اندازم که روزگاری نه چندان دور با اسم و شهرتی که برای خود رقم زده بود، مورد احترام بسیاری از مردم این شهر بود و اکنون جنازه او تنها و بی کس رها شده بود.

آن روز یکی از حاضران در گورستان که از موضوع اطلاع پیدا کرده بود، بانی خیر ‌شد و با کمک چهار نفر از کارگران گورستان، جسد مرد میلیاردر غریبانه از محل منتقل و دفن شد.از گورستان بیرون می‌آیم، پیرمردی در انتظار تاکسی است، باران نم نمک شروع به باریدن کرده است. او را سوار می‌کنم، بعد از سلام می‌گوید: خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند وقتی لبخند مرا می‌بیند ادامه می‌دهد: کاش ما آدم‌ها می دانستیم یک روز همه خواهیم مرد. پیرمرد حرف می‌زد و من همچنان در اندیشه مرگ مرد میلیاردر بودم.
 

منبع:شفاف



تاريخ : 6 / 3 / 1391برچسب:, | 7:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:



تاريخ : 6 / 3 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ يكي از جاعلان سابقه‌دار كه مدعي بود يكي از مسئولان ارشد نظامي است و به بهانه صدور كارت پايان خدمت از افراد كلاهبرداري مي‌كرد را دستگير كردند.

به گزارش تهران امروز،‌ماموران كلانتري 170 كهريزك در تاريخ 19 آذر ماه سال گذشته از طريق مراجعه فردي در جريان فعاليت اعضاي يك باند جعل قرار گرفتند. اين فرد با در اظهارات خود عنوان كرد: «فردي كه خود را به عنوان سرتيپ بازنشسته نيروهاي مسلح معرفي كرده بود به بهانه صدور كارت پايان خدمت در شش جلسه مبلغ هشت ميليون تومان اخذ و پس از آن متواري شده است.»

با تشكيل پرونده مقدماتي، به دستور شعبه 102 مجتمع قضايي بازسراي شهرري پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.مالباخته پس از مراجعه به پليس آگاهي به كارآگاهان گفت: «چند ماه پيش سوار يك دستگاه تاكسي سمند زرد رنگ شدم كه راننده تاكسي پس از گذشت دقايقي خود را سرتيپ بازنشسته نيروهاي مسلح معرفي كرد كه در مورد انجام خدمت سربازي از من سوال كرد و مدعي شد مي‌تواند با توجه به روابط بسيار خوب كاري با همكاران سابقش كارت پايان خدمت يا معافيت براي من تهيه كند و در شش جلسه از من مبلغ هشت ميليون تومان دريافت و پس از آن ناپديد شد.»
 
با توجه به اظهارات مالباخته كارآگاهان با مراجعه به بانك مجرمان سابقه‌دار، يكي از جاعلان و كلاهبرداران سابقه دار را به نام مسعود شناسايي كردند كه پيش از اين در سال 65 بيش از 9 بار به اتهام ارتكاب جرايم مختلف جعل كلاهبرداري،‌ سرقت و غيره در شهرهاي مختلف دستگير و روانه زندان شده بود.

پس از شناسايي هويت متهم كارآگاهان مناطق تردد به وي را تحت تحقيقات نامحسوس پليسي قرار داده كه نهايتا مشخص شد متهم اقدام به فروش خودرو در يكي از شهرهاي شمالي كشور كرده است. تحقيقات كارآگاهان ادامه داشت تا آنكه آنان در تاريخ 29 فروردين سال جاري پس از اطمينان از حضور متهم در داخل مخفيگاهش نسبت به دستگيري وي اقدام كردند.



تاريخ : 5 / 3 / 1391برچسب:, | 1:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

تعیین مهریه بر اساس تمکن مالی مرد غیرممکن است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به بررسی موضوع تعیین سقف مهریه براساس عرف و تمکن مالی مرد در شورای فرهنگی اجتماعی زنان، گفت: اجرای این موضوع غیر ممکن است زیرا مهریه توافقی دو جانبه میان زن و مرد است و هیچ گاه نمی توان مرد را مجبور کرد براساس تمکن مالی خود مهریه زن را تعیین کند.

سیدعلی میرخلیلی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزای خانه ملت در واکنش به بررسی موضوع تعیین سقف مهریه براساس عرف و تمکن مالی مرد در شورای فرهنگی اجتماعی زنان، تصریح کرد: ما نمی توانیم قانونی وضع کنیم که به موجب آن میزان مهریه براساس تمکن مالی مرد تعیین شود زیرا مهریه یک توافق دو طرفه است و بنا به شرایطی که زن و مرد به هنگام ازدواج در آن قرار دارند، ممکن است میزان مهریه خود را بسیار کم یا بالا تعیین کنند.

نماینده مردم میناب، رودان و جاسک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی اوقات میزان مهریه یک خانم بسیار پایین است و این شخص چندین سال با همسر خود زندگی می کند و در طول این زندگی مشترک صاحب ثروتی می‌شوند که به نام مرد است و در چنین شرایطی برای برقراری عدالت باید سهمی از دارایی مرد به همسر وی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه هنوز قانون مشخصی در این رابطه وجود ندارد، گفت: می توان قانونی را پیش بینی کرد که به موجب آن سهمی از ثروت حاصل شده در یک زندگی مشترک نسبتاً طولانی به زن نیز اختصاص یابد تا اگر میزان مهریه خانمی بسیار کم بود از این طریق جبران مافات شود.

 میرخلیلی تاکید کرد: اگر شرایطی فراهم شود که هر زنی سهمی از دارایی‌ها و ثروت همسرش داشته باشد ضمن برقراری عدالت از تضییع حقوق زنان نیز جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه طبق شرع و قانون تعیین مهریه براساس عرف و تمکن مالی مرد غیر ممکن است، اظهار داشت: میزان مهریه در توافق زن و مرد به هنگام ازدواج تعیین می‌شود و نمی‌توان قانونی برای آن وضع کرد.



تاريخ : 5 / 3 / 1391برچسب:, | 1:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ارومیه / واحد مرکزی خبر/ اجتماعی

یکی از جایگاههای سوخت در شهرستان خوی به پرداخت بیش از 626 میلیون ریال محکوم شد .
رییس اداره بازرگانی خوی گفت: این جایگاه اقدام به قاچاق و عرضه خارج از شبکه 65 هزار و 449 لیتر انواع سوخت کرده بود.
آقای کاظمی افزود: پس از تشکیل پرونده و ارسال آن به اداره تعزیرات حکومتی، این واحد متخلف به پرداخت 626 میلیون و 240 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.



عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: یک جامعه‌شناس گفت: برخی از دانش‌آموزان دختر به دلیل ناآگاهی و کم تجربگی اقدام به عکس‌برداری از خود با تلفن همراه در مدرسه می‌کنند، که همین امر زمینه‌ساز سوء استفاده دیگران را فراهم می‌کند.

خبرگزاری فارس: سوء استفاده‌ از عکس‌هایی که دانش‌آموزان دختر با تلفن همراه در مدرسه می‌گیرند

عالیه شکربیگی، جامعه‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اینکه شیوه‌های و ابزار برقراری ارتباط در هر زمان، شکل و قالب مشخصی به خود می‌گیرد، اظهار داشت: اختراع تلفن ‌همراه را می‌توان از اختراعات مهم بشر دانست.



ادامه مطلب
تاريخ : 5 / 3 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، علی فتح الله زاده که در فصل گذشته مدیریت عامل باشگاه استقلال تهران را برعهده داشت، در نامه ای که برای محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان ارسال کرد، به صورت رسمی کناره گیری خود را از این سمت اعلام کرد.
این اتفاق در حالی روی داد که از مدت ها قبل شائبه هایی در مورد تغییرات در راس این باشگاه پرطرفدار به گوش می رسید. در این بین، اظهارات رسولی نژاد (عضو هیئت مدیره استقلال و معاون وزیر ورزش) در کوران دیدارهای هفته های پایانی مبنی بر تحولات در راس این مجموعه، موجب ایجاد حواشی زیادی شده و این تیم را با مشکلات متعددی مواجه کرده بود.
فتح الله زاده در حالی از این باشگاه جدا می شود که استقلال در این فصل توانست عنوان نخست جام حذفی را از آن خود کند. این تیم آبی پوش در لیگ برتر نیز بر سکوی سوم ایستاد و در روز آخر، از رسیدن به جام قهرمانی باز ماند. این تیم در دیدار حذفی لیگ قهرمانان آسیا در مصاف با سپاهان اصفهان (قهرمان این دور لیگ برتر و تنها تیم ایرانی باقی مانده در رقابت های قاره ای) شکست را در فولاد شهر پذیرا شد.
در روزهای اخیر، ورزش کشور شاهد تغییر در برخی بخش های خود نیز بود که با شگفتی کارشناسان و دلسوزان مواجه شده بود. اکنون، به نظر می رسد این تیم پرهوادار نیز با تحولاتی این چنینی مواجه است.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 11:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

این روزها حرف و حدیث در خصوص وضعیت کادرفنی تیمهای فوتبال تبریز زیاد شده و اخبار ضد و نقیضی در این خصوص به گوش می رسد اما مهم ترین اخبار چند روز گذشته مرتبط با بوده است.
به گزارش مهر، از آنجایی که شنیده ها حکایت از توافق نهایی امیر قلعه نویی با تیم استقلال تهران دارد، مدیران باشگاه تبریزی نیز در اقدامی متقابل و البته حرفه ای به دنبال جانشینی مناسب برای سرمربی موفق فصل گذشته تیمشان هستند.
 
در این خصوص شنیده می شود که در صورت رفتن قلعه نویی از تبریز، علی دایی و یا فرهاد کاظمی سکان هدایت فنی تراکتورسازان را به دست خواهد گرفت که البته هنوز در این خصوص نیز اخباری رسمی از سوی باشگاه تراکتورسازی منتشر نشده و این شنیده ها به صورت غیر رسمی از دور و بر باشگاه به گوش می رسد.
 
اما بحثی که در این میان مطرح است، موضوع رضایت هواداران تیم تراکتورسازی در خصوص سپردن نیمکت مربیگری تیمشان به دست علی دایی است که گفته می شود به خاطر عدم رضایت درصدی از هواداران، آمدن دایی به تبریز شاید منتفی شود و در حالیکه شنیده ها حاکی از تمایل شهریار فوتبال ایران برای پذیرش سرمربیگری تیم تراکتورسازی است، اما قطعا رضایت هواداران مدنظر مدیران باشگاه خواهد بود و روی این اساس به نظر می رسد فرهاد کاظمی به نیمکت تراکتورسازان نزدیک تر شود.
 
در خصوص فرهاد کاظمی ملقب به "دایی فرهاد" نیز این تردید وجود دارد که آیا وی می تواند در لیگ برتر مربیگری کند یا خیر که در این رابطه گفته می شود منعی برای فعالیت وی در لیگ برتر وجود ندارد و اگر چنین باشد، آنگاه باید کاظمی را در لیگ دوازدهم روی نیمکت یکی از تیمهای لیگ برتری دید و شاید این تیم، تراکتورسازی باشد.
 
مطرح شدن نام این دو مربی درحالیست که قلعه نویی همواره در گفته های خود به ماندنش در تیم تراکتورسازی به شرط محقق شدن خواسته هایش تاکید داشت اما اکنون خبر می رسد که وی پای میز مذاکره با آبی های تهران نشسته و در حال بررسی شرایط این تیم است و این مذاکرات تا جایی پیش رفته که یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال شانس حضور قلعه نویی در استقلال را برابر با ابقای پرویز مظلومی در این تیم می داند اما پرواضح است که مسئولان باشگاه استقلال به واسطه نتایج نه چندان جالب تیمشان در لیگ یازدهم و همچنین در لیگ قهرمانان آسیا، چندان از مظلومی دل خوشی ندارند و قلعه نویی را بیشتر به وی ترجیح می دهند.
 
اما در کنار تیم تراکتورسازی، تیم فوتبال شهرداری نیز که با سرمربیان فصل گذشته اش تسویه کرده، اکنون برای انتخاب سرمربی جدید خود سخت به دنبال انتخاب گزینه ای مناسب است.
 
پس از مطرح شدن شایعاتی مبنی بر حضور فراز کمالوند، فرهاد کاظمی و حتی اکبر میثاقیان در راس کادرفنی تیم شهرداری و البته متعاقب آن عدم توافق با این مربیان، اخیرا نام رسول خطیبی سرمربی جوان و بومی فوتبال تبریز جهت سکانداری تیم شهرداری مطرح شده که شنیده ها حکایت از جدیت مذاکرات مسئولان این باشگاه با خطیبی دارد.
 
رسول خطیبی که در فصل گذشته لیگ یک شایستگی های خود را نشان داد و به جز کسب نتایج فوق العاده با تیم ماشین سازی در لیگ یک، کارهای ارزشمند دیگری همچون معرفی و تحویل دو بازیکن بومی به تیم ملی زیر ۲۲ سال کشورمان انجام داد، اکنون در یک قدمی نیمکت تیم شهرداری قرار دارد و گفته می شود تنها گزینه بومی شهرداران، این مربی جوان و آینده دار است.
 
از سویی دیگر وضعیت مدیریت سازمان ورزش شهرداری نیز در حال مشخص شدن است و گفته می شود که پس از مطرح شدن نام دو مدیر، اکنون رحمان ایمان نژاد به میز مدیریت باشگاه شهرداری نزدیک شده که به نظر می رسد با حضور وی در راس مدیریت باشگاه شهرداری و البته حضور موثر میر معصوم سهرابی به عنوان معاون ورزشی شهرداری و همچنین رسول خطیبی به عنوان سرمربی تیم فوتبال این باشگاه، روزهای درخشانی در انتظار باشگاه بازیکن پرور شهرداری باشد.
 
البته نوین شهردار کلانشهر تبریز که با اتفاقات و حاشیه های فوتبال بیگانه نیست و خودش در متن این ورزش قرار دارد، می داند که با چه کادری می تواند تیم شهرداری را دوباره به روزهای خوب برساند و شاید اعتماد او به گزینه های یاد شده برای مربیگری و همچنین مدیریت باشگاه، برگ زرین دیگری به کارنامه اش اضافه کند.
 
کما اینکه خطیبی در یکسال مربیگری خود در لیگ یک نشان داد که می تواند اعتماد طرف مقابل را به خوبی پاسخ دهد و ایمان نژاد نیز گزینه ای است که می تواند باشگاه شهرداری را بخوبی و با درایت مدیریت کند.
 
پیش بینی می شود که تا دو روز دیگر مدیرعامل و سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز مشخص شود.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 9:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کاترین اشتون در پایان مذاکرات بغداد اعلام کرد مذاکرات بعدی در روزهای 18 تا 19 ژوئن آینده (29 تا 30 خرداد 91) در شهر مسکو پایتخت روسیه برگزار خواهد شد.

مذاکرات ایران و گروه 1+5  پس از دو روز در بغداد امروز پنجشنبه به پایان رسید.

به گزارش عصر ایران به نقل از بی بی سی،  اشتون در این کنفرانس مطبوعاتی در بغداد گفت: از ایران انتظار داریم قدم های مشخص در مورد ایجاد اعتماد بردارد. هر دو طرف مایل به پیشرفت گفتگو هستیم گرچه تفاوت های بنیادین داریم به همین دلیل مذاکرات را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: بر حل سریع نگرانی هایی که درباره ماهیت برنامه هسته ای ایران داریم مصمم هستیم. برای اجرای کامل مصوبات شورای امنیت و شورای حکام درباره مسئله هسته ای ایران تاکید داریم.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 5:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

هفت مسافر كه بلیت سفر هوایی مسیر بجنورد - تهران را داشتند روز چهارشنبه به علت آنچه كه از سوی 'شركت هواپیمایی آسمان' شرایط نامساعد جوی عنوان شد، از این پرواز كنار گذاشته شدند.

برخی از مسافران جامانده از پرواز ساعت 13 امروز با ابزار نارضایی از این موضوع خواهان پرداخت غرامت از سوی شركت هواپیمایی آسمان به عنوان صادر كننده بلیت شدند.

نماینده شركت آسمان در بجنورد نیز به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: خلبان این پرواز به علت شرایط خاص و نامساعد جوی اجازه سوار شدن هفت نفر از مسافران را نداد لذا پرواز با تعداد مسافرانی كمتر از ظرفیت عادی صورت گرفت.

'محمدرضا وفایی' افزود: پروازهای فرودگاه بجنورد از دو مسیر 07 و 25 انجام می شود كه در مسیر 07 هواپیما می تواند با تمام ظرفیت پرواز داشته باشد.

وی اضافه كرد: در پرواز از مسیر 25 كه به دلیل شرایط جوی و باد شدید انجام می شود هواپیما نمی تواند به دلیل سنگینی جو، با تمام ظرفیت پرواز كند و بعضا ناگزیر از كاهش شمار مسافران می شود.

او افزود: خلبان اعلام كرده كه در چنین شرایط پروازی صرفا می تواند با وزن 84 هزار و 500 تن پرواز كند كه بر این اساس تعداد هفت مسافر افزون بر وزن مجاز بودند لذا از پرواز كنار گذاشته شدند.

نماینده شركت آسمان در بجنورد اضافه كرد: ما برای 92 نفر از مسافران در پرواز مسیر بجنورد - تهران بلیت صادر كرده بودیم كه 85 نفر از افرادی كه زودتر كارت پرواز خود را دریافت كرده بودند موفق به پرواز شدند.

وی افزود: به مسافران بازمانده از پرواز نیز پیشنهاد شد كه در صورت تمایل از طریق فرودگاه مشهد و یا سبزوار به تهران عزیمت كنند.

مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد نیز گفت: این فرودگاه تابع قوانین و ضوابط سازمان هواپیمایی و خلبان است لذا هیچ دخالتی در امور پروازی ندارد.

'محمود امانی' به ایرنا گفت: خلبان به نماینده شركت هواپیمایی در بجنورد اعلام كرده كه به دلیل شرایط جوی نمی تواند تمام مسافران را سوار كند لذا تعدادی موفق به سوار شدن نشدند كه در این خصوص باید نماینده شركت پاسخگو باشد.

روزانه یك پرواز رفت و برگشت بین بجنورد مركز استان خراسان شمالی و تهران صورت می گیرد.

منبع: عصر ایران



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 5:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس ، این شهر از روز چهارشنبه به مدت 2 روز شاهد برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 بود.

دور اول گفت‌وگوهای ایران و 1+5 ساعت 12:30 به وقت عراق در دارالضیافه نخست وزیری عراق برگزار و هیئت های مذاکره کننده به مدت 3 ساعت پشت درهای بسته به گفت‌وگو نشستند.

قرار بود دور دوم گفت‌وگوها عصر ادامه یابد که به صبح پنجشنبه موکول شد.

جمهوری اسلامی ایران در دور نخست گفت وگوها بسته جامعی با 5 محور در زمینه های هسته ای و غیر هسته ای به طرف مقابل ارائه داد.

پس از پایان دور اول گفت وگوها علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کردند و باقری بار دیگر بسته جامع ایران را برای اشمیت مرور کرد.

اشمیت هم پس از دیدار با باقری با گروه 1+5 ملاقات و نظرات طرف ایرانی را به آنها منتقل کرد.

علی باقری همچنین بنا به درخواست "ما ژائوشو" معاون وزیر خارجه چین با وی دیدار کرد.

آخرین رخداد روز چهارشنبه گفت وگوی صریح و جدی سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود که به مدت دو ساعت به طول انجامید و جلیلی مواضع جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر برای اشتون تکرار کرد.

جلیلی و اشتون صبح پنجشنبه و پیش از آغاز دور دوم گفت وگوها به مدت نیم ساعت گفت وگو کردند و دور دوم گفت وگوهای ایران و 1+5 ساعت 8:30 صبح به وقت بغداد با حضور هیئت های شرکت کننده از ایران، آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلیس، آلمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دارالضیافه نخست وزیری عراق آغاز به کار کرد.

پیش از پایان این گفت وگوها باقری و اشمیت برای دومین بار دیدار و جلیلی و اشتون هم برای بار سوم ملاقات و گفت وگو کردند.

در مذاکرات بغداد هیچ صحبتی از نطنز و غنی سازی 5 درصد مطرح نشد.

سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد ایران در این مذاکرات را عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه، علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی، حمیدرضا عسگری مشاور وزارت خارجه و مصطفی دولتیار سرپرست سابق دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه همراهی کردند.

نمایندگان گروه 1+5 متشکل از ما ژائوشو معاون وزیر خارجه چین، ژاک اودیبر مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فرانسه، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، وندی شرمن‌ معاون وزیر خارجه آمریکا، جفری آدامز سفیر سابق انگلیس در تهران، هانس دیتر لوکاس معاون وزیر خارجه آلمان به همراه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با جلیلی بر سر یک میز به گفت وگو نشستند.

تاکنون سه دور مذاکره بین ایران و گروه 1+5 در ژنو و دو دور نیز در استانبول برگزار شده است.

تیر ماه 1387، مهر ماه 1388، آذر ماه 1389 به ترتیب مذاکرات ژنو یک، دو و سه برگزار و استانبول بهمن 1389 و همچنین 26 فروردین ماه 1391 میزبان دور بعدی گفت‌وگوها بود.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 5:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بررسی ها نشان می دهد مصرف قرص کلسیم احتمال سکته قلبی را تا دو برابر افزایش می دهد
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی بی سی نتیجه تحقیقات پژوهشگران دانشگاه زوریخ که در نشریه معتبر قلب به چاب رسیده است زیان آور بودن مصرف قرص های کلسیم برای قلب را ثابت کرده است.
پژوهشگران سوئیسی می گویند هیچ نشانه ای از آسیب رساندن کلسیم جذب شده از مصرف مواد غذائی بر قلب به دست نیامده است.

منبع : واحد مرکزی خبر



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 5:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: عضو هيئت مديره كانون سراسري انبوه سازان گفت: با سرازير شدن نقدينگي ها به سمت بازار مسكن شاهد افزايش 60 درصدي اجاره بها خواهيم بود. 

حسن محتشم با بيان اينكه ساخت واحدهاي مسكوني ويژه در تهران آثار رواني مثبت در بازار اجاره بها دارد گفت: ساخت اين واحدها تا سال آينده در شهر پرديس از ميزان اجاره در منطقه شرق تهران مي كاهد. 

وي ادامه داد: ساخت مترو و تكميل واحدها در پرديس و پرند در كاهش قيمت اجاره و خريد مسكن نقش موثري دارد. 

محتشم با اشاره به اينكه اجراي فاز دوم قانون هدفمند كردن يارانه موجب افزايش قيمت اجاره و رهن در تهران مي شود افزود: بخش عمده اي از اقتصاد كشور در بخش مسكن قرار دارد و همين امر موجب افزايش قيمت خريد، اجاره و رهن در كشور شده است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عضو هيئت مديره كانون سراسري انبوه سازان در ادامه تصريح كرد: در سال گذشته اجاره بها و رهن سه بار افزايش قيمت را تجربه كرده اند افزود: با كاهش قيمت ارز و سكه و سرازير شدن نقدينگي ها به سمت بازار مسكن، افزايش قيمت بيش از نرخ تورم را تجربه خواهيم كرد. 

محتشم خاطرنشان كرد: با سرازير شدن نقدينگي ها به سمت بازار مسكن افزايش قيمت مسكن به بيش از 60 درصد مي رسد.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

روابط عمومي وزارت اطلاعات از شكايت اين وزارتخانه از خبرگزاري فارس خبر داد.

به گزارش ايسنا، روابط عمومي وزارت اطلاعات اعلام كرد: به دنبال انتشار خبر خلاف واقع و كذب خبرگزاري فارس در روز چهارشنبه مورخ 3/3/91 تحت عنوان «وزير اطلاعات: فعلا راجع به اظهارات رييس‌جمهور سكوت مي‌كنم» مبني بر سكوت وزير اطلاعات در برابر اظهارات آقاي رييس جمهور در خصوص موضوع سكه و ارز،‌ وزارت اطلاعات ضمن اعتراض شديد به فضاسازي خارج از عرف و خلاف اخلاق حرفه‌اي، تخلف انجام شده خبرگزاري مزبور و انتساب خبر فوق به آقاي مصلحي را به دادستان عمومي و انقلاب استان تهران منعكس و اعلام شكايت نموده است.