تاريخ : 14 / 3 / 1391برچسب:, | 3:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: از شنیدن استعفای فتح‌الله‌زاده حیرت زده‌ام، او حتی جواب تلفن‌های ما را هم نمی‌دهد.



ادامه مطلب

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مکتب امام خمینی موجب ایجاد اقتدار، غرور ملی و شرافت ایران اسلامی در جهان شده است.

خبرگزاری فارس: مکتب امام خمینی‌ موجب ایجاد اقتدار و شرافت ایران شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمد علی آل‌هاشم ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در زنجان اظهار کرد: ایران اسلامی به برکت پیمودن راه امام راحل پیشرفت‌های علمی و آرمان‌های انقلاب اسلامی را تحقق بخشیده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) یاد داد که هر چه قدر در برابر دشمن عقب‌نشینی کنیم پشتوانه مردمی را از دست می‌دهیم، افزود: پیشروی در عرصه‌های مختلف موجب شده است تا ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار گیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دشمنان فکر می‌کردند با رحلت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی از بین رفته واین چراغ برای همیشه خاموش می‌شود، اما تصمیم جدی مجلس خبرگان با انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی خط بطلانی بر این تصورات کشید.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به عنوان سکان‌دار کشتی انقلاب امروز نه تنها رهبری نظام جمهوری اسلامی را در دست دارد، افزود: امروز مقام معظم رهبری، رهبری جهان اسلام را نیز عهده‌دار است.‌

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: با وجود مقام معظم رهبری، انقلاب با همان صلابت دوران امام خمینی (ره) اداره و رهبری می‌شود و در سال‌های پس از رحلت امام، مقام معظم رهبری با بصیرت و اطاعت و فرمانبرداری مردم از وی توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی می‌کند.

وی با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی یادآور شد: فتنه 88، با تدبیر مقام معظم رهبری و حضور به موقع مردم در صحنه موجب ایجاد حماسه 9 دی شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: به برکت وجود مقام معظم رهبری، اعتماد مردم به مسئولان و ایجاد امنیت در جامعه، مسئولان توانسته‌اند خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه دهند.

وی یادآور شد: شرط لازم برای پیشرفت هر کشوری وجود زیرساخت‌های لازم است که خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی این زیرساخت‌ها فراهم شده و عرصه‌های پیشرفت یکی پس از دیگری فتح می‌شود.

‌آل‌هاشم با اشاره به کسب رتبه‌های علمی شاخص در جهان از سوی دانشمندان و جوانان کشور یادآور شد: احساس مسئولیت عمومی موجب پیشرفت کشور به برکت مکتب امام خمینی (ره) شده است.

وی یادآور شد: حضور جوانان و اقشار مختلف مردم در مراسم معنوی اعتکاف بذری است که امام راحل در دل مردم کاشت و اکنون به ثمر نشسته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت والای امام خمینی (ره) در جهان تصریح کرد: امام علاوه بر اینکه از برجسته‌ترین فقهای زمان خود بود، از جمله شخصیت‌های طراز اول حوزه و مجامع دینی و عرفانی جهان اسلام نیز محسوب می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، همچون بنیان مرصوص در برابر دشمنان ایستادگی می‌کرد و دلش آکنده از عشق به خدا و ائمه اطهار (ع) بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه امام خمینی (ره) قرآن را از مجلس ترحیم و ختم به صحنه اجتماع آورده و وارد زندگی مردم کرد، افزود: امام به مردان جامعه اعتماد به نفس و شجاعت بخشید تا امروز شاهد موفقیت‌های بزرگ ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی با اشاره به شور و اخلاص مردم پایتخت شور و شعور حسینی به دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) یادآور شد: مردم زنجان با عرض ارادت خود به اباعبدالله الحسین (ع) نشان داده‌اند که عاشق امام، ولایت و ایران اسلامی هستند.



تاريخ : 14 / 3 / 1391برچسب:, | 1:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

در مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری و میهمانان خارجی برگزار شد، پس از قرائت قرآن و مرثیه‌سرایی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی به سخنرانی پرداخت.

ایسنا نوشت: در حين سخنراني سيدحسن خميني، جمعي از حاضران بارها شعارهايي از قبيل "مرگ بر ضد ولايت فقيه"، "خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست"، "ما اهل كوفه نيستيم امام تنها بماند" و "اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده" سر دادند و سخنراني نوه امام (ره) چندين بار به همين دليل قطع شد.



تاريخ : 14 / 3 / 1391برچسب:, | 11:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پای صحبت فرمانده پیشین سپاه حضرت ولی امر(عج) نشستیم تاپس از 23سال ناگفته هایی را از مراسم تدفین امام(ره) بیان کند که با توجه به مسئولیت مستقیم سپاه تحت امراو در این کار خطیر، جالب و شنیدنی خواهد بود.



ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 3 / 1391برچسب:, | 10:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

قرار است حقوق ثابت جناب سارکوزی معادل 6000 یورو باشد و در صورتی که وی به عضویت شورای قانون اساسی درآید مبلغ 11500 یوروی دیگر نیز بر حقوق وی افزوده خواهد شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 13 / 3 / 1391برچسب:, | 7:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مراغه – رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: حركت و بیداری اسلامی در منطقه به بركت راهی است كه امام راحل برایمان ترسیم كرد.

بیداری اسلامی به بركت حركت در مسیر امام راحل اتفاق افتاده است

حجت الاسلام محمد علی آل هاشم روز شنبه در آیین بزرگداشت ارتحال امام در پادگان امام رضا (ع) مراغه افزود: آرزوی امام(ره) صدور فرهنگ انقلاب اسلامی بود و اكنون شاهد صدور آن به ملت های مسلمان هستیم.

وی یادآور شد: امام راحل با اندیشه های خود، مكتب اسلامی و ملت را از گردنه های سخت و خطرناك عبور داد و باعث سربلندی، عزت و شرافت ملی ایران اسلامی شد.

وی اظهار كرد: در زمان حاضر اقتدار ملی و موفقیت های بزرگ در عرصه های گوناگون علمی در كشور از جمله فناوری صلح آمیز هسته ای به بركت اعتماد به نفسی است كه امام راحل در ملت ایران ایجاد كرد.

وی ادامه داد: راز زندگانی پر بركت امام راحل در آرمان های اسلامی، اجرای قانون اسلامی، مبارزه با ظلم و ستم و ایستادگی در برابر طاغوت نهفته است.

وی اضافه كرد: امام خمینی (ره) در حقیقت نوری بود كه سرچشمه اصلی آن به قرن ها اعتقاد مردم به ائمه معصومین(ع) بر می گردد و ایشان چهره ای شاخص پس از ائمه بود.

وی با اشاره به خصوصیات بارز امام راحل گفت: ایشان به عنوان رهبر و بنیانگذار انقلاب، آفتاب نابی بود كه در سیاه ترین روزهای ستمگری طاغوت بر قلب های افسرده محرومان نور امید پاشید و آنان را به پیكار با طاغوتیان رهمنون ساخت.

وی یادآور شد: در زمان حاضر وظیفه سنگینی درباره امام راحل و شناساندن راه ، سیره و هدف ایشان به جامعه بر دوش داریم و باید تلاش كنیم تا حقایق نابی را درباره امام(ره) به دیگران نشان دهیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: دشمنان انقلاب تصور می كردند كه با رحلت امام خمینی (ره) ، نظام جمهوری اسلامی از هم خواهد پاشید در حالی كه خبرگان رهبری با تصمیم بزرگ و سرنوشت ساز خود و انتخاب رهبر معظم انقلاب و به واسطه حمایت ملت از ایشان، دشمنان را مایوس كردند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: در سال های پس از رحلت امام راحل، با بصیرتی كه رهبر معظم انقلاب در مردم ایجاد كردند و اطاعت امت اسلامی از ایشان، توطئه های دشمنان خنثی شد.

وی یادآور شد: پس از وقایع انتخابات سال 88 نیز ملت ایران با حضور حماسی خود در نهم دیماه در سراسر كشور با آرمان های امام راحل و رهبری تجدید میثاق كرده و فتنه را از بین بردند.

فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه نیز در این آیین گفت: در زمان حاضر ملت ایران در سایه ولایت و پیروی از آرمان های امام راحل در برابر توطئه ها دشمنان قسم خورده انقلاب ایستاده است.

امیر سرتیپ دوم علیرضا عزتی آذر افزود: این ولایت است كه در مشكلات، بحران ها و در خط مقدم راهنمای ملت مسلمان ایران بوده و خواهد بود.

وی یادآور شد: 15 خرداد ماه یادآور مجاهدت های ملت ایران به رهبری امام راحل بوده و به بركت خون این شهدا، انقلاب اسلامی به پیروزی نایل شد.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 كیلومتری جنوب تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.

 



تاريخ : 13 / 3 / 1391برچسب:, | 5:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

شعله" بزرگترین بدافزاری که تاکنون ساخته شده ا ست/ اسرائیل متهم اصلی ساخت"شعله"

 

 

پس از انتشار خبر کشف بدافزار اینترنتی جدید با نام flame (شعله) و موفقیت مرکز ایرانی ماهر (مركز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای ) در ارائه نسخه پاک کننده این بد افزار، بسیاری از منابع غربی اذعان می کنند که این بدافزار یک محصول اسراییلی است.

 

به گزارش رجانیوز، ظاهرا شرکت نرم افزاری کسپراسکی در روسیه کاشف "شعله" بوده است. ویتالی کاملیوک، کارشناس ارشد بدافزار در شرکت نرم افزارهای امنیتی کاسپرسکی کاشف "شعله" است. وی به عنوان عضوی در یک گروه کارشناسی به دنبال کد بدافزاری رایانه ای بود که گفته می شد اطلاعات رایانه های داخل ایران را از بین برده بود.

این در حالی است که  کد "شعله" از ویروس استاکس نت خیلی بزرگتر است. چنانکه در مقابل حجم 20 مگابایتی کد "شعله" ، حجم کد استاکس نت فقط 500 کیلو بایت بوده است. بنابراین، "شعله" بزرگترین بدافزاری است که تا کنون مشاهده شده است.

استفاده از زبان برنامه نویسی لوا  برای نوشتن این بدافزار  نیز در نوع خود جالب توجه است. در شرایطی که تا کنون از لوا در نوشتن هیچ بدافزاری استفاده نشده بود، شرکت کسپراسکی می گوید از این زبان برنامه نویسی بیشتر در نوشتن بازی های رایانه ای استفاده می شود زیرا می توان دائما کدهای جدید به آن اضافه کرد و آن را ارتقا داد. استفاده از زبان برنامه نویسی لوا نشان می دهد طراح این ویروس در نظر دارد این ویروس را دائما رشد داده و تقویت کند.

ویروس "شعله" که از مارس 2010 فعال بوده است، بر خلاف استاکس نت فقط برای جاسوسی و جمع آوری اطلاعات طراحی شده است. این ویروس توانایی‌هایی بیش از این نیز دارد. این ویروس از سخت افزارهای رایانه شخصی برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کند. چنانکه از صفحه نمایشگر رایانه عکس می گیرد و میکروفون رایانه را روشن می کند تا مکالمات محیط ضبط شود. بعدا اطلاعات گردآوری شده به منبع منتشر کننده ویروس منتقل می شود.

تیم مارر و دیوید وینستاین، روز 10 خرداد در همین زمینه فارین پالیسی نوشتند: «بنا بر اعلام کاسپرسکی بدافزارهای دیگری هم وجود دارند که می توانند صدا را ضبط کنند اما نکته اصلی در مورد "شعله" کامل بودن آن است، یعنی توانایی آن برای به سرقت بردن اطلاعات از شیوه های بسیار متنوع».

مارک کلایتون نیز روز 10 خرداد درباره شیوه عمل "شعله" در کریستین ساینس مانیتور نوشته است: «کارشناسان می گویند به علت بزرگی و پیچیدگی ویروس "شعله" کشف کامل برنامه آن و این که چه کارهایی انجام داده است سال ها زمان می برد. با این حال، از یافته هایی که تاکنون بدست آمده مشخص شده است که ویروس "شعله" می تواند از طریق یو اس بی، بلوتوث یا دیگر ابزارها در یک شبکه گسترش پیدا کند. در دستگاه های آلوده، این ویروس می تواند برای اجرا شدن منتظر نرم افزارهای خاصی شود و سپس به تصاویر دست یابد، میکروفون های داخلی را برای ضبط مکالمات روشن کرده و ئی میل ها و چت ها را رهگیری کند. این ویروس می تواند اطلاعات بدست آمده را بسته بندی و رمزگذاری کرده و آنها را برای رایانه های مشخصی در سراسر جهان بفرستد».

به زبان فنی می توان گفت ویروس "شعله" مانند یک «کرم» عمل می کند به این صورت که بدون نیاز به دخالت انسان گسترش می یابد و برای رساندن اطلاعات ربوده شده به دست گردانندگانش کانال هایی را برای خود باز می کند.

شرکت کاسپرسکی عقیده دارد این ویروس با توجه به پیچیدگی و مکان جغرافیایی رایانه های آلوده، پروژه‌ای ملی محسوب می‌شود و نمی‌تواند محصول یک شرکت و موسسه خصوصی یا گروهی از هکرها باشد.

این در حالی است که موشه یعلون، معاون رئیس کابینه اسرائیل و وزیر امور راهبردی اسرائیل روز سه شنبه 8 خرداد تقریبا به صراحت تایید می کند که اسراییل این ویروس را ساخته است. وی به رادیو نظامی اسرائیل گفته است: «به نظر منطقی می آید که فرض کنیم هرکس که تهدید ایران را تهدیدی جدی تلقی می‌کند، تدابیر مختلف، که شامل اینها (حملات سایبری با ویروس "شعله") می‌شود را برای صدمه زدن به آن (ایران) اتخاذ خواهد کرد. اسرائیل از این نعمت برخوردار بوده که دارای فناوری پیشرفته (رایانه ای) بوده است. این ابزار (فناوری پیشرفته) که ما (اسرائیل) به آن افتخار می کنیم باب انواع فرصت ها را بر روی ما می گشاید.

مارک کلایتون نیز روز 10 خرداد در همین زمینه در کریستین ساینس مانیتور می نویسد: «کارشناسان شرکت کاسپراسکای معتقدند به احتمال زیاد یک کشور این ویروس را ساخته است. آنها معتقدند این ویروس نه نتها بسیار پیچیده است بلکه کار اصلی آن جاسوسی اطلاعات است. یکی از شرکای اتحادیه بین المللی مخابرات نیز که در این تحقیقات همکاری می کند با این ارزیابی موافق است. شرکت کرایسیس لب CrySyS Lab) )مستقر در دانشگاه فن آوری و اقتصاد در بوداپست مجارستان گزارشی از بررسی های خود از ویروس "شعله" منتشر کرد. در گزارش این شرکت آمده است: «نتایج بررسی های فنی ما این فرضیه را تایید می کند که سرویس دولتی یک کشور با بودجه و تلاش قابل توجهی این ویروس را ساخته است».

ابزار پاکسازی "شعله" را از اینجا دریافت کنید.



تاريخ : 13 / 3 / 1391برچسب:, | 10:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:



عفاب نیوز:

معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی پلیس از کاربران اینترنت خواست به نامه‌های الکترونیک ارسالی با عنوان «کنترل پهنای باند اینترنت» توجه نکنند. 

مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کرد اخیراً ایمیلی در فضای اینترنت ایرانی برای مشترکان شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات اینترنت پرسرعت ADSL ارسال می‌شود که ضمن معرفی نرم‌افزاری با عنوان «کنترل پهنای باند اینترنت» برای رفع مشکلات پهنای باند کاربر، از گیرنده‌ پیام می‌خواهد با کلیک روی لینک، این نرم‌افزار را دریافت کند. 

در این گزارش آمده است که متأسفانه این نرم‌افزارحاوی بدافزاری است که اطلاعات کاربران را به سرقت می‌برد. این نرم‌افزار فشرده شده که از خانواده‌ keyloggerها محسوب می‌شود، حاوی دو فایل اجرایی به نام‌های network.exe و password.exe است و در مراحل نصب از کاربر می‌خواهد تا برای اتصال نرم‌افزار فایل اول و برای ورود کلمه‌ عبور فایل دوم را اجرا کند. در صورت اجرای این دو فایل، این نرم‌افزار جاسوسی روی سیستم قربانی نصب شده و در صورتی که قربانی اطلاعات حساسی نظیر اطلاعات حساب‌های بانکی در هنگام خریدهای اینترنتی (شماره‌ کارت رمز دوم، تاریخ انقضای کارت، CVV2) را استفاده کند، آن اطلاعات به راحتی برای مجرم ارسال می‌شود. همچنین این نرم‌افزار امکان سرک ‌کشیدن به فعالیت‌های کاربر را نیز دارد و در فواصل زمانی کوتاه مدت نیز ضمن عکسبرداری از صفحه‌ دسک‌تاپ کاربر، آن تصاویر را نیز برای مجرم ارسال می‌کند. 

به گزارش روزنامه ایران، پلیس فتا از کاربران خواست از اعتماد به ‌ایمیل‌های جعلی و نصب نرم‌افزارهای ناشناخته، خصوصاً نرم‌افزارهایی که ادعاهای خارق‌العاده‌ای را مطرح می‌کنند، خودداری کنند.



تاريخ : 13 / 3 / 1391برچسب:, | 9:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

این برنامه که محمد رویانیان حرف های جالبی داشت می زد ، به یکباره از سئوال های تند مجری برنامه ، مهدی واعظی شاکی شد و در زمان پخش آگهی های بازرگانی به شدت به مجری برنامه انتقاد کرد و گفت:« بچه من به اندازه سن تو در این کشور خدمت کردم.»



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 3 / 1391برچسب:, | 8:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایمان مبعلی باری دیگر به استقلال بر می گردد؟ 

به گزارش خبرآنلاین؛ ایمان مبعلی، هافبک دائما ذخیره قصل گذشته الشارجه امارات به استقلال بر می گردد تا سهمیه بازیکن آسیایی استقلال پر شود. مبعلی که ابتدای فصل گذشته از استقلال جدا شد و به تیم اماراتی الشارجه پیوست به هیچ وجه نتوانست در این تیم موفق باشد. 

ایمان که در سال اول حضور مظلومی به استقلال آمده بود در این تیم در ایامی که جباری مصدوم می شد، مجال برای بازی پیدا می کرد. به نظر می رسد توصیه های یکی از گزینه های اصلی مدیریت استقلال که اصالتی خوزستانی دارد در بازگشت قریب الوقوع مبعلی به استقلال، بی اثر نبوده است. 

پیش از این قلعه نویی میثم بائو را به استقلال برگرداند و جذب مبعلی در خط هافبک درحالی که عمده مشکل استقلال در پست دفاع و هافبک چپ است، می تواند بیش از قبل شایعه جدایی هافبک های فعلی استقلال یعنی جباری و تیموریان که با تیم قرارداد ندارند را قوت ببخشد.



تاريخ : 12 / 3 / 1391برچسب:, | 6:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب:‌ یک زن آمریکایی اهل ایالت ماساچوست می گوید: با شنیدن صدای جوجه پرنده در حیاط خانه‌ام و جستجوی منبع صدا، متوجه حضور یک جوجه سهره سرخ شدم که دو سر و سه منقار داشت. 



آپریل بریت و همسرش که در منطقه ای به نام «نورتامپتون» زندگی می کنند صدای جیک جیک چند پرنده را از روی درختی در حیاط پشتی خانه‌ شان شنیدند و پس از پیدا کرده جوجه‌ ها، متوجه شدند یکی از آنها که ماده است، شکلی غیرعادی و ناقص دارد. 

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، بریت و همسرش از دیدن جوجه بیچاره بسیار متعجب شدند. آنها می گویند: چند ساعت بعد، حیوان بیچاره از روی درخت به زمین افتاد و ما تلاش کردیم دوباره آن را داخل لانه‌اش بگذاریم اما صبح روز بعد هیچ اثری از جوجه سهره سرخ بر روی درخت نبود و احتمال می دهیم در حیاط خانه همسایه‌مان افتاده باشد.



تاريخ : 12 / 3 / 1391برچسب:, | 5:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرآنلاین:جواد کاظمیان که نامش در میان لیست اولیه بازیکنان باقی مانده در پرسپولیس نبود ، امروز بعد از دیدار با رویانیان ، برای یکسال دیگر در این تیم ماندگار شد. مهاجم پرسپولیس که به رغم حرف و حدیث های فراوان در زمان جذبش در بازی هایی که برای تیمش به میدان رفت ، توانسته بود موثر باشد و ۵ گل برای این تیم بزند و حتی در پاره ای از اوقات به قدری خوب بود که توانست به تیم ملی دعوت شود ، با خارج شدن از لیست تیم مصاحبه هایی داشت که نشان می داد باورش نمی شود چنین برخوردی با او شود. او اما حالا حسابی شاد است چون دوباره در تیم مورد علاقه اش می ماند.

جواد در این باره می گوید:«آقای رویانیان به من گفت که اسمم از لیست جا افتاده بوده ، اسمم در لیست اولیه دنیزلی هم بوده اما از قلم افتاده بود. با آقای رویانیان حرف زدم . ایشان حتی گفتند می توانم قراردادی دو ساله با پرسپولیس ببندم . دنیزلی از عملکرد من ناراضی نبوده و مدیر تیم هم آمار کاری من در فصلی که گذشت را می دانسته. من حتی سال قبل برای تیم کروش بازی کردم و او روی بازی هام نظر داشت اما نیمکت نشینی ام در پرسپولیس و شرایط این تیم باعث شد که از فهرست بازیکنان ملی دور شوم. ولی می خواهم فصل بعد نمایش بهتری را برای تیمم داشته باشم و بتوانم دوباره به تیم ملی برگردم. »



تاريخ : 12 / 3 / 1391برچسب:, | 2:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

قانون- انتشار ادعاهای جدید غرب در مورد پارچین، بازتاب سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رسانه ها و شبکه های اجتماعی، اتهام زنی آمریکا به ایران در مورد سوریه و بازتاب سفر فرمانده سپاه پاسداران به جزایر سه گانه خلیج فارس، از جمله مهمترین عناوین امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
به گزارش «تابناک»، یکی از مهمترین اخباری که از روز گذشته تاکنون همچنان در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی قرار دارد، ادعاهای جدید مطرح شده در مورد مرکز نظامی «پارچین» است. روز گذشته، خبرگزاری های بین المللی به نقل از برخی دیپلمات های آژانس بین المللی انرژی اتمی، از کشف آثار فعالیت های مربوط به پاکسازی در این مرکز خبر دادند. امروز نیز «آسوشیتدپرس» خبر داده «موسسه علوم و امنیت بین المللی» آمریکا، تصاویر ماهواره ای که ادعا می شود مربوط به این فعالیت هاست را منتشر کرده است.
 

 

«کریستین ساینس مانیتور»، «واشنگتن پست»، «هندوستان تایمز» و شماری دیگر از مطبوعات و رسانه های جهان نیز این خبر را منتشر کرده و نوشته اند به گفته دیپلمات ها، فعالیت های مشاهده شده در این تصاویر، مشابه همان هایی است که در تصاویر خود آژانس قابل تشخیص بوده است.

 


 


اما یکی دیگر از اخباری که طی 24 ساعت گذشته بازتاب گسترده ای در مطبوعات جهان داشته، سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد نقش رسانه ها و شبکه های اجتماعی در جامعه معاصر است. اما آنچه مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته، آن بخش از سخنان آقای هاشمی است که گفته: «حالا شاهدیم که یک صفحه فیس بوک که برای مردم هزینه ندارد، تبدیل به چندین دستگاه رادیو و تلویزیون می شود که میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد و یک ویدیو تصویر که با موبایل ها گرفته شده به دنیا منتقل می شود که به نظر من این امری مبارک برای دنیاست...».

رسانه های بسیاری از جمله خبرگزاری فرانسه، «فرانس 24»، «بی. بی. سی»، «اوراسیا ریویو»، «دیلی استار» و «تایمز» این اظهارات را با تیتر «فیس بوک امری مبارک است» بازتاب دادند. در این مطالب به وضعیت اینترنت در ایران و محدودیت شبکه های اجتماعی نیز اشاره شده است.


 


در خبری در رابطه با تحولات سوریه، کاخ سفید در ادامه تلاش های خود برای متهم کردن ایران و بی توجه به واقعیت های موجود، ایران را به دلیل حمایت از دولت بشار اسد مورد حمله قرار داده است. به گزارش «رویترز»، «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید ایران را در این زمینه به داشتن «رفتار آسیب رسان» متهم کرده است. البته نگرانی واقعی آمریکا از بخشی دیگر از سخنان کارنی قابل تشخیص است که در آن از گسترش نفوذ ایران در منطقه ابراز نگرانی کرده است.

همان گونه که انتظار می رفت، رسانه های مخالف ایران، از جمله «جروزالم پست» و «العربیه» با استقبال از این سخنان، اقدام به انتشار کامل آن کرده اند.

 



تاريخ : 12 / 3 / 1391برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه از محاصره شش ماهه شهر شیعه نشین "الفوعه" در استان ادلب و جنایت جدید تروریست ها در این شهر خبر داد.

 "محمد صادق الحسینی" کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به ورود "کوفی عنان" فرستاده ویژه سازمان بین‌الملل به سوریه و دیدار با بشار اسد رئیس جمهور این کشور و همزمانی این سفر با عملیات تروریستی الحوله، اخراج سفرای سوری از کشورهای اروپایی را در راستای فشار آوردن بر حاکمیت دمشق برشمرد.
 
وی با اشاره به ناکامی طرح های عربی برای باز کردن راه دخالت نظامی در امور سوریه، از تلاش جامعه عربی و غربی برای به شکست کشاندن طرح کوفی عنان سخن گفت و افزود: حملات  همه جانبه‌ای که علیه دمشق صورت گرفت در حقیقت به مثابه یک جنگ جهانی تمام عیار بود که به یاری خدا، انسجام ملت سوریه همه توطئه‌های بیگانگان را نقش بر آب کرد.
 
الحسینی هدف اصلی کشورهای عربی و غربی از هدف قرار دادن سوریه  را از بین بردن حلقه وصل میان جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین دانست و گفت: عدم همراهی ملت سوریه با اغتشاشگران همه دسیسه‌‌های خارجی و معارضان همنوا با رژیم صهیونیستی و دشمنان امت عربی را نقش برآب کرد و لذا ملاحظه می‌کنیم که مجموعه‌های مسلح شیوه ترور و کشتار بیگناهان برای متهم ساختن نظام بشار اسد را سرلوحه قرار داده‌اند.
 
وی با اشاره به سفر اخیر کوفی عنان به دمشق و دیدار با رئیس جمهوری سوریه، عملیات تروریستی الحوله را ناشی از هراس نیروهای مسلح و حامی عربی و غربی آنها از به سرانجام رسیدن طرح عنان در حل تحولات سوریه خواند و تصریح کرد که سنگ اندازی‌ها فرا روی طرح عنان از سوی غربی‌ها در حالی است که طرف غربی خود مبتکر این طرح بوده است و چنین امری سیاست یک بام و دو هوای غربی‌ها در قبال تحولات سوریه را نشان می‌دهد.
 
این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه ناآرامی‌های سوریه را حاصل حمایت‌های مالی،‌اطلاعاتی،‌جاسوسی و تسلیحاتی کشورهای عربی و غربی از مجموعه‌های مسلح برشمرد و گفت: با وجود بسیج همه امکانات دشمنان ملت سوریه ولی حمایت‌های ملت سوریه از نظام دمشق، همه توطئه‌های آنان و مزدوران جیره خوار لیبیایی، تونسی، اماراتی، قطری و سعودی و ...  را ناکام گذاشته است.
 
وی در ادامه از محاصره شش ماهه شهر شیعه نشین "الفوعه" در استان ادلب خبر داد و افزود: اهالی این منطقه به خاطر شیعه بودنشان از سوی مجموعه‌های مسلح و دشمنان ملت سوریه محاصره شده و تاکنون 50 تن از آن با کارد سر بریده شده‌اند. این شهر تنها 25 هزار نفر جمعیت دارد. این جنایت‌ها علاوه بر کشتار جمعی اهالی مناطق سنی نشین سوریه صورت می‌گیرد و این نشان می‌دهد که تروریست همه آحاد ملت سوریه را هدف قرار می‌دهند.



تاريخ : 12 / 3 / 1391برچسب:, | 1:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس مجلس شورای اسلامی در پی تاخیر احمدی‌نژاد، قانون اصلاح ماده یک قانون هدفمندی یارانه‌ها را برای اجرا ابلاغ کرد. 

با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده (1) قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده (1) قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده (1) قانون مذکور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قانون اصلاح ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه را برای اجرا ابلاغ کرد.

در نامه رئیس مجلس به محمود احمدی‌نژاد آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون اصلاح ماده (1) قانون هدفمند کردن یارانه ها که با عنون طرح دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 1391.2.17 و تایید شورای نگهبان، به پیوست ابلاغ می گردد.

به گزارش مهر، قانون اصلاح ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه ها به شرح ذیل است:

ماده واحده – بندهای (الف) و (ب) ماده (1) قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب 1388.10.15 به شرح زیر اصلاح گردید:

الف- در بند (الف) ماده (1) بعد از عبارت "نود درصد (90 %) قیمت" عبارت "و بیشتر از قیمت" اضافه گردید.

ب- در بند (ب) ماده (1) بعد از عبارت "معادل هفتاد و پنج درصد (75%) عبارت "و حداکثر معادل" اضافه گردید.

پ- در تبصره بند (ب) ماده (1) بعد از عبارت "قیمت خوراک" عبارت "گاز و مایع" اضافه گردید.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ هفدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 1391.2.19 به تایید شورای نگهبان رسید.

منبع : آفتاب



تاريخ : 12 / 3 / 1391برچسب:, | 12:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سازمان دامپزشكي براي پيشگيري از شيوع بيماري تب كريمه‌كنگو هشدار داد: مصرف‌كنندگان فقط گوشت قرمز و جگر ممهور به مهر دامپزشكي را بخرند و گروه‌هاي شغلي پرخطر كه تماس بيشتري با دام دارند به مسائل فردي بهداشتي دقت بيشتري داشته باشند.

به گزارش ايسنا، بيماري تب كريمه كنگو يكي از بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام به‌شمار مي‌رود كه عامل اين بيماري يك ويروس است.

مهره‌داران كوچك و جوندگان از جمله جوجه‌تيغي، خارپشت، خرگوش و ... مخزن تكثير و رشد اين ويروس هستند و كنه‌ها هم به عنوان ناقل اين بيماري به ساير حيوانات هم‌چون گاو، گوسفند، بز و ... و هم‌چنين انسان‌ها محسوب مي‌شوند.

دام و انسان ممكن است توسط ناقلان (كنه‌ها‌ي آلوده) گزيده شوند؛ در اين ميان دام‌هايي كه گزيده مي‌شوند، در هفته اول اين ويروس در خون آنها وجود داشته كه علامت خاصي هم ندارند و پس از يك هفته اين ويروس از بدن دام آلوده پاك مي‌شود.

اما اگر طي هفته‌اي كه دام ناقل اين ويروس است، كشتار شود انسان‌هايي كه گوشت اين دام را مصرف‌ كنند يا افرادي كه در كشتارگاه‌ها فعاليت مي‌كنند و با دام سروكار دارند در معرض آلودگي قرار خواهند گرفت.

انسان‌ها از طريق حيوان، كنه و هم‌چنين انسان ديگر به اين بيماري مبتلا مي‌شوند كه اين بيماري براي آنها مخاطره آميز است اما حيوانات فقط از طريق كنه‌هاي آلوده به اين بيماري مبتلا مي‌شوند و پس از يك هفته بيماري از بدنشان پاك مي‌شود.

بيماري تب كريمه كنگو بيماري نوظهوري نيست و در 35 كشور جهان از جمله قاره آفريقا، اروپاي شرقي، كشور‌هاي منطقه خليج‌فارس بروز يافته و اخيرا نيز در كشور ما (در دو استان سيستان و بلوچستان و خراسان رضوي) شيوع پيدا كرده است كه طبق اعلام سازمان دامپزشكي تاكنون تلفاتي از بيماري تب كريمه كنگو در جمعيت دامي كشورمان رخ نداده اما متاسفانه در استان خراسان رضوي جان يك پزشك و يك فعال در كشتارگاه را گرفته است.

محسن مشكات ـ معاون تشخيص و درمان سازمان دامپزشكي كشور ـ به منظور پيشگيري از شيوع اين بيماري گفت: با توجه به اينكه دامداران، افراد مشغول در كشتارگاه‌ها، ناظران بهداشتي و پزشكان بيشتر در معرض ابتلا به اين بيماري هستند، آموزش و اطلاع‌رساني به اين افراد بسيار اهميت دارد و رعايت مسائل ايمني فردي در اين گروه‌هاي شغلي پرخطر بسيار مهم است.

وي مقابله و مبارزه با كنه‌ها به عنوان ناقلان بيماري تب كريمه كنگو را از ديگر راه‌هاي پيشگيري از شيوع اين بيماري عنوان و اظهار كرد: سم‌پاشي دام و جايگاه‌هاي دامي در اين زمينه مي‌تواند موثر باشد، اما راهكار قطعي نيست، چرا كه كنه‌ها جمعيت زيادي دارند و دامداري‌ها به ويژه دامداري‌هاي سنتي مكان رشد كنه‌ها هستند.

معاون سازمان دامپزشكي كشور تصريح كرد: دام‌هاي آلوده به اين بيماري كه در هفته‌ اول اين ويروس در خونشان وجود دارد، اگر كشتار شوند ناقل بيماري هستند، لذا اگر گوشت و جگر آنها بلافاصله در اختيار مردم قرار گيرد، انسان‌ها را نيز به اين بيماري مبتلا مي‌شوند.

وي با تاكيد بر اينكه گوشت دام ذبح‌ شده در كشتارگاه‌ها نبايد بلافاصله توزيع شود، گفت: گوشت حداقل بايد 24 ساعت و جگر دام كشتار‌شده حداقل 48 ساعت در سردخانه كشتارگاه بايد بماند تا در اين مدت اگر احتمالا ويروسي وجود داشته از بين برود و براي مصرف‌كننده خطري نداشته باشد.

مشكات به مردم توصيه موكد كرد كه گوشت قرمز و جگري گوسفندي را بخرند كه توسط دامپزشكي نظارت شده باشد و ممهور به مهر دامپزشكي باشد و از خريد گوشت از جاده‌ها و مغازه‌هاي ميان راهي خودداري كنند.

وي افزود: اگر گوشت به شكل لاشه‌اي خريداري مي‌شود، روي لاشه، مهر بازرسي دامپزشكي زده شده و گوشت‌هاي بسته‌بندي شده نيز كه از فروشگاه‌‌‌ها تهيه مي‌شود، برچسب مشخصات توليد، تاريخ و مجوز بهداشتي دامپزشكي را دارند.

معاون بهداشت و تشخيص بيماري‌هاي سازمان دامپزشكي افزود: با تهيه گوشت و فرآورده‌هاي گوشتي كه مجوز دامپزشكي دارند، مصرف‌كننده بايد از سلامت محصول مطمئن باشد كه اين امر فقط به خاطر شيوع بيماري تب كريمه كنگو نيست، بلكه به‌ خاطر جلوگيري از ابتلا به همه بيماري‌هاي دامي و انساني است.



تاريخ : 12 / 3 / 1391برچسب:, | 11:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران- دبیر شورای عالی امنیت ملی و رییس هیات مذاكره كننده جمهوری اسلامی ایران با كشورهای 1+5 با ارسال نامه ای برای 'هوشیار زیباری' وزیر خارجه عراق، از حُسن اقدام و تدبیر دولت این كشور در برگزاری اجلاس بغداد تشكر كرد.

1391/03/12 - 11:14

به گزارش ایرنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، سعید جلیلی در این نامه، برگزاری موفق این گفت و گوها در عراق را موجب تقویت جایگاه این كشور برای ایفای نقش در مناسبات بین المللی و منطقه ای دانست و برای ملت و دولت عراق آرزوی سربلندی كرد.



تاريخ : 11 / 3 / 1391برچسب:, | 8:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: تعدادی از هموطنانی که نام خود و یا فرزندشان شاهین بوده، با توجه به آهنگ توهین‌آمیز شاهین نجفی به امام هادی(ع)، تقاضای تغییر نام شاهین و انتخاب نام‌های ائمه اطهار(ع) را کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهدی چقایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم نسبت به نام‌های شخصیت‌های هنری و فرهنگی که بنا به دلایلی نقش و شخصیتی منفور پیدا می‌کنند عکس‌العمل نشان داده و تقاضای تغییر نام خود و فرزندانشان را از آن نام‌ها دارند، به طوری که به تازگی تعدادی از هموطنان با توجه به آهنگ توهین‌آمیز شاهین نجفی به امام هادی(ع) تقاضای تغییر نام شاهین و درخواست نام‌های ائمه اطهار(ع) را کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نام علی و عناوین و القاب ایشان در این استان بیش از 100 هزار بار در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به ثبت رسیده است،‌ گفت: تاکنون در این استان نام مبارک علی بیش از 60 هزار و 458 بار به ثبت رسیده که می‌توان گفت؛ این نام بعد از نام محمد در بین پسران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با بیان اینکه دین مبین اسلام تاکید فراوانی به انتخاب نام نیکو برای فرزندان دارد، تصریح کرد: انتخاب نام ائمه‌اطهار(ع) نشانگر عشق و علاقه مردم به ائمه اطهار(ع) است که خوشبختانه در جامعه اسلامی با اقبال بالایی همراه است.

چقایی با اشاره به اینکه والدین وظیفه دارند علاوه بر انتخاب نام نیکو برای فرزندان نسبت به ترتیب دینی و اسلامی کودکان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند، بیان کرد: والدین می‌توانند از دوران کودکی فرزندان خود را با سیره عملی اهل بیت‌(ع) آشنا کرده و در تربیت دینی آنان بکوشند.

وی گفت: در بین پسران نام علی و در بین دختران نام فاطمه و زهرا از زیباترین نام‌ها است که بخش اعظمی از خانواده‌ها نام فرزندان خود را به این اسامی مزین می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به تاثیرگذاری رسانه ملی در انتخاب نام از سوی والدین اظهار داشت: زمانی که سریال‌های پرمخاطب از تلویزیون پخش می‌شود، آمار انتخاب نام شخصیت‌های برجسته فیلم و سریال از سوی والدین افزایش می‌یابد که می‌طلبد رسانه ملی در این زمینه با دقت و حساسیت بیشتری عمل کند.

به گفته وی انتخاب نام امیرعلی در سال‌های گذشته در صدر نام‌های پسران قرار گرفته و 755 نوزاد پسر نام امیر علی برایشان انتخاب شده است.



تاريخ : 11 / 3 / 1391برچسب:, | 2:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

2هزار و 500 نفر نیمه نخست امسال در شرکت مخابرات استخدام می شوند.
مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران امروز در مراسم بهره برداری از طرح های مخابراتی هرمزگان در بندرعباس افزود : این افراد با آزمون کتبی و مصاحبه علمی که در تیر امسال برگزار می شود در این شرکت جذب می شود.
زارعیان گفت : متقاضیان دارای مدرک کارشناسی به بالا از 16 تا 22 خرداد می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی دبلیو دبلیو دبلیو / دات / تی سی آی / دات / آی آر نام نویسی کنند.
مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران گفت : نیروهای پیمانکاری شرکت مخابرات در این آزمون از اولویت بیشتری برخوردار هستند.
دارندگان مدرک برق ، مخابرات ، الکترونیک ، فیزیک ، رایانه ، حسابداری ، اقتصاد ، برنامه ریزی سیستم های اقتصادی ، مدیریت ، علوم اجتماعی ، علوم ارتباطات ، مدیریت رسانه ، مهندس صنایع و آمار می توانند در این آزمون شرکت کنند.
زارعیان افزود : واگذاری سه میلیون سیم کارت تلفن همراه ، یک میلیون تلفن ثابت و سه میلیون اینترنت پرسرعت ADSLاز مهمترین برنامه های شرکت مخابرات در سال 91 است.
وی گفت : افزایش شمار سرویس های تلفن همراه به 100 سرویس از برنامه های دیگر این شرکت است.
تبلیغات ، پیام چندرسانه ای ، پیام کوتاه ، پیام خرید از جمله سرویس های تلفن همراه است.
26 میلیون مشترک تلفن ثابت ، 16 میلیون مشترک تلفن همراه در کشور وجود دارد.
همچنین امروز از 127 طرح مخابراتی به صورت همزمان با 150 میلیارد ریال هزینه در بندرعباس به بهره برداری رسید.
توسعه سوئیچ تلفن همراه ، نصب و راه اندازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ، تبدیل فیبر نوری هوایی به خاکی ، راه اندازی سیستم طرح جامع ارتباط با مشتری ، نصب 59 سوئیچ ارتقا ظرفیت تلفن همراه و آنلاین کردن دفاتر خدمات ارتباطی روستایی از مهمترین این طرح هاست.
مدیرعامل شرکت مخابرات هرمزگان گفت : یک میلیون و 40 هزار مشترک تلفن همراه ، 450 هزار مشترک تلفن ثابت و 19 هزار مشترک دیتا از این طرح ها بهره مند می شوند.
تراکمه افزود : ارتقا کیفیت آنتن دهی تلفن همراه ، افزایش سطح کیفی ارتباطات و افزایش سرعت ارتباط روستاها با خطوط ارتباطی از مهمترین مزیتهای بهره برداری از این طرح های مخابراتی است.
وی گفت : راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی مخابرات در بندرعباس و مرکز آموزش تجهیزات نوین در جزیره کیش نقش بسیاری در توسعه منابع انسانی دارد.
مدیرعامل شرکت مخابرات هرمزگان گفت : در این دانشگاه 130 دانشجو در دو رشته فناوری اطلاعات و خدمات ارتباطی در مقطع کاردانی تحصیل می کنند .

بندرعباس / واحد مرکزی خبر / اجتماعی