تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 3:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رييس ديوان عدالت اداري گفت: پرونده «سعيد مرتضوي» با گزارش كميسيون تخصصي ديوان عدالت اداري در دستور كار هيات عمومي اين مرجع قرار خواهد گرفت.

 محمدجعفر منتظري در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد پرونده قاضي مرتضوي با موضوع آنچه كه انتصاب غيرقانوني او در سمت رياست سازمان تامين اجتماعي خوانده مي‌شود، افزود: اين پرونده به كميسيون تخصصي ارجاع شده بود و اين كميسيون در هفته گذشته تشكيل جلسه داد و با گزارش اين كميسيون احتمالا بررسي اين پرونده در دستور كار هيات عمومي ديوان عدالت اداري قرار خواهد گرفت.
 
براساس اين گزارش، رييس ديوان عدالت اداري حدود يك ماه پيش در نشست خبري با بيان اينكه پرونده شكايت از انتصاب غيرقانوني قاضي مرتضوي به سمت رياست سازمان تامين اجتماعي به كميسيون تخصصي ارجاع شده است، گفته بود كه شكايت واصله در اين مورد در ارتباط با تصميمي است كه وزير كار گرفته و اين تصميم اگرچه در مورد جابه‌جايي مسئولين از اختيارات هر وزير و مسئولي است و اصولا قابل شكايت در ديوان نيست،‌ لكن در اين خصوص به لحاظ اين كه ادعا شده در انتصاب اين فرد ضوابط و مقرارت سازمان تامين اجتماعي رعايت نشده پرونده به كميسيون تخصصي ارجاع شده است.
 
منتظري در آن زمان گفته بود كه اگر كميسيون تخصصي تشخيص دهد كه اين مورد قابل طرح در هيأت عمومي ديوان عدالت اداري است گزارش خود را به هيأت عمومي تقديم خواهد كرد و هيأت عمومي پس از بحث و بررسي در مورد اين موضوع تصميم خواهد گرفت.

 



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پاي جمشيد مشايخي شكست.

اين بازيگر پيشكسوت سينما و تلويزيون كه پنجشنبه‌ي گذشته بر اثر حادثه‌اي، پايش شكست در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: خانه‌ي يكي از دوستانم بودم كه بر اثر بي‌دقتي، از بلندي افتادم و استخوان روي پايم شكست. در اين مدت دو بار به بيمارستان مراجعه كردم، اما به‌دليل ورم، آن‌ها قادر به گچ گرفتن نيستند.

 
او ادامه داد: درد زيادي دارم و فقط روي شكستگي يخ مي‌گذارم كه ورمش كم شود تا بتوانند گچ بگيرند.
 
اين بازيگر با بيان اين‌كه خوشبختانه مشغول بازي در كاري نيستم، بيان كرد: آخرين فعاليت بازيگري‌ام تله‌فيلم «اولين باران پاييزي» بود كه هفته‌ي گذشته به پايان رسيد.



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 2:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 2:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، كلاس‌های آنلاین زائران حج تمتع ویژه ماه مبارك رمضان از روز گذشته با برگزاری كلاس «احكام مرتبط با حج» آغاز شده است و ساعت 18 تا 19 امروز یك‌شنبه اول مرداد ماه نیز كلاس «آشنایی با اماكن مقدسه مكه و مدینه»، توسط حجت‌الاسلام عبدالوهاب نواب تدریس می‌شود.

همچنین دوشنبه دوم مرداد ، كلاس مناسك حج با تدریس استاد موسوی شاهرودی، سه شنبه سوم مرداد ، مسئله وهابیت، چهارشنبه چهارم مرداد ، اخلاق و آداب سفر حج و پنج‌شنبه پنجم مرداد ماه نیز مناسك حج در كلاس آنلاین به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.


این كلاس‌ها از ساعت 18 تا 19 هر روز در بخش كلاس‌های آنلاین سامانه آموزش مجای وابسته به بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش ،مدت هر دوره آموزشی یك هفته و در مجموع در ماه مبارك رمضان چهار دوره برگزار كه عموم زائران می توانند برای دریافت این آموزش ها و بهره مندی از كلاس های آنلاین به سامانه آموزش زائر به نشانی اینترنتی zaer.hajj.ir مراجعه كنند.



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 2:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، مجتبی بذرافشان در گفتگو با مهر، به اعلام جزئیات دستورالعمل جدید موافقت با درخواست متقاضیان بازگشت به تحصیل پرداخت و ادامه داد: 6 شرط قطعی برای بازگشت این عده از دانشجویان به تحصیل با تایید محمود ملاباشی - رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 1:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزای آریا- بازدیدکنندگان بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می توانند با حضور در بخش حوزوی به زیارت حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس (ع) مشرف شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا، مسئول بین المللی و فرهنگی حرم حضرت ابالفضل العباس(ع)،  با بیان این مطلب که بازدیدکنندگان بزرگترین رویداد معنوی جهان اسلام می توانند با حضور در بخش حوزوی به زیارت این حضرت مشرف شوند، افزود: علاقمندان باید در پایگاه جهانی اطلاع رسانی حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع)ثبت نام کنند، به این صورت که هر شخص با ثبت نام در سیستم مجازی و پر کردن فرم اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی، کشور و شهر محل زندگی، آدرس ایمیل و اینکه نیت زیارت به نیابت از چه کسی است؟  به زیارت مشرف شوند.
جسام محمد سعیدی گفت: با پرکردن فرم مربوطه، نام هر شخص در لیست انتظار زیارت حرم ثبت می شود و غروب همان روز گروهی از خادمان حرم حضرت ابالفضل(ع) به نیابت از همه ثبت نام کنندگان، به حرم مطهر مشرف می‌شوند در صورتی که زیارت انجام شود به آدرس ایمیل هر شخص پیغامی با این عنوان که زیارت شما به نیابت از خادمان حرم انجام شده است، ارسال می‌شود.
سعیدی تصریح کرد: فراهم آوردن زیارت از راه دور برای کسانی که امکان حضور در کربلا را ندارند مهمترین هدف اجرای طرح معنوی، زیارت حرم حضرت ابالفضل (ع) به نیابت است.
بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 25 تیر با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلای بزرگ تهران حضرت امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده است و تا 24 مرداد ماه ادامه دارد.



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 1:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مهر، در آستانه تحویل فاز دوم سکه های پیش فروش بانک مرکزی، قیمت انواع سکه در بازار با کاهش چشمگیری همراه شد.

بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز دوشنبه در بازار 698 هزار تومان، طرح جدید 695 هزار تومان، نیم سکه 347 هزار تومان، ربع سکه  177 هزار و 500 تومان و گرمی 107 هزار تومان است. این نرخها دیروز به ترتیب 703 هزار تومان، 700 هزار تومان، 350 هزار تومان، 178 هزار و 500 تومان و 108 هزار تومان بود.

قیمت هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار داخلی در روز جاری 71 هزار و 33 تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1572 دلار اعلام شد. قیمت طلای داخلی دیروز 71 هزار و 518 تومان و طلای جهانی 1585 دلار بود.

فعالان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را امروز 1901 تومان، هر یورو را 2325 تومان و هر پوند را 2985 تومان اعلام کردند. این نرخها دیروز به ترتیب 1908 تومان، 2340 تومان و 2995 تومان اعلام شد.



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 1:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

دکتر توکلی با بیان این که در این مرحله اسامی افراد مجاز به انتخاب رشته منتشر می شود؛ گفت: داوطلبان مجاز از17تا23مرداد می توانند برای انتخاب رشته به پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،وی با بیان این که امسال660هزار نفر در دانشگاه های کشور پذیرفته خواهند شد؛ افزود: نتایج نهایی و اسامی پذیرفته شدگان15تا17شهریور اعلام خواهد شد.



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 1:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

درهای حرم حضرت زینب (س) در منطقه زینبیه واقع در استان 'ریف دمشق' و 16 كیلومتری شهر دمشق پس از یك هفته تعطیلی به خاطر ناآرامی در اطراف آن بار دیگر از امروز (دوشنبه) به روی زایران آن حضرت باز شد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، دوشنبه هفته گذشته به علت ناآرامی در منطقه زینبیه، الحجیره و اطراف آن و همچنین افزایش فعالیت های افراد مسلح در این مناطق درهای حرم حضرت زینب (س) به دلیل تدابیر احتیاطی بسته شد.
 
عصر دیروز نیز قبل از باز شدن درهای حرم حضرت زینب (س) نماز در مصلای صحن اقامه شد.
 
بخش هایی از مصلای صحن پیشتر بر اثر وقوع انفجار در نزدیك یكی از مراكز امنیتی سوریه واقع در پشت مصلا تخریب شده بود.
 
بازشدن درهای حرم حضرت زینب (س) در پی انجام عملیات پاكسازی ارتش سوریه در مناطق اطراف آن از وجود افراد مسلح صورت می گیرد.
 
افراد مسلح هفته گذشته شدیدترین حملات خود را متوجه مناطق اطراف زینبیه كردند.
 
بیشتر عراقی های آواره و شماری از افغان ها و مهاجران رانده شده از شهرهای حمص و مناطق ناامن سوریه در ماه های اخیر در منطقه زینبیه و اطراف آن سكونت گزیده اند.
 
حرم حضرت رقیه (س) نیز در شهر دمشق این روزها باز است ولی ساعات فعالیت آن به 8 صبح تا 16 تغییر یافته است.
 
پیشتر ساعت فعالیت حرم حضرت رقیه (س) از قبل از اذان صبح تا بعد از اذان مغرب بود.



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 1:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از  باشگاه خبرنگاران، در این حادثه کامیون حمل 30 تن زغال‌سنگ روی پل شهر ژوانامای چین ناگهان از مسیرش خارج شد و به روی گاردریل‌‌های پل افتاد.

در اثر این اتفاق راننده کامیون از پنجره به بیرون پرتاب شد اما در یک خوش‌شانسی پا و دستش به بدنه خودرو گیر کرد در حالی که هر آن ممکن بود به اعماق 9 متری دره که زیر پایش قرار داشت ر‌ها شود.


او که تا رسیدن نیرو‌های امداد و آتش‌نشانی 3 ساعتی را در همان حالت پا در هوا مانده بود با هر تکان کامیون، مرگ را جلوی چشمانش می‌دید.

به گفته شاهدان، فاصله پل تا زمین زیر پاهایش حدود 9 متر بود و اگر تحت هر شرایطی این راننده از کامیون ر‌ها شده و به پائین سقوط می‌کرد مرگ هولناکی در انتظارش بود.


بر اساس نظر کارشناسان در این تصادف تخلفی از سوی راننده صورت نگرفته و به علت زیرساخت‌‌های نامناسب جاده چنین حوادثی معمولاً برای خودرو‌های سنگین پیش می‌آید.

 



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 1:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

زن خياباني كه با همدستي پنج زن ديگر يك باند اغفال و اخاذي از مردان را در مشهد تشكيل داده و تحت تعقيب پليس بودند، دستگير شدند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 8:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی کل سپاه اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر شهادت سردار قاسم سلیمانی از فرماندهان سپاه در انفجار اخیر ساختمان شورای امنیت ملی سوریه را تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس: سپاه شهادت "سردار سلیمانی" در انفجار دمشق را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کل سپاه، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: به علت حوادث اخیر در سوریه و حمایت ایران از مقاومت در فلسطین، برخی از رسانه‌های عرب با هماهنگی همتایان غربی خود به صورت غیر اخلاقی و خصمانه ایران را مورد هجمه تبلیغاتی قرار داده‌اند.

شریف افزود: این رسانه‌ها شایعات فراوانی را درباره ایران منتشر کرده‌اند، که از جمله آنها ادعای حضور سردار سلیمانی در سوریه و در محل انفجار اخیر ساختمان شورای امنیت ملی این کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آنها تلاش می کنند تا آرزوها و امیدهایشان را با هدف منحرف کردن افکار عمومی مطرح کنند. این در حالی است که در سایه بیداری اسلامی اهداف این رسانه ها و اقداماتشان در زمینه دروغ پراکنی ضد ایران و سیاست های اصولی آن بر همگان روشن شده است.

مسئول روابط عمومی و انتشارات کل سپاه افزود: این رسانه ها تلاش می کنند با این اقدامات به حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی روحیه دهند و روحیه محور مقاومت را دچار تخریب کنند؛ و بر افکار عمومی تأثیر بگذارند. آنها به خوبی می‌دانند که مردم کشورهای عربی و اسلامی حامی محور مقاومت و سوریه هستند که در خط مقدم مقاومت در مقابل توطئه های دشمن در منطقه قرار دارد.

شریف در پایان تأکید کرد: این رسانه‌ها تلاش می‌کنند به همه کسانی که از مسأله فلسطین حمایت و در مقاومت مشارکت می‌کنند ضربه بزنند.



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 8:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

 

شهری - در روزهای برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها که بعد از ماه مبارک رمضان و شهریور ماه برگزار می شود امکان تعطیلی تهران به دلیل مسائل امنیتی و سهولت در رفت و آمد وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین،شایعات در مورد تعداد روزهای تعطیلی در زمان برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها زیاد است. در حالیکه علی سعیدلو معاون امور بین اللمل رئبیس جمهور از تعطیلی پنج روزه این مراسم خبر می دهد استانداری اظهار بی اطلاعی می کند.
از طرف دیگر اعلام می شود چون این مراسم در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می شود نیازی به این تعطیلی نیست.
اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در روز نهم و دهم شهریور برگزار می‌شود و اجلاس‌های کارشناسی و وزرای خارجه کشورهای عضو به ترتیب روزهای پنجم و ششم و هفتم و هشتم برگزار می‌شوند. یعنی با این حساب امکان تعطیلی از 5 تا 10 شهریور وجود دارد .

و البته این در حالی است که در هفته قبل از این تاریخ هم دو روز به مناسبت عید فطر تعطیل خواهد بود .

پیش از این یعنی در سال 1376 هم روزهای هفدهم تا بیستم آذرماه با مصوبه هیأت وزیران دولت خاتمی به دلیل برگزاری هشتمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی،تعطیل اعلام شد.
 



تاريخ : 1 / 5 / 1391برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی سازمان ترافیک گفت که تهران در ۳ سال آینده به یک پارکینگ بزرگ تبدیل می‌شود.

خبرگزاری فارس: تهران در ۳ سال آینده به پارکینگ بزرگ تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که طبق مطالعات انجام شده تهران در شرایط فعلی حدود 500 هزار جای پارک کم دارد، گفت: در حال حاضر تهران حدود 450 کیلومتر شبکه بزرگراهی دارد و امسال با تکمیل بزرگراه‌های در دست ساخت از جمله بزرگراه آزداگان، شبکه بزرگراهی پایتخت به نتیجه می‌رسد.



ادامه مطلب

عقاب نیوز به نقل از مهر :

مراسم اولین سالگرد شهید داریوش رضایی نژاد روز یکشنبه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در مسجد شهدای سازمان انرژی اتمی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، مراسم اولین سالگرد عروج شهید عرصه دانش و جهاد علمی، شهید مهندس داریوش رضایی نژاد با حضور مقامات لشکری و کشوری و همراهان و همرزمان آن شهید والامقام روز یکشنبه اول مرداد از ساعت 11 در مسجد شهدای سازمان انرژی اتمی ایران واقع در سایت شهید شهریاری (سایت امیرآباد) برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش سازمان انرژی اتمی از آحاد مردم برای حضور در این مراسم دعوت کرده است .

شهید داریوش رضایی‌نژاد اول مرداد سال 1390 توسط عوامل تروریستی موتور سوار با شلیک گلوله به شهادت رسید.



تاريخ : 30 / 4 / 1391برچسب:, | 6:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از عصر ایران :

پيش از اين شركت مايكروسافت اعلام كرده بود كه ويندوز8 در اواخر ماه اكتبر آماده فروش است، اما استیون سینوفسکی - رئیس بخش ویندوز و ویندوز لایو، در كنفرانسي، 26 اكتبر ( 5 آبان ) را زمان قطعي فروش اين سيستم عامل اعلام كرد.

 
اين تاريخ براي عرضه نسخه مشتریان یا consumer release است و نسخه مربوط به شركتهاي توليد كننده محصولات كامپيوتري ( Release to Manufacturing ) هفته اول آگوست ( هفته دوم مرداد ) عرضه خواهد شد.
 
پيش از اين نيز اين غول نرم افزاري اكثر محصولات خود را در ماه اكتبر معرفي كرده بود و از اين جهت به سنت قديمي اعلام زمان عرضه عمل كرده است.
 
البته شركت هاي توليد كننده سيستم هاي كامپيوتري و لپ تاپ از اعلام اين زمان خشنود نيستند، زيرا در اين زمان فرصت كمتري براي ارائه محصولات جديد خود با اين سيستم عامل براي بدست آوردن بازار تعطيلات زمستاني دارند.
 
چندی پیش مایکروسافت اعلام کرد که دارندگان ویندوزهای رجیستر شده و قانونی اکس پی، 7 و ویستا تنها با پرداخت 39‪.‬99 دلار مي‌توانند ویندوز 8 را دانلود کنند.
 
البته مدتی است که شایعاتی هم مبنی بر عدم عرضه ویندوز 8 در قالب ابزارهایی چون CD و DVD شنیده مي شد .
 
اين سيستم عامل كه انطباق بسيار خوبي با دستگاه هاي لمسي دارد، قرار است در 109 كشور و با پشتيباني از 231 زبان زنده دنيا عرضه شود .



تاريخ : 30 / 4 / 1391برچسب:, | 4:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از فارس :

با خروج قطار باری از ریل در ناحیه لرستان برنامه حرکت قطارهای امروز از ایستگاه راه‌آهن اهواز لغو شد.

مدیر کل راه آهن جنوب در این باره اظهار داشت: امروز یک قطار باری بین ایستگاه‌های قارون - بیشه در ناحیه لرستان از خط خارج شد که این امر منجر به مسدود شدن محور جنوب و لغو برنامه قطارهای مسافری این مسیر شده است.

خسرو رشیدی افزود: برنامه حرکت قطارهای اهواز - مشهد، خرمشهر - تهران و دو قطار اهواز - تهران به دلیل این حادثه لغو شده است.

به گفته وی، هر قطار مسافری بین 400 تا 600 مسافر را حمل می‌کند.

در اواخر خرداد ماه نیز خروج قطار باری از ریل در لرستان منجر به لغو برنامه قطارهای مسافری در خوزستان شد.

*مشهد به جای اهواز

همچنین جابه جا شدن واگن‌های خودرو بر تهران به اهواز نیز باعث شد خودرو‌ها سر از مشهد درآورند و موجب بلاتکلیفی و نارضایتی مالکان خودرو‌ها شوند.

یکی از شهروندان در این باره گفت: 27 تیرماه خودروی خود را سوار قطار تهران به اهواز کردم، اما به دلیل اشتباه به وجود آمده واگن حمل خودرو به جای اهواز از مشهد سر درآورد.

هادی فیاضی به خبرنگار فارس توضیح داد: با گذشت سه روز از این قضیه خودرو هنوز به اهواز نرسیده و این بار به دلیل حادثه در لرستان و مسدود شدن خط در راه مانده است.

وی با انتقاد از بروز این اشتباه تصریح کرد: در این مدت بلاتکلیف بودیم و پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده و نمایندگی رجا نیز پاسخ درستی به ما نداده است.

فیاضی با اظهار نارضایتی از عدم پاسخگویی و برخورد نامناسب نمایندگی رجا در اهواز گفت: برای انتقال خودرو مبلغ 70هزار تومان پرداخت کرده‌ام در حالی که نمایندگی رجا در تهران، اهواز را مسئول پاسخگویی و جبران خسارت معرفی می‌کند، نمایندگی رجا در اهواز مسئولیتی در این زمینه نمی‌پذیرد. ما انتظار داریم راه آهن حداقل خسارتی که خود به آن اذعان دارد و در پشت بلیت‌ها نوشته شده بپردازد و مسئولیت اشتباه و تاخیر به وجود آمده را بپذیرد و جبران کند.

مدیر کل راه آهن جنوب نیز در ابتدا از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما پس از پیگیری خبرنگار فارس در خوزستان، اشتباه به وجود آمده و جابه جا شدن سالن‌های حمل خودرو در قطارهای اهواز و مشهد را تایید کرد.

خسرو رشیدی گفت: سالن مشهد بازگردانده شده، اما سالن اهواز به دلیل حادثه مسیر لرستان و انسداد محور جنوب، فردا به مقصد (ایستگاه اهواز) می‌رسد.

به گفته وی هر واگن ظرفیت حمل هشت دستگاه خودرو را دارد و اشتباه در انتقال خودرو برای نخستین بار رخ داده است.

وی در پایان اذعان داشت: وظیفه پاسخگوی به مالکان خودرو‌ها بر عهده نمایندگی رجا در اهواز است و این اشتباه بر اساس ضوابط و قوانین باید جبران شود.



تاريخ : 30 / 4 / 1391برچسب:, | 4:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از رجا :

در جلسه اخیر شورای نگهبان اعضای هیئت رئیسه این شورا انتخاب شدند.

 به گزارش  اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، با آرای اکثریت اعضای حاضر در جلسه شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی به عنوان دبیر، محمدرضا علیزاده به عنوان قائم مقام دبیر و عباسعلی کدخدایی به عنوان سخنگوی شورای نگهبان انتخاب شدند.



تاريخ : 30 / 4 / 1391برچسب:, | 8:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از رجا :

رييس مركز آمار ايران در جلسه هيات دولت حضور پيدا كرد و به ارائه گزارش نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسكن در سال 90 پرداخت.

 عادل آذر پس از شركت در جلسه هيات دولت اظهار كرد: نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 90 نهايي شده و طبق روال قبل، اعلام عمومي نتايج آن به هيات دولت ارائه شد.
 
وي ادامه داد: ‌بخشي از اين اطلاعات سرشماري امروز اعلام شد و بخش باقي مانده در جلسه آينده دولت ارائه مي‌شود.
 
عادل آذر اظهار كرد: طبق آخرين آمار سرشماري سال 90، جمعيت كشور به 75 ميليون و 149 هزار و 669 نفر رسيده كه اين تعداد در 21 ميليون و 185 هزار خانواده قرار دارد.
 
وي ادامه داد: ‌در اين سرشماري بعد خانوار (متوسط جمعيت هر خانواده)3.5 نفر بوده كه در سرشماري سال 85 اين رقم چهار نفر بوده است.
 
رييس مركز آمار ايران ادامه داد: ‌رشد جمعيت طبق اين سرشماري از 1.62 درصد به 1.29 درصد كاهش يافته است.
 
عادل آذر افزود: نسبت زندگي شهري به روستايي هم به اين ترتيب بود كه 71 درصد جمعيت شهري و 29 درصد جمعيت روستايي است كه اين نشانگر افزايش جمعيت شهري در كشور است.
 
وي همچنين ادامه داد: طبق اين سرشماري، جمعيت كشور به سمت ميانسالي پيش مي‌رود و شاخص اميد به زندگي در كشور نيز افزايش پيدا كرده است.



تاريخ : 30 / 4 / 1391برچسب:تعطیلی * تهران * عقاب نیوز, | 8:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از رجا :

معاون امور بین الملل رئیس جمهور از تعطیلی چند روزه شهر تهران در هنگام برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد خبر داد.

علی سعیدلو در حاشیه مراسم اختتامیه  کنفرانس بین المللی علمی پیرامون جنبش عدم تعهد  در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه ریزیهای انجام شده در مورد ساخت و ساز سالن اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: برنامه ریزی هایی از قبل صورت گرفته بود و با توجه به بودجه ای که به موقع رسید کار ساخت این ساختمان در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه ساخت سالن جلسات و وی.آی.پی سالن اجلاس عدم تعهد در دست وزارت راه و شهرسازی است گفت: نسبت به برنامه ای که از قبل پیش بینی کرده ایم تاکنون مشکلی بوجود نیامده و از برنامه عقب نیستیم.
 
معاون امور بین الملل رئیس جمهور در خصوص احتمال تعطیلی شهر تهران به دلیل برگزاری اجلاس سران عدم تعهد گفت: طبق روالی که در سایر کشورها هم در زمان برگزاری کنفرانس های بین المللی وجود دارد در کشور ما نیز احتمالا تعطیلات چند روزه ای خواهیم داشت.
 
وی ادامه داد: از آنجایی که اجلاس سران عدم تعهد در شهریورماه بعد از ماه رمضان برگزار می شود و عده زیادی از مردم به سفر می روند مشکل چندانی در مورد تعطیلات وجود ندارد.
 
سعیدلو همچنین خاطرنشان کرد: اجلاس کارشناسان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد 5 و 6 شهریورماه، اجلاس وزاری خارجه 7 و 8 شهریورماه و اجلاس سران عدم تعهد 9 و 10 شهریور برگزار می شود.