تاريخ : 16 / 5 / 1391برچسب:, | 1:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، در مراسم اعطاي مدال هاي مسابقه تنيس زنان در المپيک 2012 لندن که سرنا ویلیامز آمریکایی قهرمان شد، در اتفاقی نادر پرچم امريکا هنگام پخش سرود ملی این کشور از جای خود کنده شد و سقوط کرد! اين صحنه باعث خنده تماشاچيان شد.



تاريخ : 16 / 5 / 1391برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین.

خدایا راهنمائیم كن در آن به كارهاى شایسته و اعمال نیك و برآور برایم حاجت‌ها و آرزوهایم اى كه نیازى به سویت تفسیر و سؤال ندارد اى داناى به آنچه در سینه‌هاى جهانیان است درود فرست بر محمد و آل او پاكیزگان.



عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی تنها راه مقابه با دشمنان را وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: تنها راه مقابله با دشمنان وحدت مردم و مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام سید محمدعلی‌ آل‌هاشم شنبه شب در مراسم محفل انس با قرآن و سالروز عقد ازدواج پرسنل دانشجویان دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) ارتش جمهوری اسلامی مستقر در نوشهر که به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی در مسجد این دانشگاه و با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از مسئولان لشکری و مسئولان شهرستان برگزار شد، بیان کرد: دشمنان از هر راهی همچون جنگ سرد و نرم تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران را زیر فشار قرار دهند و امروز نیز با تحریم و محاصره اقتصادی سعی در عملی کردن خواسته‌های خود دارند.

وی اظهار داشت: تنها راه مقابله با دشمن وحدت و همدلی مردم و مسئولان است.

آل‌هاشم ادامه داد: باید با تبعیت محض از مقام معظم رهبری و دوری از هرگونه اختلاف از این مرحله نیز عبور کنیم.

وی همدلی، وحدت و اطاعت از ولی فقیه و کمک به تولید داخلی را تنها را مقابله با توطئه‌های دشمنان عنوان کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ویژگی‌های ماه رمضان را برشمرد و راه‌های جبران گناه را نماز، استغفار، انفاق، حل مشکل مردم، کار نیک، دوری از گناهان کبیره، ایمان و عمل صالح، شرکت ر جنگ و جهاد در راه خدا، سلام و اطعام دادن و نماز شب خواندن ذکر کرد.

به گزارش فارس، در پایان مراسم به برگزیدگان هفتمین دوره مسابقات قرآنی و کارکنان دانشگاه دریایی امام (ره) که از اول فروردین تا 31 مرداد ازدواج کردند، هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.



تاريخ : 11 / 5 / 1391برچسب:, | 8:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

 

 

اوباما و پدرش

باراک اوباما در کودکی به همراه پدرش

تیمی از نسب شناسان در آمریکا می گویند مادر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، علاوه بر اجداد اروپایی، یک جد سیاهپوست هم داشته است. این تحقیق توسط بزرگترین شرکت اینترنتی نسب شناسی منتشر شده که اجداد مادری باراک اوباما را تا ۱۱ نسل پیش بررسی کرده است.

این تحقیقات همچنین نشان می دهند وی اولین برده ای بوده که در اسناد دادگاهی، مدرکی از او در دست است.

باراک اوباما پسر یک مرد سیاهپوست کنیایی و یک زن سفیدپوست اهل ایالت کانزاس آمریکا است اما در زندگی نامه هایی که تا به حال از او منتشر شده، اشاره ای به اینکه اجدادش برده بوده اند، نشده است.

یافته های تازه توسط وبسایتی به نام "Ancestry.com" منتشر شده است که دفتر آن در ایالت یوتای آمریکا قرار دارد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 11 / 5 / 1391برچسب:, | 8:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان هلال احمر لیبی از ربوده شدن هفت تن از اعضای هلال احمر ایران در لیبی خبر داده است.

براساس این گزارش، هلال احمر لیبی در بیانیه ای گفته است که "یک گروه مسلح در ساعت یک بامداد به وقت محلی هفت نفر از اعضای هلال احمرایران را به هنگام ترک ساختمان هلال احمر لیبی در شهر بنغازی ربودند."

هلال احمر لیبی افزوده است که این گروه ایرانی در حالی که عازم هتل محل اقامتشان بودند، به اسارت افراد مسلح درآمدند و به نقطه نامعلومی انتقال داده شدند.

افراد ربوده شده روز دوشنبه ۳۰ ژوئیه به دعوت هلال احمر لیبی برای گفتگو درباره همکاری دو کشور در زمینه کمک های بشردوستانه وارد لیبی شده بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هلال احمر لیبی در بیانیه خود از آدم ربایان خواسته است که به پاس حمایت و کمک ایران در جریان انقلاب مردمی سال گذشته در این کشور، شهروندان ایرانی را آزاد کنند.

در ماه جاری رئیس کمیته المپیک لیبی هم در شهر طرابلس توسط گروهی مسلح بوده شده که سرانجام پس از یک هفته آزاد شد.



تاريخ : 11 / 5 / 1391برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ
واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والکفافِ
واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ
وامِنّی فیهِ من کلِّ ما أخافُ
بِعِصْمَتِک یا عِصْمَةَ الخائِفین

بنام خداوند بخشنده مهربان
خدایا در این روز مرا به حجاب و عفاف زینت ده
و مرا به جامه قناعت و عدل و خوددارى بپوشان
و در آن مرا بر عدل و انصاف وادار نما
و آسوده ام دار در آن از هر چیز که می ترسم
به حق نگاهداری ات اى حافظ ترسندگان



عقاب نیوز :



تاريخ : 10 / 5 / 1391برچسب:, | 10:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

مهدی طلوتی مشت زن ۲۷ ساله ایرانی در وزن ۶۴ کیلوگرم، موفق شد که جانان آلونسو از اسپانیا را شکست دهد.

طلوتی با به تماشا گذاشتن قدرت برترش با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به پیروزی رسید. او راند اول را با امتیاز ۴ بر۳ به سود خود تمام کرد و در راند دوم آلونسو را ۵ بر۴ مغلوب کرد. طلوتی در راند سوم موفق شد با امتیاز ۷ بر ۵ بر حریفش غلبه کند و در مجموع پیروز میدان باشد.

رقیب بعدی طلوتی در دور یک هشتم نهائی مسابقات مشت‌زنی المپیک لندن دانیار یلوسینوف ۲۱ ساله از قزاقستان است که امروز موفق شد رقیب آمریکایی اش "جامل هرینگ" را ۱۹ بر ۹ شکست دهد.

پس از این دیدار مربی تیم ملی مشت زنی ایران از رسانه ها خواست که ورزشکاران را برای گفتگوی طولانی مدت سر پا نگه ندارند چون بدنشان سرد می شود و برای مسابقات آینده با مشکل مواجه می شوند.

مهدی طلوتی در گفتگویی کوتاه گفت: "پیروزی احسان روزبهانی در شب گذشته (دوشنبه) باعث شد که استرس از اردوی بوکس ایران دور شود و بقیه حریفان هم متوجه شدند که ایران هم در رشته مشت زنی حرف هایی برای گفتن دارد."

در ادامه مسابقات مشت زنی المپیک و در وزن ۹۱ کیلوگرم علی مظاهری فردا شب (چهارشنبه) در برابر رقیبی از کوبا به میدان خواهد رفت.

 



تاريخ : 10 / 5 / 1391برچسب:, | 3:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: اسامی نفرات برتر کنکور در 5 گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی منتشر شد.

خبرگزاری فارس: اسامی نفرات برتر کنکور ۹۱ اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اسامی نفرات برتر کنکور سراسری سال 1391 در 5 گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی،هنر و زبان‌های خارجی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

اسامی این افراد بدین شرح است:

 

*گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

 

1- محمد استادمحمدی از کاشان

2- سینا ملکیان از بابل

3- الهام احسانی مقدم از بابل

 

*گروه آزمایشی علوم تجربی

 

1- فرزانه رحمانی از سنندج

2- علیرضا اورعی از تهران

3- مهدی سلیمان‌زاده از تبریز

 

*گروه آزمایشی علوم انسانی

1- فاطمه فتاحی از تهران

2- امیرمحمد هوشمند چترودی از کرمان

3- فاطمه‌السادات حسینی دهنوی از کرمان

4- سیدمجتبی حسینی از مشهد

5- وحید حامد از یزد

6- نیلوفر حیدرپور بیدگلی از تهران

7-محمد حجازی نوقابی از مشهد

8- فاطمه محسنی از کرمانشاه

9- سمیرا افضلی شهری از گناباد

10- سید طیبه خدابخشی از تهران

*گروه آزمایشی هنر

1- یاسمین قلعه نوئی از تهران

2- شیرین جعفری نسب کرمانی از تهران

3- میترا موحد از تهران

*گروه آزمایشی زبان‌های خارجی

1- فاطمه ولی‌زاده پاشا از بابل

2- سروش آرایی از اصفهان

3- بیتا مهری از اصفهان و پردیس پاشاخانلو از تهران



تاريخ : 10 / 5 / 1391برچسب:, | 3:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

سردار موسی کمالی با اشاره به قانون معافیت سه برادری گفت: بر اساس تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته اگر برادر سوم فرد 8 ماه از خدمت وظیفه‌اش گذشته باشد برادر چهارم وی از خدمت وظیفه معاف خواهد شد لذا کسانی که در سال 90 به خدمت اعزام شده‌اند می‌توانند از این شرایط بهره ببرند. 

وی ادامه داد: افرادی هستند که به دلیل تاریخ اعزامشان در روز هجدهم تیرماه با شروع سال 91 هشت ماه خدمتشان پر نشده لذا برای این افراد نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شد تا آنان نیز به عنوان سرباز کامل شناخته شوند و برادر چهارمشان بتواند با مراجعه به سازمان وظیفه عمومی از خدمت وظیفه عمومی معاف شود. 

وی خاطر نشان کرد: در قانون چندین بار موضوع معافیت سه برادری مورد بررسی قرار گرفت به نحوی که در یک مورد در این قانون آمده بود که اگر 3 برادر خدمت کرده باشند برادر چهارم از خدمت معاف است. 

به گزارش فارس،کمالی تصریح کرد: در بررسی‌های بعدی تعیین شد که دو برادر خدمت کرده باشند و برادر سوم در حین خدمت یا فوت کرده و یا جانباز شده باشد وی را نیز خدمت کرده محسوب شده و برادر چهارم وی از حدمت معاف شود. 

این مقام ارشد نظامی اذعان داشت: در مرحله بعدی اجرای این قانون چنین آمد که اگر برادر سوم یک سال خدمت کرده باشد فرض را بر این می‌‌گذاریم که وی می‌‌خواهد به خدمت خود ادامه دهد لذا برادر سوم نیز خدمت کرده فرض شد و برادر چهارم نیازی برای خدمت کردنش نبود اما مشکلاتی در برابر اجرای آن ایجاد شد تا اینکه این زمانه یکساله به هشت ماه تقلیل پیدا کرد. 

وی ادامه داد: کسانی که واجد هرگونه شرایط معافیت در سال 90 بودند تا پایان شهریور ماه فرصت دارند تا پیگیر معافیت خود از خدمت وظیفه عمومی باشند.کد مطلب :



تاريخ : 10 / 5 / 1391برچسب:, | 3:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

عليرضا حقي" ديگر نماينده ايران در بازي‌هاي المپيک است که از ساعت 17:45 (به وقت ايران) در ماده تايم تريل انفرادي رقابت‌هاي دوچرخه‌سواري به رقابت با حريفان خود خواهد پرداخت.  ورزش 3 - ورزشکاران ايراني روز چهارشنبه در سه رشته به مصاف حريفان خود در بازي‌هاي المپيک مي‌روند.
  
نخستين مسابقه ورزشکاران ايراني در روز چهارشنبه رقابت "ميلاد وزيري" در تيروکمان انفرادي مردان خواهد بود. اين کماندار ايراني که در مسابقه تعيين رنکينگ در جايگاه 39 قرار گرفته بود، در مرحله يک سي و دوم نهايي از ساعت 14:01 چهارشنبه به وقت ايران به مصاف "لوئيس ادواردو ولس" از کشور مکزيک خواهد رفت.

"عليرضا حقي" ديگر نماينده ايران در بازي‌هاي المپيک است که از ساعت 17:45 (به وقت ايران) در ماده تايم تريل انفرادي رقابت‌هاي دوچرخه‌سواري به رقابت با حريفان خود خواهد پرداخت.

علي مظاهري بوکسور وزن 91 ـ کيلوگرم و پرچم‌دار ايران در مراسم افتتاحيه المپيک، ساعت 1:30 بامداد پنجشنبه (به وقت ايران) مقابل خوزه گومز، حريف قدرتمند کوبايي خود قرار خواهد گرفت.



تاريخ : 10 / 5 / 1391برچسب:, | 3:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

حاج محمد اسماعیل خجسته باقرزاده، پدر عروس، از کاسبان دین دار و باسواد مشهد بود. او پذیرفت که دخترش به عقد طلبه تازه از قم برگشته ای درآید که تصمیم دارد در مشهد ساکن شود، آیت الله میلانی و دیگر بزرگان اهل علم مشهد او را می شناسند و تایید می کنند و به او علاقه دارند.
به گزارش مشرق، در کتاب "شرح اسم” که به بیان زندگی نامه مقام معظم رهبری در سال‌های قبل از انقلاب پرداخته است، مطلب مربوط به ازدواج ایشان به شرح زیر است:

مدتی از بازگشت به مشهد نمی گذشت. بانو خدیجه که در اندیشه ازدواج پسر دومش بود، دست به کار شد و دختری را که در خانواده ای سنتی و با علائق مذهبی پرورش یافته بود، به او پیشنهاد کرد. همو پا پیش گذاشت و مقدمات خواستگاری را فراهم نمود. همان راهی را که چهار پنج سال پیش برای سید محمد رفته بود، این بار برای سید علی پیمود.

حاج محمد اسماعیل خجسته باقرزاده، پدر عروس، از کاسبان دین دار و باسواد مشهد بود. او پذیرفت که دخترش به عقد طلبه تازه از قم برگشته ای درآید که تصمیم دارد در مشهد ساکن شود، آیت الله میلانی و دیگر بزرگان اهل علم مشهد او را می شناسند و تایید می کنند و به او علاقه دارند.

هزینه ازدواج، آن بخشی که طبق توافق به عهده داماد بود، توسط آیت الله حاج سید جواد خامنه ای تامین شد که مبلغ قابل توجهی نبود. مخارج عقد را گذاشتند به عهده خانواده عروس که حتما قابل توجه بود. "آن ها مرفه بودند، می توانستند و کردند” اویل پاییز ۱۳۴۳ سید علی خامنه ای و خانم خجسته پیوند زناشویی بستند. خطبه عقد توسط آیت الله میلانی خوانده شد.

از این زمان، همدم، همسر و همراهی تازه، که هفده بهار بیش نداشت، پا به دنیای آقای خامنه ای گذاشت که در همه فرودهای سرد و سخت زندگی سیاسی و شاید تک فرازهای آن در آن روزگار، یاری غم خوار و دوستی مهربان بود. کارت دعوت را سفارش دادند و روز جشن را که در خانه پدرعروس در پایین خیابان برگزار می شد، تعیین کردند. آن شب آقای خامنه ای در آستانه ورودی ایستاده بود و از میهمانان استقبال می کرد. مراسم، آن طور که مرسوم خانواده های مذهبی و مقید آن زمان بود، برگزار شد.

پس ازعقد و پیش از هم خانه شدن، نوعروس خانواده خامنه ای باخبر شد که شوی ۲۵ ساله اش پا در میدان مبارزه دارد. "شاید اولین روزها و … یا هفته های پیوند [مان]… بود، مسائل سیاسی من به وسیله خودم برای ایشان مطرح شد… شاید قبلا هم می دانستند که من توی این مسائل سیاسی هستم، لکن مرا به [چشم] طلبه ای … که مورد توجه و علاقه… بزرگان و اساتید… هستم… نگاه می کردند.”



تاريخ : 10 / 5 / 1391برچسب:, | 3:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

نتايج اوليه آزمون سراسري سال 91 فردا چهارشنبه 11 مرداد ساعت 14 در قالب كارنامه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org اعلام مي‌شود.
به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، دكتر ابراهيم خدايي سرپرست سازمان سنجش آموزش كشور بعدازظهر امروز در نشست خبري با اعلام اين خبر، گفت: كليه 932 هزار داوطلب شركت‌كننده در كنكور بر اساس نوع رشته و دوره براي انتخاب رشته مجاز شده‌اند كه از اين تعداد 453 هزار داوطلب در دوره روزانه و مابقي براي ساير دوره‌ها مجاز به انتخاب رشته شده‌اند

وي با بيان اينكه در كنكور امسال 573 هزار داوطلب پذيرفته خواهند شد، گفت:‌ اسامي پذيرفته شدگان نهايي نيمه دوم شهريور منتشر خواهد شد.

سرپرست سازمان سنجش با بيان اينكه مهلت انتخاب رشته داوطلبان از 17 تا 23 مرداد تعيين شده است، گفت:‌ اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت رشته‌هاي تحصيلي داراي شرايط خاص نيمه اول مرداد، انتخاب رشته از طريق سايت سازمان دهه دوم مرداد، اعلام نتايج نهايي آزمون نيمه دوم شهريور، اعلام اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت رشته‌هاي نيمه متمركز دهه اول مهر، استقرار كارنامه نهايي كنكور بر روي سايت سازمان نيمه دوم مهر و انتشار اطلاعيه احتمالي تكميل ظرفيت نيمه دوم مهرماه تعيين شده است.



تاريخ : 10 / 5 / 1391برچسب:, | 2:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتشار اطلاعیه ای، خبر مندرج در سایت جرس، درباره جلسه هیئت دولت با اعضای مجمع را تکذیب کرد. متن این اطلاعیه به این شرح است:

در پي سؤال برخي سايت‌ها درخصوص مطالب مندرج در سايت جرس، مبني بر مذاكرات جلسه غيرعلني مجمع تشخيص مصلحت نظام، روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن تكذيب گزارش سايت جرس اعلام مي‌دارد با توجه به غيرعلني بودن جلسات مجمع ادعاي دسترسي به دستور جلسات واقعيت نداشته و عاري از حقيقت است.

بديهي است تنها مطالبي مورد تأييد مي‌باشد كه از طرف سخنگوي محترم مجمع و يا اداره كل روابط عمومي به صورت رسمي در اختيار رسانه‌ها قرار مي‌گيرد.



تاريخ : 10 / 5 / 1391برچسب:, | 1:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

از 38 دقیقه سریال «خداحافظ بچه»، 30 دقیقه آن آموزش خلاف است و 8 دقیقه دیگر تیتراژ.

به گزارش فارس، امسال افطارمان با طعمی عجیب از زندگی انسانی همراه شده است، هنگامی که اندکی پس از سخنان حضرت آیت‏الله مکارم شیرازی، به تماشای مجموعه تلویزیونی «خداحافظ بچه» می‏ نشینیم. مجموعه‏ ای که وجه غالب پرداختش، آزارنده است تا لذت‏بخش و صفادهنده ذهن‏‌ها به فاصله اندکی از صرف افطار.
 
داستان بسیار ساده ‏ای از بچه‏ دار شدن، بچه خواستن و پررنگ بودن این احساس پدر و مادر بودن. اما این حس در میانه وضعیت اجتماعی و جسمی یک زوج گرفتار آمده تا در بستر آن، رفتارهایی عمدتاً نادرست و بدآموز را به تماشا بنشینیم و باورهایی را خدشه‏ دار ببینیم.
 
یا تلاش‏ ها و کشمکش‏ هایی که قسمت به قسمت این مجموعه دیده‏ ایم و 30 دقیقه از 38 دقیقه هر شب را آموزش همه گونه خلاف را دیدیم و 8 دقیقه را با تیتراژ، ناکام ماندن این نگرش خلاف.
 
«آنتونی گیدنز»، که کتاب جامعه‏ شناسی‏ اش بسیار آشنا و معروف است درباره این گونه نمایش رفتاری معتقد است اگر خلافی به صورت لحظه ‏ای در یک اثر تصویری رخ دهد، سازنده قصد تحریک شما به ارتکاب آن خلاف را نداشته و اقتضای روایتش این بوده است اما اگر جزء به جزء این خلاف را نشان داد و به پیش برد، هدفش برانگیختن شما به انجام آن خلاف است.
 
بر این مبنا ما تاکنون آموخته‏ ایم که چگونه خود را جای دیگران جا بزنیم و با مدرک دیگری آزمایش خلاف بدهیم بدون اینکه شرمنده باشیم (اشاره به آزمایش نازایی به نام شخص دیگر)، آموختیم چگونه گواهی زایمان را از سایت بیمارستان‏ها پیدا کنیم و جعل آن را دستمایه قرار دهیم و اصولا در شهرمان جاعل این کار راحت پیدا می‏شود، آموختیم چگونه از شیرخوارگاه بچه بدزدیم، آموختیم چگونه یک مکان را برای دزدی از آن شناسایی کنیم و چگونه به درون خانه‏های دیگران برویم و آموزه‏های دیگری که نقل آن باعث اطاله کلام می‏شود. و باتوجه به اینکه تازه به نیمه مجموعه رسیده‏ایم، دوره‏ها و آموزه‏های دیگری احتمالا در راه داریم.
 
این وسط مانده‏ایم در میانه این همه تلاش سازندگان و دست‏اندرکاران سیما، بحث معنوی روایت و آموزه‏های دینی کجاست؟ آیا آن‌ها را در ترم پاییزه خواهیم داشت؟ خیلی بحث‏های ریز در این داستان بیان می‏شود از جمله اینکه چه نکنیم که در ذهن نوزادمان جا نگیرد و آموزه سنین بالاترش نشود و اصطلاحا «العلم فی‏الصغر کالنقش فی‏الحجر» را مراعات می‏کنیم و آموزه‏های دینی دیگر را. اما همه اینها به سادگی نقض می‏شود و البته قبح و زشتی این همه کار خلاف را هم از بین می‏بریم تا اصطلاحا بچه‌دار شویم. بدون اینکه بیندیشیم، این گونه که نشان دادیم بچه که جای خود دارد، بزرگترها را نیز به مهمانی خدا نبرده‏ایم چون همه چیز را برایشان مباح کرده‏ایم صرفا برای پرداختن به معضلی که طی سالیان اخیر در اجتماع ما به مدد رسانه‏ها پررنگ دیده می‏شود و آن ناباروری است، در حالی که برایش بسیاری راه‏حل دیده شده است.



تاريخ : 10 / 5 / 1391برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

در دعای روز یازدهم ماه مبارك رمضان می‌خوانیم:

'اَللّهُمَّ حَبِّبْ اِلَيَّ فیهِ الاِْحْسانَ وَكَرِّهْ اِلَيَّ فیهِ الْفُسُوقَ وَالْعِصْیانَ وَحَرِّمْ عَلَيَّ فیهِ السَّخَطَ وَالنّیرانَ بِعَوْنِكَ یا

غِیاثَ الْمُسْتَغیثینَ.

' 'خدایا دوست گردان نزد من در این ماه احسان و نیكي را و ناخوش دار در پیش من در این روز فسق و

نافرماني و گناه را و حرام گردان در این روز بر من خشم كیفربار و آتش (سوزان) را به كمك خودت، اي

فریادرس فریادخواهان.'



تاريخ : 9 / 5 / 1391برچسب:, | 6:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری تهران گفت : وزارت کشور تا چند روز اینده حکم شهردار شهر ری را به صورت شهردار یا سرپرست ابلاغ می کند .

محمودی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با اشاره به ابلاغ مصوبه جداسازی ری از تهران  افزود :براساس این ابلاغیه  مقدمات و هماهنگی های اجرای این مصوبه در دست اجراست و یکی از این اقدامات معرفی شهردار شهر ری در چند روز اینده است .
 
وی گفت :  یکی از گزینه های شهرداری شهرری ، شهردار منطقه 20 است و تا زمان تعیین شهردار جدید ، شهرداری منطقه وظیفه دارد اقدامات لازم را در شهر ری انجام دهد .
 
محمودی افزود : جلسات مختلفی با وزارت کشور و فرمانداری و شورای شهر در این خصوص داشته ایم و برنامه ریزی های لازم در استانداری صورت گرفته است .
 
معاون استاندار تهران گفت : انتخابات  شورای شهر ری هم همزمان با  انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.
 
وی افزود : این مصوبه قانونی دولت است و لازمه اجرای خوب ان  همکاری دستگاههای مختلف است .



تاريخ : 9 / 5 / 1391برچسب:, | 6:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

سرانجام اولین آرای پرونده فساد بزرگ مالی که به پرونده "3000 میلیارد تومانی" مشهور است ، صادر شد.دادگاه فساد مالی

به گزارش عصرایران ، دادگاه رسیدگی کننده به حکم ، برای چهار نفر از متهمان حکم اعدام صادر کرده است.

سخنگوي قوه قضاييه با اعلام این خبر افزوده است: قاضي رسيدگي‌كننده به پرونده فساد بزرگ مالي در يك بخش از پرونده كه داراي 39 متهم بود، براي چهار متهم حكم اعدام و برای دو نفر دیگر حبس ابد صادر كرده است.

غلامحسين محسني اژه‌اي افزود: بقيه متهمان به حبس‌هاي 25، 20 و 10 سال به پايين و رد اصل مال و جريمه‌ نقدي معادل همان مبلغ محكوم شده‌اند.

به گفته محسنی اژه ای ، دست‌نويس اين راي تا كنون به چند صد صفحه رسيده است و رأی در مرحله تایپ است تا به طور رسمي ابلاغ شود و مردم در جريان آن قرار بگيرند.

 



تاريخ : 9 / 5 / 1391برچسب:, | 6:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، بنا به آمار سايت گوگل كلماتي كه اكثر ايرانيان در گوگل سرچ ميكنند اينها هستند:

الف مثل آشپزي
بالاترين آمار جستجو در حرف الف مختص به کلمه آشپزي بود. به نظر مي آيد کاربران ايراني در اينترنت نيز به دنبال غذاهاي خوش طعم و خوشمزه مي گردند. اين کلمه بيش از 20 ميليون بار در گوگل جستجو شده است. ذوق ايرانيان با جستجوي کلمه آهنگ نيز رعايت شده است اين کلمه بيش از 13 ميليون بار مورد جستجو قرار گرفته است.
 



ادامه مطلب
تاريخ : 9 / 5 / 1391برچسب:, | 5:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، در ماه مبارک رمضان همه روزه در مراسم نماز جماعت دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام فلاح‌زاده به بیان احکام ویژه ماه مبارک رمضان می‌پردازد.

با تلاش گروه قرآن و حدیث رادیو معارف این بخش از مراسم دفتر مقام معظم رهبری هر سحر ماه مبارک رمضان در برنامه «بهشت اجابت» انعکاس می‌یابد.

برنامه زنده «بهشت اجابت» کاری از گروه قرآن و حدیث به تهیه کنندگی و سردبیری حجت‌الاسلام محمد جواد طوسی، دستیاری تهیه اکبر طالبی نیا، نویسندگی محمد حسین طاهری و گویندگی محمد جواد محمدی هر سحر ماه مبارک رمضان از ساعت 3 و 45 بامداد به مدت 145 دقیقه از شبکه رادیویی معارف تقدیم هموطنان روزه‌دار می‌شود.



cache01last1658900348