تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 9:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آیت‌الله مکارم شیرازی، میزان زکات فطره امسال را بر مبنای قوت غالب مردم اعلام کرد.
 
مسئول دفتر این مرجع تقلید با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اهمیت زکات فطره و ضرورت آگاه شدن مردم از میزان آن، آیت‌الله مکارم شیرازی، میزان زکات فطره را بر اساس قوت غالب هر فرد تعیین کرد.
 
ترابعلی دولتمند افزود: بر این اساس، اگر قوت غالب خانواده‌ای گندم باشد، میزان زکات فطره به ازای هر نفر، دو هزار و 500 تومان خواهد بود.
 
وی ابراز داشت: اگر قوت غالب خانواده‌ای برنج باشد، میزان زکات فطره به ازای هر نفر، هفت هزار تومان خواهد بود.
 
زکات فطره باید شب اول ماه شوال که همان روز آخر ماه رمضان است کنار گذاشته شده و پس از اقامه نماز عید فطر به فرد مستمند داده شود.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 9:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای دارند که به واسطه به‌کارگیری این کدها کاربران می‌توانند میزان کارایی گوشی تلفن همراه خود را بالا برده و بر برخی از قابلیت‌های آن بیفزایند.
برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میانبر برای همان فرامین محسوب می‌شود.

 

کدهای امنیتی تلفن های همراه

 

تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای دارند که به واسطه به‌کارگیری این کدها کاربران می‌توانند میزان کارایی گوشی تلفن همراه خود را بالا برده و بر برخی از قابلیت‌های آن بیفزایند. برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میانبر برای همان فرامین محسوب می‌شود.

 

کد دایورت

 

یکی از معروف‌ترین کدها که جزو پرکاربرد‌ترین آنها نیز محسوب می‌شود کد دایورت است. شما می‌توانید با گرفتن کد #915* 21* تلفن خود را برای مدت زمانی خاص از دسترس خارج کنید. این سرویس با گرفتن کد #21# کنسل می‌شود.
برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر می‌توانید از کد # Number* 21* استفاده کنید. همچنین با استفاده از کد # 094022* 67* زمانی که تماس‌های خود را رد می‌کنید پیام شماره مشترک نظر در شبکه موجود نیست برای فرد تماس‌گیرنده پخش خواهد شد. برای خروج از این سرویس کافی است #67# را شماره‌گیری کنید. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت عدم‌پاسخگویی از کد# Number* 61* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما به تماس‌های خود پاسخ نمی‌دهید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت در دسترس نبودن از کد # Number* 62* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما در دسترس نباشید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد.

 

کد ریست کردن

 

#7780#*
RESET گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه‌ای. مناسب برای زمانی که گوشی قاطی کرده است. درواقع درایو C گوشی را ریست می‌کند (ریست گوشی بدون حذف برنامه‌ها) بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.
#7370#*

فرمت گوشی. مناسب برای زمانی‌که گوشی خیلی خیلی قاطی کرده است. درواقع این کد درایو C گوشی را فرمت می‌کند و البته تمامی برنامه‌ها و فایل‌های موجود روی این درایو از بین خواهد رفت. بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.

 

سریال نامبر گوشی

 

کد #06#* سریال نامبر گوشی یا همان IMEI را نمایش می‌دهد. استفاده از این کد در هنگام خرید گوشی و تطابق آن با شماره سریال موجود روی جعبه گوشی و بدنه دستگاه می‌تواند به شما ثابت کند که گوشی شما اورجینال و آکبند است یا تعمیری و کارکرده است.
کلمه IMEI مخفف عبارت International Mobile Equipment Identity و به معنی هویت بین‌المللی دستگاه‌های تلفن همراه است. IMEI یک شماره 15 رقمی است که در هر موبایل منحصر به فرد است و در حقیقت بیانگر هویت دستگاه مورد استفاده در شبکه‌های GSM است.
کد #0000#* نمایش سیستم عامل، تاریخ ساخت و مدل گوشی‌های نوکیا را نمایش می‌دهد.
استفاده از این کد و نیز مقایسه زمان ساخت با تارخ خرید گوشی نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از فاکتورهای نو بودن یک گوشی محسوب شود.

 

قدرت باطری مخفی شده

 

تمام شدن باطری موبایل مشکلی همیشگی و آشنا برای همه است، یکی از را‌ه‌های مطمئن برای افزایش طول عمر شارژ باطری موبایل، قراردادن موبایل در حالت ذخیره باطری یا انرژی است که باعث می‌شود درصورتی که با موبایل کار نکنید بلافاصله صفحه را قفل کرده یا نور اسکرین آن را کم می‌کند. اما راه دیگری هم برای حالت‌های اضطراری استفاده از شارژ موبایل وجود دارد.
درنظر بگیرید باطری موبایل شما خیلی کم است. برای فعال کردن کلیدهای #3370* را فشار دهید. موبایل شما با این اندوخته راه‌اندازی مجدد خواهد شد و شارژ باطری 50 درصد افزایش خواهد یافت. این فضای اندوخته هنگامی که موبایل خود را شارژ می‌کنید، خودبه‌خود شارژ خواهد شد.
برخی معتقدند که باید شارژ موبایل بطور 100درصد تمام شود و بعد شارژ کامل صورت گیرد اما این مسئله در مورد نسل اول موبایل‌ها مصداق داشت تکنولوژی های جدید موبایل نیازی به این کار ندارد.

 

منوی مخفی گارانتی

 

در تلفن‌های همراه نوکیایک منوی مخفی وجود دارد که حاوی اطلاعات مفیدی برای تعمیرکاران گوشی‌های موبایل است. برای دستیابی به این منوی مخفی‌، کافی است کد #92702689#* را روی تلفن همراه خود وارد کنید. در این هنگام شما وارد یک منوی مخفی می‌شوید که شامل گزینه‌های زیر است:
نمایش شماره سریال گوشی
تاریخ ساخت گوشی
تاریخ آخرین تعمیر انجام شده روی گوشی (البته اگر در گذشته تعمیری روی آن انجام گرفته باشد).
نشان‌دهنده زمان مکالمات انجام شده با گوشی مورد نظر (این تایمر را با هیچ روشی نمی‌توان پاک کرد).
ایجاد توانایی برقراری تبادل اطلاعات کاربر (درصورت وجود لوازم مورد نیاز) برای خارج شدن از این منو‌، یک‌بار تلفن خود را خاموش کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.

 

راهکارهای بالا بردن ذخیره حافظه

 

نکاتی هستند که رعایت‌کردن آنها به کاربران کمک می‌کند تا سرعت گوشی‌های خود را بالا ببرند:
ارسال پیام : بهتر است سعی شود پیام‌ها در کارت حافظه ذخیره شوند، نه در حافظه تلفن همراه.
تصاویر پس‌زمینه‌زنده: ممکن است این تصاویر زیبا به‌نظر برسند اما قدرت پردازشگر را تضعیف می‌کنند.
حذف برنامه‌های غیرضروری: اگر از همه برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه استفاده نمی‌شود و مانند گردوغبار تلفن همراه را پوشانده‌اند، بهتر است حذف شوند، زیرا تنها حافظه با ارزش تلفن همراه را اشغال می‌کنند.
انتقال تصاویر و ویدئوهای قدیمی : کاربران ممکن است تصاویر یا ویدئوهای زیادی را در گوشی خود ذخیره کنند؛ حتی بدون اینکه آنها را بشناسند. می‌توان آنها را در یک حافظه خارجی یا اکسترنال یا در حافظه لپ‌تاپ ذخیره کرد.



تاريخ : 23 / 5 / 1391برچسب:, | 10:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

تهران/واحد مرکزی خبر/ اجتماعی
با تصویب هیئت وزیران، دستگاه های دولتی در شهر تهران هفتم تا یازدهم شهریور امسال به مناسبت برگزاری اجلاس عدم تعهد تهران تعطیل هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران به استناد اصل صد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، همه دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی(غیر از اورژانس و نهادهای امدادی) در روزهای سه شنبه هفتم، چهارشنبه هشتم، پنج شنبه نهم و شنبه یازدهم شهریور در شهر تهران تعطیل هستند.
بر این اساس، بانکها موظفند در روزهای یاد شده تعدادی از شعب خود را به صورت کشیک برای خدمت رسانی به مردم اختصاص دهند.
سران جنبش عدم تعهد تا به حال 15 بار اجلاس برگزار کرده اند و اجلاس پیش رو که شانزدهمین آن است قرار است در تهران برگزار شود.
این اجلاس هر سه سال یک بار به یکی از 120 عضو آن می رسد،
این اجلاس در سه سطح و از هفتم شهریور آغاز و اختتامیه آن یازدهم شهریور برگزار می شود.
اجلاس سران غیر متعهدها پنجم و ششم شهریور در سطح کارشناسان، اجلاس وزرای خارجه در تاریخ هفتم و هشتم شهریور ، اجلاس سران و روسای جمهور در تاریخ نهم و دهم شهریور برگزار خواهد شد.



تاريخ : 23 / 5 / 1391برچسب:, | 7:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان آذربايجان شرقي گفت: با توجه به اعلام عدم‌نياز به كمك‌هاي بين‌المللي در حوزه امداد و نجات و حضور بدون هماهنگي يك تيم از تركيه در منطقه، اين تيم با تشريفات خاصي به كشور خودشان راهي شدند.

دكتر نوري در گفت‌وگو با ايسنا گفت: مرحله اول و دوم شامل عمليات نجات و اسكان موقت به طور كامل در منطقه به اتمام رسيده است و برنامه‌ريزي و هماهنگي‌هاي لازم براي اسكان دائم حادثه‌ديدگان در منطقه در دست اقدام است.
 
وي با بيان اينكه در 36 ساعت گذشته از وقوع زلزله به تمامي روستاهاي حادثه‌ديده سر زده شده و اقلام مورد نياز آنان تهيه شده است، افزود: در مورد چادر و اقلام غذايي در حال حاضر هيچ مشكلي در منطقه وجود ندارد.
 
مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان آذربايجان شرقي افزود: فقط در منطقه‌ ورزقان مشكل امنيتي و توزيعي داشتيم كه الحمدالله در حال حاضر رفع شده و تمام اقلام مورد نياز توزيع شده است.
 
نوري در مورد كمبود چادر در منطقه افزود:‌ در اين مورد هيچ مشكلي وجود ندارد و چادر بيش از حد مورد نياز در منطقه موجود است و كمبود چادر به خاطر درخواست شهروندان شهرهاي اهر و ورزقان كه به خاطر ادامه پست‌لرزه‌ها نمي‌توانند به خانه‌هاي خود برگردند، است كه اميدواريم مردم در اين مورد همكاري لازم را با مسئولان حاضر در منطقه داشته باشند.
 
تشكيل كميته رفع مشكل زنان زلزله زده
 
با اينكه اين روزها دستگاه‌هاي امدادي به دنبال نجات جان مجروحان و بازسازي هستند اما مريم مجتهدزاده رييس مركز زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري كه صبح امروز به استان آذربايجان شرقي سفر و از اهر و ورزقان ديدار كرده است، اظهار كرد: قرار است در پايان امروز كميته‌اي به منظور رفع مشكلات كودكان و زنان مناطق زلزله‌زده تشكيل شود تا مسايل كوتاه مدت، ميان مدت و دراز مدت آنان در اين كميته بررسي شود.
 
وي افزود: قرار است با مشاركت زنان خير و نمايندگان سازمان‌هاي مردم‌نهاد فعال در امور زنان، مشاوران و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي، كميته رفع مشكلات زنان و كودكان مناطق زلزله زده تشكيل شود و تا رفع كامل مسايل آنان به كار خود ادامه مي‌دهد.



تاريخ : 23 / 5 / 1391برچسب:, | 7:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از تخریب کامل 25 روستا خبرداد و گفت: تاکنون 55هزار نفر از زلزله زدگان اسکان اضطراری یافتند.

مرتضی اکبر‌پور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: 224 روستا در شهرستان‌های اهر،هریس و ورزقان در استان‌ آذربایجان شرقی در اثر زلزله 6.2 ریشتری آسیب دیدند که از این تعداد 25 روستا 100 درصد تخریب شده است.
 
وی درباره آخرین اقدامات انجام شده در خصوص امداد رسانی بیان داشت: 10 هزار و 400 تخته چادر، 12 هزار تخته پتو و 31 هزار تخته موکت تا کنون در بین زلزله زدگان توزیع شده است.
 
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: تاکنون 55هزار نفر از زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اسکان اضطراری یافتند.
 
اکبر‌پور با بیان اینکه بازسازی روستا‌های تخریب شده از امروز آغاز شده است گفت: 40 اکیپ فنی از دیروز در منطقه و زیر نظر بنیاد مسکن مستقر شده‌اند.
 
وی یادآور شد: امدادرسانی به زلزله زدگان به اتمام رسیده است و تا کنون تمام افرادی که در زیرآوار مانده بودند بیرون کشیده شده‌اند و تا ساعاتی دیگر آخرین آمار تلفات جانی در این زلزله اعلام می‌شود.



تاريخ : 23 / 5 / 1391برچسب:, | 8:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

 

 

 



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 6:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: در پی وقوع زلزله 6.2 ریشتری که عصر دیروز شهرستانهای استان آذربایجان شرقی را لرزاند، یگانهای پشتیبانی، امدادی و تکاور لشکر 21 حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی ارتش از همان ساعات اولیه با حضور در منطقه به کمک آسیب دیدگان و مجروحان این حادثه پرداختند.

خبرگزاری فارس: اعزام نیروهای ویژه امدادرسانی نزاجا به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر میربیرنگ، فرمانده لشکر 21 حمزه سیدالشهدا (ع) با اعلام این خبر گفت: در مرحله نخست عملیات امداد و نجات ابتدا گردان تکاور لشکر 21 به استعداد 150 نیروی ویژه و آموزش دیده امدادی با تجهیزات کامل به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

 

وی افزود: با توجه به تخریب ساختمانها و تاسیسات و قطعی خطوط ارتباط تلفن ثابت و سیار در مرحله دوم عملیات امداد و نجات؛ گردان مخابرات لشکر 21 تبریز نیز به منطقه حادثه دیده اعزام شد.

فرمانده لشکر 21 حمزه سید الشهدا (ع) در ادامه ضمن تاکید بر آمادگی کامل بیمارستان 522 نیروی زمینی ارتش در تبریز جهت پذیرش و کمک رسانی به مجروحان و آسیب دیدگان زلزله گفت: در مرحله سوم امدادرسانی، یگان بهداری لشکر 21 نیز با تجهیزات لازم به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی همچنین تصریح کرد: امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش از همان لحظات اولیه پس از وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی اوامر لازم جهت امدادرسانی لشگر 21 تبریز و کلیه مراحل امداد و نجات نیروی زمینی ارتش در منطقه حادثه دیده را صادر کردند.



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 6:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فرمانده هوانیروز گفت: در پی وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی، هواپیمایی نیروی زمینی ارتش با اعلام آمادگی جهت هرگونه امدادرسانی به حادثه دیدگان در جلسه ستاد بحران استان، بلافاصله عملیات های امداد و نجات خود در منطقه زلزله زده را انجام داد.

خبرگزاری فارس: امدادرسانی هوانیروز به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ارتش افزود: در ساعات اولیه وقوع زلزله، تعدادی بالگرد 214 از پایگاه هوانیروز تبریز به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز به طور مرتب پروازهای امدادی بالگردهای هوانیروز در سطح منطقه ادامه دارد، گفت: به حول و قوه الهی از شب گذشته تا کنون کلیه عملیاتهای انتقال مجروحان، گشت هوایی، اعزام نفرات و حمل آذوقه و دارو به مناطق زلزله زده با موفقیت انجام شده و در صورت نیاز ادامه خواهد یافت.



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 11:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

در قسمت تهران و صفحه 109 راهنمای سفر به ایران "آندرو بورک" یکی از نویسندگان کتاب در بخشی تحت عنوان " ملت دماغ عملی " به ماجرای عمل کردن دماغ دختران و پسران ایرانی که با چسب‌هایی بر دماغ در خیابان ها و نقاط مختلف شهرهای کشور دیده است اشاره می‌کند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به فاصله تنها دو روز از سخنان مهم حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در انتقاد از خرافه گرایی ها، ایرادات جناح های کشور و سخنان نامربوط درباره رهبری، اغتشاشگران مدعی بصیرت در مقدسترین شب سال و مقدسترین مکان کشور با وی به تسویه حساب پرداختند و حرمت شب بیست و سوم ماه رمضان و حرم مطهر رضوی را هم شکستند.
   
به گزارش خبرنگار «بازتاب»؛ تعدادی از جوانان افراطی که البته تعدادشان نسبت به خیل زائران حرم رضوی بسیار اندک بود، در میانه مراسم تلاش به بر هم زدن مراسم صحن جامع رضوی داشتند که تلاششان ناکام ماند و تنها چند بار با صلوات های مداوم سخنرانی را قطع کردند.
   
این گروه عصبانی در پایان با شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "مرگ بر خواص بی بصیرت" و همچنین پرتاب بطری های آب در صحن مطهر امام رضا (ع)، ضمن شکستن حرمت شب قدر و حرم امام رضا، هویت خود را نشان دادند.
 
  اقدامات این گروه در میانه سخنرانی رئیس بازرسی دفتر رهبری در حالی است که تنها یک هفته از سخنان اخیر رهبری می گذرد که حتی ضد ولایت خواندن سخنان کارشناسی مخالف نظرات خود را نادرست خواندند.
   
در این حال سایت سفیر در گزارشی درباره این مراسم نوشت: تلاش تعداد معدودی جوان و نوجوان افراطی در برهم زدن مراسم معنوی و پرفیض شب قدر در حرم حضرت علی ابن موسی (ع) در مشهد مقدس ناکام ماند.
      
در مراسم معنوی و پراهمیت شب یست و سوم ماه مبارک رمضان که در صحن جامع رضوی و سایر صحن های اطراف و با حضور خیل عظیم مردم متدین و خداجو با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری برگزار شد، عده ای جوان تندرو که در سمت چپ تریبون به طور برنامه ریزی شده جمع شده بودند با صلوات های پیاپی و شعارهای انحرافی درصدد برهم زدن مراسم شب قدر بودند که با بی اعتنایی مردم روبرو شدند.
 
رئیس دفتر بازرسی رهبر انقلاب در بخش هایی از سخنان خود با اشاره به ضرورت بسط و توسعه عدالت در همه زمینه ها در جامعه برای رفع تبعیض های ناروا و نابرابری ها به بیان برخی ناعدالتی های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی پرداخت که ناگهان اغتشاشگران با هیاهو قصد برهم زدن مراسم را داشتند اما عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بی اعتنا به جنجال سازماندهی شده اظهارات خود را ادامه داد و مراسم بر سر گرفتن قرآن را نیز به پایان رساند.
 
 غوغاسالاران درواکنش به اعتراض انبوه جمعیت حاضر در مراسم اقدام به پرتاب بطری آب به سوی مردم کردند که درایت و هوشیاری مردم مانع از گسترش درگیری و تنش در مراسم شد ،امت خداجو و مومن حاضر در مراسم با اظهار تاسف از اقدام این عده خواستار برخورد و پیگیری برهم زنندگان نظم عمومی شدند .
 
 این مراسم به طور مستقیم از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش بود که لحظاتی قطع شد و پس ازمدتی کوتاه پخش ادامه برنامه از هنگام قرآن سر گرفتن ادامه یافت. 



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به فاصله تنها دو روز از سخنان مهم حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در انتقاد از خرافه گرایی ها، ایرادات جناح های کشور و سخنان نامربوط درباره رهبری، اغتشاشگران مدعی بصیرت در مقدسترین شب سال و مقدسترین مکان کشور با وی به تسویه حساب پرداختند و حرمت شب بیست و سوم ماه رمضان و حرم مطهر رضوی را هم شکستند.
   
به گزارش خبرنگار «بازتاب»؛ تعدادی از جوانان افراطی که البته تعدادشان نسبت به خیل زائران حرم رضوی بسیار اندک بود، در میانه مراسم تلاش به بر هم زدن مراسم صحن جامع رضوی داشتند که تلاششان ناکام ماند و تنها چند بار با صلوات های مداوم سخنرانی را قطع کردند.
   
این گروه عصبانی در پایان با شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "مرگ بر خواص بی بصیرت" و همچنین پرتاب بطری های آب در صحن مطهر امام رضا (ع)، ضمن شکستن حرمت شب قدر و حرم امام رضا، هویت خود را نشان دادند.
 
  اقدامات این گروه در میانه سخنرانی رئیس بازرسی دفتر رهبری در حالی است که تنها یک هفته از سخنان اخیر رهبری می گذرد که حتی ضد ولایت خواندن سخنان کارشناسی مخالف نظرات خود را نادرست خواندند.
   
در این حال سایت سفیر در گزارشی درباره این مراسم نوشت: تلاش تعداد معدودی جوان و نوجوان افراطی در برهم زدن مراسم معنوی و پرفیض شب قدر در حرم حضرت علی ابن موسی (ع) در مشهد مقدس ناکام ماند.
      
در مراسم معنوی و پراهمیت شب یست و سوم ماه مبارک رمضان که در صحن جامع رضوی و سایر صحن های اطراف و با حضور خیل عظیم مردم متدین و خداجو با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری برگزار شد، عده ای جوان تندرو که در سمت چپ تریبون به طور برنامه ریزی شده جمع شده بودند با صلوات های پیاپی و شعارهای انحرافی درصدد برهم زدن مراسم شب قدر بودند که با بی اعتنایی مردم روبرو شدند.
 
رئیس دفتر بازرسی رهبر انقلاب در بخش هایی از سخنان خود با اشاره به ضرورت بسط و توسعه عدالت در همه زمینه ها در جامعه برای رفع تبعیض های ناروا و نابرابری ها به بیان برخی ناعدالتی های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی پرداخت که ناگهان اغتشاشگران با هیاهو قصد برهم زدن مراسم را داشتند اما عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بی اعتنا به جنجال سازماندهی شده اظهارات خود را ادامه داد و مراسم بر سر گرفتن قرآن را نیز به پایان رساند.
 
 غوغاسالاران درواکنش به اعتراض انبوه جمعیت حاضر در مراسم اقدام به پرتاب بطری آب به سوی مردم کردند که درایت و هوشیاری مردم مانع از گسترش درگیری و تنش در مراسم شد ،امت خداجو و مومن حاضر در مراسم با اظهار تاسف از اقدام این عده خواستار برخورد و پیگیری برهم زنندگان نظم عمومی شدند .
 
 این مراسم به طور مستقیم از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش بود که لحظاتی قطع شد و پس ازمدتی کوتاه پخش ادامه برنامه از هنگام قرآن سر گرفتن ادامه یافت. 



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 11:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور از کشته شدن ۲۵۰ نفر بر اثر زلزله آذربایجان خبر داد.

خبرگزاری فارس: تعداد قربانیان زلزله آذربایجان از ۲۵۰ نفر گذشت/ 1800 نفر مجروح حادثه

حسن قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره آخرین تلفات زلزله 6.2 دهم ریشتری که روز گذشته در استان آذربایجان شرقی رخ داد اظهار داشت: آخرین آمار  کشته شده‌ها به 250 نفر رسیده است و 1800 نفر نیز زخمی شده اند.

وی با اشاره به اینکه عملیات امداد و نجات به پایان رسیده است بیان داشت: 110 روستا خسارت دیده‌اند و امید است آمار کشته شده‌ها از این مقدار افزایش پیدا نکند.

قدمی از حضور وزیر کشور در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: جلساتی با حضور آقای نجار برگزار شد و دستورات لازم داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور یادآورشد: در هیچ روستایی زیر آوار مانده نداریم و در حال حاضر اقلام و امکانات مورد نیاز در حال توزیع است.

ساعت 16:53:15 دیروز، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.2 در مقیاس ریشتر ، تبریز و مناطقی دیگر از استان آذربایجان‌شرقی را لرزاند.

همچنین این زمین لرزه در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، زنجان و اردبیل نیز احساس شد.

برپایه این گزارش، بیشترین آمار خرابی‌ها و تلفات، مربوط به شهرهای ورزقان، اهر، کلیبر و هریس در آذربایجان شرقی است.

در همین حال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد 48 دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.

همچنین بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، تاکنون دهها پس لرزه در مناطق زلزله‌زده به وقوع پیوسته است.

گزارش‌های رسیده حاکی است بیشتر ساکنان مناطق زلزله زده شب گذشته را بیرون از منازل خود گذرانده‌اند.



ادامه مطلب
تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 10:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی اين حادثه هفته قبل ساعتي قبل از افطار اتفاق افتاد. ضارب با به صدا در آوردن زنگ خانه معاون وزير از وي درخواست كرد براي دريافت بسته‌اي به دم در بيايد و به محض حضور اين معاون وزير، ضارب با چاقو به او حمله كرد.

مضروب پس از چند روز درمان در بيمارستان هم اكنون به منزل بازگشته و پليس هنوز در جستجوي ضارب است.



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 10:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش قاصدنيوز، خانواده‌هايي که در شب‌هاي قدر امسال براي مراسم احيا به مسجد دانشگاه تهران رفته‌اند، با اقدامي عجيب از سوي حراست دانشگاه تهران مواجه شده‌اند.تا جايي که شرکت‌کنندگان ثابت مراسم‌هاي دانشگاه تهران به ياد دارند، در طول سالهاي گذشته، مبادي ورودي دانشگاه تهران شاهد تفتيش و بازرسي نبوده است اما در سال جاري در شبهاي 19 و 21 ماه مبارک رمضان، ماموران حراست دانشگاه تهران، به يکباره اقدام به تفتيش خانواده‌هاي شرکت کننده (آقايان و خانم‌ها و حتي کودکان) در اين مراسم نموده‌اند.

اگرچه اين تفتيش با دستگاه‌هاي دستي الکترونيکي انجام مي‌شود، اما نکته قابل توجه آن است که خانم‌ها هم در مبادي ورودي دانشگاه تهران توسط آقايان بازرسي مي‌شوند؛ به اين شکل که مامور مرد حراست دانشگاه، راکت الکترونيکي خود را دور تا دور بدن زنان حرکت مي‌دهد و در صورت به صدا درآمدن آژير آن، بايد کيف يا وسايل شخصي خانم‌ها را مورد بازرسي ريزتر قرار دهد!



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 9:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

یک فروند جنگنده اف - 5 نیروی هوایی سوئیس متعلق به پایگاه هوایی " meiringen " در حال حرکت بر روی یک پل و حرکت به سمت یک آشیانه مخفی در غارهای این منطقه است. این تصویر به تاریخ 2 می 2012 میلادی گرفته شده است.



عقاب نیوز :

عباس فلاح با اشاره به زلزله و پس‌لرزه‌هایی که از عصر امروز در شهرستان اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی رخ داده است، اظهار داشت: ‌تاکنون 60 روستا به طور میانگین 50 تا 80 درصد تخریب شده‌اند و 4 روستا نیز به طور 100 درصد از بین رفته است.

وی با اشاره به 40 کشته و 400 زخمی در شهرستان اهر افزود: در حال حاضر در تلاشیم تا بتوانیم با افزایش تعداد آمبولانس‌ها و انتقال هر چه سریعتر مجروحان به مراکز درمانی از افزایش آمار کشته‌ شدگان بکاهیم.

به گزارش فارس،فلاح خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز مبرم مردم زلزله‌زده به آب، نان و چادر است و اکنون که آب تمام روستاهای مذکور قطع شده است نیاز مبرمی به آب سالم معدنی وجود دارد.
 



عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران از کشته شدن ۱۵۳ نفر در پی زلزله در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

خبرگزاری فارس: تعداد قربانیان زلزله آذربایجان شرقی به ۱۵۳ نفر رسید/ آمار مجروحان بیش از ۷۰۰ نفر

حسن قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با اشاره به تلفات زلزله شدید عصر امروز استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: متأسفانه بر اساس آخرین آمار تاکنون 153 نفر بر اثر این زلزله جان خود را از دست دادند.

وی افزود: 45 نفر در شهرستان اهر، 40 نفر در شهرستان ورزقان، 50 نفر در شهرستان هریس و 18 نفر نیز در بیمارستان‌های تبریز جان خود را از دست دادند.

 

همچنین بر اساس اعلام وزیر بهداشت، حادثه زلزله در آذربایجان‌شرقی تاکنون بیش از ۷۰۰ مجروح به جا گذاشته است.



تاريخ : 21 / 5 / 1391برچسب:, | 11:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: بیمارستان شهرستان اهر در زلزله 6.2 ریشتری عصر امروز آسیب دید.

خبرگزاری فارس: بیمارستان اهر در زلزله 6.2 ریشتری امروز آسیب دید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به دنبال زلزله عصر امروز و آسیب دیدن بخشی از بیمارستان اهر پذیرش مصدومان زلزله امروز در حیات این بیمارستان صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش زلزله 6.2 ریشتری عصر امروز تا لحظه مخابره خبر 700 زخمی و 87 کشته داشته است.



تاريخ : 21 / 5 / 1391برچسب:, | 11:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

تهران - اعضای هیات دولت در پیامی كشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عزیز كشورمان در واقعه زلزله در شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس آذربایجان شرقی را تسلیت گفتند.

1391/05/21 - 11:32

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی و كشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان موجب تاسف و تاثر گردید.

هیات دولت جمهوری اسلامی ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با همه داغداران و آسیب دیدگان این حادثه دردناك، در شبی كه تقدیر همگان مقدر خواهد شد، از خداوند متعال، غفران و رحمت الهی كشته شدگان، شفای عاجل مجروحان و صبر و شكیبایی بازماندگان و آسیب دیدگان را مسالت دارد.

دولت از ستادهای حوادث غیر مترقبه و دیگر نهادهای مسئول در استان می خواهد با بسیج امكانات، پشتیبانی ها و كمكهای لازم را از مردم مناطق زلزله زده بعمل آورند. همچنین لازم است مسئولان استانهای همجوار، امكانات و تجهیزات امدادی و سایر كمكهای لازم را در اختیار آن استان قرار دهند.



تاريخ : 21 / 5 / 1391برچسب:, | 11:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

احسان لشگري با پيروزي در ديدار رده‌بندي به نشان برنز المپيك دست يافت.

 

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از لندن، آزادكار وزن 84 كيلوگرم ايران حريف ترك خود را در دو تايم (3-2، 3-0) شكست داد و به مدال برنز دست يافت. لشگري در نيمه نهايي مقابل شريف شريف‌اف از آذربايجان شكست خورده بود.

 

لشگري در وقت نخست دو بار به پاي حريف خود رسيد و دو امتياز گرفت. در ادامه دوبار خاك شد و در حالي كه در آستانه‌ي واگذار كردن اين تايم بود يك زير دوخم گرفت و وقت اول را به سود خود به پايان برد.

 

در وقت دوم ابراهيم بلوكاسبي كه تايم اول را باخته بود، فعال‌تر نشان داد، اما لشگري زيرگيري‌هاي خود را ادامه داد و در نهايت توانست حريفش را بيرون انداخته و يك امتياز بگيرد. در ادامه با زيريك خم و اجراي تماشايي فن درختكن امتيازاتش را به عدد دو رساند. لشگري كه نمي‌خواست ريسك كند يك امتياز ديگر گرفت.