تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 12:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی گفت: فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی چنانچه در مدت یکسال از تاریخ فراغت در مقطع متوسطه در دانشگاه پذیرفته شوند با اخذ معافیت تحصیلی می‌توانند به تحصیل ادامه دهند.

سرهنگ محمدرضا اکبر حلوایی درباره شرط ادامه تحصیل فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی در دانشگاه اظهار داشت: براساس قانون خدمت وظیفه عمومی، فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی چنانچه ظرف مدت یک‌سال از تاریخ فراغت از تحصیل در مقطع متوسطه در دانشگاه پذیرفته شوند با اخذ معافیت تحصیلی می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی افزود: چنانچه تاریخ پذیرش آنان در دانشگاه پس از گذشت یکسال از تاریخ اخذ دیپلم یا پیش دانشگاهی باشد، مجاز به تحصیل نخواهند بود.

اکبر حلوایی اظهار داشت: با توجه به اینکه قانون مذکور در آبان سال 90 تصویب و به مورد اجرا گذاشته شده است لذا آن دسته از مشمولانی که در خرداد ماه سال 90 موفق به فراغت از تحصیل در مقطع متوسطه شده‌اند و در مهلت معرفی یک‌ساله (تا پایان خرداد ماه امسال ) وضعیت خدمتی خویش را مشخص کرده و وارد غیبت نشده‌اند، در صورتیکه تا پایان شهریور ماه 91 در دانشگاه پذیرفته شوند، می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.
این مقام مسئول ملاک پذیرش در دانشگاه را برای کسانی که از طریق آزمون سراسری شرکت کرده‌اند، تاریخ اعلام نتایج قطعی آزمون و برای کسانی که بدون آزمون سراسری در دانشگاه پذیرفته می‌شوند تاریخ ثبت نام در دانشگاه اعلام کرد.

اکبر حلوایی، شرط برخورداری از معافیت تحصیلی را نداشتن غیبت عنوان و تاکید کرد: مشمولانی که وارد غیبت شده باشند مجاز به تحصیل نیستند و معافیت تحصیلی برای آنان صادر نخواهد شد. 

به گزارش خبرآنلاین، وی درباره ادامه تحصیل سربازان در حال خدمت اظهارداشت: این قبیل افراد چنانچه در رشته‌های کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند به شرط نداشتن غیبت از خدمت ترخیص خواهند شد و در صورت پذیرش در رشته‌های مقطع کاردانی مجاز به تحصیل نیستند.



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 12:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی گفت: فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی چنانچه ظرف مدت یکسال از تاریخ فراغت در مقطع متوسطه در دانشگاه پذیرفته شوند با اخذ معافیت تحصیلی می‌توانند به تحصیل ادامه دهند.

خبرگزاری فارس: شرط ادامه تحصیل فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی در دانشگاه

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمدرضا اکبر حلوایی درباره شرط ادامه تحصیل فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی در دانشگاه اظهار داشت: براساس قانون خدمت وظیفه عمومی، فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی چنانچه ظرف مدت یک‌سال از تاریخ فراغت از تحصیل در مقطع متوسطه در دانشگاه پذیرفته شوند با اخذ معافیت تحصیلی می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی افزود: چنانچه تاریخ پذیرش آنان در دانشگاه پس از گذشت یکسال از تاریخ اخذ دیپلم یا پیش دانشگاهی باشد، مجاز به تحصیل نخواهند بود.

اکبر حلوایی اظهار داشت: با توجه به اینکه قانون مذکور در آبان سال 90 تصویب و به مورد اجرا گذاشته شده است لذا آن دسته از مشمولانی که در خرداد ماه سال 90 موفق به فراغت از تحصیل در مقطع متوسطه شده‌اند و در مهلت معرفی یک‌ساله (تا پایان خرداد ماه امسال ) وضعیت خدمتی خویش را مشخص کرده و وارد غیبت نشده‌اند، در صورتیکه تا پایان شهریور ماه 91 در دانشگاه پذیرفته شوند، می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

این مقام مسئول ملاک پذیرش در دانشگاه را برای کسانی که از طریق آزمون سراسری شرکت کرده‌اند، تاریخ اعلام نتایج قطعی آزمون و برای کسانی که بدون آزمون سراسری در دانشگاه پذیرفته می‌شوند تاریخ ثبت نام در دانشگاه اعلام کرد.

اکبر حلوایی، شرط برخورداری از معافیت تحصیلی را نداشتن غیبت عنوان و تاکید کرد: مشمولانی که وارد غیبت شده باشند مجاز به تحصیل نیستند و معافیت تحصیلی برای آنان صادر نخواهد شد.

وی درباره ادامه تحصیل سربازان در حال خدمت اظهارداشت: این قبیل افراد چنانچه در رشته‌های کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند به شرط نداشتن غیبت از خدمت ترخیص خواهند شد و در صورت پذیرش در رشته‌های مقطع کاردانی مجاز به تحصیل نیستند.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 2:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: قهرمان پرتاب نیزه ایران در رقابت های پارالمپیک لندن به مدال طلا دست یافت.

خبرگزاری فارس: کائیدی سومین طلای ایران را کسب کرد/رکوردشکنی نماینده ایران

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از لندن، محسن کائیدی در رقابت های روز سوم پارالمپیک و در رشته پرتاب نیزه با پرتابی به طول 38.30 متر ضمن شکست رکورد جهانی، موفق به کسب مدال طلا شد.

در این رشته ورزشکاران چین و الجزایر به ترتیب صاحب مدال نقره و برنز شدند.

کائیدی سومین مدال طلای کاروان ایران را پس از جلیل باقری در پرتاب وزنه و نادر مرادی در وزنه برداری کسب کرد.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 2:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: قاضی رسیدگی کننده به پرونده فساد بزرگ بانکی گفت: ما به وکلای متهمان پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی ابلاغ کردیم که می‌توانند بیایند تا احکام موکلانشان به آنها ابلاغ شود.

خبرگزاری فارس: احکام پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی به وکلا ابلاغ می‌شود

قاضی ناصر سراج در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس، درباره ابلاغ احکام صادر شده برای متهمان پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی گفت: ما به وکلای متهمان ابلاغ کرده‌ایم که می‌توانند برای آگاهی از احکام صادر شده و همچنین ابلاغ حکم به دادگاه مراجعه کنند.

وی افزود: ممکن است وکیلی امروز به دادگاه مراجعه کند و ممکن است ظرف چند روز آینده به دادگاه بیاید تا حکم به وی ابلاغ شود ما هم تقسیم بندی کرده‌ایم.

قاضی سراج درباره این پرسش که برای ابلاغ حکم وجود متهمان ضروری است یا خیر گفت: معمولاً احکام به وکلا ابلاغ می‌شود.

قاضی رسیدگی کننده به پرونده فساد 3هزار میلیارد تومانی درباره مرجع تجدید نظر خواهی گفت: مرجع تجدید نظر خواهی این پرونده دیوان عالی کشور است.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 2:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

تبریز- زمین لرزه ای به بزرگی3 ،4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ' ریشتر ' شهرستان ورزقان در 97 كیلومتری شمال شرقی تبریز مركز استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

زمین لرزه ای به بزرگی3 ،4 درجه ریشتر ورزقان را لرزاند

به گزارش روز یكشنبه مركز لرزه نگاری كشور وابسته به موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 13 و 20دقیقه و 11ثانیه امروز در مختصات 38،41 درجه عرض شمالی و 46،76 درجه طول شرقی و در عمق 10كیلومتری زمین به وقوع پیوست.

از خسارت احتمالی این زمین لرزه تاكنون گزارشی دریافت نشده است.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

بیرجند - زمین لرزه ای به بزرگی 2/5 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز(یكشنبه) حوالی زهان در شهرستان قاینات در استان خراسان جنوبی را لرزاند.

زمین لرزه پنج ودو دهم ریشتری حوالی زهان در خراسان جنوبی را لرزاند

شبكه لرزه نگاری بیرجند وابسته به مركز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران زمان این زمین لرزه را ساعت 5 و 20 دقیقه ثبت كرده است.

این شبكه مشخصات زمین لرزه را در 47/33 درجه عرض شمالی و 90/59 درجه طول شرقی ثبت كرده است.

هنوز گزارشی از میزان خسارات احتمالی دریافت نشده است.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 1:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

کاروان ایران در مراسم افتتاحیه رقابتهای پارالمپیک 2012 لندن به دلیل قرار نگرفتن در کنار کاروان رژیم صهیونیستی طبق برنامه رژه نرفت.

به گزارش ایپنا، مراسم افتتاحیه رقابتهای پارالمپیک 2012 لندن شب گذشته برگزار شد. در مراسم رژه تیمها، قرار بود کاروان ایران بعد از تیمهای عراق و ایرلند و پیش از کاروان رژیم صیهونیستی از مقابل جایگاه عبور کند اما با رایزنی‌هایی که انجام شد کاروان ورزشی ایران کمی زودتر و پیش از کاروان عراق رژه رفت تا در کنار کاروان رژیم صیهونیستی قرار نگیرد.

ورزشگاه المپیک، محل برگزاری مراسم افتتاحیه مملو از تماشاگر بود و استقبالی مانند رقابت‌های المپیک از سوی مردم شده بود. متروهای شهر لندن بعد از مراسم افتتاحیه برای سهولت حمل و نقل، تماشاگران و علاقمندان را به صورت رایگان جابجا می‌کرد.

‫نکته جالب توجه این بود که تمام برگزارکنندگان  مراسم افتتاحیه پارالمپیک 2012 لندن خودشان معلول بودند.

چهاردهمین دوره مسابقات پارالمپیک از 9 شهریورماه آغاز می‌‌شود و تا 18 شهریورماه ادامه خواهد داشت.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 1:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی با صدور حکمی مجید لطفعلیان را به عنوان شهردار تفرش منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حکم علی اکبر شعبانی فرد آمده است: در اجرای تبصره 3 ذیل بند 1 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران  و با توجه به پیشنهاد معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی، به موجب این ابلاغ به سمت شهردار تفرش منصوب می گردید.

وی تصریح کرد:  انتظار می رود در جهت پیشبرد دقیق سیاست های عمومی دولت در هماهنگی و همکاری متقابل با مسئولین و با بهره گیری و استفاده بهینه از کلیه امکانات مادی و معنوی در خدمت به مردم عزیز، حفظ و حراست از اموال عمومی، بهبود وضعیت رفاهی شهروندان، اعتلای فرهنگ شهرنشینی و ساماندهی جامعه شهری، کوشا و جدی باشید.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 1:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

قم - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) از راه اندازی دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه در سال 92 خبر داد.

علیرضا باقری ثالث در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در سال جاری افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه حضرت معصومه(س) به صورت مقطعی خواهد بود‏، در واقع طبق روال سال گذشته پذیرش داریم و دانشجویان از طریق آزمون سراسری پذیرش می شوند.

وی تاکید کرد: هفته گذشته وزارت علوم‏، تحقیقات و فناوری اطلاعات با تاسیس دانشکده فنی و مهندسی از سال 92 موافقت کرد، به این ترتیب از سال آینده در 10 رشته فنی و مهندسی این دانشکده پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
 
 رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) ادامه داد: در سال آینده همچنین در دو رشته علوم انسانی با عناوین الهیات و معارف اسلامی – گرایش علوم قرآنی و علوم تربیتی – راهنمایی و مشاوره نیز پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
 
وی افزود: همچنین دانشگاه حضرت معصومه(س) برای تاسیس شش رشته کاشناسی ارشد به وزارت علوم، تحقیقات وفناوری اطلاعات تقاضا داده است که هم اکنون این طرح نیز در دست بررسی است.
 
باقری ثالث اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه حضرت معصومه(س) در چهار رشته حقوق، زبان انگلیسی، مدیریت بازرگانی و حسابداری پذیرش دانشجو دارد و با اضافه شدن رشته های فنی و دو رشته دیگر انسانی، تعداد رشته های این دانشگاه به 21 رشته خواهد رسید.

وی در پایان گفت: هم اکنون تعداد 500 دانشجوی دختر در دانشگاه حضرت معصومه(س) در حال تحصیل اند و از این میان نزدیک به 30 درصد دانشجویان بومی استان قم هستند.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز اجرای طرح "کلید به کلید" در بافت فرسوده در یکی از مناطق تهران خبر داد و گفت: براساس این طرح، هر یک از اعضای محله که تمایل داشته باشند، واحد خود را تحویل می‌دهند و یک واحد نوساز تحویل می‌گیرند.

مجید کیان پور در گفتگو با مهر در خصوص اجرای پروژه کلید به کلید در بافت فرسوده، اظهار داشت: ساخت یک پروژه 230 واحدی را در محله سیروس تهران به صورت الگو شروع کرده ایم که در یک ماه آینده عملیات اجرایی آن شروع می شود و سعی داریم که با استفاده از این پروژه در نوسازی محله ای تاثیر گذار باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این طرح کلید به کلید نام دارد و هریک از اعضای محله که تمایل داشته باشند، واحد خود را به ما تحویل می دهند و یک واحد نوساز از این پروژه را تحویل می گیرند.

وی با بیان اینکه در این طرح بافت فرسود در قالب یک محله جدید شکل می گیرد، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که 400 واحد دیگر را در همین محله در چند ماه آینده کلنگ زنی کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در خصوص تفاهم نامه این شرکت با سازمان مدیریت بحران، اظهار داشت: تفاهم نامه ای سال گذشته به امضاء رسید که ما همچنان برای اجرای این تفاهم نامه منتظر سازمان مدیریت بحران هستیم.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه به ازای تخریب هرپلاک در بافت فرسوده، تسهیلات داده می شود اما تاکنون موفق به اجرای این تفاهم نامه نشده ایم.

معاون وزیر راه وشهرسازی، تصریح کرد: این تفاهم نامه 2 میلیون تومان برای 50 هزار واحد در سال گذشته بود که امسال پیگیری می کنیم تا به مرحله اجرا برسد.

وی افزود: زمینه سرمایه گذاری در بافت فرسوده فراهم است و تمام سازندگان ذی صلاح می توانند وارد این پروژه ها شوند.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به دنبال واژگونی اتوبوس زائران کربلا که ساعت 3:25 دقیقه بامداد امروز یکشنبه در نزدیکی شهر شیراز اتفاق افتاد،‌ 19 تن از مسافران این اتوبوس کشته و تعدادی نیز مجروح شدند.

از اجساد ارجاعی به پزشکی قانونی شیراز تا کنون هشت نفر شناسایی شده‌اند که اسامی آنان به شرح زیر است:

1- محمد طیاری

2- ماهی میرزاده

3- خجسته بنی اسدی

4- محسن نوروزی

5- نرگس شجاعی

6- علی جعفری

7- ماهرو سالاری جائینی

8- نرگس سالاری
 



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 12:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، مدیر مجموعه 'چاپار'( یكی از خدمات دهندگان ایمیل های داخلی ) از دسترسی نرم افزارهای مدیریت رایانامه ها به پست الكترونیك چاپار از مهرماه خبر داد و بدین ترتیب می توان پست تصویری را بدون نیاز به اینترنت دریافت كرد.

'سلمان افشار' مدیر مجموعه 'چاپار'روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: این دسترسی از طریق پروتكل های IMAP در چاپار امكان پذیر خواهد بود.


IMAP نرم افزارهایی است كه با استفاده از آن می توان ایمیل ها را بدون نیاز به اتصال اینترنت (offline)

دریافت كرد.

وی افزود: در حال حاضر دسترسی به 'چاپار' از از طریق وب امكان پذیر است و این در حالی است كه در صورت راه اندازی چنین امكاناتی كاربران می توانند به ایمیل ها به صورت آفلاین دسترسی داشته باشند.

افشار با بیان اینكه در میان سه سرویس دهنده داخلی ایران دات آی آر، پست و چاپار، درگاه الكترونیكی چاپار تنها سرویس دهنده آنلاین و رایگان است افزود: در صورتی كه حمایت های بیشتری از سوی سازمان سیاستگذار صورت گیرد می توانیم تا سال آینده سرویس اشتراك ویدئو و عكس را در چاپار داشته باشیم .

وی خاطر نشان كرد: اگر چرخه تجاری مورد نیاز خدمات دهندگان آنلاین در كشور در حوزه فناوری اطلاعات درست تعریف و حمایت شود می توان انتظار داشت ارایه این خدمت همانند پنج سال اول 'یاهو' و 'جی میل' را در كشور داشته باشیم .همچنین اگر ارایه این خدمات ارزش افزوده مناسبی را به سرویس دهندگان داخلی اضافه كند میزان استقبال كاربران از درگاه های پست الكترونیك ملی و داخلی افزایش می یابد.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 11:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

جلسه بررسي قيمت تمام شده شير و قيمت عرضه آن امروز با حضور مسوولان دولتي و توليدكنندگان شير برگزار مي‌شود.

به گزارش ايسنا، هفته گذشته قرار بود بر سر قيمت شير و نحوه توزيع آن جلسه‌اي ميان نمايندگان دولت وبخش خصوصي برگزار شود كه به دلايلي برگزار نشد.
 
با اين وجود معاون بازرگاني داخلي وزير صنعت، معدن و تجارت، اعلام كرد كه امروز نشستي با حضور او و مسوولان سازمان حمايت و نيز توليدكنندگان شير برگزار مي‌شود.
 
حسن رادمرد با تاكيد بر اين‌كه توليدكنندگان شير تاكنون به توافق‌نامه دو ماه گذشته خود پايبند بوده‌اند، گفت:‌ بر اين اساس قيمت‌هايي كه بر سر آن توافق شده بود هم اكنون رعايت مي‌شود و مشكلي دراين زمينه وجود ندارد.
 
او در واكنش به اين كه ظاهرا توليدكنندگان به اين توافق‌نامه پايبند نيستند، گفت: تا جايي كه من اطلاع دارم، مفاد توافق‌نامه به خوبي رعايت شده، اما ظاهرا مواردي هست كه بايد امروز در اين جلسه بررسي شود.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 9:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: نتایج آزمون کارشناسی ارشد 91 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

خبرگزاری فارس: نتایج آزمون کارشناسی ارشد 91 اعلام شد+لینک اعلام نتایج

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 91 می‌توانند اینجا کلیک کرده و از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.

براساس این گزارش، 930 هزار و 215 نفر برای شرکت در آ‍زمون کارشناسی ارشد سال 91 ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد، 785 هزار و 13 نفر در جلسه آزمون حضور یافتند و پس از اعلام نتایج اولیه،‌ حدود 307 هزار نفر برای انتخاب رشته مجاز شناخته شدند.

بیشترین ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد 91 مختص گروه علوم انسانی با ظرفیت پذیرش 37 هزار و 15 نفر است. گروه فنی و مهندسی با ظرفیت 20 هزار و 437 نفر بعد از گروه علوم انسانی بیشترین ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد را دارد.

براساس این گزارش، ظرفیت پذیرش دانشجو در گروه علوم پایه کنکور کارشناسی ارشد امسال 16 هزار و 251 نفر است.

شش هزار و 689 نفر در گروه کشاورزی، دو هزار و 906 نفر در گروه هنر و 171 نفر نیز در گروه دامپزشکی کنکور کارشناسی ارشد 91 پذیرفته می‌شوند.

بیشترین میزان پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد امسال مختص دوره‌های روزانه با ظرفیت 36 هزار و دو نفر است، 15 هزار و 848 نفر در دوره‌های شبانه، 11 هزار و 30 نفر در دوره‌های مجازی و 8 هزار و 189 نفر در دانشگاه پیام‌نور امسال پذیرفته می‌شوند.

همچنین شش هزار و 833 نفر در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، چهار هزار و 746 نفر در دوره‌های بین المللی و 821 نفر نیز در دوره‌های نیمه حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی امسال پذیرش می‌شوند.

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1391 در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، 26 تا 28 بهمن ماه 90 در حوزه‌های امتحانی 44 شهرستان مختلف کشور برگزار شد.



تاريخ : 11 / 6 / 1391برچسب:, | 8:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، بان‌كي‌مون، دبيركل سازمان ملل روز جمعه پيش از بازگشت به مقر سازمان ملل در نيويورك در گفت‌وگو با خبرگزاري رويترز در دوبي، گفت: من به قدرت ديپلماسي ايمان دارم و به گفت‌وگو و تعامل اعتقاد دارم. اين دقيقا كاري است كه در سفرم به تهران انجام دادم. 
 
بان اگرچه اذعان كرد كه از برخي از پاسخ‌هايي كه مقامات ايراني در گفت‌وگو با وي ارائه كردند چندان راضي نبود، برخي اتهامات آمريكا و رژيم صهيونيستي مبني بر اين كه وي با شركت در اجلاس جنبش غيرمتعهدها به خواست ايران عمل كرد را رد كرد. 
 
دبيركل سازمان ملل گفت: من فكر مي‌كنم كه اين سفر نبايد اين‌چنين مناقشه‌آميز مي‌شد. من به عنوان دبيركل سازمان ملل وظيفه دارم با همه كشورهاي عضو اين سازمان تعامل داشته باشم. 
 
بان‌كي‌مون كه شش سال پس از سفر دبيركل پيشين سازمان ملل، به تهران سفر مي‌كرد در شانزدهمين نشست 120 كشور عضو جنبش غيرمتعهدها شركت كرد. برخي از ديگر مقامات حاضر در اين نشست وزيران ارشد دولت سوريه بودند كه به گفته بان،‌ با درخواست او براي دسترسي بيش‌تر امدادگران بين المللي به سوريه موافقت كردند. 
 
پيش از برگزاري نشست نم، واشنگتن با صراحت نشان داد كه مايل است بان اين نشست را بايكوت كند. 
 
يك سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در اين باره گفت: ايران از اين فرصت و نيز شركت‌كنندگان حاضر استفاده مي‌كند تا توجهات را از شكست‌هاي خود منحرف كند. 
 
بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي نيز از بان خواست كه اين سفر را لغو كند و آن را يك اشتباه بزرگ خواند.



تاريخ : 11 / 6 / 1391برچسب:, | 8:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز   :

علیزاده در نیمه نهایی با «چوی وانگ‌گیون» جودوکار تیم ملی کره ‌جنوبی مبارزه کرد و با ضربه فنی شکست خورد.
فارس - جودوکار وزن 100 -کیلوگرم تیم ملی ایران در رقابت‌های پارالمپیک لندن در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف کره جنوبی مغلوب شد.

حامد علیزاده در سومین روز از رقابت‌های جودوی پارالمپیک 2012 لندن در دور اول با قرعه اول روبرو شد و در دور دوم به مصاف «اولیور آپمن» جودوکار تیم ملی آلمان رفت و با شکست وی به نیمه نهایی صعود کرد.

علیزاده در نیمه نهایی با «چوی وانگ‌گیون» جودوکار تیم ملی کره ‌جنوبی مبارزه کرد و با ضربه فنی شکست خورد.



تاريخ : 11 / 6 / 1391برچسب:, | 6:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

در رقابت‌هاي تيروكمان پارالمپيك در كلاس W2 زهرا نعمتي در مرحله يك چهارم نهايي مقابل گريسمن از تركيه قرار گرفت و با نتيجه 6 بر صفر به برتري رسيد.
ایسنا -  زهرا نعمتي با غلبه بر حريف ترك خود، به جمع چهار كماندار برتر رقابت‌هاي پارالمپيك لندن راه يافت.

 در رقابت‌هاي تيروكمان پارالمپيك در كلاس W2 زهرا نعمتي در مرحله يك چهارم نهايي مقابل گريسمن از تركيه قرار گرفت و با نتيجه 6 بر صفر به برتري رسيد.

نعمتي كه در مرحله قبل كماندار ايتاليايي را از پيش رو برداشته بود، با اين پيروزي به جمع چهار كماندار برتر رقابت‌ها راه پيدا كرد.

نعمتي در مرحله مقدماتي با ثبت امتياز 613، ركورد پارالمپيك را نيز جابه‌جا كرده بود.



تاريخ : 11 / 6 / 1391برچسب:, | 6:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

جلیل باقری امروز شنبه در رقابت‎های پرتاب وزنه بازی‎های پارالمپیک لندن، با پرتاب وزنه‎ای به طول 11 متر و 63 سانتیمتر عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و صاحب مدال طلا شد. با کسب این مدال کاروان دلوار در جدول توزیع مدال‎ها بیست و یک پله صعود کرد و در دره بیست و یکم قرار گرفت.
مهـــر - کاروان ورزش ایران در بازی‎های پارالمپیک لندن با مدال طلای جلیل باقری در جدول توزیع مدال‌ها 21 پله صعود کرد و در رده بیست و یکم قرار گرفت.

کاروان ورزش ایران در چهاردهمین دوره بازی‎های پارالمپیک که روز گذشته توسط ساره جوانمردی در رقابت‌های تفنگ بادی 10 متر کلاس SH1 بانوان صاحب مدال برنز شد و به نخستین مدال پارالمپیکی خود دست یافت، در پایان دومین روز این بازی‎ها به واسطه این تک مدال، در رده چهل و دوم مشترک با کشورهای هنگ کنگ و رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته بود. این در حالی است که مدال طلای کسب شده توسط عضو تیم دو ومیدانی جانبازان و معلولان باعث صعود کاروان ایران شد.

جلیل باقری امروز شنبه در رقابت‎های پرتاب وزنه بازی‎های پارالمپیک لندن، با پرتاب وزنه‎ای به طول 11 متر و 63 سانتیمتر عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و صاحب مدال طلا شد. با کسب این مدال کاروان دلوار در جدول توزیع مدال‎ها بیست و یک پله صعود کرد و در دره بیست و یکم قرار گرفت. دانمارک، کره جنوبی و آفریقای جنوبی در جایگاه مشترک با ایران قرار دارند.

در جدول توزیع مدال‎ها کشورهای چین، بریتانیا و اوکراین در رده‎های اول تا سوم قرار دارند.

چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از 29 اوت تا 9 سپتامبر (8 تا 19 شهریور) در لندن برگزار خواهد شد. بیش از چهار هزار ورزشکار از 140 کشور جهان در این بازی ها شرکت خواهند داشت و ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای پیشرو با 79 ورزشکار در بازی های فوق حضور خواهد یافت.



تاريخ : 11 / 6 / 1391برچسب:, | 5:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ثبت نام مسکن ویژه تهران بزودی آغاز می‌شود گفت: 30درصد قیمت زمین در طرح مسکن ویژه در چهار مرحله و 70 درصد باقی مانده با اقساط یک میلیون تومان دریافت می‌شود.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: زمان ثبت‌نام متقاضیان مسکن ویژه تهران بزودی اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که شرایط مسکن ویژه تهران چیست اظهار داشت: قیمت تمام شده واحدهای مسکونی ویژه تهران در چهار مرحله و تا 30 درصد قیمت زمین گرفته می‌شود.

نیکزاد ادامه داد: برای 70 درصد قیمت زمین نیز سعی خواهد شد که اقساطی برای متقاضیان در نظر گرفته شود که این اقساط مطمئنا بیش از یک میلیون تومان نخواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سعی می‌کنیم برای اقصی نقاط تهران مسکن ویژه در واحدهای بزرگ و کوچک احداث کنیم.

وی اضافه کرد: برای اینکه تمامی متقاضیان مسکن در تهران از این واحدهای مسکونی استفاده کنند اطلاع‌رسانی درباره این واحدهای مسکونی پس از اتمام اجلاس سران غیرمتعهدها آغاز می‌شود.

وی تأکید کرد: 30درصد قیمت زمین در طرح مسکن ویژه تهران در 4 مرحله و 70 درصد باقی مانده در اقساط کمتر از یک میلیون تومان دریافت خواهد شد.



تاريخ : 11 / 6 / 1391برچسب:, | 4:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به پیشنهاد دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه و تصويب دکتر محمود احمدی‌نژاد، ريیس‌جمهور، سید خلیل ساداتی امیری به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری گینه منصوب شد.

به گزارش ايسنا، ساداتی پیش از این در سمت‌های مختلف از جمله ريیس اداره امور مجلس وزارت امورخارجه و مشاور ريیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشغول به کار بوده است.
 
او هم‌چنین دارای مسوولیت‌ها و تجارب مختلفی در حوزه خاورمیانه عربی و آفریقا بوده است.