تاريخ : 15 / 6 / 1391برچسب:, | 4:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

اولین فرمانده زن ایرانی + عکس

افکارنیوز: فرمانده نیروی دریایی خشایارشاه آرتمیس Artemis نخستین زن دریانورد ایرانی است كه درحدود ۲۴۸۰ سال پیش،فرمان دریاسالاری خویش را از سوی خشایارشاه هخامنشی دریافت كرد و اولین بانویی می باشد كه در تاریخ دریانوردی جهان در جایگاه فرماندهی دریایی قرار گرفته است ...

آرتمیس Artemis نخستین زن دریانورد ایرانی است كه درحدود ۲۴۸۰ سال پیش،فرمان دریاسالاری خویش را از سوی خشایارشاه هخامنشی دریافت كرد و اولین بانویی می باشد كه در تاریخ دریانوردی جهان در جایگاه فرماندهی دریایی قرار گرفته است . در سال ۴۸۴ پیش از میلاد، هنگامی كه فرمان بسیج دریایی برای شركت در جنگ با یونان از سوی خشایارشا صادر شد، آرتمیس فرماندار سرزمین كاریه با پنج فروند كشتی جنگی كه خود فرماندهی آنها را در دست داشت به نیروی دریایی ایران پیوست.

در این جنگ كه ایرانیان موفق به تصرف آتن شدند، نیروی زمینی ایران را ۸۰۰ هزار پیاده و ۸۰ هزار سواره تشكیل می داد و نیروی دریایی ایران شامل ۱۲۰۰ ناو جنگی و ۳۰۰ كشتی ترابری بود. همچنین آرتمیس در سال ۴۸۰ پیش از میلاد در جنگ سالامین Salamine كه بین نیروی دریایی ایران و یونان درگرفت شركت داشت و دلاوری های بسیاری از خود نشان داد و با ستایش دوست و آشنا روبرو شد.

او در یكی از دشوارترین شرایط در جنگ سالامین، بادلیری و بیباكی كم مانند توانست بخشی از نیروی دریایی ایران را از خطر نابودی نجات دهد و به همین دلیل به افتخار دریافت فرمان دریاسالاری از سوی خشایارشا رسید.او به خشایارشا پیشنهاد ازدواج نیز داد که بدلایلی این پیوند صورت نگرفت. در سالهای دهه شصت میلادی (دهه چهل خورشیدی) نیروی دریایی ایران، برای نخستین بار ناو شكن بزرگی را به نام یك زن نام گذاری كرد و او «آرتمیس» بود. ناو شكن آرتمیس سالها بر روی آبهای خلیج فارس پاسدار سواحل ایران بود. ای کاش همیشه نامهایی ایرانی و پارسی زینت بخش جنگ افزارها، کشتی ها و هواپیماهای نظامی ایران می بود تا یاد سرداران این مرز و بوم در خاطره ها جاودانه بماند.

 



تاريخ : 15 / 6 / 1391برچسب:, | 4:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دیوانگی‌های جونز، کشیش دیوانه آمریکایی ادامه دارد و وی در جدیدترین اقدام خود با توهین به پیامبر اکرم(ص) اعلام کرده قصد اقداماتی علیه آن حضرت در 11 سپتامبر دارد.
به گزارش مشرق، فارس به نقل از روسیا الیوم نوشت: تری جونز کشیش دیوانه آمریکایی بار دیگر و در ادامه اقدامات ضداسلامی‌اش قصد دارد این بار آنچه را که خودش «محاکمه مردمی پیامبر اسلام» خوانده است،برگزار کند.

بنابر این گزارش، منابع خبری از جونز نامه‌ای دریافت کرده‌اند که وی در آن بر اصرارش بر این کار تاکید کرده و مدعی شده که آموزه‌های پیامبر اکرم(ص) عامل اصلی حملات 11 سپتامبر بوده است.

جونز دیوانه در این نامه سوالاتی را که در این دادگاه قصد دارد مطرح کند، آورده است که از جمله آنها سوال درباره آسمانی یا زمینی بودن آموزه‌های حضرت محمد(ص) و همچنین سوال درباره این امر که آموزه‌های آن حضرت برخاسته از کینه یا محبت است.

توهین‌های جونز دیوانه به پیامبر اکرم(ص) بی‌پایان است که ما در اینجا نمی‌آوریم، اما وی تصمیم گرفته دادگاه موهن خود را در 11 سپتامبر در همبستگی با کشته شدگان آن حادثه برگزار کند و در آن قرار است یک مسیحی مصری و دارنده مدرک الهیات شرکت کند.

وی امسال همچنین تصمیم گرفته دادگاه مورد نظر خود را به صورت زنده برگزار کند و برای این امر یک شبکه مجازی تهیه کرده است.

به گزارش فارس، «تری جونز» همان کشیش افراطی مسیحی است که به‌دلیل طرح پیشنهاد گستاخانه آتش زدن قرآن در روز 11 سپتامبر «احمق فلوریدا» لقب گرفت.

پیش از این برخی از تحلیل‌گران آمریکایی از جمله «ویکتوریا کلارک»، اقدامات «تری‌ جونز» را در راستای کسب شهرت و پول عنوان کرده‌اند.

جالب اینکه «گوئیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان پیش از این کشیش افراطی آمریکایی را «دیوانه» خطاب کرده بود و حتی «اِما جونز» دختر «تری جونز» نیز پدر خود را «دیوانه» خوانده و در گفت‌وگو با اشپیگل گفته بود: پدرم مرتباً خود را با حضرت موسی مقایسه می‌کرد!



تاريخ : 15 / 6 / 1391برچسب:, | 12:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: از 7 مجموعه امتحانی کنکور سراسری 91، 21 داوطلب برتر شدند که از این تعداد 13 نفر زن و 8 نفر مرد هستند.

خبرگزاری فارس: اسامی نفرات برتر کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد/ پیشی‌گرفتن خانم‌ها

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اسامی نفرات برتر کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد.

 

بر این اساس، امیرعلی ولی‌نژاد نفر اول، محمدرضا صدرزاده نفر دوم و محمدامین شادی دیزناب نفر سوم مجموعه گروه ریاضی و فنی و مهندسی و فاطمه ناصری طاهری، تینا نظری و سحر ترکمان دهنوی به ترتیب نفرات اول تا سوم مجموعه امتحانی علوم تجربی، کشاورزی و دامپزشکی شده‌اند.

وحید حامد، ریحانه آشتیانی عراقی و زهرا شیخی یان نفرات اول تا سوم مجموعه گروه علوم انسانی و فاطمه شیخ‌زاده نجار، مهدی کیایی، فؤاد حسن‌زاده خسرو شاهی به ترتیب نفرات اول تا سوم مجموعه 4 گروه علوم انسانی شده‌اند.

نفر اول مجموعه گروه علوم پزشکی غزاله تفاق، نفر دوم پدرام افشار بکش‌لو و نفر سوم آیدا کرکزی است.

همچنین یاسمن رنگین‌کمان، زهرا هجرگشت و هستی گرجانی نفرات اول تا سوم مجموعه زبان‌های خارجه و شیرین جعری نسب کرمانی، بشر راستگوفر و عطیه حسینی مقدم نفرات اول تا سوم مجموعه گروه هنر کنکور سراسری دانشگاه آزاد هستند.



تاريخ : 15 / 6 / 1391برچسب:, | 12:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر گفت: حج امسال با اعزام 75هزار زائر ايراني آغاز مي‌شود. متاسفانه دولت عربستان حدود 20هزار نفر از سهميه‌ي ايران كم كرده و ما اميدواريم در اين تصميم تجديد نظر كند، چراكه ما هر سال جمعيتي حدود 95هزار زائر را به عربستان اعزام مي‌كرديم، اما امسال سهميه‌ي ايران كاهش يافته است.



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 6 / 1391برچسب:, | 12:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

اولین تصاویر رسمی از مدل GTi پژو 208 سه درب که قرار است در نمایشگاه پاریس امسال عرضه شود، منتشر شد. پژو 208GTi با موتور THP که در مدلهای RCZ نیز بکار گرفته می شوند، تولید خواهد شد. این موتور توربوی 1.6 لیتری قادر است 200 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بنابراین رقیبی خوب برای رنو کلیو RS محسوب خواهد شد.

 

وزن مدل GTi تنها 1160 کیلوگرم خواهد بود و شتاب آن نیز که هنوز اعلام نشده، قطعا زیر هفت ثانیه می باشد. مدل GTi نسبت به مدلهای استاندارد از عرض بیشتری در جلو و عقب بهره می برد تا تعادل بیشتری در پیچها ارائه کند. چرخهای 17 اینچی آلیاژی نیز در این راه یاریگر راننده خواهند بود. سیستم گیربکس شش سرعته دستی، ترمزهای دیکس تهویه شونده 302 در جلو و 249 میلیمتری در عقب و سیستم تعلیق بهینه شده از دیگر تفاوتهای GTi با مدلهای استاندارد به شمار می روند.

در داخل کابین استفاده از آلومینیوم برای پدالها و دسته دنده، روکش چرم برای فرمان و صندلی، کنسول وسط و دستگیره های همرنگ بدنه و صندلیهای اسپورت، تنها تغییرات قابل ذکر اند. پژو این خودرو را ادای احترامی به مدل افسانه ای205GTi اواخر دهه 80 می داند. هنوز قیمت و ویژگیهای فنی این خودرو اعلام نشده اما تاکنون 9000 سفارش در انگلستان برای این مدل رزرو شده اند که باید در بهار آینده تحویل داده شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



تاريخ : 15 / 6 / 1391برچسب:, | 11:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایسنا: معاون هماهنگی دانشگاه آزاد از برگزاری نخستین جلسه کمیته مشاوران شاخه هیات علمی دانشگاه در اواخر آبان سال جاری خبر داد.
 
محمد صادق مهدوی با بیان اینکه کمیته مشاوران شاخه هیات علمی دانشگاه پایان آبان تشکیل می‌شود، گفت: در این خصوص بخشنامه‌ای به روسای مناطق دانشگاه آزاد ابلاغ شده است مبنی بر اینکه کسانی که در این کمیته ثبت‌نام کرده اند، جلسه‌ای در هر منطقه و به تفکیک واحد با حضور مشاوران تشکیل دهند. همچنين گزارش نهایی جلسات باید تا اول آبان ماه به معاونت هماهنگی ارسال شود.
 
وي در ادامه از ابلاغ تعطیلی پنج‌شنبه ها در این دانشگاه خبر داد و گفت: بزودی بخشنامه تعطیلی پنج شنبه‌ها که در نخستین کمیته مشاوران دانشگاه شاخه کارمندان تصویب شد، ابلاغ می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این مصوبه دارای تبصره‌هایی است که نهایی نشده و به محض نهایی شدن ابلاغ می‌شود، گفت: این مصوبه به تایید هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی رسیده و به محض نهایی شدن ابلاغ و اعلام خواهد شد.
 
مهدوی در ادامه از صدور پیام رئیس دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این پیام در جلسه شورای دانشگاه در تاریخ 25 شهریور اعلام شده و در دسترس رسانه ها جهت اطلاع رسانی قرار خواهد گرفت.
 
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: بزودی بخشنامه ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود و دانشجویان سال قبل هم ابلاغ می‌شود.



تاريخ : 15 / 6 / 1391برچسب:, | 7:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


گزارش خبرنگار اعزامی فارس از لندن
 

خبرگزاری فارس: ورزشکاران ایرانی حاضر در پارالمپیک لندن شاهد برگزاری جشن نامزدی دو تن از ملی پوشان تیراندازی با کمان بودند.

خبرگزاری فارس: جشن نامزدی دو ملی پوش ایران در دهکده المپیک

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از لندن، شب گذشته و پس از قهرمانی زهرا نعمتی در مسابقات تیراندازی با کمان پارالمپیک جشن کوچکی در دهکده المپیک برگزار شد که تنها به قهرمانی وی اختصاص نداشت!

نعمتی که نخستین بانوی مدال آور ایران در پارالمپیک محسوب می شود، شب گذشته در حضور برخی از اعضای کاروان اعزامی ایران به لندن نامزدی خود با رهام شهابی پور عضو تیم ملی مردان تیراندازی با کمان را جشن گرفت.

نعمتی در مسابقات انفرادی به مدال طلا دست یافت و شهابی پور در مرحله یک چهارم نهایی برابر ابراهیم رنجبر دیگر ایرانی حاضر در مسابقات تن به شکست داد و از دور مسابقات کنار رفت.

 



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 2:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

یک سایت اینترنتی در اقدامی جالب برنامه‌ای معرفی کرده است که می‌تواند صفحه فیس‌بوک شما را به طور دقیق آنالیز کند.

 

 

به گزارش ایسنا، اگر می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری درباره صفحه فیس‌بوک خود بدانید، می‌توانید به وب‌سایت http://www.wolframalpha.com مراجعه کرده و در بخش جست‌وجو واژه Facebook Report را وارد کنید.

 

با طی کردن چند مرحله دیگر این وب‌سایت اطلاعات بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که با دیدن آن حتما تعجب خواهید کرد.

 

اینکه دوستان شما چند درصد مرد و چند درصد زن هستند، کدام نام در میان دوستان شما بیش‌تر تکرار شده است، تعداد سال، ماه و روزهایی که از عمر شما گذشته و اینکه تا تولدتان چند ماه و روز مانده است، پیرترین و جوانترین دوستان شما و اطلاعات بسیار زیاد دیگر حاصل آنالیز چند ثانیه‌ای صفحه فیس‌بوک شما توسط این وب‌سایت خواهد بود.

 

به گزارش سایت خبری مش‌ابل، با این آنالیز متوجه خواهید شد که فیس‌بوک شما را بسیار بیشتر از خودتان می‌شناسد.



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 2:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور از آغاز توقیف خودروهای دارای جریمه یک میلیون تومان به بالا در سراسر کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: آغاز توقیف خودروهایی با جریمه یک میلیون تومان به بالا

سرهنگ مرتضی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس، گفت: بر اساس ماده 8 قانون اگر کسی میزان جرایم صادر شده برای تخلفاتش به مرز یک میلیون تومان برسد و اقدام به پرداخت مبالغ جریمه نکند خودروی وی باید توقیف و به پارکینگ منتقل شود.

وی ادامه داد:‌ هم اکنون تمامی خودروهای دارای این میزان جریمه در کشور شناسایی شده‌اند و هم زمان با ابلاغ قانون نامه‌های هشدار به صاحبان این دست از خودروها ارسال شد.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: لذا آن دسته از مالکان که هشدارها را نادیده گرفته و اقدامی در جهت پرداخت جرایم خود نکرده‌اند خودرو آنها در تمامی استان‌های کشور توقیف خواهد شد.

دهقانی خاطر نشان کرد: خودروهای توقیف شده تا زمانی که اقدام به پرداخت جرایم خود نکنند خودرو در پارکینگ باقی خواهد ماند.



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 2:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از تحرکات و فعالیت‌های جدید دولت و استانداری تهران در رابطه با نصب پلاکارد و بیلبوردهای مردمی برای تشکر جدایی شهرری از تهران٬ اعلام کرد: هم‌اکنون بررسی‌های میدانی در شهرری نشان داده است که بیشتر مردم از جدایی ری از تهران ناراضی هستند٬ حال چگونه سطح شهر ری پر از پلاکاردهای تشکر شده است؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی٬ با اشاره به تبعات اجرای مصوبه جدایی ری از تهران٬ افزود: در صورتی که شهرری از تهران جدا شود، مدیریت یک‌پارچه شهری نیز از هم می‌پاشد و شهرداری شهرری توان کنترل و مدیریت حوادث را به نحو احسن نخواهد داشت٬ از سویی دیگر نیز خدمات خاص و ویژه شهرداری تهران به این منطقه دیگر تعلق نخواهد گرفت.

وی در واکنش به انتخاب پروین احمدی‌نژاد به‌عنوان فرماندار شهرری از سوی رئیس‌جمهور٬ تاکید کرد: این اقدام با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات شائبه جمع‌آوری رأی از سوی دولت را قوت بخشیده است.

این نماینده مجلس نهم٬ با تأکید بر اینکه متأسفانه در چند ماه اخیر دولت اقدام به تغییر فرمانداران و استانداران خود کرده است٬ بیان کرد: هم‌اکنون نزدیک انتخابات است و از طرف دیگر مردم شهرری به علت عرق مذهبی و ملی خود همیشه در انتخابات پرشور حاضر می‌شوند٬ از این‌رو دولت با معرفی فرماندار جدید و نزدیک درصدد جمع‌آوری آرای مردم این شهر هستند.

قاضی‌پور با بیان اینکه جدایی ری از تهران به مصلحت مردم شهرری نیست٬ افزود: به‌طور حتم با این اقدام مردم ری و مسئولان دیگر نمی‌توانند امیدی به رشد عمرانی، ترافیکی و زیباسازی این شهر داشته باشند.

به گزارش خانه ملت،عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس٬ با اعلام اینکه دولت نباید با اقدامات سیاسی با آینده مردم شهرری بازی کند٬ تصریح کرد: به‌طور حتم اجرای این مصوبه مشکلات بسیار و فواید بسیار کم را برای مردم به‌دنبال دارد.



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 2:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 مهسا احمدی اولین دختر بدلکار ایرانی از فراز یک هواپیما در فرودگاه کلاله با چتر نجات پایین پرید تا اولین دختر ایرانی بعد از انقلاب اسلامی ایران باشد که موفق به پرش از هواپیما شده باشد.
بدلكار


به گزارش شبکه ایران ، این برنامه با حضور 8 چتر باز توسط سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران به سرپستی کاپیتان کاشف با مربی گری جواد لطفی‌ از مربیان مجرب و کارآزموده کشوری برگزار شد با موفقیت انجام شد. مهسا احمدی توانست با چتر نجات از ارتفاع متری 2000 متری فرود آید.

 



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:ثبت نام , عتبات , عقاب نیوز, | 2:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، متقاضیان تشرف به عتبات عالیات از تاریخ 27مهر 91 لغایت29 آذر 91 می‌توانند با رعایت موارد مشروحه ذیل و با تکمیل فرم مربوطه در سایت پیش ثبت نام (http://atabat.haj.ir) برای خود و همراهان پیش ثبت‌نام کنند.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: شروع پیش ثبت نام از ساعت 8 صبح روز شنبه مورخ 18شهریور لغایت ساعت 24 روز جمعه 31 شهریور ماه سال جاری خواهد بود.

روز شنبه 1مهر سال جاری مشخصات ثبت شده متقاضیان با پایگاه ثبت احوال کشور مطابقت داده شده و افرادی که اطلاعات آنها مغایرت داشته باشد از سیستم حذف خواهند شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 2:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

نرم افزار Ace Translator یک ترجمه گر متن حرفه ایست که به شما کمک میکند متن هایی به چند زبان زنده ی دنیا را که در ادامه ی مطلب به آنها خواهیم پرداخت را به یکدیگر ترجمه کنید . گنجینه ی لغات این دیکشنری متن به بیش از ۵ میلیون کلمه از هر زبان میرسد که در نوع خود بی نظیر است .

این نرم افزار در حالت آفلاین یکی از بهترین هاست ولی در حالت آنلاین هنوز گوگل ترسنلیتور حرف های بیشتری برای گفتن دارد ولی به گفته ی سازنده ی این نرم افزار در این نسخه از این برنامه روی نتقاط ضعف بیشتر کار شده است و کمتر به افزودن امکانات پرداخته شده است . در این نسخه شما می توانید متن خود را با صدای انگلیسی – روسی – فرانسوی و ایتلیایی و اسپانیایی به صورت صحیح گوش کنید که در نسخه های قبلی همچین امکانی را مشاهده نکرده بودیم . در کل باید منتظر باشیم تا نسخه ی جدید گوگل ترسنلیتور وارد کار شود تا ببینیم کدامین ترنسلیتور بهتر عمل میکند کما این که به احتمال زیاد تا زمان تولید گوگل ترنسلیتور ۲۰۱۳ نسخه های زیادی از این نرم افزار را مشاهده خواهیم کرد .

برای دانلود نرم افزار کلیک کنید



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 2:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

معاون فنی مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت از فعال شدن سامانه ثبت نام از مردم در برنامه پزشک خانواده به نشانیwww.1590.ir خبر داد.

به گزارش رجانيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دکتر سید رضا مظهری افزود: اقدام سرپرست خانوار برای ثبت‌نام در برنامه پزشک خانواده و انتخاب پزشک کافی است و لزومی ندارد تک‌تک اعضای خانوار برای ثبت‌نام اقدام کنند.
 
وی بر لزوم ثبت صحیح اطلاعات هویتی و شماره تلفن‌های همراه مردم در این سامانه تاکید و اضافه کرد: سرپرست خانوار می‌تواند پس از کامل کردن ثبت نام خود در پایگاه www.1590.ir، با باز کردن صفحات مربوط در این سامانه، برای ثبت دیگر اعضای خانوار و همچنین انتخاب پزشک خانواده اقدام کند.
 
معاون فنی مرکز مدیریت توسعه شبکه وزارت بهداشت با پیشنهاد این که اعضای خانواده به صورت مشترک یک پزشک را به عنوان پزشک خانواده خود انتخاب کنند، گفت: پس از این که سرپرست خانوار محل سکونت را در سایت مربوط تعیین کرد، صفحه مربوط به پزشکان خانواده آن شهر باز می شود و در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در این زمینه نیز توصیه می‌شود افراد نزدیک‌ترین مطب به محل سکونت را به عنوان پزشک خانواده خود انتخاب کنند.
 
مظهری با بیان این که تعداد زیادی از پزشکان درخواست شرکت در برنامه پزشک خانواده تهران را داشته‌اند، افزود: تا این لحظه1157پزشک برای شرکت در برنامه پزشک خانواده در تهران ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد در حال افزایش است بنابراین اسامی پزشکان خانواده در پایگاه www.1590.ir در هر شهرستان و از جمله تهران همچنان در حال اضافه شدن است.
 
وی اضافه کرد: به این ترتیب اگر نام پزشک مورد نظر در سامانه www.1590.ir وجود نداشت، آن فرد می‌تواند ثبت نام خود را انجام دهد و برای انتخاب پزشک خانواده خود تا زمان اضافه شدن نام پزشک مورد نظر منتظر بماند.
 
مظهری گفت: در سامانه www.1590.ir پوشه ای به صورت اختصاصی برای هر خانوار در نظر گرفته می‌شود که افراد می‌توانند از این طریق با پزشک خانواده خود در ارتباط باشند، پیام‌ها، پرسش‌ها و شکایات احتمالی خود را به سوپروایزرهای شهرستانی و ملی انتقال دهند و پاسخ لازم را نیز دریافت کنند.
 
وی افزود: پزشک خانواده نیز به صورت موردی اگر کاری با افراد تحت پوشش خود داشته باشد، می‌تواند از این طریق با آنها ارتباط برقرار کند. در مجموع علاوه بر راه‌اندازی سامانه پیام‌کوتاه و انتقال اطلاعات از این طریق، افراد می‌توانند از طریق پوشه الکترونیکی نیز اطلاعات لازم را دریافت کنند.
 
معاون فنی مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: به محض این که ثبت‌نام افراد در برنامه پزشک خانواده قطعی شود، پوشه الکترونیکی اختصاصی آن خانوار نیز فعال می‌شود.



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 2:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

براساس آخرين نامه فدراسيون جهاني دوچرخه‌سواري، فدراسيون ايران تنها قادر است مسابقات داخلي برگزار كند و تا اطلاع ثانوي از حضور در ميادين بين‌المللي محروم شده است.

 

به گزارش ايسنا، فدراسيون جهاني دوچرخه‌سواري دوشنبه در نامه‌اي به كميته ملي المپيك ايران اعلام كرد كه ايران از حضور در ميادين بين‌المللي تا اطلاع ثانوي محروم است.

 

فدراسيون جهاني دوچرخه‌سواري با اشاره به نامه اخير IOC و شرايطي كه براي ايران از سوي كميته بين‌المللي المپيك تعيين شده اعلام كرده كه "تا وقتي اساسنامه فدراسيون دوچرخه‌سواري ايران اصلاح نشود، برگزاري هرگونه انتخابات را قبول ندارد و ايران تنها مي‌تواند مسابقات داخلي برگزار كند" كه اين به آن معناست كه دوچرخه‌سواري ايران از حضور در ميادين بين‌المللي منع و تعليق شده است.



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 1:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در یخچال را باز کنید و بوی بد یخچال کاری کند که کارتان سریع انجام دهید و تا حد امکان به آنجا باز نگردید.

این بوی بد می تواند دلایل مختلفی مانند خرابی یخچال یا زیاد ماندن غذاهای مختلف در داخل آن داشته باشد. بهتر است که برای رفع آن هر چه سریع تر اقدام کنید. چرا که ممکن است غذاهای سالم شما را نیز خراب کند.  در ادامه به برخی از راه هایی که می توانید به کمک آن این بوها را نابود کنید اشاره می کنیم.


برای از بین بردن بوی نامطبوع داخل یخچال می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. مقداری جوش شیرین را در ظرف ریخته و آن را درون یخچال بگذارید.

همچنین می توانید یک تکه ذغال را در یک پارچه توری بپیچید و در یک گوشه از یخچال و فریزر بگذارید بماند . این روش بسیار موثر تر از هرنوع بوگیر یخچال است که در مغازه ها می فروشند و این تکه ذغال می تواند سالها در یک گوشه از یخچال شما بماند و خاصیت بوگیری خود را از دست ندهد.

بوگیرهای طبیعی:

* آب گوجه فرنگي: پس از دور ريختن غذاهايي که بر اثر فاسد شدن بو ايجاد کرده است، ابتدا قسمت داخل يخچال را با اسفنج يا پارچه آغشته به آب گوجه رقيق نشده خوب تميز کنيد، سپس با آب ولرم آن را تميز و خشک کنيد.اگر بو برطرف نشد، اين کار را با آب گوجه يا سرکه تکرار کنيد.


* اسانس وانیل: یکی از بهترین بوگیرهایی که میتوانید از آن استفاده کنید اسانس وانیل است. برای اینکه بتوانید از آن به بهترین روش استفاده کنید باید مقداری پنبه را به اسانس وانیل آغشته کنید و آن را در گوشه ای از یخچال قرار دهید.

*ليمو: یکی دیگر از بهترین بوگیرها لیمو است. بعد از اینکه غذاهای بودار را از یخچال خارج کردید بهتر است تا یک لیمو را برش زده و درون یخچال قرار دهید. همچنین می توانید یک پارچه را به آب لیمو آغشته کنید و آن را چند ساعتی داخل یخچال قرار دهید.



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 12:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

1

اپل

iPad3/4G/32

یک میلیون و 530 هزار

2

اپل

iPad3/4G/16

یک میلیون و 350 هزار

3

اپل

iPad3/4G/64

یک میلیون و 970 هزار

4

اپل

iPad3/wifi/64

یک میلیون و 730 هزار

5

اپل

iPad3/wifi/16

یک میلیون و 180 هزار

6

اپل

iPad2/wifi/64

یک میلیون و 280 هزار

7

سامسونگ

Galaxy Tab 2/ 10.1/32

یک میلیون و 299 هزار

8

سامسونگ

Galaxy Tab Plus/ 7/32

یک میلیون و 20 هزار

9

Msi

Enjoy Plus / 10/8

675 هزار

10

Asus

Transformer/ + dock/64

یک میلیون و 750 هزار

 

منیع: هفت صبح111



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 12:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

کاروان ورزشی ایران در پایان روز پنجم مسابقات پارالمپیک در رده شانزدهم قرار گرفت.

 به گزارش فارس، در روز پنجم مسابقات پارالمپیک لندن کاروان ایران به یک مدال طلا در رشته وزنه‌برداری توسط علی حسینی دست یافت و مجموع مدال‌های خود را به هفت رساند. ایران با این طلا یک پله صعود کرد و در رده شانزدهم قرار گرفت.
 
جدول توزیع مدال 20 کشور به شرح زیر است:
 

 

رتبه کشور طلا نقره برنز مجموع
1 چین 46 31 35 112
2 بریتانیا 19 25 19 63
3 روسیه 16 20 13 49
4 استرالیا 16 13 19 48
5 اوکراین 15 12 15 42
6 آمریکا 12 11 17 40
7 آلمان 8 11 10 29
8 برزیل 7 4 3 14
9 فرانسه 5 9 8 22
10 لهستان 5 4 2 11
11 کوبا 5 3 2 10
12 ایرلند 5 2 1 8
13 نیجریه 4 5 1 10
14 کره‌جنوبی 4 3 4 11
14 نیوزلند 4 3 4 11
16 ایران 4 2 1 7
17 اسپانیا 3 9 7 19
18 کانادا 3 7 3 13
19 هلند 3 4 9 16
20 ایتالیا 3 3 2  

 

 



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 12:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: خودداری ورزشکار ایرانی از دست‌دادن با همسر شاهزاده انگلیسی به هنگام دریافت نشان نقره، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی داشت.

خبرگزاری فارس: بازتاب خودداری ورزشکار ایرانی از مصافحه با همسر شاهزاده انگلیسی + فیلم و عکس

به گزارش مانیتورینگ فارس، «مهرداد کرم زاده» نماینده پرتاب دیسک کشورمان در رقابت‌های دوومیدانی پارالمپیک 2012 لندن روز یک شنبه توانست با رکورد 44 متر و 62 سانتی متر به مدال نقره دست پیدا کند.

کرم‌زاده در مراسم اهدای مدال  که توسط «کترین میدلتون» همسر شاهزاده ویلیام انگلیسی برگزار شد از دست دادن با وی خودداری کرد که این موضوع بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی و جهان داشت.

روزنامه دیلی‌میل انگلیس نوشت: ورزشکار ایرانی از دست  دادن با دوشس کمبریج (لقب کترین میدلتون) در هنگام اهدای نشان نقره به وی خودداری کرد.

این روزنامه در ادامه با اشاره به اینکه میدلتون به گرمی از سوی برندگان مدال طلا از بریتانیا و برنز از چین مورد استقبال قرار گرفت، افزود: اما هنگامی که نوبت کرم‌زاده برای دریافت نشان نقره رسید، این ورزشکار 40 ساله از دست دادن با میدلتون خودداری کرد و تنها دست‌هایش را بر روی سینه گذاشت.

دیلی‌میل تصریح کرد این رفتار ورزشکار ایرانی به دلیل عرف فرهنگی (احکام شرعی) بوده که تماس بدنی بین مرد با زن نامحرم را ممنوع می‌کند.

این روزنامه افزود: کترین میدلتون نیز دراینباره توجیه شده بود و هنگام اعطای نشان نقره، از بلندکردن دست خود به سمت کرم‌زاده خودداری کرد.

همچنین سایر روزنامه های انگلیسی از جمله «گاردین»، «دیلی تلگراف» و «اکسپرس» نیز با درج تصاویری از مراسم اهدای مدال به بازتاب خبر دست‌ندادن کرم‌زاده با همسر شاهزاده انگلیسی پرداختند.

 

 



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:قیمت , سکه , عقاب نیوز, | 12:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :