تاريخ : 6 / 7 / 1391برچسب:, | 6:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: روزنامه شرق به دنبال انتشار کاریکاتوری توهین‌آمیز علیه رزمندگان و بسیجیان دفاع مقدس، از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

خبرگزاری فارس: روزنامه شرق توقیف شد

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، به دنبال انتشار کاریکاتوری توهین‌آمیز در روزنامه شرق(چاپ روز گذشته) هیئت نظارت جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد.

در پایان این جلسه اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات بر اساس بند 8 ماده 6 و تبصره ماده قانون مطبوعات تصمیم به توقیف انتشار روزنامه شرق گرفتند و پرونده آن را به دادگاه ارسال کردند.

مهدی رحمانیان مدیرمسئول این روزنامه، امروز برای ادای توضیحات درباره انتشار این کاریکاتور به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار گردید و در نهایت با نظر بازپرس شعبه 9 دادسرای فرهنگ و رسانه، قرار بازداشت برای وی صادر شد.

همچنین تعدادی از شهروندان به دلیل توهین به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، علیه این روزنامه و کاریکاتوریست آن اعلام شکایت کردند.

روزنامه شرق از ابتدای تولد خود در دوران اصلاحات تاکنون چندین بار به خاطر پیشبرد اهداف جنگ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دشمنان ایران محکوم به توقف انتشار شده است. 

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.



تاريخ : 6 / 7 / 1391برچسب:, | 3:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 



تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 11:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای در خصوص واکنش رهبر انقلاب نسبت به اظهار نظرهای غلو آمیز درباره ایشان یادداشتی منتشر کرد.



ادامه مطلب
تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 11:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق ، عبدالله نادری زلزله عصر امروز شهرستان مهر از استان فارس اشاره کرد و در ارتباط با خسارت‌های این زمین‌لرزه اظهار داشت: پس از زلزله عصر امروز در مهر، پس لرزه‌ای تقریبا قوی، قسمت‌هایی از بخش عسلویه را لرزاند.
 
وی با اشاره به خسارات وارده، خاطرنشان کرد: در روستای بندو از توابع بخش ویژه عسلویه چهار خانه ترک خورده که البته خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته است.
 
نادری افزود: در روستای سهموی جنوبی نیز چندین خانه به علت این پس لرزه دچار ترک شده‌اند.
 
مصدومیت یک نفر در روستای سهمی شمالی
 
بخشدار ویژه عسلویه ادامه داد: در روستای سهموی شمالی نیز یک مسجد ترک خورده و اینکه در روستای بستانو فردی به نام قاسمی که در حال خارج شدن از خانه بود، بر اثر این پس لرزه تعادل خود را از دست داده و نقش بر زمین شده و متاسفانه کتف وی به همین خاطر دچار شکستگی می شود.
 
نادری افزود: این مصدوم بلافاصله به بیمارستان پارسیان منتقل می‌شود و طی تماسی که با وی داشته ایم خوشبختانه حال عمومی این فرد خوب است و به زودی به کانون گرم خانواده بر می‌گردد.
 
ریزش کوه در بخش جنوبی عسلویه
 
وی اذعان داشت: در بخش جنوبی عسلویه، این پس لرزه موجب ریزش کوه نیز شده است که خوشبختانه خسارتی در پی نداشته است.
 
بر اساس اعلام شبکه لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران عصر امروز زلزله‌ای به بزرگی 4.3 ریشتر شهرستان مهر در استان فارس را لرزاند.
 
این زمین لرزه در ساعت 15 و 23 دقیقه در موقعیت 52.85 طول جغرافیایی  و 27.40 عرض جغرافیایی شهرستان مهر را لرزاند که این زمین‌لرزه در فاصله 17 کیلومتری شهر مهر و فاصله 25 کیلومتری شهر عسلویه روی داد.



تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 7:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مایا ناصر» خبرنگار شبکه تلویزیونی «پرس تی وی» صبح امروز به ضرب گلوله تک تیرانداز در دمشق به شهادت رسید.

حمیدرضا عمادی، مدیر اتاق خبر پرس تی وی در گفتگو با خبرنگار مهر، از شهادت یکی از خبرنگاران این شبکه تلویزیونی خبر داد و گفت: صبح امروز چهارشنبه ۵ مهرماه خبرنگار شبکه پرس تی وی «مایا ناصر» مورد اصابت گلوله تک تیرانداز در شهر دمشق قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی افزود: هنگام اصابت گلوله، مایا ناصر در حال انجام مصاحبه زنده تلفنی با شبکه پرس تی وی پس از وقوع انفجار بمب در دمشق بود.

به گفته مدیر اتاق خبر شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی، مایا ناصر ۳۳ ساله و تبعه سوریه از یک سال گذشته در مناطق بحرانی سوریه گزارش‌های زنده تصویری و تلفنی به پرس تی وی می‌داد و به همین خاطر مرتباً توسط تروریست‌های تحت حمایت غرب از طریق توییتر تهدید می‌شد.

عمادی اضافه کرد: در روز حادثه مدیر دفتر پرس تی وی و العالم در دمشق آقای حسین مرتضی نیز مایا ناصر را همراهی می‌کرد که آقای مرتضی هم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد. وی در حال حاضر در بیمارستانی در دمشق مشغول مداوا است.

وی ادامه داد: پرس تی وی مسئولیت مستقیم این ترور را بر عهده ترکیه، قطر و عربستان سعودی که سلاح و پول به تروریست‌ها می‌دهند، می‌گذارد و مدل این ترور را یک مدل آمریکایی - اسرائیلی می‌‌داند که در هنگام اشغال عراق نیز، آمریکا از ترور خبرنگاران و مردم عادی توسط تک تیراندازان برای ایجاد وحشت و سکوت خبری استفاده کرد.



تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 7:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

علی‌اکبر جوانفکر مدیر عامل ایرنا و سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران برای اجرای حکم قضایی و گذراندن دوران محکومیت بازداشت و روانه زندان شد.

به گزارش فارس، علی اکبر جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) توسط ضابطین قضایی بازداشت شد.

علت بازداشت جوانفکر اجرای حکم مربوط به محکومیت‌های قضایی پیشین وی اعلام شده است.



تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 8:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، ‌طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی دانشگاه آزاد، دانشجویان دکتری این دانشگاه از وام کامل شهریه بهره‌مند می‌شوند.

بر اساس این گزارش، این وام برای دانشجویان دکتری با سود 4 درصد در نظر گرفته شده و برای اولین‌بار است که در دانشگاه آزاد اجرایی خواهد شد؛ قرار است در آینده نزدیک با تدوین آیین‌نامه‌ای این وام به دانشجویان دکتری اعطا شود.

پیش از این فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد تفاهم‌نامه‌ای با محمدرضا پیشرو مدیرعامل بانک صادرات ایران به امضاء رساند که طی آن وام 10 میلیون تومانی تحصیلی به دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد داده می‌شد.



تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 8:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در بخشی از مجموعه تلویزیونی «خانه اجاره‌ای» که سوم مهرماه روی آنتن رفت، عاقد در خواندن خطبه عقد حدیث را اشتباه خواند که با تعجب و اعتراض مخاطبان مواجه شد.

در پی بروز این اشتباه روابط عمومی این شبکه ضمن عذرخواهی از اشکال سهوی کلامی پخش شده برنامه دوشنبه شب، اعلام کرد که عوامل مقصر در این موضوع توبیخ شده‌اند و این اشکال در بازپخش برنامه اصلاح شده است.



تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 8:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

وزير آموزش و پرورش با دفاع مجدد از تعطيلي تمامي مقاطع تحصيلي در روزهاي پنج‌شنبه، گفت: مدارس ابتدایی از حدود دو سال پیش تاکنون در روزهای پنج‌شنبه تعطیل است. منتقدان وزارتخانه ابتدا نقدهای تند و تیزی روی تعطیلی مدارس ابتدایی داشتند. اکنون که اعلام شده تمامی مقاطع تعطیل است، آنها می‌گویند که تعطیل شدن مدارس ابتدایی اشکالی ندارد و باید مانع از تعطیلی راهنمایی و دبیرستان شد.

حميدرضا حاجي بابايي در گفت‌و‌گو با مهر ادامه داد: حرف من این است اگر کار ما در حوزه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها برای ابتدایی غیرکارشناسی بود، چرا این منتقدها از مواضع خود کوتاه آمده و حالا می‌گویند که تعطیلی مدارس ابتدایی اشکالی ندارد؟!

وی اضافه كرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد هم در روزهای پنج‌شنبه تعطیل است. چرا این همه اصرار وجود دارد که پنج‌شنبه‌ها، مدارس باید باز باشد. وي با اشاره به برخي از دلايل تعطيلي پنج‌شنبه‌ها اضافه كرد: ما معتقدیم که هم اکنون شکاف بین نسلی ایجاد شده است. خانواده‌ها بسیار کم در کنار یکدیگر هستند. بنابراین باید شرایطی را فراهم کرد تا خواهر و برادر و پدر و مادربیشتر در کنار هم باشند.



تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 8:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

جوان 20 ساله‌ای که دیکتاتور لیبی را به قتل رسانده بود، پس از ربوده شدن توسط افراد ناشناس، به دلیل شدت جراحات و شکنجه‌ جان داد.

به گزارش فارس، «عمران شعبان» یکی از افرادی بود که در کشتن معمر قذافی، دیکتاتور لیبی مشارکت داشت و در انتظار دریافت جایزه 1 میلیون دلاری این اقدام بود.

عمران قبل از آنکه بتواند جایزه 1 میلیون دلاری خو د را از مصطفی عبدالجلیل رئیس مجلس ملی لیبی دریافت کند در شهر «بنی ولید» لیبی ربوده شد و حدود 57 روز از دیده‌ها مخفی بود و در این مدت تحت شکنجه و عذاب قرار داشت تا آنکه «محمد المقریف» یکی از مقامات بلندپایه لیبی برای آزادی وی پا در میانی کرد و وی در حالی که در شرایط جسمانی بغرنجی به سر می‌برد، آزاد شد.

وی قبل از آنکه به دلیل شدت جراحات بمیرد به بیمارستان آمریکایی در فرانسه منتقل شد اما پزشکان در آنجا نتوانستند برای وی کاری کنند و سرانجام بر اثر شدت جراحات وارده و شکنجه جان سپرد.



تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 8:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: ساخت و ساز خانه‌ خانوارهای تحت پوشش کمیته‌ امداد امام خمینی را در روستاهای زلزله‌زده یک نهادهای انقلابی بر عهده گرفته است، اما برنامه‌ریزی و شیوه کار بسیار جالب است و به شکلی حیرت انگیز هزینه‌های ساخت را کاهش می‌دهد.

خبرگزاری فارس: میلیاردری در لباس کارگر ساختمانی/ دستمزد اینجا فقط سه وعده غذاست
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به روستاهای زلزله زده ورزقان،ون حامل خبرنگاران و عکاسان خبری در جاده ورزقان به پیش می‌رود و نمای هر روستا ابتدا با چادرهایی که برپا شده جلوه‌گر می‌شود، تعدادی از چادرها همان شب پس از وقوع زلزله توسط هلال احمر رسیده و توزیع شده‌اند و مابقی چادرها هم فردا.

89 روستا در سه شهرستان ورزقان، اهر و هریس تخریب شده‌اند، طی 45 روز گذشته این مناطق 38 بار لرزیده‌ است که عمدتا پس لرزه‌هایی با شدت کم و بیش بوده‌اند.

در برخی روستاها چادرهایی با عرض و طول بزرگتر برپا شده‌اند که از آن به عنوان طویله و برای نگهداری دام استفاده می‌شود.

روستای کرویق دومین روستایی است که وارد آن می‌شویم. عمده خانوارهای این روستا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و بنابراین ساخت 70 خانه آن را نیز بسیج سازندگی با کمک نیروهای جهادی متقبل شده است.

در بدو ورود برخی اهالی از عدم همراهی برخی ناظران دولتی در ساخت‌و‌سازها گلایه‌مندند، یکی از روستاییان می‌گوید: آبیاری قطع شده و چاه‌های آب خراب شده‌اند، اگر آب نیاورند بدون آب می‌مانیم، اوایل آب معدنی می‌آوردند، اما الان کم شده است.

* برنامه‌ریزی جالب برای ورود و خروج نیروی کار مجانی 

راهنمای ما از بسیج سازندگی توضیح می‌دهد در پروژه‌های بسیج سازندگی برخی گروه‌های جهادی با رویکرد عمرانی و نیروی انسانی رایگان وارد کار شده‌اند که این وضعیت با تامین مصالح توسط سپاه هزینه ساخت و ساز را به کف می‌رساند، شاید ساخت هر واحد را به متری 150 تا 200 هزار تومان.

او ادامه می‌دهد: رویکرد بسیج در این میان کمک‌رسانی به دولت است.

حدود 40 نیروی جهادی و به عبارتی روشن‌تر کسانی که داوطبانه و مجانی به این روستاها آمده‌اند، در حال ساخت یک خانه هستند.

برنامه‌ریزی این نیروها که به آنها نیروهای جهادی می‌گویند، جالب است. مهندس ناظر بسیج سازندگی در محل حضور دارد و هر یک از نیروهای جهادی به مدت دو هفته یا بیشتر وارد روستا شده و به صورت رایگان به عنوان کارگر ساختمانی در ساخت و ساز خانه‌ها شرکت می‌کند،سپس آنها گروه گروه منطقه را ترک کرده و گروه بعدی جایگزین می‌شوند. ساخت خانه‌ها به این شکل ادامه پیدا می‌کند.برخی هم از روز اول آمده‌اند و هنوز روستا را ترک نکرده‌اند.

خاک‌برداری منزل تخریب شده روستایی به پایان رسیده، نمای نقشه مشخص و پی‌ریزی و بتن‌ریزی هم انجام شده است، گروه جهادی ساخت این ساختمان از روستاهای کرمانشاه آمده‌اند و خانه متعلق به خانواده‌های تحت پوشش امداد امام خمینی (ره) است. سپاه تنها صبحانه، ناهار و شام آنها را تقبل می‌کند.

همگی بلوزهای کرم رنگی که روی سینه و پشت آن آرم و عنوان سبزرنگ جهاد سازندگی خورده است را به تن دارند. از صبح تا 12 شب بی‌وقفه کار می‌کنند و آن را هم وظیفه خودشان می‌دانند. باورش سخت است. آنهم در زمانه‌ای که هر چیزی حساب و کتاب خاص خودش را دارد.

یکی از نیروهای جهادی می‌گوید: به خاطر خدا آمده‌ام،سال 62 هم جبهه بودم.شغلم کشاورزی است، در روستاهای اطراف کرمانشاه.

حدودا 60 ساله است با محاسن سفید، می‌گوید وقتی می‌بینیم مردم اینطور در مضیقه‌اند شب‌ها هم کار می‌کنیم، پسرهایم دانشجو هستند، دیشب زنگ زدم آنها هم بیایند.

آنها در عین حال از عدم مشارکت محلی‌ها در ساخت و ساز خانه‌های هم ولایتی‌هایشان اندکی گلایه‌مند‌اند، می‌گوید: همسایه بغلی 4 پسر بزرگ دارد که همه در خانه خوابیده‌اند اما حاضر نیستند بیایند کار کنند.

او این وضعیت را به نحوه امداد‌رسانی فعلی کمیته امداد ربط می‌دهد و می‌گوید: روش فعلی کمک رسانی کمیته امداد سبب شده دیگر عده‌ای حاضر به کار کردن نباشند و به قولی تن پروری را پیشه خود سازند.

 

* صاحب کارخانه آجرپزی کرمانشاه؛ در نقش کارگر ساختمانی

صفدر کهریزی مدیر فنی بسیج سازندگی کرمانشاه می‌گوید: 8 روز است که به اینجا آمده‌ایم،(گروه فعلی). در این مدت 45 خانه را نقشه ریخته‌ایم و پی‌ریزی کرده‌ایم. 35 تا را آرماتور بسته‌ایم، 8 واحد را بتن ریخته‌ایم و بتن 8 تا را هم تا اسکلت ریخته‌ایم.

می‌گوید: روز جمعه 100 نفر اینجا کار می‌کردند، اما با جابجایی‌هایی که شده الان 45 نفریم.

او یکی از نیروهای جهادی که در حال خالی کردن کیسه سیمان در مخزن گردان بتن است را نشان می‌دهد، مردم تنومندی است، زیر آفتاب چهره‌اش سوخته و سرتاپا غرق خاک است می‌گوید: این را می‌بینید؟ میلیاردر است، مالک یک کارخانه آجرپزی اما اینجا به عنوان نیروی جهادی در حال عرق ریختن و کار کردن است.

نامش سهراب جعفری سیابیلی است؛ صدایش می‌کنند، به جمع خبرنگاران می‌آید روی تمام صورت و محاسن سیاهش خاک و ریزه‌های سیمان خشک شده است. دوستانش می‌گویند، سهراب بگو چقدر پول داری؟ می‌گوید: آنجا کوره آجر‌پزی دارم. کرمانشاه درآمدم زیاد است، اما اینجا واجب‌تر است.

و بعد هم می‌خواند:

بنی‌آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک گوهرند.

یکی از نیروهای جهادی می‌گوید او مثل یک بالابر کار می‌کند، کیسه‌های سیمان را برداشته و به تنهایی جابجا می‌کند.

می‌پرسم؛ مگر وزن هر کیسه سیمان چقدر است؟

می‌گوید: حداقل 50 کیلوگرم.

نیروهای جهادی از او می‌خواهند بالا بردن یک کیسه سیمان را برای خبرنگاران نمایش دهد. ابتدا طفره می‌رود، انگار کمی خجالت می‌کشد، اما بعد با اصرار دوستانش یک کیسه سیمان را برداشته و مانند یک وزنه‌بردار حرفه‌ای تا بالای سرش بالا می‌برد و همانجا نگه می‌دارد.

عکاسان خبری عکس می‌گیرند و یکی از خبرنگاران آن وسط می‌گوید: قوی‌ترین مردان جهان است.

یک نیروی جهادی دیگر توضیح می دهد، اغلب نیروهای جهادی حاضر در اینجا در شهر خود استادکارند و روزی 200، 300 هزار تومان درآمد دارند.

می‌گویند سهراب در شهر خود ثروتمند است، اما به نظر می رسد خداوند در وجود او ثروتی والاتر و بزرگ‌تر قرار داده است. نعمت و ثروت جوانمردی، ایمان، مردانگی، آزادگی، انسانیت و ....

صفاتی که این روزها به شدت هر چه تمامتر و روز افزون‌تر کمیاب می‌شوند و رنگ می‌بازند.

مراد زنگنه‌تبار نیز مسئول یک گروه 13 نفره جهادی از کرمانشاه است، می‌خواهد بنویسیم که آنها در یک گروه سیزده نفری نیروهای جهادی از روستاهای اطراف کرمانشاه آمده‌اند.

همه جا غرق خاک و گرد و غبار است، اما در سینی طلایی تمیز و با استکان‌های زیبا و تمیزتر با چای خوشرنگ پذیرایی می‌شویم.

یکی از خبرنگاران معتقد است مشکل در اینجا فقر فرهنگی است. یکی از نیروهای جهادی صحبت‌های او را پی گرفته و ادامه می‌دهد: امید به زندگی در این روستا صفر است، باید به زور برویم و بگوییم این خانه شماست، بیا پی‌اش را در بیاور.

یکی از پاسدارهای سپاه هم که در آنجا نیروی جهادی است وارد بحث شده و می‌گوید: همین الان شب‌ها با چهار تا پتو سردمان می‌شود، بیچاره مردم چه گناهی کرده‌اند.

از میان جمع کسی فریاد می‌زند بر محمد و آل محمد صلوات.... صدای صلوات جمع به آسمان می‌رود گویی فاصله‌ها را در می‌نوردد و در قلب رسول خدا (ص)و اهل بیت پاکش می‌نشیند.

صلوات اینها انگار از جنس دیگری است و گویی که ناگهان رنگ می‌بازد و نقش بر آب می‌شود، نقش‌هایی که این روزها به اوهامی کودکانه و احمقانه می‌خواهند شأن والای خاتم‌الانبیاء را مورد حرمت شکنی قرار دهند، حال آنکه سیره او اینچنین بر روی زمین ماندگار و جاری است.

پایان بخش دوم.ادامه دارد.....

گزارش از مریم حاج نوروزی



تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 1:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رشت در مجلس گفت: قوه قضاییه باید بدون هیچ‌گونه اغماض و ملاحظه‌ای پرونده مهدی هاشمی را بررسی کرده و حکم او را صادر کند.

خبرگزاری فارس: قوه قضاییه بدون اغماض حکم مهدی هاشمی را صادر کند

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ورود مهدی هاشمی به کشور اظهار کرد: انتظار می‌رود قوه قضاییه که مجری عدالت در کشور است درباره تمام کسانی که در هر سطح و وابسته به هر شخصیتی هستند عادلانه حکم را اجرا کند.

وی با بیان اینکه برای تنویر افکار عمومی باید مسئله مهدی هاشمی در جریان فتنه و دانشگاه آزاد مشخص شود، افزود: قوه قضاییه باید بدون هیچ‌گونه ملاحظه به جرایم مهدی و فائزه هاشمی رسیدگی کرده و حکم را صادر و مجازات کند.

نماینده مردم رشت در مجلس ابراز کرد: قوه قضاییه در اجرای حق تلاش کند.

وی افزود: پرونده مهدی هاشمی زیر دست قاضی است و برای مشخص شدن واقعیت موضوع فعالیت مهدی هاشمی در جریان فتنه و دیگر مسایل باید منتظر حکم قوه قضاییه باشیم.

کوچکی‌نژاد در ادامه درباره دیدگاه خاتمی و اظهارات اخیرش در زمینه تورم و اقتصاد کشور اظهار کرد: خاتمی دیدگاه خود را درباره تورم و اقتصاد و مشکلاتی که وجود داشت مطرح کرد و اگر چه ممکن است دولت نتوانسته به خوبی بر ارز، تورم و بیکاری مدیریت کند اما خاتمی نیز در زمان خودش در اقتصاد کشور موفق نبود و حتی گرفتاری‌های بخش اقتصادی را رها کرده و در بخش سیاسی ورود کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه دولت احمدی‌نژاد نیز همان راه خاتمی را نرود باید به اقتصاد کشور بیشتر بها دهد.



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 2:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

مهدی هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از آنکه شب گذشته وارد تهران شد، امروز برای پاسخگویی به اتهامات به دادسرای امنیت رفت. فرزند آیت الله هاشمی پیش از رفتن به دادسرا و در حالی که بازداشتش قابل پیش بینی بود، با پدر خداحافظی کرد.

برای دیدن فیلم کلیک کنید



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 2:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، اولویتهای اعلام شده از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت می‌توانند از ارز موجود در این بازار استفاده کنند .

این گزارش می افزاید: مرکز مبادلات ارزی از ساعات آغازین صبح امروز پذیرای واردکنندگان کالا با اولویتهای 3، 4 و 5   متقاضی دریافت ارز بوده است .متقاضیان ارز با اولویتهای یاد شده می‌بایست با در دست داشتن فرم ثبت سفارش به مرکز مبادلات ارزی مراجعه نمایند.

خوشبختانه فعالیت این مرکز با  استقبال شایان توجه مواجه شده است و نرخ ارز نسبت به روز گذشته روند کاهشی نشان می دهد.

در راستای اجرای طرح ایجاد مرکز مبادلات ارزی ، نرخ ارز غیرمرجع از سوی بانک مرکزی محاسبه و به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

ردیف ارز نرخ
1 دلار 23622
2 یورو 30559
3 درهم 6431
4 لیر 13147
5 روبل 758
6 روپیه 422
7 یوان 3748
8 ین 304
9 وون کره 21

 

از امروز علاوه بر ارز مرجع، نرخ ارز غیر مرجع نیز  به طور روزانه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بانک به آدرس www.cbi.ir  اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 2:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، تقی رضایی  افزود: از 25 شهریور ماه سال جاری مراحل افتتاح حساب مسکن ویژه تهران در شعب مختلف بانک مسکن انجام شد که تا کنون یعنی تا عصر روز دوشنبه هفته جاری 1875 نفر با واریز کردن 20 میلیون تومان عملیات افتتاح حساب را انجام دادند.

وی افزود: از این 1875 نفر نیز تا عصر روز دوشنبه هفته جاری 45 نفر از این متقاضیان فرآیند کامل ثبت‌نام را با ارسال تمام مدارک انجام داده‌اند.

رضایی گفت: زمین های مختلفی در سطح شهر تهران شناسایی شده است که به محض اینکه به مرحله فونداسیون برسد اطلاع‌رسانی در خصوص آن انجام خواهد شد.

مدیر کل مسکن و شهرسازی استان تهران پیش از این گفته بود: مهلت افتتاح حساب مسکن ویژه تهران تا پایان هفته جاری (ششم مهر ماه) تمدید شد.

در حالی ظرفیت ثبت نام مرحله اول مسکن ویژه تهران در تهرانسر 4500 واحد اعلام شده است که به نظر می رسد ثبت نام 1875 نفری در 10 روز گذشته در استانی که بیش از 12 میلیون نفر جمعیت دارد، از عدم استقبال مردم از این طرح خبر می دهد و مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید ضمن آسیب شناسی این طرح، درباره دلایل عدم استقبال از این طرح مسکنی دولت توضیح بدهند.



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 2:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: مديركل مسكن و شهرسازي استان تهران با اعلام آخرين وضعيت ثبت‌نام‌ها براي مسكن ويژه درباره قيمت نهايي اين واحدها گفت: هزينه‌ ساخت هر واحد مسكن ويژه تهران هر قدر تمام شود، همان از متقاضي اخذ خواهد شد.

تقي رضايي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه تا كنون 1875 نفر به عنوان متقاضي مسكن ويژه تهران حساب 20 ميليون توماني افتتاح كرده اند، اظهار كرد: از اين بين 45 نفر مراحل ثبت نام و پر كردن فرم را به طور كامل انجام داده‌اند.

* هزينه ساخت هر واحد چقدر است؟

وي در ادامه درباره‌ هزينه ساخت هر مترمربع از مسكن ويژه تهران گفت: آنچه مسلم است اين است كه هزينه‌ ساخت هر قدر تمام شده باشد، همان اندازه از متقاضيان اخذ خواهد شد.

مديركل مسكن و شهرسازي استان تهران تصريح كرد: چند ماه پيش طي فراخواني اعلام كرديم كه قيمت حداقل ساخت هر متربع از مسكن ويژه 330 هزار تومان خواهد شد، اما اين شامل تمام هزينه‌ها نيست.

رضايي ادامه داد: در 330 هزار تومان اعلام شده هزينه‌ ساخت هر مترمربع مسكن ويژه تهران، قيمت مصالح، نقشه، هزينه‌هاي نظارت، پروانه ساخت، تاسيسات آماده‌سازي، آسانسور، انشعابات و ... لحاظ نشده است كه هزينه اين موارد به قيمت تمام شده، اضافه خواهد شد.

وي تاكيد كرد: براي 105 مترمربع در مسكن ويژه تهران شامل هزينه ساخت به اضافه 30 درصد قيمت كارشناسي زمين در تهرانسر، حدود 100 ميليون تومان لحاظ مي‌شود، بديهي است اين رقم در زمان تحويل واحد نهايي و قطعي خواهد شد.

مديركل مسكن و شهرسازي استان تهران هم‌چنين اظهار كرد: مابقي هزينه‌ واحد‌هاي مسكن ويژه تهران 70 درصد قيمت كارشناسي زمين است كه در اقساط ماهيانه زير يك ميليون تومان دريافت خواهد شد.

** اجراي فنداسيون 400 واحد در تهرانسر

وي در مورد آخرين اخبار از مراحل ساخت واحد‌هاي مسكن ويژه تهران در تهرانسر گفت: تاكنون براي حدود 400 واحد فندانسيون اجرا شده و اسكلت 20 واحد نيز در اين منطقه تكميل شده است.

به گزارش ایسنا،رضايي در پايان خاطر نشان كرد: انجام عمليات خاكبرداري براي احداث دو هزار واحد نيز صورت گرفته است.



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 2:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: حال یک مرد قطری که با یک ویروس مرتبط با سارس و سرماخوردگی معمولی آلوده شده بود در بیمارستانی در بریتانیا وخیم است.

خبرگزاری فارس: شناسایی ویروس شبیه سارس در خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان بهداشت جهانی با اعلام هشداری در مورد این ویروس اعلام کرده که این مرد 49 ساله اخیراً به عربستان سعودی سفر کرده است. مرد دیگری نیز بر اثر ابتلا به ویروسی مشابه در عربستان جان باخته است.

مقامهای بهداشتی بریتانیا و متخصصان بیماری های تنفسی اعلام کرده‌اند که هنوز جای نگرانی نیست با این وجود هرگونه تغییرات و نشانی از انتشار ویروس را به شدت مد نظر دارند و اعلام کرده‌اند که این ویروس کاملاً  متفاوت از ویروسهای قبلی شناخته شده در انسانهاست.

اثبات هر گونه ارتباط میان این ویروس و عربستان سعودی باعث نگرانی عمده خواهد بود چرا که ماه آینده مراسم حج مسلمانان در عربستان برگزار خواهد شد.

این ویروس با نام کوروناویروس شناخته شده و از خانواده سارس است که در سال 2002 منجر به مرگ حدود 800 تن شد.

به نوشته رویترز این مرد قطری ابتدا در قطر دچار نشانه‌های بیماری تنفسی می‌شود و سپس به بریتانیا منتقل می‌شود و بر اساس اعلام بیمارستان بریتانیایی حالش وخیم است.

ویروس سارس در سال 2002 در چین آشکار شد و به آلوده شدن بیش از 8 هزار نفر در سراسر جهان و مرگ 800 نفر منجر شد تا زمانی که تحت کنترل درآمد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که با مقامات کشورهای بریتانیا، قطر، عربستان سعودی و مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری ها در استکهلم سوئد در تماس است.

مقام های بهداشتی بریتانیا اعلام کرده‌اند که تحقیقات نشان داده ویروس مرد قطری 99.5 درصد مشابه با ویروسی بوده که چندی پیش یک مرد 60 ساله عربستانی بر اثر ابتلا به آن جان باخت.



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 1:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: احکام متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران صادر شد.

خبرگزاری فارس: حکم متهمان پرونده بیمه ایران صادر شد

یکی از اعضای هیئت قضایی رسیدگی کننده به پرونده بیمه ایران در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس اظهار داشت: احکام متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران صادر شد.

این فرد از اعلام جزئیات مجازات در نظر گرفته شده برای متهمان خودداری کرد و اظهارنظر در این‌باره را به مسئولان قضایی واگذار کرد.

دادگاه بیمه ایران در خرداد و تیرماه امسال به مدت ۱۳ جلسه برگزار و در این مدت به اتهامات بیش از ۸۰ نفر از متهمان پرونده رسیدگی شد.



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 1:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

صبح امروز زنی قصد کرد خودش را از ساختمانی در خیابان شریعتی به پایین پرت کند، اما موفق نشد.

زنی 28 ساله ساعت 10:30 امروز به بالای پشت بام ساختمان شرکت علایم راهنمایی و فنی ایران، حدفاصل تقاطع مطهری و معلم، رفت و قصد کرد خودش را از آنجا به پایین پرت کند.

اما اظلاع رسانی مردم به آتش نشانی موجب شد این خودکشی به سرانجام نرسد.

آتش نشانان توانستند او را از انجام این کار منصرف کنند و پس آن، او را تحویل مقامات انتظامی دادند.

به گزارش خبر آنلاین،آتش نشانان گفتند علت اقدام به خودکشی این زن 28 ساله، اختلافات خانوادگی بوده است.



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 12:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، نانوفیلترها دسته ای از غشاها (membranes) هستند که توانایی جداسازی ذرات در اندازه نانومتر را دارند و کاربردهای فراوانی در علوم و صنایع دارند که از آن جمله می‌توان به تصفیه آب، پساب (شهری و صنعتی)، انواع صنایع شیمیایی، غذایی و داروسازی اشاره کرد.
پلیمر سلولز استات به علت آب دوستی بالا، مقاومت خوب در برابر حلالها و همچنین هزینه پایین، یکی از انتخابهای محققان برای ساخت غشاهای نانوفیلتر است. در عین حال غشاهای ساخته شده از این پلیمر، نسبتا متراکم و دارای لایه سطحی با ضخامت بالا است که این امر منجر به کاهش عملکرد کلی غشا نانوفیلتر می شود.
 
با توجه به این محدودیت ها محققان دانشگاه کرمانشاه در راستای بهبود ساختار نانوفیلترهای سلولز استات و بهبود عملکرد آنها با استفاده از سورفکتانت آنیونی سدیم دودسیل سولفات (SDS) برای جدا سازی سموم از آب پروژه تحقیقاتی را در دستور کار قرار دادند.
 
در این تحقیق، ابتدا غشا نانوفیلتر سلولز استات با استفاده از روش جدایش فازی ساخته و سپس جهت اصلاح ساختار و خواص آن، از سورفکتانت آنیونی سدیم دودسیل سولفات (SDS) در غلظتهای مختلف استفاده شد. پس از ساخت و اصلاح، تجهیزات خاص ارزیابی نظیر انواع میکروسکوپها برای بررسی مورفولوژی و ساختار و آزمایشهایی برای بررسی آب دوستی و بار سطحی نانوفیلترها مورد استفاده قرار گرفت.

نتایج این بررسی ها نشان داد که این فرآیند علاوه بر کاهش اندازه حفرات نانوفیلتر تولید شده موجب افزایش بار دافعه ذرات از سطح نانوفیلتر شده است که این امر باعث تغییر چشمگیری در جذب سطحی مواد بر سطح نانوفیلتر می شود.
 
نانوفیلتر تولید شده کارایی بالایی در تصفیه آب و پساب و همچنین جداسازی سموم از آب دارد و از آن می توان در تصفیه پسابهای واحدهای صنعتی بهره برداری کرد.