تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 12:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

با اینکه کاهش قیمت دلار در بازار ایران آغاز شده است، اما پس لرزه‌های سقوط ارزش دلار و تقویت ارزش پول ملی هنوز به مدینه نرسیده به طوری ‌که فقط یک صرافی در مدینه هر ریال عربستان را با 1130 تومان ایرانی مبادله می کند.

به گزارش مهر، با وجود ارزش دلار و سایر ارزهای معتبر در بازار ارز تهران، اما پس لرزه‌های سقوط ارزش دلار و تقویت ریال ایرانی به مکه و مدینه منوره نرسیده است.

مشاهدات خبرنگار مهر از وضعیت بازار مدینه نشان می دهد که تمامی صرافی های معتبر شهر رسول اکرم (ص) از دریافت ریال و تومان ایرانی خودداری می کنند و تنها در یک صرافی نزدیک به مسجد النبی (ص) ریال ایرانی با ریال عربستانی معاوضه می شود.
 
این صرافی هم به دلیل نزدیکی به مسجد النبی (ص) و به دلیل مراجعات گسترده زائران ایرانی هر ریال عربستان را با 1130 تومان معاوضه می کند به طوری که یک زائر ایرانی با پرداخت 50 هزار تومان حدود 43 تا 45 ریال عربستان دریافت می کند.
 
این در حالی است که در روزهای نخست مهرماه هر صرافی فعال در مدینه به ازای دریافت 50 هزار تومان ایرانی حدود 60 تا 65 ریال عربستانی تحویل می داد، اما با افزایش زائران ایرانی سرزمین وحی و کاهش ارزش پول ملی تنها یک صرافی اقدام به مبادله ریال ایرانی با عربستانی می کند.
 
از سوی دیگر با توجه به محدودیت دریافت ریال ایرانی توسط صرافی های مدینه، اکثر فروشگاه ها، مراکز خرید و حتی دست فروشی ها هم ا دریافت ریال ایرانی خود داری می کنند.
 
در حال حاضر زائران ایرانی در مقایسه با سایر کشورهای مسلمان حاضر در مدینه همچون هند، چین، اندونزی و آفریقایی ها حضور کمرنگی دارند به طوری که کاهش محسوس زائران ایرانی در بازار حتی صدای فروشندگان کالا را هم در آورده است.
 
با این وجود کاهش ارزش ریال ایران در برابر ریال عربستان سعودی به یک فرصت برای زائران ایرانی بیت الله الحرام تبدیل شده است به طوری که به جای بازارگردی بیشتر در مسجد النبی (ص) و سایر مراکز دینی و سیاحتی مدینه منوره حضور پیدا می کنند.
 
به عبارت دیگر با افزایش ارزش ریال سعودی و کاهش صرفه اقتصادی خرید کالا در بازار مکه و مدینه منوره در مقایسه با بازار ایران منجر به این خواهد شد که امسال از حجاج ایرانی بیت الله الحرام نباید انتظار چمدان‌های پر از سوغات را داشت.



تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 11:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: مشرق نوشت: واردات 16 هزار خودرو لوکس خارجی همچون پورشه و بنز در 5 ماهه نخست امسال با ارز مرجع دولتی باعث حیرت کارشناسان شده است. این در حالی است که بودجه بسیاری مراکز فرهنگی قطع و یا با کاهش شدید مواجه شده است. در سال گذشته نیز 830 میلیون دلار برای واردات خودرو های لوکس هزینه شد که 86 درصد آن با نرخ ارز مرجع بوده است. برخی گزارش ها از ارتباط مافیایی وارد کنندگان خودروها با برخی مدیران حکایت دارد.



تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 11:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین میرمجید سید قریشی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با فارس، از آغاز ثبت نام ازدواج‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ثبت‌نام‌ ازدواج‌های دانشجویی از هفته آینده به صورت سراسری در کشور آغاز می‌شود.

قریشی در مورد نحوه برنامه‌های آموزشی ازدواج‌های دانشجویی نیز تصریح کرد:‌ هر دانشگاه به صورت مستقل برنامه‌های آموزشی را برای زوجین برگزار می‌کند.

معاون سیاسی فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مورد برگزاری مراسم ازدواج‌های دانشجویی، اظهار داشت: مراسم ازدواج‌های دانشجویی توسط دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و با همکاری دانشجویان برگزار می‌شود و در صورتی که دانشگاه بتواند، برای سفر مشهد مقدس زوج‌های دانشجو اقدام خواهند کرد.

قریشی در مورد تفاوت ثبت نام ازدواج‌های دانشجویی امسال با سال‌های گذشته نیز تصریح کرد: در سال‌های گذشته به صورت متمرکز ثبت‌نام ازدواج‌‌های دانشجویی انجام می‌شد، ولی امسال هر مرکز دانشجویی به صورت مستقل بر اساس وضعیت دانشگاه‌ها برنامه ازدواج دانشجویی را برگزار می‌کند.



تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 11:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از  مهر، در میدان فردوسی - مرکز ارزفروشان تهران - قیمت هر دلار آمریکا صبح امروز شنبه در بازار 2900 تومان اعلام شد.


براساس این گزارش، برخی از صرافی ها قیمت خرید هر دلار آمریکا را 2500 تومان نیز اعلام کرده اند. همچنین قیمت خرید هر سکه تمام بهار آزادی نیز از سوی برخی صرافی ها 1 میلیون تومان اعلام شد که نشان دهنده کاهش قیمت در این بخش نیز است.

البته بیشتر صرافی های واقع در میدان فردوسی قیمت انواع ارز و سکه را از روی تابلوی خود حذف کرده اند، اما از سویی حضور دلالان و سفته بازان نیز در بازار به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

این گزرش می افزاید، با توجه به آغاز روند کاهشی قیمت ارز و سکه در بازار انتظار می رود قیمت ها در روزهای آینده نیز کاهشی باشد و این روند تداوم داشته باشد.

همچنین هر یورو نیز در بازار آزاد امروز حدود 3800 تومان و درهم امارات نیز 940 تومان اعلام شد. قیمت هر پوند 4300 تومان اعلام شد.

 



عقاب نیوز :

 بر اساس نتایج یک نظرسنجی انجام شده در تهران و مراکز استان ها، به ترتیب آقایان غلامعلی حداد عادل، محمد باقر قالیباف ، سید حسن خمینی،سعید جلیلی، علی لاریجانی و علی اکبر ولایتی بیشترین آراء را به خود اختصاص داده اند. نمونه آماری  این نظر سنجی که در شهریور ماه انجام شده 16 هزار نفر بوده است.

*کمیته اجرایی جامعه روحانیت مبارز متشکل از حجج اسلام سید رضا تقوی، مصطفی پورمحمدی، سید ابراهیم رئیسی،سید محمد حسن ابوترابی و عبدالمقیم ناصحی جلساتی را برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری برگزار کرده است. مباحث این کمیته هنوز برای ارائه به جلسات جامعه روحانیت آماده نشده است.

*شنیده ایم فردی که در هفته های اخیر با درج مقالاتی ضمن تعریف و تمجید از اسفندیاررحیم مشایی، حملات تندی را علیه علامه مصباح تدارک دیده بود مورد بازخواست مشایی قرار گرفته است. مشایی گفته من این نوع برخوردها و حمایت ها را نمی خواهم و قبول ندارم. اینگونه کارها بیشتر به ضرر ماست. گفتنی است پس از بازداشت جوانفکر، نویسنده این مقالات تلاش فراوانی برای به دست آوردن مدیریت خبرگزاری ایرنا و روزنامه ایران از خود نشان داده است.

*یکی از روحانیون کشورمان که اخیرا در نجف اشرف دیداری با آیت الله العظمی سیستانی داشته است، توصیه هایی را به نقل از ایشان در یکی از جلسات روحانیون بازگو کرده است. بخشی از توصیه های این مرجع تقلید به این شرح بوده است:
 



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 6:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 باشگاه خبرنگاران: اینجا یک استخره. توی تهران و حق عضویت ۳ ماهه ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ , ۶ ماه حدوداً ۳ میلیون و یکساله حدوداً ۵.۵ میلیون تومان می باشد، و این تنها حق عضویت در باشگاه می باشد و شما برای استفاده از امکانات مثل ماساژ باید جداگانه هزینه پرداخت کنید و بدون عضویت هم نمی توانید وارد مجموعه شوید.


















تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 6:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 
 
 



تاريخ : 14 / 7 / 1391برچسب:, | 8:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رییس كل بیمه مركزی ایران از تاسیس دو شركت بیمه خصوصی جدید در آینده بسیار نزدیك خبر داد.

 سید محمد كریمی‌ ـ در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: در شورای عالی بیمه كه به زودی تشكیل خواهد شد موضوع تاسیس دو بیمه خصوصی را در دستور كار خواهیم داشت.

  وی بر تخصصی كردن صنعت بیمه در كشور تاكید كرد و با اشاره به تشكیل نخستین بیمه تعاون و واگذاری سهام آن در بورس، گفت: معتقدم كه اگر بخش تعاون در كشور رونق بگیرد بسیاری از مشكلات مردم حل شدنی است؛ با توجه به تعلقاتی كه به بخش تعاون داشتیم موضوع بیمه تعاون را در با جدیت بیمه مركزی پیگیری كردیم و علاقمند بودیم كه بیمه‌ تعاون را هم به عنوان یك بیمه غیر دولتی داشته باشیم تا بتواند كارهای بیمه‌ای در این بخش را انجام بدهد و رونق بخش تعاون را به دنبال داشته باشد.

  رییس كل بیمه مركزی ایران درعین حال از برنامه‌‌ریزی برای گسترش صنعت بیمه در كشور خبرداد و گفت: درصدد هستیم تا بیمه‌های خصوصی را رونق ببخشیم و بر همین اساس رویكرد ما به سمت دادن مجوز برای بیمه‌های خصوصی است.

  به گفته كریمی رویكرد بیمه مركزی ایران به سمت تقویت بخش خصوصی است و در حال حاضر به هیچ بیمه دولتی مجوز تاسیس داده نمی شود.



تاريخ : 14 / 7 / 1391برچسب:, | 8:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

محمد باقر قالیباف شهردار تهران تاپایان آبان ماه سال جاری از سمت خود استعفا می دهد.
به گزارش پارسینه،محمد باقر قالیباف شهردار تهران تا پایان آبان ماه سال جاری از سمت خود استعفا می دهد.
 
استعفای قالیباف از شهرداری تهران با هدف آغاز فعالیتها و تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری می باشد.
 
اخبار حکایت از جانشینی عیسی شریفی قائم مقام فعلی قالیباف در شهرداری  می کند.
 
گفتنی است انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در خرداد ماه 1392 برگزار می شود.



تاريخ : 14 / 7 / 1391برچسب:, | 9:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

رئیس پلیس راهور جزئیات اجرای طرح زوح و فرد در جاده چالوس را تشریح کرد.

سردار اسکندر مومنی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مورد شماره گذاری خودروی پراید گفت: هر خودرویی بر اساس قانون و مقررات و طبق ضوابط شماره گذاری می شود و خودروهایی که قانون را رعایت نکنند، شماره گذاری نمی شوند. 
 
وی در مورد زوج و فرد شدن تردد در جاده چالوس نیز اظهارداشت: این موضوع هم اکنون در حد یک پیشنهاد است و در دست بررسی است. در حال حاضر کار کارشناسی ادامه دارد اما ادامه این وضع امکان پذیر نیست. جاده چالوس مربوط به 80 سال پیش است و در زمان افتتاح شاید روزانه 10 خودرو نیز از آن عبور نمی کرد اما امروز در برخی روزها تا 40 هزار دستگاه خودرو در این جاده تردد می کنند. 
 
رئیس پلیس راهور تاکید کرد: محدودیتهایی را در این جاده در نظر گرفته ایم اما ممکن است در آینده ای نزدیک و تعطیلات نوروز تردد در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه در این جاده یک طرفه شود. 
 
مومنی با بیان اینکه هیچ تصمیمی برای افزایش محدوده زوج و فرد گرفته نشده است، تاکید کرد: جلسات برگزار شده در شورای عالی ترافیک برای تغییرات جزئی از جمله کاهش محدوده اجرای طرح است. 
 
وی با اشاره به اینکه پلیس با جرایم مشهود برخورد می کند افزود: هر پلیسی براساس قانون و وظایف خودش عمل می کند این در حالی است که وظایف مشترکی بین سایر پلیسها وجود دارد. پلیس راهور نیز می تواند با جرائم مشهود برخورد کند. 
 
به گفته رئیس پلیس راهور، اعمال قانون در کشور با توجه به قانون مدار شدن رانندگان 30 درصد کاهش یافته است اگر چه درقانون برای این منظور اقداماتی از جمله نمره منفی در نظر گرفته شده است. پلیس هیچ تخفیفی در جریمه ها نداده است و فلسفه تغییر قانون نیز همین قانونمند شدن رانندگان است. 
 
سردار مومنی با اشاره به اینکه طرحهای ویژه این بار کنترل موتور سواران به اجرا درآمده است، تصریح کرد: طرحهای ویژه ای برای موتور سواران به اجرا در آمده است تا سوانح و تلفات مربوط به تصادفات این وسیله کاهش یابد اما هنوز کاهش تلفات راضی کننده نیست. یکی ازاقدامات ساماندهی موتورسواران اجرای طرح پلاک ملی بود چرا که در گذشته بدون تعویض پلاک موتور چندین بار خرید و فروش می شد و تخلفات نیزهمچنان ادامه داشت. هم اکنون 8 میلیون موتور سیکلت درکشور شماره  گذار ی شده اند. 
 
وی با اعلام اینکه 70 درصد علت مرگ و میر موتورسواران ضربه به سر است، گفت: باید استفاد از کلاه ایمنی به یک فرهنگ تبدیل شود. نباید از این پس موتورسواران، قانون را با اجبار اجرا کنند رعایت قانون باید به یک فرهنگ تبدیل شود ضمن اینکه طرحهای ویژه ای باید برای برخورد با این قشرانجام شود. البته قانون نیز برای موتورسوارن توقیفهای سنگینی را در نظر گرفته است. در قانون جدید تفاوتهای بسیاری میان تخلفات خودرو و موتورسیکلت قائل شده است به صورتی که رانندگان در صورت ارتکاب تخلفات حادثه ساز 72 ساعت خودروشان متوقف می شود در صورتی که موتو سواران تا یک ماه وسیله شان توقیف می شود.
 
سردار مومنی ادامه داد: حرکت در خلاف جهت، ورود ممنوع، تردد در پیاده رو، نداشتن کلاه ایمنی و عبور از چراغ قرمز مهمترین تخلفات موتو سواران است که پلیس با آنها با قاطعیت برخورد می کند. 
 
وی در پایان از اجرای طرحهای ویژه برخورد با موتورسوارن خبر داد.

 



تاريخ : 13 / 7 / 1391برچسب:, | 2:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: 16 نفر از عوامل عمده اختلال ارزی که با استفاده از فضای ناشی از جنگ روانی دشمن، با کمک جریانات شایعه پراکن داخلی و خارجی و تبانی با یکدیگر موجبات تشدید شرایط پیش آمده را فراهم و از فضای موجود به طریق غیر قانونی در راستای منافع شخصی و مطامع خارجی با هدف اخلال در امور اقتصادی کشور بهره برداری کرده بودند، بازداشت شدند.

خبرگزاری فارس: 16 نفر از عوامل اختلال در بازار ارز بازداشت شدند
  •  
  •  
  •  

به گزارش خبرنگار قضایی فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران، خرید و فروش ارز خارج از شبکه بانکی به صورت گسترده، خرید و فروش و قاچاق ارز، تشکیل باندهای سازمان یافته و انجام معاملات ارز به صورت صوری و غیر واقعی با هدف افزایش قیمت ارز به منظور تشویش اذهان عمومی و ایجاد اختلال در کسب و کار و بازار و تحصیل مال نامشروع از طریق اقدامات مذکور که باعث بالا بردن غیر منطقی نرخ ارز و متشنج کردن فضای ارزی کشور گردیده و موجبات تضییع حقوق مردم از جمله اتهامات نامبردگان است.

این گزارش افزود به عنوان مثال گردش مالی و موجودی حساب بانکی یکی از متهمان یادشده از طریق اقدامات مجرمانه مذکور ظرف یک سال اخیر بیش از یک هزار میلیارد تومان بوده است.

پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران در خاتمه افزود در این پرونده متهمان دیگری نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند که اطلاع رسانی در این زمینه متعاقبا صورت خواهد گرفت.

 



عقاب نیوز :

به مناسبت گراميداشت بيست و هفتمين سالگرد شهادت اميرسرلشگر حسن آبشناسان مراسم يادبود و سخنراني مذهبي با شركت فرماندهان,مسئولان و كاركنان نيروهاي چهارگانه آجا و خانواده معظم شهدا در مسجد امام خميني(ره) ستاد ارتش  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي ستاد آجا در اين كه با حضور امير سرلشگر صالحي فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران  و حجت الاسلام والمسلمين  سيد محمد علي آل هاشم رئيس سازمان عقيدتي سياسي آجا برگزار شدو مداح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به مرثيه خواني و مداحي پرداخت  و سپس حجت الاسلام والمسلمين نيكبخت جانشين سازمان عقيدتي سياسي آجا طي سخناني گفت: امير سرلشگر آبشناسان فرمانده مقتدر نبرد حق عليه باطل بود و از كودكي اهل هيئت و مسجد وعبادت بود و بعد از اينكه وارد دانشگاه افسري شد دوره هاي مختلفي را طي نمود و فرمانده نيروهاي ويژه نوهد شد و در زمان جنگ تحميلي عراق عليه ايران شجاعانه و عاشقانه از انقلاب و ولايت حمايت كرد و با دشمن بعثي جنگيد تا به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

وي اضافه كرد: اگر به آيات الهي نگاه كنيم مي بينيم كه انسانها به چند نحوه از دنيا مي روند: مرگ طبيعي,مرگ در اثر انحه و زلزله... و شهادت, كه خداوند فقط شهادت (مرگ در راه خداوند) را بشارت داده و آن را پسنديده و مرگي مي خواند كه انسان خودش آن را انتخاب مي كند و اجرش بهشت جاويدان مي باشد و خود خداوند خون بهاي شهيدان است.

جانشين سازمان عقيدتي سياسي آجا با استناد به روايتي از نهج البلاغه تصريح كرد: حضرت علي (ع) در كتاب نهج البلاغه اش ازهمرزمان شهيد و اهداف و برنامه هاي شهدا ياد مي كند و ما نيز با الگو گيري از اين امام (ع) بزرگوار اين سنت حسنه را بر پا داريم و به ياد شهدا باشيم و نام ويادشان را براي هميشه زنده نگه داريم.

وي اضافه كرد: شهدا خوف مال و مقام دنيا را نداشتند بلكه خوف اين را داشتند از لقاء پروردگار جا بمانند و با ايثار و گذشت از جان و مال خود به ملاقات خداوند كه بالاترين پاداشها ست رفتند.

اين گزارش حاكيست: درپايان اين مراسم فرماندهان و كاركنان و خانواده هاي شهداي حاضر در اين مراسم با حضور در كنار قبور شهداي گمنام  در جوار مسجد امام خميني (ره)  ستاد آجا ضمن نثار گل و قرائت فاتحه با آرمانهاي شهدا و امام شهدا تجديد ميثاق نمودند.

 



تاريخ : 13 / 7 / 1391برچسب:, | 6:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

يك روزنامه حامي هاشمي رفسنجاني، از ديدار خصوصي وي با ناطق نوري خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، روزنامه کیهان نوشت: «آرمان روابط عمومي» كه معمولا اخبار نزديك به هاشمي رفسنجاني را منتشر مي كند، به پيشنهاد «دولت وحدت ملي» از سوي هاشمي اشاره كرده و نوشته است: «واژه دولت وحدت ملي را همه به نام علي اكبر ناطق نوري مي شناسند. او بود كه سوم شهريور ۸۷ در مصاحبه اي از طرح دولت وحدت ملي رونمايي كرد.»

براساس گزارش روزنامه مذكور «تا پيش از اين صحبت از كانديداتوري احتمالي ناطق نوري براي اين انتخابات زياد بود، اما وي به صراحت اين مساله را تكذيب كرد و اكنون خبر مي رسد كه خود او در ديدار اخيرش با هاشمي رفسنجاني ضرورت حضور وي در فضاي انتخابات رياست جمهوري را مورد تاكيد قرار داده و حمايت كرده است. هاشمي هم مي گويد در انتخابات حاضر خواهم شد.

حسين مرعشي دبير سياسي كارگزاران در آستانه انتخابات قبلي رياست جمهوري مدعي شده بود ما به خاطر انتخابات سال ۷۶ و حمايت از خاتمي، يك حمايت به ناطق نوري بدهكاريم و حاضريم در ايجاد دولت وحدت ملي از وي حمايت كنيم! مهاجراني به عنوان يك عضو كارگزاران سازندگي و با وجود نوشتن مقاله اي در توجيه لزوم تغيير قانون اساسي و ابقاي هاشمي در رياست دولت براي بار سوم، هنگامي كه وزير ارشاد در دولت اصلاحات شد اجازه داد كتاب هاي كساني چون اكبر گنجي براي متهم كردن هاشمي رفسنجاني به عاليجناب سرخپوش قتل هاي زنجيره اي به چاپ برسد.

در همين حال وب سايت بي بي سي در تحليلي به قلم «حسين-ب» از همكاران فراري حزب مشاركت ضمن اشاره به خبر روزنامه زنجيره اي آرمان نوشت: اين گمانه زني وجود دارد كه تشديد بحران اقتصادي و گسترش اين احساس كه ريشه وضعيت بي سابقه موجود، تحريم هاي بين المللي بر سر برنامه هسته اي است، هاشمي رفسنجاني و همكفرانش را به اين نتيجه گيري رسانده كه زمان ورود جدي تر به عرصه سياسي فرا رسيده است. وي هرگز پنهان نكرده كه از مدت ها پيش حامي تنش زدايي با كشورهايي بوده كه تحريم هايشان، اقتصاد ايران را به وضعيت كنوني دچار كرده است. البته استفاده از اين برگ، براي گروه هاي سياسي ديگري همچون اصلاح طلبان نيز امكان پذير است. اما به نظر مي رسد ترديدي باقي نمانده باشد كه حكومت ايران، اين گروه ها را خارج از حكومت و حتي دشمن آن محسوب مي كند و تا اطلاع ثانوي، احتمال تن دادن حكومت به بازگشت اصلاح طلبان، بسيار ناچيز به نظر مي رسد.

بي بي سي در عين حال ترديدهايي نسبت به موفقيت سناريو محتمل براي هاشمي مطرح كرد و نوشت: اميدواري به ورود ميانه روها به عرصه انتخابات با ابهاماتي روبروست از جمله اينكه حكومت در برابر تحريم ها سرسختي نشان مي دهد و غرب هم بعيد است تغيير موضع از جمهوري اسلامي را بپذيرد. حتي اگر هم ايران قصد تجديدنظر در برنامه هسته اي را داشته باشد- كه قصد كوتاه آمدن ندارد- نيازمند آن نيست كه با دست خود زمينه تسلط نيروهايي چون اصلاح طلبان يا هاشمي بر دولت را فراهم كند. نيروهايي كه در بهترين حالت غيرقابل اعتماد مي داند و با صرف هزينه هاي سياسي و امنيتي موفق به مهار آن شده است.

 



تاريخ : 13 / 7 / 1391برچسب:, | 1:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مهر: متن نامه روابط عمومی شهرداری تهران خطاب به شیخان رئیس مرکز ارتباطات و اطلاعات و تبلیغات دفتر رئیس جمهور به این شرح است:

جناب آقای شیخان

ریاست محترم مرکز ارتباطات و اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری

سلام علیکم

هماهنگونه که مستحضرید ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد در بخشی از سخنان خود درنشست خبری روز سه شنبه مورخ 11/7 /1391 بر اساس متن پیاده شده از فیلم نشست مذکور مطالبی به شرح ذیل مطرح فرموده بودند:

"همین امروز از یک بلواری رد میشدیم که پر درخت های قدیمی بود، پریروز رد می شدیم ، امروز هم رد شدیم همه درخت ها را برداشتند برای خیابان کشی، یک خبر منتشر نمی شود".

با توجه به اینکه ابعاد موضوع از سوی رئیس جمهور محترم در حدی ارزیابی شده که طرح آن را در سطح ملی ضروری دانسته اند، خواهشمند است آدرس بلواری که در تاریخ مورد اشاره ایشان (یکشنبه مورخ 9/7/91 تا سه شنبه 11/7/91 ) درختان قدیمی آن برای تعریض خیابان برداشته شده به منظور پیگیری های بعدی به این اداره کل ارسال گردد.

نامدار صداقت
مدیرکل روابط عمومی شهرداری تهران



تاريخ : 13 / 7 / 1391برچسب:عقاب نیوز - احمدی نژاد - زندان اوین, | 1:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ایران، در این برنامه رئیس جمهور از همه بندها و بخش های زندان اوین بازدید خواهد کرد.
این منبع آگاه هدف از انجام این بازدید را آگاهی رئیس جمهور از وضعیت زندانها، بررسی راهکارهای عملی جهت تعامل و همکاری بهتر قوای مجریه و قضائیه جهت بهبود وضعیت زندان ها، آگاهی از مشکلات زندانیان بویژه زندانیان مالی و دیه و... عنوان کرد.
وی  گفت: زمان دقیق این بازدید مشخص نیست ولی پیش بینی می شود بزودی انجام شود.
وزیر دادگستری و برخی از مسئولان عالی قضایی، رئیس جمهور را در این بازدید همراهی خواهند کرد.



تاريخ : 13 / 7 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رییس سازمان ثبت‌احوال گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، خط صدور کارت ملی هوشمند از عید غدیر خم امسال آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، محمد ناظمی‌اردکانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اتقان اسناد هویتی، اظهار کرد: با صدور کارت ملی هوشمند همه اطلاعات هویتی در این کارت ثبت شده و امکان جعل آن نیز وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بیش از 97 درصد جمعیت کشور دارای کارت ملی هستند و با توجه به اهمیت موضوع همه بسترها برای صدور کارت هوشمند ملی نیز فراهم شده است و تاکنون به صورت آزمایشی تعدادی کارت نیز برای افراد صادر شده است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه آرشیو الکترونیکی اسناد نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان به‌شمار می‌آید، ابراز کرد: در همین راستا 80 میلیون سند از 120 میلیون سند هویتی موجود در کشور اسکن و بارگذاری شده است و با توجه به اهمیت موضوع کار با سرعت بالایی در حال انجام است.

وی به وضعیت رشد جمعیت در کشور نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به روند رشد جمعیتی کشور، پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد جمعیت در ایران تا 40 سال آینده به صفر برسد که این موضوع نگران‌کننده بوده و نیاز به برنامه‌ریزی دارد و معتقدیم با دو فرزند برای هر زوج این مشکل تا حدودی برطرف گردد.

ناظمی‌اردکانی وضعیت نرخ سالمندی در کشور را نیز تا حدی نگران‌کننده عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به هرم سنی در کشور، ایران با دو موج سالمندی مواجه خواهد شد، چرا که در حال حاضر 8 درصد از جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند که تا سال 1400 این رقم به 10 تا 12 درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: موج دوم سالمندی تا سال 1425 رخ خواهد داد که پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد این قشر به 20 درصد برسد.

این مقام مسئول همچنین به آمار جمعیتی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر جمعیت ایران 75 میلیون و 200 هزار نفر است که از این تعداد بیش از 51 میلیون و 900 هزار نفر را جمعیت شهرنشین شامل می‌شود و جمعیت روستایی نیز حدود 23 میلیون و 300 هزار نفر گزارش شده است.

رییس سازمان ثبت‌احوال، جمعیت مردان در ایران را 38 میلیون و 400 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 51 درصد جمعیت کشور را مردان تشکیل می‌دهد و زنان با 36 میلیون و 700 هزار نفر 49 درصد کشور را شامل می‌شوند.

ناظمی‌اردکانی در ادامه با اشاره به نرخ ولادت در ایران، ابراز کرد: در حال حاضر 18 ولادت در هزار نفر رخ می‌دهد که این نرخ برای وفات 6/5 نفر در هزار نفر است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: نرخ ازدواج در ایران بر اساس آخرین آمارها 7/11 ازدواج در هزار بوده و نرخ طلاق 9/1 در هزار است.

ناظمی‌اردکانی به وضعیت آماری جمعیت استان زنجان نیز اشاره کرد و یادآور شد: استان زنجان دارای یک میلیون و 23 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد 600 هزار نفر شهرنشین و 433 هزار نفر روستایی هستند.

وی ادامه داد: 514 نفر از جمعیت استان را مردان و 514 هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند و نرخ ازدواج در استان بالا بوده و رتبه دوم کشوری را دارا است.

وی بیشترین نرخ ولادت در استان زنجان را مربوط به شهرستان خدابنده عنوان کرد و افزود: بیشترین نرخ فوت مربوط به شهرستان ماه‌نشان و بالاترین نرخ ازدواج به خدابنده تعلق دارد و این در شرایطی است که بالاترین آمار طلاق در خرم‌دره ثبت شده است.



تاريخ : 12 / 7 / 1391برچسب:, | 5:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رییس‌جمهور در جلسه امروز هیأت دولت در خصوص کنترل بازار ارز و همچنین تأمین تسهیلات لازم برای واحدهای تولیدی دستوراتی را صادر کرد.

خبرگزاری فارس: دستورات رئیس‌جمهور برای کنترل بازار ارز

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه هیأت وزیران که صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست محمود احمدی‌نژاد تشکیل شد، مسائل مهم اجرایی کشور از جمله کنترل و مدیریت بازار ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه وزرای امور اقتصادی و دارایی و  صنعت، معدن و تجارت و رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص کنترل نوسانات بازار ارز، پیشنهادات و راهکارهای خود را در این زمینه ارائه نمودند.

در ادامه جلسه امروز هیات دولت تعدادی از پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، از تصویب دولت گذشت.



تاريخ : 12 / 7 / 1391برچسب:, | 12:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

برای تماشا کلیک کنید



تاريخ : 12 / 7 / 1391برچسب:, | 11:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

روحیه نشاط و احساس مسئولیت جوانان نخبه؛ فتح الفتوح انقلاب اسلامی / علت اصلی همه فشار ها جایگاه مستقل ملت ایران و تسلیم نشدن در برابر نظام سلطه است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در ديدار يكهزار نفر از نخبگان و استعدادهاي برتر جوان، حفظ و تقويت فضاي نشاط و اميد كنوني در ميان جوانان نخبه،فراهم كردن امكان پيشرفت هاي علمي و پژوهشي بيشتر در ميان استعدادهاي جوان، توجه به درون زايي علمي بجاي مرعوب شدن در مقابل پيشرفتهاي علمي غرب، تقويت روحيه احساس مسئوليت نخبگان نسبت به آينده ملت و راضي نشدن به پيشرفتهاي علمي كنوني را از ضروريات ادامه حركت پرشتاب علمي كشور برشمردند و تأكيد كردند: به فضل الهي ملت ايران با تكيه بر ثروت نيروي انساني جوان و مستعد خود و ايستادگي در مقابل فشارها، ازهمه گردنه هاي خطرناك عبور خواهد كرد و به قله سعادت خواهد رسيد.
در اين ديدار كه در فضايي صميمانه و پرنشاط برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامي با تبريك به جوانان نخبه به خاطر توفيق به فعليت رساندن استعدادها و توانايي ها، خطاب به آنان خاطرنشان كردند: شما جوانان عزيز نبايد به اين حد از نخبگي قانع باشيد بلكه بايد اين بذر به ثمر نشسته به نهالي برومند و ثمربخش تبديل شود كه در همه زمانها و موقعيت ها بتواند ميوه شيرين خود را به كام كشور، ملت، تاريخ و در نهايت بشريت، بچشاند .
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ديدگاهها و پيشنهادهاي تعدادي از جوانان نخبه كه در اين ديدار مطرح شد، آنها را سنجيده و همراه با تفكر و برخاسته از صدق و صفا خواندند و ضمن توصيه به مسئولان براي توجه به اين ديدگاهها و بررسي دقيق پيشنهادهاي ارائه شده، افزودند: هنگامي كه جوانان اينگونه با نشاط و اميد و از روي سنجيدگي و با احساس مسئوليت، مطالبي را درخصوص پيشرفت و آينده كشور بيان مي كنند، فضاي شيرين بوجود مي آيد كه بايد اين روحيه در ميان جوانان بويژه نخبگان تقويت شود.
ايشان با يادآوري پيام امام خميني (ره) به مناسبت پيروزي رزمندگان اسلام در عمليات طريق القدس در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان كردند: امام (ره)‌ در آن پيام، تربيت جواناني كه توانستند آن پيروزي را در چنان شرايط سختي بيافرينند، فتح الفتوح انقلاب اسلامي خواندند و امروز نيز روحيه نشاط و احساس مسئوليت جوانان نخبه نسبت به آينده كشور، همان فتح الفتوح انقلاب اسلامي است.
رهبر انقلاب اسلامي نتيجه حفظ و تقويت اين روحيه را، سود بردن كشور و ملت از ويژگي نخبگي دانستند و تأكيد كردند: جوان نخبه اي كه با چنين انگيزه و روحيه اي در مسير پيشرفت علمي گام برمي دارد،‌در واقع سرمايه شخصي خود را كه همان نخبگي است،‌به سرمايه ملي تبديل مي كند و همه، از آن سود خواهند بُرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با ابراز خرسندي از فضاي گفتماني حركت و پيشرفت علمي در كشور افزودند: البته يك نگراني هم وجود دارد و آن اينكه با حركت پرشتاب علمي در كشور ، حالت اقناع و رضايت ايجاد شود در حاليكه ما در آغاز راه هستيم و اين شتاب علمي نبايد كُند و يا متوقف شود.
ايشان با اشاره به عقب ماندگي علمي تاريخي كشور به دليل تسلط حاكمان و زمامداران وابسته و غافل، خاطرنشان كردند: فاصله علمي زياد با دنيا و وجود رقباي نسبتاً قوي در منطقه،‌ از واقعيت هايي هستند كه ضرورت استمرار حركت پرشتاب علمي تا رسيدن به نقطه متناسب با شأن و جايگاه ملت ايران را دو چندان مي كند.
رهبر انقلاب اسلامي از جمله لوازم ادامه حركت پرشتاب علمي را همت مضاعف جوانان و مرعوب نشدن در قبال پيشرفتهاي علمي غرب دانستند و تأكيد كردند: در مسير پيشرفت علمي بايد درون زايي و درون جوششي علمي، اصل قرار گيرد و تقويت شود.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه، توصيه هايي را به مسئولان بنياد ملي نخبگان و مسئولان مراكز و دستگاههاي مرتبط با حركت علمي كشور بيان كردند. ايشان فعاليتهاي انجام گرفته در بنياد ملي نخبگان را براساس ارزيابي هاي انجام گرفته، خوب ارزيابي كردند و در عين حال اين نكات را متذكر شدند: لزوم توجه به تفاوت در معيارهاي نخبگي در علوم فني و علوم انساني، فراهم كردن ميدان وسيع علمي و پژوهشي براي نخبگان به عنوان اولويت اول و اساسي، و نگاه شبكه اي به نخبگان.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين نگاه شبكه اي به نخبگان افزودند:‌ در مورد نخبگان بايد يك حركت شبكه اي درون زا بوجود آيد كه مرحله اول آن، شناسايي و پرورش نخبگان در آموزش و پرورش است و در مراحل بعد، شامل انتخاب بهترين ها، و سپس حفظ و ارتقاء نخبگان به رتبه هاي بالاتر است و در نهايت اين نخبگان، بايد خود زمينه ساز پرورش نخبگان جديد شوند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به تدوين سند راهبردي نخبگان، از مسئولان ذيربط خواستند تا اين سند را سريعاً تصويب نهايي و سپس ابلاغ كنند.
ايشان توصيه هايي را نيز خطاب به نخبگان جوان بيان كردند.
باقي ماندن در طراز نخبگي و اثرگذاري در فضاي پيراموني خود و سوق دادن آن به سمت نخبگي از جمله توصيه هاي رهبر انقلاب اسلامي به نخبگان بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، توجه به نيازهاي كشور در فعاليتهاي علمي و پژوهشي را نيز مورد تأكيد قرار دادند و افزودند: برخي گزارشها حاكي از آن است كه هنوز بخش عمده اي از مقالات علمي ناظر به نيازهاي كشور نيست كه اين، خسارت است و بايد به گونه اي برنامه ريزي شود كه صددرصد مقالات علمي در جهت رفع نيازهاي داخل قرار گيرند.
ايشان معيار اصلي در همكاري با ISI را نيز، ناظر بودن مقالات به نيازهاي داخلي دانستند و خاطرنشان كردند: اين موضوع نيازمند روش سيستمي و تلاش بيشتر بنياد ملي نخبگان است.
رهبر انقلاب اسلامي سه توصيه ديگر نيز به نخبگان جوان بيان كردند: ارتقاء معنويت و تهذيب نفس، تفكر در مسائل اصولي و اساسي زندگي، و تحليل صحيح و دقيق از جايگاه كشور و نظام در شرايط كنوني جهان.
حضرت آيت الله خامنه اي درخصوص دارا بودن تحليل درست از وضعيت كشور به تبيين شرايط نظام اسلامي پرداختند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران در طول ۳۳ سال گذشته با طيف مختلفي از فشارها اعم از سياسي، امنيتي، نظامي، اقتصادي و تحريم ها مواجه بوده است اما ملت ايران با ايستادگي خود نه تنها اين فشارها را خنثي كرد بلكه قوي تر نيز شده ا ست.
ايشان لازمه رسيدن به تحليل درست از جايگاه و موقعيت كشور را، وجود ارزيابي صحيح از توانايي ها و نقاط قوت نظام اسلامي، فشارهاي جبهه دشمن، و در عين حال ناكامي هاي اين جبهه دانستند و تأكيد كردند: اين تصور كه علت دشمني جبهه استكبار با ملت ايران، اتخاذ برخي مواضع يا تصميم ها بوده، غلط است. علت اصلي همه اين فشارها، جايگاه مستقل ملت ايران و تسليم نشدن در برابر نظام سلطه است.
رهبر انقلاب اسلامي، هدف اصلي از افزايش فشارها به ملت ايران را، وادار كردن ملت به تسليم دانستند و افزودند: ملت ايران هيچگاه تسليم فشارها نشده و نخواهد شد و علت عصبانيت دشمن نيز، همين موضوع است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: ملت ايران با تكيه بر ثروت طبيعي و انساني مستعدي كه در اختيار دارد، از گردنه هاي دشوار و گذرگاههاي سخت عبور خواهد كرد و به توفيق الهي، به قله سعادت دنيا و آخرت،‌ و آرامش و آسايش خواهد رسيد.
 
در ابتداي اين ديدار آقايان و خانم ها:
-امير جعفرقلي – رتبه اول جشنواره خوارزمي و فارغ التحصيل دكتراي مهندسي برق
-شيما شاهجويي – دارنده مدال نقره المپياد كشوري در رشته زيست شناسي
-مهدي صفر نژاد بروجني – دارنده ي مدال طلا در رشته ي كامپيوتر و دانشجوي دكتراي مهندسي كامپيوتر
-محمدحسين اشتري – دانشجوي دكتراي علوم تربيتي دانشگاه علامه طباطبايي
-نسرين جعفري – دانشجوي دكتراي مهندسي عمران و رتبه اول حفظ قرآن كريم در مسابقات كشوري
-علي آرام – دانش آموخته دكتراي مهندسي مكانيك و دارنده ي مدال نقره المپياد كامپيوتر
-آرزو محمودزاده – دارنده ي مدال برنز المپياد دانش آموزي و دانشجوي رشته روانشناسي باليني
-محمد حسين بادامچي – دارنده ي مدال نقره المپياد فيزيك و دانشجوي دكتراي جامعه شناسي
-و قاسم درزي – دانشجوي دكتراي علوم قرآني و رتبه اول المپياد دانشجويي در رشته الهيات
ديدگاههاي خود را درخصوص حركت علمي كشور و اقدامات بنياد ملي نخبگان بيان و پيشنهادهايي را نيز مطرح كردند.
خانم سلطانخواه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور نيز در گزارشي از عملكرد يكساله بنياد ملي نخبگان، به اجرايي شدن آيين نامه تسهيلات جذب و نگهداري نيروهاي نخبه، تسهيل در جذب نخبگان در مراكز آموزشي و تحقيقاتي و اجرايي شدن آيين نامه تسهيل ادامه تحصيل نخبگان در مقطع دكترا اشاره كرد.
تدوين سند راهبردي كشور در امور نخبگان، تدوين آيين نامه بكارگيري نخبگان در شركتهاي دانش بنيان، ساماندهي و برنامه ريزي علمي و حمايت از استعدادهاي برتر براي حضور متوازن در همه نقاط كشور، و ارائه خدمات هدفمند به مخترعان و برگزيدگان المپيادها از ديگر مواردي بود كه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در گزارش خود بيان كرد.



تاريخ : 12 / 7 / 1391برچسب:, | 10:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

برای دیدن فیلم کلیک کنید