تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 10:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین بازداشت شد.

خبرگزاری فارس: حسین هدایتی بازداشت شد

به گزارش خبرنگار فارس پلیس حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین و ملوان انزلی را با حکم قضایی به دلیل بدهی سنگین بانکی بازداشت کرده است.

حسین هدایتی توسط پلیس آگاهی بازداشت شده است.

حسین هدایتی سرمایه دار تهرانی متولد سال ۱۳۴۲ تهران است که از دهه ۸۰ به سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش به ویژه فوتبال علاقه‌مند شده است.



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 10:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

افکارنیوز: اگر یخچالتان مجهز به آب‌سردکن مخزن‌دار است حتماً هر یکی، دو روز آب آن را تعویض کنید زیرا جنس این مخزن‌ها از پلاستیک است و ماندن آب بیش از ۳ روز درون این مخزن‌ها، احتمال انباشته شدن مواد پلاستیکی را درون آب افزایش می‌دهد.

۱. برای حفظ سلامت و به خطر نیفتادن بهداشت آب بهتر است از نگهداری آن در ظروف پلاستیکی پرهیز کنید زیرا ظروف پلاستیکی دارای ترکیب‌ های پلیمری هستند که از سنتز مواد اولیه‌ای به نام منومر تهیه شده‌ اند. ایران ناز، پلیمرها در اثر خم شدگی یا ساییدگی ظروف پلاستیکی، جمع شده (چروکیده) و منجر به آزاد شدن منومرها می‌شوند.

۲. فریز کردن آب داخل ظروف پلاستیکی نیز توصیه نمی‌شود. به دلیل اینکه آب بر بدنه این ظروف فشار وارد می‌کند و باعث آزادسازی سریع‌تر منومرها می‌شود. منومرها، موادی سمی و خطرناکند که برای سلامت افراد زیان‌بار هستند.

۳. بر اساس مطالعه‌های صورت‌ گرفته، مصرف آب در ظروف یا بطری‌های پلاستیکی، باعث ابتلا به بیماری‌های گوارشی، بدخلقی و کم‌حوصلگی در طولانی مدت خواهد شد.

۴. برای نگهداری آب در یخچال از ظروف استیل یا شیشه‌ای که رنگ شفافی دارند، استفاده کنید.

۵. بهتر است هر چند وقت یک‌بار، بطری‌های آب را تعویض کنید. همچنین استفاده طولانی مدت از این بطری‌ها برای نگهداری مواد اسیدی مانند آب‌لیمو، آب‌غوره و سرکه مناسب نیست.

۶. در صورتی که از آب لوله‌کشی شده استفاده نمی‌کنید یا در مسافرت هستید و از تصفیه بودن آب اطمینان ندارید بهتر است قبل از مصرف، آن را بجوشانید. اگر آب تصفیه‌شده و لوله‌کشی شده در دسترس باشد که نیازی به جوشاندن آن نیست.

۷. گاهی آب درون یخچال، طعم مواد داخل آن را می‌گیرد. در این صورت بهتر است آب را دور بریزید. اگرچه الزاماً طعم گرفتن آب به معنی غیربهداشتی بودن یا وجود آلودگی، باکتری یا میکروب نیست اما با توجه به سازگار نبودن با ذائقه، بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید.

۸. اگر یخچالتان مجهز به آب‌سردکن مخزن‌دار است حتماً هر یکی، دو روز آب آن را تعویض کنید زیرا جنس این مخزن‌ها از پلاستیک است و ماندن آب بیش از ۳ روز درون این مخزن‌ها، احتمال انباشته شدن مواد پلاستیکی را درون آب افزایش می‌دهد.

۹. هرگز در ظروف یا شیشه‌های شیر پلاستیکی به کودکتان آب ندهید زیرا سیستم ایمنی او نسبت به افراد بزرگ‌سال ضعیف‌تر است. ضخیم بودن دیواره این شیشه‌ها به دلیل وجود ترکیب‌هایی مانند بیس فسفات است. در ضمن این ترکیب در ساخت درپوش قوطی‌های غذا و کنسرو هم کاربرد دارد و دارای خاصیت سرطان‌زایی است و مصرف طولانی مدت آن در دوز بالا باعث آسیب جدی به ارگان‌ها خواهد شد.

۱۰. فراموش نکنید که نوشیدن آب سرد یا گرم در ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف نیز خطرساز است و تجمع قطره‌های آب که مانند یک لایه چربی در دیواره این لیوان‌ها جمع می‌شود، چیزی جز منومرهای یادشده نیست.



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 9:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

صنعت بیمه - رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همچنان با بیمه برای پرداخت 1.5 میلیون تومان خسارت بدون حضور طرفین تصادف مشکل داریم و این مسئله موجب حجم سنگین ترافیک هنگام وقوع تصادف می شود.

به گزارش مهر شهردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در واکنش به اظهارات اعضای شورای شهر در باره عملکرد پلیس و مطالبات آنها خاطرنشان کرد: در خصوص توسعه دوربین ها و کاهش نیروی انسانی برای کنترل معابر اقدامات قابل توجهی انجام شده اما حجم معابر بسیار زیاد است و در شهر تهران 5 هزار و 700 تقاطع وجود دارد.

وی به اثرگذاری دوربین های ثبت تخلف اشاره کرد و گفت: وجود این دوربین ها در کاهش جرایم راهنمایی و رانندگی موثر بوده است.

رحیمی با اذعان به اینکه بعضا تصادفات جزئی موجب بروز ترافیک سنگین می شود افزود: همچنان با بیمه برای پرداخت 1.5 میلیون تومان بدون حضور طرفین تصادف مشکل داریم و این مسئله موجب حجم سنگین ترافیک هنگام وقوع تصادف می شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه گره ترافیکی ناشی از پروژه پیاده راه سازی حدفاصل میدان شهدا تا میدان امام حسین24 ساعته برطرف شد گفت: پلیس با تمام توان برای کنترل ترافیکی این منطقه اقدام کرد و هم اکنون جریان ترافیکی نسبتا خوب است.

 وی با اشاره به همکاری پلیس راهور با شهرداری تهران اظهار داشت: در جریان پروژه ادامه بزرگراه امام علی (ع) نیروهای پلیس در 15 نقطه حساس و مهم درگیر تامین انضباط ترافیکی هستند و همواره نسبت به پروژه های عمرانی نگاه حمایتی داشته ایم.

رحیمی درباره عملکرد پارکبانها نیز خاطرنشان کرد: وضعیت پارکبانها نسبت به 2 سال قبل بهبود چشمگیری داشته است اما از آنجا که انسان در این امر دخیل است، همچنان شاهد تخلف هستیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه راه حل اصلی مشکل پارکبانها حرکت به سمت مکانیزه شدن فضاهای پارک حاشیه ای گفت: این اقدام هم اکنون در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به کاهش بار ترافیکی در محدوده میدان شهدا و همکاری شهرداری و پلیس راهور گفت: مشکلات شهروندان نسبت به دو روز گذشته بسیار کاهش یافته است.



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 9:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فیلمبرداری فیلم سینمایی «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و روز گذشته هواپیمای پروژه که مشغول فیلمبرداری سکانس پایانی فیلم بود، در صحرای کالاهاری سقوط کرد.

خبرگزاری فارس: سقوط هواپیمای عوامل «فرزند چهارم» در صحرای آفریقا + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس، تاکنون حدود 80 درصد از فیلمبرداری فیلم‌ انجام شده و روز گذشته کارگردان و تنی چند از عوامل اصلی فیلم «فرزند چهارم» که این روزها مشغول فیلمبرداری آخرین سکانس‌های مربوط به این فیلم در صحرای ‌کالاری آفریقا هستند، از حادثه سقوط هواپیما جان سالم به در بردند.

گروه تولید «فرزند چهارم» که از حدود یک ماه پیش برای فیلمبرداری صحنه‌های خارج از کشور راهی آفریقا شده بودند، در طی فیلمبرداری صحنه‌های هوایی مربوط به سکانس فینال این فیلم، به دلیل نقص فنی هواپیمای ملخ‌داری که کارگردان و گروه فیلمبرداری را در خود جای داده بود دچار سانحه شدند که خوشبختانه جز برخی جراحات سطحی آسیب عمده‌ای به هیچ یک از اعضای گروه وارد نیامد.

وحید موسائیان کارگردان «فرزند چهارم» که خود از سرنشینان هواپیمای فوق بود در توضیح حادثه گفت: روز گذشته هنگام فیلمبرداری پلان‌های مربوط به سکانس آخر فیلم که طی آن قرار بود حامد بهداد با یک هواپیمای ملخ دار به دنبال مهتاب کرامتی و مهدی هاشمی که در صحرا گم شده بودند بیاید هواپیمای حامل کارگردان، فیلمبردار و دستیارش به دلیل از کار افتادن موتور هواپیما با سر به سمت زمین شیرجه زده و پس از برخورد با یک درخت از حرکت ایستاد.

موسائیان در ادامه گفت: ما روز قبل از این حادثه صحنه‌های مربوط به فرود هواپیمای بهداد و درگیری‌های منجر به تیر خوردن مهدی هاشمی را با استفاده از دو هواپیمایی که در اختیار داشتیم فیلمبرداری کرده و تصمیم داشتیم صحنه‌های مربوط به پلان‌های هوایی را فیلمبرداری کنیم. برای این منظور هنرپیشه‌های اصلی ما در یکی از هواپیماها و گروه فیلمبرداری در هواپیمایی دیگر سوار شده و پرواز کردیم. پس از یک دور فیلمبرداری با تمام شدن نگاتیو، هواپیمای حامل ما بر زمین نشست و پس از برداشتن نگاتیو دوباره به پرواز درآمدیم. نتیجه کار بسیار عالی بود اما در حین برگشت ناگهان ملخ هواپیمای ما از چرخش باز ایستاد و هواپیما با سر به سمت زمین شیرجه رفت.

او ادامه داد: پس از چند لحظه‌ با برخورد دماغه هواپیما به یک درخت از حرکت باز ایستاده و تا به خود آمدیم متوجه شدیم بنزین از در و دیوار هواپیما به سر و رویمان سرازیر شده است. در آن لحظاتی که داخل هواپیمای در هم شکسته و مابین کمربند نجات و صندلی‌ها گیر کرده بودیم تنها نگرانی‌مان انفجار باک هواپیما بود که خوشبختانه به شکل معجزه‌آسایی این اتفاق نیفتاد و پس از چند لحظه توانستیم از هواپیما خارج شده و با هلی‌کوپتری که به دنبال‌مان آمده بود به بیمارستانی در کالاری منتقل شویم.

موسائیان با بیان اینکه خود و دیگر عواملی که درگیر این حادثه بودند جز زخم‌های سطحی آسیب جدی دیگری ندیده‌اند گفت: خوشبختانه پس از گذشت یک روز از این حادثه توانستیم فیلمبرداری را از سر بگیریم. تا این لحظه حدود 80 درصد از کار فیلمبرداری را پشت سر گذاشته‌ایم کما اینکه اگر با برخی موانع مواجه نمی‌شدیم تاکنون فیلمبرداری به پایان رسیده بود.

بنابراین گزارش، فیلمبرداری «فرزند چهارم» تازه ترین ساخته وحید موساییان چندی پیش طی مراسمی با حضور مسعود کیمیایی در پردیس سینمایی ملت تهران آغاز شد. گروه بعد از فیلمبرداری سکانس‌های تهران عازم افریقا شد.

مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی،حسین محب اهری، ناصر گیتی جاه، معصومه قاسمی پور، زهرا برومند،ساناز زرین مهر و حامد بهداد بازیگران اصلی این فیلم هستند.

تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از:

نویسنده ، کارگردان و تهیه کننده : وحید موسائیان/ مجری طرح : محمد حسن نجم/ مدیر تولید : آزیتا موگویی/ پشتیبانی تهیه : محمد پور راد/ مدیر فیلمبرداری : علی محمد قاسمی/ آهنگساز : فریدون شهبازیان/ طراح گریم : سودابه خسروی/ طراح صحنه ولباس: کامیاب امین عشایری/ صدا بردار: محمد شاهوردی/ جانشین تولید : محمد یمینی/ عکاس : علی نیک رفتار/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز : مسعود میمی/ مدیر تدارکات : امرالله تجربه/ دستیار تولید : مهرداد زحمتکش/ گروه کارگردانی : علی درخشنده، حجت الله علیپور، خورشید نجم/ دستیار اول فیلمبرداری : همایون قربانی/ اجرای گریم : محمد علی ضرابی/ دستیاران صحنه : وهاب یحیی زاده ، ملودی اسماعیلی/ دستیار صدا : امیر شاهوردی/ گروه فیلمبرداری : حسین رجائی ، رضا سپهری ، سید مرتضی نجفی ، جعفر اصلانی/ گروه تدارکات : محمد حیدرقلی ، امیر  یمینی ، حسن عرب زاده ،حسین  رحیمی/ دستیار لباس : زهرا صمدی/ هماهنگی تولید : سعید علیپور شیرازی /هماهنگی  تولید آفریقا : پژمان هادوی/ مدیر مالی : شهریار کنعانی/ مشاور رسانه‌ای: مینا اکبری / بازیگران: مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی ،حسین محب اهری،  ناصر گیتی جاه ، معصومه قاسمی پور، زهرا برومند، ساناز زرین مهر و حامد بهداد، با حضور افتخاری یاسمین ملک نصر



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 9:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مصوبه افزايش حداكثر 20 درصدي قيمت خودروهاي داخلي در شرايطي ابلاغ شده است كه طبق نظر اعضاي كميته قيمت‌گذاري خودرو، افزايش قيمت‌ها شامل خودروهاي پيش فروش شده تا تاريخ دوازدهم مهرماه نخواهد شد.

 

 

به گزارش ايسنا، طبق ابلاغيه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان به شركت‌هاي ايران خودرو، سايپا، پارس خودرو و مديران خودرو، اين شركت‌ها حق ندارند قيمت خودروهايي كه قبل از تاريخ دوازدهم مهرماه (روز برگزاري جلسه كميته قيمت‌گذاري خودرو و تصويب قيمت‌هاي جديد) پيش فروش كرده‌اند را افزايش دهند. البته اين ابلاغيه شامل خودروهاي پيش فروشي مي‌شود كه در قرارداد آنها قيمت قطعي تحويل خودرو ذكر شده باشد.

 

خودروسازان ملزم شده‌اند خودروهاي پيش فروش شده با قيمت قطعي تا تاريخ دوازدهم مهرماه را با نرخ‌هاي سابقي كه شامل افزايش قيمت‌هاي جديد نمي‌شود، تحويل مشتريان دهند. در مصوبه افزايش قيمت‌‌ها كه به خودروسازان ابلاغ شده، جمله "خودروهاي پيش فروش شده تا تاريخ دوازدهم مهرماه 1391 مي‌بايستي با نرخ‌هاي قبلي عرضه شود" قيد شده است.

 

در صورت تخلف خودروسازان از اين ابلاغيه مشتريان مي‌توانند شكايت خود را به سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان و سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ارائه كنند.



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 9:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رهبر فرزانه انقلاب در میان خیل عظیم جمعیت مشتاق ولایت دقایقی پیش وارد بجنورد، مرکز خراسان شمالی شدند.

خبرگزاری فارس: رهبر فرزانه انقلاب وارد بجنورد شدند
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از سال‌ها انتظار دیرینه مردم ولایت‌مدار خراسان شمالی در میان خیل عظیم دوستداران و مشتاقان ولایت وارد شهر شهیدپرور بجنورد شدند.

هم‌اکنون تمام خیابان‌های منتهی به میدان حضرت قائم (عج) بجنورد مملو از جمعیت مشتاق معظم له است که از ساعت‌ها قبل سعی داشتند خود را به این میدان و خیابان‌های مسیر استقبال از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی رسانده و تجدید ‌بیعتی دوباره با مقتدای خود داشته باشند.

میدان حضرت قائم (عج) و خیابان طالقانی بجنورد مملو از پیر و جوان و زن و مردی است که با اشتیاق فراوان برای دیدار با رهبر امت آمده‌اند.

علاوه بر این بسیاری از افراد از اقشار مختلف با پای پیاده صبح امروز خود را برای استقبال از رهبری رساندند.



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 8:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

 



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 8:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس گفت: قانون جدید مجازات اسلامی به زودی با رفع ایرادات به شورای نگهبان فرستاده می شود.

محمدعلی اسفنانی درباره آخرین وضعیت قانون مجازات اسلامی گفت: این قانون قبل از ابلاغ از سوی رئیس جمهور به خاطر ایرادات شورای نگهبان به مجلس بازگردانده شد. پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون قضائی مجلس قرار شد این قانون دوباره به کمیته تخصصی برود تا با رفع ایرادات ، دوباره به شورای نگهبان فرستاده شود.

وی افزود: رفع ایرادات این قانون از الویت های کمیسیون قضائی مجلس است و تلاش می کنیم به زودی این قانون تصویب نهائی و ابلاغ شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد، این قانون دارای تغییراتی نسبت به قانون قبلی است و از دربرگیری بیشتری نسبت به قانون قبلی برخوردار است.

قانون جدید مجازات اسلامی در پنج باب، کلیات، حدود، قصاص، دیات و مجازات‌های تعزیری و بازدارنده تنظیم شده که در باب کلیات، اصول کلی قابل اعمال در ابواب دیگر شامل تعاریف و قلمرو اعمال مجازات، مبنای مسئولیت کیفری و شخصی بودن مجازات، تقسیم بندی جرایم و مجازات‌ها بر اساس مبانی اسلامی، حدود مسوولیت کیفری و موانع آن، جهات تخفیف مجازات و شرایط آزادی مشروط، تعویق، تعلیق و زوال محکومیت کیفری مورد توجه قرار گرفته است.

یکی از مهمترین تغییرات قانون، حذف مجازات سنگسار است. البته طی چند سال گذشته، این مجازات اجرا نمی شد و قضات سعی می کردند از مجازات های جایگزین استفاده کنند. در قانون جدید که قرار است به صورت آزمایشی اجرا شود هیچ اشاره ای به حکم رجم یا سنگسار نشده است.

تغییر مهم دیگری که در این قانون روی داده، مربوط به حدود و قصاص افراد زیر 18 سال است. موضوعی که طی سال های اخیر یکی از مباحث بحث برانگیز در حوزه قضا بود. با تصویب این لایحه و اجرای آن چنانچه در کمال عقل و رشد افراد زیر 18 سال شبهه ای ایجاد شود حدود و قصاص برای آنها اجرا نمی شود.

بر اساس این مصوبه، مجازات های تعزیری برای افراد زیر 18 سال با افراد بالای 18 سال متفاوت است. همچنین دیگر افراد زیر 18 سال به زندان محکوم نشده و به مراکز تربیتی همچون کانون اصلاح و تربیت منتقل می شوند.



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 5:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


یکی از راه‌هایی که می‌تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، این است که اعضای خانواده مسواک‌هایشان را جدا از هم نگهداری کنند، یعنی طوری آنها را قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند.

پیشگیری واقعا بهتر از درمان است، بنابراین در اینجا چند راه حل عجیب برای جلوگیری از سرماخوردگی ذکر می‌کنیم:

1- دست‌هایتان را بشویید.
هر بار که شما به دکمه آسانسور، دسته تردمیل، دستگیره درب‌ها یا غیره دست می‌زنید، دست‌هایتان میلیون‌ها میکروب به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل است که متخصصان معتقدند شستن دست‌ها بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف است. حداقل حدود 20 ثانیه دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید و بین انگشت‌ها و زیر ناخن‌هایتان را هم فراموش نکنید. اگر به آب و صابون دسترسی نداشتید، از ضدعفونی کننده‌هایی که در ترکیبات آنها الکل وجود دارد، استفاده کنید.

2- بیشتر معاشرت کنید.حتما می‌دانید که دوستی‌ها و روابط اجتماعی گسترده و صحیح، اثرات مضر هورمون‌های استرس را کم می‌کند. اما تحقیقات جدید نشان داده است که هرچه دوستان بیشتری داشته باشید، سالم‌تر خواهید بود. پزشکان به 83 دانشجوی سال اول دانشگاه، واکسن آنفلونزا تزریق کردند و متوجه شدند که تعداد آنتی‌بادی‌های مبارزه با بیماری آنفلونزا در بدن افرادی که روابط اجتماعی بیشتری دارند، بیشتر از کسانی است که روابط محدوتری دارند.

3- مسواک‌هایتان را جداگانه نگهداری کنید. وقتی یکی از افرادی که در خانه شما زندگی می‌کند دچار سرماخوردگی می‌شود تقریبا جلوگیری از سرایت آن به افراد دیگری که در همان خانه زندگی می‌کنند، غیر ممکن است و احتمالا شما هم بعد از مدتی، سرفه کردن و عطسه کردن را آغاز می‌کنید. یکی از راه‌هایی که می‌تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، این است که اعضای خانواده مسواک‌هایشان را جدا از هم نگهداری کنند، یعنی طوری آنها را قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند.

4- به نظافت آشپزخانه بیشتر توجه کنید.
هر روز حوله مخصوص خشک کردن ظروف‌تان را عوض کنید. هیچ وقت از حوله‌ای که برای خشک کردن دستان‌تان استفاده کرده‌اید، برای خشک کردن ظرف‌ها استفاده نکنید. بهتر است اجازه دهید ظرف‌ها با جریان هوا خشک شوند. اسکاچ ظرفشویی را همیشه کاملا بشویید و اگر تا مدتی آنها را نمی‌خواهید (مثلا شب تا صبح) در جایی قرار دهید که خشک شوند. همچنین هر چند مدت یک بار، آنها را عوض کنید.



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 2:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش بولتن به نقل از وفا ، این قضیه در مشهد اتفاق افتاده و احتمال داره در شهرهای بزرگ دیگه هم باشه که بی خبریم.

 
آقا به همراه خانومش با اتومبیل پراید به این خیابون برای خرید میرن. آقا برای کاری از ماشین پیاده میشه و به خانومش میگه تو مانتو فروشی ها چرخی بزنه تا اگه مورد دلخواهش پیدا شد به آقا تک زنگ بزنه تا بیاد ببینه اما بعد از تمام شدن کار آقا .
 
http://farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/12-10/09/8643-29219.jpg
خبری ازخانم نمیشه آقا نگران میشه و دنبالش میگرده . یکی دو ساعت طول میکشه و بسیار نگران به ۱۱۰ اطلاع میده و میگه خانوم من اینجا گم شده و موبایلشم جواب نمیده پلیس به این منطقه میرن و میگردن و خیابونا رو هم میبندن اما به نتیجه نمیرسن . بعد دو ساعتی گشتن به یکی از مغازه ها مشکوک میشن . داخلش میرن و میبینن همه چیز عادیه و فروشنده ها هم دو تا خانم هستند.
 
سربازا مشغول گشتن میشن که ناگهان یکی از سربازا در اتاق پرو باز میکنه میبینه چیزی توش نیست اما وقتی پاشو داخل اتاقک میزاره احساس غیر عادی زیر پاش میکنه و میبینه روزنه نور کوچیکی ازش پیداست .
 
دوباره همون فروشگاه رو با دقت بیشتری میگردن تا میبینن ه دکمه زیر میز فروشندست . دکمه رو فشارش میدن میبینن بله !! کف اتاق پرو به صورت آسانسوری میره پایین و اینکه کجا میره؟
 
پایین (زیر زمین ) مجهز بودهه به تشکیلات پزشکی و …. دکتر و .. که بعد از بیهوشی قربانیان (عموما زنان تنهاو ساده لوح) اقدام به خارج کردن کلیه اونها میکردن!
 
تمام ماجرا در ضمیمه تپش روزنامه جام جم امده شاید شماها شنیده باشین اما اگه کسی نشنیده براش تعریف کنید و هیچ وقت تو اینجور جاها تنها نرید.



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 1:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: دریاقلی سورانی، اوراق فروشی بود که به همراه فرزند خردسال خود در گورستانی از اتومبیل‌های فرسوده در حاشیه آبادان زندگی می‌کرد.

خبرگزاری فارس: اوراق ‌فروش فداکار در کتاب ششم ابتدایی‌ها + تصاویر

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، نظام جدید آموزشی "3ـ3ـ6" امسال در تمام مدارس ابتدایی کشور اجرا شد و بر اساس آن، دوره ابتدایی 6 ساله شده و ششم ابتدایی ایجاد شد.

کتاب‌های پایه ششم ابتدایی نیز که جدیدالتألیف است، امسال بین تمام ششم ابتدایی‌ها توزیع شد تا نظام جدید آموزشی اجرایی شود.

در درس چهاردهم کتاب فارسی ششم ابتدایی، به زندگی شهیدی پرداخته شده است که شاید نامش را کمتر کسی شنیده بود؛ مرد فداکاری به نام دریاقلی سورانی.

 دریاقلی سورانی، اوراق فروشی بود که به همراه فرزند خردسال خود در گورستانی از اتومبیل‌های فرسوده در حاشیه آبادان زندگی می‌کرد؛ او در نهم آبان ماه 1359 به صورت اتفاقی متوجه شد که سربازان دشمن بعثی به صورتی غافلگیر کننده از رودخانه بهمنشیر گذشته‌اند و می‌خواهند شهر محاصره شده آبادان را به اشغال خود در بیاورند.

دریاقلی فرزند خردسالش را تنها گذاشت و با همه توان با دوچرخه‌اش رکاب ‌زد و در یک مسیر طولانی خود را به شهر ‌رساند و با فریادهایش مردم و مدافعان شهر را از نفوذ دشمن با خبر ‌کرد.

اطلاع‌رسانی به موقع دریاقلی باعث ‌شد که نفوذ دشمن به آبادان ناکام بماند اما دریاقلی در همین نبرد، به شدت زخمی شده و در راه انتقال به پشت جبهه، به شهادت رسید. 

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه چرا داستان فداکاری دریاقلی به کتاب ششم ابتدایی وارد شده است، به فارس می‌گوید: برخی شهدا معروف و مشهور هستند و درباره آنها تولید محتوا شده است اما برخی نیز معروفیتی ندارند؛ در حالی که تأثیری که در دفاع مقدس داشتند، بسیار زیاد بوده است.

وی با بیان اینکه همه شهدا برای ما عزیر و محترم هستند، ادامه می‌دهد: تعداد شهدای ما زیاد است و نمی‌توان زندگی تمام یکصد هزار شهید را وارد کتب درسی کرد؛ بلکه باید قله‌هایی را انتخاب کنیم.

حجت‌الاسلام محمدیان اضافه می‌کند: دریاقلی سورانی شهیدی ناشناخته است ضمن اینکه فداکاری وی نیز حس را بر می‌انگیزد. 

 

وی اظهار می‌دارد: فداکاری دریاقلی سورانی به گونه‌ای است که دانش‌آموزان می‌توانند این معنا را دریافت کنند و خود را به جای قهرمان درس قرار دهند و با خود بیندیشند که اگر ما هم در چنین شرایطی بودیم می‌توانستیم بر دوچرخه سوار شویم و رکاب بزنیم و به مردم خطر را اطلاع دهیم.



تاريخ : 18 / 7 / 1391برچسب:, | 11:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :



به گزارش اکوفارس به نقل از شبکه ایران، غروب امروز (سه شنبه 18/7/91) نمایشگاه دیجیتال متشنج شد.
بر اساس برخی اخبار تائید نشده، دلیل این تشنج، محتوای ارائه شده در یک غرفه ویژه نمایشگاه بوده است. گویا در این غرفه که ویژه والدین است و افراد زیر 18 سال نمی توانند از آن بازدید کنند، خطرات و ناهنجاری های پیش روی کودکان و نوجوانان در فضای سایبر به نمایش درآمده تا از این طریق خانواده ها با این خطرات آشنا شوند. با این وجود چند نفر از نیروهای گشت ارشاد حاضر در نمایشگاه، بدون اطلاع از ماهیت این غرفه، به محض مواجه با محتوای ارائه شده در آن، با مسئولان غرفه به شدت برخورد می کنند. دقایقی بعد جروبحث ها میان مسئولان و برخی بازدیدکنندگان حاضر در غرفه از یک طرف و نیروهای گشت ارشاد از سوی دیگر، شدت می گیرد. طوری که حتی پای یک مقام ارشد وزارت ارشاد که در محل حاضر بوده نیز به این ماجرا باز می شود.
با ادامه جر و بحث ها، کار به تشنج و درگیری می کشد. در این میان یک مسئول ارشد دولتی مذکور نیز در جریان این درگیری به زخمی می شود.
بر اساس آخرین شنیده های خبرنگار شبکه ایران، ماجرای تنش در غرفه +18 با استفاده ی نیروهای گشت ارشاد از اسپری اشک آور به اوج می رسد، اما در نهایت با دخالت نیروهای حراست نمایشگاه، دقایقی پیش آرامش به ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال باز می گردد.
ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، از 14 تا 23 مهر ماه 91 در محل مصلی تهران در حال برگزاری است.

(تکمیلی)جزئیات تشنج در غرفه +18 / نیروی انتظامی مشاور وزیر ارشاد را دست بند زد!

در نمایشگاه دیجیتال امسال یک غرفه محرمانه با نام 18+ به صورت اختصاصی برای نمایندگان، شخصیت ها و مسئولان کشوری با هدف آشنایی بیشتر آن ها با تهدیدات فرهنگی توسط وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی دایر شده است.

به گزارش شبکه ایران، یک منبع آگاه که در جریان زد و خورد امروز نمایشگاه رسانه های دیجیتال حاضر بوده است، در خصوص حوادث اتفاق افتاده، اظهار داشت: در نمایشگاه دیجیتال امسال یک غرفه محرمانه با نام 18+ به صورت اختصاصی برای نمایندگان، شخصیت ها و مسئولان کشوری با هدف آشنایی بیشتر آن ها با تهدیدات فرهنگی توسط وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی دایر شده و آنچه را که نمی شود به عموم مردم ارائه کرد، در این غرفه برای مسئولان به نمایش در آمده است.

وی افزود: بی تجربگی و  کج فهمی یک مامور گشت ارشاد موجب بروز برخورد زشت با مشاور وزیر ارشاد شد و نیروی انتظامی ضمن دست بند زدن به مشاور وزیر ارشاد به ایشان توهین کرد.

این مقام آگاه اضافه کرد: در ادامه ماموران نیروی انتظامی به بهانه اینکه در این غرفه فساد صورت گرفته است در مکان سر بسته مصلی اقدام به شلیک گاز اشک آور کپسولی کردند.

وی تصریح کرد: بدون ارائه دادن حکم قضایی و بدون هیچ دلیلی ماموران نیروی انتظامی به کارمندان رسمی وزارت ارشاد دست بند زدند و ابایی هم از خالی کردن اسپری اشک آور روی صورت کارکنان نداشتند.

وی در پایان گفت: معاون وزیر آزاد شده است، اما کارمندان بازداشت شده وزارت ارشاد هنوز هم در ون های نیروی انتظامی تحت مراقبت هستند.

خبرنگار شبکه ایران در تلاش است  چند و چون ماجرا را از مقامات ذیربط در نیروی اتنظامی پیگیری کند، اما تا این لحظه پیگیری ها بی نتیجه مانده است.



تاريخ : 18 / 7 / 1391برچسب:, | 11:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

فارس - وکیل مهدی هاشمی می‌گوید فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنان ممنوع‌الملاقات است و طی ۱۵ روز بازداشت موقت ۱۱ ساعت بازجویی شده است.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت مهدی هاشمی گفت: از روزی که مهدی بازداشت شده، هیچ کس او را ندیده است.

* تسهیلات نخواستیم و ندادند

وی افزود: تاکنون هیچ درخواستی برای در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای ملاقات مهدی با خانواده‌اش نداشته‌ایم و هیچ تسهیلاتی هم برای ما در نظر گرفته نشده است.

* عفت مرعشی به اوین رفت

علیزاده طباطبایی ادامه داد: روز پنجشنبه شنیدیم که به زندانیان امنیتی اجازه ملاقات می دهند، به اتفاق خانم مرعشی و فاطمه و یاسر رفتیم اوین و 2 ساعت هم منتظر ماندیم اما اجازه ملاقات ندادند.

* مهدی در انفرادی و ممنوع‌الملاقات است

وکیل مهدی هاشمی با بیان اینکه موکلش در انفرادی به سر می‌برد و ممنوع‌الملاقات است، گفت: اطلاع داریم که مهدی طی 15 روز بازداشت در دو جلسه حداکثر 11 ساعت بازجویی شده است.

* پایان هفته دوم تحقیقات

علیزاده طباطبایی افزود: الان هفته دوم تحقیقات تمام شده و ما همچنان منتظریم که اعلام کنند تحقیقات به صورت کامل تمام شده است.

وی تصریح کرد: با وجود مراجعات مراجعه مکرر به دادسرای امنیت، پاسخی به ما نمی‌دهند و با ما هم مانند دیگران برخورد می‌کنند و هیچ فرقی با دیگران نداریم.

* ما اعتراض داریم...

وکیل مهدی هاشمی با بیان اینکه به روند قضایی پرونده موکلش معترض است، اظهار داشت: روند دادستانی اینگونه است که در مرحله تحقیقات مقدماتی متهم را ممنوع‌الملاقات می‌کند اما این رویه مبنای قانونی ندارد.

علیزاده طباطبایی افزود: آنچه در تبصره ماده 128 آمده، عدم حضور وکیل آنهم با اجازه دادگاه است؛ نه دادسرا اما درباره مهدی خلاف این رویه طی شده و نمی دانیم تحقیقات، در چه مرحله‌ای است.

وی اضافه کرد: تصمیمات قضایی باید ابلاغ شود و برای بازداشت موقت نیز باید بر اساس ادله، قرار بازداشت صادر و به متهم و وکیل او ابلاغ شود.

«هر تصمیم قضایی در مرحله بازپرسی قابل اعتراض است اما الان اطلاع نداریم برای مهدی قراری صادر شده، اگر صار شده به او ابلاغ شده و در صورت ابلاغ، آیا به آن اعتراض کرده است یا نه؟».

* قانون درباره قرار بازداشت چه می‌گوید؟

این وکیل دادگستری می گوید: ماده 32 قانون آئین دادرسی کیفری تصریح دارد در جرائم عمدی با حداقل مجازات 5 سال و در جرائم ضد امنیت داخلی و خارجی و جرائمی که آزاد بودن متهم، موجب از بین رفتن آثار و دلایل جرم می شود، قاضی می‌تواند قرار بازداشت صادر کند و به تائید رئیس حوزه قضایی برساند که قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه است.

علیزاده طباطبایی در عین حال متذکر شد: گاهی برای متهم قرار وثیقه صادر شده ولی به او و کیلش ابلاغ نشده و متهم را بازداشت کرده‌اند و حتی ننوشته‌اند به دلیل عجز در تأمین وثیقه زندانی شده است.

* گزارش روزانه به هاشمی

وی در بخش پایانی گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: مرتب با آیت‌الله هاشمی دیدار و تماس دارم و وضعیت پرونده مهدی هاشمی را روزانه به ایشان گزارش می‌دهم.

* واکنش جدید آیت‌الله


علیزاده طباطبایی با اشاره به خبر برخی سایت‌ها درباره «ابراز رضایت خانواده هاشمی رفسنجانی از نحوه برخورد دستگاه قضا با مهدی و فائزه هاشمی» گفت: آقای هاشمی گفتند انتظار داریم با مهدی طبق قانون رفتار کنند و اگر دیدیم روال غیرقانونی طی می‌شود، حتما عکس‌العمل نشان می‌دهیم.



تاريخ : 18 / 7 / 1391برچسب:, | 8:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

عضو ناظر مجلس بر شورای ناظران صدا و سیما با تاکید بر اینکه  فیلمبردار پناهنده شده به آمریکا  ، فیلمبردار صداو سیما نبوده بلکه از اعضای هیات همراه رئیس جمهور بوده که شخص احمدی نژاد وی را مورد گزینش و انتخاب قرار داده است.

بیژن نوباوه در گفت‌وگو با خبرنگار قانون، خبر منتشره درباره اینکه فرد پناهنده شده به آمریکا از فیلمبرداران صدا و سیما بوده است را تکذیب کرد و افزود: با توجه به تحقیقاتی که انجام داده‌ام فرد پناهنده شده به آمریکا، از اعضای هیات همراه احمدی نژاد و نهاد ریاست جمهوری بوده است و هیچ ارتباطی به سازمان صدا و سیما نداشته است.

عضو ناظر مجلس بر شورای ناظران صدا و سیما تاکید کرد که نیروهای صدا و سیما معمولا به اینگونه سفرهای کاری زیاد می روند و این بار اول نیست و در خصوص این تیم اعزامی صدا و سیما به نیویورک نیز با خبرنگار تیم صحبت کرده‌ام و وی نیز این مباحث را تکذیب و اعلام کرده که همه اعضای گروه اعزامی سازمان، به کشور بازگشته اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اینطور که به نظر می رسد فرد مورد نظر که به عنوان فیلمبردار یا عکاس مطرح شده است، اصلا فیلمبردار نبوده و با این عنوان سعی در بزرگ کردن وی داشته‌اند، البته همیشه این افراد از طرف دشمنان مورد طمع قرار گرفته و دامی برای آنها پهن می شود.

وی خاطر نشان کرد: بارها پیش آمده که پلیس آمریکا و FBI  با این افراد ارتباط برقرار کرده و با وعده و وعید سعی در فریب آنها داشته ‌اند، لذا بعید نیست که چنین اتفاقی برای فرد مورد نظر نیز رخ داده باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت، با بیان اینکه مسئول مستقیم این اتفاق شخص رئیس جمهور است، یادآور شد: احمدی‌نژاد باید پاسخگوی عملکرد نیروهای خود باشد.

نوباوه در پاسخ به این سوال که مسئولیت این کار با چه کسی است؟ گفت: مسئولیت این کار با شخص رئیس جمهور است چرا که به طور یقین خود وی گزینش این افراد را انجام داده است.

عضو ناظر مجلس بر شورای نظارت صدا و سیما یادآور شد: متاسفانه افرادی که تا کنون از مجلس شورای اسلامی به صورت سنواتی در این هیات‌ها حضور داشته‌اند، به این سفر دعوت نشده‌اند و حتی هیچ یک از اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز به این گروه راه نیافته‌اند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم افزود: همه صد و چند نفری که به عنوان هیات همراه رئیس جمهور در این سفرهمراه وی بوده‌اند به گزینش شخص احمدی‌نژاد به این سفر رفته‌اند لذا باید خود وی در این باره پاسخگو باشد.



تاريخ : 18 / 7 / 1391برچسب:, | 8:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

http://dl.lorddownload.com/images/badigard.gif



تاريخ : 17 / 7 / 1391برچسب:, | 3:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری مهر اسامی 9 زائر آسیب دیده ایرانی حادثه واژگونی اتوبوس زائران ایرانی را منتشر کرد و که هم اکنون هفت نفر از این حجاج در سلامت کامل بوده ضمن آنکه 2 زائر خانم ایرانی آسیب دیده در بیمارستان بستری شده اند.

صبح امروز 17 مهر ماه اتوبوس عمومی زائران در شهر مکه مکرمه به علت اختلال در سیستم ترمز واژگون شد.

این تصادف در تونل منتهی به مسجدالحرام که به منطقه "مظله" معروف است به وقوع پیوسته است. مسافران این اتوبوس از ملیت‌های مختلف از جمله زائران ترکیه، ایران، اندونزی و آفریقایی بوده اند.

این اتوبوس‌های عمومی که زیر نظر شهرداری مکه هستند به "نقل الجماعی" معروف بوده و وظیفه انتقال زائران در برخی از نقاط پر ترافیک شهر به مسجدالحرام را بر عهده دارند.

با این وجود دکتر سیدعلی ریاض رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار مهر در مدینه منوره با بیان اینکه در این اتوبوس فقط 9 زائر ایرانی بوده اند که 5 مرد و 4 زن هستند، تصریح کرد: 5 نفر از مصدومان حادثه جراحت سطحی برداشته و هم اینک به محل استقرار هتل های خود بازگشته اند و 4 نفر دیگر در بیمارستان مورد مداوا قرار گرفتند که در یکی دو روز آینده ترخیص خواهند شد.

این مقام مسئول حال مصدومان ایرانی را رضایت بخش اعلام کرد و اظهار داشت: فقط یک زائر پاکستانی در این حادثه جان خود را از دست داد.

پیگیری‌های خبرنگار مهر از سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مکه مکرمه در خصوص نام افراد حادثه دیده واژگونی اتوبوس زائران ایرانی در مکه مکرمه به شرح ذیل است:

1-  ثریا حسین زاده کاروان تهران  (فردا از بیمارستان ترخیص می شود)
2- هوشنگ چریان کاروان اصفهان
3- نژادعلی بقالی کاروان بندرعباس
4- فاطمه نورالدین کاروان بندرعباس
5- فاطمه گل نذرزاده کاروان بندرعباس (فردا از بیمارستان ترخیص می شود)
6- محمد ملائی کاروان بندرعباس
7- مهری سادات جلالی کاروان تهران
8- محمد شاه طالبی کاروان اصفهان
در حال حاضر تمامی این حجاج ایرانی در سلامت کامل بوده و پس از مداوای سرپای و سطحی از بیمارستان ترخیص و به محل اسکان کاروان های خود منتقل شده اند.



تاريخ : 17 / 7 / 1391برچسب:, | 3:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش  مهر، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا را صادر کرده است.

براساس این مجوز، ایران خودرو قیمت محصولات خود را به طور میانگین 10 درصد افزایش می‌دهد. در تماس خبرنگار مهر با برخی نمایندگی‌های گروه خودروسازی ایران خودرو اعلام شد که قیمت جدید سه محصول این گروه خودروسازی ابلاغ شده، ضمن اینکه قرار است تغییر قیمت سایر خودروها که فعلا در حال بررسی است، به زودی ابلاغ شود.

براساس این ابلاغیه، وانت باردو بنزینی با ترمز ضد بوکس 87 میلیون و 384 هزار ریال، وانت بار دوگانه سوز با ترمز ضد قفل 99 میلیون و 660 هزار ریال و سمند LX بنزینی 210 میلیون و 900 هزار ریال قیمت‌گذاری شده است.

 گروه خودروسازی سایپا به طور میانگین 18 تا 20 درصد محصولات خود را افزایش و آن را به نمایندگی‌های خود ابلاغ کرد.



تاريخ : 17 / 7 / 1391برچسب:, | 3:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش  فارس، دلار امروز در بازار تهران با چندین نرخ خرید و فروش می‌شد.

قیمت اول، نرخی است که صرافی‌ها 2850 تومان درج قیمت کرده‌اند و قیمت دوم نرخ معاملاتی در بازار است که قیمت خرید 3050 تومان و فروش 3200 تومان است.

البته برخی صرافی‌ها دلار چندانی خرید و فروش نمی‌کنند و برخی دیگر هم تنها دلار را 2800 تومان می‌خرند و 2850 تومان می‌فروشند.

همچنین قیمت یورو امروز در بازار 3600 تا 3650 تومان مورد معامله قرار می‌گیرد و درهم هم بین 765 تا 840 تومان داد و ستد می‌شود.

به گزارش فارس، امروز در خیابان فردوسی بار دیگر ماموران نیروی انتظامی تعدادی از دلالان ارز را دستگیر کردند.



تاريخ : 17 / 7 / 1391برچسب:, | 3:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش  خبرآنلاین،ˈمحمد نخعیˈ افزود: بنا بر اعلام خلبان این پرواز به برج مراقبت مبنی بر حالت تشنج خانمی 28 ساله از مسافران حاضر در هواپیما و درخواست فرود اضطراری بلافاصله این پرواز ساعت 12 ظهر امروز در فرودگاه بین المللی کرمان به زمین نشست.

وی گفت: ارگانهای مرتبط فرودگاهی در کرمان بلافاصله بعد از نشستن این پرواز در محل حاضر شدند و خدمات پشتیبانی را انجام دادند.

مدیرکل اداره فرودگاههای کرمان افزود: پس از حضور گروه اورژانس پزشکی فرودگاه بین المللی کرمان و معاینه بیمار، تشخیص داده شد به منظور معاینه به بیمارستان منتقل و تحت نظر پزشکان قرار گیرد که از سوی بیمار رد شد.

وی گفت: این هواپیمای ایرباس با شماره پرواز 383 سرانجام با 260 مسافر از جمله این خانم بیمار ساعت 13 و پنج دقیقه فرودگاه بین المللی کرمان را به سمت فرودگاه بین المللی مهرآباد ترک کرد.



تاريخ : 17 / 7 / 1391برچسب:, | 3:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: با گذشت 4 روز از انفجار در خط لوله انتقال گاز جمهوری آذربایجان به ترکیه، بامداد امروز هم خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه در خاک این کشور همسایه منفجر شد و صادرات گاز ایران به ترکیه تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. 

بامداد امروز 17 مهرماه خط لوله صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه منفجر شد و صدور گاز طبیعی ایران به این کشور همسایه تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

جواد اوجی معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز تعمیرات اساسی خط لوله آسیب دیده گاز، گفت: هم اکنون تخلیه گاز از این خط لوله آسیب دیده به اتمام رسیده و تعمیرات و بازسازی این خط لوله آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه این انفجار ساعت 5 صبح امروز دوشنبه در اثر انفجار در 50 کیلومتری خاک ترکیه خط لوله واردات گاز این کشور از ایران دچار آسیب دیدگی شد، تصریح کرد: در حال حاضر صادرات گاز ایران به ترکیه هم متوقف شده است.

این مقام مسئول همچنین از ارسال نامه ای توسط شرکت ملی گاز ایران برای بازسازی خط لوله آسیب دیده گاز به شرکت بوتاش ترکیه خبر داد و افزود: ایران آمادگی فنی و عملیاتی برای مشارکت با بوتاش ترکیه را دارد.

در چند روز گذشته همزمان با توقف صادرات گاز جمهوری آذربایجان به ترکیه، با درخواست شرکت بوتاش حجم صادرات گاز شرکت ملی گاز ایران به این کشور همسایه تا سقف 30 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته بود.

به گزارش مهر، به دلیل انفجار چهارشنبه شب (12مهر) در مسیر خط لوله گازی قفقاز جنوبی (باکو- تفلیس- ارزروم)، عرضه گاز آذربایجان به ترکیه با این خط لوله متوقف شد.

در حال حاضر تاسیسات تقویت فشار و شبکه انتقال گاز ایران از ظرفیت انتقال روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز به ترکیه را برخوردارند.