تاريخ : 15 / 2 / 1393برچسب:, | 7:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله «مسلم ملکوتی» نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه سابق تبریز در مسجد نور تهران برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  خبرنگار سیاسی ایرنا، در این مراسم که امروز (دوشنبه) در مسجد نور تهران برگزار شد، اقشار مختلف مردم و برخی از مسوولان حضور داشتند.

آیت الله ملکوتی که به دلیل بیماری ریوی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری بود، دوم اردیبهشت ماه در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکرش در حرم حضرت معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.

آن مرحوم که از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بود و نقش موثری در جریان مبارزات قبل از انقلاب ایفا کرد، از نخستین اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان و از مراجع تقلید و اساتید برجسته حوزه علمیه قم به شمار می رفت.

آیت الله ملکوتی پس از شهادت آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله شهید مدنی و همچنین مدت کوتاهی که مرحوم آیت الله مشکینی امام جمعه تبریز بود، از سوی حضرت امام، به امامت جمعه تبریز و نمایندگی ایشان در آذربایجان منصوب شد و حدود 14 سال در این سمت، هدایت آن خطّه شهیدپرور را به عهده داشت.

در مراسم امروز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات،حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در ارتش ، سید حسین هاشمی استاندار تهران، حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه، حجت الاسلام حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، عباس تقی پور سخنگوی شورای شهر، امیر نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله حاضران بودند.

 

 

93/02/15 - 17:03
شماره: 13930215001271
نسخه چاپيارسال به دوستان
افزایش همکاری رادیو معارف با ارتش جمهوری اسلامی

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با رادیو معارف تفاهم‌نامه آموزشی و اطلاع رسانی امضا می‌کند.

خبرگزاری فارس: افزایش همکاری رادیو معارف با ارتش جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مدیر رادیو معارف ضمن قدردانی از فعالیت‌های این رسانه دینی بر افزایش تعامل و همکاری هر چه بیشتر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با رادیو معارف تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ضمن تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های رسانه‌ای رادیو معارف در تعالی و بصیرت افزایی پرسنل کادر و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: برنامه‌سازی از توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان منشور راهبردی حوزه فرهنگ از جمله نکات مورد اهتمام بیش از پیش رادیو معارف و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خواهد بود.

وی با اشاره به حضور نیروهای مومن و متدین در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رادیو معارف می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای ارتقای بینش و معرفت دینی مخاطبان خود بویژه در نیروهای مسلح باشد.

مدیر رادیو معارف نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در شبکه سراسری معارف، تهیه برنامه در مورد زندگی سرداران شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه‌های «شاهد»، «مقاومت»، «مجله روز» و «باغ تماشا» را از اقدامات انجام شده با همکاری ارتش جمهوری اسلامی برشمرد و بر ادامه این همکاری تاکید کرد.

وی همچنین برنامه‌ریزی برای دوره آموزش از طریق رادیو و فضای مجازی برای کارکنان ارتش جمهوری اسلامی را از جمله اقدامات در دست اجراء برشمرد.

در پایان این دیدار طرفین بر تهیه پیش‌نویس تفاهم نامه اطلاع رسانی و آموزشی تاکید کردند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930215001271#sthash.RjUbmfhT.dpuf



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت بمناسبت درگذشت امام جمعه اهل سنت سنندج:
ماموستا مجتهدی عالمی برجسته و خدوم و از وفاداران به پیام انقلابی اتحاد مسلمانان بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت جناب ماموستا مجتهدی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه‌ی اهل سنت سنندج را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت روحانی مُصلح و فاضل، جناب ماموستا حسام الدین مجتهدی از علمای برجسته‌ی شافعی و نماینده‌ی مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه‌ی اهل سنت سنندج رحمة الله علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی کردستان و به خانواده و بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض میکنم.
این شخصیت خدوم و کهنسال که بسیاری از علمای منطقه شاگردان وی به شمار میرفتند، از جمله‌ی وفاداران به پیام انقلابی اتحاد مسلمانان بوده و با روحیّه‌ی تقریب میان فِرَق اسلامی، به وظایف روحانی اشتغال داشت.
رحمت و مغفرت حق متعال را برای ایشان مسألت میکنم.
سیّد علی خامنه‌ای
6 اردیبهشت 1393



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در پيام تسليت بمناسبت درگذشت آيت الله ملكوتي؛
سوابق طولاني مجاهدات و خدمات آيت الله ملكوتي از حافظه تاريخ انقلاب محو نخواهد شد

در پی درگذشت آیت الله ملکوتی، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیام تسلیت، فقدان این عالم جلیل القدر را به خاندان و شاگردان و ارادتمندان ایشان و همچنین به عموم مردم آذربایجان تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
رحلت عالم جلیل مرحوم آیةالله آقای حاج شیخ مسلم ملکوتی رضوان‌الله علیه را که از علمای مبرّز حوزه‌های علمیه بوده و مفتخر به سوابق طولانی مجاهدات و خدمات به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی میباشند، به خاندان مکرم و معزّز و شاگردان و ارادتمندان ایشان و به عموم مردم عزیز آذربایجان و نیز به مراجع عظام و علمای اعلام حوزه‌ی علمیه‌ی قم تسلیت عرض میکنم.
حضور همیشگی این عالم مجاهد در فعالیتهای سیاسی جامعه‌ی مدرسین قم در دوران اختناق و سپس خدمات ایشان در سنگر امامت جمعه‌ی تبریز قهرمان و همراهی و همگامی با رزمندگان دفاع مقدس، سوابق ثبت شده‌ئی است که از حافظه‌ی تاریخ انقلاب و از دیوان کرام‌الکاتبین محو نخواهد شد انشاءالله. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را مسألت میکنم.
سیدعلی خامنه‌ای
 ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳



تاريخ : 4 / 2 / 1393برچسب:, | 2:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

    

 

آیت الله آملی لاریجانی با صدور پیامی درگذشت آیت الله ملکوتی را تسلیت گفت.

 
 
 
 
 
به گزارشپایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، متن پیام آیت الله صادق آملی لاریجانی به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


انالله و اناالیه راجعون


خبر درگذشت آیت الله حاج میرزا مسلم ملکوتی موجب تاثر اینجانب گردید.


ارتحال این عالم جلیل القدر را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، بیت محترم آن مرحوم و مردم ولایتمدار آذربایجان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.
 
 



تاريخ : 4 / 2 / 1393برچسب:عقاب نیوز,درگذشت ملکوتی,رییس مجلس, | 3:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مجلس در پیامی ارتحال «آیت‌الله مسلم ملکوتی» را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس

شورای اسلامی با صدور پیامی ارتحال «آیت‌الله مسلم ملکوتی» را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ارتحال عالم ربانی و روحانی جلیل‌القدر آیت‌الله مسلم ملکوتی یار دیرین انقلاب و از

ذخایر ارزشمند و معنوی نظام جمهوری اسلامی موجب تأسف فراوان گردید.

آیت‌الله مسلم ملکوتی از شاگردان و یاران برجسته امام‌خمینی (ره) بودند و درس‌های فراوانی نیز از بنیانگذار جمهوری اسلامی آموختند.

ایشان در سراسر عمر خویش به تعلیم و نشر اصول و معارف دینی و اسلامی همت فراوان داشتند و از اساتید و صاحب‌نظران برجسته در فقه و اصول و فلسفه بودند و همواره در جهت بهره‌مندی از علوم و معرفت مذهبی تلاش می‌کردند و سرانجام نیز با اجازه مراجع به درجه اجتهاد نائل گشتند.

آیت‌الله ملکوتی پس از پیروزی انقلاب با حکم حضرت امام‌خمینی (ره) به عنوان نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان و امام جمعه تبریز خدمات زیادی را به مردم و اهالی این منطقه عرضه داشتند و پس از مدتی نیز به دلیل علاقه به معارف دینی و درخواست آیات عظام به شهر قم بازگشتند و تا آخر عمر نیز در راه کسب علم و معرفت فعالیت کردند.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه مقام معظم رهبری، حوزه‌های محترم علمیه و ملت شریف ایران به ویژه مردم سلحشور آذربایجان و نیز بیت مکرم ایشان برای روح آن روحانی گرانقدر رحمت و مغفرت از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

 



تاريخ : 4 / 2 / 1393برچسب:, | 12:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت الله میرزا مسلم ملکوتی،  امام جمعه سابق تبریز روز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  عرش نیوز؛ آیت الله العظمی ملکوتی که  مدتی بود به علت بیماری ریوی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری شده بود ، امروز دار فانی را وداع گفت.

 
حضرت آیت الله میرزا مسلم ملکوتی سرابی از مراجع تقلید شیعه بود. وی درسال1302 هجری شمسی در حومه سراب و در خانواده ای مذهبی و خوشنام به دنیا آمد، از پنج سالگی به آموختن و روخوانی و حفظ قران کریم پرداخت. پدرش او را درشش سالگی به شهر سراب برد تا در نزد علمای آن زمان مشغول تحصیل شود.

 

وی علوم مقدمات حوزوی را در نزدعلمای شهر همچون آقایان میرزا رضاقلی،میرزا یعقوب،میرزا غلامعلی اصغری و میرزا حسین محدثی فراگرفت و سپس در هفده سالگی برای ادامه تحصیل به شهر تبریز مهاجرت کرد و در مدرسه طالبیه مشغول تحصیل شد.

 
 پس از فراگرفتن دروس کتابهای لمعه،رسائل مکاسب و کفایه در سال 1321 برای ادامه تحصیل به شهر قم رفت. استقرار در حوزه علمیه قم با آن کیفیت آموزشی و تربیتی بالا نهایت آرزوی او بود چون می توانست با حضور در کلاس های درس اساتید و علمای مشهور آن زمان همچون امام خمینی(ره) از دانش و علوم فقهی مستفیض شود. آیت الله ملکوتی پس از سالها تحصیل و تدریس در حوزه علمیه قم برای تکمیل اندوخته های علمی و کسب معارف بیشتر از استادان حوزه علمیه نجف اشرف عازم این شهر شد و پس از ورود در درسهای خارج فقه و اصول علمای طراز اول حوزه علمیه نجف اشرف از این استادان بهره برد و به درجه اجتهاد رسید.

 
حضرت آیت الله در سال 1347به شهر مقدس قم بازگشت و در حوزه علمیه به تدریس دروس فقه و اصول پرداخت.

 
 وی در مبارزات علیه رژیم پهلوی در کنار رهبر نهضت اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نقش برجسته ای را ایفا نمود که امضاء بیانیه های صادره علیه رژیم شاهنشاهی موید این مطلب است.

 
 آیت الله ملکوتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی رهبر انقلاب اسلامی به امامت جمعه تبریز و نماینده امام در آذربایجان منصوب شد.

 
وی گرچه از بنیانگذاران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو این نهاد به شمار می رفت اما در جایگاه امامت جمعه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان فراجناحی عمل نموده و همه گروه های چپ و راست و جناح های دیگر را زیر بال خود گرفت و حتی در آنسوی مرزها به خصوص جمهوری آذربایجان هم محبوبیت یافت بطوریکه بسیاری از مسلمانان جمهوری آذربایجان مقلد ایشان هستند.

 
شورآفرینی و کمک های معنوی و مادی حضرت آیت الله در زمان دفاع مقدس به رزمندگان اسلام و مناطق جنگی فراموش نشدنی است.

 
وی در طول عمر بابرکت خود هزاران نفر طلاب علوم دینی را تربیت و به جامعه اسلامی تحویل داده اند که منشا خیر و برکات فراوانی برای مسلمانان هستند و با تالیف ده ها کتاب و رساله قدم مهمی در اشاعه و نشر فرهنگ و تعالیم اسلامی برداشته اند.

 
 یکی از این تالیفات کتاب ارزشمند شرح مبسوط بر کفایه الاصول است که مورد استفاده و تدریس در حوزه های علمیه است.

 
حضرت آیت الله میرزا مسلم ملکوتی سرابی در سال 1374 بنا به درخواست حضرات آیات لنکرانی و مشکینی و با موافقت رهبر جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای از تبریز به قم مراجعت نموده و در حوزه علمیه به تدریس علوم حوزوی پرداخت.

 

 



تاريخ : 31 / 1 / 1393برچسب:, | 2:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به مناسبت میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها؛
رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان زن موافقت کردند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بنا به درخواست آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به مناسبت میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان نسوان دادگاههای عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
متن نامه آیت الله آملی لاریجانی و پاسخ مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ادام الله ظله الوارف
رهبر معظم انقلاب اسلامی
با اهداء سلام و تحیات
احتراماً ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد پربرکت و مسعود الگوی فضیلت و عفاف و تجلی مهر و عطوفت و سخاوت و مظهر ایثار و عفو و گذشت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت روز زن و با عنایت به جایگاه رفیع و ارزش والای زنان و مادران در دین مبین اسلام و با پیروی از تعالیم الهام بخش مکتب غنی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم اسلام و اهتمام ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قوه قضاییه به رفعت شأن و منزلت اجتماعی و رعایت حقوق بانوان و اهمیت به کانون گرم خانواده و در اجرای بند 11 از اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بدین وسیله شرایط و ضوابط عفو محکومان نسوان دادگاههای عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی که تا تاریخ 31/1/1393 محکومیت آنان قطعیت یافته و به شرح آتی واجد شرایط استفاده از عفو یا تخفیف مجازات تشخیص داده می شوند به محضر مبارک تقدیم می شود تا در صورت تصویب معظم له مشمول عفو یا تخفیف مجازات واقع و از رأفت اسلامی بهره مند شوند.
الف) محکومیت حبس محکومان اناث که در زندان و یا کانون های اصلاح و تربیت بسر می برند:
1-    باقیمانده محکومیت محکومان به حبس تا شش ماه
2-    نصف محکومیت محکومان به حبس بیش از شش ماه تا یکسال
3-     نصف محکومیت محکومان به حبس بیش از یکسال تا پنج سال
4-    نصف محکومیت محکومان به حبس بیش از پنج سال
5-    باقیمانده محکومیت محکومان به حبس ابد مشروط بر اینکه تا تاریخ 1393/1/31 ده سال تحمل حبس نموده باشند.
6-    باقیمانده محکومیت حبس محکومان جرائم غیرعمدی
7-    باقیمانده محکومیت حبس محکومان دارای بیماری صعب العلاج یا لاعلاج که به تشخیص پزشکی قانونی قادر به تحمل حبس نبوده و یا تحمل حبس برای آنان مستلزم مراقبتهای ویژه باشد. بدیهی است اقدامات دادگاه در جهت اجرای ماده 291 قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری مانع اعمال این عفو نمی باشد.
8-    محکومیت حبس محکومانی که همزمان شوهر آنان در زندان بسر می برد و یا اعدام گردیده است و نیز محکومیت حبس زنانی که به حکم قانون سرپرستی فرزندانشان را عهده دار می باشند، در محکومیت حبس ابد به هشت سال و در محکومیت های موضوع بندهای 3 و 4 به یک سوم تقلیل می یابد.
ب) محکومیت جزای نقدی محکومان اناث که به لحاظ عجز از پرداخت جزای نقدی در زندان بسر می برند:
1-    باقیمانده محکومیت جزای نقدی تا یک میلیارد ریال.
2 – چهار پنجم محکومیت جزای نقدی بیش از یک میلیارد ریال.
ج) شرایط استفاده از عفو:
1-    نداشتن شاکی خصوصی یا جلب رضایت وی (در صورت ورود ضرر و زیان مادی) یا جبران ضرر و زیان وارده به مدعی خصوصی (اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی) تا تاریخ 93/12/29
2-    عدم ارتکاب جرم عمدی جدید مستوجب مجازات درجه یک تا پنج موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392/2/1 در ایام تحمل حبس یا در زمان اعطاء مرخصی.
3-    عدم استفاده از عفو در محکومیت های قبلی
بدیهی است سابقه استفاده از عفو در محکومیت فعلی مانع برخورداری از این عفو نبوده و مبنای محاسبه، باقیمانده محکومیت پس از اعمال عفو قبلی می باشد.
4-    نداشتن بیش از دو فقره سابقه محکومیت مؤثر کیفری.
د) مرتکبین جرائم ذیل از شمول این عفو مستثنی می باشند:
1-    سرقت مسلحانه و راهزنی
2-    قاچاق مسلحانه مواد مخدر
3-    قاچاق اسلحه و مهمات
4-    اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی
5-    آدم ربایی
6-    دایرکردن مرکز فساد و فحشا
7-    جاسوسی
8-    اسیدپاشی
9-    جرائم مربوط به مشروبات الکلی
والامر الیکم و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
صادق آملی لاریجانی
بسمه تعالی
با سلام و تحیت و تبریک میلاد مسعود حضرت صدیقه ی طاهره سلام الله علیها با پیشنهاد عفو اشخاص موصوف موافقت میشود.
والسلام علیکم و رحمه الله
سیدعلی خامنه ای

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره) انجام شد؛
دیدار جمعی از بانوان نخبه و برگزیده کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی

در آستانه ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن، صبح امروز جمعی از بانوان نخبه و برگزیده کشور با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند.
مشروح خبر و تصاویر تکمیلی از این دیدار متعاقباً منتشر خواهد شد.



تاريخ : 24 / 1 / 1393برچسب:, | 11:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی وزارت امور خارجه از شکایت و پیگیری موضوع عدم صدور روادید از سوی دولت امریکا برای ˈحمید ابوطالبی ˈ سفیر و نماینده دایم پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگران به نقل از خبر شامگاه یکشنبه اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه از شکایت و پیگیری موضوع عدم صدور روادید از سوی دولت امریکا برای ˈحمید ابوطالبی ˈ سفیر و نماینده دایم پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک خبر داد.

مرضیه افخم افزود: ساز و کارهای رسمی موجود برای رسیدگی به این موضوع فعال شده و در دست اقدام است.

افخم اظهار داشت: اقدام آمریکا در عدم صدور روادید برای ˈحمید ابوطالبیˈ سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نقض مقررات بین المللی بوده و برخلاف قرارداد مقر بین سازمان ملل متحد و دولت آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ساز وکارهای موجود در سازمان ملل شامل رجوع موضوع به کمیته ارتباط با دولت میزبان که وظیفه نظارت بر اجرای قرارداد مقر را دارد، در دستور کار است و دستور العمل لازم در این زمینه به نمایندگی کشورمان در نیویورک داده شده که از فردا و متعاقب شروع هفته کاری اقدامات لازم از سوی نمایندگی کشورمان بعمل خواهد آمد و با جدیت و حساسیت روند کار دنبال می شود.

با اتمام دوره نمایندگی محمد خزاعی سفیر ایران در سازمان ملل متحد، حمید ابوطالبی به عنوان سفیر جدید کشورمان در این سازمان معرفی شده است.

بدنبال معرفی ابوطالبی، ابتدا سنای آمریکا در 7 آوریل /18 فروردین ماه و سپس مجلس نمایندگان این کشور در 10 آوریل/21 فروردین با تصویب قانونی با ورود سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل به خاک این کشور مخالفت کردند.



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 1:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گروه سياسي: گروه تروریستی جیش العدل در بیانیه‌ای که سه‌شنبه شب منتشر کرد از تجدیدنظر در مورد اعدام یکی دیگر از مرزبانان ایرانی خبر داده و اعلام کرده است تا پایان مذاکرات با مسئولان ایرانی هیچ گونه خطری جان مرزبانان را تهدید نمی کند.
جیش‌العدل: مرزبان ایرانی اعدام نمی‌شود

در بیانیه سازمان تروریستی جیش العدل آمده است: به اطلاع عموم مردم مي‌رساند که به وجود هشدار قبلی سازمان مبنی بر اینکه اگر نظام به درخواست سازمان در خصوص آزادی زندانیان اهل سنت اقدامی نکند یک تن دیگر از پاسداران اعدام خواهد گشت لذا سازمان در حکم صادره نسبت به اعدام پاسداران جهت بخشیدن فرصتی دیگر تجدیدنظر نموده است. در حال حاضر در این میان مذاکرات و رایزنی‌ها در خصوص آزادی اسرا جاری است لذا به اطلاع عموم مي‌رساند که در حال حاضر تا پایان مذاکرات هیچ گونه خطری جان اسرا را تهدید نمی‌کند و در آینده در این باره بیشتر روشنگری خواهد شد.

گفتنی است گروه تروریستی جیش العدل در سوم فروردین ماه ادعا کرد که گروهبان یکم جمشید دانایی فر را به شهادت رسانده و به مسئولان ایرانی فرصت ده روزه‌ای برای آزادی زندانیان وابسته به خود داد که در غیر این صورت مرزبانان ایرانی را خواهد کشت.



تاريخ : 6 / 1 / 1393برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم و پر شور زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس:
ملت ایران نشان داد در سایه اتحاد، ایمان و ایستادگی می‌توان دشمن را شکست داد/ همواره یاد دوران دفاع مقدس زنده نگه داشته شود/ برخی بدنبال تخطئه جانفشانی‌های دفاع مقدس و جهت‌گیری امام بزرگوار(ره) هستند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در میان هزاران نفر از زائران کاروانهای راهیان نور در منطقه عمومی عملیات شکست حصر آبادان در شرق کارون، با مغتنم شمردن کاروانهای راهیان نور و تاکید مجدد بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطرات، مجاهدتها و جانفشانی های مناطق مختلف عملیاتی دوران دفاع مقدس و رزمندگان و شخصیتهای نقش آفرین آن گفتند: بزرگترین درس دفاع مقدس این بود که نشان داد، یک ملت در سایه اتحاد، ایمان و حسن ظن به خداوند متعال و اعتقاد به صدق وعده الهی، می تواند از همه گذرگاههای دشوار عبور و با ایستادگی در مقابل دشمن، او را وادار به عقب نشینی و شکست کند.
رهبر انقلاب اسلامی حضور قشرهای مختلف مردم در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را در ایام تعطیلات نوروز و همچنین در طول سال، اقدامی پسندیده، صحیح و عاقلانه خواندند و افزودند: همه مناطق دفاع مقدس از جمله خوزستان، صحنه برترین فداکاریها، مجاهدتها و از خود گذشتگی ها بوده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری فرمان امام (ره) برای شکست حصر آبادان و طراحی و برنامه ریزی عملیات ثامن الائمه در مهر ماه سال 1360، در منطقه مارِد در شرق کارون، خاطرنشان کردند: پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات سرآغاز سلسله عملیات بعدی طریق القدس، فتح المبین و الی بیت المقدس شد که می توانست در همان سالها به جنگ تحمیلی پایان دهد.
ایشان افزودند: جبهه دشمنان نظام اسلامی یعنی همین دولتهای اروپایی و دولت آمریکا با دادن امکانات و تجهیزات جدید و پیشرفته به رژیم بعثی صدام، او را به ادامه جنگ تشویق می کردند و همین مسئله باعث شد، جنگ تحمیلی، 8 سال بطول انجامد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به هدف جبهه استکبار برای سربلند بیرون نیامدن ملت ایران از این جنگ و ضعیف نشان دادن نظام اسلامی در مواجهه با دشمن بعثی که مورد حمایت کامل آنها بود، تاکید کردند: اما خداوند متعال دست قدرت خود را نشان داد و با مشت پولادین سنت الهی، دهان دشمنان جمهوری اسلامی ایران را خٌرد کرد و بینی آنها را به خاک مالید.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: از آنجایی که نظام اسلامی متکی به ایمانها و عواطف مردم است، در هشت سال دفاع مقدس نشان داد که می تواند در مقابل همه قدرتهای مادی جهان از خود دفاع و همچنین می تواند طرف مقابل را وادار به اظهار عجز کند.
ایشان یکی از اهداف دشمنان نظام اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی را، القای امکان نداشتن ایستادگی در مقابل قدرتهای مادی جهان، دانستند و گفتند: شکست یک ملت، هنگامی است که آن ملت باور کند که کاری را نمی تواند انجام دهد، اما ملت ایران در دفاع مقدس، عکس این موضوع را به جهانیان نشان داد.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: عامل اصلی سربلندی و عزت یک ملت در میان ملتها و همچنین در طول تاریخ، مجاهدت و تلاش آن ملت در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و تعاون اجتماعی و از همه مهمتر در عرصه آمادگی برای جانفشانی است.
حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: بزرگترین درس انقلاب اسلامی به ملت ایران این بود که نشان داد، راه رسیدن به آرمانهای بلند، مجاهدت و جانفشانی و ایستادگی بر سر این آرمانها است.
ایشان دوران دفاع مقدس و جنگ پرماجرای هشت ساله را نمونه بارز ایستادگی ملت ایران و جوانان کشور بر سر آرمانها و مقابله با جبهه کفر و استکبار خواندند و افزودند: باید همواره یاد دوران دفاع مقدس زنده نگه داشته شود.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: بدخواهان ملت ایران و همچنین برخی، بدنبال آن هستند که فداکاریهای دوران دفاع مقدس و شخصیتهای نقش آفرین آن از یاد بروند و بر همین اساس تلاش دارند جانفشانی های دفاع مقدس و جهت گیری و مسیری را که امام بزرگوار (ره)، آن حکیم و بنده بصیر الهی معین کرده بود، تخطئه کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: لحظه لحظه حوادث دوران دفاع مقدس، برای ملت ایران فراموش نشدنی است و تاثیرات بزرگی در مسیر حرکت ملت بسوی آرمانها دارد.
ایشان در پایان از قشرهای مختلف مردم که در قالب کاروانهای راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا می کنند، قدردانی و اظهار امیدواری کردند: توشه این سفرِ معنوی، تجریه آموزی، بصیرت و انوار الهی باشد.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به منطقه عمومی عملیات شکست حصر آبادان، بر مزار 9 شهید گمنام و والامقام دفاع مقدس حضور یافتند و با قرائت فاتحه برای علوّ درجات آنان دعا کردند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳ هجری شمسی ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سال گذشته، بر ضرورت همدلی همگان در راستای پاسداشت هویت ایرانی‌ و اسلامی ‌و ایجاد فضای رشد فرهنگ در جامعه‌ تاکید کرد و گفت: همه تلاش دولت این است که مردم زندگی راحت‌تر، نگرانی کمتر و نسبت به آینده کشور و فرزندانشان مطمئن‌تر باشند.

 

 

 

 

 

 

رییس جمهوری در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳ هجری شمسی ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سال گذشته، بر ضرورت همدلی همگان در راستای پاسداشت هویت ایرانی‌ و اسلامی ‌و ایجاد فضای رشد فرهنگ در جامعه‌ تاکید کرد و گفت: همه تلاش دولت این است که مردم زندگی راحت‌تر، نگرانی کمتر و نسبت به آینده کشور و فرزندانشان مطمئن‌تر باشند.

متن کامل پیام نوروزی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین
السلام علیکِ یا فاطمه یا بنت رسول الله یا سیده النساء العالمین

نوروزِ فرخنده، آغاز سال ۱۳۹۳ را به همه آحاد ملت عزیز ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم؛ مخصوصاً به آن عزیزانی که اکنون در کنار خانواده خود و در کنار سفره نوروزی و شادی حضور ندارند. به آنهایی که به دلیل خدمت به مردم در کنار خانواده شان نیستند، خسته نباشید عرض می‌کنم و برای آنهایی هم که به دلایلی در کنار خانه و خانواده خود نیستند، آرزوی رفع مشکل می‌کنم.
تبریک ویژه به خانواده عزیز شهدا، جانبازان و ایثارگران. همچنین به همه ملل و اقوامی هم که در این منطقه و در هر جا که نوروز را گرامی می‌دارند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

بهار اعتدال و میانه‌روی است
کینه‌ها، کدورت‌ها و کبرها را کنار بگذاریم و همه به هم با نگاه مهر و محبت بنگریم.
بهار به معنای روزی است که دیگر از سرمای جانسوز زمستان خبری نیست و از گرمای سوزان و طاقت‌فرسا هم خبری نیست؛ پس بهار اعتدال و میانه‌روی است و ملت ما هم از دیرباز در مسیر اعتدال بوده است.
سالی که گذشت، ‌با حماسه‌های عظیم و بزرگ همراه بود که تاریخ هرگز آن را از یاد نخواهد برد. مردم به‌رغم مشکلات در زندگی، پای صندوق آراء آمدند و همه، فارغ از آن که به چه کسی رأی دادند، به امید رأی دادند.
در سالی که گذشت، مردم عزیز ایران به این بنده و همکارانم اجازه خدمت دادند و اکنون افتخار می‌کنم که در کنار سفره شادی شما اجازه حضور دارم.
در هفت ماهی که از فعالیت این دولت گذشته، قدم‌های بزرگی با حمایت شما مردم برداشته شده است؛ مهمترین آن، ایجاد فضای آرامش، همدلی، نشاط و تحرک بیشتر برای سربلندی ایرانِ عزیز و توسعه کشوری است که زادگاه و محبوب همه ماست.

سال جاری اقدامات جدّی تری برای کاهش رشد تورم خواهیم داشت
بسیار خوشحالم به عرض ملت ایران برسانم که در زمینه اقتصادی دولت توانست با کمک کارشناسان و کاردانان و متخصصان، سرعت تورم را مهار کند؛ از مهرماه تا پایان بهمن، در هر ماهی که ملاحظه می‌کنیم رشد تورم از متوسط یک درصد کمتر بوده است؛ گاهی ۱.۲ دهم، گاهی نیم درصد و در بهمن امسال[سال۹۲] رشد تورم از نیم درصد هم کمتر بوده است؛ یعنی چهار دهم درصد. اگر بخواهیم با بهمن سال گذشته[سال۹۱] مقایسه کنیم که آن موقع رقم تورم در یک ماه ۵.۳ دهم بوده، به این معناست که تورم بهمن پارسال[سال۹۱] نسبت به امسال [سال۹۲] ، ۱۳ برابر بوده است و امسال[سال۹۲] به یک سیزدهم کاهش پیدا کرده است. همچنان در سال آینده[سال۹۳] اقدامات مجدانه‌ای برای کاهش رشد تورم خواهیم داشت.
همچنین مسأله مهم ما در موضوع اقتصاد، مبارزه با رکود و شروع رونق اقتصادی است. سال آینده[سال۹۳]، سالِ رونق اقتصادی خواهد بود و در کنار رونق اقتصادی، شاهد رشد و شکوفایی صنعت، کشاورزی و بخش‌های خدمات در اقتصاد خواهیم بود.
در سالی که گذشت، تلاش کردیم در بازار کالا، طلا، سکه، ارز و بورس آرامش حاکم باشد و خبری از نوسانات شدید نباشد. این آرامش را در سال جاری ادامه خواهیم داد.
همچنین سال جدید در زمینه کشاورزی شاهد تحول مثبت خواهیم بود و اکنون آثار آن را در بخش کشاورزی مشاهده می‌کنیم. در اینجا لازم می‌دانم از همه روستائیان، کشاورزان، کارآفرینان، صنعتگران، کسبه، کارمندان،‌ کارگران، دانش‌آموزان و ‌دانشجویان، زنان و مردان و به ویژه جوانان، به خاطرحمایتشان از برنامه‌های خودشان - برنامه‌های دولت تدبیر و امید- تشکر و سپاسگزاری کنم.

امروز صدای ملت ایران در دنیا بهتر شنیده می شود
سال گذشته در زمینه سیاست خارجی قدم بسیار مهمی برداشته شد و امسال هم ادامه خواهد یافت. توانستیم درباره مشکلی که به نام پرونده هسته‌ای و تحریمی که به ناروا علیه ملت ما وضع کرده بودند، در اولین قدم موفقیت‌آمیز، به توافقی ولو کوتاه‌مدت دست پیدا کنیم و در واقع، ارّابه تحریم را متوقف کردیم؛ این مسیر ادامه خواهد یافت و در سال جاری امیدواریم بتوانیم به توافق نهایی دست یابیم.
در سیاست خارجی، چهره جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی کاملاً عوض شده است. امروز چهره واقعی این ملت بزرگ برای جهانیان بیشتر نمایان شده است و می‌بینیم که صدای ملت در دنیا بهتر شنیده می‌شود. شاهد رفت‌ و آمدهای سیاسی و اقتصادی در مسیر توسعه و رشد کشور هستیم و در سال جاری نیز شاهد آن خواهیم بود.
دولت، درمان و امنیت غذایی برای اقشار محروم را به عنوان دو سیاست در سال جاری دنبال خواهد کرد.
به طور کلی، وضعیت درمان کشور و سلامت و بیمه درمانی به نفع مردم تحول مثبت خواهد یافت. مردم در ماه‌های آینده شاهد اوضاع بهتری در مسیر سلامت خودشان و فرزندانشان خواهند بود.
همه تلاش این دولت این است که مردم زندگی راحت‌تر، نگرانی کمتر و نسبت به آینده کشور و فرزندانشان مطمئن‌تر باشند.
در سال جاری قدم دوم در زمینه هدفمندی یارانه‌ها برداشته خواهد شد و در این زمینه اطمینان می‌دهم که اقشار محرومِ جامعه از کمک بیشتری برخوردار خواهند شد؛ مخصوصاً امنیت غذایی اقشار محروم جامعه مورد توجه ویژه دولت خواهد بود.

باید بداخلاقی، تندی و دروغ از جامعه رخت بربندد
مسأله سیاست داخلی و فرهنگی برای این دولت بسیار اهمیت دارد. می‌خواهیم اخلاق در جامعه ما حاکم شود و تندی‌ها و افراط‌ها رخت بر بندد. در یک جامعه اسلامی، محمدی، علوی و فاطمی، نباید تهمت و افترا و دروغ جای پایی داشته باشد؛ باید دشنام برای همیشه از فضای جامعه ما رخت بربندد؛ ما پیرو همان قرآنیم که به ما امر می‌کند حتی نسبت به کفّار، سَبُّ و دشنام روا نداریم.
انتقاد حق همه است، اما یادمان باشد که با زبانِ نرم و دلسوزانه با هم سخن بگوییم. ما نیاز به انسجام و وحدت داریم. اگر همه دست به دست هم ندهیم، گل‌های جامعه ما شکفته نخواهد شد. اگر گُلی شکفته می‌شود، در سایه هماهنگی آب و خاک و نور است؛ اگر این سه با هم نباشند، سبزه‌ای نخواهد بود و گُلی شکفته نخواهد شد.
همه دست به دست هم دهیم؛ دارای هر فکر و اندیشه‌ای هستیم، هویت ایرانی‌ و اسلامی‌مان را پاس بداریم. فضای رشد فرهنگ را در جامعه‌مان بوجود بیاوریم. این دولت به مردم اطمینان می دهد که دو چندان برای بهبود معیشت مردم، تعالی اخلاق و کاهش آسیب‌های اجتماعی، قدم‌های مجدانه‌ای را در سال جاری برخواهد داشت.

فضای صمیمیت و مهربانی درکشور بیش از پیش باشد
نوروز امسال با عطر دل‌انگیز کوثر توأم است. همه ما از این فضای معطّر استفاده کنیم و خود را به خاندان رسالت نزدیک‌تر کنیم؛ ساعاتِ دعا و ساعات توجه به خداست؛ قلب‌ها به خدا نزدیک‌تر شده است. همه مردم باید تلاش کنند به خداوند متعال، قرآن مجید و راهِ حق نزدیک‌تر شوند و فضای صمیمیت و برادری و مهربانی در این کشور بیش از پیش حاکم شود.
در پایان، درود و سلام و تحیّتم بر انبیاء ، اولیاء و معصومین و به ویژه امام هشتم سلام‌الله‌علیه که کشور ما در پناه اوست و همچنین سلام و تحیّت به محضر امام زمان، ولی‌عصر ارواحنا له الفداه.
یاد شهیدان و امام شهیدان را گرامی می‌داریم و در سال جدید همه برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و توسعه و رونق بیشتر کشور تلاش خواهیم کرد.
روز و شب شادی داشته باشید؛ ایام تعطیلات بسیار خوب باشد و همه تلاش کنیم به محیط زیست‌مان توجه کنیم. نوروز آراستگی است. تلاش کنیم ایران را بیاراییم و نگذاریم خدای ناکرده ایرانِ عزیز ما، زمین، هوا، دریا و تالاب‌هایش آلودگی پیدا کنند.
شاد و سربلند باشید
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳
امسال را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری می کنیم/ تلاش مشترک و مجاهدانه مردم و مسئولان لازمه تحقق شعار سال

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت آغاز سال ۱۳۹۳ هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به همه ی هم میهنان و ایرانیان عزیز در سراسر جهان بخصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مجاهدان راه اسلام و ایران، سال جدید را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تقارن سال جدید با ایام شهادت بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از خداوند متعال مسالت کردند: این تقارن، امکان بهره گیری مضاعف از انوار هدایت الهی و برکات فاطمی را برای ملت ایران فراهم سازد.
ایشان در ترسیم افق سال نو، دو مسئله ی اقتصاد و فرهنگ را مهم تر از مسائل دیگر بر شمردند و تاکید کردند: برای تحقق شعار سال ۹۳ یعنی «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» تلاش مشترک مسئولان  و آحاد مردم ضروری است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نقش اساسی و برجسته ی مشارکت و حضور مردم در «زندگی و سازندگی کشور» خاطرنشان کردند: هم در اقتصاد و هم در فرهنگ، کار بدون حضور مردم پیش نخواهد رفت و گروههای گوناگون مردمی باید با اراده و عزم راسخ ملّی در این عرصه ها نقش آفرینی کنند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مسئولان هم موظفند با توکل به خداوند و با تکیه ی بر مردم، در هر دو عرصه ی اقتصاد و فرهنگ، مجاهدانه وارد میدان عمل شوند.
ایشان تاکید کردند: آنچه در سال جديد پيش رو داريم، عبارت است از اقتصادى كه به كمك مسئولان و مردم شكوفايى پيدا كند، و فرهنگى كه با همت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوى حركت بزرگ كشور و ملت ما را معين كند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت استفاده از تجربه ها و عبرتهای گذشته در تصمیم گیری های آینده، به ارزیابی کیفیت تحقق شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» پرداختند و گفتند: در سال ۹۲، حماسه سیاسی با حضور مردم و تلاش مسئولان در عرصه های مختلف نظیر انتخابات، راهپیمایی های بزرگ و عرصه های دیگر به بهترین شکل تحقق پیدا کرد و با دست بدست شدن قدرت اجرایی در کمال امنیت و آرامش، حلقه ی جدیدی از سلسله ی طولانی مدیریت کشور شکل گرفت.
رهبر انقلاب مسئله اقتصاد را برای مردم و کشور مسئله ای مهم خواندند و با اشاره به برخی تلاشهای قابل تقدیر در زمینه ی حماسه ی اقتصادی افزودند: البته در سال گذشته حماسه اقتصادی به شکل مورد انتظار محقق نشد که لازم است این حماسه در سال جدید به وجود آید.
ایشان «سیاستهای اقتصاد مقاومتی» را زیر ساخت فکری و نظری تحقق حماسه اقتصادی خواندند و تأکید کردند: در پرتو این سیاستها اکنون زمینه ی لازم برای تلاش مضاعف فراهم است.
حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی همچنین از خداوند متعال برای همه ی ایرانیان عزیز، جوانان، خانواده ها، کودکان و مردان و زنان این سرزمین پر افتخار، در سال جدید تنِ سالم، شادابی، آرامش روحی، محبت، پیشرفت و تعالی و سعادت آرزو کردند.

 



تاريخ : 25 / 12 / 1392برچسب:, | 12:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی اسبق وزارت خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در لهستان انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تسنیم، رامین مهمانپرست، سخنگوی سابق وزارت خارجه ایران به عنوان سفیر جدید ایران در لهستان انتخاب شد. مهمانپرست در سال 1388 به عنوان دستیار ویژه وزیر خارجه و سخنگوی جدید وزارت امور خارجه انتخاب شد.

وی پیش از آن مسئولیت معاون امور کنسولی، امور مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه را عهده‌دار بود.

مهمانپرست همچنین سابقه فعالیت به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و قزاقستان و مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی و معاون مدیرکل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه را دارد.



تاريخ : 16 / 12 / 1392برچسب:, | 4:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امام جمعه موقت قزوین:
استاندار قزوین در امور نماز جمعه دخالت نکند

 

 

 

 
 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایلنا: استاندار قزوین گفت: نباید استاندار قزوین در امور نماز جمعه دخالت کند چراکه امور نماز جمعه در حیطه وظایف ایشان نیست و من از موضع خطیب موقت جمعه و امر به معروف و نهی از منکر و از طرف نمازگزاران به استاندار قزوین می‌گویم که حق دخالت در نماز جمعه را ندارید.

به گزارش خبرگزاری"ایلنا" از قزوین؛ حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین در مسجد‌النبی(ص) خطاب به استاندار افزود: اگر شما به عنوان مسئول ارشد دولت به مشکلات و مسائل مردم پرداخته و در خصوص آن‌ها فکری کنید دیگر وقتی نخواهد ماند که در امور نماز جمعه دخالت کرده و از حیطه وظایف خود خارج شوید.

وی با اعلام اینکه البته باید گفت که بخشی از امور نماز جمعه به شما ارتباط پیدا می‌کند که آن هم فراهم‌سازی مصلی نماز جمعه و ایجاد رفاه و آسایش مردم برای اقامه نماز جمعه است، ادامه داد: دخالت در امور نماز جمعه در حیطه وظایف استاندار نیست.

مدرس عالی حوزه علمیه قزوین با تأکید بر اینکه استاندار قزوین حق دخالت در امور نماز جمعه را ندارد، افزود: مسئول ارشد دولت در استان وظیفه دارد برای بیکاران اشتغال ایجاد کرده و مایحتاج مردم را تأمین کند و برای کسانی که فاقد مسکن هستند، مسکن ایجاد کند و معیشت مردم را مد نظر قرار دهد.

امام جمعه موقت قزوین با اظهار اینکه ائمه جمعه وامدار هیچ دولتی نیستند، افزود: اگر مسئولان به آرشیو خطبه‌های نماز جمعه مراجعه کنند متوجه خواهند شد که در هر زمانی که عملکرد دولت‌ها مورد نقد بوده، این نقدها در خطبه‌های نماز جمعه بازگو شده است.

عابدینی با اعلام اینکه اگر کسی بگوید که در دولت احمدی‌نژاد نقدی در خطبه‌های نماز جمعه نشده و امروز دولت مورد نقد واقع می‌شود، بدون سند صحبت کرده و از روی بی‌اطلاعی بوده است، افزود: ائمه جمعه در برابر امور خلافی که در جامعه انجام می‌پذیرد نمی‌توانند سکوت پیشه کنند و آن‌ها را مورد نقد قرار می‌دهند اما هیچگاه نقد را با توهین پاسخ نمی‌دهند و این درست نیست.

وی با اشاره به اینکه من از موضع امر به معروف و نهی از منکر و نماز جمعه صحبت می‌کنم، بیان کرد: آقای استاندار حیطه وظایف شما تأمین آب و نان نیازمندان است، تأمین مسکن، ازدواج جوانان، فراهم آوردن آب و نان نیازمندان و مشکلات درمانی در حیطه وظایف شما است که به آن اهمیت می‌دهید.

شایان ذکر است؛ یک ماه پیش در پی انتقاد حجت الاسلام عابدینی امام جمعه موقت قزوین از عملکرد دولت جدید با واکنش رسمی مرتضی روزبه استاندار قزوین مواجه شد که موجب تجمع یک صدنفری از طرفداران امام جمعه موقت در جلوی استانداری و صدور بیاینه از سوی طرفداران طرفین گردید  و در آن موقع با دخالت آیت اله باریک بین امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان احساس می شد این موضوع تمام شده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر انقلاب در حكمي حجت الاسلام و المسلمين سيد علي اصغر دستغيب را به توليت حرم حضرت احمد ابن موسي(ع) منصوب كردند 

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكمي حجت الاسلام و المسلمين حاج سيد علي اصغر دستغيب را به توليت حرم مطهر حضرت احمد ابن موسي عليهما السلام معروف به شاهچراغ منصوب كردند.
متن حكم رهبر معظم انقلاب به اين شرح است:
بسمه تعالی
جناب حجة‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علی اصغر دستغیب دامت افاضاته
با قدردانی و تشكر از جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سید مهدی دستغیب دامت افاضاته كه سالیانی به تولیت حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام معروف به شاه‌چراغ مفتخر بودند، جنابعالی را به تولیت امور مجموعه آن بارگاه بلندآستان كه سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام در كشور عزیزمان به شمار میرود منصوب میكنم.
پایگاه معنوی و روحانی آن مرقد تابناك در شیراز همواره مایه‌ی لطف و صفای معنوی در آن خطه‌ی فرزانه‌پرور و قبله‌ی امید و آرامش برای آن مردم عزیز و دیگر ارادتمندان اهل بیت علیهم‌السلام از سراسر كشور بوده و شایسته‌ی اهتمام بیش از پیش است.
از خداوند متعال توفیقات جنابعالی و دیگر دست‌اندركاران آن بارگاه مقدس را مسألت مینمایم.
سيّد علي خامنه‌اي

 



تاريخ : 5 / 12 / 1392برچسب:, | 11:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک منبع آگاه از صدور قرار مجرمیت علیه محمد رضا رحیمی معاون اول دولت دهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، این منبع آگاه به خبرنگار حقوقی و قضایی ایرنا گفت: شعبه پنجم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت برای آقای رحیمی قرار مجرمیت صادر کرده است.

پیشتر وکیل مدافع رحیمی از تکمیل تحقیقات این پرونده و ارسال آن برای دادستان تهران به منظور اظهار نظرنهایی خبر داده بود اما وی از صدور قرارمجرمیت یا منع تعقیب در این پرونده اظهار بی اطلاعی کرده و گفته بود اطلاع ندارد پرونده با کدام حالت برای اظهار نظر به دادستان تهران ارجاع شده است.

رحیمی معاون اول دولت دهم نیز پیش از این درباره پرونده خود گفته بود که این پرونده سیاسی شده و از دو سال قبل حدود یازده جلسه به بازپرس توضیح داده است.

رحیمی گفته برای این پرونده 55 ساعت توسط بازپرس بازجویی شده است.

دادستانی تهران همچنین دهم دی ماه امسال در ماجرای اعلام جرم علیه علی مطهری و پاسخ به اظهارات وی بیانیه ای را صادر کرد که در بخشی از آن بیانیه آمده بود: ادعای وی(علی مطهری) مبنی بر این که «قوه قضاییه ما پس از گذشت بیش از چهار سال هنوز نتوانسته تکلیف معاون اول رییس جمهور سابق را در پرونده ی بیمه ایران مشخص کند»، مبتنی بر کذب است؛ زیرا از آقای رحیمی تحقیق به عمل آمده و در حال حاضر وی با صدور قرار وثیقه مناسب و تأمین آن، آزاد است.

این بیانیه دادستانی تهران با انتقاد وکیل مدافع رحیمی مواجه شد و وی گفت: قرار وثیقه تودیع شده ارتباطی به پرونده بیمه ایران ندارد.

بر اساس این گزارش، پرونده ها پس از تکمیل تحقیقات توسط بازپرس با صدور قرار مجرمیت یا منع تعقیب به دادستانی برای اظهارنظر نهایی ارسال می شود.

اگر پرونده با قرار مجرمیت به دادستان ارجاع شود و دادستان قرار مجرمیت را قبول کند، کیفرخواست صادر می شود که البته ممکن است دادستان مواردی را که بازپرس جرم تشخیص داده جرم تشخیص ندهد.

در حالت صدور منع تعقیب نیز ممکن است دادستان اعتراض کند و منع تعقیب صادر نکند.

 

 



تاريخ : 5 / 12 / 1392برچسب:, | 3:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس جمهور چقدر دارایی و اموال دارد؟ آیا او هم مانند برخی از اعضای کابینه آنطور که مجلسی ها می گویند مردی 1000میلیاردی است؟!
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، دارایی های شخصیت های سیاسی موضوعی جذاب برای مردم است. مردم دوست دارند بدانند که یک مسئول چقدر دارایی دارد، چگونه و با چه میزان دارایی و حقوق زندگی خود را می گذراند و زندگی او به عنوان یک چنین فردی چگونه می گذرد؟ البته تنها موضوع جذابیت نیست بلکه حساسیت هایی هم دراینباره وجود دارد. شفافیت میزان دارایی های یک مسئول هم به شکل گیری سیستمی سالم و به دور از فساد کمک خواهد کرد و هم رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت. مسئولینی که دارایی های زیادی دارند باید پاسخگو باشند که در سیستم اداری چگونه این چنین دارایی هایی را به دست آورده اند؟

البته نظارت بر این مسئله طبق اصل ۱۴۲ قانون اساسی وظیفه ای است که بر دوش قوه قضاییه نهاده شده است اصلی که تحت عنوان عامیانه "از کجا آورده اید؟" مطرح می شود. این اصل می گوید "دارایی رهبر، رییس جمهور، معاونان رییس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رییس قوه قضاییه رسیدگی می‌شود که بر خلاف حق، افزایش نیافته باشد"

این مسئله که در هر دوره ریاست جمهوری که شخص برگزیده ملت چه مقدار دارایی دارد، همواره مطرح بوده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی

شاید اطلاعات دقیقی از دارایی های رئیس دولت های پنجم و ششم در دست نباشد و بهترین راه برای اطلاع از دارایی های وی جستجو در خاطرات و گفتگوهای وی است.

هاشمی در کتاب خاطرات خود که مربوط به وقایع سال ۶۸ است و با عنوان «بازسازی و سازندگی» منتشر شده، در تاریخ ۲۵ شهریور سال ۱۳۶۸ درباره موضوع اظهار اموالش به قوه قضائیه می نویسد: شب در مقر خوابیدم تا کارهای فردا را صبح زود شروع کنم. فرم صورت اموال خود و بستگان درجه اول را در اجرای اصل ۱۴۲ قانون اساسی برای قوه قضائیه پر کردم .

اکبر هاشمی ظاهرا در همان روزهای ابتدایی دولت خود که کمی دیرتر از زمان معمول (به دلیل فوت امام راحل) آغاز شده بود، لیست اموال خود و افراد درجه یک خانواده اش را به رئیس وقت قوه قضائیه ارسال کرده است.

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه تاریخی و ۱۶ ساعته خود با روزنامه کیهان که بعدها با عنوان «بی پرده با هاشمی» منتشر شد، تا حدودی اموالش را تشریح کرد.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار کیهان که درباره حواشی اموال وی می پرسد، می گوید:" در مورد قم، من وقتی وارد کار ساختمان و زمین شدم، مقداری زمین با قیمت متری یک یا دو تومان در بیرون شهر خریدم. اینها را کم کم خیابان بندی کردند و بعد گران تر شد که یک مقدار را فروختم و آن را آباد کردم. مقداری را برای خودش مصرف کرده بودم. چند سال هم در زندان بودم و اینها یک مقدار مصرف شد. وقتی که از زندان آزاد شدم، مقداری را مجانی به طلبه های نیازمند دادم. عده زیادی از طلبه ها از این زمین ها گرفتند به هر فرزندم پنج قطعه دویست یا سیصدمتری دادم که برای خودشان استفاده کنند. بچه ها هم کم کم فروختند و هزینه زندگی و ساخت منزل کردند. در تهران و کرج هم مستغلات داشتم و آن را هم فروختم و خرج کردم. زمینهایمان را هم به تدریج فروختیم و برای بچه ها خانه ساختیم. ولی سطح معاش را نگه داشتیم.

وی تاکید می کند: بعد از انقلاب هم کاسبی نکردم." بنابراین از لحاظ دارایی، در حد متوسط است و همین است که من می گویم!

سید محمد خاتمی

خاتمی رئیس جمهوری است که هیچ خبری مبنی بر اعلام عمومی دارایی هایش وجود ندارد محمد علی ابطحی رئیس دفتر وی در اوایل دولت هفتم می گوید در همان ابتدای دوره ریاست جمهوری خاتمی، دفترچه ای برای اظهار اموال رئیس جمهور، خانواده و وزرایش ارسال شد که در همان روزهای اول لیست اموال به قوه قضائیه تقدیم شد.

وی ادامه می دهد: البته لیست اموال خاتمی به عنوان رئیس جمهور رسانه ای نشد . ابطحی می گوید حتی وی لیست دارایی های خاتمی را ندیده این لیست در اختیار قوه قضائیه قرار دارد و در اسناد آنها موجود است.

محمود احمدی نژاد

در میان چند رئیس جمهور قبلی این تنها محمود احمدی نژاد است که در این زمینه شفاف ترین عملکرد را داشته و ساختار شکنی کرده است وی در نامه اش اموال خود در سال ۸۴ را اینگونه اظهار کرد:

۱- یک باب منزل مسکونی به مساحت ۱۷۵ متر، با ۱۲۷ متر مربع زیربنا، ۴۰ سال سابقه ساخت در منطقه‌ نارمک تهران

۲- حساب جاری بانک ملت شعبه دانشگاه علم و صنعت ایران برای دریافت حقوق از دانشگاه

۳- حساب جاری بانک ملی شعبه‌ وزارت کشور مربوط به دوره‌ استانداری اردبیل که در حال حاضر موجودی ندارد

۴- یک دستگاه اتومبیل پژو ۵۰۴ مدل ۱۹۷۷ سفید رنگ


۵- دو خط تلفن ثابت شهری

رئیس دولت دهم بار دیگر در پایان ۸ سال مسئولیتش طی نامه ای تغییرات صورت گرفته در اموالش را اینگونه به رییس قوه قضاییه اظهار کرد:در اجرای اصل یکصد و چهل و دوم قانون اساسی و پیرو اعلام اموال اینجانب در سال ۱۳۸۴ به اطلاع می رساند که در این مدت تغییری که در اموال اینجانب پدید آمده است بازسازی و نوسازی منزل مسکونی قدیمی نارمک است که با کمک همسر و فرزندان و با استقراض از بانک و همچنین صندوق نهاد و برخی بستگان چهار واحد حدود یکصد متر مربعی احداث گردیده که با فرزندان در آن سکونت داریم. مساحت زمین ۱۷۵ متر مربع و زیربنای فرسوده قبلی حدود ۱۳۰ متر مربع بوده است.

حسن روحانی

دارایی های برخی از اعضای دولت روحانی این روزها درمجلس محل گفتگو شده است اما مسئله ای که در این دولت هنوز شفاف مشخص نشده اظهار اموال اعضای آن است در روزهای ابتدایی کار دولت خبری که بر روی رسانه ها قرار گرفت مبنی بر عدم تمایل برخی دولتی ها به ابراز دارایی های خود که باعث شد رسانه ها به سراغ وزرا رفته و در اینباره از آنها سوال هایی کنند که در آن زمان پور محمدی، جنتی، دهقان، چیت چیان ،رحمانی فضلی اعلام کردند لیست اموالشان را به قوه قضائیه ارسال کرده اند.

پولدارترین اعضای دولت چه کسانی هستند؟


بعد از این خبر، پور مختار در ان زمان اعلام کرد به غیر از دو سه وزیر همه لیست خود را اعلام کرده اند. اما فارغ از این مسئله موضوعی که باعث شد چندی قبل کمی این موضوع دوباره بر سر زبان ها بیفتد و حاشیه ساز شود بحث میزان حقوق رئیس جمهور و عدم دریافت روحانی از این محل و بحث یارانه ها بود اما این موضوع با همه ابعاد خود باعث شده است موضوعی اصلی تر میان جنجال ها گم شود.

دارایی هایی که اعلام نمی شوند!

دقت در دارایی مسئولین و حساس بودن روی آن برای احقاق بند ۱۴۲ قانون اساسی، امری است که باید قوه قضاییه تحقق آن را پیگیر باشد و نباید سایر ارگان ها، جناح های سیاسی و افراد، فراتر از مسئولیت خود با پیگیری های غیر مسئولانه و حاشیه ساز دولت را دچار حاشیه  کنند.

طرح "رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام" به کجا رسید؟/ ۱۹ ماه بلاتکلیفی در مجمع

دولت یازهم در زمینه مادی دارایی های خود را اکثرا اعلام کرده است و در عملکرد هم سعی در مدیریت این موضوع دارد از جمله دستور رییس جمهور برای عدم عضویت اعضا در شرکت های خصوصی و... البته باید پیرامون دوری از اشرافیت و برطرف کردن ابهامات به وجود آمده نیز اقداماتی صورت گیرد.

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی یک کارمند دولتی چگونه بوجود آمد؟

رواج استفاده از هواپیمای اختصاصی و تغییر دکوراسیون در بین برخی دولتمردان

به گزارش جهان، سرمایه های معنوی دولت هم مسئله ای مهمی است که باید حفظ، حراست و مورد اهتمام و پی گیری جهت تحقق قرار گیرند از جمله اعتدال گرایی، که به نظر می رسد چندان اجرایی نشده، جوان گرایی که اساسا به حاشیه رفته است، نقد پذیری که در برخی مواقع ناظران را ناامید کرده و انتظارها سعه صدر بیشتر دولت است، تدبیر گرایی که باید از حرف به عمل برسد، امید آفرینی که موج آن در جامعه جریان پیدا کرده و سیاست خارجی که نباید بی توجه به توان و استعداد داخلی ملت دنبال شود و رفع مشکلات اقتصادی که تنها در سایه اقتصاد مقاومتی بدست می آید و.....

حسن روحانی مردی هزار میلیاردی است اگر شعارهایش که همانا سرمایه های اوست و بیش از هزاران میلیارد می ارزد، به مرحله عمل برساند و روی کمک مردم و منتقدان دلسوز حساب کند.



تاريخ : 30 / 11 / 1392برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همسرم خیلی به ماشین علاقه دارد، هم بنز دارد و هم لکسوس و هم پرادو، البته خودم یک رنو فلوئنس قرمز دارم و ترجیح می دهم ماشین‌هایم هم مثل لباس‌هایم رنگ شاد داشته باشد.

خانم میلیاردر شورای شهر را بشناسیم + عکسبه گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه سياسي مشرق - "او در شورای شهر، شاید از سرِ زندگی آرمانی و بدون دغدغهِ مالی، حضور دارد چون حقوق ماهانه شورای شهر حتی کفاف شیر خشک، لباس ها و اسباب بازی کودکانش را هم نمی‌دهد."

"این وصفی است که گزارشگر یک روزنامه تازه تأسیس اصلاح‌طلب از "فاطمه دانشور" از زنان اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم، نوشته است. شورایی که ازهمان ابتدای شروع به کارش، درباره انتخاب رئیس و شهردار تهران، دچار حاشیه‌های فراوان شد و شاید بتوانیم دومین شورای شهر پر حاشیه تهران بنامیمش.

دانشور خانه 500 متری در یکی از کوچه‌های دنج نیاوران دارد، خانه‌اي که خبرنگار اینگونه وصفش می‌كند: حیات را که با درخت‌های سر به فلک کشیده و انواع درختچه‌ها و گل‌های هرس شده پشت سر می‌گذاری، همه وسیله‌های زندگی و تزئینی رنگ‌های شاد و تند دارند، از یخچال گرفته تا کف پوش‌ها و دیوارهای اتاق کودکان!

خانم دانشور درباره فرزند دار شدن مي‌گويد: مسلما من اگر اینقدر پول نداشتم، برای داشتن چهار بچه برنامه‌ریزی نمی‌کردم! الان با شرایط نگه‌داری بچه‌ها و کار بسیار زیادم در مؤسسه خیریه‌ای که دارم و شرکتی که بیشترین درآمدم از آن است، وقتی به خانه بر می‌گردم، کمی اضطراب دارم.

دانشور با تأييد اينكه مشغله كاري اجازه رسيدگي و تربيت فرزندان را به اونمي‌دهد، مي‌گويد: مادر بودن براي اين چهارتا بچه در كنار كارهاي اتاق بازرگاني تهران و شوراي شهر خيلي سخت است، اما چون از اول برنامه‌ريزي كرده بودم كه فقط درشرايط تمكن مالي فرزندآوري كنم، با يك مقدار برنامه‌ريزي و گرفتن دو پرستار شبانه‌روزي،الان حس مي‌كنم زياد هم سختي ندارد!

دانشور با تكيه بر تمكن مالي و نفي بچه‌دار شدن در فقر از ترس تلف شدن نوزاد مي‌گويد: بچه داشتن واقعاً بيش از هرچيزي به پول خيلي زيادي نياز دارد، نوزاد دارو مي‌خواهد، شيرخشك مي‌خواهد، داروها الان خيلي گران شده‌اند و اگر نتواني يك كدام را هم تهيه كني، به بچه آسيب مي‌رسد و گاهي ممكن است از بين برود.

خبرنگار با ارائه آمار از مال و اموال دانشور و درباره جزئيات خانه مجلل و شلوغ آنها به چهار خدمه‌ ایشان اشاره مي‌كند كه امور خانه را در دست دارند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه می‌گوید: وقتي به خانه برمي‌گردم، كمي اضطراب دارم، چون به هرحال مردهاي ايراني هميشه غر مي‌زنند، باز هم هركاري بكني، يكجا بايد غر بزنند: چرا براي بچه‌ها وقت بيشتر نمي گذاري؟ چرا ديرتر آمدي؟ چرا به مسافرت كاري مي‌روي؟ ...
وي درباره علاقه خودش و همسرش به ماشين مي‌گويد: همسرم خیلی به ماشین علاقه دارد، هم بنز دارد و هم لکسوس و هم پرادو، البته خودم یک رنو فلورانس قرمز دارم و ترجیح می‌دهم ماشین‌هایم هم مثل لباس‌هایم رنگ شاد داشته باشد.

پیش از این خانم فاطمه دانشور عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم تهران، در گفتگویی درباره رای خانم الهه راستگو به شهردار شدن قالیباف، این گونه معرفی کرد: دروغ، نفاق و تهمت سه ویژگی راستگو است و حزب اسلامی کار باید وی را اخراج کند

 

 



تاريخ : 22 / 11 / 1392برچسب:, | 6:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

.
سخنگوی وزارت خارجه ازدواج کرد

گروه سياسي: اولین سخنگوی زن وزارت خارجه کشورمان، ازدواج کرد. سايت عصر خبر نوشت: خانم افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان که اولین سخنگوی زن وزارت خارجه کشورمان است، چندی پیش ازدواج کرده است. این ازدواج در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) صورت گرفته است. بر اساس این گزارش، افخم با یکی از همکارانش که از کارشناسان وزارتخارجه می‌باشد، ازدواج نموده است.



تاريخ : 12 / 11 / 1392برچسب:, | 8:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز و در نخستین روز از دهه‌ ی فجر انقلاب اسلامی؛
رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا حضور يافتند

در نخستین روز از ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي و سالروز ورود تاريخ ساز امام خميني(ره) به ميهن اسلامي، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح امروز (شنبه) با حضور در مرقد مطهر امام راحل(ره)، ضمن قرائت فاتحه، ياد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را گرامي داشتند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنین با حضور بر مزار شهداي هفتم تير و گلزار شهداي بهشت زهرا، براي ارواح طيبه ي شهدا علو درجات مسألت كردند.



تاريخ : 12 / 11 / 1392برچسب:, | 2:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه امروز استعفای خود را به شورای شهر تهران اعلام می کند، درباره تغییرات در سازمان نیز گفت: فعلاً با همین مدیران در سازمان کار می کنم.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز، مسعود سلطانی فر در گفت و گو با فارس در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه اکثر معاونان و مدیران این سازمان کمتر از 6 ماه است که تغییر کرده اند، آیا تصمیم دارد تغییرات جدیدی داشته باشد، تصریح کرد: فعلاً با همین مدیران در سازمان کار می کنم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص زمان استعفای خود از عضویت در شورای شهر تهران نیز گفت:  امروز استعفای خود را به شورای شهر تهران اعلام می کنم تا در دستور کار قرار دهند.

 مسعود سلطانی فر دهم بهمن ماه جاری در پی استعفای محمدعلی نجفی با حکم رئیس جمهور به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد، وی عضو اصلاح طلب چهارمین دوره شورای شهر تهران است که با این انتصاب باید از عضویت در شورای شهر خداحافظی کند.

با استعفای سلطانی فر از عضویت در شورای شهر تهران، «علی صابری»، وکیل روشندلی که با کسب 109411 رای به عنوان عضو علی البدل انتخاب شده بود جایگزین وی می شود.



تاريخ : 5 / 11 / 1392برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یکی از وکلای‌ مدافع فاطمه هاشمی ‌رفسنجانی از محکومیت موکلش به شش ماه حبس تعزیری خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز سید وحید ابوالمعالی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، گفت: موکلم به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده که اجرای این حکم به مدت دو سال تعلیق شده است.

وی گفت: امروز همراه با آقای علیزاده طباطبایی یکی دیگر از وکلای خانم فاطمه هاشمی برای دریافت رای صادره علیه موکلم به دادگاه انقلاب رفته بودیم که حکم حضورا به ما ابلاغ شد.

وی افزود: هنگامی که حکم به ما ابلاغ شد اعتراض خود را اعلام کردیم و در چند روز آینده نیز اعتراض کتبی خود را به دادگاه تقدیم خواهیم کرد.

فاطمه هاشمی 18 دی امسال به اتهام انتساب "مطالب خلاف واقع" به رؤسای قوای قضاییه و مقننه در شعبه اول دادگاه انقلاب محاکمه شد.



تاريخ : 28 / 9 / 1392برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

سخنگوی وزارت امور خارجه، حقوق بشر را مبنای ترقی و کمال انسان‌ها و منبع همزیستی مسالمت آمیز کشورها توصیف و استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را مردود دانست

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مرضیه افخم در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران در نشست 68 مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد: اگرچه در قطعنامه سال جاری به تحولات اخیر درجمهوری اسلامی ایران از جمله انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و اقدامات دولت تدبیر و امید اشارات مختصری شده است ولی کلیت قطعنامه مشحون از موارد خلاف واقعیت است که منبع و مأخذی جز سایت‌ها و رسانه‌های مرتبط با بانیان غربی این قطعنامه و گروه‌های تروریستی بدنام و وابسته ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تصویب این قطعنامه و همچنین محتوای آن را قویاً رد می کند ، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بازی های منفعت طلبانه و استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل از سوی کشورهای غربی را مردود می‌داند و از اینکه سازو کارها و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل متحد دستاویز سیاست بازی قرار می گیرد، شدیداً متاسف است.

افخم با اشاره به اینکه در قبال وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران اغراق و سیاه نمائی صورت می گیرد، اضافه کرد: کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر در سابقه تاریخی و امروزه خود موارد سیستماتیک و وحشتناک نقض حقوق بشر را در پرونده شان دارند.

افخم اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس شرع مقدس اسلام و همچنین اصول مندرج در قانون اساسی کشور، در جهت حمایت حقوق آحاد شهروندان خود ثابت قدم می باشد و تاکید می نماید که موضوع حقوق بشر نباید صحنه تقابل کشورها و فرهنگ های مختلف شود، بلکه این مساله می تواند با گفتگو و اصل احترام متقابل که حقوق بشر بر آن مبتنی است، زمینه ساز همکاری ملت‌ها و انتقال تجارب برای ارتقای کرامت انسانی شود.

 



تاريخ : 22 / 9 / 1392برچسب:لیست,جدید,تحریم,عقاب نیوز,علت نیوز, | 10:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آمریکا تعداد دیگری از شرکت‌ها و شخصیت‌های ایرانی و غیر ایرانی مرتبط با آنچه فعالیت‌های هسته‌ای ایران خوانده‌ است را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.
 به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  رویترز،  مقامات وزارت خزانه داری و خارجه آمریکا مدعی شده‌اند این اقدام نشان می‌دهد توافق اخیری که در ژنو درباره برنامه هسته‌ای ایران به دست آمد در تلاش های مداوم ما برای افشا و مختل کردن اقدامات کسانی که از برنامه هسته ای ایران حمایت می کنند یا به دنبال دور زدن تحریم ها هستند، خللی ایجاد نمی‌کند و نخواهد کرد.
 
این بار اولین بار است که چنین اقداماتی پس از توافق ماه گذشته شش قدرت جهانی و ایران در ژنو بر سر برنامه هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد.
 
مقامات آمریکایی گفته‌اند این تحریم‌های جدید کسانی و شرکت‌های را هدف قرار داده است که به جای شرکت‌ها و افرادی که قبلا در لیست تحریم‌های قبلی آمریکا قرار گرفته‌اند فعالیت می‌کنند.
 
از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت نفت مید آسیا، سینگا تانکرس، سیکیریا مارتیمت، فرلند و ویتالی سوکولنکو نام برد.
 
آمریکا همچنین نام پنج نهاد ایرانی را که مدعی شده است به طور مستقیم به توانایی ایران برای غنی سازی اورانیوم کمک می‌کنند را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.
 
دولت آمریکا مدعی شد:اعمال این تحریم‌های جدید علیه ایران منافاتی با توافق ژنو نداشته و نخواهد داشت.



تاريخ : 19 / 9 / 1392برچسب:, | 2:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از همشهری آنلاین:
در پی درخواست ۲۰ نماینده مجلس نهم از رئیس جمهوری برای برکناری ظریف به دلیل سخنان وی در روز دانشجو که در میان دانشجویان دانشگاه تهران ایراد شده بود. محمد جواد ظریف به این واکنش مجلسی ها پاسخ داد.

 متن نوشته ظریف که در صفحه فیس بوک وی منتشر شده بدین شرح است.

دوستان سلام:

ساعت 9 و بیست دقیقه دوشنبه است. چند روزی در گزارش تأخیر شد که می بخشید.

متأسفانه نتوانستم برای مراسم نلسون ماندلا به آفریقای جنوبی سفر کنم. لازم بود صبح چهارشنبه برای مذاکرات مهمی با وزیر امورخارجه روسیه که فردا شب وارد تهران می شود در ایران باشم. این هفته میزبانرییس جمهور افغانستان، معاون سیاسی امنیتی نخست وزیر چین و وزیر امور خارجه روسیه هستیم. سفر دو مقام بلندپایه چین و روسیه برای پیگیری تفاهم های دکتر روحانی با روسای جمهور چین و روسیه در اجلاس شهریورماه سازمان همکاری شانگهای بیشکک صورت می گیرد که از اهمیت قابل توجهی برای سیاست خارجی و توسعه اقتصادی و رفاه عمومی برخوردار هستند. همچنین در این سفرها برای دور بعدی مذاکرات ایران و1+5 هماهنگی های لازم انجام می شود تا بتوانیم با بهترین شکل منافع کشور را در این مذاکرات دشوار به پیش ببریم.

سفر هفته گذشته به چهار کشور منطقه هم بازتاب مثبت وسیعی در سطح جهانی داشت و عموما از این سفر به عنوان ابتکار عمل هوشمندانه ایران یاد کرده اند. متأسفانه گروهی در داخل کشور با تحریف سخنان بنده، که تکرار موضع بیست و چند ساله کشور بود، تلاش کرده اند با هزینه کردن از منافع ملی و نسبت دادن مواضع مغایر با تمامیت ارضی کشور به وزیر امورخارجه تلاش کنند از یک سفر موفق نیز ایراد گرفته و منافع و دیدگاه های جناحی خود را به هرقیمتی به پیش ببرند.

همه باید بدانند که تمامیت ارضی ایران قابل مذاکره و معامله نیست و حتی تصور مذاکره بر سر خاک ایران و یا هرگونه القای شبهه در این زمینه اقدامی نابخشودنی است.

آنقدر در این هفته جاروجنجال زیاد بود که فرصت نشد از حضور پرشور دانشجویان عزیز دانشگاه تهران از طیف ها و دیدگاه های سیاسی مختلف در برنامه سخنرانی هفته قبل سپاسگزاری نمایم و از محبت ها و بزرگواری های آنها که به هیچ وجه خود را شایسته آن نمی دانم تشکر کنم. البته بازهم جای تأسف است که اقلیت کوچکی برای پیشبرد دیدگاه های سیاسی خود، پاسخ من به سوالات یکی از دانشجویان را تحریف کردند و یک هفته است تمام ناراحتی خود از حمایت پرشور مردم از دولت تدبیر و امید را با توهین و ناسزا و تهمت و افترا به این خدمتگزار کوچک جبران می کنند. جالب تر اینکه تعدادی از نمایندگان محترم مجلس در تذکر دیروز خود به بنده فرموده اند که من از فرهنگ شهادت و مقاومت مردم به عنوان بزرگترین عامل بازدارندگی کشور بیگانه ام و قدرت را صرفا در دیپلماسی می دانم. اگر به جای تهمت و افترا و تکیه بر خبرهای ناقص و جهت دار، به اظهارات بنده که هم از طریق نوار سخنرانی و هم از طریق بیانیه وزارت امورخارجه قابل دسترسی است، مراجعه می فرمودند به راحتی می دیدند که بنده هم دقیقا بر نقش مردم و مقاومت دلیرانه ایشان به عنوان مهمترین و ارزنده ترین مؤلفه قدرت و توان دفاعی کشور تأکید کرده ام. البته ممکن است دوستانی که در جلسه حضور نداشتند نتوانسته باشند ابراز احساسات شدید دانشجویان نسبت به این عرایض بنده که نمایانگر خودباوری و غرور ملی همه ما ایرانیان بود را لمس کنند و به همین دلیل به جای همصدایی با مردم و دانشجویان در حمایت از این موضع مشترک، به وارونه جلوه دادن واقعیات و خرده گیری از بنده بپردازند.

همانطور که بارها گفته ام امروز بیش از هر زمان دیگر به همدلی نیاز داریم و نباید دعواهای جناحی را وارد حوزه سیاست خارجی و امنیت ملی کنیم. فردا هم که علیرغم مشغله فراوان کاری برای چندمین بار برای پاسخ به سوالات نمایندگان محترم به مجلس خواهم رفت به یاری خدا بر همین نکته تاکید خواهم کرد. البته اکثریت نمایندگان ارجمند ملت بزرگ ایران از تلاش های خدمتگزاران این مردم و فرزندان این انقلاب (به تعبیر رهبر فرزانه) حمایت می کنند و امیدواریم اقلیت پرجنب و جوش مجلس نیز خود را با آحاد ملت هماهنگ سازند و در این وظیفه مشترک و تاریخی ملی یار و مددکار ما باشند. بنده و همکارانم به کار سخت و سنگینی مأمور شده ایم. نیاز به کمک و دعای خیر همه مردم داریم. انتقاد را هم با جان و دل می پذیریم ولی تخریب مواضع طرف خودی و تقویت دیدگاه ها و مواضع طرف مقابل را با هیچ منطق عقلی و ملی و دینی قابل توجیه نمی دانیم.

نوشتن این سطور بسیار سخت بود و زمانبر. شاید هم نتوانسته باشم آن گونه که شایسته است مطالب را منتقل کنم. اگر کاستی در ادای مطلب دیدید به بزرگواری خود ببخشید. تا نوبتی دیگر و دیداری دوباره خدانگهدار

 



تاريخ : 15 / 9 / 1392برچسب:, | 5:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس‌جمهور در پیامی، درگذشت کاظم معتمد نژاد را به فرزندان، بستگان، شاگردان، دانشوران ارتباطی و جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت گفت.

خبرگزاری فارس: روحانی درگذشت معتمدنژاد را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور در پیامی، درگذشت کاظم معتمدنژاد را به فرزندان، بستگان، شاگردان، دانشوران ارتباطی و جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام روحانی به شرح زیر است:

بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت استاد ارجمند دکتر کاظم معتمدنژاد را به فرزندان، بستگان و شاگردان ایشان، دانشوران ارتباطی، توسعه پژوهان و جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت می‌گویم.

خدمات ارزنده ایشان در زمینه توسعه علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری در ایران ماندگار و درخور قدردانی مدام است. شایسته است دستگاه‌ها و نهادهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کشور به نحو شایسته‌ای دانش، منش و روش آن استاد فرزانه را که تجلی اعتدال در نظر و عمل بود، پاس بدارند.

از خداوند بزرگ برای روح بلند ایشان، مغفرت و برای بازماندگان ارجمند صبر و بردباری مسألت دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران



تاريخ : 14 / 9 / 1392برچسب:, | 2:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«عباس محتاج» در صورت موافقت ارتش جمهوری اسلامی به عنوان گزینه نهایی برای استانداری قم به هیات دولت معرفی می‌شود.

خبرگزاری فارس: «عباس محتاج» گزینه نهایی وزارت کشور برای استانداری قم

به گزارشپایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس،‌ «عباس محتاج» به عنوان گزینه نهایی وزارت کشور جهت معرفی به هیات دولت برای استانداری قم برگزیده شد.

بنابر این گزارش، برای انتخاب «عباس محتاج» به عنوان استاندار قم، مکاتبات لازم با ارتش جمهوری اسلامی صورت گرفته که پس از موافقت ارتش،‌ محتاج به عنوان استاندار قم به هیات دولت معرفی می شود.

محتاج در سوابق خود فرماندهی نیروی دریایی ارتش در سال‌های 76 الی 84، معاونت امنیتی و انتظامی وزیر کشور، استانداری قم،‌ ریاست بنیاد تعاون ارتش و عضویت در گروه مشاوران فرماندهی معظم کل قوا را دارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

آرزوی سلامتی برای آقای جلال طالبانی/ هیچ مانعی در پیشبرد روابط با عراق و توسعه همکاریهای منطقه‌ای وجود ندارد

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار آقای نوری مالکی نخست وزیر عراق با اشاره به اهمیت تقویت روابط سیاسی و اقتصادی ایران و عراق، تصریح کردند: میدان همکاریهای روزافزون در بخش‌های مختلف بسیار وسیع است و هیچ مانعی در پیشبرد روابط با عراق و توسعه همکاریهای منطقه‌ای وجود ندارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأیید اظهارات نخست وزیر عراق مبنی بر مذاکرات صورت گرفته با دولت ایران در خصوص تقویت روابط اقتصادی، سیاسی و علمی دو کشور افزودند: رشد علمی ایران در سالهای اخیر بسیار برجسته بوده و انتقال تجربیات علمی به عراق می‌تواند یکی از زمینه‌های مهم همکاریهای دو کشور باشد.
ایشان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت عراق افزودند: حرکتی که شما امروز برای کشورتان انجام می‌دهید، حرکت با ارزشی است، البته نیازهای کشور عراق بسیار بیشتر از این است.
رهبر انقلاب همچنین از آقای جلال طالبانی رئیس جمهور عراق بعنوان دوست خوب و صمیمی جمهوری اسلامی یاد و برای ایشان آرزوی سلامتی کردند.
آقای نوری مالکی نخست وزیر عراق نیز ضمن تشکر از دولت جمهوری اسلامی اظهار امیدواری کرد توافقات و مذاکرات وی در سفر به تهران به ارتقای همکاریهای دو کشور در زمینه‌های مختلف منجر شود.



تاريخ : 13 / 9 / 1392برچسب:, | 9:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نخست وزیر عراق برای دیدار رسمی از ایران امروز چهارشنبه راهی تهران می شود .
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از،  خبرگزاری نهرین نوشت: علی موسوی مشاور نخست وزیر عراق سه شنبه شب گفت نوری المالکی در این سفر با مقامات ایران درباره برخی مسایل و تحولات مهم منطقه از جمله بحران سوریه و هماهنگی مواضع پیش از برگزاری کنفرانس ژنو ۲ با هدف دستیابی به راهکار سیاسی برای پایان دادن به مناقشه داخلی سوریه گفتگو خواهد کرد .

علی الموسوی افزود نوری المالکی با حسن روحانی رئیس جمهور ایران و دیگر مسئولان این کشور همچنین درباره روابط دو جانبه و راههای تقویت مناسبات دو کشور در موضوعات مختلف رایزنی خواهد کرد .

سلیمان الموسوی عضو ائتلاف دولت قانون عراق پیش از این اعلام کرده بود نوری المالکی با مقامات ایران همچنین درباره موضوع مرزهای دو کشور خصوصا در ارتباط با توافقنامه الجزایر که در سال ۱۹۷۵ میان بغداد و تهران به امضا رسید ،گفتگو خواهد کرد .



تاريخ : 13 / 9 / 1392برچسب:, | 9:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با تصویب هیئت دولت، مصطفی سالاری استاندار بوشهر شد.

خبرگزاری فارس: مصطفی سالاری استاندار بوشهر شد

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی سالاری استاندار جدید بوشهر لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با تأیید خبر فوق گفت: به تصویب هیئت دولت افتخار خدمت به مردم استان بوشهر به عنوان استاندار را خواهم داشت.

وی بیان کرد: در سایه تعامل و همدلی مسیر حرکت برای توسعه بیش از پیش استان بوشهر را فراهم خواهیم کرد.

استاندار جدید بوشهر گفت: استان بوشهر ظرفیت‌های زیادی دارد که باید با خرد جمعی و تعامل از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.



تاريخ : 10 / 9 / 1392برچسب:, | 6:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در تحریم مجدد شرکت‌های ایرانی توصیه کرد که این اتحادیه خود را همسو با جهت گیری تفاهم ژنو قرار داده و در مسیر تقویت اعتماد متقابل گام بردارد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام اتحادیه اروپایی در تحریم مجدد نهادها و شرکت‌های ایرانی را اقدامی یک‌طرفه، سیاسی و فاقد مبانی حقوقی لازم دانست.

وی افزود: این اقدام به خصوص با توجه به مذاکرات ژنو و تلاش مشترک برای برداشتن گام‌های اولیه جهت اجرای آن، سئوال برانگیز و باعث تعجب است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما ضمن رد قاطع این امر توصیه می‌کنیم اتحادیه اروپایی خود را همسو با جهت گیری تفاهم ژنو قرار داده و در مسیر تقویت اعتماد متقابل گام بردارد.



تاريخ : 10 / 9 / 1392برچسب:, | 6:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«عبدالحمید زاهدی» استاندار کرمان و «علیرضا رزم حسینی» استاندار کردستان شد.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از فارس، در جلسه امروز (یکشنبه) هیئت دولت استانداران استان‌های کرمان و کردستان تعیین شدند.

با مصوبه عصر امروز هیئت دولت «عبدالحمید زاهدی» استاندار کرمان و «علیرضا رزم حسینی» استاندار کردستان شد.



تاريخ : 10 / 9 / 1392برچسب:, | 6:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه وارد مسقط پایتخت عمان شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز یک‌شنبه در چارچوب رایزنی با کشورهای منطقه در راس هیاتی وارد مسقط شد و مورد استقبال یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان قرار گرفت.

قرار است ظریف در مسقط با پادشاه و همتای عمانی خود در خصوص روابط دو جانبه، تحولات منطقه و مسائل مهم بین‌المللی رایزنی و تبادل نظر کند.

وزیر خارجه کشورمان صبح روز یک‌شنبه به کویت سفر کرد.



تاريخ : 5 / 9 / 1392برچسب:, | 11:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 جلسه رسیدگی به اتهامات محمود احمدی‌نژاد به دلیل عدم حضور وی در دادگاه به وقت دیگری موکول شد.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل  از ایسنا، شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران 5 آذرماه را برای رسیدگی به پرونده محمود احمدی‌نژاد با شکایت کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی و یک شاکی خصوصی تعیین کرده بود.
 
قرار بود وی ساعت 10 صبح امروز در دادگاه حاضر شود.
 
بر اساس این گزارش قرار است تا دقایقی دیگر رییس دادگاه کیفری استان تهران پاسخگوی سوالات خبرنگاران حاضر در مقابل دادگاه کیفری استان تهران که برای پوشش خبری اخبار جلسه امروز دادگاه رفته بودند، باشد.



تاريخ : 20 / 8 / 1392برچسب:, | 10:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

لحظاتی پیش آمانو وارد سازمان انرژی اتمی شد و تا دقایقی دیگر با علی‌اکبر صالحی دیدار و در نشست‌خبری با حضور اصحاب‌ رسانه شرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی صبح امروز به دعوت علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان‌انرژی‌اتمی برای دیدار یک‌ روزه در راس هیئتی وارد تهران شد.

شایان ذکر است، در طول این دیدار آمانو علاوه بر مذاکره با رئیس سازمان‌انرژی‌اتمی با وزیر امورخارجه و برخی مقامات بلندپایه کشورمان دیدار و گفتگو می‌کند.
 
همچنین؛ در این سفر راه‌های گسترش همکاری‌های فنی بین جمهوری‌اسلامی‌ایران و آژانس مورد بررسی قرار می گیرد و نقشه‌راهی برای این منظور تعیین خواهد شد.
 
لازم به ذکر است؛ آمانو هم‌اکنون وارد سازمان‌انرژی‌اتمی شده و تا دقایقی دیگر با علی‌اکبر صالحی دیدار و در نشست‌خبری با حضور اصحاب‌رسانه شرکت می‌کند.

 



تاريخ : 16 / 8 / 1392برچسب:, | 9:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت‌الاسلام حسن روحانی، آیت‌الله لاریجانی و علی لاریجانی از دقایقی پیش در مراسم تشییع حبیب‌الله عسکراولادی حضور یافتند.

خبرگزاری فارس: سران قوا در مراسم تشییع عسکراولادی حضور یافتند

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی، آیت‌الله لاریجانی و علی لاریجانی از دقایقی پیش در مراسم تشییع پیکیر حبیب‌الله عسکرولادی حضور یافتند.

سران قوای سه‌گانه با حضور در مراسم تشییع پیکر مرحوم عسکراولادی برای آن مرحوم فاتحه قرائت کردند.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم حضور دارند.



تاريخ : 15 / 8 / 1392برچسب:, | 5:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس جمهور کشورمان عصر امروز چهارشنبه با حضور در منزل شهیدان شکری و شهید مقدم و همچنین جانباز سرافراز سید جلال روغنی نیری خانواده آنان را مورد تفقد قرار دادند.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در تصاویر زیر دکتر حسن روحانی این‌گونه به مقام شامخ پدر و مادر شهیدان (3شهید) شکری ادای احترام کرده است.



 



تاريخ : 15 / 8 / 1392برچسب:, | 9:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان پیش از سفر فرانسه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت:




سلام دوستان
 
از اینکه چند روزی است فرصت نکرده‌ام گزارشی تقدیم کنم، پوزش می‌خواهم. فردا برای شرکت در میزگرد رهبران در یونسکو و مذاکره با مقامات فرانسوی عازم پاریس هستم و از آنجا برای جلسه 1+5 به ژنو خواهم رفت. انشاءالله از آنجا گزارش خواهم داد.
 
با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، تابلوی بی نظیر عصر عاشورای استاد فرشچیان همراه با بیتی از حافظ و غزل معروف مولانا از دیوان شمس را تقدیم می‌نمایم....
 
کجایید ای شهیدان خدایی  
بلاجویان دشت کربلایی
 
کجایید ای سبک روحان عاشق  
پرنده‌تر ز مرغان هوایی
 
کجایید ای شهان آسمانی
بدانسته فلک را درگشایی
 
کجایید ای ز جان و جا رهیده
کسی مر عقل را گوید کجایی
 
کجایید ای در زندان شکسته
بداده وام داران را رهایی
 
کجایید ای در مخزن گشاده
کجایید ای نوای بی‌نوایی
 
در آن بحرید کاین عالم کف او است
زمانی بیش دارید آشنایی
 
کف دریاست صورت‌های عالم
ز کف بگذر اگر اهل صفایی
 
دلم کف کرد کاین نقش سخن شد
بهل نقش و به دل رو گر ز مایی
 
امیدوارم از دعای خود بنده و همکارانم را بی نصیب نفرمایید.
 
خدا نگهدار



پایگاه خبری عقاب نیوز :

بالاخره انتظارها به سر رسید و دود سفید از دودکش کلبه هیئت دولت بیرون آمد و روحانی کلید استان آذربایجان شرقی را به اسماعیل جبارزاده به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی سپرد.

خبرگزاری فارس: جبارزاده کلیددار استانداری آذربایجان‌شرقی شد 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اسماعیل سعیدی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: با تصویب هیئت دولت اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی شد.

محمداسماعیل جبارزاده پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: هر زمان به وجود بنده نیاز باشد حاضرم برای خدمت و این امر را بزرگ‌ترین افتخار برای خود می‌دانم که خادم ملت آذربایجان باشم.

 

 

اسماعیل جبارزاده کیست؟

«اسماعیل جبارزاده» در سال 1339 در شهرستان خوی از توابع آذربایجان غربی به دنیا آمد. دوران تحصیل را در این شهر سپری کرد و با عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدتی را در جبهه‌های جنگ و دفاع از آب و خاک و کیان این کشور پرداخت. او هم مانند بسیاری دیگر از سرداران و مدیران ارشد استان، در لشکر همیشه سرافراز عاشورا سابقه فعالیت دارد. او مسئول بهداری لشکر عاشورا بود.

بعد از پایان جنگ در رشته دکترای علوم آزمایشگاهی از دانشگاه تبریز فارغ التحصیل شد و از همین مرحله بود که پله‌های ترقی را به سرعت طی کرد. ابتدا و به طور همزمان در سال 1378 به عضویت هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و هیئت علمی انستیتو پاستور ایران درآمد.

اما علاقه او به فعالیت‌های سیاسی سبب شد تا در سال 71 عزم خود را برای حضور در مجلس شورای اسلامی جزم کند. سال 71 برای او خوش یمن بود. چرا که موفقیت بزرگی به دست آورد و در همان اولین سال کاندیداتوری در کسوت نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر به مجلس چهارم راه یافت. موفقیتی که تا چهار دوره دیگر یعنی 16 سال بعد هم دوام یافت. شاید در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تعداد نمایندگانی که بیش از چهار دوره به مجلس راه یافته باشند انگشت‌شمار باشد و جبارزاده نیز از جمله همان وکلایی است که به این افتخار نایل آمد. از همین رو در سال‌های آخر نمایندگی به چنان اعتبار و جایگاهی دست یافت که برخی از نمایندگان مجلس و حتی رئیس اصولگرای آن از تجربیات و دانش او در مورد برخی آئین نامه‌ها و قوانین نظرخواهی می‌کردند.

حداد عادل (رئس مجلس هفتم) و باهنر (نائب رئیس مجلس) هر گاه جبارزاده اخطار آئین‌نامه‌ای می‌داد و یا در مورد قانون و تبصره‌ای در مجلس تشکیک پیش می‌آمد سراغ جبارزاده می‌رفتند و نظر او را نافذ می‌دانستند.

جبارزاده در مجلس ششم به عضویت هیئت رئیسه مجلس درآمد و یکی از معتمدین رئیس وقت مجلس  شد.

او بسیار کم حرف بود، اما وقتی کارت خود را برای تذکر آیین نامه‌ای بالا می‌برد قطعا یک نکته کلیدی را بازگو می‌کرد. در این دوره از مجلس که اکثر تذکرات آیین نامه‌ای از سوی هیئت رئیسه ناوارد بیان می‌شد کسی به خاطر ندارد که تذکر آیین نامه‌ای جبارزاده ناوارد اعلام شود.

وی از معدود نمایندگان مجلس ششم بود که توانست اعتماد مجدد مردم حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر را جلب کند و در کنار محمدرضا میرتاج الدینی، اکبر اعلمی و عشرت شایق برای چهارمین بار در سال 83 لباس وکالت تبریزی‌ها را به تن کند.

اسماعیل جبارزاده عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز و رئیس مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ربع رشید تبریز است.