تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 7:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دبیر علمی یازدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت :مردم نباید گول تبلیغات ایمپلنت را بخورند .
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، بهنام بهلولی در نشست خبری این کنگره  افزود : در برخی جاها تبلیغات ایمپلنت با تبلیغات کباب نیم متری چاپ می شود که تاکید بر بدون درد و جراحی بودن ان میکنند و مردم باید مراقب اینگونه تبلیغات نادرست باشند.

وی اضافه کرد: ایمپلنت نوعی درمان برای دندانهایی است که از بین رفته اند، این کار  عمل جراحی است که هم در درمان و هم در زیبایی بیمار موثر است .

بهلولی با بیان اینکه خوشبختانه برخی بیمه ها تنها به عنوان جراحی زیبایی به ایمپلنت نگاه نمیکنند گفت :اخیرا چند سازمان و برخی بیمه ها هزینه ایمپلنت را نیز تحت پوشش بیمه قبول کرده اند .

وی با اشاره به اینکه اینگونه درمان‌ها باید رویه‌ پزشکی و درمانی خود را دنبال کند و متخصصان نیز مردم را به رعایت بیشتر بهداشت دهان و دندان ترغیب کنند، گفت : فقط 3 مورد از 100مورد ایمپلنت‌ها به علت برخی دلایل ناشناخته شکست میخورد که ان را نیز می توان با ایمپلنت مجدد درست کرد ،اگر اصول اولیه اینکار رعایت شود همه ایمپلنتها موفقیت امیز است .

بنابر این گزارش رئیس یازدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران نیز 70 درصد موارد تشخیص سرطان دهان در بیماران را به دلیل کمبود آگاهی بیماران و متخصصان عنوان کرد و گفت : اگر فردی زخم دهانش به مدت بیش از 2هفته بهبود پیدا نکرد باید برای تشخیص شناسایی این عارضه که می‌تواند خطر سرطان دهان باشد به متخصص مراجعه کند.

خدایاری نمین با اشاره به علائم سرطان دهان از جمله لق شدن دندان‌ها، خونریزی، اختلال تغذیه، رشد سریع زخم یا تومور در دهان که پس از دو هفته بهبود پیدا نکند، افزود: این عارضه می‌تواند به علت بی‌توجهی به دیگر نقاط بدن سرایت کند در حالی که با گرفتن یک رادیوگرافی از دهان و همچنین مراجعه به موقع به دندانپزشک برای چکاپ بهداشت دهان و دندان  از این بیماری جلوگیری کرد.

یازدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت ایران از 26تا 28 مهر همزمان با سومین همایش ایمپلنت خلیج فارس با محورهایی همچون بررسی جدیدترین شیوه‌های تشخیص و درمان بیماری‌ها و آخرین متدهای جراحی و ناهنجاری‌های مادرزادی در ناحیه دهان، فک و صورت برگزار می‌شود.

درمان‌های جراحی پس از جراحت و حوادث ناشی از تصادفات رانندگی و جدیدترین شیوه‌های کاشت ایمپلنت با حضور متخصصان بنام 10 کشور جهان از جمله اهداف برگزاری این کنگره است
 



تاريخ : 15 / 6 / 1391برچسب:, | 4:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کشورمان در تولید داروی نوترکیب فاکتور 7 برای کمک به درمان بیماران مبتلا به هموفیلی به خودکفایی رسید و توانست مقام دوم تولید این دارو در دنیا را به خود اختصاص دهد.

به گزارش مهر، این دارو به عنوان اولین داروی بیوکسی میلار فاکتور 7 انعقادی فعال نوترکیب در دنیا شناخته می‌شود که با چندین مورد مطالعه پیش بالینی و آزمایشگاهی و نیز طی کارآزمایی بالینی مختلف شباهت کامل آن با اثر بخشی و ایمن بودن با داروی برند اصلی که هم اکنون در دنیا استفاده می‌شود به اثبات رسیده است.
 
دکتر حسن ابوالقاسمی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران امروز در مراسم رونمایی از داروی نوترکیب فاکتور 7 با اشاره به اینکه ایران 1.5 درصد مصرف دارو در جهان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: با توجه به برنامه میان مدت سند وزارت بهداشت میزان تامین دارو توسط ایران تا 5 سال آینده به 900 میلیون دلار خواهد رسید.
 
وی با اشاره به داروهایی که از مشتقات ناشی از پلاسما در دنیا تولید می‌شود و داروی نوترکیب فاکتور 7 نیز از آن جمله است، گفت: بالغ بر 26.5 لیتر پلاسما روزانه وارد کارخانه‌های تولید دارو می‌شود که مقدار زیادی از آن می‌تواند در تولید داروهای نوترکیب برای درمان بیماری‌های ناشی از انعقاد خون موثر واقع شود.
 
وی با اشاره به سهم ایران در بازار پلاسمای دنیا خاطرنشان کرد: با توجه به بانک خون ملی که هم اکنون در کشور راه اندازی شده است یک چهارم پلاسماهای موجود در این بانک خون برای بیمارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
دکتر ابوالقاسمی با اشاره به میزان اهدای خون در کشور که 26.2 به ازای هر هزار نفر جمعیت است،‌ گفت: ‌ایران بالاترین ‌آمار میزان اهدای خون در خاورمیانه و غرب آسیا و به صورت 100 درصد داوطلبانه دارد.
 
رئیس سابق سازمان انتقال خون ایران نیاز به فاکتورهای دارویی را رو به افزایش برشمرد و گفت: در کشور ما به دلیل ازدواج‌های فامیلی بیماری‌های ناشی از کمبود فاکتور 7 بیشتر از دیگر کشورها است.
 
وی اهمیت فاکتور 7 را در حدی دانست که بازار این دارو 4 میلیارد دلار در کل دنیا برآورد می‌شود و گفت: ایران به عنوان دومین تولید کننده داروی نوترکیب فاکتور 7 در جهان به خودکفایی در زمینه این دارو و نیز صادرت آن به دیگر کشورها می‌تواند قدم موثری در تولید علم در دنیا بردارد.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 10:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


آفتاب: وزیر بهداشت در خصوص پذیرش جنسیتی دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی، گفت: در رشته‌های علوم پزشکی امکان تفکیک جنسیتی وجود ندارد.

مرضیه وحید دستجردی اظهار کرد: با توجه به اینکه رشته‌های علوم پزشکی با بیمار و بیمارستان سر و کار دارند و در همه بیمارستان‌ها بیماران از قشرهای مختلف مراجعه می‌کنند، به گونه‌ای که وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد در آن حادثه ممکن است بیماران از جنسیت‌های مختلف وجود داشته باشند و به بیمارستان‌ها ارجاع داده شوند. بنابراین نمی‌توان در آن بیمارستان فقط برای یک جنسیت خدمات ارائه کرد.

وی با بیان اینکه برای تک جنسیتی کردن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی راهی وجود ندارد، گفت: با این حال برای آنکه بتوانیم به خواسته جامعه، جامه عمل بپوشانیم و برای زنان بیمارستان‌های ویژه زنان داشته باشیم، همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال تلاش هستند تا در هر دانشگاه یک بیمارستان جامع زنان ایجاد شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه با توجه به جنرال‌ بودن بیمارستان‌ها، امکان تک جنسیتی کردن وجود ندارد، خاطر نشان کرد: البته در رشته‌های پرستاری که 90 درصد فارغ‌التحصیلان آن، زنان هستند، تلاش شده است که تعداد ورودی‌های آقایان در این رشته با توجه به نیازی که در جامعه وجود دارد بیشتر شود.

به گزارش ایسنا،دستجردی با اشاره به نوع پذیرش جنسیتی دانشجو در برخی رشته‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: در رشته مامایی 100 درصد ظرفیت پذیرش را زنان تشکیل می‌دهند، بنابراین در رشته‌های علوم پزشکی به جز دو رشته مامایی و پرستاری که تقریبا وضعیت خاصی دارند، نمی‌توانیم در زمینه جنسیت محدودیت ایجاد کنیم، چون باید فارغ‌التحصیلان ما به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی بپردازند.
کد مطلب :



تاريخ : 18 / 5 / 1391برچسب:, | 8:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

يک فوق تخصص پيوند قرنيه و استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران، نسبت به تشديد عوارض بيماريهاي چشمي به هنگام روزه داري در بين 3 گروه از افراد جامعه هشدار داد. دکتر محمدرضا فرتوک زاده در گفتگو با مهر اظهارداشت: يکي از سئوالات متداول مردم اين است که آيا چشم به هنگام روزه داري آسيب مي بيند يا خير.وي افزود: يک گروه از افراد که دچار بيماري آب سياه پيشرفته هستند و فشار چشم بالاست، نبايد روزه بگيرند. زيرا در اثر نوسان فشار ناشي از روزه داري و هنگام افطار که فشار بدن بالا مي رود، موجب مي شود که بقاياي باقي مانده از بينايي آنها از بين برود.

اين فوق تخصص پيوند قرنيه به گروه دوم از افراد جامعه اشاره کرد که شبکيه چشم آنها در اثر بيماري قند و پرفشاري خون دچار ضايعات عروقي شده و ممکن است در اثر نوسانات روزه داري، چشم آنها آسيب ببيند و دچار خونريزي شود.فوتوک زاده تاکيد کرد: براي گروه دوم نيز توصيه مي شود که روزه نگيرند.وي به گروه سوم از افرادي اشاره کرد که بينايي آنها در اثر روزه داري دچار مشکل مي شود و افزود: اين افراد کساني هستند که نمره چشم آنها خيلي بالاست و ممکن است در اثر روزه داري، بينايي آنها آسيب ببيند.فرتوک زاده همچنين به افرادي اشاره کرد که دچار خشکي چشم هستند و گفت: اين افراد که تعدادشان خيلي کم است، مي توانند با استفاده از اشک مصنوعي و قرار گرفتن در محيط مربوط، از تشديد خشکي چشم جلوگيري کنند. زيرا روزه داري با کم شدن آن آب بدن همراه است و مي تواند براي اين قبيل افراد مشکلاتي به وجود بياورد.اين استاد چشم پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران در خصوص افراد عينکي که از بالا رفتن نمره چشم در اثر روزه داري سئوال مي کنند، افزود: افرادي که نمره چشم شان زير 10 است، هيچ اتفاقي براي آنها نمي افتد ولي کساني که نمره عينک شان بالاي 10 است، ممکن بينايي چشم شان کمتر شود.



تاريخ : 29 / 4 / 1391برچسب:, | 9:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از فارس :

میهمانانی که از اقصی نقاط کشور وارد استان­‌های سرسبز شمالی می­‌شوند، مراقب تماس «دراکولا» باشند.

خبرگزاری فارس: مسافران شمال مراقب دراکولا باشند+عکس

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس و به نقل از عصر ایران، میهمانانی که از اقصی نقاط کشور وارد استان­‌های سرسبز شمالی می­‌شوند، مراقب تماس حشره «دراکولا» باشند.  این حشره کوچک که شبیه مورچه است و در شرق آسیا به نام «سوسک» شناخته شده، نه نیش می­زند و نه گاز می­‌گیرد، بلکه در هنگام احساس خطر نوعی ترکیب سمی و محرک به نام «پدرین» ترشح می­‌کند که باعث ایجاد زخم‌های تاول‌گونه پوستی و چشمی می­‌شود.



ادامه مطلب
تاريخ : 10 / 4 / 1391برچسب:, | 11:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از عصر ایران :

محققان با انجام تحقیقاتی بر روی موش ها، برای نخستین بار نشان دادند، پیوند سلول های بنیادی انسان می تواند به طور موفقیت آمیزی تولید انسولین را در بدن احیا و دیابت را در این جانوران درمان کند.

این مطالعه که توسط دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا و واحد تحقیق وتوسعه 'جانسن' در نیوجرسی انجام شده است می تواند راه را برای ارائه درمان نوینی برای دیابت هموار سازد.
 
به گزارش شینهوا در این شیوه محققان مشاهده کردند پس از پیوند سلول های بنیادی، موش های مبتلا به دیابت شروع به تولید انسولین کردند .
 
سه تا چهار ماه بعد، این موش ها حتی زمانی که میزان زیادی قند به آنها داده شد توانستند میزان قند خون را حفظ کنند.
 
دکتر 'تیموتی کفر' یکی از 13 محقق این پروژه با ابراز شگفتی از نتایج به دست آمده اظهار داشت: باید پیش از آزمایش بالینی این شیوه بر روی انسان، تحقیقات بیشتری صورت گیرد.
 
کفر افزود: این بررسی ها بر روی موش ها مبتلا به دیابت انجام شد که از سیستم ایمنی با عملکرد مناسب بی بهره بودند؛این در حالی است که اگر سیستم ایمنی این جوندگان وضعیت مطلوبی داشت ممکن بود سلول های بنیادی انسانی را پس بزنند.
 
وی ادامه داد: اکنون باید شیوه مناسبی برای حفاظت از سلول های بنیادی در برابر حمله سیستم ایمنی یافت تا پیوند این سلول ها هیچگونه واکنش ایمنی در بر نداشته باشد.
 
نتایح این تحقیقات در نشریه دیابت منتشر شده است.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 5:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بررسی ها نشان می دهد مصرف قرص کلسیم احتمال سکته قلبی را تا دو برابر افزایش می دهد
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی بی سی نتیجه تحقیقات پژوهشگران دانشگاه زوریخ که در نشریه معتبر قلب به چاب رسیده است زیان آور بودن مصرف قرص های کلسیم برای قلب را ثابت کرده است.
پژوهشگران سوئیسی می گویند هیچ نشانه ای از آسیب رساندن کلسیم جذب شده از مصرف مواد غذائی بر قلب به دست نیامده است.

منبع : واحد مرکزی خبر



تاريخ : 22 / 12 / 1390برچسب:, | 4:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش ايسنا پژوهشگران دريافته‌اند مغز آن‌چنان تمايلي به مصرف بيشتر بستني از خود نشان مي دهد که مي توان آن را با تمايل شديد معتادان به کوکائين مقايسه کرد. نتايج اين تحقيق تاييد کننده دستاورد پژوهش‌هاي گذشته مبني بر اعتياد آور بودن هله هوله است. يافته‌هاي اين پژوهش كه در مجله آمريکايي Clinical Nutrition منتشر شده نشان مي‌دهد افرادي که به طور منظم بستني مصرف مي کنند، تمايل دارند تا به منظور رسيدن به لذت ناشي از مصرف آن که حالت نشئگي دارد، همچنان در خوردن بستني افراط کنند و اين روند همان است که در مورد مواد مخدر نيز مصداق دارد. کايل برگر از موسسه پژوهشي اورگان و از محققان اين پژوهش معتقد است كه زياده روي در مصرف غذاهاي حاوي چربي و شکر واکنش‌هاي مغز را تغيير مي دهد و همانند مواد مخدر هر چقدر بيشتر مصرف شوند، احساس لذت کمتري دارند و لذا براي رسيدن به لذت مورد نظر، در مصرف آن افراط شده و حالتي معتاد گونه به خود مي گيرند.
منبع: ايسنا



تاريخ : 6 / 12 / 1390برچسب:, | 3:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: سید علی ابوالحبیب گفت: چاقی یا لاغری افراد یکی از ملاک‌های تشخیص طبع افراد است معمولا افراد صفراوی و سوداوی لاغر هستند و افراد بلغمی و دموی چاق هستند.

وی گفت: نوع پوست افراد نیز یکی از ملاک‌های تشخیص طبع افراد است معمولا افراد صفراوی و سوداوی پوست خشکی دارند و بلغمی‌ مزاج و دموی مزاج‌ها دارای پوست مرطوبی هستند.

به عنوان مثال اگر فردی یک ماده غذایی با طبع گرم مانند فلفل یا پسته مصرف کند اگر بدنش با خوردن این مواد غذایی واکنش نشان دهد نشان دهنده این است که فرد خشکی مزاج دارد و به دلیل اینکه دستگاه گوارش نمی‌تواند به خوبی این مواد را هضم کند خشکی این مواد به سطح پوست می‌رسد و موجب بروز خشکی می‌شود.

این محقق طب اسلامی ادامه داد: اگر افراد با مصرف مواد غذایی با طبع گرم یک قسمت از بدنشان به عنوان مثال یکی از دست‌هایشان دچار خشکی شد ما این را ملاکی بر خشکی مزاج نمی‌دانیم ولی اگر دو دستش دچار خشکی شد می‌تواند نشانه خشکی مزاج باشد.

ابوالحبیب عنوان کرد: تری و‌تر بودن پوست نشانه تری مزاج است و معمولا افراد بلغمی و دموی دارای پوست مرطوبی هستند و نیازی بهتر کردن پوست ندارند ولی اگر از شخصی از منزل خارج شد و تحت تأثیر هوا دست‌ها و صورتش دچار خشکی شد می‌توان گفت که مزاج این فرد به سمت خشکی گرایش دارد.

وی بیان کرد: اجابت مزاج یکی دیگر از نشان‌های خشکی یا تری مزاج است به عنوان مثال افرادی که دچار خشکی مزاج هستند ممکن است که چند روز یکبار اجابت مزاج داشته باشند ولی افرادی که تری مزاج دارند معمولا روزی یکبار را اجابت مزاج را دارند.

این محقق طب اسلامی افزود: عراق کردن موضعی دست‌ها و یا قسمت‌های دیگر نشانه ازدیاد صفرا است که در طب نوین امروزی این را نشانه استرس می‌دانند.



تاريخ : 28 / 11 / 1390برچسب:, | 8:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: حتما تا به حال برایتان پیش آمده كه ناگهان متوجه وجود نقاط سفید رنگی روی ناخن‌هایتان شده باشید. شاید تلاش كرده باشید آنها را از روی سطح ناخن بخراشید، اما متوجه شده باشید كه این نقاط سفیدرنگ بخشی از بافت ناخن‌هایتان هستند. 

بسیاری از افراد بر این باورند كه ایجاد این نقاط در سطح ناخن‌ها نشانه كمبود كلسیم یا روی است و تنها راه درمان آن، ایجاد تغییر در برنامه غذایی و خوردن غذاهایی است كه نیاز بدن به مواد معدنی و ویتامین‌ها را تأمین مي‌كند.
شایع‌ترین عامل ایجاد این نقاط كه می‌تواند هم روی انگشتان دست‌ها و هم روی انگشتان پاها ایجاد شود، وضعیتی است كه از آن تحت عنوان Leukonchia نام برده می‌شود. 

گرچه به نظر می‌رسد با توجه به اسم آن، ابتلا به این وضعیت، نشان‌دهنده اختلالی جدی باشد، اما معمولا ایجاد چنین تغییری در سطح ناخن‌ها به منزله ابتلا به یك بیماری خطرناك نیست. 

برخلاف آنچه تصور می‌شود كمبود كلسیم یا روی هیچ نقشی در ایجاد این نقاط سفیدرنگ در سطح ناخن‌ها ندارند. در حقیقت ایجاد این تغییرات در سطح ناخن، نشانه ضربه‌ای است كه روی ناخن وارد شده است. 

شاید فكر كنید در روزهای گذشته اصلا هیچ اتفاقی برایتان نیفتاده است كه موجب آسیب دیدگی ناخن‌هایتان شده باشد، اما به این نكته توجه داشته باشید كه ناخن‌ها به كندی رشد می‌كنند، بنابراین ممكن است ضربه‌ يا ضربه‌هایي هفته‌ها پیش از این‌كه این نقاط سفید رنگ در سطح ناخن‌ها ظاهر شده باشند، به بافت ناخنتان آسیب رسانده باشند. 

علاوه بر این، ایجاد این لكه‌های سفیدرنگ روی بافت ناخن می‌تواند نشانه وجود عفونت خفیف در بدن یا ابتلا به آلرژی باشد یا حتی از عوارض جانبی مصرف داروهای خاص باشد. اگرچه عوامل مختلفی در ایجاد این تغییرات نقش دارند، اما در هر صورت اگر شما هم بتازگی متوجه ایجاد نقاط سفیدرنگی روی ناخن‌هایتان شده‌اید، بهتر است بدانید به هیچ درمانی نیاز ندارید و بتدریج با رشد ناخن‌ها این لكه‌ها بالاتر آمده و با كوتاه كردن ناخن‌ها از بین می‌روند و تا زمانی كه دوباره ضربه‌ای به ناخن‌ها وارد نشود، اثری از آنها ایجاد نخواهد شد. 

به گزارش جام‌حم‌آنلاین، باید توجه داشت تنها در صورتی كه روی یك یا تعدادی از ناخن‌ها این نقاط دیده شوند، می‌توان گفت این تغییرات ناشی از وارد شدن ضربه به ناخن‌ها هستند، اما اگر چنین تغییراتي در سطح همه ناخن‌ها ایجاد شده باشد، به این معنی است كه عوامل دیگری مانند كم‌خونی، بیماری‌های قلبی، سیروز كبدی، دیابت یا بیماری‌های كلیوی در بروز این تغییرات تأثیرگذار بوده‌اند و بايد به پزشك مراجعه كنید.
کد مطلب :



تاريخ : 20 / 11 / 1390برچسب:, | 8:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مطالعه‌ای 9 ساله در مرکز علوم سلامت دانشگاه تگزاس بر روی 5158 بزرگسال، ارتباط مثبتی را بین مصرف شیرین‌کننده‌ها و چاقی پیدا کرد. محققین این تحقیق نوشتند: «به نظر می‌رسد که شیرین‌کننده‌ها به جای این که با چاقی مبارزه کنند،‌ سوخت لازم برای آن را فراهم می‌کنند.»



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 11 / 1390برچسب:, | 11:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تجربيات و بررسي ها روي گروهي از افراد نشان داد يك واكسن ارزان قيمت كه براي پيشگيري از بيماري سل استفاده مي شود مي تواند سيستم ايمني بدن را از حمله به سلولهاي لوزالمعده وايجاد بيماري ديابت باز دارد .
تحقيقات قبلي روي موش ها نشان داده كه واكسن B.C.G كه عليه سل به كار مي رود ، از تخريب سلولهاي مترشحه انسولين توسط سلولهاي T جلو گیری کند.سلولهای T جز و سلولهاي دفاعي بدن هستند .
اين كار باعث مي شود لوزالعمده بازسازي شده و مجدداً انسولين ترشح كند . آزمايش با ميزان بسيار اندك از واكسن ، افزايش موقت توليد انسولين را نشان داد.
تيم تحقيقاتي بيمارستان عمومي ماساچوست در حال حاضر مشغول آزمايش ميزان بيشتري از اين واكسن روي افراد بيشتري هستند.
اين تحقيق ، باور قديمي كه نشان مي داد در صورت تخريب سلولهاي بتاي لوزالمعده كه انسولين ترشح مي كنند ، اين غده براي هميشه از توليد انسولين باز مي ماند را زير سئوال مي برد.
تحقيق و يافته جديد نشان مي دهد حتي در بيماران مزمن ديابت ، بدن توانايي بازسازي عملكرد لوزالمعده را در صورتي كه پزشكان بتوانند قسمتي از سيستم دفاعي مسئوول تخريب سلول بتا را از كار بيندازند دارد.
البته اين پاسخ در بيماراني كه به صورت منظم واكسيناسيون را تكرار كرده اند ديده شده است . اخيراً از واكسن سل در دوزهاي بالاتر ، براي درمان سرطان مثانه نيز استفاده شده است.

 

منبع: واحد مرکزی خبر



تاريخ : 17 / 11 / 1390برچسب:, | 9:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: خط تولید فرآورده‌های آنتی بادی دارویی که تولیدکننده یکی از جدیدترین نوع داروهای بیوتکنولوژیک و دومین کارخانه تولید عامل خونی «فاکتور 7» ویژه بیماران هموفیلی در دنیاست، با حضور رئیس جمهوری به صورت رسمی افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: دومین کارخانه تولید فاکتور 7 خون دنیا در ایران افتتاح شد
رئیس جمهوری همچنین از بخش های مختلف این کارخانه بازدید کرد و با توضیحات دست اندرکاران این شرکت در جریان مراحل طراحی، احداث و بهره برداری از آن قرار گرفت.این شرکت در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع و با زیربنایی حدود 17 هزار متر مربع دارای 4 هزار متر مربع فضای مخصوص سایت های تولید دارو در 5 بخش مجزا است.ظرفیت تولیدی این شرکت با توجه به بهره‌گیری از سیستم‌های کشت سلولی ویژه با چشم انداز برآورده ساختن نیازهای ایران و دسترسی به بازارهای منطقه و دنیا طراحی شده و با تولیدات این شرکت بالغ بر 120 میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل قطع واردات دارویی حاصل شده و پیش بینی می شود در یک برنامه 5 ساله به صادراتی بالغ بر 70 میلیون دلار در سال دست یابد.بخش کشت سلولی با تکنولوژی بیوراکتور؛ 2- بخش کشت سلولی با تکنولوژی رولر؛ 3- بخش فرمولاسیون، بسته‌بندی با ظرفیت 36 میلیون ویال در سال و سرنگ‌های از پیش پرشده با ظرفیت 33 میلیون سرنگ در سال؛ 4- بخش پایش کیفی مجهز به روزآمدترین روش های دستگاهی آنالیتیکال؛ 5- بخش تحقیق و توسعه که دارای چندین نوع متفاوت بیوراکتور و دستگاه های پالایش و آنالیز پروتئین‌ها

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه با حضور در محل یک شرکت دارویی که از مدرنترین و جدیدترین خط تولید نسل داروهای بیوتکنولوژی را به صورت رسمی افتتاح کرد.

 

این شرکت از ۲ سال پیش به دنبال تلاش جمعی از متخصصان و اندیشمندان صنعت بیوتکنولوژیک دارویی و با هدف تولید داروهای نوترکیب و بالاخص آنتی بادی‌های مونوکلونال دارویی پایه گذاری شد و امروز پس از دو سال تلاش بی‌وقفه، گذر از تحریم‌های همه جانبه و با رعایت دقیق‌ترین استانداردهای بین‌المللی به ثمر رسیده است.

 

 کارخانه تولید داروهای بیوتکنولوژی ریوژن زیست دارو نهمین کارخانه از این نوع در دنیا از جهت وسعت و سرمایه گذاری بوده و پس از تنها کارخانه‌ای که در دانمارک عامل خونی «فاکتور 7» ویژه بیماران هموفیلی را تولید می کند، دومین کارخانه از این نوع در دنیا است که در حال حاضر برای 60 نخبه و تحصیل کرده عرصه دارویی کشور و 500 نفر دیگر اشتغال ایجاد کرده است.

 



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 11:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

یک فوق تخصص ریه با توصیه به چکاب دوره‌ای سلامت کارگران جایگا‌ه‌های سوخت گفت: به علت سرطان زا بودن بنزن بخار بنزین رانندگان با خانواده به پمپ بنزین نروند.

مصطفی قانعی،اظهار داشت: آنچه که درباره بنزن به اثبات رسیده سرطان‌زایی آن است بنابراین باید از مواجه شدن با آن باید اجتناب کرد.

کاهش بنزن فقط با استاندارد شدن سوخت

وی افزود: وجود بنزن در اطراف پمپ بنزین‌ها بسیار بیشتر از جاهای دیگر است ولی در جاهای دیگر تا وقتی که بنزین و سوخت به استانداردهای بالا نرسد میزان بنزن نیز کاهش پیدا نمی‌کند.

عدم تماس دست با جایگاه‌های سوخت

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ادامه داد: نکته مهم در مورد بنزن آن است که ما باید از تماس دست با مکان‌های جایگاه سوخت خودداری کنیم و از سر ریز شدن بنزین نیز در این مواقع جلوگیری کنیم.

افزایش بنزن با افزایش دمای هوا

قانعی بیان داشت: در زمان‌هایی که دمای هوا بالاتر است، میزان بخار بنزین و بنزن ناشی از آن نیز بیشتر می‌شود بنابراین بهتر است صبح و بعد از ظهر این سوخت‌گیری صورت پذیرد و افراد در زمان سوختگیری نیز خانواده را با خود به داخل جایگاه سوخت نبرند و سعی کنند سوخت‌گیری را اکثراً در شب‌هنگام انجام دهند و خودشان نیز کمتر با جایگاه سوخت‌گیری در تماس باشند.

اقدام ملی تنها راه جدی برای کاهش بنزن

وی تصریح کرد: با این حال اقدام جدی زمانی صورت می‌گیرد که به صورت ملی در رابطه با بنزن اقدام شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که با خانواده خود در زمان سوخت‌گیری در جایگاه پمپ‌ بنزین‌ها قرار می‌گیرند مشکلی برای آنان ایجاد می‌شود، گفت: خیر، بلکه وقتی ما در این رابطه صحبت می‌کنیم یعنی افرادی که استعداد ژنتیکی و بیماری زمینه‌ای نداشته باشند این میزان تماس نمی‌تواند برای آنان خطر سرطان در بر داشته باشد.

تماس طولانی و دوز بالای بنزن عامل تغییرات ژنتیکی

وی ادامه داد: برای اینکه تغییرات ژنتیکی ایجاد شود و دفاع بدن نیز دچار مشکل شود باید دوز بنزن بالا و زمان تماس نیز طولانی باشد ولی تماس کوتاه و لحظه‌ای برای افراد ایجاد مشکل نخواهد کرد.

عضو انجمن ریه اروپا در پاسخ به این پرسش که وضعیت سلامتی کارگران جایگاه‌‌های سوخت در مواجه شدن با بنزن به چه صورت خواهد بود، گفت: کارگرها باید چکاب دوره‌ای شوند و تماس خود را در جایگاه‌های سوخت به حداقل برسانند.

هر استشناق در جایگاه سوخت، استشناق بنزن نیست

وی افزود: نکته‌ای که در این مسئله وجود دارد این است که فضاهای جایگاه سوخت ما فضاهای باز است یعنی در فضاهای بسته قرار ندارند بنابراین به این صورت نیست که کسی در جایگاه پمپ سوخت‌گیری کار می‌کند هر چه استنشاق ‌کند حاوی بنزن است.

فضای بسته و مجاورت طولانی با بنزن خطرناک است

قانعی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل بنزن زمانی پیش می‌آید که افراد در فضاهای بسته و در تماس‌های طولانی باشند.

منبع: آفتاب



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 10:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

پروفسوراردشیر قوام زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز تحقیقات سرطان این دانشگاه برترین محقق جهان در زمینه تحقیقات سرطان و خون شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، اردشیر قوام زاده که قرار بود هفته آینده در همایش جهانی سرطان در آمریکا جایزه خود را دریافت کند به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها موفق به این کار نشد.
 
اردشیر قوام زاده از  22 سال پیش استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است و هم اکنون رئیس مرکز تحقیقات سرطان این دانشگاه و رئیس بخش پیوند سلول های بنیادی خون ساز بیمارستان شریعتی تهران است.
 
وی اولین پیوند مغز استخوان را در کشور انجام داد و سالانه در بیمارستان شریعتی تحت نظر موسسه تحقیقاتی وی صدها پیوند مغز استخوان انجام می‌شود که از بهترین آمار جهانی است.
 
پیوند سلول های بنیادی خونساز 60 بیماری صعب العلاج از جمله تالاسمی را درمان می‌کند. با همت وی و همکارانش سالانه صدها پیوند سلول های بنیادی خونساز در این مرکز انجام شده و بدین ترتیب ایران جزو یک درصد کشورهای دنیاست که قادرند این پیوند را انجام دهند.
پروفسور قوام زاده اهل روستای طرران شهرستان تفرش است.

 



عقاب نیوز:

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، بیماری های قلبی یکی از کشنده ترین عوامل مرگ انسان هاست و سالانه میلیون ها نفر به علت مبتلا شدن به بیماری های قلبی جان خود را از دست می دهند. در این میان،  L.D.L موسوم به کلسترول بد یکی از مهمترین دلایل ابتلا به بیماری های قلبی است که باید حتما مصرف آن را کنترل کرد. کلسترول رژیم غذایی به طور عمده از گوشت، جگر، مغز، تخم مرغ و غذاهای لبنی به بدن می‌رسد و غذاهایی گیاهی کلسترول ندارند.
 
کلسترول بد موجب شکل‌گیری ماده سخت و ضخیمی که همان پلاک کلسترول است می‌شود. با گذشت زمان پلاک کلسترول موجب زخیم‌شدن دیواره رگ و نازک‌شدن مجرای عبور خون می‌شود. این فرآیند تصلب شرائین نامیده می‌شود. اما برای جلوگیری از تصلب شرائین چه باید کرد. علاوه بر ورزش کردن خوردن این مواد غذایی موجب کنترل کلسترول بد خون می شود.
 
1- بادام
 
 
پژوهشگران دانشگاه پترسبورگ در تحقیقات جدید خود متوجه شده اند که کسانی که در روز تا ده بادام می خوردند میزان کلسترول بد خون آن ها بسیار پایین می آید. خوردن آجیل ها بویژه بادام میزان چربی های اشباع شده کاهش می دهد. بادام همچنین آنتی اکسیدان خوبی برای مبارزه با انواع سرطان و مبارزه با رادیکال های آزاد بدن است.

2- بلغور و جو
 
 
بلغور و جو یکی از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با کلسترول بد خون است. همچنین این مواد دارای فیبر بالایی هستند که بهترین مواد خوراکی برای جلوگیری از سفت شدن شکم هنگام دفع مدفوع و مبتلا شدن به یبوست اند. بلغور حاوی کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم است و بخشی از مواد مورد نیاز بدن به مواد معدنی را تامین می کند.

3- گوشت ماهی
 
 
شاید در دنیا هیچ روغنی مانند روغن امگا-3 موجود در گوشت ماهی برای سلامتی انسان مفید نباشد. روغنی که یکی از بزرگترین مبارزین علیه کلسترول بد خون نیز هست. خوردن روزانه 2 تا 3 گرم از روغن ماهی می تواند از قلب شما به خوبی محافظت کند. بنابراین با بدن خودتان مهربان باشید و از خوردن گوشت ماهی غفلت نکنید.

4- سویا
 
 
سویا دارای پروتئین زیاد، اسیدهای آمینه ضروری برای بدن، كلسیم، آهن،  فسفر، منیزیم، روی، ویتامین های گروه B و فیبر می باشد و می تواند از قلب شما در برابر کلسترول بد محافظت کند. دانه سویا محتوی  ویتامین E است كه روی سلامت پوست و مو اثر دارد و از كم خونی جلوگیری می كند.همانطور كه گفته شد، سویا دارای فیبر می باشد. فیبر موجب كاهش وزن، كاهش كلسترول و تری گلیسیریدها و افزایش كاركرد روده ی بزرگ می شود و از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. همچنین جلوی یبوست را می گیرد. این نكته را نیز نباید فراموش كنیم كه زیاد مصرف كردن سویا (غلات) موجب اسهال، نفخ و درد شكم می شود.



تاريخ : 1 / 11 / 1390برچسب:جنسیت جنین- 5 ماهگی, | 2:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

تهران- آزمایش خون پیشرفته ای ارایه شده است كه می تواند جنسیت جنین را در سن پنج هفتگی به مادر باردار بگوید.

1390/11/01 - 09:38

از این آزمایش می توان برای انتخاب جنسیت جنین نیز بهره گرفت.

به گزارش دیلی میرور، گروهی از محققان بیمارستان Cheil در سئول كره جنوبی دریافتند، نسبت های مختلف از دو آنزیم كه می توان آنها را از خون مادر باردار گرفت نشان دهنده جنیسیت جنین در سن پنج تا شش هفتگی است.

دانشمندان می گویند اگر مادر حامل بیماری های مرتبط با كروموزوم X- اطلاع زودهنگام از جنسیت جنین مهم است. بیماری های مرتبط با كروموزوم X- می تواند موجب بروز بیماری هایی مانند دیستروفی عضلانی یا هموفیلی شود.

از سوی دیگر آنها می گویند جنین های مونث یا عاری از بیماری اند یا حامل، اما جنین مذكر 50 درصد شانس به ارث بردن بیماری را دارد و از این رو والدین می توانند جنین را سقط كنند.

این شیوه قابلیت تعیین جنسیت را دارد.ازاین رو باید توجه دقیقی در مورد استفاده از این ابزار تحلیلی در موقعیت های بالینی داشت.

روش سونوگرافی كنونی می تواند جنسیت جنین را در حدود پنج ماهگی مشخص كند.آزمایش تهاجمی نیز وجود دارد كه می تواند در هفته یازدهم انجام شود.

اما این آزمایش، خطر یك تا دو درصدی سقط را در پی دارد چرا كه مستلزم نمونه برداری از مایع آمنیوتی محافظ جنین است.

پژوهشگران می گویند آزمایش جدید آنها می تواند نیاز به انجام فرایندهای تهاجمی را در زنان باردار حامل ناهنجاری های كروموزومی مرتبط با X بكاهد.

این پژوهشگران پلاسمای خون مادر را از 203 زن در طول سه ماهه نخست بارداری جمع آوری و بررسی كردند.

آنها توانستند به طور دقیق جنسیت جنین را در هفته پنجم با اندازه گیری نسبت میزان آنزیم های DYS14 و GAPDH در پلاسمای خون تعیین كنند.



صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 10 صفحه بعد