تاريخ : 9 / 11 / 1392برچسب:, | 10:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک دندانپزشک به افراد توصیه کرد: ضایعات سفید رنگ داخل دهان که برفک نامیده می‌شود را جدی بگیرید چرا که این ضایعات می‌توانند پیش سرطان باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر فریدون نعمتی گفت: برفک دهان به صورت مختلف در دهان بروز می‌کند. هر نوع ضایعه سفید رنگی که در سطح داخلی دهان دیده شود برفک دهان نامیده می‌شود و نیازمند بررسی است.

به گفته این دندانپزشک، هر نوع ضایعه سفید رنگ در داخل دهان باید مورد معاینه قرار گیرد چرا که تشخیص درست و به موقع بیماری‌های دهان از اهمیت زیادی برخوردار است.

نعمتی افزود: البته وجود برفک دهان می تواند دلایل ساده‌تری هم داشته باشد. به عنوان مثال سفیدی روی سطح زبان ممکن است به علت رشد زائده‌های چشایی روی سطح زبان باشد که معمولا به علت کم خونی بروز می‌کند.

وی در ادامه گفت: تشخیص زودهنگام بیماری‌های داخل دهان بخصوص برفک دهان جهت تشخیص بیماری‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این گونه ضایعات می‌تواند نشان دهنده پیش سرطان باشد که در این صورت تشخیص زودهنگام آنها از اهیمت بالایی برخوردار است.

نعمتی در ادامه بهداشت مناسب را در پیشگیری از بروز بیماری‌های دهان و دندان مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: تغذیه خوب و به دور از مصرف مواد شیمیایی می‌تواند نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان داشته باشد.



تاريخ : 5 / 11 / 1392برچسب:, | 5:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

"سرطان کیسه صفرا "معمولا در مراحل اولیه شروع این سرطان بی علامت بوده و هیچ نشانه‌ای ندارد .


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز دکتر بهزاد علیان در گفتگو با خبرنگار بهداشت درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شیوع "سرطان کیسه صفرا "بسیار کم است، اگر "سرطان کیسه صفرا" زود تشخیص داده شود، احتمال بهبود فرد بسیار زیاد است، اما در بسیاری از مواد این گونه نیست و احتمال بهبود کاهش میابد.

وی افزود: سرطان کیسه صفرا معمولا در مراحل اولیه بدون علامت بوده و علائم خاصی ندارد.

وی تصریح کرد: التهاب کیسه صفرا، درد شکم، نفخ شکم، خارش، از دست دادن اشتها( فرد مبتلا بدون این که فعالیتی داشته باشد دچار کاهش وزن می‌شود)، زردی پوست،‌سفیدی چشم و حالت تهوع از علائم شایع این سرطان است.

وی در مورد علل بروز این سرطان گفت: زمانی در کیسه صفرا مشکل ایجاد می‌شود که در سلول‌های سالم آن جهش ژنتیکی اتفاق بیفتد. که این جهش سبب رشد بیش از حد سلولها می‌شود و سرانجام تومور در کیسه صفرا ایجاد می‌شود.

علیان ادامه داد: "سرطان کیسه صفرا "در آقایان شایع‌تر از خانم‌ها می‌باشد و بیشتر در سنین 40 سال به بالا شیوع پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: درمان این سرطان در مراحل اولیه توسط جراحی است.

اما در مراحل آخر این بیماری باید از داروها برای از بین بردن سلولهای سرطانی استفاده می‌شوند مانند داروهای شیمی درمانی که گاها پرتو درمانی نیز تجویز می‌شود.

 

 



تاريخ : 1 / 11 / 1392برچسب:, | 3:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این فوق تخصص گوارش و کبد در ادامه مصرف سیگار و الکل را در کنار عادات غذایی نامناسب در بروز سرطان معده اثرگذار دانست و گفت: ابتلا به این بیماری دارای زمینه های ژنتیکی نیز هست.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  ایسنا ،یک فوق تخصص گوارش و کبد سرطان معده را در فهرست سرطان‌هایی قرار داد که پیش آگهی بدی دارد و گفت: معمولا سرطان معده زمانی تشخیص داده می شود که بیماری به میزان زیادی پیشرفت کرده است.

دکتر همایون بشیری معتقد است: سرطان معده بیماری است که تشخیص زودرس آن از اهمیت بالایی برخوردار است و درمان آن در مراحلی که بیماری پیشرفت زیادی کرده بسیار مشکل خواهد بود.

بشیری درادامه مهمترین عامل ابتلا به سرطان معده را میکروبی به نام "هلیکوباکتروپیلوری"دانست و گفت: این میکروب می‌تواند به مرور تغییراتی را در بدن فرد ایجاد کند و سرطان را به وجود آورد. وی افزود: البته این میکروب در بدن تعداد زیادی از افراد وجود دارد و لزوما هر کس که این میکروب را داشته باشد سرطان نمی‌گیرد. این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه میکروب "هلیکوباکتروپیلوری” از طریق تماسهای نزدیک افراد را آلوده می‌کند، گفت: تحقیقات نشان داده که این میکروب در معده فرد لانه گزینی کرده و بعداز 10 و یا حتی 20 سال سبب بروز سرطان معده می‌شود.

بشیری در ادامه عادات غذایی را یکی دیگر از عوامل ابتلا به سرطان معده دانست و گفت: مصرف غذاهای کنسرو شده حاوی مواد نگهدارنده و خصوصا ترکیبات نیترات، مصرف فست فودهایی مثل سوسیس و کالباس، استفاده بیش از حد از محصولات حاوی مواد شیمیایی و ... زمینه بروز سرطان معده را به وجود می آورند. وی افزود: همچنین عدم مصرف آب آلوده به نیترات، عدم مصرف طولانی مدت موادغذایی مثل ترشیجات و عدم مصرف مواد غذایی نمک سود شده برای جلوگیری از ابتلا به سرطان معده توصیه می شود. بشیری افزود: مصرف غذاهایی که با حرارت بیش از حد طبخ شده مثل نان سوخته، ته دیگ سوخته و ... نیز توصیه نمی شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد در ادامه مصرف سیگار و الکل را در کنار عادات غذایی نامناسب در بروز سرطان معده اثرگذار دانست و گفت: ابتلا به این بیماری دارای زمینه های ژنتیکی نیز هست.

وی درباره درمان سرطان معده گفت: اگر این بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود درمان آن امکان پذیر است. بشیری علائم ابتلا به سرطان معده را شامل سیری زودرس، دردهای مبهم قسمت‌های فوقانی شکم، کاهش وزن بی دلیل، بروز کم خونی، تغییررنگ مدفوع به رنگ سیاه و استفراغ دانست و به افراد توصیه کرد: این هشدارها را جدی بگیرند و با مراجعه زودهنگام به پزشک تحت درمان قرار گیرند. وی گفت: بروز این علائم در افراد خصوصا افراد بالای 45 سال نیاز به پیگیری دارد.

 

 



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 9:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اخگری با بیان اینکه در بررسی اجساد، فراوانی این دارو در آنان زیاد بوده است، ادامه داد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که روند سوء مصرف مواد مخدر در استان تهران نسبت به دوره‌های قبلی تحقیقات افزایشی 40 تا 50 برابری داشته است.

افراد معتاد از این مواد به عنوان جایگزین برای ترک استفاده می‌کنند.

رئیس بخش سم‌شناسی، متخصص و عضو هیات علمی پزشکی قانونی با اشاره به افزایش مصرف ترامادول در بین جوانان، گفت: مرگ‌های ناشی از سوء مصرف این ماده نیز در یک سال اخیر افزایش داشته است.

دکتر مریم اخگری با بیان اینکه در پزشکی قانونی با یکسری مرگ ناشی از مصرف داروهای ترک اعتیاد روبرو شده‌ایم، گفت: در آنالیز این داروها، موادی را شناسایی کردیم که سبب این مرگ‌ها شده بودند.

وی با بیان اینکه از دو سال پیش مصرف ترامادول و فروش آن تحت نظارت وزارت بهداشت درآمد، گفت: بر این اساس این ماده به ازای هر نسخه تنها برای یک بار در داروخانه‌ها به فروش می‌رفت و خرید آن برای بار دوم نیازمند نسخه‌ای جدید بود؛ همانطور که در بحث آمفتامین‌ها، هروئین، کوکائین و ... این قانون وجود دارد.

افزایش مصرف ترامادول بین جوانان


رییس بخش سم‌شناسی و متخصص پزشکی قانونی از افزایش مصرف ترامادول در میان جوانان خبر داد و گفت: متاسفانه همزمان با این افزایش مصرف، مرگ‌های ناشی از مصرف این ماده نیز افزایش یافته، به طوری که حتی در مواردی فرد با مصرف تنها یک مرتبه ترامادول دچار تشنج و مرگ شده است. وی با بیان اینکه قرص‌های ترامادول بسته‌بندی شده و درعطاری‌ها وجود دارد، افزود: این در حالیست که توزیع این مواد در عطاری‌ها غیرمجاز است و باید با آن برخورد شود.

اخگری با بیان اینکه در بررسی اجساد، فراوانی این دارو در آنان زیاد بوده است، ادامه داد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که روند سوء مصرف مواد مخدر در استان تهران نسبت به دوره‌های قبلی تحقیقات افزایشی 40 تا 50 برابری داشته است.

رئیس بخش سم‌شناسی و متخصص پزشکی قانونی گفت: افراد معتاد از این مواد به عنوان جایگزین برای ترک استفاده می‌کنند که در مواردی سبب سوء مصرف و مرگ آنها می‌شود.

افزایش مرگ‌های ناشی از مصرف ترامادول و متادون


وی همچنین از افزایش مرگ‌های ناشی از مصرف ترامادول و متادون در یک سال اخیر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اجسادی که به نزد ما می‌آیند، تاریخچه مشخصی ندارند و تنها بر اساس گواهی فوت، مرگشان به دلیل مصرف داروی ترک اعتیاد اعلام می‌شود، بنابراین نمی‌توان گفت که پیش از آن روند مصرف چگونه بوده است.

 

 



تاريخ : 8 / 10 / 1392برچسب:, | 8:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک جراح دندانپزشک گفت: دندان عقل را نباید به حال خود رها کرد بلکه تنها با یک عکس رادیوگرافی می‌توان از وضعیت آن آگاه شد.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  دکتر مهرداد سماعی گفت: دندان عقل نیز مانند دندان‌های دیگر است و از لحاظ کارکرد با آنها متفاوت نیست. در زندگی انسان‌های اولیه در هر ردیف چهار دندان آسیای بزرگ وجود داشته که با تغییر رژیم‌های غذایی مردم، این دندان‌ها تحلیل رفته و در حال حاضر سه دندان آسیای بزرگ وجود دارد.

وی گفت: تحلیل رفتن دندان‌ها همچنان ‌ادامه دارد و به مرور از دندان‌های آسیا کاسته می‌شود. البته این تحلیل در همه افراد شرایط یکسانی ندارد و ممکن است دندان عقل در آرواره پایین تشکیل شود ولی در آرواره بالا نباشد که این وضعیت مشکلاتی را در جویدن ایجاد می‌کند.

این جراح دندانپزشک تصریح کرد: برخی مواقع نیز دندان عقل به صورت ناقص رشد می‌کند و گاهی نیز شکل نرمالی ندارد و محل آن نیز مساعد نیست. در این مواقع دندان عقل می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند که باید کشیده شود ولی در حالتی که وضعیت دندان عقل نرمال باشد و جایگاه آن نیز مشکلی نداشته باشد نیازی به کشیدن ندارد.

سماعی با بیان اینکه دندان عقل در عمیق‌ترین جای دهان بوده و دسترسی به آن سخت است به همین دلیل تمیز نگه داشتن آن مشکل بودهو پوسیدگی در آن زیاد مشاهده می‌شود، گفت: دندان عقل را نه باید به حال خود رها کرد و نه از آن ترسید بلکه تنها با یک عکس رادیوگرافی می‌توان از وضعیت آن آگاه شد.

وی افزود: باقی ماندن غذا در بین دندانها و پوسیدگی نیز از عواملی هستند که می‌توانند موجب بوی بد دهان شوند. گاهی نیز به دلیل رشد حالت بد دندان عقل، ممکن است دیواره‌های دهان گاز گرفته شده و همین عامل موجب عفونت در دهان شود.

سماعی یادآور شد: دندان عقل بین 17 تا 24 سالگی می‌روید که البته در برخی افراد نیز زودتر یا دیرتر از این رشد می‌کند که هر چه سن فرد بیشتر باشد کشیدن دندان عقل سخت‌تر است. بهتر است افراد در همین سن دندان عقل خود را نزد پزشک چک کنند تا اگر مشکلی داشته باشد به راحتی بتوانند آن را بکشند.



تاريخ : 4 / 10 / 1392برچسب:, | 5:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پژوهشگران با توجه به فرارسیدن ایام امتحانات توصیه هایی برای محصلین دارند تا با رعایت این نکات بتوانند با آمادگی بهتری در "جلسات امتحانی" شرکت نمایند.

  "سندرم روده تحریک پذیر" نوعی اختلال روده بوده که حدود یک سوم از جمعیت جهان را درگیر نموده است.

گفتنی است، این اختلال بر زندگی افراد تاثیر می گذارد و باعث طیف وسیعی از علائم از جمله درد شکم، نفخ، یبوست و اسهال در آنها می شود.

دانشمندان معتقد هستند که اغلب افزایش سطح "هورمون کورتیزول" هنگام صبح در افراد مبتلا  می تواند باعث بدتر شدن علایم شود.

پژوهشگران برای کاهش اثرات این مشکل به مبتلایان توصیه می کنند که درهنگام خوردن شام از مصرف نوشابه های گازدار جدا خودداری نمایند همچنین داشتتن یک "رژیم غذایی" کم چربی و کاهش مصرف "کافئین" نیز ممکن است به کاهش علائم  کمک کند.

این افراد به ویژه در روز های با فشار کاری بالا مانند روزهای امتحان، مصاحبه شغلی و...باید از مصرف کافئین جداٌ خودداری نمایند.

مصرف کافئین در این افراد باعث "انقباضات دستگاه گوارش" می شود.

 

 

 



تاريخ : 25 / 9 / 1392برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آمار نشان می‌دهد حدود ۳۱ درصد از مردم آمریکا به فشارخون بالا مبتلا هستند که ۶۶ درصد آنان بیش از ۶۰ سال سن دارند زیرا با افزایش سن، خطر ابتلا به این عارضه نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  دکتر «دیوید کاتز» از مرکز تحقیقاتی طب پیشگیری در دانشگاه ییل گفت: این بیماری معمولا علائمی به همراه ندارد اما اولین پیامد آن ممکن است سکته قلبی باشد و به همین دلیل است که فشارخون بالا را «قاتل خاموش» می‌نامند.

به گزارش فاکس‌نیوز، اغلب پزشکان برای جلوگیری از ابتلا به فشارخون بالا یا کنترل کردن آن به افراد توصیه می‌کنند که میزان مصرف نمک و استعمال سیگار را کاهش دهند و میوه‌ها و سبزیجات را در رژیم غذایی‌شان بگنجانند.

همچنین رعایت توصیه‌های زیر می‌تواند برای کنترل فشارخون به شیوه طبیعی موثر باشد:

۱- مصرف ماست کم‌چرب:

بررسی‌ها نشان داده است افرادی که به مدت ۱۴ سال در هفته دو بار ماست مصرف می‌کنند نسبت به افراد دیگر ۳۱ درصد کمتر با خطر ابتلا به فشارخون بالا مواجه‌ می‌شوند.

۲- وزنه زدن:

نتایج یک بررسی حاکی از آن است زنانی که وزنه می‌زنند فشارخون سیستولیک در آنان پنج درجه و فشارخون دیاستولیک ۹ درجه کاهش می‌یابد.

۳- قرار گرفتن در معرض نور خورشید:

قرار دادن دست‌ها و پاها و صورت در معرض نور خورشید و حفظ سطح مناسب ویتامین D بدن ممکن است به کاهش فشارخون کمک کند. به گفته پزشکان، ویتامین D از منقبض شدن رگ‌ها جلوگیری کرده و عملکرد و انعطاف‌پذیری عروق را بهبود می‌دهد.

۴- داشتن روابط جتماعی:

نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ میلادی نشان داد تنهایی، فشارخون سیستولیک را طی پنج سال به طور متوسط سه درجه افزایش می‌دهد. «لوئیس هاوکلی» از دانشگاه شیکاگو معتقد است که حفظ روابط اجتماعی برای کنترل فشارخون باید جدی گرفته شود.

 



تاريخ : 15 / 9 / 1392برچسب:, | 5:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اطلاعیه ای اسامی چند نوع برنج ‌غیر مجاز و بدون استانداردهای لازم بهداشتی را اعلام کرد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد :
برنج های:
بابانور کشور هند بدلیل میزان سرب
ستایش و صدری هاشمی آستانه اشرفیه
زیتون کشور پاکستان بدلیل میزان کادمیوم
طارم محلی معطر فریدونکنار بدلیل میزان آرسنیک
اویلا و دم سیاه هاشمی دودی رشت بدلیل میزان آفلاتوکسین B1 استانداردهای لازم بهداشتی را ندارند.

مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از همشهریان درخواست کرد : در صورت مشاهده در سطح عرضه و فروش با شماره تلفن 8415001 ویا1490 سامانه فوریت‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای تماس گرفته و مراتب را گزارش کنند.



تاريخ : 11 / 9 / 1392برچسب:, | 1:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خود بیمار انگاری اختلالی است که در‌آن فرد اعتقاد دارد که دچار یک بیماری جدی شده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز همایون پورکرامتی روانپزشک گفت: این بیماری از نظر روان‌شناسان به شخصی اطلاق می‌شود که با وجود برخورداری از سلامت بدن، خود را بیمار می‌داند و همواره از دردهای خیالی شکایت می‌کند.

وی ادامه داد: خود بیمار انگاری معمولا در سنین ۳۰ سال به بالا شروع می‌شود مثلا فرد با یک سردرد به پزشک‌های مختلف مراجعه می‌کند و با انجام آزمایش‌های مکرر نمی‌تواند قبول کند که سالم است و هیچ توجهی به کم کردن اضطراب خود ندارد.

پورکرامتی خاطرنشان کرد: شخص خودبیمارانگار همیشه دچار یک نوع" وسواس" فکری است و همیشه در مورد عملکرد بدن خود دچار شک و تردید است.

وی در پایان درباره درمان این بیماری افزود: این گونه افراد باید برای درمان به روان‌شناس مراجعه کنند و معمولا اضطراب و استرسشان با روشهای روان‌شناسی به راحتی قابل درمان است و نیز در افرادی که از سایر اختلالات شخصیت رنج می‌برند، ممکن است شانس بالاتری برای بهبود داشته باشند.

 

 



تاريخ : 6 / 9 / 1392برچسب:, | 6:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این عارضه می‌تواند علائم بیماری‌هایی مانند روماتیسم مفصلی و یا عفونت‌های مفصلی و بیماری‌های دیگر باشد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز دکتر محمود بیگلو، متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص التهاب مفاصل گفت: التهاب مفاصل در اثر بسیاری از بیماری‌ها ایجاد می‌شود که علائم آن شامل تورم، درد، قرمزی و گرما است. 
 
وی اظهار داشت: تفاوت آن با" آرتروز" در آن است که التهاب مفاصل می‌تواند موقتی باشد و بعد از درمان، مفصل کاملا بهبود پیدا می‌کند ولی آرتروز معمولا دائمی است و درمان آن طولانی مدت است. 
 
وی در ادامه گفت: التهاب مفاصل معمولا محدودیت سنی ندارد و در همه سنین دیده می‌شود و بستگی به علت آن دارد. 
 
این متخصص ارتوپد خاطر نشان کرد: التهاب مفصل معمولا یک علامت است نه یک بیماری و می‌توند علائم بیماری‌هایی مانند روماتیسم مفصلی و یا عفونت‌های مفصلی و بیماری‌های دیگر باشد. 
 
وی در پایان گفت: برای درمان التهاب مفاصل بهترین و مهمترین عامل استراحت مراجعه به پزشک و درمان‌های دارویی است.



تاريخ : 5 / 9 / 1392برچسب:, | 10:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 این روزها با متداول شدن استفاده از رایانه و اینترنت ، میلیونها انسان در جهان روزانه زمان های طولانی را با رایانه کار می کنند در حالی که این کار بدون وقفه در صورت تداوم منجر به آسیب های حرکتی و اسکلتی در بدن می شود.

کارشناسان براین باورند که بهتر است که افراد پس از ساعتی کار با رایانه مدت زمانی را به چشم ها و بدن خود استراحت دهند.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز دکترˈ سید احمد رئیس السادات ˈدبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران روز سه شنبه در این مورد به خبرنگار ایرنا گفت : افرادی که زمان های طولانی را صرف مطالعه و یا کار با رایانه می کنند بهتر است پس از هر یک ساعت نشستن و کار 5 دقیقه قدم برنند.
 
وی یادآور شد : افرادی که زمان های طولانی را صرف مطالعه و یا کار با رایانه می کنند به اختلالات و آسیب های اسکلتی و عضلانی از جمله درد گردن ،درد بین دو کتف و حتی درد کمر و پشت ساق پا دچار می شوند.
 
رئیس السادات اظهار داشت :نشستن های نامناسب و طولانی مدت به گونه ای که گردن رو به جلو و شانه ها حالت افتادگی دائم داشته باشند و فرد قوز کند ، بسیار خطرناک است زیرا به ستون فقرات در ناحیه گردن و پشت فشار زیاد وارد می شود و در این حالت ممکن است فرد دچار گردن درد شود.
 
وی خاطرنشان کرد: سر، ستون فقرات ، لگن، مفاصل زانو و مچ پا مانند حلقه های زنجیر به هم مرتبط هستند و قرار گرفتن در وضعیت های نامناسب از جمله طریقه نشستن نادرست موجب افزایش فشار بر روی هر یک از این نواحی می شود بنابراین ممکن است درد و آزردگی در قسمت های بالا تر و یا پایین تر این بخش ها ایجاد شود.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : گاهی درد در ناحیه ستون فقرات و پشت محدود نمی شود و ممکن است سبب انتشار درد به سایر اندام ها همچون سر، قفسه سینه و یا حتی احساس گزگز و مورمور و خواب رفتگی انگشتان دست و پا شود .
 
به گفته رییس السادات انتخاب میز و صندلی ، تنظیم مناسب قرار گرفتن رایانه و تجهیزات کار و رعایت اصول صحیح نشستن برای جلوگیری از آسیب های اسکلتی ناشی از کار با رایانه بسیار مهم است هرچند که فرد باید از قرار گرفتن طولانی مدت در وضعیت های خاص خودداری کند زیرا این زمان طولانی موجب افزایش تنش عضلات و ایجاد حالت گرفتگی و دردهای ستون فقرات می شود.
 
وی توصیه کرد که کاربران رایانه برای پیشگیری از دردهای عضلات و مفاصل باید مرتبا وضعیت نشستن خود را تغییر دهند و زمان های استراحت در فواصل نشستن های طولانی مدت در نظر بگیرند.
 
رییس السادات اظهار داشت : انجام حرکات ورزشی مناسب از جمله کشش عضلات بین دو کتف ، ورزش های مناسب برای ناحیه گردن و کتف و کششی پشت ساق پا برای کاهش آسیب های اسکلتی ناشی از کار با رایانه بسیار مفید هستند.



تاريخ : 2 / 9 / 1392برچسب:, | 3:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

افراد مبتلا به آسم، هموفیلی و زخم‌های گوارشی از مصرف ژلوفن پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز دکتر سمانه سورگی داروساز در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانگفت: ژلوفن جزء دارو های ضد التهابی غیر کورتونی است که برای کاهش موقت درد ناشی از سرماخوردگی،‌ دندان درد،‌ درد عضلانی و میگرن استفاده می‌شود.

وی افزود: بیماران مبتلا به آسم، فشار خون، زخم معده ، اختلالات خونی مثل هموفیلی و مشکلات انعقادی باید از مصرف داروی ژلوفن پرهیز کنند.

این متخصص خاطر نشان کرد: افرادی که دارو های آنتی دیابتیک استفاده می کنند نباید ژلوفن مصرف کنند، چون موجب افزایش اثر ضد قند داروها و افت ناگهانی قند و بروز شوک می شود.

سورگی ادامه داد: اختلالات پوستی، شنوایی،‌ ادراری و بینایی، تنگی نفس، افسردگی، بی حسی اندامها، افزایش وزن، احساس خستگی و درد معده از دیگر عوارض مصرف خودسرانه این دارو است.

وی تاکید کرد: مصرف این دارو موجب بروز اختلالات و نقص جنین می‌شود بنابر این مصرف آن در سه ماه آخر بارداری ممنوع است.



تاريخ : 25 / 8 / 1392برچسب:تولد,نزاد,مادر,مرگ مغذی,عقاب نیوز, | 1:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پزشکان مجارستانی موفق شدند جنین 15 هفته‌یی را بمدت سه ماه در رحم مادر دچار مرگ مغزی زنده نگه داشته و به سلامت به دنیا بیاورند.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مادر 31 ساله در هفته 15 بارداری در اثر سکته مغزی دچار مرگ مغزی شد، اما پزشکان موفق شدند با اتصال مادر به دستگاه های مختلف، او و جنین در رحم را زنده نگه دارند.

با وجود تشخیص قطعی مرگ مغزی مادر، سونوگرافی های انجام شده حاکی از سلامت جنین در رحم بود.

در طول این مدت، مادر باردار توسط مایعات خاص غنی از مواد مغذی تغذیه می‌شد و وضعیت سلامت و رشد جنین با کمک حسگرهای متعدد بطور مداوم تحت کنترل قرار داشت.

دکتر «بلا فولسدی» رئیس دانشگاه پزشکی دبرسن تأکید می‌کند: در دو روز نخست تلاش کردیم تا وضعیت مادر را ثابت نگه داریم و حتی با وجود توقف مقطعی گردش خون مادر، جنین در سلامت کامل بسر می برد

به گفته دکتر «فولسدی»، در طول این مدت پدر و مادربزرگ نوزاد با حضور بر بالین مادر، با جنین در رحم صحبت کرده و یک متخصص موسیقی درمانی نیز از موسیقی برای تحریک جنین استفاده می‌کرد.

در طول این مدت پزشکان مجبور به مقابله با عفونت های مختلف بوده و برای جلوگیری از زخم بستر، مادر باردار را بطور مداوم جابجا می کردند.

جنین تا هفته 27 مراحل رشد خود را در رحم مادر سپری کرد، اما پس از گذشت سه ماه از مرگ مغزی و بدلیل ناپایدار شدن وضعیت گردش خون مادر، پزشکان با عمل سزارین نوزاد 1.5 کیلوگرمی را از رحم خارج کردند.

با گذشت دو روز از عمل سزارین و تولد نوزاد، دستگاه ها از مادر جدا شده و قلب، دو کلیه، کبد و لوزالمعده وی به چهار بیمار نیازمند اهدا شدند.

وضعیت سلامت نوزاد یک ماه پس از تولد و ترخیص از بیمارستان، کاملا رضایت بخش اعلام شده است

در جهان تنها سه مورد تولد نوزاد از مادران دچار مرگ مغزی در هفته 15 بارداری گزارش شده است که یکی از سه نوزاد پس از تولد جان خود را از دست داد.



تاريخ : 25 / 8 / 1392برچسب:زنان,باردار,خوشتیپ,عقاب نیوز, | 4:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مادران باردار ضمن رعايت كامل "رژیم غذايي" خود بايد همواره توجه داشته باشد تا رفت و آمد و تردد زياد دربرخي از مكان‌ها براي آن‌ها خطرناك است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ "خريد كردن" و رسيدگي بيش از حد به ظاهر و پوشش در دوران بارداري سبب ايجاد نوعي "اختلال روحي" و رفتاري در "جنين" مي‌شود. 
 
بررسي‌ها نشان مي‌دهند جنين از 5 ماهگي به بعد تمام "حالت‌هاي رفتاري مادران" خود را حس مي‌كند و از آن "الگو" مي گيرند. 
 
وضعيت پوشش و ظاهر تقريباً براي هر خانومي مهم است و همواره تلاش مي كند تا بتوانند بهترين پوشش را براي خود ايجاد كنند اما برسي‌هاي اخير متخصصان نشان مي‌دهد رسيدگي بيش از حد به ظاهر و و قرار گرفتن زياد درجلوي آينه باعث مي شود تا در جنين در دوران جواني و بزرگسالي خود نوعي وسواس شديد در پوشش و ظاهر خود ايجاد كند و حس متفاوت بودن از ديگران از منفي ترين حالت هاي رفتاري است او در آينده دچارخواهد شد. 
 
نکته: همواره با رعايت تعادل سعي كنيد تا سلامت جنين خود را حفظ كنيد.



تاريخ : 8 / 8 / 1392برچسب:درمان,سرماخوردگی,کودکان,عقاب نیوز, | 9:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در صورتی که فرزندتان از خشکی پوست در اطراف بینی شکایت دارد می‌توانید برای رفع آن از وازلین استفاده کنید.

زمانی که کودکان به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند والدین به دنبال راهکارهای ساده‌ای هستند تا به بهبودی هرچه سریعتر فرزندشان کمک کنند و از شدت علائم بیماری در طول دوره سرماخوردگی نیز بکاهند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایسنا، اگر بیماری کودک یک سرماخوردگی معمولی باشد، جای نگرانی نیست چون راه‌های زیادی برای کاهش علائم بیماری او وجود دارد. همچنین در حالت عادی هر کودکی ممکن است در اولین سال زندگی خود حدود هشت نوبت سرما بخورد.

بنابر گزارش سایت اینترنتی هلث‌دی‌نیوز، متخصصان اطفال تاکید دارند که سرماخوردگی کودک معمولا خود به خود و پس از طی دوره بیماری برطرف می شود اما با این حال متخصصان انجمن «نمورس» در آمریکا به والدین چند راهکار موثر را برای کاهش شدت علائم این بیماری در کودکان توصیه می‌کنند که به شرح زیر است:

- از محلول آب نمک برای شست‌و‌شوی بینی کودک استفاده شود. این کار روند بهبود بیماری را تسریع می‌کند.

- برای مرطوب ساختن هوا استفاده از دستگاه بخور توصیه می‌شود.

- در صورتی که فرزندتان از خشکی پوست در اطراف بینی شکایت دارد می‌توانید برای رفع آن از وازلین استفاده کنید.

- برای کودکانی به سن سه سالگی رسیده‌اند، مکیدن آبنبات سفت یا مصرف قطره‌های سرفه توصیه می‌شود.

- برای تسکین بدن درد نیز استفاده از کیسه آب گرم یا دوش گرفتن توصیه می‌شود.

- فراموش نکنید که کودکان در مواقع سرماخوردگی در فضای بخار گرفته راحت‌تر تنفس می‌کنند.



تاريخ : 6 / 8 / 1392برچسب:, | 6:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تعدادی جراح آمریکایی برای اولین بار توانستند عمل جراحی قلب را بر روی یک جنین 25 هفته‌ای در رحم مادر انجام دهند.
  این جراحان در یکی از بیمارستان‌های لس‌آنجلس با استفاده از یک سوزن مینیاتوری، سیمی به باریکی مو،‌ یک بالن کوچک و یک لوله روی قلب این جنین که قلبش فقط به اندازه یک گردو بوده عمل جراحی انجام دادند.

به گفته پزشکان در قلب جنین یک دریچه بسیار کوچک وجود داشت و به همین دلیل مقدار خون وارد شده به قلب جنین به شدت محدود شده بود.

در صورتی که این عمل جراحی انجام نمی‌گرفت این کودک پس از تولد به «سندرم قلب چپ هیپوپلازی» که یک بیماری کشنده‌ است، مبتلا می‌شد.

پزشکان معتقدند با انجام این عمل جراحی این نوزاد پس از تولد شانس بهبودی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌میل، پیش از این نیز یک عمل جراحی مشابه در سال 1989 میلادی در بیمارستان کودکان لندن انجام شده بود.



تاريخ : 5 / 8 / 1392برچسب:, | 9:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

برای اولین بار در ایران عمل جراحی ستون فقرات به روش بسته و با کمک سیستم اندوسکوپی توسط دکتر علیرضا بسطام‌پور فوق تخصص جراحی ستون فقرات در بیمارستان علوم پزشکی ارتش در حال انجام است.

خبرگزاری فارس: عمل جراحی ستون فقرات به روش بسته برای اولین بار در ایران

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرنگار بهداشت و درمان فارس علیرضا بسطام‌پور، ارتوپد و فوق تخصص ستون فقرات و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش به همراه احسان فلاح متخصص ارتوپد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش اولین عمل جراحی ستون فقرات را در بیمارستان‌های ستون فقرات را به روش بسته در دانشگاه علوم پزشکی ارتش، بیمارستان امام رضا(ع)انجام می‌دهند.

بسطام‌پور به مزایای این روش اشاره داشت و افزود: در این نوع عمل جراحی بدون اینکه عضلات آسیب ببینند و خونریزی به وجود بیاید موضع مورد نظر را در حد 2 تا 3 سانتی‌متر برش داده و وسیله‌گذاری می‌کنیم؛ در این روش نخاع و ریشه‌های آن آزاد شده و در عین حال ثبات ستون فقرات حفظ می‌شود و ستون فقرات در ادامه خشک می‌شود.

فوق تخصص ستون فقرات افزود: این روش به مدت یکسال است که در کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: در تمام جراحی‌های ستون فقرات که نیاز به وسیله‌گذاری و پیچ گذاری باشد از این به بعد از این روش استفاده می‌شود چرا که این روش برای بیمار راحت‌تر است.

وی به مزایای عمل جراحی به این روش اشاره داشت و افزود: در این روش عضلات بیمار آسیب نمی‌بیند و بیمار روز بعد از عمل می‌تواند به زندگی عادی خود برگردد؛ همچنین در بعضی از بیماری‌ها که نیاز به بیهوشی ندارد می‌توان با بی‌حسی موضعی آن را انجام داد.

بسطام‌پور وجه تمایز دیگر عمل جراحی به این روش را نداشتن خونریزی و برش کمتر دانست و افزود: چون برش کمتر است عفونت نیز کمتر خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی در روش قدیمی ما پیچ می‌گذاشتیم و این پیچ بعد از مدتی شل یا شکسته می‌شد. دنیا نیز این روش را قبول نمی کرد و متأسفانه دوباره نیاز به عمل بود اما در این روش جدید با برداشتن فشار از نخاع هم ثبات ایجاد می‌کنیم هم پیچ می‌گذاریم و دیگر در این عمل پیچ‌ها نمی‌شکند و ما نیاز به جراحی دوباره نداریم.

بسطام‌پور افزود: جراحی به روش قدیمی به صورت باز انجام می‌شد و چسبندگی نخاع در ادامه به وجود می‌آمد اما امروز با این روش بسته ما همان عمل جراحی را بدون عوارض خواهیم داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر مشکلات پیش رو در راه این عمل گفت: مشکل اصلی وسایل و تجهیزات است که گرانقیمت هستند و از طرفی این عمل وابسته به مهارت جراح است.

وی افزود: جراحی که این عمل را می‌تواند انجام دهد باید جراحی باز را بلد باشد، آندوسکوپی ستون فقرات را انجام داده باشد؛ همچنین در پیچ‌گذاری بسته ستون فقرات مهارت داشته باشد و تعداد زیادی عمل جراحی انجام داده باشد تا بتواند این عمل جراحی بسته اندوسکوپی را انجام دهد.

 



تاريخ : 4 / 8 / 1392برچسب:, | 12:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 پژوهشگران کانادایی با شناسایی یک پروتئین جدید، به شیوه نوینی به درمان دیابت نوع ۲ نزدیک شده اند . مقاومت به انسولین که در دیابت نوع ۲ مشاهده می شود تا حدودی حاصل از نبود پروتئینی است که پیش از این به دیابت مرتبط نشده بود . این پیشرفت می تواند به طور بالقوه ای به پیشگیری از دیابت منجر شود .

۹۰ درصد از افراد دیابتی در سراسر جهان به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند. دیابت بیماری دشواری است که در آن سلول های بدن نمی توانند از قند استفاده کنند . یکی از این دانشمندان اظهار داشت : اکنون در تلاش برای یافتن راهی هستیم تا میزان و عملکرد Neu1 را در افراد مبتلا به دیابت احیا کنیم . اگر بتوانیم ته مانده ای اسید سیالیک را از روی سطح سلول برداریم گیرنده ی انسولین مجبور می شوند که کار آن ها جذب قند خون است به خوبی انجام دهند . این کار می تواند به پزشکان امکان کاهش انسولین درمانی را داده و اپیدمی دیابت نیز کاهش می یابد .

بر اساس مرکز کنترل بیماری آمریکا ، تعداد فرادی که در سراسر جهان به دیابت مبتلا می شوند به سرعت در حال افزایش است.



تاريخ : 30 / 7 / 1392برچسب:, | 9:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک کارشناس بهداشت حرفه ای در توصیه به کاربران رایانه گفت: کاربران رایانه باید پس از هر یک ساعت کار با موس، ۴ تا ۵ بار شانه‌ها را بچرخانند و دست و انگشتان خود را به آرامی تکان دهند تا دچار ناراحتی‌های ارگونومی نشوند.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازتسنیم، وسیله موس یک از کابردی ترین ابزارهای ورودی رایانه است، امروزه کمتر کسی است که در کار با رایانه از آن استفاده نکند. با وجود اینکه این دستگاه وارد کردن داده‌ها را بسیار ساده کرده است ولی متاسفانه به علت ایجاد وضعیت‌های تکراری و طولانی مدت امکان صدمات ناشی از حرکات تکراری را فراهم می‌کند.

صدیقه میرجلیلی کارشناس بهداشت حرفه ای در این باره عنوان کرد: این صدمات اغلب منجر به درد، سوزش، ورم، ضعف عضلات، بی حسی، کرختی و کاهش مهارت در اندام‌های مرتبط می‌شود. وی توصیه کرد: برای پیشگیری از ایجاد چنین نارحتی‌هایی دانستن مفاهیم پایه و اصول ارگونومی در مورد سطح مشترک بین رایانه و کاربر آن، علاوه بر اینکه می‌تواند از بروز اینگونه صدمات جلوگیری کند، بهره روی و لذت کار با رایانه را هم به حداکثر خود می‌رساند.

میرجلیلی خطاب به کاربران کامپیوتر افزود: موس را به آرامی در دست بگیرید و آنرا در محدوده مورد نظر حرکت دهید محکم گرفتن موس تنش زیادی را به دست وارد می کند. برای حرکت دادن موس مفصل آرنج را محور قرار دهید تا بدون خم شدن مچ دست امکان حرکت فراهم شود. میرجلیلی توصیه کرد: برای یافتن بهترین محل قرارگیری موس روی صندلی خود تکیه دهید، بازوها را در موقعیت راحت آویزان قرار دهید. ساعد خود را از مفصل آرنج خم کنید.

این کارشناس بهداشت حرفه ای همچنین خاطرنشان کرد: موس را انتخاب کنید که ساختار قرینه داشته و در حد امکان مسطح باشد زیرا کف دست انسان خمیدگی آناتومیکی خاصی دارد که از برخورد کف دست با سطوح مختلف جلوگیری می‌کند اندازه موس باید با دست کاربر متناسب باشد.



تاريخ : 28 / 7 / 1392برچسب:پوکی استخوان,بیماری خاموش,عقاب نیوز, | 6:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک متخصص ارتوپدی، تغذیه سرشار از کلسیم را عامل مهمی در جهت پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان عنوان کرد.

 

دکتر مرتضی صائب با اشاره به موارد بسیار پوکی استخوان در زنان، گفت: این بیماری را نمی توان مختص زنان دانست، اما اغلب موارد آن در زنان مشاهده می شود.

به گفته صائب موارد پوکی استخوان در زنان بعد از سن یائسگی بسیار دیده می شود که این مسئله به علت تغییرات هورمونی زنان در این دوران می باشد.

این متخصص ارتوپدی از پوکی استخوان به عنوان بیماری خاموش یاد کرد و افزود: این بیماری بدون علامت بوده تا زمانی که فرد با مشکلات شکستگی استخوان مواجه شود. به همین علت ضروری است که زنان، بعد از سن یائسگی تست تراکم استخوان را انجام داده و نسبت به وجود یا عدم وجود این بیماری مطلع شوند.

صائب پیشگیری در زمینه پوکی استخوان را موثرتر از درمان آن دانست وعنوان کرد: چنانچه فردی از ابتدای تولد خود کلسیم بیشتری دریافت کند، دیرتر به پوکی استخوان مبتلا می شود که در این زمینه تغذیه می تواند نقش بسیار موثری داشته باشد.

وی علاوه بر تغذیه فعالیتهای بدنی را در جهت پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان موثر دانست و افزود: به هنگام فعالیتهای بدنی علاوه بر عضله، استخوانها نیز تقویت می شوند و همین امر مانع ابتلا به پوکی استخوان در افراد می شود.

صائب همچنین وجود ویتامین D در بدن را یکی از فاکتورهای مهم در جهت پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان عنوان کرد و اظهار داشت: کلسیم به واسطه وجود ویتامین D جذب می شود .

وی به همین علت توصیه کرد: همه افراد به ویژه زنان به مدت 10 تا 15 دقیقه در معرض آفتاب قرار بگیرند تا ویتامین D در پوست آنها ساخته شود./



تاريخ : 20 / 7 / 1392برچسب:, | 11:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر؛ پیش از این شایع‌ترین سرطان دستگاه گوارش، مربوط به مری بود که معمولا در کمربند خزر دیده می‌شد اما امروزه معده شایع‌ترین سرطان دستگاه گوارش محسوب می‌شود که بیشتر مردم منطقه اردبیل را درگیر می‌کند.

 در آماری که در سال 2000 در ایران داده شد شایع‌ترین علل مرگ حوادث مغزی و عروقی بود که حدود 50 درصد را شامل می‌شد و بعد از آن حوادث ناشی از تصادفات 17 درصد مرگ و میر را شامل می‌شد و بعد از این دو عامل سرطان قرار داشت در حالی که در کشورهای غربی سرطان بعد از حوادث قلبی و مغزی قرار دارد.

میزان مرگ سالانه بر اثر سرطان 36 هزار نفر است. 22 درصد علل مرگ در ایران ناشی از سرطان معده است. در بررسی که در سال 2000 انجام شده از نظر شیوع سرطان‌های دستگاه گوارش سرطان معده در صدر قرار دارد و بعد از آن سرطان روده بزرگ و بعد سرطان کبد و سپس سرطان لوزالمعده قرار دارد.

سازمان جهانی بهداشت تقسیم‌بندی‌ای دارد که می‌گوید اگر از هر 100هزار مرگی که بر اثر سرطان در جایی اتفاق می‌افتد بیش از 30 مورد بر اثر سرطان معده باشد آن منطقه،‌ منطقه پرخطر است. در اردبیل از هر 100 هزار مرگ بر اثر سرطان 10 مورد مربوط به سرطان معده است. این نشان می‌دهد که شیوع بالایی از این بیماری را در این منطقه شاهد هستیم.

غذاهای شور مقصر است

عـــوامل ژنتیـک ومحیـطی‌در ‌ایـن  سـرطان معده ‌دخیل است. در صـدر عــوامل محیطی می‌توان به غذاهای شور و پرنمک همچنین غذاهای دودی اشاره کرد. البته نگهدارنده‌های غذا که حاوی نیتریت هستند یکی از مواد سمی است که نیتروز آمین تولید می‌کند که ماده‌ای سرطان‌زاست. استفاده از نیترات‌ها به‌عنوان کود شیمیایی که پای بوته سیب‌زمینی و سبزی‌ها برای رشد سریع ریخته می‌شود در آنها ذخیره شده و وارد بدن می‌شود.

از آنجاکه در دوره گذشته یخچال استفاده نمی‌شد گوشت را نمک می‌زدند که همین ایجاد نیتروز آمین می‌کرد اما امروزه استفاده ناکافی از میوه‌ها و سبزی‌های حاوی آنتی‌اکسیدان و استفاده از غذاهای آماده را شاید بتوان درصدر علل سرطان معده قرار داد.

هلیکوباکتر پیلوری را جدی بگیرید

 باکتری هلیکوباکترپیلوری عامل اصلی زخم معده است و آمار مبتلایان آن در ایران درصد بسیار بالایی دارد. این میکروب در همه ایجاد سرطان نمی‌کند. هر چه سن بالاتر می‌رود احتمال گرفتار شدن فرد به این میکروب بیشتر می‌شود به گونه‌ای که 80 درصد از افراد بالای 50 سال به نوعی با آن درگیرند.

اگر فردی در بستگان درجه اول خود سابقه سرطان معده داشته باشد و میکروب هلیکوباکترپیلوری را هم داشته باشد باید این میکروب در او از بین برود تا احتمال سرطان در او کاهش پیدا کند.

مراقب این علائم باشید

در مراحل اولیه سرطان معده علائمی مانند سوءهاضمه و ناراحتی معده، احساس پری پس از خوردن غذا، دل‌آشوبه ملایم، بی‌اشتهایی و سوزش معده وجود دارد اما در مراحل پیشرفته‌تر وجود خون در ادرار، حالت تهوع، کاهش وزن به دلایل نامعلوم، درد معده، زردی و دشواری در بلع غذا اتفاق می‌افتد.

 هرگونه علامت درد، نفخ، سوء هاضمه، کم‌خونی و استفراغ باید از نظر سرطان معده در سنین بالا مورد آزمایش قرار گیرد چرا که مراحل اولیه این بیماری بدون علامت است.

مردها باید بیشتر مراقب باشند

در میان افراد مختلف، آنهایی که چاق هستند و از نظر جنسیت هم مردها بیشتر از زن‌ها احتمال ابتلا به سرطان معده را دارند. از نظر سن برخی سرطان‌ها در دوران خاصی از زندگی رشد پیدا می‌کنند (مانند تومورهای خاص کودکی) اما با افزایش سن، برخی از سرطان‌ها حداکثر میزان بروز خود را نشان می‌دهند. در مورد سرطان معده نیز احتمال شیوع از 50 سالگی به بعد افزایش پیدا می‌کند.



تاريخ : 17 / 7 / 1392برچسب:, | 4:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، آخرین وضعیت بیماری وبا در کشور را اعلام کرد.

 پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،دکتر محمود نبوی گفت: از تعداد 214 نفر کل مبتلایان به بیماری وبا در کشور، 175 نفر از اتباع افغانی، 1 نفر از اتباع پاکستانی و 38 نفر ایرانی است.

وی افزود: تعداد فوت شده ها کماکان همان 6 نفر مهاجران خارجی غیرقانونی بوده اند که به دلیل عدم مراجعه به مراکز درمانی فوت شده اند.

دکتر نبوی با تاکید بر این مطلب که اپیدمی وبا در کشورهای افغانستان و پاکستان بوده است بیان کرد: بیماری وبا بیشتر از طریق کارگران افغانی و پاکستانی به کشور وارد شده است و ایرانی هایی که به بیماری وبا مبتلا شده اند بیشتر کسانی هستند که در تماس مستقیم با اتباع افغانی بوده اند و البته همگی آنها درمان شده اند.

وی در ادامه گفت: اکثر موارد ابتلا به بیماری وبا مربوط به مهاجران غیرقانونی وارد شده به دو استان سیستان و بلو چستان و کرمان است.

وی تاکید کرد: در دو هفته گذشته هیچ موردی از ابتلا به وبا در تهران گزارش نشده است.



تاريخ : 17 / 7 / 1392برچسب:, | 6:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

به نوشته تارنمای انجمن فیزیک، نویسندگان این مقاله سلول‌های انسانی را از اندام جنسی بانوان انتخاب کردند که معمولا مکان ورود ویروس HIV هستند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز   به نقل ازایسنا - ورود سم حشرات به بدن می‌تواند آسیب‌زا یا حتی کشنده باشد؛ اما محققان اخیرا دریافته‌اند که در زهر زنبور ماده‌ای وجود دارد که می‌تواند با قرارگرفتن در یک کپسول نانو به جنگ ویروس HIV برود.

امید می‌رود که با ساخت ژلی از این نانوذرات بتوان از ورود HIV به بدن جلوگیری کرد.

جزئی از زهر زنبور با بسته‌بندی در حباب‌های بسیار کوچک می‌تواند HIV را ضربه فنی کند! دانمشندان با آزمایش سیستم ارسال در بشقاب‌های آزمایشگاهی گزارش می‌دهند که این نانوذرات به ویروس می‌چسبند و بدون تخریب سلول‌ها، آن را نابود می‌کنند؛ فناوری که شاید روزی با آزمون‌های بیشتر از ابتلا به HIV در بعضی افراد جلوگیری کند.

آنتونی گومز (Antony Gomes)، فیزیولوژیست دانشگاه کلکته در هند که کاربرد پزشکی زهرها را مطالعه می‌کند، می‌گوید: «قطعا این روشی بدیع است. گزارش اندکی درباره درمان مبتنی بر زهر علیه ویروس‌ها موجود است. این نوع از پژوهش پتانسیل پیشرفت و توسعه محصولات را دارد.»

پژوهشگر پزشکی، جاشوآ هود (Joshua Hood) از دانشگاه واشنگتن در سینت لوئیس و همکارانش، تاثیر نانوذرات حامل سم را در آزمایشگاه بر HIV آزمودند. ذرات ترجیحا به HIV قفل شدند و محموله خود را تحویل دادند: جزء زهری – سمی با نام ملیتین (melittin) – حفره‌های روی پوشش پروتئینی محافظ HIV را پر کرد و به شکل چشمگیر میزان ویروس‌ها را کاهش داد. این پژوهش در نسخه کنونی آنتی‌وایرال تراپی به چاپ رسیده است.

آن‌ها همچنین جزء زهری را در سلول‌های سالم انسانی آزمایش کردند. اگرچه می‌دانیم ملیتین غشای سلولی را تجزیه می‌کند، این سلول‌های انسانی به خاطر درمان چندان متاثر نشدند زیرا نانوذرات حاوی ملیتین با ساختار‌های محافظی همراه بودند که در خارج آن‌ها نصب شده بود.

این محافظ‌ها مثل ضربه‌گیر عمل می‌کردند تا نگذارند نانوذرات – و به‌ویژه زهر داخل‌شان – با غشای سلولی تماس یابد. این کار به نانوذرات اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک سازه قفل – کلید خاص در پوسته پروتئین ویروس چفت شوند و با ویروس‌های بسیار کوچک‌تری پیوند یابند.

به نوشته تارنمای انجمن فیزیک، نویسندگان این مقاله سلول‌های انسانی را از اندام جنسی بانوان انتخاب کردند که معمولا مکان ورود ویروس HIV هستند.

هود می‌گوید این یافته‌ها راه را برای آزمایش بیشتر با هدف بلندمدت ساخت ژلی حاوی این نانوذرات فراهم می‌کند.

برونو سارمنتو (Bruno Sarmento) محقق زیست‌فناوری از دانشگاه پورتوی پرتغال می‌گوید اگر بخواهیم از این دارو استفاده عملی کنیم، هنوز هم باید کارهای بسیاری انجام دهیم: «باید توجه بسیاری به تولید نانوذرات به روشی قدرتمند و همگن کرد تا یکنواختی دارو حفظ شود.» همچنین وی می‌گوید چنین ژلی نیاز به ویژگی‌های چسبنده دارد تا مطمئن شویم که نانوذرات در محل درست باقی می‌مانند و از ورود ویروس به جریان خون جلوگیری می‌کنند.



تاريخ : 16 / 7 / 1392برچسب:, | 9:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

برخی از افراد مبتلا به افزایش غلظت خون هیچ گونه علایمی ندارند و در برخی افراد اختلالاتی مانند برافروختگی پوست صورت، قرمزی چشم‌ها، اختلالات هوشياری، منگی، سردرد، خواب آلودگی و گزگز دست و پا مشاهده می شود.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازعرش نیوز: بيماری غلظت خون به دو دسته اوليه و ثانويه تقسيم می شود كه در بيماری غلظت خون اوليه، توليد گلبول‌های قرمز خون توسط سيستم خون ساز بدن به صورت خودكار بالاست.
در غلظت خون ثانويه، سيستم خون ساز بدن سالم است ولی بيماری‌هايی مانند بيماری‌های مزمن ريوی، كليوی و قلبی و یا تومورها، کاهش اکسیژن رسانی بافتی، بودن در ارتفاعات، سیگار کشیدن و زندگی در هوای آلوده موجب افزایش غلظت خون می شوند.
افزایش غلظت خون از این جهت خطرناک است که موجب کند شدن حرکت خون در عروق شده و خطر سکته را افزایش می دهد.
برخی از افراد مبتلا به افزایش غلظت خون هیچ گونه علایمی ندارند و در برخی افراد اختلالاتی مانند برافروختگی پوست صورت، قرمزی چشم‌ها، اختلالات هوشياری، منگی، سردرد، خواب آلودگی و گزگز دست و پا مشاهده می شود.
خارش پوست به ویژه پس از استحمام، برجسته شدن وریدهای چشم، بزرگی کبد و طحال نیز از علایم شایع این مشکل هستند.
در صورت عدم کنترل و درمان غلظت خون، بیماری هایی مانند زخم معده ، دردهای استخوانی و در مراحل بعد نقرس و سنگ کلیوی بروز می کنند.
در شرایطی که غلظت خون به صورت اولیه باشد، درمان از طریق خون گیری و مصرف برخی داروها است. در نوع ثانویه می بایست علت زمینه ای غلظت خون برطرف شود. برخی پزشکان روش حجامت را نیز برای کاهش غلظت خون پیشنهاد می نمایند.
در مورد مقایسه حجامت و خون دادن باید گفت که اگرچه حجامت می تواند به عنوان یک روش درمانی در بعضی بیمارهای خاص مورد استفاده قرار گیرد ولی نمی تواند در این مورد، جای خون دادن را بگیرد. زیرا حجم خونی که در حجامت از بدن خارج می شود زیاد نیست و ما در این مورد نیاز به خارج کردن مقادیری از خون بدن داریم.



تاريخ : 16 / 7 / 1392برچسب:, | 6:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

عکس برداري به کمک سديم و به کار گيري آن توسط پژوهشگران به تشخيص به موقع سرطان سينه سرعت بخشيده و آنرا به زمان هاي کمتر از 30 دقيقه رسانيده است.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛پژوهشگران با تکنيک جديد موفق به تصويربرداري و تشخيص سريع سرطان سينه شدند.

به گفته پژوهشگران دانشگاه بوتو با استفاده از دو فرآيند غربالگري اسکن MRF و ماموگرافي اقدام به تکنيک جديد کردند که به نوعي ادغام هر دو روش به شمار رفته و عملا راه را براي شناخت آنلاين سرطان سينه هموار نمود.



تاريخ : 14 / 7 / 1392برچسب:, | 5:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

به تازگي وزارت بهداشت ليست اقلام داروي بيماران صعب العلاج را كه طي توافقي با بيمه ها به قيمت سال گذشته بازگشته را اعلام كرده كه سازمان غذا و دارو بر روي سايت خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛ ليست اقلام داروهاي  بيماران صعب العلاج  كه از سوي وزارت بهداشت  اعلام شده كه طي توافقي با بيمه ها به قيمت سال گذشته برگشته به شرح ذيل مي باشد؛


img:hover{border-radius: 50px; opacity:0.8;filter:alpha(opacity=80); -webkit-transform:scale(1.1):( Webkit: Scale up image to 1.2x original size); -moz-border-radius:6px;-webkit-border-radius:30px; box-shadow: 10px 10px 5px #000; -moz-transform:scale(1.1):( Mozilla scale version); -moz-transform:scale(0.9):(Explorer scale version); } img:out{border-radius: 40px; opacity:1;filter:alpha(opacity=100); -webkit-transform:scale(0.9):( Webkit: Scale down image to 0.8x original size); padding:0px; float:center; -moz-transform:scale(0.9):(Mozilla scale version); -moz-transform:scale(0.9):(Explorer scale version); } img{ -webkit-transform:scale(0.8); /*Webkit: Scale down image to 0.8x original size*/ -moz-transform:scale(0.8); /*Mozilla scale version*/ -o-transform:scale(0.8); /*Opera scale version*/ -webkit-transition-duration: 0.5s; /*Webkit: Animation duration*/ -moz-transition-duration: 0.5s; /*Mozilla duration version*/ -o-transition-duration: 0.5s; /*Opera duration version*/ opacity: 0.7; /*initial opacity of images*/ margin: 0 10px 5px 0; /*margin between images*/ } img:hover{ -webkit-transform:scale(1.1); /*Webkit: Scale up image to 1.2x original size*/ -moz-transform:scale(1.1); /*Mozilla scale version*/ -o-transform:scale(1.1); /*Opera scale version*/ box-shadow:0px 0px 30px gray; /*CSS3 shadow: 30px blurred shadow all around image*/ -webkit-box-shadow:0px 0px 30px gray; /*Safari shadow version*/ -moz-box-shadow:0px 0px 30px gray; /*Mozilla shadow version*/ opacity: 1; }



تاريخ : 8 / 7 / 1392برچسب:, | 11:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در پی انتشار پیامک‌هایی مبنی بر هشدار مرگ‌آور بودن دارویی به نام دگلوفین که مشابه استامینوفن معرفی شده، مدیرکل اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با تکذیب این پیامک‌ها گفت: دارویی با این نام اصلاً در کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز عباس زارع نژاد در گفت و گو با فارس گفت: هیچ دارویی مشابه استامینوفن که مصرف آن خطرناک باشد در کشور وجود ندارد و شایعات مبنی بر اینکه مصرف دارویی به نام دگلوفین که مشابه استامینوفن معرفی شده و اعلام شده مصرف آن باعث کمای بیمار شده است به هیچ وجه صحت ندارد. ضمن اینکه اساساً دارویی با این نام در کشور وجود خارجی ندارد.

مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تأکید کرد: همه انواع داروی استامینوفن که با نامهای تجاری مختلف در داروخانه های کشور توزیع می شوند مورد تأیید وزارت بهداشت هستند و هیچ مشکلی ندارند.

وی اضافه کرد: معلوم نیست افرادی که این پیامکهای کذب را منتشر می کنند و در بین مردم نگرانی ایجاد می کنند، چه هدفی را دنبال می کنند. از نیروی انتظامی و مخابرات انتظار داریم منشا و منبع این پیامک ها را شناسایی و با آنها برخورد کنند تا افراد غیر مسئول در بین مردم نگرانی بیهوده  ایجاد نکنند.



تاريخ : 3 / 7 / 1392برچسب:, | 8:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

یک کارشناس ارشد تغذیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خواص بسیار زیاد میوه انبه گفت: افرادی که دارای کم‌خونی، سوء هاضمه، عادات ماهیانه و مشکلات روده‌ای هستند باید انبه مصرف کنند.

پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از آفتاب : یک کارشناس ارشد تغذیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خواص بسیار زیاد میوه انبه گفت: افرادی که دارای کم‌خونی، سوء هاضمه، عادات ماهیانه و مشکلات روده‌ای هستند باید انبه مصرف کنند.

مصطفی رنجبر اظهار کرد: انبه محتوی مواد مغذی و تقویت‌کننده روده است که هضم آن، بسیار آسان است.کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افزود: مصرف انبه در افراد دارای سوء هاضمه به علت مقادیر زیاد ویتامین C و آهن بسیار توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف انبه، موجب خون‌سازی در بدن می‌شود، تصریح کرد: افرادی که از کم‌خونی رنج می‌برند و همچنین در طول بارداری و عادات ماهانه، باید انبه مصرف کنند.رنجبرادامه داد: میوه انبه حاوی ویتامین‌های مختلفی چون ویتامین A یا بتاکاروتن محافظ پوست و مخاط بویایی است که چشم را تقویت و سوخت و ساز را تنظیم می‌کند.

وی با بیان اینکه انبه منابع غنی از بتاکاروتن دارد، ابراز داشت: خانواده ویتامین B تقویت‌کننده سیستم عصبی است که به بدن کمک می‌کند تا با استرس‌ها و فشارهای روانی مقابله کند.

کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اضافه کرد: مصرف انبه، در ساخته شدن رنگدانه مو و پوست بسیار مؤثر است.رنجبر خاطرنشان کرد: انبه به علت داشتن منیزیم و پتاسیم برای کاهش فشار عصبی و داشتن آرامش روحی مؤثر است زیرا اسید آمینه و تریپتوفان دارد و پیش‌ساز در تولید سروتونین یا هورمون شادی است.

وی خاطرنشان کرد: آنزیم‌های بسیاری درانبه وجود دارد مثل ماگنه فرین که سبب می‌شود میوه در برابر حشرات در امان بماند، این آنزیم‌ها به تنظیم سوخت و ساز کمک و روده را پاک‌سازی می‌کنند.

به گزارش پارسینه،این کارشناس تغذیه تصریح کرد: اسید آمینه موجود در انبه قابل توجه است و گلوتامین اسید، ماده مغذی مورد مصرف مغز است که به تمرکز و بهتر شدن حافظه کمک می‌کنند.



تاريخ : 30 / 6 / 1392برچسب:, | 11:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

جویدن ساقه کرفس کمک می کند تا باکتری پشت زبان برطرف شود. مصرف منظم آن بوی بد دهان را رفع می کند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از آفتاب: سلامت نوشت: کرفس، یک گیاه غنی از فیبر است که ۹۵ درصد آن را آب تشکیل می دهد. منبع عالی ویتامین های C,B1, B2, B6، کلسیم، پتاسیم و اسید فولیک است. این گیاه دارای خواص زیادی است.

جویدن ساقه کرفس کمک می کند تا باکتری پشت زبان برطرف شود. مصرف منظم آن بوی بد دهان را رفع می کند.

نوعی ترکیب کاهش دهنده فشار خون در کرفس وجود دارد که به بهبود سیستم عروقی و گاه بیماری میگرن کمک می کند. به بیمارانی که فشار خون دارند توصیه می شود با غذا کرفس بخورند.

برای درمان نقرس، مصرف آب کرفس توصیه می شود.

رفع کننده سوءهاضمه و یبوست است.

خاصیت ضدالتهابی، ادرارآور و مسکن دارد که برای درمان عفونت مثانه موثر است.

عفونت قارچی را برطرف می کند.

به طور مستقیم باعث کاهش وزن نمی شود اما از آن جا که کم کالری و سرشار از فیبر است در پایین آوردن وزن موثر است.

ماده مهم معدنی آن در PH خون بدن تعادل ایجاد می کند.

از طریق دفع سموم بدن، مانع به وجود آمدن سنگ کلیه می شود.

ماده معدنی قلیایی ارگانیک آن آرام کننده سیستم عصبی است.

خاصیت ضدالتهابی دارد که در بیماری های مربوط به التهاب مانند آرتریت موثر است.

ماده معدنی و منیزیم آن، اختلال خواب مانند بی خوابی و آپنه را درمان می کند.

دانه و ریشه آن، برای افزایش شیر مادر موثر است.



تاريخ : 29 / 6 / 1392برچسب:, | 9:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: ایستادن‌های طولانی مدت دلیل بیش از 20 درصد موارد واریس است و همین موضوع باعث ایجاد رگ‌های کبود روی پا می‌شود.

 

دکتر شریف نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که واریس یکی از شایع‌ترین بیماری‌های عروقی است که حدود 20 درصد جمعیت جهان به آن مبتلا هستند، عنوان کرد: بیماری واریس ناشی از اتساع سیاهرگ‌های سطحی است که به دلیل نقص در عملکرد یا ساختار دریچه‌های سیاهرگ‌های عمقی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: سیاهرگ‌های واریسی به صورت رگ‌های دراز، گشاد شده و پرپیچ و خم در ماهیچه‌های اندام تحتانی دیده می‌شوند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: ایستادن‌های طولانی مدت دلیل بیش از 20 درصد موارد واریس است و همین موضوع باعث ایجاد رگ‌های کبود روی پا می‌شود.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در این رابطه افزود: زنانی که 75 درصد مدت کار خود را به حالت ایستاده و یا در حال راه رفتن می گذرانند، تقریباً دو برابر زنانی که مدت زمان کمتری روی پاهایشان ایستاده بودند، نیاز به درمان واریس پیدا کردند که برای پیشگیری از این بیماری جوراب‌های واریس می‌تواند کمک شایانی کنند.

نجفی، افزایش سن افراد را باعث افزایش احتمال بروز واریس دانست.

وی دررابطه با جنسیت و بروز واریس عنوان کرد: جنسیت نیز یک عامل اصلی بروز این مشکل است و زنان بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند به طوری که درصد شیوع واریس در زنان به 73 درصد هم می‌رسد.

وی با اشاره به بارداری به عنوان یکی از عوامل هورمونی واریس گفت: بارداری نیز به این دلیل که باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود می‌تواند به واریس منجر شود.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اضافه وزن نیز در کنار سایر عوامل و چاقی به ویژه در اطراف شکم ‌می‌تواند واریس را به دنبال داشته باشد.

نجفی مسئله اصلی بیماران برای درمان واریس را شکل ظاهری ساق و ران پاها و زیبایی آن‌ها مطرح کرد و گفت: علائم این بیماری شامل احساس فشار یا درد مبهم در پاها براثر سرپا ایستادن طولانی است که با بالا نگه داشتن پاها برای مدت زمان معینی در هر روز برطرف می‌شود

وی اظهار کرد: احساس سنگینی در پاها و تورم مچ و تغییر رنگ پوست ازعلائم دیگر این بیماری است ولی واریس‌های وسیع می‌توانند با ایجاد زخم در اطراف مچ پا و یا لخته خون در سیاهرگ‌ها به خونریزی بیانجامد.



تاريخ : 25 / 6 / 1392برچسب:, | 12:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

اگر می‌خواهید شکمتان هرچه سریعتر کوچک شود بهترین ترفندی که می‌توانید بزنید این است که بدن خود را در جهات مختلف ورزش دهید و یک‌بعدی ورزش نکنید. حرکات متنوع ورزشی را در تمام جهات انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

اگر همیشه غصه می‌خورید که حتی با وجود ورزش کردن هنوز هم موفق نشده‌اید شکم خود را آب کنید، حتما خبر ندارید که با انجام چند راهکار به ظاهر کم‌اهمیت اما بسیار موثر می‌توانید به هدف خود برسید.

به گفته متخصصان ورزش و سلامت، چند راهکار به ظاهر ساده اما در واقع مهم و تاثیرگذار وجود دارند که اگر آنها را بکار بگیرید از ورزش کردن و تاثیر آن در کاهش وزن، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

شبکه خبری «تورنتو نیوز» در مقاله جدیدی در این زمینه به توضیح این چند ترفند ساده و در عین حال هوشمندانه و زیرکانه برای کوچک کردن شکم پرداخته که به شرح زیر است:

- از حرکات سبک آغاز کنید

ورزش را با حرکات ساده و سبک شروع کنید. برای مثال در ابتدای کار حتی 20 ثانیه دوچرخه‌سواری کافی است و مطمئنا در آغاز نمی‌توانید مدت طولانی دوچرخه‌سواری کنید. زیاده‌روی در آغاز تمرینات نه تنها به شما کمکی نمی‌کند بلکه حتی ممکن است زود خسته شده و قید ورزش کردن را بزنید.

- قبل از ورزش خودتان را خوب گرم کنید

برخی افراد به گرم کردن بدن قبل از شروع ورزش اهمیتی نمی‌دهند و تصور می‌کنند که این کار وقت تلف کردن است در حالی که گرم کردن عضلات در آغاز تمرینات تا حد زیادی از بروز جراحات و آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. اندکی راه رفتن یا دویدن آرام و یا خم شدن به سمت جلو به آرامی می‌تواند به گرم شدن عضلات کمک کرده و در نتیجه امکان ادامه ورزش را میسر سازد.

- خوب تنفس کنید

رسیدن اکسیژن کافی به عضلات اصلی بدن در هنگام ورزش کردن برای استفاده از ظرفیت کامل عضلات در انجام حرکات، ضروری است. بنابراین هنگام ورزش، هرگز نفس خود را حبس نکنید و سعی کنید تنفس‌هایتان عمیق و کامل باشند. همچنین سعی کنید در حین انجام حرکت‌های سبک و راحت‌تر، نفس عمیق بکشید.

- هنگام ورزش تمرکز داشته باشید

اگر تصور می‌کنید که برای بهتر انجام دادن حرکات ورزشی فقط عضلات، نقش مهم و اصلی را ایفا می‌کنند‌ در اشتباه هستند چون ذهن نیز در بهبود نتایج حاصل از ورزش کردن نقش حیاتی و مهمی دارد. بنابراین توصیه می‌شود که در حین ورزش کردن از تماشای تلویزیون یا هر کار دیگری که تمرکزتان را به هم می‌زند خودداری کرده و در عوض روی عضلاتتان متمرکز شوید و حرکات، کشیدگی‌ها و انقباضات آنها را حس کنید تا از ورزش نتیجه بهتری بگیرید.

- در همه جهات بدن خود را حرکت دهید

اگر می‌خواهید شکمتان هرچه سریعتر کوچک شود بهترین ترفندی که می‌توانید بزنید این است که بدن خود را در جهات مختلف ورزش دهید و یک‌بعدی ورزش نکنید. حرکات متنوع ورزشی را در تمام جهات انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

- حرکات تعادلی را فراموش نکنید

در تمرینات روزانه حرکات تعادلی را نیز بگنجانید. برای این منظور حتی کافی است روی یک پا بایستید و پای دیگر را روی ران خود قرار دهید و دست‌ها را بالای سر خود نگه دارید به طوری که کف دست‌ها به هم چسبیده باشند. این شیوه ایستادن به افزایش تعادل بدن کمک می‌کند.

- استراحت کافی داشته باشید

تنها زمانی می‌توانید از ورزش کردن نتیجه بگیرید که به اندازه کافی استراحت کرده باشید. ورزش کردن هم مانند هر کار دیگری اگر با افراط و زیاده‌روی همراه باشد نتیجه نخواهد داد. همچنین استراحت کافی برای عضلات مفید بوده و به تقویت آنها کمک می‌کند.

- آهسته و پیوسته بروید

به یاد داشته باشید که با سرعت ورزش کردن تاثیری ندارد بلکه انجام تمرینات با سرعت متناسب و آرام‌تر به سوختن حجم بیشتری از چربی‌ها کمک می‌کند.

- یوگا را فراموش نکنید

یوگا نه تنها جسم را قوی می‌کند بلکه در تقویت تمرکز نیز بسیار مفید است و منجر به انعطاف‌پذیری بیشتر و کاهش استرس می‌شود.

- از نقش حیاتی تغذیه غافل نشوید

به گفته متخصصان تغذیه، یک رژیم غذایی مناسب و سالم باید حاوی مقادیر کافی پروتئین، شیر کم‌چرب و سایر فرآورده‌های لبنی، میوه‌ها و سبزیجات باشد.

 



تاريخ : 25 / 6 / 1392برچسب:, | 9:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
این چیزها را در یخچال نگذارید!


سلامت نیوز : ما عادت کرده‌ایم از یخچال‌مان به جای کمد استفاده کنیم. هر ماده خوراکی را در یخچال می‌گذاریم برای اینکه بتوانیم زودتر پیدایش کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب سبز ؛ اما با این کار از انرژی یخچال‌مان بیش از حد استفاده می‌کنیم و انرژی را هدر می‌دهیم. علاوه بر این بعضی از مواد غذایی در یخچال خراب می‌شوند. این 11 خوراکی را می‌توانید به راحتی خارج از یخچال نگه دارید.

1.  سس تند

سس تند اصلا نیاز به سرد نگه داشته شدن ندارد، مگر اینکه رویش نوشته باشد «در یخچال نگهداری شود». سس را می‌توانید بیرون از یخچال معمولا تا سه ماه نگه دارید و اصلا نگران کپک زدن آن نباشید. ترشیجات را هم می‌توانید خارج از یخچال نگه دارید در شرایطی که قاشق کثیف در آن فرو نکنید.

2.  سیب‌زمینی

برودت بر عطر و طعم سیب‌زمینی اثر منفی می‌گذارد، بنابراین بهتر است آن را در یخچال نگهداری نکنید. بهترین شرایط برای نگهداشتن سیب‌زمینی قرار دادن آن در سبد یا پاکت‌ها کاغذی است. نگهداری سیب‌زمینی در کیسه‌های پلاستیکی رطوبت را تشدید می‌کند و باعث زیاد شدن سرعت فساد سیب‌زمینی می‌شود. سیب‌زمینی بیرون از یخچال سه هفته تازه می‌ماند.

3. نان

اگر نان را ظرف 4 روز مصرف می‌کنید، می‌توانید آن را بیرون از یخچال قرار دهید. البته این برای نان‌هایی است که در طبخ آنها از جوش‌شیرین استفاده نشده است، در غیر این صورت به جای یخچال باید نان را در فریزر بگذارید. نان در فریزر سریع یخ می‌زند و رطوبت و تازگی خود را حفظ می‌کند. نگهداری در یخچال نان را بیات می‌کند.

4. پیاز

پیاز را هم درست مثل سیب‌زمینی باید در سبد یا در کیسه‌ای نگهداری کنید که امکان گردش هوا پیرامون آن وجود داشته باشد. یخچال پیاز را خراب می‌کند. به علاوه یادتان باشد پیاز را کنار سیب‌زمینی نگذارید. رطوبت و گازهایی که از سیب‌زمینی منتشر می‌شود، می‌تواند باعث پوسیدگی پیاز شود.

5. باتری

خیلی‌ها معتقدند نگهداری از باتری‌ها در یخچال باعث ماندگاری بیشتر آنها می‌شود. این عقیده درستی نیست. بهترین جا برای نگهداری باتری‌ها دمای اتاق است. گرما یا سرمای بیش ‌از حد می‌تواند عملکرد باتری‌ها را کاهش دهد و باعث فاسد شدن سریع‌تر آنها شود.

6.  سیر

سیر را می‌توانید تا دو ماه بدون نگرانی در دمای اتاق نگهداری کنید. هیچ قارچی جرات نمی‌کند در سیر رشد کند! سیر را هم باید مثل پیاز طوری ذخیره کنید که هوا بتواند از اطراف آن عبور کند. البته می‌توانید سیر له شده را در فریزر هم نگهداری کنید و تا مدت‌ها تازه خواهد ماند.

7.  گوجه‌فرنگی

خیلی از ما گوجه‌فرنگی را در یخچال نگهداری می‌کنیم اما می‌توان گوجه‌فرنگی را خارج از کیسه پلاستیکی روی کانتر آشپزخانه هم نگهداری کرد. مخصوصا اگر گوجه‌فرنگی‌ها کال باشند این کار به روند رسیدن آنها کمک خواهد کرد. آنها را می‌توانید در پاکت کاغذی هم نگهداری کنید.

8.  عسل

عسل هم از موادی است که نگهداری خارج از یخچال برایش مناسب‌تر است. عسل در محیط بیرون و دمای محیط خراب نمی‌شود به شرطی که در شیشه آن را همیشه بسته نگه دارید و چیزی داخلش نریزد. به هیچ‌عنوان قاشق کثیف را داخل آن نزنید چون مواد دیگر مثل خامه، زود فاسد می‌شوند.

9.  قهوه

قهوه در یخچال نم می‌کشد. در واقع رطوبت مواد غذایی یخچال ممکن است به قهوه منتقل شود. بهترین جا برای نگهداری قهوه دمای اتاق است. قهوه را در قوطی‌های دربسته نگهدارید. اگر فضایی که دارید مرطوب است، می‌توانید یک کیسه پلاستیکی روی در قهوه بگذارید و بعد در را ببندید تا کاملا وکیوم شود.

10.  خشکبار

خشکبار هم درست مثل قهوه در یخچال نم می‌کشند. بهترین راه برای نگهداری خشکبار گذاشتن آنها در کیسه پلاستیکی دربسته است. آنها را در پلاستیک بریزید، هوای پلاستیک را خالی کنید و در کمد بگذارید. با این کار می‌توانید آجیل‌ها را تا 6 ماه کاملا تازه نگهدارید.

11. حبوبات

حبوبات ممکن است در یخچال بوی بدی به خود بگیرند. خیلی از کدبانوها حبوبات را می‌خیسانند یا نیم‌پز می‌کنند و در فریزر می‌گذارند. اما اگر می‌خواهید حبوبات را خشک نگه‌ دارید، آنها را در دمای اتاق قرار دهید. بهتر است آنها را در پلاستیک یا ظروف دربسته نگهداری کنید.
 



تاريخ : 21 / 6 / 1392برچسب:پایگاه,خبری,عقاب نیوز, | 6:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همه انسانها به گونه ای شکم درد یا معده درد را تجربه کرده اند. دردهای شکمی اصولا زودگذر هستند یا پس از صرف غذا سراغ فرد می آیند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ این نوع دردها دلایل متنوعی دارند و ما چندین نمونه از آنها را برایتان نام برده ایم.

1. مسومیت غذایی:
مسومیت های غذایی که در نتیجه باکتری هابه وجود می آیند، به دردهای معده، اسهال و استفراغ منجر می شوند.  حتی در موارد نادر مشاهده شده است فرد در نتیجه باکتری های غذای مسموم جان خود را از دست داده است. نشانه های مسمومیت غذایی یک تا دو روز در بدن باقی می مانند.

2. عوارض جانبی دارو: تقریبا همه داروها عوارض جانبی دارند که یکی از آنها دردهای شکمی است. برخی از داروها همچون آنهایی که برای جلوگیری از پوکی استخوان هستند، می تواند  باعث دردهای شکمی بشوند. ایبوپروفن و آسپرین ها نیز ممکن است ورم معده و یا حتی زخم معده را موجب بشوند.



ادامه مطلب
تاريخ : 20 / 6 / 1392برچسب:, | 8:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در هر زمان از سال واکسن آنفلوآنزا تزریق شود مؤثر است اما بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریورماه است.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز «محمدرضا صائینی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با تزریق سالانه‌ی واکسن آنفلوآنزا افراد تا حدود زیادی در برابر بیماری ایمن می‌شوند، این در صورتی است که واکسن سالم باشد و در شرایط مناسبی نگهداری شود. وی افزود: در رابطه با واکسن آنفلوآنزا باید سه مرحله‌ی تولید، انعقاد و تزریق به‌درستی رعایت شود که در این صورت طیفی میان 70 تا 85 درصد از افراد را محافظت می‎کند.
 
صائینی در خصوص عوارض واکسن آنفلوآنزا، گفت: کمترین عارضه این واکسن حساسیت و آلرژی است و در برخی این عوارض خود را به شکل تب و لرز شدید، تورم و قرمزی محل تزریق و درد، نشان می‎دهد. وی توصیه کرد همه‌ی افراد به‌ویژه افراد بالای 65 سال و کودکان بالای 3 تا 12 سال واکسن آنفولانزا را تزریق کنند. هم‌چنین افرادی که بیماری‎هایی نظیر پرفشاری خون، دیابت، مشکلات ریوی و کبدی، نارسایی کلیوی و کم‎خونی دارند و همه‌ی کسانی که به نوعی با داروهای تزریق‌کننده‌ی ایمنی سیستمی سروکار دارند این واکسن را تزریق کنند.
 
صائینی در خصوص میزان تزریق واکسن آنفلوآنزا، یادآور شد: تزریق این واکسن در کودکان زیر 36 ماه به میزان 2 دز به فاصله 45 روز، تزریق می‌شود که هر دز مصرفی برای این کودکان، نصف دز بزرگسالان است. هم‌چنین برای افراد میان 36 ماه تا 12 سال که برای نخستین بار این واکسن را تزریق می‎کنند طی دو مرحله و با دز کامل تزریق می‌شود اما برای افراد بالای 12 سال فقط یک‌بار تزریق می‎‌شود.



تاريخ : 17 / 6 / 1392برچسب:, | 1:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شروع مرحله دندان درآوردن در نوزادان در فاصله چهار تا هفت ماهگی است اما به تاخیر افتادن این زمان نباید موجب نگرانی والدین شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از علل به تاخیر افتادن زمان دندان درآوردن در نوزادان، عامل وراثت است. بنابراین تاخیر در این مرحله از زندگی به این مفهوم نیست که کودک به بیماری خاصی مبتلا است.

دندان درآوردن در نوزادان اغلب باعث بروز حساسیت خفیف و تب پایین می‌شود. نوزاد بیشتر از همیشه گریه می‌کند و دچار ریزش بیش از حد آب دهان می‌شود و دوست دارد اجسام سفت را گاز بگیرد. همچنین لثه‌ها در اطراف دندان‌های جدید، ملتهب و متورم می‌شوند.

آکادمی پزشکان اطفال در آمریکا در این زمینه به والدین توصیه می‌کند که برای تسکین درد ناشی از دندان درآوردن در نوزاد خود می‌توانید لثه‌های او را با یکی از انگشتان به آرامی ماساژ دهید.

 همچنین استفاده از حلقه‌های لاستیکی سفت در این مواقع توصیه می‌شود

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، پزشکان همچنین تاکید دارند که قرار دادن داروهای مسکن روی لثه نوزاد در این مواقع بی‌فایده است زیرا در مدت کوتاهی در دهان نوزاد حل می‌شود و چه بسا که ممکن است عوارضی نیز داشته باشد.

در مواقعی که تب نوزاد نسبتا بالا است به احتمال زیاد علت آن دندان درآوردن نیست و می‌تواند دلیل دیگری داشته باشد به همین دلیل تاکید می‌شود که در این مواقع فورا به پزشک اطفال مراجعه کنید.



تاريخ : 17 / 6 / 1392برچسب:, | 7:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

افراد بسیاری دارای فشار خون بالا هستند که می توانند با استفاده از انواع مواد غذایی و میوه جات فشار خون خود را تا حدودی کنترل کنند.
 
انبه میوه ای با ارزش برای کنترل فشار خون

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز،

دکتر میترا زراتی، متخصص تغذیه گفت:‌ امروزه برای کنترل فشار خون درمان های بسیاری توصیه شده است علاوه بر درمان دارویی داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای کنترل فشار خون اهمیت ویژه ای دارد.
 
وی ادامه داد:نمک سدیم عامل اصلی در افزایش فشار خون است.
 
زراتی خاطر نشان کرد: مصرف پتاسیم در کسانی که فشار خون بالا دارند بسیار مناسب است به خصوص در فصل تابستان مصرف انبه و هویج،‌ لیمو ترش،‌ قارچ و فلفل دلمه ای پتاسیم بالایی دارد.
 
وی تصریح کرد:همچنین توصیه می شود از موارد حاوی منیزیم که گشاد کننده ی عروق و تنظیم کننده فشار خون است مانند انواع سبزیجات تیره مانند انواع سبزی خوردن ،کاهو حاوی مقدار زیادی منیزیم است و آجیل بدون نمک، فندق و گردو در کنترل فشار خون موثر است.
 
زراتی متذکر شد: مصرف پتاسیم و منیزیم که حاوی اسید آمینه آژژنین است و باعث انبساط و گشاد شدن عروق می شود.

همچنین مصرف کلسیم که در ماست و شیر کم چرب است در کنترل فشار خون موثر است.

مرجع : www.yjc.ir/



تاريخ : 14 / 6 / 1392برچسب:, | 5:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر / علمی
محققان علوم پزشکی در مقاله ای که در شماره اخیر نشریه تحقیقات جلوگیری از سرطان منتشر شد اعلام کردند روشی ابداع کرده اند که با حساسیت بالا ، در مراحل اولیه ، وجود سرطان کولون و روده بزرگ را تشخیص می دهد.
دکتر بتینا شولتکا و همکارانش در دانشگاه پوتسدام در آلمان می گویند سلول های سرطان روده بزرگ وارد مدفوع می شوند
و این روند از مراحل اولیه ابتلا به سرطان ، آغاز می شود ،‌ ولی پیدا کردن این سلول های سرطان در مدفوع مانند یافتن سوزن در انبار کاه است.
به گفته محققان آلمانی ، می توان بررسی وجود اسیدهای نوکلئیک به وجود این نوع از سرطان پی برد.
محققان در مدفوع بیماران به دنبال ژن های ای پی سی و کی آر ای سی می گردند و با یافتن آنها ، سرطان کولون را در مراحل اولیه تشخیص می دهند.

محققان امیدوارند این روش ، خطرات مرگ و دیگر عوارض سرطان کولون را در مبتلایان به این سرطان، به حداقل برساند.
به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، هنگامی که سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت ، سرطان ایجاد خواهد شد.
از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود.
اگر تومور به لایه‌‌ای محدود ختم شود و به سایر بافت‌ها و ارگانها سرایت نکند تومور خوش ‌خیم (غیرسرطانی‌) است و اگر تومور گسترده شده یا به طور بالقوه قابلیت پخش شدن و احاطه کردن سایر بافتها و ارگانها را داشته باشد بدخیم یا سرطانی نامیده می‌شود.
بیش از یکصد نوع سرطان شناسایی شده است و این سرطان ها در هر قسمتی از بدن می تواند تظاهر پیدا کنند.
مرگ ناشی از سرطان در سال دو هزار و پنج ، هفت میلیون و ششصد هزار نفر بوده است که سیزده درصد از کل پنجاه و هشت میلیون مرگ در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهد.



تاريخ : 13 / 6 / 1392برچسب:, | 10:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 
ستون فقرات شما ٦ دشمن دارد
١) شکم بزرگ:
در اين حالت، چون تعادل انحناي کمري يا لوردوز به هم مي‌خورد ستون مهره‌ها ناچار است انحناي مهره‌هاي سينه‌اي يا کيفوز را بيشتر کند و همين امر به گودي زياد کمر، قوز پشتي و بر هم خوردن راستاي قرار گرفتن سر و انحناي گردني منجر مي‌شود و درد ايجاد مي‌شود.
٢) بد خوابيدن:
وقتي اصول صحيح خواب را رعايت نمي‌کنيد مي‌بينيد که صبح روز بعد از شدت درد قادر به بلند شدن نيستيد. بهتر است به پهلو بخوابيد و بالش شما فاصله شانه تا سر را پر کند. اگر به پشت بخوابيد، قوس گردني شما در صورت مناسب نبودن بالش به جاي تمايل به عقب، به جلو مي‌آيد و آرتروز گردني و درد ايجاد مي‌شود. بدون بالش خوابيدن يا بالش کوتاه همان‌قدر بد هستند که انتخاب بالش بلند. دمر هم نخوابيد و اگر مجبوريد يک بالش زير شکم و لگن خود بگذاريد تا گودي کمرتان زياد نشود و محل اتصال مهره آخر کمر به باسن دردناک نشود. تشک شما نبايد زيادي نرم يا زيادي سفت باشد.
٣) بغل کردن بچه‌ها:
بستن حامل‌هايي که بچه‌ها را در آن مي‌گذاريد به ستون مهره شما فشار مي‌آورد. اگر مي‌خواهيد فرزندتان را بغل کنيد او را به پهلو تکيه بدهيد، يعني يک پايش جلو و پاي ديگر بچه عقب باشد تا وزن او به پهلويتان وارد شود.
 ٤) نشستن چهار زانو يا دو زانو:
وقتي چهار زانو يا دو زانو مي‌نشينيد باعث تخريب غضروف خود مي‌شويد. روي صندلي استاندارد بنشينيد و زاويه ١٢٠ درجه را رعايت کنيد. قوز به جلو (زاويه کمتر از ٩٠) و يا عمود نشستن راستاها را به هم مي‌زند و بدن ما سعي مي‌کند به عضلات منطقه فشار بياورد تا در حد ممکن راستاهاي طبيعي را حفظ کنند و همين عامل، درد را به وجود مي‌آورد. پا، باسن، پشت و کتف شما بايد نقاط تماس هنگام نشستن صحيح باشند.
  ٥) ايستادن طولاني:
معمولا به دليل وجود شکم برآمده در چاق‌ها و يا عضلات ضعيف کمري در لاغرها و از همه بدتر عدم رعايت اصول صحيح ايستادن، به دنبال طولاني ايستادن دردها شروع مي‌شوند. وقتي مي‌ايستيد بايد يک پا جلوتر از ديگري باشد و پاي ديگر ١٥ سانتي‌متر بالاتر باشد تا فشار وزن‌تان عملا تقسيم شود. پاها را مرتب با حفظ همين ١٥ سانتي‌متر از زانو خم کنيد تا لوردوز کمري زياد نشود و درد و خستگي به وجود نيايد. در بعضي مشاغل، داشتن زيرپايي الزامي است.
  ٦) بلند کردن جسم سنگين:
رعايت اصول بلند کردن اجسام مهم است. جسم را با دست بگيريد. يک پا اهرم و پاي ديگر جلو باشد. دست‌ها به بدن چسبيده باشد و از راستاي دست‌ها نيرو بگيريد نه از کمرتان.



تاريخ : 7 / 6 / 1392برچسب:, | 11:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه در ابتدای صبح، خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش می‌دهد.

به گزارش دکترمن و به نقل از ایرنا، یک گروه بین المللی از پژوهشگران به رهبری دانشگاه پزشکی دوک نوس دریافتند که افزایش مصرف کافئین می‌تواند خطر ابتلا به بیماری کبد چرب افراد غیر الکلی را کاهش دهد.

این پژوهشگران با آزمایش بر روی موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند، کشف کردند که کافئین باعث تحریک متابولیسم لیپیدهایی می‌شود که در سلول‌های کبد ذخیره شده‌اند و این امر باعث کاهش خطر ابتلا به کبد چرب می‌شود.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، مصرف کافئین روزانه برابر با چهار فنجان قهوه یا چای می‌تواند خطر ابتلا به کبد چرب در انسان‌ها را هم کاهش دهد.

دکتر پال ین استاد این دانشگاه گفت: نوشیدن قهوه و چای در بین مردم رواج بسیار دارد و یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که این نوشیدنی‌ها می‌توانند فواید درمانی مفیدی داشته باشند. بنا بر آمار تخمینی، حدود ۷۰ درصد از مردم جهان که مبتلا به چاقی و دیابت هستند، دارای بیماری کبد چرب غیر الکلی نیز می باشند. این بیماری در بین مردم آمریکا شیوع ۳۰ درصدی دارد.



تاريخ : 8 / 6 / 1392برچسب:ذرت,کاهش,قندخون,عقاب نیوز, | 3:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فيبر ذرت موجب كاهش قند خون به ويژه در بيماران ديابتي دارد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز دكتر معصومه هدايتخواه، متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: ذرت يك ميان وعده كامل و سرشار از مواد مغذي بوده كه به عملكرد فيزيولوژيكي بدن كمك موثري مي كند.
 
وي گفت: فيبر ذرت نقش اساسي در كاهش قند خون به ويژه در افراد مبتلا به ديابت دارد.
 
اين متخصص خاطرنشان كرد: همچنين اين مواد (فيبر)، موجب كاهش كلسترول مي شود، در حقيقت روغن موجود در دانه و پوست ذرت سبب پائين آمدن كلسترول توسط پلاسماي خون به ويژه در ميان افراد ميانسال و سالمند مي شود.
 
هدايتخواه اظهار داشت: مصرف روزانه يك فنجان دانه هاي ذرت در ميان وعده هاي غذايي، مي تواند احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ (ناشي از يبوست) را كاهش دهد.
 
وي ياد آور شد: همچنين مصرف ميزان كافي از فيبر گياهي به بهبود عملكرد روده ها كمك و مانع از ابتلا به يبوست و هموروئيد مي شود.
 

اين متخصص تاكيد كرد: زنان مبتلا به كم خوني بويژه كم خوني ناشي از كمبود ويتامين مي توانند با مصرف ذرت به بهبود اين نوع از اختلال كمك كنند.