تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 1:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فردی که در جریان سفر رئیس جمهور به مشهد به عنوان یکی از دریافت کنندگان مسکن مهر در سیما با وی مصاحبه و درباره مزایای مسکن مهر تبلیغ کرده بود، مدعی شد پس از چند روز خانه را از وی پس گرفته اند.

به گزارش خبرنگارمهر، جهانبخش جهانی کارگر ساختمانی که عصر چهارشنبه به دفتر خبرگزاری مهر در مشهد مراجعه کرد، اعلام کرد: دو فقره حواله 9 میلیون تومان به شرکت "پرند کویر شرق" پرداخت کردم و خانه ای در خیابان "آسمان یک"، شهرک مهرگان مشهد دریافت کردم.

وی افزود: در زمان افتتاح واحدهای مسکونی توسط دکتر احمدی نژاد، وسایلم را به این منزل منتقل و در گزارش تبلیغی وزارت مسکن و شهرسازی که به همین مناسبت تهیه و از شبکه 3 پخش شد نیز من و همسرم مورد مصاحبه قرار گرفتیم.

جهانی بیان کرد: در حالیکه ما از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدیم به ما اعلام شد باید خانه را تخلیه کنیم.

وی با ابراز تاسف از این اتفاق و با بیان اینکه واقعا از این رخداد تلخ شوکه شده ام، افزود: مسکن مهر با هدف حل مشکل افراد فاقد سرپناه احداث شده است، ضمن اینکه من تمام مراحل را طی و واحد خودم را نیز دریافت کرده ام، چرا باید با من این گونه برخورد شود.

این شهروند مشهدی با اشاره به پخش چهره اش از تلویزیون و بازتاب منفی این اقدام مسئولان مسکن و شهرسازی و پیمانکار خواستار حل مشکل از طریق مسئولان شد.

به نظر می رسد در صورتی که واقعا چنین اتفاقی رخ داده است، با توجه به مشی دولت در خصوص مهرورزی به افراد نیازمند، برخورد با این مقوله تلخ امری ضروری است.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 12:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بلومبرگ نوشت: ناو نیروی دریایی ایران، یک کشتی باری آمریکایی را از دست دزدان دریایی نجات داد.

به گزارش انتخاب به نقل از بلومبرگ،کوین اسپیرز، مدیر ارشد بازاریابی کمپانی مائرسک تگزاسگفت: ایرانیان اولین کسانی بود که به درخواست کمک ما پاسخ دادند.

به گفته ی این مقام ارشد کمپانی مائرسک تگزاس، پس از حمله ی 20 قایق دزدان دریایی به این کشتی باری آمریکایی، نیروهای مسلح ناو ایران به سمت دزدان دریایی تیر اندازی کردند.

این درگیری دریایی در شمال شرقی فجیره(بزرگترین بندر خاورمیانه برای سوخت گیری نفت کش ها) اتفاق افتاد.

اسپیرز گفت: ناو ایران از طریق بی سیم، خدمه ی کشتی را راهنمایی کرد.

وی از بیان جزئیات بیشتر در این خصصوص خودداری کرد.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 11:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:



رییس اتحادیه مشاوران املاک در رابطه با تاثیر مذاکرات ۱+۵ با ایران بر روی قیمت مسکن توضیح می دهد.

به گزارش خبرآنلاین در یکی از روزهای بهاری مصطفی قلی خسروی ، رییس اتحادیه مشاوران املاک که از روسای کهنه کار اتحادیه های صنفی کشور به شمار می رود با حضور در کافه خبر ضمن تحلیل شرایط حاکم بر بازار مسکن کشور، به برخی انتقادها از مشاوران املاک پاسخ داد.

او در رابطه با اینکه آیا مذاکرات سوم خرداد واقعا به آن شکلی که در مشاورین املاک بحث می شود در قیمت مسکن تاثیر گذار است یا خیر گفت: « کار های سیاسی بر قیمت مسکن بی اثر نیست. »

خسروی افزود: «امروز حتی اگر در مملکت ما بخواهید یک سیب را بخرید با اقدام های سیاسی تغییر پیدا می کند. ما قبلا خیلی اطلاعات سیاسی نداشتیم ولی امروز همه ملت از آن سر در می آورند. امروز وقتی در حاشیه راهپیمایی های با شهروندان مصاحبه صورت گیرد مشاهده می کنیم که همان گفته های رهبری را مردم هم مطلع هستند. این روشنگری که در کشور ما روشن شده را ما مدیون انقلاب هستیم . »

رییس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: « اکثر کارهای سیاسی اثر خیلی مثبت یا منفی بر قیمت مسکن می تواند داشته باشد. »
 



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 10:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


با حکم وزیر ارشاد ؛
 
رئیس سازمان حج و زیارت منصوب شد
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی سیداحمد موسوی را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت منصوب کرد
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی دکتر سیداحمد موسوی را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایسنا، متن کامل حکم سیدمحمد حسینی به شرح زیر است:

«حج که در عداد عظیم‌ترین شعائر اسلامی است، چنان‌که رسول اکرم(ص) فرمود: حج مقبول، سزایی جز بهشت ندارد و سفری است که بی‌نیازی می‌آرد، اداره‌اش دامنی آن‌چنان گسترده دارد که سر به ساحت مساعدت مقام معظم رهبری در قالب نماینده حضرت مستطاب ایشان می‌سپارد، پس آن‌چه در توان داریم، بجاست در صیانت از ارادت به کرامت ولایت و ادای تکلیف در این مأموریت خطیر، در طبق اخلاص بگذاریم. جنابعالی را که امینی وزین در حمل این بار سنگین هستید و به تمکین از آیین به‌گزینی به سمت "معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت" منصوب می‌‌کنم.

توفیق در این میدان، بیش از توان مدیریت، نشان حسن نیت و روان سرشار از خلوص و معنویت و زبان فروتنی و عبودیت و عملی تماماً در گرو حسن انجام مأموریت، می‌طلبد.

امور جاری مستغنی از اشارت است لیکن مواردی که توجه بیش‌تر شما را مطالبه می‌کند، در این شمار است:

- اهتمام تمام به برگزاری هرچه باشکوه‌تر مناسک حج ابراهیمی و بهره بردن هرچه بیش‌تر از فرصت عمره مفرده و زیارت عتبات عالیات

- حمایت از فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی به منظور ارتقای سطح آگاهی و اعتلای مناسک تا مرز تجلی آن در رفتار هر ناسک

- عطف بیش‌ترین توجه و تعهد نسبت به حفظ کرامت زائران ایرانی

- هماهنگی تام با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به منطور ارائه خدمات مناسب‌تر به زوار

- تعامل سازنده و فعال با مسئولان کشورهای ذی‌ربط برای تسهیل مناسک و امور زائران»

از جمله سوابق و مسئولیت‌های سیداحمد موسوی می‌توان به دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی, معاونت پارلمانی و حقوقی رئیس‌جمهور, ریاست کمیته حمایت از فلسطین و سفیر ایران در سوریه اشاره کرد.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 10:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

يك منبع امنيتي عراق اعلام كرد تعداد كشته و مجروحان حمله به اتوبوس حامل زائراني لبناني و ايراني كه از سوريه وارد عراق شده بودند افزايش يافت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم به نقل از " براثا " : در حمله مسلحانه به اتوبوس حامل زائراني در استان انبار دو زن ايراني و يك زن لبناني كشته  و 4 لبناني و شش ايراني نيز مجروح شدند.
 
افراد مسلح ناشناس  ظهر روز چهارشنبه در 7 كيلومتري غرب شهر الرمادي  مركز استان انبار با تيربار اتوبوس حامل زائراني را كه از سوريه بازمي گشتند هدف قرار دادند.

 



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 9:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

abdolvahed-mirzazadeh-hfn-7.jpg

همايش ملي «فاتحان نور» شامگاه گذشته در تالار وزارت كشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ حماسه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين همايش كه جمعي از خانواده‌هاي شهداي عمليات بيت‌المقدس، تعدادي از رزمندگان اين عمليات، حجت‌الاسلام آل هاشم رئيس عقيدتي سياسي ارتش، بهمن دري معاون وزير ارشاد و تعدادي ديگر از مسئولان لشكري و كشوري حضور داشتند، 80 عنوان كتاب دفاع مقدس رونمايي شد كه 30 عنوان از اين كتاب‌ها مربوط به ارتش و 50 عنوان ديگر مربوط به بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس بود.

در اين همايش همچنين «نرم‌افزار گمنامي» ويژه تلفن همراه با محتواي دفاع مقدس رونمايي شد.

اهداي تنديس يادبود به «خديجه ميرشكار» از آزادگان جنگ تحميلي ديگر برنامه اين همايش بود و ميرشكار در خاطره‌اي از دوران اسارت خود در عراق گفت: تنها نگراني من در اسارت با وجود اينكه به شدت زخمي شده بودم حفظ حجابم بود و حتي حاضر نشدم از لباس‌هاي ويژه بيماران بيمارستان «الاماره» عراق استفاده كنم.

در اين همايش همچنين نظري، مادر دو شهيد و يكي از اعضاي خانواده 15 شهيدي دفاع مقدس تجليل شد.

سردار داوود غياثي راد دبير همايش نيز گزارشي از روند برگزاري همايش ارائه كرد.

اجراي چند برنامه هنري نيز از ديگر برنامه‌هاي اين همايش بود.

 



تاريخ : 3 / 3 / 1391برچسب:, | 11:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مشرق_ نشریه آمریکایی فارین پالیسی، روز گذشته در مقاله ای به قلم "ماتیو بون" و "عباس مالکی" که گفته شده است هر دو از استادان دانشگاه هستند به بررسی مذاکرات بغداد پرداخت و البته به صورت تلویحی نیز از خواب هایی رونمایی کرد که آمریکا برای مذاکرات بغداد دیده است.

در یادداشت مذکور که سعی شده است نماد ایرانی _ آمریکایی بودن نویسندگان آن برای مقاصد خاص! پر رنگ باشد، اینطور ادعا شده است که آمریکا و ایران می توانند با اخذ رویکردهایی، با یکدیگر مصالحه کنند. و البته نکته جالب مقاله نیز بیان گام های یاد شده از سوی فارین پالیسی و نویسندگان آن است.

پذیرش اتهام بمب اتمی، اجازه بازرسی های بیشتر از تأسیسات اتمی ایران، خارج کردن رآکتور تحقیقاتی تهران از دسترس و البته نوشتن پیمان نامه با آمریکا برای جلوگیری از هرگونه درگیری در خلیج فارس از جمله گام هایی هستند که فارین پالیسی آنها را برای ایجاد اعتماد سازی اولیه! از سوی ایران لازم و ضروری می داند.

در این مقاله البته به ترس های شدید آمریکا نیز از مقولاتی مثل رویارویی نظامی با ایران، قیمت بالای سوخت و استیلای ایران بر خلیج فارس نیز اشاراتی تلویحی می شود.

مقاله فارین پالیسی نشان می دهد که تیم ارشد مذاکره کننده ایران در بغداد ساعات سخت و پر از تزویری را برای موفق بیرون آمدن از اتاق مذاکرات در پیش رو دارد.

آنچه که در ادامه می خوانید بخش هایی از مقاله یاد شده با عنوان " چگونه از جنگ با ایران اجتناب کنیم" است که توسط مشرق ترجمه و در اختیار کاربران قرار می گیرد.



ادامه مطلب
تاريخ : 3 / 3 / 1391برچسب:, | 10:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر امروز (چهارشنبه) پس از دور نخست گفت وگوهای ایران و 1+5 با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

باقری در این ملاقات بار دیگر محتوای بسته جامع جمهوری اسلامی ایران به گروه 1+5 که شامل 5 محور از جمله موضوعات هسته‌ای و غیر هسته‌ای است را برای اشمیت مرور و تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران خواستار دریافت پاسخی روشن و فوری نسبت به این بسته است.

  علی باقری همچنین اصلاحات مورد نظر جمهوری اسلامی ایران که در بسته پیشنهادی 1+5 لازم است صورت گیرد را به اشمیت منتقل کرد.

براساس این گزارش، هلگا اشمیت پس از دیدار با علی باقری برای انتقال نظرات ایران با گروه 1+5 دیدار و گفت وگو کرد.

علی باقری بنا به درخواست "ما ژائوشو" معاون وزیر خارجه چین با وی نیز ملاقات کرد.

سرگئی ریابکوف هم خواستار ملاقات با باقری شده که هنوز مشخص نیست این دیدار صورت گیرد.

در مذاکرات کارشناسی که پیش از نشست بغداد بین باقری و اشمیت برگزار شد، در خصوص بسته پیشنهادی غرب نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفته بود.



عقاب نیوز:

آفتاب: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طي اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام دارندگان کارت هوشمند سوخت از دوم تا بیست و پنجم خرداد امسال حداقل یک بار سوخت گیری کنند.

در ادامه اين اطلاعيه آمده است كه همه دارندگان کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت به منظور تثبیت مشخصات کارت و محاسبه باقیمانده و حفظ آن در کارت‌های هوشمند سوخت، لازم است تا بیست و پنجم خرداد امسال با مراجعه به یکی از جایگاه‌های سوخت کشور، حداقل نسبت به یک نوبت سوخت گیری اقدام کنند.

شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي هشدار داده است كه در صورت عدم سوخت گیری در مدت زمان مشخص شده ، سهمیه کارت سوخت به طور کامل حفظ نخواهد شد.

دارندگان کارت هوشمند سوخت برای آگاهی بیشتر می‌توانند با سامانه پاسخگویی 09627 شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تماس بگیرند.
کد مطلب :



تاريخ : 2 / 3 / 1391برچسب:, | 7:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق، خسرو قمری که به تازگی به عنوان سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری انتخاب شده است، در گفت و گو با فارس در خصوص صحبت‌های علی زنگی‌آبادی، رئیس سابق این فدراسیون که قرار است گزارش تغییرات در دوچرخه‌سواری را به فدراسیون جهانی ارائه دهد، گفت: مگر در گذشته چنین اتفاقاتی نیافتاد تا خود زنگی‌آبادی روی کار بیاید؟ به نظرم این کارها بداخلاقی است که بخواهیم فضای دوچرخه‌سواری را با این اظهارات به هم بریزیم.

وی ادامه داد: زنگی‌آبادی از پیشکسوتان و زحمتکشان این رشته و علاقمند به دوچرخه‌سواری است و بعید است چنین کاری انجام دهد. معتقدم این اظهارنظر به خاطر ناراحتی حاصل از این تغییرات باشد. وی باید به عنوان سرمایه دوچرخه‌سواری کشور در کنار این رشته ورزشی باشد، حال می‌خواهد در کسوت ریاست باشد یا هر جای دیگر که می‌تواند به این رشته ورزشی کمک کند.

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری تأکید کرد: خود زنگی‌آبادی در زمان ریاست انصاری به خاطر ثبات مدیریتی اصرار داشت نمی‌خواهد به عنوان رئیس انتخاب شود اما زمانی که برایش ابلاغ زده شد، خیلی راحت حکم ریاست را قبول کرد.‌

قمری در خصوص اینکه در چند سال اخیر ثباتی در عرصه مدیریت فدراسیون حاکم نبوده و طی 7 سال، 7 رئیس فدراسیون جابجا شده‌اند، گفت: هر مدیری که وارد مجموعه می‌شود باید به وی حق بدهیم که در مورد جابجایی‌ها و مهره‌چینی‌هایش برای موفقیت اقداماتی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه زنگی‌آبادی یک مقدار احساسی صحبت می‌کند، یادآور شد: در هر حال بعید می‌دانم زنگی‌آبادی وارد این قضایا شود. وی یکی از قهرمانان شایسته ایران بوده و هست و پس از چند روز که فضا تغییر پیدا کند، قطعا از این تصمیم و اظهاراتش به خاطر دوچرخه‌سواری گذشت می‌کند.

قمری در مورد اظهارات زنگی‌آبادی که وی را "بله قربان گوی" مسئولان بالادستی‌اش دانست،‌گفت: هر فردی که در یک مجموعه قرار می‌گیرد باید به دستور مافوقش اهمیت بدهد. مگر خود زنگی‌آبادی "بله قربان‌ گو" نبوده است؟ کسی که در یک مجموعه قرار می‌گیرد، نمی‌تواند بر خلاف ایده و مسیر مدیر بالادستی‌اش حرکت کند.



تاريخ : 2 / 3 / 1391برچسب:, | 7:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاین، در حالی که باشگاه سپاهان از چند روز قبل اعلام کرد که فقط 1000 بلیت را در اختیار استقلالی ها قرار می دهد و همچنین بلیت فروشی به هیچ عنوان در ورزشگاه فولاد شهر انجام نمی شود اما بلیت بازی دو تیم در بازار سیاه به قیمت زیادی به فروش می رسد.

از اصفهان خبر می رسد که استقلالی های زیادی پشت درهای بسته مانده اند و بدون بلیت اجازه ورود به ورزشگاه را ندارند.

همین اتفاق باعث شده تا بازار سیاه به راه بیفتد و آنهایی که از هر راهی بلیت بازی را تهیه کرده اند این بلیت ها را به قیمت 25 تا 30 هزار تومان بفروشند.
 



تاريخ : 2 / 3 / 1391برچسب:, | 11:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم روز سه شنبه در پنجمین همایش تجلیل از اسطوره های ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیشكسوتان دفاع مقدس افزود: ما به ملت ایران اطمینان می دهیم امروز ارتش و سپاه قهرمان و بسیج غیرتمند مملو از اسطوره هایی هستند كه برای جانفشانی در راه اعتلای ایران اسلامی و حفظ و حراست از مرزهای كشور لحظه شماری می كنند و سر از پا نمی شناسند.

وی خاطر نشان كرد: دشمنان قسم خورده ما باید بدانند كه ارتش در كنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران لحظه ای از آرمان های امام راحل فاصله نخواهد گرفت .

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: تاریخ هشت سال دفاع مقدس مملو از مردانی است كه با رشادت و غیرت سرود عشق را زمزمه كردند و در میان غوغاهای مادی گری جهان معنویت را با زیباترین جلوه های ایثار و گذشت نمایان كردند.

وی ادامه داد: بدون تردید تنها كسانی می توانند شگفت ترین و بزرگ ترین عظمت را رقم زنند كه والاترین آرمان ها را داشته و قوی ترین اعتقاد و ایمان را در قلب خویش جای دهند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه خاطر نشان كرد: تجلیل از پیشكسوتان دفاع مقدس تجلیل از عشق، مردانگی، گذشت، فداكاری است .

وی ادامه داد: حركت در معرفی این اسطوره ها و تجلیل از پیشكسوتان، حركت در مسیر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان این مرز و بوم است.

وی تصریح كرد: ارتش سرافراز ایران كه نقش بی بدیل و سرنوشت سازی را در پیروزی های مقتدرانه سپاه اسلام بر لشكر كفر داشتند سرشار از مردان شجاع و پر آوازه ای است كه هر یك قصه ای از توانمندی ها و حماسه ای از عشق و دلباختگی را به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، پنجمین همایش تجلیل از اسطوره های ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیشكسوتان دفاع مقدس، بزرگداشت رزمندگان گردان 283 لشكر 92 زرهی نیروی زمینی ارتش با حضور جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در محل سالن كوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.



تاريخ : 2 / 3 / 1391برچسب:, | 9:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاري آريا-مجوز ابطال و ادغام بانک ها در اختيار شوراي پول و اعتبار است .  
  
به گزارش آريا به نقل از بينا، سخنگوي قوه قضائيه در سي امين نشست خبري خود که عصر دوشنبه برگزار شد،گفت: ابطال و ادغام بانک ها در حيطه اختيار شوراي پول و اعتبار است.
محسني اژه اي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران در مورد بانک تات گفت: موضوع اين بانک در شوراي پول و اعتبار مطرح و از طريق شوراي مذکور و بانک مرکزي اطلاع رساني خواهد شد..
به گزارش آريا ، سخنگوي قوه قضاييه گفت:در مقامي نيستم كه جزييات موضوع را بيان كنم و بايد از بانك مركزي سوال شود.
وي در تشريح اين مطلب افزود: اما شكل كار را بگويم كه در قانون بانك مركزي در اختياراتي كه به شوراي پول و اعتبار داده است  ، بانك مركزي موظف است بر كليه بانك‌ها نظارت داشته باشد .
گفتني است بر اساس گفته سخنگوي قوه قضاييه موضوع اين بانک در شوراي  پول و اعتبار مطرح و از طريق شوراي مذکور و بانک مرکزي اطلاع رساني خواهد شد.



تاريخ : 2 / 3 / 1391برچسب:, | 9:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بيانيه ارتش به مناسبت فرا رسيدن سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازي خرمشهر


ارتش جمهوري اسلامي ايران به مناسبت فرا رسيدن سوم خرداد، سالروز آزادسازي خرمشهر و پيروزي رزمندگان اسلام در عمليات بزرگ بيت المقدس بيانيه اي صادر كرد.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، متن بيانيه بدين شرح است:

«سوم خرداد؛ روز مقاومت و پيروزي و تجلي فرهنگ ايثار، شهادت و از خودگذشتگي ملتي است كه با اتكا به قدرت لايزال الهي، حماسه‌اي جاويد بر تارك اين سرزمين آفريدند و با رويارويي با بيگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و ميهن اسلامي، الگويي ماندگار از فرهنگ و ارزش هاي دفاع مقدس، براي نسل هاي بعدي ايران هميشه سرافراز برجاي گذاشتند.

بدون‌ ترديد عمليات بزرگ و غرورآفرين بيت المقدس در سوم خرداد سال 61، اتحاد رزمندگان دلير ميهن و اتكاء آنان به خداوند را بعنوان رمز پيروزي به نمايش گذاشت و فصل تازه‌اي را در معادلات سياسي جمهوري اسلامي و جهان رقم زد و باعث شد تا حاميان رژيم بعثي– صهيونيستي صدام، سراسيمه و متحير در پي راهي براي برون رفت از آن باشند.

امروز نيز همان حماسه سازان و پيروان ولايت در كنار ملت و فرزندان اين مرز و بوم با هوشياري تمام توطئه هاي دشمنان نظام و انقلاب را رصد نموده و در سايه وحدت و يكدلي د‍‍‍‍‍‍‍‍ژي استوار در برابر زورگويان بنا نموده‌اند تا همچون گذشته حريم مقدس جمهوري اسلامي ايران و دستاوردهاي گرانبهاي آن از چشمان ناپاك نامحرمان مصون بماند.

ارتش جمهوري اسلامي ايران از سوي آحاد كاركنان غيور خود، سالروز آزادسازي خرمشهر عزيز را به ملت شريف ايران اسلامي و فرماندهي معزز كل قوا حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي(مدظله العالي) تبريك و تهنيت گفته، ياد و خاطره شهداي گرانقدر اين عمليات بزرگ و تمام شهداي انقلاب و دفاع مقدس را گرامي مي دارد»

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران



تاريخ : 2 / 3 / 1391برچسب:, | 9:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مشمولان غيرغايبي كه تا پايان سال 1390 واجد شرايط معافيت‌هايي از قبيل معافيت جد و جده ، سه‌برادري و .. بوده‌اند در صورتي كه همچنان واجد شرايط معافيت هستند تا 31 شهريور سال 91 فرصت دارند تا براي ثبت و رسيدگي به درخواست خود اقدام كنند.



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 3 / 1391برچسب:, | 8:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر دوشنبه در بازدید از معاونت عمرانی این دانشگاه با اشاره به اینکه باید در طرح‌های ملی با مدیریت صحیح برآورد مالی صورت پذیرد، گفت: در گذشته به برخی افراد وام‌هایی داده می‌شد که روند بازپس دهی آنها صحیح نبود و همین عدم مدیریت صحیح بدهی 2600 میلیارد تومانی را در دامان دانشگاه آزاد انداخته است.

وی با بیان اینکه در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد مشاهده شده است که مجتمعی پیش از اینکه به بهره ‌برداری برسد، دچار رانش شده است، افزود: باید به مسائل فنی و استانداردها توجه شود؛ در گذشته بعضی امور خوب پیش می‌رفت اما گاهی شاهد مدیریت مناسبی نبودیم.

دانشجو با اشاره به اینکه درآمدهای دانشگاه آزاد به نوعی بیت‌المال به حساب می‌آید، اظهار داشت: در گذشته حدود 10 نفر از اساتید دانشگاه آزاد بودند که حقوق 90 میلیون تا 100 میلیونی می‌گرفتند و از طرفی اساتیدی را نیز داشتیم که حقوق کامل نمی‌گرفتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به ماجرای انتصابش به ریاست این دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: ما پیشتر از این دعواهایمان را کرده‌ایم و زورشان نرسید که از این اتفاق (رسایت دانشجو بر دانشگاه آزاد) ممانعت کنند.

به گفته دانشجو، اگر بتوان از برخی پنهان‌کاری‌های مالی جلوگیری شود، 10 تا 20 درصد صرفه‌جویی مالی در بودجه‌ها داریم.

وی تاکید کرد: سه هدف اصلی در روند عمرانی پروژه‌ها باید بر مبنای رعایت استانداردها،‌ مشخص شدن منابع مالی و مدیریت صحیح و عدم دوباره کاری‌ها استوار باشد.

رئیس دانشگاه  آزاد خطاب به کسانی که به دنبال پیشرفت دانشگاه آزاد هستند، گفت: اگر کسی برای دانشگاه آزاد دلسوزی می‌کند باید حمایت کند، همان‌گونه که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز تاکنون حمایت خود را اعلام کردند.

در پایان این مراسم دانشجو در پاسخ به یکی از کارمندان معاونت عمرانی درخصوص اختلاف حقوق کارمندان دانشگاه آزاد با کارمندان نهادهای دولتی خاطرنشان کرد: پیش از این افزایش حقوق کارمندان دانشگاه آزاد سالانه 10 درصد بود؛ اگر از 10 سال پیش مدیران قبلی به این مساله توجه می‌کردند شاید اکنون حقوق کارمندان دانشگاه آزاد بالاتر از این بود ولیکن پیشنهادی دادیم تا با آنالیز هزینه، این رقم را افزایش دهیم و به 15درصد برسانیم که البته صحیح این است که این درصد باید در حداقل حالت با افزایش حقوق سالیانه کارمندان دولتی یکی باشد.



تاريخ : 2 / 3 / 1391برچسب:, | 7:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های تابعه به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود 2500 نفر جذب می‌کنند.

به گزارش ايسنا، شرکت مخابرات ایران اعلام كرد كه جذب این افراد در مقاطع تحصیلی لیسانس و بالاتر از طریق آزمون کتبی، مصاحبه علمی و ارزیابی صلاحیت خواهد بود.

رشته‌های تحصیلی مورد قبول عبارتند از: برق ( قدرت، کنترل )، مخابرات الکترونیک، فیزیک ( نظری، کاربردی )، ICT ، کامپیوتر ( نرم‌افزار، سخت‌افزار و IT )، حسابداری ، اقتصاد (نظری ، بازرگانی)، برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی، مدیریت صنعتی و دولتی، مدیریت بازرگانی، ریاضی ( کاربردی)، MBA، علوم اجتماعی (روابط عمومی، ارتباطات اجتماعی، پژوهشگری و برنامه‌ریزی علوم اجتماعی)، علوم ارتباطات اجتماعی ( روزنامه نگاری، روابط عمومی، تحقیق در ارتباطات، مدیریت رسانه و تبلیغ ) مهندسی صنایع، آمار و مترجمی زبان انگلیسی.

شرایط عمومی، اختصاصی، نحوه و تاریخ ثبت نام، آزمون و گزینش به زودی از طریق سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir به اطلاع داوطلبان می رسد.



تاريخ : 2 / 3 / 1391برچسب:, | 7:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

اولین نشست دولت و منتخبین مجلس نهم



تاريخ : 2 / 3 / 1391برچسب:, | 7:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 مهر: با ارجاع نیابت ارسال شده از شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی بخش شهر قدس با موضوع «قتل عمد» به دادسرای نیابت تهران، به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای نیابت تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بنا بر اطلاعات پرونده، شخصی به نام رضا ۴۵ ساله در تاریخ چهارم آذر سال ۸۷ در محل سکونت خود واقع در شهر قدس با چند برادر به نام‌های مجتبی و علی درگیر شده که در زمان درگیری توسط این افراد مورد اصابت چاقو قرار گرفته و با وجود انتقال به بیمارستان، پس از گذشت دو روز فوت می‌کند و پزشکی قانونی نیز علت مرگ وی را «خونریزی مغزی و عوارض ناشی از آن، در اثر اصابت جسم تیز و برنده و سنگین به ناحیه سر اعلام کرد.

با آغاز تحقیقات و رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که مقتول به همراه دیگر اهالی زادگاه خود در روستایی در استان قزوین از سال‌ها پیش بر سر تقسیم آب چشمه با اعضای خانواده ساکن روستایی دیگر اختلاف و درگیری داشته‌اند و شدت پیدا کردن این اختلاف باعث ارتکاب این جنایت شده است.

در ادامه تحقیقات، همسر مقتول در اظهاراتش، در توضیح زمان حادثه به کارآگاهان گفت: ساعت ۲۰، چهارم آذر ۸۷ از پشت پنجره سه نفر از اهالی روستای.... را که بر سر موضوع چشمه آب با همسرم اختلاف داشتند را در حال سوار شدن به یک دستگاه خودرو زانتیا مشاهده کردم. همزمان با دیدن این سه نفر و در حالیکه در حال پایین آمدن از پله‌های طبقه دوم خانه بودم، ناگهان متوجه صدای همسرم شدم وقتی به مقابل در رسیدم، دیدم که شوهرم را با چاقو و قمه زده‌اند. در‌‌ همان شرایط همسرم عنوان کرد که دو برادر به اسامی مجتبی و علی او را با چاقو مجروح کرده‌اند.

در تحقیقات انجام شده از سایر افرادی که در زمان انتقال مقتول به بیمارستان به همراه وی بودند و در تأیید اظهارات همسر مقتول، مشخص شد که مقتول قبل از مرگ خود هویت ضاربین به اسامی دو برادر - مجتبی و علی - را نیز به این افراد اعلام کرده است.


با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص مته‌مان پرونده به اسامی مجتبی ۲۴ ساله و علی ۳۲ ساله، کارآگاهان اداره دهم با شناسایی این متهم در تهران و در منطقه چیتگر، در کمتر از ۲۴ ساعت از زمان ارجاع پرونده به پلیس آگاهی هر دو نفر آن‌ها را در پنجم آذر سال ۸۷ دستگیر و پس از انجام تحقیقات مقدماتی و جهت ادامه در اختیار شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی بخش شهر قدس قرار دادند. با گذشت یک سال از شروع رسیدگی قضایی به پرونده، در شرایطی که مته‌مان منکر هرگونه ارتکاب جنایتی شده بودند، مته‌مان به صورت موقت و با سپردن قرار قانونی تا زمان صدور رأی دادگاه از زندان آزاد شدند.


سرهنگ فرامرز عباسی - معاون عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ - در ادامه اعلام این خبر با اشاره به صدور رأی دادگاه مبنی بر محکومیت مته‌مان و متواری شدن هر دو متهم، گفت: با توجه به صدور رأی دادگاه و محکومیت مته‌مان در خصوص اتهام قتل عمد و متواری شدن هر دو متهم پرونده، دستور انتشار بدون پوشش چهره مته‌مان از سوی اجرای احکام ویژه قتل دادسرای ناحیه ۲۷ تهران صادر شده است. به همین خاطر از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی مته‌مان شده و اطلاعاتی در خصوص محل سکونت و یا محل تردد آن‌ها در اختیار دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن ۵۱۰۵۵۱۳۶ و ۵۱۰۵۵۵۲۴ در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.
مطالب مرتبط



تاريخ : 2 / 3 / 1391برچسب:, | 7:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مهر : شهر بهنمیر در شهرستان بابلسر یکی از قوی تری قطب کشت توت فرنگی در ایرانبه حساب می آید و میوه های آن را به استان تهران و استان های دیگر صادر می کنند.